Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:26:
[...]

Support geeft aan dat als het "salaris" is, het wel ok is, maar als bedragen worden overgemaakt n.a.v. een factuur (en er dus mogelijk winst bij betrokken is, daar lijkt het om te gaan), het niet meer ok is.

Op zoek naar een goedkopere zakelijke bankrekening dan maar....
Na N26 aangevraagd te hebben, maar ook na een nachtje slapen besloten dat ik vooralsnog toch bij bunq blijf.

Heb momenteel een joint account met mijn vrouw, ik maak daar een pack van zodat m'n business er ook bij-in kan. Dat laatste plekje in de pack is dan nog beschikbaar (interesse, DM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 21:53
WhatsappHack schreef op zondag 1 september 2019 @ 03:25:
[...]

Dat ze dat topic dicht hebben gegooid met die stompzinnige verwijzing naar guidelines en een nietszeggend antwoord is wel de ultieme middelvinger naar de verontwaardigde klanten imho. :P Als ze nog twijfelden, dan gaan ze nu zeker weg. :+ Nogal onbeschofte actie. Maar eigenlijk wel aardig in lijn met de normale werkwijze daar.Together wordt immers extreem agressief gemodereerd en gecensureerd, dus men had kunnen weten dat het topic binnen korte tijd weggemoffeld zou worden. ;)
Yup. Had me inmiddels ook gemengd in het gesprek. Een tientje Pm betaal je overal wel bijna. Alleen al de manier waarop bunq het topic sluit is voor ons aanleiding weg te gaan. De arrogantie heeft toegeslagen. Privérekening al gesloten, nu ook de vereniging. Helaas accepteert KNAB geen verenigingen, anders had je voor 5 e Pm het goed voor mekaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@WhatsappHack eerlijk gezegd verbaasde mij het al dat het topic niet gelijk werd gesloten en verborgen. Dat doen ze met andere "ik vind bunq zo duur" topics meestal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
@WhatsappHack helemaal mee eens. Niet echt een betrouwbare partner voor bedrijven zo. Geldt eigenlijk voor prive ook, maarja ik vind de app wel beter dan de andere banken, alhoewel die ook steeds beter worden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:30
Tamerciaga schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:50:
@WhatsappHack helemaal mee eens. Niet echt een betrouwbare partner voor bedrijven zo. Geldt eigenlijk voor prive ook, maarja ik vind de app wel beter dan de andere banken, alhoewel die ook steeds beter worden!
Het dichtst in de buurt van bunq komt de app van ING. Zoals ik al eerder aangaf: de app van bunq is helemaal geweldig.

Maar de manier waarop bunq met haar klanten omgaat is al een reden om deze bank voorlopig links te laten liggen.

Zag van de week een screenshot van iemand voorbij komen wiens account werd gesloten i.v.m. vermeend zakelijk gebruik. Over twee maanden kan hij bij zijn geld. Tot die tijd zoekt ‘ie ‘t maar uit. Daarom adviseer ik ten zeerste bunq als kleingeld te gebruiken en zeker niet als volwaardige bunq/bankrekening.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja eigenlijk is het ook van de gekken. Steeds rare wijzigingen, een relatief heel duur pakket voor wat er tegenover staat. Ja super top die meerdere rekening en (virtuele) passen, maar al het andere dat belangrijk is...? Eens even zien: Goede support? Nee, juist zeer slecht en onbetrouwbaar; je kan maar beter een paar keer dubbel checken of de info die je krijgt wel klopt en laat een belofte vooral vastleggen. Klantvriendelijk? Zeer verre van, zeker omdat je bijna niets mag en de voorwaarden zeer streng zijn en gericht op het maximaal uitknijpen van de klant. Transparant? Absoluut niet, ze zijn juist zeer gesloten en weigeren vaak met klanten te praten - in discussie gaan doen ze niet, alle topics die iets aan de kaak willen stellen worden direct afgeschoten. Ideeen plaatsen mag tegenwoordig ook niet meer las ik net in een comment (van ik denk dezelfde @JeroenE?), ze willen blijkbaar niet meer dat klanten publiekelijk van elkaars ideetjes op de hoogte zijn en kunnen stemmen. Service gericht? Nee, service kennen ze nauwelijks. Oplossingen bedenken en leveren voor klanten die gedupeerd zijn door rare keuzes en slechte communicatie van bunq? Vergeet het maar, de klant zoekt het maar uit. Heb je een klacht? Een dikke middelvinger kan je krijgen en je krijgt een grote mond van de medewerkers - om een klacht in behandeling te krijgen moet je echt heel zwaar pushen. Functies zoals multi-currency support, iDin, etc: bekijk het maar. Zogenaamd internationaal gefocuste bank, maar USD en GBP ondersteunen ho maar. Wie houdt wie hier nu voor de gek, hehe. En zo kan ik nog rustig even doorgaan. :P

Eigenlijk is voor wat je ervoor betaald het totaalplaatje een gotspe en regelrechte misplaatste arrogantie - want ze zijn ook helemaal niet groot genoeg om zich dit soort klantonvriendelijkheid te kunnen veroorloven. Als je wilt groeien moet je vooral om de paar maanden een deel van je klantenbestand wegjagen en publiek laten zien hoe slecht je met ze omgaat en de mond snoert. Strak plan... Goede PR ook echt, alsof mensen achterlijk zijn.
Ze zijn afgelopen jaar kennelijk gegroeid, maar als ze zo doorgaan kan dat zo weer omkeren. Maar misschien willen ze wel de underdog zijn. (Of misschien doen ze ‘t wel expres... Eerst de lolly afpakken om hem daarna terug te geven, hebben ze toch weer een moment in de schijnwerpers gehad.)

Ik hou mezelf nog steeds aan m’n belofte om het tot het einde van het jaar aan te kijken en bunq een kans te geven zich te verbeteren, maar sinds ik dit ergens in mei/juni beloofde is het enkel verslechterd; al helemaal qua support, de extreme censuur van de mods en algemeen asociaal en arrogant gedrag tegen klanten die je ziet op Together. Zo zag ik net dat ze het topic over toegang tot zakelijke rekeningen voor medewerkers (wat een belofte was ooit dat dit gratis zou kunnen ipv €8 per medewerker dokken) ook maar dichtgelazerd hebben omdat ze gewoon totaal niet kunnen communiceren, niet tegen kritiek kunnen en er niet van houden als klanten eisen dat ze hun beloftes nakomen. Ik zie m’n toekomst bij bunq dan ook nogal somber in, ik denk niet dat dit gaat verbeteren, zeker omdat de mening en tevredenheid van klanten Ali volledig aan z’n derriere lijkt te oxideren... Laat zichzelf ook alleen zien als er iets positiefs gezegd wordt of ie iets gunstig kan PR-spinnen. Evenals het welzijn van de medewerkers trouwens, wat voor mij ook een ethisch dingetje begint te worden of ik daar als klant wel aan wil bijdragen om die loonslavencultuur in stand te houden.

Anyway, dat is mijn huidige mening. Er zijn vast nog mensen die wel heel tevreden zijn enzo, voel je vooral vrij om je positieve ervaring te delen als dat zo is natuurlijk. ;) Ik hoop van harte dat in Q4 ze toch nog iets doen om alle problemen op te lossen, maar eigenlijk geloof ik er niet echt meer in. ;( Wel erg jammer, bunq had veel potentie.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 01-09-2019 22:39 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
Dit is inderdaad de visie die ik ook heb. Eerst was ik heel enthousiast over bunq. Ik hield mezelf voor dat je vooral je eigen ding met bunq moet doen en zeker niks moet aantrekken van de community er omheen.

Want bunq heeft helaas wel een bepaalde cult waarbij de community elkaar in de gaten houdt of ze vandaag al met bunq betaald hebben. En als je dan eens iets negatiefs zegt, pas maar op. De bunq protegees staan dan als een leeuw klaar om er massaal bovenop te delen. Zag laatst een gastje die eerst helemaal pro-bunq was, maar de nieuwe update features lekte. Toen kreeg ie van de community een hoop gedonder. Want als je van bunq houdt (houden van een bank?!?), doe je zoiets niet.

Sinds een paar weken kreeg ik het gevoel dat ik moest stoppen met bunq. Een onheilspellend gevoel, gebaseerd op Together, Twitter en Trustpilot. bunq is relatief nieuw en dus mag je best even monitoren wat anderen hun ervaringen zijn.

Mij viel op dat veel klanten opeens de deur werd gewezen. Dat er meer klachten op Together kwamen en die door moderators vakkundig weggemodeerd worden. Het moet allemaal positief en vrolijk zijn. Voor feedback, zeker over prijzen, staan ze niet open. Ik dacht dat het aan mij lag, maar bunq lijkt echt op een slechte manier te veranderen.

Ten slotte: ik zit in de radiowereld en zag de Instagram van een Duitse collega die gesponsord werd door bunq. Toen er waarschuwingen kwamen over de risico’s, heeft de collega hen geblokkeerd. Normaal doet ze dat nooit, dus mij lijkt het bemoeienis vanuit bunq.

Nogmaals: dit is een ervaringentopic. Je kan zeggen: ‘als je het niks vindt, gebruik je toch lekker een traditionele bank?’ (Zoals Ali zelf al vaker gezegd heeft). Dat doe ik ook, ik zit naar tevredenheid bij ING. Maar ik merk een vrij negatieve verandering op en vind dan ook dat we daar openlijk over mogen discussiëren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ironisch dat "Bank of the Free" Together kapot aan het censureren is en als je negatief praat je direct de andere (pro bun) leden op je dak hebt.

Ik kan me zeer goed vinden in de reacties van @Dennisweb en @WhatsappHack het is ook jammer dat Bunq zich zo gedraagt, want als "nieuwste" bank van NL (N26 en Moneyou buiten beschouwing) kunnen zij juist laten zien hoe het wel moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 00:07
Travel Card werkt tot nu toe op een reis in de VS meestal goed, maar de 100% acceptatiegraad (net zoals m'n Visa-kaart van ICS) waar ik op gehoopt had haal ik helaas niet ;(

Ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom hij de volgende betaling weigerde:

Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/Screenshot_20190901-180941_bunq.jpg

De pincode werd op de terminal überhaupt niet gevraagd. Enkele seconden na het insteken kreeg ik gewoon de melding 'card declined'.

Daarna m'n Visa-kaart van ICS op exact dezelfde manier met de chip erin gestoken en die werkte uiteraard wel. Daar werd de pincode wel bij gevraagd.

Hoe dit kan dit vraag ik me echt af.

[ Voor 10% gewijzigd door kwon op 02-09-2019 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:33
WhatsappHack schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:25:Evenals het welzijn van de medewerkers trouwens, wat voor mij ook een ethisch dingetje begint te worden of ik daar als klant wel aan wil bijdragen om die loonslavencultuur in stand te houden.
Waar krijg je dat welzijn mee, en hoe zou die er voor staan dan?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@WhatsappHack Ja, ik ben heel creatief met mijn nicks ;) Ik heb er verder maar niet op gereageerd, want dan wordt je antwoord toch weer verborgen. Ik heb wellicht wat minder roze-kleurige brillenglazen maar wat ze daar schrijven klopt natuurlijk voor geen meter. Ik geloof best dat bunq wat anders wil verzinnen omdat ze Together niet (meer) handig vinden.

Maar nu schaffen ze dat dus eerst af en moet iedereen alles los naar de helpdesk sturen. Dat maakt het niet efficiënter, dat maakt het allemaal veel inefficiënter. Dat moet je dat niet verkopen als een manier om efficiënter te gaan werken. En als ik daar dan wat van zeg dan is het niet waar, want in de toekomst wordt het wel echt beter. Dat is toch te vreemd voor woorden? Als je iets wil verbeteren moet je dat vooral doen, maar dan moet je het niet eerst slechter maken dan het al is. Het is net zoiets als het "om u beter van dienst te kunnen zijn hebben we deze brievenbus verwijderd". Nu is dat natuurlijk een first world problem, maar dat ik nu twee keer zo ver moet lopen om een brief te posten (wat ik natuurlijk ook maar hooguit 3 keer per jaar doe) is echt geen verbetering van de dienstverlening. Anyway, ik dwaal af :+

Ik heb nog geen enorm slecht gevoel bij bunq, zoals @Dennisweb blijkbaar al wel heeft. Maar ik zit me nu al af te vragen welke functies ik vanaf woensdag ineens niet meer kan gebruiken omdat bunq heeft besloten dat het te ingewikkeld of te weinig gebruikt is.

Vooralsnog kan ik er prima mee weg komen en ook qua prijs is het niet veel duurder dan ik eerst had; dat komt ook omdat wij eerder ook al meerdere rekeningnummers hadden. Bij bunq heb ik er nu veel meer in gebruik, bijna allemaal met specifieke doelen. Ik ben (voor bunq al, trouwens) ook geen voorstander voor grote banken met directeuren die te veel verdienen terwijl ze geen idee hebben wat er bij hun klanten speelt. Maar ik begin me ondertussen af te vragen of bunq ook wel weet wat er bij klanten speelt. Ondanks Together lijken ze geen moeite te doen. Aan de andere kant: bij de ING is er helemaal geen "community".

In het begin had ik wel het idee dat bunq voornamelijk inspiratie opdeed in studentenhuizen. Veel features waren daar op geschreven/bedacht en een doorsnee gezin met middelbare ouders en kind(eren) leek vaak uit de boot te vallen. Dat is nu wel wat beter, maar toch nog steeds een klein beetje onpraktisch ingestoken. Het nieuwe Joint abonnement klinkt leuk, maar iets als maximaal 4 kaarten is voor een heel gezin inclusief kinderen is natuurlijk veel te weinig. Je mag niet eens extra betalen om er meer te hebben.

In elk geval heeft bunq het bij mij wel voor elkaar gekregen dat ik van enthousiast naar "meh" en zelfs "omg, wat gaan ze nu weer slopen bij een update" ben gegaan. Dat vind ik wel knap, dat heeft nog geen andere bank bij mij voor elkaar gekregen (natuurlijk ook omdat ik nooit eerder zo enthousiast ben geweest over eerdere banken waar ik bij heb gezeten).
kwon schreef op maandag 2 september 2019 @ 02:18:
De pincode werd op de terminal überhaupt niet gevraagd. Enkele seconden na het insteken kreeg ik gewoon de melding 'card declined'.
Er zijn meer mensen die dit hebben gemeld op Together, bijvoorbeeld bij betalingen in Korea. In sommige landen is het blijkbaar gebruikelijk om geen pincode te vragen, bij dat voorbeeld is er niets eens de mogelijkheid om een pincode in te toetsen op die terminals.

Onlangs is er wel wat aangepast voor de pincode en contactloze betalingen: https://together.bunq.com...tless-limits-improvements
In principe zou dat dus niet uit moeten maken als je de betaalkaart in de terminal stopt, maar wie weet.
Die aanpassing riep trouwens ook weer vragen op en ik heb ondertussen al bijna 100 euro uitgegeven met een Maestro betaalkaart zonder een pincode in te hoeven toetsen. Wellicht werkte dit altijd al slecht, meestal betaal ik gewoon met Tap&Pay en ik doe niet heel veel kleine betalingen achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

JeroenE schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:56:
@WhatsappHack

(...)

Er zijn meer mensen die dit hebben gemeld op Together, bijvoorbeeld bij betalingen in Korea. In sommige landen is het blijkbaar gebruikelijk om geen pincode te vragen, bij dat voorbeeld is er niets eens de mogelijkheid om een pincode in te toetsen op die terminals.

(...)
Blijkbaar ook in de US, zag een filmpje van iemand met de apple card en die stak de titanium versie van die pas ook in de terminal met chip, maar zonder pin en er was al betaald... erg raar... / onveilig / voelt niet goed/lekker.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
DaveFlash schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:00:
Blijkbaar ook in de US, zag een filmpje van iemand met de apple card en die stak de titanium versie van die pas ook in de terminal met chip, maar zonder pin en er was al betaald... erg raar... / onveilig / voelt niet goed/lekker.... 8)7
Wellicht ligt het ook aan het bedrag wat werd betaald. Je kan in Nederland contactloos betalen tot 25 euro. En soms ook aan wat men gewend is: in Australië schijnt dat betalen tot 100 dollar zonder pincode gebruikelijk is. Dat is 'maar' ongeveer 60 euro, maar dus ruim 2 keer zo veel als wij gewend zijn.

Wat dat betreft snap ik ook niet dat bij een betaling waarbij je de betaalkaart in de terminal steekt dit niet hetzelfde werkt als een contactloze betaling. Dus onder de 25 (of onder de 50 cumulatief) geen pin intoetsen en anders wel.

In Korea scheen er wel een soort pad te zijn waar je een handtekening kon zetten. Ik neem aan vergelijkbaar als bezorgers tegenwoordig vaak bij zich hebben. Maar of die handtekening dan ook actief wordt gecontroleerd door de terminal/bank weet ik ook niet.

De Apple betaalkaart is ook een vreemde een in de bijt, maar ik hoop in ieder geval wel dat hij flink aanslaat. Als dat gemeengoed wordt dan gaat allerlei gedoe rond betaalkaarten zonder handtekeningsveld of in reliëf gestampte nummers hopelijk snel over. Ik heb daar zelf nog geen last van gehad, maar dat schijnt in sommige landen/winkels (met name autohuur) regelmatig voor problemen te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42
DaveFlash schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:00:
[...]

Dat is denk ik chip + signature, heel normaal daar. Als de terminal geen signature ondersteunt volstaat de pas er in duwen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 15:00
kwon schreef op maandag 2 september 2019 @ 02:18:
Travel Card werkt tot nu toe op een reis in de VS meestal goed, maar de 100% acceptatiegraad (net zoals m'n Visa-kaart van ICS) waar ik op gehoopt had haal ik helaas niet ;(

Ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom hij de volgende betaling weigerde:

[Afbeelding]

Daarna m'n Visa-kaart van ICS op exact dezelfde manier met de chip erin gestoken en die werkte uiteraard wel. Daar werd de pincode wel bij gevraagd.

Hoe dit kan dit vraag ik me echt af.
Toevallig heb ik afgelopen week de oorzaak gevonden waarom dit soort betalingen faalden. Heeft te maken met terminals die het bedrag op een afwijkende manier doorgeven. In Nederland (en eigenlijk Europa als geheel) komt dat zo goed als niet voor, maar in bijv. VS of Zuid-Korea wel af en toe.

De fix gaat vanavond live. Zou vanaf morgen moeten werken!

We blijven continu bezig met het verbeteren van de acceptatie van de pas. Meldt dit soort problemen vooral aan support. Dan komt het het snelst bij het juiste team terecht. Zo staat het fixen van de postcodecheck bij tankstations in de VS (wat een paar pagina's terug is genoemd) ook binnenkort op de planning :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:30
-

[ Voor 100% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
Heb support nog eens gevraagd of er iets verandert aan mijn Business account (betalen per pas en per transactie). Support geeft mij aan dat ik mijn oude voorwaarde behoud en dat er niets verandert. Vreemd...

Update: Krijg nu ineens een correctie bericht in chat, dat mijn zakelijk abonnement automatisch geupgrade gaat worden.

1. Er is mij nooit aangegeven dat dit pakket op 17 augustus 2017 al opgezegd is.
2. Ook lekker dat ze zelf iets gaan upgraden voor mij.
3. Amateurs.

Iemand nog tips voor een andere zakelijke bank die een beetje hip is en niet direct > 10 kost?

Update 2: Iemand ervaring met Revolut Business? Ziet er interessant uit, hippe bank?

[ Voor 56% gewijzigd door Devaqto op 02-09-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 00:07
JeroenE schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:56:
[...]
Bij deze terminal was het echter wel mogelijk om een pincode in te toetsen. Sterker nog, hij vroeg 'gewoon' om een pincode toen ik daarna de Visa-kaart van ICS gebruikte. Dat maakt het in dit geval zo raar en voor mijn gevoel onverklaarbaar.
DarkFlow schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:44:
[...]

Toevallig heb ik afgelopen week de oorzaak gevonden waarom dit soort betalingen faalden. Heeft te maken met terminals die het bedrag op een afwijkende manier doorgeven. In Nederland (en eigenlijk Europa als geheel) komt dat zo goed als niet voor, maar in bijv. VS of Zuid-Korea wel af en toe.

De fix gaat vanavond live. Zou vanaf morgen moeten werken!
Wow, van dit soort antwoorden word ik blij :)

Ik ben echt reuze benieuwd. Ik ben al tijden op zoek naar een creditcard zonder koersopslag die net zo breed wordt geaccepteerd als m'n kaart van ICS. Helaas ben ik die tot nu toe nog niet tegengekomen. N26, Revolut, bunq; hun kaarten worden tot nu toe allemaal meestal geaccepteerd maar niet altijd. En dan heb ik het over 'gewone' betalingen aan de kassa en niet afwijkende dingen zoals autohuurborg, pinnen aan de pomp, etc.

Maar, je antwoord geeft me in dit geval weer hernieuwde hoop dat de Travel Card wél die kaart kan zijn :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kwon schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:38:
[...]
k ben al tijden op zoek naar een creditcard zonder koersopslag die net zo breed wordt geaccepteerd als m'n kaart van ICS. Helaas ben ik die tot nu toe nog niet tegengekomen.
Ik heb tot nu toe wel goede ervaringen met Curve, een Mastercard waaraan je verolgens je CC's hangt, zo heb ik mijn ICS Visa er ook onder hangen en heb zo zonder koersopslag, toch profijt van de ICS kaart (reserveringen bij hotels etc) waabij het met de TC nogal een dingetje kan zijn i.v.m. saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
cyberde schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:28:
[...]

Ik heb tot nu toe wel goede ervaringen met Curve, een Mastercard waaraan je verolgens je CC's hangt, zo heb ik mijn ICS Visa er ook onder hangen en heb zo zonder koersopslag, toch profijt van de ICS kaart (reserveringen bij hotels etc) waabij het met de TC nogal een dingetje kan zijn i.v.m. saldo.
De Curve Card is een MasterCard debit card, wordt die dan wel zonder problemen geaccepteerd voor borg? Men ziet namelijk niet de onderliggende creditcards bij het hotel of autohuurbedrijf.

Wel ziet Curve bepaalde transacties boven 150 GBP van hotels en car rentals als zijnde een reservering voor borg en zal dan niet direct de onderliggende kaart belasten. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:11
MelvinW schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:49:
De URL https://www.bunq.com/features/multiple-sub-accounts is zojuist in de sitemap verschenen. Pagina is nog leeg, maar het klinkt als accounts voor medewerkers bij zakelijke accounts, zodat medewerkers niet zelf meer een rekening hoeven te openen en gewoon een sub-account krijgen.
Nu wel online, maar afgaand op de plaatjes is het gewoon een marketingterm voor de extra "bankrekeningen" die je al kon aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:30
-

[ Voor 100% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
Waar het voor mij in zit (de overstap) is voornamelijk de wijze waarop.

Deze reactie op het Bunq Forum van The Brand Man vat het mooi samen;
Hey bunq,

Suprise reactie op de suprise e-mail van hieronder: ik wil niet ‘upgraden’ en/of overstappen op bunq zakelijk per 28 oktober. Want geloof me: dan had ik dat inmiddels wel gedaan.

Lees nog even de heisa terug rondom 'bunq update #5: we're listening’ (zie bijlage). Toen ging er ook iets net niet helemaal lekker met mensen automatisch upgraden naar een nieuwe abonnementsstructuur. En dat is zachtjes uitgedrukt.

Ik citeer uit update #5:

"Door mijn tomeloze inzet waarmee ik me gestort heb op alle nieuwe dingen(…) heb ik te weinig nagedacht over de manier van introductie. Ik wil jullie dan ook bedanken voor jullie feedback en mij verontschuldigen voor mijn fout.”

Gevolgd door: "Nogmaals mijn excuses, zoals ook nu weer blijkt: ook ik maak fouten.
- Ali”

De mail hieronder is dus precies hetzelfde. Met de nadruk op precies hetzelfde.
1. Abonnementsvorm stilleggen
2. Leden automatisch oversluiten naar een nieuwe, duurdere abonnementsvorm.
3. ???
4. Profit.

En ik snap het. Van te voren was het helder dat dit de enige manier was om de markt te penetreren: lagere prijzen vragen dan je concurrenten, om na een aantal jaar rond dezelfde prijs per jaar uit te komen.
En waarom niet? Jullie leveren dezelfde diensten (al dan niet beter) dan andere banken toch?

Waarom zouden mensen nu dan opeens opzeggen? Omdat het schraal gecommuniceerd wordt.
Het komt uit de lucht vallen, er wordt gerefereerd naar communicatie uit f*cking 2017, verzonden vanaf een noreply adres, en als klap op de vuurpijl: dit hebben jullie eerder gedaan. Waarvoor publieke excuses van de grote baas volgde… 🤯

Alle functionaliteiten, algemene voorwaarden en juridische regels op een mooi feitelijk rijtje is het misschien niet zo, maar je geeft mensen in elk geval het gevoel dat je ze naait. En that’s not good. Want ik was fan en deelde mijn liefde voor Bunq. Foutjes hoort er bij. Maar dit is gewoon opzet.

Bek. vol. tanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Vinnienerd schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:20:
[...]

Dat is denk ik chip + signature, heel normaal daar. Als de terminal geen signature ondersteunt volstaat de pas er in duwen.
aha, dat zou idd kunnen kloppen, wil het niet dat in o.a, ik herhaal, onder andere in dit filmpje het lijkt alsof de transactie direct goedgekeurd wordt, bij deze irritante youtubester, op het insteken van apple card en er niét getekend hoeft te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb geen Apple devices, maar volgens een post op Together (zie helemaal onderaan) kan je nu ook met Nederlandse kaarten Apple Pay activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17

TheVMaster

Moderator WOS
L
JeroenE schreef op Tuesday 3 September 2019 @ 08:47:
Ik heb geen Apple devices, maar volgens een post op Together (zie helemaal onderaan) kan je nu ook met Nederlandse kaarten Apple Pay activeren.
Dat klopt. Op een van mijn devices staat bunq nu ook in het lijstje met ING. Daarnaast staan ook N26, Revolut en Monese er bij. Op mijn andere devices staat alleen ING nog in de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaveFlash schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:21:
[...]
aha, dat zou idd kunnen kloppen, wil het niet dat in o.a, ik herhaal, onder andere in dit filmpje het lijkt alsof de transactie direct goedgekeurd wordt, bij deze irritante youtubester, op het insteken van apple card en er niét getekend hoeft te worden....
Dat is een redelijk gebruikelijke transactie in de VS. Als het bedrag niet al te groot is (USD 30-50) gebeurt het heel vaak dat je helemaal niet hoeft te tekenen of een pin in te geven. Staat mij vooral bij van grote ketens als Target, Walgreens en 7-11. Het komt eigenlijk neer op contactloos betalen, maar dan via de chip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:24
JeroenE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:47:
Klopt inderdaad, heb net heel simpel m'n Nederlandse pas toe kunnen voegen aan Apple Pay.

Iemand trouwens enig idee of je de passen in je Apple Wallet ook een omschrijving kunt geven?
Nu zie je alleen de laatste cijfers van je rekeningnummer.

Ik gebruik voornamelijk 2 rekeningen om mee te pinnen en heb 2 passen. Om die allebei in de Wallet te zetten lijkt me ideaal. Dan is het bijna niet meer nodig om te wisselen van rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Tricto Voor zover ik weet niet. Het feit dat je geen of heel weinig verschil kan zien tussen de verschillende bunq betaalkaarten in de Apple Wallet komt regelmatig voorbij op Together met de vraag om dit aan te passen. Volgens bunq mag dit niet van Apple; dat zijn blijkbaar regels voor betaalkaarten (die ik nog nergens online heb kunnen vinden). Voor allerlei andere kaarten/vouchers die je in de Wallet kan zetten kan je als bedrijf wel alles stylen zoals je wil.

Werkt Apple Pay nu ook met de Travel Card of is bunq daar nog steeds mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
JeroenE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:26:
@Tricto Voor zover ik weet niet. Het feit dat je geen of heel weinig verschil kan zien tussen de verschillende bunq betaalkaarten in de Apple Wallet komt regelmatig voorbij op Together met de vraag om dit aan te passen. Volgens bunq mag dit niet van Apple; dat zijn blijkbaar regels voor betaalkaarten (die ik nog nergens online heb kunnen vinden). Voor allerlei andere kaarten/vouchers die je in de Wallet kan zetten kan je als bedrijf wel alles stylen zoals je wil.

Werkt Apple Pay nu ook met de Travel Card of is bunq daar nog steeds mee bezig?
Ah Oke, dat is best suf. Een duidelijker onderscheid zou erg handig zijn.

Ik verwacht eigenlijk dat dat de travelcard ook wel toe te voegen moet zijn. Dit kan ik nog niet bevestigen. Want hebt zelf nog geen travelcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Tricto Je weet het nooit bij bunq. Die ene keer dat ze eens een termijn hadden genoemd was wanneer Apple Pay beschikbaar zou zijn op de Travel Card en dat hebben ze dus niet gehaald (zou eind juli zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 22:31
Volgens Bas van der Ploeg is Apple pay nu ook beschikbaar voor Bunq
https://twitter.com/basva...tatus/1168765466078306304

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Jovink538 Ondertussen staat de officiële aankondiging van bunq ook actief: https://together.bunq.com...ilable-in-the-netherlands

Dat is trouwens ook zo'n irritatie puntje van Together. Ze maken die topics al van te voren en zetten ze daarna pas zichtbaar voor het publiek. Als je Together leest dan zie je dit niet omdat die topics wel op de "juiste" plek in de tijdslijn staan en dus niet bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 23:07
Ik kan het zo direct even nergens terugvinden maar wie weet dat iemand hier het antwoord heeft. Het is toch niet zo dat als ik nu mijn Bunq pas toevoeg in de apple wallet ik direct een premium abbonement activeer bij Bunq? Ze hebben nogal een handje van dit soort dingen namelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

:'(
dieselb0y schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:09:
Ik kan het zo direct even nergens terugvinden maar wie weet dat iemand hier het antwoord heeft. Het is toch niet zo dat als ik nu mijn Bunq pas toevoeg in de apple wallet ik direct een premium abbonement activeer bij Bunq? Ze hebben nogal een handje van dit soort dingen namelijk..
ja en nee, als je nu een pas kunt toevoegen op een oud plan is dat mooi meegenemen, maar officieel is Apple Pay een premium functie bij bunq, dus alleen beschikbaar bij de betaalpakketten: bunq Premium, bunq Business, bunq Joint of middels bunq Pack. Hoewel ik ook her en der geluiden opvang dat bunqers van het eerste uur op het oude free of more plan, die dus nog betalen naar gebruik, het ook gelukt is om hun Nederlandse passen voor Apple Pay te activeren. dus het kan zijn dat je gelukt hebt, maar anders echt alleen in het betaalde pakket van bunq.

Edit: zodra Travel Card geschikt is voor Apple Pay verwacht ik ook dat je Apple Pay bij het Travel Card abo kan gebruiken (en natuurlijk voor iedereen op de andere betaalpakketten met een TC ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door DaveFlash op 09-09-2019 13:20 . Reden: correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 22:31
Het gaat dus alleen om een credit of debit card. Niet om een gewone pin pas zo als bij Android wel kan.

Nevermind. Haal wat dingen door elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Jovink538 op 03-09-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elliott
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 10:18
Elliott schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:42:
Mocht er iemand ruimte over hebben in een pack dan heb ik interesse (1 account)
Nu apple pay er eindelijk is: Ik zoek nog steeds een plekje in een pack :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Begrijp ik nu goed dat ik eerst huidige Maestro en/of Travel Card moet vervangen voordat ik deze met Apple Pay kan gebruiken??

Heb voor huidige Maestro kaart de "workaround" gebruikt om al eerder Apple Pay te kunnen gebruiken...maar wil nu eigenlijk wel een NL kaart met Apple Pay....ben die Italiaanse meldingen op de pin-terminals wel beu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:36

RnB

Je moet even aangeven dat je een kaart handmatig wil toevoegen aan je Wallet, dan kun je jouw bestaande kaart toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:11
DaveFlash schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:14:
[...]

ja en nee, als je nu een pas kunt toevoegen op een oud plan is dat mooi meegenemen, maar officieel is Apple Pay een premium functie bij bunq, dus alleen beschikbaar bij de betaalpakketten, bunq Premium, bunq Business, bunq Joint & bunq Pack. Hoewel ik ook her en der geluiden op vang dat bunqers van het eerste uur op het oude free of more plan, die dus nog betalen naar gebruik, het ook gelukt is om hun Nederlandse passen voor Apple Pay te activeren. dus het kan zijn dat je gelukt hebt, maar anders echt alleen in het betaalde pakket van bunq
Hier werkt het inderdaad ook met bunq free/more! Ik ben blij :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@robv73 Met de Travel Card zit nog steeds geen Apple Pay volgens de berichten op Together. Als je al een workaround hebt gebruikt dan heb je toch al Apple Pay Waarom wil je dat dan nog een keer activeren :?

Als je Nederlandse meldingen wil dan moet je een nieuwe betaalkaart aanvragen en dan kan je Apple Pay activeren. Je oude Italiaanse betaalkaart kan je deactiveren om te voorkomen dat je per maand extra moet betalen voor een betaalkaart die je niet (meer) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 23:07
DaveFlash schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:14:
[...]

ja en nee, als je nu een pas kunt toevoegen op een oud plan is dat mooi meegenemen, maar officieel is Apple Pay een premium functie bij bunq, dus alleen beschikbaar bij de betaalpakketten, bunq Premium, bunq Business, bunq Joint & bunq Pack. Hoewel ik ook her en der geluiden op vang dat bunqers van het eerste uur op het oude free of more plan, die dus nog betalen naar gebruik, het ook gelukt is om hun Nederlandse passen voor Apple Pay te activeren. dus het kan zijn dat je gelukt hebt, maar anders echt alleen in het betaalde pakket van bunq
In de app krijg je wel het scherm dat je inderdaad naar premium moet overstappen. Als je de kaart handmatig toevoegt kom je t/m een venster waarbij je de voorwaarden moet accepteren. Iemand die toevallig al geaccepteerd zonder direct een premium abbo te hebben? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50
dieselb0y schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:33:
[...]

In de app krijg je wel het scherm dat je inderdaad naar premium moet overstappen. Als je de kaart handmatig toevoegt kom je t/m een venster waarbij je de voorwaarden moet accepteren. Iemand die toevallig al geaccepteerd zonder direct een premium abbo te hebben? :X
Pas is toegevoegd. Mijn account is niet geupgrade naar premium. Hoop ook niet dat dat nog gebeurt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Inderdaad hier hetzelfde. Net nog even gecontroleerd maar nog steeds op bunq - pay what you use. (Geen idee wat de specifieke naam voor dit abonnement is)
Ik heb geen melding gezien dat ik zou moeten overstappen naar premium. Enkel in de voorwaarden stond dat dit voor premium en business accounts is, maar ik kan me voorstellen dat ze hier de oude abonnementen niet meer tussen zetten omdat ze die denk ik willen uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
walletje-w schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:08:
Inderdaad hier hetzelfde. Net nog even gecontroleerd maar nog steeds op bunq - pay what you use. (Geen idee wat de specifieke naam voor dit abonnement is)
Ik heb geen melding gezien dat ik zou moeten overstappen naar premium. Enkel in de voorwaarden stond dat dit voor premium en business accounts is, maar ik kan me voorstellen dat ze hier de oude abonnementen niet meer tussen zetten omdat ze die denk ik willen uitfaseren.
Dan moet je dus niet raar opkijken als je kaart alsnog uit Apple Pay verwijderd wordt. Want je gaat akkoord met de voorwaarden; enkel voor Premium en Business. Jij bent geen van beide, dus doe je iets wat eigenlijk tegen de voorwaarden is (en dat is dus een reden om je rekening te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Dennisweb schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:16:
[...]
Dan moet je dus niet raar opkijken als je kaart alsnog uit Apple Pay verwijderd wordt. Want je gaat akkoord met de voorwaarden; enkel voor Premium en Business. Jij bent geen van beide, dus doe je iets wat eigenlijk tegen de voorwaarden is (en dat is dus een reden om je rekening te sluiten).
Bedankt voor de waarschuwing. Behalve als de rekening gesloten wordt is er verder geen enkel probleem. Apple pay is leuk om uit te proberen maar als ik dat zo graag had willen hebben dan had ik wel geupgrade. Tot nu toe is premium de meerprijs nog steeds niet waard. Ik betaal nu precies voor wat ik gebruik en kom gemiddeld op 1,90 aan kosten per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
walletje-w schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:24:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing. Behalve als de rekening gesloten wordt is er verder geen enkel probleem. Apple pay is leuk om uit te proberen maar als ik dat zo graag had willen hebben dan had ik wel geupgrade. Tot nu toe is premium de meerprijs nog steeds niet waard. Ik betaal nu precies voor wat ik gebruik en kom gemiddeld op 1,90 aan kosten per maand.
Dan is de upgrade ook niet erg duur.

Als je in een pack gaat voor 5 euro en je hebt minimaal 2500 euro op je rekening staan krijg je z'n 60 cent rente.

Dat kleine verschil is Apple pay alleen al waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Tricto schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:09:
[...]
Dan is de upgrade ook niet erg duur.

Als je in een pack gaat voor 5 euro en je hebt minimaal 2500 euro op je rekening staan krijg je z'n 60 cent rente.

Dat kleine verschil is Apple pay alleen al waard.
1,90*12 = 22,80
(4,40*12) = 52,80

Dat 'kleine' prijsverschil is een stijging van 130%. Zoals ik al eerder vermeldde, dat prijsverschil vind ik premium dus niet waard. Ik vind het originele model waarbij je betaald voor wat je gebruikt gewoon een erg mooi model. Ze mogen van mij de prijzen verdubbelen wat je betaald per pintransactie als blijkt dat ik te duur ben en het niet kostendekkend is. Maar nog steeds vind ik dit model veel fijner dan een model waarbij de echte kosten weer verborgen worden.

Edit: @JeroenE Wijst me erop dat de indicatie van 60 cent rente per maand is. Mocht dit echt het geval zijn dan is premium in een pack zeker nog wel het overwegen waard!

[ Voor 34% gewijzigd door walletje-w op 03-09-2019 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@walletje-w Je krijgt met 2500 euro op je rekeningen per jaar 6,75 euro aan rente als je in een pack zit. Die ongeveer 60 cent is ook per maand niet per jaar (en het is net iets minder dus). Dan betaal je natuurlijk nog steeds 53,25 en dus 2,3 keer zo veel als je nu doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
JeroenE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:53:
@walletje-w Je krijgt met 2500 euro op je rekeningen per jaar 6,75 euro aan rente als je in een pack zit. Die ongeveer 60 cent is ook per maand niet per jaar (en het is net iets minder dus). Dan betaal je natuurlijk nog steeds 53,25 en dus 2,3 keer zo veel als je nu doet.
Ik zal eerlijk gezegd ook niet zomaar meer dan 2.5k op mijn bunq rekening zetten, aangezien het regelmatig is voorgekomen dat een rekening bevroren is voor onbekende redenen. Zit je dan minimaal 2 maanden weer op je geld te wachten :P

Gewoon voor een beetje zakgeld prima. Serieuze zaken vereisen een serieuze bank dus dat blijft mooi op SNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Tamerciaga schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:43:
[...]

Ik zal eerlijk gezegd ook niet zomaar meer dan 2.5k op mijn bunq rekening zetten, aangezien het regelmatig is voorgekomen dat een rekening bevroren is voor onbekende redenen. Zit je dan minimaal 2 maanden weer op je geld te wachten :P

Gewoon voor een beetje zakgeld prima. Serieuze zaken vereisen een serieuze bank dus dat blijft mooi op SNS.
Dat is toch best wel spijtig om te horen. Ik gebruik Bunq nu ruim 2 jaar als mijn primaire bank en over het algemeen erg tevreden. Een beetje jammer dat de abonnement structuren zo veranderd zijn. Maar verder erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg vandeweek een bericht van 't gastje dat mij in zijn bunq-pack had opgenomen, hij ging ermee stoppen. Netjes geld terug, werd naar premium gezet.

Wilde nog bekijken of ik weer een packplek ging zoeken, maar het is al simpeler opgelost: beste vriend heeft dankzij mij de premium lite-versie en vond 't allemaal lekker werken, had ook meteen toe we terugkwamen van vakantie en lazen dat je apple pay kunt activeren dat geregeld. Wilde wel van z'n 250 limiet af, dus nu voor joint gegaan :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 21:41
Ik zou zelf mijn bonnen en facturen ook wel aan uitgaven willen koppelen. Altijd overzicht met aankopen. Waarom moet dit een zakelijke feature zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Meer mensen het probleem bij het bekijken van een rekeningoverzicht dat het crashed sinds de update?

Als ik een bankrekening selecteer dan gaat dat nieuwe grafiekje gegevens laden lijkt het en dan na een paar seconden crashed het overzicht en krijg ik de oops melding. Vervolgens kom ik dan weer op het eerste scherm terecht met alle bankrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefkor
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 23:23
Louw Post schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:10:
Meer mensen het probleem bij het bekijken van een rekeningoverzicht dat het crashed sinds de update?

Als ik een bankrekening selecteer dan gaat dat nieuwe grafiekje gegevens laden lijkt het en dan na een paar seconden crashed het overzicht en krijg ik de oops melding. Vervolgens kom ik dan weer op het eerste scherm terecht met alle bankrekeningen.
Klopt , ik heb dat ook met android 9 op samsung. Zal nog een bug zijn ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
walletje-w schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:11:
[...]

Dat is toch best wel spijtig om te horen. Ik gebruik Bunq nu ruim 2 jaar als mijn primaire bank en over het algemeen erg tevreden. Een beetje jammer dat de abonnement structuren zo veranderd zijn. Maar verder erg goed.
Same here. Beide Bunq Free van het eerste uur nog steeds en Bunq is onze *enige (die onder EU garantie stelsel valt) bank, we hebben zelfs 2 en/of rekeningen.
In het begin wel echt last van bugs gehad en het gebrek aan echte en/of maar dat is gelukkig inmiddels allemaal opgelost.

*Heb wel Revolut voor alle pasgebruik (Maestro en MasterCard). Ik doe dus niks met Bunq pas. Alle pinbetalingen gaan via Revolut. N26 als backup voor Revolut. ICS Euroclix voor borg/reserveringen en sinds kort Curve om ervoor te zorgen dat ik geen idiote exchange fees heb bij Euroclix.

Heb wel MoneYou (gratis) aangemaakt maar dat is zo karig. Hoop dat het een alternatief op Bunq kan zijn wanneer ze ons dwingen over te stappen.

Bunq is dus de enige bank die we hebben die onder het garantiestelsel valt (N26 doe ik niks meer mee, na 3 jaar gebruikt te hebben alleen maar irritaties).

Ik wil trouwens best 15e/jr/pp betalen voor wat ik nu heb bij Bunq. Maar Bunq heeft alleen een €5 per maand optie. Als ik zoveel moet betalen voor bankzaken, geef ik dat geld liever aan ASN of Triodos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Tamerciaga schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:43:
Tja, dat is wel zo, maar ik weet niet wat de oorzaak is. Voor hetzelfde geld zijn dat wel mensen die toch schimmige zaakjes deden. Of er op zijn minst uitziet als schimmige zaakjes. Op Together lees je ook wel eens posts van mensen die 6 verschillende banken hebben en regelmatig tussen de een en de ander aan het schuiven zijn. Dan denk ik ook wel eens: waarom?

Het manco is natuurlijk dat bunq niet mag vertellen wat er aan de hand is en anders dan de "help ik kan niet meer bij mijn rekening" posts op Together hoor je er eigenlijk nooit meer wat van.

Ik heb ook geen idee of het echt veel erger is dan bij andere banken. Wie weet gooit de ING of de SNS ook regelmatig mensen uit hun account maar hoor ik daar niet van omdat ik nu eenmaal niet (en ook nooit) op een forum van de ING of de SNS zit.

En je kan zeggen wat je wil van bunq, ze zijn in ieder geval nog niet zo groot dat er managers veroordeelt zijn voor witwassen of andere duistere praktijken en dat is bij de ING en SNS wel zo. Misschien is dat nu eenmaal inherent als je een groot bedrijf bent waar soms "eilandjes" ontstaan en de verkeerde persoon daar handig gebruik van kan maken. Als ze het volhouden dan zijn zij misschien een paar jaar later ook aan de beurt om een medewerker in de rechtbank te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:26

Same here met een Xiaomi Mi Mix 2s (android 9). Beetje jammer wel, bekijken van je transacties is basisfunctionaliteit van een bank-app. Als dit bij meerdere types toestellen en Android versies gebeurt lijkt het er op dat bunq niet goed genoeg getest heeft.

Een vaak crashende app was bij mij de reden om - al een hele tijd geleden - bij ASN weg te gaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

JeroenE schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:20:
[...]
Op Together lees je ook wel eens posts van mensen die 6 verschillende banken hebben en regelmatig tussen de een en de ander aan het schuiven zijn. Dan denk ik ook wel eens: waarom?
Tja, zowel de Rabo als de SNS hebben mijn rekening wel eens tijdelijk bevroren. Dan ben je toch blij dat je nog een andere pas bij hebt.

Bij Rabo was de reden notabene dat ik een bedrag overgemaakt had naar mijn eigen Bunq rekening. Dat werd als verdacht geflagged omdat bunq geen IBAN naam validatie ondersteund en het (volgens Rabo) veel door scammers wordt gebruikt.

Ik vind het in iedergeval fijn om een backup te hebben.

Daarnaast, hoe vaak zie je wel niet dat internetbankieren van een willekeurige bank een storing heeft op Tweakers? Lastig indien je toevallig net wat moet betalen ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-v op 04-09-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zit even te kijken naar de lijst met nieuwe features, maar bunq Insights werkt in mijn beleving erg goed. De (automatische) indeling in categorieën vind ik niet ideaal: een bakker of slager is ook boodschappen, geen food & drinks als je de Jumbo wel onder boodschappen zet. Maar verder werkt het snel, vloeiend en geeft het daadwerkelijk inzicht. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@dixet Ik heb gelukkig geen last van een crashende app, anders was ik vast niet zo blij geweest.

@Krisp Ik heb al wel een paar kleine bugs en een flink aantal enhancement requests naar support gestuurd. In ieder geval vind ik het hele groeperen en de tijdlijn met je saldo wel grappig, maar om bruikbaar te zijn mag er nog wel flink aan gesleuteld worden. Wellicht ligt het aan mij, maar er ontbreken gewoon veel categorieën die ik wel gebruik. Kado's, kleding, huisdieren, ziektekosten, huis, vakantie,hobby etc. En veel zou ik nog weer verder willen onderverdelen. Huis bijvoorbeeld in huur/hypotheek, energiekosten, verzekeringen, onderhoud, verbouwen; huisdieren bijvoorbeeld in kat, hond, kippen.

edit: vergat ik al weer bijna: ik heb ook met enige regelmaat betalingen die in meer dan 1 category thuis horen. Bijvoorbeeld bij de Lidl koop je eten, diervoeding, een nieuw dekbed en speelgoed voro de verjaardag van mijn neefje. Nu moet je dat op 1 category zetten, maar onderverdelen zou veel beter zijn.

Je kan dit ook alleen doen bij betalingen en niet bij ontvangst van geld. Ik heb ook regelmatig dat ik iets koop (bijvoorbeeld een kado of etentje) waar anderen ook aan mee betalen. Dan is het niet juist als dat bij mij voor de volle mep in de statistieken staat.

Het saldo blurren vind ik wel grappig (er werd ook veel om gevraagd), maar dan denk ik: waarom geen optie om dit per bankrekening altijd aan (of uit) te hebben staan. Bijvoorbeeld omdat je een saldo van diverse spaarrekeningen wil verbergen maar wel wil kunnen zien hoeveel geld er nog op je boodschappen rekening staat.
Als je op het account zelf klikt staat het saldo er wel ongeblurred en heb je er alsnog niets aan als je een paar transacties aan collega's ofzo wil laten zien.
En nu ik toch bezig ben, maak het dan ook zo dat je een vingerafdruk/faceid of zoiets wil hebben als je het saldo weer wel wil kunnen zien.

Al met al best weer wat leuke dingen erbij, maar mijn standpunt dat ze vaak dingen releasen die nog lang niet af zijn is er niet door gewijzigd.

Anyway, heb ik het gemist of is er nu een keer niets verwijderd? :+

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenE op 04-09-2019 09:08 . Reden: nog wat extra zaken toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16

Ik had dat gisteravond ja. Vanochtend stond een update klaar en daarmee lijkt het opgelost.

Krijg alleen nog om de haverklap "Network Error" meldingen... terwijl er echt niets aan de hand is met mijn verbinding...

Heb het idee dat deze update een beetje rushed to the market is :X
Maar aan de andere kant, wel een hoop leuke nieuwe features *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

JeroenE schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:04:
[...]

Al met al best weer wat leuke dingen erbij, maar mijn standpunt dat ze vaak dingen releasen die nog lang niet af zijn is er niet door gewijzigd.
Klopt: een veel is ingericht als MVP. Op zich geen probleem, en met een paar features kun je snel stappen zetten:
- zelf categorieën maken
- transacties kunnen splitten
- inkomsten integreren

Het is zeker nog geen vervanging van een degelijk administratiepakket, maar een mooie eerste stap. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Krisp schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:21:
[...]
Het is zeker nog geen vervanging van een degelijk administratiepakket, maar een mooie eerste stap. :)
Ik denk ook niet dat je dat echt moet willen? Dan wordt het al gauw weer te ingewikkeld. Je ziet dat steeds bij bunq, veel features die later weer verwijderd worden omdat ze te ingewikkeld zijn en vrijwel niemand ze gebruikt... Het is een lastige balans tussen functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Eens dat je dat niet moet willen. Eventueel zouden ze een soort van 'companion app' kunnen ontwikkelen die dan bijzonder goed integreert met de bunq app. Alleen, dan zit je in één keer in het speelveld van de Moneybirds van deze wereld, en als je ziet hoeveel focus het nu al vergt om hun developmentteam te laten innoveren denk ik niet dat dat op korte termijn een denderend succes zou worden.

Schoenmaker blijf bij je leest, dus. Al geloof ik dat bunq dat doorgaans ook prima doet (geen hypotheken, geen kredieten, weinig franje, etc).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik denk dat het ook niet moet willen. :) Tegelijkertijd is het wel goed in het kader van verwachtingsmanagement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
ik denk dat de huidige insights nog wel iets beter kunnen. Hij heeft bijvoorbeeld grote moeite om in te schatten hoeveel salaris ik gestort ga krijgen en wanneer, terwijl me dat toch vrij voorspelbaar lijkt. Zelfde geldt voor sommige al ingeboekte opdrachten.

Wat ook een verbetering zou zijn (imo) is als de tijdlijn wat langer zou zijn. Nu zie je 1 maand in beeld, en da's eigenlijk net te kort als je financiële cyclus ook 1 maand is. Je wilt juist wat verder vooruit en/of terug kunnen zien om je huidige stand te kunnen vergelijken.

Voor de rest, een "companion app" is denk ik niet iets wat bunq moet maken. Er bestaan zat financiële pakketten die meer inzicht kunnen geven (Firefly III bijv, of tig commerciële pakketen) die gewoon integreren met de API. Laat bunq zich maar focussen op de eigen app en dienstverlening.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 04-09-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

mcDavid schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:06:
[...]

Ik had dat gisteravond ja. Vanochtend stond een update klaar en daarmee lijkt het opgelost.

Krijg alleen nog om de haverklap "Network Error" meldingen... terwijl er echt niets aan de hand is met mijn verbinding...

Heb het idee dat deze update een beetje rushed to the market is :X
Maar aan de andere kant, wel een hoop leuke nieuwe features *O*
Ja, ik heb met de update van vanochtend ook geen problemen meer. :)

Mee eens, lijkt een beetje rushed. Niet altijd een probleem, maar een crashende rekeningoverzicht had niet naar productie gemogen imo. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Krisp schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:05:
Ik denk dat het ook niet moet willen. :) Tegelijkertijd is het wel goed in het kader van verwachtingsmanagement.
Als ze het niet willen dan moeten ze het helemaal niet maken. Als je toevallig met de beperkingen kan leven dan is het wellicht handig, maar voor de rest die dat niet heeft zit het dus alleen maar in de weg.

Dit is net zoiets als de website waar je de meeste (maar niet alle!) transacties kan zien. Waarom die andere ook niet? En nu er eenmaal een website is dan wil je daar ook meer kunnen dan wat bekijken en een betaling uitvoeren. Er is zelfs een topic geopend op Together over wat er bij moest komen en toen vond men het vreemd dat ik vroeg of ik nu alle features van de app die op de site niet werkte moest gaan opnoemen :+

@mcDavid Ja, ik heb aan support ook al gemeld dat ik graag wil kunnen uitzoomen. Een jaar overzicht is soms veel makkelijker dan 1 maand.

Bij mij lijken de voorspellingen ook niet heel accuraat. Er is zelfs 1 rekening die ik alleen gebruik voor mijn Pack. Daar komt iedere maand 20 euro bij en gaat 20 euro af. En de rente wordt er op gestort dus het saldo gaat alleen omhoog. Maar als ik vooruit kijk dan wordt over 4 weken ineens een euro afgeschreven (net voor het einde van de grafiek). Hoe dan? :?

Ook op andere rekening is er aan het eind van volgende maand ineens een dip. Bijvoorbeeld rekeningen die ik gebruik om iedere maand een bedrag apart te zetten om dan 1 keer per jaar een verzekeringspolis te betalen. Het is gewoon net alsof er aan het einde van de grafiek ineens ongeveer 25% wordt afgetrokken. Wierd.

Bij andere rekeningen waar ik ook iedere maand geld naar toe stort maar het uitgaven patroon veel grilliger is zou de afname in geld best eens kunnen kloppen (al zegt mijn gevoel van niet). Maar daar heb ik dan weer dat de voorspelling denkt dat er over twee dagen eerst extra geld wordt gestort terwijl dat toch echt een periodieke boeking is die op de 1e wordt uitgevoerd.

Het zijn wel leuke plaatjes, maar accuraat is het allemaal nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 10:13
Om terug te komen op het zakelijke gebruik van een prive-rekening, ik doe dit ook. Mijn eenmanszaak staat op zo'n laag pitje dat dit voor mij een ideale uitkomst is.
Een zakelijke rekening is niet verplicht, maar ik lees dat veel banken dit wel verplichten zodra je een rekening zakelijk gebruikt. Zit hier een drempel aan qua bijv. omzet of transacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
frietsje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:52:
Om terug te komen op het zakelijke gebruik van een prive-rekening, ik doe dit ook. Mijn eenmanszaak staat op zo'n laag pitje dat dit voor mij een ideale uitkomst is.
Een zakelijke rekening is niet verplicht, maar ik lees dat veel banken dit wel verplichten zodra je een rekening zakelijk gebruikt. Zit hier een drempel aan qua bijv. omzet of transacties?
Nee. Zakelijk is zakelijk. Vraag is natuurlijk wel tot in hoeverre het in de praktijk tot problemen zou leiden als je 2 keer per jaar een factuurbetaling ontvangt. Her en der lees ik dat je het risico loopt dat ze 2 maanden je rekening blokkeren, maar weet de additionele context niet en kan dus niet beoordelen tot in hoeverre het FUD is.

Zakelijk ben ik aan het verhuizen naar Knab, maar ik ben wel enthousiast over het kunnen categoriseren van betalingen nu. Nog maar eens goed naar kijken en wellicht dit wel een tijdje als mijn hoofdbankrekening prive gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Freeaqingme schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:11:
[...]

Nee. Zakelijk is zakelijk. Vraag is natuurlijk wel tot in hoeverre het in de praktijk tot problemen zou leiden als je 2 keer per jaar een factuurbetaling ontvangt. Her en der lees ik dat je het risico loopt dat ze 2 maanden je rekening blokkeren, maar weet de additionele context niet en kan dus niet beoordelen tot in hoeverre het FUD is.

Zakelijk ben ik aan het verhuizen naar Knab, maar ik ben wel enthousiast over het kunnen categoriseren van betalingen nu. Nog maar eens goed naar kijken en wellicht dit wel een tijdje als mijn hoofdbankrekening prive gebruiken.
@frietsje Wat jij doet is tegen de regels. Je maakt hoe dan ook zakelijk gebruik van je privé-account. En er staat heel duidelijk in hoofdstuk 36 dat commerciële doeleinden niet zijn toegestaan. Of dat nou twee keer per jaar is, of het hele jaar door. Het mag niet. Je hebt een zakelijke rekening nodig, ook als je eenmanszaak bent. Dit heb ik al eens nagevraagd op Together.

Het is geen FUD of je account geblokkeerd wordt. Kijk eens op Twitter en TrustPilot hoe vaak dat voorkomt. De meeste mensen die bij bunq geblokkeerd worden hebben iets te maken met gokken, crypto of commerciële doeleinden. Als ze je risicoprofiel te hoog vinden, wordt je account gesloten voor twee maanden. Dat weet ik, omdat er onlangs een screenshot met die mededeling van een bunq-medewerker op Twitter stond.

Ik zou me gewoon aan de regels houden, al helemaal als bunq je enige bankrekening is. Tenzij je graag twee maanden op een houtje bijt, natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 10:13
Ik weet door de onlangs geplaatste berichten pas van hoofdstuk 36, vandaar dat ik me afvroeg hoe het zit. Ik wordt door niemand verplicht om voor mijn zaak(je) een zakelijke rekening te hebben. Echter mag ik van deze bank geen prive rekening zakelijk gebruiken, en ik begrijp dat dit bij de meeste banken het geval is, waardoor ik andersom toch weer verplicht wordt...

Ik ga sowieso al weg bij bunq overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hele stomme vraag waarschijnlijk, maar hoe kom ik nou bij dat nieuwe insights scherm? Zie nergens een knopje of zo :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:44
Krisp schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:51:
Zit even te kijken naar de lijst met nieuwe features, maar bunq Insights werkt in mijn beleving erg goed. De (automatische) indeling in categorieën vind ik niet ideaal: een bakker of slager is ook boodschappen, geen food & drinks als je de Jumbo wel onder boodschappen zet. Maar verder werkt het snel, vloeiend en geeft het daadwerkelijk inzicht. :)
Zal wel niet goed kijken maar waar vind je insights? Zie bij een betaling wel de mogelijkheid om insights categorieen aan te passen maar kan het totaalmoverzicht niet vinden 😕

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
DennusB schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:33:
Hele stomme vraag waarschijnlijk, maar hoe kom ik nou bij dat nieuwe insights scherm? Zie nergens een knopje of zo :|
Dat is enkel beschikbaar voor Premium. Dus mocht je nog op free zitten dan is dat niet beschikbaar. Anders zou er rechtsboven onder je saldo een klein icoontje moeten staan volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
walletje-w schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:40:
[...]

Dat is enkel beschikbaar voor Premium. Dus mocht je nog op free zitten dan is dat niet beschikbaar. Anders zou er rechtsboven onder je saldo een klein icoontje moeten staan volgens mij.
Heb premium, zie naast saldo een icoon om aan te geven welke rekeningen hij moet optellen en een icoon om de bedragen te verbergen maar geen insights. (Zit op ios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
walletje-w schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:40:
[...]

Ik heb premium (bunq pack) maar zie t niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Oeps, dacht update gedaan was...

Zie nu icoontje met insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
DennusB schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:33:
Heb je wel de laatste update?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ugh, ik vind die nieuwe grafiek heel irritant. Hij neemt veel plek in en gaat niet weg wanneer ik door transacties scrol. Mag wat mij betreft wel verborgen worden achter een knop ofzo.

edit: blijkbaar ben ik niet de enige. Upvoten mag hier

[ Voor 28% gewijzigd door Jay-v op 04-09-2019 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:51:
Ik heb premium (bunq pack) maar zie t niet!
Wat meestal helpt is om de bunq app geforceerd af te sluiten in je telefoon en dan opnieuw te starten. Als je hem dan nog niet ziet moet je in je app store het knopje "zoeken naar updates" induwen en de laatste versie laten installeren. Van wat ik begrijp is het zoeken naar updates vooral bij iOS vaak de oplossing.

En gefeliciteerd!

• DennusB
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:31:
[...]
Wat meestal helpt is om de bunq app geforceerd af te sluiten in je telefoon en dan opnieuw te starten. Als je hem dan nog niet ziet moet je in je app store het knopje "zoeken naar updates" induwen en de laatste versie laten installeren. Van wat ik begrijp is het zoeken naar updates vooral bij iOS vaak de oplossing.

En gefeliciteerd!
Thanks! Ik ga het proberen :)

En dankjewel !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 21:41
MelvinW schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:15:
Er lijkt een speciale rekening te komen voor studenten: https://www.bunq.com/nl/student-bank-account

Pagina is enkele dagen geleden aangemaakt, maar nog leeg.

Edit: https://www.bunq.com/student-bank-account lijkt het wel te doen, en ziet er meer uit als een promo page en een apart membership.
De pagina is inmiddels helemaal offline gehaald (sinds vandaag). Dus het lijkt me dat dit idee in de prullenbak is beland.

Edit: correctie: de pagina is wel degelijk online, hier.Ik keek naar de URL met /nl/ erin. Excuses.

[ Voor 12% gewijzigd door stane op 05-09-2019 21:08 ]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15

Nicap

Tsssk....

stane schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:06:
[...]

De pagina is inmiddels helemaal offline gehaald (sinds vandaag). Dus het lijkt me dat dit idee in de prullenbak is beland.

Edit: correctie: de pagina is wel degelijk online, hier.Ik keek naar de URL met /nl/ erin. Excuses.
Nou ja. Het is niet echt een speciale rekening voor studenten. Er staat onderaan alleen dat je goedkoper uit bent als je met z'n vieren in een pack gaat. Dan kost het een hele cent minder dan in een huidige ook pack.

Beetje marketing dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:53
bunq scan scam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Misleidende marketing. Dat is dus niét inbegrepen. Ik vraag me af wie daar überhaupt de leiding is van de afdeling communicatie/marketing. Als die al bestaat.

Zag in de jaarcijfers dat er miljoenen aan marketing worden besteed. Daar zie ik anders maar weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:06
Dennisweb schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 00:46:
[...]
Zag in de jaarcijfers dat er miljoenen aan marketing worden besteed. Daar zie ik anders maar weinig van.
Draait anders een heel trollen forum van.....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Misleidende marketing. Dat is dus niét inbegrepen. Ik vraag me af wie daar überhaupt de leiding is van de afdeling communicatie/marketing. Als die al bestaat.
Communicatie gaat echt zo vaak mis bij bunq dat het de charme een beetje begint te verliezen.
Ze maken ook reclame (en niet alleen in Nederland). Al die nieuwe versie feestjes zijn ook niet gratis voor bunq. Ik ben er nooit en kijk ze nooit dus ik heb geen gevoel dat ze nuttig zijn, maar blijkbaar denken veel andere mensen daar anders over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry86
[...]

Ik zie veel reclame... maar communiceren over kosten is zeker niet hun sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Hmmbob schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:21:
[...]

Draait anders een heel trollen forum van.....
Om te huilen, zitten met z'n allen te circle jerken daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Waar kan je dat overzicht eigenlijk vinden? Of is dat enkel als je zakelijk hebt afgenomen en dat je het dan pas ziet? Ik dacht namelijk eerst ook van 9,99/m en je bent klaar, maar schijnbaar zitten er toch nog meer 'verborgen' kosten welke niet op de hoofdwebsite wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
ghstly schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:26:
[...]

Waar kan je dat overzicht eigenlijk vinden? Of is dat enkel als je zakelijk hebt afgenomen en dat je het dan pas ziet? Ik dacht namelijk eerst ook van 9,99/m en je bent klaar, maar schijnbaar zitten er toch nog meer 'verborgen' kosten welke niet op de hoofdwebsite wordt vermeld.
Nee, het is 9,99/m om überhaupt de optie te hebben deze functies te gebruiken. Bonntjes scannen, invoices importeren etc. moet je ook nog extra voor betalen.

Zie:
https://www.bunq.com/nl/pricing/business

De fout is trouwens hersteld. Er staat nu 'Geef een andere bunq Premium of Business gebruiker gemakkelijk toegang to je account. – inbegrepen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Thanks. Je zou zeggen dat ze dat ook konden vermelden op: https://www.bunq.com/nl/zakelijke-rekening maar dat was natuurlijk iets te gemakkelijk. Maar idd, wel enigszins interessante opties om erbij af te nemen maar dat maakt het wel kostbaar. Misschien nog wel duurder dan een 'oude' bank zoals Rabobank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42
En nog steeds geen Apple Pay voor de Travel Card 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:42

RSB

Iemand recente ervaringen met de support van bunq? Overweeg het uit te proberen maar ben eigenlijk benieuwd hoe de huidige bunq gebruiker de support vind?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Lees even de laatste paar pagina's, daar staan voorbeelden zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:42

RSB

Hmmbob schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:32:
Lees even de laatste paar pagina's, daar staan voorbeelden zat.
Die heb ik gezien alleen vond ik overwegend slecht eruit zien. Vandaarom vraag ik me af of 't beeld nog steeds zo is of dat er verandering te merken is

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:33
RDKN-Steven schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:16:
[...]

Die heb ik gezien alleen vond ik overwegend slecht eruit zien. Vandaarom vraag ik me af of 't beeld nog steeds zo is of dat er verandering te merken is
Je kan je ook afvragen hoe vaak je support nodig hebt? Laatste keer is voor mij al maanden geleden. Is het zo zwaarwegend? (overigens prima ervaringen met support)

[ Voor 7% gewijzigd door Rub147 op 08-09-2019 15:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
RDKN-Steven schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:16:
[...]

Dat ligt eraan. Er zijn wat bunq-junkies waar bunq het walhalla voor is en de bank niets verkeerd kan doen, voor de gemiddelde gebruiker ligt het er maar net aan wat je ermee doet (als hoofd- of bijrekening bijv) en hoe je er zelf in gaat.

Maar in zijn algemeenheid is "klantenservice" gewoon non-existent, zo is mijn beeld op basis van ervaringen die ik lees. Bunq biedt features die je bij andere banken niet kan vinden, maar laat steken vallen bij de klantenservice.

Disclaimer: mijn mening. Voor de junkies weer over me heen vallen.
Rub147 schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:28:
[...]

Je kan je ook afvragen hoe vaak je support nodig hebt?
Dat is volledig irrelevant: áls je ze nodig hebt, moeten ze eenvoudig te bereiken zijn en je probleem snel kunnen oplossen. Dat kan bunq customer support niet, zo is al bij velen gebleken.

[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 08-09-2019 15:38 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"