Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23
Acties:
  • 2.181.048 views

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Matched: Eneco
Ik ben wel blij met Greenchoice, flexibel contract dat je gewoon mag opzeggen. Dit jaar weer terug bij Eneco, hier moet ik weer goed op de einddatum letten. En dan ga ik weer terug bij Greenchoice waarschijnlijk.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:34
Het meest moet ik lachen om de mensen die van oxxio naar eneco gaan. oxxio=eneco namelijk :)

Ik ben zojuist naar greenchoice gegaan, wat me verbaasde, prijzen op de website van gc zijn hoger dan op diverse vergelijkingsites. Even gebeld hoe dat zat, ja klopt meneer, dit is om potentiele klanten binnen te halen. Had toen al wel meteen beetje vieze smaak, voelt een beetje als je toekomstige klanten al direct oplichten.
Stel: ik vertel dat greenchoice zo goedkoop is, goedwillende kennis/collega/whatever gaat naar site gc en meld zich aan, en betaald dus duurder tarief... Niet netjes.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 09:53
Cezus schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:28:
Wij stappen elk jaar over. We zijn deze maand overgestapt naar energieleverancier EnergieDirect. Wij hebben goede ervaringen met Essent en NLE.
Wij gaan Energiedirect ook maar eens proberen met €230 welkomstpremie.
Hiervoor Eneco, NLE en E.ON gehad.

Nadat ik bij E.ON had geinformeerd over de einddatum van het contract kreeg ik nog wel het volgende terug:

Op dit moment heeft u een onbepaald flexibel contract. Dit houd in dat u zonder boete gebruik kunt maken van een nieuw aanbod.
Als bestaande klant kan mijn collega voor u een berekening maken en u een aanbod doen.

Dus dat ga ik nog navragen hoewel ik niet denk dat ze op kunnen tegen de €230 van Energiedirect...

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:19
ybos schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:38:
Het meest moet ik lachen om de mensen die van oxxio naar eneco gaan. oxxio=eneco namelijk :)

Ik ben zojuist naar greenchoice gegaan, wat me verbaasde, prijzen op de website van gc zijn hoger dan op diverse vergelijkingsites. Even gebeld hoe dat zat, ja klopt meneer, dit is om potentiele klanten binnen te halen. Had toen al wel meteen beetje vieze smaak, voelt een beetje als je toekomstige klanten al direct oplichten.
Stel: ik vertel dat greenchoice zo goedkoop is, goedwillende kennis/collega/whatever gaat naar site gc en meld zich aan, en betaald dus duurder tarief... Niet netjes.
Waarom zou je daar om lachen?
Het gaat erom dat het je een besparing oplevert.
Ik ben deze maand overgegaan op Essent, hiervoor zat ik bij energie-direct.
Die twee horen ook bij elkaar, echter was Essent nu de voordeligste voor mij, en of energie-driect dan een dochteronderneming is doet er m.i. niet toe.

• ybos
JvdW schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:59:
[...]

Waarom zou je daar om lachen?
Het gaat erom dat het je een besparing oplevert.
Ik ben deze maand overgegaan op Essent, hiervoor zat ik bij energie-direct.
Die twee horen ook bij elkaar, echter was Essent nu de voordeligste voor mij, en of energie-driect dan een dochteronderneming is doet er m.i. niet toe.
Was wat vergeten te melden, lees regelmatig dat mensen overstappen van oxxio naar eneco omdat klantenservice bij oxxio waardeloos is. Echter de mensen bij klantenservice eneco zijn hetzelfde ;)

Soms heb je gewoon pech en kom je in hoop ellende, maar over het algemeen is er niet een klantenservice die bewust lastig is lijkt em.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:11
Laatst ook de overstap gemaakt op advies van een collega....

Ben van Eneco (contract zonder einddatum) overgestapt naar een jaarcontract van Oxxio.

1. Kreeg van Oxxio een nieuw termijnbedrag voorgeschoteld wat 2,5 keer hoger was als het termijnbedrag bij Eneco. Moest bijna 400 per maand lappen. Bleek dat ze verkeerde meterstanden hadden ontvangen van Eneco.

2. Vandaag kreeg ik de jaarnota van Eneco. Of ik weer even 1000 euro wilde bijlappen. Verbruik was 2,5 keer zo hoog als normaal. Had iets van 6000 Kwh gebruikt. Compleet fout gegaan daar en ik zit met de consequenties. Wel goed te woord gestaan door de klantenservice en het wordt gecorrigeerd maar ik krijg er grijze haren van en weet niet of ik volgend jaar ook weer zo snel over zal stappen. Collega van me heeft nooit problemen en die stapt elk jaar over :P

Ik schrok me de pleuris van die mail met dat bedrag :o

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-05 07:49
Ik heb ergens in dit topic een reactie gelezen over de vergoedingen met zonnepanelen echter kan ik hem niet meer vinden.

Ik zit nu bij gaslicht te kijken en zie het volgende staan:

Bij Eneco staat er bijvoorbeeld: "Opwekking wordt bij elkaar opgeteld, eerst tegen het normaalverbruik gesaldeerd, de rest tegen dalverbruik."

Bij Essent staat dan weer: "Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik."

Met welke van de 2 opties ben je als consument beter af als je minder opwekt dan je in totaal op jaarbasis verbruikt ?

Of is het beide gewoon hetzelfde alleen in andere bewoordingen ?

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 28-02-2016 19:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• MdO82
snoekds20 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:28:
Wanneer je een enkele meter heb, maakt het niet uit. Je wekt minder op de dus verbruikte kWh bovenop de opgewekte kWh ga je betalen.
Trouwens gaslicht is niet de enige, bij snakewool.nl en dan klik energiebedrijven komen de 6 vergelijkingssites. Ook hierin zit dus verschil in tarief.
Hier hebben we een slimme meter dus zal geen enkel tarief zijn,
Als ik tenminste de voorwaarden lees van bijvoorbeeld Eneco dan lees ik dat je niet gebruik kan maken van een enkel tarief omdat je een meter hebt met meerdere telewerken.

Iemand bekend hiermee ?

"U betaalt het enkeltarief als uw meter één (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter twee (actieve) telwerken heeft, betaalt u voor het verbruik in de daluren het daltarief"

Omdat er iemand thuis is vind ik het zond om een dubbel tarief te berekenen, al scheelt het volgens mij niet heel veel meer zoals het vroeger wel het geval is.

2250 WP Zuid PVoutput

• MdO82
MdO82 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:19:
[...]

Als ik tenminste de voorwaarden lees van bijvoorbeeld Eneco dan lees ik dat je niet gebruik kan maken van een enkel tarief omdat je een meter hebt met meerdere telewerken.

Iemand bekend hiermee ?

"U betaalt het enkeltarief als uw meter één (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter twee (actieve) telwerken heeft, betaalt u voor het verbruik in de daluren het daltarief"

Omdat er iemand thuis is vind ik het zond om een dubbel tarief te berekenen, al scheelt het volgens mij niet heel veel meer zoals het vroeger wel het geval is.
Even contact gehad met enkele leveranciers en gaslicht.com.
Het is zo als je jezelf aanmeldt bij Gaslicht.com bijvoorbeeld dan krijg je van hun een bevestiging omtrent het contract en dan moet je zelf een reactie hierop sturen dat je op enkel tarief afgerekend wilt worden.

Als je dit niet doet dan kijkt de energiemaatschappij in het landelijke netwerkregister en wordt je gewoon ingesteld als je een slimme meter hebt op dubbel tarief.

Ik weet niet of deze informatie reeds bekend is dus dacht meldt het hierbij :)

En ik haal mijn info weg ;)

Kreeg zojuist een mail dat wat ik aangaf omtrent het tarief niet juist blijkt te zijn.
Ik was verkeerd geïnformeerd door een medewerker van gaslicht.com :')

Gaslicht.com kan dus niks doen als een klant enkel of dubbel tarief wil.
Morgen maar even een belletje naar de energiemaatschappij ;)
Ach ja kan gebeuren

[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 01-03-2016 20:25 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MdO82 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:19:
[...]

Iemand bekend hiermee ?

Dat staat er niet. Er staat dat je enkeltarief hebt bij één actief telwerk en piek/dal bij twee actieve telwerken. Dat is wat anders dan "je meter heeft twee telwerken, dus je MOET voor piek en dal gaan".
MdO82 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:57:
Iemand bekend met een slimme meter en hoe je het voor elkaar kan krijgen om enkel tarief te krijgen ipv dubbel tarief ?
Een google-actie leert mij dat het bij de meeste energieleveranciers geschiedt met het veranderen van een vinkje op de website of dat je het eenvoudig kunt regelen door even de klantenservice te bellen. Bij welke leverancier zit je?
Dit komt omdat dit iets is van de netwerkbeheerder en daar staan de energieleveranciers weer buiten.
Dat is alleen het geval als je een meter hebt met één telwerk en wilt overstappen naar dubbeltarief. Je meter is daar immers niet voor geschikt, en de netwerkbeheerder gaat over de meters. Jij wil overstappen naar enkeltarief, en dan heb je niks te maken met de netwerkbeheerder: elke meter kan immers enkeltarief aan, dus van een meterwisseling is geen sprake.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 02-03-2016 15:47 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MdO82
ThinkPadd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:50:
Ik heb een enkeltarief contract, maar mijn slimme meter (Kaifa MA105) telt gewoon op beide telwerken. Ik moet het maar optellen/beide doorgeven.
Ik ben nu overgestapt naar Eneco.
Het volgende staat in mijn contract:

code:
1
2
3
4
5
Leveringskosten per kWh stroom, dat u verbruikt
* enkeltarief € 0,18223 per kWh
* daltarief € n.v.t. per kWh
* normaaltarief € n.v.t. per kWh
* terugleververgoeding € n.v.t. per kWh

Je zou dus denken oké prima, enkel tarief.
Vanmorgen toch nog even gebeld met de klantenservice van Eneco om het te checken.

De medewerker vertelde mij dat wat er in het contract staat wellicht nog niet klopt.
Eneco gaat uit van de informatie die ze van de netwerkbeheerder krijgen omtrent mijn meter.
Verder kon ze nog niks zien/vertellen omdat ik gisteren mijn contract over heb laten zetten via gaslicht.com

Ik heb ook een Kaifa MA105.

Nu zit ik nog bij Essent en hier worden net zoals bij jouw de telwerken bij elkaar opgeteld.

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 02-03-2016 16:28 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:44
Ik overweeg ook over te stappen na jaren bij atoomstroom te hebben gezeten. Ze kwamen wel met een vaste klanten voordeeltje maar dat was maar liefst 0,05 cent per m3. 20 euro per jaar voordeel over een heel jaar. Mijn verbruik is 1600 kwh en 400 m3. Als ik bij gaslicht kijk dan biedt overstappen naar bijv. Eneco mij een voordeel, welkomstpremie 140 euro, totaal 180 euro. 1 jaar vast. Zijn er addertjes onder het gras bij deze aanbiedingen?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:34
Vraagje... hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

5 weken geleden heb ik een 3 jarig contract getekend om over te stappen van Nuon naar Eneco voor gas en stroom incl de Toon (tw van 200 euro + gratis installatie tw van 75 euro).
Komende vrijdag wordt de Toon geinstalleerd.

Gisteren belde Nuon met een aanbieding om me terug te halen als klant.
Er werd me een 1 jarig contract aangeboden waarmee mijn maandlasten 30 euro goedkoper uit zouden komen dan bij Eneco. Hierna kan ik dus weer evt. overstappen naar een andere leverancier.
Nuon zal de max 250 euro boete voor haar rekening nemen.

In Eneco's contract staat onderstaande:
-------------------------------------------------------------
Vergoeding van uw opzegboete
7. Uw oude leverancier kan u een opzegboete in rekening
brengen van maximaal € 125 per energieproduct. Wij
vergoeden deze opzegboete tot maximaal € 250 per klant.
Wij vergoeden dit via een eenmalige nota.
-------------------------------------------------------------

Het lijkt er inderdaad op dat de boete voor gas + stroom dus 250 euro zal bedragen.
Er staat nergens iets van een extra boete die men kan opleggen voor de Toon of iets dergelijks...

Is het nu echt zo dat ik door weer terug te gaan naar Nuon ik geheel gratis de Toon krijg en daarnaast ook nog eens een jaar lang maandelijks 30 euro bespaar? :?
Volgens Nuon kan ik wanneer ik maandelijks de 3,50 euro blijf betalen aan Eneco alle functionaliteiten van de Toon gebruiken.

Ik heb gevraagd of ze me vanavond nog eens kunnen terugbellen zodat ik me kan bedenken.

Dit lijkt me echt te mooi om waar te zijn.
Iemand een idee of het echt zo makkelijk is of er toch ergens een addertje onder het gras zit?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Maverick! schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:01:
2 weken bedenktijd zijn al verstreken, terugsturen kan niet meer.

Maar zoals ik schreef, als ik terug ga naar Nuon betaalt Nuon de boete. Dus dan heb ik de Toon + installatie compleet gratis. Da's nóg goedkoper dan marktplaats ;)

Maar ik ben dus op zoek naar het eventuele addertje...
Het lijkt mij niet de bedoeling om hier doelbewust een grijs gebied op te zoeken. Vraag Eneco hoe het precies zit.

• Ronster
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Het lijkt mij niet de bedoeling om hier doelbewust een grijs gebied op te zoeken. Vraag Eneco hoe het precies zit.
Ik zoek toch geen grijs gebied op?
Eneco heeft mij 'weggekaapt' bij Nuon. Nuon probeert me nu terug te krijgen met dit aanbod.
Ik krijg het in de schoot geworpen en vraag me gewoon af of er ergens een addertje onder het gras kan zitten en ben op zoek naar mensen die hier meer van weten of wellicht in dezelfde situatie hebben gezeten.
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me een valide vraag in het juiste forum.

Ik voel me vrij lullig als ik weer meteen op ga zeggen bij Eneco, dus vraag het liever niet rechtstreeks bij hen :)
Maar het is wel mijn eigen portemonnee, dus zou dom zijn als ik het niet zou doen.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 13:57
Maverick! schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:13:
[...]

Ik zoek toch geen grijs gebied op?
Eneco heeft mij 'weggekaapt' bij Nuon. Nuon probeert me nu terug te krijgen met dit aanbod.
Ik krijg het in de schoot geworpen en vraag me gewoon af of er ergens een addertje onder het gras kan zitten en ben op zoek naar mensen die hier meer van weten of wellicht in dezelfde situatie hebben gezeten.
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me een valide vraag in het juiste forum.

Ik voel me vrij lullig als ik weer meteen op ga zeggen bij Eneco, dus vraag het liever niet rechtstreeks bij hen :)
Maar het is wel mijn eigen portemonnee, dus zou dom zijn als ik het niet zou doen.
Ik zie naast de overstapboete nergens staan dat ze je de Toon + installatie voor gratis mag houden?
Jij gaat er vanuit dat je de spullen gratis mag houden maar krijg je daar naast je overstapboete niet gewoon een factuur voor? Lijkt me niet dat Eneco je daar niet voor gaat belasten, dus daar is je addertje.

• Ronster
wann0wfhc schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Ik zie naast de overstapboete nergens staan dat ze je de Toon + installatie voor gratis mag houden?
Jij gaat er vanuit dat je de spullen gratis mag houden maar krijg je daar naast je overstapboete niet gewoon een factuur voor? Lijkt me niet dat Eneco je daar niet voor gaat belasten, dus daar is je addertje.
Nou, ik heb een 3 jarig contract getekend. Hierbij krijg je Toon gratis. Dit is dus niet bruikleen. Het is je welkomscadeau, en bij installatie meteen jouw bezit.
Wanneer ik overstap naar Nuon, betaalt Nuon de overstap boete van 250 euro.
In het Eneco contract staat nergens dat men me factureert voor de Toon wanneer ik binnen een bepaalde periode overstap. Lijkt me dat men dan niet zomaar een factuur kan sturen voor de Toon... Je kunt ook kiezen voor een éémalige 100 euro korting. Die zullen ze ook niet terugvorderen op het moment dat je overstapt. Ik denk dat dit addertje dus onder het gras zal blijven >:)

EDIT:
Hmm, dit staat wel in actievoorwaarde...

10. Indien u binnen een jaar de overeenkomst opzegt, dient u ter
compensatie voor het reeds ontvangen welkomstcadeau de
reële waarde daarvan met een maximumbedrag van € 50 per
energieproduct dan wel een maximumbedrag van € 100 bij
twee energieproducten aan Eneco terug te betalen.

Dan zal de Toon me 50 of 100 (?) euri kosten en ik ga 4,95 per maand betalen ipv de 3,50 voor Eneco klanten.

[ Voor 23% gewijzigd door Ronster op 08-03-2016 12:55 ]

• MdO82
Maverick! schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:38:
[...]

Nou, ik heb een 3 jarig contract getekend. Hierbij krijg je Toon gratis. Dit is dus niet bruikleen. Het is je welkomscadeau, en bij installatie meteen jouw bezit.
Wanneer ik overstap naar Nuon, betaalt Nuon de overstap boete van 250 euro.
In het Eneco contract staat nergens dat men me factureert voor de Toon wanneer ik binnen een bepaalde periode overstap. Lijkt me dat men dan niet zomaar een factuur kan sturen voor de Toon... Je kunt ook kiezen voor een éémalige 100 euro korting. Die zullen ze ook niet terugvorderen op het moment dat je overstapt. Ik denk dat dit addertje dus onder het gras zal blijven >:)

EDIT:
Hmm, dit staat wel in actievoorwaarde...

10. Indien u binnen een jaar de overeenkomst opzegt, dient u ter
compensatie voor het reeds ontvangen welkomstcadeau de
reële waarde daarvan met een maximumbedrag van € 50 per
energieproduct dan wel een maximumbedrag van € 100 bij
twee energieproducten aan Eneco terug te betalen.

Dan zal de Toon me 50 of 100 (?) euri kosten en ik ga 4,95 per maand betalen ipv de 3,50 voor Eneco klanten.
Dat is de normale opzegboete, maar er wordt niks in de actievoorwaarden o.i.d. gezegd wat je moet doen met Toon als je eerder opzegd ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 14:30
Is dat artikel 10 niet? Hier staat iets vergelijkbaars in artikel 9, voor een actiepakket van 4 jaar stroom+gas.
Aanvullend heb je deze nog: AV Toon van Eneco

Oh niet gezien dat je het zelf al had gelezen, maar idd in dat stuk slaat het volgens mij op de Toon. Wat bedoel je met eerder opzeggen? Nu opzeggen is toch binnen 1 jaar?

[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 08-03-2016 14:08 ]

• Ronster
marcel87 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Is dat artikel 10 niet? Hier staat iets vergelijkbaars in artikel 9, voor een actiepakket van 4 jaar stroom+gas.
Aanvullend heb je deze nog: AV Toon van Eneco

Oh niet gezien dat je het zelf al had gelezen, maar idd in dat stuk slaat het volgens mij op de Toon. Wat bedoel je met eerder opzeggen? Nu opzeggen is toch binnen 1 jaar?
Thanks voor je moeite!
Volgens mij is artikel 10 inderdaad het enige dat van toepassing is op een soort van boete wanneer je binnen een jaar na aangaan contract opzegt.
Het ziet ernaar uit dat het me zelf dan 50 euro gaat kosten, aangezien het om 1 product gaat.
Nog steeds een koopje in vergelijking met 275 euro :)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:40
Eneco EcoStroom® Voordeel Vast
Totale leveringskosten per kWh stroom

Daltarief per kWh stroom € 0,19408

Normaaltarief per KWh stroom € 0,20937
Ik zie bedragen nu van € 0,18 per KWh... Ik ben blij dat ik maar een jaarcontract heb afgesloten, na dat jaar maar op zoek naar een andere toco!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:04
hebben ook vergeleken ( o.a. collectief bij CB) en zitten nu bij Eneco. Hebben besloten om maar bij Eneco te blijven en weer voor 3 jaar een contract afgesloten. Enkeltarief € 0,17933 en Gas voor € 0,59523.

Uiteraard zijn er budget energie-leveranciers die goedkoper zijn, maar ik zit goed bij Eneco. Bij de verschillende vergelijkingssites kwam ik bij Eneco steeds hoger uit dan de prijs die ik krijg toen ik belde bij Eneco zelf als vaste klant)

Maar wat een belasting etc.zit op de KWH prijs, die € 0,17933 ct is en opgebouwd uit € 0,0507 ct levering stroom en €0,12185 ct energiebelasting en € 0,00678 opslag duurzame energie

Heb hem dan maar voor 3 jaar afgesloten als een soort zekerheid, want ik denk niet dat de energieprijs nog veel gaat dalen. En zo ja dan heeft dat niet zoveel invloed meer op de KWh-prijs >:)

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

rambocus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:24:
Heb hem dan maar voor 3 jaar afgesloten als een soort zekerheid, want ik denk niet dat de energieprijs nog veel gaat dalen. En zo ja dan heeft dat niet zoveel invloed meer op de KWh-prijs >:)
Focus je niet teveel op de kostprijs van gas en elektriciteit?

Door voor 3 jaar vast te zetten loop je nu elk jaar een paar honderd euro overstappremie mis. Leuk als je in het verbruik ergens een halve cent bespaart, maar elk jaar honderd tot een paar honderd euro (zie nu €335 bij Eneco) mislopen doordat je niet overstapt tikt waarschijnlijk veel harder aan.

Overigens bestaat de kans ook dat de energieprijs verder daalt. Als je zeker weet dat dat niet kan en dat het gaat stijgen zou ik onmiddellijk in o.a. olie futures investeren, dat levert veel meer geld op dat je energiecontract vastzetten ;)
Maar wat een belasting etc.zit op de KWH prijs, die € 0,17933 ct is en opgebouwd uit € 0,0507 ct levering stroom en €0,12185 ct energiebelasting en € 0,00678 opslag duurzame energie
De belasting is een stuk lager dan voor 1 januari. Helaas, want nu is het minder interessant om te investeren in o.a. zonnepanelen (langere terugverdientijd) of extra zuinige warmtepompen (zijn duurder in aanschaf dan de minder zuinige budgetmodellen, met een lagere kWh-prijs is dat ook minder interessant)..

[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 21-03-2016 19:19 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MdO82
Op dit moment stap ik over van Essent naar Eneco.
Heb vanmorgen een mail van Essent ontvangen dat mijn contract per 24 maart stopt.

Echter stond er nog iets in de mail dat mij even een vraagteken gaf.

"Geef binnen vijf dagen na de overstapdatum de meterstanden door aan uw nieuwe leverancier. Deze standen worden dan door uw nieuwe leverancier gebruikt als uw beginstanden en bij Essent als uw eindstanden."

Ik heb een slimme meter dan hoef ik toch niks te doen omdat ze deze op afstand uitlezen.
Of moet je als consument toch nog iets doen ?

2250 WP Zuid PVoutput

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
Gizz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:15:
[...]

Focus je niet teveel op de kostprijs van gas en elektriciteit?

Door voor 3 jaar vast te zetten loop je nu elk jaar een paar honderd euro overstappremie mis. Leuk als je in het verbruik ergens een halve cent bespaart, maar elk jaar honderd tot een paar honderd euro (zie nu €335 bij Eneco) mislopen doordat je niet overstapt tikt waarschijnlijk veel harder aan.
Ik zie dat Eneco wel duurder is maar door 180 euro meer welkomstpremie zijn ze even duur als Nuon voor mijn verbruik. Stel dat je wat meer verbruikt dan is dat bij Nuon natuurlijk wat voordeliger (gas scheelt 7,5 ct per kuub). Alleen ik zit al bij Nuon, is het dan slimmer om over te stappen of ze op te bellen of ik niet nogmaals die welkomstbonus kan krijgen?

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:16:
Op dit moment stap ik over van Essent naar Eneco.
Heb vanmorgen een mail van Essent ontvangen dat mijn contract per 24 maart stopt.

Echter stond er nog iets in de mail dat mij even een vraagteken gaf.

"Geef binnen vijf dagen na de overstapdatum de meterstanden door aan uw nieuwe leverancier. Deze standen worden dan door uw nieuwe leverancier gebruikt als uw beginstanden en bij Essent als uw eindstanden."

Ik heb een slimme meter dan hoef ik toch niks te doen omdat ze deze op afstand uitlezen.
Of moet je als consument toch nog iets doen ?
In al mijn overstap berichten staat netjes dat indien ik een slimme meter heb ik niets hoef te doen. Kan mij niet voorstellen dat dat bij er niet instaat. Tevens krijg je nog een bevestiging per post waar zoiets dergelijks in staat.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

NoepZor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:42:
[...]

Ik zie dat Eneco wel duurder is maar door 180 euro meer welkomstpremie zijn ze even duur als Nuon voor mijn verbruik.
Je kunt natuurlijk ook verder kijken. Er zijn veel meer maatschappijen (en aanbiedingen) dan Eneco en Nuon.
Alleen ik zit al bij Nuon, is het dan slimmer om over te stappen of ze op te bellen of ik niet nogmaals die welkomstbonus kan krijgen?
Deze vraag kunnen wij niet beantwoorden, Nuon wel. Bellen dus. Als ze niet meewerken kun je altijd nog overstappen.

• MdO82
Ik wil niet zeggen dat het overstappen een gedoe is, maar je moet toch wel even op blijven letten ;)
Per 25 maart overgestapt van Essent naar Eneco.

Op 1 maart had ik de aanvraag ingediend via gaslicht.
Echter omdat wij gebruik maken van het enkeltarief na de aanvraag toch maar even contact opgenomen met Eneco.

Goed die konden nog niks voor mij doen omdat mijn gegevens nog niet bekend waren.
Geen probleem bellen we 2 weken later weer even op omdat dan het bedenktermijn verlopen is en dat mijn gegevens dan in het systeem staan.

Dus heb 2 weken later weer even contact opgenomen en inderdaad volgens het systeem was het enkeltarief.

Nu keek ik net even in mijn eneco en zie toch dat er dubbeltarief berekend wordt.
Dus maandag weer even bellen ;)

Snap dat het voor energiemaatschappijen ook niet altijd makkelijk is omdat zij weer afhankelijk zijn van de netbeheerder en nu met de slimme meter heb je volgens mij standaard bij een overstap dubbeltarief.

2250 WP Zuid PVoutput

• MdO82
Nog even heen en weer gebeld met Eneco.

Het schijnt er aan te liggen hoe Eneco de salderings-regeling hanteert. (zie het overigens nu ook staan bij gaslicht)

Essent bijvoorbeeld telt teller 1 en 2 (verbruik) op en haalt de standen 3 en 4 (teruglevering) er vanaf.

Eindtotaal is het bedrag wat je terug krijgt of moet betalen.
Eneco doet het net even anders
Die tellen ook de standen van 3 en 4 (teruglevering) op en halen dit eerst van de dagteller (teller 2) af.
Als er nog een rest overblijft halen ze dit van de nachtteller (teller 1) af.

Weet niet welke nu gunstiger is voor iemand waarbij er altijd iemand thuis is met panelen, maar we zullen het zien

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 05-04-2016 15:12 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
Ik heb nu een jaar bij Nuon gezeten en ga nu naar Essent (Online Groene Stroom Zeker 1jr). Was iets duurder dan Eneco maar die had een hogere welkomstbonus. Mocht mijn verbruik dus tegenvallen dan wordt het verschil al snel kleiner. Toch mooi dat je elk jaar zo 200 euro kunt besparen door iets scherpere tarieven voor nieuwe klanten t.o.v. een verlengingsaanbod en de welkomstbonussen.

[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 11-05-2016 13:45 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 09:24

Malarky

Wils voor wat ieder

Ga verhuizen en direct mijn sowieso jaarlijkse check op gaslicht.com gedaan. Gezien verbruik afgelopen jaren in soort van studentenhuis met 3 personen denk ik dat 650m³ gas en 2500kWh realistisch is voor een maisonnette van 75m² / bouwjaar 2014 / energieklasse A / vloerverwarming / 2 personen.

Kom ik op Oxxio Groene Stroom en Gas Budget Actie 1 jr Vast uit met €130 cashback via Gaslicht.com + €7,50 CashbackXL.nl. Via Oxxio website krijg je dezelfde tarieven en voorwaarden met €100 cashback, maar CashbackXL.nl stort dan nog wel €40 bij, dus al met al kleine verschillen.

Bij lager verbruik loopt Oxxio uit op de rest door de vaste cashback, pas bij een stuk hoger verbruik komt Greenchoice in de buurt, die niet aan cashbacks doet maar met vaste lage stukprijzen werkt.

Qurrent Windstroom en Gas Variabel 1 jaar Actie zou nog wat goedkoper zijn, maar verhogen zij niet stiekum de tarieven het 2e, 3e en 4e kwartaal?

Ik heb in het verleden mij ingeschreven voor energiecollectieven (terwijl ik niet op zoek was) van de Telegraaf, Eigen Huis, Sloop de Crisis, Consumentenbond en ANWB. Ook Zakelijke energie hier en daar en op GL vergeleken. Allemaal kwamen ze niet in de buurt van de vaste lage prijzen op gaslicht.com. Ook dat lijkt een wassen neus dus, maar goed om even uitgeprobeerd te hebben.

Mijn ervaring is om zo'n 5 weken voor einde jaarcontract je nieuwe energieleverancier te bestellen en daar op de dag nauwkeurig einde huidig contract aan te geven, dan gaat het meestal naadloos. En uiteraard dat de acties die de grote 3 telefonisch, via eigen website of met blijven-loont geven, niet in de buurt komen van hun prijzen op gaslicht.com.

Verder, snap niet dat mensen kiezen voor een 3-jarig contract waarbij het actietarief hem zit in de welkomstkorting. Dan heb je dus 1x €100-€150 in plaats van 3x bij een 1-jarig contract. Ik zou alleen voor 2 of 3 jaar gaan als de actie goed is zonder welkomstkorting en ik er van overtuigd ben dat gas/licht prijzen niet gaan zakken. Ik weet van die bizarre rekenmodellen bij Eneco dat energieleveranciers uitstekend in staat zijn een redelijke inschatting te maken over toekomstige energieprijzen en als die zakken uiteraard veel langjarige contracten met een vaste prijs aan consumenten slijten.

[ Voor 40% gewijzigd door Malarky op 10-06-2016 18:11 ]

• President
De afgesproken tarieven

Daltarief per kWh stroom € 0,19408
Normaaltarief per KWh stroom € 0,20937
Vaste leveringskosten van stroom per maand
Vaste leveringskosten € 3,46
Netbeheerkosten (af te dragen aan uw netbeheerder) € 18,98

Bovenstaande tarieven zijn inclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie. Daluren tussen 23.00 en 7.00 uur, weekenden en feestdagen.

Eneco AardGas Voordeel Vast
Totale leveringskosten per m3 gas
Tarief per m3 gas (gasregio 3) € 0,58878
Vaste leveringskosten van gas per maand
Vaste leveringskosten € 3,46
Netbeheerkosten (af te dragen aan uw netbeheerder € 13,55
In januari maar overstappen!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:24
Dankzij dit topic ben ik ook maar gaan vergelijken. Ondanks dat mijn 3 jarig contract bij Eneco nog tot februari 2017 loopt, ga ik nu die boete van € 100,- voor lief nemen en nu overstappen. De wintermaanden zijn toch het duurst, dus dat bespaar ik er makkelijk uit. Van gas ga ik van 70cent per m3 naar 58,5 cent per m3.
Het berekenen met verschillend verbruik levert inderdaad verschillende kortingen op. Nuon is het voordeligst bij mij. Als ik reken met 1500kWh laag, 1500kWh hoog en 1500m3 gas krijg ik € 140,- korting. Reken ik met 1500/1500 en gas 1400m2 dan krijg ik € 180,- korting. Mooi meegenomen. Nog even afsluiten via een cashback site en weer een paar euro's verdiend. :+

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jimster schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:27:
Dankzij dit topic ben ik ook maar gaan vergelijken. Ondanks dat mijn 3 jarig contract bij Eneco nog tot februari 2017 loopt, ga ik nu die boete van € 100,- voor lief nemen en nu overstappen. De wintermaanden zijn toch het duurst, dus dat bespaar ik er makkelijk uit. Van gas ga ik van 70cent per m3 naar 58,5 cent per m3.
Het berekenen met verschillend verbruik levert inderdaad verschillende kortingen op. Nuon is het voordeligst bij mij. Als ik reken met 1500kWh laag, 1500kWh hoog en 1500m3 gas krijg ik € 140,- korting. Reken ik met 1500/1500 en gas 1400m2 dan krijg ik € 180,- korting. Mooi meegenomen. Nog even afsluiten via een cashback site en weer een paar euro's verdiend. :+
Heb je ook gekeken naar de bijkomende kosten zoals vastrecht en ander zaken? Dat prijsverschil moet ergens weer voor een deel worden gecompenseerd. Check dit goed voordat je overstapt. Overstappen is niet alleen kijken naar de m3 en kWh prijzen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:24
Ik had per ongeluk teveel gedelete in mijn post. Vastrecht ga ik van Eneco (35+35euro) naar Nuon (39+45 euro). Dat valt wel mee.

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb net verlengd bij Eneco en in de actievoorwaarden staat hierover het volgende:
12. De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota.

• President
"Uw contract loopt tot 1 januari 2017."

We zitten momenteel bij Eneco en betalen € 0,58878 per kuub gas (Vaste leveringskosten € 3,46, netbeheerkosten € 13,55) en € 0,20937 per KWh aan stroom (levering € 3,46 + netbeheer € 18,98)

In december toen we het aanvroegen was dit de goedkoopste die er uit kwam. Dat zou met onderstaand verbruik uitkomen rond de € 1173,- op jaarbasis als ik dat goed heb?

we komen uit op ongeveer 2500 KWh en 300 kuub gas (we koken met inductie)
Electriciteit en gas
Hoog 1300 kWh
Laag 1200 kWh
Gas 300 m³

Ik zou via ED uitkomen op een totaal jaarbedrag van € 933,-

Via Energievergelijken.nl kom ik uit op jaarbedragen van € 582,- via Oxxio, € 620,- bij Pure Energie, € 623,- bij E.ON

Op gaslicht.com € 583,- bij Oxxio en € 618,- bij Pure Energie

Ergens lijkt het mij dat er iets mis gaat, gezien er maar liefst € 300,- op jaarbasis tussen zit. Energiedirect komt dus voor mij gigantisch duur uit, ik snap niet hoe het voor jullie zo goedkoop uit kan komen?

[ Voor 4% gewijzigd door President op 14-09-2016 21:32 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:24
Als ik jouw verbruik invul bij ED (1 jaar vast, wel op mijn adres, dus je gasprijs kan afwijken ivm regiotoeslag) kom ik op een lager bedrag dan wat jij uit de prijsvergelijkers haalt.

Wat ED betreft, 80 euro korting en 1 euro vastrecht per product per maand. Als ik die naast de aanbieding van Nuon leg betaal je daar 4,50 per product per maand en krijg ik 170 euro korting. 80+12*7=164, die kortingen zijn dus nagenoeg gelijk. ED geeft dan nog een iets scherper tarief dan Nuon, waardoor je iets goedkoper uitkomt.

Ik heb je verbruik even nagerekend met de prijzen die je bij Eneco betaalt, bij die 1173 ben je vergeten de korting energiebelasting nog af te trekken. Met die korting (die je bij elke leverancier krijgt) zit je op 787,47 per jaar.

Edit: De prijs die jij uitgerekend hebt bij ED moet die korting blijkbaar ook af, dan kom ik weer op wat ik uit hun berekening kreeg, 547,47 euro per jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door _JGC_ op 15-09-2016 09:30 ]

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Hoe zit het eigenlijk voor mensen met stadsverwarming, die dus verplicht aan 1 leverancier voor warmte zitten en dus alleen kunnen switchen met stroom naar een andere leverancier (en dus geen gas hebben). Hebben alleen stroom klanten nog ergens (verborgen) acties?

Die mooie actie van Nuon met 250eu cashback gaat bijvoorbeeld al niet op, en met een gemiddelde stroomverbruik van 2500kwh zijn er niet echt uitschieters qua tarieven.

Mijn huidige stroomleverancier is overigens Essent
en ik ben verplicht verbonden aan Eneco voor stadsverwarming

[ Voor 13% gewijzigd door freestyler2 op 17-10-2016 08:33 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• MdO82
Ik zit sinds april voor een jaar bij Eneco.
Ik krijg een welkomsbonus van €225.

Nu had ik echter vanmorgen een mail van Eneco ontvangen met een eenmalige nota en hierop staat dat ik de helft van de bonus uitbetaald krijg

Nu is dit mijn eerste keer dat ik overgestapt ben, maar ik ging ervan uit dat dit pas op de eindafrekening verrekend zou worden.

Weet iemand of dit gebruikelijk is na een half jaar of is dat maatschappij afhankelijk?

2250 WP Zuid PVoutput

• President
Mijn contract bij Eneco is ingegaan op 31 december 2015 en heeft als einddatum 1 januari 2017

Moet ik dan een nieuw contract per 1 januari of per 2 januari gaan afsluiten?
• Daltarief per kWh stroom € 0,19408
• Normaaltarief per Kwh stroom € 0,20937

Vaste leveringskosten van stroom per maand
• Vaste leveringskosten € 3,46
• Netbeheerkosten € 18,98

Totale leveringskosten per m3 gas
• Tarief per m3 gas (gasregio 3) € 0,58878

Vaste leveringskosten van gas per maand
• Vaste leveringskosten € 3,46
• Netbeheerkosten € 13,55
Jaarverbruik ligt rond de 1200 dal + 1200 normaal + 400 gas

Ik zou met Oxxio iets van 550 (200 euro welkom) kwijt zijn volgens gaslicht.com en met energiedirect.nl iets van 627 (maar 5 euro welkom?) via gaslicht.com

Vul ik de data op energiedirect.nl in dan krijg ik een bedrag van € 967,87 voorgeschoteld....

• MdO82
MdO82 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 06:56:
Ik zit sinds april voor een jaar bij Eneco.
Ik krijg een welkomsbonus van €225.

Nu had ik echter vanmorgen een mail van Eneco ontvangen met een eenmalige nota en hierop staat dat ik de helft van de bonus uitbetaald krijg

Nu is dit mijn eerste keer dat ik overgestapt ben, maar ik ging ervan uit dat dit pas op de eindafrekening verrekend zou worden.

Weet iemand of dit gebruikelijk is na een half jaar of is dat maatschappij afhankelijk?
Zie net dat het 2 losse nota's zijn.
Dus we krijgen na een half jaar klant te zijn de korting al verrekend :?
Dacht echt dat het pas eind van het jaar gebeurde :D

2250 WP Zuid PVoutput

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 17:31
Ze hebben de tarief prijzen verhoogt. voor mij scheelt het nu 40 euro op 2500Kwh en 1100M3 gas

eneco energie
nieuwe prijsoude prijs

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• President
Domino schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:59:
Voor mijn situatie (3700/700) geeft nuon een offerte van €1001,93. Zowel Oxxio als energieflex zijn goedkoper, respectievelijk €980,39 en €987,85.

Peanuts uiteraard. Maar zoals Tehh terecht opmerkt, hoevaak verdien/bespaar je €20 met een paar muisklikken?
Met 2400 kWh en 700 gas krijg ik een bedrag van €977,84 bij Eneco... Voor 24 euro op jaarbasis kan jij 1300 kWh meer gebruiken...

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:26
tweakerdennis schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:22:
[...]

Met 2400 kWh en 700 gas krijg ik een bedrag van €977,84 bij Eneco... Voor 24 euro op jaarbasis kan jij 1300 kWh meer gebruiken...
Even googlen op 'uit je stekker nuon'. Kom je op hele andere (totaal)prijzen als via bijvoorbeeld gaslicht.com

• President
MdO82 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:29:
[...]

Is het tot 1 januari of tot en met 1 januari ?
Ik denk dat je op dit moment al kunt aanmelden bij een andere leverancier met ingangsdatum 2 januari.
Dan heb je volgens mij geen problemen met je eventuele welkoms bonus die je nu krijgt.

Maar wellicht dat andere daar een ander licht op hebben ;)

Het valt mij overigens op dat je Essent niet gauw ziet bij de vergelijkers.
Zou dat gewoonweg komen doordat ze daar hun dochtermaatschappij (Energiedirect) voor gebruiken ?
• Uw contract loopt tot 1 januari 2017.
Ik zit nu bij Eneco, die had een korting en kwam er goedkoop uit. Aangezien ik het verbruik niet weet, is een energievergelijker wel lastig in te vullen. Wel verwachten we straks begin januari een kleine, dus zullen de gaskosten wel hoger liggen volgend jaar >:) Qua stroom verwacht ik niet zoveel toename

Als ik op nuon.nl kijk dan kan ik geen ingangsdatum invullen als ik kies voor 'huidige woning'. Als ik de optie 'voor een nieuwe woning' kies dan kan ik wel een datum invullen :+

[ Voor 8% gewijzigd door President op 17-11-2016 04:35 ]

• President
Deze acties zijn alleen voor nieuwe klanten. Nu is de situatie dat ik sinds 1 januari een huis heb gekocht en daar Eneco heb. Dit contract loopt tot 1 januari 2017.

Op mijn oude adres had ik Nuon, ergens tot 20 januari 2016.

Als ik nu via de Nuon iets aanvraag, zullen ze dan kijken naar de combinatie naam/adres, of naar de bankrekening om te zien of ik onder 'nieuwe klant' val?

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
tweakerdennis schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:31:
Deze acties zijn alleen voor nieuwe klanten. Nu is de situatie dat ik sinds 1 januari een huis heb gekocht en daar Eneco heb. Dit contract loopt tot 1 januari 2017.

Op mijn oude adres had ik Nuon, ergens tot 20 januari 2016.

Als ik nu via de Nuon iets aanvraag, zullen ze dan kijken naar de combinatie naam/adres, of naar de bankrekening om te zien of ik onder 'nieuwe klant' val?
Als je het niet zeker weet, vraag het aan een klantenservice. Die kunnen jou meer zekerheid geven dan wij.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:06:
Overgestapt naar Nuon, maar lijkt tot nu toe allemaal prima te verlopen. Ook de opzegvergoeding kon ik gewoon digitaal declareren. Meestal maken ze niet zo moeilijk mogelijk, maar kon het gewoon digitaal aanleveren. Toch zo'n 400 euro goedkoper uit dit jaar :)
Ook hier naar Nuon voor 100 euro p/m (eneco was 110). Volgens mij kom ik dit jaar exact uit qua verbruik. Ik dacht dat ik ruim boven het geschatte verbruik zou zitten, maar het valt mee volgens de laatste berekeningen.

Er zou ook een slimme meter geplaatst worden, alleen is die melding zo ongeveer een jaar geleden. Niet dat ik het mis, het heeft alleen nut om je remote te loggen

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

bvbal79 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:18:
Waarom krijg je overal een bonus als je gas en stroom afneemt? Wij hebben geen gas maat KWO die verplicht via een andere maatschappij gaat. Ik heb dus nu alleen stroom nodig, maar nergens krijg je dan een vorm van bonus behoudens de acties via vergelijkingssites.
Hier dus precies hetzelfde, stadsverwarming moet verplicht bij Eneco, overstappen is niet mogelijk.
En met alleen energie krijg je nergens een actie of aanbieding, terwijl ik geen andere keuze heb (want er is hier geen gas aansluiting).

Ik ben toch benieuwd of iemand wel een actie voor alleen stroom heeft kunnen vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door freestyler2 op 01-01-2017 23:24 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 22:14
freestyler2 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:20:
[...]

Hier dus precies hetzelfde, stadsverwarming moet verplicht bij Eneco, overstappen is niet mogelijk.
En met alleen energie krijg je nergens een actie of aanbieding, terwijl ik geen andere keuze heb (want er is hier geen gas aansluiting).

Ik ben toch benieuwd of iemand wel een actie voor alleen stroom heeft kunnen vinden?
Ik kwam alleen gisteravond nog OXXIO tegen die geven nog een cashback van 87,50 op alleen stroom. Maar dan zit je ook maar 1 of 2 euro per maand onder de goedkoopste aanbieder via de vergelijkingssites. Als je dan nog via cashback XL 40 euro krijgt, zijn zij dan het goedkoopst wat stroom alleen betreft.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Oxxio is onderdeel Eneco tegenwoordig, zal dan toch wel meevallen nu?
Vroeger waren ze berucht, ik heb nog eens grote problemen gehad met Durion (waaruit Oxxio is ontstaan).

Na één belletje van Durion hadden ze ons gelijk klant gemaakt en daar heeft lang geduurd voordat we daar echt vanaf waren.

• President
Op 31 december 2015 overgegaan naar Eneco via Energieleveranciers.nl aangezien we op die dag ons nieuwe huis opgeleverd kregen van de vorige bewoners.
"Belangrijke actievoorwaarden
Actie: Welkomstkorting
De welkomstkorting is al doorberekend in het jaarbedrag en zal door Eneco worden vermeld op uw overstapbevestiging."
Verder niet teveel opgelet op het contract van Eneco, aangezien er in de mail van Energieleveranciers ook een PDF zat met daarin info over de welkomsactie.

Vandaag ontving ik de jaarnota en tot mijn verbazing kwam ik de € 250,- welkomsbonus niet tegen in de berekening. Achteraf kon ik deze ook niet terug vinden in de contractbevestiging van Eneco. Ik heb ze maar een berichtje gestuurd, ben benieuwd naar de verklaring hiervan. In de actievoorwaarden van de energieleveranciers PDF kom ik tegen
Eneco verstrekt slechts 1 welkomstcadeau per leveringsadres.
Bedoelen ze hiermee dat als de vorige geregistreerde bewoners op dit adres al een welkomstcadeau hebben gekregen, een nieuwe bewoner nergens recht op heeft?

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:17
tweakerdennis schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 06:28:
Op 31 december 2015 overgegaan naar Eneco via Energieleveranciers.nl aangezien we op die dag ons nieuwe huis opgeleverd kregen van de vorige bewoners.

[...]

Verder niet teveel opgelet op het contract van Eneco, aangezien er in de mail van Energieleveranciers ook een PDF zat met daarin info over de welkomsactie.

Vandaag ontving ik de jaarnota en tot mijn verbazing kwam ik de € 250,- welkomsbonus niet tegen in de berekening. Achteraf kon ik deze ook niet terug vinden in de contractbevestiging van Eneco. Ik heb ze maar een berichtje gestuurd, ben benieuwd naar de verklaring hiervan. In de actievoorwaarden van de energieleveranciers PDF kom ik tegen

[...]

Bedoelen ze hiermee dat als de vorige geregistreerde bewoners op dit adres al een welkomstcadeau hebben gekregen, een nieuwe bewoner nergens recht op heeft?
Waarschijnlijk krijg je die korting apart uitbetaald. Heb zelf ook pas vorige week mijn bonus van Essent gekregen en dat contract heb ik ook eind december afgesloten. Mijn jaarafrekening komt pas in april. Ik vermoed dat het bij jou ook het geval zal zijn.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

chrisborst schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:21:
Het zijn allemaal geautomatiseerde systemen dus de bonus en tarieven kunnen inderdaad per dag verschillen.

Ben er zelf nog niet achter of het nu slimmer is om een hoger verbruik door te geven om zo een hogere bonus te ontvangen.
Oxxio geeft op dit moment €145 welkomstpremie bij een gasverbruik tot 875m3. Vanaf 875m3 geeft ze €165 welkomstpremie op de vergelijkingswebsites.

Voor een kennis komt Oxxio met stip als goedkoopste uit de bus bij een realistisch gasverbruik van 750m3. Waarom dan bij het afsluiten daar niet snel 875 van maken en die extra €20 incasseren...

Ook bij Eneco is het omslagmoment 875m3 waarbij de welkomstpremie van €115 naar €155 gaat. Echter waren ze €42 duurder dan Oxxio en zou Oxxio met deze truc dus €22 goedkoper worden dan Eneco. De andere leveranciers in de onderste prijsregionen geven geen (gasverbruik afhankelijke) welkomstpremie.

Bij Nuon scheelt het allemaal per zoekopdracht maar nu is het bij mij 800m3->899m3 = €140, vanaf 900m3 = €190 en blijkbaar doen de postcodes er ook nog toe.

[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 08-01-2017 03:51 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:45

Hokkie

Hello

martinusz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Goede les voor de volgende keer, nooit 3 jaar afsluiten maar 1 jaar ;)
Neem contact op met Oxxio en vraag of ze je boete vergoeden.
Afgelopen vrijdag contact gehad met Eneco. Hier gaven ze aan dat je ten alle tijden aan contractbreuk mag doen en dat een nieuwe leverancier deze altijd betaald...

Kan iemand dit bevestigen?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Martinusz
  • Laatst online: 15:00
Hokkie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Afgelopen vrijdag contact gehad met Eneco. Hier gaven ze aan dat je ten alle tijden aan contractbreuk mag doen en dat een nieuwe leverancier deze altijd betaald...

Niet waar, niet iedere leverancier doet dat, altijd kijken op de site of ze dat doen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Hokkie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Voorwaarden zijn te vinden via Google/energieleverancier. Op dit moment vergoeden veel leveranciers de opzegvergoeding (gedeeltelijk) mits je 3 jaar bij hen klant wordt. Maar alles meer dan 1 jaar is altijd duur geweest en vaak veel duurder, dus dat wil je niet.

Als je net aan je 3e jaar begint ben je er voor €50 voor stroom en €50 voor gas vanaf, dat is vaak interessant. 3 weken voor einde contract ook, maar dan haal je het er nooit meer uit.

• MdO82
Dan zal het waarschijnlijk door de belasting komen, maar ik had even zoiets van :?
Heb een jaarcontract van Eneco (tot 27 maart)

Betaalde voor 1 januari:

Normaaltarief: € 0,1888
Laagtarief: € 0,1745

Nu is dat:

Normaaltarief: € 0,1917
Laagtarief: € 0,1774

Het verschil is minimaal, maar dacht van wat is dat nou.
Maar zal ongetwijfeld door een of andere belasting zijn wellicht, zal morgen eens bellen en informeren dan weet ik het zeker :)

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 15-01-2017 16:02 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:01
Ik zou toch wat meer shoppen dan...Ik zit nu toevalig net ook te kijken via dat soort sites en zie dat ik via jouw site €1817,54 per jaar kwijt ben en via gaslicht.com €1671,73...beid Eneco bovenaan als goedkoopste...scheelt nog al

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 20-01-2017 12:19 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

idef1x schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Ik zou toch wat meer shoppen dan...Ik zit nu toevalig net ook te kijken via dat soort sites en zie dat ik via jouw site €1817,54 per jaar kwijt ben en via gaslicht.com €1671,73...beid Eneco bovenaan als goedkoopste...scheelt nog al
Inderdaad, ik zie ook dat ik via Independer goedkoper uit ben geweest simpelweg omdat ze een betere exclusieve deal hadden dan Online Energievergelijker.
Je moet echt de exclusieve deals vergelijken de verschillende vergelijkers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Kan het kloppen dat de energieprijzen vanaf 1 januari een stuk duurder zijn gewoorden?

Tussen kerst en oud en nieuw vroeg mijn zusje om eens te kijken naar een energieleverancier voor haar net gekocht woning. Ik zie op Whatsapp dat ik bij Nuon (waar ik nu ook bij zit) op een totaalprijs kwam van 847 euro per jaar voor 2500kwh en 1250m3 gas. Hun huis is hetzelfde als ons, het is hun eerste leverancier en dit zijn mooie start waarden.

Maar nu kijk ik bij Nuon en het gekke is dat ik nu 1400,03 euro. Dat is heel wat meer.

Ik kwam bij Nuon terecht omdat ze vorig jaar september een mooie aanbieding hadden: Binnetie in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" en vreemde was dat ze niet bij gaslicht voor kwamen in de lijst, maar rechtstreeks via hun 'Uit je stekker weken' waren ze heel goedkoop.
Kijk ik nu bij gaslicht met 2500kWh en 1250m3 gas (Drenthe) dan is Eneco de goedkoopste met €1180,97 op jaarbasis en Nuon vierde met €1200,58.

Nu lijkt het dus omgedraaid en is het voordeliger om via Gaslicht af te sluiten in plaats van bij Nuon direct... want er zit 200 euro verschil in bij een 1 jarig contract.

Is daar een verklaring voor? Sowieso dat ze eind van 2016 een heel stuk voordeliger waren dan nu (847 vs 1200 euro)

• MdO82
Ligt het aan mij of zijn de bedrijven minder bezig met welkomsbonussen te geven aan nieuwe klanten ?
Ik mag eind maart weer voor een nieuwe leverancier gaan.

Nu zit ik bij Eneco, maar die kunnen mij waarschijnlijk nu geen korting geven ;)
Zal ze binnenkort eens bellen voor een verlengingsaanbod.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Powerpeers ?
Dat is toch een dochter van Nuon dacht ik ?

2250 WP Zuid PVoutput

• MdO82
JerDrie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Heb eens zitten rekenen en ga sowieso overstappen op enkele meter. Scheelt toch al ruim €2 per jaar! En dan maakt het ook niets meer uit hoe de leverancier de saldering doet.
Wat voor een meter heb je op dit moment ?
Je geeft aan dat je overstapt op een enkele meter.
Hiermee doel je dan op enkel tarief want als je een nieuwe meter neemt heb je altijd een 4-tal telwerken.
Ongeacht je een slimme of domme meter hebt.

Het is dan afhankelijk van de leverancier welk tarief je betaald.
Ik zit nu bij Eneco en kon absoluut geen enkel tarief nemen omdat we zonnepanelen hebben en moest dubbeltarief nemen.

2250 WP Zuid PVoutput

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-04 14:44
MdO82 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:21:
[...]Wat voor een meter heb je op dit moment ?
Je geeft aan dat je overstapt op een enkele meter.
Hiermee doel je dan op enkel tarief want als je een nieuwe meter neemt heb je altijd een 4-tal telwerken.
Ongeacht je een slimme of domme meter hebt.

Het is dan afhankelijk van de leverancier welk tarief je betaald.
Ik zit nu bij Eneco en kon absoluut geen enkel tarief nemen omdat we zonnepanelen hebben en moest dubbeltarief nemen.
We hebben een slimme meter en momenteel bij Essent dubbel tarief. In april kunnen we verlengen of overstappen, dus heb alle keuze. Volgens https://www.energievergel...ergierekening/enkeltarief maakt het niets uit welke meter je hebt, dus de vraag is dan of Eneco wel juist handelt...

• MdO82
JerDrie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:37:
[...]

We hebben een slimme meter en momenteel bij Essent dubbel tarief. In april kunnen we verlengen of overstappen, dus heb alle keuze. Volgens https://www.energievergel...ergierekening/enkeltarief maakt het niets uit welke meter je hebt, dus de vraag is dan of Eneco wel juist handelt...
Ik denk dat Eneco dat zo doet ivm hun salderingsregeling, maar heb er verder niet meer naar gekeken.

2250 WP Zuid PVoutput

• MdO82
PCJR schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:59:
[...]

Oh? Niet dat ik zonnepanelen heb, maar wat verschilt er dan van? Naar wat ik nog weet van een tijd terug is dat het gewoon plus/min is met je verbruik :?

verbruik 2000, teruglevering 1500, betalen 500 kwh
Dat klopt inderdaad, maar de ene maatschappij rekent dat anders dan de andere

Eneco bijvoorbeeld telt alle verbruik bij elkaar op en streept de opwekking eerst tegen hoogtarief weg en wat er overblijft strepen ze weg tegen daltarief.

In mijn geval is het dan:

Hoogtarief verbruik: 878 kwh
Laagtarief verbruik: 1551 kwh

Hoogtarief teruggeleverd: 1054 kwh
Laagtarief teruggeleverd: 376 kwh

Dan wordt de berekening van Eneco:

Hoogtarief: 878 - 1054 = -176
Laagtarief: 1551 - 376 = 1175

Totaal kom ik dan uit op 999 kwh wat ik af moet rekenen met Eneco op het tarief van laagverbruik.
Als je zonnepanelen hebt kan je ook geen enkeltarief nemen bij Eneco ivm de salderingsregeling.

Bij Nuon hebben ze een andere regeling dan wordt het hoogverbruik en teruglevering wel tegen elkaar gestreept en bij laagtarief ook.
Volgens mij kan je om die reden bij Nuon bijvoorbeeld wel enkeltarief nemen.

Vanmorgen gebeld met Eneco ivm mijn verlenging.
Echter gaan hun nog uit van een geschat verbruik omdat ik nog geen jaar klant ben.

Het wordt toch maar weer tijd om eens te gaan shoppen ;)

Het vreemde vond ik overigens ook dat ik gas en electra aangevraagd heb en dat ik ervanuit ging dat deze tegelijk zouden starten.
Blijkt het gas 4 dagen later gestart te zijn bij Eneco :?

Edit: nu zie ik op gaslicht.com het volgende staan bij Nuon:

"Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik."

Kom je dan eigenlijk niet hetzelfde uit als bij Eneco ?

Als ik het uitreken voor Nuon krijg je het volgende:

Hoogtarief: 878 - 1054 = -176 (deze 176 gaan naar laagtarief)
Laagtarief: 1551 - 376 = 1175 - 176 = 999

Dus volgens mij staat de regel anders, maar komt dit op hetzelfde neer ?

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 01-02-2017 21:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• _JGC_
NoepZor schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:47:
Ik had een mailtje van Essent met daarin een aanbod waar je U tegen zegt. Je krijgt gewoon een Nest cadeau als je 5 jaar(!) klant blijft. Vervolgens betaal je incl. mislopen welkomstbonus wel 320 euro meer per jaar :X Ik vraag me af hoeveel mensen hier in trappen en "bang" gemaakt worden om de prijzen maar vast te zetten.
Veel mensen willen gewoon die "gratis" Nest of die "gratis" Toon. In het Toon topic ook, werd laatst nog gevraagd "ik heb nu ook een Toon en heb 3 jaar vast bij Eneco afgesloten, maar kan iemand me vertellen welke tarieven ik straks betaal?"

Mijn ouders kregen laatst doodleuk eerlijk post van Nuon: variabel door laten lopen, of met "blijven loont" vastzetten voor 1 of 3 jaar. In de berekeningen was al heel snel duidelijk dat 1 en 3 jaar veel duurder was dan variabel.

• President
Hmm mail van Greenchoice dat ze hun voorwaarden gaan veranderen. Dat betekent kosteloos contract kunnen verbreken, dus even goed gaan uitzoeken of er geen goedkoper alternatief is :-)

Met 1600+1600 aan stroom en 500 aan gas zou ik volgens gaslicht.com naar EnergieFlex moeten overgaan of Oxxio (Eneco had ik tot afgelopen december). Besparing van ongeveer 100-150 door welkomstpremie.

Energieleveranciers.nl ziet Energy Flex ook als beste optie. Nadeel is dat ik nooit van ze heb gehoord...

[ Voor 46% gewijzigd door President op 14-03-2017 05:18 ]

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:01
tweakerdennis schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 05:12:
Hmm mail van Greenchoice dat ze hun voorwaarden gaan veranderen. Dat betekent kosteloos contract kunnen verbreken, dus even goed gaan uitzoeken of er geen goedkoper alternatief is :-)

Met 1600+1600 aan stroom en 500 aan gas zou ik volgens gaslicht.com naar EnergieFlex moeten overgaan of Oxxio (Eneco had ik tot afgelopen december). Besparing van ongeveer 100-150 door welkomstpremie.

Energieleveranciers.nl ziet Energy Flex ook als beste optie. Nadeel is dat ik nooit van ze heb gehoord...
je weet dat je bij greenchoice altijd al kostenloos je contract kon opzeggen ?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11
ybos schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:38:

Vorig jaar liep mijn contract af bij Green Choice, toen heb ik gebeld of ik kon verlengen voor de prijzen van de vergelijkingswebsite. Dit kon absoluut niet. Toen maar overgestapt naar Nuon (toen de goedkoopste met enige service).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn 1 jarig contract loopt in april af bij eneco, Nemen zij zelf contact op met mij voor een eventuele verlenging en nieuw aanbod? Of moet ik er zelf achteraan

• _JGC_
B-Real schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:12:
Tja, wat een crime toch altijd weer om van alles te vergelijken en de beste keuze te maken.

Vorig jaar mijn woning betrokken, kort prijsvergelijk gegaan en bij Nuon uitgekomen. Het jaar is inmiddels ruimschoots om en dus kan ik overstappen.

Nu heeft Oxxion een cashback van 150eu voor één jaar en via cashbackXL ook nog eens 40eu. Dat tikt lekker aan.
Qua tarieven geloof ik het eerlijk gezegd allemaal wel. Heb een relatief nieuwe tussenwoning, ben alleen, weinig thuis etc. Dus het verbruik is niet zo heel hoog (exacte m3 en KW weet ik zo niet uit mijn hoofd).

Kort zoektocht op "Oxxio" levert toch wel wat reacties op dat de service k*t is, maar dat zijn vooral berichten uit 2015. Heb ze de zaakjes inmiddels iets beter voor elkaar en is het de overstap waard?

Overigens had de Nuon ook een leuke aanbieding, als ik mijzelf weer voor een jaar of langer vast zou leggen dan zou ik meer gaan betalen! Dat is nog eens leuk _O-
Die korting is leuk, maar als je vastrecht van 2 euro per product per maand ineens naar 10+ euro per product per maand gaat, komt een groot deel van die korting uit je eigen portemonnee.

Pak gewoon het verbruik van je laatste jaarafrekening en ga daarmee rekenen, of vul het iig in bij een prijsvergelijker, dan weet je waar je mee kunt rekenen. Een aanbieder selecteren op alleen de welkomstkorting is kortzichtig en levert je vaak niet op wat je wilt bereiken.
Thunder00x schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:21:
Mijn 1 jarig contract loopt in april af bij eneco, Nemen zij zelf contact op met mij voor een eventuele verlenging en nieuw aanbod? Of moet ik er zelf achteraan
Meeste aanbieders benaderen je wel om het nogmaals voor 1, 3 of 5 jaar vast te zetten. Nieuw aanbod dat je dan krijgt is vaak niet zo scherp als wat je krijgt als nieuwe klant als je overstapt. Zie ook bijvoorbeeld wat B-Real hierboven schrijft, hij krijgt een nieuw aanbod van Nuon met "korting" waarbij hij meer gaat betalen dan gewoon variabel door laten lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door _JGC_ op 23-03-2017 09:22 ]

• Jumpman
Hier ook aan het vergelijken, moet helaas weer overstappen. Ik ga denk ik toch naar Oxxio, ze hebben relatief lage vastrecht kosten en zijn met de eenheidsprijzen concurrerend. De laatste jaren is de klantenservice in kwaliteit zeker vooruit gegaan, dit moest ook wel om interessant te blijven. Helaas lijkt ieder jaar wel weer een andere leverancier het meest interessant. Heb tot nu toe gezeten bij Eneco, Green Choice, Nuon en nu Oxxio.

Vergeet ook niet in te loggen bij Cashback XL en dan naar Pricewise te gaan, dit leverde ook nog € 12,00 op.

• MdO82
bramv82 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:52:
Wanneer melden jullie je aan voor de overstap? Normaliter is er een opzegtermijn van 30 dagen. Dus stel de einddatum van je huidige contract is 1 juni en je ontvangt nog een welkomstbonus op je eindafrekening, meld je je dan pas na 1 juni aan of eerder en laat je het nieuwe contract na 1 juni pas in gaan?
Krijg je dan die welkomstbonus nog wel?
Het ligt eraan wanneer je overstapt.
Als het binnen 75 dagen is van je huidige contract dan gaat je nieuwe contract pas in als je oude afgelopen is.
Energieleveranciers maken gebruik van een Centrale database waar alle einddatums van klanten in vermeld worden.

Quote van gaslicht:
Voorbeeld juiste overstapmoment
U heeft nu een jaarcontract bij ENGIE dat eindigt op 30 juni. U wilt overstappen naar Energiedirect.nl en meldt zich n.a.v. ons herinneringsmailtje aan via het overstapformulier op 10 april. Uw resterende looptijd is langer dan 75 dagen en Energiedirect.nl neemt u dus direct over. Hierdoor bent u ENGIE een overstapvergoeding schuldig, omdat u het contract verbreekt. Daarnaast loopt u kans uw eventuele welkomstpremie van ENGIE te missen. In dit voorbeeld ligt het juiste overstapmoment tussen 16 april en 15 mei.
Bij mij zat er ongeveer een maand tussen het overstappen.
Mijn vast contract bij Eneco liep 25 maart af en mijn nieuwe contract gaat morgen in.
Hierdoor heb ik de welkomstbonus en de afrekening al reeds binnen en moet dan het kleine stukje tegen variabel tarief dan nog wel afrekenen, maar het verbruik is redelijk laag hier dat dat nog wel meevalt :)

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 22-04-2017 09:03 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

B-Real schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:12:
Tja, wat een crime toch altijd weer om van alles te vergelijken en de beste keuze te maken.
Valt best mee. Altijd 4 stappen:
1. Bepaal per welke datum je gratis weg kan bij huidige leverancier (zonder verlies welkomstkorting)
2. Vul >30 dagen voor (1) je geschatte jaarverbruik, inclusief dal/normaal lichttarief (op basis van afgelopen jaarafrekening(en) in bij Gaslicht/Pricewise/etc.
3. Controleer of de welkomstkorting van de goedkoopste leveranciers uit (2) hoger wordt als je gas/energie verbruik x10 doet. Indien ja: dan x10 doen.
4. Controleer via cashbackvergelijken wat de cashback van je energievergelijker is OF dat het zinvoller is om de actie direct via leverancier-website af te sluiten (inclusief nog hogere cashback)

- Nee: nog nooit is hier een goede groepsdeal (consumentenbond, telegraaf, VEH, iBood, etc.) voorbijgekomen die beter was dan laagste prijs gaslicht.
- Nee: afgelopen jaren had geen enkele leverancier betere blijven-loont deals dan laagste prijs gaslicht
- Nee: 3/5 jaar blijven loont zelden tot nooit (tenzij je zulk een (zakelijk)grootverbruiker ben dat welkomstkortingen geen invloed meer hebben op je jaarafrekening). 5x een jaarlijkse welkomstbonus is altijd meer dan 1x een 5jaarlijksebonus.
- Nee: acties van winkels als Mediamarkt, etc. van afgelopen jaren zijn allemaal belabberd. Groepsproducten voor de ongeïnformeerde consument -> hoofdprijs.
- Nee: aan-deur en op-straat verkopers hebben nog nooit een echt goed aanbod gedaan. Groepsproducten voor de ongeïnformeerde consument -> hoofdprijs.
Veritas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:44:
Mooi toch dat het is opgelost. Was laatst nog een item over bij radar, dat heel veel energieleveranciers 'sjoemelen' met de jaarafrekening. Er waren een aantal voorbeelden in die uitzending waarbij de leveranciers wat moeilijker deden dat Eon nu bij jou (incassoprocedures enz).
Klopt. Altijd belangrijk dat je je zelf je jaarrekening controleert. Zag laatst bij mijn ouders, al vele jaren klant bij Eneco, dat ze fors betalen voor een grote capaciteit gasaansluiting (G16). Die hebben ze helemaal nooit gehad, ze hebben 1x een normale particuliere consumenten G6 aansluiting. Blijkt al die jaren al fout te zijn geweest. Dan is deze ene keer een geluk dat ze al 10 jaar klant zijn bij Eneco, dus dat we het ook maar 1x voor 10 jaar hoeven te regelen.
sambalbaj schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:52:
Haha, nu kan je tenminste nog overstappen als je energiebedrijf de 'foute' voetbalclub sponsort (en tegenwoordig worden er nogal wat voetbalclubs door energiebedrijven gesponsord).

Vroeger toen het nog Nuon was zaten we er gewoon keihard aan vast dat die hun geld in de verkeerde club pompten.
Ben 10 maanden Qurrent klant, Rotterdammer en Feyenoorder. Bij bericht dat Qurrent mijn club ging sponsoren heb ik ze een boze brief gestuurd en wist ik helemaal zeker dat ik niet ging bellen voor een verleng-aanbod. Heb een hekel aan bedrijven die groene praatjes verkopen maar investeren in miljoenen business die niets met groen te maken hebben. Ook als het mijn club is, dat zijn principes.
MdO82 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:01:
[...]

Het ligt eraan wanneer je overstapt.
Als het binnen 75 dagen is van je huidige contract dan gaat je nieuwe contract pas in als je oude afgelopen is.
Energieleveranciers maken gebruik van een Centrale database waar alle einddatums van klanten in vermeld worden.
Nee, dat ligt aan de energieleverancier. Vandebron bijvoorbeeld, hanteert een switch-termijn van 36 dagen (zeiden ze tegen mij). Dus als je 37 dagen voor einde jaarcontract overstapt naar hen (tenzij telefonisch) dan breken ze je contract open, met de mogelijke boete tot gevolg (vaak €50). Een groot aantal anderen is wel inderdaad vanaf 75 dagen.

Nu heb ik op 19-07-2017 een jaar-lang een variabel contract bij Qurrent gehad en krijg ik dus mijn €200 welkomskorting. Opletten dus bij variabel, als je overstapt via een vergelijkingswebsite nemen ze je direct over want je staat als 'vrij' (want:variabel) in het landelijke register. WEG euro's.

Daarom maar telefonisch naar Vandebron overgestapt en aangegeven dat ik per 20-07-2017 naar hen wil. Die stunten tot einde jaar behoorlijk met hun €250 welkomstkorting. Als je op de website ook nog even de goedkoopste Bio-energie/Gas-in-China erbij zoekt en die telefonisch afsluit krijg je nog aantrekkelijkere tarieven dan gaslicht.com/pricewise. Dan zijn ze voor heel voor vormen van gas-licht gebruik veruit de goedkoopste op het moment.

Niet vergeten: Pricewise geeft ook nog zelf tot €16,50 cashback, gaslicht €9,46.

Overigens, 12 maanden geleden toen Qurrent voor mij de voordeligste was, was hun prijsvergelijksdeal inclusief welkomstkorting van €200 ook gewoon op eigen website bij elkaar te klikken. Maar zij geven ook nog €41,25 directe cashback als je bij henzelf afsluit. En ze zijn niet de enigste. Op die manier kun je dus EN de hoge welkomstkorting + mooie actietarieven pakken EN de cashback die de energievergelijker normaal zelf pakt.

[ Voor 62% gewijzigd door Malarky op 19-05-2017 09:51 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-05 11:57
Zojuist eens mijn energieverbruik van afgelopen jaar doorgenomen. Ik ben in juni vorig jaar verhuisd en mijn 1-jarige actiecontract met Eneco is inmiddels verlopen. Ik zit nu in het variabele tarief en betaal dus ook veel meer dan voorheen voor mijn energie nu. Volgens mij moet ik dus sowieso overstappen. Ik heb een beetje rondgekeken en vind duurzaamheid wel belangrijk, en GreenChoice komt er best voordelig uit (goede ervaringen mee gehoord om mij heen ook). Wat me wel opvalt is dat ik via EasySwitch echt een veel betere deal krijg bij GreenChoice dan als ik op hun eigen website iets afsluit. Geen korting oid, maar gewoon lagere tarieven per eenheid.
EasySwitch is wel een betrouwbare site toch? Het spreek met wel aan dat ik bij GC gewoon een contract kan nemen voor 3 jaar, maar alsnog zonder boete kan opzeggen als ik daar over 2 jaar behoefte aan heb?
Enige wat me nog tegen de borst stuit is dat ik straks een toon heb hangen waar ik minder mee kan, maar ik las al iets over rooten... :)

Iemand nog tips?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Jumpman
Maardiweb schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:46:
Zojuist eens mijn energieverbruik van afgelopen jaar doorgenomen. Ik ben in juni vorig jaar verhuisd en mijn 1-jarige actiecontract met Eneco is inmiddels verlopen. Ik zit nu in het variabele tarief en betaal dus ook veel meer dan voorheen voor mijn energie nu. Volgens mij moet ik dus sowieso overstappen. Ik heb een beetje rondgekeken en vind duurzaamheid wel belangrijk, en GreenChoice komt er best voordelig uit (goede ervaringen mee gehoord om mij heen ook). Wat me wel opvalt is dat ik via EasySwitch echt een veel betere deal krijg bij GreenChoice dan als ik op hun eigen website iets afsluit. Geen korting oid, maar gewoon lagere tarieven per eenheid.
EasySwitch is wel een betrouwbare site toch? Het spreek met wel aan dat ik bij GC gewoon een contract kan nemen voor 3 jaar, maar alsnog zonder boete kan opzeggen als ik daar over 2 jaar behoefte aan heb?
Enige wat me nog tegen de borst stuit is dat ik straks een toon heb hangen waar ik minder mee kan, maar ik las al iets over rooten... :)

Iemand nog tips?
Ik zou ook de andere vergelijkers meepakken (Gaslicht.com, PriceWise.com). Verder neem ik altijd een eenjarig contract en pak dan weer de goedkoopste. Ik ben wel benieuwd naar de addertjes onder het gras bij een 3 jarig contract, waar je toch na één jaar weg kan.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:44
Maardiweb schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:46:

Iemand nog tips?
Als je duurzaamheid belangrijk vind, kijk dan niet zozeer naar 'groene stroom' maar vooral naar groene energieleveranciers. Via google kun je hiervan een overzicht vinden. Qurrent scoort hier bijvoorbeeld erg hoog. Hiermee stimuleer je meestal ook Nederlands of lokaal geproduceerde duurzame energie.

Of een site betrouwbaar is kom gemakkelijk achter als je een aanvraag hebt gedaan. Je kunt de aanbiedingen vergelijken met die van andere vergelijkingssites om te zien of je niet wordt beduveld. Na het afsluiten krijg je ook bericht van de energieleverancier dus zie je gelijk of je aanvraag door is gekomen. Het enige dat de vergelijkingssites doen is je aanvraag doorsturen naar de energieleverancier. Dit kun je dus makkelijk controleren door contact op te nemen met je energie leverancier. Bij Gaslicht.com kreeg ik dezelfde dag nog bevestiging van Oxxio. Dus dat ging goed.

Je voorkomt een boete van je huidige leverancier door bij de nieuwe je einde contractdatum in te vullen. Doorgaans kun je 3 maanden voor het aflopen van je contract al een nieuw contract afsluiten zonder dat je een boete of het mislopen van je welkomstpremie riskeert. Twijfel je of dit goed gaat. Bel je energieleverancier en stuur ze desnoods nog een email zodat het op schrift staat.

Tip: Zet ook na het afsluiten een reminder in je agenda (3 maanden voor aflopen contract) zodat je jezelf er aan herinnerd zodra je al voor een nieuw contract kan kijken. Ik probeer altijd tussentijds mijn huidige leverancier nog te benaderen voor een mooi aanbod maar dit is doorgaans minder gunstig dan overstappen.

Lees ook mijn andere recente tip over het invullen van je verbruik in dit forum. Succes

• President
Zo, kreeg een mailtje van Greenchoice dat mijn tarief op 1-12 stopt. Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier met 1800KwH dag, 1500KwH nacht en 350 kuub gas verbruik! Heb Eneco al gehad. Oxxio komt er het goedkoopst uit, maar scoort in de grafiek hierboven wel erg laag qua tevredenheid :(

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
President schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:39:
Zo, kreeg een mailtje van Greenchoice dat mijn tarief op 1-12 stopt. Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier met 1800KwH dag, 1500KwH nacht en 350 kuub gas verbruik! Heb Eneco al gehad. Oxxio komt er het goedkoopst uit, maar scoort in de grafiek hierboven wel erg laag qua tevredenheid :(
Grafiekje waar je op doelt gaat over de duurzaamheid van de energie, niet over de klanttevredenheid van de leverancier.

• ybos
Verschil tussen dag/nacht is minimaal. Weet niet of je standaard kiest voor dag/nachtstroom? Zou zeker ook kijken naar 1 tarief, denk dat dat in jouw geval voordeliger (en praktischer) is.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

zag dat Eneco inmiddels wel iets (vaags) heeft opgenomen in de voorwaarden:
12.
De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van
het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw
aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw
daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf
ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor
de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota.

• MdO82
woekele schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:25:
zag dat Eneco inmiddels wel iets (vaags) heeft opgenomen in de voorwaarden:

[...]
Ze dekken zich in.
Mensen geven uiteraard een hoger verbruik op als ze meer korting kunnen krijgen.
Hiermee proberen ze dat een beetje in te dammen,

2250 WP Zuid PVoutput

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
Waarom heb jij hoog en normaal tarief (zeker omdat je normaal meer gebruikt dan nacht)? is het niet voordeliger om gewoon 1 vast tarief te nemen?

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 22:02
Hallo,

Een vraagje, Wij zitten momenteel nog bij Eneco icm Toon, ons contract loopt per 01-07-2018 af. Nu wordt er volgende week 9 zonnepanelen geïnstalleerd, en vind het zelf de € 99,00 niet waard om deze te laten uitlezen door Zon op Toon.

Aangezien de kans zeer groot is dat wij per 01-07-2018 gaan overstappen naar een goedkopere leverancier.

Wie weet welke thermostaat wij het beste kunnen nemen? Hierin willen wij deze via onze Smartphone kunnen bedienen, hoeveel de panelen opbrengen. En uiteraard de temp. uitlezen. Tevens het verbruik van elektra / gas kunnen zien.

Alvast bedankt!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Volgens collega’s wordt het voor mij tijd om over te stappen van energieleverancier, sommige doen dit ieder jaar voor de korting.
Ik ben al 28 jaar klant bij Eneco, 3 jaar geleden verhuist en toen kreeg ik € 100,- korting bij Eneco als ik bleef bij een 3 jarig contract, die dus afliep op 1 oktober.
Eneco gebeld, maar nu geen korting voor vaste klanten bij nieuw contract!
Op Pricewise gekeken en daar kom ik bij Vandebron toch een stuk goedkoper uit volgens hun berekeningen.
Maar klopt dit en wat zijn jullie ervaringen?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• HereIsTom
_JGC_ schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:34:
Hangt ook van je verbruik af. Ik kreeg hier vorig jaar een bobo aan de deur die het wel even voordelig uit zou rekenen. Wel scherp gastarief, maar geen welkompremie, 3 jaar vast en 10 euro per maand vastrecht. Heb toen even voorgerekend hoeveel kuub gas ik voor 96 euro kan kopen en dat dit 15% van mijn verbruik is.

Reactie was dat ik dan maar lekker bij gaslicht moest shoppen, mevrouw is pissed de deur uitgegaan (told you so.. mij smeer je dat niet aan)
Ik had bijna net zo’n verhaal met Eneco aan de telefoon.
Die zeiden ook nog dat die goedkope aanbieders niet zo betrouwbaar waren!?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• _JGC_
Die goedkope aanbieder kan ook gewoon essent, nuon of eneco zijn. Er zitten wel cowboys tussen, maar zelfs de cowboys van vroeger zijn min of meer volwassen geworden.

Vreemd genoeg zijn de verkopers van eneco en nuon altijd erg agressief aan de deur. Die van budget energie waren laatste keer heel simpel: oh energiedirect, die zijn ook goedkoop, lopen wij verder.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:48
Ik zit bij Essent mijn 3 jarige contract loopt volgend jaar af (zomer 2018) had een Media Markt pakket van €175,- van Essent en daarmee kocht ik mijn BOSCH was-droogmachine van €899,- met 5 jaar extra garantie erbij. Ik ben erg tevreden over Essent en ik twijfel nog of ik ga overstappen. Mijn ouders hebben ENECO en die betalen de hoofdprijs vind ik dus daar ga ik nooit op over. Ik heb afgelopen 2 jaren steeds flink terug gekregen van Essent en ik met mij mijn vrouw samen. Daarvoor was ik bij EnergieDirect en dit was ook goed. Essent levert alleen maar groene stroom en Gas.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Martinusz
  • Laatst online: 15:00
Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:09:
Ik zit bij Essent mijn 3 jarige contract loopt volgend jaar af (zomer 2018) had een Media Markt pakket van €175,- van Essent en daarmee kocht ik mijn BOSCH was-droogmachine van €899,- met 5 jaar extra garantie erbij. Ik ben erg tevreden over Essent en ik twijfel nog of ik ga overstappen. Mijn ouders hebben ENECO en die betalen de hoofdprijs vind ik dus daar ga ik nooit op over. Ik heb afgelopen 2 jaren steeds flink terug gekregen van Essent en ik met mij mijn vrouw samen. Daarvoor was ik bij EnergieDirect en dit was ook goed. Essent levert alleen maar groene stroom en Gas.
Sluit nooit meer 3 jaren contracten af! En elk jaar overstappen anders ben je een dief van je eigen portemonnee.
Pak gaslicht.com erbij en vul je verbruik in, zo gepiept.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:09:
Wat een onzin bericht dit. 3 jarige contracten zijn helemaal niet zo voordelig. Daarbij krijg ik jaarlijks een cashback tussen de 120 en 265 euro. Dat is echt wel meer dan die 175 euro bij een 3 jarig contract, en de tarieven die ik betaal worden elk jaar lager.

Daarnaast, Eneco heeft meerdere tarieven, voor slapers (zoals je ouders) en voor actieve overstappers. Zelfs bij gaslicht hebben ze speciale tarieven om je als klant te behouden als je al bij Eneco zit.

Als laatste, die groene stroom kan ook van centrales komen die bomen kappen, transporteren, versnipperen en dan gebruiken als biomassa om energie op te wekken. Dat is helemaal niet zo milieuvriendelijk, dan kun je in mijn ogen nog beter kernenergie gebruiken. Of het het wordt via energie certificaten geregeld, wat helemaal een wassen neus is.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 17-10-2017 08:35 ]

• HereIsTom
Ja de tarieven van Vandebron zijn hoog, maar met de korting ben ik toch goedkoper uit met 600/600 elektra en 250 gas.

Zelfs al zou ik de korting bij Eneco krijgen dan was die nog iets duurder dan Vandebron.

[ Voor 28% gewijzigd door HereIsTom op 17-10-2017 12:39 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn ervaring ; Voor je overstapt bel eerst je huidige leverancier. vaak kan de afdeling klantbehoud je wel een leuke aanbieding doen. vaak kloppen de vergelijkingssites niet met je eigen jaarafrekening en ben je hooguit €12,- goedkoper uit. (bij mijn situatie) Eneco liep hier te colporteren en recent nog Groene stroom van boeren bron of iets dergelijks. Daadwerkelijke tarieven vergeleken en alleen het vastrecht scheelde €12,- per jaar. daar stap ik niet voor over.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HereIsTom
Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:02:
Mijn ervaring ; Voor je overstapt bel eerst je huidige leverancier. vaak kan de afdeling klantbehoud je wel een leuke aanbieding doen. vaak kloppen de vergelijkingssites niet met je eigen jaarafrekening en ben je hooguit €12,- goedkoper uit. (bij mijn situatie) Eneco liep hier te colporteren en recent nog Groene stroom van boeren bron of iets dergelijks. Daadwerkelijke tarieven vergeleken en alleen het vastrecht scheelde €12,- per jaar. daar stap ik niet voor over.
Klopt niet, Eneco 2x gebeld en die bleven volhouden dat ze de goedkoopste en beste waren en na 28 jaar trouwe klant kon ik geen korting krijgen want hun tarieven waren al zo scherp en die andere die dan goedkoper zijn, zijn niet zo betrouwbaar 8)7

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

Klopt niet, Eneco 2x gebeld en die bleven volhouden dat ze de goedkoopste en beste waren en na 28 jaar trouwe klant kon ik geen korting krijgen want hun tarieven waren al zo scherp en die andere die dan goedkoper zijn, zijn niet zo betrouwbaar 8)7
Daarom zeg ik ook "mijn ervaring" ;)

Vergelijk alle kosten, tarieven, vastrecht van je eigen jaarafrekening of wat in je account staat, dan kun je pas kijken wie de goedkoopste is. In jouw geval is je leverancier niet bezig een klant te behouden, of ze zijn in jouw geval echt goedkoop. Dat kan ik zo niet beoordelen hier, dat weet jijzelf het beste.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HereIsTom
Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Daarom zeg ik ook "mijn ervaring" ;)

Vergelijk alle kosten, tarieven, vastrecht van je eigen jaarafrekening of wat in je account staat, dan kun je pas kijken wie de goedkoopste is. In jouw geval is je leverancier niet bezig een klant te behouden, of ze zijn in jouw geval echt goedkoop. Dat kan ik zo niet beoordelen hier, dat weet jijzelf het beste.
Het komt door de bonus die je krijgt bij het overstappen, in mijn geval €240,- en dan scheelt het ondanks dat ik verbruik hoog heb ingevuld toch nog ruim €150,-
Maar Eneco wilde geen enkele korting geven!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:18:
[...]

Het komt door de bonus die je krijgt bij het overstappen, in mijn geval €240,- en dan scheelt het ondanks dat ik verbruik hoog heb ingevuld toch nog ruim €150,-
Maar Eneco wilde geen enkele korting geven!
Mooi dat jij er baat bij hebt, dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

• BaZnGaNL
Vraagje,

Wanneer kan je het beste de overstap regelen? Momenteel hebben wij nog een contract bij Eneco t/m 01-07-2018.

Volg dit topic ook al een tijdje en zie dat ik redelijke de hoofdprijs betaal:
Normaaltarief: € 0,2398 per kwh
Daltarief: € 0,2214 per kwh
Leveringskosten: € 2,31 per maand.

Gas: € 0,73875 per m3
Leveringskosten: € 2,31 per maand

Helaas toen een contract aangegaan van 4 jaar. Dit doe ik dus ook nooit meer! |:( |:( 8)7

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• BaZnGaNL
mux schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:11:
Normaal gesproken stap je ieder jaar over naar een andere aanbieder zodat je weer een welkomstbonus krijgt. Die wordt dan aan het einde van het jaar gestort, en daarna stap je weer over.

In het algemeen zijn de beste aanbiedingen in het laatste kwartaal van het jaar te vinden.
Dus het "beste" is om in december over te stappen? Echter hoe zit dit met het contract welke nog tot 01-07-2018 loopt? Heb destijds gekozen incl. gratis Toon, kan alleen niks vinden over de eventuele "boete" van Toon, alleen over het vroegtijdig verbreken. (https://www.eneco.nl/service/opzegvergoeding/). Misschien dat jij dit weet?

Pagina: 1 2 ... 23

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4