Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:49:
Ik heb afgelopen maand(en) werk gedaan voor iemand in het buitenland en hiervoor uiteraard een btw factuur gestuurd.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, want ik stuur geen facturen. Vraagje: heb je een zakelijke bankrekening?

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:21:
[...]
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, want ik stuur geen facturen. Vraagje: heb je een zakelijke bankrekening?
Nee, een premium account dat ik voor 95% privé gebruik en waarin 1 aparte rekening staat waar ik dus zelden een betaling naar laat doen voor opdrachten vanuit het buitenland. Dit "kleine zzp gebruik" was volgens een bunq medewerker geen probleem, heb het specifiek gevraagd toen. Misschien dat ze hierop terug willen komen.

• JeroenE
  • Niet online
Executor16 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:58:
Dit "kleine zzp gebruik" was volgens een bunq medewerker geen probleem, heb het specifiek gevraagd toen. Misschien dat ze hierop terug willen komen.
Daar zijn ze al op terug gekomen. Vroeger vonden ze dat wel goed als je het aan ze vroeg, maar tegenwoordig niet meer.

Ik heb niet de indruk dat ze goed hebben bijgehouden aan wie ze dit hebben toegezegd en aan wie niet.

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:04
Heeft iemand hier toevallig gehad dat de fingerprintscanner het niet meer doet bij bunq? Ik heb een in-screen scanner, maar hij laat niet de pop-up zien.
Ik heb een Galaxy A50, werkt prima bij andere apps.

Bunq laten weten, maar na een dikke maand is het nog niet gefixed.
Heeft iemand nog tips?

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:04

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Pilovali schreef op Tuesday 19 November 2019 @ 12:25:
Heeft iemand hier toevallig gehad dat de fingerprintscanner het niet meer doet bij bunq? Ik heb een in-screen scanner, maar hij laat niet de pop-up zien.
Ik heb een Galaxy A50, werkt prima bij andere apps.

Bunq laten weten, maar na een dikke maand is het nog niet gefixed.
Heeft iemand nog tips?
Eh..wat zegt bunq support?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Pilovali
Ik kan de chat niet meer terug vinden, maar ze hadden het doorgegeven aan de developers.
Ik weet niet als meerdere mensen hier last van hebben, daarom wil ik hier even pijlen.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Pilovali schreef op Tuesday 19 November 2019 @ 12:32:
[...]

Ik kan de chat niet meer terug vinden, maar ze hadden het doorgegeven aan de developers.
Ik weet niet als meerdere mensen hier last van hebben, daarom wil ik hier even pijlen.
ohw..vandaar. Ja..de chat zit tegenwoordig wat verder weg geloof ik. Je kunt ook op Together kijken, er zijn vast meer klanten met eenzelfde telefoon/issue lijkt mij.

JackSparrow wijzigde deze reactie 19-11-2019 12:32 (11%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Pilovali
JackSparrow schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:32:
[...]

ohw..vandaar. Ja..de chat zit tegenwoordig wat verder weg geloof ik. Je kunt ook op Together kijken, er zijn vast meer klanten met eenzelfde telefoon/issue lijkt mij.

Oja, ik zie het. Had eigenlijks gelijk moeten zoeken bij Together.

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:19:
[...]
Daar zijn ze al op terug gekomen. Vroeger vonden ze dat wel goed als je het aan ze vroeg, maar tegenwoordig niet meer.

Ik heb niet de indruk dat ze goed hebben bijgehouden aan wie ze dit hebben toegezegd en aan wie niet.
Oke, dat wordt dan verplicht overstappen naar zakelijk. Waarschijnlijk gaat dat dan een bunq-pack worden aangezien ik mijn privé pakket wil behouden. Een familielid heeft ook bunq premium, kan ik deze ook verhuizen naar mijn pack met behoud van al zijn huidige rekeningen etc? En houd ik dan nog 1 plekje "open" die ik eventueel later kan toevoegen of moet het gelijk vol zitten?

Executor16 wijzigde deze reactie 19-11-2019 12:44 (3%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Executor16 schreef op Tuesday 19 November 2019 @ 12:44:
[...]

Oke, dat wordt dan verplicht overstappen naar zakelijk. Waarschijnlijk gaat dat dan een bunq-pack worden aangezien ik mijn privé pakket wil behouden. Een familielid heeft ook bunq premium, kan ik deze ook verhuizen naar mijn pack met behoud van al zijn huidige rekeningen etc? En houd ik dan nog 1 plekje "open" die ik eventueel later kan toevoegen of moet het gelijk vol zitten?
Yes!

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:47
Executor16 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:49:
Ik heb afgelopen maand(en) werk gedaan voor iemand in het buitenland en hiervoor uiteraard een btw factuur gestuurd. Klant betaald bedrag van ~ 2k netjes via IBAN. Nu krijg ik van een bunq compliance medewerker ineens een chatbericht in het Engels dat ik moet uitleggen waarom ik 2k wil ontvangen op mijn rekening en waarom diegene mij dat stuurt. Ook wordt het geld vastgehouden.

Inmiddels een bijlage van de factuur geupload maar nog geen reactie en geen geld. Iemand dit ook eerder gehad?

Edit: Ik deed wel vaker zaken met het buitenland maar bij ABN, ING en Rabo had ik zoiets nog nooit meegemaakt.
Raar, 2k is toch niet super veel?
Als het nou 20k is 8)7

• JeroenE
  • Niet online
Executor16 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:44:
Waarschijnlijk gaat dat dan een bunq-pack worden aangezien ik mijn privé pakket wil behouden.
Dat kan dus allemaal, hier en op Together worden regelmatig plekken aangeboden (of gevraagd). Het enige wat wel zal moeten veranderen is het rekeningnummer voor je zakelijke pakket. Je kan geen rekeningnummer verhuizen van het ene naar het andere abonnement.

Ik vind het zelf niet zo interessant maar je moet bij een Pack wel rekening houden dat de rente dan niet meer over maximaal 10k euro wordt gerekend maar over maximaal 10k / aantal deelnemers in je Pack. Bij de meeste Packs zijn dat er 4 dus de rente gaat dan over maximaal 2500 euro per Pack deelnemer.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Executor16 schreef op Tuesday 19 November 2019 @ 10:49:
Ik heb afgelopen maand(en) werk gedaan voor iemand in het buitenland en hiervoor uiteraard een btw factuur gestuurd. Klant betaald bedrag van ~ 2k netjes via IBAN. Nu krijg ik van een bunq compliance medewerker ineens een chatbericht in het Engels dat ik moet uitleggen waarom ik 2k wil ontvangen op mijn rekening en waarom diegene mij dat stuurt. Ook wordt het geld vastgehouden.

Inmiddels een bijlage van de factuur geupload maar nog geen reactie en geen geld. Iemand dit ook eerder gehad?

Edit: Ik deed wel vaker zaken met het buitenland maar bij ABN, ING en Rabo had ik zoiets nog nooit meegemaakt.
Kwam het uit een 'bijzonder' alnd? Of gewoon en ander EU land? Tja...ik weet dat ABN en ING nogal wat niet goed doen m.b.t. compliance, dus bij bunq is het een stuk strenger.
JeroenE schreef op Tuesday 19 November 2019 @ 14:00:
[...]
Dat kan dus allemaal, hier en op Together worden regelmatig plekken aangeboden (of gevraagd). Het enige wat wel zal moeten veranderen is het rekeningnummer voor je zakelijke pakket. Je kan geen rekeningnummer verhuizen van het ene naar het andere abonnement.

Ik vind het zelf niet zo interessant maar je moet bij een Pack wel rekening houden dat de rente dan niet meer over maximaal 10k euro wordt gerekend maar over maximaal 10k / aantal deelnemers in je Pack. Bij de meeste Packs zijn dat er 4 dus de rente gaat dan over maximaal 2500 euro per Pack deelnemer.
Tja...alsof de rente een vetpot is. Het gaat om paar euro per jaar....daar zou ik me niet al te druk over maken lijkt mij.

JackSparrow wijzigde deze reactie 19-11-2019 14:23 (31%)

• JeroenE
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:22:
Tja...alsof de rente een vetpot is. Het gaat om paar euro per jaar....daar zou ik me niet al te druk over maken lijkt mij.
Precies, dat is een reden dat ik het niet zo interessant vind (de andere reden laat zich ook makkelijk raden neem ik aan). Maar in het kader van ook de nadelen vertellen wel even wilde vermelden.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

JeroenE schreef op Tuesday 19 November 2019 @ 15:05:
[...]
Precies, dat is een reden dat ik het niet zo interessant vind (de andere reden laat zich ook makkelijk raden neem ik aan). Maar in het kader van ook de nadelen vertellen wel even wilde vermelden.
Ja, tuurlijk....mensen moeten wel een goede afgewogen keuze kunnen maken. Dus dit hoort er gewoon bij. Vind het wel een vreemde constructie hoor...

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Afgelopen dagen is bunq flink bezig om features die blijkbaar in beta zitten te pushen naar de live omgeving. Dat vind ik toch een beetje eng. ;( Nu zijn het fuckups met kaarten en foute refund requests, straks zijn het fouten met betalingen of je rekeningen. Zie toch liever dat ze dit strict gescheiden houden of uitvoeriger testen alvorens het in de live API te gooien. oO Het blijft wel een bank met wat van je centen er op. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:01
Uh... Hoe moeten ze volgens jou features live zetten dan?

zcflevo.nl

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mcDavid schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:32:
Groepje kritische betatesters ronselen en die een week laten bughunten. Heb niet het idee dat ze daar zelf een poule met medewerkers hebben die bijvoorbeeld meetesten ofzo. Dan voorkom je toch een hoop van dit soort rommel. Ik vond het ook behoorlijk slordig wat ik allemaal aan 'oepsies' voorbij zag komen. Het gaat idd om je geld, niet om een of andere nieuws-app :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• WhatsappHack
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:32:
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelde? Wat dacht je van goed getest? ;) Je gaat mij niet wijs maken dat je het nut van eerst goed testen en het verschil tussen een dev stack en de live stack niet begrijpt en waarom dat zeer belangrijk is. :+

Eerst goed en uitgebreid testen, dán pas (gefaseerd) uitrollen. Niet lukraak live gooien terwijl het daar evident nog helemaal niet klaar voor was. Het gaat hier wel om een bank he, niet om iets onbenulligs als Candy Crush ofzo.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:01
Tjah, ik heb zelf ook wel eens weken aan een feature gewerkt, door anderen laten testen, en uiteindelijk op een goed moment live gezet. Binnen 5 minuten was helder dat er een aantal bij-effecten waren waardoor het product amper bruikbaar was. _Achteraf_ kon ik heel goed uitleggen hoe ik dat beter had kunnen testen, maar op voorhand leek het gewoon écht goed getest.

Kortom, ondanks dat het voor een buitenstaander evident lijkt dat het niet goed getest was, is het niet zo dat dat voordat het live gezet werd al duidelijk was of kon zijn op basis van wat ze toen wisten.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• mcDavid
Freeaqingme schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:58:
Tjah, ik heb zelf ook wel eens weken aan een feature gewerkt, door anderen laten testen, en uiteindelijk op een goed moment live gezet. Binnen 5 minuten was helder dat er een aantal bij-effecten waren waardoor het product amper bruikbaar was. _Achteraf_ kon ik heel goed uitleggen hoe ik dat beter had kunnen testen, maar op voorhand leek het gewoon écht goed getest.

Kortom, ondanks dat het voor een buitenstaander evident lijkt dat het niet goed getest was, is het niet zo dat dat voordat het live gezet werd al duidelijk was of kon zijn op basis van wat ze toen wisten.
Die ervaring heeft iedere coder wel. Waar gehakt wordt vallen nou eenmaal spaanders.
2Dutch schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:24:
[...]

Groepje kritische betatesters ronselen en die een week laten bughunten. Heb niet het idee dat ze daar zelf een poule met medewerkers hebben die bijvoorbeeld meetesten ofzo. Dan voorkom je toch een hoop van dit soort rommel. Ik vond het ook behoorlijk slordig wat ik allemaal aan 'oepsies' voorbij zag komen. Het gaat idd om je geld, niet om een of andere nieuws-app :P
Dat is toch wat je doet/gedaan hebt als je beta-features live zet? Als je dat eng vindt, is het enige alternatief om nooit meer wat nieuws live te zetten... Ik denk niet dat ook maar één bunq-gebruiker zit te wachten op een dergelijke conservatieve houding, en het brengt ook weer andere risico's op zich mee (achter lopen met software-upgrades en security-patches) etc.

zcflevo.nl

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mcDavid schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:20:
Dat is toch wat je doet/gedaan hebt als je beta-features live zet? Als je dat eng vindt, is het enige alternatief om nooit meer wat nieuws live te zetten... Ik denk niet dat ook maar één bunq-gebruiker zit te wachten op een dergelijke conservatieve houding, en het brengt ook weer andere risico's op zich mee (achter lopen met software-upgrades en security-patches) etc.
Nou ja geen idee wat bunq allemaal doet voordat ze iets doordrukken :+ Kan me voorstellen dat er voor bepaalde zeer belangrijke issues wel eens wat stappen worden overgeslagen om vooral zo snel mogelijk eventuele gaten dicht te timmeren :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09:48
WhatsappHack schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:10:
Afgelopen dagen is bunq flink bezig om features die blijkbaar in beta zitten te pushen naar de live omgeving. Dat vind ik toch een beetje eng. ;( Nu zijn het fuckups met kaarten en foute refund requests, straks zijn het fouten met betalingen of je rekeningen. Zie toch liever dat ze dit strict gescheiden houden of uitvoeriger testen alvorens het in de live API te gooien. oO Het blijft wel een bank met wat van je centen er op. :P
Ik had een paar maanden geleden een leuk moment; er miste een transactie (iDeal betaalverzoek) in mijn overzicht, ik wist 100% zeker dat ik dat geld wel ontvangen had. Paar dagen later stond het er "ineens" weer op. Geen grap :+

• WhatsappHack
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:20:
[...]
Ik denk niet dat ook maar één bunq-gebruiker zit te wachten op een dergelijke conservatieve houding, en het brengt ook weer andere risico's op zich mee (achter lopen met software-upgrades en security-patches) etc.
*steekt hand op*
Ik heb liever goed geteste functies bij m’n bank dan bleeding-edge beta troep met allerlei risico’s waar je geld mee gemoeid is. “Nooit meer iets live kunnen zetten” is onzin natuurlijk, je doet net alsof het raar is als mensen graag zien dat hun bank de boel op orde heeft en goed test. :+ Denk dat je meer gebruikers kan vinden die liever hebben dat ze eerst goed testen dan gewoon #yolo op de merge knop rammen. ;) Ik ben de eerdere run ook niet vergeten waarbij een bug na iets te pushen naar de API er soms voor zorgde dat betalingen zich eindeloos bleven herhalen; honderden keren. De gebruiker die het ontdekte had enorme mazzel dat het een transactie tussen eigen rekeningen betrof.

Nee laat ze maar gewoon beter testen. Ik las net op Together dat ze zelf toegeven dat het niet goed getest was en te enthousiast was gewerkt, dus kennelijk zijn ze het er zelf ook mee eens dat het veel beter moet en geen onnodig risico moeten nemen met ons geld. ;) Laten we hopen dat ze het dit keer ook echt gaan doen. :)

Goed testen != conservatief, maar dat terzijde. ;)
Ik snap het wel als je bunq puur als voor de fun gadget gebruikt hoor, maar als je het serieus gebruikt als bank dan zijn je belangen net ff wat anders. :)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 21-11-2019 00:16 (5%)

• mcDavid
@WhatsappHack wat je nu zegt ben ik het aardig mee eens, maar dat is héél iets anders dan wat je eerst zei (features die gebetatest zijn niet live zetten). Gelukkig bedoelen we dus ongeveer het zelfde :+

zcflevo.nl

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:47
bunq komt binnenkort met IDIN :) Heard it here first...

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Nu online
MelvinW schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:08:
Zijn ze sneller dan Knab en Moneyou Go, denk dat het van toegevoegde waarde is voor Bunq. Als ze ook geld storten aanbieden kunnen ze een serieuze concurrent worden voor de 4 grootbanken.

En uiteraard moet die maandpremie van 7,99 omlaag maar die discussie wil ik niet te voeren.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:18
Alleen voor premium? :'(

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:25

DaveFlash

Here's to the crazy ones

En ook met: IBAN Naam Check van SurePay :) Heard it here second... _/-\o_

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:47
DaveFlash schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:36:
[...]

En ook met: IBAN Naam Check van SurePay :) Heard it here first... _/-\o_
Nee, dat hoorde je hier: https://overcast.fm/+POU50e6oU/18:27 :P

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:25

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@MelvinW fair point, maar niet iedereen kent die podcast, heb bericht wel aangepast^^ >:)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lijkt me wel een logische keuze. Pack geen optie? Anders ronsel wat vrienden die met 1 fysieke pas genoeg hebben (toch 2 rekeningen aan te knopen) en maar paar ibans nodig hebben, met 4 man een Joint is 2,50 pp per maand, lijkt me prima deal :)

Maar wie weet komt er nog een 'tussen'-optie met iets tussen Travelcard-abo en Premium in? We shall see.

2Dutch wijzigde deze reactie 22-11-2019 08:37 (12%)

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Is de search functie in de bunq app gesloopt door bunq?
Zoek functie gaat hier niet verder terug dan jan 2019, ook als ik in overzicht zoek filter-datum-vanaf "jan 2018" invul bij een zoek opdracht.

• mcDavid
Eh, wat doe je precies dan? Ik kan gewoon terug tot het begin van mijn rekening en krijg daar ook resultaten van

zcflevo.nl

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Ja, ik kon altijd terug tot het begin van mijn aanmelding aug 2017 ofzo.
Maar nu niet meer, wat ik ook zoek het stopt bij jan 2019.

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:09
Ik zit te twijfelen tussen een Travel card en een normale creditcard van een andere bank.
Zoals ik hier lees heeft de Travel Card geen embossing, dus geen cijfers op de kaart.
Kan ik hiermee dan internet aankopen doen? Zo ja, hoe voer ik dan de CC cijfers in?
En gelden dan dezelfde regels als met een Mastercard, dus 180 dagen aankoopverzekering etc.

De koersopslag die ze niet vragen spreekt mij vooral aan.
Maar als ik er geen internet aankopen mee kan doen, kies ik liever toch voor een echte creditcard.

PM_Petrol wijzigde deze reactie 27-11-2019 00:44 (3%)

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:31
PM_Petrol schreef op woensdag 27 november 2019 @ 00:40:
Ik zit te twijfelen tussen een Travel card en een normale creditcard van een andere bank.
Zoals ik hier lees heeft de Travel Card geen embossing, dus geen cijfers op de kaart.
Kan ik hiermee dan internet aankopen doen? Zo ja, hoe voer ik dan de CC cijfers in?
En gelden dan dezelfde regels als met een Mastercard, dus 180 dagen aankoopverzekering etc.

De koersopslag die ze niet vragen spreekt mij vooral aan.
Maar als ik er geen internet aankopen mee kan doen, kies ik liever toch voor een echte creditcard.
Je hebt nog steeds gewoon je credit card nummer, embossing is dat de cijfers niet uitsteken zoals bij 'gewone' credit cards. Je kan als je premium hebt zelfs een online only credit card gebruiken (zonder fysieke pas). Ik heb de fysieke kaart nu een aantal andere landen gebruikt (Japan en Filipijnen) en lijkt tot dusver net zo goed te werken als mijn ABN AMRO CC. Ze kijken soms alleen een beetje reemd naar de kaart. :P

Cerenas wijzigde deze reactie 27-11-2019 02:40 (3%)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• PM_Petrol
@Cerenas Ah oke, het cc nummer staat dan in de app neem ik aan.
Bedankt. En als ik de Travel Card wil opladen (top-up) betaal ik dus een fee van 0,5%. Als ik het goed begrijp.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:11
PM_Petrol schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:42:
Bedankt. En als ik de Travel Card wil opladen (top-up) betaal ik dus een fee van 0,5%. Als ik het goed begrijp.
Nummer staat achterop de kaart. En top-up met iDEAL is gratis.

• mcDavid
PM_Petrol schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:42:
Ook, maar óók gewoon op de kaart zelf.

Het verschil is dat het nummer niet met slagletters in de kaart geponst is, maar met laser gegraveerd.

zcflevo.nl

• PM_Petrol
Bedankt allen. Dan is de keuze gemaakt.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Met de bunq travelcard afgelopen week in de USA op de eerste dag al diverse malen een geweigerde betaling. Daarna met de ING cc geen probleem.
bunq is mijn hoofdbank en ik hoop dat ze binnenkort eens met een echte cc komen, plus een kaart zonder die regenboog kleuren.

• JeroenE
  • Niet online
@Orinoco Kreeg je nog een melding in de bunq app? Heb je al eens in Nederland met je Travel Card een betaling gedaan in een fysieke winkel?

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

JeroenE schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:22:
@Orinoco Kreeg je nog een melding in de bunq app? Heb je al eens in Nederland met je Travel Card een betaling gedaan in een fysieke winkel?
Ik had hier thuis al een keer cash gepind, gelijk met verkrijgen van de travelcard.
In de app stond alleen de melding geweigerd en verder niet iets waar ik wat mee kon.

edit: Ook VS toegevoegd bij pas en saldo is meer dan voldoende!

Orinoco wijzigde deze reactie 27-11-2019 12:30 (7%)

• JeroenE
  • Niet online
@Orinoco Dat je hier al betaald had is mooi, want dan worden allerlei dingen zoals pincodes op je betaalkaart geactiveerd.

Nu er iets in de app staat betekent dat het hele systeem werkte en er alleen 'iets' is waardoor de betaling werd geweigerd. Bij de "standaard" zaken als te weinig saldo, landcode niet vrijgegeven etc staat dat er in de app wel bij.
Het voordeel dat er wat in je app staat is dat je makkelijker aan bunq support kan vragen om jou te vertellen waarom die betaling is geweigerd.
Misschien toch wel handig om dit te doen, al is het maar voor de volgende keer dat je naar het buitenland gaat.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

JeroenE schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:32:
@Orinoco Dat je hier al betaald had is mooi, want dan worden allerlei dingen zoals pincodes op je betaalkaart geactiveerd.

Nu er iets in de app staat betekent dat het hele systeem werkte en er alleen 'iets' is waardoor de betaling werd geweigerd. Bij de "standaard" zaken als te weinig saldo, landcode niet vrijgegeven etc staat dat er in de app wel bij.
Het voordeel dat er wat in je app staat is dat je makkelijker aan bunq support kan vragen om jou te vertellen waarom die betaling is geweigerd.
Misschien toch wel handig om dit te doen, al is het maar voor de volgende keer dat je naar het buitenland gaat.
Ja, maar bunq support is niet meer bereikbaar helaas en het forum together is allang door de mods daar tot een /dev/null omgevormd :)
Dus de bunq travelcard laat ik voortaan maar thuis, dan maar verder met ING cc of visa/amex . Opzich wel jammer omdat ik bunq als mijn hoofdbank gebruik en eigenlijk meer dan tevreden ben.

• JeroenE
  • Niet online
@Orinoco Hoe zo zijn ze niet bereikbaar? Of bedoel je dat je tegenwoordig uren moet wachten? Dat is zeker enorm irritant. Uiteindelijk krijg je wel antwoord.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

JeroenE schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:42:
@Orinoco Hoe zo zijn ze niet bereikbaar? Of bedoel je dat je tegenwoordig uren moet wachten? Dat is zeker enorm irritant. Uiteindelijk krijg je wel antwoord.
Klopt, maar je moet dan wel gelijk reageren als bunq support in de lucht komt anders kun je weer opnieuw je vraag stellen.

• JeroenE
  • Niet online
@Orinoco Ik maak er niet dagelijks gebruik van, maar meestal blijft hij na een antwoord van hun kant ook wel een tijd openstaan. Ze kunnen trouwens ook de oude chats zien, dus als de chat "gesloten" is kan je nog steeds antwoord geven al is het dan wel handig om aan te geven dat het een antwoord op de eerdere chat.

• givow
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:51
@Orinoco, waren het betalingen zonder pincode die niet werkte in de VS?

Ik was in Zuid-Amerika en ook daar werkte de travelcard vaak niet, terwijl abn/rabo creditcards wel werkte. Volgens Bunq lag dit aan het niet invullen van de pincode. Bij dit soort betalingen geldt een maximum bedrag per dag. Probleem is echter dat we dit bedrag niet konden aanpassen via bijvoorbeeld de app. Hierdoor is de travelcard voor mij eigenlijk onbruikbaar geworden als betrouwbaar alternatief voor een 'normale' creditcard in landen waar nog betalingen zonder pincode worden gedaan.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

givow schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:12:
@Orinoco, waren het betalingen zonder pincode die niet werkte in de VS?

Ik was in Zuid-Amerika en ook daar werkte de travelcard vaak niet, terwijl abn/rabo creditcards wel werkte. Volgens Bunq lag dit aan het niet invullen van de pincode. Bij dit soort betalingen geldt een maximum bedrag per dag. Probleem is echter dat we dit bedrag niet konden aanpassen via bijvoorbeeld de app. Hierdoor is de travelcard voor mij eigenlijk onbruikbaar geworden als betrouwbaar alternatief voor een 'normale' creditcard in landen waar nog betalingen zonder pincode worden gedaan.
Het was met pincode en saldo/limiet instelling/land waren in orde had ik voor aanvang trip al goed gezet.
Maar toch een weigering, waarbij het met de ING cc gelijk wel werkte. ( betrof hilton hotel)

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:40
Toch gek; ik heb voor mijn gevoel wel een beetje alle soorten betalingen gehad in de VS: wel/niet pincode, handtekeningen, swipen, dippen, reserveringen, maar ook terugstortingen van borg en tankstation reserveringen: 0 problemen gehad. Had mijn ING creditcard ook als back up mee, maar die heb ik niet hoeven te gebruiken.

Overigens ook $600 betalingen mee gedaan.

• WhatsappHack
  • Niet online
Dat zou heel erg mooi zijn, dat is een behoorlijk gemis op ‘t moment. :) Ben wel verbaasd dat ze met SurePay in zee gaan.

Bunq heeft zojuist een metalen kaart geïntroduceerd trouwens! Hij kost je slechts een schamele €99 per jaar. :+

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

WhatsappHack schreef op donderdag 28 november 2019 @ 01:06:
[...]

Dat zou heel erg mooi zijn, dat is een behoorlijk gemis op ‘t moment. :) Ben wel verbaasd dat ze met SurePay in zee gaan.

Bunq heeft zojuist een metalen kaart geïntroduceerd trouwens! Hij kost je slechts een schamele €99 per jaar. :+
Alleen de iOS update van de app laat opzich wachten helaas :'(

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

De Green card van bunq kan dan mijn visa/amex vervangen hoop ik.

• WhatsappHack
  • Niet online
Orinoco schreef op donderdag 28 november 2019 @ 01:32:
De Green card van bunq kan dan mijn visa/amex vervangen hoop ik.
Als extra services en zaken als een verzekering op al je aankopen je niet boeien, dan kan dat ja. De green card is een debitkaart die zich voordoet als creditcard, heeft geen verzekering, geen concierge services, helemaal noppes. :P Als je je visa en/of amex creditcard veel gebruikt denk ik eerlijk gezegd dat je die beter niet kan omruilen voor deze “credit”card.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

WhatsappHack schreef op donderdag 28 november 2019 @ 01:39:
[...]

Als extra services en zaken als een verzekering op al je aankopen je niet boeien, dan kan dat ja. De green card is een debitkaart die zich voordoet als creditcard, heeft geen verzekering, geen concierge services, helemaal noppes. :P Als je je visa en/of amex creditcard veel gebruikt denk ik eerlijk gezegd dat je die beter niet kan omruilen voor deze “credit”card.
Heb ook nog een ING cc dus ik durf de gok wel aan. 😀

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:47
Tjongejonge 99€ per jaar, geen verzekeringen, geen premium features.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:31
Ik heb zojuist iets raars. Vorige week een betaling gedaan in Japan met m'n bunq travel card en kreeg zojuist bericht dat ze het nog niet geclaimd hebben en dat ik het bedrag terug terug heb gekregen. :X

Voelt niet helemaal lekker en geen idee wat ik hiermee moet?

Cerenas wijzigde deze reactie 28-11-2019 03:08 (6%)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

WhatsappHack schreef op Thursday 28 November 2019 @ 01:39:
[...]

Credit hoeft niet tussen quotes he, de rest van de wereld ziet het gewoon als creditcard...dus geen reden om alsof te doen. 8)

• WhatsappHack
  • Niet online
@Orinoco Wel goed op je pas letten, een vervangende kaart kost ook €89. Dus verlies of diefstal is een prijzige affaire.

Ik hoop iig dat deze een ander design heeft in Apple Pay. :P

@JackSparrow Het blijft gewoon een debitcard, je krijgt geen krediet en er zitten wat beperkingen aan. Dat ie volgens bunq net doet alsof dat niet zo is bij merchants, is weer een ander verhaal. :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 28-11-2019 04:25 (8%)

• JeroenE
  • Niet online
Cerenas schreef op donderdag 28 november 2019 @ 03:07:
Voelt niet helemaal lekker en geen idee wat ik hiermee moet?
Het is niet echt alsof jij iets geks hebt gedaan, de verkoper is blijkbaar vergeten de transactie definitief te maken. Je zou ze eventueel een berichtje kunnen sturen, als je een emailadres van dat filiaal weet te achterhalen. Maar wat wilde je dan gaan voorstellen? Als je alsnog wil betalen moeten ze een nieuwe transactie maken en moet jij al je gegevens dus via de mail aan hun doorgeven. Ik neem tenminste even aan dat ze geen website hebben waar je een "donatie" aan dat specifieke filiaal kan doen.

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

WhatsappHack schreef op donderdag 28 november 2019 @ 01:39:
[...]

Je vergeet: een partij die goed bereikbaar is. Komop, 100,- per jaar voor een prepaid kaart zonder de benefits van een CC? Ik snap hem niet hoor.

• JeroenE
  • Niet online
Jay-v schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:04:
Je vergeet: een partij die goed bereikbaar is. Komop, 100,- per jaar voor een prepaid kaart zonder de benefits van een CC? Ik snap hem niet hoor.
Het enige voordeel wat ik zie is dat alle mensen die zeuren om een metalen betaalkaart nu er 1 kunnen kopen en dus er niet meer om hoeven te zeuren.

Dat hele gedoe met die bomen zie ik meer als een marketing stunt. Als bunq echt denkt dat ze groen moeten zijn dan kunnen ze ook bomen planten met betalingen van de gewone MasterCards. En waarom trouwens niet voor de Maestro betaalkaarten? Of voor normale overboekingen? Of als optie voor de mensen die geen rente willen ontvangen?

Het wordt steeds meer marketing geblaat bij bunq in plaats van echte daden.

• Webarcher
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20-02 16:19
JeroenE schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:17:
[...]
Het enige voordeel wat ik zie is dat alle mensen die zeuren om een metalen betaalkaart nu er 1 kunnen kopen en dus er niet meer om hoeven te zeuren.

Dat hele gedoe met die bomen zie ik meer als een marketing stunt. Als bunq echt denkt dat ze groen moeten zijn dan kunnen ze ook bomen planten met betalingen van de gewone MasterCards. En waarom trouwens niet voor de Maestro betaalkaarten? Of voor normale overboekingen? Of als optie voor de mensen die geen rente willen ontvangen?

Het wordt steeds meer marketing geblaat bij bunq in plaats van echte daden.
Ik mis de hele onderbouwing in dit hele verhaal. Vindt bunq nu een heel zwak verhaal hebben en de kosten staan in geen verhouding....

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Cerenas schreef op donderdag 28 november 2019 @ 03:07:
Ik heb zojuist iets raars. Vorige week een betaling gedaan in Japan met m'n bunq travel card en kreeg zojuist bericht dat ze het nog niet geclaimd hebben en dat ik het bedrag terug terug heb gekregen. :X
Komt relatief vaak voor in niet-Euro-landen, heb het ook regelmatig gehad bij Revolut.

Na een week of 2-3 wordt het bedrag alsnog geclaimd, dus maak je geen zorgen. En ja, daardoor kun je dus rood komen te staan als je niet genoeg dekking op je rekening hebt.

• JeroenE
  • Niet online
Webarcher schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:22:
Ik mis de hele onderbouwing in dit hele verhaal. Vindt bunq nu een heel zwak verhaal hebben en de kosten staan in geen verhouding....
Welke onderbouwing bedoel je nu? Dat verhaal van https://edenprojects.org/madagascar/ ? Ik weet verder niet of het klopt maar 10 dollarcent (tot 35 dollarcent, schijnt per land anders te zijn, maar ze zeggen niet welk land welke prijs heeft). Dat vind ik zelfs best nog goedkoop. Ze halen dan natuurlijk nog wel truukjes uit omdat je niet weet hoeveel bomen blijven leven. In hun faq schrijven ze dan dat de bomen die wel overleven ook weer zaden gaan produceren en er uiteindelijk dus veel meer bomen komen dan ze geplant hebben.

Verder lijkt het wel redelijk OK toch?

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Wat een gefaal blijft het toch met Bunq. Inmiddels beetje klaar met de Rabo en dan met name de app. Maar Bunq pakt de echte issue's gewoon niet aan om een overstap mogelijk te maken:

- Creditcard, met echte credit (Ja je hebt ICS, maar dan moet je weer met twee partijen schakelen)
- Klantenservice die je kan bellen als je tas is gestolen met pas en telefoon
- Meer invloed op design kaarten (zonder dat je de hoofdprijs betaalt, want al € 8,- per maand)

En komt er nu een metalen creditcard waar de hoofdprijs voor wordt gevraagd zonder dat er echt nieuwe bankfunctionaliteiten worden toegevoegd. Maak het gewoon makkelijker om te schenken aan goede doelen in de app i.p.v. dit circus.

Ronwiel wijzigde deze reactie 28-11-2019 10:30 (20%)

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Het lijkt erop dat bunq de iOS update van de app bij de Google play store heeft aangevraagd 😂
Wat een afgang zeg😂

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:50
bunq schuift als belangrijkste kenmerk van de Green Card naar voren dat je door middel van het gebruik ervan het milieu ondersteunt. Voor € 99 kun je volgens mij behoorlijk wat CO2 compenseren. Vergelijk het bijvoorbeeld met die aanbiedingen voor CO2-compensatie van slechts enkele euro's als je een vliegticket boekt. De gehele CO2-uitstoot zou daarmee gecompenseerd zijn. Is de Green Card daarom niet een soort sigaar uit eigen doos?

Zonder reclame te willen maken wil ik jullie erop wijzen dat de creditcard van ASN ook bijdraagt aan duurzaamheid. Bij elke transactie doen ze een donatie. Alleen de kaart is wel ruim vier keer zo goedkoop...

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

kwon schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:39:
bunq schuift als belangrijkste kenmerk van de Green Card naar voren dat je door middel van het gebruik ervan het milieu ondersteunt. Voor € 99 kun je volgens mij behoorlijk wat CO2 compenseren. Vergelijk het bijvoorbeeld met die aanbiedingen voor CO2-compensatie van slechts enkele euro's als je een vliegticket boekt. De gehele CO2-uitstoot zou daarmee gecompenseerd zijn. Is de Green Card daarom niet een soort sigaar uit eigen doos?

Zonder reclame te willen maken wil ik jullie erop wijzen dat de creditcard van ASN ook bijdraagt aan duurzaamheid. Bij elke transactie doen ze een donatie. Alleen de kaart is wel ruim vier keer zo goedkoop...
Maar wel een plastic kaart, dat kan toch ook niet meer :)
Die plastic soep in de Oceaan!
Dan toch maar een bunq metal green card :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ronwiel schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:29:
Wat een gefaal blijft het toch met Bunq. Inmiddels beetje klaar met de Rabo en dan met name de app. Maar Bunq pakt de echte issue's gewoon niet aan om een overstap mogelijk te maken:

- Creditcard, met echte credit (Ja je hebt ICS, maar dan moet je weer met twee partijen schakelen)
- Klantenservice die je kan bellen als je tas is gestolen met pas en telefoon
- Meer invloed op design kaarten (zonder dat je de hoofdprijs betaalt, want al € 8,- per maand)

En komt er nu een metalen creditcard waar de hoofdprijs voor wordt gevraagd zonder dat er echt nieuwe bankfunctionaliteiten worden toegevoegd. Maak het gewoon makkelijker om te schenken aan goede doelen in de app i.p.v. dit circus.
CC boeit mij persoonlijk niet (bovendien zal het echte credit hebben wel een probleem zijn).Support is beschamend traag. Together is ook 1 groot stuk ellende: zoeken werkt brak, geen goede onderverdeling om snel bepaalde belangrijke FAQ's en informatie erbij te pakken. Een irritante semi-infinite-scrol website die een simpele vergelijking tussen de eigen producten mist 8)7

Die kaarten..wil je dan regenboog vs grijs ofzo? En ik zou daar als bunq dan wel gewoon geld voor vragen want het is een smaakding. Die nieuwe kaart vind ik ook een berg lucht. Als bunq serieus genomen wil worden mogen ze eerst dat Apple-hype-gedoe afleren, ik begin er steeds meer allergisch voor te worden.. Je denkt nu komen ze met een killer-feature, en hebben ze weer iets waar een 'normale' klant helemaal niks mee heeft :o

2Dutch wijzigde deze reactie 28-11-2019 14:04 (4%)

• WhatsappHack
  • Niet online
Orinoco schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:51:
[...]

Die is ook voor de helft van plastic. :P Je kan ook gewoon je kaart niet in ‘t water lazeren natuurlijk, maar na gebruik netjes bij het plastic afval deponeren. ;)

• Tweakx
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11-02 10:13
[...]

Metaal is ook niet een bepaald goed voor het klimaat, toch? ;)

• kwon
[...]

Voor wat het waard is, hij is wel pvc-vrij! :+

Overigens is het niet zozeer gebruiksplastic dat milieuproblemen veroorzaakt, maar verbruiksplastic zoals verpakkingsmaterialen. Gebruiksplastic is vanuit bepaalde invalshoeken echt een fantastisch duurzaam product. Ik snap daarom ook niet waarom bunq dit als 'voordeel' van de metal card uitlicht. Kost het niet juist heel veel energie om metaal om te smelten?

Dit hele gebeuren rond de Green Card komt op mij meer over als een marketingtruc die (als die slaagt) veel geld kan opleveren. Maar waar niets écht ideëels achter zit.

• PM_Petrol
Er is iig flink discussie over de kaart. Ook een vorm van marketing natuurlijk, ze hebben het goed gebracht want er wordt veel over gebabbeld. Het is groen maar ook weer niet....

• Siask
  • Nu online
Ik krijg net een mailtje binnen dat de eerste 1000 verkocht zijn! Da's dan € 99.000 in de pocket en langdurig de interchange van iedere betaling die met die kaarten gedaan wordt.

Zo wordt het milieu een handje geholpen, en bunq ook. Ben altijd blij met betalende klanten bij Fintechs, dan blijft de dienstverlening voor mij hopelijk nog wat langer (vrijwel) gratis :)

• mcDavid
kwon schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:11:
[...]

Voor wat het waard is, hij is wel pvc-vrij! :+

Overigens is het niet zozeer gebruiksplastic dat milieuproblemen veroorzaakt, maar verbruiksplastic zoals verpakkingsmaterialen. Gebruiksplastic is vanuit bepaalde invalshoeken echt een fantastisch duurzaam product. Ik snap daarom ook niet waarom bunq dit als 'voordeel' van de metal card uitlicht. Kost het niet juist heel veel energie om metaal om te smelten?

Dit hele gebeuren rond de Green Card komt op mij meer over als een marketingtruc die (als die slaagt) veel geld kan opleveren. Maar waar niets écht ideëels achter zit.
Waarschijnlijk is het vervuilendste van die hele kaart, het opsturen via de post. Wat dat betreft kan het misschien wel wat schelen.

Verder is het planten van bomen een prima manier om CO2 vast te leggen, en dat zal véél meer zoden aan de dijk zetten voor de planeet, dan het materiaal van die pasjes.

Eerlijk gezegd snap ik al die negativiteit weer niet zo. Het is gewoon een leuke actie, je krijgt een onderscheidend pasje en doet iets goeds voor het milieu. Spreekt het je niet aan dan neem je 'm gewoon niet? Ik hoef 'm persoonlijk niet, en zie ook niet in waarom ik me überhaupt druk zou maken om deze actie.

zcflevo.nl

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:42

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mcDavid schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:46:
[...]

Eerlijk gezegd snap ik al die negativiteit weer niet zo. Het is gewoon een leuke actie, je krijgt een onderscheidend pasje en doet iets goeds voor het milieu. Spreekt het je niet aan dan neem je 'm gewoon niet? Ik hoef 'm persoonlijk niet, en zie ook niet in waarom ik me überhaupt druk zou maken om deze actie.
Het punt lijkt me dat je met die 100 euro per jaar véél meer goeds kan doen voor het milieu. Als dat de drijfveer moet zijn, kun je toch beter elk jaar 100 euro doneren aan een organisatie die veel meer bomen plant voor dat geld, en gewoon je oude kaart blijven gebruiken? Of, verkoop die kaart voor de dubbele prijs van een gewone kaart, en doneer de rest gewoon aan een organisatie die bomen plant. Zo veel betere manieren die meer impact hebben.

Bovendien ben je dan 'verplicht' om voor al je transacties deze nieuwe kaart te gebruiken, terwijl ik het juist handig vind dat ik bij bunq meerdere passen kan gebruiken die ik telkens aan andere rekeningen kan koppelen. Met zo'n kaart is die vrijheid er niet meer.

gday wijzigde deze reactie 28-11-2019 16:53 (8%)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• mcDavid
gday schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:51:
[...]

Het punt lijkt me dat je met die 100 euro per jaar véél meer goeds kan doen voor het milieu. Als dat de drijfveer moet zijn, kun je toch beter elk jaar 100 euro doneren aan een organisatie die veel meer bomen plant voor dat geld, en gewoon je oude kaart blijven gebruiken? Of, verkoop die kaart voor de dubbele prijs van een gewone kaart, en doneer de rest gewoon aan een organisatie die bomen plant. Zo veel betere manieren die meer impact hebben.

Bovendien ben je dan 'verplicht' om voor al je transacties deze nieuwe kaart te gebruiken, terwijl ik het juist handig vind dat ik bij bunq meerdere passen kan gebruiken die ik telkens aan andere rekeningen kan koppelen. Met zo'n kaart is die vrijheid er niet meer.
Ja, klopt. Nou en? Dat doet toch allemaal totaal niet ter zake? Je kunt ook zelf een boom in je achtertuin planten, kost helemaal geen geld. Neemt niet weg dat je daarnaast zo'n green-card kunt bestellen als je dat nou eenmaal graag wilt toch?

zcflevo.nl

• WhatsappHack
  • Niet online
Zegt iemand dat je hem niet kunt bestellen als je dat graag wilt dan? :P

• kwon
Jammer dat je mijn reactie(s) over de Green Card als negatief ziet. Maar vind je ook dat wat ik zeg feitelijk niet juist is? Dit draadje is juist bedoeld om (de producten van) bunq te bediscussiëren. Uit jouw reactie leid ik af dat je een soort "if you have nothing nice to say, then don't say nothing at all"-houding hebt. Dan kom je al snel niet verder. Op basis van je posthistorie zie ik dat je voor bunq als huisbank hebt gekozen? Ik denk daarom eerder dat je houding/reactie het gevolg van cognitieve dissonantie is; je neemt nu immers uitspraken waar die strijdig zijn met een positief zelfbeeld. In de afwezigheid van een inhoudelijke reactie kan ik er niets anders van maken.

Ik maak er geen geheim van dat ik bunq vaak (maar zeker niet altijd) misleidend vind. In de kern trek ik het me aan als iets of iemand door middel van een onjuiste voorstelling van zaken, ervoor kan zorgen dat iemand onnodig veel geld uit de zak wordt geklopt. Tijdens mijn studie (inmiddels alweer enige tijd geleden) kwam ik hier een mooi begrip voor tegen: informatieasymmetrie. Destijds schreef ik daar ook een minipaper over met de (inmiddels afgeschafte) roaming charges als voorbeeld. Als je bepaalde informatie nét op een andere manier presenteert of juist helemaal achterhoudt, dan wordt het voor de consument niet mogelijk om op basis van alle informatie een gewogen beslissing te nemen. Met als gevolg dat er (financieel) nadeel wordt ondervonden door een van de partijen, soms zelfs zonder dat de benadeelde partij het weet.
Ja, klopt. Nou en? Dat doet toch allemaal totaal niet ter zake? Je kunt ook zelf een boom in je achtertuin planten, kost helemaal geen geld. Neemt niet weg dat je daarnaast zo'n green-card kunt bestellen als je dat nou eenmaal graag wilt toch?
Niemand zegt dat je geen Green Card mag bestellen, dat maak jij er nu van.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mcDavid schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:12:
[...]

Natuurlijk. Vooral bestellen als je het een prachtig product vindt. Maar je zegt zelf letterlijk dat je de negativiteit niet begrijpt, dus ik probeer het je uit te leggen. We krijgen een mail met een aankondiging, dat er iets heel groots gaat gebeuren. De spanning stijgt ... de klok wordt 00:00 ... en om 0:48 krijg ik een mail met de mededeling dat ik een metalen kaart kan bestellen, waarbij bunq z'n best doet om het beeld te scheppen dat je goed bezig bent als je die kaart gebruikt. De eerste zin luidt:
Maak kennis met de bunq Green Card: een metal card waarmee je zonder enige moeite bijdraagt aan een groene toekomst.
Oftewel, het 'groene verhaal' is een belangrijk aspect van de Green Card. Dan moet je er niet vreemd van opkijken als mensen het een wat rammelend verhaal vinden.

• mcDavid
@kwon ik had er juist een streep tussen gezet omdat dat stukje niet een reactie specifiek op jouw post was.

En nee, er werd niet gezegd dat je 'm niet mag bestellen, maar er werd wel gepretendeerd dat het een slecht product is omdat er ook andere manieren zijn om het milieu te verbeteren. Terwijl dat dus totaal niet relevant is.

zcflevo.nl

• mcDavid
gday schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:44:
[...]

Natuurlijk. Vooral bestellen als je het een prachtig product vindt. Maar je zegt zelf letterlijk dat je de negativiteit niet begrijpt, dus ik probeer het je uit te leggen. We krijgen een mail met een aankondiging, dat er iets heel groots gaat gebeuren. De spanning stijgt ... de klok wordt 00:00 ... en om 0:48 krijg ik een mail met de mededeling dat ik een metalen kaart kan bestellen, waarbij bunq z'n best doet om het beeld te scheppen dat je goed bezig bent als je die kaart gebruikt. De eerste zin luidt:

[...]

Oftewel, het 'groene verhaal' is een belangrijk aspect van de Green Card. Dan moet je er niet vreemd van opkijken als mensen het een wat rammelend verhaal vinden.
Mja hier kan ik me idd wel in vinden. 't wordt wel (weer) gigantisch opgeblazen voor iets wat basically een hebbedingetje is ja. Gelukkig kun je die marketing mails uitzetten, dan heb je er al een stuk minder last van :P

offtopic:
Oops, excuses voor de dubbelpost

zcflevo.nl

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mcDavid schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:44:
@kwon ik had er juist een streep tussen gezet omdat dat stukje niet een reactie specifiek op jouw post was.

En nee, er werd niet gezegd dat je 'm niet mag bestellen, maar er werd wel gepretendeerd dat het een slecht product is omdat er ook andere manieren zijn om het milieu te verbeteren. Terwijl dat dus totaal niet relevant is.
Dat is 100% relevant, omdat bunq er zélf de nadruk op legt dat de kaart een geweldige manier zou zijn om richting een CO2-neutraal leven te gaan. Als de kaart het product zou zijn, en als bunq dan ergens onderaan zou zeggen dat ze voor elke €100,- een boom planten, dán is het wat anders. Dan is het gewoon een dure creditcard. :) Maar de kaart wordt naar voren geschoven als manier voor ons om CO2 aan de lucht te onttrekken.

gday wijzigde deze reactie 28-11-2019 17:50 (3%)

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:13
Het wegvallen van de wallet bij ABN is de drempel voor mij. Had een proef abonnement maar vrouwtje lief wilde niet overstappen maar heb nu m'n veto uitgesproken wil niet bij een bank blijven die dit soort zaken niet heeft en het zelf actief killt. Bunq wordt het dus alsnog.

Ik krijg in dit topic wel van een aantal mensen het gevoel dat ze op een negatieve manier emotionally invested zijn. Zelfs tegen het zure aan. Mag natuurlijk. Valt mij wel op.

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09:48
Siask schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:13:
Ik krijg net een mailtje binnen dat de eerste 1000 verkocht zijn! Da's dan € 99.000 in de pocket en langdurig de interchange van iedere betaling die met die kaarten gedaan wordt.

Zo wordt het milieu een handje geholpen, en bunq ook. Ben altijd blij met betalende klanten bij Fintechs, dan blijft de dienstverlening voor mij hopelijk nog wat langer (vrijwel) gratis :)
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat bunq in een dag 1000 kaarten verkocht heeft, lijkt me meer een marketingstunt. Er is geen reden om een metalen pasje te nemen a 99 euro per jaar, naast de 8 euro per maand die bunq alleen al kost.

Leuk pasje, maar geen 99 euro waard, en ook niet voor dat treehugger-hipster-verhaal :+

• Siask
  • Nu online
Tamerciaga schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:15:
[...]
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat bunq in een dag 1000 kaarten verkocht heeft, lijkt me meer een marketingstunt. Er is geen reden om een metalen pasje te nemen a 99 euro per jaar, naast de 8 euro per maand die bunq alleen al kost.
Tja...

Als ze daar nu veel van hebben, maar ik zag bijvoorbeeld ook...

Van een student, nota bene.

De markt is er vast wel, dit soort irrationele keuzes wordt schijnbaar gewoon gemaakt (ik heb gewoon een paar kaarten waar ik punten mee verzamel en gratis ontbijtjes en punten bij vliegtuigmaatschappijen cadeau krijg :)).

• JeroenE
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:44:
Tuurlijk is dat 100% relevant. Als bunq zegt dat dit het milieu helpt terwijl aantoonbaar veel betere manieren zijn om voor hetzelfde geld het milieu te helpen is dat gewoon een marketing trucje en meer niet. Dat mensen daar geld aan uit willen geven moeten ze natuurlijk zelf weten.

Als bunq zelf blijkbaar wel gelooft dat dit groen is dan schept dan niet veel vertrouwen in hun andere claims over het groen zijn van de keuzes die ze aanbieden bij de "freedom of choice" opties waar je geld gestald kan worden.

In hun blog schrijven ze trouwens ook dat als je 5 jaar lang iedere maand 1000 euro met je Green Card betaald dat je dan "carbon neutral" bent. Die logica klopt volgens mij ook van geen kant.

Al met al nogal een slecht in elkaar gezette manier van greenwashing. Net doen alsof je groen bent, maar eigenlijk dus helemaal niet.
Tamerciaga schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:15:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat bunq in een dag 1000 kaarten verkocht heeft, lijkt me meer een marketingstunt.
Ik geloof het best wel. Ik vond het ook opvallend dat Android gebruikers blijkbaar veel minder interesse hebben dan iOS gebruikers. Ik heb wel eens gehoord dat mensen die iOS gebruiken eerder en meer geld uitgeven via hun telefoon dan andere gebruikers en blijkbaar is dat ook echt zo.

• ambiebambi
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 01-12-2019
Siask schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:53:
[...]
[Twitter: title]
Van een student, nota bene.

De markt is er vast wel, dit soort irrationele keuzes wordt schijnbaar gewoon gemaakt (ik heb gewoon een paar kaarten waar ik punten mee verzamel en gratis ontbijtjes en punten bij vliegtuigmaatschappijen cadeau krijg :)).
Hey dat is mijn tweet! B-) #famous lol.

Maar zonder gekkigheid: ik kreeg het als cadeautje van iemand, lief he? Anders had ik het ook gedaan trouwens ;) Jij wil graag perks voor jezelf (gratis ontbijtjes, leuk), en ik draag op deze manier wat bij aan het milieu. Ja, dat kan ook anders, maar deze manier is gewoon ook nog eens heel leuk :)
[...]

Waarschijnlijk is het vervuilendste van die hele kaart, het opsturen via de post. Wat dat betreft kan het misschien wel wat schelen.
Ook daar hebben ze rekening mee gehouden, door de Go Green service van DHL te gebruiken. Zal niet perfect zijn, maar ze doen in ieder geval hun best.

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Siask schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:53:
[...]

[Twitter: title]
Dat had ik dus ook, gelukkig hebben ze mij toch een refund gegeven _/-\o_

bluewalk.net

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Tamerciaga schreef op Thursday 28 November 2019 @ 22:15:
[...]

Leuk pasje, maar geen 99 euro waard, en ook niet voor dat treehugger-hipster-verhaal :+
Ik denk dat ze er wel gewoon 1000 verkocht hebben. Zelf ben ik er één van en toevallig ken ik er ook wel een aantal die ook in de Green Card gestapt zijn. 8)

• Randomguy369
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-02 15:24
Kan iemand mij uitleggen hoe je Google Pay werkend krijgt? Je moet je adres veranderen dan bestellen en dan terugveranderen toch?
Maar ik kan mijn adres niet veranderen want hij zegt dat het niet overeenkomt met mijn huidige locatie (bunq heeft geen permissie tot mijn locatie dus moet van mijn telefoon zijn).
Enig idee?

• Freeaqingme
@Randomguy369 locatiefunctionaliteit van je telefoon even uitzetten? Evt na het uitzetten ding rebooten? Kan natuurlijk zijn dat ze ook nog iets geoip-achtigs gebruiken, maar gps-positie etc zullen ze dan niet meer kunnen gebruiken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Randomguy369
Freeaqingme schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:59:
@Randomguy369 locatiefunctionaliteit van je telefoon even uitzetten? Evt na het uitzetten ding rebooten? Kan natuurlijk zijn dat ze ook nog iets geoip-achtigs gebruiken, maar gps-positie etc zullen ze dan niet meer kunnen gebruiken.
Nope werkt niet, denk dat ze tegenwoordig het via de play store pakken. Die kan je maar 1x per jaar veranderen.
Dus is er geen manier meer om Google Play werkend te krijgen te NL?

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Randomguy369 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 02:25:
Kan iemand mij uitleggen hoe je Google Pay werkend krijgt? Je moet je adres veranderen dan bestellen en dan terugveranderen toch?
Maar ik kan mijn adres niet veranderen want hij zegt dat het niet overeenkomt met mijn huidige locatie (bunq heeft geen permissie tot mijn locatie dus moet van mijn telefoon zijn).
Enig idee?
eerst via vpn zorgen dat je locatie verwijst naar land waar google pay actief is.

zie verder https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1861957/last

• Randomguy369
Orinoco schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:30:
[...]

eerst via vpn zorgen dat je locatie verwijst naar land waar google pay actief is.

zie verder https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1861957/last
Je kan je land maar 1x per jaar wijzigen, dus als ik het nu wijzig moet ik een jaar wachten. Had al gekeken met VPN.
Denk dat bunq het een beetje heeft dichtgegooid.

• Bio
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 19:16
Hoe ziet de tweaker de lange termijn zekerheid van Bunq bank? Ik speel met de gedachte van een overstap, maar zie dat de bank tot nu toe alleen maar negatief resultaat heeft behaald.

Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, qua risico, want ze zijn een erkende bank. Maar is er dan geen kans dat er opnieuw net als in het verleden al gebeurd is forse verhogingen van de tarieven aan kunnen komen?

• Freeaqingme
In theorie zou dat kunnen. Maar voorheen was bunq uiterst goedkoop, en was de verhoging in relatieve termen wellicht groot, maar voegden ze zich in absolute zin gewoon bij de rest van de banken (zij het bovenin dat spectrum). Als ze de prijzen nog eens - zeg - zouden verhogen naar 20 euro / maand, dan prijzen ze zich volledig de markt uit. Mijn glazen bol is toevallig net stuk, maar de kans dat ze dat doen lijkt me dan ook uiterst klein.

Hoe bunq uit de rode cijfers moet komen is door het verder te schalen. Meer klanten, meer landen.

Zouden ze toch failliet gaan, dan zou de eerste 100K binnen een dag of 10 alsnog teruggegeven worden (hoe en op welke rekening weet ik dan weer niet). Toch is die kans ook uiterst klein, denk dat in het ergste geval (al dan niet onder 'lichte druk' van DNB) ze bijvoorbeeld de boel verkopen aan Knab oid.

Pagina: 1 ... 50 ... 55 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True