[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.500 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Iemand ervaring met de Kreg Pockethole jig. Ik ben ervoor aan het kijken en twijfel tussen de verschillende versies. Mijn voorkeur nu gaat uit naar de K5. Worden de Kreg Jig's in Europa ook geleverd met vierkante schroefkoppen en zo ja hoe zijn die schroeven hier verkrijgbaar en zijn ze betaalbaar?
Verder iemand een suggestie voor een goede leverancier voor Kreg in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de K3 en werkt perfect. een variant op deze ligt bij e Hornbach (wolfcraft undercover jig).Moet zeggen dat ik de K3 perfect vind. Misschien is de K5 handiger maar ik heb het nog niet gemist, dus weet niet of het de meerprijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:55:
Ik heb een nieuwe boorhamer nodig. En ik boor nogal eens boven hoofd of op plaatsen waar het niet handig is om veel stof te maken.

Mijn oog viel op een Bosch GBH 2-23 REA. Heeft iemand ervaring met deze machine?
Kun je de afzuiging ook los kopen ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
enriqueeeee schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:33:
[...]

Kun je de afzuiging ook los kopen ?
Dit is een basic vraag die je met 3 seconden googlen kunt oplossen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

L.N. schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:36:
[...]

Zo kun je elke vraag hier wel beantwoorden...
Je kan alles op google vinden.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
enriqueeeee schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Zo kun je elke vraag hier wel beantwoorden...
Je kan alles op google vinden.. .
https://www.zamro.nl/prod...La9k839-NMCFQbjGwodoEoBlA

zelf wat moeite doen mag inderdaad best. dit is overigens de variant zonder dat microfilter ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaasplank op 18-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Dat is echt niet het zelfde... hier moet je een stofzuiger aan hangen.
Die andere doen het vol automatisch. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://images.bosch-professional.com/middle-east/en/productimages/usageimg/dust-extraction-hammer-with-sds-plus-gbh-2-23-rea-32562-32562.png

Dit is toch wel anders.

[ Voor 19% gewijzigd door enriqueeeee op 18-05-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
enriqueeeee schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:05:
[...]

dan zoek zelf maar fijn verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enriqueeeee schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:05:
[...]

[afbeelding]

Dit is toch wel anders.
Met ongeveer 2 minuten zoeken:
http://www.powertools-aft...Pckk5VDlEWV9EUlh6NUlLRXM9
Onderdeel 850. Kosten: 50 euro ex. btw.

Edit: Let wel op, ik kan dit product nergens los terugvinden op webwinkels. In verband met het niet nodig van een stofzuiger, denk ik dat de afzuiging geregeld word door de boorhamer zelf. Hierdoor denk ik dat deze afzuiger alleen werkt op Bosch machines die hierop ontworpen zijn, en dus zo'n afzuiger bij zit.

Edit 2: Lijkt erop dat mijn link niet werkt zoals verwacht. Vul in GBH 2-23 REA in onder productnaam. Selecteer de EU versie. Selecteer Afbeelding 2.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L.N. schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:36:
[...]

Laat ik dan zelf ook maar antwoorden, de vraag werd tenslotte aan mij gesteld.

Ik denk niet dat dat kan. Volgens mij zijn de behuizing van de machine en de afzuigunit op elkaar aangepast. Ook is de machine volgens mij ook een beetje aangepast, ivm de werking van het systeem.

Maar goed, zeker weten doe ik het niet. Google kan wellicht uitkomst bieden. Ik ben in ieder geval blij met dit machien. Doet het erg goed. Scheelt bijvoorbeeld veel opruimtijd en gemopper als er weer eens binnen in huis geboord moet worden oid.

Edit:
In verband met de reacties hierboven, en mensen die niet weten hoe eea werkt (en hoe de machine mij mij bevalt): Ik heb daar iets over geschreven: Verwijderd in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Worra schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:40:
Iemand ervaring met de Kreg Pockethole jig. Ik ben ervoor aan het kijken en twijfel tussen de verschillende versies. Mijn voorkeur nu gaat uit naar de K5. Worden de Kreg Jig's in Europa ook geleverd met vierkante schroefkoppen en zo ja hoe zijn die schroeven hier verkrijgbaar en zijn ze betaalbaar?
Ik heb de Kreg Jig Jr en die is voor nog geen €44,- te koop bij Amazon.de.

Ze leveren ze inderdaad met die vierkante (Robertson) schroefbit. Ik gebruik zelf altijd vergelijkbare schroeven van Hornbach, omdat de Kreg schroeven vrij prijzig zijn en die van de Hornbach hun werk ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:31

Dirty

Is it capputime yet?

Worra schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:40:
Je kunt de schroeven bij Kreg-shop ook als torx krijgen, zie aanbiedingsset.
Verder zijn ze ook bij Gereedschappro te krijgen, maar daar heb je de vierkante koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik wil over een tijdje een vandiktebank en een nieuwe schaaf aanschaffen; de eerste heb ik niet, de tweede heb ik hier enkel een oude rotte Bosch PHO-1 liggen. Voor een vandiktebank ligt de keus voorlopig bij een Triton TPT125 op advies van enkelen hier, en gezien ik van datzelfde merk de Superjaws XXL als een van mijn meestgebruikte en meest gewaardeerde gereedschappen zie kijk ik nu voor een schaaf naar de Triton TRPUL. Al wat ik er tot dusver over heb kunnen vinden impliceert dat het mooi tussen de low-end bouwmarktmeuk en het goeie spul in gesitueerd is, wat voor mij gezien het sporadische gebruik als een mooi compromis klinkt.

Ik heb een budget van ~150 euro, eventueel op te rekken naar 200, voor een schaaf. Is dan de Triton TRPUL een goeie keuze of zou ik beter voor wat anders kunnen gaan? Schaven zijn niet de gereedschappen waar ik heel erg veel mee doe en van weet.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
McGryphon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:31:
Ik wil over een tijdje een vandiktebank en een nieuwe schaaf aanschaffen; de eerste heb ik niet, de tweede heb ik hier enkel een oude rotte Bosch PHO-1 liggen. Voor een vandiktebank ligt de keus voorlopig bij een Triton TPT125 op advies van enkelen hier, en gezien ik van datzelfde merk de Superjaws XXL als een van mijn meestgebruikte en meest gewaardeerde gereedschappen zie kijk ik nu voor een schaaf naar de Triton TRPUL. Al wat ik er tot dusver over heb kunnen vinden impliceert dat het mooi tussen de low-end bouwmarktmeuk en het goeie spul in gesitueerd is, wat voor mij gezien het sporadische gebruik als een mooi compromis klinkt.

Ik heb een budget van ~150 euro, eventueel op te rekken naar 200, voor een schaaf. Is dan de Triton TRPUL een goeie keuze of zou ik beter voor wat anders kunnen gaan? Schaven zijn niet de gereedschappen waar ik heel erg veel mee doe en van weet.
Ik ben ook geen expert op het gebied van schaafmachines, maar Makita schijnt wel de betere elektrische schaafmachines te maken. Lees er iig veel positieve verhalen over.

De KP0800 is voor ongeveer €139,- te koop bij Amazon.de. Dat is even duur als de Triton en je zit kwalitatief misschien een segment hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 19-05-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Enige probleem daarmee is het systeempje hier thuis waar al het blauwe gereedschap van mijn pa is en al het gele van mij :+

Ik ga er eens naar kijken :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
McGryphon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:29:
Enige probleem daarmee is het systeempje hier thuis waar al het blauwe gereedschap van mijn pa is en al het gele van mij :+

Haha, dan moet je gewoon met een stift je naam er op schrijven ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Haha, dan moet je gewoon met een stift je naam er op schrijven ;)
Onderschat niet de proliferatie van autistiform gedrag in een gezin dat een GoT-mod heeft geproduceerd :+

Neuh, kleurtje zal ik me niet snel door laten tegenhouden, Makita gaat op de shortlist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
McGryphon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:31:

kijkvoer:

YouTube: 18V Planer Comparison - Dewalt, Makita, Milwaukee, Bosch, Hitachi

De Makita staat ook op mijn wishlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Indien het 18V zou worden was er geen andere keuze dan Dewalt, maar zal zo eens kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

McGryphon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Onderschat niet de proliferatie van autistiform gedrag in een gezin dat een GoT-mod heeft geproduceerd :+

Neuh, kleurtje zal ik me niet snel door laten tegenhouden, Makita gaat op de shortlist :P
Ik heb via MP een 'oude' makita 1100 schaaf machine gekocht, werkt als een trein veel vermogen en ouderwetse bouwkwaliteit in stalen koffer. Nieuwe messen erin en schaaft als een dolle. Mijn ervaring leert dat je dit soort machines ook rustig tweedehands aan kunt schaffen. Krijg je een goed product voor lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
offtopic:
Ik vind het doorgaans wel een fijn idee om huisdieren - net zoals kleine kinderen - uit de buurt te houden van klusplekken met elektrisch gereedschap en rondvliegende rommel. Just sayin'...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Nou daar is ie dan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22448618/Kranzle.jpeg

Eerste indruk: de prijs per kilo is in ieder geval lager dan de Kärcher die hij vervangt! Gelukkig zitten er grote wielen op, want anders zou je hem echt niet mee over het terrein willen slepen met zijn 39 kilo :+

Als het morgen iets beter weer is dan ga ik hem eens uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Tijdje terug de Festool VS 600 set met 8 sjablonen gekocht op MP samen met me of1000be toch leuke set bij elkaar. Nu er nog mee om leren gaan :+ en heel veel afvalhout verwerken voordat we er serieus mee aan de slag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Er is nu een Makita evenement in de VS bezig en ze hebben daar een paar mooie nieuwe accu-machines.

Een accu-invalzaag (2x18V) is wat mij betreft het mooiste. Verder ook een kantenfrees op accu en een compacte boorhamer (formaat Milwaukee M12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

McGryphon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:29:

Spuitbus gele autolak :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Die heb ik al, in exact de juiste RAL-kleur zelfs, maar laten we dat toch maar niet doen :+

Ja, die kleur zit in mijn standaardvoorraad :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Heeft het amerikaanse dewalt een duitse ralkleur? What went wrong?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

McG is een keertje langs geweest :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Metabo heeft twee nieuwe schuurmachines aangekondigd die wel erg veel op de Mira Deros lijken. De SXE 150 BL 2.5 en 5.0 Een versie met 2,5mm en met 5mm uitslag dus.

Ben benieuwd of dit simpelweg een Deros is met een Metabo sticker erop, of een Metabo machine op basis van het Deros ontwerp. Want volgens mij is zo een VarioTacho Constamatic(VTC) motor wel typisch iets van Metabo?

Afbeeldingslocatie: https://www.ideo.si/nohtek/400/59725216319.jpg

https://www.metabo.com/nl...xcenterschuurmachine.html

https://www.metabo.com/nl...archparam=sxe%2B150%2B2.5

[ Voor 19% gewijzigd door miekol op 20-05-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Raymond schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:25:
Heeft het amerikaanse dewalt een duitse ralkleur? What went wrong?
RAL 1003 is het iig; waarom weet ik niet :+

En daar moet je 9011 bij hebben als zwart

[ Voor 12% gewijzigd door McGryphon op 20-05-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
mutsje schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:37:Ik heb via MP een 'oude' makita 1100 schaaf machine gekocht, werkt als een trein veel vermogen en ouderwetse bouwkwaliteit in stalen koffer. Nieuwe messen erin en schaaft als een dolle. Mijn ervaring leert dat je dit soort machines ook rustig tweedehands aan kunt schaffen. Krijg je een goed product voor lagere prijs.
Makita 1100 oOo
Die zie je ook heel veel op de bouw, op MP vragen ze voor een schaaf van 20 jaar oud nog rustig €150.
Het ontwerp / "design" van die schaaf is volgens mij ook al 40 jaar hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

bluemoon23 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Makita 1100 oOo
Die zie je ook heel veel op de bouw, op MP vragen ze voor een schaaf van 20 jaar oud nog rustig €150.
Het ontwerp / "design" van die schaaf is volgens mij ook al 40 jaar hetzelfde.
Ik heb er vorig jaar 90 euro voor betaald, via MP ook splinternieuwe messen gekocht voor prikkie en machine werkt als een trein. Enige risico wat je loopt als je het laat versturen is dat de lagers niet goed zijn. In mijn geval was het prima in orde. Maar als je naar de nieuwprijs van deze machine kijkt... en inderdaad model is onveranderd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Nou, vandaag eens een aantal uurtjes met de Kränzle aan de slag gegaan. Het doel was om enkele tientallen jaren aan aangekoekte koeienmuck van onze stalvloer + muren te krijgen. Hoewel ik daar nog even werk aan heb, ligt dat zeker niet aan het gereedschap. Het is echt een wereld van verschil met de Kärchers die ik hiervoor heb gehad!

Hoewel de 160 bar die hij levert ook echt niet minder had moeten zijn, is het wel genoeg om er comfortabel mee te kunnen doen wat ik wilde doen. Het belangrijkste verschil vind ik het ultieme gevoel van Duitse degelijkheid. Alle materialen zoals de slangen zijn sterk maar toch heel soepel om mee te werken. De motor draait op volle kracht maar 1400 rpm, dus geen gejengel of veel lawaai. Vandaag heb ik hem zeker een uur of 6 continue gebruikt zonder ergens last van te hebben gehad. Ik ben er blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22448618/Kranzle%20vs%20muurtje.jpeg

Misschien een beetje uit de toon voor dit topic, maar dit is ook gereedschap toch? :Y) Gisteren heb ik namelijk ook nog een ander hulpmiddel(tje) aangeschaft voor de verbouwing:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22448618/Manitou.jpeg

We hebben nogal wat grote en zware klusjes te doen hier en het leek me wel praktisch om niet overal een aannemer of loonwerker voor te hoeven inhuren. Al is het maar voor het verplaatsen van pallets bouwmaterialen e.d.

Specs:
- Tilt 2800kg
- 4x4x4 (4WD en stuurt met 4 wielen)
- 6 meter bereik met de telescooparm
- Diverse tools om op de arm te bevestigen zoals deze grondbak of palletlepels

Nu nog even leren rijden ermee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

artificial_sun

Mazda Rx7

Vandaag mijn Makita ea3201s35a kettingzaag even getest. Ongeveer 1 kuub eik gezaagd. Takken tot 30 cm. Vrijdag ga ik de stam doen, die is 60 cm doorsnede.

Ik had deze op de Makita outlet gekocht vlak voor kerst. Was een keer gebruikt voor een demo. Toen had ik hem even getest op een paar blokjes, maar vandaag dus echt aan het werk gezet.

Ik heb lang zitten twijfelen of ik elektrisch, op accu of op benzine zou kopen. En eigenijk neigde ik al naar benzine, maar die super lage prijs in de outlet (120 euro oid) maakte het wel makkelijk.

Ik heb er iig geen spijt van, ik had er niet aan moeten denken om met een verlengsnoer door de tuin te lopen. Een een blad korten dan 30cm was voor dit hout echt te beperkt geweest.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:26
Ik wil 2 Bosch accuschroefboormachines aanschaffen, een lichte handzame (zoals de GSR 12V-15) en een zwaardere (zoals de GSR 18V-EC) met minimaal 4Ah

Nu ben ik ook geïnteresseerd in het FlexiClick systeem. Deze kan met zowel de lichte als de zwaarder machine gecombineerd worden.
Ik sta nu in dubio wat de meest handige combinatie is. Het FlexiClick systeem combineren met de lichte of de zware machine?
Persoonlijk denk ik dat je het FlexiClick systeem het meeste zult gebruiken bij lichtere werkzaamheden, dus dan zou de combi met de lichte machine voor de hand zou liggen. In combinatie met de zware machine zou het zware gewicht ook niet voor de hand liggen.

Maar nogmaals, ik sta in dubio. Hebben jullie nog andere overwegingen die juist voor de lichte of de zware machine zouden pleiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
tijs67 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 01:04:
Ik wil 2 Bosch accuschroefboormachines aanschaffen, een lichte handzame (zoals de GSR 12V-15) en een zwaardere (zoals de GSR 18V-EC) met minimaal 4Ah

Nu ben ik ook geïnteresseerd in het FlexiClick systeem. Deze kan met zowel de lichte als de zwaarder machine gecombineerd worden.
Ik sta nu in dubio wat de meest handige combinatie is. Het FlexiClick systeem combineren met de lichte of de zware machine?
Persoonlijk denk ik dat je het FlexiClick systeem het meeste zult gebruiken bij lichtere werkzaamheden, dus dan zou de combi met de lichte machine voor de hand zou liggen. In combinatie met de zware machine zou het zware gewicht ook niet voor de hand liggen.

Maar nogmaals, ik sta in dubio. Hebben jullie nog andere overwegingen die juist voor de lichte of de zware machine zouden pleiten?
Maakt het hebben van 2 boormachines de flexiclick systeem niet overbodig? De gsr 12v kan vrijwel de meeste schroefwerkzaamheden aan. Ik zou het op prijs laten komen. Scheelt t veel icm flexiclick dan zou ik gewoon twee normale machines nemen. Besef ook goed dat die opzetstukken aardig wat duiten kost. En waarom kijk je niet naar de gsb versie van de 18v-ec? Daar heb je ook de klopfunctie voor een tientje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:47

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Stoffel schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:30:
Nou, vandaag eens een aantal uurtjes met de Kränzle aan de slag gegaan. Het doel was om enkele tientallen jaren aan aangekoekte koeienmuck van onze stalvloer + muren te krijgen. Hoewel ik daar nog even werk aan heb, ligt dat zeker niet aan het gereedschap. Het is echt een wereld van verschil met de Kärchers die ik hiervoor heb gehad!

Hoewel de 160 bar die hij levert ook echt niet minder had moeten zijn, is het wel genoeg om er comfortabel mee te kunnen doen wat ik wilde doen. Het belangrijkste verschil vind ik het ultieme gevoel van Duitse degelijkheid. Alle materialen zoals de slangen zijn sterk maar toch heel soepel om mee te werken. De motor draait op volle kracht maar 1400 rpm, dus geen gejengel of veel lawaai. Vandaag heb ik hem zeker een uur of 6 continue gebruikt zonder ergens last van te hebben gehad. Ik ben er blij mee!

[afbeelding]

Misschien een beetje uit de toon voor dit topic, maar dit is ook gereedschap toch? :Y) Gisteren heb ik namelijk ook nog een ander hulpmiddel(tje) aangeschaft voor de verbouwing:

[afbeelding]

We hebben nogal wat grote en zware klusjes te doen hier en het leek me wel praktisch om niet overal een aannemer of loonwerker voor te hoeven inhuren. Al is het maar voor het verplaatsen van pallets bouwmaterialen e.d.

Specs:
- Tilt 2800kg
- 4x4x4 (4WD en stuurt met 4 wielen)
- 6 meter bereik met de telescooparm
- Diverse tools om op de arm te bevestigen zoals deze grondbak of palletlepels

Nu nog even leren rijden ermee :+
Das wel een leuk "tooltje". Snelle Google opdracht zegt mij dat het zo'n 10k kost. Als je hem veelvuldig gebruikt en weer verkoopt daarna is het een heel stuk beter dan telkens iemand inhuren indd.. >:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Brutalsranan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 03:19:
Maakt het hebben van 2 boormachines de flexiclick systeem niet overbodig? De gsr 12v kan vrijwel de meeste schroefwerkzaamheden aan. Ik zou het op prijs laten komen. Scheelt t veel icm flexiclick dan zou ik gewoon twee normale machines nemen. Besef ook goed dat die opzetstukken aardig wat duiten kost. En waarom kijk je niet naar de gsb versie van de 18v-ec? Daar heb je ook de klopfunctie voor een tientje meer.
Nee, twee boormachines geven je de mogelijkheid om in de één een boortje te zetten en in de ander een bitje, zodat je niet hoeft te wisselen van boor/bit/opzetstuk tussen voorboren en schroeven.

Flexiclick achtige systemen geven je wat meer mogelijkheden in moeilijk bereikbare plekken. Zo kun je met de excenter of de haakse kop op plekken komen waar je anders gewoon niet bij komt.

Vanuit dat oogpunt lijkt het hebben van meerdere opzetstukken handiger om te hebben voor een 10.8V systeem, want het punt van veel van die opzetstukken is om op moeilijk bereikbare plekken te komen, en een kleinere machine zal daar ook bij helpen.

Dan zou je voor de 18V kunnen kiezen voor één met klopfunctie, als je denkt dat je dat nodig gaat hebben. Is niet heel belangrijk, denk ik, goeie steenboor op een gewone machine bereik je hetzelfde mee, hooguit ietsjes langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Vraagje. Ik ben bezig met een complete verbouwing van mijn nieuwe huis.

Ik moet beide trappen onder en boven compleet kaal schuren (zit nu ook nog vol lijm resten) alle binnenkozijnen schuren en als alles binnen af is de complete buitengevel houten bekleding - die is van Red ceder maar is al jaaaaaren niet geverfd door vorige eigenaren.

Nu heb ik geen enkele schuurmachine. Mijn vader heeft wel een festool vlakschuurmachine die ik kan gebruiken. Ik weet dat ik een delta machine goed kan gebruiken en een rotex lijkt me voor de grote trappelen en buitengevel ook heel fijn. Ik ben niet iemand die elke maand aan het klussen is, maar hou wel van goed spul.

Huren kost grofweg 30 euro voor een machine per dag. Ik kan nooit langer dan 2 dagen achter elkaar er mee werken door mijn werk. Dus weekdeals zijn niet interessant om te huren.

Nou zat ik eens te rekenen en ik denk dat ik aan huurkosten toch al snel een smak geld kwijt ga zijn.

Dus ik dacht: kopen kan ook!

Maar wat!? Een festool rotex 90 of 125? Die heeft ook gelijk een delta schoen dus maar 1 apparaat nodig! Of toch een ander merk dat veel goedkoper is zoals metabo? Dilemma... Heb er geen verstand meer van en zie door bomen bos niet meer.

Wie kan helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door denpries op 22-05-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:30
Tweedehands een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zeker festool zou ik zonder teveel nadenken van marktplaats afhalen. Een gewone rts of dts. Slijtage / reserve onderdelen zijn makkelijk te krijgen, dus iets wat je een beetje oppoetst en opknapt kan je lekker mee vooruit.

Andere optie: rupes. Zelfde verhaal :)

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 22-05-2017 10:44 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Ik vind mijn metabo excentreer schuurmachine echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artificial_sun schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:33:
Vandaag mijn Makita ea3201s35a kettingzaag even getest. Ongeveer 1 kuub eik gezaagd. Takken tot 30 cm. Vrijdag ga ik de stam doen, die is 60 cm doorsnede.
Ik had deze op de Makita outlet gekocht vlak voor kerst. Was een keer gebruikt voor een demo. Toen had ik hem even getest op een paar blokjes, maar vandaag dus echt aan het werk gezet.
Nu weet ik niet wat je voor kettingolie gebruikt, maar heb er erg in dat je een biologisch afbreekbaar olierestant niet langer dan een maand of 3 in de machine moet laten zitten. ;)
Biologische olie is sowieso niet langer houdbaar dan ~2 jaar.

Ik meld het maar even, omdat ik net een eigen zaagmachine een paar dagen in de week heb gehad. :X :X
Twee jaar geleden vergeten de biologische olie weg te laten lopen en het zaagblad en de ketting waren intussen een taai klevende lollie geworden. :+
denpries schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:10:
......
Maar wat!? Een festool rotex 90 of 125? Die heeft ook gelijk een delta schoen dus maar 1 apparaat nodig! Of toch een ander merk dat veel goedkoper is zoals metabo? Dilemma... Heb er geen verstand meer van en zie door bomen bos niet meer.
Wie kan helpen?
Op een bandschuurmachine na schuurt er niets zo snel als een rotex. 8)
Er is zowel van Bosch als van Makita een lookalike waarvan de schijf een "gedwongen meename" heeft voor beide cirkelbewegingen.

De meer modale cirkelschuurders hebben dit feature niet en draaien slechts in 1 richting gedwongen mee, de tweede cirkelbeweging is louter passief.
Maar dat maakt wel alle verschil in schuursnelheid. :+

Het verschil in materiaalafname tussen een rotex en een doorsnee cirkelschuurder is erg groot, met een rotex ben je dan ook vaak uren eerder klaar.
Voor het schuren van een trap is een deltaschuurder ook erg handig voor de laatste hoekjes, gelukkig kunnen de nieuwe rotexen dat ook. ;)

Een doorsnee maar uitstekende kleine vlakschuurmachine van bijv. Flex (Festool kloon) kost je de kop niet en kan onmisbaar zijn voor het gevoeliger recht toe recht aan werk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:54

Ik moet beide trappen onder en boven compleet kaal schuren (zit nu ook nog vol lijm resten) alle binnenkozijnen schuren en als alles binnen af is de complete buitengevel houten bekleding - die is van Red ceder maar is al jaaaaaren niet geverfd door vorige eigenaren.
Ik heb mijn trap kaal gekregen met een Metabo lak-frees LF 724 S, Festool Rotex 90 en een kleine delta schuurmachine. Een stofzuiger aan de machines scheelt enorm in rommel!

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/922/sYE6eC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/924/rW3nMf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/923/mNI7Nh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
sebastiaanwezen schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb mijn trap kaal gekregen met een Metabo lak-frees LF 724 S, Festool Rotex 90 en een kleine delta schuurmachine. Een stofzuiger aan de machines scheelt enorm in rommel!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er netjes uit!

Festool stofzuiger heb ik :)

Lakfrees niet :( En ga ik er denk ik ook niet speciaal voor kopen of huren tenzij ik niet anders kan.
Grappig detail; mijn trap ziet er exact hetzelfde uit als op jouw bovenste plaatje. Er zat een dikke laag rubberachtige meuk op die ik er af moest krabben met een steekbijtel eerst, maar een lijmlaagje blijft er wel op.

Gaat het wel lukken denk je zonder die lakfrees?

Verder; trap zit vol met van die kleine krammetjes die net wel/net niet uitsteken. Waar vloerbedekking aan vast zat; hoe haal ik die het best weg? Of schuur je er overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Is juist die rommel er niet makkelijk af te krijgen met een multitool met bijteltje/schraper?

Dat gaat schuren lijkt me een garantie voor bulkkorting op schuurpapier gaan krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
sebastiaanwezen schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:50:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ohja, en standaard wordt ie met 'zacht' schuurvoet rond en delta geleverd. Hard kun je ook kopen, maar heb er niet genoeg verstand van om in te schatten wat nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Nu weet ik niet wat je voor kettingolie gebruikt, maar heb er erg in dat je een biologisch afbreekbaar olierestant niet langer dan een maand of 3 in de machine moet laten zitten. ;)
Biologische olie is sowieso niet langer houdbaar dan ~2 jaar.

Ik meld het maar even, omdat ik net een eigen zaagmachine een paar dagen in de week heb gehad. :X :X
Twee jaar geleden vergeten de biologische olie weg te laten lopen en het zaagblad en de ketting waren intussen een taai klevende lollie geworden. :+
Ik weet het, doorspoelen met motor olie stond er. Ik gebruik als ketting olie koolzaad olie, dat is in iedergeval niet schadelijk voor mijn zaag, tuin, katten en kippen. Als ik vrijdag alles gezaagd heb ga ik mijn zaag in ieder geval goed wegleggen.

Volgens mij moet de brandstof er toch ook uit? Ik gebruik Aspen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Laatst online: 12:54
Alle krammetjes voor dat je gaat schuren verwijderen anders heb je de kans dat je de machines beschadigd. Ik heb de krammetjes gewoon met een tang kunnen verwijderen. Afgebroken krammetjes kun je er eventueel ook verder in slaan als ze niet met een tang te pakken zijn.

Ik heb de lakfrees in eerste instantie kunnen huren, en heb hem daarna zelf aangeschaft omdat hij zo goed beviel. Met ik heb de trap met de lakfrees in een een uurtje kaal gekregen incl lijmresten.

Wel eerst met de festool rotex 90 geprobeerd maar dit was niet te doen omdat de pad steeds volloopt met lijm. Kan alsnog wel maar dan zul je eerst de lijmresten op een andere manier moeten verwijderen.

De stootborden waren dusdanig slecht dat ik nieuwe voorzet stootborden van MDF heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/923/p1NC5m.jpg
denpries schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Ohja, en standaard wordt ie met 'zacht' schuurvoet rond en delta geleverd. Hard kun je ook kopen, maar heb er niet genoeg verstand van om in te schatten wat nodig is
Zelf heb ik beide schuurvoeten, ik heb de trapdelen met de harde schuurvoet gedaan om deze weer vlak te krijgen. De zachte heb ik gebruikt om de ronde hoekjes weer netjes te krijgen maar het zou in principe ook met maar één schuurvoet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
miekol schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:54:
Metabo heeft twee nieuwe schuurmachines aangekondigd die wel erg veel op de Mira Deros lijken. De SXE 150 BL 2.5 en 5.0 Een versie met 2,5mm en met 5mm uitslag dus.

Ben benieuwd of dit simpelweg een Deros is met een Metabo sticker erop, of een Metabo machine op basis van het Deros ontwerp. Want volgens mij is zo een VarioTacho Constamatic(VTC) motor wel typisch iets van Metabo?

[afbeelding]

https://www.metabo.com/nl...xcenterschuurmachine.html

https://www.metabo.com/nl...archparam=sxe%2B150%2B2.5
Dit is een donkergroene Mirka. De vorm, de knoppen, stofafzuiging, snoeranker, dit dat alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Valt dit ook onder gereedschap? O-) Ja toch? :P

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/EleksMaker_A3_laser_5500mW_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/EleksMaker_A3_laser_5500mW_2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/EleksMaker_A3_laser_5500mW_3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/EleksMaker_A3_laser_5500mW_4.jpg

Helaas niet sterk genoeg om bijvoorbeeld door hout of plexiglas te snijden, maar zeker leuk om te graveren, etc... Ben dus zeer benieuwd als die hier is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Gisteren via MP een Festool 26 CTM stofzuiger met accessoire set en longlive zak gescored.
@Atmoz ik vind wel dat dit onder gereedschap valt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Atmoz, nu kun jij jouw eigen bierviltjes laseren. Voor elk soort bier een eigen viltje of allemaal met het logo van jouw escaperoom......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Nice Atmoz! Ik heb er ook al eens naar zitten kijken maar ben toen toch maar afgehaakt omdat ik niet echt kon verzinnen wat ik ermee zou gaan doen, buiten wat spelen. Waar ga jij hem voor gebruiken als ik vragen mag?

Zo staat er hier ook een hele mooie draaibank te verstoffen. Geweldig enzo, totdat ik erachter kwam dat ik na dat houten wijnglas eigenlijk niet zoveel tafelpoten en trapleuningen nodig had :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Stoffel schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:52:
Nice Atmoz! Ik heb er ook al eens naar zitten kijken maar ben toen toch maar afgehaakt omdat ik niet echt kon verzinnen wat ik ermee zou gaan doen, buiten wat spelen. Waar ga jij hem voor gebruiken als ik vragen mag?

Zo staat er hier ook een hele mooie draaibank te verstoffen. Geweldig enzo, totdat ik erachter kwam dat ik na dat houten wijnglas eigenlijk niet zoveel tafelpoten en trapleuningen nodig had :+
Dit is precies dezelfde reden dat ik ben gestopt met het kijken naar een cnc freesmachine, al jeukt het nog af en toe wel al zijn de prijzen niet goed te praten met wat je er misschien allemaal mee doet. Misschien dat er nog eens een X-carve of iets dergelijks komt.

Ik heb ook wat nieuws, eigenlijk een projectje want er moet nog wel wat aan gebeuren voordat hij gebruiksklaar is. Maar kon hem voor een leuke prijs overnemen en kon hem niet laten schieten.
Kity 636, met 380V motor, welke veranderd wordt ik een 230V want heb geen 380V aansluiting thuis. Zelfs de handleiding zit er nog bij al heb je er niet veel aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Ip6O9X.png

[ Voor 7% gewijzigd door Andyk125 op 22-05-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Isdat zo'n kity?

Daar staan al een paar restauratieprojectjes van op woodworking.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Andyk125 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Ik heb ook wat nieuws, eigenlijk een projectje want er moet nog wel wat aan gebeuren voordat hij gebruiksklaar is. Maar kon hem voor een leuke prijs overnemen en kon hem niet laten schieten.

[afbeelding]
Nice! Is het een Inca of een Kity? Ik denk de laatste. Heb je dit topic op Woodworking.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Raymond schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:09:
Isdat zo'n kity?

Daar staan al een paar restauratieprojectjes van op woodworking.nl :)
Ja inderdaad, op youtube staat ook een filmpje erover. Vandaar dat ik hem aangeschaft heb :P
Het moest een goede stevige machine worden maar vooral voor hobby werkzaamheden. Een vlak -vandiktebank van 100+ kilo was me iets te gortig. Daarnaast is het lastig om een goede 230V te vinden, deze zijn vaak zo weg.
L.N. schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Nice! Is het een Inca of een Kity? Ik denk de laatste. Heb je dit topic op Woodworking.nl al gezien?
Ja had ik inderdaad gelezen, al moet ik me een keer aanmelden voor het forum want ik kan de foto's nooit zien..

[ Voor 54% gewijzigd door Andyk125 op 22-05-2017 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Atmoz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:05:
Valt dit ook onder gereedschap? O-) Ja toch? :P
Is dat deze?
https://www.banggood.com/...bling-Kits-p-1009577.html

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 22-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:42
Nee dat kan niet, dat is veel te goedkoop voor Atmoz :D

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

Nu heb ik geen enkele schuurmachine. Mijn vader heeft wel een festool vlakschuurmachine die ik kan gebruiken. Ik weet dat ik een delta machine goed kan gebruiken en een rotex lijkt me voor de grote trappelen en buitengevel ook heel fijn. Ik ben niet iemand die elke maand aan het klussen is, maar hou wel van goed spul.

Huren kost grofweg 30 euro voor een machine per dag. Ik kan nooit langer dan 2 dagen achter elkaar er mee werken door mijn werk. Dus weekdeals zijn niet interessant om te huren.

Nou zat ik eens te rekenen en ik denk dat ik aan huurkosten toch al snel een smak geld kwijt ga zijn.

Dus ik dacht: kopen kan ook!

Wie kan helpen?
Ik heb toevallig een DTS, een Rotex 90 en een 150, ik wil mijn mening wel delen. ;)

Voor de trap zou ik een Rotex 90 nemen als de trap dicht is, anders een Rotex 150. Je zou een dichte trap ook met de 150 kunnen doen maar zelf zou ik de voorkeur dan aan een 90 geven, werkt net even makkelijker. Zorg bij een dichte trap wel voor de beschermkap die bij beide leverbaar is.

Voor de kozijnen zou je voor de Rotex 90 kunnen gaan, maar in mijn ervaring is die toch wat zwaar wanneer je boven je macht moet werken. Dan zou ik liever een DTS (de delta) gebruiken. Wanneer je naast de trap en de kozijnen ook nog grote oppervlakten moet schuren zoals de gevel, deuren of een vloer, dan zou ik de Rotex 150 en een DTS nemen, dan ben je het flexibelst en snel klaar. Grote oppervlakten met de 90 is een drama, kan wel, maar is niet leuk.

Het is een lastige keus, maar met geen van de machines doe je een miskoop. De Rotex 90 met delta zool is het flexibelst, maar is voor grote oppervlakten minder geschikt. De Rotex 150 is een beest, die trekt grote stukken snel kaal of schuurt ze superfijn op. De DTS is dan weer licht en makkelijk hanteerbaar, fijn voor smallere randen en boven het hoofd werken zoals bij kozijnen.

Als ik moest kiezen, dan zou ik de 150 en de DTS nemen zoals ik al zei. En koop een stofzuiger en goede oordoppen! :D

Hopelijk heb je er wat aan.

edit:
Ik heb het niet over de 125 gehad, dat komt door persoonlijke voorkeur. Maar volgens mij verschillen ze relatief weinig, anders dan de oppervlakte van de zool. Je zou i.p.v. 150 dus ook 125 kunnen lezen! :)

edit:
Nog even verder gekeken, de 150 is wel meer een beest dan de 125, vermogen is een stuk hoger (720W t.o.v. 500W) en de schuuruitslag is ook groter (5mm t.o.v. 3,5mm). De prijs is zou dan de doorslag moeten geven, 550,- t.o.v 465,-

[ Voor 6% gewijzigd door freggel op 22-05-2017 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Remy!!!! schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:18:
Nee dat kan niet, dat is veel te goedkoop voor Atmoz :D
Haha, inderdaad. $429, wat een paupermachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Stoffel schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:52:

Thanks!
Ik wil hem om te beginnen gaan gebruiken om namen/teksten te graveren in hout.
En daarnaast om snel malletjes te maken om dingen te verven/spuiten. Dus van papier/plastic/sticker/etc...
Als je eenmaal zo'n ding hebt ga je vanzelf wel leuke dingen verzinnen :)

En ik zie het als opstapje/tussenstap naar een "echte" CNC-laser. Eentje waarmee je wél hout en plexiglas kan snijden.
Yep, dat is hem :)

[ Voor 64% gewijzigd door Atmoz op 22-05-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Lidl heeft een kruislijnlaser te koop vanaf woensdag/donderdag. Misschien een redelijk alternatief voor de alibaba lasers die hier voorbij zijn gekomen. Of hadden die meer mogelijkheden?

Iemand ervaring met deze laser?

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kruislijnlaser/p100217917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Raymond schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:25:
Wie van jullie heeft die "luxe" ecotools klemmen? Op de foto zien ze er wel vergelijkbaar met een Bessey uit. Zijn ze de 22 euro voor een 600mm versie waard? Scheelt dik een factor 2 met een Bessey.

Ikzelf heb cheapies en klemmen van Bessey. En de Bessies zijn wel beter, maar niet zo goed als twee cheapies. Dus ik sta wel open voor een budgetalternatief. Zeker als ze er iig op de foto zo goed uitzien als die van Ecotools :)
Licht schopje want gaat hard,

Bedoel jij die snelspanners op ecotools? https://www.ecotools.nl/snelspanner-900-x-65-mm-prof/

Mijn vader bracht deze laatst mee omdat we met mijn keuken bezig zijn. Prima dingen imho voor die prijs.
Uiteraard niet zo goed als zijn besseys die hij ook heeft, maar omdat hij ook al een dagje ouder wordt zijn deze super makkelijk en grip genoeg.

Mooie aan deze is trouwens ook dat je het uiteinde aan de andere kant kan zetten, dus ivp klemmen kan je ook rekken.

Heb er zelf nu ook een setje van in de mand zitten, moet alleen nog even wachten met checkout.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bokkie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:01:
[...]

Bedoel jij die snelspanners op ecotools? https://www.ecotools.nl/snelspanner-900-x-65-mm-prof/
Nee, juist deze:
https://www.ecotools.nl/lijmtangen/
(en dan de bovenste, niet die onderste met zwarte bekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Bokkie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:01:
[...]

Mijn vader bracht deze laatst mee omdat we met mijn keuken bezig zijn. Prima dingen imho voor die prijs.
Uiteraard niet zo goed als zijn besseys die hij ook heeft, maar omdat hij ook al een dagje ouder wordt zijn deze super makkelijk en grip genoeg.

Mooie aan deze is trouwens ook dat je het uiteinde aan de andere kant kan zetten, dus ivp klemmen kan je ook rekken.

Heb er zelf nu ook een setje van in de mand zitten, moet alleen nog even wachten met checkout.
Dat uit elkaar duwen (rekken) kunnen de Bessey's ook. Ik zou persoonlijk meteen goede klemmen kopen. Daar heb je uiteindelijk het meeste plezier van. Hierbij geldt mijns inziens: goedkoop = duurkoop. Die goedkope dingen gaan geheid ooit kapot, en dan moet je alsnog die (duurdere) Bessey's (en een ander A-merk) kopen omdat je je niet weer zo wilt ergeren, en omdat je het nu wel beu bent om steeds klemmen te moeten kopen.

Koop ze dan meteen denk ik dan altijd :)

Bovendien werkt het echt een stuk prettiger met fatsoenlijk gereedschap. Het nodigt zeg maar uit om aan een klus te beginnen, ook al heb je soms wat minder zin!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Atmoz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:15:
[...]

Dat uit elkaar duwen (rekken) kunnen de Bessey's ook. Ik zou persoonlijk meteen goede klemmen kopen. Daar heb je uiteindelijk het meeste plezier van. Hierbij geldt mijns inziens: goedkoop = duurkoop. Die goedkope dingen gaan geheid ooit kapot, en dan moet je alsnog die (duurdere) Bessey's (en een ander A-merk) kopen omdat je je niet weer zo wilt ergeren, en omdat je het nu wel beu bent om steeds klemmen te moeten kopen.

Bovendien werkt het echt een stuk prettiger met fatsoenlijk gereedschap. Het nodigt zeg maar uit om aan een klus te beginnen, ook al heb je soms wat minder zin!
Ik heb een aantal goede lijmklemmen en een hele stapel goedkopere klemmen. Soms heb je gewoon een hele bult klemmen nodig, en ik ga geen 12 stuks 900mm Bessey kopen voor die eens in de paar jaar dat ik een tafelblad verlijm :P

Ik ben het met je eens betreffende de voordelen van goeie klemmen, maar die kan je ook kopen als aanvulling op nog bruikbare goedkopere klemmen, als er niet direct het geld is voor mooi spul kan je in dit geval het goedkopere spul kopen en later gewoon incidenteel nog beschikbaar hebben, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

McGryphon schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:20:
[...]

Ik heb een aantal goede lijmklemmen en een hele stapel goedkopere klemmen. Soms heb je gewoon een hele bult klemmen nodig, en ik ga geen 12 stuks 900mm Bessey kopen voor die eens in de paar jaar dat ik een tafelblad verlijm :P

Ik ben het met je eens betreffende de voordelen van goeie klemmen, maar die kan je ook kopen als aanvulling op nog bruikbare goedkopere klemmen, als er niet direct het geld is voor mooi spul kan je in dit geval het goedkopere spul kopen en later gewoon incidenteel nog beschikbaar hebben, imo :)
Das is een mooie tussenoplossing inderdaad :D
En ik kan het wel begrijpen dat je niet 12 stuks 900mm van een duur merk wilt ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freggel
Raymond schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:15:
[...]

Nee, juist deze:
https://www.ecotools.nl/lijmtangen/
(en dan de bovenste, niet die onderste met zwarte bekken).
Ik heb de kleintjes van deze serie en die zijn best goed, om eerlijk te zijn. Het zijn geen Bessey's, maar ze doen het vooralsnog prima voor 't geld. Ik heb bejaarde Bessey's die het net zo goed doen, dus de vraag is of dat deze het na 20/30 jaar nog steeds goed zijn, maar goed, voor 't geld..

Lang verhaal kort, de Bessey's zijn beter, maar of je het merkt bij "normaal" gebruik, dat vraag ik me af. Als je de KliKlamps zou willen, dan zou ik de originele kopen, dat dan wel. Ik zou deze zo weer kopen voor 't geld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freggel
Atmoz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:22:
[...]

Das is een mooie tussenoplossing inderdaad :D
En ik kan het wel begrijpen dat je niet 12 stuks 900mm van een duur merk wilt ja ;)
Willen hebben wel denk ik, willen betalen is een ander verhaal vermoedelijk! >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Afbeeldingslocatie: https://imagestoreretrieval.aspos.nl/Product/Front/150914/c4df3b57-b03a-420b-bc62-98d92820a62b.jpg

https://www.bouwmaat.nl/s...dium=email&utm_term=senco
Best geinig en een nette prijs (369 eur ex). Ik gebruik het helaas niet maar zo'n l-boxx formaat is best chique

[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 22-05-2017 22:01 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie geen l-boxx? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb al een stapeltje besseys. Doen het idd prima. Maar er zit een factor 2-3 prijsverschil tussen. Bij de meeste klussen kan ik prima uit de voeten met de besseys die ik heb, maar af en toe moet er iets meer of groters worden geklemd. En om daarvoor voor 500 euro aan besseys aan te schaffen, als ik met 200 euro klaar kan zijn, vind ik een beetje zonde. Die overige 300 euro kan ik dan weer aan iets anders besteden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Raymond schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:16:
[...]

Ik heb al een stapeltje besseys. Doen het idd prima. Maar er zit een factor 2-3 prijsverschil tussen. Bij de meeste klussen kan ik prima uit de voeten met de besseys die ik heb, maar af en toe moet er iets meer of groters worden geklemd. En om daarvoor voor 500 euro aan besseys aan te schaffen, als ik met 200 euro klaar kan zijn, vind ik een beetje zonde. Die overige 300 euro kan ik dan weer aan iets anders besteden :)
Sja, zo denk ik er ook over; ik zou best een paar kisten vol Bessey klemmen hebben, maar om daar nou honderden euro's tegenaan te smijten, tsja.. Hoe vaak heb ik ze nou allemaal in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heeft er iemand ervaring met het meenemen van dit soort kits uit de US:
Makita: http://www.homedepot.com/...t-6-Piece-XT601/205951785
Dewalt: http://www.homedepot.com/...5-Tool-DCK520D2/206510145
Milwaukee: http://www.homedepot.com/...-Tool-2695-25CX/301113053
Ridgid: http://www.homedepot.com/...t-5-Piece-R9652/205883898

Lader zal niet werken maar die zijn overal te krijgen als je deze al niet hebt. Garantie is ook een puntje maar prijs wel heel aantrekkelijk lijkt het. Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 38% gewijzigd door Sethro op 22-05-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Invoerrechten?

Grote kans dat je bij de lader er alleen maar een NL stekker aan hoeft te knopen, schakelelectronica werkt vaak van 100-250 volt.

Check ook ebay eens. Daar zijn een paar grote en goede winkels op actief, die ook relatief voordelig naar NL leveren.

Bij deze toko heb ik het nodige gekocht: http://stores.ebay.com/Hardware-Sales-Inc (maar die zijn met deze kit wat duurder zie ik en rekenen nu 100 dollar verzendkosten). Maar er zijn er meer :)

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond op 22-05-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Ga over 3wkn met de familie die kant op en zou dus 430 euro pp vrij kunnen invoeren. Ook geen verzendkosten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sethro schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:36:
Heeft er iemand ervaring met het meenemen van dit soort kits uit de US:
Makita: http://www.homedepot.com/...t-6-Piece-XT601/205951785
Dewalt: http://www.homedepot.com/...5-Tool-DCK520D2/206510145
Milwaukee: http://www.homedepot.com/...-Tool-2695-25CX/301113053
Ridgid: http://www.homedepot.com/...t-5-Piece-R9652/205883898

Lader zal niet werken maar die zijn overal te krijgen als je deze al niet hebt. Garantie is ook een puntje maar prijs wel heel aantrekkelijk lijkt het. Wat zie ik over het hoofd?
Je mag volgens mij geen lithium ion accu's meenemen. Ook niet in je ruimbagage. Die kunnen exploderen en dat is niet gunstig voor het vliegtuig. Je kan dus wel losse machines aanschaffen.

Ridgid zou dan nog kunnen werken met AEG accu's hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Framoes schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:48:
[...]

Je mag volgens mij geen lithium ion accu's meenemen. Ook niet in je ruimbagage. Die kunnen exploderen en dat is niet gunstig voor het vliegtuig. Je kan dus wel losse machines aanschaffen.

Ridgid zou dan nog kunnen werken met AEG accu's hier.
Goede, had ik niet aan gedacht. Volens dit artikel mogen 2 batterijen tot 100Wh in de handbagage worden vervoerd. Dat zou dus net gaan.

https://www.faa.gov/about...sengers_and_batteries.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

[...]

Klopt,

Ik ga nu verhuizen naar eenhuis (kom van een flat) dus heb nooit echt ruimte gehad en behoefte voor goed gereedschap zeg maar.

Besseys indien nodig kan ik zo bij mijn pa lenen (10 mins rijden) dus daarom ook gewoon die snelspanners nu op de lijsst staan.

Maar eerst huis en langzaamaan gereedschap maar op niveau brengen met wat ik nodig heb. :)
Had al goede basic schroevendraaiers en tangen etc, Voor dit huis mijn 20 jaar oude accuu schroef/boor weggegooid en vervangen voor een Hitachi, Al workmate gehaald en afkortzaag. voorlopig weer even goed zo :+

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Raymond schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:42:
Grote kans dat je bij de lader er alleen maar een NL stekker aan hoeft te knopen, schakelelectronica werkt vaak van 100-250 volt.
Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan. Ik heb een jaar of 8 geleden een BHP451 gekocht in de VS en de DC18RA die daar bij zat heeft enkel 110V op het typeplaatje staan. Er zijn sites beschikbaar om dit te modden bijvoorbeeld http://www.schneordesign.com/Avi/Makita/makita_mod1.htm . Voor de huidige lader, de DC18RC, lijkt het erop dat er ook een specifieke 110V lader is.

Gelukkig kost een nieuwe 230v lader 'maar' 43,- bij een Nederlandse webshop maar dat is wel iets om even rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Raymond schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:25:
Wie van jullie heeft die "luxe" ecotools klemmen? Op de foto zien ze er wel vergelijkbaar met een Bessey uit. Zijn ze de 22 euro voor een 600mm versie waard? Scheelt dik een factor 2 met een Bessey.

Ikzelf heb cheapies en klemmen van Bessey. En de Bessies zijn wel beter, maar niet zo goed als twee cheapies. Dus ik sta wel open voor een budgetalternatief. Zeker als ze er iig op de foto zo goed uitzien als die van Ecotools :)
Sorry heb helemaal over je vraag heen gelezen, ik heb de volgende ecotools lijmklemmen:
https://www.ecotools.nl/lijmtang-300-x-120-mm/.

Daarnaast veel oude bessey lijmklemmen van mijn schoonvader nog liggen, en de bovenstaande lijmklemmen doen daar absoluut niet onder. Voor het aanspannen vindt ik de ecotools variant nog fijner, omdat deze niet rond is en je veel makkelijker kracht kunt zetten. Dit zul je bij de variant van jou ook hebben omdat de hendel niet van hout is.

Daarnaast ook nog goedkoper lijmklemmen liggen van de action, deze doen ook zijn werk prima. Voor de langere lengtes heb ik bessey buisklemmen, de buizen kun je makkelijk bij elke sanitair winkel in duitsland bestellen waar ze ook nog maar 1/3 van de kosten hier zijn en je hebt er direct het juiste draad op.

Snelspan klemmen ben ik zelf nooit zo gek op, vaak plastic rommel. Als je ze dan haalt zorg wel voor de stalen variant. Maar voor het geldverschil draai ik wel wat vaker om te kunnen spannen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 23-05-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 20:57
Was al een tijdje opzoek naar een vrij simpele decoupeerzaag omdat alles met de hand zagen niet echt lekker werkt.

Kwam vandaag deze tegen op Ibood, leek me een prima deal als ik de prijzen bij andere webshops vergeleek.

http://www.ibood.com/diy-...oupeerzaag-in-koffer.html

Iemand ervaring met deze machine?

[ Voor 5% gewijzigd door Julian97 op 23-05-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:01
Julian97 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:56:
Was al een tijdje opzoek naar een vrij simpele decoupeerzaag omdat alles met de hand zagen niet echt lekker werkt.

Kwam vandaag deze tegen op Ibood, leek me een prima deal als ik de prijzen bij andere webshops vergeleek.

Iemand ervaring met deze machine?
hij is ondertussen al uitverkocht...

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sethro schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:56:
[...]

Goede, had ik niet aan gedacht. Volens dit artikel mogen 2 batterijen tot 100Wh in de handbagage worden vervoerd. Dat zou dus net gaan.

https://www.faa.gov/about...sengers_and_batteries.pdf
Je kan dus maximaal 2 stuks 5Ah accu's meenemen. Dat maakt het een stuk interessanter. Een nieuwe lader kopen is nog wel te overzien.
Julian97 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:56:

Prima prijs en Metabo is in principe altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Je kan dus maximaal 2 stuks 5Ah accu's meenemen. Dat maakt het een stuk interessanter. Een nieuwe lader kopen is nog wel te overzien.
Note: een Flexvolt accu mag dan weer niet. Dat is naar spec namelijk 3x40Wh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, naast de lader dus weinig bezwaren en wel een goede prijs.

Mijn beeld is dat de merken (Makita, DeWalt, Milwaukee, Ridgid) elkaar niet veel ontlopen.

Ik ben in de markt voor een schroef/impact driver, (klop)boor, cirkelzaag en excentrische schuurmachine. Zaken als lampen en tassen zijn mooi meegenomen.

Makita lijkt het grootste assortiment te hebben op 18V wat wel fijn is ivm. toekomstige uitbreidingen. Zijn er nog andere redenen om voor ene of andere merk te kiezen? Ook is de Makita lader te modden en de anderen niet voor zover ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:57:

Mijn beeld is dat de merken (Makita, DeWalt, Milwaukee, Ridgid) elkaar niet veel ontlopen.
Ridgid is duidelijk minder dan de andere drie, die elkáár weinig ontlopen.
Ik ben in de markt voor een schroef/impact driver, (klop)boor, cirkelzaag en excentrische schuurmachine. Zaken als lampen en tassen zijn mooi meegenomen.

Makita lijkt het grootste assortiment te hebben op 18V wat wel fijn is ivm. toekomstige uitbreidingen. Zijn er nog andere redenen om voor ene of andere merk te kiezen? Ook is de Makita lader te modden en de anderen niet voor zover ik kan vinden.
Met Makita zou je gewoon goed moeten zitten met die eisen. Geloof dat excenterschuurmachines op accu nog niet heel erg algemeen zijn, voor de andere tools zou je bij Dewalt, Milwaukee en Makita alle drie erg goed zitten en ook met Ridgid zeker uit de voeten moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Oops verkeerd gekeken, desalnietemin toch een mooi product.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.........
Veel machines kunnen handig zijn voor gebruik in een snoerloos bestaan, maar voor schuurmachines zie ik dat nog niet zo snel gebeuren. :+

Dat zijn nu typisch machines die je voor een lange tijd achter elkaar wilt kunnen gebruiken en dan ben je imho beter af mét een snoertje. ;)
Daarnaast maakt een 18V accu zo'n machine niet bepaald lichter of compacter, best lastig als je zo langdurig boven je hoofd moet werken.
Nee, die machine zou ik niet snel kopen. O-)

Een 18V acculamp heb ik ergens liggen, maar gebruiken doe ik hem nooit.
Hoofdlampjes vind ik persoonlijk stukken handiger, of deze compacte led looplampen die in iedere gereedschapskoffer gaan passen.
Makita lijkt het grootste assortiment te hebben op 18V wat wel fijn is ivm. toekomstige uitbreidingen. Zijn er nog andere redenen om voor ene of andere merk te kiezen?
Het uitgebreide ecosysteem is zeker een grote pre voor Makita.
Afhankelijk van je eventuele wensen om op termijn verder uit te breiden, moet je uiteraard ook de prijzen goed in de gaten houden.
Als je voor de helft van het geld een kwalitatief vergelijkbare set van Bosch, Metabo, DeWalt, Milwaukee, of Hitachi kunt aanschaffen, dan zou ik mij toch nog even goed op het hoofd krabben.
Ook is de Makita lader te modden en de anderen niet voor zover ik kan vinden.
Hier zou ik zo'n ingrijpende keuze niet door laten beïnvloeden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Een schuurmachine zou ik ook niet op accu kopen. Die koppel ik toch altijd vast aan de slang van mijn stofzuiger (beter schuurresultaat, schuurpapier gaat langer mee en minder stof). Het heeft niet veel zin om een schuurmachine zonder kabel te kopen om er vervolgens een stofzuigerslang aan te hangen.

Voor mijn invalzaag geldt hetzelfde, maar er zijn wel situaties waar een cirkelzaag op accu handig is, bv ruwbouw, skeletbouw en ander zaagwerkzaamheden buiten waar het stof geen probleem is.

Rigid zou ik niet kopen, omdat dit in Europa lastig te krijgen is. Hoewel sommige AEG- onderdelen ook passen. Waarschijnlijk heb je met meeste prijsvoordeel als je voor een Amerikaans merk gaat (Dewalt of Milwaukee). Ik ben een fan van Milwaukee, maar met Dewalt is weinig mis. Milwaukee is iets meer geschikt voor het fijnere werk, terwijl Dewalt wat ruwer is (maar daardoor beter tegen mishandeling kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

Makita heeft naar mijn idee de meeste voordelen: groot assortiment en de prijs/kwaliteit zit goed. Ik heb zelf een redelijk aantal accumachines van ze en ben er zeer tevreden over. Qua prijs zitten ze in Nederland lager dan Milwaukee en gelijk aan DeWalt, dacht ik.

De Makita set is iets duurder dan de andere, maar heeft wel een machine extra (slijptol dacht ik) en 3Ah accu's. De DeWalt set lijkt kleinere accu's te hebben (formaat van 1,5 of 2Ah) en Milwaukee een 1,5Ah en 3Ah accu.

Ridgid verkopen ze hier niet, dus die zou ik niet halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22448618/Manitou%20in%20hok.jpeg

Zo, die staat in zijn hok. Zoals te zien heeft hij hier en daar wel eens lichte touché gehad :+ Het leek me wel een leuk project om eens wat restauratie van plaat- en spuitwerk te gaan proberen. Daarnaast een mooi excuus om de werkplaats nog wat verder in te richten :Y) Onderweg:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22448618/Airpress.PNG

En al hier:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22448618/Uitdeukspulletjes.jpeg

Nu nog eens even uitzoeken wat er komt kijken bij het bouwen van een beetje een bruikbare zelfbouw spuitcabine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Zo setje Wera VDE Torx erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/826550_BB_00_FB/wera-167i6-vde-schroevendraaierset-6-delig-torx.jpg?x=520&y=520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Stoffel schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:25:
[afbeelding]

Zo, die staat in zijn hok. Zoals te zien heeft hij hier en daar wel eens lichte touché gehad :+ Het leek me wel een leuk project om eens wat restauratie van plaat- en spuitwerk te gaan proberen. Daarnaast een mooi excuus om de werkplaats nog wat verder in te richten :Y) Onderweg:

[afbeelding]

En al hier:

[afbeelding]

Nu nog eens even uitzoeken wat er komt kijken bij het bouwen van een beetje een bruikbare zelfbouw spuitcabine :)
Waarom orion en geen euro?

En wat heb je nodig? Het liefst een straalcabine...
om te spuiten zoek je een olie/waterafscheider, zo dicht mogelijk bij je spuitpistool.
Je hebt een ruimte nodig, met ventilatie en gefilterde overdruk. En goede verlichting.

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 24-05-2017 14:06 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Framoes schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:35:
Lidl heeft een kruislijnlaser te koop vanaf woensdag/donderdag. Misschien een redelijk alternatief voor de alibaba lasers die hier voorbij zijn gekomen. Of hadden die meer mogelijkheden?

Iemand ervaring met deze laser?

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kruislijnlaser/p100217917
Even mezelf bumpen.

Iemand een idee of dit de moeite waard zou zijn om te proberen? Voor die prijs kan het niet misgaan, maar iets kopen voor het weggooien is natuurlijk niet nodig.

Dat een goedkope laser minder snel kalibreert en recht staat snap ik, maar hij moet natuurlijk wel werken. Weet iemand of dat ook scheef kan zijn en evt te corrigeren is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

teacher schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Waarom orion en geen euro?
orion is veel beter natuurlijk :Y)

Geen idee wat het verschil is :+

Wat mij betreft is Stoffel bij deze in elk geval stevig genomineerd voor powertool-of-the-year award. Aan dit speelgoed kunnen zelfs al die hippe apparaten van Atmoz niet tippen :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffel schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:25:

[afbeelding]

Tja. Ik zag die laatste foto, en ik kon maar aan 1 ding denken:
Afbeeldingslocatie: https://rebellstrength.com/wp-content/uploads/2017/05/hammertime.jpg

Verder: een toffe collectie. Toch maar eens kijken naar een compressor voor bij mij thuis... Ik moet eigenlijk een mobiel model hebben, dat ik in de auto kan vervoeren.

Oh, en toch nog een beetje verder on-topic: Vandaag word mijn nieuwe gereedschapsstuk naar me opgestuurd:
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1181888_BB_00_FB/leatherman-surge-ltg831333-multitool-aantal-functies-21-zwart.jpg?x=520&y=520
Omdat ik veel klus bij scouting, en niet altijd een volledige gereedschapskist in mijn broekzak heb zitten, is een multitool toch wel erg handig. Mijn oude is een behoorlijk mishandeld C-merk, dus tijd voor een goede vervanger.

Edit: Vergeten te vermelden. Dit is de Leatherman Surge, geleverd inclusief riemholster.
Ik heb deze gekozen met het oog op veiligheid. Het voornaamste dat ik mis bij mijn C-merk is de vergrendeling. Alles is 'friction-lock', dus als de scharnieren slijten, word de vergrendeling minder. Deze Leatherman heeft een mechanisch lock-systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2017 15:51 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.