[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:
  • 720.072 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En zojuist opgehaald :P

Morgen maar eens aan de tand voelen :7

Edit: even een snelle test gedaan met 5x100 schroef in massief eiken (zonder voorboren). Gewone schroevendraaier kreeg 'm er niet helemaal in, maar dat lag wellicht ook aan dat ik zowel de machine als het stuk eiken niet helemaal goed vast kon houden. Slagschroevendraaier was in elk geval sterk genoeg om de klus af te maken.

[ Voor 72% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2017 14:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

I see what you did there :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:28
Duvel_33 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:52:
Voor degene die in de buurt wonen. Wellicht zit er iets interessants tussen:

Timco voordeelmarkt kocht een partij elektrisch gereedschap.

#klauwhamers, #zaagbokken, #cirkelzagen, #schuurmachines, #decoupeerzagen, #verfafbranders, #accuboren, #haakseslijpers enz.

Diverse merken zoals: #Makita, #Powerplus, #Bosch, #Spaxschroeven, #Blackendecker enz

U krijgt 30% kassakorting op de normale verkoopprijzen.

De verkoop is net gestart in ons filiaal Aalst-Waalre.
We zijn volop aan het aanvullen!
Een elektrische klauwhamer? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 08:00
Tarkin schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Letterlijke quote van Facebook ;)

Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26
Tarkin schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Haha, dan krijg je bij elke klap een stroomstoot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
Ecotools pakketje ontvangen, met onder andere alledrie de soorten lijmklemmen. Ik had een 40cm "lichte" lijmklem, een 60cm lijmklem en 90cm snelspanner besteld.

Alledrie eigenlijk prima soorten klemmen. Als ik voor een klus extra klemmen nodig ga hebben, dan ga ik zonder problemen er een collectie aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:40:
Ecotools pakketje ontvangen, met onder andere alledrie de soorten lijmklemmen. Ik had een 40cm "lichte" lijmklem, een 60cm lijmklem en 90cm snelspanner besteld.

Alledrie eigenlijk prima soorten klemmen. Als ik voor een klus extra klemmen nodig ga hebben, dan ga ik zonder problemen er een collectie aanschaffen :)
Goeie d:)b

Vraagje.....waarom zou je uberhaupt nog conventionele lijmklemmen kopen?

Vanwege het prijsverschil miisschien?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
Fraggert schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Goeie d:)b

Vraagje.....waarom zou je uberhaupt nog conventionele lijmklemmen kopen?

Vanwege het prijsverschil miisschien?
Omdat die over het algemeen meer klemkracht hebben en goedkoper zijn. Daarnaast heb ik regelmatig dat bij het gebruik van eenhandklemmen dat het hout net een beetje verschuift. Dat heb je bij ouderwetse klemmen minder. Ook is het mechanisme van eenhandklemmen groter, waardoor je ze niet in alle situaties kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Gewone lijmklemmen klemmen beter imho. Snelspanners vind ik wel fijn om ff iets op de plek te houden. Maar echt klemmen doe ik liever met een gewone klem.

Fijnste klemmen die ik heb zijn deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JoEOFCUVGwON18Z4JqtRJcy9/full.jpg

Maar die kosten een fortuin, voor dat geld heb ik dan liever 3 ecotools klemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Duvel_33 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:52:
Voor degene die in de buurt wonen. Wellicht zit er iets interessants tussen:

Timco voordeelmarkt kocht een partij elektrisch gereedschap.

#klauwhamers, #zaagbokken, #cirkelzagen, #schuurmachines, #decoupeerzagen, #verfafbranders, #accuboren, #haakseslijpers enz.

Diverse merken zoals: #Makita, #Powerplus, #Bosch, #Spaxschroeven, #Blackendecker enz

U krijgt 30% kassakorting op de normale verkoopprijzen.

De verkoop is net gestart in ons filiaal Aalst-Waalre.
We zijn volop aan het aanvullen!
Moet je dr wel ff bijzeggen dat Timco vnl in waterschade, brandschade en overstock doet. Maar kan best leuk spul tussen zitten :)
* The Eagle daar in de buurt opgegroeid, die gasten bestaan al 40 jaar ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:50
Raymond schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:08:
Gewone lijmklemmen klemmen beter imho. Snelspanners vind ik wel fijn om ff iets op de plek te houden. Maar echt klemmen doe ik liever met een gewone klem.

Fijnste klemmen die ik heb zijn deze:

[afbeelding]

Maar die kosten een fortuin, voor dat geld heb ik dan liever 3 ecotools klemmen :)
Wel populaire dingetjes die ecotools klemmen, die zijn sinds meer dan 2 weken uitverkocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Binnenkort in dit theater :+

Een heuse 10,8 volt akkuschraubert *O*

Omdat ik ook vandaag weer horendol werdt van het steeds moeten wisselen tussen boortje en torxbitje |:(

Mijn panasonic is nog goed, ik heb de verleiding maar ternauwernood weerstaan om niet zo'n dikke 18volt makita/metabo/Bosch Pro te kopen :X .

Nu kan ik mooi ff goedkoop voorboren en er komt wel een nieuwe accu-dikzak als de Pana stuk gaat.

Mijn veranda (open linkerdeel) en schuur (rechts) waar ik mee bezig ben. Rechts moet nog ruim 1.5 meter aangebouwd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4vkLeWVBTcmUue9kEGYvLpbi/full.jpg

:)

1 stuks. Bosch GSR 12V-15 Boorschroevendraaier
1 stuks. Bosch Accu 12V 2,0 Ah Li-Ion
1 stuks. Bosch Sneloplaadapparaat AL 1115 CV
1 stuks. Bosch I-BOXX
1 stuks. Bosch ACTIVE RACK
1 stuks. Bosch 25delie accessoireset

De set met Active rack was niet bestelbaar :'( dus de goedkoopste maar genomen waar een accesoire setje extra bijgeleverd werdt.
Ik heb toevallig nog een active rack liggen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/etiBnglm85nxwjsFiT3S3wgG/full.jpg

Ik klik het active rack met de iboxx onder mijn 10.8v GWS slijpertje, dan heb ik het 10,8v spul bij elkaar, hoef ik voor boren alleen op zolder de iboxx eruit te trekken en even 1 accu te aasgieren van de slijper omdat de GSR set met 1x2.0Ah wordt geleverd. De GWS heeft 2x1.5 Ah dus vermogen zat in totaal.

[ Voor 24% gewijzigd door Fraggert op 27-08-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

Leuk setje is dat. Passen er een of twee accu's in die I-Boxx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Reinier schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:07:
Zal ik ff checken als ik hem heb :)

Het liefst had ik de echte L-boxx set maar die vond ik erg duur. Zo'n i-boxx moet je wat voorzichtiger mee omspringen dan een L-boxx, hoewel ook die laatste echt geen gooi&smijtkoffer is. Een echte koffer zoals waar mijn pana inzit kan wel wat meer hebben.

Dit setje kostte me 85 euro _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Fraggert op 27-08-2017 22:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36

Vliegvlug

Flight Simple

Fraggert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:30:
Binnenkort in dit theater :+

Een heuse 10,8 volt akkuschraubert *O*

Omdat ik ook vandaag weer horendol werdt van het steeds moeten wisselen tussen boortje en torxbitje |:(
[...]

1 stuks. Bosch GSR 12V-15 Boorschroevendraaier
1 stuks. Bosch Accu 12V 2,0 Ah Li-Ion
1 stuks. Bosch Sneloplaadapparaat AL 1115 CV
1 stuks. Bosch I-BOXX
1 stuks. Bosch ACTIVE RACK
1 stuks. Bosch 25delie accessoireset
Grappig, heb precies hetzelfde setje destijds ook gekocht omdat ik het wisselen ook zat was. :)
Had er alleen geen active rack en accessoireset bij.
Is inderdaad een leuk setje. d:)b
Ik heb naar mijn i-boxx gekeken en bij mij kunnen er twee accu's in, één in de machine en dan een apart vakje voor een extra accu onder de machine:
Bosch GSR 10,8-2-LI

En in dat middenstuk en boven de lader kan je er ook nog wel een aantal kwijt. :P
Fraggert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:32:
[...]
Dat hoeft niet meer. ;)
Het liefst had ik de echte L-boxx set maar die vond ik erg duur. Zo'n i-boxx moet je wat voorzichtiger mee omspringen dan een L-boxx, hoewel ook die laatste echt geen gooi&smijtkoffer is. Een echte koffer zoals waar mijn pana inzit kan wel wat meer hebben.

Ja, ze zijn echt goed betaalbaar :9
Was er ongeveer hetzelfde aan kwijt, jij toevallig ook bij werkzeug-alarm gekocht?

Omdat ik geen activebox had en ik net als jij toch liever een L-boxx had heb ik er wat later nog een GSR hex variant in L-boxx bij gekocht waar ze met extra inlay allebei in kunnen:

Bosch GSR 10,8 V-2-LI & 10,8 V-EC HX in L-Boxx

Misschien wat overkill maar ik kon het aan mezelf verantwoorden doordat ik naast voorboren en schroeven natuurlijk ook nog een machine voor verzinken nodig had. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 28-08-2017 00:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
Haha mooi hoe wij alles verantwoorden met simpele dingen als verzinken :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:04

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

FabianGTI schreef op vrijdag 6 mei 2016 @ 19:05:
[...]

Boren en gatenzagen zijn prima :)

Ik heb diverse boren en een gatenzaag pakket van Ecotools, ik merk geen verschil met de overpriced versies van andere merken
Nog steeds? Ik ben op zoek naar een 60 mm gatenzaag als vervanging van die alles in een gevallen. Afgezien van de botheid, maakte die mijn gat 5 mm groter dan moest. Dat wordt nog lastig met een kabeldoorvoer van 60 mm... :(

Is voor MDF, weet niet of dat nog verschil maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-08-2017 07:26 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:51
Ook ik ben in de markt voor een (oscillerende) multitool. In principe was mijn budget zo rond de 90-100 euro, maar nu zie ik dus multitools van 50 euro en ook weer van 125 euro. En daar begin ik enorm door te twijfelen. Zelf ben ik een hobbyist en zeker geen zware gebruiker. Dus sporadisch gebruik, maar ik wil wel zoveel mogelijk gemak.Mijn belangrijkste vraag is dus eigenlijk of ik nu voor een Bosch moet gaan, of ook met zo'n budget geval af zou kunnen. Waar ga ik bij dat laatste dan waarschijnlijk tegenaan lopen?
En zijn er nog andere alternatieven en waarom zou ik daar dan voor moeten kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 06-06 08:04
Ik heb altijd het idee dat wanneer je voor het budget spul gaat je meer bang voor buck krijgt bij de lidl (parkside) of action of zoiets dan bijvoorbeeld de gamma (goedkope dhz uitvoering van een professioneel merk).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
IceM schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:46:
(goedkope dhz uitvoering van een professioneel merk).
En daarmee bedoel je dan Bosch Groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 06-06 08:04
barrymossel schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

En daarmee bedoel je dan Bosch Groen?
Ja, of de goedkope versies van makita etc, volgens mij hebben al die merken een DHZ/budget lijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
Jup, werken nog steeds prima, al helemaal voor het geld
MDF gaat ook prima, gewoon zorgen dat je de boor/zaag schoonmaakt na gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:04

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

FabianGTI schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Jup, werken nog steeds prima, al helemaal voor het geld
MDF gaat ook prima, gewoon zorgen dat je de boor/zaag schoonmaakt na gebruik ;)
Net al besteld. En dat van schoonmaken had ik al door... Pfff, wat een troep komt er toch vanaf.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 12:12
Wat denken jullie van deze machine / aanbieding. Goede deal of beter nog wat verder kijken.
Makita accu boorhamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46

artificial_sun

Mazda Rx7

Ziet er goed uit, als je zelf al een lader hebt.

Ik vind het een zeer fijn apparaat.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vliegvlug schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:28:

Was er ongeveer hetzelfde aan kwijt, jij toevallig ook bij werkzeug-alarm gekocht?

Omdat ik geen activebox had en ik net als jij toch liever een L-boxx had heb ik er wat later nog een GSR hex variant in L-boxx bij gekocht waar ze met extra inlay allebei in kunnen:

[afbeelding]

Misschien wat overkill maar ik kon het aan mezelf verantwoorden doordat ik naast voorboren en schroeven natuurlijk ook nog een machine voor verzinken nodig had. >:)
Ik ben vooral echt benieuwd naar wat zo'n 10.8 nou klaarspeelt :)

Vandaag wel gemerkt dat mijn pana accu's wat snel leeg zijn met flink wat doorschroeven. Kan ik mooi eens testen of ik later toch nog over wil op 18volt of ik met een extra 10.8 body klaar ben.

Dan pas ik de L-boxx wisseltruck van jou ook toe _/-\o_

Ik heb gesnoerd een 2-28 boschhammer die alles kan en nog de kleine (klop)boor GSB13 dus echt vermogen zou ik niet hoeven te hebben.

Morgenmiddag wordtie geleverd d:)b

Ps gekocht bij De Stil, toch nederlands ivm de Bosch boorkoppen waar ik liever ff een NL dealer voor heb dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 28-08-2017 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:11:
Ok, calibratie testje gedaan en ook paar streepjes hier en daar gezet.

Lijkt er nu op dat mn sola waterpas niet goed is :X
Ok, nu 11 maanden later.

Vandaag mail van Sola:
vandaag uw AV120 waterpas gecontroleerd/beoordeeld.
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de horizontale libel onnauwkeurig is, dit valt echter niet onder de garantie. Tevens hebben wij geconstateerd dat de libellenvloeistof kleurloos is. Aangezien de kleurechtheid/UV bestendigheid van de vloeistof wel onder de garantie valt hebben wij besloten dat u recht heeft op een nieuwe AV120 waterpas.
U kunt een nieuw exemplaar (met de nieuwe "Focus-libellen") afhalen bij..
Mijn langstlopende garantiegeval ooit, denk ik. Maar wel met positief resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 15:57
Raymond schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:50:
[...]

Ok, nu 11 maanden later.

Vandaag mail van Sola:

[...]

Mijn langstlopende garantiegeval ooit, denk ik. Maar wel met positief resultaat :)
Heb jij ff geluk zeg met de tweede defect. Vreemd dat de onnauwkeurige libel niet onder garantie valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 11:48
Fraggert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Vliegvlug schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:28:
[...]

Grappig, heb precies hetzelfde setje destijds ook gekocht omdat ik het wisselen ook zat was. :)
Had er alleen geen active rack en accessoireset bij.

[...]

Is inderdaad een leuk setje. d:)b
Ik heb naar mijn i-boxx gekeken en bij mij kunnen er twee accu's in, één in de machine en dan een apart vakje voor een extra accu onder de machine:
[afbeelding]

En in dat middenstuk en boven de lader kan je er ook nog wel een aantal kwijt. :P

[...]

Dat hoeft niet meer. ;)

[...]

[afbeelding]

Pff, wat een geneuzel over active racks, i-boxxen, L-boxxen en inlays, en het wel of niet passen...

Gewoon een fatsoenlijk merk kopen, met een stevige koffer die wel wat kan hebben en niet onhandig vastpakt. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5JbHNSrl.jpg

Geschatte inhoud:
- 2x accuboormachine
- 1x slagschroefmachine (onder de schroefmachine, geloof me)
- 3x accu
- 1x lader
- 1x verstek opzetstuk
- 1x rolmaat
- bitset
- metaalzaag
- 3x doppen adapter
- 2x borenset
- 3x bithouder
- 3x random schroevendraaier
- overige meuk (schroeven, boortjes, potlood)

En dat blijft mooi liggen zonder inlay ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
Weet iemand wat het verschil is tussen een zogenaamde framing saw en een traditionele circelzaag.

Dewalt komt nu met de DCS577. Ik zat deze te vergelijken met de DCS576. Weet iemand de verschillen. En weet iemand toevallig of de DCS577 ook gebruikt kan worden met een geleiderrail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
dangerpaki schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:56:
Weet iemand wat het verschil is tussen een zogenaamde framing saw en een traditionele circelzaag.

Dewalt komt nu met de DCS577. Ik zat deze te vergelijken met de DCS575. Weet iemand de verschillen. En weet iemand toevallig of de DCS577 ook gebruikt kan worden met een geleiderrail?
Sorry maar:
http://lmgtfy.com/?q=framing+saw+vs+circular+saw

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
Dacht je nou echt dat ik dat niet gedaan had van te voren? Ik krijg gewoon geen duidelijk antwoord in de eerste paar hits. En ook zeker niet specifiek over het feit of de DCS577 aan een geleiderail gebruikt kan worden omdat daar gewoon nog te weinig over bekend is. Dus ik hoopte dat iemand hier antwoord op de vragen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:50:
[...]

Ok, nu 11 maanden later.

Vandaag mail van Sola:
"Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de horizontale libel onnauwkeurig is, dit valt echter niet onder de garantie. "

Wait, wut??? 8)7

Waar koop je zo'n ding dan voor |:(

Lekkere klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:52
dangerpaki schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Dacht je nou echt dat ik dat niet gedaan had van te voren? Ik krijg gewoon geen duidelijk antwoord in de eerste paar hits. En ook zeker niet specifiek over het feit of de DCS577 aan een geleiderail gebruikt kan worden omdat daar gewoon nog te weinig over bekend is. Dus ik hoopte dat iemand hier antwoord op de vragen had.
Gaat de wormdrive stijl wel in NL verkocht worden? Het is een typisch (oost) amerikaans ding, populair gemaakt door Skil (the saw that built america) en heeft in mijn ogen los van houding bij het bouwen van houtskeletbouwhuizen totaal geen nut. Het grootste verschil heeft met de plaatsing van de motor (en dus de houding waarmee je zaagt) te maken, maar het is iets wat in NL totaal niet gebruikt wordt.

Ik zou daar niet te lang mee bezig zijn, en gewoon de zaag kopen die in je budget past.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

geekeep schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:56:
[...]

[...]

[...]

Pff, wat een geneuzel over active racks, i-boxxen, L-boxxen en inlays, en het wel of niet passen...

Gewoon een fatsoenlijk merk kopen, met een stevige koffer die wel wat kan hebben en niet onhandig vastpakt. :+

[afbeelding]

Geschatte inhoud:
- 2x accuboormachine
- 3x accu
- 1x lader
- 1x verstek opzetstuk
- 1x rolmaat
- bitset
- metaalzaag
- 3x doppen adapter
- 2x borenset
- 3x bithouder

Heb je enig idee hoe moeilijk het is om die T grip voor bitjes die je daar hebt los te kopen? Komt uit zo'n koffer van drie tientjes, maar los te krijgen ho maar. Iig niet bij Oraxis / Gamma / Hornbach. Wel op de lokle vlooienmarkt :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Iedereen z'n veiligheidsbril op. Ik kom jullie namelijk de ogen uitsteken. Makita DRT50 kantenfrees op accu. In Australië al te koop en nu in mijn bezit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VXveghm0vifv4P7kCkufZmlr/medium.jpg
[...]

In Nederland/Europa worden geen wormdrive-stijl cirkelzagen verkocht. Waarschijnlijk omdat de veiligheidsregels hier een stuk beter in orde zijn.

Makita heeft sinds een half jaar een 2x18V wormdrive-achtige cirkelzaag, maar die is hier ook niet te koop. Sowieso zie je dat soort machines hier niet.

Hij past niet op een geleiderail, omdat dit soort zagen vooral voor balken en panelen die niet 100% zuiver hoeven wordt gebruikt. Als je een accuzaag voor op een geleiderail wil, moet je de DeWalt invalzaag kopen. Hoewel ik er zeer wisselende dingen over lees. Hij is volgens mij de mindere broeder van de Festool en Makita.

[ Voor 13% gewijzigd door Framoes op 28-08-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
The Eagle schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:17:
[...]

Heb je enig idee hoe moeilijk het is om die T grip voor bitjes die je daar hebt los te kopen? Komt uit zo'n koffer van drie tientjes, maar los te krijgen ho maar. Iig niet bij Oraxis / Gamma / Hornbach. Wel op de lokle vlooienmarkt :+
:+

Je mag 'm hebben voor slechts twee tientjes! :D (stiekem issie al gescheurd, want = meuk plastic).

Hier dezelfde meuk voor 4 euro: https://www.amazon.de/Br%...-2&keywords=t-griff+1%2F4

Mocht je binnenkort nog iets nodig hebben uit DE, kun je hier ook uit zoeken: https://www.amazon.de/s/r...%2C193&crid=253HYTGWP8RMM

Maar inderdaad, met dit soort spul zijn de verzendkosten vaak meer dan het product (= zonde). Heb nog even bij Toolstation gekeken (want gratis verzenden vanaf 10 euro), maar helaas geen t-grip bithouders daar. Google Shopping levert wat Stahlwille/Baco voor 12-13 euro op.
Framoes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:22:
Iedereen z'n veiligheidsbril op. Ik kom jullie namelijk de ogen uitsteken. Makita DRT50 kantenfrees op accu. In Australië al te koop en nu in mijn bezit.

[afbeelding]

[...]
Hoe zit het met de balans van dat ding? Hij lijkt me zo enorm topzwaar. En dat is best wel sh*t met een frees, als 'ie de neiging heeft te kantelen op kantjes.

[ Voor 18% gewijzigd door geekeep op 28-08-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
geekeep schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:33:
[...]

:+

Je mag 'm hebben voor slechts twee tientjes! :D (stiekem issie al gescheurd, want = meuk plastic).

Hier dezelfde meuk voor 4 euro: https://www.amazon.de/Br%...-2&keywords=t-griff+1%2F4

Mocht je binnenkort nog iets nodig hebben uit DE, kun je hier ook uit zoeken: https://www.amazon.de/s/r...%2C193&crid=253HYTGWP8RMM

Maar inderdaad, met dit soort spul zijn de verzendkosten vaak meer dan het product (= zonde). Heb nog even bij Toolstation gekeken (want gratis verzenden vanaf 10 euro), maar helaas geen t-grip bithouders daar. Google Shopping levert wat Stahlwille/Baco voor 12-13 euro op.

[...]

Hoe zit het met de balans van dat ding? Hij lijkt me zo enorm topzwaar. En dat is best wel sh*t met een frees, als 'ie de neiging heeft te kantelen op kantjes.
Dat gebeurt niet zomaar. Je moet hem echt 30-40° kantelen voor hij omvalt door het gewicht van de accu. De machine zelf voelt ook heel solide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik ben uiteindelijk toch gegaan voor de Powerplus Multitool op accu. Voor mijn sporadische gebruik moet dit ruimschoots voldoende zijn. En doordat het ongeveer de helft (of veel minder) kostte van een Bosch of whatever kon ik direct een decoupeerzaag erbij kopen, want nee, die had ik ook nog niet. Normaliter leen ik (elektrisch) gereedschap van mijn schoonvader (die timmerman is), maar het is ook wel fijn om de basis zelf te hebben voor die paar keer dat ik zoiets nodig heb voor het knutselen (en ik ben te lui om naar de overkant van de straat te lopen om zijn shit te lenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
barrymossel schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:04:
Ik ben uiteindelijk toch gegaan voor de Powerplus Multitool op accu. Voor mijn sporadische gebruik moet dit ruimschoots voldoende zijn. En doordat het ongeveer de helft (of veel minder) kostte van een Bosch of whatever kon ik direct een decoupeerzaag erbij kopen, want nee, die had ik ook nog niet. Normaliter leen ik (elektrisch) gereedschap van mijn schoonvader (die timmerman is), maar het is ook wel fijn om de basis zelf te hebben voor die paar keer dat ik zoiets nodig heb voor het knutselen (en ik ben te lui om naar de overkant van de straat te lopen om zijn shit te lenen).
Je schoonvader als (over)buurman? :o Dus in wezen date jij met the girl-next-door :D

Eigen gereedschap is altijd fijn, totdat je beseft dat je een boel apparaten slechts 1x per 5 jaar gebruikt. In dat geval ben je waarschijnlijk regelmatig bezoeker van dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

geekeep schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:56:
[...]

:'( :+
Nu ben ik toevallig nog aan het kijken naar een Metaloc voor mijn excenter :P
[afbeelding]

Geschatte inhoud:
- 2x accuboormachine
- 3x accu
- 1x lader
- 1x verstek opzetstuk
- 1x rolmaat
- bitset
- metaalzaag
- 3x doppen adapter
- 2x borenset
- 3x bithouder

Indrukwekkende dichtheid _/-\o_
Ik kan zien dat dat ook zo zijn voordelen heeft; maar 1x hoeven lopen en al je spul bij de hand en tegelijk bicepstraining ;)

Dat verstek opzetstuk is zeker Metabo specifiek?
Ik heb nu zo'n ding maar dan zonder het vastzetdeel eraan maar daar is de bithoudermagneet uit gevallen dus zoek wat ter vervanging wat het liefst ook vast te zetten is op mijn Bosch GSR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vwb Sola: het staat keurig in de garantievoorwaarden dat op "waterpasheid" geen garantie wordt gegeven, omdat dat afhangt van hoe ruw ermee wordt omgegaan.

Wel mooi dat ik een nieuwe krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Raymond schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:42:
Vwb Sola: het staat keurig in de garantievoorwaarden dat op "waterpasheid" geen garantie wordt gegeven, omdat dat afhangt van hoe ruw ermee wordt omgegaan.

Wel mooi dat ik een nieuwe krijg :)
Dat is helaas wel de functie van een waterpas. Dan heeft stabila dat toch beter voor elkaar. Hoewel ik de reden wel begrijp.

[ Voor 4% gewijzigd door Brutalsranan op 28-08-2017 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

[afbeelding]

[...]
Erg leuke tool! d:)b

Zit zelf al een tijdje de RT700cx3j te overwegen, het bedrade brushed broertje van die van jou met 3 extra opzet stukken erbij.

Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/300_Makita/302_machines/302_1_productbeelden/302_1_01_productbeelden_A/JPG_Product/RT0700CX3J.jpg
Vraag me af of die opzetstukken op beide machines passen.

Ergens heb ik ook het idee dat die RT700c binnenkort vervangen gaat worden, misschien wel door een brushless bedraadde variant.
Op de makita website staat die set met de extra opzetstukken namelijk op "tijdelijk niet leverbaar" en de url heeft er 'oud=1' achter staan wat ook wel veelzeggend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

miekol

erm

Vliegvlug schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:24:
[...]
Yup! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

In Nederland/Europa worden geen wormdrive-stijl cirkelzagen verkocht. Waarschijnlijk omdat de veiligheidsregels hier een stuk beter in orde zijn.
Wat is het veiligheidsprobleem met een wormdrivezaag?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hillie schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 01:28:
[...]

Wat is het veiligheidsprobleem met een wormdrivezaag?
Zo ver ik het weet is de houding een probleem. Bij de worm drive ligt de zaag op wat je er af zaagt, het blad ligt links IPV rechts van de motor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
geekeep schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Je schoonvader als (over)buurman? :o Dus in wezen date jij met the girl-next-door :D

Eigen gereedschap is altijd fijn, totdat je beseft dat je een boel apparaten slechts 1x per 5 jaar gebruikt. In dat geval ben je waarschijnlijk regelmatig bezoeker van dit topic ;)
Haha, zoiets ja ;-) Heeft meer voordelen dan nadelen gelukkig. En doorgaans hoef ik voor bepaalde klussen niet eens gereedschap te hebben, aangezien hij het dan sowieso oplost voor me. Maar voor mijn eigen knutselwerkzaamheden zijn wat apparaten toch wel handig. En inderdaad die gebruik ik niet heel vaak 2-3x per jaar waarschijnlijk. Dus dan kan ik vast ook uit met de budget meuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Vliegvlug schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:24:Zit zelf al een tijdje de RT700cx3j te overwegen, het bedrade brushed broertje van die van jou met 3 extra opzet stukken erbij.

[afbeelding]
Ik heb ook een RT0700, maar dan alleen met die linker voet/opzetstuk.
Mooi handig machientje, naar mijn ervaring pak je hem veel sneller om "even" wat af te ronden ofzo dan bij een grote bovenfrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24

Pelle

🚴‍♂️

simon schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:39:
[...]

Zo ver ik het weet is de houding een probleem. Bij de worm drive ligt de zaag op wat je er af zaagt, het blad ligt links IPV rechts van de motor.
In de USA worden dit soort zagen vooral in de bouw gebruikt. Zie bijv. dit filmpje:

Ik zie daar best wat dingen die de Nederlandse arbo niet direct toe zou juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
simon schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:39:
[...]

Je hebt wel meer linkshandige cirkelzagen. M'n Makita invalzaag heeft het blad rechts en de DHS680 cirkelzaag (accu) heeft hem links zitten.

Voor zover ik weet hebben die wormdrive zaagmachines vooral erg veel kracht en vaak geen spouwmes. Als zo'n zaag hapt, vliegt ie een end weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 23:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik ben op zoek naar een tafelslijpsteen die je eenvoudig kan demonteren van de werkbank (bijvoorbeeld doordat een bodemplaatje op de werkbank geschroefd blijft zitten). Bestaat zoiets?

Ja ik weet het, je kunt het ook zelf maken, maar als het kant en klaar te koop is heeft dat in dit geval mijn voorkeur.

Ik mis hem namelijk in mijn huidige garage maar wil hem ook niet altijd in de weg hebben zitten..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Pelle schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:01:In de USA worden dit soort zagen vooral in de bouw gebruikt. Zie bijv. dit filmpje:

[video]

Ik zie daar best wat dingen die de Nederlandse arbo niet direct toe zou juichen.
Dat zie je wel met meer zaken in de VS.
Ik zit ook op een US forum voor lassen en metaalbewerken, een zijhandgreep hebben ze bijna nooit op een slijptol als je die foto,s ziet.
Beschermkap ontbreekt ook vaak.
Zelfs een forumlid die stellig beweert geen bril nodig te hebben bij het slijpen "met mijn ervaring en vakmanschap weet ik waar de vonken en metaaldeeltjes heenvliegen en voorkom ik dat er iets in mijn ogen komt" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 19:06

[afbeelding]
Hmm ik vind jou niet zo aardig meer...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

[afbeelding]

[...]

...
Nu kun je jezelf dus ook elektrisch van kant maken. Machine is er helemaal op ingericht. Good for you :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mijn GSR is binnen *O*

Meteen maar even een verontwaardigde mail gestuurd naar de klantenservice van https://www.destil.nl of zij altijd duur gereedschap verzenden met slechts een stukje folie voor de pakbon 8)7 |:(

Als dit normaal is dan is dat meteen mijn laatste aanschaf daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ignSLctPDjIhydM092l2QfeG/full.jpg

Binnenkort even mijn eerste indrukken hier neerpennen. Ik had een fragiel, klein machientje verwacht maar ik ben blij verrast door hoe chunky dat ding is _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Voor de mensen die een boor/schroefmachine zoeken:

Metabo 18V boormachine voor €139,-

Daar kan Duitsland zelfs niet aan tippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Fraggert schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:27:
Meteen maar even een verontwaardigde mail gestuurd naar de klantenservice van https://www.destil.nl of zij altijd duur gereedschap verzenden met slechts een stukje folie voor de pakbon 8)7 |:(

Als dit normaal is dan is dat meteen mijn laatste aanschaf daar.
Ik snap hem niet, wat is er in jouw beleving exact fout gegaan? Of misschien niet fout maar toch minder goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

mfmonkey schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:43:
[...]

Ik snap hem niet, wat is er in jouw beleving exact fout gegaan? Of misschien niet fout maar toch minder goed...
Er zat geen kartonnen doos (en dus ook geen noppenfolie, luchtzakjes of whatever om zijn nieuwe aanschaf heen. Eventuele krassen in het (nu nog doorzichtige) deksel zouden natuurlijk zo gemaakt zijn in (of onderweg van/naar) het sorteercentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mfmonkey schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:43:
[...]

Een beschadiging tijdens transport levert mij gezeik op met de vervoerder, terwijl de leverancier die iboxx gewoon had moeten versturen jn een doos.
Atmoz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

Er zat geen kartonnen doos (en dus ook geen noppenfolie, luchtzakjes of whatever om zijn nieuwe aanschaf heen. Eventuele krassen in het (nu nog doorzichtige) deksel zouden natuurlijk zo gemaakt zijn in (of onderweg van/naar) het sorteercentrum.
+1

En een ander dingetje is dat ze mailen dat je track&trace krijgt en dat klopte ook niet. De PostNLer hoefde ook niet eens een krabbel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kleine impressie.....net ff wat geboort en geschroeft *O*

Wat een klein monstertje zeg, tis net Jackyl & Hyde....alls je hem ziet liggen denkmje hmmmm..klein ding.....maar pak hem vast en ondanks 600 gram lichter voelt hij zwaarder dan de Pana :P

Handvat houdt goed vast, fijn formaat voor mijn handen. Tijd zal leren of ik het ga missen dat je hand niet op de accu ligt.

Ik ben in elk geval al heel blij verrast met de look&feel van deze GSR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sd8x0hkM1jWMEDB5iC7PHFNv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rxUjZayNJ9LWPuM3N8GB1KYm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0eLXifuGh4bbEbqyWbT98GKh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R733kplnGRayspg4olJY4CnW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jcG7Gjlg8ftCICO4HjAGIMZz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o41dBBqfSUHWOSzqFP1OXEAv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fVy6MK3n9h06sZvXAVgBtLSM/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 29-08-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 22:24
Vraag over ervaringen met geleiderail voor invalzagen.
Als het zaagblad gewisseld word voor een ander merk, vervangen jullie dan ook de splinterstrip onderaan de geleiderail?
Ik heb namelijk gezien dat er tussen verschillende merken zaagbladen wat zaag breedte verschil zit bv festool is 2.2 mm en heb andere bladen gezien van 2.6 mm. Ik neem aan dat als ik bv heb gezaagd met een 2.6mm blad, dat de splinterstrip 0.2mm word ingezaagd. Als ik dan weer terug zou gaan naar een festool blad, dan zaag je dus niet zo accuraat meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Fraggert schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:12:

Wat een klein monstertje zeg, tis net Jackyl & Hyde....alls je hem ziet liggen denkmje hmmmm..klein ding.....maar pak hem vast en ondanks 600 gram lichter voelt hij zwaarder dan de Pana :P

Handvat houdt goed vast, fijn formaat voor mijn handen. Tijd zal leren of ik het ga missen dat je hand niet op de accu ligt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is net als met uitsmijters he. Voor die grote hoef je niet bang te zijn. Die kleintjes, die zijn venijnig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Haha mooi om te zien dat je (ook) zo enthousiast bent. Ik heb er vandaag ook weer héél wat schroeven mee ingedraaid. Inderdaad echt zeer fijne apparaatjes _/-\o_

Zou dan ook absoluut niets weten wat ik eraan zou verbeterd willen zien mocht iemand me dat vragen. En ze zijn ook zo mooi he O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:20
The Fatal schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:39:
Als het zaagblad gewisseld word voor een ander merk, vervangen jullie dan ook de splinterstrip onderaan de geleiderail?
Ik heb namelijk gezien dat er tussen verschillende merken zaagbladen wat zaag breedte verschil zit bv festool is 2.2 mm en heb andere bladen gezien van 2.6 mm. Ik neem aan dat als ik bv heb gezaagd met een 2.6mm blad, dat de splinterstrip 0.2mm word ingezaagd. Als ik dan weer terug zou gaan naar een festool blad, dan zaag je dus niet zo accuraat meer.
Voor zo ver ik me kan voorstellen komt het zaagblad tegen de zelfde aanslag aan, en zal de extra dikte dus volledig aan de andere kan dan de liniaal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
[...]

Fraggert schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:55:
Een beschadiging tijdens transport levert mij gezeik op met de vervoerder, terwijl de leverancier die iboxx gewoon had moeten versturen in een doos.
Ah, nu snap ik het :o

Op zich vind ik het zelf niet zo'n probleem maar ik ben dan ook niet bepaald voorzichtig met mijn gereedschap en al helemaal niet met een doos. Toch kan ik me er echt wel wat bij voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 22:24
Nivado schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Voor zo ver ik me kan voorstellen komt het zaagblad tegen de zelfde aanslag aan, en zal de extra dikte dus volledig aan de andere kan dan de liniaal komen.
daaraan heb ik ook aan zitten denken. Maar vaak zijn de tanden breder dan het blad, dus als het blad dikte gelijk is en de tanden staan er gecentreerd op, dan heb je volgens mij wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Atmoz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:58:
[...]
Haha mooi om te zien dat je (ook) zo enthousiast bent. Ik heb er vandaag ook weer héél wat schroeven mee ingedraaid. Inderdaad echt zeer fijne apparaatjes _/-\o_
Zou dan ook absoluut niets weten wat ik eraan zou verbeterd willen zien mocht iemand me dat vragen. En ze zijn ook zo mooi he O+
Deze 10.8V accumachines van Bosch zien er inderdaad totaal kek uit, niets op aan te merken.
Zelfs de kleur blauw klopt helemaal. :)

Wat de saaie kleur groen betreft gaan mijn eigen 10.8V Metabo basics de beauty contest niet winnen (of ben ik nu een racist?? :+ ), maar wat ik van deze Metabo machines wel kan waarderen is de afneembare boorkop die de machine nóg korter en lichter maakt.
Dat zou aan de Bosch dus nog "verbeterd" kunnen worden, maar het zou mij niet verbazen als Metabo hier patent op heeft.

Het boorkopje hoeft er uiteraard niet af voor wie daar geen behoefte aan heeft, maar het kán dus wel. :P
The Fatal schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:39:
Je aanname is correct. :)
Festool geeft bij het in gebruik nemen van een zaagmachine dan ook het dwingende advies als eerste de splinterstrip op breedte te zagen.

Tot nu toe heb ik nog nooit een splinterstrip vervangen bij een zaagbladwissel, de verschillen zijn ook bij afwijkende bladdiktes uiterst gering vanwege de min of meer vaste ligging van de zaagtand tov de liniaal.
Maar het kan uiteraard geen kwaad met een breder/smaller zaagblad eerst even een proefsnede te zagen met de liniaal op het potloodstreepje, zodat je kunt checken of er een afwijking is waar je rekening mee moet gaan houden. ;)

Je kunt het probleem ook vermijden door enkel zaagbladen met een identieke dikte aan te schaffen.
Festool zal dat mbt het eigen verdienmodel erg fijn vinden, gelukkig zijn er uitstekende alternatieven als CMT Orange Tools leverbaar die beter betaalbaar zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 30-08-2017 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 06:35

databeestje

Von PrutsHausen

Ik heb de borstelloze variant van deze 10,8 en deel jouw mening, als je ermee kan leven dat je soms een standje 1 nodig hebt om een grote houtdraadbout ergens in te draaien is dat de enige machine die je nodig hebt. Mijn exemplaar had ik uit Duitsland met LBoxx en 2x2,5Ah accu's voor 170 euro. Dat is bijzonder veel waar voor je geld.

De andere Bosch 10,8 apparaten zie ik niet zo snel iets waar ik de accu's mee uit zou wisselen. Voor de zagen e.d. is 18 Volt een noodzaak (en dan nog te snel leeg), dus gewoon maar met snoer. Voor op de trap en met schroeven en boven het hoofd is een kleine apparaatje echt een wonder.

De oude oranje B&D 14,4 NiCd komt er in ieder geval weinig meer aan te pas behalve bij boor+schroef werk zonder wisselen van bits e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 11:40
Framoes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:31:
Voor de mensen die een boor/schroefmachine zoeken:

Metabo 18V boormachine voor €139,-

Daar kan Duitsland zelfs niet aan tippen.
Zie daar ook een Bosch GSR 18 V-EC Wireless charging set staan voor 200,- (En die zit nu de hele dag in m'n hoofd)
Kan je altijd nog de 4 Ah of 2,5 Ah Wireless accu voor pakken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 08-01 13:03
Hier ook nieuw gereedschap binnen. Rupes duokit :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ksnOlKk.jpg

Nu nog even wachten of schuurpapier.

[ Voor 105% gewijzigd door sjnelle op 30-08-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
piccienoworkie bij mij (kan ook aan mijn werk-browser liggen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 08-01 13:03
Raymond schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:30:
piccienoworkie bij mij (kan ook aan mijn werk-browser liggen)
Ruzie met plaatjes haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/69e7zigPP9EhUrDRye07eNtd/full.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Fraggert op 30-08-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

frankwopereis schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:17:
Ik ben op zoek naar een tafelslijpsteen die je eenvoudig kan demonteren van de werkbank (bijvoorbeeld doordat een bodemplaatje op de werkbank geschroefd blijft zitten). Bestaat zoiets?

Ja ik weet het, je kunt het ook zelf maken, maar als het kant en klaar te koop is heeft dat in dit geval mijn voorkeur.

Ik mis hem namelijk in mijn huidige garage maar wil hem ook niet altijd in de weg hebben zitten..
Niemand??

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat is een tafelslijpsteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 12:59
[...]

Wees blij dat ze de pakbon niet op je iboxx geplakt hadden, met alle lijmresten tot gevolg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtPazuzu
  • Laatst online: 10-01 11:40
Geen idee van een ervoor gemaakte oplossing; maar tenzij ik iets over het hoofd zie, lijkt een plaat eronder en die dan vastklemmen me meer dan voldoende in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Je kan ze allemaal vastschroeven, dus zoals @PtPazuzu zegt, plaat er onder, lat daaronder, in de bankschroef, et voila.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Is het niet makkelijker om een dedicated plekje te creëren ergens aan de wand ipv de werkbank?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

PjotrStroganov schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Is het niet makkelijker om een dedicated plekje te creëren ergens aan de wand ipv de werkbank?
Uuuhm nee, ik woon niet alleen en heb al van alles aan de muur etc. haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Niet te moeilijk doen. Die dingen zet je normaal met houtdraaibouten oid vast, moest goed vast staan namelijk. Pak simpelweg vier draadeindes. Moer aan beide kanten voor vastzetten aan het blad, slijpsteen op de bovenste bouten, en dan nog een keer bouten.
Gaat nergens heen en als je klaar bent draai je evt de draadeindes zo je werkbank in. Heb je alleen nog die bouthoogte maar das te overzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Domme (?) vraag. Wat wordt bedoeld bij een afkortzaag met maximale zaagdiepte (schuin). Bedoelen ze daarmee de maximale zaagdiepte als het zaagblad verticaal staat, maar het zaagblad niet onder een hoek van 90 graden met bijvoorbeeld de te zagen balk staat. Of bedoelen de maximale zaagdiepte (schuin) als de zaagdiepte als het zaagblad/kop onder een hoek van 45 graden gekanteld is.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 14:04

meddle

:o

Iemand hier ervaring met hamers? 8)7 Ik begin binnenkort aan verbouwing van de badkamer, en had voor de sloop van de oude alvast wat spulletjes online besteld, waaronder een vuistje van gedore. Echter zag ik dat aan de bovenkant van de hamersteel het hout uitgedroogd lijkt en dat er nogal wat scheuren in zitten. (zie 2e foto) Moet ik me hier zorgen over maken, ivm. rondvliegende hamerkoppen, en het ding terugsturen, of is dit naar jullie mening normaal/acceptabel?

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/thumb/20170830_211500uhlyo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/thumb/20170830_210555hmbrh.jpg

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
meddle schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:26:
Iemand hier ervaring met hamers? 8)7 Ik begin binnenkort aan verbouwing van de badkamer, en had voor de sloop van de oude alvast wat spulletjes online besteld, waaronder een vuistje van gedore. Echter zag ik dat aan de bovenkant van de hamersteel het hout uitgedroogd lijkt en dat er nogal wat scheuren in zitten. (zie 2e foto) Moet ik me hier zorgen over maken, ivm. rondvliegende hamerkoppen, en het ding terugsturen, of is dit naar jullie mening normaal/acceptabel?

[afbeelding]

[afbeelding]
Nooit op gelet eerlijk gezegd. Maar ik heb er net 1 van mij bekeken. En deze had ook een aantal scheuren. Je hebt ook hamers van gedore die geborgen zijn met ijzeren pennen. Misschien omruilen?

Het lijkt mij eerder gezegd dat het systeem zo is zodat het hout zo uitzet en de ijzeren gedeelte op zijn plaats houd. Hoe zouden ze het hout anders erin kunnen zetten en spreiden zodat het stevig blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

The Eagle schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:30:
Niet te moeilijk doen. Die dingen zet je normaal met houtdraaibouten oid vast, moest goed vast staan namelijk. Pak simpelweg vier draadeindes. Moer aan beide kanten voor vastzetten aan het blad, slijpsteen op de bovenste bouten, en dan nog een keer bouten.
Gaat nergens heen en als je klaar bent draai je evt de draadeindes zo je werkbank in. Heb je alleen nog die bouthoogte maar das te overzien :)
Heb mbt dezelfde gewenste mobiliteit een van m'n Creusen slijpmachines op een plaatje multiplex geschroefd dat een ruimere footprint heeft dan de machine zelf.
Zo kun je de machine desnoods met een lijmklem vastzetten.

Dat schroefwerk hoeft in principe weinig te houden.
Onder het multiplex een paar stukken rubber in de hoeken en het blijft op de werkbank stevig genoeg staan en is toch verplaatsbaar als het mij in de weg staat.
Op je eerste foto zie ik eerlijk gezegd geen scheuren/scheurtjes. ;)

Foto no.2 ziet er inderdaad niet superfraai uit, maar dat kun je krijgen als je in een taps lopend gat een houten steel met enig geweld naar buiten gaat drijven voor een goedklemmende passing.
Het is geen probleem zolang de scheuren niet onder de metalen kop zichtbaar worden.
Zie je die wel, dan lekker retour afzender. :+

Heb hier meerdere minder esotherische sloophamers/vuistjes liggen en die zien er na al het jarenlange gebeuk nog steeds niet zo uit als deze dure Gedore. :P
Maar "rondvliegende hamerkoppen" zie ik toch niet zo snel gebeuren, met de stabiliteit van de steel lijkt zo te zien niet zoveel mis al is mooi wel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat hoort zo, Hout barst nou eenmaal als je het probeert te spreiden, dat metalen dingetje dat erin zit is zodat je kop vast zit. Het was dus gevaarlijker als die barsten etc er niet zaten want dan was je kop niet vastgezet.
Wokschotel schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:25:
Domme (?) vraag. Wat wordt bedoeld bij een afkortzaag met maximale zaagdiepte (schuin). Bedoelen ze daarmee de maximale zaagdiepte als het zaagblad verticaal staat, maar het zaagblad niet onder een hoek van 90 graden met bijvoorbeeld de te zagen balk staat. Of bedoelen de maximale zaagdiepte (schuin) als de zaagdiepte als het zaagblad/kop onder een hoek van 45 graden gekanteld is.
Is vrij simpel te bepalen als je ook een normale zaagdiepte hebt. Is die schuine diepte ongeveer 0.7 keer de normale diepte (half wortel 2 als je exact wilt) is het de vertikale zaagdiepte onder 45 graden.
Verder weet ik niks van zaagspecificaties, dit is puur vanuit wiskundig oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wokschotel schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:25:
Dat laatste lijkt me. De zaag draaien beïnvloed immers de zaagdiepte niet, hoogstens de maximale breedte aan materiaal dat je kan zagen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 06-06 07:37
Ik ga de vraag toch maar stellen..
Ben van plan om onderstaande dopsleutelset aan te gaan schaffen. Vraag mij alleen af waarvoor dat middelste 'dopje' op die verlengstaven is :X en ja, verlengstaaf is vast niet de juiste term voor dat stuk metaal :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UkxIZTSi1JaCA6Pz6a0KN2az/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door Niek_ op 30-08-2017 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Daar kan de dop ernaast toch op en dan kan je hem als een soort kruissleutel gebruiken.

Dit topic heeft overigens bijna 10k posts. Wie maakt het volgende deeltje?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

inderdaad, hier zie je het principe wat duidelijker, ligt ie gedraaid in:
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/032199/files/105810092/400x400x2/stahlwille-1-4-doppenset-40-13-6k.jpg

In die set van jouw is verlenging en kruis gecombineerd.

edit:
Hier een plaatje van die van proxxon uit een andere hoek:
Afbeeldingslocatie: http://www.proxxon.com/en/images/produkte/1_2_zoll_einsaetze_23457.png

linkje

Mooie set trouwens d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door Vliegvlug op 30-08-2017 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfmonkey
Niek_ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:58:
Ik ga de vraag toch maar stellen..
Ben van plan om onderstaande dopsleutelset aan te gaan schaffen. Vraag mij alleen af waarvoor dat middelste 'dopje' op die verlengstaven is :X en ja, verlengstaaf is vast niet de juiste term voor dat stuk metaal :*)
[afbeelding]
Als ik het goed zie heeft het stuk gereedschap wat je omcirkeld hebt 3 functies
Wringijzer- een ratel is niet gemaakt voor oneindig veel kracht
Verlengstaaf 1/2 (aanname)

En de minder duidelijke, verloopstuk 3/8 --> 1/2
De wringstaaf heeft namelijk zowel op de staaf als op het blokje een 1/2 vierkant waar doppen van gelijke maat op passen. Het blokje heeft aan de achterkant echter ook ruimte voor een ratel bijvoorbeeld, deze zal meestal in een andere maat zijn

Edit, beter gekeken en inderdaad, omcirkeld is 1/2. Er zit echter ook nog een 1/4 wringstaaf in met zo op het oog ook daar een 3/8 aansluiting erin.

Mag ik vragen wat hij kost, waar je hem voor wilt gaan gebruiken en hoe vaak je dat denkt te gaan doen?

[ Voor 12% gewijzigd door mfmonkey op 30-08-2017 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
mfmonkey schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:44:
[...]

Als ik het goed zie heeft het stuk gereedschap wat je omcirkeld hebt 3 functies
Wringijzer- een ratel is niet gemaakt voor oneindig veel kracht
Verlengstaaf 1/2 (aanname)

En de minder duidelijke, verloopstuk 3/8 --> 1/2
De wringstaaf heeft namelijk zowel op de staaf als op het blokje een 1/2 vierkant waar doppen van gelijke maat op passen. Het blokje heeft aan de achterkant echter ook ruimte voor een ratel bijvoorbeeld, deze zal meestal in een andere maat zijn

Edit, beter gekeken en inderdaad, omcirkeld is 1/2. Er zit echter ook nog een 1/4 wringstaaf in met zo op het oog ook daar een 3/8 aansluiting erin.

Mag ik vragen wat hij kost, waar je hem voor wilt gaan gebruiken en hoe vaak je dat denkt te gaan doen?
Dat is inderdaed een verlengstuk en wringijzer in 1. Mooie oplossing wat ook ruimte scheelt!

• Niek_
  • Laatst online: 06-06 07:37
Ha, top. Dank voor de reacties, weer wat geleerd. Als wringijzer gaat hij zeker van pas komen. Bezig om m'n 2CV helemaal uit elkaar te draaien. Deed dat met een 1/4-setje van een ondefinieerbaar merk dat aan alle kanten speling had, maar kom nu de serieuzere bouten/moeren tegen en dat ging echt niet meer. Hoop dan wel dat het 'sliding part' gewoon 1/2 is en geen verloop van 1/2 naar 3/8 want dan kan ik er nog niks mee.
@mfmonkey
Nu na (te) lang lezen/oriënteren op dit setje van Proxxon 23286 uitgekomen. Kost in NLD €109 incl verzending. Verschil met DEU is verwaarloosbaar voor zover ik kan vinden. Al hou ik mij natuurlijk aanbevolen voor tips 😁

[ Voor 10% gewijzigd door Niek_ op 31-08-2017 06:18 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:33

Wokschotel

Op 6 wielen

mark-k schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:34:
Is vrij simpel te bepalen als je ook een normale zaagdiepte hebt. Is die schuine diepte ongeveer 0.7 keer de normale diepte (half wortel 2 als je exact wilt) is het de vertikale zaagdiepte onder 45 graden.
Verder weet ik niks van zaagspecificaties, dit is puur vanuit wiskundig oogpunt.
Orion84 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Dat laatste lijkt me. De zaag draaien beïnvloed immers de zaagdiepte niet, hoogstens de maximale breedte aan materiaal dat je kan zagen.
Kijk, toch 2 mogelijk tegengestelde antwoorden volgens mij :P

Als voorbeeld:
https://www.zaagmachinesh...387/metabo-kgs-254-m.html

Maximale zaagdiepte 90° (recht) 90 mm
Maximale zaagdiepte 45° (schuin) 47 mm

Ik neig dan toch naar het antwoord van Orion84.

De islam kan uw vrijheid schaden

• mfmonkey
Niek_ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 06:14:
Ha, top. Dank voor de reacties, weer wat geleerd. Als wringijzer gaat hij zeker van pas komen. Bezig om m'n 2CV helemaal uit elkaar te draaien. Deed dat met een 1/4-setje van een ondefinieerbaar merk dat aan alle kanten speling had, maar kom nu de serieuzere bouten/moeren tegen en dat ging echt niet meer. Hoop dan wel dat het 'sliding part' gewoon 1/2 is en geen verloop van 1/2 naar 3/8 want dan kan ik er nog niks mee.
@mfmonkey
Nu na (te) lang lezen/oriënteren op dit setje van Proxxon 23286 uitgekomen. Kost in NLD €109 incl verzending. Verschil met DEU is verwaarloosbaar voor zover ik kan vinden. Al hou ik mij natuurlijk aanbevolen voor tips 😁
Functioneel zit er voor jou geen verschil tussen "gewoon 1/2" en het verloopstuk.
Beide hebben namelijk een 1/2 mannetje aan de bovenkant waar de doppen uit die doos op passen. Verschil zit hem in de achterkant, daar zit bij het verloop een 3/8 vrouwtje aansluiting.

Maar je kunt ook nog kijken naar andere setjes
Mannesman Greenline
of de koffer die ik heb, Mannesmann Mammut

deze webshop kan ik zowieso aanraden, dit is niet de typische dozenschuiver welke alles "op voorraad" heeft tot je hebt bestelt. ook heeft hij ruime kennis van wat hij verkoopt en garantie is niet zomaar een verkooptechniek.
Wokschotel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 06:58:
Ik neig dan toch naar het antwoord van Orion84.
Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben maar in het antwoord van orion staat dat het kantelen geen invloed heeft. Ik denk dat dit niet geheel klopt, het apparaat is rond de as van het zaagblad nu eenmaal wat dikker en zal dan eerder het materiaal raken. dit zal waarschijnlijk geen centimeterwerk zijn gok ik. Wel betekend dit dat het simpel (haha, alsof ik de helft van de berekening begreep) berekenen aan de hand van de haakse zaagdiepte niet volledig juist is.

[ Voor 16% gewijzigd door mfmonkey op 31-08-2017 08:10 ]

• Notna
  • Laatst online: 23:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:03:
Daar kan de dop ernaast toch op en dan kan je hem als een soort kruissleutel gebruiken.

[mbr]Dit topic heeft overigens bijna 10k posts. Wie maakt het volgende deeltje?[/]
Ja baas, ga ik doen baas :Y

En hier verder:

[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3

@McGryphon , @Señor Sjon , slotje kan er op

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 31-08-2017 08:33 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Slotje dus :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.