@
WhatsappHack Ja, ik ben heel creatief met mijn nicks

Ik heb er verder maar niet op gereageerd, want dan wordt je antwoord toch weer verborgen. Ik heb wellicht wat minder roze-kleurige brillenglazen maar wat ze daar schrijven klopt natuurlijk voor geen meter. Ik geloof best dat bunq wat anders wil verzinnen omdat ze Together niet (meer) handig vinden.
Maar nu schaffen ze dat dus eerst af en moet iedereen alles los naar de helpdesk sturen. Dat maakt het niet efficiënter, dat maakt het allemaal veel inefficiënter. Dat moet je dat niet verkopen als een manier om efficiënter te gaan werken. En als ik daar dan wat van zeg dan is het niet waar, want in de toekomst wordt het wel echt beter. Dat is toch te vreemd voor woorden? Als je iets wil verbeteren moet je dat vooral doen, maar dan moet je het niet eerst slechter maken dan het al is. Het is net zoiets als het "om u beter van dienst te kunnen zijn hebben we deze brievenbus verwijderd". Nu is dat natuurlijk een first world problem, maar dat ik nu twee keer zo ver moet lopen om een brief te posten (wat ik natuurlijk ook maar hooguit 3 keer per jaar doe) is echt geen verbetering van de dienstverlening. Anyway, ik dwaal af
Ik heb nog geen enorm slecht gevoel bij bunq, zoals @
Dennisweb blijkbaar al wel heeft. Maar ik zit me nu al af te vragen welke functies ik vanaf woensdag ineens niet meer kan gebruiken omdat bunq heeft besloten dat het te ingewikkeld of te weinig gebruikt is.
Vooralsnog kan ik er prima mee weg komen en ook qua prijs is het niet veel duurder dan ik eerst had; dat komt ook omdat wij eerder ook al meerdere rekeningnummers hadden. Bij bunq heb ik er nu veel meer in gebruik, bijna allemaal met specifieke doelen. Ik ben (voor bunq al, trouwens) ook geen voorstander voor grote banken met directeuren die te veel verdienen terwijl ze geen idee hebben wat er bij hun klanten speelt. Maar ik begin me ondertussen af te vragen of bunq ook wel weet wat er bij klanten speelt. Ondanks Together lijken ze geen moeite te doen. Aan de andere kant: bij de ING is er helemaal geen "community".
In het begin had ik wel het idee dat bunq voornamelijk inspiratie opdeed in studentenhuizen. Veel features waren daar op geschreven/bedacht en een doorsnee gezin met middelbare ouders en kind(eren) leek vaak uit de boot te vallen. Dat is nu wel wat beter, maar toch nog steeds een klein beetje onpraktisch ingestoken. Het nieuwe Joint abonnement klinkt leuk, maar iets als maximaal 4 kaarten is voor een heel gezin inclusief kinderen is natuurlijk veel te weinig. Je
mag niet eens extra betalen om er meer te hebben.
In elk geval heeft bunq het bij mij wel voor elkaar gekregen dat ik van enthousiast naar "meh" en zelfs "omg, wat gaan ze nu weer slopen bij een update" ben gegaan. Dat vind ik wel knap, dat heeft nog geen andere bank bij mij voor elkaar gekregen (natuurlijk ook omdat ik nooit eerder zo enthousiast ben geweest over eerdere banken waar ik bij heb gezeten).
Er zijn meer mensen die dit hebben gemeld op Together, bijvoorbeeld bij betalingen in Korea. In sommige landen is het blijkbaar gebruikelijk om geen pincode te vragen, bij dat voorbeeld is er niets eens de mogelijkheid om een pincode in te toetsen op die terminals.
Onlangs is er wel wat aangepast voor de pincode en contactloze betalingen:
https://together.bunq.com...tless-limits-improvements
In principe zou dat dus niet uit moeten maken als je de betaalkaart in de terminal stopt, maar wie weet.
Die aanpassing riep trouwens ook weer vragen op en ik heb ondertussen al bijna 100 euro uitgegeven met een Maestro betaalkaart zonder een pincode in te hoeven toetsen. Wellicht werkte dit altijd al slecht, meestal betaal ik gewoon met Tap&Pay en ik doe niet heel veel kleine betalingen achter elkaar.