Ik vroeg me al af wanneer die opmerking zou komenTrasos schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:45:
[...]
De Metabo combihamer wordt inderdaad ook vaak (vooral door The Eagle) genoemd als betaalbaar alternatief. Mijn punt was meer dat je niet per se naar de dure, profi boorhamers van Bosch/Makita/DeWalt/Milwaukee/Hilti/Vul-hier-je-eigen-fanboymerk-in hoeft te kopen en het geld beter kunt steken in een mooi accumachientje.
Ik heb ook no-name boorhamer gehad, eentje van een paar tientjes van de opruimingstafel, maar daar lukte het niet mee. Deze Bosch heb ik toen, dankzij cashback van Bosch en kortingsbonnen van de bouwmarkt, voor iets van €80,- kunnen kopen. Dat is dan een aardige no-brainer.
* The Eagle turfje bijzetten doet
Toevallig ook hiereen nieuwbouwhuis, nog uit 2011 ook. Tussenmuren zijn ankerloze spouw, kalkzandsteen. Plafonds beton, binnenmuren uiteraard gasbeton. Tussenmuren pak ik de accutol voor. Is met een 14,4v prima te doen. Zelfs al gebruik je bij gebrek aan beter voor handen een houtboor
Andere muren en het plafond de boorhamer. Hameren is in de buitenmuren niet echt nodig, maar het schiet wel op. Plafonds uiteraard wel hameren. Protip: zorg dat er iemand met een stofzuiger bij je staat. Onder het gruis zitten is niet fijn
Tl, dr: accutolletje, multihamer. Moet groen zijn hoor ik net dus Metabo. Kost wat meer (in DE significant goedkoper) maar overleeft jou. Red je het dan niet, heb je een aannemer nodig
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)