[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste
Acties:
  • 720.365 views

Onderwerpen

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 20:00
Binnenkort ga ik een massief houten tafelblad schuren. Hierop zitten kringen omdat er iets van vloeistof op is gekomen. Het blad lijkt mij zo goed als onbehandeld, dus het is erin getrokken.

Eventueel ga ik daarna nog een 30m² parketvloer schuren als voorbereiding op een whitewash.

Nu heb ik zelf enkel een Bosch groen excentrische schuurmachine en een oude vlakschuurmachine.
Tenzij jullie betere voorstellen hebben, ben ik in de run voor een goede bandschuurmachine.

Afgelopen tijd heb ik redelijk wat apparatuur van Bosch blauw gekocht, maar het aanbod van Bosch blauw is vrij mager, volgens mij enkel de Bosch GBS 75 AE.

Makita daarintegen heeft een behoorlijk uitgebreid aanbod aan bandschuurmachines.
Wat is wijsheid, wie heeft tips?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je het maar niet in de bol hebt om een parketvloer met een handschuurmachine te doen. Als je gegarandeerd oneffenheden wilt hebben is dat een optie, verder heeft het veel impact op je lijf om 30m2 te doen op je knietjes met een schuurmachientje. Beter huur je daar een parketschuurmachine voor of laat je daar iemand voor komen. Parket schuren doe je met een grote ronde schuurmachine, niet met een band- of een excentrische schuurmachine.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:57
Jackbq schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:15:

Eventueel ga ik daarna nog een 30m² parketvloer schuren als voorbereiding op een whitewash.
Daarvoor ga je naar boels en huur je voor 4 tientjes een parketschuurmachine, waarmee je die klus in een dagje klaart.

Nuff said :Y)

Anoniem: 828623

Jackbq schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:15:
Binnenkort ga ik een massief houten tafelblad schuren. Hierop zitten kringen omdat er iets van vloeistof op is gekomen. Het blad lijkt mij zo goed als onbehandeld, dus het is erin getrokken.

Nu heb ik zelf enkel een Bosch groen excentrische schuurmachine en een oude vlakschuurmachine.
Tenzij jullie betere voorstellen hebben, ben ik in de run voor een goede bandschuurmachine.
Let wel op dat een vlak resultaat met een bandschuurmachine lastig kan zijn. Daarnaast is een bandschuurmachine vooral zeer geschikt om dikke lagen materiaal te verwijderen. Met een parketvloer zou ik inderdaad, zoals hierboven, een parketschuurmachine huren aanraden. Voor je tafelblad: Misschien een bandschuurmachine huren/kopen en daarna met je excenter netjes vlak schuren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:13
sypie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:24:
Als je het maar niet in de bol hebt om een parketvloer met een handschuurmachine te doen. Als je gegarandeerd oneffenheden wilt hebben is dat een optie, verder heeft het veel impact op je lijf om 30m2 te doen op je knietjes met een schuurmachientje. Beter huur je daar een parketschuurmachine voor of laat je daar iemand voor komen. Parket schuren doe je met een grote ronde schuurmachine, niet met een band- of een excentrische schuurmachine.
Parket en houten vloeren schuur je met de machine die je nodig hebt.
Een grote bandschuurmachine voor snelle afname en vlak schuren (kruisen), deze zuigt het stof op, die zijn er groot en klein. Je kruist (diagonaal op planken) om oneffenheden uit de vloer te halen en vlak te blijven, je eindigt daarna met fijn met de nerf mee. Visgraat gaat hetzelfde alleen eindig je daar met fijner ivm schuurkrassen.
Een ronde "woodboy" voor afwerkschuurwerk (na de parketschuurbandmachine), deze neemt niet zoveel af en laat het stof liggen maar is met de juiste pads ook geschikt voor naschuurwerk en poetswerk.
Een kantenschuurder voor de randen en onder radiatoren, deze schuurt snel en zuigt ook het stof op.
Een hele goede stofzuiger heb je altijd nodig. Hoe schoner vóór het lakken hoe beter je resultaat.

Met een handbandschuurmachientje ver*&^%* je de vloer op zeker. En je lijf en knieën protesteren ook `s avonds.

Met een ronde Woodboy vanaf het begin de beschadigingen en hobbels wegschuren kan lang duren, daar is hij dan ook niet voor bedoeld. Wil je kracht zetten op de vloer op bepaalde beschadigingen zonder de hele vloer een mm of meer af te schuren dan kost je dat continu veel kracht, je moet het schuurpunt dan de vloer indrukken met verschillende krachtvectoren tegelijk, met spierpijn als gevolg voor de DHZer. Voor algemeen meer schuurdruk zijn er gewichten die je op de kop kan plaatsen.
Hoewel je weinig fout kan doen met deze machine qua "happen" lanceer je hem wel als je hem niet onder controle houdt. Je moet er even mee overweg leren gaan (in het midden van de kamer zodat een wegzwaaiende machine niet gelijk de muur ed beschadigd). Tip: zet de beugel op heuphoogte of een fractie lager, niet hoger.

Als ik een oude vloer moet schuren dan gebruik ik alle drie deze machines, je trekt hem eerst kaal en repareert en schuurt hem dan na. De ronde gebruik je ook om stof te schuren tussen lakbeurten in.
Schoon stof (niet de toplaag) uit de bandschuurmachine of kantenschuurder meng je met een speciale lak (Fugenkitt) om de naden en beschadigingen mee te vullen, die lak is er van watergedragen tot op "thinner"basis. Dat doe je vlak nadat je grof(60) kaalgetrokken hebt. Je maakt dus zelf een soort kneedbaar hout van de goede kleur.
Na drogen schuur je de vloer met 100 weer netjes kaal zodat je nerf overal open is. Daarna met de ronde met 120 als eindschuurbewerking.
De vloer is nu lak, olie of whitewash-klaar en gerepareerd met hetzelfde hout.
Bij gewone lak maakt een niet helemaal open plekje minder uit dan bij whitewash waar je een schone plek overhoudt omdat het white de nerf niet in kan.

Laat je goed voorlichten als leek, een vloer netjes schuren en lakken is vaker niet dan wel maar één dagje werk. Ook als profi.

[ Voor 24% gewijzigd door Teijgetje op 29-12-2016 12:12 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 13:47
Aghanim schreef op donderdag 29 december 2016 @ 07:53:
Ongetwijfeld de meest gestelde vraag in dit topic: 'welke accuboormachine moet ik nemen'?

...

Verder zag ik bij Coolblue de Hitachi DS18DJL staan. Ik lees wisselende ervaringen over Hitachi. Is dit nu een A-merk zoals Makita en Bosch of valt dit toch meer in de categorie Black & Dekker?
Ik heb die Hitachi, maar dan met 2 3Ah accu's. Ik heb hier een poosje de beschikking gehad over tegelijk een profi Makita en een Hitachi waarvan ik de typenr,s even vergeten ben en ik greep steeds naar de Hitachi omdat die het lekkerst in de handen lag. Op basis daarvan toen zelf bovenstaande machine gekocht.

Heb m nu een half jaartje en hij bevalt me meer dan prima, voor allerhande klusjes,groot en klein. Hij heeft me nog niet in de steek gelaten, zelfs niet na een vlieglesje vanaf de verdiepingsvloer.

Ik lees hier idd niet zo veel over Hitachi, misschien komt dat omdat die vziw lang niet zo'n complete lijn accuproducten hebben als bijvoorbeeld Makita. Dat is voor mij niet zo'n bezwaar omdat ik over het algemeen wel toe kan met 230V machines.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26
Aghanim schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:08:
[...]

Bedankt voor de info. Het is bij Makita wat lastiger zoeken vind ik dan bij Bosch groen/blauw. Ik ga eens bij gereedschapswinkels kijken. Twijfel zelf eerlijk gezegd ook wel hoe professioneel het voor mij moet zijn. De grootste klus die ik tot nu toe gedaan heb is steigerhouten meubels maken en gipsplaten op het plafond schroeven. Dat kan met een budgetlijn van een goed merk op zich ook wel natuurlijk.
Dit is een prima machine bij een betrouwbare webshop. Geschikt voor het boor- en schroefwerk dat jij noemt. Met 2 accu's en een koffer.

https://www.elektrowerkze...-im-koffer-602207510.html

Overigens ook verkrijgbaar met boortjes en bitjes voor een paar tientjes meer op dezelfde site.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 29-12-2016 11:33 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:Y)
En die boortjes en bitjes zijn een aanrader. Spul is oersterk namelijk :)
Plus je grijpt nooit meer mis. Schroef of boorwerk? Koffertje pakken en gaan, alles bij de hand.
Ok, geen steenboren dan, maar die passen los in de koffer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Vliegvlug

Flight Simple

Ongetwijfeld de meest gestelde vraag in dit topic: 'welke accuboormachine moet ik nemen'?

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe combinatie en wil of een Bosch Blauw of een Makita 18V nemen. Over het algemeen gebruik ik deze voor simpele klusjes dus het is wellicht wat overkill maar goed gereedschap vind ik belangrijker over prijs, al heb ik wel de hoop een goed product voor ongeveer 150 euro te kunnen kopen.

Bij Bosch weet ik dat Blauw de goede lijn is en dat de GSR 18-2-LI een goede keuze zou zijn. Bij Makita zoek ik een beetje naar zijn tegenhanger. Ik wil voorkomen dat ik een Makita koop die in de lijn van Bosch Groen valt. Nu heb ik bijvoorbeeld de DF457DWE en de DDF480ZJ gezien die goede reviews krijgen, maar ik kan ze niet zo goed vergelijken met Bosch Blauw.

Kan iemand daar iets over zeggen?

Verder zag ik bij Coolblue de Hitachi DS18DJL staan. Ik lees wisselende ervaringen over Hitachi. Is dit nu een A-merk zoals Makita en Bosch of valt dit toch meer in de categorie Black & Dekker?
Anderen hebben al goede tips gegeven.
Nog een aanvulling mbt de Makita; de DDF480 is een fijne machine, heb zelf de DHP480 (is dezelfde maar dan met klopfunctie) maar weet dat er inmiddels ook een opvolger is, de DDF484/DHP484 (met dank aan Worra :) ) ook al staan die vreemd genoeg nog niet op de nederlandse Makita site, op de duitse bijvoorbeeld wel :?

En houdt er rekening mee dat Makita in januari weer een actie heeft dat je een gratis accu krijgt bij een machine.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Stond ik vandaag met een scheppach cs55 met rail in mijn handen. 149 euro bij de bauhaus.
Er was ook een pl55, met 2x70cm rail voor 109. Echt geen geld.

Het is dat ik mijn cirkelzaag al nauwelijk gebruik, anders had ik hem meegenomen. :)

Wise enough to play the fool

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
BlueMotion schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:41:
[...]
Ik lees hier idd niet zo veel over Hitachi, misschien komt dat omdat die vziw lang niet zo'n complete lijn accuproducten hebben als bijvoorbeeld Makita. Dat is voor mij niet zo'n bezwaar omdat ik over het algemeen wel toe kan met 230V machines.
Ik heb zelf een klein slijptolletje van hitachi wat precies doet wat hij moet doen (lasklaar maken en/of naderhand borstelen) voor nog geen 4 tientjes, het is m.i. een heel geschikt merk. Maar voor de gereedschappen waarin ik hogere eisen stel zal ik niet snel naar Hitachi grijpen; daarvoor zijn ze net te hit-and-miss in mijn ervaring.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe combinatie en wil of een Bosch Blauw of een Makita 18V nemen. Over het algemeen gebruik ik deze voor simpele klusjes dus het is wellicht wat overkill maar goed gereedschap vind ik belangrijker over prijs, al heb ik wel de hoop een goed product voor ongeveer 150 euro te kunnen kopen.

Bij Bosch weet ik dat Blauw de goede lijn is en dat de GSR 18-2-LI een goede keuze zou zijn. Bij Makita zoek ik een beetje naar zijn tegenhanger. Ik wil voorkomen dat ik een Makita koop die in de lijn van Bosch Groen valt. Nu heb ik bijvoorbeeld de DF457DWE en de DDF480ZJ gezien die goede reviews krijgen, maar ik kan ze niet zo goed vergelijken met Bosch Blauw.

Kan iemand daar iets over zeggen?

Als het alleen voor simpele klusjes is, waarom dan zo zwaar en 18V nemen? Probeer de 10,8 volt lijn van bosch blauw eens, super compact, licht, werkt heerlijk en power zat.
(Boort makkelijk door hardhout heen met boor 12 of door steen, etc)

En met schroeven draai je alles overal doorheen als het moet met de 10,8 dus voor in en rond het huis is 18V echt zwaar overkill.

Ik heb de gsr 10,8-2 met 2,5 ah accu, en is er optioneel ook met grote 4,0 ah accu.

Heb ondertussen zowat heel de 10,8 lijn in lboxx'en en werkt echt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Navi op 29-12-2016 20:54 ]

• Aghanim
  • Niet online
Navi schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:51:
[...]

Als het alleen voor simpele klusjes is, waarom dan zo zwaar en 18V nemen? Probeer de 10,8 volt lijn van bosch blauw eens, super compact, licht, werkt heerlijk en power zat.
(Boort makkelijk door hardhout heen met boor 12 of door steen, etc)

En met schroeven draai je alles overal doorheen als het moet met de 10,8 dus voor in en rond het huis is 18V echt zwaar overkill.

Ik heb de gsr 10,8-2 met 2,5 ah accu, en is er optioneel ook met grote 4,0 ah accu.

Heb ondertussen zowat heel de 10,8 lijn in lboxx'en en werkt echt prima.
Goede vraag. Eigenlijk vooral omdat 'een aantal kenners' aangaf dat je het beste voor 18V kunt gaan omdat de kans dat je dan ergens niet in of doorheen komt echt minimaal is. Zelf ben ik geen pro dus echt ervaring dat ik met een 14,4 of kleiner kracht te kort kom heb ik niet. Maar ik dacht waarom geen 18V nemen, dan weet ik zeker dat ik power genoeg heb en qua kosten lijkt 18V niet echt duurder te zijn dan een 14,4 of 10,8 variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:56
Framoes schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:32:
[...]

Dit is een prima machine bij een betrouwbare webshop. Geschikt voor het boor- en schroefwerk dat jij noemt. Met 2 accu's en een koffer.

[...]
Bedankt voor die link. Ik zie dat het op boorhamers ('Bohrhammer') en multihamers ('multihammer' / 'kombihammer') volgens mij wel aardig scheelt met de prijs in NL (van 30 euro tot 50 euro goedkoper heb ik al wel gezien, met verzendkosten meegerekend).

* ThinkPad bookmarked

• Navi
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:59:
[...]

Goede vraag. Eigenlijk vooral omdat 'een aantal kenners' aangaf dat je het beste voor 18V kunt gaan omdat de kans dat je dan ergens niet in of doorheen komt echt minimaal is. Zelf ben ik geen pro dus echt ervaring dat ik met een 14,4 of kleiner kracht te kort kom heb ik niet. Maar ik dacht waarom geen 18V nemen, dan weet ik zeker dat ik power genoeg heb en qua kosten lijkt 18V niet echt duurder te zijn dan een 14,4 of 10,8 variant.
Tuurlijk heeft een 18V een klap meer power, maar het is veel te veel en het wordt gelijk zo'n lomp zwaar ding. Ga eens naar de hornbach daar hebben ze tegenwoordig het bosch blauw assortiment en dan kun je de 10,8 eens vasthouden.

Anoniem: 639074

McGryphon schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:44:
Ik heb zelf een klein slijptolletje van hitachi wat precies doet wat hij moet doen (lasklaar maken en/of naderhand borstelen) voor nog geen 4 tientjes, het is m.i. een heel geschikt merk. Maar voor de gereedschappen waarin ik hogere eisen stel zal ik niet snel naar Hitachi grijpen; daarvoor zijn ze net te hit-and-miss in mijn ervaring.
Heb jaren op HItachi geleefd en nog nooit heeft 1 van deze machines mij in de steek gelaten, dat kan ik overigens niet van Makita zeggen. ;)

Hitachi heeft wel een probleem met het assortiment en precies dat is de reden dat ik eerder voor een deel naar Makita ben overgestapt, de kwaliteit is echter top-notch.
Volgens mij is Hitachi ooit begonnen met de zo puberale "Transformers" look en dat zie je nu meer of minder bij de meeste merken terug.
Wanneer houdt dat toch eens op?? :+

Nu is het wel zo dat alle Hitachi's erg groen op elkaar lijken en niet zo eenvoudig uit elkaar te houden zijn als bijv. Bosch groen vs blauw.
Voor het werk maakt het mij totaal niet uit of ik daar mijn identiek zware Hitachi of Makita 18V's voor pak, beiden kunnen iedere te bedenken klus aan. _/-\o_

Het hele Makita concern past trouwens wel in de holle kies van Hitachi volgens Wiki met 335,244(Hitachi) vs 13,845(Makita) employees.
De tools department Hitachi Koki is zo te lezen wel iets kleiner dan de tools sectie van Makita.

Sinds 2016 mag HItachi zich eigenaar noemen van het hele Metabo concern, het is dus niet echt een kleine speler. :)
Navi schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:51:
Als het alleen voor simpele klusjes is, waarom dan zo zwaar en 18V nemen?
Omdat ook simpele klusjes best zwaar kunnen zijn?? ;)
Ik ben het helemaal met je eens dat het handiger is een 10.8V machine te pakken als die de klus aankan, maar helaas is het niet genoeg om een 18V op alle fronten op kracht te kloppen.

Met een enkele 18V kun je misschien iets onhandiger wél alle klusjes in en rond het huis aan, maar met een 10.8V kun je dat jammer genoeg niet.
Als ik het bij slechts 1 enkele machine zou moeten houden [helppp :F ] dan kies ik toch liever voor 18V en neem het hogere gewicht maar op de koop toe.
Life sucks. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 29-12-2016 21:39 ]

• Navi
  • Niet online
Hitachi doet ook wel iets meer dan alleen wat handgereedschap, maken ook complete voertuigen, heftrucks, graafmachines, etc.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik wilde zeker niet impliceren dat Hitachi brol is, maar ik heb bij o.a. cirkelzagen en bandschuurmachines toch al wat jammere dingetjes in handen gehad tbh.

Maar vooral is het daarnaast vaak zo dat het qua functie vs prijs inderdaad een van de betere merken is, vandaar dat je het vaak in bedrijven ziet (ook bij mijn werkgever veel), maar ik vind het zelf domweg prettiger klussen met andere merken meestal. In hoeverre dat gevoel is en in hoeverre dat objectief te meten zou zijn in bv. productiviteit, daar durf ik geen geld op te zetten.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Anoniem: 639074

Navi schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:33:
Hitachi doet ook wel iets meer dan alleen wat handgereedschap, maken ook complete voertuigen, heftrucks, graafmachines, etc.
Zeker, daarom noemde ik ook de "Hitachi Koki" tak van dit mega concern, dat zich vooral op tools richt.

• The Eagle
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Ik heb een Metabo BS14.4 Li. Ding heeft meer dan genoeg power om schroeven in hardhout te draaien. Met een houtboor de gasbeton in is ook geen enkel probleem. Heb hem nog nooit op een bakstenen muur gezet though, maar heb niet het idee dat ie dat niet aan zou kunnen :)
Ik heb zoals menigeen weet ook nog een Metabo multihamer voor muren.
Zou ik nu een accutol overwegen dan komt er een lichtere, dus de 10,8. Bijna net zoveel power en stukje minder gewicht. Maar het gewicht is dan ook het enige. Bovendien, flink deel van het gewicht zit hem in de accu natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:23
teacher schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:31:
Stond ik vandaag met een scheppach cs55 met rail in mijn handen. 149 euro bij de bauhaus.
Er was ook een pl55, met 2x70cm rail voor 109. Echt geen geld.

Het is dat ik mijn cirkelzaag al nauwelijk gebruik, anders had ik hem meegenomen. :)
Voor de liefhebbers, ik heb de scheppach CS 55 met geleiderail niet zo lang geleden voor 126,80 gekocht bij mypowertools.de.

Met gestrekt been.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik zit zelf eens voor ergens over X weken te loeren naar een Dewalt DCD995/996 body.

Mijn DCD791 krijgt het toch zwaar wanneer ik dingen als 100mm gaten zagen in meerlaags hardboard en 8mm gaten door staal boren in serie ga doen. Hij kan het wel af, maar vindt ie niet heel chill lang achtereen.

Van de ene kant, had ie maar geen boormachine moeten worden. Van de andere kant is het wel weer een excuus voor meer gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:26:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat het handiger is een 10.8V machine te pakken als die de klus aankan, maar helaas is het niet genoeg om een 18V op alle fronten op kracht te kloppen.

Met een enkele 18V kun je misschien iets onhandiger wél alle klusjes in en rond het huis aan, maar met een 10.8V kun je dat jammer genoeg niet.
Als ik het bij slechts 1 enkele machine zou moeten houden [helppp :F ] dan kies ik toch liever voor 18V en neem het hogere gewicht maar op de koop toe.
Life sucks. :+
Dit is exact de reden dat ik voor een 18v machine gekozen heb. Ik heb liever power over, in de meeste gevallen, dan power tekort in sommige gevallen. Nu helpt het mij ook dat ik vaak enkele uren op rij bezig ben met mijn schroef-boormachine, en daarbij is die snellader van Makita wel handig, alsmede de 2 4.0AH accu's die ik heb. Tot nu toe niet gelukt om ze allebei op 1 dag leeg te trekken, en met de laadsnelheid van die snellader zou zelfs dat geen probleem zijn...

Uiteindelijk blijft het toch een stukje smaak. Die 4.0 AH accu's en snellader zijn niet nodig. Ik zou hetzelfde werk kunnen doen met 2.0 AH accu's, zonder snellader, en wat vaker koffie kunnen drinken. Maar ik vind het de meerprijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 11-06 13:01
artbij schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:47:
[...]

Voor de liefhebbers, ik heb de scheppach CS 55 met geleiderail niet zo lang geleden voor 126,80 gekocht bij mypowertools.de.
Denk dat je andere site bedoeld bij mypowertools heb je rare scheppachs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 22:38
artbij schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:47:
[...]
Hoe bevalt de CS55?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Als je de voordelen van 18V (kracht, looptijd per lading) en 10.8V (formaat) wil combineren, kan ik de DDF483 van Makita aanraden. Voor rond de 100 euro heb je een losse machine. Daar krijg je vanaf 1 januari een gratis accu bij en een lader is 40-50 euro. Dan ben je voor 150 euro klaar.

Wel opletten dat je de machine bij een aangesloten dealer/webshop koopt om in aanmerking te komen voor een accu.

Hier een artikel met wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
sjnelle schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:17:
[...]

Denk dat je andere site bedoeld bij mypowertools heb je rare scheppachs ;)
https://www.my-powertools...ssaege-1200w/a-950004316/
Heb er nog niet echt mee gewerkt, dus nog niets over te zeggen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Framoes schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:32:
[...]

Overigens ook verkrijgbaar met boortjes en bitjes voor een paar tientjes meer op dezelfde site.
Is deze webshop echt betrouwbaar? Vind de prijzen wel verdacht goedkoop hoor, sommigen dingen zijn iets meer dan de helft goedkoper als in NL? (Bosch Blauw spullen)

Bv:
https://www.elektrowerkze...n-einlage-fur-i-boxx.html

Boor + lader + 2.0 ah accu + inlay voor 69 euro, in NL kost alleen de body zonder iets erbij al 65 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Navi op 30-12-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Navi schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:20:
[...]

Is deze webshop echt betrouwbaar? Vind de prijzen wel verdacht goedkoop hoor, sommigen dingen zijn iets meer dan de helft goedkoper als in NL? (Bosch Blauw spullen)

Bv:

Boor + lader + 2.0 ah accu + inlay voor 69 euro, in NL kost alleen de body zonder iets erbij al 65 euro.
Meerdere mensen hier hebben er al besteld en ze verkopen ook via Amazon.de. Ze hebben trouwens ook een winkel. Zoek op google maps werkzeuge bender maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:06
[...]

Bv:

Ja, heb er zelf tweemaal besteld. Prima verpakt en binnen 2-3 dagen in huis. Let wel op de (hogere) verzendkosten, die overigens ook kunnen oplopen per artikel in je winkelmandje. Standaard betaalde ik 12 euro. Met een tweede artikel werd dit 20 euro. Hoewel ik me kan herinneren dat hier mensen waren die direct contact hadden opgenomen met Bender om een gecombineerde bestelling voor een lagere prijs te laten verzenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
[...]

Bv:

Dat is meer omdat je hier in NL meestal uitgekleed wordt waar je bij staat als je Duits gereedschap bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
McGryphon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:01:
[...]

Dat is meer omdat je hier in NL meestal uitgekleed wordt waar je bij staat als je Duits gereedschap bestelt.
Niet alleen Duits. Ik was voor een Makita accu cirkelzaag met 1,5Ah accu, geleiderail-adapter en mbox €65 minder kwijt dan de NL variant met alleen mbox.

De prijzen hier slaan soms nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Framoes schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:17:
[...]

Als je de voordelen van 18V (kracht, looptijd per lading) en 10.8V (formaat) wil combineren, kan ik de DDF483 van Makita aanraden. Voor rond de 100 euro heb je een losse machine. Daar krijg je vanaf 1 januari een gratis accu bij en een lader is 40-50 euro. Dan ben je voor 150 euro klaar.

Wel opletten dat je de machine bij een aangesloten dealer/webshop koopt om in aanmerking te komen voor een accu.

Hier een artikel met wat foto's.
Thx, ik denk dat ik voor deze optie ga. Zeker vanwege de gratis accu want dan is het echt een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58

jjust

Het leven is een strijd

[...]

Bv:

Volgens mij valt het wel mee. Als ik het goed lees zit er geen i-boxx bij alleen de inlay.

Voor een paar euro meer heb je ook de I-box in een NL shop.
http://www.toolnation.nl/bosch-gsr10-8-2-li-accuboor-10-8-volt-2-0-ah-li-ion-in-i-boxx.html

Ik heb net de Bosch GSS 160 Multi besteld. Iemand enig idee of ik mijn stofzuiger daar direct op kan aansluiten? Ik kan geen accessoires vinden t.b.v. een stofzuiger.

[ Voor 8% gewijzigd door jjust op 30-12-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jjust schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:56:
[...]

Volgens mij valt het wel mee. Als ik het goed lees zit er geen i-boxx bij alleen de inlay.

Voor een paar euro meer heb je ook de I-box in een NL shop.
http://www.toolnation.nl/bosch-gsr10-8-2-li-accuboor-10-8-volt-2-0-ah-li-ion-in-i-boxx.html
Die set is wel heel goedkoop moet ik zeggen, ondanks dat ik graag 18V wil maakt me dit toch wel aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Ik had niet moeten kijken. Voor 100 euro een versie in een L-Boxx met 2 accu's. Wel wat weinig capaciteit in die accu's.

http://www.toolnation.nl/bosch-gsr10-8-2-li-accuboor-10-8-volt-1-5-ah-li-ion-in-l-boxx-4-jaar-dealer-garantie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jjust schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:02:
Ik had niet moeten kijken. Voor 100 euro een versie in een L-Boxx met 2 accu's. Wel wat weinig capaciteit in die accu's.

http://www.toolnation.nl/bosch-gsr10-8-2-li-accuboor-10-8-volt-1-5-ah-li-ion-in-l-boxx-4-jaar-dealer-garantie.html
Die zat ik zojuist ook te bekijken en heel hard te twijfelen of ik niet gewoon deze moet kopen en de 18V wens te laten varen. Ergens vermoed ik dat ik met deze ook de huis tuin en keukenklusjes kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik klus al jaren heel wat af in en rond het huis, schuttingen, tussenwanden, complete kamers, in steen, staal, de 10,8 is een beest en voldoet prima!

En ook op je rug liggend onder in een hoekje van een kast, heerlijk compact en handzaam.

Wel het liefst met de 2,5 ah accu.

[ Voor 36% gewijzigd door Navi op 30-12-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Navi schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:10:
Ik klus al jaren heel wat af in en rond het huis, schuttingen, tussenwanden, complete kamers, in steen, staal, de 10,8 is een beest en voldoet prima!

En ook op je rug liggend onder in een hoekje van een kast, heerlijk compact en handzaam.

Wel het liefst met de 2,5 ah accu.
Dan ga ik die Bosch nemen. Wat is het verschil tussen een i-boxx en een L-boxx? Het lijkt alleen verschil te maken in het opbergen maar verder niet als ik zo op internet lees.

[ Voor 52% gewijzigd door Aghanim op 30-12-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
iboxx is kleiner en bedoeld om weer in een speciale L boxx te kunnen.

L boxx is in principe de standaard koffer en daar kunnen 2 stuks 10,8 machines in. (Allerlei soorten, let wel op de hoogte van de lboxx)

http://www.bordis-wunderl...-8-GDR10-8-Twin-Set-1.jpg

Gaan dan naast elkaar met de juiste inlay die je los kan kopen of vaak bij de machine krijgt.

Lboxxen zijn ook weer stapelbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Navi op 30-12-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Duidelijk. Bedankt! Zojuist de Bosch besteld, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Aghanim schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:23:
Duidelijk. Bedankt! Zojuist de Bosch besteld, ben erg benieuwd!
Daar ga je geen spijt van krijgen!

Zie het maar als de eerste aankoop van je nieuwe set:
Bosch GSR vs Makita DHP
;)

Zo ging het bij mij namelijk, na de 10,8-2-Li volgde de rest. Is erg fijn om niet elke keer van boor naar bit te hoeven wisselen.
Merk wel dat ik voor boren toch eerder mijn Makita pak ook als het gaat om licht boorwerk. Vind hem toch wat lekkerder in de hand liggen en makkelijker om de boor goed vast te zetten, lijkt een soort klembekrachtiging in de Makita boorkop te zitten.

Heb je trouwens de L of i-boxx variant genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
jjust schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:56:
[...]
Ik heb net de Bosch GSS 160 Multi besteld. Iemand enig idee of ik mijn stofzuiger daar direct op kan aansluiten? Ik kan geen accessoires vinden t.b.v. een stofzuiger.
Zit een redelijk standaard formaat "stofpoortje" op. Mijn karcher afzuigslangrubber past er prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Super. Heb hier ook een karcher staan dus dat moet goedkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Hier wen foto van een deel van mn tools, voor niet alles ia een lboxx inlay dus dan zelf wat pas gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qlj5HjGaGZ1sTXJEarsGVeK4/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Mooie collectie! d:)b

En die duplo set gebruik je ook vaak zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:27

vhal

ಠ_ಠ

McGryphon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:01:
[...]

Gek genoeg is de schuurmachine van Bosch (GSS 160-1A) daar een flink stuk duurder dan in NL

Snap sowieso niet wat nou exact het verschil is tussen de 160-1A en de 160 Multi Professional. Beide lijken precies hetzelfde te zijn...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bij de multi zitten 2 extra zooltjes meegeleverd, zodat je hem kan ombouwen. Verder zijn de 140,160a en de 160 multi dezelfde machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 12:12
Iemand nog een goede site voor makita gereedschap uit duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Worra schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:34:
Iemand nog een goede site voor makita gereedschap uit duitsland?
Amazon.de is vaak goedkoper. Maar als je een accumachine wil kopen is het op dit moment misschien wel voordeliger omdat je een gratis accu (BL1830, normaal €60-70) krijgt bij veel accumachines. Wel even checken op de site wat de officiële dealers/webshops zijn.

https://www.makita.nl/gratisaccu

https://www.makita.nl/dealerlocator/

https://www.makita.nl/pag...n-makita-gereedschap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 12:12
Framoes schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Amazon.de is vaak goedkoper. Maar als je een accumachine wil kopen is het op dit moment misschien wel voordeliger omdat je een gratis accu (BL1830, normaal €60-70) krijgt bij veel accumachines. Wel even checken op de site wat de officiële dealers/webshops zijn.

https://www.makita.nl/gratisaccu

https://www.makita.nl/dealerlocator/

https://www.makita.nl/pag...n-makita-gereedschap.html
Goeie tip! Thanks, ik ga me er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de Scheppach HS105 dit weekend aan de tand gevoeld. Ben er wel al achter dat platen zagen makkelijker gaat met de invalzaag. De zaag voelt wel best degelijk aan, de geleiding heeft wel wat speling en je moet goed kijken of deze haaks staat. Als je de geleiderails vastklikt, dan zit ie wel echt vast, dus dat is fijn. Het zaagblad stond overigens ook niet haaks, terwijl de schaalverdeling dit wel aangaf, ik heb hem zeker 3 graden uit het lood moeten zetten volgens die schaalverdeling. De motor remt als je hem afzet, dat vond ik wel handig.

Maar na 2 dagen zagen (eigenlijk na de 2 lat al), ziet het tafelblad er zo uit. Er lijkt een coating overheen te zitten, dus niet geanodiseerd zoals het er initieel uitzag. Nou is dit geen probleem, maar ik vind het toch een beetje jammer, of is dit niet normaal?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9378940/Boegent/PSX_20170102_124122.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 02-01-2017 12:57 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 15:34
zonoskar schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:47:
Ik heb de Scheppach HS105 dit weekend aan de tand gevoeld. Ben er wel al achter dat platen zagen makkelijker gaat met de invalzaag. De zaag voelt wel best degelijk aan, de geleiding heeft wel wat speling en je moet goed kijken of deze haaks staat. Als je de geleiderails vastklikt, dan zit ie wel echt vast, dus dat is fijn. Het zaagblad stond overigens ook niet haaks, terwijl de schaalverdeling dit wel aangaf, ik heb hem zeker 3 graden uit het lood moeten zetten volgens die schaalverdeling. De motor remt als je hem afzet, dat vond ik wel handig.

Maar na 2 dagen zagen (eigenlijk na de 2 lat al), ziet het tafelblad er zo uit. Er lijkt een coating overheen te zitten, dus niet geanodiseerd zoals het er initieel uitzag. Nou is dit geen probleem, maar ik vind het toch een beetje jammer, of is dit niet normaal?

[afbeelding]
Ik snap dat je dit een beetje jammer vind, en ik doe er verder ook geen uitspraak over of dit normaal is of niet, maar is het deels niet een beetje "alle waar naar z'n geld"?
Daarmee wil ik absoluut niets afkraken ofzo hoor, maar ik denk dat al je bovengenoemde puntjes/gebreken of hoe je het ook wilt noemen een beetje typerend is bij de prijsklasse van deze scheppach vs. een gerenomeerd merk zaagtafel.
En mogelijk natuurlijk een beetje een hit and miss situatie, je kan met een andere verder dezelfde zaagtafel een aantal van deze puntjes mogelijk wel wegstrepen dat deze die dan niet heeft..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Zit een beetje te kijken naar een slagschroevendraaier. Klopt het dat Makita een stuk duurder is dan Bosch Blauw? Ik dacht dat die ongeveer even duur waren....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geef eens wat voorbeelden waar je dat gevoel op baseert, wellicht kunnen we simpel uitleggen waar het verschil 'm in zit?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik heb sterk het idee dat ik met 10,8 volt wel afkan. Dus kijk ik naar de 10,8 lijn van beide merken.

Bosch
https://www.amazon.de/Bos...&sr=1-1&keywords=gdr+10+8

Makita:
https://www.amazon.de/Mak...699&sr=1-1&keywords=TD090

Scheelt 20 euro op de kale body, maar dat verschil groeit exponentieel als je incl accu etc gaat kijken.
Niet echt als je incl verzendkosten kijkt.

Mischien ook eens kijken naar Milwaukee....

[ Voor 23% gewijzigd door Artbij op 02-01-2017 16:32 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:52:
Ik heb sterk het idee dat ik met 10,8 volt wel afkan. Dus kijk ik naar de 10,8 lijn van beide merken.

Bosch
https://www.amazon.de/Bos...&sr=1-1&keywords=gdr+10+8

Makita:
https://www.amazon.de/Mak...699&sr=1-1&keywords=TD090

Scheelt 20 euro op de kale body, maar dat verschil groeit exponentieel als je incl accu etc gaat kijken.

[...]

Het scheelt minder als je naar het nieuwere model kijkt:

https://www.amazon.de/s/r...Ddiy&field-keywords=td110

De TD090 is een oud model. Makita is ondertussen over naar blok-accu's voor hun 10.8V platform. Er is naast de TD110 ook al een koolborstelloos model: TD111.

Ik zie dat de TD110 op Amazon geleverd wordt met een 1,5Ah accu. Helaas geen lader. De versie met 2 accu's van 4Ah en lader is overigens goedkoper dan die Bosch die jij linkte met 2 accu's van 2Ah en lader.

https://www.amazon.de/Mak...sr=1-1&keywords=td110dsmj

[ Voor 13% gewijzigd door Framoes op 02-01-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Wat is Nederland dan eigenlijk duur...zelfs met gratis accu is die dt110 in Nederland dubbel zo duur als in Duitsland.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Inderdaad, kon het ook niet laten in Duitsland, net deze besteld :o

https://www.elektrowerkze...ah-l-boxx-0611904004.html

Heb al een goeie met draad (bosch blauw 20d), naja, zet die wel te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37

Illusion

(the art of)

Voor de vriendin op zoek naar een compressor. Ze woont klein, zonder berging, dus een 25liter model valt af.
Waarvoor wordt ie gebruikt:
*Voor de heb (ja ook meisjes willen blijkbaar graag gereedschap)
*Banden oppompen (auto, fiets ed)
*Bal oppompen (type skippybal)
*Af en toe wat schoonspuiten.

Eisen:
*Supercompact, denk aan opslag onder het bed, in een tv-meubel etc. Geen berging aanwezig.
*Niet te lawaaiig. Muzikante piano/viool. Dus 97dBA is uit den boze.
*Toch een beetje luchtopbrengst.
*Liefst toch met tank, ook al is dat dan maar 5 of 6 liter.
*Budget liefst ordegrootte €150 incl slang, bandenpomp en blaaspistool (coolblue had een aanbieding voor de stanley in die prijsrange).

Voorlopig valt er vooral heel veel af op geluidsniveau, al het kleine spul met ca 5L tank en 200 L/min is 97 dBA. Blijft over:

**Stanley DN 55/8/5: 55L/min 85dB: https://www.toolmax.nl/st...ressor-8-bar-compact.html
Nadeel: slechts 55l/min, 85 dB
Voordeel: relatief goedkoop

**Airpress H215/6: 185l/min, 76dB: http://www.compressorcent...ml#product_specifications
Nadeel: duurder
Voordeel: Meer luchtopbrengst, stiller: 76dB.

**Senco PC1010N: 34 l/min, 68dB: http://www.senco.com/tools/details-page/pc1010n
Voordeel: Stilste, kleinste
Nadeel: Duur, slechts 34 l/min, kleinste tank.

Wat zie ik over het hoofd? Wie heeft er nog tips?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik heb zo'n stanley, maar dan 1 modelletje groter. 8 ltr tank dacht ik. Prima ding voor wat je zoekt, banden, skippybal, etc, maakt echter wel een enorme herrie.

Ze hebben hem nu nog bij de hornbach, dacht rond de 110 euro voor complete set.

[ Voor 20% gewijzigd door Navi op 03-01-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als het voor incidenteel gebruik is en budget belangrijk is, dan zou ik minder op het geluid letten en voor een paar knaken een degelijk stel oorkappen erbij nemen. Een stillere compressor is natuurlijk fijn, maar met je andere criteria (budget, formaat) zou ik het geluid een lagere prioriteit geven. Ik draag zelf met vrij veel taken oordoppen of -kappen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 15:40
Of zo'n airbrush ding? https://www.hbm-machines....-18-a-airbrush-compressor
Let wel dat het genoemde volume per minuut meestal het aanzuigvolume is.
Bijvoorbeeld 240l/min is al net te weinig voor een slagmoersleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

Laatst in de markt voor een zaaggeleider maar omdat die te prijzig was navenant de zaag die ik gebruik maar meteen goed geüpgraded.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1AOd7Dd.jpg

Makita SP6000J invalzaag, Makita box, 2 zaaggeleiders van 140mm met draagtas, bevestigings kit en extra zaagblad.

[ Voor 35% gewijzigd door w00Dy op 04-01-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 17:33
Iemand ervaring met een Metabo afkortzaag (budget variant vermoed ik, gezien de prijs?).
Metabo Afkortzaag KS 216 M (130 euro)

Ik heb mijn andere budget variant (80 euro Lidl) gesloopt en ga binnenkort weer eentje nodig hebben.

Deze is een runner up, die heeft ook een trekfuncie en hij is niet zo enorm dat ik hem niet kwijt kan in mijn schuurtje.
Powerplus POWX07551T

[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 04-01-2017 09:09 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

w00Dy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:24:
Laatst in de markt voor een zaaggeleider maar omdat die te prijzig was navenant de zaag die ik gebruik maar meteen goed geüpgraded.

[afbeelding]

Makita SP6000J invalzaag, Makita box, 2 zaaggeleiders van 140mm met draagtas, bevestigings kit en extra zaagblad.
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de zaag. Zit al een tijdjes met een half oog naar deze of de festool invalzaag te kijken met als doel om uiteindelijk zelf een aantal kasten te gaan maken. Heb de grote invalzagen test ook al gelezen, maar ben nog niet over de streep getrokken. Mede omdat ik hem niet direct nog nodig heb (eerst nog wat verf klussen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
w00Dy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:24:

[afbeelding]

Mooie set, al neem ik aan dat de zaaggeleiders 140 cm zijn, of niet?

That reminds me: ik moet nog ergens zo'n kist zien te vinden voor mijn invalzaag. Ben best tevreden over mijn CS55 van Scheppach,maar de doos begint uit elkaar te vallen. Eens kijken of ik op Marktplaats ergens een oude systainer kan scoren.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Cobb schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:04:
Iemand ervaring met een Metabo afkortzaag (budget variant vermoed ik, gezien de prijs?).

Ik heb mijn andere budget variant (80 euro Lidl) gesloopt en ga binnenkort weer eentje nodig hebben.

Deze is een runner up, die heeft ook een trekfuncie en hij is niet zo enorm dat ik hem niet kwijt kan in mijn schuurtje.
Powerplus POWX07551T
De KS heeft geen trekfunctie, dan moet je de KGS hebben en die is wat duurder. Ik heb met allerlei kortingscodes 165 voor dat ding betaald op amazon.de.

Ik heb hem nu een paar weken in gebruik, werkt heel makkelijk en volgens mij nog redelijk secuur ook.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreamscape schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:24:
[...]

That reminds me: ik moet nog ergens zo'n kist zien te vinden voor mijn invalzaag. Ben best tevreden over mijn CS55 van Scheppach,maar de doos begint uit elkaar te vallen. Eens kijken of ik op Marktplaats ergens een oude systainer kan scoren.
Valt me nu pas op nu jij hierop reageert. 140mm is inderdaad een tikkeltje kort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:27

Roy

Hobbies?

DYX schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:18:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de zaag. Zit al een tijdjes met een half oog naar deze of de festool invalzaag te kijken met als doel om uiteindelijk zelf een aantal kasten te gaan maken. Heb de grote invalzagen test ook al gelezen, maar ben nog niet over de streep getrokken. Mede omdat ik hem niet direct nog nodig heb (eerst nog wat verf klussen doen)
Ik heb sinds enkele maanden ook de Makita SP6000, bevalt echt goed. Fijne geleiding, krachtig genoeg, totaal geen spijt van die aankoop gehad.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Anoniem: 828623 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Valt me nu pas op nu jij hierop reageert. 140mm is inderdaad een tikkeltje kort 8)7
Als geleiderail voor een Dremel is het vast prima ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

dreamscape schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Yup ;)
[...]

Goh, die test heb ik ook gelezen. Uiteindelijk gaat dat om details, er zat geen slecht presterende zaag bij. Keuze was snel gemaakt, alle snoer machines heb ik steeds van Makita (historisch gegroeid ;) ) en de bundel die ik heb scheelt dan nog eens minstens 200 Euro met die van Festool/Mafell. Met dat verschil koop ik heel wat zaagbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

w00Dy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Yup ;)

[...]

Goh, die test heb ik ook gelezen. Uiteindelijk gaat dat om details, er zat geen slecht presterende zaag bij. Keuze was snel gemaakt, alle snoer machines heb ik steeds van Makita (historisch gegroeid ;) ) en de bundel die ik heb scheelt dan nog eens minstens 200 Euro met die van Festool/Mafell. Met dat verschil koop ik heel wat zaagbladen.
Dat was inderdaad ook een beetje mijn conclusie. Als ik ook kijk naar waarvoor ik hem wil gebruiken en ook hoevaak kan ik het prijsverschil met de Festool ook niet echt verdeligen voor mezelf. Nouja, de Makita gaat dus op de wishlist >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 17:33
Ik heb hier nog twee luie accu's (Li-ION) van een metabo machientje, weet iemand nog een truuk om deze weer volledig te kunnen opladen? Ik denk dat ik ze namelijk te diep heb ontladen door de machine te blijven gebruiken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 13:55
mensen ervaring met deze gereedschapswagen? Vooral qua prijs erg interessant. Ik heb nu een MDF zelfbouw gereedschapkastje dus alles is al een voorruitgang. Budget oprekken is mogelijk maar ik geen liever het geld uit aan extra gereedschap dan een veel mooier kastje:

https://www.hbm-machines....n-gereedschapswagen-klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 13:52

CasGas

.

Hmm.. nooit geweten dat dit topic ook bestond hier :) DeWalt fanboy doet zich melden :)

Ik had eerst van alles wat maar nu maar overgestapt op 18v systeem (en 7,2v voor alleen de accuschroevendraaier), maar altijd ruimte voor meer tools :)

Nu ben ik op zoek naar een lintzaagmachine (een decoupeerzaag is niet altijd de oplossing), maar ik heb geen ruimte meer om het echt permanent ergens neer te zetten, dus ik zoek een wat kleinere variant die in dat geval "mobiel" genoeg is om te dragen. Nu weet ik dat HBM die Scheppach dingen verkoopt, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.

https://www.hbm-machines....h-lintzaagmachine-hbs20-8

Heeft iemand ervaring met zulke lintzagen? Er staat wel tot 8cm dik, maar hebben we het dan over MDF of hardhout?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 16:29
Ik zat me dat ook al een tijdje af te vragen CasGas, nu als ik kijk naar alle Scheppach ervaringen zie ik eigenlijk vrij veel negatiefs, en ben ik iets meer geld er voor aan 't vrijmaken voor of een Metabo BAS, of een Record Power. Liefst hou ik het geld in de zak, en als iemand zegt dat die Scheppach even goed is als de 2 die ik tegen ben gekomen dan vind ik 't interessant.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ergens wel jammer. Scheppach was eerder een mooi middenklasse merk. Goed te betalen en bruikbare kwaliteit.

Nu lijken ze te zijn afgezakt naar het niveau van een importeur van chinese budgetspullen.

* Raymond nog steeds tevreden gebruiker van een ts2000 en hmc3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]
Heb de grote invalzagen test ook al gelezen, maar ben nog niet over de streep getrokken.
[...]
w00Dy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:17:
[...]
Goh, die test heb ik ook gelezen.
[...]
Over welke test hebben we het hier?
Ben misschien ook wel in de markt voor een invalzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 16:28
[...]

Heb met de afgelopen verbouwing veel gewerkt met de Festool en Makita zaag. (voordeel van familie met mooi spul). Zelf had ik al een Mafell overigens :+

Ik zou daarom nu of voor de Makita gaan (goede prijs/kwaliteit verhouding vond ik, erg degelijk!) of meteen de Mafell nemen. Ik was zeker te spreken over de Festool, maar niet genoeg om een hogere prijs te betalen.

Prijzen die ik vind waarop ik me baseer;
Mafell: 470 http://www.idealo.de/prei...Category.html?q=mafell+mt
Festool: 430 http://www.idealo.de/prei...egory.html?q=festool+rebq
Makita: 340 http://www.idealo.de/prei...gory.html?q=makita+sp6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Trasos schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:04:
[...]

[...]

Over welke test hebben we het hier?
Ben misschien ook wel in de markt voor een invalzaag.
In mijn geval deze:
http://www.gereedschappro...valzagen-test-van-wino/47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:28
Hou er rekening mee dat Sander van GereedschapPro gedonder heeft gehad met Festool toen hij dat merk verkocht. Hierdoor is hij zijn beeld van Festool behoorlijk gekleurd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Muldert schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Heb met de afgelopen verbouwing veel gewerkt met de Festool en Makita zaag. (voordeel van familie met mooi spul). Zelf had ik al een Mafell overigens :+

Ik zou daarom nu of voor de Makita gaan (goede prijs/kwaliteit verhouding vond ik, erg degelijk!) of meteen de Mafell nemen. Ik was zeker te spreken over de Festool, maar niet genoeg om een hogere prijs te betalen.

Prijzen die ik vind waarop ik me baseer;
Mafell: 470 http://www.idealo.de/prei...Category.html?q=mafell+mt
Festool: 430 http://www.idealo.de/prei...egory.html?q=festool+rebq
Makita: 340 http://www.idealo.de/prei...gory.html?q=makita+sp6000
Zijn dat de prijzen voor de kale machines? Zonder rail begin je niet zoveel, hier de TS55 met 2x140cm rail:
http://www.ijzerhandel.nl...e-ts-55-rebq-plus-fs.html

(mijn ervaring btw na een paar keer deze set te hebben gebruikt: het verlengen van een rail is maar geklooi, dus ik zou er nog wel een 140cm rail bij willen hebben om standaard een rail van 280 en een rail van 140 te hebben liggen. Of een rail inruilen op een rail van 250cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:04:

Powerplus POWX07551T
Ik heb de kgs 216, dus met trekfunctie, prima ding verder hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:06
Cobb schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:27:
Ik heb hier nog twee luie accu's (Li-ION) van een metabo machientje, weet iemand nog een truuk om deze weer volledig te kunnen opladen? Ik denk dat ik ze namelijk te diep heb ontladen door de machine te blijven gebruiken.
Ligt er aan wat je met 'lui' bedoelt. In mijn boekje is dat een accu die niet meer z'n volle capaciteit laadt. Dit geheugeneffect geldt voor zover ik weet alleen bij NiCd en NiMh batterijen, niet bij lithium cellen. dat periodiek diep ontladen bij telefoons heeft te maken met batterij management van het OS (kalibratie). Een accumachine is slechts aan/uit.

Het elektronisch circuit van het apparaat moet eigenlijk voorkómen dat er te diep ontladen wordt. Bij te diep ontladen kan het vóórkomen dat de lader de accu niet wil laden. Een lithium accu kan namelijk beschadigd zijn door het diepe ontladen, waarbij tóch laden niet veel goeds doet. Er zijn laders die met een 'boost' functie een batterij weer tot leven wekken (erg kort even laden en checken of het voltage op loopt). Maar aangezien machine accu's een eigen vorm hebben moet je gaan kloten met aansluitingen en klemmen. Hier moet je dan ook niet aan beginnen zonder verstand.

Mijn advies en veiligheid in overweging nemende: beschouw de accu's als overleden en schaf nieuwe aan. Scheelt dat Metabo accu's in Duitsland voordelig zijn.

Edit: mocht je toch gaan knutselen. Kans is groot dat slechts één van de cellen in de accupack te diep ontladen is. Dit is te meten adhv het voltage. Bij vervanging van deze kan de lader dus de pack weer als volledig gaan zien. Probleem is wel dat je dan cellen met een ongelijk voltage hebt en ik niet weet of 'cell balancing' in een standaard acculader zit.

[ Voor 16% gewijzigd door geekeep op 04-01-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Zag dit vandaag, is dit een leuk setje voor het geld, of beter kijken voor Gedore?

https://www.gereedschapce...t-in-koffer-1-4-1-2.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tja, het is niet zo slecht voor het geld, maar Bahco doppen zijn in mijn ervaring wat wisselend in kwaliteit, wat bij mij een wat matige indruk achterlaat. De tangen zijn op zich ok, maar ik heb liever een setje Knipex tangen, mijn Knipex combinatietang knipt bijvoorbeeld beter dan m'n Bahco Ergo zijkniptang.

Ik kan niet bij je in de portomonnee kijken, maar ik vind persoonlijk dat goed handgereedschap best iets meer mag kosten, dat gaat namelijk een leven lang mee. Daarom zou ik persoonlijk even verder kijken naar Gedore of Stahlwille voor de doppen en sleutels, Knipex of NWS voor de tangen, en Wiha of Wera voor de bits.

Je bent dan waarschijnlijk wel een stuk duurder uit, zelfs als je op amazon.de kijkt, en heb je geen grote opbergkoffer voor het geheel, dus of dat ook voor jou een goed idee is, durf ik niet te zeggen.

Als je wat goedkoper wilt, kun je voor doppen en sleutels kijken naar Proxxon of Teng Tools, dat is best goede kwaliteit voor een mooier prijsje dan iets van Gedore of Hazet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 15:34
Movinghead schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:54:
Zag dit vandaag, is dit een leuk setje voor het geld, of beter kijken voor Gedore?

https://www.gereedschapce...t-in-koffer-1-4-1-2.html#
henkie196 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:15:
Tja, het is niet zo slecht voor het geld, maar Bahco doppen zijn in mijn ervaring wat wisselend in kwaliteit, wat bij mij een wat matige indruk achterlaat. De tangen zijn op zich ok, maar ik heb liever een setje Knipex tangen, mijn Knipex combinatietang knipt bijvoorbeeld beter dan m'n Bahco Ergo zijkniptang.

Ik kan niet bij je in de portomonnee kijken, maar ik vind persoonlijk dat goed handgereedschap best iets meer mag kosten, dat gaat namelijk een leven lang mee. Daarom zou ik persoonlijk even verder kijken naar Gedore of Stahlwille voor de doppen en sleutels, Knipex of NWS voor de tangen, en Wiha of Wera voor de bits.

Je bent dan waarschijnlijk wel een stuk duurder uit, zelfs als je op amazon.de kijkt, en heb je geen grote opbergkoffer voor het geheel, dus of dat ook voor jou een goed idee is, durf ik niet te zeggen.

Als je wat goedkoper wilt, kun je voor doppen en sleutels kijken naar Proxxon of Teng Tools, dat is best goede kwaliteit voor een mooier prijsje dan iets van Gedore of Hazet.
Dit dus wat hierboven staat ;)
Weet niet wat je budget is, evt. zou je kunnen kijken naar bijv. het volgende setjes:
Gedore 58 delige set
Gedore 90 delige set voor iets meer geld

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:12
Ik zat te denken aan de Makita DDF470 accuboormachine. Vandaag een mail dat Makita een ' gratis' accu geeft. Dus ik ga voor de kale versie(heb nog een 1.3ah) en een mooie 3ah erbij dan gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:03
Annuk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:22:
[...]

[...]

Dit dus wat hierboven staat ;)
Weet niet wat je budget is, evt. zou je kunnen kijken naar bijv. het volgende setjes:
Gedore 58 delige set
Gedore 90 delige set voor iets meer geld
Ik krijg de indruk dat Movinghead vooral op zoek is naar een doppenset? Vooruit, bij die Bahco set zaten er nog 3 verdwaalde tangen bij... :P

Die Gedore setjes die jij aanhaalt zijn complete gereedschapssets. Qua doppen een stuk minder uitgebreid ook.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 13:52

CasGas

.

simon schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:37:
Ik zat me dat ook al een tijdje af te vragen CasGas, nu als ik kijk naar alle Scheppach ervaringen zie ik eigenlijk vrij veel negatiefs, en ben ik iets meer geld er voor aan 't vrijmaken voor of een Metabo BAS, of een Record Power. Liefst hou ik het geld in de zak, en als iemand zegt dat die Scheppach even goed is als de 2 die ik tegen ben gekomen dan vind ik 't interessant.
als ik kijk op woodworking.nl zijn er wel positieve verhalen, maar die zijn weer niet van de laatste tijd.. :|

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Xander schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:41:
[...]

Ik krijg de indruk dat Movinghead vooral op zoek is naar een doppenset? Vooruit, bij die Bahco set zaten er nog 3 verdwaalde tangen bij... :P

Die Gedore setjes die jij aanhaalt zijn complete gereedschapssets. Qua doppen een stuk minder uitgebreid ook.
Helemaal goed aangevoeld ;)

Tangen en dergelijke heb ik reeds van Knipex (VDE zelfs) en schroevendraaiers van Wera (VDE). (Deze set: http://www.tbs-aachen.de/..._20_parts_i3171_43651.htm

Verder ieder dank voor de inzichten, worden paar mooie setjes Gedore denk ik zo. Past helemaal in het straatje merk materiaal, wat jaren mee kan.

https://www.alternate.nl/...duct/1287356?event=search
en
https://www.alternate.nl/...duct/1287268?event=search

Zou het denk ik gaan worden, kan het ook mooi in een Bosch Blauw / sortimo Active Tray :P

[ Voor 28% gewijzigd door Movinghead op 04-01-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Qua doppen en vooral ratels zelf werk ik tbh een stuk liever met Facom dan met Gedore, en Facom zal wrs de goedkopere van de twee zijn doorgaans. Op pure kwaliteit ontloopt het elkaar weinig, maar ik vind Facom domweg beter aanvoelen.

Reikt je budget daarvoor niet ver genoeg zou ik alsnog eerder naar Proxxon of Teng-tools kijken dan naar Bahco. Als die nog èrgens consistent in lijken te zijn tegenwoordig is het dat ze consistent slechte QC hebben. Tot aan bramen waar je je klauw aan open haalt op de zijkanten van beitels aan toe.

Qua handzagen zijn de ProfCut en PrizeCut van Bahco wel nog vaste waarden, maar Superior zou ik al niet meer aanraden gezien de Hultafors HBX gewoonweg beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
meermarco schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:22:
Ik zat te denken aan de Makita DDF470 accuboormachine. Vandaag een mail dat Makita een ' gratis' accu geeft. Dus ik ga voor de kale versie(heb nog een 1.3ah) en een mooie 3ah erbij dan gratis.
Is al een keer of 30 genoemd in dit topic. Maar bedankt voor de tip ;).

Let wel dat het dan nog wel een losse lader moet kopen...

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Movinghead schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:09:
Tangen en dergelijke heb ik reeds van Knipex (VDE zelfs) en schroevendraaiers van Wera (VDE). (Deze set: http://www.tbs-aachen.de/..._20_parts_i3171_43651.htm

Verder ieder dank voor de inzichten, worden paar mooie setjes Gedore denk ik zo. Past helemaal in het straatje merk materiaal, wat jaren mee kan.

en

Zou het denk ik gaan worden, kan het ook mooi in een Bosch Blauw / sortimo Active Tray :P
Dat zijn best mooie setjes.

Afhankelijk van waar je het voor nodig denkt te gaan hebben, is een 3/8" set wellicht wat veelzijdiger dan een 1/2" set. Een 1/2" ratel is stiekem ook best groot en een 3/8" is dan wat handzamer in veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:12
artbij schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:28:
[...]

Is al een keer of 30 genoemd in dit topic. Maar bedankt voor de tip ;).

Let wel dat het dan nog wel een losse lader moet kopen...
Sorry. Kreeg vandaag de mail pas en geldig tot maart. En heb nog een lader van mijn vorige boormachine. Komt dus goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
meermarco schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:41:
[...]

Sorry. Kreeg vandaag de mail pas en geldig tot maart. En heb nog een lader van mijn vorige boormachine. Komt dus goed uit.
Is niet nodig. Ging me meer om de tweede deel van mijn post, dat een lader dus nog wel nodig is :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 15:57
Movinghead schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:09:
[...]

Helemaal goed aangevoeld ;)

en

Ik vraag me nog steeds af of dit een echte set is. Klinkt te mooi om waar te zijn.

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=11
Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.