Voor zij die nog een leidingdetector zoeken - er is momenteel een lightning deal op amazon.de voor de Bosch GMS 120 - 65.07 euro.
Als je een cirkelzaag zoekt is die HK55 natuurlijk prima maar die is niet te gebruiken als invalzaag. Wil je dat laatste dan heb je de TS55 nodig. Ligt er dus aan wat je wilt klussen. Voor laminaat zagen voldoen ze beiden maar daarvoor kan je ook bij de Lidl een cirkelzaag halen.
Naast het leggen van laminaat heb ik de volgende klussen nog in het verschiet staan:
- deur van steigerhout voor de meterkast en schoonmaakkast
- ombouw voor de verwarming in woonkamer
- ombouw voor rookkanaal op zolder
- vriezer op zolder wegwerken in kast
- ombouw voor tv met lift in slaapkamer
- enz....
Het zal dus vooral afbouw gerelateerd zijn. Een TS 55 lijkt dat beter geschikt. Ook al ben ik totaal niet van plan om de inval functie te gebruiken zoals bijvoorbeeld bij een wasbak in een aanrechtblad. Zou verder eigenlijk niet weten waar ik verder de invalfunctie voor zou moeten gebruiken. Daarnaast kan dit met de HK 55 ook, als is dit misschien iets minder praktisch.
Het monteren van de TS 55 is een tafel vind ik een mooie maar toch wel erg dure oplossing. Daarnaast zoek ik toch vooral een compacte oplossing. Die wanneer je hem niet gebruik ook buiten het zicht kan opbergen. Dat zie ik niet zo snel gebeuren met een afkortzaag of tafelzaag.
En de HK55 lijkt me dat een mooie oplossing waarbij het afkorten van balken/planken vrij snel en nauwkeurig gedaan kan worden. En voor plaatmateriaal gebruik je de FS rails.
En ja, ik weet dat het duur spul is maar zie het ook al een investering voor het leven.
- deur van steigerhout voor de meterkast en schoonmaakkast
- ombouw voor de verwarming in woonkamer
- ombouw voor rookkanaal op zolder
- vriezer op zolder wegwerken in kast
- ombouw voor tv met lift in slaapkamer
- enz....
Het zal dus vooral afbouw gerelateerd zijn. Een TS 55 lijkt dat beter geschikt. Ook al ben ik totaal niet van plan om de inval functie te gebruiken zoals bijvoorbeeld bij een wasbak in een aanrechtblad. Zou verder eigenlijk niet weten waar ik verder de invalfunctie voor zou moeten gebruiken. Daarnaast kan dit met de HK 55 ook, als is dit misschien iets minder praktisch.
Het monteren van de TS 55 is een tafel vind ik een mooie maar toch wel erg dure oplossing. Daarnaast zoek ik toch vooral een compacte oplossing. Die wanneer je hem niet gebruik ook buiten het zicht kan opbergen. Dat zie ik niet zo snel gebeuren met een afkortzaag of tafelzaag.
En de HK55 lijkt me dat een mooie oplossing waarbij het afkorten van balken/planken vrij snel en nauwkeurig gedaan kan worden. En voor plaatmateriaal gebruik je de FS rails.
En ja, ik weet dat het duur spul is maar zie het ook al een investering voor het leven.
Ik ben op zoek naar een (nauwkeurige) schuifmaat. In de bekende bouwmarkten is veelal alleen troep te vinden of zwaar overpriced materiaal.
Op internet zie ik ook schuifmaten staan van meer dan 500eu, dat is nou ook weer niet de bedoeling voor mij als hobbyist.
Nu staat het merk mitutoyo volgens mij als redelijk nauwkeurig aangeschreven.
Ik kwam het volgende tegen op bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...-150-mm/9200000010474265/
Is dit wat en is het een redelijke prijs of is het bij onze duitse buren goedkoper?
Op internet zie ik ook schuifmaten staan van meer dan 500eu, dat is nou ook weer niet de bedoeling voor mij als hobbyist.
Is dit wat en is het een redelijke prijs of is het bij onze duitse buren goedkoper?
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Mitutoyo is een prima merk. Nauwkeurige schuifmaten en wordt professioneel veel toegepast. Zijn voor 150-200€ ook digitale varianten van te verkrijgen.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Mitutoyo is een zeer bekend merk. 'Redelijk' nauwkeurig is een understatement. In de bouwmarkt zou je net zo veel betalen volgens mij. Nu heb je voor het prijs van bouwmarktspul een kwaliteitsproduct. Veel plezier ermee!freestyler2 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:15:
Ik ben op zoek naar een (nauwkeurige) schuifmaat. In de bekende bouwmarkten is veelal alleen troep te vinden of zwaar overpriced materiaal.
Mitutoyo is zo ongeveer hét merk voor schuifmaten. Op amazon.de wel wat goedkoper dan bij bol.com, alhoewel je ze bij nl webshops ook wel goedkoper kunt vinden dan bij bol.com.
Je kan ook even bij MItutoyo zelf op de website kijken, ze hebben veel verschillende types, ook met verschillende nauwkeurigheden. Afhankelijk van je gebruik kan een blokkeerfunctie ook handig zijn, er zijn veel verschillende opties om uit te kiezen.
Je kan ook even bij MItutoyo zelf op de website kijken, ze hebben veel verschillende types, ook met verschillende nauwkeurigheden. Afhankelijk van je gebruik kan een blokkeerfunctie ook handig zijn, er zijn veel verschillende opties om uit te kiezen.
Verwijderd
Ik weet niet hoe handig je bent in het uitlezen van de nonius op dit soort analoge schuifmaten, maar dat zag ik eens heel erg mis gaan en naar bleek al meerdere jaren.freestyler2 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:15:
.....

Maar ook als je daar wél handig in bent dan werkt een betrouwbare digitale veel sneller.
Het verschil tussen goedkope schuifmaten en een echte Japanse Mitutoyo is de nauwkeurigheid van de geleiding als je ook een beetje druk uitoefent op de meetbekjes.
Een Mitutoyo blijft soepel geleiden terwijl de nauwkeurigheid hoog blijft en speling in het mechaniek achterwege blijft.
Zo hoort het natuurlijk ook, maar precies daar scheiden zich de wegen tussen een echte en een barrel.
Deze digitale Mitutoyo is op Amazon aardig geprijsd, er komt nog wel €5,60 aan verzendkosten bij zie ik.
Het is een schuifmaat uit de "absolute serie" van Mitutoyo, dat wil zeggen dat je de schuifmaat nooit meer op nul hoeft te zetten voor een meting.
Noodzakelijk is dit feature niet, maar het werkt wel foolproof, ook voor de meer blonde gebruikertjes.
Al kennen wij hier niemand die aan die blonde beschrijving voldoet.

"Dezelfde" schuifmaat kom ik als lookalike ook op Ebay tegen voor slechts €22,13, het kan niet anders of dit is complete China fake.
Hij ziet er best aardig uit voor het geld dat wel, maar ik zou er niet op gokken als je vaker precies wilt gaan meten.
Dat aflezen van een nonius is inderdaad niet altijd even gemakkelijk, heb zelf daarom toendertijd zo'n versie met zo'n klokje gehaald, is wat makkelijker af te lezen. Maar ik heb het klokje ook wel eens per ongeluk verdraaid, dus dat is ook weer niet zo handig.
Had toendertijd niet gekozen voor een digitale schuifmaat omdat ik dacht dat ik de schuifmaat niet zo vaak zou gebruiken en dat het zonde zou zijn van de batterijen. Maar als je eenmaal zo'n ding hebt, gebruik je die stiekem best vaak, dus een digitale zou niet eens zo verkeerd zijn.
Wist trouwens niet dat je andere digitale schuifmaten altijd eerst op nul moest stellen, kan me voorstellen dat dat inderdaad wel eens tot verkeerde metingen kan leiden.
Had toendertijd niet gekozen voor een digitale schuifmaat omdat ik dacht dat ik de schuifmaat niet zo vaak zou gebruiken en dat het zonde zou zijn van de batterijen. Maar als je eenmaal zo'n ding hebt, gebruik je die stiekem best vaak, dus een digitale zou niet eens zo verkeerd zijn.
Wist trouwens niet dat je andere digitale schuifmaten altijd eerst op nul moest stellen, kan me voorstellen dat dat inderdaad wel eens tot verkeerde metingen kan leiden.
Verwijderd
Ik heb het even gecheckt voor de Mitutoyo die ik eerder noemde, maar uiteindelijk ben je dan op Amazon.de precies €2,- minder kwijt.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:33:
Vaak zij de Mitutoyo's op Amazon.co.uk nog net wat goedkoper.....
Amazon.co.uk heeft hem op het moment trouwens niet op voorraad.
Ja zo'n klokschuifmaat was ook mijn eerste exoot na een standaard analoge, erg handig voor die tijd.henkie196 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:35:
Dat aflezen van een nonius is inderdaad niet altijd even gemakkelijk, heb zelf daarom toendertijd zo'n versie met zo'n klokje gehaald, is wat makkelijker af te lezen. Maar ik heb het klokje ook wel eens per ongeluk verdraaid, dus dat is ook weer niet zo handig.
Maar eenmaal zo'n digitale geproefd en je bent verloren.

Zo'n rond meetklokje is trouwens weer eenvoudig naar nul te kalibreren door de stelschroef bij het klokje los te draaien, de meetbekken netjes schoon te vegen met bijv. alcohol en vervolgens strak tegen elkaar te zetten.
Dat zou dan de nieuwe nulwaarde moeten worden en kun je ook de meetklok naar nul draaien en het stelschroefje weer vastzetten.
Het is niet zozeer dat de schuifmaat iedere keer weer per se op nul gezet moet worden in een reeks van metingen, maar dat de persoon waar ik het eerder over had de nonius en de schaalverdeling compleet verkeerd bleek te interpreteren en dat al jarenlang.Wist trouwens niet dat je andere digitale schuifmaten altijd eerst op nul moest stellen, kan me voorstellen dat dat inderdaad wel eens tot verkeerde metingen kan leiden.
Hij was van het type "dwangmatig Asperger" (ja dat is dubbel ik weet het, maar in dit specifieke geval wel correct

Hij wel in ieder geval en toen bleek dat hij met z'n dwangprecisie al jaren verkeerde waardes moest hebben gegenereerd, hebben wij bijna de mannen met de witte jassen moeten bellen omdat hartslag en bloeddruk ineens helemaal verkeerd gingen.
Het heeft ons uiteindelijk een nagenoeg volle fles gedistilleerd gekost om dat aangeslagen brein weer tot enige rust te manen.
Het was voor mij in ieder geval een heftige en onverwachte reality check.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 08:12 ]
Mitutoyo uit de kringloop vissen voor 1,50 is ook leuk overigens :-)
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Dat is ook wat ik gedaan hebt, maar voor mijn gevoel is het ijkrapport bij de schuifmaat dan wel wat onnodig geworden. Ik heb volgens mij geen stelschroefje om het ding echt goed vast te zetten, wat misschien ook verklaard waarom het klokje zo makkelijk kon draaien.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:43:
Ja zo'n klokschuifmaat was ook mijn eerste exoot na een standaard analoge, erg handig voor die tijd.
Maar eenmaal zo'n digitale geproefd en je bent verloren.![]()
Zo'n rond meetklokje is trouwens weer eenvoudig naar nul te kalibreren door de stelschroef bij het klokje los te draaien, de meetbekken netjes schoon te vegen met bijv. alcohol en vervolgens strak tegen elkaar te zetten.
Dat zou dan de nieuwe nulwaarde moeten worden en kun je ook de meetklok naar nul draaien en het stelschroefje weer vastzetten.
Ben toch benieuwd hoe hij het dan af las, want ik kan zo gauw niet een andere manier bedenken om het af te lezen. De animatie op de duitse wiki pagina voor de nonius is wel wat duidelijker, denk ik.Het is niet zozeer dat de schuifmaat iedere keer weer per se op nul gezet moet worden in een reeks van metingen, maar dat de persoon waar ik het eerder over had de nonius en de schaalverdeling compleet verkeerd bleek te interpreteren en dat al jarenlang.
[ Voor 3% gewijzigd door henkie196 op 21-08-2017 08:29 ]
hier ook +1 voor de Mitutoyowesleytjuh schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:28:
Mitutoyo is een prima merk. Nauwkeurige schuifmaten en wordt professioneel veel toegepast. Zijn voor 150-200€ ook digitale varianten van te verkrijgen.
ik heb een redelijk simpele, al weer een jaar of 20 in bezit denk ik. Zonder daar ooit bij stilgestaan te hebben is dat een vaak gebruikt stuk gereedschap in mijn arsenaal besef ik me nu
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Als je een redelijk betaalbare digitale Mitutoyo wilt, dan kan ik deze aanraden.

Ik heb deze enkele weken geleden ook gekocht en werkt prima. Een stukje nauwkeuriger dan de Wixey die ik elders gebruik.

Ik heb deze enkele weken geleden ook gekocht en werkt prima. Een stukje nauwkeuriger dan de Wixey die ik elders gebruik.
Ik heb voor wat leidingswerk een Ferm muurfrees gekocht. Als stofzuiger heb ik een festool (zo'n bakbeest), maar die past niet op de Ferm (daar zit een soort kliksysteem in, waar de festool slang te klein voor is). Iemand tips hoe dat handig aan te sluiten?
Heb je toevallig een foto? Of anders gewoon met tape (met eventueel hulp van een stukje harde maar buigbare plastic om een trechter te maken als dat nodig is) iets in elkaar prutsen?jantje112 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:16:
Ik heb voor wat leidingswerk een Ferm muurfrees gekocht. Als stofzuiger heb ik een festool (zo'n bakbeest), maar die past niet op de Ferm (daar zit een soort kliksysteem in, waar de festool slang te klein voor is). Iemand tips hoe dat handig aan te sluiten?
Ik zal even foto schieten! (Je kent het wel, je zit op je werk en hebt niets te doen momentje)Atmoz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:23:
[...]
Heb je toevallig een foto? Of anders gewoon met tape (met eventueel hulp van een stukje harde maar buigbare plastic om een trechter te maken als dat nodig is) iets in elkaar prutsen?
tape etc is natuurlijk een optie, maar dat frezen stoft zo erg dus ik wil het liefst een "goede oplossing" want er zal vast vaker gefreest worden
Duct-tape werkt bijzonder goed weet ik uit persoonlijke ervaring
Even de plaatjes bekeken en er lijkt een koppelstuk bij te horen (wat ik dus blijkbaar gemist heb..) Dus dat wordt toch tapenRaymond schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:28:
Duct-tape werkt bijzonder goed weet ik uit persoonlijke ervaring
[ Voor 4% gewijzigd door jantje112 op 21-08-2017 09:29 ]
ik gebruik er zelf geen ductape voor omdat het lijmresten achterlaat, maar breed schilders tape voor, altijd wel iets wat net 1 mm in maat verschilt. Heb je bij je Festool trouwens de standaard 27mm slang? Je kan altijd een 36 of 50 mm slang er voor kopen
|>
Er zit 27mm aan. Die festool gaat lekker, alhoewel het vermogen ook wel erg hoog is. Gebruik dat ding meestal voor de auto uitzuigensimon schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:38:
ik gebruik er zelf geen ductape voor omdat het lijmresten achterlaat, maar breed schilders tape voor, altijd wel iets wat net 1 mm in maat verschilt. Heb je bij je Festool trouwens de standaard 27mm slang? Je kan altijd een 36 of 50 mm slang er voor kopen
Vriend van mij heeft een bouwbedrijf en die laat nogal eens wat gereedschap in mijn schuur logeren, daar maak ik dan maar gebruik van.. altijd makkelijk zo'n stapel zaagtafels, afkortzagen en boormachines.
Dat stukje meer nauwkeurigheid, is dat fingerspitzengefühl of heb je een en ander ook echt getest? Ben wel nieuwsgierig namelijk, geloof dat bv AvE ook amper verschil vond tussen een cheapo Chinees en fancy Japanner qua nauwkeurigheid. Afwerking, algehele feel etc natuurlijk wel ander ballpark.Atmoz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:11:
Als je een redelijk betaalbare digitale Mitutoyo wilt, dan kan ik deze aanraden.
[afbeelding]
Ik geloof dat het verschil voor het werken met dode bomen te klein is om de kosten te verantwoorden. Enige probleem met de chinese versie is dat hij niet echt uit gaat en je om de zoveel tijd er een nieuwe batterij in moet doen ook al gebruik je 'm niet.
|>
Ik heb ook een goedkope digitale. Ik haal nu de batterij er steeds uit om te voorkomen dat hij snel leegloopt. Een beetje vervelend, zijn er inmiddels Chinese varianten die dit probleem niet hebben? Een simpele schakelaar die de stroomkring onderbreekt zou al genoeg zijn...simon schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:37:
Ik geloof dat het verschil voor het werken met dode bomen te klein is om de kosten te verantwoorden. Enige probleem met de chinese versie is dat hij niet echt uit gaat en je om de zoveel tijd er een nieuwe batterij in moet doen ook al gebruik je 'm niet.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik heb hetzelfde elke keer kloten met die batterijJohnny schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:40:
[...]
Ik heb ook een goedkope digitale. Ik haal nu de batterij er steeds uit om te voorkomen dat hij snel leegloopt. Een beetje vervelend, zijn er inmiddels Chinese varianten die dit probleem niet hebben? Een simpele schakelaar die de stroomkring onderbreekt zou al genoeg zijn...
Met gestrekt been.
Nee echt getest inderdaad. Heb er toen zelfs een foto van gemaakt, maar kan 'm zo 1, 2, 3 online niet vinden, dus moet straks thuis even kijken.miekol schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:12:
[...]
Dat stukje meer nauwkeurigheid, is dat fingerspitzengefühl of heb je een en ander ook echt getest? Ben wel nieuwsgierig namelijk, geloof dat bv AvE ook amper verschil vond tussen een cheapo Chinees en fancy Japanner qua nauwkeurigheid. Afwerking, algehele feel etc natuurlijk wel ander ballpark.
Aangezien er binnenkort grote schuurklus aankomt het tuinhuis en nog wat andere deuren ben ik aan kijken naar goede schuurapparaten.
Keuzes zijn lastig ga je voor vlak of delta en het tuinhuis lijkt me wel handig met een excentrische.
De Festool ro90 is eigenlijk denk ik wel de ideale machine maar wel de top.
Zelf ben ik op volgende machines gekomen
Bosch Professional GSS 160
RUPES ls71te dELTA schijnt zelfde te zijn als festool dts400 prijstechnische wel interessanter
RUPES lE71TE
excentrisch
Rupes LR71TE
Bosch Blauw GEX 125-150 AVE
Flex zou ook nog kunnen schijnt uit zelfde fabriek te komen als rupes.
Iemand tips / adviezen
Keuzes zijn lastig ga je voor vlak of delta en het tuinhuis lijkt me wel handig met een excentrische.
De Festool ro90 is eigenlijk denk ik wel de ideale machine maar wel de top.
Zelf ben ik op volgende machines gekomen
Bosch Professional GSS 160
RUPES ls71te dELTA schijnt zelfde te zijn als festool dts400 prijstechnische wel interessanter
RUPES lE71TE
excentrisch
Rupes LR71TE
Bosch Blauw GEX 125-150 AVE
Flex zou ook nog kunnen schijnt uit zelfde fabriek te komen als rupes.
Iemand tips / adviezen
Wat wel onder dat verschil in "afwerking" valt en ook uit AvE zijn video op te maken is is de elektronica. Een cheapo geeft bij lage temperatuur of lage batterijspanning rare meetwaarden, een mitutoyo doet het ofwel accuraat ofwel helemaal niet.miekol schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:12:
[...]
Dat stukje meer nauwkeurigheid, is dat fingerspitzengefühl of heb je een en ander ook echt getest? Ben wel nieuwsgierig namelijk, geloof dat bv AvE ook amper verschil vond tussen een cheapo Chinees en fancy Japanner qua nauwkeurigheid. Afwerking, algehele feel etc natuurlijk wel ander ballpark.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Grote schuurklus is ro150, niet ro90
Verder: lees ff een weekje terug, alle machines die je noemt zijn toen uitgebreid besproken, dat is handige info op basis waarvan je kan doorvragen
Grote schuurklus kunnen kleine dingetjes zijnRaymond schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:34:
[...]
Grote schuurklus is ro150, niet ro90
Verder: lees ff een weekje terug, alle machines die je noemt zijn toen uitgebreid besproken, dat is handige info op basis waarvan je kan doorvragen
[ Voor 23% gewijzigd door simon op 21-08-2017 13:41 ]
|>
Wauw, weer wat geleerd vandaag!Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:21:
[...]
Ik weet niet hoe handig je bent in het uitlezen van de nonius op dit soort analoge schuifmaten, maar dat zag ik eens heel erg mis gaan en naar bleek al meerdere jaren.![]()
Maar ook als je daar wél handig in bent dan werkt een betrouwbare digitale veel sneller.
[...]
Had nog nooit van 'nonius' gehoord, vond het altijd al zo vreemd die extra streepjes op mijn schuifmaat. Staan ook geen waarden bij dus verder geen aandacht meer aan geschonken.
Als ik tussen de mm streepjes uitkwam schatte ik het altijd gewoon ongeveer.

Weet niet hoe nauwkeurig mijn schuifmaat is (is een aardig oude die ik van mijn opa geërfd heb, staat DIHART ASCOSA op) maar met jouw tip is ie in één keer bijna 10x nauwkeuriger geworden.
Ik ben me aan het oriënteren op één of twee japanse zagen. Een voor het fijnere zaagwerk en de andere voor het wat grovere. Onderzoek leert me dat een Kataba het meest geschikt is voor het grovere werk en een Dozuki beter past bij het fijne zaagwerk door de verstevigde rug. Een Ryoba biedt de 2 zagen verwerkt in één als ik het goed begrijp. Mijn budget is ongeveer € 100,- voor de 2 zagen.
Heeft er iemand hier tips welke zaag van welk merk ik het beste kan kopen en eventueel ook ervaringen met (web) winkels waar deze zagen te koop zijn?
Heeft er iemand hier tips welke zaag van welk merk ik het beste kan kopen en eventueel ook ervaringen met (web) winkels waar deze zagen te koop zijn?
Verwijderd
Check again.... het verschil voor de 500-196-30 is meer dan €10 met de de-site, en toen ik er vorige week 1 heb besteld was het zelfs bijna €20.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:43:
[...]Ik heb het even gecheckt voor de Mitutoyo die ik eerder noemde, maar uiteindelijk ben je dan op Amazon.de precies €2,- minder kwijt.
Amazon.co.uk heeft hem op het moment trouwens niet op voorraad.
Onderstaande site heeft hier geloof ik wel een paar tevreden klanten. Levert vanuit Duitsland, dus reken op €10-15 verzendkosten.Worra schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:02:
Ik ben me aan het oriënteren op één of twee japanse zagen. Een voor het fijnere zaagwerk en de andere voor het wat grovere. Onderzoek leert me dat een Kataba het meest geschikt is voor het grovere werk en een Dozuki beter past bij het fijne zaagwerk door de verstevigde rug. Een Ryoba biedt de 2 zagen verwerkt in één als ik het goed begrijp. Mijn budget is ongeveer € 100,- voor de 2 zagen.
https://www.fine-tools.com/japsaege.html
Gaaf! Ben benieuwd!Atmoz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:03:
[...]
Nee echt getest inderdaad. Heb er toen zelfs een foto van gemaakt, maar kan 'm zo 1, 2, 3 online niet vinden, dus moet straks thuis even kijken.
Verwijderd
Ik geef toe, het is werkelijk een Babylonische hoeveelheid aan spraakverwarringen mbt schuifmaten op Mitutoyo.nl maar de schuifmaat met nummer "500-181-30" die je hierboven laat zien is volgens Mitutoyo zelf wel een andere.Atmoz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:11:
[afbeelding]
Oftewel zoek de verschillen.
shop.mitutoyo.nl/500-181-30
Zo heeft deze bewuste caliper op Mitutoyo géén rolwieltje en géén mm/inch optie, die in jouw linkje heeft beide wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 19:53 ]
Ik lees hier al een tijdje mee en post eigenlijk nooit. Echter vraag ik mij af of er meerderen van jullie toevallig ook ervaring hebben met garantiegevallen van Bosch Blauw en hoe dit is verlopen bij jullie.
Ik heb 3 weken terug voor het eerst namelijk een Bosch Blauw machine gekocht (GSR 18-2-Li Plus incl. bitsetje in de doos) en heb deze na 10 dagen al voor garantie opgestuurd omdat de boorkop duidelijk slingert. Hier begint de ellende eigenlijk pas. Ik kon een exemplaar lenen in de tussentijd, klonk goed, of ik dan ook borg wou betalen, prima. €800 borg! Ja, dat lees je goed... Vriendelijk bedankt dus, €800 borg voor een machine van €200 is dus al het eerste punt wat mij van Bosch tegenviel met de garantie.
Nu heb ik vandaag de machine weer opgehaald, niet gerepareerd want de boorkop is zogenaamd recht (zelfs zonder bithouder er in zie je hem slingeren, winkelmedewerker was dit ook volledig met mij eens). De bithouder is vervolgens niet vervangen terwijl deze scheef zou moeten zijn volgens Bosch. Daarnaast is sinds ik de doos heb afgeleverd voor garantie:
- de behuizing van het bitsetje kapot (doorzichtige plastic voorzien van wat mooie barsten)
- het stukje waar de bithouder in klikt afgebroken
- is de pin die de helften van de doos bij elkaar houdt doormidden gebroken en voor de helft terug gezet, de doos valt dus al bijna uit elkaar bij het openen.
Goed, ik had in eerste instantie al voor een L-Boxx moeten kiezen, dan was het laatste probleem niet aanwezig geweest waarschijnlijk. Maar tot nu toe is de service wel erg ondermaats voor professionele machines in mijn ogen. Benieuwd dus wat jullie er van denken en of er meerdere negatieve ervaringen zijn / wat ik nog kan doen hier tegen (het liefst zie ik nu gewoon mijn geld terug of een volledig nieuw exemplaar), heb met de boormachine wel één hele acculading opgemaakt voor hij weer terug ging..
Ik heb 3 weken terug voor het eerst namelijk een Bosch Blauw machine gekocht (GSR 18-2-Li Plus incl. bitsetje in de doos) en heb deze na 10 dagen al voor garantie opgestuurd omdat de boorkop duidelijk slingert. Hier begint de ellende eigenlijk pas. Ik kon een exemplaar lenen in de tussentijd, klonk goed, of ik dan ook borg wou betalen, prima. €800 borg! Ja, dat lees je goed... Vriendelijk bedankt dus, €800 borg voor een machine van €200 is dus al het eerste punt wat mij van Bosch tegenviel met de garantie.
Nu heb ik vandaag de machine weer opgehaald, niet gerepareerd want de boorkop is zogenaamd recht (zelfs zonder bithouder er in zie je hem slingeren, winkelmedewerker was dit ook volledig met mij eens). De bithouder is vervolgens niet vervangen terwijl deze scheef zou moeten zijn volgens Bosch. Daarnaast is sinds ik de doos heb afgeleverd voor garantie:
- de behuizing van het bitsetje kapot (doorzichtige plastic voorzien van wat mooie barsten)
- is de pin die de helften van de doos bij elkaar houdt doormidden gebroken en voor de helft terug gezet, de doos valt dus al bijna uit elkaar bij het openen.
Goed, ik had in eerste instantie al voor een L-Boxx moeten kiezen, dan was het laatste probleem niet aanwezig geweest waarschijnlijk. Maar tot nu toe is de service wel erg ondermaats voor professionele machines in mijn ogen. Benieuwd dus wat jullie er van denken en of er meerdere negatieve ervaringen zijn / wat ik nog kan doen hier tegen (het liefst zie ik nu gewoon mijn geld terug of een volledig nieuw exemplaar), heb met de boormachine wel één hele acculading opgemaakt voor hij weer terug ging..
Haha lekker bezig.Vliegvlug schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
Wauw, weer wat geleerd vandaag!
Had nog nooit van 'nonius' gehoord, vond het altijd al zo vreemd die extra streepjes op mijn schuifmaat. Staan ook geen waarden bij dus verder geen aandacht meer aan geschonken.
Als ik tussen de mm streepjes uitkwam schatte ik het altijd gewoon ongeveer.
[afbeelding]
Weet niet hoe nauwkeurig mijn schuifmaat is (is een aardig oude die ik van mijn opa geërfd heb, staat DIHART ASCOSA op) maar met jouw tip is ie in één keer bijna 10x nauwkeuriger geworden.![]()
Da's weer een mooi voorbeeld dat de manier waarop je iets doet (en/of skills) meestal belangrijker is dan het materiaal. Vandaar dat ik hier wel eens mensen die hier dachten met duur gereedschap opeens mega nauwkeurige kunstwerken tevoorschijn te kunnen toveren, behoedde om van een koude kermis thuis te komen. En andersom natuurlijk ook, dat je niet het meest geavanceerde spul moet hebben om mooie dingen te maken.
Zeker voor houtbewerking is de nauwkeurigheid van gereedschap zoals een schuifmaat ondergeschikt aan je afteken- en zaagskills.
Na het doorspitten van dit topic over schuurmachines toch maar even mijn dilemma voorleggen.
Ik heb de volgende schuurklussen staan welke ik binnenkort wil gaan uitvoeren:
- 2x dichte trap
1 van de 2 trappen zat vol lijmresten maar die is inmiddels schoon.
- 4 houten binnendeuren
- alle binnen kozijnen
in de uitbouw hebben wij zowel aan de linkerkant als de rechterkant 12 kleine ramen 2x3 naast elkaar
waar het glas wordt gescheiden door houten "latjes".
De enige schuurmachines welke ik heb is een Ferm maar het is mij al voldoende duidelijk dat dit apparaat verre van geschikt is voor deze klus. Daarnaast worden dit mijn eerste schuurklussen.
Op termijn zou ik graag zowel de onbehandelde teak eettafel (2.20 bij 1 m) en teak salontafel willen bijwerken.
Om het vrijkomen van stof tijdens de werkzaamheden zoveel mogelijk te beperken (5 kinderen in huis) wil ik graag een goede stofopvang of een goede stofafzuiging.
Mijn shortlist bestaat momenteel uit:
- Festool DTS 400 REQ-Plus met stofzak of actieve stof afzuiging.
- Festool Rotex RO 90 DX FEQ-Plus moet gecombineerd worden met actieve stof afzuiging.
Ik twijfel over de Rotex RO 90 omdat deze een flink stukje duurder is en er eerder in dit topic is aangegeven dat deze niet altijd even geschikt is voor grotere oppervlaktes.
Daarnaast twijfel ik nog aan de keuze tussen de CT17E en de CTL Mini.
De CTL Mini is een L klasse stofzuiger en de CT17E niet.
Vanwege mijn wens om stofvrij te kunnen werken en de L klasse overweeg ik om het extra bedrag te investeren in een CTL Mini. Op termijn kan ik deze dan ook gebruiken bij boor- en zaagwerkzaamheden.
Een Rotex RO 90 met een CTL Mini komt op ongeveer € 792,00.
Een DTS400 met een CTL Mini komt op ongeveer € 664,00.
Vrouw lief heeft al aangegeven dat het wat mag kosten als het goed moet zijn maar ik zou graag wat ervaringen/meningen horen voordat ik definitief de knoop doorhak.
- 2x dichte trap
- 4 houten binnendeuren
- alle binnen kozijnen
in de uitbouw hebben wij zowel aan de linkerkant als de rechterkant 12 kleine ramen 2x3 naast elkaar
De enige schuurmachines welke ik heb is een Ferm maar het is mij al voldoende duidelijk dat dit apparaat verre van geschikt is voor deze klus. Daarnaast worden dit mijn eerste schuurklussen.
Op termijn zou ik graag zowel de onbehandelde teak eettafel (2.20 bij 1 m) en teak salontafel willen bijwerken.
Om het vrijkomen van stof tijdens de werkzaamheden zoveel mogelijk te beperken (5 kinderen in huis) wil ik graag een goede stofopvang of een goede stofafzuiging.
- Festool Rotex RO 90 DX FEQ-Plus moet gecombineerd worden met actieve stof afzuiging.
Ik twijfel over de Rotex RO 90 omdat deze een flink stukje duurder is en er eerder in dit topic is aangegeven dat deze niet altijd even geschikt is voor grotere oppervlaktes.
Vanwege mijn wens om stofvrij te kunnen werken en de L klasse overweeg ik om het extra bedrag te investeren in een CTL Mini. Op termijn kan ik deze dan ook gebruiken bij boor- en zaagwerkzaamheden.
Vrouw lief heeft al aangegeven dat het wat mag kosten als het goed moet zijn maar ik zou graag wat ervaringen/meningen horen voordat ik definitief de knoop doorhak.
Verwijderd
Het is echt of ik nu mijn eigen ervaring met Bosch van 30 jaar geleden teruglees.Twijfels schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:15:
........
Nu heb ik vandaag de machine weer opgehaald, niet gerepareerd want de boorkop is zogenaamd recht (zelfs zonder bithouder er in zie je hem slingeren, winkelmedewerker was dit ook volledig met mij eens). De bithouder is vervolgens niet vervangen terwijl deze scheef zou moeten zijn volgens Bosch.
........
Maar tot nu toe is de service wel erg ondermaats voor professionele machines in mijn ogen. Benieuwd dus wat jullie er van denken en of er meerdere negatieve ervaringen zijn / wat ik nog kan doen hier tegen (het liefst zie ik nu gewoon mijn geld terug of een volledig nieuw exemplaar), heb met de boormachine wel één hele acculading opgemaakt voor hij weer terug ging..
Zij hebben dus nog helemaal niets bijgeleerd in al die jaren.
Jammer dit, het lijkt (al jaren!!) een typisch Bosch kwaaltje te zijn.
Retour met dit ondermaatse barrel en ontbind de koop op grond van non-conformiteit en beroep je op het huidige consumentenrecht.
Zie daarvoor bijv. Consuwijzer.nl
Je hebt Bosch de mogelijkheid geboden de machine conform westerse standaarden te repareren maar kennelijk hanteren zij de specs van Afghaanse tribale binnenlanden en is dát het maximaal haalbare.

Geen tijd en geld meer aan dit tergende gedoe verliezen en zoek lekker een echte machine uit van een ander merk dat wél doet wat de glossy folder je belooft.
Erg jammer dit, want Bosch is absoluut in staat uitmuntende tools te fabriceren, maar deze machine zal door analfabete kinderen in een goedverstopt ontwikkelingsgebied tegen de bekende lokale wurgtarieven zijn geassembleerd.
Jammer om te horen.. Er mee terug gaan was ik sowieso al van plan ja. Vraag me nu vooral af of ik nog voor een nieuw exemplaar moet gaan of niet, deze ervaring is in ieder geval erg slecht (heb ook de klantenservice al gemaild, daar kreeg ik een mail terug met 'excuses voor het ongemak', maar antwoord op vragen kreeg ik niet, hopen dat ik op een tweede mailtje beter antwoord krijgVerwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:47:
[...]
Het is echt of ik nu mijn eigen ervaring met Bosch van 30 jaar geleden teruglees.![]()
Zij hebben dus nog helemaal niets bijgeleerd in al die jaren.
Jammer dit, het lijkt (al jaren!!) een typisch Bosch kwaaltje te zijn.
Retour met dit ondermaatse barrel en ontbindt de koop op grond van non-conformiteit en beroep je op het huidige consumentenrecht.
Zie daarvoor bijv. Consuwijzer.nl
Je hebt Bosch de mogelijkheid geboden de machine conform westerse standaarden te repareren maar kennelijk hanteren zij de specs van Afghaanse tribale binnenlanden en is dát het maximaal haalbare.![]()
Geen tijd en geld meer aan dit tergende gedoe verliezen en zoek lekker een echte machine uit van een ander merk dat wél doet wat de glossy folder je belooft.
Erg jammer dit, want Bosch is absoluut in staat uitmuntende tools te fabriceren, maar deze machine zal door analfabete kinderen in een goedverstopt ontwikkelingsgebied tegen de bekende lokale wurgtarieven zijn geassembleerd.
Ben er inderdaad wel van overtuigd dat Bosch prima machines kan maken, en had ook in gedachte om in de toekomst lekker alles van één merk te houden, echter neig ik nu toch wel heel erg om te kijken naar een ander merk voor al het toekomstige gereedschap..
Dus toch maar vast eens verder kijken naar andere merken, gelijk dus de vraag of jullie nog aanraders hebben, prijsklasse ~200 euro, geen Bosch blauw, gewoon een degelijke 18v accuboormachine, liefst nu wel met L-Boxx, natuurlijk incl accu's (2 Ah is prima).
Die rotex is wel erg lekker als je een trap met zooi weg moet schuren, behoorlijk agressief. Scheelt gedoe met lang met je arm aan zo'n ding hangen. Helemaal met die delta voet.jabje. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:41:
Na het doorspitten van dit topic over schuurmachines toch maar even mijn dilemma voorleggen.
- 2x dichte trap
- 4 houten binnendeuren
- alle binnen kozijnen
|>
Hallo,
Ik zoek info over de https://shop.dremeleurope...g/dremel-workstation--277
En met name : Passenall dremels daar in ? of alleen een bepaalde type. Ik kan dat nergens terug vinden.
Daar ik al een Dremel bezit (geen idee welke)
En hebben jullie ervaring met deze accesoire ?
En toevallig ook met de DREMEL® Moto-Saw ?
Ik zoek info over de https://shop.dremeleurope...g/dremel-workstation--277
En met name : Passenall dremels daar in ? of alleen een bepaalde type. Ik kan dat nergens terug vinden.
Daar ik al een Dremel bezit (geen idee welke)
En hebben jullie ervaring met deze accesoire ?
En toevallig ook met de DREMEL® Moto-Saw ?
[ Voor 6% gewijzigd door Solid Seal op 21-08-2017 22:15 ]
Als ik zo naar je schuurklussen kijk, dan kan ik je de DTS aanbevelen. Je hebt namelijk 1 klus waar veel afname nodig is en de rest is allemaal schuurwerk voor het schilderen. Dus die DTS is dan voor de meeste klussen geschikt. Verkijk je niet op de kosten van het schuurpapier, daar ben je ook zo 50-100 euro aan kwijt voor dit soort machines.jabje. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:41:
- 2x dichte trap
- 4 houten binnendeuren
- alle binnen kozijnen
Als je die dichte trap echt helemaal kaal wilt/moet maken, dan ontkom je niet aan een verffrees. Die is er van Metabo: YouTube: Metabo - Lackfräse - Paint removers (er zijn uitgebreidere filmpjes).
Die kan je huren, of je koopt hem voor je klus en gooit hem daarna weer op marktplaats. Het is zo'n specifieke machine, die gebruik je niet snel weer
Verder: Check even lokale schilders. Met een beetje mazzel kan je het voor die 700 euro ook gewoon laten doen
(maw: maak even serieus de afweging of je wel Festool spul nodig hebt voor een klus waar je met een stukje kurk en wat los 3M 255P schuurpapier ook al een heel eind komt
De Bosch GSR machines zijn geen klopboormachines toch? Dan is onderstaande een goeie optie.Twijfels schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:11:
[...]
Jammer om te horen.. Er mee terug gaan was ik sowieso al van plan ja. Vraag me nu vooral af of ik nog voor een nieuw exemplaar moet gaan of niet, deze ervaring is in ieder geval erg slecht (heb ook de klantenservice al gemaild, daar kreeg ik een mail terug met 'excuses voor het ongemak', maar antwoord op vragen kreeg ik niet, hopen dat ik op een tweede mailtje beter antwoord krijg![]()
Ben er inderdaad wel van overtuigd dat Bosch prima machines kan maken, en had ook in gedachte om in de toekomst lekker alles van één merk te houden, echter neig ik nu toch wel heel erg om te kijken naar een ander merk voor al het toekomstige gereedschap..
Dus toch maar vast eens verder kijken naar andere merken, gelijk dus de vraag of jullie nog aanraders hebben, prijsklasse ~200 euro, geen Bosch blauw, gewoon een degelijke 18v accuboormachine, liefst nu wel met L-Boxx, natuurlijk incl accu's (2 Ah is prima).
Metabo BS18 quick wordt met twee accu's van 2Ah geleverd en is een prima schroef/boormachine. In Duitsland te krijgen voor rond de €150,-
Wordt geleverd in een prima koffer, maar wat je bespaart op de machine kan je eventueel gebruiken om een systainer van te kopen.
Ik zou eens kijken naar de Makita ddf482rfeb.Twijfels schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:11:
[...]
Jammer om te horen.. Er mee terug gaan was ik sowieso al van plan ja. Vraag me nu vooral af of ik nog voor een nieuw exemplaar moet gaan of niet, deze ervaring is in ieder geval erg slecht (heb ook de klantenservice al gemaild, daar kreeg ik een mail terug met 'excuses voor het ongemak', maar antwoord op vragen kreeg ik niet, hopen dat ik op een tweede mailtje beter antwoord krijg![]()
Met gestrekt been.
Ik herken dit niet. Ik kreeg wel een goede service. Bij welke winkel heb je het terug gebracht? Ik zou het nogmaals terugbrengen en al de punten opgelost zien willen worden. Anders idd de koop ontbinden.Twijfels schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:15:
Ik lees hier al een tijdje mee en post eigenlijk nooit. Echter vraag ik mij af of er meerderen van jullie toevallig ook ervaring hebben met garantiegevallen van Bosch Blauw en hoe dit is verlopen bij jullie.
@Framoes en @artbij GSR zijn inderdaad geen klopboormachines, bedankt voor de tips!
@Brutalsranan Bij de Gamma... ze hadden toevallig het model dat ik op het oog had en wou hem snel hebben + de prijs was daar voor de verandering wel een keer oké in een bouwmarkt. Overigens zou het niet uit moeten maken waar je hem koopt gezien het direct doorgaat naar Bosch niet waar? Hooguit dat een winkel met meer verstand van zaken sneller geneigd is wel een nieuw model te leveren.
@Brutalsranan Bij de Gamma... ze hadden toevallig het model dat ik op het oog had en wou hem snel hebben + de prijs was daar voor de verandering wel een keer oké in een bouwmarkt. Overigens zou het niet uit moeten maken waar je hem koopt gezien het direct doorgaat naar Bosch niet waar? Hooguit dat een winkel met meer verstand van zaken sneller geneigd is wel een nieuw model te leveren.
Ik gebruik zelf een Rotex RO90 met een Festool Mini stofzuiger. Ik vind het een heerlijke combinatie. De stofafzuiging werkt geweldig en doordat de Rotex relatief licht is kan je lang doorwerken. Voor kozijnen en (paneel?) deuren lijkt me deze maat prima. Ik heb er zelf ook al enkele trappen mee afgeschuurd op 80, 120 en 180 en dat gaat erg snel.jabje. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:41:
- 2x dichte trap
- 4 houten binnendeuren
- alle binnen kozijnen
Ik hoop van niet. Ik was benieuwd of daar een relatie tussen zit. Zij zien namelijk wel wie het opstuurt. Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Heeft Toolstation die niet op voorraad tegen hetzelfde prijs? Daar kan je het in de winkel gelijk openen en uittesten. Daar zijn ze niet zo moeilijk in.Twijfels schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:15:
@Framoes en @artbij GSR zijn inderdaad geen klopboormachines, bedankt voor de tips!
Edit: deze gewoon terugbrengen en een nieuw exemplaar eisen of je geld terug. Je gevoel zal nooit goed zijn als je hem blijft repareren.
[ Voor 22% gewijzigd door Brutalsranan op 22-08-2017 13:29 ]
Hierbij een foto van mijn Mitutoyo:Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:50:
Ik geef toe, het is werkelijk een Babylonische hoeveelheid aan spraakverwarringen mbt schuifmaten op Mitutoyo.nl maar de schuifmaat met nummer "500-181-30" die je hierboven laat zien is volgens Mitutoyo zelf wel een andere.
Oftewel zoek de verschillen.![]()
shop.mitutoyo.nl/500-181-30
Zo heeft deze bewuste caliper op Mitutoyo géén rolwieltje en géén mm/inch optie, die in jouw linkje heeft beide wel.

(inderdaad met mm/inch, maar dat zou toch iedere digitale schuifmaat moeten hebben vind ik

Ik kon de foto's niet meer vinden (echt super vreemd, want normaal gooi ik _nooit_ foto's wegmiekol schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:37:
Gaaf! Ben benieuwd!

De patiënten:

Op 2 verschillende manieren getest:

[imghttps://lumatronix.nl/FOK/Schuifmaat_test5.jpg[/img]

Het lijkt of de Wixey constant iets te weinig aangeeft.
Ik weet ook niet of dit een goede test is, of dat er misschien betere testen (of dingen om te meten) zijn, maar dit zijn mijn bevindingen met beide tools "out of the box". Ik heb dus niets gecallibreert ofzo (kan dat überhaupt?)
Hmzzz, dat klinkt helemaal niet goedTwijfels schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:15:

Ik heb (gelukkig) alleen maar positieve ervaringen met Bosch Blauw. Heb nog nooit een garantie-geval gehad en ze zijn zelfs met 2 man bij me thuis geweest om e.e.a. te regelen met een geleide-liniaal die ik 2e hands gekocht had. Daarna ook nog extra gratis zaagbladen gekregen. Echt goede/fijne service
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om deze test uit te voeren, maar ik hou 'm in 't achterhoofdVerwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:57:
Ik moet zeggen dat de dubbele filterkamers van jouw Starmix er indrukwekkend uitzien, maar ik ben nu wel benieuwd naar een vergelijkend praktijktestje.
Ja vind je het gek. Als jij stopt met Bosch blauw kopen dan kost dat ze 30% van de omzet.Atmoz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Ik heb (gelukkig) alleen maar positieve ervaringen met Bosch Blauw. Heb nog nooit een garantie-geval gehad en ze zijn zelfs met 2 man bij me thuis geweest om e.e.a. te regelen met een geleide-liniaal die ik 2e hands gekocht had. Daarna ook nog extra gratis zaagbladen gekregen. Echt goede/fijne service
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
@Atmoz dat knopje zero.. daarmee calibreer je het ook
Verder denk ik niet dat het afstellen gaat.
verschil is vrij klein, te klein voor het merendeel van werken met hout. Doordat je bijvoorbeeld aftekent met een potlood van 0.5mm, je net iets trillende vingers, etc. Met hout voldoet de el cheapo nog wel. Grootste probleem dan is de bouwkwaliteit. Die is minder. En de gear-porn-factor
Ik vraag me af of het bij Bosch nog uit maakt welke lijn je hebt, dynamic/robust of de onderste lijn.
verschil is vrij klein, te klein voor het merendeel van werken met hout. Doordat je bijvoorbeeld aftekent met een potlood van 0.5mm, je net iets trillende vingers, etc. Met hout voldoet de el cheapo nog wel. Grootste probleem dan is de bouwkwaliteit. Die is minder. En de gear-porn-factor
Ik vraag me af of het bij Bosch nog uit maakt welke lijn je hebt, dynamic/robust of de onderste lijn.
[ Voor 4% gewijzigd door simon op 22-08-2017 13:44 ]
|>
lolleecher schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:36:
Ja vind je het gek. Als jij stopt met Bosch blauw kopen dan kost dat ze 30% van de omzet.
Maareh effe serieus: voordat ze die afspraak met me maakte wisten ze helemaal niet dat ik Bosch Blauw fan was en dus veel van hun kocht/ging kopen.
Ja dat is eigenlijk meer de 0-setting he. Een soort kalibreren, maar ook weer niet echt natuurlijksimon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:42:
@Atmoz dat knopje zero.. daarmee calibreer je het ook
Tuurlijk, dat is inderdaad zoverschil is vrij klein, te klein voor het merendeel van werken met hout. Doordat je bijvoorbeeld aftekent met een potlood van 0.5mm, je net iets trillende vingers, etc. Met hout voldoet de el cheapo nog wel.
Grootste probleem dan is de bouwkwaliteit. Die is minder. En de gear-porn-factor
Vroeger, toen ik nog vanalles van de groene Bosch had, heb ik ook een keer een zeer aangename ervaring met de klantenservice gehad. Dus ik kan niet zeggen of het wat uitmaakt over welke lijn het gaat eerlijk gezegd. Maargoed, dat is inmiddels wel zeker 10 jaar geleden!Ik vraag me af of het bij Bosch nog uit maakt welke lijn je hebt, dynamic/robust of de onderste lijn.
[edit]
Over porn-gear gesproken... Zojuist kwam GLS wat pakketten afleveren
Niet echt "gear", maar wel érg mooi spul (om "geartjes" in op te bergen) al zeg ik 't zelf

De inhoud:

(400 bakjes)
Goed om 22 mooie Auer sorteerdozen te vullen:

L.N. was al langs geweest met zijn Auer sorteerdozen, dus ik had al de kwaliteit (die is écht goed!) en de schoonheid van dit opbergsysteem (in levende lijve) mogen aanschouwen. Ik wist dus dat het niet lang zou duren voordat ik een bestelling zou doen. Afgelopen donderdag was het dan zover en vandaag is alles geleverd.

De bakjes zijn stevig en van goede kwaliteit:

en redelijk goed stapelbaar:

(niet dat dat nodig is, maar toch
Binnenkort goede, logische indelingen maken en dan kan het op/inruimen beginnen
[ Voor 35% gewijzigd door Atmoz op 22-08-2017 13:56 ]
https://www.gamma.nl/asso...ithium-ion-plus/p/B556689 gaat om precies deze, alleen had ik er in de doos een extra bitset bij (twv iets van €15 denk ik), dat zal een tijdelijke actie geweest zijn als ik het zo zie. Achteraf had ik sowieso beter online kunnen bestellen met L-Boxx, de bitset was eigenlijk al overbodig maar heb ik mijn vader blij mee kunnen maken.Brutalsranan schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Ik hoop van niet. Ik was benieuwd of daar een relatie tussen zit. Zij zien namelijk wel wie het opstuurt. Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Heeft Toolstation die niet op voorraad tegen hetzelfde prijs? Daar kan je het in de winkel gelijk openen en uittesten. Daar zijn ze niet zo moeilijk in.
Edit: deze gewoon terugbrengen en een nieuw exemplaar eisen of je geld terug. Je gevoel zal nooit goed zijn als je hem blijft repareren.
Heb je inderdaad gelijk in en ga ik ook doen.
@Atmoz welke maat dozen zijn dat.
Zien er top uit
Zien er top uit
Daar hoort natuurlijk wel een directe bestellink bij van wat jij allemaal besteld heb zodat andere Tweakers hier ook van kunnen genietenAtmoz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:50:
[...]
lol![]()
Maareh effe serieus: voordat ze die afspraak met me maakte wisten ze helemaal niet dat ik Bosch Blauw fan was en dus veel van hun kocht/ging kopen.
[...]
Ja dat is eigenlijk meer de 0-setting he. Een soort kalibreren, maar ook weer niet echt natuurlijk
[...]
Tuurlijk, dat is inderdaad zo![]()
[...]
[...]
Vroeger, toen ik nog vanalles van de groene Bosch had, heb ik ook een keer een zeer aangename ervaring met de klantenservice gehad. Dus ik kan niet zeggen of het wat uitmaakt over welke lijn het gaat eerlijk gezegd. Maargoed, dat is inmiddels wel zeker 10 jaar geleden!
[edit]
Over porn-gear gesproken... Zojuist kwam GLS wat pakketten afleveren![]()
Niet echt "gear", maar wel érg mooi spul (om "geartjes" in op te bergen) al zeg ik 't zelf![]()
[afbeelding]
De inhoud:
[afbeelding]
(400 bakjes)
[afbeelding]
L.N. was al langs geweest met zijn Auer sorteerdozen, dus ik had al de kwaliteit (die is écht goed!) en de schoonheid van dit opbergsysteem (in levende lijve) mogen aanschouwen. Ik wist dus dat het niet lang zou duren voordat ik een bestelling zou doen. Afgelopen donderdag was het dan zover en vandaag is alles geleverd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(niet dat dat nodig is, maar toch)
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Dat zijn die van 44 x 35,5 cm:sjnelle schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:53:
@Atmoz welke maat dozen zijn dat.
Zien er top uit

https://www.auer-packagin...tsboxen-44-x-35,5-cm.html
lolfreestyler2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:57:
Daar hoort natuurlijk wel een directe bestellink bij van wat jij allemaal besteld heb zodat andere Tweakers hier ook van kunnen genieten![]()
![]()
Wordt nog wel wat werk om een goede verdeling te maken ben ik bang. In het begin (als er nog bakjes genoeg zijn) is dat geen probleem, maar uiteindelijk krijg je niet meer gemaakt wat je graag wilt natuurlijk. Om die reden heb ik er nog maar wat bakjes bij besteld, om vervolgens het zonde te vinden dat die niet gebruikt worden, dus nog maar 2 van die dozen erbij gekocht

Ik zie een vicieuze cirkel ontstaan.Atmoz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:11:
Wordt nog wel wat werk om een goede verdeling te maken ben ik bang. In het begin (als er nog bakjes genoeg zijn) is dat geen probleem, maar uiteindelijk krijg je niet meer gemaakt wat je graag wilt natuurlijk. Om die reden heb ik er nog maar wat bakjes bij besteld, om vervolgens het zonde te vinden dat die niet gebruikt worden, dus nog maar 2 van die dozen erbij gekocht
Mooie bakjes, je zult wel wat uurtjes verder zijn voor je alles lekker hrbt ingedeeld en gevult hebt.
12V 1,5ah boormachine gespot in de Lidl Eindhoven Wc Woensel, maar dan voor 20euro. Met afneembare boorkop om snel te wisselen tussen schroeven en boren. Helaas maar 1 accu, je zou bijna 2 machines meenemen.
Voor €20/stuk is dat echt een prima deal. Twee machines en je bent klaar. Boormachine en schroefmachine. Hoef je geen boortjes en bitjes te wisselen.JanJeen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:56:
12V 1,5ah boormachine gespot in de Lidl Eindhoven Wc Woensel, maar dan voor 20euro. Met afneembare boorkop om snel te wisselen tussen schroeven en boren. Helaas maar 1 accu, je zou bijna 2 machines meenemen.
Ga je dit bouwen?Atmoz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:50:
[...]
Over porn-gear gesproken... Zojuist kwam GLS wat pakketten afleveren![]()
Niet echt "gear", maar wel érg mooi spul (om "geartjes" in op te bergen) al zeg ik 't zelf![]()
[afbeelding]
De inhoud:
[afbeelding]
(400 bakjes)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(niet dat dat nodig is, maar toch)
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Om mezelf maar even te quoten - net weer terug gegaan naar de Gamma te Winterswijk, pluspunten voor hun.Twijfels schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:15:
...
..
Uiteindelijk naar buiten gelopen met het geld weer in mijn handen + een bitsetje die ik al eerder ter compensatie had gekregen nog in de auto (waarom teruggeven als ze er niet om vragen
Nu dus sterk de twijfel of ik toch opnieuw een boormachine van Bosch ga kopen gezien ik er aardig van overtuigd ben dat ik een maandagmorgen model had, het verdere assortiment van Bosch spreekt mij namelijk wel het meeste aan en ik houd in de toekomst alles het liefst bij één merk.
edit: gelijk nog een vraag, zijn er redenen om een GSR boven een GSB te verkiezen? Wat prijs betreft schelen ze vaak niet zo veel namelijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:03:
Na stevig googlen nog niet echt een duidelijk antwoord, dus een post hier.
Bosch heeft verschillende aanduidingen voor hun boormachines.
GSR, GSB, GDR
Nu weet ik dat het verschil tussen GSR en GSB is dat de GSB een hamer modus heeft.
Maar wat is nu de GDR? Als ik google is dat ook een boormachine met slaghamer. Maar waarom is dat geen GSB dan?
GDR is slagschroevendraaier.
GSR: accuboor
GSB: accuklopboor
GBH: boorhamer
[ Voor 50% gewijzigd door simon op 23-08-2017 16:43 ]
|>
Als het om tientjes gaat, zou ik altijd de gsb nemen. Het zijn ook prachtige machines hoor daar niet van. Goed dat t geregeld is. Kijk anders in Duitsland rond. Daar heb je vpor 40 euro meer een nieuwer model met een stalen boorkop, een lboxx en 2 keer 4ah accu's. Hier een voorbeeldje:Twijfels schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:56:
[...]9
Om mezelf maar even te quoten - net weer terug gegaan naar de Gamma te Winterswijk, pluspunten voor hun.
Uiteindelijk naar buiten gelopen met het geld weer in mijn handen + een bitsetje die ik al eerder ter compensatie had gekregen nog in de auto (waarom teruggeven als ze er niet om vragen). Ze waren het volkomen met mij eens en hadden al even intern discussie gehad over wat ze hier mee aan moesten. Ze hebben ter plekke weer met Bosch gebeld die opnieuw de machine wouden zien en bekijken (stiekem toch benieuwd naar hoe de reactie nu zou zijn geweest op het hele gebeuren)... Uiteindelijk heeft Gamma zelf gezegd; wij regelen het hier wel verder en hebben mij m'n geld teruggegeven. Oftewel goede service van Gamma, imo kwalijke service van Bosch.
Nu dus sterk de twijfel of ik toch opnieuw een boormachine van Bosch ga kopen gezien ik er aardig van overtuigd ben dat ik een maandagmorgen model had, het verdere assortiment van Bosch spreekt mij namelijk wel het meeste aan en ik houd in de toekomst alles het liefst bij één merk.
edit: gelijk nog een vraag, zijn er redenen om een GSR boven een GSB te verkiezen? Wat prijs betreft schelen ze vaak niet zo veel namelijk.
https://www.amazon.de/gp/...ID=51BN0QkDPKL&ref=plSrch
Verwijderd
FYI de slagschroevendraaier is echt top. Ik heb er eentje gekocht na info van deze draad. Veel vermogen (10.8v) en zelfs M14 bouten gaan prima de muur in.
Dit wist ik inderdaad, maar ik vroeg me voornamelijk af waarom je een GSR zou nemen, als de GSB alles doet wat de GSR doet, maar daarnaast ook de klop stand heeft. Ik heb dus het idee dat ik hiermee iets over het hoofd ziesimon schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:42:
GDR is slagschroevendraaier.

@Brutalsranan bedankt voor de tip, is inderdaad ook een goede optie!
De gsr is hoogstwaarschijnlijk korter, lichter en goedkoper dan de gsb. Dus als je het kloppen niet nodig hebt zou ik voor de gsr gaan. Tenzij je 2 machines hebt: dan bijvoorbeels een kleine gsr10.8 en een zware gsb18.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Danku! Dat was het antwoord wat ik zocht, voor nu hou ik het bij 1 machine, zal dan dus toch een GSR 18v worden (of ander merk 18v), denk dat ik daar uiteindelijk meer aan zal hebben icm een GBHIllusion schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:39:
De gsr is hoogstwaarschijnlijk korter, lichter en goedkoper dan de gsb. Dus als je het kloppen niet nodig hebt zou ik voor de gsr gaan. Tenzij je 2 machines hebt: dan bijvoorbeels een kleine gsr10.8 en een zware gsb18.
Verwijderd
Deze aanbieding dwarrelde vandaag binnen, een hele fraaie set van Makita.Twijfels schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:47:
[...]
Danku! Dat was het antwoord wat ik zocht, voor nu hou ik het bij 1 machine, zal dan dus toch een GSR 18v worden (of ander merk 18v), denk dat ik daar uiteindelijk meer aan zal hebben icm een GBH
Makita DLX2145TJ Combiset DHP458 + DTD152 + 2x BL1850 + DC18RC in MBox
Van de DHP458 heb ik 2 van deze totaal brute machines in gebruik, niets op aan te merken en pure powerhouses.
De miepertjes zullen nu misschien gaan mekkeren dat deze machine geen brushless motor heeft en dat is inderdaad waar.
Maar maakt het ook maar iets uit??
Nee
Dit is een nagenoeg onverwoestbaar geval dat je eerdere Bosch spontaan doet verdampen.

Ik merk amper tot geen verschil met m'n andere wel brushless machines, zoals de opvolger de Makita 481.
In de set zit tevens de accuslagschroevendraaier en 2 pittige 5Ah accu's plus lader + box.
Ik zou nu zelf niet verder hoeven zoeken, hiermee klaar je elke klus.
Daar komt bij dat ik Makita het meest aantrekkelijke eco-systeem vind hebben, uitbreiden wordt zo wel een feestje.
En daar op inhakend
, voor wie al een goede Makita accuboor heeft maar nog geen slagschroever:
Bij gereedschapscentrum.nl is nu de bovengenoemde DTD152Z nog 6 dagen in de aanbieding voor €79,99

En als je nog een lampje wilt bestel dan meteen de DML802 mee voor €19,99. Verloopt alleen al over één dag.

Echt een fijne lamp, zeker voor dat geld. Kan zowel 14,4v als 18v accu's aan. Heb hem bij een eerdere dagaanbieding gekocht alleen toen was is nog €25.
Bij gereedschapscentrum.nl is nu de bovengenoemde DTD152Z nog 6 dagen in de aanbieding voor €79,99

En als je nog een lampje wilt bestel dan meteen de DML802 mee voor €19,99. Verloopt alleen al over één dag.

Echt een fijne lamp, zeker voor dat geld. Kan zowel 14,4v als 18v accu's aan. Heb hem bij een eerdere dagaanbieding gekocht alleen toen was is nog €25.
[ Voor 9% gewijzigd door Vliegvlug op 23-08-2017 23:03 ]
Net besteld, uiteindelijk alsnog 25,- want verzendkosten ;-)
Verwijderd
Aapje moet dan wel beter plannen, want als hij het hierboven genoemde Makita setje (à €349,00 excl. btw) meteen had meebesteld, dan was het verzenden "gratis" geweest.Aapje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:15:
Net besteld, uiteindelijk alsnog 25,- want verzendkosten ;-)

Winterswijk? Dacht eindelijk iemand uit de buurt maar je woont in Borculo?Twijfels schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:56:
[...]
Om mezelf maar even te quoten - net weer terug gegaan naar de Gamma te Winterswijk, pluspunten voor hun.
[ Voor 7% gewijzigd door frankwopereis op 24-08-2017 06:06 ]
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Zo, bestellinkje bij Ecotools gedaan.
Naast wat noodzakelijk verbruiksmateriaal (tape, kit en afdekspul), ook wat materiaal om te proberen gekocht.
Heb 3 soorten lijmtangen besteld om te zien wat het is, maar ook verloopring voor cirkelzaagblad (zou mooi zijn als dat past, kan ik een nieuw blad kopen voor mn cirkelzaag met 3/8inch as), freesje en zo nog wat los spul.
Het is net als bij de action: het kost niks, maar als je je volle mandje afrekent ben je toch weer veel meer kwijt dan gepland en gedacht
Naast wat noodzakelijk verbruiksmateriaal (tape, kit en afdekspul), ook wat materiaal om te proberen gekocht.
Heb 3 soorten lijmtangen besteld om te zien wat het is, maar ook verloopring voor cirkelzaagblad (zou mooi zijn als dat past, kan ik een nieuw blad kopen voor mn cirkelzaag met 3/8inch as), freesje en zo nog wat los spul.
Het is net als bij de action: het kost niks, maar als je je volle mandje afrekent ben je toch weer veel meer kwijt dan gepland en gedacht
Vanmiddag ook een leuke: collega moest voor een projectje een snake eye sp4 bitje hebben. Ik kende ze niet, maar ja, die bestaan dus 
Collega had al stad en land afgezocht. Maar kennelijk heeft ie geen google-fu. Gereedschapscentrum had ze zo liggen. Wera spul. Wel bijna 8 euro per bitje, maar dan heb je wel kwaliteit. En die dingen liggen niet in de grabbelbakken
Collega had al stad en land afgezocht. Maar kennelijk heeft ie geen google-fu. Gereedschapscentrum had ze zo liggen. Wera spul. Wel bijna 8 euro per bitje, maar dan heb je wel kwaliteit. En die dingen liggen niet in de grabbelbakken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En per losse bit is dat wel duur, je zou ook eens kunnen kijken naar sets met security bits, daar zitten die spanner (snake eye) bits ook wel regelmatig in. Heb ze ook wel liggen thuis, die spanner bits, zitten in een bitset met ook security torx en inbus, triwing, dat soort dingen. Heb je niet vaak nodig, maar is wel handig om te hebben voor die keer dat je het wel nodig hebt.
Hmm, tempting. Ondanks dat dit een uitgefaseerd model is, zijn dit soort compacte machientjes met steekaccu wel de enige reden (in mijn ogen) om naar 10.8V spul te kijken. Zou op zich een leuke aanvulling zijn op mijn full size boorschroef en slagschroef machines.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Gisteravond de Festool FS-55 besteld, komt als het goed is vandaag al binnen. Kan ik mooi dit weekend Promatect gipsplaten op maat zagen voor mijn open haard-ombouw.
Ik overweeg ook om een goedkoop muursleuvenfreesmachientje aan te schaffen. Al het beton heb ik al gedaan, maar ik moet nog wel wat sleuven frezen door 'zachte' muren. Kan natuurlijk wel weer huren bij Boels, maar dan ben je zo € 100,- of meer kwijt, terwijl je voor € 136,- zo'n machientje zelf koopt. Iemand die mij ontmoedigt?
Ik overweeg ook om een goedkoop muursleuvenfreesmachientje aan te schaffen. Al het beton heb ik al gedaan, maar ik moet nog wel wat sleuven frezen door 'zachte' muren. Kan natuurlijk wel weer huren bij Boels, maar dan ben je zo € 100,- of meer kwijt, terwijl je voor € 136,- zo'n machientje zelf koopt. Iemand die mij ontmoedigt?
Huur er een stofzuiger bij.
Liever zo'n ding van Boels aan poeier met dat cementstof dan je eigen afzuiger.
Huur er ook een lange slang bij en zet de afzuiger buiten neer
Ik ben reeds in het bezit van de Metabo 10,8V PowerMaxx BS Quick Pro schroefboormachine.
Nu wil ik binnenkort een raamwerk van (Douglas?) balken maken met HECO TOPIC CC schroeven 6,5x215mm. Schiet ik mijzelf erg in de voet als ik hiervoor de Metabo Powermaxx SSD Body 10,8V Slagschroevendraaier ga gebruiken?
De accu's zouden hetzelfde moeten zijn, ik twijfel alleen of deze 10,8V SSD wel genoeg kracht heeft?
Nu wil ik binnenkort een raamwerk van (Douglas?) balken maken met HECO TOPIC CC schroeven 6,5x215mm. Schiet ik mijzelf erg in de voet als ik hiervoor de Metabo Powermaxx SSD Body 10,8V Slagschroevendraaier ga gebruiken?
De accu's zouden hetzelfde moeten zijn, ik twijfel alleen of deze 10,8V SSD wel genoeg kracht heeft?
Ik heb zelf een bouwstofzuiger met goed stoffilterRaymond schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:25:
Huur er een stofzuiger bij.
Ik heb zelf de 10,8V Slagschroeverdraaier van dit modelOrion84 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:15:
Hmm, tempting. Ondanks dat dit een uitgefaseerd model is, zijn dit soort compacte machientjes met steekaccu wel de enige reden (in mijn ogen) om naar 10.8V spul te kijken. Zou op zich een leuke aanvulling zijn op mijn full size boorschroef en slagschroef machines.
Echt een ideaal ding, klein, handzaam, licht van gewicht en sterk genoeg in 90% van de gevallen
hier van de week ook een bestelling de deur uitgedaan
Festool TS55 + 2 geleiders
Festool FS-SYS/2
Festool CTL Midi
Eerste 2 zijn al binnen de midi komt komende week
Nu nog op zoek naar een Festool rotex ro90 of ro 125.
Festool TS55 + 2 geleiders
Festool FS-SYS/2
Festool CTL Midi
Eerste 2 zijn al binnen de midi komt komende week
Nu nog op zoek naar een Festool rotex ro90 of ro 125.
heb zelf voor de verbouwing een goedkope muurfrees gehaald, was iets € 100, paar schijfjes er bij en veel plezier van gehad.Dennis schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:20:
Gisteravond de Festool FS-55 besteld, komt als het goed is vandaag al binnen. Kan ik mooi dit weekend Promatect gipsplaten op maat zagen voor mijn open haard-ombouw.
Is ondertussen wel kapot (nog 2 andere klussen mee gedaan..)
Ik heb deze twee (TD090 & DF030) onlangs als losse body gekocht, ik had al een HP330D met drie accu's.Orion84 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:15:
Ze bevallen mij erg goed, zijn lekker licht en compact
My favorite programming language is solder.
Screw it, besteld. Vandaag of morgen even ophalen in Tilburg, kan ik ze ook nog even ter plekke checken of het wat is voor ik het afreken en meeneem 
@geekeep: bedankt voor de tip
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2017 11:26 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Voor degene die in de buurt wonen. Wellicht zit er iets interessants tussen:
Timco voordeelmarkt kocht een partij elektrisch gereedschap.
#klauwhamers, #zaagbokken, #cirkelzagen, #schuurmachines, #decoupeerzagen, #verfafbranders, #accuboren, #haakseslijpers enz.
Diverse merken zoals: #Makita, #Powerplus, #Bosch, #Spaxschroeven, #Blackendecker enz
U krijgt 30% kassakorting op de normale verkoopprijzen.
De verkoop is net gestart in ons filiaal Aalst-Waalre.
We zijn volop aan het aanvullen!
#klauwhamers, #zaagbokken, #cirkelzagen, #schuurmachines, #decoupeerzagen, #verfafbranders, #accuboren, #haakseslijpers enz.
Diverse merken zoals: #Makita, #Powerplus, #Bosch, #Spaxschroeven, #Blackendecker enz
Bastard
Prima setje. Ben ooit begonnen met die set, maar dan met de boormachine met snelspankop ipv zeskant. Deze machines worden wel uitgefaseerd, maar accu's zijn vaak nog een tijd te bestellen.Orion84 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:26:
Screw it, besteld. Vandaag of morgen even ophalen in Tilburg, kan ik ze ook nog even ter plekke checken of het wat is voor ik het afreken en meeneem
En zojuist opgehaald 
Morgen maar eens aan de tand voelen
Edit: even een snelle test gedaan met 5x100 schroef in massief eiken (zonder voorboren). Gewone schroevendraaier kreeg 'm er niet helemaal in, maar dat lag wellicht ook aan dat ik zowel de machine als het stuk eiken niet helemaal goed vast kon houden. Slagschroevendraaier was in elk geval sterk genoeg om de klus af te maken.
Morgen maar eens aan de tand voelen
Edit: even een snelle test gedaan met 5x100 schroef in massief eiken (zonder voorboren). Gewone schroevendraaier kreeg 'm er niet helemaal in, maar dat lag wellicht ook aan dat ik zowel de machine als het stuk eiken niet helemaal goed vast kon houden. Slagschroevendraaier was in elk geval sterk genoeg om de klus af te maken.
[ Voor 72% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2017 14:50 ]
Een elektrische klauwhamer?Duvel_33 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:52:
Voor degene die in de buurt wonen. Wellicht zit er iets interessants tussen:
Haha, dan krijg je bij elke klap een stroomstoot.
Ecotools pakketje ontvangen, met onder andere alledrie de soorten lijmklemmen. Ik had een 40cm "lichte" lijmklem, een 60cm lijmklem en 90cm snelspanner besteld.
Alledrie eigenlijk prima soorten klemmen. Als ik voor een klus extra klemmen nodig ga hebben, dan ga ik zonder problemen er een collectie aanschaffen
Alledrie eigenlijk prima soorten klemmen. Als ik voor een klus extra klemmen nodig ga hebben, dan ga ik zonder problemen er een collectie aanschaffen
Dit topic is gesloten.