Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:27
Kwam trouwens nog een interessant stukje tegen over introductie green card : https://3sixtyfive.pr.co/...or-introductie-green-card

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
slijkie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:52:
Nou, heb nog even V3, voordat echt alles afgesloten is... en wat een waardeloze troep zeg. Niet normaal. Die strontlelijke tegeltjes en dan nog niet te beginnen over de ‘Us’ tab vol bunq propoganda.

Al met al, wat een trieste bedoeling zeg. Wil diegene die het nog blijven gebruiken heel veel sterkte wensen.
Het komt er eigenlijk op neer dat de functies die bunq biedt totaal niet meer in overeenstemming zijn met het uiterlijk van de app. De uitgebreide functies van bunq zijn vooral aantrekkelijk voor de fintech-liefhebbers. Maar die walgen dan weer van de potsierlijke kermis-look met marketingboompjes, bliksemschicht, Instagram-feed, foutieve indicatoren van bespaarde tijd/geld/CO2 én van de onbetrouwbaarheid.

Het candy-crush-uiterlijk is juist vooral gericht op de wat kinderlijke flierefluiter die in de greenwashing van bunq is getrapt, maar verder de vele functies niet per se nodig heeft. Ik vermoed dat het maar een kleine minderheid is die zowel de uitgebreide functies als het uiterlijk van de app geweldig vindt.

Het zou dan ook mooi zijn als er een partij was die soortgelijke functies als bunq aanbiedt in een degelijke maar zakelijke app, zoals past bij een financiële instelling die wél betrouwbaar over wil komen.

Dan kan bunq samen met zijn fanboys verder in zijn gecensureerde, pseudo-groene, quasi-positieve Instagram-bubbel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:43
TexMex schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Het komt er eigenlijk op neer dat de functies die bunq biedt totaal niet meer in overeenstemming zijn met het uiterlijk van de app. De uitgebreide functies van bunq zijn vooral aantrekkelijk voor de fintech-liefhebbers. Maar die walgen dan weer van de potsierlijke kermis-look met marketingboompjes, bliksemschicht, Instagram-feed, foutieve indicatoren van bespaarde tijd/geld/CO2 én van de onbetrouwbaarheid.

Het candy-crush-uiterlijk is juist vooral gericht op de wat kinderlijke flierefluiter die in de greenwashing van bunq is getrapt, maar verder de vele functies niet per se nodig heeft. Ik vermoed dat het maar een kleine minderheid is die zowel de uitgebreide functies als het uiterlijk van de app geweldig vindt.

Het zou dan ook mooi zijn als er een partij was die soortgelijke functies als bunq aanbiedt in een degelijke maar zakelijke app, zoals past bij een financiële instelling die wél betrouwbaar over wil komen.

Dan kan bunq samen met zijn fanboys verder in zijn gecensureerde, pseudo-groene, quasi-positieve Instagram-bubbel.
Spijker op z’n kop. Zo moeilijk is dat niet... echter... een bank vergunning fixen, dat is het aller moeilijkste. Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
henkjobse schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:04:
Kwam trouwens nog een interessant stukje tegen over introductie green card : https://3sixtyfive.pr.co/...or-introductie-green-card
Ik ben denk ik te oud.... maar influencers die een product aanprijzen wantrouw ik bij voorbaat :)

Ik geloof niet zo in het geven van een onafhankelijke mening als je ervoor betaalt krijgt ;)... en dat laatste wordt vaak niet eens duidelijk vermeld (hoewel daar wel gedragsregels voor bestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
[...]

Het candy-crush-uiterlijk is juist vooral gericht op de wat kinderlijke flierefluiter die in de greenwashing van bunq is getrapt, maar verder de vele functies niet per se nodig heeft.

....

Ow.. 🙄😕😉...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 15:15
slijkie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:53:
Spijker op z’n kop. Zo moeilijk is dat niet... echter... een bank vergunning fixen, dat is het aller moeilijkste. Probeer het maar eens.
In Breken met Banken is te lezen hoe dat bij bunq ging. Je hebt een hoop geld en "namen" (mensen met een staat van dienst in Nederland) nodig. Dat proces werkt best redelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:43
[...]

Altijd je bubbel uitbreiden

Hey, kan ik hier ook van die gave regenboog emotes gebruike vind dat een groot gemis aan tweakers
*O* oOo *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Delay schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:08:
[...]

In Breken met Banken is te lezen hoe dat bij bunq ging. Je hebt een hoop geld en "namen" (mensen met een staat van dienst in Nederland) nodig. Dat proces werkt best redelijk.
Klopt, had dat boek. Die is de papierbak in gegaan. Verkopen doen we niet, dat wil je niemand aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
[...]

foutieve indicatoren van bespaarde tijd/geld/CO2 én van de onbetrouwbaarheid.
Heel persoonlijk vind ik de counters op zichzelf een sterk idee. Van Money Saved en Time Saved kan ik mij nog voorstellen dat geinig is voor nieuwe gebruikers de eerst 2 maanden. Niet voor mij, maar ze hinderen mij ook niet.

Heb serieus geprobeerd sommige categorieën in Money en Time Saved dingen te begrijpen en na te rekenen, maar is mij niet gelukt en Support kan het ook niet uitleggen. Sommige dingen die bij mij vrouw staan kloppen gegarandeerd niet. Ik zie daar veel vragen / opmerkingen over voorbij komen.

Ik hoop dat bunq de gebruiker de mogelijkheid geeft die counter aan de passen. Lijkt mij een win win ;)

Dus ik wacht netjes af wat komen gaat :)

De bomen 🌲 counter mag blijven waar die staat, is de enige die ik begrijp en een werkelijk getal weergeeft ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ben ik de enige die nog steeds niet gewend is aan het nieuwe ontwerp van de app? Ik vind het zo ontzettend onduidelijk allemaal, ik moet elke keer weer goed nadenken waar ik nou precies moet drukken om te openen wat ik zoek.

Hoe is dit er doorheen gekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
Luca schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:16:
Ben ik de enige die nog steeds niet gewend is aan het nieuwe ontwerp van de app? Ik vind het zo ontzettend onduidelijk allemaal, ik moet elke keer weer goed nadenken waar ik nou precies moet drukken om te openen wat ik zoek.

Hoe is dit er doorheen gekomen?
Nee, je hoort bij de massa. Ligt niet aan jou. Zijn een paar die-hard fans die het normaal vinden. Maar dat is de 1%. _O-

Het is nu wachten op een nieuwe bank die dezelfde feature set heeft, volwassen is en zonder de BS. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 12-09 15:17
slijkie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Nee, je hoort bij de massa. Ligt niet aan jou. Zijn een paar die-hard fans die het normaal vinden. Maar dat is de 1%. _O-

Het is nu wachten op een nieuwe bank die dezelfde feature set heeft, volwassen is en zonder de BS. ;)
Echt ontzettend zonde is het. Ik ben een lange tijd echt fan geweest van bunq, maar het begint minder en minder te worden. De app was oorspronkelijk echt top, heel duidelijk en strak. Maar het is nu een grote rommel geworden. Om maar niet te spreken over hun bomen dit, bomen dat. Ja ik ben helemaal voor het bewuster omgaan met alles en doe hier actief aan mee, maar het begint wel een beetje een semi-filantropische gewording te worden in die app en dat is niet waar een bank voor is.

Ik gebruik mijn app om een overzicht te krijgen van mijn financiën, niet hoeveel bomen mijn achterbuurman heeft geplant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Luca schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Echt ontzettend zonde is het. Ik ben een lange tijd echt fan geweest van bunq, maar het begint minder en minder te worden. De app was oorspronkelijk echt top, heel duidelijk en strak. Maar het is nu een grote rommel geworden. Om maar niet te spreken over hun bomen dit, bomen dat. Ja ik ben helemaal voor het bewuster omgaan met alles en doe hier actief aan mee, maar het begint wel een beetje een semi-filantropische gewording te worden in die app en dat is niet waar een bank voor is.

Ik gebruik mijn app om een overzicht te krijgen van mijn financiën, niet hoeveel bomen mijn achterbuurman heeft geplant.
Exact, je hebt helemaal gelijk. Ik ben erin gestapt toen bunq begon. Ben heel lang trouwe hond geweest bij TransIP, dus als Ali het begon zat het wel goed. Begin was ook erg goed. Maar nu is het meer een cult aan het worden.

Jammer, maar ach, zodra er een goed alternatief komt, en die komt er, let maar op. Dan kunnen ze de tent sluiten. :) En dan kunnen we weer kijken hoe en wat. Tot die tijd zit ik weer even bij ABN. Een app waar je mee kan ‘bankieren’ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het interface is wat rommelig, maar nog wel bruikbaar. Grootste ergernis is dat er geen normaal adresboek in de app zit. Je kunt wel mensen aan favorieten toevoegen, echter wanneer je dit als telefoonnr of e-mailadres doet, dan kun je ze niet meer verwijderen als favoriet. :F

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Laatst online: 07:22

HaikoW

International man of mystery

HaikoW schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:07:
Wat denken jullie dat er aan de hand is dat ik mijn geld niet mag uitgeven van bunq?
Niemand een idee waarom bunq mijn grote PIN transactie - zonder info in de app waarom - geweigerd heeft?

Heb nog steeds geen reactie van bunq chat.
Vind het echt bizar dat mijn bank schijnbaar bepaalt hoeveel ik mag pinnen (bij voldoende saldo en juiste instellingen)
Vandaag gingen de Pin betalingen voor de boodschappen zonder problemen, mijn account is dus niets mee aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 15:15
HaikoW schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:25:
Niemand een idee waarom bunq mijn grote PIN transactie - zonder info in de app waarom - geweigerd heeft?
Ben benieuwd welke reactie je van support krijgt. Lijkt mij redelijk dat dit 2-3 werkdagen duurt.

Misschien zijn grote PIN acties heel zeldzaam. Ik vraag mij af hoeveel mensen hun auto pinnen. Gaat dit niet vaker op rekening vooraf bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Delay schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Ben benieuwd welke reactie je van support krijgt. Lijkt mij redelijk dat dit 2-3 werkdagen duurt.

Misschien zijn grote PIN acties heel zeldzaam. Ik vraag mij af hoeveel mensen hun auto pinnen. Gaat dit niet vaker op rekening vooraf bijvoorbeeld?
Ik denk dat 90+% de auto ter plaatse pint. (vroeger zelf cash) Zulke bedragen van tevoren overmaken is wel het stomste wat je kan doen. Zal niet de eerste garage zijn die op de fles gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• E461
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-02-2021
Ook typisch een bunq-actie: noemt zondag als de dag waarop je moet updaten, vervolgens open ik me app vanochtend om de laatste dingen te regelen zonder bliksemschicht en plusknopjesonzin... Wat zie ik? 'update je app', met geen mogelijkheid om de app in te komen.

Support gemaild omdat niet via chat gaat, maar tuurlijk geen reactie. je zou maar echt iets dringend nodig hebben van support.

Moet ING of ABN proberen: alleen maar een chat, 3 dagen wachten op niet-inhoudelijke reactie en geen telefoonnummer

Oh, en aan het schoothondje van bunq: algemene voorwaarden zeggen me helemaal niks. Nooit dat ING geen geld vergoedt als ik buiten mijn schuld geld kwijtraak door een iets oudere app, dus dat argument is echt kul.

Zonder op de man te spelen: ik walg echt van bepaalde types op together en twitter die maar het evangelie van bunq blijven verkondigen. Zijn ze echt zo dom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
E461 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:42:
Support gemaild omdat niet via chat gaat, maar tuurlijk geen reactie. je zou maar echt iets dringend nodig hebben van support.

Moet ING of ABN proberen: alleen maar een chat, 3 dagen wachten op niet-inhoudelijke reactie en geen telefoonnummer
Terwijl die oh zo geweldige support van bunq hier toch vaak genoeg is geroemd. De ervaring leert inderdaad dat daar niets meer van over is... ABN/ING/RABO hebben dat toch een stuk beter voor elkaar.

[ Voor 13% gewijzigd door TexMex op 01-08-2020 20:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 13:36
[...]

Vind je het werkelijk redelijk dat je bank, zonder aan te geven waarom, je belet je eigen geld uit te geven en op vragen hierover pas na 2 tot 3 dagen reageert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 01:43
ditto4076 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Vind je het werkelijk redelijk dat je bank, zonder aan te geven waarom, je belet je eigen geld uit te geven en op vragen hierover pas na 2 tot 3 dagen reageert?
Ja

Denk jij echt dat bunq zo uniek is? Bij andere banken als er iets niet werkt zoals verwacht, krijg je natuurlijk snel het "we gaan er direct mee aan de slag", maar ik heb zowel bij abn, sns als rabo over de jaren heen echt wel meer dan een dag gewacht op bepaalde vragen.

Het zelfde van de support chat diensen. Ik krijg regelmatig dat als je een echt serieuze vraag steld het antwoord gewoon is "oh dan moet je maar een mail sturen". Natuurlijk de obvious dingen helpen ze je sneller mee. Pas blokeren bij diefstal is 24/7 beschikbaar. Maar voor andere dingen als het niet gewoon een copy/paste van de voorwaarden is dan duurt het langer. Bij nagenoeg alle grote bedrijven die ik ken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ditto4076
Batavia schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Ja

Denk jij echt dat bunq zo uniek is? Bij andere banken als er iets niet werkt zoals verwacht, krijg je natuurlijk snel het "we gaan er direct mee aan de slag", maar ik heb zowel bij abn, sns als rabo over de jaren heen echt wel meer dan een dag gewacht op bepaalde vragen.

Het zelfde van de support chat diensen. Ik krijg regelmatig dat als je een echt serieuze vraag steld het antwoord gewoon is "oh dan moet je maar een mail sturen". Natuurlijk de obvious dingen helpen ze je sneller mee. Pas blokeren bij diefstal is 24/7 beschikbaar. Maar voor andere dingen als het niet gewoon een copy/paste van de voorwaarden is dan duurt het langer. Bij nagenoeg alle grote bedrijven die ik ken.
Je zegt dat het vaker gebeurt. Dat ontken ik niet. Ik zei ook niet dat bunq daar uniek in is. Maar volgt daaruit dat het dan ook redelijk is?

Als ik jouw redenering toepas op bijvoorbeeld de toeslagenaffaire bij de Belastingdienst dan zou dat betekenen dat het redelijk was dat iemand werd bestempeld als fraudeur, omdat veel meer mensen als fraudeur bestempeld werden.

Als je iets gebruikelijk noemt omdat het niet uitzonderlijk is, prima. Maar des te vaker iets gebeurt, wordt het toch niet redelijker?

[ Voor 18% gewijzigd door ditto4076 op 01-08-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

Deevay schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

Zou zoiets, volgens een of andere wet, dan niet bekend gemaakt moeten zijn?

Zou erg genoeg zijn als het zo is, maar het publiek moet dan toch wel op de hoogte zijn, lijkt me?
Ik denk wel dat het publiek gemaakt moet worden wanneer het "officieel" als zodanig bestempeld is. Maar bij een voortraject / vooronderzoek willen ze geen (mogelijk onnodige) "paniek" zaaien. Een bankrun wordt geen enkele bank beter van. Dan vallen ze zeker om.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Verwijderd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Ik denk dat je zéér voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken, tenzij je bewijs hebt. Voor je het weet heb je een aanklacht wegens smaad aan de broek.

Gezien de kwaliteit van de kredietportfolio en de frequente bijstortingen door de eigenaar van bunq op aanwijzing van DNB lijkt er míj trouwens geen enkele reden om te twijfelen aan het going concern principe van bunq. De bijdragen van klanten vallen daarbij in het niet.
Wat zeg ik dan waarmee ik voorzichtig moet zijn? Ik geef aan dat ik mijn gedachten ventileer en plaats in de eerste zin zelf al een vraagteken.

Wanneer ik zou zeggen: "het kan maar zo zijn dat bunq onder curatele gesteld is omdat ze failliet aan het gaan zijn" wordt het een ander verhaal.

Maar dan nog, ik ben geen bekende / publieke figuur die hier specifieke informatie over verkregen zou kunnen hebben.

Indien je de reactie als "heads-up" bedoelde, dank, maar ik ben me er van bewust dat je voorzichtig moet zijn met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

denuz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Klopt, ING en ABN doende batch dubbel, waardoor het geld lekker 2x wordt afgeschreven.

Mijn bunq pin transactie van de 23e is niet terug gestort
Dat Bunq niet liquide genoeg zou zijn om een transactie tot 50k te verwerken... ik denk het niet.

En als dat wel zo zou zijn zou het zeker komen door alle tweakers die bunq in de afgelopen tijd hebben verlaten... :+
Klopt, maar die corrigeerden dan zelf al.

Maar laten we ook eerlijk wezen, een batch dubbel is nog vrij redelijk uit te leggen doordat je een één of ander controle token niet terugkreeg waardoor de batch in eerste instantie als "mislukt" beschouwd werd.

Een batch helemaal overslaan waarbij klanten er uiteindelijk op moeten wijzen (wat ik begrijp uit dit verhaal) is wel even andere koek.

Daarnaast, bunq ligt natuurlijk ondertussen bij vrijwel iedereen onder het vergrootglas. Ze kunnen zich geen fouten meer permiteren. Iedere fout, van welk formaat ook (let op, ik hang geen "waarde" aan deze fout), kan klanten alsnog definitief doen vertrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Ja

Het is alleen zo jammer dat bunq juist ook bij de simpele dingen tegenwoordig veel trager reageert dan voorheen. Van live chat is eigenlijk niet eens sprake meer. Terwijl goede en snelle serviceverlening toch ooit een van de speerpunten was. De huidige servicemedewerkers lijken ook minder op de hoogte dan hun collega's van een aantal jaar terug. Alsof er flink bezuinigd is op het trainen van de medewerkers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

henkjobse schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 06:36:
Bunq heeft uitleg gepost over t refund incident https://together.bunq.com...refunds-on-july-31st-2020

Wel vrij ernstig incident. Even een file niet verwerkt voor card payments en dus pas opgemerkt door gebruikers. Wel snel opgelost.
Onderaan ook maar even de tekst uit die post, hoeft niet iedereen naar die site toe.

Ze doen wel net alsof ze fantastisch zijn (direct begonnen met werken aan deze case). Natuurlijk, dat is je verplichting als bank zijnde.

Vervolgens laten ze het in je bankomgeving lijken alsof er nooit iets foutgegaan is... Geen idee hoe dat wettelijk zit, maar ik zou het geloof ik prettiger vinden dat er een spoor zichtbaar bleef.

Hey bunqers! 👋🏻

Earlier today, some of you received an incorrectly performed refund of a card transaction. First of all - we would like to express our gratitude as many of you let us know about it, which allowed us to take actions immediately. bunq users are the best! 🙌🏻

We started working on the case right away and noticed that a file provided by Mastercard had not been processed properly. The team has resolved the issue within approximately 2h and starting from 23h30 all incorrect refunds were corrected.

For your convenience, we decided to remove the incorrect events from your overview. We're very sorry for any inconvenience caused and would love to thank all those users once again for pointing out this flaw to us.

Have a great weekend,
bunq 🌈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

John Do NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Dat is natuurlijk op geen enkele manier in welke vorm dan ook dan de orde, zo komen vage ongefundeerde roddels in de wereld.

En bank dat onder curatele staat krijgt geen toestemming om hypotheken te verstekken, bijvoorbeeld :)
Want jij hebt inside informatie hierover?

Denk maar niet dat een medewerker zoiets te horen krijgt, laat staan een mod van een forum.

Ik zeg ook niet dat het aan de orde is, ik stel als het ware mijzelf de vraag die ik hier deel. Niet als feit, als mogelijkheid.

Dat jij hier meld dat dit niet aan de orde is, is net zo ongefundeerd in dat geval.

Maar geeft niet, blijf ons vooral het mooie over bunq brengen zodat we iets hebben om over te praten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

John Do NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Semantics. bunq heeft hypotheken op de balans staan. Zo beter? En daar was toestemming vanuit DNB voor nodig.
Maar dan was er ook nog iets met bancaire verplichtingen inzake het bij hun gestalde geld. Vandaar deze keuze en niet uit vrije wil zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

John Do NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:29:
[...]

We maken het zwaarder dan het is. Hier komt de DNB echt haar bed niet voor uit. Zou wat zijn als DNB voor elk incident bij een financiële instelling op de stoep staat, mogen ze wel wat extra auto’s aanschaffen 😂...
Tuurlijk, we maken het weer zwaarder dan het is. Zoals altijd met iets negatiefs over bunq mag het niet genoemd worden omdat bunq fantastisch en perfect is. :z

DNB komt het bed uit voor van alles en nog wat en dit soort dingen zal ook zeker op het lijstje staan. De vraag is op wat voor moment ze de motoren starten en met doosjes naar binnen komen om wat spullen te verzamelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

John Do NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:14:
[...]

Ik denk niet. Dit is een relatief klein operationeel incident, houdt DNB zich echt niet mee bezig, hoef je ook niet te melden.

DNB wordt pas wakker bij incidenten die de doelstellingen van de bank of de sector in zijn algemeenheid in gevaar brengen.

DNB toetst wel periodiek of je bv je processen op orde hebt, bijvoorbeeld de afhandeling van incidenten en motoring van systemen. En uiteraard of op hoger niveau of alles cijfermatig klopt ;)
Je hebt aangegeven geen medewerker te zijn van bunq, maar je blijft met dingen komen die je "voor waar" hier verkondigd op een manier waardoor je toch anders zou denken...

Naast DNB zijn er natuurlijk nog meer instanties die hun ogen op de financiële wereld gericht houden en actie kunnen nemen wanneer er (te veel) dingen gebeuren die onrust veroorzaken in "het systeem".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
TexMex schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:57:
[...]

Terwijl die oh zo geweldige support van bunq hier toch vaak genoeg is geroemd. De ervaring leert inderdaad dat daar niets meer van over is... ABN/ING/RABO hebben dat toch een stuk beter voor elkaar.
Dit belooft ook niet veel goeds: https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com . Alleen maar klachten over de 'help'desk. Tot zo ver werkelijk customer care ;w

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 01-08-2020 23:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

henkjobse schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:04:
Is toch misselijkmakend, zo'n stukje. Vooral het laatste:
Bank of the Free

bunq is er om het leven van haar gebruikers makkelijker te maken en is de enige bank ter wereld waar gebruikers zelf bepalen wat er met hun geld gebeurt. Ze heeft als doel de banksector te revolutionaliseren en doet dit onder andere door het bieden van volledige transparantie.

Als dat echt zo was, dan zouden ze niet allerlei fratsen bedenken om de aandacht te trekken. Dan zouden ze plain en simpel een focus houden op geldzaken. Daar eventueel een "eerlijk" maandbedrag tegenover zetten (kan hoger zijn dan bij andere banken, maar dat valt onder transparant zijn).

Je betaald hiervoor overigens € 9,- per maand extra. Dat is € 108,- per jaar.

Hier kun je 17 bomen planten voor € 106,25. Dan heb je dat helemaal zelf bepaald en betaald. Niet gekoppeld aan uitgaven die je mogelijkerwijs doet aan allerlei troep die juist de aarde onnodig belast (van grondstoffen delving via onwaardige arbeid tot op de vuilhoop na een jaar omdat het zooi is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

John Do NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Ik ben denk ik te oud.... maar influencers die een product aanprijzen wantrouw ik bij voorbaat :)

Ik geloof niet zo in het geven van een onafhankelijke mening als je ervoor betaalt krijgt ;)... en dat laatste wordt vaak niet eens duidelijk vermeld (hoewel daar wel gedragsregels voor bestaan)
Terwijl je jezelf ook als een soort van influencer aan het gedragen bent hier. Onbetaald dan wel, naar je eigen zeggen. Maar velen hier nemen je reacties die je hier plaats ook met een grote zak zout...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Batavia schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Altijd je bubbel uitbreiden

Hey, kan ik hier ook van die gave regenboog emotes gebruike vind dat een groot gemis aan tweakers
*O* oOo *O* :)F
Copy en paste...

👋🏻

🙌🏻

🌈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

HaikoW schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:25:
[...]

Heb nog steeds geen reactie van bunq chat.
Vind het echt bizar dat mijn bank schijnbaar bepaalt hoeveel ik mag pinnen (bij voldoende saldo en juiste instellingen)
Vandaag gingen de Pin betalingen voor de boodschappen zonder problemen, mijn account is dus niets mee aan de hand.
Dat geld wilden ze nog even achter de hand houden om wat boompjes te planten. Of zat het wellicht in één of andere batch die niet goed verwerkt werd? O-)

Maar mocht je het antwoord krijgen, ik denk dat velen met mij hier benieuwd zijn naar het "waarom".

Heb je de auto ondertussen wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

WTF? Lijkt je redelijk dat dit 2-3 werkdagen duurt? Onder wat soort steen leef jij dan (okay, onder je schildpad schild)?

Over dit soort zaken hoor je direct telefonisch contact op te kunnen nemen zodat het direct duidelijk is wat er fout gaat. Niet via een app, mail of weet ik wat. Hierover wil je iemand spreken.

Bizar dat bunq dat niet heeft, maar misschien ervaren ze telefoon als "te stressvol" voor hun medewerkers die enkel met hun hoofdjes in de roze wolkjes van bunq mogen vertoeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Verwijderd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

Ik denk dat 90+% de auto ter plaatse pint. (vroeger zelf cash) Zulke bedragen van tevoren overmaken is wel het stomste wat je kan doen. Zal niet de eerste garage zijn die op de fles gaat.
Wat voor garages kom jij dan? :+

Maar serieus, overboeken op de dag dat je de auto op gaat halen zou kunnen natuurlijk. Mede afhankelijk van hoe goed je de garage kent.

Desalniettemin is dit wel een "gat" in de wetgeving. Je zult inderdaad maar net een bedrag betalen wanneer op dat moment het faillisement uitgesproken wordt. Vreemd ook dat je als (vooruit)betalende klant genaaid wordt door de wet. Dit terwijl consumenten over het algemeen vrij goed bescherm worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Ook typisch een bunq-actie: noemt zondag als de dag waarop je moet updaten, vervolgens open ik me app vanochtend om de laatste dingen te regelen zonder bliksemschicht en plusknopjesonzin... Wat zie ik? 'update je app', met geen mogelijkheid om de app in te komen.
Leuker kunnen ze het niet maken en makkelijker ook al niet... Sterkte!
Mag je natuurlijk ook niet verwachten van een gratis bank. Oh, wacht... duurste bank van Nederland tegenwoordig |:(
Of Rabobank, SNS, ASN, knab en noem maar op. Maar als de genoemden zoiets proberen liggen de ruiten bij het lokale bankkantoor er vermoedelijk uit en staan consumentenbond / ombudsman te schreeuwen.
Zonder op de man te spelen: ik walg echt van bepaalde types op together en twitter die maar het evangelie van bunq blijven verkondigen. Zijn ze echt zo dom?
Nee, of ze geloven het heilig, of ze zijn gehersenspoeld. In beide gevallen moeten we eigenlijk medelijden met hen hebben. Hopelijk gaan ze ooit ook inzien dat ze het verkeerde evangelie aanhangen. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

Ja

Nou, bunq is zeker wel uniek in zijn soort. Vooral op het gebied van niet communiceren. Geen enkele andere bank die ik ken is daar zo goed in!

De grap is dat het "we gaan er direct mee aan de slag" in principe al een teken is dat je contact hebt gehad én een reactie hebt gekregen (een automatisch antwoord in chat of mail is dat niet). Je weet dan nog niets, maar al wel meer.

Hetzelfde geld voor "oh, dan moet je maar een mail sturen". Hetgeen ik overigens weinig mee maak, tenzij er bepaalde (hoeveelheden) informatie toegevoegd moet worden.

Overigens hebben we het hier over banken en de dagelijkse bankzaken (een PIN betaling van een groot bedrag welke niet lukt). Dat moet direct verholpen kunnen worden c.q. beantwoord waarom het niet gaat. Niet 3 dagen of meer later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

magician2000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:44:
[...]

Heb je de auto ondertussen wel?
Nope, staat nu aankomende donderdag gepland.

Zo bizar dat je niet bij je eigen geld kan, dat je niets geen informatie in je app krijgt waarom de transactie geweigerd is (de geweigerde transacties staan geeneens in de app) en dat de support van je bank niets van zich laat horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

magician2000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:50:
[...]

Wat voor garages kom jij dan? :+

Maar serieus, overboeken op de dag dat je de auto op gaat halen zou kunnen natuurlijk. Mede afhankelijk van hoe goed je de garage kent.

Desalniettemin is dit wel een "gat" in de wetgeving. Je zult inderdaad maar net een bedrag betalen wanneer op dat moment het faillisement uitgesproken wordt. Vreemd ook dat je als (vooruit)betalende klant genaaid wordt door de wet. Dit terwijl consumenten over het algemeen vrij goed bescherm worden.
Google eens op dealer failliet.. Na de crisis zijn ze met bosjes omgevallen, en nog steeds kieperen er genoeg om. Ook grote jongens. Hoe goed je je dealer ook kent.. Je kunt niet goed in hun boeken kijken. (sterker nog mogelijk weet de verkoper niet eens dat het er zo slecht voor staat).

Sta je mooi voor een dichte deur als je net 20k hebt overgemaakt. Nee dat risico ga ik nooit of te nimmer lopen. Al ken ik de eigenaar nog zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

HaikoW schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:04:
[...]

Nope, staat nu aankomende donderdag gepland.

Zo bizar dat je niet bij je eigen geld kan, dat je niets geen informatie in je app krijgt waarom de transactie geweigerd is (de geweigerde transacties staan geeneens in de app) en dat de support van je bank niets van zich laat horen.
Het is inderdaad van de pot gerukt.

Heb je geen rekening (meer) bij een andere bank? Ik zou het wel weten, geld daarheen boeken en op die manier meer zekerheid voor jezelf creëren.

Je zou zelfs nog een bankrekening geopende kunnen hebben voor die tijd.

Maar ik hoop van harte dat het aankomende donderdag allemaal gaat lukken. Niet leuk zoiets. Vind eigenlijk dat bunq je tegemoet moet komen voor de schade. Zullen we zeggen de helft van de auto betalen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Verwijderd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:07:
[...]

Google eens op dealer failliet.. Na de crisis zijn ze met bosjes omgevallen, en nog steeds kieperen er genoeg om. Ook grote jongens. Hoe goed je je dealer ook kent.. Je kunt niet goed in hun boeken kijken. (sterker nog mogelijk weet de verkoper niet eens dat het er zo slecht voor staat).

Sta je mooi voor een dichte deur als je net 20k hebt overgemaakt. Nee dat risico ga ik nooit of te nimmer lopen. Al ken ik de eigenaar nog zo goed.
Dank voor je reactie. Ja, daar heb je gelijk in. Zeker op dit moment. Ik dacht nog iets meer in zijn algemeenheid (dus zonder bijzondere situaties in de wereld).

Overigens, het personeel - zeker verkopers - zullen vaak al wel nattigheid voelen. Je merkt het aan allerlei zaken zoals minder klanten, uitgaven die niet meer gedaan worden, enz.

Dan ook nog de hoogte van het bedrag... Dat kan ook nog eens een verschil maken of je het al dan niet aan zou durven inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Trollerige reacties mag je achterwegen laten.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 02-08-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
magician2000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:21:
[...]

Je hebt aangegeven geen medewerker te zijn van bunq, maar je blijft met dingen komen die je "voor waar" hier verkondigd op een manier waardoor je toch anders zou denken...

Naast DNB zijn er natuurlijk nog meer instanties die hun ogen op de financiële wereld gericht houden en actie kunnen nemen wanneer er (te veel) dingen gebeuren die onrust veroorzaken in "het systeem".
Weet niet wat je klets, de discussie ging over DNB en niet om andere instanties zoals AFM. En bovendien weet ik niet wat dat te maken heeft met of ik wel of niet bij bunq werk.

En ook die worden niet wakker overigens van dit incident.

[ Voor 7% gewijzigd door John Do NL op 02-08-2020 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
magician2000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

Tuurlijk, we maken het weer zwaarder dan het is. Zoals altijd met iets negatiefs over bunq mag het niet genoemd worden omdat bunq fantastisch en perfect is. :z

DNB komt het bed uit voor van alles en nog wat en dit soort dingen zal ook zeker op het lijstje staan. De vraag is op wat voor moment ze de motoren starten en met doosjes naar binnen komen om wat spullen te verzamelen 8)
Uhhhh ik roep zelf vaak genoeg iets kritisch over bunq...

En je moet mijn opmerking niet verdraaien, want ik reageerde op dit een opmerking over DNB, en dan blijft dit bestand incident natuurlijk gewoon een incidentje. Niets meer niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
magician2000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

Want jij hebt inside informatie hierover?

Denk maar niet dat een medewerker zoiets te horen krijgt, laat staan een mod van een forum.

Ik zeg ook niet dat het aan de orde is, ik stel als het ware mijzelf de vraag die ik hier deel. Niet als feit, als mogelijkheid.

Dat jij hier meld dat dit niet aan de orde is, is net zo ongefundeerd in dat geval.

Maar geeft niet, blijf ons vooral het mooie over bunq brengen zodat we iets hebben om over te praten |:(
En op de man spelen ook. Vriendelijk blijven is het devies. Kun je dat niet, reageer dan niet.

En ja, ik blijft mooie dingen roepen over bunq 🌈.... en als ik iets kritisch te melden roep ik het ook, maar zal je voortaan dan even taggen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 02-08-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Klopt het dat je in V3 niet meer van alle rekeningen samen de 'scheduled payments' en 'authorized direct debits' kunt zien, maar alleen per rekening? Ik had verwacht dat dit bij 'Total' wel zou kunnen, maar ik zie 't helaas nergens staan. Ik heb nogal wat rekeningen, dus mis het totaalplaatje.

(Sinds gisteren verplicht geupgrade, maar wat mis ik V2 zeg. Nog weinig verbeterd qua interface sinds de beta. Ik sta echt op het punt naar een andere bank over te stappen. Met pijn in mijn hart, want ik was eerder echt dik tevreden :'().

[ Voor 3% gewijzigd door bllb op 02-08-2020 08:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Waar kan ik me afmelden voor Bunq? Doe ik dat door alle rekeningen op te heffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
bllb schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:06:
Klopt het dat je in V3 niet meer van alle rekeningen samen de 'scheduled payments' en 'authorized direct debits' kunt zien, maar alleen per rekening? Ik had verwacht dat dit bij 'Total' wel zou kunnen, maar ik zie 't helaas nergens staan. Ik heb nogal wat rekeningen, dus mis het totaalplaatje.
Klopt, is in de update van vorige week gewijzigd. Je kon ze allemaal zien door scheduled payments bij een willekeurige rekening te openen. Op zich logisch dat nu alleen de geen kan zien van de betreffende rekening, want je zit immers op rekening niveau te kijken. Dat was ook mijn grootste kritiek op de nieuwe lay-out, sommige functies zaten op verkeerde niveau in de navigatie.

Maar ben je eens dat nu overzicht ontbreek. Ik zie het liever ook bij Total. Dus hopelijk komt het daar ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 15-09 16:27
magician2000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

Ook van andere banken staan issues met batches op frontpage nieuws: ING draait drie miljoen dubbele afboekingen terug - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goh, komt dus toch iets vaker voor - maar wellicht nooit last van gehad en nooit zo op de voet gevolgd als bunq. Zeer kwalijk dat dit dus ook bij ABN en ING is gebeurd (en alle andere banken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 06:52
Als ik nog geld op mijn Bunq heb, maar geen Premium, kan ik het er dan afkrijgen? Een betaling naar IBAN lukt nu niet lijkt het.

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:11
gravit0n_ schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:12:
Als ik nog geld op mijn Bunq heb, maar geen Premium, kan ik het er dan afkrijgen? Een betaling naar IBAN lukt nu niet lijkt het.
Ja, je kunt met N26 of Revolut je bankrekening “opladen” via Apple Pay of gewoon door het invoeren van je kaartnummer. Ik ga er overigens wel vanuit dat je nu op bunq travel card zit.

Ik doe dit sinds ik geen bunq free meer heb en betalingen van anderen ontvang. Verder gebruik ik bunq niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 06:52
Bunq Travelcard inderdaad, bedankt! Het is toch gelukt met een IBAN, schijnbaar pakt ie een eerder gebruikte IBAN wel. Anders had ik het via N26 gedaan.

Bunq gebruikte ik voor "Tikkies" en als backup iDeal-betaalmethode, helaas is het nieuwe abo te duur hiervoor. Mijn geld gaat naar een echt groene bank en met N26 heb je voorlopig een gratis Mastercard.

[ Voor 15% gewijzigd door gravit0n_ op 02-08-2020 14:24 ]

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Sbakker1982 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:32:
Waar kan ik me afmelden voor Bunq? Doe ik dat door alle rekeningen op te heffen?
Jammer dat je gaat natuurlijk :) Je kunt je account opzeggen op de volgende manier: Ga naar [Profile], klik rechtsboven op het menu, ga naar [My membership] en tot slot kies je voor [Close Account].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
John Do NL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Jammer dat je gaat natuurlijk :) Je kunt je account opzeggen op de volgende manier: Ga naar [Profile], klik rechtsboven op het menu, ga naar [My membership] en tot slot kies je voor [Close Account].
Sluit je op die manier dan alleen de bankrekening of meteen ook je membership? Of moet je daarvoor nog een andere route volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
U123456 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:12:
[...]
Sluit je op die manier dan alleen de bankrekening of meteen ook je membership? Of moet je daarvoor nog een andere route volgen?
Zo sluit je je hele account. Volg de instructies in wizard. Gil als je vragen hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JosPlays
  • Laatst online: 24-08 12:35
Was al lange tijd klant van bunq, maar hun visie om zoveel mogelijk eigen promotie in die app te douwen heeft voor mij besloten om te downgraden naar het gratis abonnement. Heb toch eigenlijk alleen maar de "credit" card nodig. Probeer nu ook zo min mogelijk de app te gebruiken, omdat het gewoon een verwarrende boel geworden is.

Als betalende klant wil je echt niet telkens in je gezicht geduwd krijgen dat je weinig bomen hebt bijgedragen, terwijl je niet meer eens voor bomen spaart. Dus nu gebruik ik de andere rekeningen die ik voor bunq al had weer en bevalt mij ook prima. Moet toegeven dat de optie om je "credit" card CVC te vernieuwen wel een handige functie was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:02
Ik heb 3 maanden geleden bunq opgezegd toen ze hun abonnementen zomaar hebben aangepast. Blij dat ik V3 niet heb meegemaakt. Ik volg dit topic alleen maar om te kijken hoe het gaat en leedvermaak. :$ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokyotech
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
oohh schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

Ja, je kunt met N26 of Revolut je bankrekening “opladen” via Apple Pay of gewoon door het invoeren van je kaartnummer. Ik ga er overigens wel vanuit dat je nu op bunq travel card zit.

Ik doe dit sinds ik geen bunq free meer heb en betalingen van anderen ontvang. Verder gebruik ik bunq niet meer.
Ah goed idee, dan kun je dus ook minder dan het volledige bedrag van je Travelcard afboeken, toch?

Hoe lang duurt het tot het geld op deze manier bij N26 en Revolut aankomt?

Ik gebruik de Travelcard nu alleen nog om uitgaven te doen in webshops waar iDeal geen optie is. Als ik hem nodig heb laad ik hem met iDeal op met het benodigde bedrag, dan staat het er meteen op. Met N26 en Revolut duurt het altijd even.

Enige nadeel hiervan is dat je voor non-euro betalingen nooit weet wat het bedrag exact zal zijn, omdat de FX nog bijgesteld kan worden een paar dagen na de betaling. Meestal is het maar een paar cent, maar als je 0 saldo hebt werkt dat natuurlijk niet. Daardoor is een aankoop bij mij wel eens geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
tokyotech schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

Ah goed idee, dan kun je dus ook minder dan het volledige bedrag van je Travelcard afboeken, toch?

Ik gebruik de Travelcard nu alleen nog om uitgaven te doen in webshops waar iDeal geen optie is. Als ik hem nodig heb laad ik hem met iDeal op met het benodigde bedrag, dan staat het er meteen op. Met N26 en Revolut duurt het altijd even.

Enige nadeel hiervan is dat je voor non-euro betalingen nooit weet wat het bedrag exact zal zijn, omdat de FX nog bijgesteld kan worden een paar dagen na de betaling. Meestal is het maar een paar cent, maar als je 0 saldo hebt werkt dat natuurlijk niet. Daardoor is een aankoop bij mij wel eens geannuleerd.
Revolut ondersteund inmiddels zowel inkomende als uitgaande SEPA Instant Credit Transfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 08:11
[...]
Ik heb alleen Revolut geprobeerd. Daar stond het er direct op. Bij N26 is opwaarderen met Apple Pay slechts de eerste keer gratis.

Ik ben overigens wel bang dat bunq dit dichtzet als je te het vaak doet, in verband met de wwft.

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 02-08-2020 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:16
JosPlays schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:19:
Was al lange tijd klant van bunq, maar hun visie om zoveel mogelijk eigen promotie in die app te douwen heeft voor mij besloten om te downgraden naar het gratis abonnement. Heb toch eigenlijk alleen maar de "credit" card nodig. Probeer nu ook zo min mogelijk de app te gebruiken, omdat het gewoon een verwarrende boel geworden is.

Als betalende klant wil je echt niet telkens in je gezicht geduwd krijgen dat je weinig bomen hebt bijgedragen, terwijl je niet meer eens voor bomen spaart. Dus nu gebruik ik de andere rekeningen die ik voor bunq al had weer en bevalt mij ook prima. Moet toegeven dat de optie om je "credit" card CVC te vernieuwen wel een handige functie was.
Hoe doen jullie dat, dat downgraden? Ik heb al mijn rekeningen en passen geblokkeerd/verwijderd, op één na (en een tap&pay-kaart; die kan ik niet verwijderen). Maar op de pagina voor wijzigen van mijn abonnement kan ik alleen kiezen uit '+1', 'Premium' of 'SuperGreen'...

Ik zat wel in een pack (was daar hoofdaccount van), maar ben daar uitgestapt. Bunq support reageert al een aantal dagen niet..

Edit: @John Do NL, niet geheel gerelateerd aan bovenstaande, maar ik wilde het toch even kwijt; ik kwam je voor V3 al vaak tegen op Together als ik ergens informatie over zocht, en zie je nu, na V3, ook op Reddit, hier en Together vaak terug. Hoewel ik begrijp dat je positivisme over Bunq op sommige geïrriteerde gebruikers (waarvan ik er helaas zelf ook een ben) soms als een rode lap voor een stier werkt, vind ik dat mensen zich té vaak op jou persoonlijk richten. Ik heb bewondering voor hoe kalm je daaronder blijft en heb daar respect voor. Je doet het waarschijnlijk al niet hoop ik, maar toch; trek je er persoonlijk niet te veel van aan! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Torrentus op 02-08-2020 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
Torrentus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Hoe doen jullie dat, dat downgraden? Ik heb al mijn rekeningen en passen geblokkeerd/verwijderd, op één na (en een tap&pay-kaart; die kan ik niet verwijderen). Maar op de pagina voor wijzigen van mijn abonnement kan ik alleen kiezen uit '+1', 'Premium' of 'SuperGreen'...

Ik zat wel in een pack (was daar hoofdaccount van), maar ben daar uitgestapt. Bunq support reageert al een aantal dagen niet..

Edit: @John Do NL, niet geheel gerelateerd aan bovenstaande, maar ik wilde het toch even kwijt; ik kwam je voor V3 al vaak tegen op Together als ik ergens informatie over zocht, en zie je nu, na V3, ook op Reddit, hier en Together vaak terug. Hoewel ik begrijp dat je positivisme over Bunq op sommige geïrriteerde gebruikers (waarvan ik er helaas zelf ook een ben) soms als een rode lap voor een stier werkt, vind ik dat mensen zich té vaak op jou persoonlijk richten. Ik heb bewondering voor hoe kalm je daaronder blijft en heb daar respect voor. Je doet het waarschijnlijk al niet hoop ik, maar toch; trek je er persoonlijk niet te veel van aan! ;)
Super dank for the kind words 😊... Ik trek het mij niet snel persoonlijk aan, maar sommige reacties op internet, met name op Twitter zijn echt ver beneden pijl. Hier gelukkig niet 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosPlays
Torrentus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Ik ben gedowngrade nog voordat ik de app geupdate had (heb namelijk 2 telefoons), omdat ik de bui al zag hangen dat het straks niet meer kan. Maar als het goed is kan je onder in de balk op “profiel” klikken, dan op dat witte bolletje met de 3 puntjes dan “mijn lidmaatschappen” (alsof je er meer dan 1 kan hebben??) en dan “Van lidmaatschap wisselen” en daar zou je moeten kunnen downgraden naar Travel Card voor 0€ per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:05
[...]

Ik heb zowel Bunq als N26 als Apple pay instrument, omdat mijn eigen bank (nog) geen Apple pay heeft. Zo kan ik toch zonder extra kosten met mijn telefoon en horloge betalen. En de (virtuele) Tavelcard gebruik ik als betaalmiddel bij bv Chinese webshops en Amazon.
Bij N26 duurt het een dag voordat het geld van mijn reguliere rekening op de N26 rekening is bijgeschreven (is immers een buitenlandse rekening). De Bunq rekening kan gratis via Ideal worden opgeladen, het bedrag staat dan direct op mijn Bunq-rekening. Dat vind ik wel een voordeel. Op het moment dat ik iets wil kopen, kan ik een bedrag op mijn rekening storten, en meteen via Bunq betalen. Nadeel van Bunq ten opzichte van N26 is dat een fysieke kaart niet gratis is (eenmalig 10 euro), verder zijn ze allebei gratis voor mijn doel.
De Bunq app vind ik een drama, ik zit nog niet lang bij Bunq, dus dat is dan die beruchte V3 app waar sommige mensen hier zo over klagen?

Ik vind overigens de N26 app bijna net zo onduidelijk en verwarrend als die van Bunq. Dat slechte app-design is misschien een 'gratis banken' dingetje... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
JosPlays schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:03:
“mijn lidmaatschappen” (alsof je er meer dan 1 kan hebben??)
Je kan maar 1 persoonlijk abonnement hebben maar je kan (ook) meerdere zakelijke abonnementen hebben. Dus dat kan zeker het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

evdakker schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:49:
[...]

Ik heb zowel Bunq als N26 als Apple pay instrument, omdat mijn eigen bank (nog) geen Apple pay heeft. Zo kan ik toch zonder extra kosten met mijn telefoon en horloge betalen. En de (virtuele) Tavelcard gebruik ik als betaalmiddel bij bv Chinese webshops en Amazon.
Bij N26 duurt het een dag voordat het geld van mijn reguliere rekening op de N26 rekening is bijgeschreven (is immers een buitenlandse rekening). De Bunq rekening kan gratis via Ideal worden opgeladen, het bedrag staat dan direct op mijn Bunq-rekening. Dat vind ik wel een voordeel. Op het moment dat ik iets wil kopen, kan ik een bedrag op mijn rekening storten, en meteen via Bunq betalen. Nadeel van Bunq ten opzichte van N26 is dat een fysieke kaart niet gratis is (eenmalig 10 euro), verder zijn ze allebei gratis voor mijn doel.
De Bunq app vind ik een drama, ik zit nog niet lang bij Bunq, dus dat is dan die beruchte V3 app waar sommige mensen hier zo over klagen?

Ik vind overigens de N26 app bijna net zo onduidelijk en verwarrend als die van Bunq. Dat slechte app-design is misschien een 'gratis banken' dingetje... 8)7
Als je van ABN AMRO of bunq geld overmaakt naar N26 zou het wel instant moeten zijn, sinds dat de enige 2 Nederlandse banken zijn die op het moment deelnemen aan EBA Clearing.

Het onduidelijke en verwarrende komt misschien door het aantal features en opties die een online bank kent i.t.t één van de grootbanken in Nederland? Ik heb zelf alleen ervaring met ABN AMRO en daar zijn de statistieken (Grip) en betaalverzoeken (Tikkie) al 2 losse apps, dus dat scheel al opties in de Bankieren app (verder moet je bij ABN alsnog best veel dingen via hun portal regelen i.p.v. in de app). Wil niet zeggen dat bunq V3 zo goed is natuurlijk, want V2 was wel wat beter te begrijpen voor nieuwkomers gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Laatst online: 21:16
JeroenE schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Je kan maar 1 persoonlijk abonnement hebben maar je kan (ook) meerdere zakelijke abonnementen hebben. Dus dat kan zeker het geval zijn.
Alleen moet je dan wel wisselen van 'profiel' en heb je in elk 'profiel' alsnog maar één lidmaatschap, toch? ;)
Ik denk dat het verwijst naar het Bunq Pack dan, ofzo.

In ieder geval; op die pagina heb ik in V3 helaas geen optie meer om te downgraden naar de Travel Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Torrentus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:56:
Alleen moet je dan wel wisselen van 'profiel' en heb je in elk 'profiel' alsnog maar één lidmaatschap, toch? ;)
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar sinds V3 kan je ook alle bankrekeningen tegelijk beheren van al je abonnementen.

Dat schijnt dan vaak ook problemen te geven omdat je "onder water" toch nog steeds als persoonlijk of zakelijk bent ingelogd en je dan sommige dingen niet kan doen omdat de app dat alleen aan zakelijke gebruikers laat zien (en je persoonlijk bent ingelogd) of andersom.

Het zou natuurlijk sowieso veel mooier zijn als de app zelf weet of je maar 1 abonnement hebt of meer en het taalgebruik daar op aanpast, maar wellicht zijn er andere zaken waar ze zich drukker over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosPlays
Torrentus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Ik denk dat het verwijst naar het Bunq Pack dan, ofzo.

In ieder geval; op die pagina heb ik in V3 helaas geen optie meer om te downgraden naar de Travel Card.
Daar was ik dus al bang voor. Gelukkig heb ik nog V2 daarvoor gebruikt. Als je bunq echt niet meer gebruikt dan zou ik overwegen het te sluiten. Jammer dat bunq het de klanten zo lastig maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

magician2000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:44:
[...]

Maar mocht je het antwoord krijgen, ik denk dat velen met mij hier benieuwd zijn naar het "waarom".
Heb ondertussen diverse malen via chat contact gehad met bunq. Ze gaven aan dat de betaling gewoon had moeten werken en dat er bij hun niets fout was gelopen. Het laatste contact gisteren vertelde echter dat ze deze case aan development doorgeven zodat ze direct aan een oplossing kunnen werken (en daarna werd de case gesloten....) Heb vandaag dus maar weer een nieuwe case geopend omdat ik het nu echt niet meer snap en ik morgen dus echt wel mijn auto mee wil nemen.

Ik ga vanmiddag extra naar de dealer toe om de betaling opnieuiw te proberen, laat weten of het nu wel mogelijk is om een groot bedrag te pinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWHtje
  • Laatst online: 15-09 18:08
John Do NL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:27:
[...]

Zo sluit je je hele account. Volg de instructies in wizard. Gil als je vragen hebt.
Het ironische is, dat ik daar een foutmelding krijg waarop ik m'n account niet kan sluiten. (Error, The item you requested could not be found.)

Heb ook geen actieve bankrekeningen meer bij Bunq.

Support request al aangemaakt, maar krijg daar geen reactie op.
Zijn er andere wegen waarop ik Bunq kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 12:37
JWHtje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Het ironische is, dat ik daar een foutmelding krijg waarop ik m'n account niet kan sluiten. (Error, The item you requested could not be found.)

Je kan toch ff zo bij een kantoor naar binnen lopen, of even bellen? Oh nee wacht... :+

Zonder gekheid; volgens mij kun je ze ook mailen op support@bunq.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
Tamerciaga schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Je kan toch ff zo bij een kantoor naar binnen lopen, of even bellen? Oh nee wacht... :+

Zonder gekheid; volgens mij kun je ze ook mailen op support@bunq.com.
Haha! ;)
Zit jij nog bij Bunq dan?

Zal ze ff spammen op de mail inderdaad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 12:37
JWHtje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Haha! ;)
Zit jij nog bij Bunq dan?

Zal ze ff spammen op de mail inderdaad
Ik zie nu pas dat jij het bent :+

Prive niet meer, zakelijk heb ik vorige week ABN aangevraagd. Dus nog even en dan ben ik bunq free.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWHtje
Tamerciaga schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

Ik zie nu pas dat jij het bent :+

Prive niet meer, zakelijk heb ik vorige week ABN aangevraagd. Dus nog even en dan ben ik bunq free.
I see what you did there ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
JWHtje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Je kan ook altijd een mailtje sturen naar support@bunq.com. Het is momenteel nog steeds vrij druk, response tijden zijn daardoor ook langer dan normaal/gewenst.

Als je dagen niets hoort bv kan je eventueel mij wel kattebelleje sturen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

HaikoW schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Ik ga vanmiddag extra naar de dealer toe om de betaling opnieuiw te proberen, laat weten of het nu wel mogelijk is om een groot bedrag te pinnen.
En het is vanmiddag gelukt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

HaikoW schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Heb ondertussen diverse malen via chat contact gehad met bunq. Ze gaven aan dat de betaling gewoon had moeten werken en dat er bij hun niets fout was gelopen. Het laatste contact gisteren vertelde echter dat ze deze case aan development doorgeven zodat ze direct aan een oplossing kunnen werken (en daarna werd de case gesloten....) Heb vandaag dus maar weer een nieuwe case geopend omdat ik het nu echt niet meer snap en ik morgen dus echt wel mijn auto mee wil nemen.

Weer een staaltje "wegduiken voor de realiteit" van bunq? Een case sluiten die nog niet volledig opgelost is is ook te gek voor woorden. Pas maar op dat je niet geblokkeerd gaat worden bij bunq door weer een case te openen.

Hopelijk lukt het allemaal bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

HaikoW schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Felicitaties dan maar en veel rijplezier.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
[...]
Eigenlijk is het bizar hoe blij wij allen zijn als het een bank lukt een eenvoudige overschrijving te laten doorgaan |:( 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door YuYa op 06-08-2020 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
[...]

En nu weg .... bij Bunq? Of heb je er nog vertrouwen in na deze ervaring?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ditto4076
Bij bunq zijn ze echt van het padje! Net kreeg ik een notificatie op mijn iPhone. Welkom bij bunq Premium! Ik heb sinds kort en nog steeds bunq Travel Card. De ene onzinnige banner bij openen van de app is nu vervangen met de volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpoMMlxs50RZ106ngrjHAUb29Co=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KC2BzFaNrNPTvF5O1Q04eaOg.png?f=user_large

Je bent geweldig! Dat wist ik al, maar toch bedankt... Bizar!

Support is een puinhoop, maar onzinnige banners met overdreven flauwekul, daar is nog voldoende ruimte voor naast de treehugging madness!?

[ Voor 12% gewijzigd door ditto4076 op 06-08-2020 12:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Toch zou ik zsm contact met ze opnemen want reken maar dat bij die welkom ook premium prijzen worden gerekend ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ditto4076
YuYa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:39:
Toch zou ik zsm contact met ze opnemen want reken maar dat bij die welkom ook premium prijzen worden gerekend ;w
Ik hou het goed in de gaten, maar tot nu toe staat in de app nog steeds Travel Card als mijn lidmaatschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

YuYa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:41:
[...]

Eigenlijk is het bizar hoe blij wij allen zijn als het een bank lukt een eenvoudige overschrijving te laten doorgaan |:( 8)7
Is het niet eerder opgelucht in plaats van blij? Dat blije was bij @HaikoW vorige week al wel weg volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

ditto4076 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:11:
Bij bunq zijn ze echt van het padje! Net kreeg ik een notificatie op mijn iPhone. Welkom bij bunq Premium! Ik heb sinds kort en nog steeds bunq Travel Card. De ene onzinnige banner bij openen van de app is nu vervangen met de volgende:

[Afbeelding]

Je bent geweldig! Dat wist ik al, maar toch bedankt... Bizar!

Support is een puinhoop, maar onzinnige banners met overdreven flauwekul, daar is nog voldoende ruimte voor naast de treehugging madness!?
Zouden ze je niet "geweldig" vinden omdat je er nog bent als klant? Misschien heb je bij bunq nog nooit over iets geklaagd? Of misschien krijg je wel een factuurtje van ze, gewoon, omdat ze alles niet goed verwerkt hebben (of per ongeluk dingen teruggedraaid hebben - foutje, bedankt!).

Ik zou goed op blijven letten op eventuele bancaire kosten die ze je in rekening brengen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

ditto4076 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:01:
[...]

Ik hou het goed in de gaten, maar tot nu toe staat in de app nog steeds Travel Card als mijn lidmaatschap...
Zal niet de eerste keer zijn dat ze een fout maken. Zeker ook niet de laatste keer. Een "oopsie" hoort er ook bij bij bunq, net als het boomknuffelen en iedereen benaderen als een kind van 3 (die dat ook al niet leuk zou vinden, maar dat terzijde). |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 20:41

mwa

magician2000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 02:47:
[...]

Is het niet eerder opgelucht in plaats van blij? Dat blije was bij @HaikoW vorige week al wel weg volgens mij.
Je blijft wel heel veel energie in iets steken wat je zo dwars zit. Is het daar niet wat te warm voor? Laat het lekker gaan joh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• El_Blanco
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-05-2021
Zo jammer wat er met Bunq gebeurd op dit moment. Alles blijft maar halleluja daar, stel je kritische vragen dan mag je niet meer reageren op hun together forum. Pure censuur, iets te veel kritiek of ergens niet mee eens en ze blokkeerden me van hun forum. Ook moderateurs van dat forum zie ik hier terug hun zoete praatjes verkondigen. dezelfden die mij geblokkeerd hebben .. Triest 😢 Bunq is bunq niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
El_Blanco schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:18:

Ook moderateurs van dat forum zie ik hier terug hun zoete praatjes verkondigen. dezelfden die mij geblokkeerd hebben .. Triest 😢 Bunq is bunq niet meer.
Ik spreek niet voor bunq, maar kan wel zeggen dat in elk geval de vrijwillige moderators nog nooit iemand hebben geblokkeerd voor slechts kritisch zijn / andere mening hebben. In dat opzicht hanteren we niet veel andere spelregels dan hier gelden :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• El_Blanco
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-05-2021
John Do NL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:56:
[...]

Ik spreek niet voor bunq, maar kan wel zeggen dat in elk geval de vrijwillige moderators nog nooit iemand hebben geblokkeerd voor slechts kritisch zijn / andere mening hebben. In dat opzicht hanteren we niet veel andere spelregels dan hier gelden :)
Dat is jouw mening John, die respecteer ik .. Je zal het nooit toegeven, dat weet ik ook, daar ben je teveel Bunq-er voor, of Ali adapt ..

Okay, soms sarcasme en/of leedvermaak zat er ook tussen. Ik vind gewoon zolang je netjes blijft, geen scheldwoorden gebruikt je nooit geblokkeerd mag worden. En jij weet ook dat er heel veel verwijderd is aan reacties die gewoon onderbouwend en ondersteunend waren, alleen zat bunq daar niet op te wachten op dat moment. Er is heel veel verwijderd wat bunq niet wou horen .. Wie deden dat, de vrijwillige moderators? Bunq? Ali?

Mss ben ik teveel teleurgesteld in bunq .. er is ook al het een en ander gebeurd daar de laatste jaren, maanden en ik zou bunq meer respecteren als ze hun fouten ook eens toegaven ipv alles schoon te praten ..

Ach alles is hier al voorbij gekomen. Iedereen weet waar dit over gaat. Waarom nog uitleggen ..

Wat ik nog wil toevoegen: Ik blijf bunq in potentie geweldig vinden, ze hebben alles wat een moderne bank moet hebben. Zal voortaan beter opletten wat ik schrijf. Niet altijd uit teleurstelling reageren. Het doet soms gewoon pijn, om bunq af te zien glijden .. Vooral die bomen en tijdbesparende ballonnen boven in beeld. Geef mensen de keuze. Luister in ieder geval. Ik hoop dat het toch nog goed komt John! 😊

🤞⚡️🌈

[ Voor 25% gewijzigd door El_Blanco op 08-08-2020 00:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
John Do NL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:56:
[...]

Maar voor de klant bestaat er geen verschil tussen vrijwillige en betaalde moderators. Op Reddit vliegen de screenshots je om de oren van gebande of gecensureerde Together-gebruikers, die louter opbouwende kritiek gaven zonder te schelden. Ik vind dat een eng sfeertje! Ga je niet mee in de popie jopie hosanna-stemming dan loop je al risico... Persoonlijk zou ik me daar als onbetaalde moderator niet voor laten misbruiken door Ali.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

El_Blanco schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:10:
[...]

Dat is jouw mening John, die respecteer ik .. Je zal het nooit toegeven, dat weet ik ook, daar ben je teveel Bunq-er voor, of Ali adapt ..

Okay, soms sarcasme en/of leedvermaak zat er ook tussen. Ik vind gewoon zolang je netjes blijft, geen scheldwoorden gebruikt je nooit geblokkeerd mag worden. En jij weet ook dat er heel veel verwijderd is aan reacties die gewoon onderbouwend en ondersteunend waren, alleen zat bunq daar niet op te wachten op dat moment. Er is heel veel verwijderd wat bunq niet wou horen .. Wie deden dat, de vrijwillige moderators? Bunq? Ali?

Mss ben ik teveel teleurgesteld in bunq .. er is ook al het een en ander gebeurd daar de laatste jaren, maanden en ik zou bunq meer respecteren als ze hun fouten ook eens toegaven ipv alles schoon te praten ..

Ach alles is hier al voorbij gekomen. Iedereen weet waar dit over gaat. Waarom nog uitleggen ..

Wat ik nog wil toevoegen: Ik blijf bunq in potentie geweldig vinden, ze hebben alles wat een moderne bank moet hebben. Zal voortaan beter opletten wat ik schrijf. Niet altijd uit teleurstelling reageren. Het doet soms gewoon pijn, om bunq af te zien glijden .. Vooral die bomen en tijdbesparende ballonnen boven in beeld. Geef mensen de keuze. Luister in ieder geval. Ik hoop dat het toch nog goed komt John! 😊

🤞⚡️🌈
Maar de grap is nu juist dat ze mensen zoals jou (neem ik nu even aan gezien je reactie), mij en evele anderen drie kritisch zijn liever zien vertrekken. "Wij" zijn de luis in de pels van bunq omdat we niet haleluja willen roepen om alles wat ze doen c.q. vertellen wat ze goed gedaan hebben.

bunq is verworden tot de zoveelste bank die het allemaal niet zo nauw neemt met de klanten. Ze gaan lekker hun eigen gangetje. Zien klanten gaan en komen. Business as usual zeg maar.

Vandaar ook dat velen gekozen hebben bunq de rug toe te keren. Keer op keer, fout op fout gestapeld. Geen enkele beweging in te krijgen wat betreft een "goh, misschien hebben we het toch niet goed gedaan". Laat staan dat de communicatie verbeterd is.

Dan de puntjes als niet telefonisch bereikbaar zijn en lastig om informatie terug te vinden over hoe je contact op kunt nemen (een simpel menu "contact" is niet te vinden).

Maar goed, ondertussen blijven de mensen het hier herhalen wat de problemen zijn en is er nog steeds niets veranderd (anders dan blijkbaar wat kleine puntjes in de app die het geheel nog steeds niet beter maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
TexMex schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 02:19:
[...]

Maar voor de klant bestaat er geen verschil tussen vrijwillige en betaalde moderators. Op Reddit vliegen de screenshots je om de oren van gebande of gecensureerde Together-gebruikers, die louter opbouwende kritiek gaven zonder te schelden. Ik vind dat een eng sfeertje! Ga je niet mee in de popie jopie hosanna-stemming dan loop je al risico... Persoonlijk zou ik me daar als onbetaalde moderator niet voor laten misbruiken door Ali.
Eens dat voor de klant geen verschil is. Mijn punt was ook meer dat ik voor mezelf spreek wat ik vind en doe. Ik ben niet de woordvoerder van bunq :)

Laat ik het anders zeggen, ik zou ook geen mod zijn als ik het idee zou hebben dat bunq zich schuldig maakt aan censuur (lees: moedwillig elke vorm van kritiek de kop indrukken). Integendeel, we proberen met zijn allen oprecht de boel beetje gestructureerd en ordentelijk te houden en ook nog eens leuk voor iedereen (incl. nieuwe bunqers).

Ik distantieer mij dan ook van mensen die suggeren van Together soort van Noord-Korea is. En om eerlijk te zijn, zoveel screenshots heb ik ook niet voorbij zien komen op Reddit, en bij gros mist ook nog de context.

Gaat er nooit wat fout dan? Zeker wel, er werken mensen immer (en 1 hond). Daar leren we van.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ach kom nou John. Je weet dondersgoed dat ook jij keihard hebt meegewerkt aan het repressieve beleid van bunq en dat nog altijd doet, je censureert en onderdrukt even hard mee. ;) Kun je wel mooi weer spelen en “난 몰랐어” roepen, maar dan ben je of keihard aan het liegen of je houdt jezelf echt voor de gek - en probeert ons nu ook voor de gek te houden. Iedereen weet dat Together inderdaad op sommige vlakken best wel vergelijkbaar is met Noord-Korea (wat overdreven, maar het is jouw eigen voorbeeld.), alleen jij hebt het kennelijk nog steeds niet door en helpt er actief volop aan mee. Blinde liefde voor de grote leider I guess. Don’t get me wrong, je mag het best eens zijn met het beleid van bunq hoor. Maar doe niet net alsof het beleid anders is dan het is en/of dat jij er zogenaamd niet aan mee zou werken.

Anyway, ik zag net dit topic voorbij komen. Einde van Online/Virtuele kaarten bij bunq? Als dat waar is, dan ehh... Heb ik straks écht niets meer te zoeken bij bunq. oO https://together.bunq.com...s-are-no-longer-available

[ Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 08-08-2020 13:34 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
WhatsappHack schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:27:
Ach kom nou John. Je weet dondersgoed dat ook jij keihard hebt meegewerkt aan het repressieve beleid van bunq en dat nog altijd doet, je censureert en onderdrukt even hard mee. ;)
Tja, ik ben het oprecht en fundamenteel oneens met je. So let’s agree to disagree and call it a day :)
Pagina: 1 ... 83 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"