[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.549 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
18V is ook een mooie idd, maar ik wilde hem zo compact mogelijk, omdat het toch een ding is wat juist in gekke hoekjes gebruikt wordt. Een aanrader voor de 10,8 is wel de 2.5 ah of 4.0 ah accu, want zo'n multitool trekt aardig wat power! Accu is zo leeg.

Een tip nog voor de Bosch Blauw producten, kijk eens op de duitse site, daar staan allerlei producten die ze in NL (nog) niet eens leveren!

https://www.bosch-profess...k-industrie-101271-ocs-c/

Zelfs een tracking systeem voor je gereedschap haha!

[ Voor 35% gewijzigd door Navi op 17-01-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
sjnelle schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:15:
Ik ben me aan het orienteren op een multitool.
Ik twijfel tussen de volgende twee

FEIN Multimaster FMM350QSL
Bosch GOP 40-30

Voordelen FEIN.
Uitvinder van de multitool (mischien daardoor iets beter geen idee)
Stofafzuiging standaard en koppelt dan direc met mijn Fein dustex 35
Logischere indeling koffer

Voordelen Bosch:
400 watt ipv 350
Led lamp
koppelt met mijn andere l boxen

Prijs zit dicht bij elkaar. Iemand die iets nuttigs over beide of 1 van de apparaten kan zeggen
Ik heb de afmm350qsl. Een prachtige machine en het schreeuwt kwaliteit. Ook voor zwaardere werk. Ik weet niet hoe die zich verhoud tot de Bosch. Ik heb die nl nooit in mijn handen gehad. Als het prijsverschil klein is, dan zegt mijn gevoel fein. Op 1 slechte ontwerpfout serie na zijn het de meest robuuste multitools. Ze zijn ook te koop in systainers. Hoewel de originele koffer aardig robust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Bosch GOP 40-30

Voordelen FEIN.

Voordelen Bosch:
400 watt ipv 350
Led lamp

Prijs zit dicht bij elkaar. Iemand die iets nuttigs over beide of 1 van de apparaten kan zeggen
Ik heb de Fein 350 gehad en is echt een fijn (Fein huhuhu) apparaat, maar uiteindelijk toch verkocht en voor de Metabo 18v multi tool gegaan. Metabo omdat ik daar al meerdere accu's voor had. De Fein had merkbaar minder trillingen, maar ik zou het LED lampje op de Metabo voor geen goud meer willen missen. Ideaal als je ergens onder in een keukenkastjes ofzo aan de slag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
TravockMD schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:14:
Ik ben aan het kijken naar een (budget) invalzaag of Makita Cirkelzaag. Nu vraag ik me af of een cirkelzaag van Makita samen met een adapter en geleiderail wel zo "degelijk/stabiel" is?
Ik heb niet direct een geleiderail nodig maar wil wel graag de optie hebben.

Cirkelzaag in kwestie:
https://www.gereedschapce...mbox-1050w-160-165mm.html

Invalzaag:
https://www.my-powertools...ssaege-1200w/a-950004316/

Edit: Even voor de duidelijkheid, ik zal er maar zeer sporadisch gebruik van maken.
Ik denk dat een A-merk altijd stabieler en zuiverder zaagt dan een B-merk. Je merkt bij goedkoop gereedschap dat het allemaal net wat minder stevig is, losser zit en vaak laat het ook qua precisie te wensen over.

In het geval van de makita cirkelzaag moet je wel een adapter aanschaffen om hem met geleiderail te kunnen gebruiken. Dit werkt prima, maar je moet m wel goed/juist bevestigen.

Bosch GOP 40-30

Voordelen FEIN.

Voordelen Bosch:
400 watt ipv 350
Led lamp

Ik heb de Fein Multimaster (350) en ben zeer tevreden. Prima machine, bruikbaar voor veel klusjes, maar een multitool is tegelijk ook een beetje een nichemachine.

Ik heb nog nooit problemen gehad met het vermogen, dus die 350 of 400 wat lijkt me geen dealbreaker. Het is natuurlijk een machine voor met name klein zaagwerk enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 01-09 11:49
Keuze wordt er niet makkelijker op hoor van beide positieve geluiden.

Prijsverschil is nihil in duitsland.

Wie heeft ervaring met garantie afhandeling bij Fein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:56
Ik ben aan het kijken naar een (budget) invalzaag of Makita Cirkelzaag. Nu vraag ik me af of een cirkelzaag van Makita samen met een adapter en geleiderail wel zo "degelijk/stabiel" is?

Cirkelzaag in kwestie:

Invalzaag:

Edit: Even voor de duidelijkheid, ik zal er maar zeer sporadisch gebruik van maken.
Ik heb de invalzaag die je hier noemt gekocht alleen dan van scheppach dit is dezelfde zaag alleen dan in een ander kleurtje.
De zaag voelt stevig en solide aan ik heb ook nog een bosch cirkelzaag maar sinds ik de invalzaag heb gebruik ik die niet meer.
De zaag is natuurlijk geen festool maar komt wel erg dichtbij. Op andere forums zijn ze ook goed te spreken over deze zaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brutalsranan
sjnelle schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:32:

Niemand denk ik. Fein gaat niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11

Cirkelzaag in kwestie:

Invalzaag:

Is 2de hands geen optie. Ik heb dus een Festool TS-55 met geleiderail, en ik zou hem zo weer kopen. In eerste instantie dacht ik voor sporadisch gebruik. Inmiddels weet ik beter, wat een wereld apparaat.

Waarvoor wil je hem gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 23:03
Pr0tip van de dag:
Alles wat groen is op een Festool apparaat heeft een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Vandaag 3 stuks Sortimo i-Boxx 72 binnengekregen met 3 verschillende layouts. Ze zijn wel grijs maar was een goede deal, gaan wel mooi in het blauwe i-Rack >:)

Afbeeldingslocatie: http://s521468847.online.de/var/resizes/sortimo/150210_BOXX_031_bs.jpg?m=1424005576

[ Voor 0% gewijzigd door Movinghead op 17-01-2017 22:09 . Reden: Spaties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:20
Op zoek naar een goede momentsleutel. Eigenlijk specifiek voor het vastdraaien van wielbouten.

Deze lijkt mij wel iets?
  • 1/2 inch
  • Gaat tot 210Nm (heb er maar 120 nodig voor mijn wielbouten)
  • verlengstek en een kop van 17 & 19mm
Gezien ik dit maar enkele keren per jaar ga gebruiken hoeft het geen absolute topkwaliteit te zijn, maar heb wel graag iets die accuraat & goed werkt.

EDIT: whoops, ik zit in het verkeerde topic :+

[ Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 17-01-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoStax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 16:25
Brutalsranan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Mijn Fein AFMM14 wel.

De aanuit-knop was intern gebroken en was voor een paar euro te fixxen, accudraadje van binnen doorgesleten ook goed te repareren.
De koolborstels zijn inmiddels wel versleten en niet los te vervangen en dat is wat vervelender. Daarom moet de complete motor worden gewisseld waardoor ik maar overstap op Makita. Makkelijk omdat ik daar al accu's voor heb. De accu's van Fein slijten sneller dan ik had verwacht.

Ook ervaring met een FMM 250 met een gammele snelheidsregelaar waardoor hij zelf maar wat aanrommelde met de oscillatiesnelheid. Onderdeel is EOL...

Desondanks is het wel het beste multitoolmerk, waarmee je flink wat geweld kan uitdelen voordat de eerste gebreken verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Brutalsranan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Ik heb er al 2 gezien. Een overleefde een stoffige klus niet omdat het snelsluit mechanisme niet meer los kwam, als ik google mag geloven ben ik niet de enige. De ander was er een met een boutje en hierbij bleven de accesoires los komen.

Het zijn fijne machines daar niet van maar kapot gaan ze zeker. Ondanks de vermeende degelijkheid gebruik ik deze multitools alleen nog met beleid en een schoonmaakbeurt na elke klus.
Desalniettemin staat er een op het verlanglijstje :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
leecher schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:37:
[...]

Ik heb er al 2 gezien. Een overleefde een stoffige klus niet omdat het snelsluit mechanisme niet meer los kwam, als ik google mag geloven ben ik niet de enige. De ander was er een met een boutje en hierbij bleven de accesoires los komen.

Het zijn fijne machines daar niet van maar kapot gaan ze zeker. Ondanks de vermeende degelijkheid gebruik ik deze multitools alleen nog met beleid en een schoonmaakbeurt na elke klus.
Desalniettemin staat er een op het verlanglijstje :P
Dat was die kwaaltje die ik bedoelde. Wist trouwens niet dat die koolborstel vast zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 15-09 17:13
Garantieafhandeling was overigens ok, de machine werd opgestuurd en ik kreeg hem terug met een nieuwe kop erop. Geen kosten want binnen de garantie periode.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderH_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:42:
Op zoek naar een goede momentsleutel. Eigenlijk specifiek voor het vastdraaien van wielbouten.
Deze lijkt mij wel iets?
Gezien ik dit maar enkele keren per jaar ga gebruiken hoeft het geen absolute topkwaliteit te zijn, maar heb wel graag iets die accuraat & goed werkt.
Je zult zeker geen absolute topkwaliteit nodig hebben voor dit overzichtelijke gebruik, maar de 37(!!) gedocumenteerde 1 sterren beoordelingen op Amazon geven wel duidelijk aan waarom je bij dit ding maar beter heel snel kunt weglopen. :+
Voor iets meer geld zal ongetwijfeld beter te koop zijn waar je langer plezier van zult hebben.

Mijn eigen momentsleutels zijn overwegend van Gedore en Facom staat mij bij en daar heb ik geen omkijken meer naar.
Maar voor minder geld moet het ook prima kunnen werken, zoek dus liever even verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 04:37:
Je zult zeker geen absolute topkwaliteit nodig hebben voor dit overzichtelijke gebruik, maar de 37(!!) gedocumenteerde 1 sterren beoordelingen op Amazon geven wel duidelijk aan waarom je bij dit ding maar beter heel snel kunt weglopen. :+
Voor iets meer geld zal ongetwijfeld beter te koop zijn waar je langer plezier van zult hebben.

Mijn eigen momentsleutels zijn overwegend van Gedore en Facom staat mij bij en daar heb ik geen omkijken meer naar.
Maar voor minder geld moet het ook prima kunnen werken, zoek dus liever even verder. ;)
Je zou ook op marktplaats naar een tweedehands Gedore of iets dergelijks kunnen zoeken. Proxxon en Teng Tools zijn wat goedkopere alternatieven dan Gedore of Facom, als je toch nieuw iets zoekt.

/edit
Die 1 ster reviews beloven inderdaad weinig goeds, ding lijkt nogal gauw uit elkaar te kunnen vallen (ratel kapot, instelknop voor moment kapot) na een paar keer gebruiken (4-6x wielen wisselen).

[ Voor 10% gewijzigd door henkie196 op 18-01-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Moment sleutels liggen ook bij de aldi geloof ik. Vast geen top spul, maar voor 4 wielen per jaar....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Maeslant schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:29:
[...]

Is 2de hands geen optie. Ik heb dus een Festool TS-55 met geleiderail, en ik zou hem zo weer kopen. In eerste instantie dacht ik voor sporadisch gebruik. Inmiddels weet ik beter, wat een wereld apparaat.

Waarvoor wil je hem gaan gebruiken?
In mijn geval voor het recht kunnen zagen van plaatmateriaal, (keukentje maken voor de kleine e.d.) en begin volgende jaar voor het bouwen van een tuinhuis (Douglas 20x20)

In principe kan ik dus af met een cirkelzaag incl geleider, Nu kun je de meeste wel instellen qua diepte maar is dit ook nauwkeurig? stel ik wil een pen gat verbinding maken en de diepte instellen op 1cm?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Jelte,89 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:21:
[...]

In mijn geval voor het recht kunnen zagen van plaatmateriaal, (keukentje maken voor de kleine e.d.) en begin volgende jaar voor het bouwen van een tuinhuis (Douglas 20x20)

In principe kan ik dus af met een cirkelzaag incl geleider, Nu kun je de meeste wel instellen qua diepte maar is dit ook nauwkeurig? stel ik wil een pen gat verbinding maken en de diepte instellen op 1cm?
10 mm is met mijn DHS680 geen probleem, daar heb ik een streep voor op de machine zelf (en 15, 20 en 25 ook volgens mij). Wil je exact 13 mm oid is het een ander verhaal ;)

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 18-01-2017 09:30 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 16-09 14:02
[...]

Tuurlijk is dat nauwkeurig. Is het niet door de cijfers op je apparaat, dan kun je altijd nog zelf meten hoe diep je zaagblad uitsteekt :).

Enige probleem is, wat voor setup maak je voor het afkorten en inzagen van balken?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 18:55
[...]

pen en gat met cirkelzaag lijkt me behoorlijk gedoe, kun je beter dan met handzaag + beitel doen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Hangt van je balk af. Als je een sleuf wilt van 13mm diep in een 20cm balk, dan pak ik mn cirkelzaag erbij hoor.

Overigens, ik heb een HS7601 makita 190mm cirkelzaag, afgelopen tijd gebruikt ok diverse bakjes te maken van 4mm triplex. Hierin sleuven gezaags van 4mm breed en 1,5 en 2mm diep. Diepte instellen en meten met de duimstok, proefstuk zagen en met schuifmaat nameten, spot on!

Heb er ook twee zelfgemaakte geleiders bij. Werkt prima!

De zaagtafel die ik er nu omheen maak had ik eerder moeten bouwen 😜

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 18:55
Een sleuf van 4mm breed is natuurlijk wel wat anders dan een pen die toch eindje breder is. Maar goed, het kan met een cirkelzaag.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Mja, Je hebt wel gelijk Simon, Ik werk bijvoorbeeld ook veel met Japanse zagen en wil mijn tuinhuisje+veranda dan ook traditioneel bouwen, Lees: de veranda is zichtwerk, dus toognagels, gebogen korbelen etc etc... de schuur word afgetimmerd dus halfhoutverbinding/schroeven etc etc... dus ff makkelijk met de cirkelzaag :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Wat dat betreft moet je denken in oplossingen, in plaats van geloven dat bewerking x alleen met machine y (van merk z) kan. Houtbewerking wordt al eeuwen gedaan en er zijn meerdere wegen naar Rome.
Ik heb de afgelopen tijd wat inspiratie opgedaan door het kijken naar 'old skool' timmermannen, die ook zonder cnc-gefreesde geleiders, micrometerlinealen of apparaten van een maandsalaris per stuk de meest machtig mooie dingen maken. Gereedschap is het halve werk, maar met ervaring, vaardigheid of domweg gewoon proberen kom je ook een heel eind.
Als het je werk is, is het een ander verhaal. Maar 95% wat hier lurkt is hobbyist ;) Dan komt de pragmatist in mij naar boven die betwijfelt of een machine die op de tiende mm nauwkeurig kan werken nut heeft, als je met een rolmaat uit de eurobak aftekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
sjnelle schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:32:

Ik had een losgeschoten lager (mogelijk door hogere snelheid gebruiken bij schuren dan volgens handleiding de bedoeling is). Naar de winkel gegaan en een week later kon ik 'm ophalen. Gratis gerepareerd onder garantie.

Nu hou ik me maar aan de snelheden die Fein adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

geekeep schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:54:
Wat dat betreft moet je denken in oplossingen, in plaats van geloven dat bewerking x alleen met machine y (van merk z) kan. Houtbewerking wordt al eeuwen gedaan en er zijn meerdere wegen naar Rome.
Ik heb de afgelopen tijd wat inspiratie opgedaan door het kijken naar 'old skool' timmermannen, die ook zonder cnc-gefreesde geleiders, micrometerlinealen of apparaten van een maandsalaris per stuk de meest machtig mooie dingen maken. Gereedschap is het halve werk, maar met ervaring, vaardigheid of domweg gewoon proberen kom je ook een heel eind.
Als het je werk is, is het een ander verhaal. Maar 95% wat hier lurkt is hobbyist ;) Dan komt de pragmatist in mij naar boven die betwijfelt of een machine die op de tiende mm nauwkeurig kan werken nut heeft, als je met een rolmaat uit de eurobak aftekent.
Zeker mee eens, maar het 1 versterkt natuurlijk een ander, maar een boomstam laat zich lastig aftekenen met een winkelhaak of micrometer lineal. Sinds de basis al netter kan of op maat is word de confectie tot en met gereed product ook nauwkeuriger,

Ook trek ik graag in twijfel dat 'old skool' timmermansproducten altijd goedkoop zijn, Een knap setje beitels en een paar schaven zijn mogelijk duurder dan cheapo decoupeer/cirkelzaag of electrische schaaf.

Daarnaast lurkt een duur/fancy a merk ook lekkerder weg dan een cheap b merk die er niet zo mooi uitziet, en functies mist. Hoewel die een bepaalde job prima kan...

Ben inderdaad hobbyist, maar koop af en toe nog wel eens een beitelsetje, of hoop op een leuk vondst met wat schaven, deze knap ik op en bewaar ze,

Onlangs nog een toogschaaf uit een rommelmarkt/marktplaats vondst gekocht, was een grote doos met allerlei prut, deze lag onderop :*)

https://www.baptist.nl/ho...n/kunz-hol-bol-schaaf-113

Zou ik em vaak gebruiken? Nee, straks een keer voor mijn gebogen korbelen, en daarna vermoedelijk nooit meer... is ie gaaf... Ja :*)

Overigens heb je ook geen excuus nodig om goed gereedschap te kopen :+

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Framoes schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Ik had een losgeschoten lager (mogelijk door hogere snelheid gebruiken bij schuren dan volgens handleiding de bedoeling is). Naar de winkel gegaan en een week later kon ik 'm ophalen. Gratis gerepareerd onder garantie.

Nu hou ik me maar aan de snelheden die Fein adviseert.
Zijn er advies snelheden voor schuren? :$

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 10:55
Jup, bij de ronde schuurvoet mag hij max op stand 4 geloof ik. Ik heb hem een tijdje op stand 6 gehad, en toen was de bovenkant van de schuurvoet los getrild van de onderkant :D
Op sommige fein accessoires staat een nummer, dat is het max wat je mag gebruiken qua trilstand.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Het ging toch pas over takels? Nu heeft Toolstation er een in de aanbieding: http://www.toolstation.nl/www.toolstation.nl/shop/p18631
Zouden ze hier meelezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
teacher schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Zijn er advies snelheden voor schuren? :$
Remy!!!! schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:22:
Jup, bij de ronde schuurvoet mag hij max op stand 4 geloof ik. Ik heb hem een tijdje op stand 6 gehad, en toen was de bovenkant van de schuurvoet los getrild van de onderkant :D
Op sommige fein accessoires staat een nummer, dat is het max wat je mag gebruiken qua trilstand.
Bij mij heeft stand 6 bij de ronde schuurvoet dus mogelijk bijgedragen aan een kapotte lager. Hoge stand is blijkbaar niet handig bij zo'n formaat schuurvoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher heeft voor het eerst de handleiding gelezen...
Aanwijzingen voor schuurwerkzaamheden.
Druk het elektrische gereedschap met het schuurblad kort en krachtig op een egaal oppervlak en schakel het elektrische gereedschap kort in. Dit zorgt voor een goede hechting en voorkomt voortijdige slijtage.
U kunt het schuurblad lostrekken en 120° gedraaid aan- brengen als er slechts één punt van het schuurblad versle- ten is.
Werk met het volledige oppervlak van het schuurplateau, niet alleen met de zijde of de punt.
Bij het schuren met kleine driehoekschuurplateaus kiest u een hoge trillingfrequentie (electronic stand 4 – 6). Bij gebruik van het ronde schuurplateau en het grote drie- hoekschuurplateau kiest u een gemiddelde trillingfre- quentie (electronic max. stand 4).
Schuur met een continue beweging en lichte druk. Stevig aandrukken vergroot de afname niet. Het schuurblad ver- slijt alleen maar sneller.
Ik heb ook alleen het klein driehoekschuurzooltje, dat scheelt weer.... :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Reinier schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:50:
Het ging toch pas over takels? Nu heeft Toolstation er een in de aanbieding: http://www.toolstation.nl/www.toolstation.nl/shop/p18631
Zouden ze hier meelezen? :P
Ik zag het ook ja! Dus als we veel over makita hebben krijgen we korting op makita _/-\o_ :D

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdfoto schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:20:
[...]

Ik zag het ook ja! Dus als we veel over makita hebben krijgen we korting op makita _/-\o_ :D
*O* *O*
MAH
KI
TA
*O* *O*
MAH
KI
TAH
*O* *O*

Wat? Ik dacht, een cheer helpt misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:26
Ik ga binnenkort beginnen met een leuk houtprojectje, ik ga dit bed namaken voor onze gastenkamer. Verbindingen worden verlijmd, en hoofd en voetbord wordt dmv Rastex 25 bevestigd om demontage mogelijk te maken.

Ik ga mooi gewaterd Iepen halen bij een houthandel, maar dat is nog ruw. Dus ik wil het eigenlijk met de hand gaan schaven, maar dit heb ik nog nooit gedaan. Is dit een beetje mooi te krijgen als superamateur?

Anders moet de excentreerschuurmachine er overheen, maar ben bang het dan niet vlak te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ken je geen meubelmaker? misschien dat hij de plaat even door de vandiktebank wil halen, eventueel is het zelf ook wel glad te krijgen met een schaaf/schuurmachine.

Met een handschaaf is het wel te doen, als de beitel maar scherp is, en niet scheef in de schaaf zit. Stel de schaaf niet gelijk te diep in zodat je gaat hakken, je merkt het vanzelf, een mooi 'schavend' geluid en een perfecte krul (Nee, niet van andrelon :+ ) geven het antwoord. Het is ook je bedoeling om het glad te krijgen, niet zozeer vlak. Heb je al een handschaaf?

Eventueel kun je kiezen voor een andere houtsoort, ik blijf eiken bijvoorbeeld ook heel mooi vinden en dat is wat goedkoper (denk ik) en breder verkrijgbaar.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Jelte,89 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:38:
Ken je geen meubelmaker? misschien dat hij de plaat even door de vandiktebank wil halen, eventueel is het zelf ook wel glad te krijgen met een schaaf/schuurmachine.

Met een handschaaf is het wel te doen, als de beitel maar scherp is, en niet scheef in de schaaf zit. Stel de schaaf niet gelijk te diep in zodat je gaat hakken, je merkt het vanzelf, een mooi 'schavend' geluid en een perfecte krul (Nee, niet van andrelon :+ ) geven het antwoord. Het is ook je bedoeling om het glad te krijgen, niet zozeer vlak. Heb je al een handschaaf?

Eventueel kun je kiezen voor een andere houtsoort, ik blijf eiken bijvoorbeeld ook heel mooi vinden en dat is wat goedkoper (denk ik) en breder verkrijgbaar.
Nee ik wil heel specifiek iets exotischer dan eiken. Veel mee gewerkt, maar voor dit bed zoeken we een bijzondere tekening. Dus olijfessen, gewaterd iepen, robinia. Zoiets :)

Oh en trouwens, ik leen een schaaf van mijn vader. Maar die is jaren niet gebruikt dus zal wel wat werk vereisen.

[ Voor 5% gewijzigd door Muldert op 19-01-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

Iemand een idee over garantie voor DeWalt? Was op zoek naar een leuke 10.8v accuschroefboormachine. Mijn oog is gevallen op de DCD710D2.

In NL is hij rond de 180 euro met 2x 2Ah accu's. In duitsland 130-140 euro met zelfde accu's en een zaklamp.

Bijvoorbeeld bij ebay en amazon

Maar heb ik dan ook de 3-4 jaar garantie?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
PoweRoy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:04:
Iemand een idee over garantie voor DeWalt? Was op zoek naar een leuke 10.8v accuschroefboormachine. Mijn oog is gevallen op de DCD710D2.

In NL is hij rond de 180 euro met 2x 2Ah accu's. In duitsland 130-140 euro met zelfde accu's en een zaklamp.

Bijvoorbeeld bij ebay en amazon

Maar heb ik dan ook de 3-4 jaar garantie?
Dan ben je net 2 dagen te laat...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0G96lKC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

geekeep schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Dan ben je net 2 dagen te laat...
[afbeelding]
are you kidding me |:( waar was deze aanbieding?

heb de schroefdraaier met lamp ook gevonden in NL: toolnation voor 160

[ Voor 34% gewijzigd door PoweRoy op 19-01-2017 10:24 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:30
PoweRoy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:17:
[...]

are you kidding me |:( waar was deze aanbieding?

heb de schroefdraaier met lamp ook gevonden in NL: toolnation voor 160
niet te laat, maar helaas wel uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Snap de aanduiding van DeWalt + de prijzen niet

DCD710D2F (boor/schroef machine + 2x 2Ah + lamp) 155 euro
2x Accu DCB127 10.8V 2.0Ah
1x Oplader
1x Koffer
1x DCL510N Lamp (wordt er los bijgeleverd)

DCD710D2-QW (boor/schroef machine + 2x 2Ah) 175 euro
1x XR multilader
2x XR Li-Ion 10,8 Volt accu's 2.0 Ah
1x Riemhaak
1x Magnetische bithouder
1x Stevige draagkoffer

Zonder lamp maar met bithouder en riemhaak,20 euro duurder :? Of zijn het ook fysiek andere apparaten? Cheaper model ofzo :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Dezelfde set was zo'n 2 weken maand terug ook in de aanbieding. Ik zou even geduld hebben als je geen haast hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door geekeep op 19-01-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09

Exigence

dnkroz

Remy!!!! schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:22:
Lol, ik ben dus niet de enige :D

Ik had het zelfde met mijn Fein in combinatie met de ronde schuurvoet. Standje "vol gas" en een aantal minuten later was hij los |:(

Toen maar een excenterschuurmachine gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PoweRoy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Snap de aanduiding van DeWalt + de prijzen niet

DCD710D2F (boor/schroef machine + 2x 2Ah + lamp) 155 euro
2x Accu DCB127 10.8V 2.0Ah
1x Oplader
1x Koffer
1x DCL510N Lamp (wordt er los bijgeleverd)

DCD710D2-QW (boor/schroef machine + 2x 2Ah) 175 euro
1x XR multilader
2x XR Li-Ion 10,8 Volt accu's 2.0 Ah
1x Riemhaak
1x Magnetische bithouder
1x Stevige draagkoffer

Zonder lamp maar met bithouder en riemhaak,20 euro duurder :? Of zijn het ook fysiek andere apparaten? Cheaper model ofzo :?
Prijsstellingen zijn sowieso heel vreemd bij gereedschap, de ene set is gigantisch duur en een andere set met van alles erbij en koffers etc valt weer mee.

Soms zie je door de bomen het bos niet meer, en daar komt nog bij dat winkels ook hun eigen combinaties nog eens bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Die multilader kon nog wel eens een snel lader zijn, Maar inderdaad...

Mischien weet McGryphon meer?
(ik laat gewoon bewust een cynische opmerking over DeWalt achterwege.. gewoon, omdat ik niet altijd cynisch wil zijn :+)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Jelte,89 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:13:
Die multilader kon nog wel eens een snel lader zijn, Maar inderdaad...

Mischien weet McGryphon meer?
(ik laat gewoon bewust een cynische opmerking over DeWalt achterwege.. gewoon, omdat ik niet altijd cynisch wil zijn :+)
Dan doe ik het wel. Misschien kan hij die geel zwarte Chinese troep voor ons duiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben mijn oude Bosch (groen) decoupeerzaag beu. Hij laat sporen achter op het werkstuk, zaagt scheef (horizontaal gezien) en heeft geen pendelstand. Dus ik zit te kijken naar een nieuwe. Ik heb een schroefmachine van Makita (niet zo'n hele dure, BDF343 met 14.4V accu). Er is 1 decoupeerzaag die ook 14.4V gebruikt, maar dan de dubbele capaciteit. De accu van de schroefmachine gebruiken in de decoupeerzaag gaat niet echt werken he?

Dan kijk ik liever naar een goede met snoer. Maar ik wil eigenlijk zo ron de 175 euro blijven, het moet wel leuk blijven. Is makita dan een goede keus, of kan ik beter andere merken bekijken. Ik vond de 4350 voor rond de 170 euro op ebay.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik hecht persoonlijk niet heel veel waarde aan een decoupeerzaag en heb een groene Bosch, doet voor mij het kunstje ook wel, recht zagen doe je met een tafel,- cirkel,- of invalzaag

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Eens, een dikkepeer met snoer voor 150+ euro is in mijn ogen verspild budget.

Echte mannen doen sowieso alles met een figuurzaag :D

[ Voor 27% gewijzigd door geekeep op 19-01-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:01
Muldert schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:04:
Ik ga binnenkort beginnen met een leuk houtprojectje, ik ga dit bed namaken voor onze gastenkamer. Verbindingen worden verlijmd, en hoofd en voetbord wordt dmv Rastex 25 bevestigd om demontage mogelijk te maken.

Ik ga mooi gewaterd Iepen halen bij een houthandel, maar dat is nog ruw. Dus ik wil het eigenlijk met de hand gaan schaven, maar dit heb ik nog nooit gedaan. Is dit een beetje mooi te krijgen als superamateur?

Anders moet de excentreerschuurmachine er overheen, maar ben bang het dan niet vlak te krijgen..
Als het fijnbezaagde planken/balken zijn moet het vaak nog vlak/recht gemaakt worden hiervoor heb je eigenlijk een vlakbank nodig, daarna kan het door de vandiktebank.
Heeft de houthandel waar je het haalt die machines niet staan om eventueel tegen een meerprijs alles vlak te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

zonoskar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:50:
Ik ben mijn oude Bosch (groen) decoupeerzaag beu. Hij laat sporen achter op het werkstuk, zaagt scheef (horizontaal gezien) en heeft geen pendelstand. Dus ik zit te kijken naar een nieuwe. Ik heb een schroefmachine van Makita (niet zo'n hele dure, BDF343 met 14.4V accu). Er is 1 decoupeerzaag die ook 14.4V gebruikt, maar dan de dubbele capaciteit. De accu van de schroefmachine gebruiken in de decoupeerzaag gaat niet echt werken he?

Dan kijk ik liever naar een goede met snoer. Maar ik wil eigenlijk zo ron de 175 euro blijven, het moet wel leuk blijven. Is makita dan een goede keus, of kan ik beter andere merken bekijken. Ik vond de 4350 voor rond de 170 euro op ebay.
Makita geeft weer gratis accu's weg toch op het moment? Als je bij die schroefmachine al een lader hebt is het best interessant om een kale accu decoupeerzaag te scoren en er dan via de actie een accu bij te krijgen.

Ik heb zelf de DJV141 op die manier gekocht vorig jaar en dat bevalt prima. De 1.5Ah accu's doen het daar ook wel in, maar zijn wel snel leeg.

[ Voor 52% gewijzigd door Orion84 op 19-01-2017 19:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jelte,89 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:09:
Ik hecht persoonlijk niet heel veel waarde aan een decoupeerzaag en heb een groene Bosch, doet voor mij het kunstje ook wel, recht zagen doe je met een tafel,- cirkel,- of invalzaag
Dus weer een goedkope kopen voor die klusjes waar hij onmisbaar is? Die wat ik nu heb beschadigd het hout gewoon, dus op de zichtkant zagen is niet meer mogelijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ook wel mee eens natuurlijk, maar mijn Bosch groen haal ik 10x per jaar uit de koffer en laat me niet in de steek, Wat beschadigd ie dan? Want de zaagsnede loop ik na het zagen altijd wel na met een schuurpapiertje...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het voetje is verbogen en trekt sporen zo'n 1.5cm links van de zaagsnede.Rechts is het iets minder, maar dat suk is toch meestal het stuk wat ik er af wil zagen. Het voetje blijft ook niet meer 90 graden staan. Je kan het een keer afstellen, de schroef goed vastdraaien (draait niet door ofzo) en na een zaagsnede of 4-5 staat ie weer iets uit het lood. En niet altijd dezelfde kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:56
Heb afgelopen vorigeweek een Bosch GSR 10.8 gekocht in duitsland voor €40,- voor dit geld kon ik het altijd proberen accus had ik nog liggen voor mn GWI 10.8 en kon hem direct afgelopen weekend gebruiken, wat een super apparaatje lekker licht en compact en toch nog behoorlijk sterk Ik denk dat ik mijn Bosch GSR14.4VE-2LI 14.4V Li-on nu vaker links laat liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:28
zonoskar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:23:
Het voetje is verbogen en trekt sporen zo'n 1.5cm links van de zaagsnede.Rechts is het iets minder, maar dat suk is toch meestal het stuk wat ik er af wil zagen. Het voetje blijft ook niet meer 90 graden staan. Je kan het een keer afstellen, de schroef goed vastdraaien (draait niet door ofzo) en na een zaagsnede of 4-5 staat ie weer iets uit het lood. En niet altijd dezelfde kant op.
Nieuw voetje?
Blauw hier, groen hier.

Mijn klassieke Bosch decoupeer GST85PBE heeft al drie keer een nieuw voetje gehad, twee keer een nieuw geleidewieltje en één keer een nieuwe lock-greepmechanisme, en een paar setjes koolborstels. (in 20 jaar denk ik)
(Ik heb nog een oranje aan/uit-knop)

[ Voor 26% gewijzigd door Teijgetje op 19-01-2017 22:20 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Bosch PST650, volgens mij een super entry-level ding. Als ik bij kruis.nl kijk, dan is het voetje niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
zonoskar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:23:
Ik heb een Bosch PST650, volgens mij een super entry-level ding. Als ik bij kruis.nl kijk, dan is het voetje niet meer leverbaar.
Op de groene link staat hij er gewoon bij voor 4,31......
http://www.powertools-aft...mQzBYdTNhcUZxMVZhWmhzZkE9
Eerste model EU gekozen, part 45 aangevinkt > winkelwagen

Als je hem in de winkelwagen zet staat hij als "niet gecontroleerd"-beschikbaar, niet als niet-beschikbaar.

Als je verder bestelt blijkt hij ook niet leverbaar helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door Teijgetje op 20-01-2017 01:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muldert
geekeep schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:25:
Eens, een dikkepeer met snoer voor 150+ euro is in mijn ogen verspild budget.

Echte mannen doen sowieso alles met een figuurzaag :D
Ik zal maar niet zeggen dat ik aan het sparen ben voor de decoupeerzaag van Mafell :+

Maar als je het niet "nodig" hebt ook zeker niet doen. Van sommige gereedschappen heb ik echt de meest cheapo basic dingen! Sleutels en dat soort ongein.
-Venom- schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:00:
[...]

Als het fijnbezaagde planken/balken zijn moet het vaak nog vlak/recht gemaakt worden hiervoor heb je eigenlijk een vlakbank nodig, daarna kan het door de vandiktebank.
Heeft de houthandel waar je het haalt die machines niet staan om eventueel tegen een meerprijs alles vlak te maken?
Nee ze hebben wel een vlak/vandiktebank, maar de meerprijs is 50 euro. 50 scheelt een hoop werk, maar ik probeer dit bed juist een beetje op een budget te maken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Muldert op 20-01-2017 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Muldert schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:01:

Ik zal maar niet zeggen dat ik aan het sparen ben voor de decoupeerzaag van Mafell :+

Maar als je het niet "nodig" hebt ook zeker niet doen. Van sommige gereedschappen heb ik echt de meest cheapo basic dingen! Sleutels en dat soort ongein.
seriously?....

to each his own uiteraard :) , maar ik snap niet waarom een decozaag zo duur hoeft te zijn.

gebruik je die zo vaak?

hier een leuke vergelijkingstest voor je trouwens :

http://www.gereedschappro...est-van-gereedschappro/67

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
[...]

[...]
Wauw. Kun je buiten een (bijna) kilowatt vermogen en 2.5kg(!) aan gewicht nog minstens 3 rationele redenen geven om zoiets aan te schaffen (ok, 4m kabel is een voordeel)? Of is het een gevalletje YOLO? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat was nou echt één van mijn eerste gereedschappen (na schroevendraaiers), en ook het eerste waarvan ik goed spul heb gehaald toen ik wat ruimer bij kas zat.

[ Voor 23% gewijzigd door henkie196 op 20-01-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:00:
Dat was nou echt één van mijn eerste gereedschappen (na schroevendraaiers), en ook het eerste waarvan ik goed spul heb gehaald toen ik wat ruimer bij kas zat.
+1

niets zo vervelend als slecht passende schroevendraaiers, steeksleutels, ringsleutels, doppen en andere ongein.

daar ben ik inmiddels ook wel klaar mee. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Kocht uit een faillisement een 2e hands festool decoupeer en ets 125 schuurmachine voor in totaal 150 euro. Al 2 jaar plezier van. Hoeft niet altijd nieuw te zijn.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roeligan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:19:
Kocht uit een faillisement een 2e hands festool decoupeer en ets 125 schuurmachine voor in totaal 150 euro. Al 2 jaar plezier van. Hoeft niet altijd nieuw te zijn.
dat zeggen we ook niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muldert
geekeep schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Wauw. Kun je buiten een (bijna) kilowatt vermogen en 2.5kg(!) aan gewicht nog minstens 3 rationele redenen geven om zoiets aan te schaffen (ok, 4m kabel is een voordeel)? Of is het een gevalletje YOLO? :+
Fraggert schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:17:
[...]

seriously?....

to each his own uiteraard :) , maar ik snap niet waarom een decozaag zo duur hoeft te zijn.

gebruik je die zo vaak?

hier een leuke vergelijkingstest voor je trouwens :

http://www.gereedschappro...est-van-gereedschappro/67
Ik doe nogal eens aan wat kleine exotische houtprojectjes. Dus figuurzagen in balken van tropisch hardhout.

Maar voor mij geld inderdaad wel dat ik een beetje de reputatie heb soms wat te overdrijven met mijn gereedschap. Nogal alles of niks; dus of troep want ik gebruik het weinig, of het beste van het beste. Is dat zonde? Ja en nee. Het kan natuurlijk goedkoper, maar als ik ergens echt gelukkig van wordt dan is het quality engineering wel :) Ik kan na een paar maanden nog steeds zo gelukkig van worden om mijn invalzaag te gebruiken. En bij een goedkopere had ik me alleen maar geergerd aan vanalles, zoals dat nu bij mijn decoupeerzaag het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 03:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Daarom heb ik hier voor $25 de goedkoopste Black&Decker decoupeerzaag gekocht. Ik had er nog geen zin in om echt geld aan zo'n ding uit te geven (>$200) en ik weet dat het ooit toch gaat gebeuren, dus dan gewoon zo'n goedkope erbij voor het gooi- en smijtwerk. En uitleenwerk, want andermans gereedschap is altijd wat fijner kapotmaken lijken sommigen te denken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Muldert schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:24:
Ik doe nogal eens aan wat kleine exotische houtprojectjes. Dus figuurzagen in balken van tropisch hardhout.

Maar voor mij geld inderdaad wel dat ik een beetje de reputatie heb soms wat te overdrijven met mijn gereedschap. Nogal alles of niks; dus of troep want ik gebruik het weinig, of het beste van het beste. Is dat zonde? Ja en nee. Het kan natuurlijk goedkoper, maar als ik ergens echt gelukkig van wordt dan is het quality engineering wel :) Ik kan na een paar maanden nog steeds zo gelukkig van worden om mijn invalzaag te gebruiken. En bij een goedkopere had ik me alleen maar geergerd aan vanalles, zoals dat nu bij mijn decoupeerzaag het geval is.
ik weet precies wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ieder zn meug inderdaad,

Koop er dan ook een geleidertje bij voor dat ding, kost ook maar 260 euro!
Wel eens gekeken naar een lintzaag?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:38

Pelle

🚴‍♂️

Ik wilde al een tijdje een invalzaag, maar eigenlijk kan ik een Makita/DeWalt/Festool voor hoe vaak ik zo'n ding gebruik niet verantwoorden (mijn huidige B&D cirkelzaag gebruik ik maar een paar keer per jaar). Dus ik had al een oogje laten vallen op de hier ook regelmatig genoemde Scheppach (~ 180 euro), en zou wachten met kopen tot het eerstvolgende moment dat ik het nodig zou hebben.

Uiteindelijk viel mijn oog deze week op de Lidl aanbiedingenfolder, waarin een Parkside invalzaag met 2x 70cm geleiderail werd aangeboden voor € 89,99. Even getwijfeld, toch maar gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://media.lidl.com/media/3f14204b523e62bb345dfe6c842c644e.jpeg

Het is een gokje waarvan ik hoop dat het goed uitpakt. Mijn vermoeden is in ieder geval dat het nauwkeuriger gaat zagen dan mijn B&D, en al helemaal als ik er nog een fatsoenlijk 165mm zaagblad op monteer (iemand nog tips voor een goed universeel blad?).

Gisteravond kwam hij binnen, en hij voelt goed en degelijk aan. Morgen even kijken hoe het ding zaagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
Op amazon.de kan je CMT bladen kopen voor een paar tientjes: https://www.amazon.de/dp/...e_386171_38075861_TE_item

edit: Wel ff de versie van 165mm opsnorren :)

En voor 9 tientjes zal'ie vast beter zagen dan een standaard cirkelzaag van <100 euro :)

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond op 20-01-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
(jarig!)
Ha, mijn eerder bestelde 3M stofmasker is binnen. Wow dat ademt nog best wel lastig :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nJV1oPtD29VMZBEZc9rAj5HZ/medium.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Notna op 20-01-2017 13:21 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Laat je even weten hoe die Invalzaag bevalt?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dan zou ik ze liever bij ecotools halen: https://www.ecotools.nl/zaagbladen-dun/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
Notna schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:20:
Ha, mijn eerder bestelde 3M stofmasker is binnen. Wow dat ademt nog best wel lastig :X

[afbeelding]
Wat ademt dan lastig?
Heb je wel de plasticjes verwijdert die de patronen beschermen/luchtdicht houden als ze nieuw zijn? :+
Normaal heb je nauwelijks extra weerstand.

Wel heb je extra werkruimte nodig met zo`n fabriek op je gezicht, als je niet oplet loop je overal tegenaan. :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
(jarig!)
Teijgetje schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Wat ademt dan lastig?
Heb je wel de plasticjes verwijdert die de patronen beschermen/luchtdicht houden als ze nieuw zijn? :+
Normaal heb je nauwelijks extra weerstand.

Wel heb je extra werkruimte nodig met zo`n fabriek op je gezicht, als je niet oplet loop je overal tegenaan. :9~
Gevalletje 'ik ben de transportbouten vergeten uit de wasmachine te halen voor het eerste gebruik '

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:38

Pelle

🚴‍♂️

Jelte,89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:41:
Laat je even weten hoe die Invalzaag bevalt?
Is goed :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Notna schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:19:
Gevalletje 'ik ben de transportbouten vergeten uit de wasmachine te halen voor het eerste gebruik '
Of gevalletje hoogglans witte keuken besteld hebben en lichtblauwe geleverd krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Die blijft geniaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Check! Maar bij mij was het een hoogglans blauw tv meubel... |:(

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:26
De zaagbladen van Ecotools hebben een goede prijs/kwaliteitsverhouding, maar zijn lang niet zo goed als CMT bladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie zonder decoupeerzaag dan een net hoekje uit een plank/balk zagen. Mij lukt dat niet met de invalzaag of de tafelzaag (omdat het zaagblad van een cirkelzaag rond is). Ik doe het laatste stukje altijd met de decoupeerzaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
zonoskar schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:05:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie zonder decoupeerzaag dan een net hoekje uit een plank/balk zagen. Mij lukt dat niet met de invalzaag of de tafelzaag (omdat het zaagblad van een cirkelzaag rond is). Ik doe het laatste stukje altijd met de decoupeerzaag dus.
Dat kan ook met een handzaag, beitel of multi-tool.

Maar verder heb je gelijk. Je hebt een decoupeerzaag niet vaak nodig, maar er zijn genoeg klussen waarbij het het beste gereedschap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Maar voor dat werk heb je geen festool/mafell nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Voor werk voor een invalzaag heb je dan wel een Festool / Mafell nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
henkie196 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:20:
Voor werk voor een invalzaag heb je dan wel een Festool / Mafell nodig?
Ja, want daar heb je de precisie wel nodig. Daarom is het prijsverschil tussen een DeWalt, Makita en Festool ook relatief klein. Natuurlijk heb je de extra's nier per se nodig, maar vaak zijn ze wel handig.

Maar dit wordt een beetje een non-discussie. Je kunt dan ook zeggen dat je helemaal geen invalzaag, decoupeerzaag, zaagtafel of andere elektrische zaag nodig hebt. Je kunt er namelijk niets mee niet met een handzaag kan (ja, ook invallen kan met een handzaag).

Laat iemand toch zijn geld uitgeven aan duur gereedschap. Heeft diegene dat echt nodig? Vast niet. Maar is hij er blij mee? Vast wel. En daar gaat het toch om bij een hobby? Ik word nog steeds elke keer dat ik mijn Festool gereedschap gebruik erg blij. En erger mij weer als ik ergens klus met goedkoop gereedschap. Dat is toch voldoende reden om goed gereedschap te kopen?

[ Voor 22% gewijzigd door L.N. op 20-01-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
L.N. schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:43:
Laat iemand toch zijn geld uitgeven aan duur gereedschap. Heeft diegene dat echt nodig? Vast niet. Maar is hij er blij mee? Vast wel. En daar gaat het toch om bij een hobby? Ik word nog steeds elke keer dat ik mijn Festool gereedschap gebruik erg blij. En erger mij weer als ik ergens klus met goedkoop gereedschap. Dat is toch voldoende reden om goed gereedschap te kopen?
Van mij krijg je daar geen discussie over, ik probeerde meer het punt te maken dat als er een case te maken valt voor een Mafell invalzaag, dat er ook een case te maken valt voor een Mafell decoupeerzaag. Is nauwkeuriger, werkt fijner. En is mooi spul, natuurlijk. Ook als je een decoupeerzaag normaalgesproken niet gebruikt voor nauwkeurig werk, is het toch wel fijn als je snede mooi loodrecht is, en dat je daarvoor ook niet iedere 5 snedes het zaagje weer opnieuw moet stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
zonoskar schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:19:
[...]

Of gevalletje hoogglans witte keuken besteld hebben en lichtblauwe geleverd krijgen :)
Zo heb ik eens bij ex-schoonfamilie tijdens een eerste bezoek de keuken in RVS veranderd.
Vonden ze wel mooier, al waren ze na een jaar of zes wel gewend geraakt aan dat niet zo mooie blauw.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Teijgetje schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:28:
[...]

Zo heb ik eens bij ex-schoonfamilie tijdens een eerste bezoek de keuken in RVS veranderd.
Vonden ze wel mooier, al waren ze na een jaar of zes wel gewend geraakt aan dat niet zo mooie blauw.......
Haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 01-09 11:49

Bosch GOP 40-30
Ik ben eruit heb de Bosch besteld. Merendeel van mijn machines is nu Bosch en de reviews op youtube zijn er goed uit. Nu even wachten tot hij komt had nog paar andere dingetjes mee besteld die niet op voorraad zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Oké toegegeven het is geen elektrisch gereedschap :+ maar vandaag wel paar leuke kleine dingetjes binnen gekregen :)
Namelijk:
• Pica diepe gaten marker rood
• Pica diepe gaten marker zwart
• Pica-dry markeerpotloot + setje navulingen
• Gelijk maar pakketje met 2 Pica timmerman's potloden (en een houder/puntenslijper)
• Sola BIG X 60cm waterpas
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ns4XMF7.jpg?1

En nog op nalevering :'(
• Een Sola PT5/20 een 20cm waterpasje

Weet zijn geen aparte of grote dingen maar het maakt je leven wel weer wat makkelijker... 8)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
Toch even informeren, die gemiddelde timmermanspotlood die kan je voor zover ik weet zo ongeveer overal voor niks krijgen toch? Om daar nou euro's aan uit te geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Die Pica`s zijn top.
Een gemiddeld timmermanspotlood werkt vaak net niet.
Zeker de gratis exemplaren niet. Die vallen één keer en de stift breekt in het potlood in stukjes, waarna aanscherpen een hel wordt door een steeds afbrekende/loskomende stift.
Je vervalt dan al snel in dure potloden als tegelzetpotloden die overal op schrijven en wat steviger zijn.
Voor Pica`s heb je ook veel vullingen, ik heb naast potlood in kleuren ook waskrijt in meerdere kleuren, kwestie van even de stift vervangen en aanscherpen met de dop.
En die gat-stiften zijn ook een uitkomst.

Maar zoals met alles heb je dus soms een ander schrijfgereitje nodig.
Ik heb ook altijd een zacht vulpotlood erbij, da`s altijd 0,5mm dik met aftekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 21-01-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik maakte de markeringen bij o.a. opbouw wcd’s nogal eens met een centerpons of kraspen maar dat werkte niet bepaald ideaal ;)
En wilde/moest toch ff waterpasje bij hebben dus denk dan dit er gelijk bij bestellen :)
En inderdaad wat je zegt teijgetje die goedkope potloden zijn een crime.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 16-09 19:35
Ik heb vandaag voor onder de 100 euro een Gamma powered Makita set gekocht. Deze: https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021483342

Ik lees hierboven dat de accu's niet helemaal top zijn, moet ik de machine retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
De accu's zijn anders dan de lxt serie (uit mijn hoofd lxt). Maar als je een keertje een schroef in de muur zet, is dit voor 100€ geen verkeerde set hoor.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 16-09 19:35
Ik zit te denken of ik hem ga omruilen voor deze https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021519010

Dan kan ik de systainers loskoppelen en hoef ik niet alle extra troep mee te slepen. Zou 14.4 en 18v veel schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Kijk eens bij een makita dealer, volgens mij hebben ze de actie van de gratis accu ook nog

Revive the guild!

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.