Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:11:
In de bunq app (v3) onder profile > lightning > my favorites, dat is bij mij een lege pagina en krijg daar verder ook niets in. Al geprobeerd om met een betaling een recente opgeslagen rekening nr toe te voegen (links vegen, favoriet selecteren) maar geen succes. Is iemand dit al gelukt en zo ja "Hoe?" :-)
Is vandaag in een bunq iOS update 14.3.1 opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:15
Hahaha 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkH7rqyvkNeq4feLbL37V6MwAe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5FYekXVGfVuaJQIO7157wvS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:43
Delay schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Dat is wel een heel ingewikkeld voorbeeld. Het simpelste is het kopen van een huis. Koper krijgt 300k schuld aan de bank, bank een vordering op koper, verkoper krijgt 300k. Hier is 300k aangemaakt. Het huis is nu onderdeel van het financiële systeem.

Leuker voorbeeld is wanneer een land een oorlog gaat voeren. De overheid legt dan iedereen een belastingplicht van X florijn op. Deze florijn kan je bemachtigen door iets aan het leger te leveren. Op deze manier kan een land efficient een enorme inspanning leveren.

Je ziet zo mooi de rol van geld in het sturen van de samenleving. In het hedendaagse Nederland beslissen de banken (binnen strakke regels) op welke gebieden Nederland inspanningen levert. Banken bepalen wie geld mag lenen om welk type bedrijf op te richten. Daarmee stuur je de samenleving een bepaalde richting op.

Een leuk historisch voorbeeld is het ontstaan van de Bank of England.
Ik denk dat hier al het relevante staat over het creëren van geld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
Heel cool, in de laatste update kan je ook gelijk je favoriete uitnodigen om bunq family member te worden.

Gelijk even CJIB en Belastingdienst uitgenodigd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKj38ujA5XsduySySvsygcYMOa8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aUssiVOlYUiKT1nOv69cK2TP.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

John Do NL schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:01:
[...]

Als mod op Together kan ik dit beamen. Er is niet mis met feedback geven, er is ook niets mis met kritiek geven. Sterker nog, bunq staat vanaf dag 1 al bekent om het luisteren naar klanten, ook de positief kritische klanten.

Maar eerlijk is eerlijk, er is een groep (ex) gebruikers die zeer toxische sfeer creëren op diverse media. Helaas nog steeds. Dus ingrijpen is soms nodig.

Censuur zou ik het niet noemen, want censuur betekent dat je meningen opzettelijk laat verdwijnen omdat ze niet in je straatje passen. Hier gaat echter om de bescherming van de sfeer en de vrijheid van (potentiële) klanten die zich anders niet meer vrij voelen iets te zeggen.
Vanaf dag één heb ik niets bemerkt van het luisteren naar klanten door bunq. Of wellicht bedoel je het luisteren naar hetgeen ze willen luisteren (en de rest censureren)?

Er is helemaal geen sprake van een toxische sfeer creëren door (ex-)gebruikers, maar enkel door bunq (wederom, censuur).

Censuur betekend enkel laten staan wat je wilt zien... precies wat bunq aan het doen is.

Maar goed, het is al vaker opgevallen dat steeds dezelfde mensen hier bunq met hand en tand willen verdedigen en alles wat ze doen goed willen praten. Het typische probleem van bunq... Negeren van wat er gaande is, bagatelliseren en afdoen als toxic gezeur van een ultrakleine groep.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Limbeckx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:11:
[...]

De vraag is wie hier meer hoort. Ik ben bunq gebruiker. Er zijn genoeg redenen waarom mensen boos zijn op bunq. Ik snap dat maar sinds de eerste dag dat ik hier kom (nog voor v3) zijn hier ontzettend veel azijnpissers ook. Je moet het allemaal zelf weten maar je kunt je energie ook in dingen steken die je wel leuk vindt...
Fijn dat jij je helemaal kunt vinden in de werkwijze van bunq. Maar de rest azijnpissers noemen... dat is dus precies het probleem. Niet in willen zien wat er gaande is.

De reden dat mensen hier dan toch energie in steken? Om andere te behoeden blind in de val van bunq te trappen.

[ Voor 8% gewijzigd door magician2000 op 29-07-2020 17:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Delay schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:23:
[...]

Zelf ken ik geen tech bedrijf, forum of app die deze problemen niet heeft. Zelfs een Tweaker mod gaf eerder aan dat hij de problemen herkent. En dat voor een communicatie strategie die gemaakt is voor Tweakers!

Het is dan ook nog niemand gelukt om aan jouw definitie van goede communicatie te voldoen.

[...]

Ah jij bedoelt de helpdesk. Communicatie en de helpdesk zijn hele andere dingen. De helpdesk is in Oost Europa gevestigd en handelt individueel klantcontact af. In Oost Europa zijn lonen best betaalbaar maar 24/7 support bij piekbelasting zal nog steeds boven het budget van Bunq uitgaan. Ik ben zelf altijd goed geholpen, en ik test best rare dingen met accounts, kaarten en API's.

De communicatie zijn je reclame uitingen; hoe je je gedraagt op Twitter en fora en naar de pers toe. Dit wordt geregeld door consultants van een adviesbureau. Het advies bureau waar Bunq mee werkt komt geloof ik uit London.
Communicatie vanuit Tweakers is bedroevend slecht. Ook hier worden mensen compleet genegeerd en als harde kern zeurenden weggezet. Maar op alle vragen, ideeën, enz. wordt niet ingegaan. Op geen enkele manier.

Een helpdesk in oost Europa (of welk ander absurd land dan ook) is fout 1. Het overgrote deel van de mensen die daar werken zal het een rotzorg zijn of ze hun werk wel goed doen. Oplossen aan de hand van een stappenplan, maar dat is het wel. Echt support gaat heel wat verder dan dat. Daar heb ik bij andere banken nooit problemen mee gehad, maar bij bunq krijg je simpelweg geen antwoorden (of wel antwoorden, maar die slaan dan nergens op).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Sando schreef op maandag 27 juli 2020 @ 02:34:
[...]

Dat zeg je steeds, maar volgens mij is dat gewoon niet waar, en dat maakt het zo'n vreemde keuze voor zo'n bedrijf om te liegen.

Kijk bijvoorbeeld naar N26. Ze bieden al 7 jaar gratis accounts aan. Maar ook een plan van €9,90, en sinds een jaar of twee(?) ook een Metal-card plan van €16.90 per maand.

Revolut biedt al 5 jaar gratis accounts aan, naast een Premium-account van €7,99 en tegenwoordig ook een Metal plan van €13,99.

Holvi. Gratis account of een €12 per maand account.

Monese. Gratis, €5,95 voor classic, €14,95 voor premium.

Allemaal houden ze het gratis account. Klanten worden niet afgesloten, afgedankt, of na een vendor-lock-in met een abonnement opgescheept. De betaalde varianten voegen iets toe.

Bovendien gaven heel veel mensen aan best €2, €3 of €4 per maand te willen betalen, maar geen €8, en geen zin in kinderachtig paaseieren (bunq-pack met plek) zoeken voor een beetje korting. Die "onderhandelposts" werden uiteraard ook van together verwijderd.
bunq had meer dan 80% van al het gemopper kunnen voorkomen door, voor de mensen die het al hadden, de betreffende abonnementen in stand te houden. Ingewikkeld? Nee hoor, iedere maand een factuur met kosten en direct een creditbedrag (of credit nota, maar dan krijg je mogelijk weer gemopper).

Als bunq zijnde had je dan duidelijk gemaakt wat kosten zijn voor nieuwe klanten voor betreffende "pakket", maar vanuit de waardering voor jou als klant van het eerste uur meteen die kosten in mindering gebracht (want beloofd is beloofd)...

Ik blijf het herhalen, dit soort "extreme" maatregelen die ze nemen lijkt erg op een kat in het nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

magician2000 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:21:
[...]
Ik blijf het herhalen, dit soort "extreme" maatregelen die ze nemen lijkt erg op een kat in het nauw.
Geldzorgen op korte termijn hebben ze niet, zeker niet zolang TransIP het lekker blijft doen. Op de lange termijn blijkt de idealistische bank, zelfs met een premium abonnementsprijs niet rendabel. Je ziet hoeveel moeite Triodos moet doen en die zijn nog lang niet op het gewenste niveau. Op lange termijn kun je dus simpelweg niet anders dan andere inkomstenbronnen aanboren en dan doet een bank wat een bank kan: geld maakt geld. De andere optie is extern geld betrekken.

Winstgevendheid is geen doel voor een fintech challenger, genoeg geld om te groeien en ontwikkelen tot je een kritieke massa hebt overgehaald wel. Het lijkt er wel heel sterk op dat je zonder extern geld of extreme abonnementsprijzen nimmer genoeg geld zult hebben.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
magician2000 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Vanaf dag één heb ik niets bemerkt van het luisteren naar klanten door bunq. Of wellicht bedoel je het luisteren naar hetgeen ze willen luisteren (en de rest censureren)?
Ik ben bang dat er iets mis is gegaan, je plaatst nu een reactie in een topic over bunq, maar lijkt erop dat je iets wilde posten in een anderrrr bank topic 😉...

Maar als je je toch per ongeluk afvraagt of bunq nu echt luistert:

https://together.bunq.com...upvoted-ideas-on-together

PS: ben nu toch stiekem benieuwd welke bank je nu echt bedoelde 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
magician2000 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:21:
[...]

bunq had meer dan 80% van al het gemopper kunnen voorkomen door, voor de mensen die het al hadden, de betreffende abonnementen in stand te houden. Ingewikkeld? Nee hoor, iedere maand een factuur met kosten en direct een creditbedrag (of credit nota, maar dan krijg je mogelijk weer gemopper).

Als bunq zijnde had je dan duidelijk gemaakt wat kosten zijn voor nieuwe klanten voor betreffende "pakket", maar vanuit de waardering voor jou als klant van het eerste uur meteen die kosten in mindering gebracht (want beloofd is beloofd)...

Ik denk dat je de waarde van de klanten van het eerste uur overschat. (En de moeite die het kost in administratie & code om te zorgen dat je gratis gebruikers feature x niet krijgen en de rest wel, al is het maar die 10 met minuten om het iedere keer te testen)

Net zoals een baan voor het leven niet meer bestaat. Juist bij de fintechs is het makkelijker om over te stappen. Ze geven je netjes nog een paar maanden gratis en je gaat door. Ik vind dat de toon van de communicatie zeker anders moet. Maar de actie zelf.begrijp ik. Ook van een bank.

Maar hey, ik ben blijkbaar een naïeve fanboy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Ali Niknam (CEO Bunq) was vandaag te gast bij BNR:
Bunq wilde zich er eigenlijk niet aan wagen, maar is nu toch overstag. Als eerste Europese bankenuitdager gaat de online bank hypotheken aanbieden.
Terugluisteren: https://www.bnr.nl/player/audio/10161704/10416840

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:45
U123456 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:16:
[...]
Start vanaf 25:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
U123456 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:16:
[...]
Thanks. Vond weer sterk 💪 en interessant interview. Geldt tot nu toe voor elk interview vind ik :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:37
John Do NL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Ik ben bang dat er iets mis is gegaan, je plaatst nu een reactie in een topic over bunq, maar lijkt erop dat je iets wilde posten in een anderrrr bank topic 😉...

Gast...jij hebt je letterlijk hier geregistreerd om bunq te promoten... ik denk dat @magician2000 het niet zo zeer over features heeft, maar algemeen het luisteren naar klanten. Nu kom je weer met z'n poging om bunq op te hemelen terwijl dat niet het probleem is.

Kruip lekker terug naar Together, of doe een daadwerkelijke bijdrage aan Tweakers. Want ja, het leven is meer dan bunq? 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Tamerciaga schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Gast...jij hebt je letterlijk hier geregistreerd om bunq te promoten... ik denk dat @magician2000 het niet zo zeer over features heeft, maar algemeen het luisteren naar klanten. Nu kom je weer met z'n poging om bunq op te hemelen terwijl dat niet het probleem is.

Kruip lekker terug naar Together, of doe een daadwerkelijke bijdrage aan Tweakers. Want ja, het leven is meer dan bunq? 8)7
Kom op zeg, je bent in de bunq thread. Nu is @John Do NL geen officiële bunq vertegenwoordiger maar mogen pro bunqers hier ook even gewoon hun visie geven.

En kan jij 3 Nederlandse banken noemen die een beter forum hebben en daarom feedback geven Dan together? Ik geloof dat dat het punt is dat John maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

FirePuma142 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:40:
[...]

Geldzorgen op korte termijn hebben ze niet, zeker niet zolang TransIP het lekker blijft doen. Op de lange termijn blijkt de idealistische bank, zelfs met een premium abonnementsprijs niet rendabel. Je ziet hoeveel moeite Triodos moet doen en die zijn nog lang niet op het gewenste niveau. Op lange termijn kun je dus simpelweg niet anders dan andere inkomstenbronnen aanboren en dan doet een bank wat een bank kan: geld maakt geld. De andere optie is extern geld betrekken.

Winstgevendheid is geen doel voor een fintech challenger, genoeg geld om te groeien en ontwikkelen tot je een kritieke massa hebt overgehaald wel. Het lijkt er wel heel sterk op dat je zonder extern geld of extreme abonnementsprijzen nimmer genoeg geld zult hebben.
Maar ook zonder geldzorgen op korte termijn kan de kat zich in het nauw gedreven voelen... Op dit moment lijkt het uitzichtloos wat betreft winst maken. Met een visie "eerst 100-en miljoenen opstoken in de hoop ooit wat te verdienen" is overigens veel mis. Maar dat is al jaren zo aan de gang bij diverse bedrijven.

En de term "fintech challenger" is al net zo vaag als de term "cloud". Hippe naam voor een startend bedrijf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

Wees gerust, er is niets misgegaan. Ik heb het wel degelijk over bunq.

Je kunt wel leuk zo'n lijstje tonen, maar dat zegt totaal niets. Manipulatie is waar bunq goed in is, dus alle informatie vanuit bunq is in mijn ogen niets meer waard.

PS: bunq dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Batavia schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:16:
[...]

Ik denk dat je de waarde van de klanten van het eerste uur overschat. (En de moeite die het kost in administratie & code om te zorgen dat je gratis gebruikers feature x niet krijgen en de rest wel, al is het maar die 10 met minuten om het iedere keer te testen)

Net zoals een baan voor het leven niet meer bestaat. Juist bij de fintechs is het makkelijker om over te stappen. Ze geven je netjes nog een paar maanden gratis en je gaat door. Ik vind dat de toon van de communicatie zeker anders moet. Maar de actie zelf.begrijp ik. Ook van een bank.

Maar hey, ik ben blijkbaar een naïeve fanboy
Ik overschat de waarde van die klanten absoluut niet. Maar goed, wederom het verhaal beloftes en respect tonen voor de klanten.

Het is simpel zat om code te maken die dit kan. Theoretisch zou je tot klantnummer x het één kunnen hanteren, tot klantnummer y twee en voor de rest drie. Ja, één keer bouwen en testen. Maar je geeft hiermee dan ook prima aan dat bunq geen interesse heeft in wat hun klanten zeggen.

Over wat je bent oordeel ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Tamerciaga schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Uhhh 😬 🙄.... mijn reactie was helemaal on topic hoor.

Tja, iedereeeeen heeft recht op zijn haar mening. Maar ik dus ook. En ik vind dat bunq bij herhaling en aantoonbaar naar haar klanten luistert, maar mag je anders over denken natuurlijk.

Voor de rest ben ik zelf liever meer van de positief kritische insteek, volgens mij bereik je daar meer mee dan kreten als “vanaf dag 1 al luisteren ze niet” enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
magician2000 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:41:
Het is simpel zat om code te maken die dit kan.
Een van de weetjes over software ontwikkeling zegt:
For every 25 percent increase in problem complexity, there is a 100 percent increase in complexity of the software solution. That’s not a condition to try to change (even though reducing complexity is always a desirable thing to do); that’s just the way it is.
Volgens dit weetje is het ongelooflijk duur om oude complexiteit mee te blijven slepen. Bunq gaf deze kosten ook als reden om de gratis abonnementen stop te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:36
@Delay, @John Do NL etc. Fijn dat jullie zo enthousiast zijn over bunq. Het is mij alweer een tijdlang duidelijk dat de discussie geen enkele zin heeft. Dus ik hou er ook mee op. Veel plezier verder...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
John Do NL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Tja, iedereeeeen heeft recht op zijn haar mening. Maar ik dus ook. En ik vind dat bunq bij herhaling en aantoonbaar naar haar klanten luistert, maar mag je anders over denken natuurlijk.

Voor de rest ben ik zelf liever meer van de positief kritische insteek, volgens mij bereik je daar meer mee dan kreten als “vanaf dag 1 al luisteren ze niet” enzo
Nu is het misschien ook niet reëel om van jou, als moderator op het Bunq-forum, die dus de boodschap van Bunq in het openbaar moet uitdragen, inclusief het zo kenmerkende jargon, te verwachten dat je iets op het beleid van Bunq hebt aan te merken...

Wellicht is het een idee om Bunq hier zelf met een bedrijfsaccount aan het topic te laten deelnemen, zoals een aantal andere bedrijven dat ook in andere topics doet. Het zou de transparantie hier in ieder geval ten goede komen.

[ Voor 13% gewijzigd door TexMex op 29-07-2020 23:40 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:43
[...]

Laten we eerlijk zijn, je bent bunq super-fan. Op Twitter doe je inprincipe de support vragen beantwoorden. Op Telegram ben je admin in de fan groep. En spendeer je talloze uren aan bunq per dag.
Je manier van schrijven is op veel plekken zelfs al in de ‘bunq taal’ (overal emoticons & regenboogjes)

Het raakt je diep dat er overal zo over bunq gesproken wordt want je springt er als ridder op ‘de witte hond’ overal op social voor.

Is uiteraard je goed recht, maar niet alles is geloofwaardig.

Aan de toenemende reacties is de merken dat je ‘operatie bunq positiviteit’ hebt uitgebreid naar GoT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Delay schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Een van de weetjes over software ontwikkeling zegt:

[...]

Volgens dit weetje is het ongelooflijk duur om oude complexiteit mee te blijven slepen. Bunq gaf deze kosten ook als reden om de gratis abonnementen stop te zetten.
Tsja, in een aantal gevallen zal dat boek gelijk hebben, maar niet in alle gevallen. Dan moet je slim nadenken over hoe je de software ontwikkeling doet.

Tuurlijk geeft bunq dat als reden, ze moeten toch iets om hun gezicht en vege lijf te redden. Maar daar trap ik persoonlijk niet in. We praten hier over kosten die doorbelast worden, die hebben niets met de banking app te maken, hooguit met de facturatie. Dat is gewoon op te lossen en hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn.

Maar het heeft ook vooral weer te maken met respect tonen naar je klanten van het eerste uur en de beloftes die je gedaan hebt. Daar komt het steeds weer op terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

slijkie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 00:33:
[...]

Laten we eerlijk zijn, je bent bunq super-fan. Op Twitter doe je inprincipe de support vragen beantwoorden. Op Telegram ben je admin in de fan groep. En spendeer je talloze uren aan bunq per dag.
Je manier van schrijven is op veel plekken zelfs al in de ‘bunq taal’ (overal emoticons & regenboogjes)

Het raakt je diep dat er overal zo over bunq gesproken wordt want je springt er als ridder op ‘de witte hond’ overal op social voor.

Aan de toenemende reacties is de merken dat je ‘operatie bunq positiviteit’ hebt uitgebreid naar GoT.
Sterker nog, wanneer ik dit lees trek ik het commentaar ook direct nog meer in twijfel. De geloofwaardigheid van je reactie is hiermee weg. Wanneer je enthousiasteling bent, prima, maar probeer niet enkel maar alles goed te willen praten. Hetgeen je toch merendeels doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Overigens, ik heb ook even het stukje zitten luisteren waar @U123456 het over heeft (beginnende vanaf ongeveer 25 minuten).

Die Niknam blaat al hetzelfde bullshitverhaal als al die andere "grote heren" van de gevestigde banken. Daarmee is het verschil in mijn ogen totaal verdwenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

[...]

Waarin ik toch wel degelijk vind dat je merkt dat Bunq iets negeert is rondom het nieuwe design en de bollen bovenin. Ik wil die gewoonweg niet zien, ik ga ook echt niks met bomen doen qua Bunq green card (heb zonnepanelen waarmee ik ook zo'n graph heb), dus het neemt alleen maar ruimte in. Er zijn TALLOZE topics geweest met feedback waar dit consequent genoemd wordt door gebruikers en het wordt gewoon keer op keer genegeerd. Er is verder ook geen transparantie of ze hier naar willen kijken, ik moet maar gewoon afwachten of bij update 10832 van de afgelopen maanden het hopelijk uit te schakelen is. Bunq manipuleert die topics echt enorm. Ik durf me er gewoonweg niet eens uit te laten op Together omdat als je bericht enigszins negatieve kritiek levert het gewoon verwijderd wordt omdat het niet voldoet aan de richtlijnen. Keiharde censuur dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
[...]

Kijk, weet je wat het is? Dit is nu een nieuw lijstje dat 6 dagen geleden is gemaakt. Ja er staan 100 features in die bunq gebruikers over de tijd gewenst hebben. Nu ga ik niet elk punt controleren want daar heb ik niet echt zin in, dus ik neem even aan dat het klopt.

Bedenkingen:
- Waarom is +- 66% al opgelost? Waarom staan deze nog in de lijst? Hierom: puur om de schijn te wekken dat er geluisterd wordt

Wat doen deze punten erin (een willekeurige greep)?Ik zie het dus zo:
Bunq zegt te luisteren, maar voert een hoop feature requests van users niet door (zie het grote middendeel van de lijst waaruit weinig geimplementeerd is). Bunq voert wel aparte features door (bomen planten) met heel weinig votes. Dus er worden wel features geimplementeerd vanuit een klein groepje extreem positieve mensen. Snap je waar ik heen wil?
Kritiek wordt toegeschreven aan een klein groepje negatieve en toxische mensen. Maar nieuwe features die ook van een klein groepje mensen komen worden voorgedaan alsof de godganse wereld erop zit te wachten. En dat is niet zo.

Edit:
En voordat je me nu gaat wegzetten als toxisch enzo. Ik zit nog steeds bij Bunq. Ik geloof in het product an sich, zoals dat een tijd geleden was. Ben noodgedwongen van een Joint account naar Pack geduwd wat me een hoop uur heeft gekost om uit te zoeken hoe het nu precies zat, want de communicatie vanuit Bunq was, laten we zeggen, ondermaats. Ik reageer hier alleen omdat ik hoop dat ze ooit de weg naar boven weer vinden omdat ik er dan direct van profiteer. Dus ik hoop dat er inhoudelijk wordt gereageerd niet op de Bunq-manier (te kritisch, skip).

[ Voor 16% gewijzigd door Sluuz op 30-07-2020 09:17 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Vergeleken met iemand die in dienst is, of betaald krijgt, vind ik iemand die uit eigen beweging positief is juist geloofwaardig. Dat Bunq fans heeft lijkt mij juist een goed teken!
magician2000 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 02:01:
Tuurlijk geeft bunq dat als reden, ze moeten toch iets om hun gezicht en vege lijf te redden. Maar daar trap ik persoonlijk niet in. We praten hier over kosten die doorbelast worden, die hebben niets met de banking app te maken, hooguit met de facturatie. Dat is gewoon op te lossen en hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn.
Je neemt hier aan dat het in stand houden van een gratis abonnement zelf ook gratis is. Waarom denk je dat? Ik zal zelf al bedenken dat je overal in de code rekening moet houden dat gratis abonnees geen kosten mogen maken, dat je hen moet opnemen in de regressie tests, dat support moet weten dat ze bestaan, dat legal er in de voorwaarden rekening mee moet houden.

Je zag aan de release van V3 dat Bunq al aan de rand loopt van wat zij aankunnen. Dat was er niet beter op was geworden als er ook een historie aan abonnementen mee was genomen.

Men onderschat vaak hoe complex software is en hoe klein Bunq is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Sluuz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:09:
Bunq zegt te luisteren, maar voert een hoop feature requests van users niet door (zie het grote middendeel van de lijst waaruit weinig geimplementeerd is). Bunq voert wel aparte features door (bomen planten) met heel weinig votes. Dus er worden wel features geimplementeerd vanuit een klein groepje extreem positieve mensen. Snap je waar ik heen wil?
Als software ontwikkelaar moet ik je vertellen dat het soms idd zo gaat. Wij hebben zelf ook hordes met klanten die om één ogenschijnlijk simpele feature vragen. Helaas moeten we om dat te implementeren wel onze complete framework ondersteboven gooien.
Het resultaat: Keer op keer worden klanten met een politiek correct antwoord afgewimpeld. Terwijl andere veel minder gevraagde features soms binnen een week gerealiseerd zijn.

Dat is niet omdat we eigenwijs zijn, maar gewoon omdat we een afweging moeten maken waar we onze beperkte ontwikkeltijd in stoppen. Dat zal voor bunq niet anders gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
mcDavid schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Als software ontwikkelaar moet ik je vertellen dat het soms idd zo gaat. Wij hebben zelf ook hordes met klanten die om één ogenschijnlijk simpele feature vragen. Helaas moeten we om dat te implementeren wel onze complete framework ondersteboven gooien.
Het resultaat: Keer op keer worden klanten met een politiek correct antwoord afgewimpeld. Terwijl andere veel minder gevraagde features soms binnen een week gerealiseerd zijn.

Dat is niet omdat we eigenwijs zijn, maar gewoon omdat we een afweging moeten maken waar we onze beperkte ontwikkeltijd in stoppen. Dat zal voor bunq niet anders gelden.
Ik zit zelf ook in de software ontwikkeling dus ik weet ook wel hoe dat gaat. Sommige kleine dingen zijn ook binnen 10 minuten te fixen terwijl ogenschijnlijk simpele dingen veel complexer zijn dan gebruikers denken. Het punt dat ik vooral probeer te maken dat is Bunq met dit soort posts telkens opnieuw probeert transparant te zijn, maar het eigenlijk niet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
Transparant zijn ze helaas nooit geweest idd. Ze zouden echt een bak aan gezeik kunnen voorkomen door dit soort afwegingen gewoon publiek te bespreken in plaats van steeds zo geheimzinnig doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Vergeleken met iemand die in dienst is, of betaald krijgt, vind ik iemand die uit eigen beweging positief is juist geloofwaardig. Dat Bunq fans heeft lijkt mij juist een goed teken!
Ik vind het juist vooral aandoenlijk om te zien hoeveel tijd deze persoon op allerlei platforms aan Bunq besteedt, zonder daar kennelijk betaald voor te krijgen. Als kind is het leuk om ergens groot fan van te zijn en daar vele uren aan te besteden. Als volwassene komt het toch vooral wat treurig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
TexMex schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Ik vind het juist vooral aandoenlijk om te zien hoeveel tijd deze persoon op allerlei platforms aan Bunq besteedt, zonder daar kennelijk betaald voor te krijgen. Als kind is het leuk om ergens groot fan van te zijn en daar vele uren aan te besteden. Als volwassene komt het toch vooral wat treurig over.
Muah, weet je wat het is... los van bunq is @John Do NL vrijwel zeker een toffe positieve peer. Geloof ik echt wel. Echter hoop ik dat ie erg oppast met z’n keuzes wat betreft bunq, hij zal volwassen en ervaren genoeg zijn om op te passen, maar als je genoeg over bunq gelezen hebt, plus van de (ex-)medewerkers. Kan ali en bunq rete hard zijn. Hij kan nu alles voor bunq doen, voor het vuur gaan staan. Maar dat zou wel eens een backfire kunnen krijgen. Dat ali hem toch ineens niet moet of iets doet wat ze niet leuk vinden, dus als er dan een account block komt of een berisping is het extra zuur.

Offfff hij wil er heel graag werken en zorgt ervoor dat het web z’n CV is. Wie weet geen idee.

Maargoed tijd zal ‘t leren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

[...]
Op reddit.com/r/bunq heeft hij het ook geprobeerd, maar daar heb je een downvote systeem, wat hij heeft ondervonden.

@John Do NL Misschien kun je beter in je echo chamber blijven als je niet van kritiek op bunq houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
slijkie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:38:
[...]

Hij kan nu alles voor bunq doen, voor het vuur gaan staan. Maar dat zou wel eens een backfire kunnen krijgen. Dat ali hem toch ineens niet moet of iets doet wat ze niet leuk vinden, dus als er dan een account block komt of een berisping is het extra zuur.

Offfff hij wil er heel graag werken en zorgt ervoor dat het web z’n CV is. Wie weet geen idee.
Het is inderdaad nog maar de vraag of Bunq echt blij moet zijn met zijn doorzichtige activiteit hier. Vanuit pr-oogpunt lijkt het Bunq nou niet echt heel veel goeds te brengen.

Of wellicht is hij allang een betaalde medewerker van de pr-afdeling. In dat geval lijkt het me wijs de strategie nog eens te doordenken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mcDavid
zullen we het anders gewoon weer over bunq hebben ipv over wat we van een bepaalde gebruiker vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het lijkt mij toch niet heel vreemd om een gebruiker te bespreken waarvan het niet geheel duidelijk is in wat voor mate die aan Bunq gelieerd is. Dat maakt namelijk een groot verschil in hoe we zijn reacties dienen te interpreteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
harlekein schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Op reddit.com/r/bunq heeft hij het ook geprobeerd, maar daar heb je een downvote systeem, wat hij heeft ondervonden.

@John Do NL Misschien kun je beter in je echo chamber blijven als je niet van kritiek op bunq houdt.
Niet voor niets ook dat bunq eruit is gekickt als moderator - er werden net als op Together posts gehide/gedelete die bunq in een ander daglicht stelden. Feedback op de App, kritiek op het prijzenbeleid - allemaal weggehaald. Oh nee, maar wacht... je kan het geen censuur noemen:
John Do NL schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:01:
[...]
Censuur zou ik het niet noemen, want censuur betekent dat je meningen opzettelijk laat verdwijnen omdat ze niet in je straatje passen. Hier gaat echter om de bescherming van de sfeer en de vrijheid van (potentiële) klanten die zich anders niet meer vrij voelen iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
slijkie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:38:
[...]

Muah, weet je wat het is... los van bunq is @John Do NL vrijwel zeker een toffe positieve peer. Geloof ik echt wel.

....

Maargoed tijd zal ‘t leren.
Thnx! Ben ik ook wel ;)

Qua werken, mijn huidige baan is nog te leuk... dus nee.

En voor de rest, kunnen helaas niet in de toekomst kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door John Do NL op 30-07-2020 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
harlekein schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Uhh, vind dat altijd zo'n onwijs grappige opmerking. Want mensen die mij beetje volgen... zien dat ik ook genoeg kritische feedback heb. Verschil zit misschien in de toon die ik gebruik... lees "minder stampvoetend" :)

En voor de rest ook altijd grappig dat negatieve mensen wel vinden dat ze mogen roepen wat ze willen, maar dan commentaar hebben op mensen die iets positiever in de wedstrijd zitten... vaag.

Maar laten we maar weer snel over de inhoud hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E461
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-02-2021
‘de dag die je wist dat zou komen’

We kunnen vanaf zondag alleen nog maar de 'beste bunq update', V3 gebruiken. Maar geen verhaal daarover; het heeft te maken met certificaten :r

Met bijbehorende mail en together post:
Hey,

Je gebruikt momenteel een oudere versie van de bunq app waarvan het beveiligingscertificaat deze zondag verloopt.

Update je app daarom zo snel mogelijk in de App Store:

update mijn app
meer info

Cheers,

bunq
bank of The Free
https://together.bunq.com...-required-soon-update-now

Doei bunq! Wij laten ons dit niet door onze strotten douwen :(

[ Voor 5% gewijzigd door E461 op 30-07-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Klopt, zondag werkt V2 niet meer, we zullen zien. Bij mij is 99% over. Dus ik zal misschien nog even updaten om op te zeggen, maar dan klaar. Wachten op het volgende project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
E461 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:31:
We kunnen vanaf zondag alleen nog maar de 'beste bunq update', V3 gebruiken.
Nog even de laatste dino's de deur uit en dan begint het V3 tijdperk 🌈🌈🌈

Vraag me af of dit met V4 ook zo gaat straks 😁 Het wordt wel een mooi familie drama met al die versies zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAiwYE53mSsor3_8_NQ3EEWtfII=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FqpIuY3UX790IJYRV2vmZsmp.jpg?f=user_large

[ Voor 55% gewijzigd door Delay op 30-07-2020 13:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
John Do NL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:13:
[...]

En voor de rest ook altijd grappig dat negatieve mensen wel vinden dat ze mogen roepen wat ze willen, maar dan commentaar hebben op mensen die iets positiever in de wedstrijd zitten... vaag.
Kritische noten moeten zeker ook wel fatsoenlijk blijven. Het is niet zo dat negatievelingen "alles mogen roepen". Dat er op een bepaalde manier wordt gemodereerd is ook prima. Net zoals dat hier op Tweakers gebeurt. Maar het gaat erom dat als een moderator (die vaak erg positief zijn, wat hun goedrecht is) iets niet zo zint, het bericht wordt weggemodereerd. Het is subjectivisme dat eraan ten grondslag ligt ipv objectieve regels. Ik heb tal van opbouwende berichten gezien met misschien 1 zin erin die wat over de schreef ging, maar dan wordt gelijk alles weggehaald.

En "iets positiever" is ook wel een understatement natuurlijk, dat snap je zelf ook wel :).
Het een lokt ook het ander uit. Als iemand kritisch is en er wordt bagetelliserend op gereageerd met zeshonderd regenbogen en smiley's dan lokt dat nog meer negativiteit op omdat het punt blijkbaar niet aankomt. Dit systeem houdt zichzelf in stand en ik ben dus ook van mening dat het overdreven positivisme leidt tot extra negativisme.
Je kan bij kritiek beter meeveren en meevoelen dan ertegenin gaan met regenbogen en zeggen dat er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Voor de liefhebber cq twijfelaars. Ik zat net even in een iOS package van de laatste V2 versie te kijken, en inderdaad verloopt er een certificaat die in de app zit komende zondag. Dus lijkt ook echt dan einde verhaal te zijn voor V2.

Overigens was V2 gebruiken al niet zonder risico omdat de Algemene Voorwaarden je ook dwingt om altijd de laatste versie te gebruiken, maar nu houdt het dan ook technisch echt op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjKJL_8AuzA2t7GURvfFcH72QgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zZCWmt3LNBbu5khclNtr3XiL.png?f=user_large

EDIT: verkeerde screenshot gepakt, aangepast :)

[ Voor 11% gewijzigd door John Do NL op 30-07-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Interessant interview van 45 min met Head of Product: https://pulse.11fs.com/ep...ibe-ordering-a-metal-card

“ On episode 67 of Homescreen, 11:FS Pulse's Product Lead Jim Safford speaks to Michael Brackpool, Head of Product at bunq. This week's episode is on all-things #SuperGreen, bunq's new subscription which enables users to plant trees on all card payments, and go CO2 free in under two years!”

Leuk en leerzaam kijkje in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 22:28
John Do NL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:03:
Voor de liefhebber cq twijfelaars. Ik zat net even in een iOS package van de laatste V2 versie te kijken, en inderdaad verloopt er een certificaat die in de app zit komende zondag. Dus lijkt ook echt dan einde verhaal te zijn voor V2.

Overigens was V2 gebruiken al niet zonder risico omdat de Algemene Voorwaarden je ook dwingt om altijd de laatste versie te gebruiken, maar nu houdt het dan ook technisch echt op.

[Afbeelding]
Met alle kritiek en commotie over de V3 layout heb ik het maar zo lang als mogelijk uitgesteld. Zojuist toch maar overstag gegaan om eens met een frisse blik te bewonderen wat het is geworden maar ik zou toch als designer/programmeur niet op m'n CV zetten dat je hier enige verantwoording voor draagt. De hele UX druipt aan elkaar van legio aan input en niet verenigbare visies, 't lijkt wel een of andere chinese candy crush game applicatie geworden :'(

Ik ga er maar eens een paar nachten over slapen of ik hier wel overheen kan komen want het maakt het managen van je financiële zaken een stuk moeilijker en dat was nou net een van de USP's van de BUNQ app 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:17

Kroontje

...

Kroontje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:47:
Ben van premium terug naar travel en kreeg automatisch een ‘online’ travel card beschikbaar. De optie om een fysieke kaart te bestellen aangeklikt en zonder confirmatie de melding dat de kaart onderweg was.. uurtje later een rekening van €9,- zonder bevestiging of wat dan ook. Ja, ik had al 3 passen... maar toch, zonder informatie over kosten vind ik dit een rare nasmaak hebben.
Zo, het heeft even geduurd maar mijn fysieke, onbedoeld bestelde, travel Card is geannuleerd en de €9,00 is gecrediteerd. Nu is alleen mijn online Travel Card ook verdwenen wat volgens mij niet de bedoeling is, maar ach.. geen zin meer om daar nog moeite in te steken. Alles opgenomen qua saldo en het wordt tijd om definitief afscheid te nemen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

dieselb0y schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:10:
Ik ga er maar eens een paar nachten over slapen of ik hier wel overheen kan komen want het maakt het managen van je financiële zaken een stuk moeilijker en dat was nou net een van de USP's van de BUNQ app 8)7
Ben ook niet happy dat ik vaarwel moet zeggen aan de prima V2-app. Heerlijk vanuit het scherm met mijn rekeningen direct hup scannen of overmaken en gaan.

Blijf V3 een slecht product vinden met een UI en gebruiksvriendelijkheid waar je je als bank (of elk ander bedrijf) voor hoort te schamen. Stiekem hoop ik nog steeds dat dat Vivid iets gaat worden, die toko heeft in ieder geval aangegeven dat ze binnenkort op meer plekken in de EU beschikbaar worden ipv alleen Duitsland :)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 30-07-2020 16:56 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

Je neemt hier aan dat het in stand houden van een gratis abonnement zelf ook gratis is. Waarom denk je dat? Ik zal zelf al bedenken dat je overal in de code rekening moet houden dat gratis abonnees geen kosten mogen maken, dat je hen moet opnemen in de regressie tests, dat support moet weten dat ze bestaan, dat legal er in de voorwaarden rekening mee moet houden.

Je zag aan de release van V3 dat Bunq al aan de rand loopt van wat zij aankunnen. Dat was er niet beter op was geworden als er ook een historie aan abonnementen mee was genomen.

Men onderschat vaak hoe complex software is en hoe klein Bunq is.
Waar neem ik dat aan dan? Dat is helemaal niet ter sprake geweest. Jij begon zelf over de software e.d.

Je hoeft in principe nergens in de software rekening te houden met gratis abonnees die geen kosten mogen maken. Dat zet je niet vast in de software, dat is gekoppeld aan rechten / toegang. Zoals gezegd kun je die koppelen aan klantID (want vanaf klantID x was het niet meer gratis en vanaf klantID y werd het nog duurder).

Ik onderschat zeker niet hoe complex software is. Althans, hoe het kan zijn. Als bunq ervoor gekozen heeft de software heel complex te maken is dat hun fout.

Hetzelfde voor "hoe klein bunq is". Wat heb ik daar nu mee te maken? Ze zijn te klein om te kunnen bestaan? Opdoeken, geen centje pijn.

Het is iets dat bunq zichzelf heeft aangedaan allemaal, daar ga ik geen medelijden mee hebben en ik ga het niet goedpraten voor ze.

Overigens, het is bunq, geen Bunq. Ook aan het begin van een zin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

mcDavid schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar ik kan het hier toch niet mee eens zijn. Zeker wanneer het gros van je klanten om iets vraagt moet je je afvragen hoe "slim" het is om het niet te doen vanwege de opbouw en / of belemmeringen van een framework.

Absoluut niet persoonlijk gericht, maar ik zie juist daar het grootste probleem bij programmeerwerk. In het begin (vanuit "gemaks" oogpunt) foute keuzes maken en maar blijven uitstellen om dat op te lossen. Op een dag is het zo'n gedrocht dat het met recht nooit meer zomaar aan te passen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Delay schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Vraag me af of dit met V4 ook zo gaat straks 😁 Het wordt wel een mooi familie drama met al die versies zo.

[Afbeelding]
Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar nu zeg je (in mijn ogen althans) eigenlijk "opgeruimd staat netjes, iedereen de niet enkel positief commentaar kan leveren is een dino waar we vanaf zondag geen last meer van hebben". Met andere woorden, een ieder die niet enkel positieve geluiden kan laten is is bunq vanaf, alle problemen opgelost.

Overigens precies zoals bunq werkt, maar goed. Misschien bedoel je het toch anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Delay schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:26:
[...]

[Afbeelding]
@John Do NL: Minder stampvoetend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
magician2000 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:32:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar ik kan het hier toch niet mee eens zijn. Zeker wanneer het gros van je klanten om iets vraagt moet je je afvragen hoe "slim" het is om het niet te doen vanwege de opbouw en / of belemmeringen van een framework.

Absoluut niet persoonlijk gericht, maar ik zie juist daar het grootste probleem bij programmeerwerk. In het begin (vanuit "gemaks" oogpunt) foute keuzes maken en maar blijven uitstellen om dat op te lossen. Op een dag is het zo'n gedrocht dat het met recht nooit meer zomaar aan te passen is.
Ik zeg niet dat er niet aan gewerkt wordt. Ik zeg enkel dat het meer tijd kost, en we niet halsoverkop een compleet framework gaan omgooien (en daarmee potentieel een hoop features breken) om één veelgevraagde feature op te kunnen leveren.
Van een afstandje is het altijd makkelijk om te roepen "doe gewoon dit". In de praktijk zit je altijd met historie, en het is zelden een goed idee die te negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
...dat support moet weten dat ze bestaan...
Dat support moet weten dat ze bestaan? Is dat serieus een mee te wegen kostenaspect? Net als blijkbaar, naast Premium en SuperGreen, Free en Joint aanhouden te complex is voor bunq en haar klanten, moet ook het support team er blijkbaar constant aan herinnerd worden dat klanten bestaan. Dat zal vast een dure grap zijn om elke dag opnieuw uit te leggen voor wie ze daar aan het werk zijn bij support...

[ Voor 22% gewijzigd door ditto4076 op 30-07-2020 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E461
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-02-2021
magician2000 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar nu zeg je (in mijn ogen althans) eigenlijk "opgeruimd staat netjes, iedereen de niet enkel positief commentaar kan leveren is een dino waar we vanaf zondag geen last meer van hebben". Met andere woorden, een ieder die niet enkel positieve geluiden kan laten is is bunq vanaf, alle problemen opgelost.

Overigens precies zoals bunq werkt, maar goed. Misschien bedoel je het toch anders?
Nee, je hebt het goed gelezen. Niet veel van aantrekken, ook gezien de posthistorie van die gebruiker. Ik ben helemaal geen dino en verandering omarm ik, maar V3 slaat echt helemaal nergens op en daarover is minstens 50% van de oude gebruikers het met mij eens. (deze stelling hoef ik niet te onderbouwen, want het is echt overduidelijk gezien de veroorzaakte commotie, de talloze gesloten en verwijderde topics, gebande gebruikers en ontelbare slechte reviews).

Als die jongen blij is met z'n instagrambank dan verdienen ze elkaar *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

mcDavid schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:52:
[...]

Ik zeg niet dat er niet aan gewerkt wordt. Ik zeg enkel dat het meer tijd kost, en we niet halsoverkop een compleet framework gaan omgooien (en daarmee potentieel een hoop features breken) om één veelgevraagde feature op te kunnen leveren.
Van een afstandje is het altijd makkelijk om te roepen "doe gewoon dit". In de praktijk zit je altijd met historie, en het is zelden een goed idee die te negeren.
Dank voor je toelichting.

Een framework is ook niet de heilige graal (dat zeg je ook niet, maar dat idee is wel een tijd lang gecreëerd in de wereld van software ontwikkeling). Het is een soort lock-in, zeker wanneer de ontwikkelingen van het framework anders lopen dan van de software.

Overigens, ik heb regelmatig te maken met software ontwikkeling en roep het niet zomaar. Al kan het soms zo lijken :-)

De historie negeren lijkt bunq juist wel een goed idee te vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

E461 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:19:
[...]

Nee, je hebt het goed gelezen. Niet veel van aantrekken, ook gezien de posthistorie van die gebruiker. Ik ben helemaal geen dino en verandering omarm ik, maar V3 slaat echt helemaal nergens op en daarover is minstens 50% van de oude gebruikers het met mij eens. (deze stelling hoef ik niet te onderbouwen, want het is echt overduidelijk gezien de veroorzaakte commotie, de talloze gesloten en verwijderde topics, gebande gebruikers en ontelbare slechte reviews).

Als die jongen blij is met z'n instagrambank dan verdienen ze elkaar *;
Oh, trek het me ook niet aan, maar vond het nogal schofferend jegens mensen die ondertussen zwaar teleurgesteld zijn in bunq.

Versie 3 heb ik gemist, was net voor die tijd weg. Dat is me bespaard gebleven gelukkig.

Veranderingen omarm ik enkel wanneer ik het als een verbetering kan beschouwen c.q. er een noodzaak is (wettelijk bijvoorbeeld) om die verandering te doen. Veranderen om het veranderen is iets dat ik verafschuw. Het is namelijk zeer zeldzaam dat het daar verbeteringen uit voortkomen (ja, voor de financiële positie van een bedrijf wellicht, zoals providers en hun jaarlijkse "verbeteringen" en vervolgens de "prijsverhogingen om het netwerk te kunnen onderhouden").

Of ze verdienen elkaar, of de brainwash is (nog) niet uitgewerkt. Het afkickproces moet nog beginnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:30
Toen V3 geintroduceerd werd heb ik me even in gehouden om eerst even te kijken hoe 't beviel. Inmiddels een tijdje in gebruik, en op zich werkt het prima.

Goed, dat geldt misschien niet voor iedereen, maar je kan uiteindelijk ook niet iedereen pleasen. Wat ik echter niet snap; als Tweakers een wijziging aan z'n layout introduceerd gaat iedereen met custom css aan de slag om het naar zijn zin te maken. Daarnaast wordt ook de API van bunq geroemd (bij welke andere bank heb je dat?). Waarom niet de vrijheid die bunq biedt met z'n API inzetten om een eigen app te maken die helemaal aan de eigen eisen voldoet?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Freeaqingme schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 01:00:
Toen V3 geintroduceerd werd heb ik me even in gehouden om eerst even te kijken hoe 't beviel. Inmiddels een tijdje in gebruik, en op zich werkt het prima.

Goed, dat geldt misschien niet voor iedereen, maar je kan uiteindelijk ook niet iedereen pleasen. Wat ik echter niet snap; als Tweakers een wijziging aan z'n layout introduceerd gaat iedereen met custom css aan de slag om het naar zijn zin te maken. Daarnaast wordt ook de API van bunq geroemd (bij welke andere bank heb je dat?). Waarom niet de vrijheid die bunq biedt met z'n API inzetten om een eigen app te maken die helemaal aan de eigen eisen voldoet?
Mij ging het weggaan omdat bunq volledig respectloos omgaat met klanten en gemaakte afspraken. Daarnaast de afwezigheid van communicatie. De app was de app (al heb ik die nooit echt fijn gevonden, het kan veel erger, maar ook veel beter).

Website look en feel aanpassen is één, maar een bank app (of website) look and feel aan gaan passen is toch wel een heel ander soort risico. Wat wanneer er iets fout zou gaan en ze gaan wijzen dat je zelf die fout veroorzaakt zou hebben door die "skin"?

Een app hoort simpel en functioneel te zijn, zeker wanneer het een bank app betreft. De rest is "candycrush materiaal".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Freeaqingme schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 01:00:
Daarnaast wordt ook de API van bunq geroemd (bij welke andere bank heb je dat?). Waarom niet de vrijheid die bunq biedt met z'n API inzetten om een eigen app te maken die helemaal aan de eigen eisen voldoet?
Je hebt heus niet zo simpel een app geschreven als in je browser wat css aanpassingen. Bovendien kan je css aanpassingen met iedereen delen die je wil, maar jij mag niet zo maar een app schrijven die overboekingen voor derden doet. Dan moet je je aan de PSD2 wetgeving houden en dat is wel even andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik had het nog even kunnen uitstellen door tijdig de beta te downgraden, maar het einde van V2 komt er dit weekend dan toch echt :'(

E-mail van gisteren: "You're currently running an older version of the bunq app with a security certificate that will expire this Sunday."

Ik ben trouwens benieuwd of ze naar aanleiding van feedback eindelijk een check hebben ingebouwd of je NFC niet uit staat als je een mobiele betaling wilt doen. Al te vaak vol verwondering bij een pinautomaat gestaan 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door bllb op 31-07-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Sinds gisteren word ik na het inloggen in de bunq app (Travel Card lidmaatschap) steeds met dit scherm begroet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhW1--yRCWybbw36UkSBIURaw0Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nTEnSbnjVc5G1OqtpskUHwLb.png?f=user_large

Het lijkt wel zo'n plaatje dat vroeger op de kleuterschool werd gegeven om te laten weten hoe goed je het doet (je bent een ster!), maar dan met een zwarte schaduw en achtergrond die dreigend onheil aankondigen..

Ik druk het steeds weg met het kruisje in de linkerbovenhoek, want wat zou Downgrade naar bunq (null) nou betekenen? Is het de bedoeling dat de geen lidmaatschapsbijdrage betalende klant daarmee zelf bevestigt voor bunq niet te bestaan (een bunq nul(l))? Dan kan bunq later zeggen dat de klant dit graag zelf zo heeft gewild...

[ Voor 14% gewijzigd door ditto4076 op 31-07-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
ditto4076 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:04:
Ik druk het steeds weg met het kruisje in de linkerbovenhoek, want wat zou Downgrade naar bunq (null) nou betekenen?
Zo te zien hebben ze moeite om de app goed te krijgen voor alle types gebruikers. Dat verklaart ook dat ze het simpeler proberen te maken voor zichzelf, met minder types abonnementen en legacy klanten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ditto4076
Delay schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Zo te zien hebben ze moeite om de app goed te krijgen voor alle types gebruikers. Dat verklaart ook dat ze het simpeler proberen te maken voor zichzelf, met minder types abonnementen en legacy klanten.
Ja, zo kan ie wel weer! Ik zou bijna zeggen: "Zo voorspelbaar!", maar je blijft me verbazen... Ontwikkelaars die het zich vooral simpel willen maken. De lidmaatschappen zijn al versimpeld. Moet het nu nog simpeler? En er dan voor kiezen om n.a.v. je transacties bomen aan te planten en social media aan je bank app te koppelen. Hoe past dat in het simpel houden van het aanbod? Ik zou zeggen: "Schoenmaker blijf bij je leest."

Als die ambitieuze ontwikkelaars het graag zo simpel voor zichzelf hadden willen houden, dan hadden ze beter vanaf het begin er rekening mee kunnen houden dat ze geen lidmaatschappen in de markt zetten die ze op korte termijn niet kunnen blijven ondersteunen. Anticiperen heet dat.

Er is nog 1 lidmaatschap dat niets kost. Eenvoudiger kan niet. Zij die bunq niet volledig de rug hebben toegekeerd en zijn ingegaan op het aanbod van bunq om van het enig overgebleven gratis lidmaatschap - met een minimale set van functionaliteiten - gebruik te blijven maken, worden nu wel herkend als zodanig, maar nu elke keer aangespoord om Premium te 'blijven'?

Wat is nu, na de versimpeling van de lidmaatschappen, een goede reden om een dergelijke banner te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

mwa

ditto4076 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Ja, zo kan ie wel weer! Ik zou bijna zeggen: "Zo voorspelbaar!", maar je blijft me verbazen...
Denk je niet dat hij gewoon loopt te trollen? Ik denk dat ie zich doodlacht om de reacties die hij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_O
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:45
ditto4076 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:04:
Sinds gisteren word ik na het inloggen in de bunq app (Travel Card lidmaatschap) steeds met dit scherm begroet:

[Afbeelding]

Het lijkt wel zo'n plaatje dat vroeger op de kleuterschool werd gegeven om te laten weten hoe goed je het doet (je bent een ster!), maar dan met een zwarte schaduw en achtergrond die dreigend onheil aankondigen..

Ik druk het steeds weg met het kruisje in de linkerbovenhoek, want wat zou Downgrade naar bunq (null) nou betekenen? Is het de bedoeling dat de geen lidmaatschapsbijdrage betalende klant daarmee zelf bevestigt voor bunq niet te bestaan (een bunq nul(l))? Dan kan bunq later zeggen dat de klant dit graag zelf zo heeft gewild...
Los van het overduidelijke.. Kan het zijn dat het vandaag je laatste dag is van premium? Dat vanaf morgen je alleen nog travel hebt? Met andere woorden vragen ze je wellicht “weet u het zeker..”.

Heb zelf namelijk een aantal maanden geleden ook een downgrade uitgevoerd en krijg de melding niet. Zag wel dat ik de “tap & go kaart” toe kon voegen aan Apple Pay. Zal vast een bug zijn, maar als het werkt om er mee te betalen is er een nieuwe free abonnement welke voorziet in een debit credit kaart en virtuele maestro kaart :+

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Ronald_O schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Los van het overduidelijke.. Kan het zijn dat het vandaag je laatste dag is van premium? Dat vanaf morgen je alleen nog travel hebt? Met andere woorden vragen ze je wellicht “weet u het zeker..”.

Heb zelf namelijk een aantal maanden geleden ook een downgrade uitgevoerd en krijg de melding niet. Zag wel dat ik de “tap & go kaart” toe kon voegen aan Apple Pay. Zal vast een bug zijn, maar als het werkt om er mee te betalen is er een nieuwe free abonnement welke voorziet in een debit credit kaart en virtuele maestro kaart :+
Mijn 3 maanden gratis Premium trial liep 7 juli af en sindsdien ben ik naar Travel Card gedowngrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lsimon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-11-2020
ditto4076 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:22:
[...]

Mijn 3 maanden gratis Premium trial liep 7 juli af en sindsdien ben ik naar Travel Card gedowngrade.
Ik heb hetzelfde met mijn Travel card abonnement wat ik al weken heb. Ik heb wel voor "downgrade" gekozen in het startscherm, kreeg daarna wat rare dreigementen (straks kun je niet meer bankieren!) om van dat scherm af te komen.

Dan ben je weliswaar van dat scherm af, maar vervolgens wordt het een "event in afwachting" om naar Premium te upgraden. Opnieuw daar aangegeven dat ik geen Premium wil. Opnieuw dezelfde rare dreigementen.

En nu is het een permanent event geworden, "Jouw bunq Premium" is niet meer weg te krijgen uit de Openstaande events in afwachting, zelfs na inmiddels behoorlijk vaak aangeven dat ik geen Premium wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Mensen die van ‘23 juli’ pin betalingen terug krijgen? Heb al 2 bunq gebruikers mogen aanhoren dat dit gebeurd. Leuk voor de ondernemers.

Together topic:
https://together.bunq.com...t-refunded-without-asking

[ Voor 24% gewijzigd door slijkie op 31-07-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

mwa

slijkie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:21:
Mensen die van ‘23 juli’ pin betalingen terug krijgen? Heb al 2 bunq gebruikers mogen aanhoren dat dit gebeurd. Leuk voor de ondernemers.

Together topic:
Jep, velen. Hier ook van de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Mensen die van ‘23 juli’ pin betalingen terug krijgen?
Heb ik ook weleens gehad, toen bleek het een fout van de Albert Heijn te zijn. De uitleg die ik uiteindelijk kreeg is dat Albert Heijn het geld niet binnen een week had geclaimed en dan gaat het terug naar de betaler.

Ben benieuwd wat hier aan de hand is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ditto4076
lsimon schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:41:
Ik heb hetzelfde met mijn Travel card abonnement wat ik al weken heb. Ik heb wel voor "downgrade" gekozen in het startscherm, kreeg daarna wat rare dreigementen (straks kun je niet meer bankieren!) om van dat scherm af te komen.

Dan ben je weliswaar van dat scherm af, maar vervolgens wordt het een "event in afwachting" om naar Premium te upgraden. Opnieuw daar aangegeven dat ik geen Premium wil. Opnieuw dezelfde rare dreigementen.

En nu is het een permanent event geworden, "Jouw bunq Premium" is niet meer weg te krijgen uit de Openstaande events in afwachting, zelfs na inmiddels behoorlijk vaak aangeven dat ik geen Premium wil.
Ik zweer het. bunq lijkt een plan ten uitvoer te brengen om alle klanten met gratis lidmaatschappen te lozen. Eerst het Free lidmaatschap omzetten naar Premium met een 3 maanden gratis trial. En nu deze periode ten einde is gekomen, wordt het vervolgplan in werking gesteld. Klanten met het Travel Card lidmaatschap wegpesten door ze continu lastig te vallen met een banner die een dringende keuze afdwingt. 'Blijf Premium voor maar €7,99/maand' of 'Downgrade naar bunq (null)'.

Ook als ik geen keuze maak en de banner simpelweg sluit, staat bovenin het volgende scherm de button '1 openstaande events' die leidt naar een pagina waar 'Jouw bunq Premium... Wacht op antwoord van de gebr...' Als ik hierop druk kom ik terug bij de banner, maar als ik hem naar links swipe dan verschijnt de knop 'Voeg notitie toe' waarmee ik naar een volgende pagina wordt geleid waar ik een bericht kan typen om daarna op 'Voeg toe' te drukken. Het effect is ... niets! Er wordt niets toegevoegd. Het scherm blijft leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77mXjcQOrZcsogVYyECC801Sxhs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qXkxLMrGVPaWTWDxIOnnK990.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIIP9YTRqWwp1V8RCEyfeolc3IM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7QMA7AXcQpSK0Hahr1qngIcO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdMVTVT3y8bsMGFm88xlQLvlKC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TL9nK7EW25J00luuX7llMI9u.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNb1n25p51PRQssHeicFYCNM2R4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g4cz6GzkI82npvGwyz5qNfk6.png?f=user_large

Anyway, mij wordt een keuze opgedrongen waarvoor ik al 3 maanden de tijd heb gehad/genomen. Ik heb geen Premium lidmaatschap meer dus ik kan ook niet Premium blijven. Bovendien heb ik mijn lidmaatschap al omgezet naar Travel Card als bunq dat bedoelt met bunq (null). Ik vermoed dat bunq (null) staat voor einde verhaal. Geen probleem, hoor. Maar dan is dat niet mijn keuze en niet wat ik en vele anderen met mij willen. Hoe vaak bunq dat ook mag roepen...

[ Voor 3% gewijzigd door ditto4076 op 31-07-2020 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 04:17

HaikoW

International man of mystery

Vandaag geprobeerd mijn nieuwe auto te pinnen.

Limiet op rekening en pas opgehoogd. Voldoende geld op de rekening.

Bij de dealer meerdere PIN pogingen gedaan die geweigerd werden. Kreeg geen melding in bunq app
Toen lager bedrag (10k) gedaan: prima
Nog een keer zelfde bedrag: geweigerd en weer geen melding in bunq app

Iemand al gelukt om in v3 een support chat te starten? Niet? Klopt, kan pas als je een email naar support@bunq.nl gestuurd heb.
6 Uur geleden de support chat geopend. Denk je dat ik na 6uur al een reactie heb gekregen? Nee

Wat denken jullie dat er aan de hand is dat ik mijn geld niet mag uitgeven van bunq?
Zou bunq liqiditeitsproblemen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
HaikoW schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:07:

Bij de dealer meerdere PIN pogingen gedaan die geweigerd werden. Kreeg geen melding in bunq app

Iemand al gelukt om in v3 een support chat te starten? Niet? Klopt, kan pas als je een email naar support@bunq.nl gestuurd heb.
6 Uur geleden de support chat geopend. Denk je dat ik na 6uur al een reactie heb gekregen? Nee

Wat denken jullie dat er aan de hand is dat ik mijn geld niet mag uitgeven van bunq?
Ze maken je eigen geld uitgeven zo lastig mogelijk :P

Was zeker geen EV. Dat zagen ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
HaikoW schreef op Friday 31 July 2020 @ 23:07:

Jij kon een auto ( > 10.000 euro) pinnen? Ik mocht de auto van de garage niet eens pinnen. Had hem graag met Apple Pay willen betalen. Wat voor melding kreeg je in de app dan, toen je betaling geweigerd werd?

Je hebt drie limieten he..Je had het daglimiet en het Dagelijks (pas) limiet opgehoogd denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:23:
[...]

Jij kon een auto ( > 10.000 euro) pinnen? Ik mocht de auto van de garage niet eens pinnen. Had hem graag met Apple Pay willen betalen. Wat voor melding kreeg je in de app dan, toen je betaling geweigerd werd?

Je hebt drie limieten he..Je had het daglimiet en het Dagelijks (pas) limiet opgehoogd denk ik?
Heb ik 7 jaar geleden ook gedaan, gewwon 20k via pin. Moest ik wel even de lokale rabobank voor bellen... Maar die waren dan ook gewoon lekker telefonisch bereikbaar, hoef je geen 6 uur te wachten. Maarja bellen is ouderwets tegenwoordig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Friday 31 July 2020 @ 23:26:
[...]

Heb ik 7 jaar geleden ook gedaan, gewwon 20k via pin. Moest ik wel even de lokale rabobank voor bellen... Maar die waren dan ook gewoon lekker telefonisch bereikbaar, hoef je geen 6 uur te wachten. Maarja bellen is ouderwets tegenwoordig
Bellen is inderdaad iets waar bunq niet zo van houdt. Volgens mij zou je bij bunq tot 50k moeten kunnen betalen (bij voldoende saldo)..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

JackSparrow schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:23:
[...]

Wat voor melding kreeg je in de app dan, toen je betaling geweigerd werd?

In de app geen enkele melding bij de geweigerde transacties

Wat is de derde limiet dan? Ik heb geen melding gekregen bij de geweigerde pin transacties wat de reden van de weigering was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

JackSparrow schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Volgens mij zou je bij bunq tot 50k moeten kunnen betalen (bij voldoende saldo)..?
Volgens de app wel, in de praktijk dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

slijkie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Klopt, het is een PHEV :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:51
HaikoW schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:50:
[...]

In de app geen enkele melding bij de geweigerde transacties

Wat is de derde limiet dan? Ik heb geen melding gekregen bij de geweigerde pin transacties wat de reden van de weigering was.
50K is wss het iDeal limiet. >10k pinnen is volgens mij nergens anders een probleem, iig sowieso niet bij SNS en ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Together topic:
Snel het account leegmaken en opheffen zou ik zeggen... Laat bunq dan maar bekijken hoe ze het geld nog gaan krijgen. Niet netjes, ik weet het, maar als dit een fout van bunq moeten ze het maar eens leren. Indien het een fout is van de verwerker van de PIN betalingen (equens?), moeten die het maar uitzoeken. Maar dat laatste lijkt me niet aangezien enkel bunq er last van lijkt te hebben.

Misschien ook een verlopen(d) certificaat in versie 3 van de app? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Misschien is bunq onder een curatele gesteld o.i.d. en zijn er beperkingen opgelegd wat betreft grote opnames? Dat zou betekenen dat ze in grote problemen zitten op het financiële vlak en dat de instanties die hier nu mee bezig zijn een bank-run willen voorkomen.

Ik heb geen idee of dit zo is, maar ik ventileer hier maar even wat zo in mij opkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:27
Bunq heeft uitleg gepost over t refund incident https://together.bunq.com...refunds-on-july-31st-2020

Wel vrij ernstig incident. Even een file niet verwerkt voor card payments en dus pas opgemerkt door gebruikers. Wel snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:16
slijkie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Ze maken je eigen geld uitgeven zo lastig mogelijk :P

Ja of ze kwamen ruimte tekort in hun bos in Verweggistan om bomen te planten twv 30k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
magician2000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 02:08:
Misschien is bunq onder een curatele gesteld o.i.d. en zijn er beperkingen opgelegd wat betreft grote opnames? ...
..
Zou zoiets, volgens een of andere wet, dan niet bekend gemaakt moeten zijn?

Zou erg genoeg zijn als het zo is, maar het publiek moet dan toch wel op de hoogte zijn, lijkt me?

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
henkjobse schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 06:36:
Bunq heeft uitleg gepost over t refund incident https://together.bunq.com...refunds-on-july-31st-2020

Wel vrij ernstig incident. Even een file niet verwerkt voor card payments en dus pas opgemerkt door gebruikers. Wel snel opgelost.
Nog nooit meegemaakt bij ING en ABN Amro - 'even' een batch vergeten te verwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:43
JDFS schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

Nog nooit meegemaakt bij ING en ABN Amro - 'even' een batch vergeten te verwerken.
Klopt, ING en ABN doende batch dubbel, waardoor het geld lekker 2x wordt afgeschreven.

Mijn bunq pin transactie van de 23e is niet terug gestort
Dat Bunq niet liquide genoeg zou zijn om een transactie tot 50k te verwerken... ik denk het niet.

En als dat wel zo zou zijn zou het zeker komen door alle tweakers die bunq in de afgelopen tijd hebben verlaten... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is bunq onder een curatele gesteld o.i.d. en zijn er beperkingen opgelegd wat betreft grote opnames? Dat zou betekenen dat ze in grote problemen zitten op het financiële vlak en dat de instanties die hier nu mee bezig zijn een bank-run willen voorkomen.

Ik heb geen idee of dit zo is, maar ik ventileer hier maar even wat zo in mij opkomt.
Ik denk dat je zéér voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken, tenzij je bewijs hebt. Voor je het weet heb je een aanklacht wegens smaad aan de broek.

Gezien de kwaliteit van de kredietportfolio en de frequente bijstortingen door de eigenaar van bunq op aanwijzing van DNB lijkt er míj trouwens geen enkele reden om te twijfelen aan het going concern principe van bunq. De bijdragen van klanten vallen daarbij in het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL

Dat is natuurlijk op geen enkele manier in welke vorm dan ook dan de orde, zo komen vage ongefundeerde roddels in de wereld.

En bank dat onder curatele staat krijgt geen toestemming om hypotheken te verstekken, bijvoorbeeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
John Do NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Dat is natuurlijk op geen enkele manier in welke vorm dan ook dan de orde, zo komen vage ongefundeerde roddels in de wereld.

En bank dat onder curatele staat krijgt geen toestemming om hypotheken te verstekken, bijvoorbeeld :)
Bunq doet ook geen hypotheken. Ze investeren erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
slijkie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Bunq doet ook geen hypotheken. Ze investeren erin.
Semantics. bunq heeft hypotheken op de balans staan. Zo beter? En daar was toestemming vanuit DNB voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
henkjobse schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 06:36:

Ja, hier werd ook geld terug geboekt en vanmorgen weer gecorrigeerd.

Maar dit kan een vervolg krijgen wat een waarschuwing kan resulteren vanuit de DNB. Logisch want de consument en zakelijke ondernemer moet altijd kunnen vertrouwen dat transacties en saldo kloppend zijn. Ieder moment van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
robertpNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Ja, hier werd ook geld terug geboekt en vanmorgen weer gecorrigeerd.

Maar dit kan een vervolg krijgen wat een waarschuwing kan resulteren vanuit de DNB. Logisch want de consument en zakelijke ondernemer moet altijd kunnen vertrouwen dat transacties en saldo kloppend zijn. Ieder moment van de dag.
We maken het zwaarder dan het is. Hier komt de DNB echt haar bed niet voor uit. Zou wat zijn als DNB voor elk incident bij een financiële instelling op de stoep staat, mogen ze wel wat extra auto’s aanschaffen 😂...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:30
John Do NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:29:
[...]

We maken het zwaarder dan het is. Hier komt de DNB echt haar bed niet voor uit. Zou wat zijn als DNB voor elk incident bij een financiële instelling op de stoep staat, mogen ze wel wat extra auto’s aanschaffen 😂...
Ik denk dat er wel een incidentrapportje naar de DNB gaat hoor. Alleen zal de DNB daar niet direct iets mee doen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slijkie
Nou, heb nog even V3, voordat echt alles afgesloten is... en wat een waardeloze troep zeg. Niet normaal. Die strontlelijke tegeltjes en dan nog niet te beginnen over de ‘Us’ tab vol bunq propoganda.

Al met al, wat een trieste bedoeling zeg. Wil diegene die het nog blijven gebruiken heel veel sterkte wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Freeaqingme schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat er wel een incidentrapportje naar de DNB gaat hoor. Alleen zal de DNB daar niet direct iets mee doen.
Ik denk niet. Dit is een relatief klein operationeel incident, houdt DNB zich echt niet mee bezig, hoef je ook niet te melden.

DNB wordt pas wakker bij incidenten die de doelstellingen van de bank of de sector in zijn algemeenheid in gevaar brengen.

DNB toetst wel periodiek of je bv je processen op orde hebt, bijvoorbeeld de afhandeling van incidenten en motoring van systemen. En uiteraard of op hoger niveau of alles cijfermatig klopt ;)
Pagina: 1 ... 82 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"