[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste
Acties:
  • 720.262 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:10
Teijgetje schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:05:
Worden je banden dan niet gewoon te heet?
Zijn de stofafvoeropeningen schoon?
En gebruik je een stofzak of een stofzuiger?
Geen idee hoe heet banden mogen worden. Na een tijd werken voelt de metalen rol van de machine behoorlijk warm aan, maar niet zo heet dat deze niet meer vast te houden is. Graad of 50 schat ik.

Ik gebruik altijd een stofzak. Deze word met een soort van grote bajonet sluiting op de machine gezet. Ik heb een flinke stofzuiger staan, maar helaas geen verloopstuk, en weet eigenlijk ook niet waar ik deze zou kunnen kopen.
Anoniem: 93986 schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:08:
Als ze stuk gaan op de naad dan doe je de schuurbanden er verkeerd om omheen. Aan de binnenkant van de banden staan pijlen met de draairichting.
Klopt. Op de voet staat een pijl en deze komt overeen met de richting waarin de band loopt. Net zoals in het filmpje, draaien mijn banden in de richting van de pijl die erop staat.

Het lijkt er op dat aan het einde van de levensduur van de band, de lijm vergaan is. In theorie zijn de uiteinde van de band gewoon weer aan elkaar te lijmen.

Iemand die nog kan vertellen of er olie op de rol aan de voorkant moet? Of trekt dit juist stof aan, wat de weerstand vergroot?

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 22:59
Nergens olie op smeren, de lagers moeten genoeg zijn.
Die olie komt alleen maar op je werk en geeft ellende.

Is de zool, waar de band op steunt en wat het schuurvlak is, wel schoon en glad? Daar krijgt hij mede, naast de korrel op het te schuren materiaal, de wrijvingswarmte van, niet van de voorste (en de rubber meeneem-) rol.

In theorie kan je ze plakken, in de praktijk niet. ;)
Welk merk banden heb je eigenlijk.
Ik heb nooit vaak gescheurde banden en heb eerder wat oude versleten erbij om mee te kunnen raggen als dat nodig is, zonder meteen een goede te hoeven pakken. Maar ze gaan inderdaad ook soms gewoon stuk.
Ik haal ze bij Hornbach per 10 (per korrel)

[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 11-12-2016 16:42 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Hmm mijn banden (de laatste waren een el-cheapo 10 pack van de gamma oid) scheuren ook niet. Ook niet na 10 deuren en ander houtwerk. de korrel raakt vol of slijt weg maar scheuren doen ze niet.

Probeer eens een nieuw pakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Sgrovert schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:27:
[...]
Ik gebruik altijd een stofzak. Deze word met een soort van grote bajonet sluiting op de machine gezet. Ik heb een flinke stofzuiger staan, maar helaas geen verloopstuk, en weet eigenlijk ook niet waar ik deze zou kunnen kopen.
Er zijn bedrijven waar stofzuigeronderdelen worden verkocht en waar ze een berg aan adapters kunnen leveren om een en ander aan elkaar te frunniken.
Handyman, Stofzuigerhuis etc. levert ook dit soort "dingen".

update
Ik bedenk mij ineens dat ik zo'n bajonet verloopstuk toentertijd gewoon als Holzher accessoire kon kopen.
Check dus Festool online dus eens, zij hebben Holzher ooit overgenomen en leveren nu nog steeds de nagenoeg identieke machines en de accessoires ook mag ik hopen. ;)

Gevonden en voor het geld hoef je het niet te laten. 8)7
Het lijkt er op dat aan het einde van de levensduur van de band, de lijm vergaan is. In theorie zijn de uiteinde van de band gewoon weer aan elkaar te lijmen.
Bekend probleem van schuurbanden van meerdere jaren oud. ;(
Je kunt je schuurbanden bij bmtechniek.nl op korrel en maat laten maken, de kwaliteit blijkt veel beter te zijn en zij hebben een waar arsenaal aan mogelijkheden en korrelsoorten.
Je kunt het niet zo gek verzinnen of zij hebben wel een oplossing.

Als de plakrug van de schuurband enigszins poreus is dan verzuip ik die gewoon in secondenlijm.
De lijm dringt dan in het materiaal en zet het geheel sterk genoeg vast, zo blijkt.
Gisteren nog op deze manier een stuk of dertig oude schuurbandjes gelijmd die begonnen te knappen. :+

Goed laten drogen (buiten vanwege de stank en giftigheid!!) en de schuurband breekt niet meer is de ervaring tot nu toe.
Het werkt wel beter als je niet wacht tot de band is gebroken maar dat je voor zo'n hele serie eerder ingrijpt, dat lijmt veel handiger zonder dat je met knijpers oid aan de gang moet.
Iemand die nog kan vertellen of er olie op de rol aan de voorkant moet? Of trekt dit juist stof aan, wat de weerstand vergroot?
Je kunt de rol van deze machine eenvoudig uit elkaar halen om eea te checken.
Probeer eerst de machine eens zonder een schuurband te laten lopen, op die manier haal je de voorste rol uit de vergelijking. ;)
Piept de machine dan nog dan kun je verder zoeken.
Een afgedicht kogellager kun je eventueel nog reinigen en opnieuw van vet voorzien, voor die paar centen kun je zo'n lager ook meteen vervangen.
Waarschijnlijk gaat het om een glijlager van brons, ik heb dat zo snel niet paraat.
Zo'n lager van brons hoeft in ieder geval niet gesmeerd te worden, check wel even hoe makkelijk deze voorste spanrol wil draaien.

Deze machines zitten op de naad die halverwege (horizontaal) de machine loopt met een soort van stevig lijmende siliconenkit dichtgesealed.
Verwijder eerst alle schroeven aan de onderkant en frunnik vervolgens de kunststof machinebehuizing voorzichtig langs deze naad open.

Ik heb zulke machines al meerdere keren van een "update" voorzien en al het inwendige vet meteen vervangen.
Dat zal bij jouw machine waarschijnlijk niet eerder zijn gebeurd en met de leeftijd van het geheel zou het goed kunnen zijn dat het vet intussen aan het verzepen is geslagen.

Als deze machine onder belasting gaat doorslaan (dat hoor je en dat merk je meteen!!) dan moet je absuluut meteen ingrijpen anders draai je het wormwiel op het einde van de rotoras (die nu hoorbaar doorslaat) geheel aan gort en dat maakt deze machine rationeel gesproken total loss.
Uncle Mel schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:31:
Hmm mijn banden (de laatste waren een el-cheapo 10 pack van de gamma oid) scheuren ook niet. Ook niet na 10 deuren en ander houtwerk. de korrel raakt vol of slijt weg maar scheuren doen ze niet.
Wacht maar even, dan zijn je schuurbanden gewoon nog niet oud genoeg. :+
Ook die Gamma barrels zullen na een paar jaar helaas spontaan breken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 11-12-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:22
Wat hebben jullie in je werkplaats met verwarming? Bij mij is het nu al flink koud...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

artbij schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:11:
Wat hebben jullie in je werkplaats met verwarming? Bij mij is het nu al flink koud...
Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/mam/celum/celum_assets/8896678166558_8711247855613_1_134372_tif_picture_Fullsize.jpg

https://www.karwei.nl/ass...id%3db_product_b021529388

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

Vliegvlug

Flight Simple

Aanbieding voor de echte Makita fans:
Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschapcentrum.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/7/7/775a3371858234e77313f3a7bfa43570.jpg
M-box met wat koelelementen erin voor het bier en kan je van de zomer de show stelen op het strand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:52

Jelte,89

Woodworking

Dat is inderdaad wel baas, eerst voor idioot worden uitgemaakt omdat je met een boormachine naar het strand gaat, om vervolgens een paar groene knuppels tevoorschijn te halen :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:44

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Haha geweldig. Heb laatst echter een Parker badlaken ontvangen, dat ding is echt huge :+

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:03
Ik ben geen makita fan meer nadat ze zo zuur omgingen met de voorwaarden van hun 'gratis accesoire set' bij aankoop van mijn accu-reciprozaag.

Had hem kennelijk niet gekocht bij een officiele dealer. Als ze mij dat nou na 1 of 2 dagen hadden gezegd ipv na 2(!) maanden had ik dat ding nog kunnen retourneren en hem bijvoorbeeld ergens anders kopen. Qua prijs maakte dat niks uit. Volgens hun eigen voorwaarden zouden ze ook veel eerder leveren/reageren dan ze hebben gedaan. Daar hebben ze natuurlijk geen problemen mee..

Geen enkele vorm van coulance dus bij mij komt er geen Makita meer in, kut bedrijf.

Gelukkig is bosch blauw kwalitatief prima en ook goed te betalen. Kom er na een half jaar gebruik ook achter dat steeds meer delen uit de accesoire koffer die ik bij mijn Makita accuboor heb gekocht vroegtijdig stuk gaan. (Meetlint, ratelschroevendraaier, afbreekmesje)

Koop bij de verbouwing van mijn huis steeds meer gereedschap. :) zo'n stofzuiger die ook nat zuigt is super handig. Gebruik dat ding vrij vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26
artbij schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:11:
Een trui of jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
warcow schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:47:
Ik ben geen makita fan meer nadat ze zo zuur omgingen met de voorwaarden van hun 'gratis accesoire set' bij aankoop van mijn accu-reciprozaag.

Had hem kennelijk niet gekocht bij een officiele dealer. Als ze mij dat nou na 1 of 2 dagen hadden gezegd ipv na 2(!) maanden had ik dat ding nog kunnen retourneren en hem bijvoorbeeld ergens anders kopen. Qua prijs maakte dat niks uit. Volgens hun eigen voorwaarden zouden ze ook veel eerder leveren/reageren dan ze hebben gedaan. Daar hebben ze natuurlijk geen problemen mee..

Geen enkele vorm van coulance dus bij mij komt er geen Makita meer in, kut bedrijf.

Gelukkig is bosch blauw kwalitatief prima en ook goed te betalen. Kom er na een half jaar gebruik ook achter dat steeds meer delen uit de accesoire koffer die ik bij mijn Makita accuboor heb gekocht vroegtijdig stuk gaan. (Meetlint, ratelschroevendraaier, afbreekmesje)

Koop bij de verbouwing van mijn huis steeds meer gereedschap. :) zo'n stofzuiger die ook nat zuigt is super handig. Gebruik dat ding vrij vaak.
Stond vast niet in de voorwaarden die jij zorgvuldig gelezen hebt.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
warcow schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:47:
[...]

Gelukkig is bosch blauw kwalitatief prima en ook goed te betalen. [...]
En Makita door het missen van de accessoire set niet? ;)

Vervelend, maar de meeste standaard accessoires zijn prul (op de Makita cirkelzaagbladen na) dus je mist niets.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
artbij schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:54:
[...]

Stond vast niet in de voorwaarden die jij zorgvuldig gelezen hebt.....
Heb de voorwaarden prima gelezen, dat dit bedrijf geen officiele dealer was had ik niet door. Dat dacht ik op een of andere manier. In dezelfde voorwaarden die ik dus wel had gelezen stond ook dat Makita binnen een bepaalde tijd zou reageren/leveren. Dat deden ze dus ook niet. Dat ze niet gingen leveren kn ik mee leven, dat ze 2 maanden nodig hadden om mij dat mee te delen terwijl ze het ook binnen 1 dag of zelfs automatisch (het was een online formulier) konden doen heb ik geen respect voor. Die set had nog best wel een mooie waarde en heb ik meegenomen in mijn aankoopkeuze.
KillaZ schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:22:
[...]

En Makita door het missen van de accessoire set niet? ;)

Vervelend, maar de meeste standaard accessoires zijn prul (op de Makita cirkelzaagbladen na) dus je mist niets.
Ik zeg nergens dat Makita kut kwaliteit is. Ik zeg dat Bosch blauw prima kwaliteit is en ook goed te betalen is. Voor mij is een goed merk meer dan alleen de kwaliteit van het product. En voor mij is Makita op vlak van service nu gewoon kut. Of Bosch dit beter had gedaan kom ik misschien nog wel eens achter. Na 2 maanden nog een keer de klant zeggen dat ze bij de verkeerde dealer hebben gekocht vind ik ruk, klaar. :P

Die set zal vast niet fantastisch zijn geweest maar er zaten net een paar dingen voor de boorhamer en reciprozaag in die ik goed kon gebruiken. Had mij wel 30-40 euro aan spul kopen kunnen schelen.

Maar goed, topic is verder niet voor mijn gebitch maar voor elektrisch gereedschap. Zo'n accu recilrozaag is verder wel handig. :) Vreet bij zwaar gebruik vrij snel door de 4ah 18v accu's maar het is handig om dat ding overal en nergens zo te kunnen gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door warcow op 12-12-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 17:41
Luxe probleem: ik heb nog een oude bol.com bon van 25 euro, die ik uiteraard ga besteden aan gereedschap :P
Ik wil zelf maximaal 15 euro bijleggen (40 totaal). Ik heb zelf al gekeken voor een bitsetje maar niet veel bijzonders plus eigenlijk heb ik al genoeg bits...

Iemand een gouden tip voor een leuk/mooi/interessant/speciaal/handig stuk gereedschap bij Bol? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Anoniem: 639074 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:42:
[...]
Wacht maar even, dan zijn je schuurbanden gewoon nog niet oud genoeg. :+
Ook die Gamma barrels zullen na een paar jaar helaas spontaan breken.
Nee joh tegen de tijd dat ze de kans krijgen te breken zijn ze al hum korrel al kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35

artificial_sun

Mazda Rx7

warcow schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:03:

Ik zeg nergens dat Makita kut kwaliteit is. Ik zeg dat Bosch blauw prima kwaliteit is en ook goed te betalen is. Voor mij is een goed merk meer dan alleen de kwaliteit van het product. En voor mij is Makita op vlak van service nu gewoon kut. Of Bosch dit beter had gedaan kom ik misschien nog wel eens achter. Na 2 maanden nog een keer de klant zeggen dat ze bij de verkeerde dealer hebben gekocht vind ik ruk, klaar. :P
Ik vind de service van makita heel goed en ze beantwoorden bij mij de vragen altijd heel snel. Dus volgende keer beter opletten, en niet bij gereedschapscentrum.nl bestellen als je gratis spullen wilt.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artificial_sun schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:51:
[...]

Ik vind de service van makita heel goed en ze beantwoorden bij mij de vragen altijd heel snel. Dus volgende keer beter opletten, en niet bij gereedschapscentrum.nl bestellen als je gratis spullen wilt.
Mijn ervaring is ook positief. De gratis accu van de vorige actie had ik binnen no time binnen en al m'n vragen worden door "Ike" binnen een dag beantwoord.

Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat de service van een bedrijf niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
warcow schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:03:

Heb de voorwaarden prima gelezen, dat dit bedrijf geen officiele dealer was had ik niet door. Dat dacht ik op een of andere manier. In dezelfde voorwaarden die ik dus wel had gelezen stond ook dat Makita binnen een bepaalde tijd zou reageren/leveren. Dat deden ze dus ook niet. Dat ze niet gingen leveren kn ik mee leven, dat ze 2 maanden nodig hadden om mij dat mee te delen terwijl ze het ook binnen 1 dag of zelfs automatisch (het was een online formulier) konden doen heb ik geen respect voor. Die set had nog best wel een mooie waarde en heb ik meegenomen in mijn aankoopkeuze.
Dan moet je toch bij dat bedrijf zijn en niet bij Makita? Die hebben je toch iets aangeboden wat niet geleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Er is mij niks aangeboden zonder te leveren denk ik. Weet het niet precies meer maar ze zullen er vast niet zelf mee geadverteerd hebben. Makita heeft met de gratis set breed geadverteerd. Nogmaals, dat ik geen recht had op die set is het probleem hier niet.

Is ondertussen genoeg besproken hier lijkt mij. Voor mij een domper wat betreft Makita, voor de rest hier hoeft het niks uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Movinghead schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:16:
Hey tweakers,

Ook ik krijg weer kerst aankoop kriebels >:) . Iets leuks onder de boom is natuurlijk wel een mooie afsluiter.

Momenteel heb ik voor de hobby:
  • Knipex Tangen / schroevendraaiers VDE in koffer
  • Fluke T130 VDE
  • Bosch GSS 160- Multi
  • Bosch GOP 300 SCE
  • Bosch GAS 35M AFC
  • Bosch GBH 3-28 DFR
  • Bosch GSR 10.8
  • Bosch GST 160 BCE
  • Bosch GLM 40
  • Bosch GMS 120
Op zich mooi al wat verzameld de afgelopen jaren. 8) Nu is dat voor mijn huidige woning niet nodig, maar in de komende 2 jaren hoop ik te verkassen.

Nu zat ik te denken aan een setje doppen en ratels van Gedore, de 19 RMU 10 http://www.gedore.at/en/p...1490,201491,201498,205156

Of nog wat blauws erbij in de vorm een GCM 8 SJL , niet dat ik het verwacht veel te gebruiken maar het past wel in de blauwe familie of een GEX of GBS.

Sta open voor suggesties :Y)
Even een subtiele quote tussen de handdoeken door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851061

*nee*

[ Voor 144% gewijzigd door McGryphon op 12-12-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Anoniem: 851061 schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:27:
[...]

Heb je op Marktplaats al eens gekeken? Gedore ratels (en setjes) kom ik daar geregeld tegen voor een goede prijs. En hoe ouder het gereedschap, hoe degelijker het is heb ik de indruk. Oud spul van Stahlwille of Hazet is ook leuk voor de heb. Op de rommelmarkt kwam ik een 32/36 en een 36/41 sleutel tegen van Stahlwille uit de tijd van opa (zijn opa). Voor 12 euro gekocht! Heerlijk zo'n dikke sleutel, zeker als ze voor zo'n prijs zijn.

-edit-

Zo'n setje is nogal aan de prijs trouwens...Vooral als je het niet echt vaak gaat gebruiken.
Dank voor je mening, je hebt zeker een punt. Zal eens gaan kijken of er daar wat nieuwe staan voor een aantrekkelijk prijsje.

Dan iets blauws.. suggesties ;) geen handdoek :P

[ Voor 4% gewijzigd door Movinghead op 13-12-2016 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851061

*af*

[ Voor 96% gewijzigd door McGryphon op 12-12-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:43
Is dit eigenlijk het goede topic voor PBM's?

Ik zoek nog een stofmasker omdat ik de laatste tijd en de komende tijd nogal veel met steenwol bezig ben
Nu ben ik opzoek naar een masker die goed zit en niet meteen zo zwaar ademt

Ik heb even deze geprobeerd van 3M, wat wel een goed masker leek
Afbeeldingslocatie: http://stofmasker-shop.nl/sites/stofmasker-shop.nl/picz/3m_7502_halfgelaatsmasker.jpg

Verder alleen ademluchttoestellen van Drager, maar dat is een beetje overdreven voor stof :+
Iemand ervaring met andere halfgelaatsmaskers ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
FabianGTI schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:30:

Ik zoek nog een stofmasker omdat ik de laatste tijd en de komende tijd nogal veel met steenwol bezig ben

[afbeelding]

Verder alleen ademluchttoestellen van Drager, maar dat is een beetje overdreven voor stof :+
geen ervaring met andere, maar wel dus met deze. Ben er tevreden mee, laatst met voorstrijk gespoten en dat is zonder masker niet te doen, maar met dus behoorlijk goed. Vind vooral fijn dat de filters te vervangen zijn.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
FabianGTI schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:30:

[afbeelding]

Ik heb toevallig net de 6300 (6000 in maat large) gekocht en moet zeggen dat het een prima masker is. Moet nog de juiste afstelling van de bandjes nog vinden, maar het ademt erg makkelijk.

Je hebt hem voor €15,- bij Amazon.de. De stoffilters zijn een tientje per twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Framoes schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:44:
[...]

Ik heb toevallig net de 6300 (6000 in maat large) gekocht en moet zeggen dat het een prima masker is. Moet nog de juiste afstelling van de bandjes nog vinden, maar het ademt erg makkelijk.

Je hebt hem voor €15,- bij Amazon.de. De stoffilters zijn een tientje per twee.
Heb je toevallig een bril? Hoe zit het met beslaan door zo'n masker? Ik heb nu zo ongeveer 10 verschillende stofkapjes versleten en elke kee beslaat mijn bril bij het uit ademen. Als dat met zo'n ding opgelost is, bestel ik er gelijk een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
ybastiaans schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:30:
[...]

Heb je toevallig een bril? Hoe zit het met beslaan door zo'n masker? Ik heb nu zo ongeveer 10 verschillende stofkapjes versleten en elke kee beslaat mijn bril bij het uit ademen. Als dat met zo'n ding opgelost is, bestel ik er gelijk een.
Ik heb een bril, maar nog niet op gehad met dit masker. Heb - glazen, voor op afstand.

Kan het vanavond wel even voor je testen. Je hoort het nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 15:57
[...]

Hoe weet je welke maat je moet hebben trouwens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
Brutalsranan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:22:
Daarvoor moet je de volgende maten in mm nemen, het makkelijkst gaat dat met een kleermakersmeetlint;
-Je hoofdomtrek (A)
-de afstand van achterkant oor naar achterkant oor ( B )
-de afstand wenkbrauw-kin gemeten over je neus en vanaf het middelpunt tussen beide wenkbrauwen.(C)
-de breedte van je mond (D)
-de hoogte van je mond (E)
-de afstand recht over je hoofd/neus van onderkant kin tot in het kuiltje in je nek (F)
-de afstand tussen je wenkbrauwen (G)

Als je dan uitrekent √(A_B /( F_((D/E)x5)+(πG/65))) komt daar een S, M, L of XL uit.

One size fits all......daar zijn de elastiekjes en bandjes voor. ;)
Met een normaal gezicht en hoofd heb je meestal aan M genoeg.
Ben je kind of heb je een klein hoofd dan neem je S.
Heb je een groot hoofd of grote neus dan neem je L.

Deze (alle) maskers werken het best zonder gezichtsbeharing, dan sluiten ze aan en kan er geen stof of gas tussen de snor of baardharen langs gezogen worden.

Neem P3 filterelementen icm een koolstoffilter als je er ook mee schildert.
Gebruik je koolstoffilters koop dan ook gelijk een opbergtrommel of emmer erbij zodat je na gebruik het masker luchtdicht op kan bergen zodat de koolstof blijft werken. Je hoeft het masker dan niet steeds te demonteren. (Ik heb overigens een kleiner rond trommeltje dan zij aanbieden)
Je vervangt koolstoffilters als je oplosmiddel ruikt of proeft door het masker heen.

[ Voor 40% gewijzigd door Teijgetje op 13-12-2016 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
Brutalsranan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:22:
[...]

Het werkt net als met auto's, boormachines en L-boxxen. Hoe minder het zelfvertrouwen/vaardigheid, hoe groter/meer je nodig hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Wat al scheelt is als een stofkapje zo'n klepje heeft voor uitgeademde lucht.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 15:57
Teijgetje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:16:
[...]

Daarvoor moet je de volgende maten in mm nemen, het makkelijkst gaat dat met een kleermakersmeetlint;
-Je hoofdomtrek (A)
-de afstand van achterkant oor naar achterkant oor ( B )
-de afstand wenkbrauw-kin gemeten over je neus en vanaf het middelpunt tussen beide wenkbrauwen.(C)
-de breedte van je mond (D)
-de hoogte van je mond (E)
-de afstand recht over je hoofd/neus van onderkant kin tot in het kuiltje in je nek (F)
-de afstand tussen je wenkbrauwen (G)

Als je dan uitrekent √(A_B /( F_((D/E)x5)+(πG/65))) komt daar een S, M, L of XL uit.

One size fits all......daar zijn de elastiekjes en bandjes voor. ;)
Met een normaal gezicht en hoofd heb je meestal aan M genoeg.
Ben je kind of heb je een klein hoofd dan neem je S.
Heb je een groot hoofd of grote neus dan neem je L.

Deze (alle) maskers werken het best zonder gezichtsbeharing, dan sluiten ze aan en kan er geen stof of gas tussen de snor of baardharen langs gezogen worden.

Neem P3 filterelementen icm een koolstoffilter als je er ook mee schildert.
Gebruik je koolstoffilters koop dan ook gelijk een opbergtrommel of emmer erbij zodat je na gebruik het masker luchtdicht op kan bergen zodat de koolstof blijft werken. Je hoeft het masker dan niet steeds te demonteren. (Ik heb overigens een kleiner rond trommeltje dan zij aanbieden)
Je vervangt koolstoffilters als je oplosmiddel rukt of preft door het masker heen.
Kijk eens aan. Daar heb ik wat aan. Bedankt voor de info!
geekeep schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:16:
[...]

Het werkt net als met auto's, boormachines en L-boxxen. Hoe minder het zelfvertrouwen/vaardigheid, hoe groter/meer je nodig hebt. ;)
Ze hebben helaas geen xs.. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Brutalsranan op 13-12-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Ik heb het getest en m'n bril beslaat helaas wel. Niet heel erg, maar de lucht die je uitademt komt toch omhoog.
geekeep schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:16:
[...]

Ik heb gewoon L gekocht vanwege m'n grote neus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
teacher schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:52:
[...]

Wat al scheelt is als een stofkapje zo'n klepje heeft voor uitgeademde lucht.
Dat hielp bij mij eigenlijk niet veel, ik denk dat ik te hard hijg onder het schuren :)
Framoes schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:03:
[...]

Ik heb het getest en m'n bril beslaat helaas wel. Niet heel erg, maar de lucht die je uitademt komt toch omhoog.

[...]

Ik heb gewoon L gekocht vanwege m'n grote neus ;)
Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Kreeg gisteren mijn Karcher WD 3P binnen, helemaal geen verkeerder zuiger :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Syndroom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 09:10
toch ook even mijn aankoop aankondigen!
Gisteren mijn eerste deftige werktuig aangekocht, de GSB 18V met 2x4.0 er bij.
welicht wat overkill, vooral de batterijen, misschien doe ik er wel eentje van de hand;
€300 op amazon.de

Wat je zelf doet, heb je toch maar mooi zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

dollyking

duck tape

Ik blijf nog even bij Bosch. Van mijn vader had ik al het een en ander ingepikt, maar dat was al bijna historisch gereedschap.
het ging om een bandschuurmachine, een flex ( haha haakse slijper bedoel ik, maar flex zeggen de boeren in mijn omgeving altijd..)en een klopboor etc. allemaal van het maatje zwaar oversized. Dus zo nu en dan reuze handig in het zware werk. alle wilden een beetje onderhoud, maar nu heeft Bosch een handige online onderdelen website die super werkt. hierdoor zijn al mijn machines weer als nieuw en kunnen ze weer een generatie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Syndroom schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:31:
welicht wat overkill, vooral de batterijen, misschien doe ik er wel eentje van de hand;
€300 op amazon.de
Mooi spul 8) De GSB 18 VE-2 Li neem ik aan?

Ga je veel plezier van hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor alle klussers die wel handschoenen willen dragen, maar toch nog wat gevoel houden: Bij Toolstation deze week in de aanbieding. 12 paar voor 6 euro: http://www.toolstation.nl...70/PU+handschoenen/p73746

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Syndroom schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:31:
€300 op amazon.de
Gefeliciteerd met deze mooie machine. _/-\o_

Als je nu "slechts" 2 accu's voor deze machine hebt dan zou ik er zeker niet een van verkopen, dat ondermijnt nu juist het unieke van accutools.
Als de ene accu leeg is (en dat gaat een keer gebeuren) dan is het juist erg handig dat je een (hopelijk volle) reserveaccu hebt terwijl je de lege accu aan het infuus legt.
Zo kun je tenminste zonder onnodig oponthoud lekker verder werken.

Twee accu's is echt het minimum als je een beetje comfortabel door wilt werken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 15-12-2016 03:10 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:12

talin

ES-MA

KifArU schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:30:
Voor alle klussers die wel handschoenen willen dragen, maar toch nog wat gevoel houden: Bij Toolstation deze week in de aanbieding. 12 paar voor 6 euro: http://www.toolstation.nl...70/PU+handschoenen/p73746
ik heb van deze ook een paar versleten maar ben weer terug gegaan naar Mechanix handschoenen, deze zijn leuk tegen verf dan wel pur of werken aardig bij het stukadoren maar bescherming bieden ze niet.

je krijgt enorme zweethanden in die dingen aangezien ze niet ademen, en als je een schroef ergens in wil doen en je houd het vast met deze dan is het 9 van de 10 keer dat de handschoen meegaat met het draaien van de schroef.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• KillaZ
  • Nu online
Die mechanix zijn wel fijn ja, alleen zo jammer dat je wijsvinger zo snel slijt bij het schroeven.

K to the KillaZ

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 16:28
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 03:08:
[...]

Gefeliciteerd met deze mooie machine. _/-\o_

Als je nu "slechts" 2 accu's voor deze machine hebt dan zou ik er zeker niet een van verkopen, dat ondermijnt nu juist het unieke van accutools.
Als de ene accu leeg is (en dat gaat een keer gebeuren) dan is het juist erg handig dat je een (hopelijk volle) reserveaccu hebt terwijl je de lege accu aan het infuus legt.
Zo kun je tenminste zonder onnodig oponthoud lekker verder werken.

Twee accu's is echt het minimum als je een beetje comfortabel door wilt werken. ;)
Ik heb een halfjaar geleden mijn tweede accu verkocht (met een tool) en nooit meer een nieuwe gekocht. Maar moet zeggen dat ik inmiddels halverwege de renovatie van mijn huis ben, met 1 accu. En op die accu draait dan een schroefmachine, slagschroevendraaier, boorhamer, multitool en reciprozaag. Alleen in het geval van de reciprozaag heb ik regelmatig een tweede accu nodig, de andere tools kunnen rustig een paar uur op een accu. Is 'ie leeg, dan haal ik even koffie en na 30 min is 'ie weer vol.

Dat neemt niet weg: ik zou altijd twee accu's aanraden. Maar meer om te laten zien dat je het ook weer niet echt NODIG hebt.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

Reinier

\o/

Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar :D
Bij de gemiddelde klus loop ik met slagschroevendraaier en twee accuboormachientjes rond. Dus dan heb ik sowieso 3 accu's nodig, want 3 apparaten. En dan minimaal eentje extra die in de lader zit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dot hij toch ook? Hij moet alleen telkens de accu wisselen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• geekeep
The Eagle schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:17:
Dot hij toch ook? Hij moet alleen telkens de accu wisselen.
En ik maar denken dat ik een zwaar leven had met het wisselen van boor en bit met toentertijd slechts één schroefboormachine :+ Eén accu wisselen tussen 5 apparaten, das pas die hard.

• Muldert
  • Laatst online: 01-06 16:28
geekeep schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:22:
[...]

En ik maar denken dat ik een zwaar leven had met het wisselen van boor en bit met toentertijd slechts één schroefboormachine :+ Eén accu wisselen tussen 5 apparaten, das pas die hard.
Haha dank je, denk ik?

Zaterdag 1500 gipsplaatschroeven gezet, op 1 accu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Deze vandaag gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/491/424/33/DV_8_8519540_01_4c_DE_20120704120636.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 15-12-2016 17:47 ]

Met gestrekt been.

• Raymond
  • Laatst online: 09-06 20:49
Kan je die bij de Hornbach krijgen?

• geekeep
geekeep schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:19:
Luxe probleem: ik heb nog een oude bol.com bon van 25 euro, die ik uiteraard ga besteden aan gereedschap :P
Ik wil zelf maximaal 15 euro bijleggen (40 totaal). Ik heb zelf al gekeken voor een bitsetje maar niet veel bijzonders plus eigenlijk heb ik al genoeg bits...

Iemand een gouden tip voor een leuk/mooi/interessant/speciaal/handig stuk gereedschap bij Bol? :+
In navolging van mijn bol.com zoektocht maar een gooi gedaan naar wat anti-L-boxx geweld (*iets met roepende in de woestijn*) :>

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aW7vmNy.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uUBWeFk.jpg?1

60cm schoon aan de haak :D Spatwaterdicht, robuust (lees: lomp) uitgevoerde klemmen en ik durf er met een gerust hart op te gaan staan.

Vanwege privacy overwegingen zijn sommige wezens onherkenbaar in beeld gebracht.

• Framoes
Raymond schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:00:
Ja, daar heb ik er ook een gehaald. Prima ding.

• Raymond
Ik ben al een paar keer bij de Hornbach in Nieuwegein geweest (lag op de route).

Kan niet wachten tot die in Zwolle open gaat. Gewoon spullen in de winkel halen tegen internetprijzen. Ideaal.
Beetje jammer dat ze openen wanneer ik net zo'n beetje het grootste deel van de verbouwing erop heb zitten :P

Ik kan me niet indenken dat de Gamma die 300m verderop zit dan nog bestaansrecht heeft :)

• Artbij
Raymond schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:00:
Yup. Ding kost €30,- en ziet er sterk uit. In allerlei maten, ook kisten, trolleys etc.

Kupper is het merk.

Met gestrekt been.

• Framoes
Raymond schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:39:
Ik ben al een paar keer bij de Hornbach in Nieuwegein geweest (lag op de route).

Kan niet wachten tot die in Zwolle open gaat. Gewoon spullen in de winkel halen tegen internetprijzen. Ideaal.
Beetje jammer dat ze openen wanneer ik net zo'n beetje het grootste deel van de verbouwing erop heb zitten :P

Ik kan me niet indenken dat de Gamma die 300m verderop zit dan nog bestaansrecht heeft :)
Ja, ik rij liever een kwartiertje naar Nieuwegein dan de Gamma op vijf minuten in Utrecht. Assortiment, prijzen en de medewerkers kunnen me nog eens helpen ipv dat het eigenlijk veredelde vakkenvullers zijn.
artbij schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:23:
[...]

Yup. Ding kost €30,- en ziet er sterk uit. In allerlei maten, ook kisten, trolleys etc.

Kupper is het merk.
Ze worden voor Hornbach gemaakt door dat bedrijf.

• Artbij
Framoes schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:49:
[...]

Ja, ik rij liever een kwartiertje naar Nieuwegein dan de Gamma op vijf minuten in Utrecht. Assortiment, prijzen en de medewerkers kunnen me nog eens helpen ipv dat het eigenlijk veredelde vakkenvullers zijn.

[...]

Ze worden voor Hornbach gemaakt door dat bedrijf.
Zijn ook te koop bij andere winkels zag ik, waaronder conrad. Wel voor een iets andere prijs ;).

Overigens las ik dan ze ook onder de naam Secys verkocht worden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:53:
[...]

Zijn ook te koop bij andere winkels zag ik, waaronder conrad. Wel voor een iets andere prijs ;).

Overigens las ik dan ze ook onder de naam Secys verkocht worden.
Ik dacht dat het op de kist zelf of het infoblaadje stond dat Kupper ze voor Hornbach maakte, maar zie ze nu idd online op meer plekken.

Sencys is toch dat waardeloze "huismerk" van de Praxis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 23:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

geekeep schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:25:
[...]

Vanwege privacy overwegingen zijn sommige wezens onherkenbaar in beeld gebracht.
_/-\o_ of 8)7 ?
Vind de privacy van de mens al zo'n gedoe, nu de dieren ook nog ;w |:( :9

Wel mooi kistje ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verstekbakker schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:06:
[...]

Ah, ik denk dat ik hem gevonden heb. Vind het nog meevallen voor 60 euro. Maar ik denk dat ik eerst de voorraad zakken eens op maak.
Ik hergebruik de zakken ook gewoon voor houtsnippers e.d, op het eind een latje met 3 klemmen O-)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:03
Voor de liefhebbers, iBood verkoopt vandaag gereedschap http://www.ibood.com/home...es/21043/1538/powertools/ , oa makita 10v en 18v schroef/boormachines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
brokenp schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:59:
Voor de liefhebbers, iBood verkoopt vandaag gereedschap http://www.ibood.com/home...es/21043/1538/powertools/ , oa makita 10v en 18v schroef/boormachines
Ibood, is dat niet die partij die namaak spul verkoopt? :P

Edit:
Let op. Dit is een product uit het Verenigd Koninkrijk en wordt daarom geleverd met een UK-stekker. Een EU-opzetstekker wordt meegeleverd.
Import dus
Desalniettemin mooie prijzen. De 10.8v set is al uitverkocht.

Ook een Bosch DLE40 afstandsmeter voor €60.

[ Voor 20% gewijzigd door geekeep op 16-12-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Dat is niet echt veel goedkoper dan de 65 op amazon.de.
Imo heb je meer aan deze, duurder maar lichter, met hoekmeter, timermeting, met groter geheugen, oplaadbare batterij en groter bereik. Kortom veel meer mogelijkheden.
Als je 1,5 mm afwijking goed vindt dan is 2 mm ook te doen.

Imo ben je nog beter af als je een lasermeter met bluetooth neemt, daar zijn de mogelijkheden veel groter van wbt ontwerp en cartografie (icm een app).

[ Voor 28% gewijzigd door Teijgetje op 16-12-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Dat zal je vies tegen vallen, bij de Hornbach in Nieuwegein zit verderop in de straat de Praxis en aan de overkant van de stoplichten nog een Gamma EN Karwei. Allemaal binnen 3 minuten rijden van elkaar, en allemaal ook serieus grote winkels... Ik vind het zelf wel handig shoppen als ik meerdere dingen nodig heb gewoon aanbiedingen combineren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 09-06 20:09
KifArU schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:30:
Ik heb voor mezelf het een en ander besteld maar wat ontbreekt zijn een collectie handschoenen in damesmaat (maat 8 / M). Ik red mezelf prima met maat 10/XL ook al zijn die eigenlijk 1 maat te groot. Dus als iemand nog een leuke aanbieding weet met kleine maten houd ik mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
leecher schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:09:
[...]

Dus als iemand nog een leuke aanbieding weet met kleine maten houd ik mij aanbevolen ;)
Deze?

Of deze, die zijn bij de Hornbach spotgoedkoop vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Sander schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:03:
[...]
Dat zal je vies tegen vallen, bij de Hornbach in Nieuwegein zit verderop in de straat de Praxis en aan de overkant van de stoplichten nog een Gamma EN Karwei. Allemaal binnen 3 minuten rijden van elkaar, en allemaal ook serieus grote winkels... Ik vind het zelf wel handig shoppen als ik meerdere dingen nodig heb gewoon aanbiedingen combineren :)
En op dat gebied ook nog een bouwmaat, toolstation en vast nog wel meer. Het liefst ga ik gewoon naar de Hornbach, heeft echt vanalles wel wat. Enkele keer naar een andere winkel, vooral voor aanbiedingen inderdaad. Maar volgens mij zijn er genoeg mensen die de hornbach te imponerend vinden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
samo schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:39:
Maar volgens mij zijn er genoeg mensen die de hornbach te imponerend vinden.
En ook vaak niet nodig, helemaal eens. Op 500m afstand van mijn huis zit een Hubo, die heeft driekwart van de dingen die ik nodig heb. Vooral de losse kleine dingetjes, waar ik tijdens het verbouwen tegenaanloop (plaatje voor in de convectorput, bevestiging voor trapleunig, roller voor het sauzen enz) die haal ik daar gewoon. Lekker makkelijk, ik word er goed geholpen en omdat de winkel veel kleiner is, sta je ook met 2 minuten weer buiten (ff iets halen komt dan neer op 10 minuutjes weg).

Maar ik was 2 weekjes terug bij de gamma in Zwolle voor isolatiemateriaal voor verwarmingsbuizen. Uiteraard uitverkocht en ook nog eens 40% duurder dan de hornbach.

Dus dan maak ik op de terugweg uit Woerden maar even een ommetje via Nieuwegein :) Mooi alles op voorraad en meteen een rol XMVK gekocht voor een prijsje waarvoor je op internet ook flink moet zoeken om een vergelijkbare prijs te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Hornbach bij Best vind ik nog beter dan in Nieuwegein. In Best kan je zelfs met je auto makkelijk bouwmaterialen halen (drive in magazijn) Erg handig als op zaterdag middag de houthandel dicht is.

Wel irritant dat ze alleen maar Torx schroeven bij de Hornbach hebben maar ik ben inmiddels maar volledig overgestapt :)

Sanitair en elektra is ook goed geprijst bij de hornbach

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 16-12-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Morgen deze halen:

Afbeeldingslocatie: https://www.aldi.nl/images/eurom_ventilatorkachel_big_36157.jpg

Bij de aldi :).

[ Voor 8% gewijzigd door Artbij op 16-12-2016 19:18 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 07:14
Sander schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:03:
[...]

Je kan bij de Hornbach gebruik maken van laagste prijs garantie, dan krijg je ook nog 10% extra korting. (scheelt toch weer 3 minuten omrijden, je moet alleen wel 3 minuten wachten tot ze het hebben gecontroleerd/uitgezocht en je een bonnetje hebt voor laagste prijs garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 09-06 18:22

miekol

erm

Ik ben ook echt Hornbach fan, maar bv voor Berken multiplex moet je wel naar de Gamma (of nog beter Pontmeyer of hout handelaar). Dat hebben ze bij de vestiging in Nieuwegein niet. Oh ja en OSB zonder mes en groet hebben ze bij de Gamma ook wel en bij de Hornbach niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Ik zoek eigenlijk een makita gold impact bit van 50mm in NL? Torx 20 vooral.

Ik zie wel wat op eBay, maar gezien de populairiteit in de US had ik wel verwacht dat in NL zulke bits ook wel wijdverspreid beschikbaar zijn.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoek eens op XTT in plaats van impact gold:

http://www.toolnation.nl/...20-50-mm-per-2-stuks.html

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 17-12-2016 07:03 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 09:55
Heb hier dacht ik een goedkoop adres voorbij zien komen voor freesmallen, moet een paar nieuwe kale deuren van beslag gaan voorzien. Kan het linkje niet terug vinden iemand hem nog paraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Goof2000 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:09:
[...]

Je kan bij de Hornbach gebruik maken van laagste prijs garantie, dan krijg je ook nog 10% extra korting. (scheelt toch weer 3 minuten omrijden, je moet alleen wel 3 minuten wachten tot ze het hebben gecontroleerd/uitgezocht en je een bonnetje hebt voor laagste prijs garantie)
Geldt dat voor aanbiedingen? Gamma heeft nl 21% korting op alles, dus zijn er vast zaken die nu goedkoper zijn dan bij de Hornbach.
miekol schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:17:
Ik ben ook echt Hornbach fan, maar bv voor Berken multiplex moet je wel naar de Gamma (of nog beter Pontmeyer of hout handelaar). Dat hebben ze bij de vestiging in Nieuwegein niet. Oh ja en OSB zonder mes en groet hebben ze bij de Gamma ook wel en bij de Hornbach niet.
Daar staat tegenover dat qua prijs OSB bij de Hornbach ruim 30% goedkoper is. 15,50 tegenover 22,79 voor 1220*2440*18mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Asprine schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 07:34:
Heb hier dacht ik een goedkoop adres voorbij zien komen voor freesmallen, moet een paar nieuwe kale deuren van beslag gaan voorzien. Kan het linkje niet terug vinden iemand hem nog paraat?
Ik weet niet wat er voorbij is gekomen maar hier twee adresjes:

247 wood
Mallenman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024

Gamma en Praxis in Zwolle hebben er dan ook alles aan gedaan om de komst van Hornbach te verhinderen ;) http://www.destentor.nl/r...rnbach-een-ramp-1.4931858
De komst van Hornbach naar Zwolle is volgens de advocaat van concurrent Praxis 'rampzalig'. Hij schetste bij de Raad van State maandag het ene na het andere rampscenario voor Zwolle en omstreken.
Zo zou de nieuwe bouw- en tuinmarkt met drive-in aan de Blaloweg tot grote leegstand van woonwinkel- en bouwmarktpanden in Zwolle leiden. Bovendien zou er een verkeers- en parkeerchaos in rond het voormalige olieopslagterrein ontstaan. En ten slotte zou de veiligheid van menig Zwollenaar in het algemeen en die van de bezoekers van bouwmarkten in het bijzonder in gevaar komen.
:D 8)7
Al met al een somber beeld, dat niet gedeeld werd door de gemeentewoordvoerders van Zwolle en de raadsman van Hornbach. Laatstgenoemde is de voortdurende gang naar de rechter 'meer dan zat', aldus de raadsman.
Dit jaar was het eindelijk uit met die flauwekul. http://www.destentor.nl/r...hornbach-zwolle-1.5829000
DEN HAAG/ZWOLLE – Het is Praxis en Gamma niet gelukt de komst van de Duitse bouwmarktconcurrent Hornbach naar de Blaloweg in Zwolle tegen te houden. In een definitieve uitspraak veegt de Raad van State vandaag alle bezwaren en beroepen tegen het bestemmingsplan voor de Hornbach van tafel.
Nu we het toch over die regio hebben:
Ook in Almelo zijn er plannen voor een Hornbach, en natuurlijk wil Praxis dit ook tegengaan zodat ze hun te dure meuk kunnen blijven verkopen. http://www.tubantia.nl/re...nbach-in-almelo-1.6491060
Praxis vangt bot in zaak over komst Hornbach in Almelo
ALMELO - Praxis krijgt niet alle gespreksverslagen van intern overleg tussen de gemeente Almelo en concurrent Hornbach. Dat heeft de bestuursrechter in Zwolle besloten.
De bouwmarkt wil alle informatie hebben die te maken heeft met de mogelijk komst van concurrent Hornbach naar Almelo. Via een verzoek op grond van de Wet openbaarheid van bestuur kreeg Praxis slechts een deel. Via een gang naar de bestuursrechter probeerde de bouwmarkt alsnog alle informatie te krijgen.
Deze reactie onder dat artikel is ook wel treffend:
Heeft Praxis zich ook zo druk gemaakt toen zij zelf de winkels van de zelfstandigen, lees vakmensen, naar de knoppen hebben geholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 09-06 20:09
Natuurlijk klagen de gevestigde bouwmarkten steen en been. De melkkoe komt in gevaar. Op hun eigen en nep-label meuk zitten enorme marges. Het is op die manier lekker makkelijk geld binnen harken. Zet er een winkel naast die hetzelfde of beter spul aanbiedt voor minder geld (en daar is ruimte zat voor) en geen hond die meer bij de gevestigde zaak komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Zijn toch weinig merken/winkels waar ik zoveel antipathie tegen heb als de Praxis. Echt elke keer weer als ik tóch maar even naar de Praxis (dichtste bij) ben geweest voel ik me na het afrekenen direct genaaid als je ziet wat ze voor de Sencys huismerk meug rekenen en wat je krijgt.

Laatst twee keukenkastscharniertjes nodig, twee stuks van de Sencys € 9,95 oid. Zie ik een dag later bij de Hornbach dezelfde scharnieren maar dan van Hettich voor € 9,45. Tsja dan wordt je gewoon genaaid bij de Praxis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
miekol schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:19:
Zijn toch weinig merken/winkels waar ik zoveel antipathie tegen heb als de Praxis. Echt elke keer weer als ik tóch maar even naar de Praxis (dichtste bij) ben geweest voel ik me na het afrekenen direct genaaid als je ziet wat ze voor de Sencys huismerk meug rekenen en wat je krijgt.

Laatst twee keukenkastscharniertjes nodig, twee stuks van de Sencys € 9,95 oid. Zie ik een dag later bij de Hornbach dezelfde scharnieren maar dan van Hettich voor € 9,45. Tsja dan wordt je gewoon genaaid bij de Praxis.
2 kwartjes duurder vind jij genaaid worden?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bluemoon23 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:06:
[...]
Heeft Praxis zich ook zo druk gemaakt toen zij zelf de winkels van de zelfstandigen, lees vakmensen, naar de knoppen hebben geholpen ?
Daar moet ik altijd aan denken als ik weer een bouwmarkt zie.
De komst van bouwmarkten heeft een verwoestende invloed op dit landschap gehad en hun monopolie heeft z'n sporen nagelaten.
Kwaliteit en vooral deskundig advies is helemaal zoek en de race naar de absolute prijsbodem was na deze aardbeving ook voorspelbaar over.
Terugdraaien kan niet meer en het is maar de vraag of zoiets wel wenselijk is.
Wel grappig dat er nu net zo gepiept wordt als zich een nieuwe prijsvechter meldt. :+

Een maand geleden moest ik echter wel slikken toen ik naar een lokale en sympathieke sanitairshop stapte voor een cartouche van een Grohe mengkraan.
Het staat mij bij dat ze €60+ vroegen voor een standaard cartouche die bij de Warmteservice amper €40 kost, dan worden heilige principes wel aan erosie onderhevig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

artbij schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:26:
[...]

2 kwartjes duurder vind jij genaaid worden?
Nee Hettich is een 'A-Merk' als het op beslag aan komt en het Sencys huismerk is prul. Met andere woorden, voor minder geld heb je bij Hornbach betere kwaliteit spullen.

[ Voor 14% gewijzigd door miekol op 17-12-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:18:
[...]

Daar moet ik altijd aan denken als ik weer een bouwmarkt zie.
De komst van bouwmarkten heeft een verwoestende invloed op dit landschap gehad en hun monopolie heeft z'n sporen nagelaten.
Kwaliteit en vooral deskundig advies is helemaal zoek en de race naar de absolute prijsbodem was na deze aardbeving ook voorspelbaar over.
Terugdraaien kan niet meer en het is maar de vraag of zoiets wel wenselijk is.
Wel grappig dat er nu net zo gepiept wordt als zich een nieuwe prijsvechter meldt. :+

Een maand geleden moest ik echter wel slikken toen ik naar een lokale en sympathieke sanitairshop stapte voor een cartouche van een Grohe mengkraan.
Het staat mij bij dat ze €60+ vroegen voor een standaard cartouche die bij de Warmteservice amper €40 kost, dan worden heilige principes wel aan erosie onderhevig. ;)
Ik heb dan weer het geluk dat de Warmteservice hier letterlijk NAAST de Praxis zit.
Daarentegen is de Hornbach 25 minuten (snelweg) rijden. Praxis zit op 5 min rijden, Gamma op 3. En een Stiho op 7 minuten, maar die is zaterdag maar tot 12 uur open dus daar heb ik niet heel veel aan :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
miekol schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:19:
[...]

Nee Hettich is een 'A-Merk' als het op beslag aan komt en het Sencys huismerk is prul. Met andere woorden, voor minder geld heb je bij Hornbach betere kwaliteit spullen.
Dan zijn het niet dezelfde scharnieren :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

artbij schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:05:
[...]

Dan zijn het niet dezelfde scharnieren :).
Haha, OK fair enough. Vergelijkbaar in te zetten scharnieren? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Het is ook vaak zo dat je een beter merk als Hettich bij Praxis vaak niet eens kunt vinden.

Vaak zijn de betere en/of professionele merken nog goedkoper dan bouwmarktmeuk als je ze koopt bij webshops of bouwmaterialenhandelaren.

Kit is ook een goed voorbeeld, bij de Gamma/Praxis/Karwei vind je vaak alleen Pattex en Bison.
Terwijl Den Braven en Simson veel beter spul is (gebruikt de prof ook) en soms wel de helft goedkoper.

Bison siliconenkit wit €7,99 bij Gamma https://www.gamma.nl/asso...2isN6s4zaCHNj9xoCqGXw_wcB
Den Braven €3,74 https://www.kitcentrum.nl...y9pzPrY3NS8CM6hoCmMHw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janar
  • Laatst online: 06-06 13:04

Janar

Geen

Toch maar even deze besteld!
http://www.toolstop.co.uk.../product/DEW-DWS777-2.jpg
Dewalt DWS777

Na de oud&nieuw ga ik hem pas gebruiken. Dan hebben we de zolder af en moet de vloer gelegd worden. Binnenkort nog maar even extra zaagbladen regelen.

Bedankt voor de adviezen! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Janar op 18-12-2016 09:50 ]

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Janar schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:50:
Dewalt DWS777

Na de oud&nieuw ga ik hem pas gebruiken. Dan hebben we de zolder af en moet de vloer gelegd worden. Binnenkort nog maar even extra zaagbladen regelen.

Mooi spul. Puur gekocht om een vloertje te leggen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

artbij schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:01:
[...]

Mooi spul. Puur gekocht om een vloertje te leggen?
Nee, ook plinten en ik met straks nog even wat balken op maat zagen wat een verhoogde vloer gaat worden.

Later gaan we zien of ik handig genoeg ben om er nog meer mee te doen.

Deze investering betaalt zich voor de plinten alleen al terug.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Janar schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:10:
[...]

Nee, ook plinten en ik met straks nog even wat balken op maat zagen wat een verhoogde vloer gaat worden.

Later gaan we zien of ik handig genoeg ben om er nog meer mee te doen.

Deze investering betaalt zich voor de plinten alleen al terug.
Ook de extra investering tegenover een KGS 216 of een handzaag ;)?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Janar schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:50:
Dewalt DWS777

Ook daadwerkelijk bij toolstop?
Voltage in de gaten gehouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:06
Had afgelopen week even een leuk klein speeltje bestelt, namelijk een bouwlampje.

Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/300_Makita/301_accessoires_verbruiksartikelen_premiums/301_1_productbeelden/301_1_1_productbeelden_A/JPG_Product/DEADML805.jpg

Een Makita DEADML805 (moet wel hè als Makita-Fan-Boy :9 ), werkt op accu (14,4/18V LXT accu's) en op 230V.
Heb hem nu natuurlijk nog niet uitgebreid getest, maar in de eerste instantie is hij goed fel (iets met in de lamp kijken en vlekjes zien :+ 8)7 )

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

artbij schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:56:
[...]

Ook de extra investering tegenover een KGS 216 of een handzaag ;)?
Zo rationeel moet je natuurlijk ook weer niet kijken. ;)
Raymond schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:39:
[...]

Ook daadwerkelijk bij toolstop?
Voltage in de gaten gehouden?
Komt uit Duitsland en ik haal hem met de kerst op. Dit was het eerste plaatje op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 07:14
Framoes schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:41:
[...]

Geldt dat voor aanbiedingen? Gamma heeft nl 21% korting op alles, dus zijn er vast zaken die nu goedkoper zijn dan bij de Hornbach.
Ja, aanbiedingen tellen mee. (zie voorwaarde: http://www.hornbach.nl/cm...etails_prijsgarantie.html)
De vaste lage prijsgarantie geldt ook bij acties en kortingen van concurrenten.
Onze concurrenten adverteren steeds weer met actieprijzen, kortingen of lokkertjes. Mochten onze vaste lage prijzen in het kader van een dergelijke actie hoger uitkomen, geldt natuurlijk de vaste lage prijsgarantie óók.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
Hebben jullie de actie van Fischer Duo Power Redbox pluggen gezien? Deze is nu te bestellen voor €14,95 excl. BTW, maar incl. verzendkosten via deze link. De actiecode is DUOPOWER. Het is niet heel veel goedkoper dan op andere plaatsen, maar het scheelt toch €5.

Volgens mij is de inhoud van de Redbox:

5mm 30x
6mm 140x
8mm 80x
10mm 30x

Wat deze plug speciaal maakt is dat er een "vouwfunctie" in zit, waardoor deze in volle materialen, maar ook als holle wand plug te gebruiken is. Ik heb geen ervaring met de plug, maar ben er wel benieuwd naar en heb dus een box besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.bativox.be/normali/n_241_2123_159duopower.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 18-12-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

Reinier

\o/

Heerlijke pluggen. Ik heb een tijdje terug een paar FixTainers (mini L-Boxxen met DuoPower pluggen en schroeven) gekocht. Alle losse meuk aan diverse pluggen heb ik vervolgens weggegooid.

In other news: oeps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jJy0a8nUNMZoDdNtn2HQEzqe/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Reinier op 18-12-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 12:12
Graag jullie hulp. Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe combiset voor boor en schroefwerkzaamheden. Mijn huidige accuboormachine begint het te begeven en ik zoek naar een set van accu-boormachine en accu-slagschroevendraaier. Mijn eisen:

- Makita (in verband met uitwisselbaarheid accus)
- 18 Volt (in verband met uitwisselbaarheid accus)
- Minimaal 3ah accu's
- Brushless (nieuwe techniek wil ik gewoon graag hebben)

Ga het voornamelijk gebruiken voor schroef- en boorwerkzaamheden in hout. Door de overweldigende keuze op de verschillende websites zie ik door de bomen even het bos niet meer. Wie helpt me even op weg. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

Vliegvlug

Flight Simple

Worra schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:14:
Graag jullie hulp. Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe combiset voor boor en schroefwerkzaamheden. Mijn huidige accuboormachine begint het te begeven en ik zoek naar een set van accu-boormachine en accu-slagschroevendraaier. Mijn eisen:

- Makita (in verband met uitwisselbaarheid accus)
- 18 Volt (in verband met uitwisselbaarheid accus)
- Minimaal 3ah accu's
- Brushless (nieuwe techniek wil ik gewoon graag hebben)

Ga het voornamelijk gebruiken voor schroef- en boorwerkzaamheden in hout. Door de overweldigende keuze op de verschillende websites zie ik door de bomen even het bos niet meer. Wie helpt me even op weg. Alvast dank!
Zoveel opties zijn er niet, gewoon wat filters op de Makita site zetten. ;)
18V Brushless schroef-boormachine wordt de DDF480, 481 of 483.

Voor de slagschroevendraaier blijven de DTD153, 154 of 170 over.

Er blijven dus per type machine maar 3 bomen over in het bos.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 12:12
Als je de makita site bekijkt dan heb je gelijk, maar kijk ik bijvoorbeeld op gereedschapcentrum dan tref ik daar ook de DTD129 aan die ook koolborstelloos is maar die ik niet terug zie op de website van Makita. Betreft het hier dan geen NL model?
Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.