[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.551 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Worra schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:14:
Graag jullie hulp. Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe combiset voor boor en schroefwerkzaamheden. Mijn huidige accuboormachine begint het te begeven en ik zoek naar een set van accu-boormachine en accu-slagschroevendraaier. Mijn eisen:

- Makita (in verband met uitwisselbaarheid accus)
- 18 Volt (in verband met uitwisselbaarheid accus)
- Minimaal 3ah accu's
- Brushless (nieuwe techniek wil ik gewoon graag hebben)

Ga het voornamelijk gebruiken voor schroef- en boorwerkzaamheden in hout. Door de overweldigende keuze op de verschillende websites zie ik door de bomen even het bos niet meer. Wie helpt me even op weg. Alvast dank!
Je hebt de DLX2176TJ set met de DHP481 en DTD154. De boormachine is wel te zwaar (incgewicht en kracht) voor basic boorwerkzaamheden. Maar beide machines zijn brushless en vrij nieuwe modellen.

De DLX2000MJ is een set met de DDF480 en DTD129. De boormachine is handzamer en meer geschikt voor lichtere boorwerkzaamheden en beide machines zijn brushless.

Je kan ook losse machines en accu's halen. Je hebt een DDF483 voor 90 euro (bij hd gereedschap) en DTD153 voor 150.
Worra schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:24:
Als je de makita site bekijkt dan heb je gelijk, maar kijk ik bijvoorbeeld op gereedschapcentrum dan tref ik daar ook de DTD129 aan die ook koolborstelloos is maar die ik niet terug zie op de website van Makita. Betreft het hier dan geen NL model?
Dat is een machine die normaal gesproken alleen in sets wordt geleverd. Daarnaast is het een ouder model. Overigens hoeft dat natuurlijk niks uit te maken, het is tenslotte gewoon een koolborstelloze slagschroevendraaier, net als de nieuwere modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 18-12-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Dan ga ik liever voor die losse machines. de DTD153 en de DDF483 lijken me beide redelijk nieuwe machines. De DTD153 kan ik trouwens nergens vinden voor € 150,- ik zie ze niet goedkoper als 190.

Verder moet ik dan op zoek naar losse accu's en een accu lader. Iemand daar nog een goed adresje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik ben er nog steeds niet uit en kerst komt dichtbij

Een GCM 8 SJL of een setje bimetaal of multiconstruction gatenzaag + GBS of GEX

Wie van jullie heeft een GAM of GIM en hoe bevalt deze?

[ Voor 36% gewijzigd door Movinghead op 18-12-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 19:06

DYX

Bedankt voor de tip voor de pluggen. Heb ook de set besteld. Liep mij er al een tijd aan te irriteren dat ik nooit de juiste pluggen hier voor handen heb en was opzoek naar een set met verschillende maten van Fischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgende keer voor 1 gaan op gas, alles is veel sneller warm en nog uiteindelijk goedkoper ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Worra schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:43:
Dan ga ik liever voor die losse machines. de DTD153 en de DDF483 lijken me beide redelijk nieuwe machines. De DTD153 kan ik trouwens nergens vinden voor € 150,- ik zie ze niet goedkoper als 190.

Verder moet ik dan op zoek naar losse accu's en een accu lader. Iemand daar nog een goed adresje voor?
Hier is ie 145.

Accu's + lader:
https://www.combitools.nl...er-7-2v-18v-195584-2.html
Damic schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:07:
[...]
Volgende keer voor 1 gaan op gas, alles is veel sneller warm en nog uiteindelijk goedkoper ;)
Of gewoon een trui of jas aan doen. Het is echt niet heel koud.

[ Voor 16% gewijzigd door Framoes op 18-12-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Damic schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:07:
[...]
Deze is heel snel warm. En heb geen zin om te gaan kloten met gasflessen. Daarnaast kan de vrouw deze ook gewoon aandoen :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

DYX schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:04:
Bedankt voor de tip voor de pluggen. Heb ook de set besteld. Liep mij er al een tijd aan te irriteren dat ik nooit de juiste pluggen hier voor handen heb en was opzoek naar een set met verschillende maten van Fischer
Bij Pontmeyer kun je gratis een plug uit een displaytje op de counter pakken. Dat zou je 200 keer kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Hier ook maar een Fischer doosje besteld, altijd handig.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Movinghead schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:00:
Ik ben er nog steeds niet uit en kerst komt dichtbij

Een GCM 8 SJL of een setje bimetaal of multiconstruction gatenzaag + GBS of GEX

Wie van jullie heeft een GAM of GIM en hoe bevalt deze?
Ik heb zelf een GCM 8 SJL, is gewoon een fijne machine waar weinig op aan te merken is. De laser is niet zo denderend.

Maar als ik het nog eens zou doen dan zou ik nu denk ik de GCM 8 SDE kopen(of Metabo KGSV 72 Xact Sym), die kan naar zowel links en rechts kantelen. De Metabo kan nog meer, maar is ook veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 01-09 11:49
Iemand ervaring met de Starmix 1232 stofzuiger van 209 euro die ze bij de horbach verkopen.

Of kan iemand met anders met inschakelautomaat en goede prestaties tussen 150 en max 300 euro aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
In het voorjaar gaan we onze aanbouw slopen, nu zit ik te denken om zelf een sloophamer te kopen omdat je voor huren toch al gauw 35-50 euro per dag kwijt bent en je op internet sloophamers van onder 200 euro ziet incl beitels.

Iemand advies wat een goede is? Zowel muren als vloer moeten er uit, dus zwaar genoeg stenen vloer werk maar nog wel tilbaar voor muren.

Eventueel verkopen we hem weer na het slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
sjnelle schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:30:
Iemand ervaring met de Starmix 1232 stofzuiger van 209 euro die ze bij de horbach verkopen.

Of kan iemand met anders met inschakelautomaat en goede prestaties tussen 150 en max 300 euro aanraden?
De Bosch GAS 20 L SFC. Deze is hier erg goedkoop.

[ Voor 54% gewijzigd door hansvk op 19-12-2016 10:02 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

GrooV schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:01:
In het voorjaar gaan we onze aanbouw slopen, nu zit ik te denken om zelf een sloophamer te kopen omdat je voor huren toch al gauw 35-50 euro per dag kwijt bent en je op internet sloophamers van onder 200 euro ziet incl beitels.

Iemand advies wat een goede is? Zowel muren als vloer moeten er uit, dus zwaar genoeg stenen vloer werk maar nog wel tilbaar voor muren.

Deze, zonder twijfel: http://www.werkzeugalarm....meissel-250mm-un/a-11722/
hansvk schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:02:
[...]

Ook een aanrader ja. Ik heb er eentje tweedehands gekocht (in nieuwstaat). Doet het echt uitstekend. Nadeel vind ik wel dat de zakken zo duur zijn. Maar op amazon.de valt het wel weer mee.

Strike that, ik heb de GAS 25. Same story verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Is 3 joule niet een beetje weinig voor de vloer? Moet er uit tot op het zand incl fundering van de aanbouw

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 19-12-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Veel te weinig. Dat formaat wat word gelinkt is prima voor incidenteel sloopwerk. Een gat in de muur, wat fijn sloopwerk en dat is het dan. Ga je daar een vloer mee doen dan sloop je en het apparaat en jezelf.

Je zal toch echt moeten kijken naar een apparaat met meer gewicht en slagkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

OK, zou kunnen dat die Bosch te licht is. Hangt ervan af wat je met een stenen vloer bedoelt. Heb je het nu over beton?
En echt zware machines ga je niet leuk vinden om bijv. een bakstenen muurtje mee te slopen. Die wegen veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
Gewoon huren.
Niet handig om iets te kopen wat je voor 1 klus nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:28
Met een beetje Makita breekhamer kom je een eind.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Teijgetje schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:34:
Met een beetje Makita breekhamer kom je een eind.
LOL. Sneu voor die meneer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel m2 is die vloer?

Met dat ding uit je eerste link wil je ook niet te lang aan het werk. Die is veel te kort en daar sloop je je rug mee.
Als je gewoon een grote zware huurt kan je gewoon rechtop blijven staan. En in 1 dag sloop je daar een hele hoop vierkante meters mee weg. Zeker als je bijvoorbeeld een tegelvloer en dekvloer moet wegslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of een of ander raar merk waar ik in ieder geval nog nooit van gehoord heb wel een goed idee is voor zwaar werk. Nu zou ik zoiezo al niet zomaar gereedschap kopen bij Bol.com. Het probleem met 'we hebben alles' is dat je vaak door de bomen het bos niet meer kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
De vloer is ongeveer 15m2. Muren zijn enkelsteens dus die gaan met een voorhamer nog wel om :)

Het nadeel van huren is dat het gewoon weggegooid geld is en je alsnog beitels kan gaan betalen als er een sneuvelt

[ Voor 15% gewijzigd door GrooV op 19-12-2016 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:53:
De vloer is ongeveer 15m2. Muren zijn enkelsteens dus die gaan met een voorhamer nog wel om :)

Het nadeel van huren is dat het gewoon weggegooid geld is en je alsnog beitels kan gaan betalen als er een sneuvelt
Ik heb nog nooit een beitel van een huurmachine gesloopt. Maar als ik dit soort apparaten huur zoek ik altijd even ergens waar ik een profi-apparaat kan huren. Meestal ietsje duurder dan een slecht apparaat huren of kopen, maar zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Maar wat ga je dan met beitels doen die sneuvelen en die je koopt voor je eigen machine?
Doorverkopen?
Dus je zal altijd beitels erbij moeten kopen, ongeacht wat voor machine je koopt om door te verkopen. En de betere beitels die niet zo snel stuk gaan (lees "niet snel bot worden") zijn duurder.
Daarnaast kost een beitel je de kop niet.

Met huren ben je imo beter af, je krijgt een set beitels erbij en die beitels sloop je echt niet gelijk met normaal gebruik.
Bovendien kan je de machine huren die bij de klus past. Een 20 cm betonvloer sloop je snel met een loeizware hamer die je simpel neerzet, een muur met een lichtere.
En de machine is verzekert, gaat die stuk haal je even een andere ipv garantie wachten etc, moet je alsnog huren als dat gaat duren en je door moet.

Daarbij komt dat de tweedehands markt voor "onbekende" machines ook geen wereldprijzen oplevert.
Dan kan je beter zelf een goede tweedehands kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
GrooV schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:01:

Ik heb deze powerplus gebruikt 100m2 vloer mee uitgebikt. wel slecht voor rug omdat je laag bij grond werkt.
En diverse muren er mee uit gebroken.
Apparaat heeft zeer veel kracht, enigste nadeel dat hij vrij zwaar is.
Maar prijs/kwaliteit hier zeker waard geweest.

http://www.boormachinesto.../powerplus-powxq5226.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Damn. Te druk bezig geweest afgelopen dagen om jullie op de hoogte te houden van mijn struggles :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G3RiRTL93VQ3xXNyy0H8VLNm/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UJcVXiITv1TrRX2Q3gSlxb8g/medium.jpg

HBM 13 als vervanger besteld, zelfde categorie maar marginaal minder cheap. Een grotere/degelijkere had ik graag gewild maar is niet echt meer de ruimte voor :')

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
alsnog beitels kan gaan betalen als er een sneuvelt
Moet je ook als het er eentje van jezelf is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
sjnelle schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:14:
[...]

Ik heb deze powerplus gebruikt 100m2 vloer mee uitgebikt. wel slecht voor rug omdat je laag bij grond werkt.
En diverse muren er mee uit gebroken.
Apparaat heeft zeer veel kracht, enigste nadeel dat hij vrij zwaar is.
Maar prijs/kwaliteit hier zeker waard geweest.

http://www.boormachinesto.../powerplus-powxq5226.html
Reviews zijn goed in ieder geval! Thanks!
Raymond schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:22:
[...]

Moet je ook als het er eentje van jezelf is :P
Klopt maar toch kan je dan goedkoper uit zijn dan huur prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vraag het me af. Je overweegt een machine aan te schaffen die niet helemaal aansluit op de taak die je voor ogen hebt (alles lijkt me aan de lichte kant, of kwalitatief ondermaats). Terwijl je voor een derde van het genoemde bedrag een 10-20KG breekhamer kan huren, waarbij je in een ochtendje die vloer eruit beukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik ga er nog even over na denken, heb nog een maand of 2 :)

Overigens moet de keuken vloer er een paar maanden later uit, wat dus weer huur kosten met zich mee brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
hansvk schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:02:
[...]

Die Bosch is prijstechnisch wel interessant echter heeft die starmix wel grotere zakken.
Nog mensen ervaring met deze Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik zat na te denken over een Soldeer station toen ik deze tegen kwam:

Saike 909D+

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 12-09 11:07
Pendora schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:21:
Ik zat na te denken over een Soldeer station toen ik deze tegen kwam:

Saike 909D+

iemand hier ervaring mee?
Ikzelf heb de voorganger/kleinere broer 909D (zonder de +)
Soldeer gedeelte doet wat ie moet doen, heb er wel zelf een langere kabel aangezet (Oude USB kabel) omdat het bij mij niet goed uitkwam kwa lengte.
Het SMD gedeelte heb ik enkel nog gebruikt om wat krimpkousjes te verhitten. Het DC power gedeelte heb ik nog nooit gebruikt.
De mijne kwam overigens (bijna) 3 jaar geleden van Aliexpress af voor ongeveer hetzelfde bedrag. ($ 128,00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wil een zaagtafel, maar het moet niet teveel kosten. Ik ben best tevreden over mijn Scheppach CS55 invalzaag, dus ik ben aan het kijken naar zaagtafels van Scheppach. De HS80 valt af omdat die toch wel erg beperkt en licht is. Van de HS100 zijn 3 varianten, een normale, een M en S versie. En dan is er nog de HS105, die qua tafel wel veel beter lijkt (ziet er wat robuster uit dan de rest). Budget is 200 euro, maar de HS105 is rond de 240 euro, als die veel beter is dan moet dat ook nog wel kunnen.

Gebruik is voornamelijk plinten zagen en kasten maken. Maar ik wil komend jaar ook een garage gaan maken van houten balken, dus iets meer mogelijkheden (bijv een diepte instelling zodat ik nokjes uit balken kan zagen).

Of kan ik beter kijken naar andere merken? Of iets waar ik de invalzaag in kan hangen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 00:02
Voor plinten gebruik je een afkortzaag. Met een zaagtafel kan het wel als je bijv. een slede gebruikt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 23:03
hansvk schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:40:
Voor plinten gebruik je een afkortzaag. Met een zaagtafel kan het wel als je bijv. een slede gebruikt.
Plinten zagen doe je met een kapzaag en verstekbak >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QrPLLDN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Dank voor de tip Framoes. Ik kom uit Eindhoven dus vandaag meteen even langs geweest bij Combitools in Eindhoven. Over een voorraad Makita gesproken :) daar kun je bijna alles vasthouden _/-\o_ Verder is het advies goed en een sympathieke verkoper!

Uitendelijk de DTD153 gekocht in combinatie met de DHP484 accu klopboor en 2x 3ah accu en lader in MBOX voor een in mijn ogen zeer goede prijs.

Lijkt dus op deze set maar dan met 3ah accus.

Ook maar meteen een nieuwe decoupeerzaag gekocht:

Alleen nog even wachten ik ben over een paar dagen jarig en dit zijn cadeautjes die ik ga krijgen. Mijn geduld dus nog even op de proef stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
geekeep schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:09:
[...]

Plinten zagen doe je met een kapzaag en verstekbak >:)
Ligt aan je plint, ik doe het liever op de zaagtafel met draaibare aanslag, deze heeft een trekslede, lekker lui en altijd een rechte snede.
Maakt niet uit hoe het verstek moet lopen, je draait of het blad, of de aanslag.
Jouw verstekbakje is een smalle lage (5,7bx4h cm), meer voor lijstwerk en plakplintjes.
Heb je hogere plintjes dan 4 cm die op de muur komen dan gaat dat niet werken.
Dan heb je weer een ander verstekbakje nodig.
Voor grotere plinten is de afkortzaag erg geschikt, mits je een fijn blad hebt.

Laminaatplintjes en kleine lijstjes knip ik gewoon met een verstekkniptang.
Veel sneller, schuurblokje en druppeltje PVA toe om de aansluiting blijvend exact te houden.

Ik heb deze van 7Industries, werkt erg fijn omdat je de aanslag in verstek kan zetten en altijd dus een stevige aanleg voor je plintje hebt.
Maar je hebt ook goedkope van ca 20 euro waarbij je even de juiste hoek moet mikken.

[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 19-12-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plinten als je ze knipt overigens altijd op zijn kop knippen. Het hout is zacht en anders krijg je bij elke rand afrondingen in de plint omdat het bij het knippen ingedukt werd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ga voor de middenweg: koop een nette hamerboor met beitelstand voor het lichte en middelzware werk. Prima voor tegels, badkamers sleufjes, gaten etc. Daar heb je later ook nog profijt van bij dingen ophangen enzo.

Voor de vloer: huur een beest. Een hilti te1000 ofzo.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

hansvk schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:40:
Ik bedoelde plinten zagen uit een grote plank. Telkens dezelfde hoogte. Dat gaat lastig met een invalzaag. Plinten kopen kan ook, maar dan zijn ze vaak niet hoog genoeg, of er is iets anders wat me niet aanstaat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

sjnelle schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:01:
[...]

Die Bosch is prijstechnisch wel interessant echter heeft die starmix wel grotere zakken.
Nog mensen ervaring met deze Bosch?
Ik heb deze gehad, en maak er nog vaak gebruik van. Is een prima bouwzuiger, voor een prima prijs(je) :) Niet al te groot, en lekker licht. Erg fijn om even snel even aan een zaag ofzo te hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Atmoz op 19-12-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Voor de verbouwing van ons klus huis heb ik van de zomer zo'n waterpas set van de lidl gescoord. Best prima spul 1m, 60cm en 40 cm.
Na de klus met de badkamer incl specieklodders is zijn ze nauwelijks betrouwbaar meer merk ik nu ik met de keuken bezig ben.
Nu op zoek naar een nieuwe van iig 60cm.
Ik zie hier goede ervaringen met sola en stabila. Is zo'n digitale de moeite waard? Lijkt me best handig zo'n piepje vanaf het aanrechtblad terwijl ik op mijn buik aan de pootjes aan het draaien ben. Maar kan me voorstellen dat het iets te prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mijn budget-sola is ook niet meer waterpas, dus dat zegt ook niet alles. Maar idd zijn Sola en Stabila wel de standaard (en goed verkrijgbare) merken mbt waterpassen.

Gewoon af en toe de waterpas testen door hem om te draaien en te checken of'ie dan hetzelfde aangeeft. En zodra hij begint af te wijken: Wegpleuren en nieuwe halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Mezelf ff qouten:
Annuk schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:58:
Had afgelopen week even een leuk klein speeltje bestelt, namelijk een bouwlampje.

[afbeelding]

Een Makita DEADML805 (moet wel hè als Makita-Fan-Boy :9 ), werkt op accu (14,4/18V LXT accu's) en op 230V.
Heb hem nu natuurlijk nog niet uitgebreid getest, maar in de eerste instantie is hij goed fel (iets met in de lamp kijken en vlekjes zien :+ 8)7 )
Heb hem vandaag aan een klein testje onderworpen, moest in de kruipruimte bij m'n zusje en zwagertje om wat kabeltjes te trekken, lekker donker hol dus kon het mooi testen 8)

Ben het gat in gegaan, lampje neergezet bij/in het gat, voor de zekerheid toch de Maglite mee genomen i.v.m. het kunnen vinden van de geboorde gaten, maar was deze niet nodig, de lamp gaf me genoeg licht om de gaten te kunnen vinden en de kabel daar door te voeren :)
[kruipluik bij de voordeur, en moest aan de achterkant v/d woning zijn, plm. zo'n 9 meter verder en in de andere hoek v/d woning]

Oftewel geluk voor mezelf, het was iig geen slechte koop :+

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 18:55
zonoskar schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:07:
[...]

Ik bedoelde plinten zagen uit een grote plank. Telkens dezelfde hoogte. Dat gaat lastig met een invalzaag. Plinten kopen kan ook, maar dan zijn ze vaak niet hoog genoeg, of er is iets anders wat me niet aanstaat.
Plinten zagen uit een grote plank lijkt me juist erg goed gaan met een invalzaag, tenminste, lange planken maken uit plaatmateriaal is de reden waarom ik een invalzaag heb. Schulpen van een plank/lat vind ik niet erg prettig en daar wil ik dan nog een zaagtafel voor, maar met beetje handig wat in elkaar flansen kan dat ook nog wel.

Probleem met zo'n Scheppach tafel lijkt me dat je dat je geleiders waarschijnlijk wat extra moeite kosten om haaks te krijgen, maar als je er een koopt ben ik wel benieuwd naar de ervaringen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met een zaagtafel kan je wel nauwkeuriger steeds exact dezelfde breedte zagen. Met invalzaag ben je dan toch maar afhankelijk van nauwkeurig meten en lineaal plaatsen. Tenzij je een of andere langsgeleider gebruikt natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Moest er iemand geïnteresseerd zijn in Dewalt of Hitachi (of Maktec): https://www.troostwijkauc...dschappen/02-23697-16132/ er zitten leuke dingen tussen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 19-12-2016 22:56 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:36

Vliegvlug

Flight Simple

Worra schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:32:
[...]

...
Uitendelijk de DTD153 gekocht in combinatie met de DHP484 accu klopboor en 2x 3ah accu en lader in MBOX voor een in mijn ogen zeer goede prijs.

Lijkt dus op deze set maar dan met 3ah accus.

Ook maar meteen een nieuwe decoupeerzaag gekocht.

Alleen nog even wachten ik ben over een paar dagen jarig en dit zijn cadeautjes die ik ga krijgen. Mijn geduld dus nog even op de proef stellen.
Mooie set, gefeliciteerd! Of bijna dan. ;)

Is dus een klopboormachine geworden, dacht dat je naar een boormachine op zoek was.

Wel apart dat die DHP484 niet op de site van Makita naar boven komt trouwens.
Zag dat het de opvolger van de DHP480 is die ik zelf heb. DHP480 naast DHP484

Weet niet of die al lang beschikbaar is maar anders had ik die ook wel overwogen een paar maanden geleden als die tenminste niet veel duurder zou zijn geweest.

Enige wat me opvalt is dat de 484 een batterij indicator lijkt te missen, maar als je hiervoor batterijen met ingebouwde indicator neemt is dat ook niet zo'n punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Vliegvlug schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:17:
[...]

Is dus een klopboormachine geworden, dacht dat je naar een boormachine op zoek was.

Enige wat me opvalt is dat de 484 een batterij indicator lijkt te missen, maar als je hiervoor batterijen met ingebouwde indicator neemt is dat ook niet zo'n punt. :)
Ja inderdaad toch een klopboormachine geworden, prijsverschil was nihil en ik win er toch wat flexibiliteit door, Die batterij indicator zit inderdaad op de bijgeleverde accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik ga komend jaar veel klussen met hout bv kasten, overkappingen, fietsenstalling etc. Nu heb ik de Makita 6280DWPE maar ik zie veel combi's met een slagschroevendraaier. Is dit iets wat ik echt zal missen?

Als de accu uit mijn 6280DWPE ook in een slagschroevendraaier zou passen kocht ik wel een body, maar de accu wordt niet meer gebruikt in nieuwe modellen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De bekende 4x40 draai je beter met een accuboorschroefmachine.

Zodra je groter gaat, kan je een slagschroevedraaier gebruiken.

Ik vind dat ze maar veel herrie maken, dus doe schroefwerk bij voorkeur met een gewone accuboor.

Maar de mijne is wel een uitkomst als iets wat meer kracht kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:07:
De bekende 4x40 draai je beter met een accuboorschroefmachine.

Zodra je groter gaat, kan je een slagschroevedraaier gebruiken.

Ik vind dat ze maar veel herrie maken, dus doe schroefwerk bij voorkeur met een gewone accuboor.

Maar de mijne is wel een uitkomst als iets wat meer kracht kost.
meer kracht?
http://www.mytoolstore.nl...aeuuj2F1roVKEMaAjng8P8HAQ
Afbeeldingslocatie: https://www.mytoolstore.nl/images/imagecache/240x255_4000896109180.jpg

(eerste pneumatische slagschroevendraaier die ik tegenkwam ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:12:
[...]

meer kracht?
[afbeelding]

Over herrie gesproken.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:15:
[...]

Over herrie gesproken.....
Dat is waar, maar de opmerking was 'als je meer kracht nodig hebt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:51:
Ik ga komend jaar veel klussen met hout bv kasten, overkappingen, fietsenstalling etc. Nu heb ik de Makita 6280DWPE maar ik zie veel combi's met een slagschroevendraaier. Is dit iets wat ik echt zal missen?

Als de accu uit mijn 6280DWPE ook in een slagschroevendraaier zou passen kocht ik wel een body, maar de accu wordt niet meer gebruikt in nieuwe modellen.
Bij grotere schroeven scheelt het vooral. En dan met name op de kracht die je moet zetten en de druk die met je pols opvangt. Een slagschroevendraaier tikt de schroef aan en zorgt zo dat je pols wordt ontzien.

In principe kan je met een beetje schroefmachine de meeste schroeven indraaien. Nou weet ik niet hoeveel Nm de 6280 heeft, maar je kan er vast wel de meestgebruikte maten mee vastdraaien. Je kan wel een slagschroevendraaier halen als je denkt dat je gigantisch veel schroeven moet indraaien. Dan scheelt het een lamme arm en gaat waarschijnlijk sneller dan met de 6280.

Wel even oorbescherming kopen, want anders heb je straks lamme trommelvliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Als je degelijk gerei koopt voor normaal hobbygebruik zou een slagschroevendraaier niet nodig horen te zijn, afgaand op hoe ik met verschillende 10,8v schroefboormachines 6x120mm schroeven in balken heb gerausd. M8x120 houtdraadbouten enkel in vurenhout geprobeerd, maar dat ging ook nog prima met voorboren (anders ben je toch ook balken aan het kloven ipv vastschroeven).

Als je veel van zulke schroeven moet draaien is het wel significant minder vermoeiend, dat wel. Maar noodzaak en gemak zijn niet hetzelfde natuurlijk, en zeker in dit topic niet :+

[ Voor 47% gewijzigd door McGryphon op 20-12-2016 10:25 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Framoes schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:19:
[...]

Bij grotere schroeven scheelt het vooral. En dan met name op de kracht die je moet zetten en de druk die met je pols opvangt. Een slagschroevendraaier tikt de schroef aan en zorgt zo dat je pols wordt ontzien.

In principe kan je met een beetje schroefmachine de meeste schroeven indraaien. Nou weet ik niet hoeveel Nm de 6280 heeft, maar je kan er vast wel de meestgebruikte maten mee vastdraaien. Je kan wel een slagschroevendraaier halen als je denkt dat je gigantisch veel schroeven moet indraaien. Dan scheelt het een lamme arm en gaat waarschijnlijk sneller dan met de 6280.

Wel even oorbescherming kopen, want anders heb je straks lamme trommelvliezen.
80/56NM

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:12:
[...]

meer kracht?
[afbeelding]

Een variant daarvan heb ik hier liggen, erg mooi spul.

Maar ik blijf toch altijd het gevoel houden dat het meer voor bouten & moeren dan voor schroeven is. Je kunt heerlijk 10 minuten ratelen op een vastgeroeste moer totdat hij los is.
Maar zeker bij de zwaardere slagschroevendraaiers moet de schroef het ook aankunnen en ik heb ook altijd het idee dat het makkelijker is als de schroef snelheid houd.

Maar misschien dat er iemand is die hier ook daadwerkelijk technisch iets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
The Eagle schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:48:
Plinten als je ze knipt overigens altijd op zijn kop knippen. Het hout is zacht en anders krijg je bij elke rand afrondingen in de plint omdat het bij het knippen ingedukt werd :)
Ben ik niet met je eens.

Natuurlijk moet je mes scherp zijn.
Op zijn kop ligt de ronde kant van het plintje, of het profiel, los en niet ondersteund.
Als je knipt heb je grote kans op losscheuren van de (print)folie (mdf plakplint) of afsplijten van houtnerven.
Dat gebeurt niet als je gewoon vanaf de goede zijde knipt.
Bij een scherp mes heb je nauwelijks inbolling waar jij het over hebt. Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt tenzij met een bot mes(dat je dan aanzet of vervangt).

En afgescheurde folie of splinters heb je ook liever aan de onderkant, komt wedereom door een bot mes, een scherp mes knipt gewoon ook de onderlaag strak doordat er een gleufje in het aambeeld zit.
Bovendien kan het mes eventueel iets schuin lopen, al naar gelang hoeveel je af moet knippen, als je van boven/zichtzijde knipt komt de kniplijn overeen met je maat, het eventuele schuine haal je snel weg met een schuurblokje, een eventuele ruimte vul je met PVA (gebruik D3 of D4 zodat je hoeken dweilvast worden), maar de bovenkant is dus wel strak op maat.
Omgekeerd niet.

Omgekeerd kan wel een optie zijn bij machinaal afkorten ivm de zaagrichting/vertanding die anders de toplaag kan scheuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 20-12-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Daarmee moet je flinke schroeven kunnen indraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Framoes schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:38:
[...]

Daarmee moet je flinke schroeven kunnen indraaien.
Heb net zitten vergelijken met anderen, is inderdaad vrij veel. Jammer alleen van de oude accutechniek. Wel de moeite waarom om nieuwe accu voor te bestellen dus?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:41:
[...]

Heb net zitten vergelijken met anderen, is inderdaad vrij veel. Jammer alleen van de oude accutechniek. Wel de moeite waarom om nieuwe accu voor te bestellen dus?
Hangt van de prijs af. Investeren in Li-ion kan natuurlijk ook geen kwaad. Naast de accu's zijn schroefmachines natuurlijk op wel meer punten verbeterd.

Maar als je goedkoop zo'n accu kan halen en je schroefmachine vervolgens nog een tijd meegaat is dat natuurlijk ook een prima investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Replace Direct? Alle accu`s.
Mijn superoude Festo schroefmachientje met verwisselbare haakse en excentrische kop doet het met hun huismerk accu nog prima.

Je zou zelfs zelf cellen kunnen vervangen natuurlijk als je handig bent. Kost dan helemaal een drol.

[ Voor 29% gewijzigd door Teijgetje op 20-12-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Dat verandert een hoop. Veel 10.8V machines halen dat al. Laat staan 18V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Framoes schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:59:
[...]

Dat verandert een hoop. Veel 10.8V machines halen dat al. Laat staan 18V.
idd, http://www.toolstop.co.uk...ah-ni-cad-batteries-p4913 zegt ook 36nm max

Vergelijk dat met de "net boven praxis" 14.4 V, Die doen 30/44n.

Uiteindelijk is het je eigen keus, doet het wat het moet doen? Prima, houden zo. Maar wanneer de batterijen dood gaan zou ik toch sterk overwegen om 10.8V te nemen als de kracht genoeg is, of over te stappen op 14.4V of 18V van het lithium ion platform. Ook als je een nieuwe machine nodig heb, koop dan geen oud spul omdat je een batterij hebt die past, maar ga kijken naar wat er voor nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:41:
[...]

Zie onderstaande verhaal.
Uncle Mel schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:08:
[...]

idd, http://www.toolstop.co.uk...ah-ni-cad-batteries-p4913 zegt ook 36nm max

Vergelijk dat met de "net boven praxis" 14.4 V, Die doen 30/44n.

Uiteindelijk is het je eigen keus, doet het wat het moet doen? Prima, houden zo. Maar wanneer de batterijen dood gaan zou ik toch sterk overwegen om 10.8V te nemen als de kracht genoeg is, of over te stappen op 14.4V of 18V van het lithium ion platform. Ook als je een nieuwe machine nodig heb, koop dan geen oud spul omdat je een batterij hebt die past, maar ga kijken naar wat er voor nieuws is.
Ja, dan is het misschien verstandiger om te investeren in een nieuw accuplatform. Persoonlijk zou ik voor 18V gaan, omdat de meeste merken vooral investeren in 18V en je meer Nm hebt in een machine van praktisch hetzelfde formaat als 14.4V. Ook qua prijs scheelt het weinig. Daarnaast is het meer toekomstbestendig.

Ik heb zelf een DDF483 en daarmee draai ik ook zonder problemen 5*70 schroeven in. Veel groter dan dat gebruik ik niet bij de meeste basic klussen. Volgens de specificaties heeft die machine 23/40Nm, maar het voelt alsof het meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Had inderdaad verkeerd gelezen denk ik. Kan mijn bron niet meer vinden.

36 of 40nm maakt niet zoveel uit toch? Bij Amazon haal ik 30,- een nieuwe accu.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:51:
Had inderdaad verkeerd gelezen denk ik. Kan mijn bron niet meer vinden.

36 of 40nm maakt niet zoveel uit toch? Bij Amazon haal ik 30,- een nieuwe accu.
Als ie voor die 30 euro nog een paar klussen meegaat lijkt me dat een prima investering. Ik zag ze voor 50-70 staan en vond dat al vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Framoes schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:03:
[...]

Als ie voor die 30 euro nog een paar klussen meegaat lijkt me dat een prima investering. Ik zag ze voor 50-70 staan en vond dat al vrij prijzig.
Origineel is inderdaad schandalig duur.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Al moet ik wel zeggen dat ik het niet met Teijgetje eens ben in het aanraden van no-name accu's; vaak zijn die in totaal al goedkoper dan enkel de goedkoopste cellen met gelijke rating als origineel los, dus zonder behuizing, elektronica e.d. en dat is nou niet iets dat bij mij veel vertrouwen wekt.

Bij NiCd valt het dan nog mee, maar met modern Li-Ion spul zou ik persoonlijk nooit voor die paar tientjes het risico lopen dat ik met een slechter werkend of zelfs kapot apparaat kom te zitten.

Zelf weten natuurlijk, maar ik kan het niet met een schoon geweten als serieuze optie neerzetten.

Nogmaals, in het geval van NiCd nog ietsjes langer kunnen gebruiken ligt het iets anders, maar over accupacks gaat echt geen >100% winstmarge bij courant li-ion spul. Als je meent dat namaak hetzelfde spul is als merkeigen heb je het domweg bij het verkeerde eind, en Li-Ion heeft niet de reputatie erg vergevend te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door McGryphon op 20-12-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Het gaat bij mij om een heel oude machine, inderdaad nog NiMH.
Daar ga ik geen Festool accu`s voor aanschaffen, ze zijn zelfs niet meer origineel leverbaar geloof ik.

Dat imitatie accu`s hetzelfde zijn heb ik dan ook niet beweerd. ;)
Replace Direct geeft overigens wel 2 jaar garantie op (mijn) accu`s.

[ Voor 16% gewijzigd door Teijgetje op 20-12-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Teijgetje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:13:
Het gaat bij mij om een heel oude machine, inderdaad nog NiMH.
Daar ga ik geen Festool accu`s voor aanschaffen, ze zijn zelfs niet meer origineel leverbaar geloof ik.
Da's inderdaad een ander verhaal, een (zo goed als) uitontwikkelde en stabielere accutechnologie geeft toch minder risico, en zeker als origineel (bijna) niet meer te krijgen is sta ik het dan ook niet tegen :P
Dat imitatie accu`s hetzelfde zijn heb ik dan ook niet beweerd. ;)
Klopt, jij niet, maar je zou ze de kost moeten geven ;)
Genoeg mensen die er per direct vanuit gaan dat "die hoge bazen alleen uit zijn op geld" en dat de helft van het geld wat je voor een A-merk neerlegt naar het merkstickertje toe gaat.
Ik dacht, ik geef het allemaal maar direct in één post aan, ben ik er ook meteen van af :+
Replace Direct geeft overigens wel 2 jaar garantie op (mijn) accu`s.
Hoe ver reikt die garantie precies? Zouden ze bv. bij een accu die na een half jaar al begint te sterven kunnen zeggen "je hebt te veel stroom er uit getrokken, jammer joh, valt buiten de voorwaarden" of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
artbij schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:51:

Naast het genoemde hogere koppel van een slagschroevendraaier en de mindere kracht die het kost om grote schroeven te draaien, hebben slagschroevendraaiers over het algemeen ook hogere toerentallen dan schroefboormachine (tweemaal zoveel is geen uitzondering). Oftewel, je wint tijd bij veel schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
McGryphon schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:43:
[...]
Da's inderdaad een ander verhaal, een (zo goed als) uitontwikkelde en stabielere accutechnologie geeft toch minder risico, en zeker als origineel (bijna) niet meer te krijgen is sta ik het dan ook niet tegen :P

[...]
Klopt, jij niet, maar je zou ze de kost moeten geven ;)
Genoeg mensen die er per direct vanuit gaan dat "die hoge bazen alleen uit zijn op geld" en dat de helft van het geld wat je voor een A-merk neerlegt naar het merkstickertje toe gaat.
Ik dacht, ik geef het allemaal maar direct in één post aan, ben ik er ook meteen van af :+

[...]

Hoe ver reikt die garantie precies? Zouden ze bv. bij een accu die na een half jaar al begint te sterven kunnen zeggen "je hebt te veel stroom er uit getrokken, jammer joh, valt buiten de voorwaarden" of hoe zit dat?
Weet jij trouwens welke cellen per merk erin zitten? Ben daar wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
McGryphon schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:43:
Ik zou het je niet kunnen zeggen, bel ze even, 088 088 66 00 ;) (ma-vr 9:00- 21:00, za 9:00-17:30)
Ze geven zelf aan dat bv een Makita accu ca 2 jaar meegaat, zolang heb je dus ook garantie.
Dus 2 jaar lijkt me 2 jaar, anders kan je ook naar de (europese) geschillencommissie als je vindt dat je klacht niet goed behandeld/opgelost is. ;)

Maar hoe ver reikt die Makita-accu garantie bij de gereedschapwinkel precies???
Doen die moeilijk als je na een half jaar terugkomt?
Om maar even een tegenvraag te stellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:26
Brutalsranan schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:47:
[...]

Weet jij trouwens welke cellen per merk erin zitten? Ben daar wel benieuwd naar.
Bijna alle goede batterijen en accu's gebruiken lithium cellen van Panasonic. Die zijn ook niet moeilijk te krijgen en zijn niet zo duur. Natuurlijk zijn ze het goedkoopst in China of andere Aziatische landen en kom je daardoor ook veel nep-cellen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
L.N. schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:14:
[...]

Bijna alle goede batterijen en accu's gebruiken lithium cellen van Panasonic. Die zijn ook niet moeilijk te krijgen en zijn niet zo duur. Natuurlijk zijn ze het goedkoopst in China of andere Aziatische landen en kom je daardoor ook veel nep-cellen tegen.
Dacht dat ik al. En qua batterijtechnologie is Panasonic toch wel het beste merk dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Panasonic en LG zijn idd absoluut de betere. Namaak wil je gewoon niet, zeker niet als je de accu's stevig gaat belasten. :) En er zijn zat sites, duitse maar ook nederlandse, die gewoon origineel spul leveren voor een normale prijs. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:26
Brutalsranan schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:16:
[...]

Dacht dat ik al. En qua batterijtechnologie is Panasonic toch wel de beste merk dacht ik zo.
Vaak komen alleen de cellen van Panasonic en de elektronica niet. Maar mocht je op zoek zijn, dan kun je eens zoeken naar 18650-batterijen met Panasonic cellen. Die worden o.a veel gebruikt in zaklampen, waardoor er veel over te vinden is. Ook veel accu's van notebooks bestaan/bestonden uit meerdere 18650-batterijen. Elke 18650-batterij is opgebouwd uit meerdere 3,6V lithium cellen, net als een gereedschapsaccu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik heb die 18650`s inderdaad ook voor mijn zaklampje en fietslampje in de
3400mAh uitvoering, inmiddels zijn er sterkere ledjes die Fenix gebruikt. Ik zou nu de TK35UE kopen.

Maar het blijft leuk met je fiets meer licht te hebben dan een auto, of met je zaklampje de hele straat te verlichten........
In de mist heb je een lightsaber.....

De nieuwe BC30 is ook wel ok..... _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Teijgetje op 20-12-2016 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geekeep
Voor de liefhebbers van blauw:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PzPDe6N.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Joopieboy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:19:
Panasonic en LG zijn idd absoluut de betere. Namaak wil je gewoon niet, zeker niet als je de accu's stevig gaat belasten. :) En er zijn zat sites, duitse maar ook nederlandse, die gewoon origineel spul leveren voor een normale prijs. :)
Yup, iets anders dan Panasonic of LG ben ik ook nog niet tegengekomen bij opengemaakte A-merk powertool-accu's. Nou heb ik er niet heel veel open gehad, maar toch.

Mocht je 18v spul van Bosch Blauw hebben zit je sowieso helemaal goed, goedkoper originele accu's uit Duitsland dan wat de meeste namaak hier in NL moet kosten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen.

Gisteravond bij de scouting 4 nieuwe zaagbokken gemaakt. Vergeten foto's te maken, natuurlijk, maar het is ongeveer dit geworden:
Afbeeldingslocatie: https://www.winkelplein.nl/zaagbok//images/Zaagbok_licht_3p_webvierkant.jpg

Helaas heb ik bij het schroefwerk vrolijk een lange PZ2, een korte PZ2 en een korte PH2 kapot gedraaid(torx schroeven hadden we niet op de goede lengte). Ik had de gaatjes wel voorgeboord, maar ja, dit is niet anders dan wat ik verwachte van mijn crap-tacular Ratel en Knetter bitjes(black en decker setje van de Krakwei).

Ik wil graag 1 "goed genoeg" setje voor wanneer ik met mijn goede T15 en T20 bitjes niet wegkom. Hiervoor zoek ik dus een volledige set, met 'alle' conventionele maten voor schroeven. Ik hoef geen doppen voor bouten/moeren. Nog aanraders?

Kanttekening: ik gebruik geen slagschroevendraaier maar een accuboormachine. Impaktor bitjes dus niet noodzakelijk ;)

Wat ik al gevonden heb:
https://www.amazon.de/Wer...TF8&qid=1482315988&sr=1-2
Zo te zien alle soorten bitjes? Of missen er hier nog?
Kan ik beter hiernaar kijken?
https://www.amazon.de/Wer...TF8&qid=1482315988&sr=1-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:33:
Hoi allen.

Gisteravond bij de scouting 4 nieuwe zaagbokken gemaakt. Vergeten foto's te maken, natuurlijk, maar het is ongeveer dit geworden:
[afbeelding]

Helaas heb ik bij het schroefwerk vrolijk een lange PZ2, een korte PZ2 en een korte PH2 kapot gedraaid(torx schroeven hadden we niet op de goede lengte). Ik had de gaatjes wel voorgeboord, maar ja, dit is niet anders dan wat ik verwachte van mijn crap-tacular Ratel en Knetter bitjes(black en decker setje van de Krakwei).

Ik wil graag 1 "goed genoeg" setje voor wanneer ik met mijn goede T15 en T20 bitjes niet wegkom. Hiervoor zoek ik dus een volledige set, met 'alle' conventionele maten voor schroeven. Ik hoef geen doppen voor bouten/moeren. Nog aanraders?

Kanttekening: ik gebruik geen slagschroevendraaier maar een accuboormachine. Impaktor bitjes dus niet noodzakelijk ;)

Wat ik al gevonden heb:
https://www.amazon.de/Wer...TF8&qid=1482315988&sr=1-2
Zo te zien alle soorten bitjes? Of missen er hier nog?
Kan ik beter hiernaar kijken?
https://www.amazon.de/Wer...TF8&qid=1482315988&sr=1-9
Die eerste set die je linkt lijkt erg op de set die ik heb, en de keren dat daar niet het bitje in zat dat ik zocht kan ik op één hand tellen. Als ik de inbus 10mm-cases niet mee tel heb ik welgeteld één keer misgegrepen in 3 jaar tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Wat McGryphon zegt.

Beide sets voldoen ruim voor de betere klusser en zijn ook voor de meeste profi`s toereikend.
Zelf gebruik ik de lange bits regelmatig in profielen en om diep te verzinken zonder eerst de houderdiameter voor te moeten boren, dat is een afweging die je zelf moet maken.
Net zoals een greep en een paar goede inbussleutels een fijne toevoeging kan zijn op momenten dat je wel die maat nodig hebt maar geen machine.

In de kleinere set zitten wel meer inbusmaten, de grotere set is meer profi en met de kleurcodering is het makkelijker uitzoeken, bovendien heeft die een paar titaniumbits meer, die zijn extreem sterk ivt de gewone bits.
Ik gebruik doorgaans alleen die titaniumbits voor normaal schroefwerk omdat ze langer scherp blijven en eerder breken dan dat ze rond slijten.
Ik heb echter ook dit setje wat het al een paar jaar volhoudt, al is mijn setje van 7Industries.

[ Voor 37% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Was eens aan het kijken op MP, naar Gedore setjes gezien de prijzen daar voor nieuwe sets (bijna de helft), is dat imitatie of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Movinghead schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:59:
Was eens aan het kijken op MP, naar Gedore setjes gezien de prijzen daar voor nieuwe sets (bijna de helft), is dat imitatie of?
Toevallig bij iemand die in de omgeving van Eindhoven woon? Ik zat daar ook al naar te kijken. Het is inderdaad de helft goedkoper. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Brutalsranan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:15:
[...]

Toevallig bij iemand die in de omgeving van Eindhoven woon? Ik zat daar ook al naar te kijken. Het is inderdaad de helft goedkoper. Ik ben benieuwd.
Correct omgeving Eindhoven en Helmond.. Ga jij het halen of wil je ook graag meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Movinghead schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:16:
[...]

Correct omgeving Eindhoven en Helmond.. Ga jij het halen of wil je ook graag meer weten?
Ik zocht idd een vervanging voor mijn gestolen set. Alleen ik vond de deal iets te mooi om waar te zijn. Ik weet niet. Heeft iemand ervaring met deze handelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Brutalsranan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:39:
[...]

Ik zocht idd een vervanging voor mijn gestolen set. Alleen ik vond de deal iets te mooi om waar te zijn. Ik weet niet. Heeft iemand ervaring met deze handelaar?
Heb je een naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Edit: kan weg!

[ Voor 92% gewijzigd door Brutalsranan op 21-12-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Het gaan om een Rob uit Lieshout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Brutalsranan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:39:
[...]

Het gaan om een Rob uit Lieshout
Daar heb ik nog niet van gekocht. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
McGryphon schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:46:
Die eerste set die je linkt lijkt erg op de set die ik heb, en de keren dat daar niet het bitje in zat dat ik zocht kan ik op één hand tellen. Als ik de inbus 10mm-cases niet mee tel heb ik welgeteld één keer misgegrepen in 3 jaar tijd :P
Inbus 10 op 1/4" bit ziet er toch wat vreemd uit, vind ik. En past waarschijnlijk ook niet in zo'n standaard houder :P

Die eerste set is behoorlijk compleet zou ik ook denken, die tweede heeft nog wat mooiere kwaliteit bits, en ook lange bits kunnen best handig zijn. Er zit wel ook vrij veel dubbeling in, wat wellicht handig is als je ze veel gebruikt, of misschien niet zo nuttig is als je dat niet doet (of meer andere maten / types gebruikt). Zo'n greep is natuurlijk ook wel handig (meerdere grepen ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
henkie196 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:16:
[...]

Inbus 10 op 1/4" bit ziet er toch wat vreemd uit, vind ik. En past waarschijnlijk ook niet in zo'n standaard houder :P
Vandaar dat ik ook even apart noem dat inbus 10 ook een bitje is dat ik incidenteel gebruik, want dat hoort eigenlijk in geen normale 1/4" hex set thuis :+
Daarvoor hoop ik eigenlijk tegen beter weten in dat er nog ooit een nieuwe brushless Dewalt 10,8v 3/8" slagmoersleutel komt, want de huidige is eigenlijk net een te tandeloos ding. Ik heb nog een setje 3/8" slagdoppen incl inbus en torx dat ik voor weinig kon krijgen maar geen bijbehorende slagmoersleutel :')
Die eerste set is behoorlijk compleet zou ik ook denken, die tweede heeft nog wat mooiere kwaliteit bits, en ook lange bits kunnen best handig zijn. Er zit wel ook vrij veel dubbeling in, wat wellicht handig is als je ze veel gebruikt, of misschien niet zo nuttig is als je dat niet doet (of meer andere maten / types gebruikt). Zo'n greep is natuurlijk ook wel handig (meerdere grepen ook).
Goede punten, ik heb de luxe meestal gewoon voor een paar losse bitjes op pad te kunnen als ze verslijten of stukgaan maar reserves en zeker lange bitjes zijn niet verkeerd. Zo'n handvat neem ik meestal niet eens in de overweging mee ivm kleine kosten en voorkeur voor "echte" schroevendraaiers, maar is Wera zeker een van de bruikbaardere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig had ik zo'n Bosch L-boxx nodig en wat doe je dan??
Dan bestel je er toekomstgericht maar meteen twee. :+

Voor onder de kerstboom. O-)
Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.