[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.600 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Bedankt. De set is inmiddels besteld. Ik denk dat ik de draadloze accu's neem, en de gewone aan m'n vader geef.

Heb je de GSB al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

GerbrandR schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:38:

Bedankt. De set is inmiddels besteld. Ik denk dat ik de draadloze accu's neem, en de gewone aan m'n vader geef.

Heb je de GSB al gebruikt?
Nee, nog niet gebruikt. Zal ook nog wel effe duren denk ik. Ik heb nog zijn grotere broer, en die is al gebruikt, dus die zal ik eerder nemen om die nieuwe te sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 15:32
Weet iemand ook een goede oplossing om pir platen op maat te zagen. Ben met de zolder isolatie bezig. Heb nu de talmeter gebruikt maar om nou te zeggen dat dat heel efficient werkt :X

Heb al even gezocht naar een gradenboog en hoekmeter. 100 euro gaat mij veel te ver voor dit klusje. Iemand andere ideeën hierbij?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat is precies je uitdaging? Niet het zagen an sich begrijp ik, maar het handig meten en zaaglijnen uitzetten op de platen?

Misschien wat meer info over de ruimte waar je aan het werk bent en waar je nu tegenaanloopt bij werken met enkel een rolmaat?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Nee zagen an sich gaat prima in die platen. Meer het meten en uitzetten van de zaaglijnen.

De ruimte is een dak onder een hoe van tussen de 35 en 45 graden. Ben nu met de kopse kanten van het huis bezig, Eigenlijk de kopse muren zeg maar /\ maar de gordingen maken het niet bepaald makelijk.

Ik doe het nu meer schaal 1 op oog >:) icm lukt aardig maar kost een hoop tijd. Boel zet ik uiteindelijk vast met flexibele pur. Dus echt mm werk is het niet.

Found it
http://www.hornbach.nl/sh...haak/7671627/artikel.html

Ik maar zoeken op gradenboog en hoekmeter 8)7 was in de veronderstelling dat een winkelhaak altijd haaks was

[ Voor 19% gewijzigd door Appie Heijn op 13-11-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
Appie Heijn schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:22:
Nee zagen an sich gaat prima in die platen. Meer het meten en uitzetten van de zaaglijnen.

De ruimte is een dak onder een hoe van tussen de 35 en 45 graden. Ben nu met de kopse kanten van het huis bezig, Eigenlijk de kopse muren zeg maar /\ maar de gordingen maken het niet bepaald makelijk.

Ik doe het nu meer schaal 1 op oog >:) icm lukt aardig maar kost een hoop tijd. Boel zet ik uiteindelijk vast met flexibele pur. Dus echt mm werk is het niet.

Found it

Ik maar zoeken op gradenboog en hoekmeter 8)7 was in de veronderstelling dat een winkelhaak altijd haaks was
Zocht je geen zweihaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:27
Appie Heijn schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:22:

Found it

Een winkelhaak is ook altijd 90 graden.
Als hij verstelbaar is heet het een zwaaihaak (of zwei of zweihaak).

Edit; had even een reactie verder moeten lezen....... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 13-11-2016 11:49 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Fraggert schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:46:
[...]
hoi, welkom en dikke complimenten voor je log-lamp _/-\o_
Dik gaaf d:)b
Thanks!
Vliegvlug schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:43:
[...]
Ik zou niet met omvormers gaan klooien, de betere kosten waarschijnlijk meer dan een europese lader en het is onhandig.
Wat ik begrepen heb wordt de Amerikaanse 20V Max lijn in Europa 18V XR genoemd
En kan je de Dewalt DCB115 lader gebruiken,
Puch-Maxi schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:44:
Inderdaad, schroef je lader eens open. Clive Mitchell heeft hetzelfde gedaan met een Ryobi:
YouTube: How to convert Ryobi P117 charger from 120V to 230V use.
Waarschijnlijk moet ik zoals Vliegvlug aangeeft de DCB115 kopen. Ik heb de lader even open gemaakt en een foto gemaakt. Ik kan best met een soldeerbout overweg maar als ik die Youtube filmpjes zie dan wordt dat me toch iets te gortig...

Blijkt dat er 1 elco in zit van 200V 150uf. Niet om te bouwen dus als ik het goed begrijp...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zf8Lst0lFdORwEK3vnVGsiWb/full.jpg

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
FloydRaalte schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:45:
[...]

Thanks!

[...]

[...]

Waarschijnlijk moet ik zoals Vliegvlug aangeeft de DCB115 kopen. Ik heb de lader even open gemaakt en een foto gemaakt. Ik kan best met een soldeerbout overweg maar als ik die Youtube filmpjes zie dan wordt dat me toch iets te gortig...

Blijkt dat er 1 elco in zit van 200V 150uf. Niet om te bouwen dus als ik het goed begrijp...
[afbeelding]
Als dit niet kan en de EU lader de US accu's niet oplaad, zul je waarschijnlijk hier accu's moeten aanschaffen. Ik geloof dat Dewalt accu's relatief goedkoop zijn en je hebt sowieso straks een set van 700 euro (of meer) voor de prijs van een paar accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
FloydRaalte schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:45:
[...]
[afbeelding]
Als dat het enige is / zou zijn, is het gewoon om te bouwen hoor, maar dan moet die bewuste elco uiteraard ook vervangen worden, anders krijg je troep.

Mocht je je hier niet zeker bij voelen, is het misschien beter om een andere lader te halen.
Ik kan me niet voorstellen dat de accu's niet laden in de EU lader, aangezien die (zoals in dit topic ook al een paar keer besproken over Milwaukee) gewoon gelijk zijn, maar anders aangeprezen worden (max vs nominale spanning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
[...]

Ik zou niet met omvormers gaan klooien, de betere kosten waarschijnlijk meer dan een europese lader en het is onhandig.

Wat ik begrepen heb wordt de Amerikaanse 20V Max lijn in Europa 18V XR genoemd

En kan je de Dewalt DCB115 lader gebruiken, voor €39,99 bij gereedschapcentrum

[afbeelding]

Type nummer DCB115 komt overeen met de amerikaanse lader alleen staat er dan 20V Max ipv XR op de sticker.

Zie Amazon amerika:

[afbeelding]
Wel apart dat het Europese model meer pinnetjes in de connector lijkt te hebben...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
Xander schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:40:
[...]

Wel apart dat het Europese model meer pinnetjes in de connector lijkt te hebben...
Denk het niet hoor, kijk nog maar eens goed naar de foto, de middelste 3 pinnen zijn gesplitst, de buitenste 2 niet.
zie onderandere http://www.toolstop.co.uk...oduct/DEW-DCB115-GB-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Ah. Dat verklaart waarom ik er 8 telde. :$

Lijkt me dat die lader een goede kans van slagen heeft. d:)b

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
Idd, heb 1 geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Inmiddels heb ik wat Bosch blauw apparatuur verzameld en een logische stap om het overige klus spul in op te bergen is het aanschaffen van wat extra L-boxx-en.
Nu zie ik dat ze bij de Hornbach ook 'merkloze' L-boxx varianten verkopen voor best redelijke prijzen. Iemand ervaring mee?

http://www.hornbach.nl/sh...-136/6119480/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Thefirstikke schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:11:
Inmiddels heb ik wat Bosch blauw apparatuur verzameld en een logische stap om het overige klus spul in op te bergen is het aanschaffen van wat extra L-boxx-en.
Nu zie ik dat ze bij de Hornbach ook 'merkloze' L-boxx varianten verkopen voor best redelijke prijzen. Iemand ervaring mee?

Dat is gewoon een l-boxx. Er staat alleen geen bosch op. Je hebt ook varianten van wiha, gedore, fischer enz. Het is gewoon een goed product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Klopt, dat zijn precies dezelfde van Sortimo. Kijk ook eens op MP of eBay, kan ook voordelig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
Ik zat dus ook even naar die verschillende s/I/m-boxxen te kijken, maar hoe weet je nou of je gereedschap erin past? In het voorbeeld van de M-Box, is er een soort overzicht waar je kunt zien welke machine bij welke M-Box hoort?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Even over iets anders dan de verpakkingen van gereedschap nu... Weet iemand hier het verschil tussen de Metabo BS 18 en de Metabo BS 18 Li? Alleen het uiterlijk of staat die Li echt ergens voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Li zou de versie met Lithium Ion accu moeten zijn. Maar vziw is een BS18 een model dat altijd met Li accu's geleverd werd. Dus vraag is dan even wat je waat ziet, en dan met name die zonder de Li aanduiding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

Ik weet niet of je specifiek Lboxxen wil, of dat je andere boxen ook overweegt. Ik heb toevallig net een paar nieuwe Mboxen van Makita in ongeveer hetzelfde formaat over. Voor 23 euro per stuk doe ik ze weg. Scheelt je 16 euro tov de lboxxen bij Hornbach.

/onbeschaamd promoten.
Puch-Maxi schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:17:
Ik zat dus ook even naar die verschillende s/I/m-boxxen te kijken, maar hoe weet je nou of je gereedschap erin past? In het voorbeeld van de M-Box, is er een soort overzicht waar je kunt zien welke machine bij welke M-Box hoort?
Dan moet je naar de machine zoeken incl mbox (ZJ, RTJ, RMJ varianten). Het formaat waarmee ze worden geleverd dan.

Boormachines vaak nr. 2, cirkelzaag en Boorhamers (de grotere met afzuiging) nr. 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ff paar dingen :)

Je kunt kijken naar de L-boxx waar het stuk gereedschap in geleverd wordt bjjv. op de site van toolnation ofzo. Daar staat bij welke maat lboxx er geleverdt wordt.

Heb je een item dat nooit geleverd wordt in een lboxx, zoals mijn Bosch GSR13, dan moet je ff opmeten welke je nodig hebt.

En voor wat het waard is, naast een zwikje Lboxxen (die ik laatst gekocht heb omdat ze zeer goedkoop waren met 20 euro per stuk) heb ik ook 2 metaloc boxen van metabo.

Die vind ik persoonlijk beter en handiger :P

De metalocs hebben 1 sluiting en zijn dus handiger met 1 hand te openen.

Daarnaast zijn ze stapelbaar zonder dat ze verplicht aan elkaar vastklikken. Je kunt ze dus heel eenvoudig van elkaar afpakken. In mijn rek is dat met de lboxxen lastiger omdat ik dus met 2 handen moet ontgrendelen.

De metalocs kúnnen aan elkaar met de stalen sluiting, werkt perfect, maar het hoeft dus niet.

Daarnaast vind ik de maatvoering van de metalocs net ff wat prettiger. Die zijn wat hoger terwijl de lboxxen breder zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 13-11-2016 21:25 . Reden: Tiepvautjezs ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Fraggert schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:59:
[...]

Ff paar dingen :)

Je kunt kijken naar de L-boxx waar het stuk gereedschap in geleverd wordt bjjv. op de site van toolnation ofzo. Daar staat bij welke maat lboxx er geleverdt wordt.

Heb je een item dat nooit geleverd wordt in een lboxx, zoals mijn Bosch GSR13, dan moet je ff opmeten welke je nodig hebt.

En voor wat het waard is, naast een zwikje Lboxxen (die ik laatst gekocht heb omdat ze zeer goedkoop waren met 20 euro per stuk) heb ik ook 2 metaloc boxen van metabo.

Die vind ik persoonlijk beter en handiger :P

De metalocs hebben 1 sluiting en zijn dus handiger met 1 hand te openen.

Daarnaast zijn ze stapelbaar zonder dat ze verplicht aan elkaar vastklikken. Je kunt ze dus heel eenvoudig van elkaar afpakken. In mijn rek is dst met de lboxxen lastiger omdat ik dus met 2 handen miet ontgrendelen.

De metalocs kúnnen aan elkaar met de stalen sluiting, werkt perfect, maar hrt hoeft dus niet.

Daarnaast vind ik de maatvoering van de metalocs net ff wat prettiger. Die zijn wat hoger terwijl de lboxxen breder zijn.
Volgens mij zijn het alleen lboxxen die automatisch aan elkaar klikken. Mbox, T-locs en Metalocs kan je ook zonder bevestigen stapelen. Daarnaast zijn Metalocs afgeleid van de "gewone" systainer, ook qua maatvoering.

Het zijn dus de lboxxen die afwijken van alle andere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:23
Vraagje waar ik online geen antwoord op kan vinden. Ik heb hier een GSR 14.4 met 2x 4.0 ah accu's. Zou ik deze accu's ook voor 18v apparaten kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Framoes schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:05:
[...]

Volgens mij zijn het alleen lboxxen die automatisch aan elkaar klikken. Mbox, T-locs en Metalocs kan je ook zonder bevestigen stapelen. Daarnaast zijn Metalocs afgeleid van de "gewone" systainer, ook qua maatvoering.

Het zijn dus de lboxxen die afwijken van alle andere systemen.
Volgens mij klopt bovenstaande idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Atmoz, lees ik nou dat je een i-Boxx hebt maar dat je die nog niet kende? Dat verbaast me van je als Bosch Blauw-liefhebber :) Wordt tijd dat je de Active Racks en LS-Boxxen van Sortimo gaat bekijken :P

Never mind, ik haal even twee figuren door elkaar O-)

Ik heb nog een bak vol kleine meuk besteld, o.a. Torx-bitjes met wat meer lenge (57mm geloof ik) en een paar setjes werkhandschoenen. Maar die zijn direct door m'n dochter geconfisqueerd :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mwh5a3fNXfwJ2TQjqqDzt8h2/full.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Reinier op 13-11-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
davevogel0 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:08:
Vraagje waar ik online geen antwoord op kan vinden. Ik heb hier een GSR 14.4 met 2x 4.0 ah accu's. Zou ik deze accu's ook voor 18v apparaten kunnen gebruiken?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Ik dacht ff een (bouw)-radiootje te scoren, maar allemensen wat is dat prijzig :0

Als ik een apparaat op accu wil (bosch 10,8V of Makita 18V) ben ik 70 euro voor een bosch kwijt of bijna het dubbele voor een Makita. En een universele bouwradio (op netstroom) kost ook doodleuk richting de 100 euro.

En een gewoon cheap radiootje lijkt ook niet te bestaan.

Waar zijn de tijden dat je voor een paar tientjes iets kon scoren waar herrie uit komt? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Verstekbakker schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:31:
Even over iets anders dan de verpakkingen van gereedschap nu... Weet iemand hier het verschil tussen de Metabo BS 18 en de Metabo BS 18 Li? Alleen het uiterlijk of staat die Li echt ergens voor?
BS 18 Li

BS 18

BS 18 met LiHd accu's m

Enige verschil wat ik zo zie is dat de BS 18 iets lichter is. Weet ook niet waar de Li voor staat.

Voor zover ik weet is bij Metabo altijd het instap model zonder extra aanduidingen. Dus de BS 18. Daarna krijg je midden segment BS 18 LT en top segment BS 18 LTX.

BS = Bohrschrauber oid (boormachine)
SB = Slagbohrschrauber oid (klopboormachine)
BL = Brushless
Q/Quick = Snelwisselkop (handig!)
I = nieuwere modellen (BV BS 18 LTX Q BL I is opvolger van BS 18 LTX Quick BL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb zelf de BS 18 Li. Een vriend van mij zoekt nu ook een schroever en kwam die twee verschillende dus tegen...

Hij zit ook te kijken naar die Quick. Misschien dat hij die eens eerst moet proberen. Ik mis die functionaliteit niet, maar als je het nooit hebt gehad kun je het ook niet missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Li = ledjes met laadtoestand op de batterij?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Nee accu's zijn eigenlijk losse artikelnummers. Alles heeft leds, de Li power rood, de Li-HD groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
davevogel0 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:08:
Nope. Waarschijnlijk pas het niet, omdat de vorm van de accu ook anders is. Meestal zijn ze minder lang dan 18V accu's. Dit vanwege het aantal cellen dacht ik (14.4V = 4 * 3.6V cellen en 18V is 5 * 3.6V cellen).

Alleen Panasonic maakt volgens mij machines die op zowel 14.4V als 18V accu's werken.
Verstekbakker schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:25:
Ik heb zelf de BS 18 Li. Een vriend van mij zoekt nu ook een schroever en kwam die twee verschillende dus tegen...

Hij zit ook te kijken naar die Quick. Misschien dat hij die eens eerst moet proberen. Ik mis die functionaliteit niet, maar als je het nooit hebt gehad kun je het ook niet missen...
Die quick is voor de prijs een zeer goeie machine. Heb hem ook en ben er zeer tevreden over. Voor 150 heb je m op Amazon.de met 2 x 2Ah accu en lader in koffer.

[ Voor 33% gewijzigd door Framoes op 13-11-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Raymond schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:35:
Ik dacht ff een (bouw)-radiootje te scoren, maar allemensen wat is dat prijzig :0

Als ik een apparaat op accu wil (bosch 10,8V of Makita 18V) ben ik 70 euro voor een bosch kwijt of bijna het dubbele voor een Makita. En een universele bouwradio (op netstroom) kost ook doodleuk richting de 100 euro.

Waar zijn de tijden dat je voor een paar tientjes iets kon scoren waar herrie uit komt? :o
Tja, je wilt toch ook wel iets waar een béétje fatsoenlijk geluid uit komt zeker?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter

Ik heb gewoon zo een mini radio van AliExpress besteld. Kan gewoon stuk, is klein en handzaam om mee te nemen en als je geen HiFi wensen hebt tijdens het bouwen komt er ook gewoon een degelijk geluid uit:

https://www.aliexpress.co...te-Black/32590415087.html?

of

https://www.aliexpress.co...-PL-310ET/1502765819.html?

of

https://www.aliexpress.co...function/32233518147.html?

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 14-11-2016 07:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Hehe _/-\o_

Die van mij wordt gepromoot als een bijna onverwoestbare.
Dus heb ik 'm al vaker ter demonstratie van zeker 1 meter hoog laten vallen >:) Maar inderdaad niet kapot te krijgen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Atmoz schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:45:
[...]

Hehe _/-\o_

Die van mij wordt gepromoot als een bijna onverwoestbare.
Dus heb ik 'm al vaker ter demonstratie van zeker 1 meter hoog laten vallen >:) Maar inderdaad niet kapot te krijgen 8)
Een echte bouwradio is leuk speelgoed, maar zoals Raymond al opmerkt; gewoon achterlijk duur. En tenzij je de ene bouwkeet voor de andere bouwkeet verwisselt op een wekelijkse basis, is het imo gewoon zonde van je geld.

Ik heb die mini radio nu ruim 3 jaar en ondanks dat de batterij ermee opgehouden is (note: er zit een Nokia 3310 batterij in :') ) heeft hij tot nu toe alles weten te overleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook gewoon een oud radiootje ergens vandaan geplukt. Als je maar een beetje herrie hebt op de achtergrond is het wat mij betreft al zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Kaasplank schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:05:
Ik heb ook gewoon een oud radiootje ergens vandaan geplukt. Als je maar een beetje herrie hebt op de achtergrond is het wat mij betreft al zat.
Goede reden om weer eens naar de kringloop te gaan en tevens te kijken naar verborgen (hand)gereedschap schatten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

d:)b Kratradio bouwen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb op MP een draagbare radio gevonden die zelfs usb heeft voor tientjeswerk.
Verkoopster woont in de buurt, dus hopelijk vanavond ophalen.

Als we klaar zijn met klussen, kan ik mn eigen draagbare radio weer uit 1 van de 150 dozen zoeken en daar weer gebruik van maken :P

En verkoop ik deze weer, voor 5 euro minder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik heb gewoon zo'n BT speakertje, je plugt dat ding ergens in een stopcontact en connect met je telefoon.

Word je gebeld? Geen geklooi met vieze handen op je telefoon of je handschoenen uitdoen (ja ik ben zo'n wijf) --> Gewoon grote knop op de speaker drukken en lullen.

Als je telefoon leeg raakt, trap je hem ernaast onder de lader.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Een "echte" bouwradio kost inderdaad wat meer, maar is ook echt wel even wat anders dan die "prulletjes" (nofi) wat hierboven van Aliexpress komen... Hij kan zoals gezegd tegen een (enorm) stootje en regen, is tevens een verlengkabel + stekkerdoos-station, laad accu's (kan teven op dezelfde accu werken) op, zorgt voor veilige huisvesting van je telefoon, heeft USB, SD, etc... Bovendien komt er genoeg (en goed :9) geluid uit voor een heel bouwterrein. Tja, dan vind ik het niet gek dat 't iets meer kost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het mag ook wel wat meer kosten, net zo goed als dat ik het er niet voor over hoef te hebben wanneer ik een radiootje zoek voor als ik aan het sauzen ben :P

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond op 14-11-2016 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Overigens Zaterdag de Mbox'jes binnen gekregen:

Makita1

Makita2

Waren de boxen van de multitool, dus stickers even eraf gehaald :). Nu kijken of de onderste de DHS660 kan hebben :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

[...]
En kan je de Dewalt DCB115 lader gebruiken, voor €39,99 bij gereedschapcentrum
DCB115 toch maar besteld. Mocht het niet werken dan gaat deze retour en koop ik alsnog een verhuistravo van 200W. Bedankt voor de hulp, ik post het resultaat zodra de lader binnen is!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slim plan! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 17-09 12:37
Leuk al jullie dure spullen!
Even mijn ervaring delen met een multitool van de Action....

Moest even wat gezaagd worden en geen decoupeerzaag in de buurt, maar wel een Action... die hebben kennelijk een multidinges voor zagen, schaven en schuren :D

Het zagen viel me alles mee, ging best soepel en netjes recht. Het schuren was een drama. Schuurpapiertje vliegt rond, blijft met geen mogelijkheid op zn plek zitten, gelukkig hadden we ook gewoon schuurpapier bij de Action gepakt :o)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb intussen bericht van de verkoopster: Voor 17,50 kan ik vanavond de draagbare radio ophalen. Een heuse philips, met CD, Radio en USB aansluiting (en misschien zelfs wel aux-in). Die kan over 3 maand gewoon terug op MP voor 15 euro.

En dit weekend hebben we dan lekker op z'n bouwvakkers 100% NL blèren, terwijl een stel vrienden ons helpen met schilderen/sauzen/behangen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:57:
Ik heb intussen bericht van de verkoopster: Voor 17,50 kan ik vanavond de draagbare radio ophalen. Een heuse philips, met CD, Radio en USB aansluiting (en misschien zelfs wel aux-in). Die kan over 3 maand gewoon terug op MP voor 15 euro.

En dit weekend hebben we dan lekker op z'n bouwvakkers 100% NL blèren, terwijl een stel vrienden ons helpen met schilderen/sauzen/behangen :+
*O* *O* *O* EEEEEEEeeeeeeeeeeeeen eeeeeeeiiiggggeeeen huuuuuiissssssssss....eeeeeen plek onderrrrrr de zooohoooohoooonnnnn *O* *O* *O*

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:Y)

En als je wilt is er ook nog een 2009 versie van. Bovenstaande stamt uit 1992 :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

We weten natuurlijk wat voor radio ik heb...

Afbeeldingslocatie: http://www.ihlcanada.com/assets/images/19282.jpg

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Als ik die ook nog moet halen laat het het Makita fanboy keurmerk aan jou over teacher :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Hier staan ook weer genoeg radio's tussen voor een aantrekkelijke prijs :)
http://www.axminster.co.u...sibility_search][=][0]=1&

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:13:
Hier staan ook weer genoeg radio's tussen voor een aantrekkelijke prijs :)
http://www.axminster.co.u...&nR[visibility_search][=]\[0]=1&
Wel opletten dat je de bedragen nog even langs wisselkoersen.nl (of vergelijkbare site haalt). De Pond is langzaam uit het dal aan het kruipen. 150 pond was 1,5 week terug €165 en nu €175.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Fraggert schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:33:
[...]

*O* *O* *O* EEEEEEEeeeeeeeeeeeeen eeeeeeeiiiggggeeeen huuuuuiissssssssss....eeeeeen plek onderrrrrr de zooohoooohoooonnnnn *O* *O* *O*

d:)b
Gelukkig heb ik niet zulke buren ;) ik luister altijd zo tenenkrommend naar die Nederlandstalige teksten...

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jelte,89 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:53:
Gelukkig heb ik niet zulke buren ;) ik luister altijd zo tenenkrommend naar die Nederlandstalige teksten...
+1, was meer blij voor Raymond en zijn nieuwe huisje

metalhead hierzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:04:
[...]

+1, was meer blij voor Raymond en zijn nieuwe huisje

metalhead hierzo ;)
Ik durf best eerlijk te zeggen dat ik klus met maar net wat aanstaat bij de scouting. Hier ben ik niet altijd tevreden over |:(

Als ik alleen, thuis, aan het klussen ben, kan Godsmack, Disturbed, etc geen kwaad _/-\o_

In de on-topic dingen:
Recent een DIY inspiratiebron tegengekomen op de jootoobs:
YouTube: michaelcthulhu

Hij maakt lomp grote fantasie wapens enzo. En hij heeft een leuk accent!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 15:53
Ik heb deze voor 25 euro nieuw op de kop getikt maar kan geen specificaties vinden
Iemand bekend met deze Machine
https://www.aldi-sued.de/...att-elektropneumatisches/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c.lemmers schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:39:
Ik heb deze voor 25 euro nieuw op de kop getikt maar kan geen specificaties vinden
Ziet eruit als kinder speelgoed...

De reden dat je geen informatie kan vinden:
https://www.aldi.us/en/grocery-home/home-goods/workzone/

Het is Aldi huismerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

KillaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:05:
Als ik die ook nog moet halen laat het het Makita fanboy keurmerk aan jou over teacher :+
:+

Mn echte klusradio is de paint splattered versie van dit beest:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvanschaikconsultancy.nl/radiomuseum/sharp/Sharp%20WQ-t251.jpg
Nieuw gekocht ergens in mijn vroege tienerjaren.
c.lemmers schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:39:
Dit ding ziet eruit als de mannesman/kinzo/$eigenmerk zoals je ze in elke bouwmarkt kan kopen. 1500 watt, 2 a 3 joule slagkracht. Zorg dat je hem goed blijft vullen met vet, dan gaan ze wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 15-09 17:13
Ik ben van plan de Makita CLX202AJ te bestellen bij axminster, maar hoe zit dat met de stekker bij zo'n engels model?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
leecher schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:13:
Ik ben van plan de Makita CLX202AJ te bestellen bij axminster, maar hoe zit dat met de stekker bij zo'n engels model?
Engelse stekker en mogelijk 110V lader. Dat zou ik even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:55
Begin volgend jaar wil ik een spoelbak infrezen in het werkblad, zodat er geen opstaande rand is.
Iemand ervaring met deze klus?
Ik heb een bovenfrees maar ben er nog niet over uit hoe ik de contouren van de spoelbak tot op de mm kan overbrengen. Ook vraag ik me af hoe ik het beste kan voorkomen dat er vocht in de opening trekt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Janar
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

Ik mag ook nog even een plasje doen in dit topic, zojuist het volgende besteld:

Bosch GSR 10,8V-EC met 2 x 2,5 AH in L-boxx
Bosch GDR 10,8V met L-boxx
Bosch GST 10,8V met 2,0 AH
Bosch GEX-125-1 AE in koffer
En nog wat schuurpapier voor de excenter.

Nu nog even kijken wat ik nodig denk te hebben. 8)7 Het is onderhand al weer een aardig bedrag.

Dankzij dit topic _/-\o_ denk ik dat ik redelijk ben begonnen.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Janar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:23:
Ik mag ook nog even een plasje doen in dit topic, zojuist het volgende besteld:

Bosch GSR 10,8V-EC met 2 x 2,5 AH in L-boxx
Bosch GDR 10,8V met L-boxx
Bosch GST 10,8V met 2,0 AH
Bosch GEX-125-1 AE in koffer
En nog wat schuurpapier voor de excenter.

Nu nog even kijken wat ik nodig denk te hebben. 8)7 Het is onderhand al weer een aardig bedrag.

Dankzij dit topic _/-\o_ denk ik dat ik redelijk ben begonnen.
Mooie aankopen zeg. Is er een grote klus op komst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Brutalsranan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:34:
[...]

Mooie aankopen zeg. Is er een grote klus op komst?
Nieuwbouwhuis wordt binnenkort opgeleverd. Heel veel werk is uitbesteed maar ik wil zelf ook nog wel wat doen. Daarnaast heb ik straks eindelijk plek om rotzooi te maken want we hebben een garage :9~

Mijn oude boorschroefmachine(Makita 12V) is aan het einde van zijn latijn.

Er moet trouwens nog een werkbank komen en mogelijk nog een afkort/inval/cirkelzaag.
Daarnaast heb ik ook nog wat gewone tools opnieuw nodig omdat ik het oude heb lopen verwaarlozen.

Ik zat zelf even te denken aan deze set:
Carolus gereedschapkoffer

Nog maar even overwegen. De helft heb ik nog niet nodig, maar kan wel handig zijn om alvast te hebben.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Jackbq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:52:
Begin volgend jaar wil ik een spoelbak infrezen in het werkblad, zodat er geen opstaande rand is.
Ik heb een bovenfrees maar ben er nog niet over uit hoe ik de contouren van de spoelbak tot op de mm kan overbrengen. Ook vraag ik me af hoe ik het beste kan voorkomen dat er vocht in de opening trekt
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, want mij staat een vergelijkbare klus te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Eerst een mal maken die exact past in een andere plank, daarna deze mal op je werkblad en deze volgen met je frees.

Als je dan een fout maakt doe je dat iig niet in je werkblad maar in je mal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Uncle Mel schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:32:
[...]

Eerst een mal maken die exact past in een andere plank, daarna deze mal op je werkblad en deze volgen met je frees.

Als je dan een fout maakt doe je dat iig niet in je werkblad maar in je mal.
Je mal zal dan kleiner moeten zijn, zodat je die kan volgen met een kopieer ring?
Maar hoe krijg je die mal dan exact gelijk aan je spoelbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:28:
[...]

Wel opletten dat je de bedragen nog even langs wisselkoersen.nl (of vergelijkbare site haalt). De Pond is langzaam uit het dal aan het kruipen. 150 pond was 1,5 week terug €165 en nu €175.
goed punt, even snel gebruik van maken dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zuIqP3zpSPDEN8mzNtZa9ok4/full.png
Jackbq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:36:
[...]

Je mal zal dan kleiner moeten zijn, zodat je die kan volgen met een kopieer ring?
Maar hoe krijg je die mal dan exact gelijk aan je spoelbak?
Je mal kan gewoon even groot zijn als je een freesbit gebruikt met geleidering (de woodworkers moeten even inaken op hoe zo'n ding in het nl heet)

Zit er bij je spoelbak geen template? anders natekenen met potlood?

[ Voor 33% gewijzigd door Uncle Mel op 15-11-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Uncle Mel schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:38:
[...]

goed punt, even snel gebruik van maken dan:

[afbeelding]

[...]

Je mal kan gewoon even groot zijn als je een freesbit gebruikt met geleidering (de woodworkers moeten even inaken op hoe zo'n ding in het nl heet)

Zit er bij je spoelbak geen template? anders natekenen met potlood?
Haha nice! Heb die van mij net binnen.

- Hij past in de Mbox #3
- Hij komt met zaagblad, geleiderailtje en stofafzuiging
- Hij voelt goed aan. Kleine wobble op de baseplate die ik al had vernomen via een review. De wobble is minder dan de dikte van het zaagblad, vermoed dat dit weinig gaat uitmaken.

Sowieso ben ik een amateur, dus alles is beter dan mijn no-name cirkelzaag :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Janar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:55:
[...]

Nieuwbouwhuis wordt binnenkort opgeleverd. Heel veel werk is uitbesteed maar ik wil zelf ook nog wel wat doen. Daarnaast heb ik straks eindelijk plek om rotzooi te maken want we hebben een garage :9~

Er moet trouwens nog een werkbank komen en mogelijk nog een afkort/inval/cirkelzaag.
Daarnaast heb ik ook nog wat gewone tools opnieuw nodig omdat ik het oude heb lopen verwaarlozen.

Nog maar even overwegen. De helft heb ik nog niet nodig, maar kan wel handig zijn om alvast te hebben.
Op marktplaats bied iemand nieuwe gedore sets aan voor 180 euro. Hij komt uit omgeving Eindhoven. Is het wellicht een idee om deze set te halen en daarbij een losse set tangen van Knipex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
KillaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:43:
[...]

Haha nice! Heb die van mij net binnen.

- Hij past in de Mbox #3
- Hij voelt goed aan. Kleine wobble op de baseplate die ik al had vernomen via een review. De wobble is minder dan de dikte van het zaagblad, vermoed dat dit weinig gaat uitmaken.

Sowieso ben ik een amateur, dus alles is beter dan mijn no-name cirkelzaag :+
Thanks voor de mini-review ;) Dat geleidertje is dat zo'n zijgeleider of die geleider om 'm op een gewone geleiderail te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Deze vraag hoort eigenlijk weer in het andere topic ;)

Maar in Jip en Janneke taal:

Het blad moet je toch inzagen voor de rest van de spoelbak, de spoelbak erin laten vallen en aftekenen, (anders is er op de website van de fabrikant vast wel een sjabloon te vinden) Wat betreft de mal, dit moet een vierkant bakje worden met dezelfde vormen als je spoelbak wat bovenop het werkblad ligt. je bent dan even de maatvoering nodig van zijkant bovenfrees tot aan de frees zelf, en die maat die hieruit komt, is weer de maat van mal tot afgetekende spoelbak...

Edit: Als je freest, frees dan met de smalle ronde kant, deze kant heeft overal dezelfde afstand tot frees

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 15-11-2016 15:49 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Brutalsranan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:54:
[...]

Op marktplaats bied iemand nieuwe gedore sets aan voor 180 euro. Hij komt uit omgeving Eindhoven. Is het wellicht een idee om deze set te halen en daarbij een losse set tangen van Knipex?
Die Gedore set zijn alleen doppen. Dat vind ik nogal veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
Janar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:55:
[...]

Als je Carolus wilt, kijk dan ook eens bij TBS Aachen of dichter bij huis: Zeelandtools.Ik heb een hele set van Carolus. Het is zeker okay, behalve de snelspanners. Daar zijn er 2 van de 4 al stuk.

Mocht je toch voor Gedore willen gaan, kijk dan eens naar deze set:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81JQGoVzHDL._SL1500_.jpg

Ongeveer €85 inclusief verzenden

Of deze:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71SrMYgM8UL._SL1200_.jpg

Ongeveer €255 inclusief verzenden.

[ Voor 3% gewijzigd door L.N. op 15-11-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Als je mogelijkheid hebt voor een strip of pen in/onder/door de zool kan je een "passer" maken. Gaatje in de strip en dit over een spijker/schroef die in het hart staat van de plaats waar de bak komen moet.
En dan een cirkeltje frezen, steeds iets dieper als het er uit moet.
En eerst je verzonken rand natuurlijk.

Moet je een mal maken omdat het bakgat er al inzit dan kan dit ook zo (van een ander plaatje hout).....en altijd perfect rond. Neem een 8mm frees (of 6 als jouw machine een spantang van 6 heeft) dan kan je de "steel" laten geleiden langs de mal als je geen kopieerring hebt. Eerst bijna langs de rand zodat als je de echte rand freest je maar weinig hoeft te verspanen.
Schuurpapiertje na om het mooi strak te krijgen als je niet helemaal glad bent (makkelijker dan met de frees het zuiver te maken), beetje (grond)lak en kit, en klaar is Jack.

[ Voor 26% gewijzigd door Teijgetje op 15-11-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:53

orf

Teijgetje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]

Als je mogelijkheid hebt voor een strip of pen in/onder/door de zool kan je een "passer maken. Gaatje in de strip en dit over een spijker/schroef die in het hart staat van de plaats waar de bak komen moet.
Dat werkt voor een ronde bak. Voor een rechthoekige bak kun je kijken wat de diameter is van de ronde hoeken is. Als je precies dat formaat frees neemt, kun je een rechthoekige mal maken door latten te klemmen op het blad. Je kunt dan makkelijk "droog" testen om te zien of je goed uitkomt. Het beste kun je eerst de rand frezen en vervolgens het gat zagen met een decoupeerzaag. Als je eerst freest voorkom je dat je bovenfrees kantelt. Voor het uitzagen heb je een flinke marge en is de zaagkant niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
orf schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:34:
[...]

Dat werkt voor een ronde bak.
Inderdaad, er was geen vorm opgegeven.
Voor een vierkante met ronde hoeken zaag je eerst de bak uit, legt hem op in de plaat en tekent de rand af. Waarna je dit uitzaagt en alle randen met schuurpapier zuiver vlak/recht/rond maakt als je geen invalcirkelzaag hebt voor de rechte lijnen (dus met de decoupeer net binnen de lijntjes blijven, niet erbuiten).
En dan kan je de rand weer als geleider gebruiken als je frees even dik is als de schacht.

En dan inderdaad de rand infrezen en daarna de bak uitzagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 15-11-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

L.N. schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]

Als je Carolus wilt, kijk dan ook eens bij TBS Aachen of dichter bij huis: Zeelandtools.Ik heb een hele set van Carolus. Het is zeker okay, behalve de snelspanners. Daar zijn er 2 van de 4 al stuk.

[afbeelding]

Of deze:

[afbeelding]

Ongeveer €255 inclusief verzenden.
Even gecheckt. Ik hoop dat Carolus voorlopig voldoende is. Gedore is natuurlijk beter en ook gelijk een merk, maar voor een Noob zal dit eerst wel werken. Ik weet dat Knipex en Wiha beter zullen zijn voor bepaalde zaken, maar ik ben maar een kleine hobbyist. Die

Daarnaast nog maar even een echte zaag en dergelijke regelen.

En waarschijnlijk deze; naar mijn idee; bang for buck werkhoek:

https://www.hornbach.nl/s...elig/6131505/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
]Ik heb een slagschroevendraaier besteld met 1/4 bitopname. Nu ben ik op zoek naar een goede impact bitset. Er zijn wederom zoveel verschillende meningen te vinden op internet.

Is deze set van Wera aan te raden?
https://www.amazon.de/gp/...5VY&coliid=I327Z8PBTLMV34

Ik zou ook graag zoiets erbij hebben:

https://www.amazon.de/gp/...5VY&coliid=I36FMLBZ3A440A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
GerbrandR schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:35:
]Ik heb een slagschroevendraaier besteld met 1/4 bitopname. Nu ben ik op zoek naar een goede impact bitset. Er zijn wederom zoveel verschillende meningen te vinden op internet.

Die set van wera is ervoor gemaakt ja. Deze draait soort van nee zodat het niet zo snel stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Janar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:25:
[...]

Even gecheckt. Ik hoop dat Carolus voorlopig voldoende is. Gedore is natuurlijk beter en ook gelijk een merk, maar voor een Noob zal dit eerst wel werken. Ik weet dat Knipex en Wiha beter zullen zijn voor bepaalde zaken, maar ik ben maar een kleine hobbyist. Die

Daarnaast nog maar even een echte zaag en dergelijke regelen.

En waarschijnlijk deze; naar mijn idee; bang for buck werkhoek:

https://www.hornbach.nl/s...elig/6131505/artikel.html
Er is niks slechts aan Carolus hoor. Is gewoon Gedore. Alleen wat minder afgewerkt en goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

GerbrandR schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:35:

Je "]" staat er nog in van het kopiëren vanuit FOK :P

Als ik op Google naar dat nummer wat erbij staat (05057690001 ) zoek, dan krijg ik ook deze te zien:

Afbeeldingslocatie: https://probin.com/media/catalog/product/cache/14/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/z/ez-4013288000002-05057690001_63.jpg

Die heb ik zelf, en is de beste bitset wat ik ooit gehad heb _/-\o_
Fijne behuizing, en mega goede bits 8) Ik weet echter niet of die zwarte uit jou link dezelfde (kwaliteit) is... (hij is een stukje goedkoper, dus zal toch iets anders moeten zijn denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

L.N. schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]

[afbeelding]

Die set heb ik, bevalt goed. Net de VDE spulletjes nog gebruikt (verhuisfittingen in m'n nieuwe huis :P ). Het bankhamertje is erg fijn. De sleutels gebruik ik niet vaak maat ook die zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Atmoz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:09:
[...]

Als ik op Google naar dat nummer wat erbij staat (05057690001 ) zoek, dan krijg ik ook deze te zien:

[afbeelding]

Die heb ik zelf, en is de beste bitset wat ik ooit gehad heb _/-\o_
Fijne behuizing, en mega goede bits 8) Ik weet echter niet of die zwarte uit jou link dezelfde (kwaliteit) is... (hij is een stukje goedkoper, dus zal toch iets anders moeten zijn denk ik)
Haha, klopt. Die oranje set is vervangen door die zwarte uit mijn post denk ik. Die krijgt ook slechte reviews.

Wat kostte die oranje set?
Zal kijken of die nog ergens voor een goede prijs te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

GerbrandR schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:22:
[...]

Haha, klopt. Die oranje set is vervangen door die zwarte uit mijn post denk ik. Die krijgt ook slechte reviews.

Wat kostte die oranje set?
Zal kijken of die nog ergens voor een goede prijs te vinden is.
Ik meen iets van € 70,- ofzo.

[edit]

Oh, € 80,- zie ik: https://www.toolspecialis...OD-4vCkq9ACFZUK0wodLHELew

Maar zal vast nog ergens goedkoper te vinden zijn als je effe zoekt :)

[edit2]

Hmzz, denk dat je niet veel lager dan € 70,- uit komt.
Zelfs op Ebay.de zijn ze nog vrij prijzig: http://www.ebay.de/sch/i....&_nkw=5057690001&_sacat=0

[ Voor 38% gewijzigd door Atmoz op 15-11-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Of zo'n setje; https://www.weragereedsch...-delig-4013288179814.html

Weragereedschap.nl is sowieso nog een tip om je kooplust op te wekken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

leecher schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:13:
Daar zit idd een engelse stekker aan.
Afbeeldingslocatie: https://www.kenable.co.uk/images/fig_8_plug_uk_3_pin.jpg

Je kan een verloopje scoren, je kan er een andere stekker aan zetten, je kan er een ander snoer opzetten (bijvoorbeeld bestellen bij kruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
KillaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:43:
[...]
Dat was de 680Z? mooi dat die niet hélemaal bare komt.

Mboxen enzo gebruik ik niet in het dagelijks leven, op mijn flat heb ik alleen de meterkast om gereedschap op te ruimen dus geen plek voor :+ (in de berging komt het niet te staan, daar is al 3 keer ingebroken, niet meer sinds ik een camera heb opgehangen maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Teijgetje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:
[...]

Als je mogelijkheid hebt voor een strip of pen in/onder/door de zool kan je een "passer" maken. Gaatje in de strip en dit over een spijker/schroef die in het hart staat van de plaats waar de bak komen moet.

Moet je een mal maken omdat het bakgat er al inzit dan kan dit ook zo (van een ander plaatje hout).....en altijd perfect rond. Neem een 8mm frees (of 6 als jouw machine een spantang van 6 heeft) dan kan je de "steel" laten geleiden langs de mal als je geen kopieerring hebt. Eerst bijna langs de rand zodat als je de echte rand freest je maar weinig hoeft te verspanen.
Schuurpapiertje na om het mooi strak te krijgen als je niet helemaal glad bent (makkelijker dan met de frees het zuiver te maken), beetje (grond)lak en kit, en klaar is Jack.
En als de bak niet rond is, maar vierkant met afgeronde hoeken.
Dit zijn de enige bakken die ik tot nu toe geplaatst heb, en dan de opbouw variant.
Ook hier was het toch al even spannend om een gat in je op maat gemaakte blad te zagen.

In je achterhoofd weet je maar al te goed dat je maar 1 kans hebt voor zulke klussen.
Omdat een verzonken bak toch praktischer is, wil ik nu dus een stap verder gaan en verzinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Atmoz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:09:
_O- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Framoes schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:20:
[...]

Thanks voor de mini-review ;) Dat geleidertje is dat zo'n zijgeleider of die geleider om 'm op een gewone geleiderail te kunnen gebruiken?
Zon simpel zijgeleidertje.

Wel bruikbaar voor mij though

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
KillaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:11:
[...]

Zon simpel zijgeleidertje.

Wel bruikbaar voor mij though
In Duitsland leveren ze soms met de geleiderail-adapter. Die kost los €45 en ik wil de zaag ook met rail gebruiken, dus dan is bestellen in Duitsland het overwegen waard.

Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Misschien een beetje vloeken in de kerk, maar bij de Gamma is deze Makita in de aanbieding. Ik moet deze week een nieuwe schroefboormachine hebben, maar als hij een beetje kan boren is dat ook fijn. Is dit dan een goede keus of verkeerd type/model?
Link naar Gamma pagina van de Makita accuboormachine DF457DWE 18 volt lithium-ion

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:12

Vliegvlug

Flight Simple

Scharnout schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:44:
Misschien een beetje vloeken in de kerk, maar bij de Gamma is deze Makita in de aanbieding. Ik moet deze week een nieuwe schroefboormachine hebben, maar als hij een beetje kan boren is dat ook fijn. Is dit dan een goede keus of verkeerd type/model?
Link naar Gamma pagina van de Makita accuboormachine DF457DWE 18 volt lithium-ion
Dit is zo'n variant met afwijkende accu's, zou ik niet doen, je kan beter kijken naar één die met de reguliere Makita 18V accu's werkt.
En afgezien daarvan; 60 minuten wachten tot een 1,3Ah accu vol is... 8)7.

Met een van deze 18V BL machines kan je niet mis mee gaan. >:)

Maar serieus, hangt van je wensen en eisen af.

Heb zelf een DHP480 maar ook Bosch blauw 10,8V en die zijn ook erg fijn.

Dus wat wil je er mee gaan doen is de vraag en wat wil je er aan uitgeven?

[ Voor 30% gewijzigd door Vliegvlug op 16-11-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Vliegvlug schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:58:
[...]

Dit is zo'n variant met afwijkende accu's, zou ik niet doen, je kan beter kijken naar één die met de reguliere Makita 18V accu's werkt.
En afgezien daarvan; 60 minuten wachten tot een 1,3Ah accu vol is... 8)7.

Met een van deze 18V BL machines kan je niet mis mee gaan. >:)

Maar serieus, hangt van je wensen en eisen af.

Heb zelf een DHP480 maar ook Bosch blauw 10,8V en die zijn ook erg fijn.

Dus wat wil je er mee gaan doen is de vraag en wat wil je er aan uitgeven?
Af en toe een schroefje in de muur. Plantenbakje maken, misschien een keer een gaatje boren. Ben niet echt een klusser, maar moet wel goed schroeven kunnen draaien. Budget is ongeveer 150.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:12

Vliegvlug

Flight Simple

Voor schroeven met een beetje boren erbij zou ik dan voor zoiets gaan:
Bosch GSR 10,8-2-Li met 2x 2Ah accu in L-boxx.
Ben je nog goedkoper uit ook met €117 plus €10 verzendkosten

GSR is zonder klopfunctie, maar je hebt ook een GSB met dus ligt een beetje aan de muur die je hebt en of je die €20 extra wilt uitgeven.

Maar er zijn ook andere combinaties mogelijk die meer of minder kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door Vliegvlug op 16-11-2016 00:26 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.