Elektrisch gereedschap in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
Mede-auteurs:
  • Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 16:24

Femme

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Sinds kort is de Pricewatch uitgebreid met de categorie Elektrisch gereedschap. Je kunt eenvoudig productspecificaties en prijzen van elektrisch gereedschap met elkaar vergelijken. Onderzoek onder de gebruikers van Tweakers liet zien dat er veel interesse is in deze productcategorie en veel webwinkels in de Pricewatch blijken dergelijke producten aan te bieden.

Je kunt boormachines, elektrische grasmaaiers, elektrische heggenscharen, haakse slijpers, hogedrukreinigers, multitools, schuurmachines en zaagmachines vergelijken.

Mis je nog producten, specificaties of webwinkels in de categorie 'Elektrisch gereedschap', laat dan je feedback achter in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Zvennn op 30-05-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:12
Hoi! Bij Audio > Platenspelers :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Eerste wat me opvalt is dat de "type boormachine" spec wat verbetering kan gebruiken. Het is een beetje gek om boorhamer/klopboor samen te pakken terwijl dat totaal verschillende apparaten zijn. En schroefboor wordt nu gebruikt voor slagschroevendraaiers en slagmoersleutels, terwijl daadwerkelijke schroefboormachines nu als boormachine worden vermeld.

Zal er nog wat verder induiken en hier verdere suggesties / feedback posten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hendricusb
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-07-2024
Merk Festool mag er wel bij van mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:31
Hoewel de pricewatch echt fantastisch is, wil ik er niet voor pleiten ook luchtkussens, geurkaarsen en concertvleugels toe te voegen.

We kunnen het natuurlijk ook omdraaien: welke producten worden door de huidige winkels (neem bijv. de top 50 uit de shopreviews) aangeboden die momenteel niet in de pricewatch zitten (ofwel in Unsorted zitten)? Misschien kunnen we uit die berg data een poll samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 21:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Multitools: mogelijkheid om te kiezen oscillerend (oa. starlock-systeem) en roterend (Dremel-achtigen)

Bij huishoudelijk is er een categorie stofzuigers, maar bij gereedschap zou ik er ook één verwachten.

Bij zagen mis ik kettingzagen en band/lintzagen. Ook invalzagen, afkortzagen en zaagtafels zijn cirkelzagen maar hebben toch een ander toepassingsgebied.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

StephanVierkant schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:58:
Hoewel de pricewatch echt fantastisch is, wil ik er niet voor pleiten ook luchtkussens, geurkaarsen en concertvleugels toe te voegen.

We kunnen het natuurlijk ook omdraaien: welke producten worden door de huidige winkels (neem bijv. de top 50 uit de shopreviews) aangeboden die momenteel niet in de pricewatch zitten (ofwel in Unsorted zitten)? Misschien kunnen we uit die berg data een poll samenstellen?
Dat is voor zover ik begreep exact een van de redenen om powertools dus toe te voegen.

Verder is dit topic volgens mij bedoeld voor feedback op de nieuwe gereedschap categorie, niet voor suggesties voor andere potentiële nieuwe categorieën. Die tips zijn ook welkom, maar beter in een apart topic :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 08:05
Ik mis verschillende categorieën, nu kun je bijvoorbeeld wel kiezen voor grasmaaiers, maar niet voor bovenfrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 22:56
Zagen -> afkortzaag

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 14:55
Het merk Bosch zou ik opsplitsen, Bosch Blauw wordt in veel shops als apart merk beschouwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 19:55
Het zou inderdaad mooi zijn als Bosch (groen) en Bosch Blauw als verschillende merken wordt gecategoriseerd.
Webshops die ikzelf graag erbij zou zien zijn ToolNation en ToolMax

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:59

ötzi

eclecticus

Ik mis Hilti als merk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
Ik zou het dan wel 'Bosch Professional' noemen, Bosch Blauw is een informele term.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318796

Uitgaand van mijn eigen semi-profesioneel gereedschap en mijn verlanglijst mis ik nogal wat categorieën.
- Verspaningsmachines, zoals frezen, schaven en draaibanken.
- Soldeerbouten, stations en las-apparaten.
- Stofzuigers en machine afzuiging.

In de categorie boormachines ontbreekt de keuze voor een kolomboormachine.

Een categorie voor de bijbehorende verbruiksmaterialen zou ook fijn zijn. Daar kan een webshop als ecotools.nl dan mooi in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bosch groen vs Bosch blauw is wel een lastige... Metabo en Makita hebben voor zover ik weet ook een profi en een consumentenlijn. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijndebruin
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-05 10:53
Ik mis panasonic. Die maken goede machines.
Oa tool nation levert dit merk.
Ben als hobby tweaker en profi bouwvakker wel erg blij met deze categorie. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:10
Orion84 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:48:
Eerste wat me opvalt is dat de "type boormachine" spec wat verbetering kan gebruiken. Het is een beetje gek om boorhamer/klopboor samen te pakken terwijl dat totaal verschillende apparaten zijn. En schroefboor wordt nu gebruikt voor slagschroevendraaiers en slagmoersleutels, terwijl daadwerkelijke schroefboormachines nu als boormachine worden vermeld.
Was me ook opgevallen dat de boormachines nogal bijeen gesmeten zijn.

Bij de zaagmachines vind ik geen tafelzagen, terwijl ik dit eventueel wel bij de cirkelzagen zou verwachten.

Verder mis ik precies ook apparaten die worden aangedreven op luchtdruk, zoals daar ook zijn slagmoersleutels, nietmachines, nagelpistolen, en dan natuurlijk ook de luchtcompressor. Deze laatste kan ook handig zijn om even de computercase schoon te blazen.

En dan kan je natuurlijk discussiëren of het elektrisch gereedschap is, maar geeky is het natuurlijk wel, alles met een laser : de laserwaterpas, de laserafstandsmeter

Als we toolen, doen we het wel ineens goed 7(8)7

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Sméagol

Master of Mayhem

M'n vader vroeg een tijd terug aan mij om te kijken naar een losse accu voor een boormachine. Ik heb er geen verstand van, dus zag door de bomen het bos niet meer.. Een overzichtelijke pricewatch zou dus enorm helpen.

Dus bij deze: ik zou graag losse assecoiressen zien zoals accu's.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:45

Reinier

\o/

Jaap-Jan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:15:
Ik zou het dan wel 'Bosch Professional' noemen, Bosch Blauw is een informele term.
Welkom bij Bosch Blauw. Dit is de website van de professionele blauwe elektrische gereedschappen van Bosch

https://www.bosch-professional.com/nl/nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23

Mooijekind

Manager Product Content
Bosch Blauw of Bosch Groen, het merk is nog steeds Bosch.
We zullen hier dus geen wijzigingen in doorvoeren.

Wat betreft categorieen hebben we simpelweg keuzes moeten maken.
Door met deze selectie te beginnen hebben we een goede basis neergezet en als blijkt dat er vraag is naar meer categorieen en het commercieel gezien ook walt oplevert dan zullen we zeker niet schromen om hierin uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou dan overigens eerder opteren om een "lijn" of "serie" onder het merk toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 13:12
Weet niet of ik het hier moet melden (i.v.m. new feature ;) ), maar de link uit de breadcrumb werkt niet vanuit de productreviews pricewatch: Bosch PSR 14,4 LI-2 en vervolgens klikken op de breadcrumb "boormachines" geeft een 404

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23

Mooijekind

Manager Product Content
Dank voor het melden.
Ik zet hem hier intern even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terual
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 10:30
Ik zou ook graag onderscheid willen zien tussen cirkelzagen en invalzagen, deze twee type zagen zijn nu bij elkaar geveegd.

Daarnaast is de "Snoerlengte" bij zagen onder "Eigenschappen Zaagmac5hine" gezet (typo?).

[ Voor 27% gewijzigd door terual op 07-06-2017 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:17
Kudo's voor het toevoegen van de categorie elektrisch gereedschap, dat is soms echt een doolhof.

Alleen, er zit 1 hele, hele slechte keuze in. Je kan niet alle boren die een snoer hebben bestempelen als Boorhamer/Klopboor, want dat is absoluut niet hetzelfde! Dit filmpje (die ik gewoon genaadloos uit het Elektrische Gereedschapstopic heb gepakt) legt precies uit waarom.

Een boorhamer en een klopboor zijn zo verschillend dat je hiermee de minder ervaren klusser echt in de war brengt. Ik heb zelf laatst uit afwezigheid van een boorhamer met een klopboor in jaren '70 kiezelbeton staan beuken, zat echt geen beweging in. Graag opsplitsen dit dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik mis een aantal categorieën.

Slagschroevendraaiers
Bouwstofzuigers

Ik zou sowieso de hele categorie boormachines uit elkaar trekken. Dat is nu veel teveel op 1 hoop. Maak daar boorhamers, klopboren, schroefmachines, boormachines, slagschroevendraaiers van of iets dergelijks.

Dan is de vraag of iets elektrisch (bedraad) of elektrisch (accu) wel wat vreemd. Het is beide elektrisch. Geef dan alleen de optie voor draad of accu. En eigenlijk mis je daar dan nog de optie lucht of compressor aangedreven.

Die vraag word trouwens weer niet gesteld bij de schuurmachines.

Verder mis ik de optie om te kiezen tussen brushless en non-brushless bij alle categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:10
Micktator schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:35:
Kudo's voor het toevoegen van de categorie elektrisch gereedschap, dat is soms echt een doolhof.

Alleen, er zit 1 hele, hele slechte keuze in. Je kan niet alle boren die een snoer hebben bestempelen als Boorhamer/Klopboor, want dat is absoluut niet hetzelfde! Dit filmpje (die ik gewoon genaadloos uit het Elektrische Gereedschapstopic heb gepakt) legt precies uit waarom.

Een boorhamer en een klopboor zijn zo verschillend dat je hiermee de minder ervaren klusser echt in de war brengt. Ik heb zelf laatst uit afwezigheid van een boorhamer met een klopboor in jaren '70 kiezelbeton staan beuken, zat echt geen beweging in. Graag opsplitsen dit dus!
Ik had dit ook al eerder aangehaald. Vandaag stond ik op het punt om een nieuwe boorhamer te kopen. Mijn huidige klopboormachine heeft het opgegeven, en met mijn schroefmachine kan ik boren in hout, dus leek een boorhamer de beste aanvulling (aangezien de meeste muren waar ik een gaatje wil boren uit gewapend beton bestaat). Beste filter om te zoeken op boorhamers : het type kop (Boorhouder). SDS+ en SDS max is voor de boorhamers. Ben ik ook maar opgekomen door te zoeken op andere websites.

Dus nog wel een beetje werk aan deze pricewatch.

offtopic : Ik heb me deze aangeschaft. (en dan nog accu's natuurlijk). Ik hoop dat deze een beetje meevalt :9

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 14:49
Maaioppervlakte van de grasmaaiers staan in m³ plaats van m² :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik mis bij de boormachines toch het merk Panasonic. Persoonlijk een van mijn faves.
Of ligt dit aan de winkels welke producten in de pricewatch staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

BSchinkel schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:34:
Ik mis bij de boormachines toch het merk Panasonic. Persoonlijk een van mijn faves.
Of ligt dit aan de winkels welke producten in de pricewatch staan?
Je kan zelf een verzoek indienen: https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1