Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Foelie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-12 21:53
Heeft iemand nog een plek vrij in een bunq pack? Degene waar ik in zit stopt ermee.

• Executor16
  • Niet online
Foelie schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:18:
Heeft iemand nog een plek vrij in een bunq pack? Degene waar ik in zit stopt ermee.
PM :Y)

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 08:09
Randomguy369 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 02:25:
Kan iemand mij uitleggen hoe je Google Pay werkend krijgt? Je moet je adres veranderen dan bestellen en dan terugveranderen toch?
Maar ik kan mijn adres niet veranderen want hij zegt dat het niet overeenkomt met mijn huidige locatie (bunq heeft geen permissie tot mijn locatie dus moet van mijn telefoon zijn).
Enig idee?
Wat ik in het verleden heb gedaan is:
1. bunq app volledig afsluiten
2. Download en installeer deze app:
https://play.google.com/s...tails?id=com.lexa.fakegps
3. Zet je locatie in die app op ergens in België
4. Als je bunq weer opent kan je je adres wijzigen en een pas aanvragen - met Google Pay.

Nu kan alles weer uit en zou je gebruik moeten kunnen maken van je Google Pay-pas. Zo heeft het tenminste de afgelopen keren bij mij gewerkt. :)

• daupie
Randomguy369 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 02:25:
Kan iemand mij uitleggen hoe je Google Pay werkend krijgt? Je moet je adres veranderen dan bestellen en dan terugveranderen toch?
Maar ik kan mijn adres niet veranderen want hij zegt dat het niet overeenkomt met mijn huidige locatie (bunq heeft geen permissie tot mijn locatie dus moet van mijn telefoon zijn).
Enig idee?
4. Als je bunq weer opent kan je je adres wijzigen en een pas aanvragen - met Google Pay.

Nu kan alles weer uit en zou je gebruik moeten kunnen maken van je Google Pay-pas. Zo heeft het tenminste de afgelopen keren bij mij gewerkt. :)

• Randomguy369
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-12 01:19
daupie schreef op maandag 2 december 2019 @ 07:43:
[...]

Met die app zegt hij nogsteeds dat ik niet op de juiste locatie ben :(. Kan misschien een android emulator gebruiken.

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Randomguy369 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:31:
[...]

Met die app zegt hij nogsteeds dat ik niet op de juiste locatie ben :(. Kan misschien een android emulator gebruiken.
Deze met gebruikt: https://play.google.com/s...d=com.rosteam.gpsemulator

Om vervolgens m'n locatie te zoeken met bunq app. Die denkt nu dat ik in Brussel ben dus dat werkt, zelfs op Android 10 (ZenFone 6). Maar als ik m'n adres in de app ook op België zet, gaat de pas toch ook naar een adres in BE. Of mis ik iets?

• daupie
Limbeckx schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:55:
[...]

Deze met gebruikt: https://play.google.com/s...d=com.rosteam.gpsemulator

Om vervolgens m'n locatie te zoeken met bunq app. Die denkt nu dat ik in Brussel ben dus dat werkt, zelfs op Android 10 (ZenFone 6). Maar als ik m'n adres in de app ook op België zet, gaat de pas toch ook naar een adres in BE. Of mis ik iets?
Gelijk na bestellen weer terugzetten. Dan heb je een Belgisch kaartnummer (Met Google Pay) maar een label met je NL-adres.

• Limbeckx
  • Nu online
daupie schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:09:
[...]

Gelijk na bestellen weer terugzetten. Dan heb je een Belgisch kaartnummer (Met Google Pay) maar een label met je NL-adres.
Ga ik morgen gelijk proberen :)

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-12 16:38
Ik zoek ook een nieuwe Pack per 1 januari.
Heeft er iemand een plekje over?

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

En toen had bunq naast ondersteuning voor Apple Pay en Google Pay ook ineens support voor Fitbit Pay : https://together.bunq.com...y-now-available-with-bunq

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Executor16
  • Niet online
Na wat wikken en wegen ook de knoop doorgehakt om de bestelling van mijn green card vandaag te annuleren. Zag toch de meerwaarde er niet van in om alleen maar een metalen kaart bovenop mijn premium en business account te nemen voor nog eens 99,- euro extra per jaar. De discussie over bomen planten voor het klimaat laat ik even achterwege.

Vanmorgen contact gehad met support en de medewerker gaf aan dat ze veel refund aanvragen hebben lopen voor de green card en dat het allemaal wat langer gaat duren omdat deze allemaal een voor een met de hand verwerkt moeten worden.

Blijkbaar ben ik dus niet een van de weinigen die de kaart te snel (en te makkelijk) had besteld.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-12 12:27
Executor16 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:40:
Na wat wikken en wegen ook de knoop doorgehakt om de bestelling van mijn green card vandaag te annuleren. Zag toch de meerwaarde er niet van in om alleen maar een metalen kaart bovenop mijn premium en business account te nemen voor nog eens 99,- euro extra per jaar. De discussie over bomen planten voor het klimaat laat ik even achterwege.

Vanmorgen contact gehad met support en de medewerker gaf aan dat ze veel refund aanvragen hebben lopen voor de green card en dat het allemaal wat langer gaat duren omdat deze allemaal een voor een met de hand verwerkt moeten worden.

Blijkbaar ben ik dus niet een van de weinigen die de kaart te snel (en te makkelijk) had besteld.
Sorry maar het is ook onzin vind ik, leuk idee maar geen toegevoegde waarde.
Want de simpele vraag is wat krijg je voor 99EU, allern een metalen kaart..

N26 bied nog een aankoopverzekering en enkele voordelen.
Revolut bied concierge en cashback en hogere limieten.

Mijn mening is dat Bunq heel dom heeft gehandeld met deze kaart, ze konden beter met een nieuw betaapakket komen (waar ze dus tegen zijn), of iig de kaart met volledige aankoopverzekering en aanvullende reisverzekering aanbieden. Dan was het van meerwaarde geweest namelijk. Maar 99E voor een metalen kaart is erg overdreven

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Pff, je kan nu via bunq bij Cool Blue een financiering aanvragen bij Apple om een Apple werkplek aan te schaffen; zie https://www.bunq.com/nl/zakelijke-rekening/apple-werkplek

Ligt het aan mij of heeft dit helemaal niets met bankieren te maken? Ik bedoel: het komt bij mij over als die zieltogende winkeltjes die dan maar een DHL punt worden, printerinktcartridges gaan bijvullen en kleding voor de stomerij gaan aannemen in de hoop dan wel te kunnen overleven.

• Limbeckx
  • Nu online
[...]

Lijkt niet te werken omdat de bunq app denkt dat ik in brussel zit. Echter als ik mijn account adres wil wijzigen naar een Belgisch adres in Brussel geeft de app dat mijn opgegeven locatie niet overeenkomt met mn daadwerkelijke locatie. Geen idee waar de app dan mn daadwerkelijke locatie vandaan haalt.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:25
JeroenE schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:47:
Pff, je kan nu via bunq bij Cool Blue een financiering aanvragen bij Apple om een Apple werkplek aan te schaffen; zie https://www.bunq.com/nl/zakelijke-rekening/apple-werkplek

Ligt het aan mij of heeft dit helemaal niets met bankieren te maken? Ik bedoel: het komt bij mij over als die zieltogende winkeltjes die dan maar een DHL punt worden, printerinktcartridges gaan bijvullen en kleding voor de stomerij gaan aannemen in de hoop dan wel te kunnen overleven.
Ik snap je vergelijking maar het is toch nog wel bankieren? Bunq financiert gewoon bepaalde Apple aankopen bij Coolblue. Dus dat is dan gewoon een lening.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:23
Vinnienerd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:31:
[...]
Ik snap je vergelijking maar het is toch nog wel bankieren? Bunq financiert gewoon bepaalde Apple aankopen bij Coolblue. Dus dat is dan gewoon een lening.
Aangezien Apple Financial Services genoemd als partner wordt lijkt het mij gewoon een 'speciaal aanbod voor bunq Zakelijk' gebruikers als een soort affiliate.

Tenminste, het verstrekken van kleine leningen/aanbieden van lease constructies is tot nu toe geen onderdeel van de dienstverlening van bunq geweest, twijfel zelfs of ze daarvoor wel een vergunning hebben. Maar misschien is dit een eerste start.

• JeroenE
  • Niet online
Vinnienerd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:31:
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het door Apple Financial Services wordt gefinancieerd en niet door bunq. Tenminste die naam wordt genoemd op deze site: https://zakelijk.coolblue.nl/applefinancialservices/

Ze zullen als bunq vast een soort commissie krijgen ofzo (of meer klanten?) maar als je eerder altijd riep dat je leningen niets vind dan is het wel een vreemde samenwerking. Misschien is het net als de website waar je bankgegevens kan bekijken waarvan ze bij bunq altijd riepen dat ze die niet gingen maken totdat ze hem wel maakten.

• Shahandeh
  • Laatst online: 13-12 15:48
Hallo,
Vraagje ik heb op dit moment een rekening bij Knab omdat ze vorig jaar een actie hadden en heb een ING rekening bij genomen zodat als ik contant geld heb het kan storten.

Nou denk ik erover na om over te stappen maar ik twijfel of ik mij Knab stopzetten en volledig overstap naar ING of dat ik ING hou (aangezien het maar 19 euro ofzo per jaar kost) en dan Bunq erbij neem voor de extra functionaliteiten. Maar ik vraag me af of dat wel nodig is aangezien ING nu ook apple pay heeft en genoeg opties en mogelijkheden, is het dan nog waard om 7.99 of 5 euro via een pack te betalen voor Bunq?

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15-12 16:54
Als je ziet hoe afhankelijk veel mensen zijn van een bankrekening, is dat voor mij te belangrijk om afhankelijk te zijn van een enkele bank. Daarom houd ik voor mezelf bij twee banken een rekening aan. Mocht de ene bank (Rabo) om wat voor reden dan ook mijn account blokkeren ("vreemde" transacties, administratief foutje, etc), dan heb ik tenminste nog een andere bank (bunq) waarmee ik ook kan bankieren en geld heb staan.

Wat mij betreft is dat dus prima een paar euro per maand waard, omdat het gezeik waar je in belandt als je helemaal geen rekening meer hebt voor een tijdje veel groter is dan die paar euro.

Edit: En voldoende cash in huis om een paar weken van rond te kunnen komen, just for worst-case scenarios.

Freeaqingme wijzigde deze reactie 04-12-2019 16:23 (8%)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Freeaqingme schreef op Wednesday 4 December 2019 @ 16:15:
Als je ziet hoe afhankelijk veel mensen zijn van een bankrekening, is dat voor mij te belangrijk om afhankelijk te zijn van een enkele bank. Daarom houd ik voor mezelf bij twee banken een rekening aan. Mocht de ene bank (Rabo) om wat voor reden dan ook mijn account blokkeren ("vreemde" transacties, administratief foutje, etc), dan heb ik tenminste nog een andere bank (bunq) waarmee ik ook kan bankieren en geld heb staan.

Wat mij betreft is dat dus prima een paar euro per maand waard, omdat het gezeik waar je in belandt als je helemaal geen rekening meer hebt voor een tijdje veel groter is dan die paar euro.
Zo is dat. Je wilt toch niet een paar dagen/weken ineens helemaal niet bij je geld kunnen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-12 21:37
[...]

Op https://www.bunq.com/nl/personal staat dat Google Pay ondersteund wordt. Maar het werkt dus (nog steeds) niet zonder dat je gps/adres trucjes moet uithalen? Vind dat nogal misleidend. Je kunt als bedrijf claimen van alles en nog wat te ondersteunen en aan te bieden, maar wanneer dat alleen voor andere landen geldt heb je daar nog niks aan natuurlijk.

_██_
(ಠ_ృ)

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Deze week kreeg ik een fors bedrag overgemaakt uit Engeland. De volgende afschrijving is van Bunq, omschrijving: "SWIFT Inbound Payment", kosten 10 euro.

Is dit een bekend fenomeen?

Renault Zoe Q90

• Freeaqingme

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg het ook vlot boven. Via https://www.bunq.com/nl/a...s_business_pricing_NL.pdf staat het ook keurig uitgelegd vermeld, met tabel met tarieven zelfs :)

2Dutch wijzigde deze reactie 05-12-2019 07:52 (3%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Freeaqingme
Inkomende overboeking -Swift inbound per betaling tot €10.000. €5,00
Inkomende overboeking -Swift inbound per betaling tussen €10.000 en €100.000. €10,00
Inkomende overboeking -Swift inbound per betaling boven €100.000. €25,00
Ik weet niet of het versturen van een Swift betaling ook inherent geld kost, anders kan je iemand een leuke loer draaien door heel veel Swift betalingen van 0,01 euro uit te voeren, en de ontvangende partij maar betalen. Terwijl je niet echt een inkomende betaling kan weigeren denk ik.

In die tabel kwam ik ook dit tegen:
Beslag (per gelegd beslag) €100,00
Is wel lekker als je toch al betaalproblemen ervaart. Is ongetwijfeld geen deurwaarder die met dat bedrag rekening houdt bij het uitrekenen van de beslagvrije voet...

• denuz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:07
Freeaqingme schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:09:
[...]

Ik weet niet of het versturen van een Swift betaling ook inherent geld kost, anders kan je iemand een leuke loer draaien door heel veel Swift betalingen van 0,01 euro uit te voeren, en de ontvangende partij maar betalen. Terwijl je niet echt een inkomende betaling kan weigeren denk ik.

In die tabel kwam ik ook dit tegen:

[...]

Is wel lekker als je toch al betaalproblemen ervaart. Is ongetwijfeld geen deurwaarder die met dat bedrag rekening houdt bij het uitrekenen van de beslagvrije voet...
Een swift betaling versturen kost inderdaad ook geld. Verschilt per bank en is afhankelijk van de kostenoptie. OUR/SHA/BEN.

M.b.t. bankbeslag. Iedere bank rekent kosten voor beslag. En met de beslagvrije voet wordt sowieso geen rekening gehouden bij bankbeslag. Het volledige saldo wat op je rekening staat wordt op een aparte rekening gezet. Daar kan je niet meer bij. Het geld wat na datum beslag op rekening binnen komt kan je gewoon over beschikken.

M.i. geen onredelijke voorwaarden van Bunq i.v.m. andere banken.

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-12 13:05

DaveFlash

Here's to the crazy ones

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Renault Zoe Q90

• PorJaxian
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-12 13:20

PorJaxian

Internet monkey

EIN-DE-LIJK

Dat was nog het laatste punt waarom ik nog een ING aanhield.
Top. Kan ik de ING opzeggen :D

DLL's, binaries, executables, drivers...getting confused yet? :)

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

PorJaxian schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:24:
[...]

EIN-DE-LIJK

Dat was nog het laatste punt waarom ik nog een ING aanhield.
Top. Kan ik de ING opzeggen :D
mooi om te horen, maar er is gelijk wel een bug: postcode en geboorte datum worden niet altijd juist omgezet vanuit bunq bij het verstrekken van die gegevens aan een partij die dat vraagt, dit kan nu dus tot problemen leiden, o.a. bij de Staatsloterij. advies is dus, wachten met gebruik van iDIN met bunq tot het gefixt is. bunq en iDIN zijn op de hoogte van dit issue en er wordt aan een fix gewerkt

Bug is {als het goed is} inmiddels gefixt

@PorJaxian dat vind ik mooi om te horen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

DaveFlash wijzigde deze reactie 08-12-2019 13:31 (8%)

• PorJaxian

PorJaxian

Internet monkey

Mwoah maar alsnog, feit dat ze het nu ondersteunen is voor mij reden dat ik helemaal ga overstappen.
Hield ING nog steeds aan puur voor IDIN. En bunq kennende zijn ze wel vlot met de fix.

• Freeaqingme
denuz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:38:
[...]

M.i. geen onredelijke voorwaarden van Bunq i.v.m. andere banken.
Dat ben ik met je eens. Dingen als pandrecht en beslagen zijn nu eenmaal vaak handwerk wat dan ook nog eens secuur moet gebeuren. Reden dat ik 't opmerkte was dat ik nooit had stilgestaan bij dat een bank specifiek voor deze actie ook geld rekende, en dat dat extra zuur is wanneer je toch al een geldprobleem hebt.

Niets ten nadele van bunq of andere bunken dus, wel extra zuur voor hen bij wie een bankbeslag opgelegd wordt.

• basd123
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 06-12 07:51
Ik heb nog een plekje vrij in m’n Bunq Pack. Bij Interesse graag even een berichtje.

basd123 wijzigde deze reactie 06-12-2019 07:51 (3%)

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

denuz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:38:
[...]

Een swift betaling versturen kost inderdaad ook geld. Verschilt per bank en is afhankelijk van de kostenoptie. OUR/SHA/BEN.
Alleen negeert Bunq deze markering (kostenoptie, veld 71A).

"OUR: All transaction charges are to be borne by the ordering customer."

Echter brengt BUNQ toch geld in rekening bij de ontvanger. Dit is de reden dat ik mijn salaris nog via Rabobank ontvang.

Zie ook: https://together.bunq.com...-to-receive-swift-payment

Jay-v wijzigde deze reactie 09-12-2019 02:46 (8%)

• Kevv1990
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08:53
Als je al individueel premium klant ben, kan je dan overstappen naar een Pack? Zoja, iemand nog een plekje over? :)

• denuz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:07
Jay-v schreef op maandag 9 december 2019 @ 02:45:
[...]

Alleen negeert Bunq deze markering (kostenoptie, veld 71A).

"OUR: All transaction charges are to be borne by the ordering customer."

Echter brengt BUNQ toch geld in rekening bij de ontvanger. Dit is de reden dat ik mijn salaris nog via Rabobank ontvang.

Zie ook: https://together.bunq.com...-to-receive-swift-payment
Dat is wel bijzonder. Blijkbaar vinden ze het teveel moeite de kosten te innen bij de verzender.

Aan de andere kant zijn de tarieven best schappelijk. Zeker als de zelfde kosten worden gerekend als veld 71A BEN is. In het tarievenblad maken ze daar geen onderscheid in.

• Limbeckx
  • Nu online
denuz schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:03:
[...]

Dat is wel bijzonder. Blijkbaar vinden ze het teveel moeite de kosten te innen bij de verzender.

Aan de andere kant zijn de tarieven best schappelijk. Zeker als de zelfde kosten worden gerekend als veld 71A BEN is. In het tarievenblad maken ze daar geen onderscheid in.
Wacht even. Betekend dit dat als je salaris ontvangt dat altijd 5 euro minder gaat zijn als anders? Ook als consument? Ik hoop echt van niet want dat zou in ons gewoon 10 euro kosten om zijn. Net zo veel als bunq joint...

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:50
Als jouw werkgever via SWIFT uitbetaald wel, ja. Gelukkig doen de meesten dat niet en gebruiken ze gewoon gratis SEPA.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

denuz schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:03:
[...]

maar wie gebruikt er heden ten dage dan ook nog swift? het is een legacy systeem welke niet meer gebruikt zou moeten worden in het moderne betaal verkeer.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:25
DaveFlash schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:38:
[...]

maar wie gebruikt er heden ten dage dan ook nog swift? het is een legacy systeem welke niet meer gebruikt zou moeten worden in het moderne betaal verkeer.
SWIFT is niet legacy, het is alleen ouder.

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05:36
[...]maar wie gebruikt er heden ten dage dan ook nog swift? het is een legacy systeem welke niet meer gebruikt zou moeten worden in het moderne betaal verkeer.
Wellicht eens opzoeken wat 'legacy' betekent. Als ik zo rondkijk op de site, dan is Swift alles behalve legacy. En het feit dat het een ouder platform is, zou juist als voordeel gezien moeten worden, gezien het veel langer de mogelijkheid heeft gehad volwassen te worden.

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]

As of 2018, around half all high-value cross-border payments worldwide used the SWIFT network.[1] As of 2015, SWIFT linked more than 11,000 financial institutions in more than 200 countries and territories, who were exchanging an average of over 32 million messages per day

Aardig wat dus ;-).

• PorJaxian

PorJaxian

Internet monkey

Heb nog een vraag die meer naar voren kwam door een collega. Hoe gaan jullie om met geld storten?
Ik heb inmiddels zelf geen andere bank meer behalve bunq. En soms heb ik bijv. 50 of 100 euro aan het verkopen van oude meuk. bunq heeft geen fysieke locatie dus...hoe zet ik dit om naar digitaal? :-)

Zijn er betere opties dan me oude man het geld geven en een betaalverzoekje? :-)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
PorJaxian schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:58:
Zijn er betere opties dan me oude man het geld geven en een betaalverzoekje? :-)
Benzine of boodschappen ermee betalen?
Uit eten gaan?

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 11-12-2019 15:04 (3%)

• PorJaxian

PorJaxian

Internet monkey

Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:04:
[...]

Benzine of boodschappen ermee betalen?
Uit eten gaan?
Ik heb een allergie voor contant geld. ;-)

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15-12 15:06
PorJaxian schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:06:
[...]

Ik heb een allergie voor contant geld. ;-)
Een dusdanige allergie dat je ermee kunt leven dat je van €50 storten maar €43 op je rekening krijgt? Dan kun je naar een GWK.

• PorJaxian

PorJaxian

Internet monkey

AlexFL schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:32:
[...]

Een dusdanige allergie dat je ermee kunt leven dat je van €50 storten maar €43 op je rekening krijgt? Dan kun je naar een GWK.
Ik wist niet dat dit bij het GWK kon, handig om te weten. Maar denk dat ik dan eerder me oude man even aanschiet of het toch op zak houd :-)

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

PorJaxian schreef op Wednesday 11 December 2019 @ 14:58:
Heb nog een vraag die meer naar voren kwam door een collega. Hoe gaan jullie om met geld storten?
Ik heb inmiddels zelf geen andere bank meer behalve bunq. En soms heb ik bijv. 50 of 100 euro aan het verkopen van oude meuk. bunq heeft geen fysieke locatie dus...hoe zet ik dit om naar digitaal? :-)

Als je oude meuk verkoopt gewoon 'eisen' dat ze digitaal betalen, scheelt vaak ook dat de koper moet gaan pinnen he (vooral als het > 300 euro is).

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:46
bunq heeft nu ondersteuning voor iDin. Ik wilde het net testen door bij BKR in te loggen om te zien wat voor informatie zij over mij hebben, maar helaas kreeg ik een error voorgeschoteld.

Waar gebruiken jullie iDin voor?

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:48:
bunq heeft nu ondersteuning voor iDin. Ik wilde het net testen door bij BKR in te loggen om te zien wat voor informatie zij over mij hebben, maar helaas kreeg ik een error voorgeschoteld.

Probeer eens in te loggen via je pc. Er lijkt nog een probleem te zijn te authenticeren op een website op hetzelfde device waar je via de bunq app toestemming geeft.

bluewalk.net

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
oohh schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:48:

Heb je wel eerst een account aangemaakt/gevraagd dmv iDIN? anders kan je niet inloggen ;)

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:59
Mitssz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:55:
[...]

Heb je wel eerst een account aangemaakt/gevraagd dmv iDIN? anders kan je niet inloggen ;)
Account aangemaakt (iDin) > Account goedgekeurd > Inloggen (iDin) > Error

Conclusie: er gaat iets niet helemaal goed

• JeroenE
  • Niet online
Mitssz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:55:
Ik heb nu een account aangemaakt. De BKR zegt na het aanmaken van het account dat het niet genoeg gegevens heeft en handmatig de gegevens gaat verzamelen. Dat kan een paar weken duren en ze hopen binnen 14 dagen wat te laten horen. Dat is net zolang als het aanvragen via een papiertje.

Wellicht dat dit bij anderen anders gaat, maar ik ben nogal underwhelmed bij dit zogenaamde voordeel van iDin gebruiken.

Wat ik nu trouwens wel irritant vind van de BKR is dat ik bij het aanmaken van het account net zoveel informatie moest invullen als op het handmatige formulier. Het enige wat anders was is dat mijn naam, geslacht en geboortedatum al was ingevuld. Mijn adres werd ook doorgegeven volgens bunq maar moest ik toch handmatig invullen.

Dus de BKR kan best al die gegevens die je op een papiertje moet invullen ook via hun website laten invullen, ze willen het gewoon niet.

• Tricto
  • Laatst online: 15-12 16:38
Ik heb toevallig van de week even op BKR gekeken.
Inloggen ging vlekkeloos. Denk dat je gewoon "pech" hebt.

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
Zojuist de mail gekregen dat mijn BKR gegevens klaar staan in MijnBKR en succesvol kunnen inloggen met Bunq iDIN

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Ik heb me eerder deze week ook succesvol bij BKR kunnen registeren d.m.v. iDIN. Werkte eigenlijk zonder problemen.

• MelvinW
  • Laatst online: 15-12 19:57
Voor Google Pay kun je straks je kaart van bunq lichtelijk aanpassen, zodat deze makkelijker te herkennen is.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• Limbeckx
  • Nu online
MelvinW schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:24:
Voor Google Pay kun je straks je kaart van bunq lichtelijk aanpassen, zodat deze makkelijker te herkennen is.
Ik snap em ff niet. Wat bedoel je met lichtelijk aanpassen? Wat bedoel je met makkelijker herkennen? Heeft dit invloed op de werking van Google Pay in NL?

• MelvinW
  • Laatst online: 15-12 19:57
Limbeckx schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:30:
[...]

Ik snap em ff niet. Wat bedoel je met lichtelijk aanpassen? Wat bedoel je met makkelijker herkennen? Heeft dit invloed op de werking van Google Pay in NL?
Als je bijvoorbeeld meerdere Maestro-passen hebt, dan kun je elk een andere kleur geven zodat het in Google Pay makkelijker het verschil te zien is. Nu zien alle passen er nog hetzelfde uit.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Kevv1990 schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:18:
Als je al individueel premium klant ben, kan je dan overstappen naar een Pack? Zoja, iemand nog een plekje over? :)
Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Je kan ook eens op bunq Together kijken, daar loopt ook een topic over het delen van de Pack's.

Ohja, fijn dat bunq ein-de-lijk ook iDIN heeft. Wat heeft dat verrekte lang op zich laten wachten. :P Goed om te horen dat het nu geregeld is. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True