Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramzero
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-05 07:19
Wat zijn de goede en slechte merken van kozijn beslag?
Ik ben vooral benieuwd of er merken zijn die niet goed zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25
ramzero schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:00:
Denk dat er tegenwoordig geen goed of slecht meer is. Het voldoet aan SKG met een aantal sterretjes. Verder heeft elk beslag z'n eigen features. Bijvoorbeeld een kierstand voor de winter, of PADK voor inbraakveilige ventilatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:56

dragonhaertt

@_'.'

ramzero schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:00:
Zoals ik hier beschreef heeft Siegenia (en volgens mij Schuco zelf ook) erg weinig keus betreffende een degelijke winterstand.
Winkhaus heeft wel een mooie winterstand die op meerdere groottes is in te stellen bij hun standaard draai-kiep beslag.

Wij zijn uiteindelijke voor Winkhaus PADK gegaan, omdat het standaard winkhaus beslag niet bij onze leverancier gebruikt kon worden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:55
Ik heb laatst door een Duits bedrijf voor de hele woning nieuwe kozijnen laten plaatsen (Veka Softline82). Nu wilde ik vorige week (een dag na betalen factuur) het badkamerraam openen en kwam ik erachter dat deze alleen draait en niet kan kiepen. Terwijl we overal draaikiepramen hadden besteld. Offerte nog een keer gecheckt en daar staat gewoon draaikiep bij het badkamerraam. Gebeld met de firma en die gaven aan dat hij dan niet goed gesteld moet zijn geweest en dat ze zouden komen de volgende dag.

Later werd ik weer gebeld dat er toch geen draaikiepraam in zat, maar dat er een fout is gemaakt in de fabriek. Dit was even iets lastiger te verhelpen, maar hun servicemonteur zou het beslag wel kunnen omzetten/vervangen naar draaikiep (online lees ik trouwens dat dit vaak helemaal niet kan). Ik zou nog bericht krijgen wanneer. En nu krijg ik ineens een mail doorgestuurd van de fabriek dat het kozijn te smal is en het daarom geen draaikiepraam geworden is:

"Helaas is een DK in dit geval niet haalbaar. Voor een draai-kiep element is een minimale afgewerkte raambreedte (FFB) van 270 mm vereist, anders kan zelfs de kleinste bovenregel – de OS 600 – niet worden gemonteerd."

De buren hebben overigens wél een draaikiepraam (Schuco) in de badkamer en dit is dezelfde bouw/formaat.

Ze geven als mogelijkheid vanuit de fabriek om een openingsbegrenzer te plaatsen als we dit willen. Maar goed, daar hebben we natuurlijk niet voor betaald. Een beetje een lang verhaal, maar kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of een tip wat ik nu het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:07
Dit wordt een splitsing in de discussie:

a - de leverancier lijkt te denken in de beperkte oplossingen die hij heeft en jij kan dat ook proberen.
Waarbij je niet exact gaat krijgen wat je wou, maar het minste gezeik/gestress hebt.

b - je vast bijten in je recht, met het meest gezeik/gestress tot gevolg

Het hangt af van welk persoon je bent ;)

[ Voor 14% gewijzigd door barry86 op 23-05-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
barry86 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:18:
Dit wordt een splitsing in de discussie:

a - de leverancier lijkt te denken in de beperkte oplossingen die hij heeft en jij kan dat ook proberen.
Waarbij je niet exact gaat krijgen wat je wou, maar het minste gezeik/gestress hebt.

b - je vast bijten in je recht, met het meest gezeik/gestress tot gevolg

Het hangt af van welk persoon je bent ;)
In principe ben ik meer persoon b, anders had ik waarschijnlijk niet hier gepost en allang gezegd doe maar die begrenzer. Ik vind het wel vreemd dat het bij de buren wel kan met precies hetzelfde raam.

Ik weet ook niet het verschil in prijs van een draaikiep en een draai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:51
dennisbos schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:46:
[...]

In principe ben ik meer persoon b, anders had ik waarschijnlijk niet hier gepost en allang gezegd doe maar die begrenzer. Ik vind het wel vreemd dat het bij de buren wel kan met precies hetzelfde raam.

Ik weet ook niet het verschil in prijs van een draaikiep en een draai
Hebben de buren ook kunststof en van hetzelfde merk?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25
No Hands schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:30:
[...]

Hebben de buren ook kunststof en van hetzelfde merk?
Behalve het merk: stomp of met stelkozijn?

Daarnaast heeft idd elk merk minimale afmetingen, je kunt het raambeslag niet zomaar om de hoek buigen als het draaideel te kort is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisbos
Nee niet hetzelfde merk en waarschijnlijk met stelkozijn en ik heb stomp. Dus dat kan ik dan inmiddels wel verklaren. Zal het denk ik gewoon moeten accepteren. Ze hadden het alleen in een veel eerder stadium moeten meedelen en niet zomaar een ander raam er in zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:51
dennisbos schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:11:
Nee niet hetzelfde merk en waarschijnlijk met stelkozijn en ik heb stomp. Dus dat kan ik dan inmiddels wel verklaren. Zal het denk ik gewoon moeten accepteren. Ze hadden het alleen in een veel eerder stadium moeten meedelen en niet zomaar een ander raam er in zetten.
Wij konden 1 raam wat we draai kiep wilden ook niet laten kiepen vanwege het formaat dus ik denk dat er wel echt een beperking is. Maar dat hadden ze dan beter vantevoren even kunnen zeggen ja.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrolijkefluiter
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-05 19:24
Beste allen,

In het najaar krijgen we nieuwe kozijnen in ons huis: Schuco Living Variant HVL binnen en buiten met triple glas. Heb enorm veel gehad aan alle informatie hier!
De enige keuze waar we nog voor staan is wel of geen houtnerf. Ik heb er een beetje haat-liefde verhouding mee. In mijn huidige houten kozijnen zie ik ook de houtnerf niet, dus dat zou een argument zijn om voor glad kunststof te gaan. Ik hoor ook verhalen dat er vuiligheid in de nerf gaat zitten wat je lastig schoon krijgt. Hebben jullie daar ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:47
vrolijkefluiter schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:01:
In mijn huidige houten kozijnen zie ik ook de houtnerf niet, dus dat zou een argument zijn om voor glad kunststof te gaan.
Dat vind ik dus ook.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Beste allen,

In het najaar krijgen we nieuwe kozijnen in ons huis: Schuco Living Variant HVL binnen en buiten met triple glas. Heb enorm veel gehad aan alle informatie hier!
De enige keuze waar we nog voor staan is wel of geen houtnerf. Ik heb er een beetje haat-liefde verhouding mee. In mijn huidige houten kozijnen zie ik ook de houtnerf niet, dus dat zou een argument zijn om voor glad kunststof te gaan. Ik hoor ook verhalen dat er vuiligheid in de nerf gaat zitten wat je lastig schoon krijgt. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Schoonmaken doe ik 2 keer per jaar en dan valt op dat de delen met houtnerf inderdaad vuiler zijn dan de gladde delen. maar gewoon met een sopje en een spons en het verschil met de buren is duidelijk. Vogelpoep zit er de volgende dag natuurlijk wel weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:47
... Hebben jullie daar ervaringen mee?
Sopje met sponsje en het is weer schoon. Ik zou het zelf de volgende keer niet meer kiezen. Alleen als je dicht bij staat, < 1m, dan is het te zien. Dus 1e verdieping en hoger heeft het geen zin. Daarnaast is het een geplakte folie en dus gevoeliger voor kapot gaan door botsen en stoten en valt het dan niet te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:53
Iemand ervaring met AZ Kozijnen in Rotterdam?
Prijs/kwaliteit een hoop positieve reviews zo te zien op google. Kozijnen komen blijkbaar uit het buitenland.

Kozijn 2400 mm x 1200 mm met triple glas, ventialtie en draaikiepraam voor 1035 euro (ex inbouw)
Systeem: Aluplast Ideal 7000 NL Blockprofiel Kleur: 1-zijdig buiten AP04

Az Kozijnen en Woning-bouw is blijkbaar hetzelfde bedrijf:
https://www.woning-bouw.net/
https://azkozijnen.nl/

[ Voor 27% gewijzigd door 0re0 op 27-05-2025 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrolijkefluiter
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-05 19:24
Joove schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:34:
[...]

Sopje met sponsje en het is weer schoon. Ik zou het zelf de volgende keer niet meer kiezen. Alleen als je dicht bij staat, < 1m, dan is het te zien. Dus 1e verdieping en hoger heeft het geen zin. Daarnaast is het een geplakte folie en dus gevoeliger voor kapot gaan door botsen en stoten en valt het dan niet te repareren.
Dank voor de reacties! We gaan waarschijnlijk toch voor wit houtnerf omdat ik de basiskleuren verkeerswit of crème in gladde variant wel érg wit en crème vind. Houtnerf wit zit daar een beetje tussenin.

Kozijnen komen in het najaar: triple glas, dubbel HVL, Schuco. Kijk er erg naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:54
vrolijkefluiter schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:16:
[...]

Dank voor de reacties! We gaan waarschijnlijk toch voor wit houtnerf omdat ik de basiskleuren verkeerswit of crème in gladde variant wel érg wit en crème vind. Houtnerf wit zit daar een beetje tussenin.

Kozijnen komen in het najaar: triple glas, dubbel HVL, Schuco. Kijk er erg naar uit!
Dat klinkt heel bekend. Wij hadden precies hetzelfde idee erbij, gladde kozijnen zijn toch wat meer aanwezig lijkt het. We hebben nu houtnerf in de kleur antraciet en dat staat heel sjiek :)
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste