[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 100 Laatste
Acties:
  • 720.215 views

Onderwerpen

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
McGryphon schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:23:
Vandaar dat ik ook even apart noem dat inbus 10 ook een bitje is dat ik incidenteel gebruik, want dat hoort eigenlijk in geen normale 1/4" hex set thuis :+
Daarvoor hoop ik eigenlijk tegen beter weten in dat er nog ooit een nieuwe brushless Dewalt 10,8v 3/8" slagmoersleutel komt, want de huidige is eigenlijk net een te tandeloos ding. Ik heb nog een setje 3/8" slagdoppen incl inbus en torx dat ik voor weinig kon krijgen maar geen bijbehorende slagmoersleutel :')
Verloopstukje van 1/4" hex naar 3/8" zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Anders zou je weer een verloopstukje de andere kant op nodig gaan hebben. Alhoewel ik moet zeggen dat ik laatst een 1/4" hex naar 1/2" vierkant op de boormachine had zitten (met dop 17) en dat ziet er eigenlijk ook niet uit.
Goede punten, ik heb de luxe meestal gewoon voor een paar losse bitjes op pad te kunnen als ze verslijten of stukgaan maar reserves en zeker lange bitjes zijn niet verkeerd. Zo'n handvat neem ik meestal niet eens in de overweging mee ivm kleine kosten en voorkeur voor "echte" schroevendraaiers, maar is Wera zeker een van de bruikbaardere.
Zo'n greep is inderdaad niet echt een koop argument, maar ik weet niet of Cynerion al zo'n greep heeft of niet. Voor mij zou het tamelijk overbodig zijn. "Echte" schroevendraaiers hebben, voor mij, als nadeel dat ze veel ruimte innemen, en daar heb ik niet zo veel van. Daarom voor mij ook een wisselklingenset naast de bits + grepen.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
henkie196 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 05:51:
[...]

Verloopstukje van 1/4" hex naar 3/8" zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Anders zou je weer een verloopstukje de andere kant op nodig gaan hebben. Alhoewel ik moet zeggen dat ik laatst een 1/4" hex naar 1/2" vierkant op de boormachine had zitten (met dop 17) en dat ziet er eigenlijk ook niet uit.
Die verloopjes heb ik al, gaat mij er meer om dat een handzame 3/8" slagmoersleutel mooi zou staan in mijn collectie maar de huidige 10,8v van Dewalt gewoonweg een tandeloos ding is.

Bosch blauw zou op 10,8v ook nog een optie zijn, maar dat is niet optimaal. Dat is namelijk eigenlijk het spul van mijn pa en niet van mij :P
[...]

Zo'n greep is inderdaad niet echt een koop argument, maar ik weet niet of Cynerion al zo'n greep heeft of niet. Voor mij zou het tamelijk overbodig zijn. "Echte" schroevendraaiers hebben, voor mij, als nadeel dat ze veel ruimte innemen, en daar heb ik niet zo veel van. Daarom voor mij ook een wisselklingenset naast de bits + grepen.
Allemaal geen slechte punten, wel punten waar ik ten tijde van mijn eerste reactie niet echt aandacht aan heb geschonken en waar ik inmiddels weinig meer aan toe te voegen heb :Y)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Anoniem: 828623

henkie196 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:16:
[...]

Inbus 10 op 1/4" bit ziet er toch wat vreemd uit, vind ik. En past waarschijnlijk ook niet in zo'n standaard houder :P

Die eerste set is behoorlijk compleet zou ik ook denken, die tweede heeft nog wat mooiere kwaliteit bits, en ook lange bits kunnen best handig zijn. Er zit wel ook vrij veel dubbeling in, wat wellicht handig is als je ze veel gebruikt, of misschien niet zo nuttig is als je dat niet doet (of meer andere maten / types gebruikt). Zo'n greep is natuurlijk ook wel handig (meerdere grepen ook).
Bedankt voor de info! Dubbeling vind ik niet zo'n probleem, ik wil gewoon graag een setje bitjes in mijn M-Box mikken, zodat ik altijd de bitjes die ik nodig heb ook beschikbaar heb. Bij de scouting hebben we alleen het allerbeste 'chinesium' aan bitjes liggen. Van die Torx bitjes die al rond worden als je er te hard naar kijkt...
McGryphon schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:23:

[...]

Goede punten, ik heb de luxe meestal gewoon voor een paar losse bitjes op pad te kunnen als ze verslijten of stukgaan maar reserves en zeker lange bitjes zijn niet verkeerd. Zo'n handvat neem ik meestal niet eens in de overweging mee ivm kleine kosten en voorkeur voor "echte" schroevendraaiers, maar is Wera zeker een van de bruikbaardere.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet een paar losse bitjes kan gaan halen bij mijn goede vrienden, de lokale HuBo. Daar komen mijn Torx bitjes ook vandaan. Ik wil alleen graag een volledig setje voor de schroeven die ik minder vaak gebruik, zoals PH, PZ, inbus en grotere maten Torx. Het handvat an-sich is niet waar ik op gezocht heb, en het heeft voor mij geen prio... Maar als het toch in het setje zit >:)

edit: Vergeten erbij te zetten:

Ik heb ook nog hiernaar zitten kijken:
https://www.amazon.de/Wer...fRID=4FHRBD7WKZRFR6CNFF5J
Heb ik meteen een eigen ratel. Ik gebruik nu die van mijn pa, maar dat is er een die van mijn grootvader is geweest. Echt zo'n geval dat 10 generaties meegaat, maar ZWAAR man.

Deze set werd ook door iemand aangegeven:
https://www.amazon.de/dp/B00PXSIOR0?psc=1
Ten eerste, hoe krijg je van die mooie korte URL's van amazon? :P
Buiten dat, mooie set. Ik ben alleen niet bekend met de fabrikant. Is dat goed spul?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 828623 op 22-12-2016 08:18 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:20
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 05:28:
[...]

Toevallig had ik zo'n Bosch L-boxx nodig en wat doe je dan??
Dan bestel je er toekomstgericht maar meteen twee. :+

Voor onder de kerstboom. O-)
Haha same here, mijn vader wilde er nog 1 voor bij zijn slagschroevendraaier, mooi prijsje zo.

Gaf mij weer een excuus om die waterpasset te halen en een fixed 50 mm tx 20 bit :)

K to the KillaZ

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:59
Anoniem: 828623 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:06:
.

Deze set werd ook door iemand aangegeven:
https://www.amazon.de/dp/B00PXSIOR0?psc=1
Buiten dat, mooie set. Ik ben alleen niet bekend met de fabrikant. Is dat goed spul?
Ik ook niet, hij ziet het hetzelfde uit als mijn 7Industries set.
Waarbij 7Industries een A-merk is, ze leveren kwalitatief goed gereedschap tegen een concurrerende prijs.
Ik heb deze set, weliswaar toen in de aanbieding bij de Bouwmaat voor 35 meen ik.
Ze hebben ook kleinere complete setjes.
Is weinig mis mee.

Proteco is ook zo`n innovatieve gereedschapbouwer.
Bv Één dopsleutelset voor alle soorten koppen, alsmede afgeronde/beschadigde (zeskant)koppen
Ringratelset met dubbelfunctie(soort wera-joker maar andersom)

Deze twee staan inmiddels op mijn wishlist........ nog ff sparen

[ Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 22-12-2016 11:43 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:09
Teijgetje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:40:

Waarbij 7Industries een A-merk is, ze leveren kwalitatief goed gereedschap tegen een concurrerende prijs.
7Industries spul is relatief goedkope meuk met een sticker erop. Hetzelfde gereedschap vind je ook terug onder andere labels, de een nog goedkoper dan de ander. Er zitten wel kleine verschillen in, zo heb ik een dopsleutelset van 7industries en nagenoeg hetzelfde spul ligt bij Gamma&co in de schappen maar de afwerking is daarvan toch net iets minder. Prijs/kwaliteit is gewoon goed maar om het nou op de A-merk hoop te schuiven... :P

• Teijgetje
Nog nooit problemen gehad met 7Industries gereedschap, het is zeker geen meuk.
Goedkoper zijn ze meestal wel dan de gangbare A-merken.

http://www.schaaptools.nl/hand-gereedschap/7-industries/

Meteen gaan klagen daar zou ik zeggen......misleiding ;)

En ja, een bitje is een bitje is een bitje, dingen vergelijken en dan erbij zeggen "nagenoeg hetzelfde spul ligt bij Gamma&co in de schappen maar de afwerking is daarvan toch net iets minder" geldt natuurijk voor alles, een dop 16 is een dop 16. 8)7
Oh wacht....ze lijken op elkaar...... ;)

Telefoons ook, televisies ook, etc.

Hoeveel 7Industries gereedschap heb je langdurig gebruikt dat stuk/versleten is?
Ik niets, alles is nog steeds heel en vaak zelfs nog steeds innovatief ook. ;)

En over wat voor sticker heb je het eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 22-12-2016 13:28 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18
Om even op de bitjes discussie in te haken. Ik ben dus ook op zoek naar een bitset waar alle gangbare maten een beetje inzitten. Heb nu nog een mengbak van Luxor/Stanley bitjes van de Gamma welke ik zo doldraai en kermismeuk. Aangezien ik de afgelopen verbouwing al menig schroef heb verkl**t wil ik nu we met de aftimmering gaan beginnen wel iets van knap spul hebben.

De TS spreekt over de merken Wera en Wiha als topmerken voor bitjes maar toch zie ik nog een aadig prijsverschil soms. Is dit nu echt merkbaar minder dan zoiets?

Prijzen vallen me nog mee, dat Wera setje is goedkoper dan bij Amazon.de. Overigens hebben ze daar ook nog een Mbox van makita met boortjes, bitjes enzo voor €59,- maar dat is meuk ben ik bang van of is dat ook onterecht?

HD4Life @ Full-HD

• KillaZ
Davidshadow13 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:17:
Om even op de bitjes discussie in te haken. Ik ben dus ook op zoek naar een bitset waar alle gangbare maten een beetje inzitten. Heb nu nog een mengbak van Luxor/Stanley bitjes van de Gamma welke ik zo doldraai en kermismeuk. Aangezien ik de afgelopen verbouwing al menig schroef heb verkl**t wil ik nu we met de aftimmering gaan beginnen wel iets van knap spul hebben.

De TS spreekt over de merken Wera en Wiha als topmerken voor bitjes maar toch zie ik nog een aadig prijsverschil soms. Is dit nu echt merkbaar minder dan zoiets?

Prijzen vallen me nog mee, dat Wera setje is goedkoper dan bij Amazon.de. Overigens hebben ze daar ook nog een Mbox van makita met boortjes, bitjes enzo voor €59,- maar dat is meuk ben ik bang van of is dat ook onterecht?
Haal zo'n Wiha boxje bij de toolstation, is meer dan voldoende voor de hobbybob.

Nog gratis verzonden ook.

http://www.toolstation.nl/shop/p59493?table=no

[ Voor 88% gewijzigd door KillaZ op 22-12-2016 13:35 ]

K to the KillaZ

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
KillaZ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:34:
[...]

Haal zo'n Wiha boxje bij de toolstation, is meer dan voldoende voor de hobbybob.

Nog gratis verzonden ook.

http://www.toolstation.nl/shop/p59493?table=no
Kijk wel naar het verschil in bithouder, Ik kies liever voor gemak en het feit dat mijn bitjes niet in de schroef blijven hangen :)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
GrooV schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:01:
In het voorjaar gaan we onze aanbouw slopen, nu zit ik te denken om zelf een sloophamer te kopen omdat je voor huren toch al gauw 35-50 euro per dag kwijt bent en je op internet sloophamers van onder 200 euro ziet incl beitels.

Iemand advies wat een goede is? Zowel muren als vloer moeten er uit, dus zwaar genoeg stenen vloer werk maar nog wel tilbaar voor muren.

Eventueel verkopen we hem weer na het slopen
Ik heb afgelopen maanden ene Lidl Parkside PAH1300 gebruikt en misbruikt, enige nadeel is dat ie beitels vreet :D (slijten waar je bij staat) Maar 5 euro per beitel mag je niet vele verwachten 8)
https://www.lidl-shop.nl/...hamer-PAH-1300/p100197155

Enige nadeel is dat het een zwaar ding is, maar dat is ook een voordeel en dat je goed tegendruk moet geven voordat hij begint te hameren.
Voor onze verbouwing hebben we nagenoeg alles bij de Lidl gehaald (mini circelzaag, schuurmachine, gatenzaag, sloophamer etc) en alleen de schuurmachine heeft het begeven. _/-\o_

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 15:57
SniperGuy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:46:
[...]

Ik heb afgelopen maanden ene Lidl Parkside PAH1300 gebruikt en misbruikt, enige nadeel is dat ie beitels vreet :D (slijten waar je bij staat) Maar 5 euro per beitel mag je niet vele verwachten 8)
https://www.lidl-shop.nl/...hamer-PAH-1300/p100197155

Enige nadeel is dat het een zwaar ding is, maar dat is ook een voordeel en dat je goed tegendruk moet geven voordat hij begint te hameren.
Voor onze verbouwing hebben we nagenoeg alles bij de Lidl gehaald (mini circelzaag, schuurmachine, gatenzaag, sloophamer etc) en alleen de schuurmachine heeft het begeven. _/-\o_
Dat is jammer. Dan heb je alleen een nieuwe schuurmachine gekregen ;)

• leecher
Teijgetje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:12:
Nog nooit problemen gehad met 7Industries gereedschap, het is zeker geen meuk.
Goedkoper zijn ze meestal wel dan de gangbare A-merken.

http://www.schaaptools.nl/hand-gereedschap/7-industries/

Meteen gaan klagen daar zou ik zeggen......misleiding ;)

En ja, een bitje is een bitje is een bitje, dingen vergelijken en dan erbij zeggen "nagenoeg hetzelfde spul ligt bij Gamma&co in de schappen maar de afwerking is daarvan toch net iets minder" geldt natuurijk voor alles, een dop 16 is een dop 16. 8)7
Oh wacht....ze lijken op elkaar...... ;)

Telefoons ook, televisies ook, etc.

Hoeveel 7Industries gereedschap heb je langdurig gebruikt dat stuk/versleten is?
Ik niets, alles is nog steeds heel en vaak zelfs nog steeds innovatief ook. ;)

En over wat voor sticker heb je het eigenlijk?
Ik bedoel dat het spul is dat uit eenzelfde fabriek komt en waar men een ander logo op heeft geplakt. Ik zie spullen van 7industries onder allerhande labels te koop. De winkel waar ik mijn 7industries set heb gekocht voert het merk 7industries niet meer maar verkoopt nu exact hetzelfde spul onder een ander naampje en kleur (die mij even is ontschoten). Wat ik bedoel met verschil in afwerking, bijv mijn 7industries set heeft een netjes glad handvat met het 7industries logo erop. Een ratel uit een andere merkloze set heeft exact dezelfde body maar een handvat met een ander kleurtje, zonder logo en die net iets minder glad is afgewerkt.
7industries is geen A-merk maar een sticker dat op 13 in een dozijn ingekocht spul is geplakt. Dat hoeft niet slecht te zijn, ik ben ook dik tevreden met mijn dopsleutel set, maar ik denk niet dat veel mensen zulke producten zullen classificeren als A-merk.

Overigens is een dop16 absoluut niet altijd een dop16 ook al staat dat er wel op. Genoeg meuk te koop waarbij dop16 zowat op een 17 past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb deze besteld (Scheppach HS105). Toch een iets duurdere genomen omdat de tafel er iets robuuster uitziet. En omdat ik hem in Duitsland op ebay voor best goedkoop gevonden heb (209.90). Zodra ik ervaringen heb zal ik ze delen.

Afbeeldingslocatie: http://www.julmi-garten.de/media/image/thumbnail/sch-5901308901_720x600.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vooral de tip bij die dingen is, zorg dat je een winkelhaak hebt en stel ze even goed af, als je een gradenboog hebt is dat ook ideaal, dat gaat gewoon het meeste mis. En bij dit soort spul is het vooral kwetsbaar met veel heen en weer slepen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

***LET OP***

TERUGROEPACTIE VAN BOSCH.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Jey7HqfxufohlfbJ24heYfy/full.jpg

Belangrijke veiligheidsinstructie:

Haakse slijpmachines uit de series GWS 20, GWS 22, GWS 24, PWS 20, PWS 1900, PWS 2000 uit de productieperiode van juni tot augustus 2016, alsook de GWS 24-230 JVX Professional met rem uit de productieperiode van februari tot oktober 2016, mogen met directe ingang niet meer worden gebruikt en mogen niet worden doorverkocht.

U kunt hier controleren of dit uw apparaat betreft: www.anglegrindercare.com

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

artificial_sun

Mazda Rx7

Zo net de EA3201 32cc kettingzaag van Makita gekocht in de outlet. Ik had deze zaag geselecteerd en was aan het wachten tot gereedschappelijk.nl een mooi aanbiedinkje had. Maar toch maar eens even een kijkje op de outlet genomen, voor 116 euro is deze van mij *O*

Nu even wat test objecten zoeken want ik moet hem wel goed testen, aangezien er maar 3 maanden garantie op zit.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik trek binnenkort in een andere woning en verwacht daar wel e.e.a. te moeten ophangen, dus gaatjes boren in beton e.d.

Ik zou graag een beetje knappe boorhamer kopen. Maar ik wil hem ook als normale boormachine kunnen gebruiken als ik een keer in hout moet boren ofzo.

Iemand een aanrader? Hoeft allemaal niet heel spannend te zijn, m'n schoonvader heeft een Skil boorhamer en dat werkt eigenlijk prima omdat het een echte boorhamer is i.p.v. klopboor. Een Hilti lijkt mij dus onnodig :+

Had bij Hornbach voor €130 een Bosch GBH2-20D (Bosch Blauw) gezien wat er wel vrij degelijk uit zag in de winkel. Maar misschien is er iets beters te krijgen in deze prijsklasse? Die Bosch heeft 1,7 Joule, deze Makita HR2230 heeft er 2,2.

Wat ik aan die Skil van schoonvader wel vrij ruk vond is dat het een beetje 'alles of niets' was. Als je begon met boren dan was het een normale boormachine, zodra je dan wat druk begon te geven dan was het ineens 'KRAKAKA' en kwam de boorhamer-power erin :P Daardoor vond ik het wel lastig om een gaatje precies op de goede plek te boren. Is dat met een Bosch of Makita beter?

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 23-12-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je wat veelzijdiger wilt zijn in gebruik voor normaal boren dan kan je ook nog kijken naar de Multihamers van Metabo. In tegenstelling tot de combihamers van in elk geval Makita (bosch ken ik niet), hebben de multihamers van metabo twee versnellingen voor normaal boren. Waardoor je ze dus ook kan gebruiken voor toepassingen die een hoger toerental vereisen.

Zo heb ik zelf de Metabo UHE2450. The Eagle heeft ook een multihamer van Metabo als ik me niet vergis.

Voordeel van die multihamers is dat ze ook standaard met verwisselbare boorkop worden geleverd, zodat je de SDS kop kan vervangen door de meegeleverde snelspankop voor normale boortjes. Voor zover ik zie hebben zowel de bosch als de makita die jij noemt geen snelspanboorkop er bij?

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 23-12-2016 16:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Naar hoeveel joule moet je eigenlijk kijken als je gaten in nieuwbouw (kanaalplaat) plafonds moet boren? Ik ben ook in de markt voor een boorhamer en vroeg mij dat af. Boor afmeting is overigens niet spannend, schoef&plug om een lamp aan te hangen. Ik ga geen dozen in het plafond boren oid.

[ Voor 27% gewijzigd door leecher op 23-12-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik ben aan het kijken om een verfbrander aan te schaffen.
Deze zal ik vooral gaan gebruiken om krimpkous te krimpen.

Daarbij heb ik hem binnenkort nodig om mijn Samsung A3 telefoon te repareren. Het glaasje van de camera aan de achterkant is stuk, en ik heb iets nodig mijn de achterkant te verwarmen, zodat de lijm los laat en de achterkant van de telefoon los komt.

Afgelopen week heb ik van het werk een cadeau bon van de bol.com gekregen.

Bij de Bol heb ik de volgende brander zien staan : Bosch PHG 600-3

Deze machine heb ik uitgekozen vanwegde de 50 graden stand. Is dit voldoende om krimpkous te krimpen en om de achterkant van mijn telefoon los te krijgen?

Weten jullie nog alternatieven (mag ook van buiten bol, koop ik daar wel iets anders.)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:10
Mijn aankopen deze week bestaan uit houtlijm en boortjes. Bij de vakhandel (action :)).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Sgrovert schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:58:

Daarbij heb ik hem binnenkort nodig om mijn Samsung A3 telefoon te repareren. Het glaasje van de camera aan de achterkant is stuk, en ik heb iets nodig mijn de achterkant te verwarmen, zodat de lijm los laat en de achterkant van de telefoon los komt.

Deze machine heb ik uitgekozen vanwegde de 50 graden stand. Is dit voldoende om krimpkous te krimpen en om de achterkant van mijn telefoon los te krijgen?

Weten jullie nog alternatieven (mag ook van buiten bol, koop ik daar wel iets anders.)
Een verfbrander voor een klein beetje krimpkous lijkt mij een een behoorlijke overkill, ik hou meestal mijn soldeerbout in de buurt, en dan krimpt hij al snel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb deze _/-\o_

http://www.toolsxl.nl/ste...heteluchtpistool-keramiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26
De actie van Makita voor Q1 is bekend: https://www.makita.nl/gratisaccu

YouTube: Gratis Makita accu bij aankoop van een actiemachine | jan-maart 2017

Het lijkt er op dat het BL1830b accu's zijn. Met indicator dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Framoes op 24-12-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
leecher schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:30:
Naar hoeveel joule moet je eigenlijk kijken als je gaten in nieuwbouw (kanaalplaat) plafonds moet boren? Ik ben ook in de markt voor een boorhamer en vroeg mij dat af. Boor afmeting is overigens niet spannend, schoef&plug om een lamp aan te hangen. Ik ga geen dozen in het plafond boren oid.
2-3

Mijn metabo doet 2,9 en boren in beton (voor de thuisgebruik 6-12mm gaten) gaat als een malle.
Je kan er ook al licht hakwerk mee doen (sleuven uitbreken voor electrabuis) en dozen mee boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Orion84 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:29:
Als je wat veelzijdiger wilt zijn in gebruik voor normaal boren dan kan je ook nog kijken naar de Multihamers van Metabo. In tegenstelling tot de combihamers van in elk geval Makita (bosch ken ik niet), hebben de multihamers van metabo twee versnellingen voor normaal boren. Waardoor je ze dus ook kan gebruiken voor toepassingen die een hoger toerental vereisen.

Zo heb ik zelf de Metabo UHE2450. The Eagle heeft ook een multihamer van Metabo als ik me niet vergis.

Voordeel van die multihamers is dat ze ook standaard met verwisselbare boorkop worden geleverd, zodat je de SDS kop kan vervangen door de meegeleverde snelspankop voor normale boortjes. Voor zover ik zie hebben zowel de bosch als de makita die jij noemt geen snelspanboorkop er bij?
Bedankt, heb weer wat geleerd :) Twee versnellingen is inderdaad wel handig, want als je een machine met één snelheid hebt dan is dat waarschijnlijk te langzaam om in staal ofzo te boren. Die Bosch en Makita hebben volgens mij inderdaad geen snelspanboorkop erbij zitten. Ik zie dat die dingen wel los te koop zijn, maar dan ben je ook al gauw 50 euro kwijt. Ik schrok eerst van de prijs van die Metabo, maar als er al zo'n losse kop bij zit dan valt dat ook wel weer reuze mee.

Nog meer punten waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Lijkt me eerder te snel om in staal te boren dan te langzaam. De losse koppen vind ik wel fijn, ook makkelijk switchen bij die Metabo.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:41
Metabo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24
simon schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:47:
[...]
Een verfbrander voor een klein beetje krimpkous lijkt mij een een behoorlijke overkill, ik hou meestal mijn soldeerbout in de buurt, en dan krimpt hij al snel.
Ik gebruik doorzichtige krimpkous om kabel te merken. Om die netjes te krimpen is een verbrander erg makkelijk. De soldeerbout erbij houden is een optie voor heel kleine draadjes, maar niet om een krimpkous netjes te krimpen om een kabel met een diameter van 2 cm.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Omdat ik dit jaar een week vrij heb genomen om een vriend te helpen verbouwen aan zijn nieuwe huis, vandaag een cadeautje in ontvangst mogen nemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g7JCJsEfYwZGVYpVDPtlsVHY/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Sgrovert schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:57:
[...]

Ik gebruik doorzichtige krimpkous om kabel te merken. Om die netjes te krimpen is een verbrander erg makkelijk.
Gelijk heb je hoor, ik doe ook alle krimpkous met een instelbare verfföhn zolang er elektra is.
Toch merk ik ook dat ik steeds vaker deze pak omdat hij eigenlijk preciezer is en meer vrijheid geeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Orion84 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:29:

Kan ik alleen maar beamen ;)
Voordeel is ook dat je dus naast twee boorstanden, een hamer- EN een beitelstand, ook een variabel toerental en links/rechtsdraaide machine hebt. Kan dr dus zelfs heel rustig schroeven mee losdraaien als ik zou willen :+
Laatst nog aan iemand uitgeleend, was helemaal lyrisch over de machine :)

Kijk in DLD, scheelt een stuk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:51:
Omdat ik dit jaar een week vrij heb genomen om een vriend te helpen verbouwen aan zijn nieuwe huis, vandaag een cadeautje in ontvangst mogen nemen:

[afbeelding]
Prima cadeau hoor. Heb je m al kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
The Eagle schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:19:
[...]

Kan ik alleen maar beamen ;)
Voordeel is ook dat je dus naast twee boorstanden, een hamer- EN een beitelstand, ook een variabel toerental en links/rechtsdraaide machine hebt. Kan dr dus zelfs heel rustig schroeven mee losdraaien als ik zou willen :+
Laatst nog aan iemand uitgeleend, was helemaal lyrisch over de machine :)

Waarom geen Bosch boorhamer? ;)
Daar zitten ook al die functies op. En ze zijn verkrijgbaar in verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
GerbrandR schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:30:
[...]

Daar zitten ook al die functies op. En ze zijn verkrijgbaar in verschillende modellen.
Omdat Metabo beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:28:
[...]

Prima cadeau hoor. Heb je m al kunnen gebruiken?
Nog niet, wel even mee gespeeld maar nog niet ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
The Eagle schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:19:
[...]

Waar kijk je dan? Amazon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Was aan het kijken voor opslag van gereedschap nu heb ik wel een aantal L-boxxen dus dat is een mogelijkheid maar had het volgende bedacht:

Gedore 1578 of 2525 wagen
of
L-Boxx Roller
2x L-Boxx rack
6x I-Boxx 72 met bakjes / zonder bakjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

[...]

Lijkt mij ook een goede optie, zelf een 3-28 DFR van Bosch, Alternate heeft een mooie bundel waarbij je de GSR bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Beter ga je voor dat geld niets vinden :)
Ik heb deze machine al bij zo'n 20 mensen die ik ken aangeraden, en iedereen is er super blij/tevreden mee.
Dat wilt toch wel wat zeggen denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Atmoz schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:47:
[...]

Ik heb deze machine al bij zo'n 20 mensen die ik ken aangeraden, en iedereen is er super blij/tevreden mee.
Dit is de nieuwe versie he. Deze heeft iets meer vermogen en een beveiliging voor wanneer de boor vastslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

GerbrandR schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:55:

Dit is de nieuwe versie he. Deze heeft iets meer vermogen en een beveiliging voor wanneer de boor vastslaat.
Klopt, ik zag het erna. De "F" vesie :D
Daar heb ik geen ervaring mee, maar zoveel verschil met de "normale" DFV zal er niet zijn. Hooguit nog beter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
[...]

Dat je aandelen Bosch hebt c.q dat je een Bosch hoer/verslaafde bent? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 24-12-2016 19:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Notna schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:10:

Dat je aandelen Bosch hebt c.q dat je een Bosch hoer/verslaafde bent? :+
Hehe >:) dat ook ja.... O-)

Iemand trouwens nog een goed adresje voor m4 boutjes? Ik ben nu op Gyzs.nl aan het kijken, maar wellicht zijn ze ergens nog goedkoper?

[edit]
(cilinderkop boutjes zoek ik)

[ Voor 10% gewijzigd door Atmoz op 24-12-2016 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hornbach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Zo te zien niet:
http://www.hornbach.nl/sh...assortiment/m4--_-%7Cbout

[edit]

Zo te zien toch wel (zoekfunctie werkt gewoon niet goed), maar alleen véél te duur :/

[ Voor 18% gewijzigd door Atmoz op 24-12-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah nvm, die hebben vaal wel het spul wat ik zoek, ook speciaal meubel gerei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik ben aan het kijken om een verfbrander aan te schaffen. Deze zal ik vooral gaan gebruiken om krimpkous te krimpen.

50°C is niet voldoende voor het krimpen van krimpkous, afhankelijk welk type je gebruikt krimpt het vanaf 143°C (Polyolefin). Ik gebruik een simpel hittepistool van Artemio (PEHG5 tot 290°C) officieel voor gebruik met reliëfpoeder, maar werkt ook uitstekend voor krimpkous :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbrandR
Atmoz schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:58:
[...]

Klopt, ik zag het erna. De "F" vesie :D
Daar heb ik geen ervaring mee, maar zoveel verschil met de "normale" DFV zal er niet zijn. Hooguit nog beter :P
Die heb ik deze week binnen gekregen. Er staat nu ook 'heavy duty' op :9
Ik hoop hem binnen 2 weken goed te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 06-06 23:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

[...]

Heerlijk ding :9

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Als ik in mijn kennissenkring 20 mensen een machine aanraad die beter is dan wat er bij de gemiddelde Praxis ligt, zullen ze ook allemaal tevreden zijn ;) Of dat nou Bosch, Metabo, Makita, Milwaukee, Dewalt of een ander A-merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:08
ThinkPadd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:20:
[...]

Bedankt, heb weer wat geleerd :) Twee versnellingen is inderdaad wel handig, want als je een machine met één snelheid hebt dan is dat waarschijnlijk te langzaam om in staal ofzo te boren. Die Bosch en Makita hebben volgens mij inderdaad geen snelspanboorkop erbij zitten. Ik zie dat die dingen wel los te koop zijn, maar dan ben je ook al gauw 50 euro kwijt. Ik schrok eerst van de prijs van die Metabo, maar als er al zo'n losse kop bij zit dan valt dat ook wel weer reuze mee.

Nog meer punten waar ik op moet letten?
Weet niet wat je er exact aan wilt besteden maar ik beschik over een combi-hamer van Makita, te weten de HR2631FTJ persoonlijk vind ik het een fijne hamer, je kan met de knop goed doseren mbt de snelheid, je kan wisselen tussen "gewoon" boren, hamerboren, en alleen hameren (voor beitels e.d. dus).
Hij beschikt ook over een klein werklampje onderin het handvat wat goed richting je boorkop schijnt. Tevens dus ook een verwisselbare boorkop (SDS-plus en Snelspan) en gewoon netjes op de as van de boormachine. Je hebt ook van die SDS - snelspan adapters, die NIET gebruiken, jeetje wat een troep.. :(
Let wel op dat je goede boren koopt, ben er van de week achter gekomen dat mindere boren je ook flink tegen (kunnen) werken :+

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Framoes schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:04:

Als ik in mijn kennissenkring 20 mensen een machine aanraad die beter is dan wat er bij de gemiddelde Praxis ligt, zullen ze ook allemaal tevreden zijn ;) Of dat nou Bosch, Metabo, Makita, Milwaukee, Dewalt of een ander A-merk is.
Helemaal waar!
Maar het zijn in mijn geval allemaal hobbyisten/liefhebbers of nog erger :P ("misbruikers" die er redelijk lomp mee omgaan).

Ik weet zeker dat als je er eens mee gewerkt hebt dat je zegt: oke, dit is echt een top ding. Zoals gezegd: je zult geen betere vinden voor die prijs. Dit zijn dingen waar Bosch juist zeer sterk in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:24
Atmoz schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:18:
[...]

Hehe >:) dat ook ja.... O-)

Iemand trouwens nog een goed adresje voor m4 boutjes? Ik ben nu op Gyzs.nl aan het kijken, maar wellicht zijn ze ergens nog goedkoper?

[edit]
Gerritse?

[ Voor 12% gewijzigd door Micktator op 24-12-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Atmoz schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:18:
[...]
[edit]
Cilinderkop ok, maar torx, binnenzeskant, kruiskop of gleufkop en van welke lengte, kwaliteit en van welk materiaal?? ;)

Voor een doos(je) van 200 stuks pak ik gewoon de lokale ijzerhandel die uiterst scherpe prijzen hanteert.
Daarvoor hoef ik niet langs Fabory te gaan (dat met de dag minder aantrekkelijk wordt), laat staan dat een bezorging aan de voordeur door Gyzs.nl goedkoper gaat worden voor die bescheiden hoeveelheid.
Voor 10+ van die dozen moet je standaard over kwantumkorting beginnen, anders houd je geen geld over voor je blauwe hobby. O-)

M'n meest recente pallet van Gyzs ben ik overigens nog steeds aan het uitpakken. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Mijn vader wilde graag de L-Box die in de aanbieding was, en aangezien ik alles doe met een kleine, 30 jaar oude stanley waterpas (die nog steeds fucking geniaal is) ook maar even gebruik gemaakt van de weekaanbieding bij gereedschapcentrum:

Stanley

Daarnaast was ik een bithouder kwijt (don't ask), dus ik wilde een nieuwe bithouder kopen. Toen bedacht ik mij dat al mijn schroeven tx20 waren, dus waarom dan niet een aparte bit daarvoor. Aangezien de XTT bitjes bijna overal uitverkocht waren of 7 euro verzenden waren, gekozen voor een Milwaukee shockwave bitje. Lekker compact, sterk en prima passend op een Makita :+.

Makita1

Met de familie bij elkaar :)
spoiler:
Makita2

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
KillaZ schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:17:
Mijn vader wilde graag de L-Box die in de aanbieding was, en aangezien ik alles doe met een kleine, 30 jaar oude stanley waterpas (die nog steeds fucking geniaal is) ook maar even gebruik gemaakt van de weekaanbieding bij gereedschapcentrum:

[afbeelding]

Daarnaast was ik een bithouder kwijt (don't ask), dus ik wilde een nieuwe bithouder kopen. Toen bedacht ik mij dat al mijn schroeven tx20 waren, dus waarom dan niet een aparte bit daarvoor. Aangezien de XTT bitjes bijna overal uitverkocht waren of 7 euro verzenden waren, gekozen voor een Milwaukee shockwave bitje. Lekker compact, sterk en prima passend op een Makita :+.

[afbeelding]

Met de familie bij elkaar :)
spoiler:
Die Milwaukee Shockwave bits komen regelmatig langs in de aanbiedingen. Maar met posts al deze blijf ik er toch vanaf:
Anoniem: 639074 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

Anoniem: 93986 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

Scheelt dat er een stel Wera bits bij m'n Alpen boorsetje zat, waar ik tevreden mee ben. (Plus, de juiste maat/type bit gebruiken scheelt ook een hoop. Je wilt niet weten hoe vaak ik kennissen en familie bits en schroeven zie doldraaien door ph en pz of maat 1 en 2 door elkaar te gebruiken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 10:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschapcentrum.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/f/8/f8cc6ca7f7ce5db737a11a31daa9757e.jpg lekker zagen.

Nog niet iets van een geleiderail-iets zoeken

[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 25-12-2016 15:17 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
geekeep schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:14:
[...]

Die Milwaukee Shockwave bits komen regelmatig langs in de aanbiedingen. Maar met posts al deze blijf ik er toch vanaf:

Scheelt dat er een stel Wera bits bij m'n Alpen boorsetje zat, waar ik tevreden mee ben. (Plus, de juiste maat/type bit gebruiken scheelt ook een hoop. Je wilt niet weten hoe vaak ik kennissen en familie bits en schroeven zie doldraaien door ph en pz of maat 1 en 2 door elkaar te gebruiken :P)
Ik heb al een wera inpaktor set, dus als ze krom gaan of afbreken ben ik sne klaar.

Voor die 3€ wil ik het best uitproberen 😊

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

[...]

Nu vast wel, in 2008 toen ik het ding kocht echt nog niet. En toen was Bosch blauw ook nog kang geen mainstream. Bovendien kon ik de Metabo toen voor een zacht prijsje krijgen en wist ik dat dat ding mij ws zou overleven. Times are changing ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 639074 schreef op zondag 25 december 2016 @ 04:45:
[...]

obby. O-)

M'n meest recente pallet van Gyzs ben ik overigens nog steeds aan het uitpakken. :F
Zijn die spullen van gyzs een beetje goed?
Ik heb normaal alles van Wurth, maar kan daar tegenwoordig niet meer zo goedkoop aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
geekeep schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:14:
[...]

Speaking of the devil :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vB6j6mn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:17
In mijn L-boxx verzamelwoede van de afgelopen tijd, heb ik aardig wat inlays erbij gekregen, die ik niet gebruik...

Is het de moeite ze even te sorteren, fotograferen en dan op marktplaats te zetten?

Of kunnen ze de container in en is er geen markt voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
duc848 schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:59:
In mijn L-boxx verzamelwoede van de afgelopen tijd, heb ik aardig wat inlays erbij gekregen, die ik niet gebruik...

Is het de moeite ze even te sorteren, fotograferen en dan op marktplaats te zetten?

Ze staan wel op mp, maar of je er veel voor krijgt en ze snel kwijtraakt weet ik niet. Misschien met een beetje geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Movinghead schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:18:
Was aan het kijken voor opslag van gereedschap nu heb ik wel een aantal L-boxxen dus dat is een mogelijkheid maar had het volgende bedacht:

Gedore 1578 of 2525 wagen
of
L-Boxx Roller
2x L-Boxx rack
6x I-Boxx 72 met bakjes / zonder bakjes
Ik zie dat er ook al after market rollers zijn zodat je meer gewicht op de roller kan hebben. Hoe doen jullie dit , of geniet de voorkeur toch een gereedschapswagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:03
Vandaag nieuw gereedschap besteld, zelfde als wat een vriend van mij heeft liggen en die is er blij mee.

Bosch gcm 8 sjl afkortzaag met gta 2600 tafel. (428 euro op amazon)

Festool ts55 rebq invalzaag met 2 geleiderails. (510 euro bij toolprof)

Veel geld voor mij maar gereedschap is vaak maar een fractie van de kosten in vergelijking tot uren en materiaal.

Kijk er naar uit om mee te werken, zal nog wel een week of 2 duren voordat alles binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:36:
[...]
Zijn die spullen van gyzs een beetje goed?
Ik heb normaal alles van Wurth, maar kan daar tegenwoordig niet meer zo goedkoop aankomen.
Tot nu toe heb ik daar alleen bevestigingsmateriaal/schroeven gekocht, niet zo heel erg spannend dus. ;)
Wat geleverd wordt wijkt niet af van wat ik gewend ben wat bijv. breuk betreft tijdens het schroeven.

Dat laatste voorkom ik overigens door voor grotere series eerst het breukmoment van de schroef te bepalen op een vergelijkbaar stukje afvalhout en daar het instelbare koppel van de schroefmachine op aan te passen.
Dat scheelt veel irritatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heb je het dan over het huismerk? Ik zie namelijk dat ze ook gewoon spax verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Laatst online: 01-06 16:28
duc848 schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:59:

Als je de halve (L-vormige) inlay van een 18v accuboor hebt... ik wil zowel een linkse als een rechtse :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op maandag 26 december 2016 @ 23:47:
Heb je het dan over het huismerk? Ik zie namelijk dat ze ook gewoon spax verkopen :)
Goeie vraag, eerlijk gezegd heb ik het exacte antwoord niet direct op mijn radar.
Ik gebruik m'n schroeven meestal zonder al teveel op de afkomst te letten, maar als een doos in negatieve zin gaat opvallen (breuk!!) dan doe je dat uiteraard wel.
Tot nu toe is dat nog niet echt gebeurd. ;)

Ik gebruik bij voorkeur weinig 4mm spaanplaatachtige schroeven, omdat die voor bijv. schuttingen wel een mooi klein kopje hebben maar mij net iets te makkelijk breken, zeker met rvs in hardhout.
Met 5mm overkomt mij dat alleen als ik nadrukkelijk dom bezig ben. :+

Het enorme koppel van de huidige generatie accuschroefmachines is icm het hoge toerental snel teveel voor een dunne schroef en het is alweer een tijd geleden dat ik met een bouwmarkt batch traantjes in m'n ogen kreeg van de beroerde kwaliteit.
Dat doe ik mijzelf dus niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tips voor een reciprozaag?????

ff klein vraagje hier voor jullie, mijn vader wordt wat ouder en snoeit in de tuin nog wel eens wat takken. Met de snoeizaag is dit soms wat te veel voor hem en pakt hij zijn decoupeerzaag.
Dat werkt voor geen meter, ding stuitert op die tak, je kent het wel.

nou zat ik voor zijn verjaardag aan een recipro te denken. Is dat wat? of zit ik in de verkeerde hoek?

Iemand een tip?

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 27-12-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als het specifiek om snoeien gaat, dan gewoon even het juiste gereedschap uitzoeken.

Er zijn namelijk electrische snoeizagen:
https://www.conrad.nl/nl/...1988_pla-812829&WT.srch=1

Dat is de eerste google hit, voor het idee. Ongetwijfeld zijn er ook betere, van andere merken, in andere uitvoeringen :)

Juiste tool voor de job! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Laatst online: 20:35
Ik ben opzoek naar iets wat volgens mij niet bestaat :(.

Ik heb een accu klopboormachine met snel span kop en ook nog een boorhamer met SDS kop.
Ik heb hoofdzakelijk steen sds boren, en zou die ook in mijn accu klopboormachine willen gebruiken.

Nu ben ik dus opzoek naar een SDS boorkop voor in de snel span kop, volgens mij bestaan die niet, andersom iig wel.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het is niet geheel de bedoeling maar een SDS-boor past toch prima in een 13mm snelspankop? Vaak genoeg gedaan. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:38
Xander schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:49:
Het is niet geheel de bedoeling maar een SDS-boor past toch prima in een 13mm snelspankop? Vaak genoeg gedaan. :P
Gaat prima voor nood inderdaad, maar als je dat te vaak doet beschadig je de boor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

S_tef schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:47:
Ik ben opzoek naar iets wat volgens mij niet bestaat :(.

Ik heb een accu klopboormachine met snel span kop en ook nog een boorhamer met SDS kop.
Ik heb hoofdzakelijk steen sds boren, en zou die ook in mijn accu klopboormachine willen gebruiken.

Nu ben ik dus opzoek naar een SDS boorkop voor in de snel span kop, volgens mij bestaan die niet, andersom iig wel.

Iemand ervaring mee?
Ik denk dat een setje normale steenboren een stuk goedkoper en veiliger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Laatst online: 20:35
Xander schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:49:
Is niet ideaal, wel eens geprobeerd maar de boor staat er dan niet altijd "recht" in.
The Eagle schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:51:
[...]

Ik denk dat een setje normale steenboren een stuk goedkoper en veiliger is :)
Waarom zou dat goedkoper en veiliger zijn?
Als ik al mijn boren dubbel moet kopen kost ook geld, een aanschaf van een sds boorkop voor in een snel span kop is een eenmalige aanschaf en niets minder veilig mijn inziens.

[ Voor 40% gewijzigd door S_tef op 27-12-2016 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
S_tef schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:11:
[...]

Is niet ideaal, wel eens geprobeerd maar de boor staat er dan niet altijd "recht" in.

[...]

Als ik al mijn boren dubbel moet kopen kost ook geld, een aanschaf van een sds boorkop voor in een snel span kop is een eenmalige aanschaf en niets minder veilig mijn inziens.
Zoek eens op Hex to SDS adapter ;)

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v509/taztool/accessories/100_5854_zpsb8acb89cTAZ_zps2f05d054.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Afgelopen vrijdag toevallig een schuurmachine besteld, toch maar even geannuleerd en een paar daagjes wachten op de accuactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
S_tef schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:11:
[...]
Ik vraag me af of het wel goed boort, die boren zijn toch bedacht om in een boorhamer, op lage toeren en met hoge slagenergie te gebruiken.
Er zijn ook "universeelboren" te krijgen, die zijn ontwikkeld om in accumachines in meerdere materialen (waaronder steen) te gebruiken. Werken heel goed. Ik heb een setje van Irwin, bij toolstation vandaan die me heel goed bevallen en weinig kosten. Ben je wellicht minder geld kwijt dan met zo'n adapter en je krijgt beter resultaat:

Voorbeeldje:
http://www.toolstation.nl...3%2095214%2099455%2069583

http://www.toolstation.nl...4%2056533%2044691%2057954

Ik heb het niet zo op adapters, je gaat dan machines/accessoires gebruiken in situaties waar ze minder geschikt voor zijn.

Ik heb voor mn hamerboor ook een adapter zodat ik er schroefbits in kan drukken, handig voor als je een plug in een versgeboord gat hebt gedrukt en je de schroef wilt indraaien was het idee erachter.
Uiteraard gebruik ik gewoon een schroefmachientje daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:17
Muldert schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 00:32:
[...]

Als je de halve (L-vormige) inlay van een 18v accuboor hebt... ik wil zowel een linkse als een rechtse :-)
Ik zal van het weekend ze eens even apart leggen, en bekijken! als ik wat tegenkom, zal ik een foto sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:18:
[...]

Afgelopen vrijdag toevallig een schuurmachine besteld, toch maar even geannuleerd en een paar daagjes wachten op de accuactie.
DBO180? Kan me namelijk maar een accu-schuurmachine bedenken. Heb 'm gehad en hoewel het een prima machine is, is ie vrij snel leeg. Ik heb 'm bij de vorige accu-actie aangeschaft en uiteindelijk weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:35:
[...]

DBO180? Kan me namelijk maar een accu-schuurmachine bedenken. Heb 'm gehad en hoewel het een prima machine is, is ie vrij snel leeg. Ik heb 'm bij de vorige accu-actie aangeschaft en uiteindelijk weer verkocht.
Ja die, Ik zag hem voor €108 staan en vond het wel een goede deal. Misschien is een schuurmachine echter zoiets wat je idd niet op accu moet willen hebben.

Wat is echter snel leeg? een uur? en op wat voor accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:39:
[...]

Ja die, Ik zag hem voor €108 staan en vond het wel een goede deal. Misschien is een schuurmachine echter zoiets wat je idd niet op accu moet willen hebben.

Wat is echter snel leeg? een uur? en op wat voor accu?
Officieel doe je op de hoogste snelheid 20 minuten met een 3Ah accu, dus in de praktijk zal dat iets minder zijn. Met een 4Ah deed ik ongeveer een half uur. Dan merk je dat de snelheid afneemt.

Op zich kan je in die tijd een nieuwe opladen, maar ik vond het persoonlijk te kort. Hij draait en oscilleert, dus dat kost blijkbaar best wat energie.

€108 is trouwens wel een goeie prijs. Hij kostte mij €160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor 108 is het voor alleen de accu's al een goeie deal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Raymond schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:59:
Er zijn ook "universeelboren" te krijgen, die zijn ontwikkeld om in accumachines in meerdere materialen (waaronder steen) te gebruiken. Werken heel goed. Ben je wellicht minder geld kwijt dan met zo'n adapter en je krijgt beter resultaat:

Voorbeeldje:
Bij de Hornbach een setje Alpen multicut boortjes voor 15 euro, prima boortjes.
Goedkoper als een hex-sds-adapter en een zuiverder boorgat.
Ook voor staal, al gebruik ik ze daar meestal niet voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 27-12-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Raymond schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:59:
Voor 108 is het voor alleen de accu's al een goeie deal :P
Alleen body hè ;)
Framoes schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:40:
[...]

Officieel doe je op de hoogste snelheid 20 minuten met een 3Ah accu, dus in de praktijk zal dat iets minder zijn. Met een 4Ah deed ik ongeveer een half uur. Dan merk je dat de snelheid afneemt.

Op zich kan je in die tijd een nieuwe opladen, maar ik vond het persoonlijk te kort. Hij draait en oscilleert, dus dat kost blijkbaar best wat energie.

€108 is trouwens wel een goeie prijs. Hij kostte mij €160.
Hmm een half uur is inderdaad erg kort, in die tijd krijg je alleen héél kleine schuurklusjes geklaard, dan toch maar een bedraad model en een ander accucadeautje volgende maand :)

[ Voor 65% gewijzigd door Uncle Mel op 27-12-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Uncle Mel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:14:
[...]

Alleen body hè ;)

[...]

Hmm een half uur is inderdaad erg kort, in die tijd krijg je alleen héél kleine schuurklusjes geklaard, dan toch maar een bedraad model en een ander accucadeautje volgende maand :)
Krijg je dan wel die gratis accu, bij die kale body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Raymond schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:11:
[...]

Dat wel, maar waar ik hem vond, zijn ze geen officieel dealer dus als je bij hen koopt kun je niet aan de accuactie meedoen.

Niets is gratis hè ;) Dus als je hem elders koopt betaal je €30 meer maar krijg je wel een BL1830 á €60 cadeau, nog steeds een mooie deal maar staar je niet blind op de acties. Hetzelfde geld voor de opbergkoffers. Als je die toch niet gebruik kun je beter zoeken naar een xxZ versie ipv een xxZJ versie, kan je zomaar €20 besparen en de verkoper verkoopt dan de M-box gewoon apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:14:
[...]

Alleen body hè ;)

[...]

Ik ben zelf ook in de markt voor een excenter. De Metabo SXE425 of 450 schijnen wel goeie machines te zijn en ook nog redelijk betaalbaar. Maar Makita heeft ook een paar erg betaalbare excenterschuurmachines.

En ik ben ook al aan het rondkijken voor een mooie Makita body waarmee ik een gratis accu kan krijgen. Heb nog wel een paar dingen op het oog.
Raymond schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:11:
[...]

Ja, dat is bij de Makita acties vaak wel zo. Vrijwel alle machines komen in aanmerking voor een gratis accu, op een paar categorieën na:
3.Een eindgebruiker moet eerst een aankoop doen uit de machine-actielijst die via makita.nl/aanbieding te raadplegen is. De volgende producten zijn uitgesloten van deze actie: blaas- en (stof)zuigmachines, (zak)lampen, bouwradio’s, tuingereedschap, koffiemachine, combisets, accumachines met gratis 3e accu en accumachines met 1,3 Ah of 1,5 Ah accu’s en modellen uit de Makita Outletshop.
Bovenstaande komt van de actiepagina.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 27-12-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggert schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:36:
Tips voor een reciprozaag?????
ff klein vraagje hier voor jullie, mijn vader wordt wat ouder en snoeit in de tuin nog wel eens wat takken. Met de snoeizaag is dit soms wat te veel voor hem en pakt hij zijn decoupeerzaag.
Dat werkt voor geen meter, ding stuitert op die tak, je kent het wel.
nou zat ik voor zijn verjaardag aan een recipro te denken. Is dat wat? of zit ik in de verkeerde hoek?
Iemand een tip?
Ik pak daar ook wel eens m'n recipro voor, maar eerlijk gezegd stuitert die nog erger dan een decoupeer.
Als je met je ene hand de tak in kwestie ook nog moet vasthouden is een fijne grip op een grote recipro hopeloos.

Makita heeft een stel hele aardige (2x)18V accukettingzagen in het zaagprogramma en de 2x18V staat intussen hoog op m'n lijstje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:25:
[...]
En ik ben ook al aan het rondkijken voor een mooie Makita body waarmee ik een gratis accu kan krijgen. Heb nog wel een paar dingen op het oog.
Voor mij zal het de DJR187 Recipro of de DKP180 Schaaf worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:42:
[...]

Voor mij zal het de DJR187 Recipro of de DKP180 Schaaf worden
Ik wil nog een slagschroevendraaier of decoupeerzaag op accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
DTD170 voor 148 dollar in Japan :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
KillaZ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:10:
DTD170 voor 148 dollar in Japan :+
Is ie ook zeker weten made in Japan. Maar geen gratis accu ;)

• Aghanim
  • Niet online
Ongetwijfeld de meest gestelde vraag in dit topic: 'welke accuboormachine moet ik nemen'?

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe combinatie en wil of een Bosch Blauw of een Makita 18V nemen. Over het algemeen gebruik ik deze voor simpele klusjes dus het is wellicht wat overkill maar goed gereedschap vind ik belangrijker over prijs, al heb ik wel de hoop een goed product voor ongeveer 150 euro te kunnen kopen.

Bij Bosch weet ik dat Blauw de goede lijn is en dat de GSR 18-2-LI een goede keuze zou zijn. Bij Makita zoek ik een beetje naar zijn tegenhanger. Ik wil voorkomen dat ik een Makita koop die in de lijn van Bosch Groen valt. Nu heb ik bijvoorbeeld de DF457DWE en de DDF480ZJ gezien die goede reviews krijgen, maar ik kan ze niet zo goed vergelijken met Bosch Blauw.

Kan iemand daar iets over zeggen?

Verder zag ik bij Coolblue de Hitachi DS18DJL staan. Ik lees wisselende ervaringen over Hitachi. Is dit nu een A-merk zoals Makita en Bosch of valt dit toch meer in de categorie Black & Dekker?

Anoniem: 828623

Aghanim schreef op donderdag 29 december 2016 @ 07:53:
Ongetwijfeld de meest gestelde vraag in dit topic: 'welke accuboormachine moet ik nemen'?

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe combinatie en wil of een Bosch Blauw of een Makita 18V nemen. Over het algemeen gebruik ik deze voor simpele klusjes dus het is wellicht wat overkill maar goed gereedschap vind ik belangrijker over prijs, al heb ik wel de hoop een goed product voor ongeveer 150 euro te kunnen kopen.

Bij Bosch weet ik dat Blauw de goede lijn is en dat de GSR 18-2-LI een goede keuze zou zijn. Bij Makita zoek ik een beetje naar zijn tegenhanger. Ik wil voorkomen dat ik een Makita koop die in de lijn van Bosch Groen valt. Nu heb ik bijvoorbeeld de DF457DWE en de DDF480ZJ gezien die goede reviews krijgen, maar ik kan ze niet zo goed vergelijken met Bosch Blauw.

Kan iemand daar iets over zeggen?

Verder zag ik bij Coolblue de Hitachi DS18DJL staan. Ik lees wisselende ervaringen over Hitachi. Is dit nu een A-merk zoals Makita en Bosch of valt dit toch meer in de categorie Black & Dekker?
De eerste Makita die je aangeeft heeft G-model accu's. Dit is volgens mij de 'budgetlijn' die je bij de praxis kan vinden. Geen aanrader.

De tweede machine die je aangeeft is zonder accu('s) en lader. Let daar wel even op, want die zijn vaak prijzig.

Dit is misschien realistischer, maar wel net buiten budget.

Als aanrader: probeer te zoeken bij gereedschapwinkels, zoals gereedschapscentrum, in plaats van een Coolblue of Bol.com. De link die jij gaf was wel niet direct van Coolblue, maar het is wel een onderdeel van, te zien aan het logo in de linkerbovenhoek.

• Aghanim
  • Niet online
Anoniem: 828623 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:04:
[...]

De eerste Makita die je aangeeft heeft G-model accu's. Dit is volgens mij de 'budgetlijn' die je bij de praxis kan vinden. Geen aanrader.

De tweede machine die je aangeeft is zonder accu('s) en lader. Let daar wel even op, want die zijn vaak prijzig.

Dit is misschien realistischer, maar wel net buiten budget.

Als aanrader: probeer te zoeken bij gereedschapwinkels, zoals gereedschapscentrum, in plaats van een Coolblue of Bol.com. De link die jij gaf was wel niet direct van Coolblue, maar het is wel een onderdeel van, te zien aan het logo in de linkerbovenhoek.
Bedankt voor de info. Het is bij Makita wat lastiger zoeken vind ik dan bij Bosch groen/blauw. Ik ga eens bij gereedschapswinkels kijken. Twijfel zelf eerlijk gezegd ook wel hoe professioneel het voor mij moet zijn. De grootste klus die ik tot nu toe gedaan heb is steigerhouten meubels maken en gipsplaten op het plafond schroeven. Dat kan met een budgetlijn van een goed merk op zich ook wel natuurlijk.
Pagina: 1 ... 58 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.