Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23
Acties:
  • 2.165.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 19:49
Matched: Eneco
BaZnGaNL schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:22:
[...]

Dus het "beste" is om in december over te stappen? Echter hoe zit dit met het contract welke nog tot 01-07-2018 loopt? Heb destijds gekozen incl. gratis Toon, kan alleen niks vinden over de eventuele "boete" van Toon, alleen over het vroegtijdig verbreken. (https://www.eneco.nl/service/opzegvergoeding/). Misschien dat jij dit weet?
Je betaald dacht ik alleen een boete voor de leveringsproducten, maar volgens mij niet voor Toon.
Het kan zijn dat ze dit omzetten in een abonnement zodat je de diensten van Toon kunt blijven gebruiken.

Heb er verder geen ervaring mee.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 11:33

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb gisteren mijn overstap geregeld naar Eneco (kom van Nuon). 300 EUR cashback is wel een goeie deal vind ik. Als verbruik heb ik 3000kWh en 2000m3 ingevuld. In de actievoorwaarden staat echter

"De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van
het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw
aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw
daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf
ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor
de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota."

Denken jullie dat ik hier gezeur mee ga krijgen? Ik gebruik meer iets van 2000kWh en 1000m3. Zoals gezegd, ik zit nu bij Nuon, waar ik ook veel meer heb opgegeven voor een hogere (280 EUR) korting, maar die hebben daar niets tegen in de actievoorwaarden.

Ben benieuwd wat Eneco als "behoorlijk" afwijken ziet.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:44
i7x schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:05:
Ik heb gisteren mijn overstap geregeld naar Eneco (kom van Nuon). 300 EUR cashback is wel een goeie deal vind ik. Als verbruik heb ik 3000kWh en 2000m3 ingevuld. In de actievoorwaarden staat echter

Denken jullie dat ik hier gezeur mee ga krijgen? Ik gebruik meer iets van 2000kWh en 1000m3. Zoals gezegd, ik zit nu bij Nuon, waar ik ook veel meer heb opgegeven voor een hogere (280 EUR) korting, maar die hebben daar niets tegen in de actievoorwaarden.

Het staat er niets voor niets he :) dusja reken op lagere korting.

Ik ga overstappen naar Energie Direct, is simpelweg de goedkoopste voor ons.
Laagste tarieven en vast tarief en welkomkorting, dus d:)b

Verbruik stroom: 4200
Verbruik gas: 750
Gezin: 4 personen

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 01-11-2017 10:36 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-10 20:45
i7x schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:05:

Je kan zien in welke range verbruik je de welkomstkorting krijgt toegewezen door wat te proberen met getallen. Je hebt nu een afwijking van 50 en 100% ingevuld. Dat lijkt me een behoorlijke afwijking, vooral bij gas, en daar zal je wellicht om een verklaring voor worden gevraagd. Dus wat word je verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gecko123 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:50:
[...]

Je kan zien in welke range verbruik je de welkomstkorting krijgt toegewezen door wat te proberen met getallen. Je hebt nu een afwijking van 50 en 100% ingevuld. Dat lijkt me een behoorlijke afwijking, vooral bij gas, en daar zal je wellicht om een verklaring voor worden gevraagd. Dus wat word je verklaring?
Ja, dan wordt het 195 EUR korting. Wel een stuk minder. Ik ben gewend het zo te doen. Valt me nu op dat Eneco zich hier tegen indekt en was daarom dus benieuwd of mensen hier ervaring mee hadden. "Behoorlijk" is ook een lekker rekbaar begrip natuurlijk.

EDIT: Ik heb Eneco geannuleerd (kan natuurlijk binnen 14 dagen), en Engie aangevraagd. Ik zie dat ze toevallig net de cashback hebben verhoogd van 280 naar 310 euro. Daarbij hebben ze geen clausule over daadwerkelijk verbruik, dus daar hoef ik mij dan geen zorgen meer over te maken + de cashback is nog hoger ook.

[ Voor 18% gewijzigd door i7x op 06-11-2017 15:02 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

PnD schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:19:
[...]

Dan moet ik mijn verbruik bijna verdubbelen, dat is niet echt de planning voor dit jaar.
Dat maakt niet uit; je kunt je termijnbedrag gewoon omlaag halen, en je krijgt terug wat je niet verbruikt. De 330 EUR korting verschijnt vanaf 2000m3 gas trouwens.

PS. Eneco heeft nu een nog hogere 350 EUR cashback, maar wel met "je verbruik moet ongeveer kloppen met je schatting"-clausule. Niet echt aantrekkelijk dus.

[ Voor 17% gewijzigd door i7x op 10-11-2017 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
i7x schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:47:
[...]

Dat maakt niet uit; je kunt je termijnbedrag gewoon omlaag halen, en je krijgt terug wat je niet verbruikt. De 330 EUR korting verschijnt vanaf 2000m3 gas trouwens.

PS. Eneco heeft nu een nog hogere 350 EUR cashback, maar wel met "je verbruik moet ongeveer kloppen met je schatting"-clausule. Niet echt aantrekkelijk dus.
Wat ik ook invul ik kom niet hoger dan €310 bij Engie? Wat heb je ingevuld voor stroom en gas?

Laat maar: via gaslicht.com wel €330,- :) bij andere vergelijkers niet.

Weet iemand hoeveel maanden je van de voren een nieuw contract kunt nemen bij Engie zonder te maken te krijgen met een overstapboete? Ik zit nog tot 28 januari bij Vandebron.. bij de meeste leveranciers of het 2 of 3 maanden van te voren maar kan het bij Engie niet vinden.

Gevonden: 90 dagen, dus kan al overstappen :)

[ Voor 26% gewijzigd door xabre16v op 11-11-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

bryanvan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:32:
Ik heb eigenlijk nog wel 1 vraagje aan jullie, waarschijnlijk denk ik er veel te veel over na maargoed ;). Ik zit nu nog bij Nuon met de 250€ kortingsactie van vorig jaar. Contract eindigt op 30 november.

Betekent dit dat ik als ik nu overstap en het contract op 1 december laat in gaan gewoon die korting krijg? Op 1 of andere manier denk ik dat als ik nu overstap en ingangsdatum 1 december laat zijn dat de nieuwe partij misschien mijn contract opzegt (te vroeg) zodat die 250€ door me neus geboord wordt.
Meestal gaat het pas in vanaf de einddatum als binnen 3 maanden je contract afloopt. Bij iig Eneco en Engi is dit zo, maar waarschijnlijk bij bijna allemaal. Als je contract eind deze maand afloopt kun je prima nu al overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10 17:13
i7x schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:47:
[...]

Meestal gaat het pas in vanaf de einddatum als binnen 3 maanden je contract afloopt. Bij iig Eneco en Engi is dit zo, maar waarschijnlijk bij bijna allemaal. Als je contract eind deze maand afloopt kun je prima nu al overstappen.
Yup, contract loopt dus tot 30 november. Mijn idee was dus om Engie te pakken en die op 1 december te laten ingaan. Neem aan dat Engie me dan niet die 250€ van Nuon door me neus boort 8)7

PSN: bryanlost

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 19:14
Zojuist ook maar via gaslicht.com bij Qurrent afgesloten. Kom hier toch veel goedkoper uit dan bij Eneco.

Contract loopt nog wel tot 01-07-2018, maar de boete als het goed is totaal € 100,00 (2 producten á € 50,00) neem ik dan maar voor lief. Heb deze binnen 5,5 maand helemaal al afbetaald.

Weten jullie ongeveer wanneer wij worden benaderd door Qurrent met betrekking tot de boete?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Er zijn leveranciers die de overstapboete voor hun rekening nemen:
https://www.easyswitch.nl...rgoeden-de-overstapboete/

Maar daar zitten dus allerlei addertjes onder het gras. Dikwijls willen ze dat alleen vergoeden bij een meerjarig contract èn het gaat logischerwijs ten koste van de cashback die je via sites als gaslicht, pricewise, energieleveranciers of easyswitch kunt regelen. Dus ik denk dat als je halverwege overstapt (ik zit met een soortgelijk contract tot juli 2018) je oude leverancier Eneco (bij mij Nuon) na verloop van tijd die overstapboete zal incasseren middels een apart opgemaakte nota. Of al bij de eindnota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 17:49

Jeoh

blaat

Nou, alle vergelijkers langsgelopen (1200kWh normaal, 1300kWh dal, geen gas) en zelfs met welkomstbonussen meegerekend zit ik nog het goedkoopste waar ik zit (Greenchoice met FNV-korting).

Als je trouwens bij de Eneco zit is het vaak wel de moeite waard om even te bellen en te kijken of ze nog een leuke aanbieding hebben, zeker als je even de prijsvergelijkerprijzen noemt... Dan valt er meestal wel wat te regelen (zogenaamd 'Premium' pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:16
Jeoh schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:23:
Nou, alle vergelijkers langsgelopen (1200kWh normaal, 1300kWh dal, geen gas) en zelfs met welkomstbonussen meegerekend zit ik nog het goedkoopste waar ik zit (Greenchoice met FNV-korting).

Als je trouwens bij de Eneco zit is het vaak wel de moeite waard om even te bellen en te kijken of ze nog een leuke aanbieding hebben, zeker als je even de prijsvergelijkerprijzen noemt... Dan valt er meestal wel wat te regelen (zogenaamd 'Premium' pakket).
Fnv korting? Vertel want dat loop ik dan mis....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:19
Ik wilde een aantal jaar geleden een gratis Toon (jong, naief enzo), dat kon bij 3 jarig contract. Als ik nu overstap moet ik €50,- boete betalen, maar blijf ik bij Eneco, krijg ik wel een 'welkomstbonus' van €160,- krijg ik lagere energietarieven (€0,04 per KWH goedkoper). Echt bizar, ik krijg dus €110,- en goedkopere tarieven als ik op zeg...

Goed, net op gaslicht.com overgestapt naar Engie. Goedkoopste leverancier voor mijn verbruik die groene stroom levert.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Hammetje schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:35:
Ik wilde een aantal jaar geleden een gratis Toon (jong, naief enzo), dat kon bij 3 jarig contract. Als ik nu overstap moet ik €50,- boete betalen, maar blijf ik bij Eneco, krijg ik wel een 'welkomstbonus' van €160,- krijg ik lagere energietarieven (€0,04 per KWH goedkoper). Echt bizar, ik krijg dus €110,- en goedkopere tarieven als ik op zeg...

Goed, net op gaslicht.com overgestapt naar Engie. Goedkoopste leverancier voor mijn verbruik die groene stroom levert.
Als het goed is kun je niet overstappen naar dezelfde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Laatst online: 18:19
i7x schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:35:
[...]

Als het goed is kun je niet overstappen naar dezelfde leverancier.
Klopt, maar bij contact met mijn huidige energieleverancier (Eneco) gaven zij aan dat als ik bleef, dezelfde aanbieding zou krijgen als nieuwe klanten. De boete om onder het huidige contract af te komen zou ik sowieso krijgen, of ik bij Eneco bleef of niet.

Uiteindelijk zijn zij op jaarbasis in mijn situatie maar een paar tientjes duurder dan een Nuon of een Engie, maar omdat die laatste 2 zo'n enorme welkomst bonus uitkeren, zijn zij onder de streep op jaar basis bijna €200,- goedkoper.

Welkomstbonus = Verrekening op eindfactuur trouwens, bijzonder wanneer je dit welkomstbonus noemt :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Hammetje op 04-12-2017 12:51 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Bobbert schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:14:
Wij gaan voor het 'eerst' :$ overstappen, dus ben nu de vergelijking sites aan het aflopen, en er is iets wat ik niet volg:

Bij het invullen van ons huidig verbruik (2700kWh / 950m3) komt Nuon als goedkoopste eruit met de 250 euro welkomspremie.
Maar als ik vervolgens het geprognotiseerd verbruik verhoog (3000kWh / 2000m3) dan komt dezelfde Nuon met een nog betere aanbieding, een lager kWh tarief en een hogere welkomst premie van 315 euro :*) .

Dus je kunt meer welkomstpremie en een lagere tarief krijgen bij één en dezelfde leverancier als je een hogere prognose opgeeft. Het enige wat ik me dan afvraag, hoe gaat Nuon er mee om als ik dat hogere geprognotiseerd verbruik niet haal :? .

(overigens werkt het ook de andere kant op, als ik een lagere prognose opgeef dan verdwijnt de hele welkomstpremie van Nuon uit de vergelijking)
Zo heb ik het ook gedaan afgelopen jaar bij Nuon. De bonus is inmiddels binnen (220 euro ofzo). Nooit iets gehoord over werkelijk verbruik. Dit jaar doe ik hetzelfde bij Engie (330 euro bonus). Er staat niets over in het contract (net als bij Nuon). Bij Eneco wel overigens, die zou ik dan ook niet aanraden als je wilt een hoger verbruik opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Notna schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:16:
[...]

Die vraag is hier al besproken. Niemand die het tot nu toe echt weet, hoewel er in sommige voorwaarden kán staan dat ze het nacalculeren.

Overigens; 2000m³ aan gas is best wel stevig, wellicht biedt het je nog meer winst daar eens wat aan te doen, nog afgezien van het feit dat je naar een andere leverancier overstapt ;) (ik verbruik zelf 160m³ per jaar en 4500 kWh voor een gezin van 5, in een tussenwoning van 110m²)
Mijn verbruik is 950m3 (vrijstaand uit 1991, 150m2, gezin van 4), die 2000m3 ingevuld om een aanbieding te krijgen met een hogere welkomstpremie :+
i7x schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:41:
[...]
Zo heb ik het ook gedaan afgelopen jaar bij Nuon. De bonus is inmiddels binnen (220 euro ofzo). Nooit iets gehoord over werkelijk verbruik. Dit jaar doe ik hetzelfde bij Engie (330 euro bonus). Er staat niets over in het contract (net als bij Nuon). Bij Eneco wel overigens, die zou ik dan ook niet aanraden als je wilt een hoger verbruik opgeeft.
Ik heb gebeld met GasLicht.com, en zij vertelde me dat ze idd vanuit de energieleverancier opdracht krijgen de hoogte van de welkomstpremie aan te passen op basis van het ingevulde progonse verbruik. Daarnaast gaven ze aan dat energieleveranciers contracten kunnen weigeren op het moment dat het ingevulde prognose verbruik veel hoger is dan het daadwerkelijke verbruik van afgelopen jaar (wat ze schijnbaar kunnen opvragen bij de netwerkbeheerder ofzo)
Ook gebeld met PriceWise, die gave aan dat als je het contract eenmaal hebt, de welkomstpremie vast staat, onafhankelijk van je daadwerkelijke verbruik.

Mijn conclusie, vul eerst je daadwerkelijke verbruik in, kijk welke kWh en m3 tarieven je krijgt bij de goedkoopste leverancier, en check dan bij een hoger verbruik of een ander je dezelfde (of lagere) tarieven maar met een hogere welkomstpremie kan krijgen bij dezelfde of andere leverancier.

Voor ons concreet, Nuon de goedkoopste op basis van actueel verbruik met welkomstpremie van 230 euro. Maar ik ben gegaan voor ENGIE die lagere tarieven en een hogere (330) welkomstpremie boden.

Ondertussen het contract al binnen, en al ingelogd op de website en het maandbedrag aanzienlijk naar beneden (€140 -> € 80) gezet zodat bijbetalen en de welkomstpremie tegen elkaar weggestreept kunnen worden bij de jaarafrekening. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:11
Onbekend schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:00:
[...]

Met een laag verbruik ben je met het jaarlijks overstappen met zo'n 200 tot 250 euro welkomstkorting goedkoper uit dan bij Nuon te blijven zitten.
Pas als je een hoog verbruik hebt, zou die aanbieding wel gunstiger kunnen uitpakken. :)
Dat valt dit jaar wel tegen zie ik. Vorig jaar met overstappen was er nog een bonus van 250 euro.

Nu kom ik niet hoger dan 175 bij Powerpeers (nieuw bedrijf met nog geen ervaringen) of Eneco met 145 euro.
Als ik mijn verbruik hoger in voer, maakt het nog weinig tot niets uit.
Zolang de huidige energieleverancier zijn klanten niet wilt binden, stap ik inderdaad elk jaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07

Onbekend

...

Trichoglossus schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:46:
[...]

Dat valt dit jaar wel tegen zie ik. Vorig jaar met overstappen was er nog een bonus van 250 euro.

Nu kom ik niet hoger dan 175 bij Powerpeers (nieuw bedrijf met nog geen ervaringen) of Eneco met 145 euro.
Als ik mijn verbruik hoger in voer, maakt het nog weinig tot niets uit.
Zolang de huidige energieleverancier zijn klanten niet wilt binden, stap ik inderdaad elk jaar over.
Even een vergelijking gedaan, en ik zie ook inderdaad dat de welkomstkortingen lager zijn dan een paar maanden geleden. De leverancier Vandebron geeft nu nog wel 230 euro korting, en toevallig heb ik die omdat die voor mij het goedkoopste was. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 23-10 07:20
Gecko123 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:33:
Het valt mij op dat de energietarieven op gaslicht.com op dit moment flink hoger zijn dan 5 maanden geleden. Als ik hetzelfde verbruik invoer zijn de totale jaarkosten bij een vandaag af te sluiten contract 175 euro hoger dan afgelopen augustus. €993 (vandaag 10-1-2018) versus €818 (2-8-2017). Dat is 21% hoger. Waarvan 45 euro door belasting en 130 euro door de energieleverancier zelf.

Valt mij op dat hier nergens in de media over wordt bericht. Gevolgen van de gaskraan die minder ver open en verwachte economische groei?
Dit had ik inderdaad ook, alleen dan binnen een tijdsbestek van 2 weken.
Martinusz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Waarom zou de media constant moeten berichten over prijsfluctuaties?
Overigens is er genoeg over in het nieuws geweest dat de energierekening en de prijzen duurder zouden worden dit jaar.
Klopt dat het bekend was. Wat is dan een handige stap om te zetten? In oktober al overstappen omdat het dan goedkoper is dan in januari? En houden de vergelijkers hier geen rekening mee?

Ik ben nieuw in dit topic en ben net overgestapt. Ik ben vorig jaar februari gaan samenwonen dus het was vorig jaar beetje gokken hoe en wat met energie. Het appartementencomplex waar ik woon heeft blokverwarming dus ik betaal een verschot voor de stookkosten aan de verhuurder. Hierdoor is de hoeveelheid gas die ik moet afnemen aanzienlijk lager. Enfin, vorig jaar gekozen voor Eneco. We hadden niet echt tijd om uit te zoeken en de aanbieding was niet zo slecht in mijn ogen. Nu wel overgestapt, Eneco is toch een relatief dure partij. Ik kreeg wel een verlengingsaanbod, daarmee zou ik zo'n 89 euro in de maand moeten betalen. Dat was een vrij forse steiging, maar dit komt door de aangekondigde verhoging van kosten. Ik ben nu overgestapt naar Energiedirect waarbij ik zo'n 15 euro in de maand bespaar. Toch leuk zakcentje in combinatie met de 80 euro cashback actie.

Ik had iemand van Energiedirect aan de lijn. Die zei dat ze acties worden gaan ondernemen om klanten te laten verlengen/blijven. Hebben jullie wel eens meegemaakt dat deze acties interessanter zijn dan overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 19:14
Onze eindafrekening ook gekregen van Eneco. Wij krijgen € 87,25 terug. Ondanks dat wij een overstapboete van € 100,00 (€ 50,00 gas & € 50,00 stroom)

Betalen € 95,00 per maand. Wonen in een hoekwoning uit 2014 met sinds okt. 2017 9 zonnepalen.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:13
BaZnGaNL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:42:
Onze eindafrekening ook gekregen van Eneco. Wij krijgen € 87,25 terug. Ondanks dat wij een overstapboete van € 100,00 (€ 50,00 gas & € 50,00 stroom)

Betalen € 95,00 per maand. Wonen in een hoekwoning uit 2014 met sinds okt. 2017 9 zonnepalen.
Wat je terugkrijgt zegt niets.
Ik betaal 90euro per maand, zonder zonnepanelen en een hoekhuis uit 1982. is maar net wat je doet, hoe je stookt, hoe zuining je CV ketel is, Hoe zuinig je kookt met gas, welke (en hoe zuinige) apparaten je gebruikt, wel of geen droger etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren werd ik gebeld door Eneco, mijn huidige leverancier. Ze deden het aanbod om een contract aan te gaan voor 4 jaar + een gratis Toon thermostaat.
Uiteindelijk ben ik gezwicht, maar nu heb ik er een vervelend gevoel over. Normaal stap ik elk jaar over naar een interessant aanbod, maar nu heb ik het gevoel dat ik niet persé voordelig uit ben met 0,21 ct/elektra en 0,69 ct/gas.
Is er nog steeds het advies om geen langdurende contracten af te sluiten of ziet iemand hier dat anders?
Overigens kan ik er binnen 14 dagen weer vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
koelkast schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:51:
Gisteren werd ik gebeld door Eneco, mijn huidige leverancier. Ze deden het aanbod om een contract aan te gaan voor 4 jaar + een gratis Toon thermostaat.
Uiteindelijk ben ik gezwicht, maar nu heb ik er een vervelend gevoel over. Normaal stap ik elk jaar over naar een interessant aanbod, maar nu heb ik het gevoel dat ik niet persé voordelig uit ben met 0,21 ct/elektra en 0,69 ct/gas.
Is er nog steeds het advies om geen langdurende contracten af te sluiten of ziet iemand hier dat anders?
Nooit langjarig!!! wanneer leert men het nu eens..... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 19:49
koelkast schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:51:
Gelijk annuleren :P
Je hebt je bedacht en wil er toch vanaf :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:53:
[...]

Gelijk annuleren :P
Je hebt je bedacht en wil er toch vanaf :)
Duidelijk! Zo even een telefoontje richting Eneco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Trichoglossus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:36:
De jaarafrekening van Nuon gekregen. 300 euro terug + welkomstbonus van 250 euro maakt 550 euro. Voorstel voor het termijnbedrag is 30 euro per maand hoger..ik zie die logica niet echt...

En een nieuwe aanbieding.......

"Trouwe klanten verdienen iets extra’s, vinden wij. Bij uw nieuwe contract krijgt u daarom direct 10% Blijven Loont-korting op de variabele leveringskosten van stroom. Elk jaar komt daar 5% extra korting bij, tot u na 3 jaar al een blijvend voordeel heeft van 25%. Dit voordeel houdt u zolang u klant blijft."
Ik moet nog een half jaar wachten (stap altijd in juli over) maar dan krijg ik ook de eindafrekening van Nuon. Het voorstel heb ik wel vaker meegemaakt. Bij Eneco, Nuon, Greenchoice, Flexenergie. Allen gaven mij een hoger termijnbedrag terwijl ik op de jaarrekening de oprotbonus in mindering kreeg en toch nog geld retour kreeg. Schijnbaar is het logica van het systeem die ze gebruiken om zo meer geld per klant te incasseren.

En die blijven loont actie is echt een gedrocht. Elke jaar kan ik meer cashback pakken dan 10% op mijn jaarbedrag (€350 tot €400) wat je aan korting moet krijgen. En dan heb ik de overstapbonus nog niet eens meegerekend. Dus groot gelijk dat je overstapt. Overigens heb ik geen eens zonnepanelen dus wat dat betreft zit ik niet met teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Een tijdje geleden van Eneco naar VandeBron overgestapt, Eneco vond ik maar log, onveilig ( wachtwoorden worden ongehasht opgeslagen) en duur.

Nu is het per maand 30 euro goedkoper, facturen zijn er sneller en heb de service desk van vandebron niet meer nodig gehad, alles klopt en is duidelijk.

Een blijvertje wat mij betreft. :)

Achteraf probeerde Eneco nog een huurcontract voor een boiler te laten doorlopen(*)

(*) Elektische boiler van dit format was 900 euro, de vorige eigenaar had deze al vanaf 2002 lopen (ik heb dit blijkbaar overgenomen vanaf 2010). 15 euro per maand.

15 jaar * 15 euro /maand = 2700 euro. En de Eneco wilde graag ook nog de restwaarde hebben. Uiteindelijk heb ik zo lang lopen leuren dat niet bepaald kan worden wat een redelijke restwaarde wasm, dat het uiteindelijk kwijtgescholden is.
Wat een ballentent.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:11
Ik kom uit bij Powerpeers (nooit van gehoord) of E-on, of Eneco, als ik nu mijn gegevens invul.
VandeBron is 230 euro duurder, schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Trichoglossus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:41:
Ik kom uit bij Powerpeers (nooit van gehoord) of E-on, of Eneco, als ik nu mijn gegevens invul.
VandeBron is 230 euro duurder, schiet niet op.
Weet niet hoeveel je terug levert aan stroom, maar probeer maar eens gas en stroom te scheiden bij verschillende leveranciers. Kan best goedkoper uitvallen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
DCNY schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:34:
Kom via gaslicht uit bij Powerpeers en Energie flex. Beiden nog nooit van gehoord. Iemand ervaring met een van die partijen?
Ik heb een jaar bij Energie flex gezeten. Ze verplichten je een slimme energiemeter want anders kunnen ze geen electriciteit en gas leveren. Zoals met andere partijen een jaar bij gezeten met een vast contract en weer overgestapt. Het is mij echt om het even waar ik zit of aan wie ik betaal. Ik kies per jaar de goedkoopste inclusief leuke cashback en overstapbonus. Het ene jaar was Energieflex het goedkoopste, de andere keer Eneco, Nuon, Greenchoice. Ga wss dit jaar over naar Engie als zij hun 280/300 euro bonus nog aanhouden tot april. Want ik kan pas per 1 april over, slechte bij enkele zoals Budget Energie kan ik al per 1 januari overstappen. Maar die zijn niet interessant genoeg gelet op mijn lage verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

MdO82 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Pas dan wel op de kleinere lettertjes.
Sommige energiemaatschappijen geven je achteraf een lagere bonus als blijkt dat je veel minder hebt verbruikt dan je opgegeven hebt.
Tuurlijk, altijd even het contract doorlezen. Tot dusver geen probleem met Nuon of Engie gehad. Eneco heeft wel een clausule in het contract hiertegen overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 17:12
Ondertussen ook buiten de vergelijkers maar eens gezocht en nu alsnog een betere deal gevonden. De Nuon Powerdeal kan niet, omdat ik nu al bij Nuon zit, maar de Eneco deal is ook interessant met 200 euro korting.
https://www.eneco.nl/duur...e/aanbieding-eneco-1-jaar

Goedkoper dan dit kreeg ik het niet via de reguliere vergelijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 23:06
DCNY schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:34:
Kom via gaslicht uit bij Powerpeers en Energie flex. Beiden nog nooit van gehoord. Iemand ervaring met een van die partijen?
Ja, ik ken nu Powerpeers na Essent en Eneco.

Leuke partij, zie de video's op you-tube met uitleg.

zonnepanelen bezitters "zien" waar hun stroom 'heen' gaat, en als het dondere dagen zijn, waar ze hun stroom (wind, andere provincie, waterkracht) vandaan betrekken omdat hun eigen panelen even te weinig opwekken.

Gebruikers zonder panelen doen ook mee in powerpeers en kunnen selecteren waar (in NL) en welk type hun stroom vandaan komt, en als je dus een bevriende powerpeer kent, weet je dat je ' virtueel' van zijn panelen afneemt wat hij over heeft.

Natuurlijk is het een energie net een goot "vol waterbad" maar als ik een kopje energie er in stop, en de ander haalt het er weer aan de andere kant uit, blijft het "water" peil gelijk, en hoeft de energie centrale niet harder te werken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Laatst online: 01:15
Xaero schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:07:
Ondertussen ook buiten de vergelijkers maar eens gezocht en nu alsnog een betere deal gevonden. De Nuon Powerdeal kan niet, omdat ik nu al bij Nuon zit, maar de Eneco deal is ook interessant met 200 euro korting.

Thnx voor de tip! Ik stap weer over naar Nuon. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 17:12
Kwam zojuist een nog iets betere aanbieding t.o.v. Eneco 200 euro korting waarbij het jaarbedrag nog eens 70 euro lager uit kwam.

https://www.essent.nl/con...arief-1-jaar-korting.html

Ook wel interessant om de sitemap van de grotere partijen te bekijken op zoek naar aanbiedingen..
https://www.eneco.nl/sitemap/
https://www.essent.nl/content/sitemap.xml

Essent heeft bijvoorbeeld 3 linkjes met 150 euro, 170 euro en 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
Xaero schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:14:
Kwam zojuist een nog iets betere aanbieding t.o.v. Eneco 200 euro korting waarbij het jaarbedrag nog eens 70 euro lager uit kwam.

https://www.essent.nl/con...arief-1-jaar-korting.html

Ook wel interessant om de sitemap van de grotere partijen te bekijken op zoek naar aanbiedingen..
https://www.eneco.nl/sitemap/
https://www.essent.nl/content/sitemap.xml

Essent heeft bijvoorbeeld 3 linkjes met 150 euro, 170 euro en 120 euro.
Was precies de tip die ik nodig had, mooie korting en betere prijzen tegen over wat ik de afgelopen 3 maanden allemaal voorbij heb zien komen, dus overgestapt :)

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Waar komen de aff aanbiedingen vandaan?
Zowel de eneco - 200 als de essent - 150(de goedkoopste voor mij) zijn erg scherp vergeleken energievergelijkingsites.

De eneco aanbieding is een beetje vaag in de tekst wat betreft de 200 cashback de essent aanbieding is in ieder geval duidelijke taal op de site.

Ik ben blij dat ik hier nog even kwam neuzen om mijn beklag te doen over vandebron.
Deze hebben mij vandaag een aanbieding gestuurt tot 300 terug, wordt 120 bij 1 jaar verlengen maar hier komt het slechte.....
Zij stellen dat het maandbedrag 51 nog wat word met mijn verbruik zie foto, maar ik kan op geen enkele manier dit bedrag verantwoorden.
Het dichts bij kom ik met 50 en nog iets per maand is als ik de energie kosten en dag kosten van vandebron minus subsidie optel .... maar dat betekent dat je de netbeheerkosten aan het eind van het jaar mag ophoesten minus de 120 bonus.
vandebron slaat een gat in je portemonee

kleine troost ze stellen voor om het maandbedrag op 60 te zetten maar dat is nog steeds 180 minder dan wat je moet afrekenen met dit verbruik

anyway ik ga dus voor essent en hoor graag waar aff vandaan komt, zowel essent als eneco hebben die afkorting in het aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 16:31

WhySoSerious

Be the change.

Gisteren verlengd bij Vandebron voor 3 jaar. Stijgende gasprijs zit me toch niet helemaal lekker en steun graag hun initiatief. Vorig contract was 1 jaar vast.

Facts;
~600 m3 gas.
+600 kWh overschot door PV.

Wat betekent dat qua tarieven?
Gastarief gaat van 60 cent naar 63,4 cent (CO2 gecompenseerd), vaste prijs. Impact +20,4 euro
Stroomprijs inkoop gaat van 20,5 cent naar 24,7 cent. Impact 0 euro.
Stroomprijs verkoop gaat van 6 cent naar 10,5 cent. Impact -27 euro.

Impact: --6,6 euro.

Daarbij;
50% korting op vastrecht ivm zonnecollectief:
Vastrecht gas+stroom gaat van 180 euro naar 150 euro (normaaltarief). Impact -30 euro. Maar vastrecht gaat dus 50% van 150 euro worden = 75 euro.

Impact is dus -105 euro.

Welkomstbonus;
Dit was €200,-. Gaat €210,- in totaal worden (uitbetaald na de eerste nota), oftewel €70 per jaar.

Conclusie;
Vooropgesteld dat ik ieder jaar een welkomstbonus van €200,- zou kunnen krijgen, ga ik hier hier dus €130,- per jaar op achteruit. Onder de streep lopen mijn energielasten dus met €130,- €105,- €6,6 = €18,4 euro per jaar op, oftewel een maandelijkse last van €28,50. Dat is €342,- per jaar.

Obv 3-jaarscontracten met dezelfde voorwaarden (vaste tarieven, stroom alleen uit Nederland en CO2 gecompenseerd gas) komt Pure Energie als leverancier in de buurt met een bedrag van €425,- per jaar.
Deze voorwaarden onder een 1-jaarscontract zou powerpeers voor €320,- doen, maar met verplichte slimme meter. Nr 2 is Eneco met €390,-

Het energiecollectief dat Vandebron je biedt is voor mij dus erg gunstig. Je mag tot 5000 kWh meer opwekken dan je verbruik, dat kopen ze altijd op voor 10,5 cent. Toch maar eens nadenken om nog wat bij te leggen.

Daarbij kan ik met de Vriendenkorting nog €75,- korting voor diegene en voor mezelf regelen, dus als iemand geïnteresseerd is, stuur even een pm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
WhySoSerious schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 07:10:
Gisteren verlengd bij Vandebron voor 3 jaar. Stijgende gasprijs zit me toch niet helemaal lekker en steun graag hun initiatief. Vorig contract was 1 jaar vast.

Facts;
~600 m3 gas.

Gastarief gaat van 60 cent naar 63,4 cent (CO2 gecompenseerd), vaste prijs. Impact +20,4 euro

Daarbij;
Vastrecht gas+stroom gaat van 180 euro naar 150 euro (normaaltarief). Impact -30 euro. Maar vastrecht gaat dus 50% van 150 euro worden = 75 euro.

Impact is dus -105 euro.

Welkomstbonus;
Dit was €200,-. Gaat €210,- in totaal worden (uitbetaald na de eerste nota), oftewel €70 per jaar.

Conclusie;
Vooropgesteld dat ik ieder jaar een welkomstbonus van €200,- zou kunnen krijgen, ga ik hier hier dus €130,- per jaar op achteruit. Onder de streep lopen mijn energielasten dus met €130,- €105,- €6,6 = €18,4 euro per jaar op, oftewel een maandelijkse last van €28,50. Dat is €342,- per jaar.

Obv 3-jaarscontracten met dezelfde voorwaarden (vaste tarieven, stroom alleen uit Nederland en CO2 gecompenseerd gas) komt Pure Energie als leverancier in de buurt met een bedrag van €425,- per jaar.
Deze voorwaarden onder een 1-jaarscontract zou powerpeers voor €320,- doen, maar met verplichte slimme meter. Nr 2 is Eneco met €390,-

Het energiecollectief dat Vandebron je biedt is voor mij dus erg gunstig. Je mag tot 5000 kWh meer opwekken dan je verbruik, dat kopen ze altijd op voor 10,5 cent. Toch maar eens nadenken om nog wat bij te leggen.

Daarbij kan ik met de Vriendenkorting nog €75,- korting voor diegene en voor mezelf regelen, dus als iemand geïnteresseerd is, stuur even een pm :+
Heb jij dit op papier staan?
Want het zou mogelijk zijn dat ze hun beleid op de schop hebben gedaan, maar anders heb ik een offerte op maat van hun waar duidelijk op staat dat als je je aanmeld bij hun zonnecollectief dat dan de welkomst bonus vervalt. Die geld alleen voor de reguliere tarieven want die 10.5 cent is al de bonus volgens hun. Ik heb telefonisch verhaal gehaald.
Daarom zit ik nu bij green choice, die hebben altijd lage vaste kosten(84 per jaar ) en geven 13.3 cent terug voor pv

En houd je er even rekening mee dat je over anderhalf jaar gewoon die 24 cent voor je stroom gaat betalen als wiebes zijn zaakjes rond heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door reneeke1970 op 19-06-2018 10:29 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
WhySoSerious schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 07:10:

Facts;
~600 m3 gas.

Daarbij;

Impact is dus -105 euro.

Welkomstbonus;

Conclusie;

Een 3 jaar contract. Let op garanties kosten vaak geld.

Is de kale inkoop/verkoop stroom gelijk aan elkaar? Wat @reneeke1970 zegt dit gaat straks wel tegenvallen afhankelijk van je de opwek die je niet direct verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mafketel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 01:00:
Waar komen de aff aanbiedingen vandaan?
Zowel de eneco - 200 als de essent - 150(de goedkoopste voor mij) zijn erg scherp vergeleken energievergelijkingsites.

De eneco aanbieding is een beetje vaag in de tekst wat betreft de 200 cashback de essent aanbieding is in ieder geval duidelijke taal op de site.

Ik ben blij dat ik hier nog even kwam neuzen om mijn beklag te doen over vandebron.
Deze hebben mij vandaag een aanbieding gestuurt tot 300 terug, wordt 120 bij 1 jaar verlengen maar hier komt het slechte.....
Zij stellen dat het maandbedrag 51 nog wat word met mijn verbruik zie foto, maar ik kan op geen enkele manier dit bedrag verantwoorden.
Het dichts bij kom ik met 50 en nog iets per maand is als ik de energie kosten en dag kosten van vandebron minus subsidie optel .... maar dat betekent dat je de netbeheerkosten aan het eind van het jaar mag ophoesten minus de 120 bonus.
[afbeelding]

kleine troost ze stellen voor om het maandbedrag op 60 te zetten maar dat is nog steeds 180 minder dan wat je moet afrekenen met dit verbruik
Hah, ik kreeg vandaag ook een verlengaanbod van Vandebron met ook zo'n onverklaarbaar laag maandbedrag (en iclusief die 120 euro koting was het zelfs nog lager). Ik kom zelf op bijna het dubbele uit met de vermelde tarieven (en vermindering energiebelasting uiteraard) en het geschatte verbruik. Benieuwd hoe de klantenservice dat gaat uitleggen. Of zouden ze bedoelen dat ze het voorschot op dat lage bedrag willen zetten en is de aanbieding gewoon een stukje "flexibel omgaan met de waarheid" om onoplettende klanten te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Xaero schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:07:

Dank voor deze tip!

Afgelopen week iemand aangemeld bij de Nuon. Lastig om bij een onbekend verbruik te vergelijken. Je kunt het landelijk gemiddelde wel aanhouden, maar bij een lager/hoger verbruik kan het plaatje totaal anders uitvallen. Bovenstaande tips waren een stuk goedkoper dan de bekende vergelijkers. Het collectief van Vereniging Eigen Huis zou je eraan toe kunnen voegen, want die drie verschillen niet veel van elkaar en hangt maar net af van je specifieke verbruik. Als het verbruik nu meevalt is Nuon een stuk goedkoper, zo niet dan paar tientjes duurder. Gegokt op het eerste :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik zat bij Nuon en ben via die link van @Xaero naar Eneco overgestapt. Maar ze hebben mijn contract te vroeg overgenomen. Dus ik kon fluiten naar mijn €200 cashback bij Nuon en moest €50 voor gas en €50 voor stroom aan boete aftikken. En dat terwijl ik rekening had gehouden met een maand opzegtermijn. Na een belletje zou ik worden teruggebeld. En dat gebeurde gisteren. Heb niet eerder zoiets meegemaakt in het overstappen. Kennelijk heb je maatschappijen die te eager zijn en elk contract direct open breken en maatschappijen die wel netjes naadloos aansluiten op het oude contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:38
Joosie200 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:43:
Ik zat bij Nuon en ben via die link van @Xaero naar Eneco overgestapt. Maar ze hebben mijn contract te vroeg overgenomen. Dus ik kon fluiten naar mijn €200 cashback bij Nuon en moest €50 voor gas en €50 voor stroom aan boete aftikken. En dat terwijl ik rekening had gehouden met een maand opzegtermijn. Na een belletje zou ik worden teruggebeld. En dat gebeurde gisteren. Heb niet eerder zoiets meegemaakt in het overstappen. Kennelijk heb je maatschappijen die te eager zijn en elk contract direct open breken en maatschappijen die wel netjes naadloos aansluiten op het oude contract.
Kan nog erger. Ik was vorig jaar zo naïef geweest om een colporteur van EnergieDirect mijn gegevens te geven, zodat hij een aanbod kon doen.

Aanbod kwam netjes binnen in de mail. "Klik hier om een contact af te sluiten". Prijs was slechter als wat ik had, dus mailtje weg gegooid.

2 dagen laten nog een mailtje "Welkom bij EnergieDirect. Uw contract gaat over 14 dagen in. Wij hebben uw huidige contract voor U opgezegd".
En een 80ct/min nummer om te bellen als je nog vragen hebt of het contract wilt opzeggen... :X

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Exigence schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:21:
Iemand al opgevallen dat je meer voor je elektriciteit gaat betalen wanneer je geen gasaansluiting meer hebt?

Heb bij Energiedirect het volgende ingevuld:
Jaarverbruik: 1500 kWh en 200 m³ gas. Daaruit volgt een kWh-tarief van € 0,20951 (0,06700 (leveringskosten) + 0,12654 (energiebelasting) + 0,01597 (ODE)).
Daarbij betaal ik 365 dagen x € 0,03262 = € 11,91 als vaste leveringskosten.

Haal ik mij deel gas weg dan betaal ik voor exact dezelfde 1500 kWh een tarief van € 0,22151 (0,07900 (leveringskosten) + 0,12654 (energiebelasting) + 0,01597 (ODE)
Ook de vaste leveringkosten gaan omhoog, naar 365 dagen x € 0,12332 = € 45,01

Heb niet bij andere leveranciers gekeken, maar meer mensen die dit opvalt?
Je bonus verandert meestal ook. Gewoon altijd hogere hoeveelheden opgeven in de vergelijker, je betaalt toch enkel voor wat je daadwerkelijk gebuikt. Doe ik zelf ook zo. Naar mijn weten heeft enkel Eneco een clausule die zegt dat je daadwerkelijke gebruik niet te veel mag afwijken, maar vraag mij af of ze dat ook daadwerkelijk hanteren.

Let op dat dit niet werkt als je helemaal geen gas afneemt. Dan gelden er weer hele andere constructies (vaak zelfs zonder bonus).

[ Voor 5% gewijzigd door i7x op 16-07-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:02

Exigence

dnkroz

i7x schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:18:
[...]

Je bonus verandert meestal ook. Gewoon altijd hogere hoeveelheden opgeven in de vergelijker, je betaalt toch enkel voor wat je daadwerkelijk gebuikt. Doe ik zelf ook zo. Naar mijn weten heeft enkel Eneco een clausule die zegt dat je daadwerkelijke gebruik niet te veel mag afwijken, maar vraag mij af of ze dat ook daadwerkelijk hanteren.

Let op dat dit niet werkt als je helemaal geen gas afneemt. Dan gelden er weer hele andere constructies (vaak zelfs zonder bonus).
Het ging mij om het laatste. Zoals je ziet zijn de hoeveelheden gelijk (1500 kWh) in beide gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-10 07:28

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

reneeke1970 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:11:
[...]

Geen bonus indien zonne collectief. Het is één van de twee maar niet beide.
Ja daarom niet interessant, ik zit nu tussen eneco met een bonusje en GC , ik denk dat het de laatste gaat worden, alles is goedkoper daar en 11 cent voor terugleveren.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Rol-Co schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:27:
[...]

Ja daarom niet interessant, ik zit nu tussen eneco met een bonusje en GC , ik denk dat het de laatste gaat worden, alles is goedkoper daar en 11 cent voor terugleveren.
11ex hè, ik zit er ook bij, totdat ik over limiet van 10000 heen ga, en ik ben bang.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-10 07:28

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

reneeke1970 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:44:
[...]

11ex hè, ik zit er ook bij, totdat ik over limiet van 10000 heen ga, en ik ben bang.....
Ik lever niet terug dus niet erg, maar eneco is 6-7 cent.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Rol-Co schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Ik lever niet terug dus niet erg, maar eneco is 6-7 cent.
Oh jij legt ook alleen voor eigen gebruik op dak hi

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand enige ervaring met Fenor?

Kwam die naam nog niet tegen in dit topic en die kwam bovendrijven als goedkoopste bij mij. Zag alleen een akkefietje met de ACM over de facturatie van variabele tarieven begin dit jaar maar dat hadden ze ook snel weer opgelost.

Heb al van alles gehad: Nuon, EOn, Eneco, Energiedirect, BudgetEnergie, Qurrent en EnergieFlex. Ging eigenlijk altijd prima, de een met een wat betere site dan de ander. Alleen Qurrent was een negatieve ervaring, te veel fouten.

[ Voor 33% gewijzigd door sambalbaj op 25-07-2018 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
TrueGamer schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:11:
Zojuist overgestapt naar Oxxio
via CashbackXL -> PriceWise -> Oxxio
Wij gaan verhuizen en ben opzoek gegaan naar een andere leverancier. We hadden Eneco en uit verschillende vergelijk sites kwam ik ook op Oxxio uit. Eneco gebeld dat ik het wou opzeggen en ze kwamen met een nieuwe prijs voor als ik zou verhuizen en er zou gratis een slimme thermostaat door een monteur gemonteerd krijgen. Zit helemaal niet op een slimme thermostaat te wachten. Toch met een rekensommetje eruit gekomen dat Oxxio nog steeds goedkoper was en dat ik het geld als welkom bonus kreeg ipv de thermostaat bij Eneco.

Later bij verdere onderzoek kwam ik er stomweg achter dat Oxxio van Eneco zelf is. :o
Ah fijn... Ben als goed is nu goedkoper uit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@darkdesign kan goed kloppen. Ik keek in 1e instantie vooral naar de bonus, maar zoals hier al vaker is opgemerkt, eigenlijk is het alleen interessant wat je uiteindelijk na een jaar moet betalen.

Even snel een vergelijking gemaakt:
GC geeft (zover ik weet) nooit "welkomstpremie", maar is goedkoop met bv. vaste leveringskosten: EUR 80,-.
Eneco heeft een premie van EUR 185,-, leveringskosten EUR 144,-
VandeBron geeft EUR 290,- en wil EUR 210 leveringskosten...

Oftewel, men goochelt lekker met bedragen. Hier wat meer premie, daar wat minder kosten. Net als in de verzekeringswereld heeft men er alle belang bij om de boel zo wazig en onoverzichtelijk mogelijk te maken. Heb je dan de moed gehad om een keus te maken, dan volgt na een jaar de rekening, waar je als leek ook weer flink op kan puzzelen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

plaspvd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:13:
Ik ben nu ook toe aan een nieuw contract.

Ben een beetje met cijfers aan het goochelen op gaslicht, merk ik opeens bij een verbruik van 1400m3 gas of hoger, dat de elektraprijs bij een aantal omlaag gaat. Enkele centen soms wel.

Wie kan dit verklaren en is het voor mij dan verstanding om, ipv 1000m3 daadwerkelijk verbruik, gewoon maar maar 1400m3 op te geven? geeft me wel weer welkomstpremies die er anders niet zijn.
Het is te verklaren omdat grootgebruikers aantrekkelijker zijn als klant, dus je krijgt betere aanbiedingen. Het is inderdaad verstandig gewoon een hogere hoeveelheid in te vullen voor de korting. Eneco zegt in het contract wel dat het niet "heel erg" mag afwijken of iets dergelijks, maar de rest naar mijn weten niet. Ik zou trouwens ook proberen het nog verder te verhogen naar 3000m3 (niet meer, dan ga je hoger vastrecht betalen uit m'n hoofd). Wellicht levert het nog wat meer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

overstappen naar je huidige leverancier kan in elk geval niet :)

het is hier vaker langsgekomen over de variabele bonussen (vooral meer bonus bij hoger geschat verbruik). Het komt er op neer dat je hoger verbruik kunt invullen om hogere bonus te scoren, maar check even goed de voorwaarden. Bij Eneco staat bijvoorbeeld dat het gevolgen kan hebben.... Bij anderen staat er niks over, dus kan het zeker geen kwaad.

over het voorschot... kijk ik eigenlijk nooit naar, je krijgt het aan het einde toch allemaal terug als je teveel betaald hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

rens-br schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:36:
[...]

Dat zou dus geen probleem zijn, aangezien ze je maandbedrag baseren op het SJV en niet op wat jij invult in de vergelijker. Ik weet 100% zeker dat ze dit doen bij Oxxio en bij Vandebron, bij Nuon zou je dit even moeten controleren / navragen.
[...]
Nuon doet dat ook, evenals Eneco btw, waar ik het toevallig ook van weet. Zal best kunnen dat alle aanbieders het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 23:26
Tot op heden ben ik ieder jaar overgestapt. Dat ging altijd makkelijk:

1: kijk naar verschillende vergelijkingssites
2: vul mijn verbruik in: 700m3 en 2500kwh
3: begin bovenaan te lezen en kijk welke hoog staat (laagste totaalprijs), een 'fatsoenlijke aanbieder' is en welke de laagste welkom-bonus geeft.

Dit ging altijd zonder twijfel, tot dit jaar:

Powerpeers, Engie en eneco ontlopen elkaar niet veel, echter: Engie bied een 3jaars contract en geen cashback.

Het lijkt er dus op dat Engie een hele interessante keus is, maar dat zou betekenen dat ik er 3jaar aan vast zou zitten.
Tevens willen we volgend jaar zonnepanelen plaatsen (zonder overproductie). Vraag is wat daar de vergoedingen mee gaan doen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
darklord007 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:20:
Tot op heden ben ik ieder jaar overgestapt. Dat ging altijd makkelijk:

1: kijk naar verschillende vergelijkingssites
2: vul mijn verbruik in: 700m3 en 2500kwh
3: begin bovenaan te lezen en kijk welke hoog staat (laagste totaalprijs), een 'fatsoenlijke aanbieder' is en welke de laagste welkom-bonus geeft.

Dit ging altijd zonder twijfel, tot dit jaar:

Powerpeers, Engie en eneco ontlopen elkaar niet veel, echter: Engie bied een 3jaars contract en geen cashback.

Het lijkt er dus op dat Engie een hele interessante keus is, maar dat zou betekenen dat ik er 3jaar aan vast zou zitten.
Tevens willen we volgend jaar zonnepanelen plaatsen (zonder overproductie). Vraag is wat daar de vergoedingen mee gaan doen.

Iemand tips?
Let op. Als je 700 kuub gas invult krijg je een hoger tarief dan als je 1600 kuub invult. Je uiteindelijke jaarrekening is je werkelijk verbruik. Reken zelf maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Ik heb zojuist een jaarcontract bij Eneco afgesloten voor onze nieuwbouw woning, waarbij de geschatte jaarkosten uitkomen op 800 euro. Ze komen dan uit op een maandbedrag van 183 euro(!). Terwijl 800/12 = 67 euro. Dat is wel waanzinnig veel hoger, kan ik dat omlaag krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reneeke1970
DutchAddick schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:06:
Ik heb zojuist een jaarcontract bij Eneco afgesloten voor onze nieuwbouw woning, waarbij de geschatte jaarkosten uitkomen op 800 euro. Ze komen dan uit op een maandbedrag van 183 euro(!). Terwijl 800/12 = 67 euro. Dat is wel waanzinnig veel hoger, kan ik dat omlaag krijgen?
Geef me je naam en adres even, dan bel ik even naar Eneco en zal het even voor je vragen....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
reneeke1970 schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:29:
[...]

Geef me je naam en adres even, dan bel ik even naar Eneco en zal het even voor je vragen....
Woei, lekker cynisch :)

Mijn formulering is niet helemaal juist, wat ik bedoelde te zeggen is waarom is dat maandbedrag zo hoog als ze op basis van de ingevulde gegevens op een jaarbedrag van 800 euro uitkomen. Dat vind ik heel vaag, vraag dan niet om de gegevens als je je er toch niet op baseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@DutchAddick Via de Eneco-app pas je het ook zo aan.

Jammer genoeg kan deze in 2018 nog steeds niet omgaan met teruglevering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 20:49

RvL

Ook ik kan binnenkort (januari zo uit m'n hoofd) weer overstappen, na 3 jaar vast te hebben gezeten aan Essent. Vooropgesteld, met Essent nog nooit (administratieve) problemen gehad. Maar ik zit zeker niet aan ze vast. Daarvoor tijden bij Nuon gezeten met variabele tarieven. Ik wil er echter niet meer zo lang aan vast zitten, 1 jaar max.

Details woning/verbruik
Hoekwoning, 1977

Elektriciteit:
• Normaal tarief: 1900 kW/h
• Dal tarief: 2000 kW/h
Totaal: 3900 kW/h (gebaseerde op vorig jaar en huidige 'forecast')

Gas:
1600m3 (gebaseerd op MinderGas graaddagen berekening)
Vorig jaar: 1479m3

Nu is het pas ons 2e jaar in dit huis. We wonen er sinds feb 2017. Qua energiebesparende maatregel is er afgelopen zomer boven overal isolatieglas geplaatst. Beneden zat al isolatieglas of dubbelglas (of de voordeur na ). Ook zijn er wat verbeteringen uitgevoerd aan de CV installatie (doorstroming verbeterd, waterzijdige inregeling voor zover mogelijk). Ik heb nog geen idee wat dit met het gasverbruik zal gaan doen, daarom de geschatte waarde van MinderGas aangehouden o.b.v. het huidige verbruik.

Elektriciteit zit al jaren zo rond de 3900 kW/h. Kennelijk vinden we 't lastig om het lager te krijgen, maar het wordt gelukkig niet hoger.

Goed, nu naar de overstap. Wat is nu het beste: kijken naar de tarieven of kijken naar de totaalprijs?

Ergens zeg ik tarieven, want daar maak je de kosten. Echter is dat natuurlijk ook wel de meest variabele kostenpost. Als er een zeer strenge winter komt, verbruik ik misschien geen 1600m3 maar 1700m3. Naarmate dat je meer gaat verbruiken wordt een hogere vaste korting weer interessanter.

In getallen, als ik de vergelijker van Tweakers gebruik, komt Fenor er met €1928 het goedkoopst uit bij 1 jaar vast. Zij geven geen eenmalige korting.

Als ik m'n gasverbruik op 1700m3 zet, blijft Fenor weliswaar de goedkoopste maar staat Nuon, vanwege de hoge korting ineens op nr. 2. Verlaag ik het verbruik naar 1500m3 zoals ik vorig jaar heb verbruikt, dan is nr 1. ineens Eneco, maar zit er tussen de nummers 1 en 4 (Eneco, OXXIO, Fenor, Nuon) nog maar €4 verschil.

Daarnaast lijkt Nuon een hogere korting te geven als je meer verbruikt, wat de keuze nog wat lastiger maakt.

Kortom, ik vind het best een lastige keuze. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om een (administratief) goede partij te hebben. Een partij als OXXIO roept bij mij niet direct goede associaties op, al is dat vooral gebaseerd op hear-say.

Dus wat is nu wijsheid? Ik heb gelukkig nog even om een keuze te maken en af te wachten wat m'n isolatieglas en waterzijdig inregelen precies doet met m'n verbruik, maar ik neem er liever even de tijd voor dan dat ik straks ineens een keuze moet gaan maken.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 21:59
Heb me vorige week aangemeld bij powerpeers; nog even telefonisch contact gehad met de klantenservice over ingangsdatum. Werd me verteld dat ik het gewoon op "zo snel mogelijk" kon laten staan, en dat zij het einde contract datum overnamen van m'n huidige leverancier (Eneco). En dat is 1-1-2019.

Erg handig als je vervolgens de documenten krijgt waarin staat dat eind oktober al geleverd gaat worden. Weer een zucht momentje; bel je nog om bevestiging,krijg je die ook en blijkt het vervolgens weer anders te zijn.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Martinusz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Ik heb het niet verder uitgeplozen eerlijk gezegd, maar ik heb in ieder geval bij minimaal 1 leverancier een zin gezin in de trant van "de daadwerkelijke welkomstbonus wordt pas definitief vastgesteld met behulp van het daadwerkelijke jaarverbruik".
Geen idee meer welke leverancier het was, ik zag het in de lijst van gaslicht.com bij de pakketvoorwaarden ergens bij staan.
Enkel Eneco doet dat, bij de rest kun je geoon invullen wat je maar wilt. En zelfs bij Eneco is het nog maar de vraag of ze er daadwerkelijk achteraan gaan of dat ze het enkel in de voorwaarden zetten om mensen af te schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

TIP.

Als je op gaslicht.com bij verbruik 3500/3500 kiest kun je hoge cashbacks krijgen(Oxxi - 385 euro en Eneco 375 euro).
Ik heb even vluchtig naar de actievoorwaarden gekeken maar kan niet een clausule vinden over reëel verbruik.

Vaak zijn de tarieven wel wat hoger dan de goedkoopste dus reken wel even door of het inderdaad goedkoper is voor je huidige verbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Thrilseeka op 08-11-2018 09:11 ]

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Thrilseeka schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:10:
TIP.

Als je op gaslicht.com bij verbruik 3500/3500 kiest kun je hoge cashbacks krijgen(Oxxi - 385 euro en Eneco 375 euro).
Ik heb even vluchtig naar de actievoorwaarden gekeken maar kan niet een clausule vinden over reëel verbruik.

Vaak zijn de tarieven wel wat hoger dan de goedkoopste dus reken wel even door of het inderdaad goedkoper is voor je huidige verbruik.
Werkt ook op Tweakers hoor, en dan steun je ook meteen je favo website. ;)

Eneco heeft wel zo'n clausule (die hadden ze iig vorig jaar toen ik checkte). Oxxio niet. Indien je weinig verbruikt (1500 stroom/800 gas zoals ik bijvoorbeeld) dan is Oxxio zo zeker de goedkoopste optie (als je wel gewoon 3500/3500 invult natuurlijk).
quote: Actievoorwaarden
9. [...] Oxxio kan het Cashback bedrag niet meer aanpassen nadat
je je hebt aangemeld. De hoogte van het Cashback bedrag wordt bevestigd in de bevestigingsmail van Oxxio.
Ook vind je het afgesproken Cashback bedrag terug op je Oxxio-overeenkomst.
Ik ga deze zelf maar afsluiten. [edit: zojuist afgeloten :)] De kosten per kWh en m3 zijn erg hoog, maar ik gebruik gewoon niet zo veel dus dat valt uiteindelijk toch wel mee dan door de cashback. Mocht er binnen twee weken toch iets beters langskomen, dan kan ik altijd nog annuleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

i7x schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:26:
[...]

Werkt ook op Tweakers hoor, en dan steun je ook meteen je favo website. ;)

Eneco heeft wel zo'n clausule (die hadden ze iig vorig jaar toen ik checkte). Oxxio niet. Indien je weinig verbruikt (1500 stroom/800 gas zoals ik bijvoorbeeld) dan is Oxxio zo zeker de goedkoopste optie (als je wel gewoon 3500/3500 invult natuurlijk).

[...]

Ik ga deze zelf maar afsluiten. [edit: zojuist afgeloten :)] De kosten per kWh en m3 zijn erg hoog, maar ik gebruik gewoon niet zo veel dus dat valt uiteindelijk toch wel mee dan door de cashback. Mocht er binnen twee weken toch iets beters langskomen, dan kan ik altijd nog annuleren. :)
Ik heb hem inderdaad ook afgesloten. Ik verbruik 2100/700 dus goedkoper kan ik tot nu toe niet vinden.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Nadat Eneco me een oninteressant verlengaanbod heeft gedaan, heeft Nuon me gebeld. Ik was daar vorig jaar klant. Gevraagd of het per mail kon worden verstuurd. Binnen 1 minuut ontvangen, maar ook niet voordelig vergeleken met gaslicht.com.

Nu weer door ze gebeld, waarbij ik aangaf dat ik er niet op inging vanwege de betere prijs via de vergelijkingssite. Direct een nieuw aanbod gehad: tot mijn verbazing was dit € 60,- voordeliger dan de beste prijs op gaslicht.com (dat was ook Nuon, exact dezelfde verbruiks- en opwekcijfers ingevuld). Blijkbaar is er naast de vergelijkingssite nog ruimte voor betere prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 20:26
PeterPan schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:15:
Ik overweeg ook voor het eerst over te stappen maar ik ga binnenkort zonnepanelen laten plaatsen en grondig isoleren. Is het verstandig het nog een jaar aan te zien met de huidige leverancier en zo te zien wat de panelen de isolatie opleveren / besparen, of zijn er leveranciers die in alle gevallen (laag verbruik, compensatie zonnepanelen) altijd gunstig zijn?
Ik ben al een paar avonden aan het vergelijken maar zie vreemde verschillen als ik b.v. mijn geschatte zonnepanelen opbrengst opgeef. Voor mij lijkt bijvoorbeeld Nuon gunstig maar niet met zonnepanelen.
Gemiddelde verbruik: 3100, 900 gas. Zonnepanelen 6 of 10 op het zuiden zonder schaduw.
Overstappen loont altijd. Jij krijgt alleen dubbel voordeel, 1: overstap beloning en 2: minder verbruik.

Achteraf weet je pas wat wellicht de voordeligste keuze geweest zou zijn van nieuwe leverancier (korting irt gas/stroom prijs), maar zolang je maar overstapt is dat verschil wisselgeld.
Joepla schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:32:
Nadat Eneco me een oninteressant verlengaanbod heeft gedaan, heeft Nuon me gebeld. Ik was daar vorig jaar klant. Gevraagd of het per mail kon worden verstuurd. Binnen 1 minuut ontvangen, maar ook niet voordelig vergeleken met gaslicht.com.

Nu weer door ze gebeld, waarbij ik aangaf dat ik er niet op inging vanwege de betere prijs via de vergelijkingssite. Direct een nieuw aanbod gehad: tot mijn verbazing was dit € 60,- voordeliger dan de beste prijs op gaslicht.com (dat was ook Nuon, exact dezelfde verbruiks- en opwekcijfers ingevuld). Blijkbaar is er naast de vergelijkingssite nog ruimte voor betere prijzen.
NUON is volgens mij wel heel bijzonder met acties etc, zie deze pagina:
https://www.nuon.nl/servi...waarden/actievoorwaarden/

De tarieven zijn vaak gelijk (je hebt acties van €200, €250, €300 korting), je moet alleen de landingspage zien te vinden van die acties :)

[ Voor 32% gewijzigd door DutX op 22-11-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@i7x Voorschot aanpassen: ok, dat gaat lukken. Maar het aanbod -vooral de welkomstbonus- wordt bepaald door de verbruikscijfers die je invult. In mijn geval lijkt het nu alsof ik bewust duizenden kWh teveel heb opgegeven. Misschien gaat het goed, maar ik wil gewoon geen gedoe in januari 2020 omdat de getalletjes totaal niet kloppen. Gaat niet om een wereldbedrag, meer om het principe.
Zal er wel een mail achteraan doen, is het achteraf makkelijker te verklaren.

Zit nu nog bij Eneco die een clausule voor dit soort zaken heeft opgenomen in het contract. Ook hier inderdaad afwijkingen in opgave en contract, maar niet zo extreem als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 13:34
Gecko123 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:18:
[...]
Ook heb ik nog geen voorwaarden gezien die een verrekening met de welkomstpremie inhouden.
Naar mijn weten doet alleen Eneco dat, of eigenlijk eigenen zij zichzelf de mogelijkheid toe om de welkomstpremie aan te passen.
Artikel 11 uit de actievoorwaarden dit document:
De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota.
Als je brandstof tankt betaal je een literprijs en hangt de prijs per liter niet af hoeveel je tankt.
Met het in en uitschakelen van tarieven kan je bepalen wat de kale prijs is.
Zie het het maar dat bij een tankbeurt je een abonnement hebt bij pomp A is dat € 2,50 en bij pomp B €10 (het vaste leverancierstarief), bij een gelijk aantal kilometers zou je maandelijks evenveel moet tanken, de kWh prijs. Alleen bij de ene pomp betaal je meer abonnementskosten. Bij pomp A is dat 30 euro per jaar bij pomp B 120 euro, nu krijg je bij pomp B een tankbonus (welkomstbonus), als je het hele jaar tankt van 75 euro. Ons brein denkt 75 euro korting echter betaal je jaarlijks nog steeds 45 Euro. Dat is dan nog steeds 15€ meer dan pomp A. Dit zijn natuurlijk fictieve bedragen, in de energie wereld kan dit 3 à 4 keer meer zijn (aanname).

[ Voor 32% gewijzigd door pep_82 op 30-11-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-10 23:03
Greenchoice vaste termijn is inmiddels al iets meer dan een jaar voorbij. Afgelopen jaar is het maandtarief al flink hoger geweest, moest ondanks wat minder verbruik iets bij betalen.

Ik vind het altijd een stressvol iets en de vorige keer heeft mijn broer het geregeld, maar mijn moeder kan hem al die tijd niet meer bewegen het voor haar uit te zoeken.

Ik heb wel eens die pushers van Eneco meerdere malen aan de telefoon gehad. Zo vaak dat ik de tarieven heb opgezocht, want ze zouden goedkoper zijn, ja ook goedkoper dan Greenchoice. Nou nee daar kunnen we niet in mee en dat waren dus al variabele tarieven.

Greenchoice is immers het budget/prijsvechters merk van Eneco.

Veel stroom, zelfs meer na elven dan eerder. Ook aardig wat gas en op gastarieven concurreren ze bijna niet. In het verleden wel eens gehad dat je een aantrekkelijk stroomtarief krijgt voorgeschotelt,maar dan dik verloor op het gas.

Punten:
Gunstig gastarief
Dubbeltarief electra
Beslist geen 'slimme' meter.

Ik ga even de verbruikscijfers van de jaarafrekening van een paar maanden terug opzoeken.

Blijkbaar zitten we al vijf jaar bij Greenchoice, sinds 1-7-13. Eerste jaar verbruikten we 2.911 kWh hoog tarief en 4.923 kWh Laag tarief (dal), ik heb ook wel boven de 8000 kWh gezien.

Stroom hoog 0,05428 en belasting 0,20991 per kWh.
Stroom laag 0,04060 en belasting 0,19336 per kWh.

Gasverbruik was dat jaar 2.643 m³ en we hebben bij minder warme jaren ook ruim boven de 3000 kuub gezeten. Tarief was toen 0,25737 en belasting ruim het dubbele 0,54310.

Afgelopen jaar hebben we een koude periode gehad, dus ongeveer 2400 kuub gas en 6200 kWh, waarvan 3500 daltarief en 2700 dagtarief. Er is de afgelopen jaren wel enige verschuiving naar dagverbruik geweest. Maar nog steeds gaat het meeste er na elf uur 's avonds door.

Verwachting voor komende periode (tot juli) is 6300 kWH en een ruime 2300 kuub gas.
U heeft gebruik gemaakt van ons Kortingsgarantietarief. Hiermee bent u altijd voordeliger uit dan met het standaard variabele tarief van de grootste leverancier in uw regio. Een uitsplitsing van de tarieven vindt u in uw persoonlijke dossier op www.greenchoice.nl.
Dus daarom vind ik wel een maandbedrag, maar geen tarief die ik moet betalen, altijd dat schimme gedoe.

Het huidige variabele tarief is:

Stroom:
Normaaltarief (per kWh) € 0,2216 Toon alle details
Dit is het tarief dat gehanteerd wordt voor uw stroom die op piekmomenten is verbruikt. De tijden waarop dit tarief geldt, is door uw netbeheerder bepaald en ook bij hen op te vragen.

Het tarief bestaat uit:

Levering € 0,0653
Energiebelasting tooltip trigger € 0,1046
ODE heffing tooltip trigger € 0,0132
Btw (21,00%) € 0,0385

Daltarief (per kWh) € 0,2045 Toon alle details
Dit is het tarief dat gehanteerd wordt voor uw stroom die op dalmomenten is verbruikt. De tijden waarop dit tarief geldt, is door uw netbeheerder bepaald en ook bij hen op te vragen.

Het tarief bestaat uit:

Levering € 0,0512
Energiebelasting € 0,1046
ODE heffing € 0,0132
Btw (21,00%) € 0,0355

GAS:
Tarief (per m3) € 0,6783
Dit is het tarief dat gehanteerd wordt voor uw gas.

Het tarief bestaat uit:

Levering € 0,2721
Energiebelasting € 0,2600
ODE heffing € 0,0285
Btw (21,00%) € 0,1177

Edit: volgens het journaal gisteravond is er bekend hoeveel de energiekosten omhoog gaan. Van Greenchoice hoor ik dat nooit, dus waar kan ik die informatie vinden, want het gaat voornamelijk om extra belasting en die is provider onafhankelijk?

Oh ja, op de website waar greenchoice nieuwe klanten werft schreeuwen ze van de daken dat ik maar 127 euro hoef te betalen *schuds hoofd*

Variabel is nu nog 4 euro minder dan bovenstaand 1 jaar vast tarief.

[ Voor 57% gewijzigd door donaldk op 12-12-2018 10:33 ]

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-10 23:03
Bob_NL schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:15:
[...]

Ben er toevallig nu ook naar aan het kijken en Homestroom komt voor ons ook het beste uit de bus....
Gaat volgens mij via GreenChoice...
Helaas vermeld zijn website enkel stroom tarieven, gas laat deze opvallend genoeg weg. En korting ten opzichte van eneco enzovoorts zegt niets. Kijk als ze nou eens vergeleken met Greenchoice, dat is een nuttige vergelijking, Greenchoice energie tegen een korting.

Edit, je moet heel goed kijken:
https://www.homestroom.nl...rgiecollectief-homestroom

Het maand bedrag waar de website mee komt is 20 euro lager dan dat we nu betalen aan Greenchoice, Maar hoe ze aan deze verwachting komen, is dus onduidelijk. Want 2400 cent is 24 euro minder voor gas (levering zonder de belastingen). En voor stroom ook een tientje dus ~40 euro per jaar inclusief BTW, exclusief energiebelastingen. De maandtermijn is echter 20 euro lager per maand, die korting kan twee maanden uit, daarna bouw je tien maanden tekort op die je in eindafrekening moet bij betalen?

Dan moet GC toch ook hetzelfde gunstige tarieven kunnen bieden ter behoud van klanten. Dal tarief stroom scheelt maar 1 honderste cent , hoogtarief is ruim 2 honderste cent per kWH, dus daar kan die 20 euro per maand niet van betaald worden, lijkt mij.

Als Eigen huis inderdaad 64 in plaats van 67 cent voor gas rekent dan is dat een interessante optie.

Voor drie jaar bieden ze Engie en die tarieven zijn grofweg gelijk aan de variabele tarieven van Greenchoice voor de stroom. 'tegenbod Greenchoice' ligt gewoon een goede honderd euro per jaar hoger.

Ik doe liever geen drie jaar, voor jaar is het budget energie en dan is gas 66,69 cent per kuub, dus praktisch geen verschil met huidige variable gastarief.

[ Voor 35% gewijzigd door donaldk op 13-12-2018 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
LED-Maniak schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:05:
Ik was net een vergelijking aan het doen met mijn huidige verbruik en een fictief verbruik van een tweepersoonshuishouden. Het verschil is 600 m3 gas per jaar.

Als ik mijn eigen verbruik opgeef, dan krijg ik 185 euro korting. Geef ik een hoger verbruik op, dan krijg ik spontaan een eenmalige korting van 300 euro.

Waar zit het addertje onder het gras? Ik kom er in de voorwaarden niets over tegen.

Wat als ik het hogere verbruik opgeef maar uiteindelijk minder gebruik?

Bijvoorbeeld vandebron en oxxio:
https://static.pricewise....evoorwaarden_okt_2017.pdf
https://static.pricewise....troom%20en%20gas_2018.pdf

Ik kom hem niet tegen :?
Dit is al wel aantal keer besproken nu in dit topic :) lees even paar pagina's terug zou ik zeggen ;)
Naar mijn weten is Eneco de enige die in de voorwaarden heeft staan dat de Bonus wordt gebaseerd op daadwerkelijk jaarverbruik en dus indien nodig gecorrigeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:20:
[...]

Dit is al wel aantal keer besproken nu in dit topic :) lees even paar pagina's terug zou ik zeggen ;)
Naar mijn weten is Eneco de enige die in de voorwaarden heeft staan dat de Bonus wordt gebaseerd op daadwerkelijk jaarverbruik en dus indien nodig gecorrigeerd wordt.
Die heb ik inmiddels doorgelezen maar een werkelijke conclusie kon ik niet vinden.

Nog maar even rondklikken dus. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008

3raser

⚜️ Premium member

RvL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:07:
[...]

Simpelweg vergelijken van de kale tarieven is de enige optie in dit geval.

De belastingverhoging gaat voor iedereen en ieder contract gelden. Dus als je energie wil vergelijken kun je op dit moment het beste kijken naar de kale tarieven zonder belasting en ODE.
Alle sites van leveranciers dus handmatig nalopen om de tarieven te vinden. ;(
Iemand niet toevallig een gouden tip voor mij? Ik zit momenteel bij Eneco en de tarieven gaan volgens mij flink omhoog. Ik heb geen vast contract dus kan vrij overstappen. Of mag je hier niet om tips vragen?

[ Voor 4% gewijzigd door 3raser op 18-12-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

3raser schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:09:
[...]

Alle sites van leveranciers dus handmatig nalopen om de tarieven te vinden. ;(
Iemand niet toevallig een gouden tip voor mij? Ik zit momenteel bij Eneco en de tarieven gaan volgens mij flink omhoog. Ik heb geen vast contract dus kan vrij overstappen. Of mag je hier niet om tips vragen?
Dat is sowieso handig, want dan krijg je een veel beter inzicht van hoe je prijs nu opgebouwd is.

Daardoor kan een energiemaatschappij met iets hogere tarieven b.v. goedkoper uitvallen door lager vastrecht. Het 3 jarig aanbod van VEH (Engie) heeft iets hogere tarieven voor elektriciteit dan mijn huidige Essent tarieven van 3 jaar terug, maar door het lagere vastrecht zijn ze onder de streep goedkoper. Daar komt dan nog bij dat ze minder willen hebben voor een m3 gas.
3raser schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:12:
[...]

Welke prijsvergelijker vergelijkt dan die kale tarieven waar @RvL het over heeft? En welke prijsvergelijker is betrouwbaar? Want dat was nu juist het probleem. Zie mijn post 5 minuten terug.
Prijsvergelijkers zullen vaak alleen op jaarprijs vergelijken. Even wat huiswerk doen dus, Excelletje maken, tarieven erin en vergelijken maar. Even wat werk, maar zoals ik al aangaf geeft het veel duidelijkheid over de tarieven en opbouw van je energieprijs.

Kale prijzen zijn vaak wel te vinden in de vergelijkers, al is het af en toe even zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door RvL op 18-12-2018 11:14 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:58
Eerlijk gezegd ben ik nooit bezig geweest met het overstappen naar een andere energie leverancier. Ons contract van 3 jaar bij Eneco loopt in April af. Dus ik ben mij aan het verdiepen in de leveranciers en de kosten.

Gemiddeld gebruik is:
Normaal: 2036 KWH
Dal: 1791 KWH
Gas: 685 KUB

Het verbruik voor dit jaar heb ik hoger ingeschat
Normaal: 2500 KWH
Dal: 2000 KWH
Gas: 750 M3

Reden hiervoor is dat wij een kleine verwachten in Mei. Moeders zit dan een periode thuis.
En een extra beetje hoger inschatten voor you never know kan geen kwaad.

Aanbod van Eneco (incl belastingen):
Normaal: € 0,22830
Dal: €0,20978
Gas: €0,76767 m3

Maandbedrag: €141,15
Jaarbedrag: € 1693,82

Aanbod van VEH (Budget Energie)
Normaal: €0,2276
Dal: € 0,2100
Gas: € 0,7419

Maandbedrag: € 133,25
Jaarbedrag 1599,40

Onder de streep is Budget Energie goedkoper. Prisewise en Gaslicht.com zijn hoger.
Greenchoice zit op:

Normaal: € 0,2265
Dal: € 0,2053
Gas: € 0,7061

Gas is wel een stuk lager maar betaal je meer vaste leveringskosten.

Is dit een no brainer dus voor Budget Energie gaan of kan ik nog beter even wachten ? Iemand advies/tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:58
Signs schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:00:
Eerlijk gezegd ben ik nooit bezig geweest met het overstappen naar een andere energie leverancier. Ons contract van 3 jaar bij Eneco loopt in April af. Dus ik ben mij aan het verdiepen in de leveranciers en de kosten.

Gemiddeld gebruik is:
Normaal: 2036 KWH
Dal: 1791 KWH
Gas: 685 KUB

Het verbruik voor dit jaar heb ik hoger ingeschat
Normaal: 2500 KWH
Dal: 2000 KWH
Gas: 750 M3

Reden hiervoor is dat wij een kleine verwachten in Mei. Moeders zit dan een periode thuis.
En een extra beetje hoger inschatten voor you never know kan geen kwaad.

Aanbod van Eneco (incl belastingen):
Normaal: € 0,22830
Dal: €0,20978
Gas: €0,76767 m3

Maandbedrag: €141,15
Jaarbedrag: € 1693,82

Aanbod van VEH (Budget Energie)
Normaal: €0,2276
Dal: € 0,2100
Gas: € 0,7419

Maandbedrag: € 133,25
Jaarbedrag 1599,40

Onder de streep is Budget Energie goedkoper. Prisewise en Gaslicht.com zijn hoger.
Greenchoice zit op:

Normaal: € 0,2265
Dal: € 0,2053
Gas: € 0,7061

Gas is wel een stuk lager maar betaal je meer vaste leveringskosten.

Is dit een no brainer dus voor Budget Energie gaan of kan ik nog beter even wachten ? Iemand advies/tips ?
Ik begin nu wel te twijfelen tussen Budget Energie (VEH) of Greenchoice via Prisewise

Budget Energie:
Normaal € 0.2276
Dal € 0,2100
Vaste leveringskosten: € 14,88

Gas: € 0,7419 m3

Welkomstkorting € 60
Totale jaarlijkse kosten: € 1599,40

Greenchoice:

Stroom

Normaaltarief € 0,22655 / kWh
Daltarief € 0,20525 / kWh
Vaste leveringskosten € 39,93 / jaar

Gas
€ 0,70607 / m³

Totale jaarlijkse kosten: € 1670,28

Greenchoice is goedkoper in alle verbruiken maar geen welkomstbonus en hogere vaste leverkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Signs schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Ik begin nu wel te twijfelen tussen Budget Energie (VEH) of Greenchoice via Prisewise

Budget Energie:
Normaal € 0.2276
Dal € 0,2100

Gas: € 0,7419 m3

Welkomstkorting € 60
Totale jaarlijkse kosten: € 1599,40

Greenchoice:

Stroom

Normaaltarief € 0,22655 / kWh
Daltarief € 0,20525 / kWh

Gas
€ 0,70607 / m³

Totale jaarlijkse kosten: € 1670,28

Greenchoice is goedkoper in alle verbruiken maar geen welkomstbonus en hogere vaste leverkosten.
Mocht je bij Eneco willen blijven en iets leukere tarieven per kuub/KWh willen: reserveer 1 uur (ongeveer) en bel naar Eneco. Vraag naar de afdeling die "een betere aanbod" mag afhandelen (kan een paar hops kosten)

Zonder te zeuren kreeg ik al een bod van 50 euro korting op de jaarnota en met nog even verder praten (zorg wel dat je bovenstaande tarieven paraat hebt) kan je nog een ander aanbod krijgen.

In mijn geval:
Internet aanbod 2019 oud (3 jr):

Stroom

Dal: € 0,21601
Normaal: € 0,23354

Gas € 0,79182

-------
Aanbod na belletje:
3 jr

Stroom
Dal: € 0,20509
Normaal: € 0,22439

Gas € 0,73718

Op vastenrecht geen verschil.
"Wie belt die blijft" ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spixo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:23:
[...]

En nog eens twee weken later is Greenchoice nog verder omlaag gegaan. Contracten zijn onder andere te vinden via Gaslicht.com.

Momenteel adverteren ze met een gastarief van 68,19 ct. Dat is ruim 10 cent lager dan sommige andere aanbieders. Volgens mij gaat het de goede richting op met de gasprijzen _/-\o_
Het ligt ook aan je netkosten of je wel onder de 70ct kan komen..

Ik ben gisteren overgestapt van energiedirect naar Eneco met 200 euro welkom bonus,
Deze kwam voor mij het goedkoopst uit (Electra + Gas).

Ook al betaal ik nu 0,77808 per m3 voor gas
en 0,21492 en € 0,23515 per kWh (Dal/Piek).

Totaal geschat verbruik 900m3/2200Kwh (waar ik al jaren onder zit).

Nieuw maand bedrag 110 euro..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:17

Pazo

Mroaw?

Ik heb altijd 1-jarige contracten en stap ieder jaar over. Kijk echt puur naar de goedkoopste. Groene stroom etc boeit me niet. Het is toch allemaal 1 pot nat waar het vandaan komt. Ik ben vorige week overgestapt van EnergieDirect naar PowerPeers. Nooit van gehoord van die partij, al zie je momenteel wel regelmatig reclames voorbij komen. Overstap ging zonder problemen, na de aanmelding heb ik er niets voor hoeven doen. Ze hebben keurig het contract bij EnergieDirect opgezegd. En ondanks de verhoging van de belastingen zou ik met hetzelfde verbruik ca €200 goedkoper uit zijn.

Maar goed, even een klein uitstapje; kreeg gisteren ineens iemand van Eneco aan de deur. Normaal kap ik dat soort verkopers altijd direct af omdat ik daar gewoon geen behoefte aan heb, maar deze had wel een leuke openingszin: 'Wat nou als wij van Eneco gegarandeerd 20% goedkoper kunnen aanbieden dan uw huidige leverancier?' Omdat ik dus net bezig ben geweest met overstappen, en tarieven heb bekeken, en jaarafrekening van EnergieDirect van de week heb gekregen, ben ik dus goed op de hoogte van wat ik verbruik en wat ik betaal. Dus die beste man direct de hand geschud en gezegd 'kom maar binnen, dan gaan we dat gelijk regelen'. Hij was enigszins verbaasd dat ie na de eerste zin gelijk mocht aanschuiven. En al snel kwamen de 'maren' en addertjes naar boven: 'Ja maar ik kan geen korting geven op vastrecht / netbeheerkosten'. En 'O, ik zie dat u een speciale aanbiedingscontract heeft, wij kijken alleen naar de standaard contracten van de andere leveranciers'. En meer van daar soort dingen. Onder de streep konden hij met moeite €50 goedkoper uitkomen (over een heel jaar). Verteld dat ik het toch wel jammer vind hoe hij Eneco probeert te verkopen, door aan de deur gelijk te beginnen met leugens. En dat wist ik natuurlijk al gelijk dat hij het niet waar kon maken. Vriendelijk de deur gewezen en gemerkt dat zijn handjes toch wat klam waren. Denk dat hij bij de volgende deur(en) zijn openingszin toch anders heeft geformuleerd :D

EDIT:
Misschien interessant wat ik nu betaal bij PowerPeers:
Gas: €0,713626
Electra: €0,231471
1 jaar contract.
Verbruik: 800m3 Gas en 4000 kWh

[ Voor 9% gewijzigd door Pazo op 15-02-2019 11:28 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 14:01
Ervaringen met powerpeers? Ik heb een aanbod voor 3 jaar vast, met welkomstbonus v 400 euro dus elk jaar 133.

0,68 cent m3 gas en 0.22 cent kwh. Heb ook een negatief stroom saldo dus puur het gas is belangrijk. 0.11 cent per kwh teruglevering, krijg nu 0,09 cent bij eneco

Is het slim om nu vast te gaan aangezien tarieven voor gas zullen stijgen?

[ Voor 12% gewijzigd door RetroHead op 23-02-2019 15:15 ]

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:16
reneeke1970 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:15:
[...]

Ik heb zelfs al spam post ontvangen, ze zullen wel geld aan ons verdienen....
Tja laat dan maar. Gaslicht geeft bij mij de beste korting bij Eneco (CashbackXL werkt niet lekker ofzo) dus ik ga daarheen voor dit jaar denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn contract bij Eneco loopt op 2 mei af, als ik op https://www.gaslicht.com/...moment#kan-ik-overstappen mijn gegevens in vul dan komt daar niet uit dat ik al over kan stappen. Moet ik bij Eneco eerst het contract uitzitten voordat ik naar een ander overstap? (Normaal regel ik dat ongeveer een maand vooraf, nu dus. :) )

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pven schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:37:
Mijn contract bij Eneco loopt op 2 mei af, als ik op https://www.gaslicht.com/...moment#kan-ik-overstappen mijn gegevens in vul dan komt daar niet uit dat ik al over kan stappen. Moet ik bij Eneco eerst het contract uitzitten voordat ik naar een ander overstap? (Normaal regel ik dat ongeveer een maand vooraf, nu dus. :) )
Als ik mij niet vergis kan je tot 2 maanden van te voren een nieuw contract afsluiten. Je moet echter wel wisselen op de dag dat je huidige contract afloopt, anders loop je de welkomsbonus mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand ervaring met https://welkom-energie.nl/ ?

Volgens GasLicht zijn zij nu het goedkoopste voor mij (inclusief 230 euro bonus). Maar ik ken ze verder helemaal niet.

(Ik zit nu bij Eneco, en mag overstappen.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Even wachten tot 1 juli jongens....

Eneco verlaagt de energieprijzen per 1 juli door warme winter https://www.nu.nl/geldzak...li-door-warme-winter.html (via @NUnl)

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
reneeke1970 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:56:
Even wachten tot 1 juli jongens....

Eneco verlaagt de energieprijzen per 1 juli door warme winter https://www.nu.nl/geldzak...li-door-warme-winter.html (via @NUnl)
De tarieven worden toch binnenkort dan bekendgemaakt?

Mijn ingangsdatum ligt op 3 juli dus met een beetje geluk bespaart het weer wat centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mijn huidige contract loopt op 25 juni af. Heb nu net de overstap naar PP gedaan miv 26 juni.

Stroom: € 0,223471 per Kwh
Gas: € 0,689442 per m3
Vastrecht: 2x83,88 op jaarbasis
Cashback: 160

Vaak verhogen ze juist de boel per 1 juli, dit zou in mijn ervaring een van de eerste keren zijn dat iig Eneco de prijzen omlaag doet. Niet bepaalt een kleintje in de energiemarkt. Zit nog wel in mijn bedenktijd. En ik kom van Eneco af, dus als ik PP annuleer ga ik per 26 juni over op variabele tarieven die dus 5 dagen nadien gaan dalen. Hmm anders maar die 5/6 dagen afwachten op evt reacties van concurrenten.

[ Voor 23% gewijzigd door Joosie200 op 31-05-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Zitten hier toevallig bij die klant van Eneco zijn en ook stroom terug leveren?
Eneco zelf zegt 9.2 cent inclusief en de vergelijkingssite zeggen allemaal exclusief.
Iemand ervaring?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:07

bonyuri

Investigator!

pven schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:34:
Iemand ervaring met https://welkom-energie.nl/ ?

Volgens GasLicht zijn zij nu het goedkoopste voor mij (inclusief 230 euro bonus). Maar ik ken ze verder helemaal niet.

(Ik zit nu bij Eneco, en mag overstappen.)
Komt bij mij nu ook als goedkoopste uit de bus. Ben je hier nog verder mee gegaan?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-10 21:38
bonyuri schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:47:
[...]

Komt bij mij nu ook als goedkoopste uit de bus. Ben je hier nog verder mee gegaan?
Ik heb me aangemeld bij Welkom Energie omdat deze het goedkoopste bleek voor mij.
Verder boeit het me allemaal niet echt...tis allemaal flink duur geworden helaas.

Tot nu toe is de overstap prima verlopen. Ik kwam van Eneco vandaan. Ik stap elk jaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Lensent schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Ik heb me aangemeld bij Welkom Energie omdat deze het goedkoopste bleek voor mij.
Verder boeit het me allemaal niet echt...tis allemaal flink duur geworden helaas.

Tot nu toe is de overstap prima verlopen. Ik kwam van Eneco vandaan. Ik stap elk jaar over.
Heb jij daar toevallig het tarief voor terug leveren ontdekt?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afgelopen jaar overgestapt naar Eneco (ja, ze waren het goedkoopsts :D). En dat bevalt eigenlijk wel goed. Als in de website en app zijn fijn. Ook hoe er wordt gecommuniceerd boekt veel vertrouwen. Dus eindelijke een leverancier die dat netjes doet.

Maar, ja. Ze zijn dit naar niet het goedkoopst, wel Welkom Energie en daarna GreenChoice. Welkom is dus weer een nieuwe speler voor mij. En Greenchoice heeft wat aggressieve marketing de laatste jaren richting ons. Dus beide zijn het niet helemaal voor mij.

Eigenlijk wil ik bij Eneco blijven, maar wel korting krijgen. Bij Internet kun je nog wel wat regelen door te bellen. Hoe zit dat bij energiemaatschappijen? Heeft er iemand ervaring met bellen naar een energiemaatschappij (bij voorkeur Eneco) en zo wat extra korting kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Aggressor schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:40:
[...]

Ja bedankt.
Maar het gas verbruik zal sowieso wel 600 zijn .. en de hogere bonus is pas vanaf 700 meen ik?
Het is niet zo dat ik dik onder zal zitten, misschien wel boven de 700
Geen zorgen joh, ookal verbruik je 0, die bonus krijg je wel. Enkel Eneco heeft er zo uit m'n hoofd iets over in de voorwaarden staan, maar ook daarvan heb ik nog nooit gehoord dat ze moeilijk doen. Andere aanbieders sowieso niet; ik vul ook altijd veel meer in (2000 extra ofzo) en dat gaat ook al jaren prima.
Maasluip schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:25:
Ik heb bij Oxxio gezeten, ik weet niet wat er slecht aan moet zijn. De stroom kwam binnen en de rekeningen ook. Goed, ik was een van de eersten bij Oxxio en het eerste jaar waren ze erg laat, maar wat boeit dat als je je voorschot op orde hebt.
Ik zit dit jaar bij Oxxio, kan ook niet klagen. Zolang alles werkt maakt de maatschappij ook vrijwel nooits iets uit. Je gaat pas verschil merken wanneer iets niet werkt en je contact moet gaan hebben... Maarja, dan moet je afwegen of je die gok wilt nemen dat alles soepel zal verlopen, en mocht er iets mis gaan hoeveel je dan over hebt voor wat betere service. In mijn geval ga ik altijd gewoon voor de goedkoopste.

[ Voor 38% gewijzigd door i7x op 16-09-2019 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ook bezig met het overstappen. Voor mij is het lastig omdat ik zonnepanelen heb liggen van verhuurder zonder duidelijk inzicht wat ze opwekken. Mijn vrees is dus dat ik dit kalenderjaar meer op heb gewekt dan verbruikt. Dat lijkt me niet handg ivm salderen. Ik heb Eneco gevraagd een overzicht te geven van mijn verbruik en consumptie. Online kon ik dat niet in zien. Zodra ik antwoord heb zal ik het delen.

Hoe gaan jullie hier mee om? Ik ben bang dat ik nu, zeg, 200kwh in de plus sta. En als ik nu overstap dan wordt dat a 9 cent oid verrekend.

Verwachte opbrengst is 2700kWh per jaar en vorig jaar was het verbruik 3050kWh. Dus met de donkere maanden denk ik in de plus te staan op het moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2019 18:14 ]

Pagina: 1 2 ... 23

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4