Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:
  • 2.157.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:07
Matched: ingangsdatum
Domino schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:54:
[...]

Even googlen op 'uit je stekker nuon'. Kom je op hele andere (totaal)prijzen als via bijvoorbeeld gaslicht.com
De ingangsdatum van dit contract is afhankelijk van de einddatum van uw huidige contract. Heeft uw huidige contract bij aanmelding een resterende
looptijd van maximaal 2 maanden dan start de levering bij Nuon na de afloop van uw huidige contract. Is de resterende looptijd van uw contract langer
dan 2 maanden dan verwerken we uw overstap zo snel mogelijk

Mijn contract loopt tm 1 januari, kan ik dus eind november deze actie aanvragen als ik het zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Min huidige contract loopt tot 1 januari 2017. Nuon uit de stekker klonk erg positief. Als ik de voorwaarden zo even snel bekeek dan zou ik nu alvast kunnen aanvragen (voor eind november) met als ingangsdatum 1 januari?

Stroom iets van 2400 op jaarbasis, gas weet ik nog niet wat we verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 20:17
tweakerdennis schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:30:
Min huidige contract loopt tot 1 januari 2017. Nuon uit de stekker klonk erg positief. Als ik de voorwaarden zo even snel bekeek dan zou ik nu alvast kunnen aanvragen (voor eind november) met als ingangsdatum 1 januari?

Stroom iets van 2400 op jaarbasis, gas weet ik nog niet wat we verbruiken
Is het tot 1 januari of tot en met 1 januari ?
Ik denk dat je op dit moment al kunt aanmelden bij een andere leverancier met ingangsdatum 2 januari.
Dan heb je volgens mij geen problemen met je eventuele welkoms bonus die je nu krijgt.

Maar wellicht dat andere daar een ander licht op hebben ;)

Het valt mij overigens op dat je Essent niet gauw ziet bij de vergelijkers.
Zou dat gewoonweg komen doordat ze daar hun dochtermaatschappij (Energiedirect) voor gebruiken ?

2250 WP Zuid PVoutput

• President
MdO82 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:29:
[...]

Is het tot 1 januari of tot en met 1 januari ?
Ik denk dat je op dit moment al kunt aanmelden bij een andere leverancier met ingangsdatum 2 januari.
Dan heb je volgens mij geen problemen met je eventuele welkoms bonus die je nu krijgt.

Maar wellicht dat andere daar een ander licht op hebben ;)

Het valt mij overigens op dat je Essent niet gauw ziet bij de vergelijkers.
Zou dat gewoonweg komen doordat ze daar hun dochtermaatschappij (Energiedirect) voor gebruiken ?
• Uw contract loopt tot 1 januari 2017.
Ik zit nu bij Eneco, die had een korting en kwam er goedkoop uit. Aangezien ik het verbruik niet weet, is een energievergelijker wel lastig in te vullen. Wel verwachten we straks begin januari een kleine, dus zullen de gaskosten wel hoger liggen volgend jaar >:) Qua stroom verwacht ik niet zoveel toename

Als ik op nuon.nl kijk dan kan ik geen ingangsdatum invullen als ik kies voor 'huidige woning'. Als ik de optie 'voor een nieuwe woning' kies dan kan ik wel een datum invullen :+

[ Voor 8% gewijzigd door President op 17-11-2016 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04:51
martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:10:
[...]

Heb je getekend of akkoord gegeven voor verlenging?
Geen brief of email over het hoofd gezien hierover?
Staat in mijn "nieuwe contract" (uit de mail) blijkbaar wel goed. Gelukkig maar.
In mijn Essent staat het alleen erg ongelukkig.

ZekerheidsGarantie Groene Stroom
Looptijd: 3 jaar
Ingangsdatum overeenkomst: 01-03-2016

ZekerheidsGarantie Gas

Bedankt in elk geval. Straks dit topic weer verder uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 15:43
flash2adv schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:15:
[...]

Staat in mijn "nieuwe contract" (uit de mail) blijkbaar wel goed. Gelukkig maar.
In mijn Essent staat het alleen erg ongelukkig.

ZekerheidsGarantie Groene Stroom

ZekerheidsGarantie Gas

Bedankt in elk geval. Straks dit topic weer verder uitpluizen.
Precies dit had ik ook :), was verhuist en daarna stond mijn contract in "Mijn Essent" weer fijn op 3 jaar langer dan dat hij origineel was! Gelijk gebeld toen ik daar achter kwam, maar de datum in je mail is geldig hier, bugje in hun portal. Hadden ze inderdaad best beter kunnen doen...

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
ik kreeg van Oxxio ook een vergelijkbare mail (1 jaar vast + 75 euro cashback), terwijl ik een paar weken geleden een nieuw contract heb afgesloten bij Nuon, die is ook bevestigd door Nuon. Ingangsdatum 1 maart 2017.

Ik krijg het idee dat er (ca.) 6 weken voor einddatum contract een automatische mailing uitgaat, mogelijk is de opzegging via de nieuwe leverancier op dat moment nog niet ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Laatst online: 04-06 17:10
Wally2002 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:47:
ik kreeg van Oxxio ook een vergelijkbare mail (1 jaar vast + 75 euro cashback), terwijl ik een paar weken geleden een nieuw contract heb afgesloten bij Nuon, die is ook bevestigd door Nuon. Ingangsdatum 1 maart 2017.

Ik krijg het idee dat er (ca.) 6 weken voor einddatum contract een automatische mailing uitgaat, mogelijk is de opzegging via de nieuwe leverancier op dat moment nog niet ontvangen?
Ik ben ook van Oxxio naar Nuon gegaan. Ingangsdatum 1-1-2017. Wel al eerder aangevraagd. In jouw geval zal op 1-3-2017 de levering stoppen bij Oxxio en begint het bij Nuon. De meterstanden die je hebt doorgegeven komen dan bij Oxxio binnen. Ongeveer 4-6 weken later krijg je de eindnota van Oxxio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zie dat het hier al eerder besproken is, maar nog even voor de zekerheid: op 1 december 2016 is mijn 'jaar'contract bij Nuon ingegaan, maar het loopt maar tot 31 oktober 2017. Maar in de voorwaarden staat dat je geen welkomstpremie krijgt als je binnen een jaar opzegt/overstapt. Wat hanteren ze nou echt bij bepalen wel/geen recht op welkomstpremie? Minimaal een jaar lang energie afnemen? Of 'gewoon' minimaal het hele 'jaar'contract uitzitten? Het is nogal lastig om precies op 1 december een overstap te plannen, aangezien aanbieders je meestal niet de mogelijkheid geven een gewenste datum op te geven. Ze kijken gewoon tot wanneer je huidige contract loopt en plannen de ingangsdatum de dag na de einddatum. Dat zou bij Nuon dan dus ongeveer een maand te vroeg zijn als ze daadwerkelijk een volledig jaar hanteren. Wat een gedoe, deze keer kies ik gewoon een aanbieder die een volledig jaar hanteert i.p.v. een gebroken jaar.

PS: Ook mooi dat Nuon met een supervoordelig verlengaanbod komt, (ook vaste klanten profiteren! yeah right!) die 220 euro duurder uitkomt dan overstapaanbod bij een andere leverancier.

[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 29-07-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:39
woekele schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:59:
Ik zie dat het hier al eerder besproken is, maar nog even voor de zekerheid: op 1 december 2016 is mijn 'jaar'contract bij Nuon ingegaan, maar het loopt maar tot 31 oktober 2017. Maar in de voorwaarden staat dat je geen welkomstpremie krijgt als je binnen een jaar opzegt/overstapt. Wat hanteren ze nou echt bij bepalen wel/geen recht op welkomstpremie? Minimaal een jaar lang energie afnemen? Of 'gewoon' minimaal het hele 'jaar'contract uitzitten? Het is nogal lastig om precies op 1 december een overstap te plannen, aangezien aanbieders je meestal niet de mogelijkheid geven een gewenste datum op te geven. Ze kijken gewoon tot wanneer je huidige contract loopt en plannen de ingangsdatum de dag na de einddatum. Dat zou bij Nuon dan dus ongeveer een maand te vroeg zijn als ze daadwerkelijk een volledig jaar hanteren.
Hoezo loopt je contract dan tot eind oktober?? Je hebt geen jaar contract maar een 11 maanden contract?
Ik zou zeggen zoek uit welke je naar toe wilt en bel ze? Kunnen ze vast wel de startdatum juist instellen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryanvan
xabre16v schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:04:
[...]

Zojuist aangemeld bij Engie via gaslicht.com met gas op 2000m³.. dus €330,- premie, geen "verbruik moet ongeveer kloppen met opgegeven verbruik"-clausule. We zien het wel, 14 dagen bedenktijd.
Engie wordt voor mij eigenlijk ook wel interessant nu als ik het op die manier invul. Tot op heden heb ik nog geen 1 leverancier gevonden die het voor mij goedkoper maakte dan vorig jaar met nuon en de 250€ cashback actie (allemaal minimaal 60-100€ duurder nu, omdat ik nuon niet nog een keer kon gebruiken). Dus dit is best netjes. Dit is dan zelfs nog 10€ goedkoper dan vorig jaar 8)7 en ik kan een ingangsdatum kiezen! Top dat kon ik op veel andere websites niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
Ik heb eigenlijk nog wel 1 vraagje aan jullie, waarschijnlijk denk ik er veel te veel over na maargoed ;). Ik zit nu nog bij Nuon met de 250€ kortingsactie van vorig jaar. Contract eindigt op 30 november.

Betekent dit dat ik als ik nu overstap en het contract op 1 december laat in gaan gewoon die korting krijg? Op 1 of andere manier denk ik dat als ik nu overstap en ingangsdatum 1 december laat zijn dat de nieuwe partij misschien mijn contract opzegt (te vroeg) zodat die 250€ door me neus geboord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

bryanvan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:32:
Ik heb eigenlijk nog wel 1 vraagje aan jullie, waarschijnlijk denk ik er veel te veel over na maargoed ;). Ik zit nu nog bij Nuon met de 250€ kortingsactie van vorig jaar. Contract eindigt op 30 november.

Betekent dit dat ik als ik nu overstap en het contract op 1 december laat in gaan gewoon die korting krijg? Op 1 of andere manier denk ik dat als ik nu overstap en ingangsdatum 1 december laat zijn dat de nieuwe partij misschien mijn contract opzegt (te vroeg) zodat die 250€ door me neus geboord wordt.
Meestal gaat het pas in vanaf de einddatum als binnen 3 maanden je contract afloopt. Bij iig Eneco en Engi is dit zo, maar waarschijnlijk bij bijna allemaal. Als je contract eind deze maand afloopt kun je prima nu al overstappen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:42
bryanvan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:32:

Geen probleem, dat gaat jou niet eens lukken 1 december, zal wel 1 januari worden.
2 weken bedenktijd en daarna maand opzegtermijn

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
xabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:34:
[...]

Inmiddels contract ontvangen. Er is niks te bekennen over verbruik wat anders is dan opgegeven. Cashback bedrag staat ook in het contact genoemd.
Ik ben inmiddels ook aangemeld bij Engie. Ingangsdatum was 6 december op zijn vroegst. Dan nog maar 5 dagen "extra" bij Nuon...

Ik ga wel direct mijn maandbedrag naar beneden trekken als ik het contract heb/kan inloggen. Ben trouwens benieuwd of het wellicht elders in hun voorwaarden staan (naast de actievoorwaarden) dat je in de buurt van die getallen moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hoe regelen jullie de ingangsdatum? Ik wil het liefst zo kort mogelijk met variabele energietarieven zitten maar wel mijn oude contract helemaal 'uitzitten' om mijn recht op die welkomstbonus niet te verspelen. Hoe doen jullie dat? Maken jullie gebruik van de 'ik ga verhuizen, kies de datum van de sleuteloverdracht' of nemen jullie contact op met de nieuwe energieleverancier om dit te 'timen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:22

QinX

Shai-Hulud

Uit de pdf van mijn tarieven die ik van Essent per mail heb gekregen
De vermelde tarieven zijn geldig vanaf de ingangsdatum van de overeenkomst zoals vermeld in Mijn Energieovereenkomst. De tarieven van teruglevering boven verbruik, netbeheerkosten, energiebelasting, opslag duurzame energie en btw kunnen periodiek wijzigen. Variabele tarieven wijzigen meestal tweemaal per jaar, in de regel per 1 januari en 1 juli.
Wat dat betreft dus wat ik zei, alles behalve de vaste kale tarieven kunnen wijzigen, waar ik dan ook "vrede" mee heb. Alleen dat de tarieven zijn aangepast ben ik het niet mee eens.

In de PDF, Mijn Energieoverkomst, staat exact dezelfde zin:
De tarieven van teruglevering boven verbruik, netbeheerkosten, energiebelasting, opslag duurzame energie en btw kunnen periodiek wijzigen.
Ik zal Essent na het weekend benaderen, maar wilde graag wat "IANAL" inzichten van anderen.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Eind maart loopt mijn huidige contract af. Vorig jaar voor het eerst over gestapt.

Nu vraag ik me af wanneer je nu het beste weer over kan stappen. Na 31 maart aanvragen? Of twee weken van tevoren aangezien je 14 dagen bedenktijd hebt. Bij veel sites kun je namelijk de ingangsdatum niet invullen.

Voor 31 maart beëindigen is geen optie want dan loop ik de welkomstbonus mis. Wat is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Highfive95 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:22:
Eind maart loopt mijn huidige contract af. Vorig jaar voor het eerst over gestapt.

Nu vraag ik me af wanneer je nu het beste weer over kan stappen. Na 31 maart aanvragen? Of twee weken van tevoren aangezien je 14 dagen bedenktijd hebt. Bij veel sites kun je namelijk de ingangsdatum niet invullen.

Voor 31 maart beëindigen is geen optie want dan loop ik de welkomstbonus mis. Wat is jullie ervaring hierin?
Het ligt er een beetje aan bij wie je zit.
https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment
Hier kan je kijken wat je huidige leverancier hanteert.
Maar vaak is het zo als je binnen 3 maanden overstapt voordat je contract afloopt dan neem de nieuwe leverancier het einddatum over van je huidige contract.

Dus je kan nu al een aanvraag indienen om over te stappen naar de leverancier die je wilt.
Je zit al ver binnen je termijn van je huidige contract wellicht ;)

Maar vul je gegevens in op de website en je weet het zeker

"We raden u aan om ongeveer 6 tot 8 weken voor afloop van het contract over te stappen"

Je zit in ieder geval aan bijna aan de 8 weken

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 25-01-2018 12:05 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Heb me vorige week aangemeld bij powerpeers; nog even telefonisch contact gehad met de klantenservice over ingangsdatum. Werd me verteld dat ik het gewoon op "zo snel mogelijk" kon laten staan, en dat zij het einde contract datum overnamen van m'n huidige leverancier (Eneco). En dat is 1-1-2019.

Erg handig als je vervolgens de documenten krijgt waarin staat dat eind oktober al geleverd gaat worden. Weer een zucht momentje; bel je nog om bevestiging,krijg je die ook en blijkt het vervolgens weer anders te zijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hsb-3 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:25:
[...]
Je krijgt na verhuizing een eindafrekening van je oude woning. Dus betalen, aangezien je waarschijnlijk te weinig voorschot hebt betaald over deze duurdere (gas)periode.

Je contract neem je mee, want anders doe je aan contractbreuk. In essent geval, 50 euro boete plus fluiten naar de jaarbonus.
Je contract loopt gewoon tot juli. Maar je jaarafrekening krijg je straks iedere februari..
Ja, betalen zit er wel in. Al heb ik nog niet elke avond de verwarming flink op hoeven stoken. En dan zit ik het contract wel uit tot juli zoals normaal. Tegen die tijd zijn de panelen wel geplaatst verwacht ik. En dan kies ik voor Powerpeers of GC ivm terugleververgoeding.

Wel gek dat ze dan datum van verhuizing gaan nemen als het moment voor de jaarrekening. Vorige keer verhuisde ik ook in januari met 1 februari als eerste ingangsdatum. Toch heb ik 9 jaar lang de eindafrekening per 1 juli gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Joosie200 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Ja, betalen zit er wel in. Al heb ik nog niet elke avond de verwarming flink op hoeven stoken. En dan zit ik het contract wel uit tot juli zoals normaal. Tegen die tijd zijn de panelen wel geplaatst verwacht ik. En dan kies ik voor Powerpeers of GC ivm terugleververgoeding.

Wel gek dat ze dan datum van verhuizing gaan nemen als het moment voor de jaarrekening. Vorige keer verhuisde ik ook in januari met 1 februari als eerste ingangsdatum. Toch heb ik 9 jaar lang de eindafrekening per 1 juli gehad. :P
Komt wellicht omdat het systeem niet overweg kan met verschillende EAN codes.
Is iets wat mij te binnen schiet :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
reneeke1970 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:56:
Even wachten tot 1 juli jongens....

Eneco verlaagt de energieprijzen per 1 juli door warme winter https://www.nu.nl/geldzak...li-door-warme-winter.html (via @NUnl)
De tarieven worden toch binnenkort dan bekendgemaakt?

Mijn ingangsdatum ligt op 3 juli dus met een beetje geluk bespaart het weer wat centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:46
Ik probeer via gaslicht een energiecontract af te sluiten. Ik heb sinds vandaag de sleutel ontvangen, en ik geef aan op het formulier dat de ingangsdatum per vandaag moet zijn, maar dat laat het systeem niet toe. Het moet tussen 06-09-2019 en 14-11-2019 zijn. Ik wil het graag per 16-08 hebben. Enig idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:42
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:30:
Ik probeer via gaslicht een energiecontract af te sluiten. Ik heb sinds vandaag de sleutel ontvangen, en ik geef aan op het formulier dat de ingangsdatum per vandaag moet zijn, maar dat laat het systeem niet toe. Het moet tussen 06-09-2019 en 14-11-2019 zijn. Ik wil het graag per 16-08 hebben. Enig idee hoe ik dit kan doen?
Al gaat het pas over half jaar in, ze kijken toch in het systeem naar de laatst gebruikte standen dus vanaf daar betaal jij met terug werkende kracht.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Vreemde gang van zaken bij m'n overstap van Budget Energie naar Eneco. Afgelopen jaar is m'n contract bij Budget Energie ingegaan op 5 februari. Bij m'n aanvraag naar Eneco via Gaslicht heb ik nooit een ingangsdatum kunnen kiezen. Ik ontving m'n contract ergens vorige week, staat daar in dat m'n contract op 4 februari in zou gaan. Tja, dan maak ik m'n contract jaar niet vol bij BE :| etc..
Ik heb dus vorige week donderdag gebeld naar Eneco: de ingangsdatum zou naar de zesde (dan zit ik sowieso safe qua datum) worden gezet op mijn verzoek, hier zou ik binnen een half uur bevestiging van krijgen. Uiteraard niets ontvangen. Daarop heb ik vrijdag opnieuw gebeld met Eneco, bleek de ingangsdatum nog altijd op 4 februari te staan, :( WTF. Opnieuw zou de ingangsdatum naar de 6e gezet worden, hier heb ik wel een 'handgeschreven' bevestiging van ontvangen. Nu maak ik een account op de Eneco site en daar zie ik vijf februari staan.
Behoorlijk verwarrend en/of onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 21:52
Arie- schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:51:
Vreemde gang van zaken bij m'n overstap van Budget Energie naar Eneco. Afgelopen jaar is m'n contract bij Budget Energie ingegaan op 5 februari. Bij m'n aanvraag naar Eneco via Gaslicht heb ik nooit een ingangsdatum kunnen kiezen. Ik ontving m'n contract ergens vorige week, staat daar in dat m'n contract op 4 februari in zou gaan. Tja, dan maak ik m'n contract jaar niet vol bij BE :| etc..
Ik heb dus vorige week donderdag gebeld naar Eneco: de ingangsdatum zou naar de zesde (dan zit ik sowieso safe qua datum) worden gezet op mijn verzoek, hier zou ik binnen een half uur bevestiging van krijgen. Uiteraard niets ontvangen. Daarop heb ik vrijdag opnieuw gebeld met Eneco, bleek de ingangsdatum nog altijd op 4 februari te staan, :( WTF. Opnieuw zou de ingangsdatum naar de 6e gezet worden, hier heb ik wel een 'handgeschreven' bevestiging van ontvangen. Nu maak ik een account op de Eneco site en daar zie ik vijf februari staan.
Behoorlijk verwarrend en/of onduidelijk allemaal.
mijn contract bij budget loopt van start datum 15/02 tot einddatum 15/02....doen ze bij BE daar door zo moeilijk over dan als een dag te vroeg overgaat? Vaak gaat dat toch automatisch?

enrgiediret en innova lijken de goedkoopste. Al pak ik bij ED nog 45 extra via cashbackxl

[ Voor 3% gewijzigd door supercop7373 op 07-01-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Dus als einddatum contract gewoon 30 april invullen en gaat Eneco vanzelf op 1 mei in?
Zo zou ik het inderdaad doen.

De website hebben ze overigens aangepast, want het knopje "Ingangsdatum zo spoedig mogelijk" zie ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 16:11
Cheesy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Zo zou ik het inderdaad doen.

De website hebben ze overigens aangepast, want het knopje "Ingangsdatum zo spoedig mogelijk" zie ik niet meer.
Hij staat er nog wel bij. Ik heb de aanvraag compleet gemaakt, vanaf 1 mei bij Eneco, bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 01:14
Momenteel heb ik bij Vattenfall een energiecontract voor onbepaalde tijd.
Ik had nog een voorwaarden PDF van een aantal jaar geleden. Hierin staat:
"De leveringsovereenkomst kan schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen tenzij schriftelijk een kortere opzegtermijn is overeengekomen."
Na vele jaren bij Nuon/Vattenfall trouwe klant te zijn geweest, heb ik gisteren via Independer een energiecontract bij Energiedirect aangevraagd. Bij "Ingangsdatum" gekozen voor "Mijn huidige contract is variabel of al verlopen" (andere optie was "Ik heb nu een contract voor bepaalde tijd met een einddatum"). Er was geen optie voor ingeven ingangsdatum. Vervolgens werd getoond "Wij regelen de overstap voor je. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd."

Dat klonk goed!

Bij de Independer FAQ staat:
"Is de looptijd van je contract ten einde of heb je een contract voor onbepaalde tijd? Houd dan rekening met 30 dagen opzegtermijn."
Vervolgens ontving ik de welkomstmail van Energiedirect met het energiecontract. Hierin staat de volgende ingangsdatum:
Product Vast Groene stroom Online, Ingangsdatum overeenkomst 21 juli 2020
Product Vast Gas Online, Ingangsdatum overeenkomst 21 juli 2020
Dat is over 2 weken al en lijkt mij dus te snel?

Als doorlooptijd had ik verwacht 14 dagen bedenktijd + 30 dagen opzegtermijn bij mijn oude energieleverancier, dus 44 dagen, dus ingangsdatum rond 18/19 augustus.
Of eventueel dat die 14 dagen bedenktijd in de 30 dagen opzegtermijn vallen, dus dan rond 4/5 augustus.

En in hetzelfde energiecontract staat bij "Overstapservice en opzegtermijn":
Heeft u op dit moment een leveringsovereenkomst bij een andere leverancier, dan verzorgt energiedirect.nl voor u de volledige overstap en zegt uw overeenkomst bij uw huidige leverancier op. Wanneer u zelf geen ingangsdatum heeft gekozen, kiest energiedirect.nl een ingangsdatum minimaal 31 dagen in de toekomst vanaf uw aanmelding. Heeft uw huidige overeenkomst na uw aanmelding bij energiedirect.nl een langere looptijd dan de ingangsdatum, kan het zijn dat uw huidige leverancier een opzegvergoeding in rekening brengt. Indien u niet akkoord gaat met de ingangsdatum van uw overeenkomst bij energiedirect.nl kunt u de startdatum nog aanpassen.
Ik heb zelf geen ingangsdatum gekozen (daar kreeg ik geen mogelijkheid voor bij Independer), maar de ingangsdatum is minder dan 31 dagen in de toekomst geworden.

Ik heb Independer gisteren meteen gemaild, maar nog geen reactie, kan wel 5 dagen of meer duren volgens de auto-reply.

Wat is jullie advies? Maak ik mij zorgen om niks en gaat dit gewoon goed? Contact opnemen met Vattenfall om te vragen of Energiedirect mijn contract al heeft opgezegd en datum 21 juli akkoord is? Contact opnemen met Energiedirect om ingangsdatum te verschuiven naar 5 augustus of nog later?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 08:10
Overspeed schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:54:
Wat is jullie advies? Maak ik mij zorgen om niks en gaat dit gewoon goed? Contact opnemen met Vattenfall om te vragen of Energiedirect mijn contract al heeft opgezegd en datum 21 juli akkoord is? Contact opnemen met Energiedirect om ingangsdatum te verschuiven naar 5 augustus of nog later?
Het eerste. Contact opnemen is niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 10:19

tomtom901

Moderator General Chat
Ik heb ook zojuist bij Naked een aanmelding gedaan, ingangsdatum 1-9. Prijzen zien er goed uit en ik hou het voorschot bewust laag zodat ik er geen buil aan kan vallen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

viel me bij gaslicht inderdaad op dat je tegenwoordig zelf je einddatum moet opgeven en dat de nieuwe leverancier vervolgens nog 1 dag erbij opplust qua ingangsdatum. Vroeger zorgden ze zelf dat het naadloos aansloot. Beetje jammer. Maar voor die ene dag durfde ik het ook niet aan om alles af te blazen en opnieuw erin te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:05
Animal_X schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:23:
[...]

Bij nader inzien bij de tweede poging om te registreren wel een mail gehad met pdf van de CB dat de aanvraag is doorgestuurd naar Greencoice maar geen bevestiging vanuit Greenchoice gehad om daar een account voor 'Mijn Greencoice' te activeren, ook niet in spam box. Meer mensen daar van?
Zojuist ook de kogel door de kerk en de CB GC deal genomen. Partner wou graag voor 1 jaar blijven, aangezien dat ook overal geadviseerd wordt.
Verschil tussen 1 jaar en 3 jaar, is voor het eerste jaar nu 450 euro extra voor 1 jaar. De vraag is of je die verhoogde kosten in de jaren daarna goed gaat maken.

Heb direct mail gehad van CB, maar in de mail van CB staat
Binnen 2 weken ontvang je van Greenchoice een contractbevestiging waarin zij je verder zullen informeren over de ingangsdatum van je nieuwe contract. Greenchoice regelt ook de opzegging van je huidige contract.
Wat mij de indruk geeft dat het best een paar dagen kan duren voordat ik wat van GreenChoice hoor.

Met de eerder hierboven vermelde opmerking dat direct bij Greenchoice je het verhaal krijgt "De energievoorraad is op voor komende maanden om nieuwe contracten af te sluiten" en het nu relatief lage tarief bij sterk stijgende prijzen, vraag ik me af of GC straks met slecht nieuws komt en een klantenstop met terugwerkende kracht hanteert. Of dat we hier een EnergieFlex verhaaltje krijgen, omdat ze het niet kunnen inkopen voor de prijs waarvoor ze het verkocht hebben.
Voordeel is wel dat de contracten minimaal 6 weken later pas ingaan (2 weken bedenktijd, 4 weken opzegtijd), dus ze hebben nog even om te kijken of de boel wat lager wordt na de opening van de Nordstream2 pijp met Rusland.

Wie had ooit gedacht dat energieprijzen zo'n " hot topic" werden. Jaren werd ik voor idioot aangezien dat ik hier elke keer naar kijk om de kosten laag te houden.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

The Legend

*Plop*

soeppie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:46:
Zou het op naam van je partner of huisgenoten kunnen zij zijn dan een 'nieuwe' klant. Of is een nieuwe klant gedefinieerd als nieuw adres?
Dit zou mogelijk een optie kunnen zijn, contract staat nu op naam van m’n vriendin. Maar dan moet je dus dat contract opzeggen, en een nieuw contract aangaan op hetzelfde adres met een andere naam.. of dat goed gaat vraag ik me af.

Je lijkt geen ingangsdatum te kunnen kiezen bij de optie ‘geen contract’, dus dat werkt ook niet denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 01-10-2021 11:52 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 21:37

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Ik zit nu bij Eneco, en heb nu sinds augustus een variabel contract
CB-GC deal ziet er met de huidige prijzen een stuk aantrekkelijker uit, het is zowiezo al goedkoper dan wat ik nu aan Eneco betaal.

Ik ben nog nooit naar een andere leverancier overgestapt, dus zit
nog met wat vraagtekens.

Stel ik zou overstappen, moet ik neem ik aan een ingangsdatum opgeven ? Zou dat dan zeg 2 weken kunnen zijn?

In de mail die ik medio Augustus ontving vanuit Eneco over mijn ‘nieuwe’ contract staat hetvolgende : “Je kunt altijd kosteloos opzeggen of kiezen voor een contract met een vaste looptijd en vaste leveringstarieven. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn van 9 dagen.”

Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden, of is het klik en go ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-06 22:20
MadDog2K schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:55:

Stel ik zou overstappen, moet ik neem ik aan een ingangsdatum opgeven ? Zou dat dan zeg 2 weken kunnen zijn?

In de mail die ik medio Augustus ontving vanuit Eneco over mijn ‘nieuwe’ contract staat hetvolgende : “Je kunt altijd kosteloos opzeggen of kiezen voor een contract met een vaste looptijd en vaste leveringstarieven. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn van 9 dagen.”

Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden, of is het klik en go ?
Ik heb net voor mijn vader de deal bij CB/GC aangevraagd. Greenchoice gaat zijn contract opzeggen bij Vattenfall en laat dan weten wanneer het in gaat. Dus dat zal wel binnen enkele weken zijn. Zal dus voor Eneco niet heel veel anders zijn.

Verder is het echt klik en go.

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 00:00
Ik denk dat je gewoon een vroegere einddatum moet opgeven, de dag erna wordt je ingangsdatum waardoor je lopende contract wordt verbroken. Ik heb alleen geen idee of dat ook goed gaat als je al klant bent daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik denk dat je gewoon je eigen datum kan opgeven. Blijkbaar kan de nieuwe leverancier niet meer zelf zien in de centrale database wat je daadwerkelijke einddatum van je huidige contract is. Vanmorgen zelf aangevraagd en binnen een paar minuten een mail met de ingangsdatum, precies wat ik zelf heb ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:56:
Ik denk dat je gewoon je eigen datum kan opgeven. Blijkbaar kan de nieuwe leverancier niet meer zelf zien in de centrale database wat je daadwerkelijke einddatum van je huidige contract is. Vanmorgen zelf aangevraagd en binnen een paar minuten een mail met de ingangsdatum, precies wat ik zelf heb ingevuld.
En jij had bij je oude leverancier een contract wat hiermee is opengebroken met een boete tot gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 10-06 20:36
RemcoDelft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:43:
Ik heb ook zojuist de CB/GC bevestiging per email ontvangen, en daar staat dat ze 21 oktober beginnen met leveren. Maar mijn opzegtermijn bij Vrijopnaam waar ik nu zit is 30 dagen. Is dat iets wat vaker voorkomt en automatisch goed komt, of moet ik ze bellen?
Tijdens de aanvraag kan je aangeven wat je laatste dag van je contract is (bij mij was dat 30/11 ik vulde echter 01/12 in waardoor de overstapdatum 02/12 werd.
Gelukkig kan je na de aanvraag al inloggen in je Greenchoise omgeving en via de ch@t heb ik de ingangsdatum van mijn contract laten aanpassen naar 01/12. Bij mij was dit binnen 2 minuten gefixed.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-05 22:12
Ook ik heb net gekozen voor de CB/GC deal, en de prijzen voor drie jaar vastgezet.

Zaten/zitten nu bij Eneco met een Variabel Vrij, onbepaalde tijd contract. Vanuit dat contract betalen wij €0,21866 per kWh (normaaltarief) en €0,82217 per m3. Ondanks dat het contract voor onbepaalde tijd is/was, is de einddatum daarvan 14-02-2022 (ik zou het dan eerder einddatum prijsprotectie genoemd hebben?).

Het nieuwe contract gaat in op 21-10-2021. Vraag: ‘Hadden jullie gekozen voor ingangsdatum van bijvoorbeeld 01-02-2022? En GC anders alsnog gebeld om te vragen dit aan te passen?’ Of zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

En jij had bij je oude leverancier een contract wat hiermee is opengebroken met een boete tot gevolg?
Nee, mijn huidige contract loopt t/m 31 december dit jaar, dus 1-1-2022 is de nieuwe ingangsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
nu lachen we er nog om. Als straks de rente hard naar 4/5% moet worden verhoogd om het te beteugelen, lachen sommige wat minder…
Volgens mij ziet iedereen alleen maar zijn overwaarde stijgen en kijkt niet verder.

Trouwens wel een ontopic vraagje, bij een contract wat direct opgezegd kan worden kan je geen gewenste ingangsdatum ingeven voor deze aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Volgens mij ziet iedereen alleen maar zijn overwaarde stijgen en kijkt niet verder.

Trouwens wel een ontopic vraagje, bij een contract wat direct opgezegd kan worden kan je geen gewenste ingangsdatum ingeven voor deze aanbieding?
nee, maar je kan wel invullen dat je een vast contract hebt tot en met 31 december ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
sambalbaj schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

ik ga daar morgen inderdaad ook even over chatten met GC.
Ze hebben het hier voor m'n ouders snel in laten gaan per 23-10 en dat schijnt geen probleem te zijn met variabel en opzeggen, maar die tarieven lagen inderdaad nog net lager. Mogen ze van mij op 31-12 zetten. Kan dat niet, dan is het verschil nog erg klein.
Jij hebt dan denk ik aangegeven dat je geen contract voor bepaalde tijd hebt en dus direct kan overstappen? Dan kun je dus niet zelf een overstap/ingangsdatum kiezen als ik je goed begrijp?

Misschien een idee om dan te ''liegen' bij het aanmelden door te doen alsof je wel een contract voor bepaalde tijd hebt met laatste datum 31-12-21? Op die manier gaat het dan wel per 1-1-22 toch? Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 21:11
Hugo__Boss schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:20:
Ik denk dat je gewoon een vroegere einddatum moet opgeven, de dag erna wordt je ingangsdatum waardoor je lopende contract wordt verbroken. Ik heb alleen geen idee of dat ook goed gaat als je al klant bent daar.
Heb dus maar 1-4-2022 ingevoerd in plaats van 1-5-2022. Kreeg daarna gewoon een mailtje dat m'n aanmelding in behandeling werd genomen en dat ik binnen 2 weken bericht zou krijgen van de Greenchoice. Afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Maar is een stijging van de prijzen een uitzonderlijke marktomstandigheid? Dat is toch de normale gang van zaken, dat het stijgt en daalt.

Mmm ook fijn hier. Had variabel tot 01-02-2022 hebben ze me per 3-10-2021 al op het duurdere tarief gezet. :(
Jij ging van GC naar GC met een variabel contract. Had je de gewenste ingangsdatum dan ingevuld bij 'vast contract' want bij die andere optie kon je geen datum invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:29

ManiacsHouse

Scheisse!

Melkunie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Het stijgt en daalt inderdaad altijd. Maar het stijgt nu toch wel een flink stuk harder dan dat het daalt :+

TTF:
[Afbeelding]
En met o.a. die wetenschap gooit GC er met de CB een aanbieding tegenaan. En dan vervolgens x maanden later gaan klagen dat het er niet uit kan. Vermoedelijk hebben ze dan wel een probleempje.
Wolly schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Jij ging van GC naar GC met een variabel contract. Had je de gewenste ingangsdatum dan ingevuld bij 'vast contract' want bij die andere optie kon je geen datum invullen?
Heb ik gedaan, dus ga ze maar eens bellen.

[ Voor 25% gewijzigd door ManiacsHouse op 04-10-2021 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Ik was ook een beetje eigenwijs, en wilde niet aan die CBGC-deal. Maar begin er misschien toch een beetje spijt van te krijgen :P Alhoewel ik vandaag op Pepper zag dat Anode ook een mooi aanboed heeft. Helaas valt die leverancier dan wel in het lijstje met eventuele solvabiliteitsproblemen.
Ter info: je kan bij Anode geen ingangsdatum voor 2022 kiezen :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHG-9MtdDm6TYrISn82mnOTX56I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c63fRtJzvHMbbTBGvLJYlRMt.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 11-06 21:02

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

ThinkPadd schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:06:
Iemand de Greenchoice klantenservice al kunnen bereiken sinds afgelopen weekend? Ik wil de startdatum aanpassen, maar via WhatsApp krijg ik telkens bericht dat ze er nog niet aan toegekomen zijn en of ik wil bevestigen dat ik nog steeds antwoord wil op m'n vraag.
Ik heb ze net ouderwetsch gebeld met het telefoonnummer van de klantenservice op 010-3028400 en heb na een kleine 20 minuutjes in de wacht gestaan te hebben met een iets te vrolijk gitaardeuntje of twee die alterneren en de vriendelijke reminder die iets te vaak afgaat dat je ook online heel veel kan regelen of de chatbot moet aanspreken (wat niet gaat voor het aanpassen van een ingangsdatum) het voor elkaar gekregen om mijn ingangsdatum met een dag te vervroegen.

Ze meldde dat het aangepast was, en na een simpele F5 in de browser kon ik dat ook zien bij mijn online dossier, terwijl ze nog aan de lijn hing. Goede service.

TL;DR Dus eigenlijk geen probleem om de klantenservice te bereiken :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 05-10-2021 13:44 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-06 14:28
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Ik heb ze net ouderwetsch gebeld met het telefoonnummer van de klantenservice op 010-3028400 en heb na een kleine 20 minuutjes in de wacht gestaan te hebben met een iets te vrolijk gitaardeuntje of twee die alterneren en de vriendelijke reminder die iets te vaak afgaat dat je ook online heel veel kan regelen of de chatbot moet aanspreken (wat niet gaat voor het aanpassen van een ingangsdatum) het voor elkaar gekregen om mijn ingangsdatum met een dag te vervroegen.

Ze meldde dat het aangepast was, en na een simpele F5 in de browser kon ik dat ook zien bij mijn online dossier, terwijl ze nog aan de lijn hing. Goede service.

TL;DR Dus eigenlijk geen probleem om de klantenservice te bereiken :Y)
De beller wil nog wel eens sneller zijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:14

GVR

Tja, daar zit Welkom Energie ook in het rood. Op 1 oktober (per 4-1-2022) naar hen overgestapt. Achteraf gezien niet zo slim wellicht... Maar als ik nu alsnog cancel weet ik zeker dat ik een veel hoger tarief ga betalen per ingangsdatum contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 17:58

mwa

GVR schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Tja, daar zit Welkom Energie ook in het rood. Op 1 oktober (per 4-1-2022) naar hen overgestapt. Achteraf gezien niet zo slim wellicht... Maar als ik nu alsnog cancel weet ik zeker dat ik een veel hoger tarief ga betalen per ingangsdatum contract.
Mmm dat is niet mooi, ik zit ook bij Welkom. Hoop niet dat ze gaan omvallen deze winter, want dan ben je mooi je teveel betaalde voorschot kwijt :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Is het dan niet slim om de CB/GC deal per 1-1-22 in te laten gaan als je nu bij Vattenfall zit met een contract voor onbepaalde tijd? Of kan dat niet? (slapende klant/ouders hier)

Vattenfall is op dit moment nog net goedkoper dan de GB/GC deal, maar per 1-1-22 zeer zeker van niet aangezien ze nu al ~1,16 euro rekenen aan nieuwe klanten. Scheelt vergeleken daarmee al ruim 600 euro per jaar bij 4250/1550 verbruik.
Even een terugkoppeling. Ik heb bovenstaande opgelost door bij het aanmelden aan te geven dat ze een contract voor bepaalde tijd hadden en dat de einddatum 31-12-21 was. Overstap is prima gelukt met als ingangsdatum 1-1-22. Klein leugentje voor eigen bestwil dus.

Ze zijn gezien de mail vandaag van Vattenfall ontzettend blij met die overstap, maar zal dat in het andere topic wel zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:
Mijn moeder zit nu bij vandebron en betaald 65,00 per maand. Zit op zon 300 kuub gas per jaar en 1400 Kwh stroom.

Nu 0,74 ct per kuub en 25 ct. Gaat naar 1,60 per kuub en 47 cent voor stroom.

Als ik nu eerst geen actie onderneem, dan krijgt ze eerst nog voor november en december het variabele tarief wat 01-07 is in gegaan toch?

En ze kan ten alle tijden alsnog opzeggen / overstappen?
Waarschijnlijk het voordeligst als ze de rest van dit jaar gebruik blijft maken van de variabele tarieven van Vandebron. En alvast inschrijven voor de collectieve energie-inkoop van de Vereniging Eigen Huis met een ingangsdatum van 1 januari 2022. Na het missen van de Consumentenbond/Greenchoice-deal is het VEH-aanbod nu in de meeste gevallen de voordeligste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 18:20
Bij the way, ik heb op 30 september een contract afgesloten bij Vattenfal, met ingangsdatum 29 nov (zo laat mogelijk; heb nu flexibel tot 1 jan).

En wat schetst mijn verbazing:

Contract afgesloten op 30 september 2021
Start levering stroom 29 november 2021
Start levering gas 29 november 2021
Einddatum stroom en gas 30 september 2022
Looptijd stroom en gas tot 10 maanden

Ik zit maar 10 maanden vast aan dit tarief :) Ik had gedacht het contract tot 29 nov 2022 zou lopen

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 08-10-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 09:57
Waypoint schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:53:
Ik heb de cb deal gedaan bij GC vorige week en zo te lezen net op tijd. Goede tip was dat bedankt!

Ik ben al klant en heb de mail gekregen met het contract (tekstuele beschrijving). Alleen in de online portel zie ik het nieuwe contract nog niet verwerkt. Weet iemand hoe lang het duurt voordat het contract verwerkt is?
Ik meen dat bij mijn bevestigingsmail stond dat t nieuwe contract per ingangsdatum van dat contract te zien is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Katseviool schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:41:
Wij zouden vandaag over gaan op CB/GC alleen als ik inlog in de app van GC dan geeft deze wel alle personalia + lidnummer maar dat er geen actief contract is. Is dat normaal dat het even duurt voordat het zichtbaar is?
Ik ben nog niet over, bij mij staat er dit:

Ingangsdatum contract 7 november 2021
<personalia>

en dan rechts:
Nog even geduld 20 dagen
Op dit moment moet je nog even wachten totdat je contract ingaat bij Greenchoice. Vanaf 7 november 2021 kan je hier je verbruik inzien en al je zaken online regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argusb79
  • Laatst online: 07-04 13:38
argusb79 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:48:
[...]
Ben ook bang dat Essent niet happig zal zijn om het contract eerder in te laten gaan.
Mijn vrouw heeft vrijwillig een minuutje of 20 in de wacht gehangen bij Essent, we hebben de ingangsdatum kunnen vervroegen van 1 januari naar 1 november. :)

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik heb net alvast een contract afgesloten bij Vattenfall met ingangsdatum 01-12.
We hebben toch 14 dagen bedenktijd, dus mochten er andere/betere mogelijkheden ontstaan de komende week, dan kun je er nog onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
RonaldPK schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:35:
Ik heb net alvast een contract afgesloten bij Vattenfall met ingangsdatum 01-12.
We hebben toch 14 dagen bedenktijd, dus mochten er andere/betere mogelijkheden ontstaan de komende week, dan kun je er nog onderuit.
Dit vind ik nog steeds vaag, klinkt alsof je pas 10 december mag overstappen?
Vanaf 1 december 2021 kun je je contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 20:30
RonaldPK schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:35:
Het variabele contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
KaliBaba schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:33:
Zojuist Vattenfall aan de lijn gehad: modelcontract geldt alleen voor bestaande klanten.
Dit was afgelopen woensdag nog niet zo.
Online afgesloten en een uurtje later netjes het contract met ingangsdatum en de juiste tarieven ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 12:31
Heb voor de zekerheid ook een Vattenfall modelcontract voor onbepaalde tijd aangevraagd met ingangsdatum 01-12-2021.

Mocht Eneco een beter of vergelijkbaar voorstel aanbieden, dan kan ik altijd nog annuleren binnen 14 dagen na ontvangst van het contract van Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-04 11:44
olafmol schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:21:
[...]

het is een combinatie van opzegtermijn van je huidige leverancier (bv bij Vandebron is dat "maximaal 30 dagen" dus dat betekent dat je met ze moet bellen en iets regelen, coulance etc.) en de aanvangstermijn van de nieuwe leverancier (bv bij Vattenfall wordt het oude contract na 14 dagen bedenktijd opgezegd:

"6. Uw nieuwe contract direct in laten gaan?
Wij zeggen uw huidige contract op, na de 14 dagen bedenktijd. Natuurlijk kan het gebeuren dat u zo snel mogelijk energie van ons nodig heeft. Laat het ons weten. In dat geval zeggen we uw huidige contract onmiddellijk op. Dat kan kosten met zich meebrengen. Die hangen af van de afspraken die u met uw vorige leverancier heeft gemaakt. Bel ons op 0900 0808, dan zoeken we dat voor u uit."

Kortom, standaard zal het op z'n snelst 14 dagen vanaf NU zijn, en als de huidige leverancier niet mee wil werken 30 dagen vanaf NU. Tenzij je dus iets kan regelen...
Die 14 dagen bedenktijd eindigen na 1-11, dus dan zegt Vattenfall in dat geval te laat op. Officieel ben ik ook nog geen klant van Eneco, want dat is pas per 1-11. Als ik echter Eneco nu al wel vast een mail stuur dat ik mijn aanstaande contract per direct wil opzeggen (met inachtname van de opzegtermijn van 30 dagen), is dat dan een rechtsgeldige opzegging? Ik zie op de Eneco site enkel de mogelijkheid om telefonisch op te zeggen namelijk.
cyberdyne schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:23:
Heb voor de zekerheid ook een Vattenfall modelcontract voor onbepaalde tijd aangevraagd met ingangsdatum 01-12-2021.

Mocht Eneco een beter of vergelijkbaar voorstel aanbieden, dan kan ik altijd nog annuleren binnen 14 dagen na ontvangst van het contract van Vattenfall.
Dat is inderdaad het alternatief, maar wat ik zo lees wat Eneco aan tarieven hanteert voor variabele contracten, dan is Vattenfall best een stukje goedkoper...

[ Voor 15% gewijzigd door Koekemoeroetoe op 29-10-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-06 12:41
NoNickOne schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:12:
Vraag en waarschijnlijk als ik een eind teruglees vast het antwoord - Ik heb Vattenfal modelcontract aangevraagd gelijk een week geleden toen het nieuws bekend werd.

Gaat in per 1-12, heb verder nog totaal geen contact gehad met Eneco of een opzegging gedaan, gaat dit conflicteren en heb ik dan een probleem?

Het bericht hierboven over opzegboete triggerde mij.
Een opzegboete lijkt mij alleen relevant als je je niet houd aan de opzegtermijn. De vraag is meer of de opzegtermijn t/m 1-12 van Eneco wel (rechts)geldig is. Omdat dat alemaal onzeker is, ga ik me in elk geval niet branden aan het naar voren halen van de ingangsdatum bij een andere leverancier.

Daarnaast lijken mij de zorgen over opzegging bij Eneco overtrokken. Het is namelijk niet mogelijk meerdere contracten op 1 adres te hebben. Je hebt per 1-12 Vattenfall, het oude contract wordt per die datum eruit gewipt.

[ Voor 7% gewijzigd door Justinn1988 op 03-11-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 20:30
Geen matches
Het is mij net via whatsapp alsnog gelukt om de overstap naar Vattenfall te vervroegen naar 17 november. Altijd beter dan 1-12-2021. Eerder deze ochtend lukte het me telefonisch niet.

Ik heb het volgende gestuurd:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ook een ex Welkom Energie klant die een modelcontract met Vattenfall heeft afgesloten, op 29 oktober, met als ingangsdatum 1 december.

Zojuist via de whatsapp Vattenfal benaderd met de vraag om levering zo vroeg mogelijk te starten. Daarbij heb ik aangegeven dat ik van mijn 14 dagen bedenktijd af wil zien.
Goedemorgen xxx, daar help ik je graag mee verder. Begrijp ik goed dat je het liefst wil dat wij per vandaag starten met je contract, ook wanneer Eneco kosten voor de opzegging zal berekenen?
Ik bevestig dat ik mij bewust ben van de mogelijk opzegkosten. Dat zal nl. altijd aanzienlijk lager zijn dan de meerkosten van bij eneco te blijven.
Geen probleem, xxx. Dan heb ik je per vandaag aangemeld. Dit is binnen 2 uur bekend in het centraal register dat Eneco ook kan raadplegen.
Blijkbaar kan het dus wel direct :D

Bevestiging dat Vattenfall direct levert zou over 2 dagen zichtbaar moeten zijn in mijn Vattenfall account.

Via email ook een bevestiging ontvangen dat levering vandaag start.

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 03-11-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:00
pdukers schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:51:
Ook een ex Welkom Energie klant die een modelcontract met Vattenfall heeft afgesloten, op 29 oktober, met als ingangsdatum 1 december.

Zojuist via de whatsapp Vattenfal benaderd met de vraag om levering zo vroeg mogelijk te starten. Daarbij heb ik aangegeven dat ik van mijn 14 dagen bedenktijd af wil zien.

[...]

Ik bevestig dat ik mij bewust ben van de mogelijk opzegkosten. Dat zal nl. altijd aanzienlijk lager zijn dan de meerkosten van bij eneco te blijven.

[...]

Blijkbaar kan het dus wel direct :D

Bevestiging dat Vattenfall direct levert zou over 2 dagen zichtbaar moeten zijn in mijn Vattenfall account.

Via email ook een bevestiging ontvangen dat levering vandaag start.
Ik kreeg iemand aan de lijn de het echt niet wil doen, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:22

ChillPascal

In the end...

Ik krijg bij Vattenfall via Whatsapp met geen mogelijkheid een eerdere ingangsdatum dan 17-november.

Iemand een tip om alsnog eerder geleverd te krijgen door Vattenfall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
ChillPascal schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:34:
Ik krijg bij Vattenfall via Whatsapp met geen mogelijkheid een eerdere ingangsdatum dan 17-november.

Lukt mij ook niet. 17-11 it is vooralsnog.
Ik had op 27-10 contract afgesloten btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:21
Kan iemand mij helpen met hoe ik moet opzeggen bij Eneco? Zelf ben ik ook per 1-12-21 klant bij Vattenfall maar ik zie nu even door de bomen het bos niet meer hoe ik moet opzeggen.

Volstaat een mail met ik wil opzeggen met ingangsdatum 1-12-21 vanuit xxx adres? Wellicht bij ik bij Eneco bekend als oud klant van Welkom Energie met klantnummer xxx.

Is zoiets voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inimieni
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
BaBoK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:28:
Kan iemand mij helpen met hoe ik moet opzeggen bij Eneco? Zelf ben ik ook per 1-12-21 klant bij Vattenfall maar ik zie nu even door de bomen het bos niet meer hoe ik moet opzeggen.

Volstaat een mail met ik wil opzeggen met ingangsdatum 1-12-21 vanuit xxx adres? Wellicht bij ik bij Eneco bekend als oud klant van Welkom Energie met klantnummer xxx.

Is zoiets voldoende?
Je hoeft niks te doen. Vattenfall regelt alles voor je. Helemaal als je per 1-12 gaat hoef je je nergens zorgen over te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 22:01
ChillPascal schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:34:

Gewoon via whatsapp... ze vragen zelfs bijna nergens om en stellen zelf voor om het per direct in te laten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbwMnqsrtvFM5Xe2cB-tP1BbQIk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p0wmG9oBvqBbR7sfBJPHpaNJ.png?f=fotoalbum_large

Ik kreeg overigens daarna wel een bevestiging in mijn mail met als titel "Energie op uw nieuwe adres". Dus ze zullen een verhuisregeling hebben gebruikt. Ze hebben daar niet om gevraagd dus ik zie het niet als mijn probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door RaymondD op 03-11-2021 18:28 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03
ik heb net online een vattenval model contract aangevraagd. Ik kon dat via een pagina die al paar dagen open stond in een browser :? dus mijn ingevulde verbruik en voorbeeld berekening stonden er al in.

die pagina nogmaals openen in incognito ging naar een vast jaarcontract. lijkt er dus op dat ze dit nu actief proberen te ontmoedigen.

ik kon bij ingangsdatum morgen kiezen. (zit eigelijk in de 30 dagen eneco vast periode van welkomenergie dus ga even kijken wat er gebeurd).

aanvraag is in ieder geval binnen in mijn mail. nu nog even wachten op de bevestiging van het contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even een positieve noot over Vattenfall. Gisteravond via chat en vanochtend telefonisch geprobeerd mijn ingangsdatum van 1-12 te vervroegen naar vandaag. Beide keer nul op het rekest gekregen. Werd mijn vrienden net gebeld door Vattenfall dat ze het per vandaag in orde kunnen maken 8)7 _/-\o_

Ik blij en zij blij met een nieuwe klant. Vattenfall ga ik wel even houden zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:21
hereweare67893 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:40:
Even een positieve noot over Vattenfall. Gisteravond via chat en vanochtend telefonisch geprobeerd mijn ingangsdatum van 1-12 te vervroegen naar vandaag. Beide keer nul op het rekest gekregen. Werd mijn vrienden net gebeld door Vattenfall dat ze het per vandaag in orde kunnen maken 8)7 _/-\o_

Hier hetzelfde, afkomstig van Welkom Energie / Eneco. Echter mijn ingangsdatum is pas 17-11-21 toch nog evendoorzetten dan om het per vandaag te kunnen laten slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
wimpod schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:52:
[...]

net nogmaals geprobeerd door te bellen met Vattenfall maar het lukt me echt niet om nog te vervroegen.
Ligt er denk ik ook aan dat ik dat al een keer gedaan heb naar 17 november. Een 2e keer aanpassen willen ze niet aan.

Het is zuur maar ik geeft het maar even op voor nu.
Patavorene schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:08:
Mijn nieuwe leverancier wil wel op 15-11 starten met leveren. De klantenservice van Eneco blijft vasthouden aan 30 dagen.

What to do.. hoe straks gaan ze die 30 dagen verdedigen.
SYQ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:13:
[...]

Via powerpeers afgesloten, vooraf even gebeld en de medewerker was bekend met de situatie en voorziet geen problemen dat eerstvolgende overstapdatum (19de) mogelijk is. Ik was idd niet de eerste met deze case :) Fingers crossed
SYQ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:03:
[...]

Dank! Zonet even Engie gebeld, die kunnen als ik de medewerker moet geloven vandaag geen modelcontract (variabel) aanbieden vanwege drukte. Vanaf morgen zou het via hun website mogelijk gemaakt worden, maar dan wel met ingangsdatum december. Rare gang van zaken iig, hij was trouwens goed op de hoogte van het forum waar mensen aanraden om over te stappen op Vattenfal of Engie.

(Ik ga zostraks even Vattenfall proberen)
Misschien komen de andere leveranciers er nu achter dat ze niet handelden volgens de regels van de ACM(tijdelijke stop in november)? Zie ook bericht van @MrRoq .

Edit: zelf in totaal 7x iemand van Greenchoice 'geeproken' via telefoon, chat en Whatsapp. Steeds hetzelfde bericht dat ze niet eerder dan 1 december(ik was 4 oktober al overgestapt per 1 december) mogen laten starten, maar ik krijg het een Whatsapp dat ze de datum nu op 15 november hebben gezet. Staat nu ook in mijn.greenchoice. Fingers crossed O-)

(Overigens ben ik van mening dat startdatum laten vervroegen als je al vóór het faillissement van WE bent overgestapt niet onder de '1 maand blokkade' voor opzeggen valt. Maar ik kan het mis hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door Medione1210 op 04-11-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:31
hereweare67893 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:40:

Ik kreeg de zelfde mogelijkheid om vandaag te switchen echter de boete weerhield mij daarvan. Zit jij daar niet mee? Wettelijk 30 dagen om over te gaan nog steeds.

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
SYQ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:25:
[...]

dank, we gaan het zien. Ik heb het dan iig geprobeerd en qua kosten maak ik me ook niet echt druk - dan maar een maandje volle pond betalen, ik zie het als een wijze les voor mezelf - jaarlijks overstappen zonder onderzoek te doen met wat voor bedrijf ik in zee ga terwijl ik bij een online aankoop me suf loop te vergelijken :)
Als je,het als ik al jaren iedere keer overtstapt ben je waarschijnlijk nog steeds voordeliger uit als je het totaalplaatje bekijkt! Ik heb met name gekeerd om het voorschot zo laagp mogelijk te zetten en niet meer te kiezen voor leverancier met een hoge bonus achteraf.
Verder ben ik An me inv dat je niet van een consument mag verwachten dat hij/zij boekenonderzoek doet voordat hij/zij kiest voor een energieleverancier. Je mag verwachten dat de overheid en ACM die taak op zich nemen.
Ik kan er zelf wel mee leven dat ik mijn bonus kwijt ben, maar voorschotten horen beschermd te zijn voor een faillissement imho.
ries_zuid schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:55:
Heel bijzonder, die verschillende ingangsdata die Vattenfall hanteert. Ik had mijn contract bij Vattenfall op 28 oktober afgesloten met ingangsdatum 1-12-2021. 14 dagen bedenktijd nog niet voorbij dus. Vanmorgen via de app (10:00 uur) een vraag gesteld dat ik heb gehoord dat de ingangsdatum naar voren kan worden gehaald. Even later een mededeling: "Wij zijn per vandaag jouw energieleverancier". Het staat inmiddels ook in de MijnVattenfall omgeving. Wel vreemd dat een vraag wordt beschouwd als een verzoek. Ik vind het eerst goed zo.
Dat is een leuke verrassing. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 04-11-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-06 20:06
Begrijpelijk dat u wenst te weten hoe het zit met uw keuze om over te stappen naar een andere leverancier dan Eneco. U ontvangt van ons op uiterlijk 5 november 2021 een nieuw contract en voorwaarden, dit gaat automatisch in op maandag 1 november 2021. De opzegtermijn van dit contract is in de maand november 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 geldt een opzegtermijn van 9 dagen. Dit betekent voor u dat u zich nu al kunt aanmelden bij een andere leverancier met ingangsdatum vanaf 1 december. Bij ons opzeggen is dan niet nodig, dit wordt bij een overstap geregeld door de nieuwe leverancier.
Eneco blijft standaard antwoorden geven op de vraag "waarom kan Vattanfall een contract op 18 november leveren?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Is het niet handig om hier even een bottom-line te geven?
Want het begint toch wel een beetje onoverzichtelijk te worden.

1- de WE-klanten lijken dus in meerderheid over te stappen naar Vattenfall (vroeger Nuon) of Engie.
2- niet duidelijk is waarom voor de één of de ander wordt gekozen.
3- Vattenfall of Engie bieden donderdagmiddag 4/11 14:37 géén Modelcontract aan via hun website, maar alleen een 1-jarig en 3-jarig contract. Dat zou 5/11 weer online komen?
4- telefonisch contract afsluiten lijkt bij zowel Engie als Vattenfall een zaak van lange adem
5- uit de reacties lijkt een wat rommelig aanvraagproces bij Vattenfall op te doemen. Hetgeen mij argwanend maakt, ook gezien de reputatie van Vattenfall over de afgelopen jaren.
6- Engie gaat per 1/1/22 zijn tarieven aanpassen. Die tarieven zouden volgende week al bekend worden gemaakt?
7- voor mij is de conclusie dan : contract met Engie, met ingangsdatum en overgang per eerste gelegenheid

Als iemand dit kan corrigeren MET bronvermelding, dan graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:52:

1- de WE-klanten lijken dus in meerderheid over te stappen naar Vattenfall (vroeger Nuon) of Engie.
3- Vattenfall of Engie bieden donderdagmiddag 4/11 14:37 géén Modelcontract aan via hun website, maar alleen een 1-jarig en 3-jarig contract. Dat zou 5/11 weer online komen?
4- telefonisch contract afsluiten lijkt bij zowel Engie als Vattenfall een zaak van lange adem
5- uit de reacties lijkt een wat rommelig aanvraagproces bij Vattenfall op te doemen. Hetgeen mij argwanend maakt, ook gezien de reputatie van Vattenfall over de afgelopen jaren.
6- Engie gaat per 1/1/22 zijn tarieven aanpassen. Die tarieven zouden volgende week al bekend worden gemaakt?
7- voor mij is de conclusie dan : contract met Engie, met ingangsdatum en overgang per eerste gelegenheid

2; zolang je maar zsm weg bent bij Eneco.

Dit zijn de voorwaarden voor ex-WE klanten van Eneco:
Je nieuwe contract
Je hebt bij ons een vrij opzegbaar contract, waarbij we de leveringstarieven tot 1 maart 2022 hebben vastgezet. Zo bieden we de zekerheid dat je niet nog eens meer moet betalen als de energietarieven verder stijgen. Bovendien ga je geen contractverplichting aan voor een langere tijd.

Dit zijn je tarieven van 1 november 2021 tot 1 maart 2022:

Stroom
Stroom per kWh enkel: € 0,45855
Stroom per kWh normaal: € 0,49352
Stroom per kWh dal: € 0,41986
Vaste leveringskosten stroom per maand: € 5,99
Gas
Gas per m³: € 1,80442
Vaste leveringskosten gas per maand: € 5,99
We zullen je tijdig informeren over de tarieven die zullen gelden vanaf 1 maart 2022. Op basis van voorgaande jaren verwachten we dat deze lager zullen zijn. We zijn hierbij echter afhankelijk van de dan geldende marktomstandigheden.
Dit zijn de aanvullende wurg eisen:
Het nieuwe termijnbedrag
Je contract bij Welkom Energie is net voor de wintermaanden stopgezet. Dit is helaas een ongunstig moment, omdat het energieverbruik in de winter veel hoger is dan in de zomer. De verwarming staat bijvoorbeeld meer aan en de lampen branden langer. En doordat de tarieven op dit moment hoog zijn, zijn de wintermaanden extra duur.

Om de komende wintermaanden de energie zo betaalbaar mogelijk te houden, hebben wij het termijnbedrag berekend op basis van je jaarlijkse energieverbruik. Op deze manier blijft het termijnbedrag iedere maand hetzelfde en lager dan wanneer we het termijnbedrag zouden berekenen op basis van het verbruik tot 1 maart 2022. Dit betekent dat je in de aankomende winter minder betaalt dan je werkelijk verbruikt. In de zomer betaal je echter weer meer dan je verbruikt.

Op het moment dat je je contract beëindigt, verrekenen wij alle betaalde termijnbedragen met het werkelijke energieverbruik. Uiteindelijk betaal je dus altijd wat je daadwerkelijk hebt verbruikt.

Daarnaast hebben we in het termijnbedrag alvast rekening gehouden met naar verwachting lagere tarieven na 1 maart 2022 én de maatregelen die de overheid in 2022 neemt om de stijging van de energierekening te beperken. Ook hiervoor geldt dat je uiteindelijk betaalt voor het energieverbruik tegen de werkelijke tarieven op dat moment.

Let op:

Het termijnbedrag hieronder is het bedrag op basis van een gemiddeld verbruik (3.192 kWh stroom en 1.665 m³ gas) van alle voormalig Welkom Energie-klanten.

Gemiddeld termijnbedrag: € 289,00.

Op 5 november ontvang je van ons je termijnbedrag, gebaseerd op het jaarlijkse verbruik op jouw adres.

We schrijven, via automatische incasso, het termijnbedrag maandelijks af van het rekeningnummer dat bij Welkom Energie bekend was. Rond 27 november 2021 schrijven we voor het eerst het termijnbedrag van de maand november af.
Het is een heel technisch verhaal, maar als je NU niet meteen overstapt dan tik je zo 500 euro per maand af of je bent gebonden aan het heel jaar om het voorschot te kort te compenseren in de zomer...
Iedere andere partij met een variabel contract, bijna ongeacht de tarieven is voordeliger dan Eneco op dit moment. Terwijl het variabele tarief van Eneco niet heel hoog is....

5: Vattenfall lijkt een maas in de wet te hebben gevonden om onder de 30 dagen uit te komen, Engie waagt zich daar niet aan en die houdt gewoon 30 dagen aan.

6: Engie komt volgende week maandag met de nieuwe tarieven voor 1/1/22 (zei de vrouw van de klantenservice tegen mij gisteren). Hier en daar komen de eerste geruchten al naar boven dat de gemiddelde variabele prijs rond de 1,20 en 1,30 per m3 gaat liggen (ongeacht de maatschappij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:18

2) Waarom Vattenfal of Engie is deels een gevoel, deels bekendheid van naam, en deels ook beschikbaarheid. Vattenfal was de eerste waar in dit topic (en dat andere topic over Welkom) over werd gesproken en waar ik zelf toevallig de link plaatste naar de aanvraag pagina. Na een paar dagen was die ineens niet meer te zien en gingen mensen andere opties zoeken. Engie kwam daarbij ook langs met nog wel een mogelijkheid voor online bestelling.
3) Is inderdaad niet meer zichtbaar hetgeen wettelijk niet mag. Dat het morgen weer zichtbaar zou worden is een gerucht vanuit klantenservice medewerkers.
6) Elke leverancier, niet alleen Engie, gaat per 1 januari zijn prijzen aanpassen. De huidige variabele tarieven zijn gebaseerd op de inkoop van eerste helft 2021. Er gaat dus echt wel flink wat verhoogd worden op basis van de inkoop tweede helft 2021. Maar wellicht toch weer iets minder op basis van de futures in de gasprijzen waarin je ziet dat men verwacht dat de prijs aanmerkelijk daalt in maart/april.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:16

2. Eerst was het modelcontract van Vattenfall gevonden als mogelijk optie met goede variabele tarieven, die werd overspoelt dus gooiden de aanmeldingen dicht. Toen was Engie gevonden als goed alternatief, en werd die overspoelt en gooide die de aanmeldingen dicht. Bron: dit topic.
6. ELKE leverancier past per 1-01-2022 zijn modelcontract tarieven aan, en dat doen ze op 1-07-2022 weer. Engie maakt deze blijkbaar op 8-11-2021 bekend. Bron: algemene kennis van energie markt.
7. Dit is speculeren. Voor mij (met mijn gebruik) is het 2 euro duurder dan Vattenfall per jaar, je kan de tarieven van de meeste modelcontracten in dit topic vinden, of op de sites van de energie leveranciers. Het kan ook een optie zijn om nu een jaar contract af te sluiten. Kijk dan niet (alleen) op gaslicht/pricewise etc, maar (ook) op die sites van energie leveranciers zelf. Dan betaal je waarschijnlijk ca. 1,60 voor gas. nog steeds meer dan (momenteel) variabele contracten, maar ruim minder dan wat Eneco je afhandig maakt. en je weet zeker wat je het komende jaar gaat betalen (mits je nieuwe toko niet ook falliet gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:32

Dit gaf voor mij ook de doorslag om voor een modelcontract bij Engie te kiezen, het is mij te rommelig bij Vattenfall, gisteren kon ik geen modelcontract bij ze krijgen, vandaag kan dat blijkbaar weer wel, dan de verschillende begindatums, bij de 1 direct en bij de ander na 14 dagen. Volgens de medewerker van Engie werken ze bij Engie volgens de regels die zijn opgesteld en is wat Vattenfall doet een beetje schimmig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
ArcticWolf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:44:
[...]

Afgelopen jaren van GC naar Delta naar GC naar Eneco (just don't...) naar WE.

Nu weer bij Eneco, zwaar gepaaid worden en vanaf 3 dec. naar Engie.
GC heb ik ook al een keer gehad, nog nooit problemen gehad met overstappen, tot nu helaas. Ik ben ook vanaf 3 december klant bij Engie, die kwam bij mij het meest vertrouwd over na gisteren kontakt te hebben gehad met Vattenfall en mij werd verteld dat er geen modelcontracten konden worden afgesloten en dan al het gerommel met de ingangsdatums. Ik zei tegen de medewerker van Vattenfall dat ik dan Engie als leverancier zou nemen en hij wenste me zelfs succes. Toch vreemd dan dat anderen wel volop die modelcontracten bij hun konden/kunnen afsluiten, komt allemaal een beetje rommelig over en bij Engie waren ze tenminste consequent, contract gaat in op 3 december thats it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
R0181 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:52:
[...]

GC heb ik ook al een keer gehad, nog nooit problemen gehad met overstappen, tot nu helaas. Ik ben ook vanaf 3 december klant bij Engie, die kwam bij mij het meest vertrouwd over na gisteren kontakt te hebben gehad met Vattenfall en mij werd verteld dat er geen modelcontracten konden worden afgesloten en dan al het gerommel met de ingangsdatums. Ik zei tegen de medewerker van Vattenfall dat ik dan Engie als leverancier zou nemen en hij wenste me zelfs succes. Toch vreemd dan dat anderen wel volop die modelcontracten bij hun konden/kunnen afsluiten, komt allemaal een beetje rommelig over en bij Engie waren ze tenminste consequent, contract gaat in op 3 december thats it.
Ik denk dat VF een beetje overspoeld werd door alle aanvragen en idd dat gerommel met de data... Mij maakte het niet zo heel veel uit waar ik heen ging, zolang ik maar niet bij Eneco hoefde te blijven }:O
De klantenservice van Engie klonk in ieder geval heel capabel en de informatie die ik tot nu heb gekregen van ze ziet er ook goed uit. Neem even aan dat ik daar nog wel een tijdje blijf zitten ongeacht de verwachtte prijsstijging, tenzij de hele markt op z'n kop gaat (wat ik niet 123 verwacht).

Daar kan Eneco iets van leren 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:30
Koukleun schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:46:
Tot de dag van vandaag heb ik nog niets ondernomen. Mede doordat ik niet weet wat.

Wat is nu wijsheid.. kan iemand mij opweg helpen?
Ik zou adviseren zsm weg te gaan bij eneco. Dus ergens een modelcontract aangaan. Ik zelf ben naar engie gegaan maar dat kan pas per 03-12. Er zijn er hier ook die naar vattenfall zijn gegaan en daar is de ingangsdatum erg wisselend volgens mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaTrax
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
Een ex-WE klant:

Per 3 november heb ik contact opgenomen via whatsapp met vattenvall.
Daar een 3 jarig contract afgesloten met ingangsdatum 3 november.
Dus per direct weg bij Eneco met die absurde tarieven!
De 3 jaars tarieven bij vattenvall (elektra: 35/29 cent; gas: 128 cent) zijn wel hoger dan de modelcontract tarieven maar een stuk lager dan die van de Eneco (49/41 gas: 180 cent). Het 3-jaars contract heeft een bonus van 300 euro waarvan jaarlijks 100 euro verrekend wordt op de jaarnota.

Indien ik een modelcontract zou nemen is er een bedenktijd van 14 dagen. Gedurende deze periode zou ik alsnog bij Eneco blijven zitten, waar ik zo snel als mogelijk weg wilde!

Vanaf 1 januari stijgen de variabele prijzen zowieso. Het opzeggen van een nieuw contract (bij Eneco) binnen 14 dagen kan volgens mij probleemloos door de bedenktijd van 14 dagen.

Indien de prijzen volgend jaar dalen zou ik mijn contract altijd kunnen laten afkopen door een volgende leverancier. Indien de prijzen stijgen dan zit ik ieder geval nog een tijdje goed. Het geeft mij in ieder geval rust voor de komende winter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
zag dit op twitter langskomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jgZRctjbo9kWQ66qyNfr0S1hkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBC2CeqihvZyfGTR0IO5A6uY.jpg?f=fotoalbum_large

En ik begreep dat je het contract bij Vattenfall wel direct kon laten ingaan als je geen modelcontract neemt (3 jaar in dat voorbeeld). Zelf niet geprobeerd overigens, maar ook wel apart.
Een ex-WE klant:

Per 3 november heb ik contact opgenomen via whatsapp met vattenvall.
Daar een 3 jarig contract afgesloten met ingangsdatum 3 november.
Dus per direct weg bij Eneco met die absurde tarieven!
De 3 jaars tarieven bij vattenvall (elektra: 35/29 cent; gas: 128 cent) zijn wel hoger dan de modelcontract tarieven maar een stuk lager dan die van de Eneco (49/41 gas: 180 cent). Het 3-jaars contract heeft een bonus van 300 euro waarvan jaarlijks 100 euro verrekend wordt op de jaarnota.

Indien ik een modelcontract zou nemen is er een bedenktijd van 14 dagen. Gedurende deze periode zou ik alsnog bij Eneco blijven zitten, waar ik zo snel als mogelijk weg wilde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Voor de geïnteresseerden de tarieven van het Modelcontract van Vattenfall dat ik vanochtend telefonisch heb kunnen afsluiten (ingangsdatum 1 december).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZpif7XM1RdaKsxzDvu5oWpdw90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOkolOXh0glsbLsuZuRZnVrE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8O2QVp4sqGg6GiGvYaJpEJO758=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVBRQ89oA7l3hXLG7MBU3pY2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 06:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

beck schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:48:
Voor de geïnteresseerden de tarieven van het Modelcontract van Vattenfall dat ik vanochtend telefonisch heb kunnen afsluiten (ingangsdatum 1 december).
Welk tijdstip was "vanochtend"?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrenjoon
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-05 19:13
vatermater schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:13:
[...]

Zojuist ook via de website het variabel contract afgesloten. 14 dagen bedenktijd, tarieven worden per 1 januari a.s verhoogd, 30 dagen opzegtermijn. Met €0,829770/m3 en €0,241129/KWH lijkt mij dit voor nu een prima deal.
Is je bekend welke ingangsdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatermater
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-06 19:34
Jerrenjoon schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:17:
[...]

Is je bekend welke ingangsdatum?
20 november (14 dagen bedenktijd). Telefonisch ga ik nog na hoe er wordt omgegaan met de vensterperiode tot 1 december. Maar als ik ander zo lees zit Eneco daar niet meer zo strak op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 14:53

geerttttt

Manisch positief

Ik kreeg dus ook vanmorgen een whatsappje van Vattenfall dat ze het modelcontract uitverkocht is.

Ik heb toen als volgt gereageerd:
geerttttt:
Ho, dit klopt niet. Jullie zijn bij wet verplicht een modelcontract aan te bieden. En gisteren is mij via dezelfde whatsapp toegezegd dat het voor mij geregeld gaat worden en dat ik het aanbod op de mail mag verwachten.
En Vattenfall zegt nu ineens verbazingwekkend genoeg:
Vattenfall:
Hoi geerttttt,
Je hebt helemaal gelijk hoor.
maar als je aan deze kant zit ga je af en toe vreemde dingen zeggen zie ik.
Ik heb het aanbod zojuist verstuurd en het is 7 dagen geldig
na acceptatie zal het ingaan op 21-11 en zul je binnen 5 werkdagen het contract krijgen toegestuurd.
Ik ga ervan uit dat ik je hiermee heb geholpen
Daarom sluit ik nu deze app. Maar als je aanvullende vragen hebt kun je die natuurlijk altijd nog stellen.
Heel bijzondere reactie zeg! Maar heb inderdaad een aanbod in de mail met 0,82 euro voor gas en 0,236 voor stroom... Ingangsdatum 21-nov 8)7

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
geerttttt schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:45:
Ik kreeg dus ook vanmorgen een whatsappje van Vattenfall dat ze het modelcontract uitverkocht is.

Ik heb toen als volgt gereageerd:

[...]

En Vattenfall zegt nu ineens verbazingwekkend genoeg:

[...]

Heel bijzondere reactie zeg! Maar heb inderdaad een aanbod in de mail met 0,82 euro voor gas en 0,236 voor stroom... Ingangsdatum 21-nov 8)7
Die is dus duidelijk geinstrueerd om mensen het bos in te sturen tot iemand ze wijst op de wet.

Normaliter zou je bij zo'n bedrijf niet eens klant willen worden omdat ze schijnbaar moeite hebben de wet te volgen, maar money talks in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Joyous-P schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:50:
[...]

Doe het dan nu ook niet of zeg het direct op als je zo snel je mening klaar hebt. Vattenfall heeft een groot deel hier uitstekend geholpen.
Mij hebben ze niet uitstekend geholpen, via WhattsApp kon ik op 3 oktober geen modelcontract afsluiten en werd ik afgewimpeld. Toen ik zei dat Engie wél modelcontracten afsloot zei de medewerker dat ik daar dan maar een contract moest afsluiten en wenste me succes. Ik vind het allemaal maar rommelig bij de klantenservice van Vattenfall als ik alle reacties hier lees, de 1 kan wel een modelcontract afsluiten, de ander niet, als je maar vaak genoeg belt kan blijkbaar de ingangsdatum worden verschoven, er lijkt geen uniform beleid bij Vattenfall te zijn met de modelcontracten en de ingangsdatums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-06 20:06
R0181 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:02:
[...]

Mij hebben ze niet uitstekend geholpen, via WhattsApp kon ik op 3 oktober geen modelcontract afsluiten en werd ik afgewimpeld. Toen ik zei dat Engie wél modelcontracten afsloot zei de medewerker dat ik daar dan maar een contract moest afsluiten en wenste me succes. Ik vind het allemaal maar rommelig bij de klantenservce van Vattenfall als ik alle reacties hier lees, de 1 kan wel een modelcontract afsluiten, de ander niet, als je maar vaak genoeg belt kan blijkbaar de ingangsdatum worden verschoven, er lijkt geen uniform beleid te zijn met de modelcontracten en de ingangsdatums.
Bedenk wel dat de werknemers van de klantenservice waarschijnlijk vanuit huis of in ieder geval deels vanuit huis werken. Veel succes met het doorgeven van een memo met de melding de verhuistruc niet meer toe te passen, een groot deel leest dat niet. Vattenfall speelt in mijn ogen creatief in op de puinhoop Welkom Energie / Eneco genaamd en geeft ex-klanten de mogelijkheid zo snel mogelijk over te stappen, zo niet via de verhuistruc dan nog steeds eerder dan de 1 december waar Eneco je aan wilt houden. Oxxio, Engie en Pure Energie gaven mij aan pas te kunnen leveren na 1 december.
Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4