[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.529 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Framoes schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Even mezelf bumpen.

Iemand een idee of dit de moeite waard zou zijn om te proberen? Voor die prijs kan het niet misgaan, maar iets kopen voor het weggooien is natuurlijk niet nodig.

Dat een goedkope laser minder snel kalibreert en recht staat snap ik, maar hij moet natuurlijk wel werken. Weet iemand of dat ook scheef kan zijn en evt te corrigeren is?
Heb hem vanochtend opgehaald bij Lidl en mijn exemplaar is in ieder geval prima. Even gecheckt met een grote waterpas die mijn stucadoor had achtergelaten.

Ik heb hier ook een Bosch Quito liggen (geleend van mijn broertje) en heb ze even vergeleken: die van Lidl schijnt iets minder breed maar wel feller. Zet je hem op iets grotere afstand zodat beide even breed schijnen is die van Lidl nog steeds beter zichtbaar. Kortom: als je de ruimte hebt, kom je met die van Lidl iets verder. En je kunt er een schuine lijn mee uitzetten, wat met de Quito niet kan.

Verder is het een simpel ding. Als je normaliter een Quigo zou kopen is het de betere keuze voor minder geld. Als een Quigo niet voldoet omdat je echt meer bereik wilt, kijk dan vooral even verder.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 20:51
Hallo,

iemand ervaring met een pakket, besteld via Werkzeugalarm, dat bij DHL "onvindbaar" is?

Eerst via track&trace keurig aangemeld en van Regensburg naar Keulen verzonden en daarna geen melding meer ontvangen.

DHL gemaild en als reactie gekregen dat het pakketje onvindbaar is.

(het gaat om een GOP 40-30, dus deels on-topic?)

hoor graag of jullie zoiets al eens hebben meegemaakt en hoe dat is opgelost, voor mij is dit de eerste keer dat ik gereedschap in DL bestel.

bvd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wybe schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:12:
iemand ervaring met een pakket, besteld via Werkzeugalarm, dat bij DHL "onvindbaar" is?
Eerst via track&trace keurig aangemeld en van Regensburg naar Keulen verzonden en daarna geen melding meer ontvangen.
hoor graag of jullie zoiets al eens hebben meegemaakt en hoe dat is opgelost, voor mij is dit de eerste keer dat ik gereedschap in DL bestel.
Je meldt niet hoeveel tijd er tussen de verschillende momenten zit, een weekplus na dato kan een pakket nog gewoon out-of-the-blue bij je binnenkomen.
Geef het dus even tijd voor je in de boom gaat klimmen. O-)

Een professionele verzender is en blijft juridisch verantwoordelijk dat een pakket correct bij jou wordt afgeleverd, gebeurt dat niet dan blijft de shop in gebreke.
Je aanspreekpersoon in deze is dus de verzender tw Werkzeugalarm, je moet dáár dus aan de bel trekken als de bezorging uitblijft.

Doe ze moeilijk, of blijven ze moeilijk doen dan kun je een claim indienen bij of Paypal, of de creditcardmaatschappij en die zorgen dan voor een soepele restitutie van het reeds betaalde bedrag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

bvd.
Ik heb geen ervaring met bestellen in Duitsland, bij werkzeugalarm of met DHL. Wel heb ik ervaring als ex-pakketbezorger voor PostNL. Neem contact op met je leverancier(in dit geval Werkzeugalarm) onder vermelding van je track en trace code en je bestellingscode, niet je transporteur. Bij voorkeur altijd zwart op wit(zoals email met ontvangstbevestiging). Geef aan bij je leverancier dat je track en trace niet meer werkt, en dat je de status wil weten. Zij springen dan met twee voeten in de rug van DHL, en dwingen hun je pakket te vinden, of voor een nieuwe te betalen.

Edit: Het laatste deel is geen garantie, dit ligt aan het exacte contract tussen DHL en Werkzeugalarm. Voor jou verandert er niets, Werkzeugalarm is jouw aanspreekpunt/de verantwoordelijke partij.(Zoals vastgelegd in Europese wetgeving, net zoals 2 jaar fabrieksgarantie op elektronica)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybe
Bedankt voor de reacties, helder verhaal.

Ik heb zondag de bestelling gedaan dus zal eerst de week maar uitzitten zoals Bhagavad adviseert.

Goed om te weten dat Werkzeugalarm ten alle tijde verantwoordelijk blijft voor levering.

Moet de mancave nog maar even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wybe schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:59:
Ik heb zondag de bestelling gedaan dus zal eerst de week maar uitzitten zoals Bhagavad adviseert.
Goed om te weten dat Werkzeugalarm ten alle tijde verantwoordelijk blijft voor levering.
Een track & trace wil nog wel eens haperen zodra het onze grens passeert en daarmee meteen het T&T nummer verandert. |:(
Irritant in dit digitale eon, waar de globalisering ons letterlijk door de strot wordt geduwd. ;)
Soms worden de pakketten door bijv. Post.nl overgenomen en dan werken de T&T nummers "uiteraard" niet meer.

Een telefoontje lost dat doorgaans wel op, maar als je niet weet wélke logistics het pakket bij de grens overneemt dan weet je ook niet wie je moet bellen. :+
Probeer in ieder geval alle opties op deze DHL pagina eens, waar de ene optie faalt doet de andere optie het soms ineens wel.
dhl.nl/nl/express/traceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
dreamscape schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:53:
[...]

Heb hem vanochtend opgehaald bij Lidl en mijn exemplaar is in ieder geval prima. Even gecheckt met een grote waterpas die mijn stucadoor had achtergelaten.

Ik heb hier ook een Bosch Quito liggen (geleend van mijn broertje) en heb ze even vergeleken: die van Lidl schijnt iets minder breed maar wel feller. Zet je hem op iets grotere afstand zodat beide even breed schijnen is die van Lidl nog steeds beter zichtbaar. Kortom: als je de ruimte hebt, kom je met die van Lidl iets verder. En je kunt er een schuine lijn mee uitzetten, wat met de Quito niet kan.

Verder is het een simpel ding. Als je normaliter een Quigo zou kopen is het de betere keuze voor minder geld. Als een Quigo niet voldoet omdat je echt meer bereik wilt, kijk dan vooral even verder.
Top, bedankt voor de informatie! Ik zoek een simpele beginnerslaser voor relatief kleine ruimtes, dus deze lijkt dan te voldoen.

Edit:
Gelijk maar even naar de Lidl gegaan en er eentje gehaald. Prima ding voor die prijs.

Soms moet je m een extra keer "aantikken" om 'm waterpas te krijgen, maar al met al doet hij het goed. Ook goed af te lezen op afstand. Denk dat je de 7m zoals op de verpakking genoemd net redt.

[ Voor 12% gewijzigd door Framoes op 24-05-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:44
Even halfvloeken in de kerk hier :+
Vanmiddag een decoupeerzaag gekocht bij de Lidl voor €30.

Ik heb al even snel een testrun gedaan in berkenplex en dat ging verrassend goed. Bochten maken ging ook lekker, maar de stofafzuiging merkte ik nog weinig van. Binnenkort even verder mee testen.

Ik zal hem waarschijnlijk nog het meest gebruiken om plaat materiaal (heeeeel) grof op maat te zagen (en de rest gebeurt op de Dewalt DW745 zaagtafel). En hier en daar voor het bochtwerk.
Mocht hij na 10x kapot gaan zou ik het nog niet eens erg vinden, maar dan weet ik wel hoe vaak ik dit stuk gereedschap gebruik, en dan kan ik mijzelf beter verantwoorden (of niet) om er 1 van +€150 te halen.

Tot nu toe ben ik voor het geld al met al tevreden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T1vPPMAJv2FqgcUDVUfFZc5z/medium.jpg

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Remy!!!! schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:21:

Ik heb al even snel een testrun gedaan in berkenplex en dat ging verrassend goed. Bochten maken ging ook lekker, maar de stofafzuiging merkte ik nog weinig van. Binnenkort even verder mee testen.

Ik zal hem waarschijnlijk nog het meest gebruiken om plaat materiaal (heeeeel) grof op maat te zagen (en de rest gebeurt op de Dewalt DW745 zaagtafel). En hier en daar voor het bochtwerk.
Mocht hij na 10x kapot gaan zou ik het nog niet eens erg vinden, maar dan weet ik wel hoe vaak ik dit stuk gereedschap gebruik, en dan kan ik mijzelf beter verantwoorden (of niet) om er 1 van +€150 te halen.

[afbeelding]
Ik had een model of twee terug met D-greep van de Lidl. Werkte prima, helemaal voor die prijs.

Enige nadeel was dat het zaagsel omhoog kwam en dus in m'n gezicht als ik op de zaagsnede wilde kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
wybe schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:59:
Bedankt voor de reacties, helder verhaal.

Moet de mancave nog maar even wachten :)
Het is nog maar woensdag, dus er is nog.lang niks aan de hand. Bovendien werkt de code die je krijgt alleen in dld. Als je die invult op de site, zie je ook een andere code staan. Die werkt dan weer op de nl site :)
Grote kans dat je vrijdag/zaterdag je pakket krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Remy!!!! schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:21:

[afbeelding]
Ach, ik heb een hoop makita, festool, pbswiss etc. maar ook een parkside multitool. Sommige dingen zijn gewoon handig en prijs/gebruik maakt dit dan de juiste keuze.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 11:49
Hallo,

bvd.
Diverse keren via werkzeugalarm besteld. Prima ervaring met die firma. Zelfs Bosch artikelen niet op de site kunnen ze voor interessante prijzen leveren.

Track en tracé gaat over naar ander nummer en status veranderd tijd niet. Geef het een paar dagen of informeer even bij hun. Komt vast goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu het toch over Parkside/Lidl gereedschap gaat - wat denken jullie van de Parkside verstekzaag (60 euro)?

Ik zou deze willen gebruiken om voor een aantal kamers plinten te verzagen. Ik kan hiervoor natuurlijk een (betere) machine huren (~50 per dag), maar ik zou graag kamer per kamer afwerken, en dan wordt meerdere dagen huren al snel een stuk duurder dan die Lidl zaag.

Of is een manuele verstekzaag zoals dit iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 07:28:
Nu het toch over Parkside/Lidl gereedschap gaat - wat denken jullie van de Parkside verstekzaag (60 euro)?

Ik zou deze willen gebruiken om voor een aantal kamers plinten te verzagen.
Zaag is ok voor dat geld, al is het maar omdat je snel, goed en herhaalbaar verstek kunt zagen zonder moeite. Anderszijds, kun je misschien toe met een doodeenvoudige plintenknipper? Bijvoorbeeld https://www.vloervoordeel...tekschaar+plintentang-381

Ook handig namelijk voor allerlei gerelateerde klusjes.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DeBolle schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:22:
[...]

Zaag is ok voor dat geld, al is het maar omdat je snel, goed en herhaalbaar verstek kunt zagen zonder moeite. Anderszijds, kun je misschien toe met een doodeenvoudige plintenknipper? Bijvoorbeeld https://www.vloervoordeel...tekschaar+plintentang-381

Ook handig namelijk voor allerlei gerelateerde klusjes.
Ik vind plinten met zo'n knipper er niet mooier op worden. Je knijpt de overgangen toch wat platter.

Ik gebruik zelf een combinatie van zaag, vijl en dremel om de plinten echt strak te krijgen.
Maar dan ben ik soms wel een avond met een deurpost bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Hallo,

bvd.
Ik heb dit ook gehad met werkzeugalarm, toen ik hen navraag deed bleek dat dat het pakket uiteindelijk onder een ander nummer was verzonden. Overigens reageerden ze toen op een zondagavond op mijn mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

MikeyMan schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:25:

Ik gebruik zelf een combinatie van zaag, vijl en dremel om de plinten echt strak te krijgen.
Maar dan ben ik soms wel een avond met een deurpost bezig.
Pics or it didn't happen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou deze willen gebruiken om voor een aantal kamers plinten te verzagen. Ik kan hiervoor natuurlijk een (betere) machine huren (~50 per dag), maar ik zou graag kamer per kamer afwerken, en dan wordt meerdere dagen huren al snel een stuk duurder dan die Lidl zaag.

Wat is er mis met 'ye olde' verstekbak?
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Verstekbak.jpg/1280px-Verstekbak.jpg

Ik gebruik er nog steeds zo een. Met een simpele zaag kun je aardig netjes verstek zagen, geen bewegende onderdelen die kapot kunnen, en voor 15 euro ofzo heb je een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

KillaZ schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:57:
[...]

Als je dat door zou kunnen geven, graag ;)
Dat duurde wat langer dan gepland. Afgelopen half jaar iets minder fanatiek geklust en weinig met mijn spullen gesleept waardoor het er niet echt van gekomen is om te kijken in welke MBox mijn excenter schuurmachine het beste past.

Vanochtend een makita trolley gehaald om mijn stapel mboxen makkelijker te vervoeren en daarbij ook een stapel lege boxen gehaald (set van 1 t/m 4 is beduidend goedkoper dan vanalles los halen).

Daarna eens gaan kijken hoe ik een en ander netjes in kon delen. De schuurmachine past liggend net in een mbox2 of staand in een mbox3. Hij bleek echter ook bij mijn accudecoupeerzaag in de mbox3 te passen, dus daar uiteindelijk geen aparte box voor gebruikt. De mbox 1 en 2 uiteindelijk gevuld met handgereedschap en wat ander los spul.

Ik heb nu dus nog een box3 en box4 over, maar die gaan ook nog wel van pas komen. Al was het maar om eens wat dingen los bij elkaar te gooien als ik niet de hele stapel apparatuur nodig heb.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Spullen liggen hier in de stellingen, als ik een klusje ergens ga doen vul ik de mboxen met wat ik nodig heb. Eentje is altijd voor los, handgereedschap, schroeven, kit en dat soort spul.

Ik ggo wel een draagriem, als ik daar nog een keer tegenaanloop...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:08:
[...]
Wat is er mis met 'ye olde' verstekbak?
[afbeelding]
Ik gebruik er nog steeds zo een. Met een simpele zaag kun je aardig netjes verstek zagen, geen bewegende onderdelen die kapot kunnen, en voor 15 euro ofzo heb je een nieuwe.
Heb het vele jaren met een diehard Ulmia gedaan, veel beter was in die dagen trouwens niet te koop.
Tot ik m'n allereerste barrelbudget afkortzaag (eenvoudig modelletje zonder gelagerde trekas!!) in gebruik nam met een superfijnvertand HM zaagblad dat al duurder was dan de hele afkortzaag. :F

Ik was instant genezen van het aftandse gedoe dat er zo professioneel handmatig uitzag en dat iedere amateur met een afkortzaagmachine uiteindelijk strakker en sneller kon.
Yep, het deed wel een beetje zeer, maar het was niet anders.

De zaagsnede van een beetje afkortzaagmachine kan "met het juiste zaagblad" gewoon loepzuiver zijn, ben echt helemaal klaar met de oldskool verstekbakjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Heb het vele jaren met een diehard Ulmia gedaan, veel beter was in die dagen trouwens niet te koop.
Tot ik m'n allereerste barrelbudget afkortzaag (eenvoudig modelletje zonder gelagerde trekas!!) in gebruik nam met een superfijnvertand HM zaagblad dat al duurder was dan de hele afkortzaag. :F

Ik was instant genezen van het aftandse gedoe dat er zo professioneel handmatig uitzag en dat iedere amateur met een afkortzaagmachine uiteindelijk strakker en sneller kon.

De zaagsnede van een beetje afkortzaagmachine kan "met het juiste zaagblad" gewoon loepzuiver zijn, ben echt helemaal klaar met de oldskool verstekbakjes. :+
Eens, maar voor de 2 keer in de afgelopen 5 jaar dat ik de verstekbak intensief gebruikt heb...

Daarvoor kan ik geen Ulmia of afkortzaag verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn. Mij afkortzaag is van al mijn gereedschappen misschien wel de beste koop ooit. Als hij stuk gaat staat er een paar dagen later sowieso een nieuwe. Kan er niet meer zonder <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Waarom posten jullie dat soort verhalen nou. Ik heb ook een Ulmia achtig ding en nu staat er dus ook een afkortzaag op de lijst :/

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:17:
[...]
Eens, maar voor de 2 keer in de afgelopen 5 jaar dat ik de verstekbak intensief gebruikt heb...
Daarvoor kan ik geen Ulmia of afkortzaag verantwoorden.
Precies, mijn mantra is dan ook zo'n Ulmia lekker op MP aan te bieden en voor die enkele keer zagen een goedkoop afkortbarrel van hooguit €50 te kopen.
Meer heeft mijn eigen eerste cute afkortzaagmachientje toen ook niet gekost en daar heb ik nog veel plezier van gehad.

Helaas besloot ik er later aluminium profielen mee te gaan zagen en dat ging goed tot het fout ging. :+
De zaag hapte in het aluminium en wat er daarna precies gebeurde ging veel te snel om na te vertellen.
Het zaagblad miste in ieder geval enkele HM tanden en de gehele zaagas stond er vreemd verbogen bij.
Einde oefening.

Gelukkig geen persoonlijke schade, maar met meer geluk dan wijsheid. O-)
leecher schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:49:
Waarom posten jullie dat soort verhalen nou. Ik heb ook een Ulmia achtig ding en nu staat er dus ook een afkortzaag op de lijst :/
Omdat het je zelfs met zo'n prachtige Ulmia niet lukt alsnog de dikte van een vloeipapiertje af te zagen als de lengte van een plint onder verstek net die dikte te lang blijkt.
Met een afkortzaagmachine gaat zoiets dan met een zachte zoefffff. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
teacher schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:47:
Spullen liggen hier in de stellingen, als ik een klusje ergens ga doen vul ik de mboxen met wat ik nodig heb. Eentje is altijd voor los, handgereedschap, schroeven, kit en dat soort spul.

Ik ggo wel een draagriem, als ik daar nog een keer tegenaanloop...
Makita verkoopt sindskort een draagriem. Wordt bij de koelbox standaard geleverd, maar tegelijkertijd ook los op de markt gekomen. Kost €5,- ofzo.

Maar waarvoor ik hier eigenlijk kwam:

Vandaag een Makita Gold bitset en Wera Kraftform Kompakt 20 gekregen.

Die wera ga ik elke dag bij me dragen, naast m'n opinel met bithouder en Leatherman Mako Ti. Dat soort gereedschap komt zo vaak van pas. Ik mis het als ik het niet op zak heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Heb deze, ook bij Toolstation gekocht. Kan je 1 tip geven: NIET DOEN.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.toolstation.com/images/140211-NL/800/76675.jpg

Het zaagblad is zo wiebelig dat het onmogelijk is om goed verstek te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:12:
[...]

Heb deze, ook bij Toolstation gekocht. Kan je 1 tip geven: NIET DOEN.

[afbeelding]

Het zaagblad is zo wiebelig dat het onmogelijk is om goed verstek te zagen.
Kun je niet met dat vleugelmoertje achterop het zaagblad wat strakker zetten waardoor het beter gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb ook zo'n ding, werkt prima. Idd wel ff goed afstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:54:
[...]

Kun je niet met dat vleugelmoertje achterop het zaagblad wat strakker zetten waardoor het beter gaat?
Excuus,. ik bedoel de zaag is wiebelig. Deze glijdt over de 4 'pilaren', maar de manier waarop dit is bevestigd aan deze pilaren (met plastic ringen) is gewoon erg gammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank iedereen voor de vele reacties - daar kan ik wat mee!

Het zal dan die Lidl afkortzaag worden. Ik ga eerst eens proefdraaien met het bijgeleverde zaagblad, en, indien nodig, een kwaliteitsblad bijhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wolly schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:16:
[...]

Excuus,. ik bedoel de zaag is wiebelig. Deze glijdt over de 4 'pilaren', maar de manier waarop dit is bevestigd aan deze pilaren (met plastic ringen) is gewoon erg gammel.
Ik heb ook zo een verstekzaag. Gebruik deze voornamelijk voor profielen, buizen e.d. netjes te zagen en gaat prima. Voor plinten gaat er niets boven een afkortzaag.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:23
Ik heb ook een afkortzaag, deze is wel leuk voor lage plintjes maar wanneer je plinten van 12cm hoog in verstek moet zagen kan je alsnog manueel aan de gang met de verstekzaag.
Afkortzagen die heel hoge plinten verstek zagen zullen best wel aan de prijs zijn dus hier is het een kwestie van afwegen hoe vaak je hem nog nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jos707 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:40:
Ik heb ook een afkortzaag, deze is wel leuk voor lage plintjes maar wanneer je plinten van 12cm hoog in verstek moet zagen kan je alsnog manueel aan de gang met de verstekzaag.
Afkortzagen die heel hoge plinten verstek zagen zullen best wel aan de prijs zijn dus hier is het een kwestie van afwegen hoe vaak je hem nog nodig gaat hebben.
Kwestie van een afkortzaag nemen die ook kan kantelen, in plaats van alleen zwenken, toch? En dat doet die Parkside zaag van de Lidl dus ook.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:23
Orion84 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Kwestie van een afkortzaag nemen die ook kan kantelen, in plaats van alleen zwenken, toch? En dat doet die Parkside zaag van de Lidl dus ook.
Plinten in verstek zagen gaat het makkelijkst als je ze rechtop vastzet, het model afkortzaag dat ik hier heb liggen gaat max maar 10cm omhoog wat te weinig is. Heb geen idee hoe hoog het Aldi model gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb er niet echt ervaring mee, dus wellicht een domme vraag: waarom is dat zoveel makkelijker dan de plint gewoon plat leggen en de zaag kantelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Orion84 als de plint plat ligt, dan pakt het blad er over de volle breedte in met zijn tanden.
Als de plint los ligt, of alleen met de hand vast gehouden wordt, dan voorkom je haast niet dat de plint in de lengte verschuift tijdens het zagen. Het zaagblad "trekt" de plint in de lengte naar zich toe.
Al is het maar 1mm, je hoek klopt direct niet meer.

Als de plint rechtop staat, dan zijn de krachten heel anders, er trekken minder tanden tegelijk aan de plint. Maar ook een kleine verschuiving is haast onzichtbaar.

Daarom zaag je plinten zoals ze tegen de muur gaan, staand dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Oxellaar op 27-05-2017 19:46 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Ik ben opzoek naar een goede gasbrander (fles, slang en mondstuk/brander). Volgens mij heet dat een zogenaamde "karwei-set", toch?

Wat is een goed merk/type?

Ik heb 't tot nu toe (bijna) nooit nodig gehad, maar wil wel iets kopen wat voor altijd c.q. héél lang mee gaat. Wat is wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Atmoz
Dat heet idd een karwei-setje. Het enige wat verslijt is de slang, die drogen uit en eens in de 5 jaar "hoor" je die te vervangen.

Kayser is wel een goed merk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Oxellaar schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:26:
@Atmoz
Dat heet idd een karwei-setje. Het enige wat verslijt is de slang, die drogen uit en eens in de 5 jaar "hoor" je die te vervangen.

Kayser is wel een goed merk
Thanks!
Ik zag Kayser inderdaad ook vaker tegen komen.
Maar ik heb uiteindelijk voor Hasmi gekozen.
Deze set: https://www.wildkamp.nl/H...60_pr_880469_cat_18000130

Afbeeldingslocatie: https://www.wildkamp.nl/is-bin/intershop.static/WFS/Jarola-Wildkamp-Site/Jarola-Wildkamp/nl_NL/images/normal/880469_lev.jpg

Maar dan niet voor die prijs :X ongelooflijk wat een prijsverschillen.... Uiteindelijk maar de helft betaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Adviesvraagje. Ik sta op het punt om de Festool Rotex 150 aan te schaffen, onder andere omdat mijn vriendin en ik een huis hebben gekocht en we daar nogal wat schuur- en schilderwerk hebben :). Genoeg over geschreven hier: dit ding is de Maserati onder de schuurmachines.

Nu wil ik het liefst ook een stofzuiger erbij hebben, maar de Festool stofzuiger is me ook een rib uit het lijf. Heeft iemand een suggestie/betaalbaar alternatief voor de stofzuiger? Of is het kwaliteitsverschil met die Festool MINI/MIDI zo groot dat ik me er echt overheen moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Oxellaar schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:44:
@Orion84 als de plint plat ligt, dan pakt het blad er over de volle breedte in met zijn tanden.
Als de plint los ligt, of alleen met de hand vast gehouden wordt, dan voorkom je haast niet dat de plint in de lengte verschuift tijdens het zagen. Het zaagblad "trekt" de plint in de lengte naar zich toe.
Al is het maar 1mm, je hoek klopt direct niet meer.

Als de plint rechtop staat, dan zijn de krachten heel anders, er trekken minder tanden tegelijk aan de plint. Maar ook een kleine verschuiving is haast onzichtbaar.

Daarom zaag je plinten zoals ze tegen de muur gaan, staand dus.
Is dat niet simpel op te lossen door er gewoon een klem op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dennis schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:50:
Adviesvraagje. Ik sta op het punt om de Festool Rotex 150 aan te schaffen, onder andere omdat mijn vriendin en ik een huis hebben gekocht en we daar nogal wat schuur- en schilderwerk hebben :). Genoeg over geschreven hier: dit ding is de Maserati onder de schuurmachines.

Nu wil ik het liefst ook een stofzuiger erbij hebben, maar de Festool stofzuiger is me ook een rib uit het lijf. Heeft iemand een suggestie/betaalbaar alternatief voor de stofzuiger? Of is het kwaliteitsverschil met die Festool MINI/MIDI zo groot dat ik me er echt overheen moet zetten?
Rotex 150 is groot, heb je echt zulke grote oppervlaktes te schuren?
Ik heb een rotex 125 en voor het schuurwerk tbv schilderen ed pak ik mn rts400. Rotex komt de kist uit als er flink afgenomen moet worden, voor licht schuurwerk is het een te lompe machine.

Qua stofzuiger: een karcher met inschakelautomaat kost minder dan 200 euro en met het afzuigaccessoire sluit je hem prima op je festool gereedschap aan.
Doet het ook goed. Festool/starmix is beter, maar prijsverschil voor thuis is wel erg groot.

https://www.kaercher.com/...6-p-premium-13482700.html

Daar zit die accessoire ook al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:12
Dennis schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:50:

Ik zat laatst met dezelfde keuze en ben uiteindelijk voor een Festool dts400 gegaan (2e hands). Bij mij gaat het dan vooral om het schuren van deuren, vensterbanken, trap en later nog de dakgoot. Tot nu toe de vensterbanken gedaan en ben blij dat ik niet voor zo'n grote machine als die jij noemt bent gegaan.

Ik heb voor 5 tientjes een 2ehands Hitachi wde1200 op de kop getikt. Is met inschakelautomaat (een must) maar helaas zonder regelbare zuigkracht. Hij zuigt dus altijd op vol vermogen en soms trekt dan de machine vacuüm op het hout. Verder wel echt ideaal, vrijwel geen stof meer. De slang is wel wat stug (gewone stofzuigerslang), maar het geld voor zo'n dure Festool stofzuiger vond ik echt te gortig.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
IceM schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:14:
Ik heb voor 5 tientjes een 2ehands Hitachi wde1200 op de kop getikt. Is met inschakelautomaat (een must) maar helaas zonder regelbare zuigkracht. Hij zuigt dus altijd op vol vermogen en soms trekt dan de machine vacuüm op het hout. Verder wel echt ideaal, vrijwel geen stof meer. De slang is wel wat stug (gewone stofzuigerslang), maar het geld voor zo'n dure Festool stofzuiger vond ik echt te gortig.
Ja, dat is ook prima spul lijkt mij. Maar het aanbod tweedehands is ook niet erg groot. Is bijvoorbeeld zoiets simpels als dit ook prima, of missen daar echt bepaalde eigenschappen die je gewoon nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:12
Volgens mij heeft die geen inschakelautomaat. Ik vind dat wel enorm handig, ik sluit de schuurmachine aan op de stofzuiger en zodra ik de schuurmachine aan doe gaat de stofzuiger ook aan. Doe ik de machine uit dan zuigt hij nog een seconde of 10 na en dan gaat hij weer uit. Ik heb ook een permanente stofzak zodat ik niet elke keer de zak moet vervangen wanneer die vol is. Dat kan ook vrij prijzig zijn, zeker bij een Festool apparaat.

Op marktplaats moet je een beetje geluk/geduld hebben maar ze komen regelmatig langs.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
leecher schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Is dat niet simpel op te lossen door er gewoon een klem op te zetten?
Kan wel, maar je beschadigd dan makkelijk het hout of de verf.
Ik lak de plinten altijd helemaal af, voor ik ze zaag en tegen de muur lijm.
Wel zo makkelijk, hoef je niet op je knieën de kamer rond te kruipen en geen verf op muur of vloer.
Als je dan een klem gebruikt zul je er wel bescherming tussen moeten doen, anders beschadigd de verf.
En waarom al die moeite doen als je de plint staant kunt zagen?
Daarbij buigt een liggende plint veel makkelijker door dan een staande, ook dat beïnvloed de zaaghoek.

[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 28-05-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Atmoz schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Thanks!
Ik zag Kayser inderdaad ook vaker tegen komen.
Maar ik heb uiteindelijk voor Hasmi gekozen.
Deze set: https://www.wildkamp.nl/H...60_pr_880469_cat_18000130

[afbeelding]

Maar dan niet voor die prijs :X ongelooflijk wat een prijsverschillen.... Uiteindelijk maar de helft betaald 8)
Is dat niet erg duur voor een presse papier?
Dennis schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Ja, dat is ook prima spul lijkt mij. Maar het aanbod tweedehands is ook niet erg groot. Is bijvoorbeeld zoiets simpels als dit ook prima, of missen daar echt bepaalde eigenschappen die je gewoon nodig hebt?
Dat is een prima stofzuiger met een goed filter. Geschikt voor kleinste stofdeeltjes, dus ook voor schuurmachines. Geen inschakelautomaat, maar dat kan je niet verwachten van een stofzuiger met zo'n filter voor die prijs.

[ Voor 33% gewijzigd door Framoes op 29-05-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Framoes schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:55:

Is dat niet erg duur voor een presse papier?
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
sebastiaanwezen schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb mijn trap kaal gekregen met een Metabo lak-frees LF 724 S, Festool Rotex 90 en een kleine delta schuurmachine. Een stofzuiger aan de machines scheelt enorm in rommel!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er goed uit,

Even offtopic, wat voor lak heb je op die treden gesmeerd? Niet de witte maar die doorzichtige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Oxellaar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:45:
[...]
En waarom al die moeite doen als je de plint staant kunt zagen?
Daarbij buigt een liggende plint veel makkelijker door dan een staande, ook dat beïnvloed de zaaghoek.
Het punt was dus dat staand zagen niet altijd kan, als je plint hoger is dan de zaagcapaciteit van je afkortzaag.

De vraag is dan wat handiger is:
- Een afkortzaag aanbevelen die kan kantelen, zodat je in dergelijke gevallen liggend kan zagen
- Een afkortzaag aanbevelen die een voldoende grote zaagcapaciteit heeft om hoge plinten staand te zagen

Gezien het voorbeeld van de lidl is die eerste optie niet per se een dure optie. Je zal wat voorzichter moeten zijn met het zagen en de plint goed moeten ondersteunen, maar ik hoor nog weinig onoverkomelijks.

Een afkortzaag met grote zaagcapaciteit zal al snel duurder worden en ook een duurder blad nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:54
luccie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Dat ziet er goed uit,

Even offtopic, wat voor lak heb je op die treden gesmeerd? Niet de witte maar die doorzichtige?
Transparante parketlak (of traplak). Let wel goed op de labels, de lak op waterbasis en oplosmiddelhoudend zijn nagenoeg hetzelfde, waarbij de oplosmiddelhoudende op mijn trap beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

miekol schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Pics or it didn't happen >:)
Haha, zal vanavond als ik het niet vergeet een paar fotos maken :)

Inmiddels m'n Milwaukee setje (decoupeerzaag en multitool) binnen. Mooi spul wel zeg!
En Kruis heeft ook zeker een mooi assortiment.

Zit alleen eventjes te zoeken; de multitool werkt nu met een inbusboutje; is daar ook iets van een snelsluiter op te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wybe
Update: bestelling WerkzeugAlarm / GOP 40-30

Nadat de bestelling via track&trace (DHL) twee dagen onvindbaar was, kon ik donderavond met de zelfde code het pakje weer volgen. Vrijdag keurig aan huis geleverd. eind goed, al goed, bedankt voor de reacties allen.

Dit is mijn eerste multitool dus een echt vergelijk heb ik niet. Wat ik wel kan melden is dat het apparaat van stevige bouwkwaliteit is en het starlock systeem echt ideaal is, zeker wanneer het zaag flink heet geworden is. Verder alles in een L-boxx met daarin weer los bak waar alle tools in gaan. Eerste indruk top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Als je 'm weinig gebruikt, is het een presse papier in de tussentijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ALDI aanbiedingen zijn ook niet meer wt het geweest is? Of mis ik soms wat in de vergelijking tussen: https://www.aldi.nl/aldi_...aag_48_5_26300_43574.html
en
https://www.praxis.nl/ger...rtzaag-tc-sm-2131/5459840

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Framoes schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:46:

Als je 'm weinig gebruikt, is het een presse papier in de tussentijd ;)
Ohzo >:) Ik moest effe Googelen wat presse papier betekende O-)

Je hebt gelijk, maar de keren dat ik hem wel gebruik (zal steeds vaker zijn) heb ik er veel plezier van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
vraagje, heeft iemand ooit wel eens Milwaukee machines uit USA gehaald? Als ik de prijzen daar zie, verschil met nederland is behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Sander schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:07:
ALDI aanbiedingen zijn ook niet meer wt het geweest is? Of mis ik soms wat in de vergelijking tussen: https://www.aldi.nl/aldi_...aag_48_5_26300_43574.html
en
https://www.praxis.nl/ger...rtzaag-tc-sm-2131/5459840

?
Is nog erger dan je denkt omdat de blauwe een mindere machine is. Rood is de betere lijn in het Einhell assortiment en de rode versie heeft in dit geval een sterkere motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:09

DikkeBMW

Live '25

Toch even meedelen >:)

We zijn aan het verbouwen thuis. Bedrijf die de vloeren eruit kwamen halen hadden leuk speelgoed bij zich :D Vloer bleek lastiger eruit te gaan dan gedacht, en toen haalde hij dit uit de bus: https://www.bosch-profess...nl/gsh-27-vc-24704-ocs-p/ _/-\o_
Heb er ook even mee mogen raggen. Mán wat een geweld, echt fantastisch spul :9~

Dit is zoiets wat ik zelf nooooit nodig zou hebben, maar nu toch gewoon wil hebben :+ Maargoed, als je dan de prijs ziet :X

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Norinco schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:12:
vraagje, heeft iemand ooit wel eens Milwaukee machines uit USA gehaald? Als ik de prijzen daar zie, verschil met nederland is behoorlijk.
Lees even een paginaatje terug, daar is het net uitgebreid besproken. Dan wel door iemand die het mee kan nemen in zijn bagage, want met verzendkosten, douane etc zal er van het prijsverschil over het algemeen weinig overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajdales
  • Laatst online: 03-09 15:47
Hou wel rekening mat dat die machines op 120V werken en met importheffingen kan de besparing al snel oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:54
Zondag bestelling bij WerkzeugAlarm gedaan:

Bosch GSR 18V-EC
Bosch GDS 18V-EC 250
2x Bosch Accu 18V 6,0AH
Bosch Accu 18V 1,5AH
Bosch GAL3680CV
Bosch L-Boxx 136
2x Bosch L-Boxx 102
3x Bosch L-Boxx Mini
3x Bosch L-Boxx Mini transparant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

sebastiaanwezen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:46:
Zondag bestelling bij WerkzeugAlarm gedaan:

Bosch GSR 18V-EC
Bosch GDS 18V-EC 250
2x Bosch Accu 18V 6,0AH
Bosch Accu 18V 1,5AH
Bosch GAL3680CV
Bosch L-Boxx 136
2x Bosch L-Boxx 102
3x Bosch L-Boxx Mini
3x Bosch L-Boxx Mini transparant
Wow, netjes _/-\o_

Straks foto's? O-)

Alvast veel plezier d'r mee, maar dat gaat vast lukken :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Elektrisch gereedschap in de Pricewatch *O*

Verbeterpunten voor de gereedschapspecs etc. zijn van harte welkom in dat topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de gereedschapsboxxen e.d.

Ik heb een serie gereedschap van Festool, alleen in systainer. Dat zijn geen t-lock systainers.

Heb ik het goed dat de mboxxen van Makita van hetzelfde systeem zijn, en in principe dus moeten passen op de aansluitingen/klemmen van de systainers vam Festool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Orion84 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:51:
Elektrisch gereedschap in de Pricewatch *O*

Verbeterpunten voor de gereedschapspecs etc. zijn van harte welkom in dat topic :)
Top! Goed om te zien!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:08:
Over de gereedschapsboxxen e.d.

Ik heb een serie gereedschap van Festool, alleen in systainer. Dat zijn geen t-lock systainers.

Heb ik het goed dat de mboxxen van Makita van hetzelfde systeem zijn, en in principe dus moeten passen op de aansluitingen/klemmen van de systainers vam Festool ?
Ja, die zijn beide van Tanos. De T-locs trouwens ook en passen ook op de gewone Tanos systainers. Wel alleen van bovenop. Van onder alleen op andere T-locs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Ik gebruik zelf regelmatig Shipito. Een soort postbus in de US, dan kan je 10 pakketjes tegelijk verzenden. Scheelt behoorlijk in prijs, omdat ze verpakkingsmateriaal allemaal weggooien.

Je schrijft zelf welke waarde de spullen hebben (voor de belasting), kiest verzendmethode en zij pakken al je pakketjes in. Mag max 180 dagen liggen geloof ik. Aangezien wij, ook los van gereedschap, veel bestellen in de US is het heel goedkoop.

Voorbeeldje wat er in een doos van 70$ verzending ging, die was er 33 uur (!) na verzenden overigens.
18v Reciprozaag
2 accus
lader
tas
4 paar schoenen
zaagbladen
laserwaterpas
lading tijdschriften
bureaulamp

Affiliatelink als dat mag: nee, dat mag niet

Disclaimer: wat heel verradelijk is is dat je over verzendkosten+waarde belasting betaalt. Dus een doos van 100$ verzending is weer 21$ importheffing extra.

[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 30-05-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Muldert schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Ik gebruik zelf regelmatig Shipito. Een soort postbus in de US, dan kan je 10 pakketjes tegelijk verzenden. Scheelt behoorlijk in prijs, omdat ze verpakkingsmateriaal allemaal weggooien.

Je schrijft zelf welke waarde de spullen hebben (voor de belasting), kiest verzendmethode en zij pakken al je pakketjes in. Mag max 180 dagen liggen geloof ik. Aangezien wij, ook los van gereedschap, veel bestellen in de US is het heel goedkoop.

Voorbeeldje wat er in een doos van 70$ verzending ging, die was er 33 uur (!) na verzenden overigens.
18v Reciprozaag
2 accus
lader
tas
4 paar schoenen
zaagbladen
laserwaterpas
lading tijdschriften
bureaulamp

Affiliatelink als dat mag: *snip*

Disclaimer: wat heel verradelijk is is dat je over verzendkosten+waarde belasting betaalt. Dus een doos van 100$ verzending is weer 21$ importheffing extra.
Haalt de douane nooit eens een doos open, met een naheffing tot gevolg? Ze zullen als ze vaker een doos van $70,- voorbij zien komen toch een keer gaan controleren. Als daar dan voor $250,- aan spullen in zit, ben je zuur.

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 30-05-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Framoes schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:05:
[...]

Haalt de douane nooit eens een doos open, met een naheffing tot gevolg? Ze zullen als ze vaker een doos van $70,- voorbij zien komen toch een keer gaan controleren. Als daar dan voor $250,- aan spullen in zit, ben je zuur.
Die 70$ was verzending alleen, om aan te geven wat een pakket versturen kost.

Ik wil zeker niet aanmoedigen om de boel te belazeren (ze pakken je er anders vast uit overigens) maar het is wel fijn om het zelf in te kunnen vullen.

Ik kreeg van een amerikaans bedrijf die reciprozaag cadeau, en dan hoeft 'waarde' natuurlijk niet 'nieuwprijs' te betekenen. Da's een wezenlijk verschil in kosten, zeker als iets een cadeau is. Maar je moet wel reeel blijven ja. Dus ook fijn als je gereedschap van craigslist of ebay haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:09

DikkeBMW

Live '25

Muldert schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Ik wil zeker niet aanmoedigen om de boel te belazeren (ze pakken je er anders vast uit overigens) maar het is wel fijn om het zelf in te kunnen vullen.

Ik kreeg van een amerikaans bedrijf die reciprozaag cadeau, en dan hoeft 'waarde' natuurlijk niet 'nieuwprijs' te betekenen. Da's een wezenlijk verschil in kosten, zeker als iets een cadeau is. Maar je moet wel reeel blijven ja. Dus ook fijn als je gereedschap van craigslist of ebay haalt.
Ik vind dit een interessant concept! Nog niet eerder van gehoord. Volgende keer als ik iets uit de VS op het oog heb eens rekenen hoe het zou zitten met kosten/heffingen etc. om te kijken of het loont. Alhoewel, als je 21% erover moet betalen loont het sowieso al niet meer denk ik.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Muldert schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Die hoge verzendkosten en importheffing/BTW maken dat het prijsverschil mij te klein is voor de potentiële nadelen.

Ik heb op dit moment overigens m'n pa, die nu in Canada is, wel opdracht te geven om twee Freud zaagbladen mee te nemen. 24T framing en 40T precisie voor samen €36,- incl federal en state tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vervelende vind ik dat vaak europese spullen daar veel goedkoper zijn dan hier. Dus zelfs na 2x de oceaan oversturen en 2x importheffingen ed, is het nog voordeliger dan hier aanschaffen.

Kijk maar eens wat een stihl motorzaag (random voorbeeld) daar kost en wat'ie hier moet kosten.
Nederland

duitsland

USA

Naaierij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DikkeBMW schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:21:
[...]
Ik vind dit een interessant concept! Nog niet eerder van gehoord. Volgende keer als ik iets uit de VS op het oog heb eens rekenen hoe het zou zitten met kosten/heffingen etc. om te kijken of het loont. Alhoewel, als je 21% erover moet betalen loont het sowieso al niet meer denk ik.
Daar hebben wij dan de handige invoercalculator weer voor.
Voor de tweakers die zich al meteen rijk dachten te rekenen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Raymond schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:13:
Vervelende vind ik dat vaak europese spullen daar veel goedkoper zijn dan hier. Dus zelfs na 2x de oceaan oversturen en 2x importheffingen ed, is het nog voordeliger dan hier aanschaffen.

Kijk maar eens wat een stihl motorzaag (random voorbeeld) daar kost en wat'ie hier moet kosten.
Nederland

duitsland

USA

Naaierij
Amerikaanse prijs is overigens wel zonder VAT en evt andere Amerikaanse belastingen. Dan is het overigens nog goedkoper dan hier. Ex btw zit je hier op €700.

Prijsverschil zal wel te maken hebben met zaken als overhead en belastingdruk. Als je je personeel kan afschepen met $7/uur, is het makkelijker om prijzen laag te houden.

Iets anders:
Ondanks dat we hier allemaal fans zijn van accu-machines, is een goeie haspel nooit weg. Toolstation heeft een Brennenstuhl van 25m in de aanbieding voor nog geen €28. Goedkoper dan €34 vond ik deze niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Framoes op 30-05-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat vinden we van Toolwelle? Ik ben er zelf niet mee bekent, maar ik zag net dit op iBood langskomen:
http://www.ibood.com/diy-...60/toolwelle-gereedschap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Is denk ik net als mannesman ed, zo'n bouwmarktmerk imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Haha, zal vanavond als ik het niet vergeet een paar fotos maken :)

Inmiddels m'n Milwaukee setje (decoupeerzaag en multitool) binnen. Mooi spul wel zeg!
En Kruis heeft ook zeker een mooi assortiment.

Zit alleen eventjes te zoeken; de multitool werkt nu met een inbusboutje; is daar ook iets van een snelsluiter op te zetten?
Avondje met het spul gewerkt, en wat is het fijn om goed gereedschap te hebben zeg!
Weet al wel dat ik er nog een 4Ampere accu bij ga kopen. Deze gaan best vlot leeg. Misschien moeten ze ook nog even indraaien ofzo.

Maar die sluiting van de multitool is wel erg irritant zeg. Constant met een inbusje.
Misschien zoek ik niet goed hoor, maar daar zou je toch een soort van vleugelmoer met een wegklapbare vleugel/lip op moeten kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb de handleiding even bekeken, maar het lijkt erop dat het idd met een inbus moet. De 18V versie heeft wel een snelspanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
Raymond schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:19:
Ik heb de handleiding even bekeken, maar het lijkt erop dat het idd met een inbus moet. De 18V versie heeft wel een snelspanner.
Dat is balen. Dat eem imbussysteem anno 2017 nog bestaat joh! Maar goed. Een ramp os het niet tenzij je om de 5 minuten van opzetstukken verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Brutalsranan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:21:
Dat is balen. Dat eem imbussysteem anno 2017 nog bestaat joh! Maar goed. Een ramp os het niet tenzij je om de 5 minuten van opzetstukken verandert.
Ik heb zelf geen multi-tool, maar volgens mij was daar een week of twee geleden nog een discussie over hier. Iets met een nieuwere snelspan systeem (star-iets?). Een reden die toen werd opgegeven om nog voor het oude systeem te gaan (met inbus, dus), was omdat de accessoires op dat systeem simpelweg goedkoper waren.

Zie daar de bestaansreden voor een inbussysteem: Zûnigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ja dat was ik idd vanwege de goedkope universele opzetstukken. Scheelt zo'n factor 3-4 met starlock spul. Dat je het vast moet zetten met een inbus vind ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Maar voor OIS heb je toch ook gewoon snelspanners, althans mijn Makita 18v multiool heeft OIS en een snelspanner. Je moet de zaagjes etc alleen niet in een fysieke winkel kope n want dan zijn ze echt een factor 1.5 tot 2 maal zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op deze Milwaukee zit inderdaad starlock. Maar het lijkt me toch dat er wel ergens een vervangend boutje te vinden zou moeten zijn met een neerklapbaar lipje? Weet alleen niet hoe ik daarop moet zoeken.

Heb ze maar even een mailtje gestuurd.

Overigens; wat is het verschil tussen alle 'accuboren'? Ik zie Drill Drivers, Impact Drivers, Impact Wrenches en screw drivers.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 31-05-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 21:46
Net een Makita gekocht . De DF457dwe. Is niet de meest geweldige natuurlijk, maar voor 122 euro een prima aankoop lijkt me :-)
Was in de aanbieding bij de gamma voor 139 en vervolgens bij de Bauhaus (obv laagste prijs garantie) er nog 12% vanaf gekregen.

https://www.makita.nl/machine/df457dwe.html?oud=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij passen daar niet de LXT batterijen op, als dat geen probleem is heb je er een prima boormachine aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Laatst online: 15-09 21:46
Raymond schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:00:
Volgens mij passen daar niet de LXT batterijen op, als dat geen probleem is heb je er een prima boormachine aan :)
Klopt inderdaad. Heb gekeken of ik dat een probleem zou vinden, maar bedoeling was niet direct om uit te breiden in de toekomst met meer machines. We zullen zien of ik gelijk heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MikeyMan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:01:

Overigens; wat is het verschil tussen alle 'accuboren'? Ik zie Drill Drivers, Impact Drivers, Impact Wrenches en screw drivers.
Screw driver: schroefmachine, doorgaans laag toerental
Drill driver, boormachine, hoger toerental
Impact driver, slagschroef, hoger toerental, plus slagmechanisme
Impact wrench, slagmoer, zwaarder uitgevoerd dan slagschroef, met aansluiting voor doppen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
henkie196 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:47:
[...]

Ik heb zelf geen multi-tool, maar volgens mij was daar een week of twee geleden nog een discussie over hier. Iets met een nieuwere snelspan systeem (star-iets?). Een reden die toen werd opgegeven om nog voor het oude systeem te gaan (met inbus, dus), was omdat de accessoires op dat systeem simpelweg goedkoper waren.

Zie daar de bestaansreden voor een inbussysteem: Zûnigheid
Ik heb een MM350 uit 2014 en die heeft geen starlock, maar een snelsluiting met een soort bout/pin. Was toen overigens nieuwste van het nieuwste. Eerste model met motor "los" van de behuizing om de trilling te dempen. Een jaar later komen ze ineens Starlock...stelletje eikels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bij gebrek aan een (makkelijk vindbaar :P ) topic over tuinspullen, hier maar even te rade gaan.

Wij hebben een pomp, die grondwater kan oppompen (heeft volgens mij de helft van de bewoners in dit dorp :+ ). Die kan echt echt heel veel water leveren, voor mn gevoel 3-4 keer wat een kraan doet.

Nu wil ik er dus ook 3 sproeiers tegelijk op aansluiten en daarbij de "hoofdleiding" van een dikkere slang dan standaard tuinslang (bijv 19mm) maken. Maar die accessoires zijn een stuk lastiger te krijgen en het assortiment is ook [url=http://meinegartenbewässerung.de/epages/Gardena.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Gardena/Categories/Original_GARDENA_System/ProfiSystem]minder uitgebreid[/url].

Eigenlijk wat ik wil is vrij simpel: vanaf de pomp (die aansluiting heb ik al, dus maakt niet uit) een slang van een meter of 20 leggen (een dikke) en dan halverwege die slang en aan het einde een standaard tuinslang kunnen aansluiten met het bekende "gardena" systeem.

Een andere oplossing kan ook zijn dat ik een kortere slang doe en aan het einde een [url=http://meinegartenbewässerung.de/epages/Gardena.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Gardena/Products/HU02521]y-stuk[/url] of [url=http://meinegartenbewässerung.de/epages/Gardena.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Gardena/Products/HU03046]regelunit[/url] monteer.

Maar da's allemaal gardena-snelkoppeling-achtig materiaal. Waarschijnlijk is er wel beter materiaal te krijgen, wat minder kost en wat ook doet wat ik wil (zolang ik maar mijn tuinslangen die naar de sproeiers gaan erop aan kan sluiten). Bijvoorbeeld dit soort materiaal: https://www.wildkamp.nl/Geka-/RIV-slangkoppelingen_c_4010050

Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:13:
[...]
Klopt inderdaad. Heb gekeken of ik dat een probleem zou vinden, maar bedoeling was niet direct om uit te breiden in de toekomst met meer machines. We zullen zien of ik gelijk heb :)
Gereedschap kopen is volgens mij redelijk te vergelijken met een hardnekkige cokeverslaving, waarbij je aanvankelijk nog denkt dat het prima bij 1 lijntje per maand zal blijven, maar waarna je een jaar later alsnog met een permanent witte neus rondloopt plus een heel naar kuchje.
Zorg in beide gevallen voor een goedgevulde bankrekening. :+

Maar meer serieus: je zou imho de eerste zijn die weerstand weet te bieden aan alle verleidelijke blingbling lokkertjes op dit hardware gebied.
Het is dus eigenlijk al niet meer de vraag óf je gaat vallen, maar wanneer. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:25:
Maar meer serieus: je zou imho de eerste zijn die weerstand weet te bieden aan alle verleidelijke blingbling lokkertjes op dit hardware gebied.
Het is dus eigenlijk al niet meer de vraag óf je gaat vallen, maar wanneer. O-)
Ik denk dat er wel genoeg mensen te vinden zijn die de verleiding kunnen weerstaan. Genoeg mensen die het gewoon niet interessant vinden. Alleen die vind je niet/minder in dit topic, over het algemeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 16:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Raymond schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:24:
Maar da's allemaal gardena-snelkoppeling-achtig materiaal. Waarschijnlijk is er wel beter materiaal te krijgen, wat minder kost en wat ook doet wat ik wil (zolang ik maar mijn tuinslangen die naar de sproeiers gaan erop aan kan sluiten). Bijvoorbeeld dit soort materiaal: https://www.wildkamp.nl/Geka-/RIV-slangkoppelingen_c_4010050

Hebben jullie suggesties?
Ik heb vrijwel mijn hele irrigattiesysteem via AliExress. Messing koppelstukken kosten daar een fractie van wat je hier voor een plastic ding van Gardena betaalt. Plastic is nog een stuk goedkoper, maar zal niet zo duurzaam zijn. Je moet wel opletten dat je echt "brass" bestelt en niet goudkleurig aluminium.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heb je een linkje bij ali voor me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Net weer erin getrapt... Toolnation mail "nog 1 maal alle aanbiedingen van mei". 5x systainer mini. (eigenlijk 4, maar dat was net onder de 50 euro en boven was gratis verzenden :+

Nu nog een adresje voor wat kaizen foam en dan weer wat opbergen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb inmiddels iets gevonden:

https://picclick.com/2X-1...Bolt-fr-271013177235.html

Zoiets zou het m.i. moeten zijn. Nu even zoeken naar de juiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
MikeyMan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:12:
Heb inmiddels iets gevonden:

https://picclick.com/2X-1...Bolt-fr-271013177235.html

Zoiets zou het m.i. moeten zijn. Nu even zoeken naar de juiste :)
Als je zoiets handvast in je apparaat draait is hij na 10 seconden weer los getrild. Ik denk dat je bij een schroefje niet ontkomt aan een bijbehorende sleutel om hem vast genoeg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, we gaan het zien. Zo strak doe ik hem ook niet met de inbussleutel.
Bestel er gewoon een paar op Ali, en dan kijken we wel of het houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 16:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Raymond schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:13:
Heb je een linkje bij ali voor me?
Onder andere deze:
https://nl.aliexpress.com...=2114.12010612.0.0.4ymHIt
https://nl.aliexpress.com...=2114.12010612.0.0.rPYCPa

Maar zoeken naar "brass hose connector" of sprinkler/dripper en dan dingen op je verlanglijst zetten, dan krijg je meteen suggesties voor soortgelijke producten van andere verkopers, die vaak goedkoper zijn. Als er bij staat dat je via de mobiele app een betere prijs krijgt dan die gebruiken (je kan het product weer vinden via je verlanglijst). Deze tips gelden overginds voor alle AliExpress aankopen. ;)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 21:31
Roeligan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:38:
Net weer erin getrapt... Toolnation mail "nog 1 maal alle aanbiedingen van mei". 5x systainer mini. (eigenlijk 4, maar dat was net onder de 50 euro en boven was gratis verzenden :+

Nu nog een adresje voor wat kaizen foam en dan weer wat opbergen.
Ha, eindelijk weer eens iemand die Systainer verkiest boven L-BOXXen :) Overigens had je ze beter bij GereedschapPro kunnen halen en er dan gelijk Kaizenfoam bij kopen.

Ik heb ook een paar mini systainers:

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_1011_zpstyyfpf4r.jpg

Van boven naar beneden: Tanos Mini Systainer, Roze Tanos Mini Systainer van een van mijn dochters, BTI Mini Systainer en de iets grotere Tanos Mini Systainer III. Ik heb er nog een paar, maar wilde alleen de verschillen laten zien.

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 31-05-2017 19:51 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.