Bedankt. De set is inmiddels besteld. Ik denk dat ik de draadloze accu's neem, en de gewone aan m'n vader geef.Atmoz schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:44:
[...]
Bij deze![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je de GSB al gebruikt?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bedankt. De set is inmiddels besteld. Ik denk dat ik de draadloze accu's neem, en de gewone aan m'n vader geef.Atmoz schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:44:
[...]
Bij deze![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, nog niet gebruikt. Zal ook nog wel effe duren denk ik. Ik heb nog zijn grotere broer, en die is al gebruikt, dus die zal ik eerder nemen om die nieuwe te sparenGerbrandR schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:38:
Bedankt. De set is inmiddels besteld. Ik denk dat ik de draadloze accu's neem, en de gewone aan m'n vader geef.
Heb je de GSB al gebruikt?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 19% gewijzigd door Appie Heijn op 13-11-2016 09:31 ]
Zocht je geen zweihaak?Appie Heijn schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:22:
Nee zagen an sich gaat prima in die platen. Meer het meten en uitzetten van de zaaglijnen.
De ruimte is een dak onder een hoe van tussen de 35 en 45 graden. Ben nu met de kopse kanten van het huis bezig, Eigenlijk de kopse muren zeg maar /\ maar de gordingen maken het niet bepaald makelijk.
Ik doe het nu meer schaal 1 op oogicm lukt aardig maar kost een hoop tijd. Boel zet ik uiteindelijk vast met flexibele pur. Dus echt mm werk is het niet.
Found it
http://www.hornbach.nl/sh...haak/7671627/artikel.html
Ik maar zoeken op gradenboog en hoekmeterwas in de veronderstelling dat een winkelhaak altijd haaks was
Een winkelhaak is ook altijd 90 graden.Appie Heijn schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:22:
Found it
http://www.hornbach.nl/sh...haak/7671627/artikel.html
Ik maar zoeken op gradenboog en hoekmeterwas in de veronderstelling dat een winkelhaak altijd haaks was
[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 13-11-2016 11:49 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Thanks!Fraggert schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:46:
[...]
hoi, welkom en dikke complimenten voor je log-lamp![]()
Dik gaaf
Vliegvlug schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:43:
[...]
Ik zou niet met omvormers gaan klooien, de betere kosten waarschijnlijk meer dan een europese lader en het is onhandig.
Wat ik begrepen heb wordt de Amerikaanse 20V Max lijn in Europa 18V XR genoemd
En kan je de Dewalt DCB115 lader gebruiken,
Waarschijnlijk moet ik zoals Vliegvlug aangeeft de DCB115 kopen. Ik heb de lader even open gemaakt en een foto gemaakt. Ik kan best met een soldeerbout overweg maar als ik die Youtube filmpjes zie dan wordt dat me toch iets te gortig...Puch-Maxi schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:44:
Inderdaad, schroef je lader eens open. Clive Mitchell heeft hetzelfde gedaan met een Ryobi:
YouTube: How to convert Ryobi P117 charger from 120V to 230V use.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Als dit niet kan en de EU lader de US accu's niet oplaad, zul je waarschijnlijk hier accu's moeten aanschaffen. Ik geloof dat Dewalt accu's relatief goedkoop zijn en je hebt sowieso straks een set van 700 euro (of meer) voor de prijs van een paar accu's.FloydRaalte schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:45:
[...]
Thanks!
[...]
[...]
Waarschijnlijk moet ik zoals Vliegvlug aangeeft de DCB115 kopen. Ik heb de lader even open gemaakt en een foto gemaakt. Ik kan best met een soldeerbout overweg maar als ik die Youtube filmpjes zie dan wordt dat me toch iets te gortig...
Blijkt dat er 1 elco in zit van 200V 150uf. Niet om te bouwen dus als ik het goed begrijp...
[afbeelding]
Als dat het enige is / zou zijn, is het gewoon om te bouwen hoor, maar dan moet die bewuste elco uiteraard ook vervangen worden, anders krijg je troep.FloydRaalte schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:45:
[...]
Blijkt dat er 1 elco in zit van 200V 150uf. Niet om te bouwen dus als ik het goed begrijp...
[afbeelding]
Wel apart dat het Europese model meer pinnetjes in de connector lijkt te hebben...Vliegvlug schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:43:
[...]
Ik zou niet met omvormers gaan klooien, de betere kosten waarschijnlijk meer dan een europese lader en het is onhandig.
Wat ik begrepen heb wordt de Amerikaanse 20V Max lijn in Europa 18V XR genoemd
En kan je de Dewalt DCB115 lader gebruiken, voor €39,99 bij gereedschapcentrum
[afbeelding]
Type nummer DCB115 komt overeen met de amerikaanse lader alleen staat er dan 20V Max ipv XR op de sticker.
Zie Amazon amerika:
[afbeelding]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Denk het niet hoor, kijk nog maar eens goed naar de foto, de middelste 3 pinnen zijn gesplitst, de buitenste 2 niet.Xander schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:40:
[...]
Wel apart dat het Europese model meer pinnetjes in de connector lijkt te hebben...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Idd, heb 1 geregeld
Dat is gewoon een l-boxx. Er staat alleen geen bosch op. Je hebt ook varianten van wiha, gedore, fischer enz. Het is gewoon een goed product.Thefirstikke schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:11:
Inmiddels heb ik wat Bosch blauw apparatuur verzameld en een logische stap om het overige klus spul in op te bergen is het aanschaffen van wat extra L-boxx-en.
Nu zie ik dat ze bij de Hornbach ook 'merkloze' L-boxx varianten verkopen voor best redelijke prijzen. Iemand ervaring mee?
http://www.hornbach.nl/sh...-136/6119480/artikel.html
My favorite programming language is solder.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik weet niet of je specifiek Lboxxen wil, of dat je andere boxen ook overweegt. Ik heb toevallig net een paar nieuwe Mboxen van Makita in ongeveer hetzelfde formaat over. Voor 23 euro per stuk doe ik ze weg. Scheelt je 16 euro tov de lboxxen bij Hornbach.Thefirstikke schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:11:
Inmiddels heb ik wat Bosch blauw apparatuur verzameld en een logische stap om het overige klus spul in op te bergen is het aanschaffen van wat extra L-boxx-en.
Nu zie ik dat ze bij de Hornbach ook 'merkloze' L-boxx varianten verkopen voor best redelijke prijzen. Iemand ervaring mee?
Dan moet je naar de machine zoeken incl mbox (ZJ, RTJ, RMJ varianten). Het formaat waarmee ze worden geleverd dan.Puch-Maxi schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:17:
Ik zat dus ook even naar die verschillende s/I/m-boxxen te kijken, maar hoe weet je nou of je gereedschap erin past? In het voorbeeld van de M-Box, is er een soort overzicht waar je kunt zien welke machine bij welke M-Box hoort?
Ff paar dingenThefirstikke schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:11:
[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 13-11-2016 21:25 . Reden: Tiepvautjezs ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Volgens mij zijn het alleen lboxxen die automatisch aan elkaar klikken. Mbox, T-locs en Metalocs kan je ook zonder bevestigen stapelen. Daarnaast zijn Metalocs afgeleid van de "gewone" systainer, ook qua maatvoering.Fraggert schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:59:
[...]
Ff paar dingen![]()
Je kunt kijken naar de L-boxx waar het stuk gereedschap in geleverd wordt bjjv. op de site van toolnation ofzo. Daar staat bij welke maat lboxx er geleverdt wordt.
Heb je een item dat nooit geleverd wordt in een lboxx, zoals mijn Bosch GSR13, dan moet je ff opmeten welke je nodig hebt.
En voor wat het waard is, naast een zwikje Lboxxen (die ik laatst gekocht heb omdat ze zeer goedkoop waren met 20 euro per stuk) heb ik ook 2 metaloc boxen van metabo.
Die vind ik persoonlijk beter en handiger![]()
De metalocs hebben 1 sluiting en zijn dus handiger met 1 hand te openen.
Daarnaast zijn ze stapelbaar zonder dat ze verplicht aan elkaar vastklikken. Je kunt ze dus heel eenvoudig van elkaar afpakken. In mijn rek is dst met de lboxxen lastiger omdat ik dus met 2 handen miet ontgrendelen.
De metalocs kúnnen aan elkaar met de stalen sluiting, werkt perfect, maar hrt hoeft dus niet.
Daarnaast vind ik de maatvoering van de metalocs net ff wat prettiger. Die zijn wat hoger terwijl de lboxxen breder zijn.
Volgens mij klopt bovenstaande idd.Framoes schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:05:
[...]
Volgens mij zijn het alleen lboxxen die automatisch aan elkaar klikken. Mbox, T-locs en Metalocs kan je ook zonder bevestigen stapelen. Daarnaast zijn Metalocs afgeleid van de "gewone" systainer, ook qua maatvoering.
Het zijn dus de lboxxen die afwijken van alle andere systemen.
[ Voor 47% gewijzigd door Reinier op 13-11-2016 22:10 ]
Needavevogel0 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:08:
Vraagje waar ik online geen antwoord op kan vinden. Ik heb hier een GSR 14.4 met 2x 4.0 ah accu's. Zou ik deze accu's ook voor 18v apparaten kunnen gebruiken?
BS 18 LiVerstekbakker schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:31:
Even over iets anders dan de verpakkingen van gereedschap nu... Weet iemand hier het verschil tussen de Metabo BS 18 en de Metabo BS 18 Li? Alleen het uiterlijk of staat die Li echt ergens voor?
Wise enough to play the fool
Nope. Waarschijnlijk pas het niet, omdat de vorm van de accu ook anders is. Meestal zijn ze minder lang dan 18V accu's. Dit vanwege het aantal cellen dacht ik (14.4V = 4 * 3.6V cellen en 18V is 5 * 3.6V cellen).davevogel0 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:08:
Vraagje waar ik online geen antwoord op kan vinden. Ik heb hier een GSR 14.4 met 2x 4.0 ah accu's. Zou ik deze accu's ook voor 18v apparaten kunnen gebruiken?
Die quick is voor de prijs een zeer goeie machine. Heb hem ook en ben er zeer tevreden over. Voor 150 heb je m op Amazon.de met 2 x 2Ah accu en lader in koffer.Verstekbakker schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:25:
Ik heb zelf de BS 18 Li. Een vriend van mij zoekt nu ook een schroever en kwam die twee verschillende dus tegen...
Hij zit ook te kijken naar die Quick. Misschien dat hij die eens eerst moet proberen. Ik mis die functionaliteit niet, maar als je het nooit hebt gehad kun je het ook niet missen...
[ Voor 33% gewijzigd door Framoes op 13-11-2016 23:53 ]
Tja, je wilt toch ook wel iets waar een béétje fatsoenlijk geluid uit komt zeker?!Raymond schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:35:
Ik dacht ff een (bouw)-radiootje te scoren, maar allemensen wat is dat prijzig :0
Als ik een apparaat op accu wil (bosch 10,8V of Makita 18V) ben ik 70 euro voor een bosch kwijt of bijna het dubbele voor een Makita. En een universele bouwradio (op netstroom) kost ook doodleuk richting de 100 euro.
En een gewoon cheap radiootje lijkt ook niet te bestaan.
Waar zijn de tijden dat je voor een paar tientjes iets kon scoren waar herrie uit komt?
Ik heb gewoon zo een mini radio van AliExpress besteld. Kan gewoon stuk, is klein en handzaam om mee te nemen en als je geen HiFi wensen hebt tijdens het bouwen komt er ook gewoon een degelijk geluid uit:Raymond schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:35:
Ik dacht ff een (bouw)-radiootje te scoren, maar allemensen wat is dat prijzig :0
Als ik een apparaat op accu wil (bosch 10,8V of Makita 18V) ben ik 70 euro voor een bosch kwijt of bijna het dubbele voor een Makita. En een universele bouwradio (op netstroom) kost ook doodleuk richting de 100 euro.
En een gewoon cheap radiootje lijkt ook niet te bestaan.
Waar zijn de tijden dat je voor een paar tientjes iets kon scoren waar herrie uit komt?
[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 14-11-2016 07:23 ]
HeheNotna schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:21:
...Kan gewoon stuk...
Een echte bouwradio is leuk speelgoed, maar zoals Raymond al opmerkt; gewoon achterlijk duur. En tenzij je de ene bouwkeet voor de andere bouwkeet verwisselt op een wekelijkse basis, is het imo gewoon zonde van je geld.Atmoz schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:45:
[...]
Hehe![]()
Die van mij wordt gepromoot als een bijna onverwoestbare.
Dus heb ik 'm al vaker ter demonstratie van zeker 1 meter hoog laten vallenMaar inderdaad niet kapot te krijgen
Verwijderd
Goede reden om weer eens naar de kringloop te gaan en tevens te kijken naar verborgen (hand)gereedschap schattenVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:05:
Ik heb ook gewoon een oud radiootje ergens vandaan geplukt. Als je maar een beetje herrie hebt op de achtergrond is het wat mij betreft al zat.
Raymond schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:35:
K to the KillaZ
[ Voor 11% gewijzigd door Raymond op 14-11-2016 08:52 ]
DCB115 toch maar besteld. Mocht het niet werken dan gaat deze retour en koop ik alsnog een verhuistravo van 200W. Bedankt voor de hulp, ik post het resultaat zodra de lader binnen is!Vliegvlug schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:43:
[...]
En kan je de Dewalt DCB115 lader gebruiken, voor €39,99 bij gereedschapcentrum
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Slim plan!FloydRaalte schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:39:
DCB115 toch maar besteld.
Raymond schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:57:
Ik heb intussen bericht van de verkoopster: Voor 17,50 kan ik vanavond de draagbare radio ophalen. Een heuse philips, met CD, Radio en USB aansluiting (en misschien zelfs wel aux-in). Die kan over 3 maand gewoon terug op MP voor 15 euro.
En dit weekend hebben we dan lekker op z'n bouwvakkers 100% NL blèren, terwijl een stel vrienden ons helpen met schilderen/sauzen/behangen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

K to the KillaZ
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Wel opletten dat je de bedragen nog even langs wisselkoersen.nl (of vergelijkbare site haalt). De Pond is langzaam uit het dal aan het kruipen. 150 pond was 1,5 week terug €165 en nu €175.Sjoerdfoto schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:13:
Hier staan ook weer genoeg radio's tussen voor een aantrekkelijke prijs
http://www.axminster.co.u...&nR[visibility_search][=]\[0]=1&
Gelukkig heb ik niet zulke burenFraggert schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:33:
[...]
![]()
![]()
EEEEEEEeeeeeeeeeeeeen eeeeeeeiiiggggeeeen huuuuuiissssssssss....eeeeeen plek onderrrrrr de zooohoooohoooonnnnn
![]()
![]()
![]()
Revive the guild!
+1, was meer blij voor Raymond en zijn nieuwe huisjeJelte,89 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:53:
Gelukkig heb ik niet zulke burenik luister altijd zo tenenkrommend naar die Nederlandstalige teksten...
Verwijderd
Ik durf best eerlijk te zeggen dat ik klus met maar net wat aanstaat bij de scouting. Hier ben ik niet altijd tevreden overFraggert schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:04:
[...]
+1, was meer blij voor Raymond en zijn nieuwe huisje
metalhead hierzo
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 10:29 ]
Verwijderd
Ziet eruit als kinder speelgoed...c.lemmers schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:39:
Ik heb deze voor 25 euro nieuw op de kop getikt maar kan geen specificaties vinden
Iemand bekend met deze Machine
https://www.aldi-sued.de/...att-elektropneumatisches/
KillaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:05:
Als ik die ook nog moet halen laat het het Makita fanboy keurmerk aan jou over teacher

Dit ding ziet eruit als de mannesman/kinzo/$eigenmerk zoals je ze in elke bouwmarkt kan kopen. 1500 watt, 2 a 3 joule slagkracht. Zorg dat je hem goed blijft vullen met vet, dan gaan ze wel door.c.lemmers schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:39:
Ik heb deze voor 25 euro nieuw op de kop getikt maar kan geen specificaties vinden
Iemand bekend met deze Machine
https://www.aldi-sued.de/...att-elektropneumatisches/
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Engelse stekker en mogelijk 110V lader. Dat zou ik even uitzoeken.leecher schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:13:
Ik ben van plan de Makita CLX202AJ te bestellen bij axminster, maar hoe zit dat met de stekker bij zo'n engels model?
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Mooie aankopen zeg. Is er een grote klus op komst?Janar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:23:
Ik mag ook nog even een plasje doen in dit topic, zojuist het volgende besteld:
Bosch GSR 10,8V-EC met 2 x 2,5 AH in L-boxx
Bosch GDR 10,8V met L-boxx
Bosch GST 10,8V met 2,0 AH
Bosch GEX-125-1 AE in koffer
En nog wat schuurpapier voor de excenter.
Nu nog even kijken wat ik nodig denk te hebben.Het is onderhand al weer een aardig bedrag.
Dankzij dit topicdenk ik dat ik redelijk ben begonnen.
Nieuwbouwhuis wordt binnenkort opgeleverd. Heel veel werk is uitbesteed maar ik wil zelf ook nog wel wat doen. Daarnaast heb ik straks eindelijk plek om rotzooi te maken want we hebben een garageBrutalsranan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:34:
[...]
Mooie aankopen zeg. Is er een grote klus op komst?
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, want mij staat een vergelijkbare klus te wachtenJackbq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:52:
Begin volgend jaar wil ik een spoelbak infrezen in het werkblad, zodat er geen opstaande rand is.
Iemand ervaring met deze klus?
Ik heb een bovenfrees maar ben er nog niet over uit hoe ik de contouren van de spoelbak tot op de mm kan overbrengen. Ook vraag ik me af hoe ik het beste kan voorkomen dat er vocht in de opening trekt
Eerst een mal maken die exact past in een andere plank, daarna deze mal op je werkblad en deze volgen met je frees.Jackbq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:52:
Begin volgend jaar wil ik een spoelbak infrezen in het werkblad, zodat er geen opstaande rand is.
Ik heb een bovenfrees maar ben er nog niet over uit hoe ik de contouren van de spoelbak tot op de mm kan overbrengen. Ook vraag ik me af hoe ik het beste kan voorkomen dat er vocht in de opening trekt
Je mal zal dan kleiner moeten zijn, zodat je die kan volgen met een kopieer ring?Uncle Mel schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:32:
[...]
Eerst een mal maken die exact past in een andere plank, daarna deze mal op je werkblad en deze volgen met je frees.
Als je dan een fout maakt doe je dat iig niet in je werkblad maar in je mal.
goed punt, even snel gebruik van maken dan:Framoes schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:28:
[...]
Wel opletten dat je de bedragen nog even langs wisselkoersen.nl (of vergelijkbare site haalt). De Pond is langzaam uit het dal aan het kruipen. 150 pond was 1,5 week terug €165 en nu €175.

Je mal kan gewoon even groot zijn als je een freesbit gebruikt met geleidering (de woodworkers moeten even inaken op hoe zo'n ding in het nl heet)Jackbq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:36:
[...]
Je mal zal dan kleiner moeten zijn, zodat je die kan volgen met een kopieer ring?
Maar hoe krijg je die mal dan exact gelijk aan je spoelbak?
[ Voor 33% gewijzigd door Uncle Mel op 15-11-2016 14:42 ]
Haha nice! Heb die van mij net binnen.Uncle Mel schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:38:
[...]
goed punt, even snel gebruik van maken dan:
[afbeelding]
[...]
Je mal kan gewoon even groot zijn als je een freesbit gebruikt met geleidering (de woodworkers moeten even inaken op hoe zo'n ding in het nl heet)
Zit er bij je spoelbak geen template? anders natekenen met potlood?
K to the KillaZ
Op marktplaats bied iemand nieuwe gedore sets aan voor 180 euro. Hij komt uit omgeving Eindhoven. Is het wellicht een idee om deze set te halen en daarbij een losse set tangen van Knipex?Janar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:55:
[...]
Nieuwbouwhuis wordt binnenkort opgeleverd. Heel veel werk is uitbesteed maar ik wil zelf ook nog wel wat doen. Daarnaast heb ik straks eindelijk plek om rotzooi te maken want we hebben een garage![]()
Mijn oude boorschroefmachine(Makita 12V) is aan het einde van zijn latijn.
Er moet trouwens nog een werkbank komen en mogelijk nog een afkort/inval/cirkelzaag.
Daarnaast heb ik ook nog wat gewone tools opnieuw nodig omdat ik het oude heb lopen verwaarlozen.
Ik zat zelf even te denken aan deze set:
Carolus gereedschapkoffer
Nog maar even overwegen. De helft heb ik nog niet nodig, maar kan wel handig zijn om alvast te hebben.
Thanks voor de mini-reviewKillaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:43:
[...]
Haha nice! Heb die van mij net binnen.
- Hij past in de Mbox #3
- Hij komt met zaagblad, geleiderailtje en stofafzuiging
- Hij voelt goed aan. Kleine wobble op de baseplate die ik al had vernomen via een review. De wobble is minder dan de dikte van het zaagblad, vermoed dat dit weinig gaat uitmaken.
Sowieso ben ik een amateur, dus alles is beter dan mijn no-name cirkelzaag
Deze vraag hoort eigenlijk weer in het andere topicJackbq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:52:
[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 15-11-2016 15:49 ]
Revive the guild!
Die Gedore set zijn alleen doppen. Dat vind ik nogal veel geld.Brutalsranan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:54:
[...]
Op marktplaats bied iemand nieuwe gedore sets aan voor 180 euro. Hij komt uit omgeving Eindhoven. Is het wellicht een idee om deze set te halen en daarbij een losse set tangen van Knipex?
Als je Carolus wilt, kijk dan ook eens bij TBS Aachen of dichter bij huis: Zeelandtools.Ik heb een hele set van Carolus. Het is zeker okay, behalve de snelspanners. Daar zijn er 2 van de 4 al stuk.Janar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:55:
[...]
Nieuwbouwhuis wordt binnenkort opgeleverd. Heel veel werk is uitbesteed maar ik wil zelf ook nog wel wat doen. Daarnaast heb ik straks eindelijk plek om rotzooi te maken want we hebben een garage![]()
Mijn oude boorschroefmachine(Makita 12V) is aan het einde van zijn latijn.
Er moet trouwens nog een werkbank komen en mogelijk nog een afkort/inval/cirkelzaag.
Daarnaast heb ik ook nog wat gewone tools opnieuw nodig omdat ik het oude heb lopen verwaarlozen.
Ik zat zelf even te denken aan deze set:
Carolus gereedschapkoffer
Nog maar even overwegen. De helft heb ik nog niet nodig, maar kan wel handig zijn om alvast te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door L.N. op 15-11-2016 16:34 ]
Als je mogelijkheid hebt voor een strip of pen in/onder/door de zool kan je een "passer" maken. Gaatje in de strip en dit over een spijker/schroef die in het hart staat van de plaats waar de bak komen moet.Jackbq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:52:
[ Voor 26% gewijzigd door Teijgetje op 15-11-2016 16:32 ]
Dat werkt voor een ronde bak. Voor een rechthoekige bak kun je kijken wat de diameter is van de ronde hoeken is. Als je precies dat formaat frees neemt, kun je een rechthoekige mal maken door latten te klemmen op het blad. Je kunt dan makkelijk "droog" testen om te zien of je goed uitkomt. Het beste kun je eerst de rand frezen en vervolgens het gat zagen met een decoupeerzaag. Als je eerst freest voorkom je dat je bovenfrees kantelt. Voor het uitzagen heb je een flinke marge en is de zaagkant niet zichtbaar.Teijgetje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]
Als je mogelijkheid hebt voor een strip of pen in/onder/door de zool kan je een "passer maken. Gaatje in de strip en dit over een spijker/schroef die in het hart staat van de plaats waar de bak komen moet.
En dan een cirkeltje frezen, steeds iets dieper als het er uit moet.
En eerst je verzonken rand natuurlijk.
Inderdaad, er was geen vorm opgegeven.
[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 15-11-2016 16:43 ]
Even gecheckt. Ik hoop dat Carolus voorlopig voldoende is. Gedore is natuurlijk beter en ook gelijk een merk, maar voor een Noob zal dit eerst wel werken. Ik weet dat Knipex en Wiha beter zullen zijn voor bepaalde zaken, maar ik ben maar een kleine hobbyist. DieL.N. schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]
Als je Carolus wilt, kijk dan ook eens bij TBS Aachen of dichter bij huis: Zeelandtools.Ik heb een hele set van Carolus. Het is zeker okay, behalve de snelspanners. Daar zijn er 2 van de 4 al stuk.
Mocht je toch voor Gedore willen gaan, kijk dan eens naar deze set:
[afbeelding]
Ongeveer €85 inclusief verzenden
Of deze:
[afbeelding]
Ongeveer €255 inclusief verzenden.
Die set van wera is ervoor gemaakt ja. Deze draait soort van nee zodat het niet zo snel stuk gaat.GerbrandR schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:35:
]Ik heb een slagschroevendraaier besteld met 1/4 bitopname. Nu ben ik op zoek naar een goede impact bitset. Er zijn wederom zoveel verschillende meningen te vinden op internet.
Is deze set van Wera aan te raden?
https://www.amazon.de/gp/...5VY&coliid=I327Z8PBTLMV34
Ik zou ook graag zoiets erbij hebben:
https://www.amazon.de/gp/...5VY&coliid=I36FMLBZ3A440A
Er is niks slechts aan Carolus hoor. Is gewoon Gedore. Alleen wat minder afgewerkt en goedkoper.Janar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:25:
[...]
Even gecheckt. Ik hoop dat Carolus voorlopig voldoende is. Gedore is natuurlijk beter en ook gelijk een merk, maar voor een Noob zal dit eerst wel werken. Ik weet dat Knipex en Wiha beter zullen zijn voor bepaalde zaken, maar ik ben maar een kleine hobbyist. Die
Daarnaast nog maar even een echte zaag en dergelijke regelen.
En waarschijnlijk deze; naar mijn idee; bang for buck werkhoek:
https://www.hornbach.nl/s...elig/6131505/artikel.html
Je "]" staat er nog in van het kopiëren vanuit FOKGerbrandR schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:35:
]Ik heb een slagschroevendraaier besteld met 1/4 bitopname. Nu ben ik op zoek naar een goede impact bitset. Er zijn wederom zoveel verschillende meningen te vinden op internet.
Is deze set van Wera aan te raden?
https://www.amazon.de/gp/...5VY&coliid=I327Z8PBTLMV34
Ik zou ook graag zoiets erbij hebben:
https://www.amazon.de/gp/...5VY&coliid=I36FMLBZ3A440A

Die set heb ik, bevalt goed. Net de VDE spulletjes nog gebruikt (verhuisfittingen in m'n nieuwe huisL.N. schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]
Mocht je toch voor Gedore willen gaan, kijk dan eens naar deze set:
[afbeelding]
Ongeveer €85 inclusief verzenden
Haha, klopt. Die oranje set is vervangen door die zwarte uit mijn post denk ik. Die krijgt ook slechte reviews.Atmoz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:09:
[...]
Je "]" staat er nog in van het kopiëren vanuit FOK![]()
Als ik op Google naar dat nummer wat erbij staat (05057690001 ) zoek, dan krijg ik ook deze te zien:
[afbeelding]
Die heb ik zelf, en is de beste bitset wat ik ooit gehad heb![]()
Fijne behuizing, en mega goede bitsIk weet echter niet of die zwarte uit jou link dezelfde (kwaliteit) is... (hij is een stukje goedkoper, dus zal toch iets anders moeten zijn denk ik)
Ik meen iets van € 70,- ofzo.GerbrandR schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:22:
[...]
Haha, klopt. Die oranje set is vervangen door die zwarte uit mijn post denk ik. Die krijgt ook slechte reviews.
Wat kostte die oranje set?
Zal kijken of die nog ergens voor een goede prijs te vinden is.
[ Voor 38% gewijzigd door Atmoz op 15-11-2016 18:32 ]
|>
Daar zit idd een engelse stekker aan.leecher schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:13:
Ik ben van plan de Makita CLX202AJ te bestellen bij axminster, maar hoe zit dat met de stekker bij zo'n engels model?

Dat was de 680Z? mooi dat die niet hélemaal bare komt.KillaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:43:
[...]
- Hij komt met zaagblad, geleiderailtje en stofafzuiging
En als de bak niet rond is, maar vierkant met afgeronde hoeken.Teijgetje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]
Als je mogelijkheid hebt voor een strip of pen in/onder/door de zool kan je een "passer" maken. Gaatje in de strip en dit over een spijker/schroef die in het hart staat van de plaats waar de bak komen moet.
En dan een cirkeltje frezen, steeds iets dieper als het er uit moet.
En eerst je verzonken rand natuurlijk.
Moet je een mal maken omdat het bakgat er al inzit dan kan dit ook zo (van een ander plaatje hout).....en altijd perfect rond. Neem een 8mm frees (of 6 als jouw machine een spantang van 6 heeft) dan kan je de "steel" laten geleiden langs de mal als je geen kopieerring hebt. Eerst bijna langs de rand zodat als je de echte rand freest je maar weinig hoeft te verspanen.
Schuurpapiertje na om het mooi strak te krijgen als je niet helemaal glad bent (makkelijker dan met de frees het zuiver te maken), beetje (grond)lak en kit, en klaar is Jack.
Atmoz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:09:
Je "]" staat er nog in van het kopiëren vanuit FOK
Zon simpel zijgeleidertje.Framoes schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:20:
[...]
Thanks voor de mini-reviewDat geleidertje is dat zo'n zijgeleider of die geleider om 'm op een gewone geleiderail te kunnen gebruiken?
K to the KillaZ
In Duitsland leveren ze soms met de geleiderail-adapter. Die kost los €45 en ik wil de zaag ook met rail gebruiken, dus dan is bestellen in Duitsland het overwegen waard.KillaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:11:
[...]
Zon simpel zijgeleidertje.
Wel bruikbaar voor mij though
And Bob's your uncle ...
Dit is zo'n variant met afwijkende accu's, zou ik niet doen, je kan beter kijken naar één die met de reguliere Makita 18V accu's werkt.Scharnout schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:44:
Misschien een beetje vloeken in de kerk, maar bij de Gamma is deze Makita in de aanbieding. Ik moet deze week een nieuwe schroefboormachine hebben, maar als hij een beetje kan boren is dat ook fijn. Is dit dan een goede keus of verkeerd type/model?
Link naar Gamma pagina van de Makita accuboormachine DF457DWE 18 volt lithium-ion
[ Voor 30% gewijzigd door Vliegvlug op 16-11-2016 00:21 ]
Af en toe een schroefje in de muur. Plantenbakje maken, misschien een keer een gaatje boren. Ben niet echt een klusser, maar moet wel goed schroeven kunnen draaien. Budget is ongeveer 150.Vliegvlug schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:58:
[...]
Dit is zo'n variant met afwijkende accu's, zou ik niet doen, je kan beter kijken naar één die met de reguliere Makita 18V accu's werkt.
En afgezien daarvan; 60 minuten wachten tot een 1,3Ah accu vol is....
Met een van deze 18V BL machines kan je niet mis mee gaan.![]()
Maar serieus, hangt van je wensen en eisen af.
Heb zelf een DHP480 maar ook Bosch blauw 10,8V en die zijn ook erg fijn.
Dus wat wil je er mee gaan doen is de vraag en wat wil je er aan uitgeven?
And Bob's your uncle ...
[ Voor 27% gewijzigd door Vliegvlug op 16-11-2016 00:26 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq