@RDKN-Steven Dit is ongeveer de waarheid. bunq kent een community waarbij men bijna verslaafd lijkt aan bankieren, wat best een vreemde gewaarwording is. Al die heisa rondom een bank vind ik van de zotte. En ja, deze bunqjunks weten zelf ook wel dat de support niet altijd geweldig is. Maar dat zeggen ze nooit publiekelijk, want dan ben je geen ‘echte fan meer’.Hmmbob schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:32:
[...]
Dat ligt eraan. Er zijn wat bunq-junkies waar bunq het walhalla voor is en de bank niets verkeerd kan doen, voor de gemiddelde gebruiker ligt het er maar net aan wat je ermee doet (als hoofd- of bijrekening bijv) en hoe je er zelf in gaat.
Maar in zijn algemeenheid is "klantenservice" gewoon non-existent, zo is mijn beeld op basis van ervaringen die ik lees. Bunq biedt features die je bij andere banken niet kan vinden, maar laat steken vallen bij de klantenservice.
Disclaimer: mijn mening. Voor de junkies weer over me heen vallen.
[...]
Dat is volledig irrelevant: áls je ze nodig hebt, moeten ze eenvoudig te bereiken zijn en je probleem snel kunnen oplossen. Dat kan bunq customer support niet, zo is al bij velen gebleken.
In april heb ik een bunq account gemaakt en ben ook Premium geweest. In eerste instantie was ik razendenthousiast. Een mooie app en jawel... goede support. Want toen ik er in april kwam, reageerde de support binnen vijf minuten met correcte antwoorden.
Het is nu september en ik heb een aantal keer support nodig gehad. Veelal omdat er wat foutmeldingen de kop opstaken. Maar de support is in de afgelopen maanden echt beroerd geweest. Ten eerste omdat bunq in zee ging met slecht getrainde medewerkers van de VanAd Groep. Uiteindelijk werd er besloten zo uit het niets de samenwerking te stoppen. Van de een op de andere dag moest de support het met een paar medewerkers doen.
Daarop vroeg bunq of we als community elkaar van de juiste antwoorden kunnen voorzien. En developers en marketingmensen moesten zelf een paar uur op de support gaan zitten.
Daarna is er een blik supportmedewerkers uit Griekenland opengetrokken. Ook die medewerkers hebben niet altijd kennis van zaken. Ik zie soms de gekste screenshots voorbijkomen van support medewerkers die echt rare antwoorden geven en dan snel de chat verlaten.
De support van bunq bestaat dus wel, maar een kundig antwoord hoef je meestal niet te verwachten. Verder kun je een hoop veranderingen binnen korte tijd verwachten. Zoals bijvoorbeeld prijsverhogingen, overzettingen naar andere abonnementen en een aantal andere zaken die niet voldoende duidelijk worden gecommuniceerd.
Kortgezegd vond ik bunq in april beter dan nu. Qua niveau antwoorden kun je dit goed vergelijken met die van N26, en die support is ook niet best.
Ook de wachttijden zijn bij bunq langer geworden. Vroeger sprak je binnen een paar minuten met een medewerker, maar nu loopt dat toch al op van een uur tot enkele uren.