Wat zijn de goede en slechte merken van kozijn beslag?
Ik ben vooral benieuwd of er merken zijn die niet goed zijn
Denk dat er tegenwoordig geen goed of slecht meer is. Het voldoet aan SKG met een aantal sterretjes. Verder heeft elk beslag z'n eigen features. Bijvoorbeeld een kierstand voor de winter, of PADK voor inbraakveilige ventilatie.ramzero schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:00:
Zoals ik hier beschreef heeft Siegenia (en volgens mij Schuco zelf ook) erg weinig keus betreffende een degelijke winterstand.ramzero schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:00:
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
[ Voor 14% gewijzigd door barry86 op 23-05-2025 15:19 ]
In principe ben ik meer persoon b, anders had ik waarschijnlijk niet hier gepost en allang gezegd doe maar die begrenzer. Ik vind het wel vreemd dat het bij de buren wel kan met precies hetzelfde raam.barry86 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:18:
Dit wordt een splitsing in de discussie:
a - de leverancier lijkt te denken in de beperkte oplossingen die hij heeft en jij kan dat ook proberen.
Waarbij je niet exact gaat krijgen wat je wou, maar het minste gezeik/gestress hebt.
b - je vast bijten in je recht, met het meest gezeik/gestress tot gevolg
Het hangt af van welk persoon je bent
Hebben de buren ook kunststof en van hetzelfde merk?dennisbos schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:46:
[...]
In principe ben ik meer persoon b, anders had ik waarschijnlijk niet hier gepost en allang gezegd doe maar die begrenzer. Ik vind het wel vreemd dat het bij de buren wel kan met precies hetzelfde raam.
Ik weet ook niet het verschil in prijs van een draaikiep en een draai
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Behalve het merk: stomp of met stelkozijn?No Hands schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:30:
[...]
Hebben de buren ook kunststof en van hetzelfde merk?
Wij konden 1 raam wat we draai kiep wilden ook niet laten kiepen vanwege het formaat dus ik denk dat er wel echt een beperking is. Maar dat hadden ze dan beter vantevoren even kunnen zeggen ja.dennisbos schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:11:
Nee niet hetzelfde merk en waarschijnlijk met stelkozijn en ik heb stomp. Dus dat kan ik dan inmiddels wel verklaren. Zal het denk ik gewoon moeten accepteren. Ze hadden het alleen in een veel eerder stadium moeten meedelen en niet zomaar een ander raam er in zetten.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dat vind ik dus ook.vrolijkefluiter schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:01:
In mijn huidige houten kozijnen zie ik ook de houtnerf niet, dus dat zou een argument zijn om voor glad kunststof te gaan.
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
Schoonmaken doe ik 2 keer per jaar en dan valt op dat de delen met houtnerf inderdaad vuiler zijn dan de gladde delen. maar gewoon met een sopje en een spons en het verschil met de buren is duidelijk. Vogelpoep zit er de volgende dag natuurlijk wel weer op.vrolijkefluiter schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:01:
Beste allen,
In het najaar krijgen we nieuwe kozijnen in ons huis: Schuco Living Variant HVL binnen en buiten met triple glas. Heb enorm veel gehad aan alle informatie hier!
De enige keuze waar we nog voor staan is wel of geen houtnerf. Ik heb er een beetje haat-liefde verhouding mee. In mijn huidige houten kozijnen zie ik ook de houtnerf niet, dus dat zou een argument zijn om voor glad kunststof te gaan. Ik hoor ook verhalen dat er vuiligheid in de nerf gaat zitten wat je lastig schoon krijgt. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Sopje met sponsje en het is weer schoon. Ik zou het zelf de volgende keer niet meer kiezen. Alleen als je dicht bij staat, < 1m, dan is het te zien. Dus 1e verdieping en hoger heeft het geen zin. Daarnaast is het een geplakte folie en dus gevoeliger voor kapot gaan door botsen en stoten en valt het dan niet te repareren.vrolijkefluiter schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:01:
... Hebben jullie daar ervaringen mee?
[ Voor 27% gewijzigd door 0re0 op 27-05-2025 21:22 ]
Dank voor de reacties! We gaan waarschijnlijk toch voor wit houtnerf omdat ik de basiskleuren verkeerswit of crème in gladde variant wel érg wit en crème vind. Houtnerf wit zit daar een beetje tussenin.Joove schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:34:
[...]
Sopje met sponsje en het is weer schoon. Ik zou het zelf de volgende keer niet meer kiezen. Alleen als je dicht bij staat, < 1m, dan is het te zien. Dus 1e verdieping en hoger heeft het geen zin. Daarnaast is het een geplakte folie en dus gevoeliger voor kapot gaan door botsen en stoten en valt het dan niet te repareren.
Dat klinkt heel bekend. Wij hadden precies hetzelfde idee erbij, gladde kozijnen zijn toch wat meer aanwezig lijkt het. We hebben nu houtnerf in de kleur antraciet en dat staat heel sjiekvrolijkefluiter schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:16:
[...]
Dank voor de reacties! We gaan waarschijnlijk toch voor wit houtnerf omdat ik de basiskleuren verkeerswit of crème in gladde variant wel érg wit en crème vind. Houtnerf wit zit daar een beetje tussenin.
Kozijnen komen in het najaar: triple glas, dubbel HVL, Schuco. Kijk er erg naar uit!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq