Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TimDJ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:25
magician2000 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:28:
[...]

Die 9x hogere rente is uiteraard ook weer een wassen neus. Dit gaat enkel goed totdat ze dit stopzetten (bij een te hoge rente bij andere banken) of er zit een grens aan.
Of wat zouden ze doen bij negatieve rente?

Freelance Drupal developer

• Rav
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
TimDJ schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:23:
[...]
Of wat zouden ze doen bij negatieve rente?
9x zo negatief als de rest :) Je moet je belofte wel houden als dat je toevallig uitkomt he.

...

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:40
Datisraar schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Die Bunq link gebruik ik ook nooit. En tussen Bunq en andere banken (behalve ABN AMRO) heb je toch geen Instant Payment, dus bij verkoop is het gelijk naast een betalingsverzoek ook overboeken naar mijn Rabo van andere banken, behalve Bunq. Dan staat het er ook gelijk op bij mijn Rabo.
Heb aardig wat verkocht via Tweakers V&A (en Marktplaats), altijd de bunq.me betaalverzoek gebruikt sinds ik bij ze zit (sinds augustus 2019 ongeveer) en nog nooit issues gehad eerlijk gezegd. Het geld was ook altijd meteen bij me binnen en ik heb wel betalingen gezien vanaf verschillende banken (Rabo, ASN, ING, en ABN AMRO idd).

Ook geen mensen gehad die aangaven dat ze het niet vertrouwen oid (maar Tweakers zijn vaak wat beter op de hoogte gok ik :P ).

Mijn website

• robv73
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:56
Gebruik de bunq.me link al een aantal jaartjes met regelmaat en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Dat is overigens niet te zeggen van de "credit" card (ook de nieuwste).... Dit is al op verschillende plekken geweigerd. Hotel in Duitsland, Webwinkel in de UK, Autoverhuur in Spanje....

Bij bunq support aangegeven maar is nooit iets uitgekomen helaas. Inmiddels toch maar een ICS Visa kaart ernaast in gebruik....

• Cerenas
Cerenas schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:03:
Sinds een paar updates terug laadt mijn overzicht van specifieke rekeningen niet eens omdat ik AdGuard Home in m'n netwerk heb draaien. Deze blokkeert Segment o.a.. Als ik op 4G de de overzicht van een rekening open gaat het weer prima.

Voorheen had ik hier geen problemen mee, maar lijkt wel alsof ze agressiever data zijn gaan verzamelen oid.

Verder tevreden bunq klant hoor.
Kreeg een paar dagen terug de melding dat ze mijn bug report opgelost hebben. Zag een update in de Play Store, geïnstalleerd en ze hebben het daadwerkelijk gefixt, dus dat is top. :)
robv73 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:58:
Gebruik de bunq.me link al een aantal jaartjes met regelmaat en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Dat is overigens niet te zeggen van de "credit" card (ook de nieuwste).... Dit is al op verschillende plekken geweigerd. Hotel in Duitsland, Webwinkel in de UK, Autoverhuur in Spanje....

Bij bunq support aangegeven maar is nooit iets uitgekomen helaas. Inmiddels toch maar een ICS Visa kaart ernaast in gebruik....
Beetje jammer dat je er niet blind op kan vertrouwen dan inderdaad. Heb zelf gelukkig nog geen issues ondervonden met de bunq credit card (in IJsland en Japan). In Japan keken ze mij alleen af en toe vreemd aan als ze mijn bunq credit card zagen (omdat het er niet uit ziet als een standaard credit card met embossing gok ik).

Had het in IJsland zelfs andersom. Ik wilde tanken voor m'n huurauto en probeerde in eerste instantie bijn bunq maestro card, die werkte niet. Toen mijn ABN AMRO maestro card, werkte ook niet, daarna mijn ABN AMRO credit card, ook al niet en als laatst de bunq credit card en die werkte wel. 8)7

[Voor 46% gewijzigd door Cerenas op 19-02-2021 10:52]

Mijn website

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:31
Column van de Consumentenbond:

"Wij van Wc-eend adviseren… Bunq-bank"

[Voor 4% gewijzigd door kwon op 19-02-2021 16:14]

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:17
We hebben de bank gevraagd de gewraakte teksten per omgaande te verwijderen.
Achteraf teksten aanpassen of pagina's verwijderen, daar is bunq dan wél weer heel goed in!

:+

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
bunq: “zie je nou wel, zelfs WC-eend adviseert bunq!”

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:38

Nicap

Tsssk....

Maar ja. Eigenlijk doet de consumentenbond wel een beetje hetzelfde. Veel klanten melden al heel lang dat ze naam Iban check wilden hebben.
Ja de consumentenbond heeft deze klachten ook gemeld aan bunq. Maar wie zegt dat de naam Iban check er door de consumentenbond is gekomen? Omdat er zo kort tussen zat lijkt me dat ze er al mee bezig waren. Maar nu wordt het zo gebracht dat de consumentenbond er voor heeft gezorgd dat bunq de Iban check heeft geïmplementeerd.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Bunq verzint gewoon quotes, veel treuriger kan echt niet. Zeggen dat je iemand citeert en dan zelf een tekst verzinnen. Een communicatie-meisje met meer dan 1 maand ervaring had geweten dat dit met een boomerang terugkomt. Of bunq heeft did niet in dienst, of Ali dacht er anders over ;). Ik gok het laatste.

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:56
Wat een clowns af en toe. Alsof ze het er om doen

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
mwa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:37:
Wat een clowns af en toe. Alsof ze het er om doen
De rot begint aan de top.

Met datacenters - waar Ali mee begon - had hij niet zoveel last van kritische consumenten.

Nu komen zijn dwangmatigheid als een boomerang terug.

[Voor 3% gewijzigd door Glup op 24-02-2021 11:25]

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:22
Na 3 jaar lid te zijn geweest van Bunq, heb ik het idee als klant dat Bunq en ik uit elkaar groeien en overweeg ik naar ING te gaan. In het begin was ik erg enthousiast, maar dat is nu na 3 jaar aan het verdwijnen door allerlei teleurstellingen. Ik had vorig jaar mijn SNS rekening opgezegd wegens geen Apple Pay, naar Bunq met de 13 maanden overstap service . Die loopt binnenkort af. Heeft iemand al ervaringen van degene die juist weer van Bunq overgestapt is naar een andere bank, met de overstap service? Hoe ging dat ?

[Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 23-02-2021 09:55]

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:03
Datisraar schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:53:
Heeft iemand al ervaringen van degene die juist weer van Bunq overgestapt is naar een andere bank, met de overstap service? Hoe ging dat ?
Ik ben vorig jaar bij bunq weggegaan. Daarbij het ik geen gebruik gemaakt van de overstapservice, dat deed ik ook niet toen ik naar bunq ging. Ik heb mijn bunq rekening nog twee maanden aangehouden en had al een overzicht van de actieve incasso's (staan natuurlijk ook in bunq) dus ik heb iedereen aangeschreven of het online aangepast. De mutaties kosten je een uurtje maar vervolgens ben je niet afhankelijk van een IT-systeem. Mijn vriendin is van bunq naar ING gegaan, wel met de overstapservice en dat ging niet helemaal top. Af en toe kwamen betalingen toch nog bij bunq terecht.

4225 Wp (8 x 325 Wp oost & 5 x 325 Wp west)

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:50
Timmy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Af en toe kwamen betalingen toch nog bij bunq terecht.
De overstapservice handelt ook geen betalingen af, alleen incasso's. Voor betalingen die je ontvangt zoals de belastingdienst en je werkgever moet je altijd zelf de rekening doorgeven

• Datisraar
Timmy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Ik ben vorig jaar bij bunq weggegaan. Daarbij het ik geen gebruik gemaakt van de overstapservice, dat deed ik ook niet toen ik naar bunq ging. Ik heb mijn bunq rekening nog twee maanden aangehouden en had al een overzicht van de actieve incasso's (staan natuurlijk ook in bunq) dus ik heb iedereen aangeschreven of het online aangepast. De mutaties kosten je een uurtje maar vervolgens ben je niet afhankelijk van een IT-systeem. Mijn vriendin is van bunq naar ING gegaan, wel met de overstapservice en dat ging niet helemaal top. Af en toe kwamen betalingen toch nog bij bunq terecht.
Dank voor je reactie. Dat kan natuurlijk ook; alles zelf over laten zetten bij instanties ipv overstap service. De wegenbelasting moet je bijvoorbeeld sowieso zelf ook regelen. Heb je in die twee maanden nog de betaalde easy green (voorheen premium) 8€ per maand aangehouden of gelijk gedowngrade naar de gratis Bunq travel Card rekening?

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:41
Wellicht zie ik het over het hoofd, maar kun je in de bunq app zien welke betalingen met een bepaalde credit card zijn gedaan?

Ik wil graag een overzicht van wat ik met mijn metal card heb betaald en wat met mijn virtuele credit card is betaald.

Last.fm op Tweakers!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
dixet schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:22:
De overstapservice handelt ook geen betalingen af, alleen incasso's. Voor betalingen die je ontvangt zoals de belastingdienst en je werkgever moet je altijd zelf de rekening doorgeven
De overstapservice handelt betalingen wel af, die horen op je nieuwe bankrekening binnen te komen. Er zijn wel uitzonderingen, dus het werkt inderdaad niet altijd. Zie de voorwaarden onder 3.1

Voor het doorgeven van nieuwe betalingen kan je dit inderdaad beter zelf regelen. Er schijnen wel bedrijven/instellingen te zijn waar dit automatisch kan maar er is voor zover ik weet geen lijst van. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit automatisch ging, maar ik krijg niet van heel veel bedrijven geld gestort dus dat is ook zo over gezet.

Mijn ervaring met de incasso's is trouwens ook wisselend. Veel werkt wel, maar er zijn er toch altijd een paar waarbij het niet lukt. Wat dat betreft is het inderdaad meestal makkelijker om het gewoon allemaal met de hand te doen, dan weet je in ieder geval zeker dat je iedereen een bericht hebt gestuurd.

• Timmy
dixet schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:22:
JeroenE zegt het al... De overstapservice zou je als klant helemaal moeten ontzorgen bij incassos en overboekingen. Bij de verhuizing van bunq naar ING ging dit helaas regelmatig fout bij een aantal bedrijven die niet tot de uitzonderingen behoren.

[Voor 6% gewijzigd door Timmy op 23-02-2021 17:33]

• Batavia
  • Nu online
tAnk schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:05:
Wellicht zie ik het over het hoofd, maar kun je in de bunq app zien welke betalingen met een bepaalde credit card zijn gedaan?

Ik wil graag een overzicht van wat ik met mijn metal card heb betaald en wat met mijn virtuele credit card is betaald.
Als je op een betaling zelf klikt staat dit er gewoon bij (de naam die je je kaart gegeven hebt)

• dixet
Timmy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:31:
[...]

JeroenE zegt het al... De overstapservice zou je als klant helemaal moeten ontzorgen bij incassos en overboekingen. Bij de verhuizing van bunq naar ING ging dit helaas regelmatig fout bij een aantal bedrijven die niet tot de uitzonderingen behoren.
Volgens mij heb ik wat last van m'n korte termijngeheugen 8)7

• tAnk
Batavia schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Als je op een betaling zelf klikt staat dit er gewoon bij (de naam die je je kaart gegeven hebt)
Maar dat zou betekenen dat ik alle betalingen handmatig langs moet?

Last.fm op Tweakers!

• Batavia
  • Nu online
tAnk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:13:
[...]

Maar dat zou betekenen dat ik alle betalingen handmatig langs moet?
Helaas wel ja

Of de api gebruiken

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik zit zowel zakelijk als privé 100% bij bunq. Nu zo'n 3 jaar. Ik ben erg blij met:

- Meerdere rekeningen zonder gezeik
- Automatische incasso afhandeling
- ZeroFX

Maar ik ben meer en meer ontevreden over:

- Klantenservice. In het begin werd ik echt snel en goed geholpen, nu steeds meer "Oh meneer, doe A", Ja ik zeg net dat ik A en B al heb gedaan dus je kunt gelijk C doen. "Oh, oh oh, ja, okay, we gaan er wat mee doen". Radiostilte..... Ik mis gewoon telefonisch contact nu ;(
Uberhaupt hoe moeilijk support te vinden, en terug te vinden is 8)7

- Usability van de app sinds V3. Ja ze hebben wel een paar dingetjes verbeterd (sinds V3 release, je pas is nu weer toegankelijker en je kan delen inklappen), maar mijn primaire pijnpunt, de opstarttijd van de app is niet verholpen. Op trage verbindingen sta ik soms echt bijna 30 seconden te wachten op calls / loaders tot ik mijn pas kan wisselen, in V2 was dit _echt_ _veel_ _sneller_.

- Al dat gezeik over die bomen en community.

- De enorme upsell voor nog duurdere abonnementen op kaarten en CO2 reductie shizzle. Euh, bunq, ik betaal €20 / maand voor m'n pack en dat vind ik eigenlijk al genoeg (vergeleken andere banken).

Kortom, het "innovatief" bankieren is er nog, maar de app en alles erom heen is echt om zeep geholpen. Eigenlijk is de enige reden dat ik er nog zit de "meerdere rekeningen zonder gezeik". Als ze daar aan gaan nibbelen ben ik weg.

</rant>

[Voor 12% gewijzigd door marowi op 24-02-2021 11:28]

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• tAnk
marowi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:24:
Maar ik ben meer en meer ontevreden over:

- Klantenservice. In het begin werd ik echt snel en goed geholpen, nu steeds meer "Oh meneer, doe A", Ja ik zeg net dat ik A en B al heb gedaan dus je kunt gelijk C doen. "Oh, oh oh, ja, okay, we gaan er wat mee doen". Radiostilte..... Ik mis gewoon telefonisch contact nu ;(
Uberhaupt hoe moeilijk support te vinden, en terug te vinden is 8)7
Ik heb nu helaas een soortgelijke ervaring. Een van mijn virtuele credit cards is opeens geblokkeerd. Kan gebeuren. Initieel gaven ze aan; hij is niet geblokkeerd. Vervolgens na aandringen loopt er een onderzoek. Maar ik krijg geen updates, dus ik vraag er een aantal dagen later om en er is nog altijd niks nieuws te melden. Ja, ik kan mijn metal card gebruiken... zucht.

Nu weer een paar dagen later wil ik opnieuw om een update vragen in het ticket... is de mogelijkheid er niet meer. Heb nu een nieuw ticket geopend en aangegeven dat ik echt pissig ben. Verdomme zeg!

Last.fm op Tweakers!

• Datisraar
tAnk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb nu helaas een soortgelijke ervaring. Een van mijn virtuele credit cards is opeens geblokkeerd. Kan gebeuren. Initieel gaven ze aan; hij is niet geblokkeerd. Vervolgens na aandringen loopt er een onderzoek. Maar ik krijg geen updates, dus ik vraag er een aantal dagen later om en er is nog altijd niks nieuws te melden. Ja, ik kan mijn metal card gebruiken... zucht.

Nu weer een paar dagen later wil ik opnieuw om een update vragen in het ticket... is de mogelijkheid er niet meer. Heb nu een nieuw ticket geopend en aangegeven dat ik echt pissig ben. Verdomme zeg!
Dat is ook een van de redenen waarom ik een vertrek bij Bunq, na 3 jaar overweeg. Als het allemaal goed loopt dan kun je chatten en mailen, maar bij problemen met je bankrekening moet je (snel) kunnen schakelen via de telefoon (die er bij Bunq niet is). Al die poeha met die socials en bomen kan ik natuurlijk negeren bij het bankieren bij Bunq maar het zit voor mij in de weg.
John Do vond Bunq zo geweldig voor hem en zijn vrouw dat ze max 25 bankrekeningnummers kunnen aanmaken. Dat was 3 jaar geleden ook mijn idee. Maar inmiddels zit ik ook bij de andere Fin techs als N26, Vivid en Revolut. Dat zijn ook potjes geworden. Dus zijn al die 25 bankrekeningnummers bij Bunq voor mij niet meer nodig. De enige reden bij Bunq voor mij is dat je binnen 5 dagen automatische incasso's kan goed keuren. Dat laatste is bij geen andere bank voor zover ik dat ken. Jammer hoor Bunq, het idee is goed maar de ontwikkeling gaat voor mij de verkeerde kant op en zit mij steeds meer te ergeren. En dat terwijl ik gek ben op de diverse Fin techs die inmiddels de afgelopen jaren zijn ontstaan.

[Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 24-02-2021 12:23]

• emile
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-06 13:21
Datisraar schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:15:
[...]
Als het allemaal goed loopt dan kun je chatten en mailen, maar bij problemen met je bankrekening moet je (snel) kunnen schakelen via de telefoon (die er bij Bunq niet is).
Dit was ook één van de redenen voor mij om weg te gaan. Als je een deel van je vermogen bij bunq hebt staan en je hebt een backup, is het niet erg om niet te kunnen bellen. Op een gegeven moment had ik bunq als enige bank en bedacht me toen dat als telefoon en portemonnee gestolen zouden worden, ik helemaal niks zou kunnen. Het geeft me toch wel rust dat ik nu iemand om hulp kan vragen, de bank kan bellen en snel de boel kan laten blokkeren...

• Schildpadje
  • Niet online
Datisraar schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:15:
[...]
. De enige reden bij Bunq voor mij is dat je binnen 5 dagen automatische incasso's kan goed keuren. Dat laatste is bij geen andere bank voor zover ik dat ken. J
Bij de Rabobank zie je de komende incasso's gewoon in het overzicht (toekomst), en kan je ze eventueel weigeren. (en als je te laat bent altijd via de app stoneren) Geen idee waarom ik zou moeten willen om automatische incasso's iedere keer goed te keuren. Daarvoor is het een automatische incasso..

• dixet
Schildpadje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:25:
[...]
Bij de Rabobank zie je de komende incasso's gewoon in het overzicht (toekomst), en kan je ze eventueel weigeren. (en als je te laat bent altijd via de app stoneren) Geen idee waarom ik zou moeten willen om automatische incasso's iedere keer goed te keuren. Daarvoor is het een automatische incasso..
Juist in deze tijd van het jaar vind ik dit een handige functie. De incasso's staan bij bunq op automatisch accepteren tot een bepaald bedrag. Ik krijg nu van ieder bedrijf die z'n tarieven omhoog heeft gedaan een melding. Is toch even een momentje dat je er aan herinnerd wordt om eventueel te gaan shoppen naar een andere aanbieder.
Samen met m'n vriendin heb ik een rekening bij de rabobank. Als je daar het zelfde wilt moet je kijken welke automatische incasso's klaarstaan en daarna die incasso's in de vorige maand gaan opzoeken om te zien of de prijs is veranderd.

Ook wordt je bij bunq geattendeerd op extra incasso's die een bedrijf doet. Een tweede incasso in dezelfde maand wordt niet automatisch geaccepteerd. Denk aan de zorgverzekeraar die gebruikt eigen risico incasseert, de energiemaatschappij die de jaarafrekening incasseert.

natuurlijk zou het nog mooier zijn als bedrijven je netjes laten weten dat het abonnement/de dienst duurder wordt. Of dat ze een extra incasso gaan doen. Heb vorig jaar de energiemaatschappij gestorneerd omdat ze plotseling veel meer incasseerden. Bleken ze het voorschotbedrag te hebben aangepast, maar even vergeten dat ook te vertellen. Bij bunq zie je dat meteen!

• Datisraar
Dat is ook de enige feature die voor mij belangrijk is: de afrekening/maand incasso van mijn creditcard is niet altijd dezelfde dag en ook het bedrag verschilt. Ik heb Bunq als extra rekening, niet als hoofdbank. Als er dan een incasso komt heb ik iets langer de tijd om de rekening aan te vullen, voordat ik de incasso ook door laat gaan. En besef ik daardoor ook elke maand wat er uit gaat aan al die andere automatische incasso’s. Alleen door de Bunq irritatie factor is nu de vraag of dat nog steeds 8€ per maand waard is.

[Voor 17% gewijzigd door Datisraar op 24-02-2021 15:03]

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:58
Ja ik vind de incasso feature van bunq echt chill. Geeft mij ook vrijheid om de incasso van een andere rekening (potje) te halen dan oorspronkelijk de bedoeling. Daarnaast geeft bunq je ook enkele dagen om een verzoek te accepteren/weigeren en dat is fijn als afschrijvingen en loon net niet gelijk lopen

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
tAnk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb nu helaas een soortgelijke ervaring. Een van mijn virtuele credit cards is opeens geblokkeerd.
Hmm had ik ook, althans dat werd steeds gezegd op sites van mastercard verification. Maar een nieuwe aangemaakt en gekoppeld en alles werkt weer.

• tAnk
AlexFL schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:16:
[...]

Hmm had ik ook, althans dat werd steeds gezegd op sites van mastercard verification. Maar een nieuwe aangemaakt en gekoppeld en alles werkt weer.
Ja, hier precies hetzelfde. Die Mastercard secure en nog wat dienst zegt dat de kaart is geblokkeerd en bunq krijgt het vooralsnog niet opgelost.

Last.fm op Tweakers!

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Voor mij de belangrijkste reden: de api. En daarmee komen mijn transacties automatisch in YNAB te staan.. dat maakt mijn budgetteren zoveel fijner.
Gelukkig niks te maken met klantenservice enzo.. dus jullie pijn punten voel ik minder. Ook al vind ik dat gezeik over die bomen planten ook wel irritant.

• Ljfsipke
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-06 21:48
Ik ben sinds de onofficiële Apple Pay route betalende klant van bunq. Eigenlijk altijd tevreden mee geweest gezien de vele innovatieve features die ze hadden. Als enkele voorbeelden: de incasso's automatisch accepteren (en tot 5 dagen uitstellen), werken met verschillende bankrekeningen/potjes, Apple Pay, een goede app (daarmee bedoel ik de v2, niet het gedrocht van een v3).

Alleen naar mate de tijd vordert merk ik dat er steeds meer frustraties zijn tussen mij en bunq. De manier van communiceren is niet zoals je zou verwachten van een bank, dat gezeik over die bomen hoef ik niet en een app die soms meer lijkt op instagram dan een betaal-app stoort mij. Daarnaast begin ik steeds meer te twijfelen of het die 2x 8 euro wel waard is. Voorheen zaten we samen op het Joint lidmaatschap en dat was financieel gezien veel beter.

Maar het absolute hoogtepunt speelt in de laatste twee maanden. Ik heb een betaling gedaan met een virtuele creditcard van Bunq. In eerste instantie geen probleem want de betaling is geaccepteerd en als reservering afgeschreven mijn rekening. Totdat de merchant het bedrag wilde innen want die betaling werd om nog onbekende reden geweigerd. Uiteindelijk mijn 'echte' creditcard gebruikt om de betaling te doen. :+

Nu verwachtte ik automatisch het geld van de reservering wel terug maar toen dat langer dan 45 dagen duurde toch handmatig de refund aangevraagd. Ook dat ging prima want de app gaf aan dat ze binnen een dag een beslissing zouden nemen, niet dus. Na verschillende support chats (want die oude sluiten steeds) en afwisselend in het Nederlands en Engels mijn verhaal heb gedaan is mijn casus doorgezet naar de juiste afdeling.

Omdat dat inmiddels een week geleden is dacht ik te vragen om een ETA, maar die konden ze niet geven. De reden is dat mijn probleem het gevolg is van een bug aan de zijde van bunq. De bug moeten ze nu eerst onderzoeken, dan een fix maken, dan alles grondig testen en dan vervolgens live zetten. Omdat dit een 'technisch' proces is kan niemand een indicatie geven hoe lang dit gaat duren. |:(

Ter illustratie: ooit een probleem gehad met mijn creditcard bij ICS Cards. Dat was toen de volgende dag verholpen. In afwachting van het onderzoek hadden ze het bedrag al teruggeboekt. (n=1)

Inmiddels kan ik wel aangeven hoe lang het nog gaat duren want ik heb besloten terug te gaan naar mijn grootbank. ;w

• magician2000
  • Laatst online: 19:21
Ljfsipke schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:56:

Inmiddels kan ik wel aangeven hoe lang het nog gaat duren want ik heb besloten terug te gaan naar mijn grootbank. ;w
Ondertussen begint het er op te lijken dat bunq af wil van alle klanten die commentaar hebben over de bomen-toestand in de app en versie 3.

Alle klagers laten vertrekken betekend 100% klanttevredenheid (want geen klachten betekend tevreden bij bunq). Zodra er een versie 4 komt die ze nog verder weten te verpesten zullen ze hetzelfde doen met de dan klagende klanten. Althans, die kans is groot.

Zo blijven de klanttevredenheid (en het ego van de eigenaar?) op peil.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• WhatsappHack
  • Niet online
Interessant, al dat commentaar van long-term users. Goed verhaal, doet bunq helemaal niets mee. ;) “Dan ga je toch naar een andere bank!?”. Dat zullen ze gok ik zelfs nog schreeuwen als ze nog maar één klant over hebben.

Voor mij is, naast v3 met dat belachelijke ecogeleuter en het feit dat bunq een pathologisch leugenachtige/misleidende toko blijkt te zijn, een van de grootste problemen nog altijd dat bunq niets geeft om je privacy en daar nul keuze wil geven. Ik hoop dat een v4 a.) weer een logische, overzichtelijke en slimme indeling krijgt zoals v2, b.) minder ecogelul c.) minder social media onzin, d.) volledige keuze voor je privacy (tracking, profiling, insights, etc.). Gaat nooit gebeuren natuurlijk, but a man can dream. Maar kijkend naar de trend hoop je natuurlijk dat bunq een keer het licht ziet mbt die kut app.
UnitedJunk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:37:
Ja ik vind de incasso feature van bunq echt chill. Geeft mij ook vrijheid om de incasso van een andere rekening (potje) te halen dan oorspronkelijk de bedoeling. Daarnaast geeft bunq je ook enkele dagen om een verzoek te accepteren/weigeren en dat is fijn als afschrijvingen en loon net niet gelijk lopen
Ja, ik mis alleen wel de optie om aan te geven dat ik wil dat ie het automatisch goedkeurt ipv afkeurt als ik niet reageer... Op vakantie eens gehad dat er dus zaken opeens tegengehouden werden, daar word ik minder blij van.
Ook dat ging prima want de app gaf aan dat ze binnen een dag een beslissing zouden nemen, niet dus
Dat staat er altijd. :+ Ik had ook een reservering van Apple in November. In december was die nog niet gefixt; dus ik kijken: binnen een dag storten we het automatisch terug zei de app. Ik denk: mooi, niets meer aan doen. NEG!!! As if. Mooi dat die poen niet terug kwam, dus alsnog handmatig verzoeken indienen. En dan staat er idd ook binnen een dag blablablabla. :P En dat ging zo met 3 betalingen. Uiteindelijk wel opgelost gelukkig, maar de data in de app klopt van geen kant. ;(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Batavia
  • Nu online
WhatsappHack schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:45:
Interessant, al dat commentaar van long-term users. Goed verhaal, doet bunq helemaal niets mee. ;) “Dan ga je toch naar een andere bank!?”. Dat zullen ze gok ik zelfs nog schreeuwen als ze nog maar één klant over hebben.
(
Het nadeel natuurlijk blijft dat als je hier goede verhalen schrijft bunq dat niet mee krijgt. Misschien op het forum van de consumentenbond dat je een kans hebt dat andere nieuwsmedia het ook gaan oppikken. Maar mijn gevoel is dat tweakers een te kleine nice blijft. (En bunq niet tweakers expliciet als doelgroep heeft)

• Glup
  • Niet online
Batavia schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Het nadeel natuurlijk blijft dat als je hier goede verhalen schrijft bunq dat niet mee krijgt. Misschien op het forum van de consumentenbond dat je een kans hebt dat andere nieuwsmedia het ook gaan oppikken. Maar mijn gevoel is dat tweakers een te kleine nice blijft. (En bunq niet tweakers expliciet als doelgroep heeft)
Waarom zou bunq dat niet mee krijgen? :?
Misschien vergis ik mij maar bunq is toch erg actief op allerlei fora tot en met (fake) moderatie aan toe? Reken maar dat zij dan ook hier lezen en waarschijnlijk zelfs (semi openlijk) mollen hebben zitten >:)

• Datisraar
[...]

[...]

Bunq wordt wel geïnformeerd wat hier beschreven wordt op Tweakers. Hier op Tweakers zitten ook Bunq moderators. Ali wordt echt wel op de hoogte gebracht!

• Batavia
  • Nu online
Datisraar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:33:
[...]

[...]

Bunq wordt wel geïnformeerd wat hier beschreven wordt op Tweakers. Hier op Tweakers zitten ook Bunq moderators. Ali wordt echt wel op de hoogte gebracht!
Mijn ervaring is dat er nog wat verschil zit tussen "er zijn community moderators toevallig actief op site x" en "CEO krijgt ook ervaringen vanuit site x mee"

maar misschien word ik hier wel een keer positief verrast.

• JeroenE
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:33:
Ali weet niet eens wat er op zijn eigen site gebeurt, dus dat hij dit van andere sites weet geloof ik ook niet.

Alles wat je kan uitleggen naar "ik wil een goedkoper abonnement" wordt altijd weg gemodereerd op Together.

Ali heeft wel eens een post gefeliciteerd met de innovatieve gedachte om een soort gezinsabonnement te organiseren voor volwassenen en kinderen (met een dusdanige hoeveelheid dat het niet in een Pack past).

Toen moest ik hem uitleggen dat dit ongeveer iedere week wordt gepost + altijd weg gemodereerd. Hij wist zelf de regels van zijn eigen forum niet. Lekker op de hoogte, maar niet heus.

• JeroenE
  • Niet online
dixet schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:16:
Ook wordt je bij bunq geattendeerd op extra incasso's die een bedrijf doet. Een tweede incasso in dezelfde maand wordt niet automatisch geaccepteerd. Denk aan de zorgverzekeraar die gebruikt eigen risico incasseert, de energiemaatschappij die de jaarafrekening incasseert.
Of omdat de incasso van 28 februari doorschuift naar 1 maart (want: weekend) en de incasso van 28 maart dan wordt tegengehouden (want: twee keer in dezelfde maand).

Dat was juist de reden dat ik alle incasso toestemmingen op standaard bedrag maal 2 had staan. Maar dan ben je wel gelijk de notificatie kwijt als het bedrag van (bijvoorbeeld) 10 naar 15 gaat.

• Datisraar
JeroenE schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:23:
[...]
Ali weet niet eens wat er op zijn eigen site gebeurt, dus dat hij dit van andere sites weet geloof ik ook niet.

Alles wat je kan uitleggen naar "ik wil een goedkoper abonnement" wordt altijd weg gemodereerd op Together.

Ali heeft wel eens een post gefeliciteerd met de innovatieve gedachte om een soort gezinsabonnement te organiseren voor volwassenen en kinderen (met een dusdanige hoeveelheid dat het niet in een Pack past).

Toen moest ik hem uitleggen dat dit ongeveer iedere week wordt gepost + altijd weg gemodereerd. Hij wist zelf de regels van zijn eigen forum niet. Lekker op de hoogte, maar niet heus.
Voorbeeld: zowel hier bij Tweakers als op de Bunqcommunity is John Do (als moderator vrijwilliger) actief. Ik kan mij niet voorstellen dat er dan in ieder geval gevraagd of ongevraagd advies/informatie wordt uitgewisseld met Bunq. En wellicht niet rechtstreeks met Ali, maar wel met Bunq. Ali had overigens zelf aangegeven op de Bunq community dat critici niet willen luisteren en ongefundeerd kritiek leveren op andere forums. Volgens mij kijkt hij dagelijks naar berichten (opeens komt inderdaad soms zijn blauwe stipje in een discussie voorbij als hij vindt dat hij moet inhaken) op de community zelf maar ook daar buiten.

• JeroenE
  • Niet online
Datisraar schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:05:
Voorbeeld: zowel hier bij Tweakers als op de Bunqcommunity is John Do (als moderator vrijwilliger) actief. Ik kan mij niet voorstellen dat er dan in ieder geval gevraagd of ongevraagd advies/informatie wordt uitgewisseld met Bunq.
Oh, dat zal vast. Maar dat is dus iets anders dan dat Ali overal van af weet.
Ali had overigens zelf aangegeven op de Bunq community dat critici niet willen luisteren en ongefundeerd kritiek leveren op andere forums.
Ja, die kaart trekken ze bij bunq altijd. Het is ook nooit opbouwende kritiek. Het is ook altijd aanvallend.

Sorry hoor, maar dat vind ik allemaal flauwe smoesjes om niet te hoeven luisteren. 1 ding wat ze heel goed kunnen is vervolgens vragen negeren hoe je dan op een opbouwende positieve manier aan ze kan vertellen dat ze geen beloftes moeten breken.

Sterker nog, als je een waarschuwing kijgt dan kan bunq je niet eens vertellen wat je dan precies hebt fout gedaan. Eerst wordt dat verstopt achter een andere afdeling en daarna worden er smoesjes gebruikt als privacy wetgeving. Zoals ik al eerder schreef: de Chinese censoren zouden er trots op zijn.
Volgens mij kijkt hij dagelijks naar berichten (opeens komt inderdaad soms zijn blauwe stipje in een discussie voorbij als hij vindt dat hij moet inhaken) op de community zelf maar ook daar buiten.
Ik geloof best dat hij af en toe op Together kijkt en vast ook op andere plekken.

Maar dat is iets anders dan weten wat er gaande is. Zie mijn voorbeeld over de prijsopbouw. Als je zelf niet eens weet dat dit niet gepost mag worden op Together en weggehaald wordt zodra de mods het zien, terwijl dit (in ieder geval in die tijd) meerdere keren per week (soms zelfs meerdere keren per dag) gepost werd dan heb heb je echt geen gevoel met wat er op je forum leeft.

• dixet
JeroenE schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:26:
[...]
Of omdat de incasso van 28 februari doorschuift naar 1 maart (want: weekend) en de incasso van 28 maart dan wordt tegengehouden (want: twee keer in dezelfde maand).

Dat was juist de reden dat ik alle incasso toestemmingen op standaard bedrag maal 2 had staan. Maar dan ben je wel gelijk de notificatie kwijt als het bedrag van (bijvoorbeeld) 10 naar 15 gaat.
Volgens mij hebben ze dat al een tijdje wat slimmer gemaakt. Ik zal het 28 maart eens in de gaten houden

• JeroenE
  • Niet online
@dixet Dat zou nog eens een verbetering zijn waar je een feestje voor kan organiseren :+

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Het is de eerste keer dat ik dit mee maak:

Iemand dat wel vaker gezien? Geen Bunq bij ideal beschikbaar 🤷‍♂️

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:53
Jay-v schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:42:

[...]

Maar ook geen Revolut bijvoorbeeld. In veel omgevingen moet deze lijst met de hand beheerd worden. Zeker in de begindagen van bunq zag je ook dat deze vaak ontbrak. Je zou de beheerder van de site kunnen verzoeken bunq toe te voegen. Eerder kon je dit ook via bunq support doen, kan je ook proberen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Timmy
Ja, weer een website die zich niet aan de implementatie voorwaarden van iDeal houdt. Ze zouden de lijst regelmatig en liefst realtime moeten verversen... Het kwam in de eerste jaren van bunq regelmatig voor, nu steeds minder.

• UnitedJunk

[Afbeelding]

Je kunt eventueel je betaling afronden met een (digitale) bunq creditcard. Zoals al benoemd is, zijn webwinkels verplicht om deze lijst bij te houden. Zowel bunq als Revolut missen in dit lijstje.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

UnitedJunk schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:34:
[...]

Je kunt eventueel je betaling afronden met een (digitale) bunq creditcard. Zoals al benoemd is, zijn webwinkels verplicht om deze lijst bij te houden. Zowel bunq als Revolut missen in dit lijstje.
Creditcard was geen optie, heb bij een concurrent besteld 🤷‍♂️.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-06 21:25
Heeft iemand anders met bunq.me het probleem dat de optie om met iDeal te betalen is uitgegrijsd?

(bunq.me link met een rekeningnummer bij N26, uit de tijd dat een bunq.me-link ook voor klanten van andere banken te maken was.)

• Kasparov
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07:13
Even getest, maar met een bunq rekening gekoppeld aan bunq.me werkt het wel.

• enes92
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:22
Ja hoor hier het zelfde probleem, zowel met mijn goal dat is aangemaakt als bunq.me dat is gekoppeld aan abn rekening, na contact te hebben gehad met bunq kreeg ik te horen dat ideal is uitgeschakeld voor buitenlandse rekening nummers maar heb een nl rekening gekoppeld dat zou onderzocht moeten worden maar ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem maar volgens de medewerker ben ik de eerste die er een melding van heeft gemaakt
AlbertJP schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:20:
Heeft iemand anders met bunq.me het probleem dat de optie om met iDeal te betalen is uitgegrijsd?

(bunq.me link met een rekeningnummer bij N26, uit de tijd dat een bunq.me-link ook voor klanten van andere banken te maken was.)

• larsred
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12:48
Vandaag ook een interessant probleem gehad. Heb afgelopen week een telefoonabonnement afgesloten bij Tele2 en als nieuwe klant moet dan een fysieke id en bankpas controle gedaan worden aan de deur.

Staat vandaag om 08:30 uur de bezorger voor de deur, rijbewijs was ok, maar de IBAN op de bankpas kwam natuurlijk niet overeen met die het opgegeven IBAN nummer waarvan het abonnement wordt afgeschreven. Helaas meneer dan moet u contact opnemen met Tele2 en vragen om een uitzondering.
Na 45 min aan de telefoon was dit niet mogelijk en ook niet mogelijk om nog de IBAN aan te passen. Bestelling dus moeten annuleren, opnieuw het abonnement afsluiten en woensdag een nieuwe bestelling met de bezorger voor de controle.

Allemaal voorkomen kunnen worden als er op de website zou staan dat je een fysieke bankpas nodig hebt bij de opgegeven IBAN. BUNQ is toch ook niet de enige bank met meerdere IBAN's zonder fysieke passen?

• JeroenE
  • Niet online
@larsred Nee, al stuurt zo'n beetje iedere Nederlandse bank wel standaard per bankrekening op, ook al wil je die niet hebben. Soms kan je dat tegenhouden, maar ook niet bij iedere bank.

Voor een automatische afschrijving is een bankpas helemaal niet nodig.

Wat 9 van de 10 keer wel kan (en jij nu ook gaat doen neem ik aan) is de automatische incasso op het IBAN zetten van je bankpas en dan later een mailtje oid sturen dat je de bankrekening wil aanpassen.

Je kan er eigenlijk altijd van uitgaan dat als er om je bankpas wordt gevraagd dat ze dan ook het IBAN controleren met hetgeen je hebt opgegeven. Anders heeft het helemaal geen zin om een bankpas te laten zien.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19:23
Haha dit probleem heb ik nog nooit gehad maar dat kan toeval zijn. Ik denk dat het een stukje fraudebestrijding is, want zo is de kans kleiner dat je andermans rekeningnummer opgeeft. Er zijn natuurlijk betere manieren om dat te doen, maar goed.

Heb wel gehad dat er gevraagd werd om ook de achterkant van de pas te kopiëren "ivm de handtekening". Die achterkant was natuurlijk gewoon de "kale" regenboog, maar daar werd verder niet moeilijk over gedaan.

• tAnk
In hetzelfde rijtje. Ik had bij Brand New Day (online pensioenbank) een rekening geopend en daar wordt ook een check uitgevoerd. De naam bij bunq zoals ik die had ingesteld (voornaam, achternaam) kwam niet overeen met de gegevens die ik had opgegeven bij BND (voorletters, achternaam).

Uiteindelijk heb ik bij bunq mijn naam moeten wijzigen naar voorletters, achternaam om door de check bij BND te komen.

Last.fm op Tweakers!

• Glup
  • Niet online
Sowieso is zo'n bankpas controle aan de deur gevaarlijk. Neem aan dat het 1 cent pinnen is?
Het gebeurd nogal eens dat dit wordt misbruikt om je rekening te plunderen.

• larsred
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12:48
@Glup Ja ik had dus 1 cent moeten pinnen, maar zover was het niet gekomen. Overigens vond ik het hele proces voor de rest goed verlopen. Kreeg 2 uur van tevoren al een foto van de bezorger en hij belde toen hij voor de deur stond dat hij er nu aankwam.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:54
Ik denk dat ik na trouwe fan van V1 en V2, ook maar eens ga overstappen naar een grootbank. Grootbank + N26 lijkt mij een goede combinatie.

Ik denk dat ik, net als vele, een beetje het gevoel heb dat bunq het spoor bijster is. De V3 app is zo ongelooflijk slecht vergeleken met V2. Totaal niet intuïtief. Met oudere versies opende ik soms gewoon voor de lol even de app omdat deze zo ontzettend smooth werkte. Niets is meer snel te vinden en alles verplaatst om de haverklap.

Mooie tijden, maar te veel irritaties om nog te blijven hangen. Dit weekend alle incasso's maar eens even overzetten.

• Datisraar
Downloads schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:56:
Ik denk dat ik na trouwe fan van V1 en V2, ook maar eens ga overstappen naar een grootbank. Grootbank + N26 lijkt mij een goede combinatie.

Ik denk dat ik, net als vele, een beetje het gevoel heb dat bunq het spoor bijster is. De V3 app is zo ongelooflijk slecht vergeleken met V2. Totaal niet intuïtief. Met oudere versies opende ik soms gewoon voor de lol even de app omdat deze zo ontzettend smooth werkte. Niets is meer snel te vinden en alles verplaatst om de haverklap.

Mooie tijden, maar te veel irritaties om nog te blijven hangen. Dit weekend alle incasso's maar eens even overzetten.
Ik maak ook geen gebruik van de overstap service bij banken en ben nu ook bezig om zelf incasso's over te zetten van Bunq naar een van de grootbanken.
Alleen ik lees op internet dat het vrij lastig is om je rekening bij Bunq te sluiten en je allerlei stappen in de app moet ondernemen en dan support contacten voor definitief sluiten?
Iemand ervaring bij opzeggen bij Bunq? 🤔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Datisraar Zie https://together.bunq.com...o-i-close-my-bunq-account

Je bankrekeningen sluiten is heel simpel, maar als je zeker weet dat je niet meer terug wil moet je contact opnemen met de support om je account definitief te verwijderen.

Daar doen ze verder niet moeilijk over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timelight
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-06 10:47
JeroenE schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:51:
@Datisraar Zie https://together.bunq.com...o-i-close-my-bunq-account

Je bankrekeningen sluiten is heel simpel, maar als je zeker weet dat je niet meer terug wil moet je contact opnemen met de support om je account definitief te verwijderen.

Daar doen ze verder niet moeilijk over.
Ik was dus in de veronderstelling dat als je via de app opzegt dat je account dus defenetief werd opgezegd. Nu ben ik dus er achtergekomen tijdens het opgeven van de belastingaangiften dat de rekening nog bestond. Dus net weer via mail verkeer de boel nu echt definitief laten verwijderen.

Mijn keuze om weg te gaan bij Bunq was al omdat ik de vertrouwen kwijt was en er heeft echt niet duidelijk gestaan tijdens de check out dat het account bevroren werd. Dus mijn gevoel niet veranderd wat betreft Bunq. Dat heb ik dus ook nog aangeven via de mail maar verwacht niet meer dat ze er iets mee doen.

Ook blijft het erg vervelend dat ze in het Engels blijven terug mailen na dat ik heb aangeven dat ik in het Nederlands wil communiceren. Beetje onfatsoenlijk vind ik dat persoonlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Timelight Volgens mij stond het er ook niet expliciet bij, enkel als je het opzoekt kom je er achter. Ik geloof wel dat er iets in het schermpje stond over de voorwaarden dus technisch gezien hebben ze het wel aan je gemeld.

Maar goed, ik geloof er al lang niet meer in dat bunq netjes communiceert met klanten dus ik was er niet verbaasd over. Ze bedienen zich van alle marketing truckjes die ze maar kunnen vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
Heb sinds vandaag in een keer instant payments naar ING als vanaf bunq overmaak. Had dat nog niet eerder gezien bij bunq.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cerenas
Downloads schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:56:

Ik kwam in de V2 periode naar bunq en had toen echt nog een wow reactie bij deze bank. Erg fijne app met erg handige features en mooi overzichtelijk, interessante looks van de kaarten, noem het maar op. Bij V3 had ik die wow reactie niet meer.

Al die andere fintech's lijken me ook reuze interessant, zoals N26, Vivid, Revolut, etc. maar een Nederlandse IBAN, Maestro-card en Ideal functionaliteit is wel erg handig hier natuurlijk. Ik zou zelf niet graag gebruik willen maken van meerdere banken. (Heb wel een credit card van (Transfer)Wise, maar dat is toch weer een extra stap als je daar geld op wilt zetten, het is niet zo dat deze mooi aan je bankrekening gekoppeld is, zoals bij bunq.)

Bij de andere Nederlandse banken is het wat betreft features en mogelijkheden maar magertjes zover ik weet (op misschien Knab na, maar die app is ook niet je-van-het als ik de reviews mag geloven en daar zijn verder ook niet echt veel nieuw ontwikkelingen zoals je bij andere fintech's ziet?).

De features die bunq biedt zou ik dus niet graag willen missen, het is maar hopen op een V4. :)
aegis schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:18:
Heb sinds vandaag in een keer instant payments naar ING als vanaf bunq overmaak. Had dat nog niet eerder gezien bij bunq.
Is dan de vraag denk ik of ING nu Europese Instant Payments ondersteund of dat bunq nu de Nederlandse Instant Payments ondersteund? :P

[Voor 9% gewijzigd door Cerenas op 03-03-2021 16:58]

Mijn website

• tAnk
aegis schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:18:
Is dit ergens bekend gemaakt? Mooie ontwikkeling!

Last.fm op Tweakers!

• Datisraar
tAnk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Is dit ergens bekend gemaakt? Mooie ontwikkeling!
Van ING naar Bunq is nog geen Instant Payment in ieder geval. Heb ik net uitgevoerd en is een normale sepa overboeking.

Dat is dan net als bij Bunq - N26? Van Bunq naar N26 is IP, maar andersom weer niet en is dat een ‘gewone’ overboeking.

[Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 03-03-2021 18:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-06 17:34
Bericht verwijderd.

[Voor 191% gewijzigd door Sevenhunt op 03-03-2021 20:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Datisraar
Bunq doet bij meerdere (of alle?) Nederlandse banken nu de overboekingen via IP; ook van Bunq naar Rabo is Instant. Maar andersom weer niet.

• WhatsappHack
  • Niet online
Het valt me op dat in het Pack topic op Together mensen het niet voor elkaar lijken te krijgen leden te vinden voor een Pack. Ik ben benieuwd hoe dat komt. Komt het omdat de community tegenwoordig in die *** app heel moeilijk te vinden is en slechts een klein deel van de de topics laat zien? Zijn Packs intussen verzadigd? Is er zo’n leegloop geweest...?

• Batavia
  • Nu online
WhatsappHack schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:33:
Het valt me op dat in het Pack topic op Together mensen het niet voor elkaar lijken te krijgen leden te vinden voor een Pack. Ik ben benieuwd hoe dat komt. Komt het omdat de community tegenwoordig in die *** app heel moeilijk te vinden is en slechts een klein deel van de de topics laat zien? Zijn Packs intussen verzadigd? Is er zo’n leegloop geweest...?
.je kan altijd je eigen pack beginnen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
WhatsappHack schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:33:
Ik denk dat er ook veel vraag en veel verloop is. Zelf zou ik niet weten waarom ik 3€ per maand zou moeten besparen met het idee dat je iemand anders elke maand geld moet overmaken. Het is toch een bank of the free en voor mij het idee om met anderen in een pack moeten te gaan zitten, zou ik zelf nooit doen.

[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 06-03-2021 22:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Batavia schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:10:
[...]
.je kan altijd je eigen pack beginnen
Ja, dat klopt? :P Maar ik heb het over een overschot aan Pack-plekken op Together (waar dat vroeger binnen een paar uur weg was.). Er dan juist nog meer aanmaken klinkt onlogisch, zeker met die kennis? :P Dus ik snap je reactie niet zo goed, hehe.

Ik ben ook niet opzoek naar een Pack, het viel me enkel op dat er blijkbaar niemand nog een Pack in wil en er aan de berichten te zien ook veel Packs leden zijn kwijtgeraakt de laatste tijd die dus, itt vroeger, niet meer te vervangen zijn. Daar zoek ik dus een verklaring voor, ben ik benieuwd naar. Of iedereen die Pack wil is voorzien, of bunq heeft een leegloop gehad met weinig nieuwe aanwas of zo’n topic loopt niet meer door bunq’s achterlijke ontwerpkeuzes waardoor je jezelf rot zoekt in de app naar hoe je überhaupt Together op komt. Of misschien een combinatie van dit alles, who knows.
Datisraar schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:27:
[...]

Ik denk dat er ook veel vraag en veel verloop is. Zelf zou ik niet weten waarom ik 3€ per maand zou moeten besparen met het idee dat je iemand anders elke maand geld moet overmaken. Het is toch een bank of the free en voor mij het idee om met anderen in een pack moeten te gaan zitten, zou ik zelf nooit doen.
Ja het gekke is dus dat het vroeger echt heel actief was in dat Pack-topic en niet eventjes maar echt altijd. Idd mede vanwege doorloop. Nu sinds v3 en de moeilijke bereikbaarheid van Together is het stil. Nu is heel Together zowat dood uit t oogpunt van de app overigens, dus dit past in dat beeld. Bunq’s loss, want ik denk dat de besparing van Pack een van de zaken is waardoor mensen soms toch bereid waren te komen óf te blijven, omdat ze zichzelf verder aardig uit de markt lijken te prijzen.

Een optimaal gevuld Pack is overigens een totale besparing van €13,96 per maand. (€167,50 per jaar minus rente maar dat is nu al helemaal een lachertje. Kan je lekker van uit eten zodra de vaccinaties vlot verlopen.) Individueel een Pack van een ander joinen scheelt inderdaad €2,99 per maand voor die persoon.

Voor mij is €5/mnd overigens nét de grens van wat ik nog acceptabel vind/voor mezelf kan verantwoorden om te betalen voor bunq (of wat voor bank dan ook) en eigenlijk vind ik die €5 al aan de (te) hoge kant. (O.a. vanwege de tegenwoordig enorm slechte app, slechte klantenservice, onethisch gedrag, slecht omgaan met privacy, etc.) Maar ik kan er nu nog mee leven, mede omdat ik een paar functies wel erg fijn vind en ben daarnaast ook te druk én lui om nu over te stappen. ;) Maar no way dat ik er €8 per maand voor ga betalen. Dat is het me niet waard en zou voelen als bunq het verkeerde idee te geven over wat redelijk is om te vragen.

Dat geld overboeken gaat automatisch trouwens, maar je kan ook de ontvanger zijn als je dat liever hebt. Het gaat idd maar om €2,99, een heel boeiende besparing is het financieel gezien niet als individu. En toch wil ik geen cent meer betalen dan die €5/mnd per account. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
@WhatsappHack ik heb een pack met 1 extra lid, vul zelf drie plekjes (zakelijk, vrouw en ikzelf). Dat is prima.

Maar die rente deel je in het geval van een pack volgens mij ook weer? Ik heb volgens mij niet de volledige 27 euro ontvangen afgelopen jaar. Buiten dat, waar kun je goed uit eten voor 27 euro?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Nu online
freakstar schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:35:
@WhatsappHack ik heb een pack met 1 extra lid, vul zelf drie plekjes (zakelijk, vrouw en ikzelf). Dat is prima.

Maar die rente deel je in het geval van een pack volgens mij ook weer? Ik heb volgens mij niet de volledige 27 euro ontvangen afgelopen jaar. Buiten dat, waar kun je goed uit eten voor 27 euro?
Duitsland (Zodra het mag)

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
freakstar schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:35:

Je leest t verkeerd denk ik. Dat uit eten gaan sloeg op de berekening “besparing - evt door Pack misgelopen rente”, niet op de rente zelf. Bij elkaar is dat veel meer dan €27. Als geen enkele account meer dan €2500 er op had staan is het zelfs gewoon de volle €167,52 besparing, omdat je dan zonder Pack evenveel rente had gekregen en dus niets “misloopt” op dat vlak. En dáár (die €167,50) kan je dus prima van uit eten lijkt me. ;)

Die rente is recent trouwens enorm omlaag bijgesteld dus het verschil tussen Pack vs non-Pack qua rente is nu nog veel kleiner.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:08
bunq is vanaf vandaag ook aangesloten bij het TIPS systeem voor instant payments. https://together.bunq.com...s-across-europe-with-tips

Hier lijken Rabobank en ING ook mee verbonden te zijn. Ik heb het nog niet getest maar het is een mooie toevoeging :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Datisraar
jugger naut schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:49:
bunq is vanaf vandaag ook aangesloten bij het TIPS systeem voor instant payments. https://together.bunq.com...s-across-europe-with-tips

Hier lijken Rabobank en ING ook mee verbonden te zijn. Ik heb het nog niet getest maar het is een mooie toevoeging :)
Bedankt voor je update!
Net getest vanaf Rabo naar Bunq: is vanaf heden ook Instant Payment.

• tAnk
Datisraar schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Bedankt voor je update!
Net getest vanaf Rabo naar Bunq: is vanaf heden ook Instant Payment.
Retour ook?

Last.fm op Tweakers!

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-06 19:59
Zojuist (uur geleden) een overboeking gedaan van ING naar bunq, maar nog geen ontvangst op bunq...

[Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 09-03-2021 12:47. Reden: doh, verkeerde bank]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:44:
Zojuist (uur geleden) een overboeking gedaan van ING naar bunq, maar nog geen ontvangst op ING...
Misschien ontvangen op bunq en niet ING >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
Ja, van Bunq naar Rabo ook IP! 😀

• tAnk
Sluuz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:44:
Zojuist (uur geleden) een overboeking gedaan van ING naar bunq, maar nog geen ontvangst op bunq...
Hm ok. Dus Rabobank wel, ING (nog) niet.

Last.fm op Tweakers!

• Datisraar
Verwijderd

[Voor 98% gewijzigd door Datisraar op 09-03-2021 12:54]

• Datisraar
tAnk schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Hm ok. Dus Rabobank wel, ING (nog) niet.
Net getest van ING naar Bunq; inderdaad nog steeds geen Instant Payment.

• tAnk
Datisraar schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Ah dat is wel jammer zeg!

Last.fm op Tweakers!

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:38

Nicap

Tsssk....

Mijn dochter zit al een tijdje in mijn pack. Maar ik hoor net van haar dat ze elke keer als ze de bunq app opstart de melding krijgt om te upgraden naar easy green. Elke keer als de app helemaal uit is geweest bedoel ik dan. Niet als ze hem even afsluit en weer opstart. Maar in elk geval krijgt ze hem vaak.
Iemand een idee hoe ik dat uit kan zetten?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:35
Ligt het aan mij, of is de Bunq app sinds een tijd erg traag geworden? Vooral het netwerkrequest op het homescreen als je de app opstart duurt enkele seconden, imho veel te traag voor zoiets simpels - zeker als je even iets wilt betalen met tap & pay in de winkel zit je daar niet op te wachten...

• dixet
TheJVH schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:37:
Ligt het aan mij, of is de Bunq app sinds een tijd erg traag geworden? Vooral het netwerkrequest op het homescreen als je de app opstart duurt enkele seconden, imho veel te traag voor zoiets simpels - zeker als je even iets wilt betalen met tap & pay in de winkel zit je daar niet op te wachten...
Dat viel mij de laatste tijd ook al op. Nog steeds sneller dan de rabo-app, maar een stuk trager dan ik gewend was. En niet eenmalig, maar is al structureel een tijdje zo.

Voor tap&pay merk ik dat niet zo, daarvoor gebruik ik de widget. Hoeft de hele app niet voor te starten
of via google pay, dan hoef je de telefoon niet eens te unlocken

• UnitedJunk
Voor mijn gevoel is de app sinds V3 enorm traag. Vandaar dat ik ook de klantenkaarten-functie niet gebruik want dan sta ik 5 min langer bij de kassa..

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:56
UnitedJunk schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:11:
Voor mijn gevoel is de app sinds V3 enorm traag. Vandaar dat ik ook de klantenkaarten-functie niet gebruik want dan sta ik 5 min langer bij de kassa..
Same, het switchen van het rekening aan een pas gaat behoorlijk traag. In ieder geval trager dan in V2.

• SlimeSlayer
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 24-03 11:17
Het was vrij traag om dingen voor de evenementenlijst te laden, maar het lijkt beter nadat ik mijn app vandaag heb bijgewerkt. Blijkbaar is het vanmorgen gerepareerd.

• Ljfsipke
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-06 21:48
(...)
Voor de vorm kom ik nog even terug op mijn vorige bericht. Na in totaal 3 weken lopen chatten met support medewerkers is het geld eindelijk teruggestort. Wat een ellende was dat zeg. (steeds een andere medewerker, beloftes dat er aan gewerkt zou worden, beloftes dat het geld al overgemaakt zou zijn)

Gelijk de daad bij het woord gevoegd door mijn account (en die van mijn vriendin) permanent te laten opheffen (door support wederom een chatbericht te sturen). Raar dat dit niet gewoon via de app kan, dat is immers een 'soft-delete'.

Jammer voor bunq want aan het begin hadden ze echt mijn zege. Jammer genoeg is de koers die ze zijn ingeslagen niet meer datgene waar ik mij prettig bij voel.

[Voor 9% gewijzigd door Ljfsipke op 11-03-2021 17:26]

• dixet
SlimeSlayer schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:05:
Het was vrij traag om dingen voor de evenementenlijst te laden, maar het lijkt beter nadat ik mijn app vandaag heb bijgewerkt. Blijkbaar is het vanmorgen gerepareerd.
Ze hadden het bij bunq blijkbaar ook door. Changelog van versie 16.5 benoemt de snelheidsverbetering
Some of you might’ve noticed that loading the events was rather slow. Now it is up to speed again on both Android and iOS and you can use them faster than ever! 🚀

• tAnk
tAnk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Ja, hier precies hetzelfde. Die Mastercard secure en nog wat dienst zegt dat de kaart is geblokkeerd en bunq krijgt het vooralsnog niet opgelost.
Om dit maar even te updaten. Het probleem lijkt verholpen maar ik heb niks meer van bunq vernomen. Zonde.

Last.fm op Tweakers!

• happyguppy
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01-06 19:49
Datisraar schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Ik heb hier contact over gehad met de klantenservice, bij Bunq hadden ze een technische storing waardoor het niet instant was de afgelopen dagen. Deze zou echter verholpen moeten zijn, dat is echter niet het geval. Ze geven aan dat het dan aan de andere bank moet liggen. Ik ben het nu verder bij de ING aan het navolgen, ik laat hier wel weten wat daar uit komt.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01-06 19:49
happyguppy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Ik heb hier contact over gehad met de klantenservice, bij Bunq hadden ze een technische storing waardoor het niet instant was de afgelopen dagen. Deze zou echter verholpen moeten zijn, dat is echter niet het geval. Ze geven aan dat het dan aan de andere bank moet liggen. Ik ben het nu verder bij de ING aan het navolgen, ik laat hier wel weten wat daar uit komt.
Ik heb inmiddels de volgende reactie van de ING:
Bunq is inderdaad live op TIPS en daarmee nu instant naar ING toe. Wij verwachten in de 2de helft van 2021 live te gaan op TIPS en dan kan er vanuit ons ook via instant naar Bunq verzonden worden. Tot die tijd zal het nog steeds binnen 1 werkdag zijn
D.w.z. het ligt inderdaad aan de ING, en de support van hun kant voor TIPS komt ergens dit jaar :)
Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True