Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 20:09
jwtje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:32:
Ik heb net via de workaround Apple Pay aangevraagd, dus Italiaanse kaart aangevraagd. De kaart staat netjes in mijn wallet echter binnen de bunq app is de pas nog doorzichtig en niet geactiveerd. Er is ook geen mogelijkheid tot activeren. Werkt apple pay nu wel of moet ik wachten tot de fysieke kaart geleverd is?
Je kunt de pas direct al gebruiken voor Apple Pay/online betalingen (indien MasterCard). De pas blijft op niet-geactiveerd staan tot je per fysieke post de pas + activeringscode ontvangt. Met de activeringscode kun je dan de fysieke pas activeren in de app.

edit:
ah, je had zelf het antwoord al gevonden ^^ wellicht handige info voor een ander dan :D

[ Voor 6% gewijzigd door Sandro! op 04-04-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jwtje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:00:
Net Apple pay geprobeerd. Werkt gewoon zonder enig probleem. Dus wachten op de pas is niet nodig ;)
Het lijkt heel selectief te zijn hoe je Apple Pay kan activeren. Ikzelf heb de virtuele Maestro van dag 1 en een fysieke Italiaanse pas en ook nog een virtuele Mastercard.

In het begin kon je eenvoudig Apple pay activeren via de bunq app. Later bij een nieuwe iPhone moest ik heractiveren via SMS omdat de app het niet goed vond.
Laatst wilde ik de virtuele Mastercard activeren, via de app gaat dat niet (iets met GPS controle denk ik want je ziet de app GPS gebruiken en daarna niets doen) en via SMS vanuit de wallet resulteerde in een SMS die mij vertelde contact op te nemen met support om het te activeren.

Koste een paar pogingen om een medewerker bereid te vinden het voor mij te activeren, de eerste zei is niet supported in NL en als je huidige passen bij een nieuwe iPhone niet werken je gewoon dikke pech hebt. De volgende medewerker activeerde het direct.

Bij anderen werkt het activeren via SMS direct, blijft een wilde gok (waar ik zelf niet echt een goed gevoel bij heb; waarom eerst wel, dan niet?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:58:
Let er wel op dat je een oudere versie van BunqDesktop gebruikt (0.9.0 heeft voor mij gewerkt).
Waarom een oude versie...? Met de nieuwste versie werkt het ook prima naar behoren.
cyberde schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:41:
[...]
Het lijkt heel selectief te zijn hoe je Apple Pay kan activeren. Ikzelf heb de virtuele Maestro van dag 1 en een fysieke Italiaanse pas en ook nog een virtuele Mastercard.

In het begin kon je eenvoudig Apple pay activeren via de bunq app. Later bij een nieuwe iPhone moest ik heractiveren via SMS omdat de app het niet goed vond.
Laatst wilde ik de virtuele Mastercard activeren, via de app gaat dat niet (iets met GPS controle denk ik want je ziet de app GPS gebruiken en daarna niets doen) en via SMS vanuit de wallet resulteerde in een SMS die mij vertelde contact op te nemen met support om het te activeren.

Koste een paar pogingen om een medewerker bereid te vinden het voor mij te activeren, de eerste zei is niet supported in NL en als je huidige passen bij een nieuwe iPhone niet werken je gewoon dikke pech hebt. De volgende medewerker activeerde het direct.

Bij anderen werkt het activeren via SMS direct, blijft een wilde gok (waar ik zelf niet echt een goed gevoel bij heb; waarom eerst wel, dan niet?).
Dat is wel raar. Ik heb de afgelopen dagen een extra online MasterCard en een virtuele Maestro aangevraagd en aan Apple Pay toegevoegd. Verificatie altijd per SMS, zie geen reden om de app te gebruiken. (En de app heeft geen toegang tot GPS, waarom zou ik ze dat in vredesnaam geven?)
Zelfde voor partner, een extra Online MasterCard aangevraagd (IT) en toegevoegd en een virtuele Maestro (IT) aangevraagd en toegevoegd. Nul komma nul probleem.

Daarnaast een vriend geholpen, die heeft 1x Maestro, 1x MasterCard fysiek en 2x MasterCard Online IT-kaarten toegevoegd. Allemaal achter elkaar, allemaal met SMS verificatie, geen enkel probleem. Hij was wel al wat langer klant, misschien ligt het aan wanneer je klant bent geworden? Ik ben zelf klant sinds Black Friday.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22

RnB

Omdat ik het niet voor elkaar kreeg met de nieuwste versie, wel met de oudere.

Met de nieuwste kreeg ik een foutmelding zodra ik mijn adresgegevens wijzigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 02:18:
Hij was wel al wat langer klant, misschien ligt het aan wanneer je klant bent geworden? Ik ben zelf klant sinds Black Friday.
Daarom, het lijkt super random te zijn (iedereen verklaart mij voor gek :/ ). Ben sinds januari 2016 klant bij bunq, daar lijkt het niet aan te liggen.
Wel sinds dag 1 apple pay met de virtuele maestro (dat ding dat na 1.5 dag niet meer mogelijk was). Misschien dat het daar mee te maken heeft? Ik ga het in ieder geval niet proberen of het nu wel werkt, anders hang ik weer met support aan de "lijn" hopende dat ze het willen activeren.

Ander leuk feitje, laatst bij een pin terminal betaald met Apple Pay (maestro) en de machine begon in het Italiaans feedback te geven, normaliter altijd in het Engels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik kom er zelfs na veel zoeken nog niet helemaal uit wat ik nu qua pakket nodig heb als ik van ABN naar Bunq wil overstappen.

Met het recent gelanceerde Bunq Joint én het hebben van een wettelijke is mijn interesse opnieuw gewekt en wil ik in ieder geval een jaar lang samen met mijn vrouw dit proberen. Wat wij op dit moment bij ABN hebben:
- 1 gezamenlijke rekening (CJ) met elk een eigen pas
- allebei een privé rekening met een eigen pas
- allebei een eigen MasterCard (ander creditcard nummer) die gekoppeld is aan de gezamenlijke rekening

Totaal dus 3 rekeningen, 4 Maestro passen en 2 MasterCard passen.

Nu begreep ik dat je bij Bunq niet voor elke rekening een pas nodig hebt, maar dat je op één pas meerdere rekeningen kan hebben de PIN die je invoert bepaalt van welke IBAN het afgeschreven wordt?

Nu denk ik dat dit met Bunq Joint moet lukken, waarbij ik de 3 'gratis' passen gebruik voor 2 MasterCards en 1 Maestro kaart. En dan nog voor €2 per maand een extra Maestro kaart aanvraag.

Wat ik me afvraag, is of het volgende dan gaat werken:
- Ik heb mijn eigen Maestro kaart, die zowel gekoppeld is aan mijn privé rekening als de gezamenlijke rekening. De gezamenlijke activeer ik voor Apple Pay (voor privé niet nodig).
- Voor mijn vrouw hetzelfde, dus Apple Pay geactiveerd op de gezamenlijke rekening en op hetzelfde pasje met een andere PIN haar privé rekening (Apple Pay niet nodig).
- Ieders MasterCard zorgen dat de betalingen van de gezamenlijke rekening ingehouden worden.

Dan de laatste vraag voor nu: Bij Bunq hebben ze het over een debit MasterCard, in hoeverre verschilt dat van wat ik nu heb? Nu wordt aan het einde van de maand automatisch al het openstaande geïncasseerd, dus niet op krediet afgelost. Werkt dit bij Bunq ook zo of wordt het zelfs direct geïncasseerd? Ik heb namelijk weleens met een vakantie bijv. dat ik weet dat op de 25e alles geïncasseerd wordt en ik op de 5e nog niet het volledige bedrag op mijn rekening heb staan voor de vakantiebetaling. Ik kan dan met creditcard betalen en vervolgens zorgen dat ik de 25e genoeg op de rekening heb staan.

En heeft hun MasterCard ook een verzekering voor verlies, diefstal, schade en fraude gedurende een jaar net als bij de ABN? Ik ben bang van niet omdat ik er niks over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:18
MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:40:

Nu denk ik dat dit met Bunq Joint moet lukken, waarbij ik de 3 'gratis' passen gebruik voor 2 MasterCards en 1 Maestro kaart. En dan nog voor €2 per maand een extra Maestro kaart aanvraag.
Korte reactie hierop: bij een joint-account kan je geen extra kaarten aanvragen.

Verder: de Mastercard bij Bunq is een Mastercard-debitcard. Geen creditcard. Alle voordelen van een CC heb je dus niet. Alle nadelen overigens ook niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sluuz op 05-04-2019 09:49 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
@MooDyBLueS

De bunq mastercard is géén creditcard. Het is een debit card en werkt dus net zo als een gewone pinpas. Het enige verschil is dat 'ie ook bruikbaar is bij terminals die geen Maestro accepteren, maar andersom weer niet bruikbaar is bij terminals die geen Mastercard accepteren.

In de praktijk heeft het in Europa dus vrij weinig meerwaarde, aangezien Maestro hier over het algemeen beter geaccepteerd wordt. Buiten Europa is dat vaak andersom dus daar is het wel handig. Voor online-betalingen is het handig maar daar heb je nu virtuele cards voor.

Wil je een creditcard met verzekeringen, achteraf betalen, etc. dan zul je die bij een andere partij moeten afnemen.

Verder lijkt het er (helaas) op dat je met een Bunq Joint account niet de mogelijkheid hebt om tegen een meerprijs extra passen af te nemen, daar moet je dus ook ff rekening mee houden.

Als ik het zo hoor kunnen jullie gewoon beter een pack maken, ben je ook voor 5 euro PP klaar. Moet je er alleen 2 anderen bijvinden maar dat is zo gepiept hier in dit topic. Of je doet het voorlopig even met 1 premium en een free account. Connecten en joint rekeningen maken kun je net zo goed dan.

[ Voor 11% gewijzigd door mcDavid op 05-04-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:48:
[...]

Korte reactie hierop: bij een joint-account kan je geen extra kaarten aanvragen.

Verder: de Mastercard bij Bunq is een Mastercard-debitcard. Geen creditcard. Alle voordelen van een CC heb je dus niet. Alle nadelen overigens ook niet :)
Geen extra kaarten aanvragen? Meen je dat? Wie gebruiken een Joint-account? Juist... stelletjes/partners/koppels. Dus op z'n minst kom je dan op 3 rekeningen, waarvan 1 CJ-rekening en daar zou je dus niet allebei een kaart van kunnen hebben als je daarnaast al een kaart van je privérekening hebt? Echt oliedom als je het mij vraagt. Ik zie ook echt niet in waarom dat niet mogelijk gemaakt wordt. Ja, een Joint account is € 9,99 i.p.v. € 7,99 voor een Premium account, maar daar krijg je dan ook exact hetzelfde aantal pasjes voor. Dus feitelijk betaal je € 2 meer voor... niks. Want niemand kan slechts met 3 pasjes uit de voeten met z'n 2-en. En bij Premium kan je tenminste voor € 2 of 3 per maand een extra pasje kopen.

En welke nadelen zitten er in jouw ogen aan een creditcard? Ik zie slechts één nadeel: als ik aan het eind van de maand niet genoeg geld op de rekening zou hebben staan en rente moet gaan betalen. Dat is in de pakweg 20 jaar dat ik op deze manier mijn creditcard gebruik nog nooit gebeurd. Kwestie van zelf grip houden op je financiën en niet blind geld uitgeven.
mcDavid schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:50:
@MooDyBLueS

De bunq mastercard is géén creditcard. Het is een debit card en werkt dus net zo als een gewone pinpas. Het enige verschil is dat 'ie ook bruikbaar is bij terminals die geen Maestro accepteren, maar andersom weer niet bruikbaar is bij terminals die geen Mastercard accepteren.

In de praktijk heeft het in Europa dus vrij weinig meerwaarde, aangezien Maestro hier over het algemeen beter geaccepteerd wordt. Buiten Europa is dat vaak andersom dus daar is het wel handig. Voor online-betalingen is het handig maar daar heb je nu virtuele cards voor.

Wil je een creditcard met verzekeringen, achteraf betalen, etc. dan zul je die bij een andere partij moeten afnemen.

Verder lijkt het er (helaas) op dat je met een Bunq Joint account niet de mogelijkheid hebt om tegen een meerprijs extra passen af te nemen, daar moet je dus ook ff rekening mee houden.

Als ik het zo hoor kunnen jullie gewoon beter een pack maken, ben je ook voor 5 euro PP klaar. Moet je er alleen 2 anderen bijvinden maar dat is zo gepiept hier in dit topic. Of je doet het voorlopig even met 1 premium en een free account. Connecten en joint rekeningen maken kun je net zo goed dan.
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Kan je met een free account dan wel een gezamenlijke rekening mét pasje hebben? Volgens mij is daar nog wel een Premium/Joint/Pack voor nodig toch?

Ik zat net ook op Together even te lezen en lees daar toch best veel beperkingen:
- MasterCard is een debetcard (op zich niet erg), maar dus geen verzekering erop
- geen "aan het einde van de maand" betalen op de MasterCard
- MasterCard wordt regelmatig niet geaccepteerd in het buitenland, waar een ING/ABN/Rabo MasterCard/VISA wel geaccepteerd wordt
- reserveringen zijn niet mogelijk op de MasterCard en dus werken vrijwel alle hotel, auto en vergelijkbare boekingen niet
- IBAN naam check faalt bij andere banken, dus mensen denken dat je iets verkeerd hebt doorgegeven
- iDIN wordt niet ondersteund (vereist door veel hypotheekaanbieders en verzekeraars)
- contant geld storten kan niet (via een omweg én beperkt tot €50 wel bij ABN)

Meeste komt trouwens uit dit draadje op Together.

Persoonlijk vind ik dit wel veel beperkingen hebben. Het hebben van max. 25 IBAN rekeningen en daarmee budgetteren en/of delen van een rekening spreekt mij aan, dat is iets wat MoneYou als ABN dochteronderneming 10-12 jaar geleden al voor de spaarrekeningen aanbood, standaard kon je 5 gratis IBAN's krijgen en daar heb ik dan ook direct gebruik van gemaakt.

Misschien zie ik het te zwart/wit, maar buiten Apple Pay: kan iemand mij een goede use case delen waarin de meerwaarde van Bunq naar voren komt als je nog een andere bank aan moet houden?
Anders gezegd: Bunq is voor mij alleen een optie als ik volledig over kan, ik zie het nut niet van 2/3/4 banken aanhouden en overal dubbel voor betalen. Ik houd van technologie en vooruitstrevendheid en geloof dat Bunq daar goed mee bezig is en als je daarmee volledig over zou kunnen, is dat € 7,99 of zelfs € 19,99 voor het gezin wel waard, maar vanwege al deze beperkingen mis ik even wat nou ook alweer de échte meerwaarde is?

[ Voor 53% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-04-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:05:
[...]

Geen extra kaarten aanvragen? Meen je dat? Wie gebruiken een Joint-account? Juist... stelletjes/partners/koppels. Dus op z'n minst kom je dan op 3 rekeningen, waarvan 1 CJ-rekening en daar zou je dus niet allebei een kaart van kunnen hebben als je daarnaast al een kaart van je privérekening hebt? Echt oliedom als je het mij vraagt. Ik zie ook echt niet in waarom dat niet mogelijk gemaakt wordt. Ja, een Joint account is € 9,99 i.p.v. € 7,99 voor een Premium account, maar daar krijg je dan ook exact hetzelfde aantal pasjes voor. Dus feitelijk betaal je € 2 meer voor... niks. Want niemand kan slechts met 3 pasjes uit de voeten met z'n 2-en. En bij Premium kan je tenminste voor € 2 of 3 per maand een extra pasje kopen.

En welke nadelen zitten er in jouw ogen aan een creditcard? Ik zie slechts één nadeel: als ik aan het eind van de maand niet genoeg geld op de rekening zou hebben staan en rente moet gaan betalen. Dat is in de pakweg 20 jaar dat ik op deze manier mijn creditcard gebruik nog nooit gebeurd. Kwestie van zelf grip houden op je financiën en niet blind geld uitgeven.
Whoo rustig! Ik zeg niet dat het allemaal logisch is. Ik geef alleen aan wat de "spelregels" zijn van een joint account. In de situatie die jij schetst ga je erg uit van je huidige bankomgeving met betreffende regels.

Bij Bunq zou je dit kunnen doen:
- ieder een eigen prive rekening
- een gedeelde rekening

Dan de passen:
- ieder 1 eigen maestro pas (dus 2 passen)
- gekoppelde rekening 1 (pincode 0000 bv) = gezamenlijke rekening
- gekoppelde rekening 2 (pincode 1111 bv) = prive rekening
- ieder een virtuele pas voor online aankopen
- Als je veel buiten Europa reist een Mastercard pas voor betalingen aldaar die je koppelt aan een rekening die je zelf wil

Bedenk dat je elke pas op elk moment aan elke rekening kan koppelen, via de app. Dat staat dus niet vast.

Je verliest bij Bunq wel de optie op een echte CC. Die moet je elders afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
mcDavid schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:50:
@MooDyBLueS

Ik denk dat je hier vergeet dat Tweakers ook graag een 'CC' hebben om spullen uit VS/China te bestellen op internet. Dat is in ieder geval wel wat mensen in mijn omgeving met hun Bunq/N26 Mastercards doen. Dat je jezelf ook kunt verzekeren bij dit soort betalingen zit niet echt in ons systeem als Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:14:
[...]

Whoo rustig! Ik zeg niet dat het allemaal logisch is. Ik geef alleen aan wat de "spelregels" zijn van een joint account. In de situatie die jij schetst ga je erg uit van je huidige bankomgeving met betreffende regels.

Bij Bunq zou je dit kunnen doen:
- ieder een eigen prive rekening
- een gedeelde rekening

Dan de passen:
- ieder 1 eigen maestro pas (dus 2 passen)
- gekoppelde rekening 1 (pincode 0000 bv) = gezamenlijke rekening
- gekoppelde rekening 2 (pincode 1111 bv) = prive rekening
- ieder een virtuele pas voor online aankopen
- Als je veel buiten Europa reist een Mastercard pas voor betalingen aldaar die je koppelt aan een rekening die je zelf wil

Bedenk dat je elke pas op elk moment aan elke rekening kan koppelen, via de app. Dat staat dus niet vast.

Je verliest bij Bunq wel de optie op een echte CC. Die moet je elders afsluiten.
Haha, sorry. Ik ben rustig, maar stond oprecht perplex van de spelregels. En waardeer het juist enorm dat jij dit deelt! :)

De situatie die je schetst zou inderdaad kunnen werken, maar hoe zit het dan met Apple Pay? Omdat het via een omweg moet met tijdelijk je land+postcode op Duitsland of Italië zetten, dan een Maestro kaart bestellen en dan weer je land en postcode terugzetten. Werkt dat dan nog steeds?

In mijn beeld zie ik het dan voor me dat de eerste pas die ik aanvraag gelijk de Apple Pay pas is, maar kan ik dan nog wel een 2e rekening eraan koppelen, de gezamenlijke rekening? Die dan Apple Pay geschikt is? Want wij gebruiken de gezamenlijke rekening eigenlijk voor 80% van alles en daarom willen we Apple Pay sowieso daarmee gebruiken. Ook omdat een CJ-rekening wettelijke rechten geeft voor getrouwde stellen zoals wij.
AlbertJP schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:15:
[...]

Ik denk dat je hier vergeet dat Tweakers ook graag een 'CC' hebben om spullen uit VS/China te bestellen op internet. Dat is in ieder geval wel wat mensen in mijn omgeving met hun Bunq/N26 Mastercards doen. Dat je jezelf ook kunt verzekeren bij dit soort betalingen zit niet echt in ons systeem als Nederlanders.
Klopt, het gaat mij totaal niet om het hebben van krediet. Sterker nog: ik heb weleens die check gedaan bij BKR en omdat ik nooit in de situatie ben beland dat aan het eind van de maand het geld niet geïncasseerd kon worden, heb ik ook nooit een negatieve registratie op mijn creditcard gekregen. Er staat wel een kredietlimiet op (wat je dus feitelijk per maand maximaal mag uitgeven), maar dat is dus niet negatief in de ogen van BKR.

En juist die verzekering gebruik ik voor online aankopen, ook al is het uit Duitsland, ik heb weleens gehad dat er iets niet aankwam, ik ook geen Track & Trace had gekregen, maar de verkoper alles wel beweerde te hebben gestuurd. Na een paar weken een welles-nietes-spelletje gespeeld te hebben tegen beter weten in, heb ik dit voorgelegd aan ICS en na het invullen van een formulier en telefonische uitleg is het bedrag aan mij vergoed. Daarnaast lekken creditcardnummers en CVC's (dus ook die van debet MasterCards) nog weleens uit, zo heb ik een keer een afschrijving gehad van een Franse brillenzaak van bijna € 600. Daar zou ik bij Bunq dus naar kunnen fluiten, maar bij ICS ook teruggekregen. Dit zijn de enige twee gevallen in de afgelopen 20 jaar ongeveer dat ik een creditcard gebruik, maar dat is me wel die verzekering waard. Heeft me toch een kleine € 1.000 bespaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:29:
[...]

Haha, sorry. Ik ben rustig, maar stond oprecht perplex van de spelregels. En waardeer het juist enorm dat jij dit deelt! :)

De situatie die je schetst zou inderdaad kunnen werken, maar hoe zit het dan met Apple Pay? Omdat het via een omweg moet met tijdelijk je land+postcode op Duitsland of Italië zetten, dan een Maestro kaart bestellen en dan weer je land en postcode terugzetten. Werkt dat dan nog steeds?

In mijn beeld zie ik het dan voor me dat de eerste pas die ik aanvraag gelijk de Apple Pay pas is, maar kan ik dan nog wel een 2e rekening eraan koppelen, de gezamenlijke rekening? Die dan Apple Pay geschikt is? Want wij gebruiken de gezamenlijke rekening eigenlijk voor 80% van alles en daarom willen we Apple Pay sowieso daarmee gebruiken. Ook omdat een CJ-rekening wettelijke rechten geeft voor getrouwde stellen zoals wij.
Haha no prob ;)

Je zou allebei een Italiaanse (maestro!) kaart kunnen aanvragen. Daarmee kan je allebei Apple Pay activeren op allebei jullie telefoons/watches. Die kaart kan je koppelen aan twee Bunq rekeningen. De hoofdrekening waaraan hij is gekoppeld is de rekening waar de Apple Pay betalingen vanaf gaan (in jouw geval dus de gezamenlijke rekening). Dan kan je met de fysieke pas zelf, en de pincode van de tweede gekoppelde rekening (je priverekening) betalingen doen van die priverekening. Ditzelfde geldt dan voor de pas van je vrouw.

Wat ook kan is 1 Italiaanse kaart aanvragen en die gebruiken voor Apple Pay en die instellen op zowel de telefoon van jou als van je vrouw. Enige maar is dat dan alleen de degene op wiens naam de kaart staat, kan bepalen aan welke rekening hij is gekoppeld enzo.

De "truc" werkt bij mijn weten nog steeds. Gister mijn vriendins tel ingesteld zodat zij ook Apple Pay kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zoals met zoveel moet je voor jezelf heel goed op een rij hebben wat je wilt, wat je nodig hebt, en wat je wilt uitgeven. Over de kosten gaan we het niet meer hebben denk ik: de normale banken verdienen op andere manieren geld, bunq niet. Geen bizarre bonussen aan omhooggevallen figuren die manager spelen, geen witwaspraktijken, geen bakken met geld om ze te redden vanuit de overheid en vervolgens op dezelfde verkeerde manier doorgaan (geen les geleerd..).

Zelf raad ik iedereen aan om nooit bij 1 bank te zitten, 1 storing / onenigheid / iemand duwt op een blokkeerknop en daar zit je dan. Als je twee of meer banken niet handig vindt, snappik. Snap het ook als je een rekening hebt bij een bank waar je hypotheek loopt voor wat rentebesparing. Maar het gaat om relatief lage bedragen, het is niet alsof 2 banken gebruiken je 250 euro op jaarbasis kost. Gemak/snelheid is mij ook wat waard.

Is bunq perfect? Nee zeker niet. Ga ook niet 100% over naar bunq omdat de ontbrekende transparantie over veel zaken en de rare manier / keuzes van features me nog een keer zouden kunnen bijten. Wel is het de bank waar ik eigenlijk 99,9% van mijn aankopen mee doe: pushnotificaties zijn handig, bunq.me is fijn, app werkt snel en scanner zit onder handbereik, etc.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Sluuz Thanks weer! Dat zou inderdaad kunnen werken dan. Misschien zou ik het maar gewoon een keer moeten proberen, al zit ik er dan mee dat ik toch qua creditcard iets anders moet. De huidige zijn een onderdeel van mijn ABN pakket en kan ik niet van een andere (niet-ABN) rekening af laten schrijven. Dus als ik dat ergens anders zou onderbrengen dan kost dat ook weer extra geld, naast het extra geld voor Bunq én het evt. aanhouden van ABN.

@2Dutch Je hebt een goed punt. Juist bij een bank als Bunq denk ik dat het niet handig is om ze als enige te hebben i.v.m. toekomstige ontwikkelingen en storingen.

Maar... dan komen we toch wel op het punt van kosten. Ik snap dat Bunq anders geld verdient en dat het ook het geld waard kan zijn als je daar gebruik van maakt, maar juist door (voor mij) veel ontbrekende features vind ik het lastig te verantwoorden om € 7,99 - 19,99 per maand uit te geven als ik daar maar een selectief deel van mijn bankzaken mee kan doen en daarnaast nóg een andere bank nodig heb.

Naast technologie en vooruitstrevendheid, vind ik zaken als MVO, milieubewust zijn en consuminderen ook belangrijk. Daarom sprak het hebben van evenveel rekeningen, maar dan met minder pasjes die onnodig elke x jaar vervangen moeten worden, mij wel aan. Daar moet ik overigens bijzeggen dat wij al in ons achterhoofd hadden zitten om van ABN naar ASN over te stappen, op dat soort gebieden veel beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
cyberde schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:28:
[...]
Wel sinds dag 1 apple pay met de virtuele maestro (dat ding dat na 1.5 dag niet meer mogelijk was). Misschien dat het daar mee te maken heeft?
Nou, nee denk het niet, want zo’n virtuele Maestro heb ik eergister dus aangevraagd en in AP gezet en dat was geen enkel probleem :P
Maar wie weet, misschien heeft het er wel iets mee te maken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:23:
[...]

Nou, nee denk het niet, want zo’n virtuele Maestro heb ik eergister dus aangevraagd en in AP gezet en dat was geen enkel probleem :P
Maar wie weet, misschien heeft het er wel iets mee te maken.
Benieuwd hoe je dat gedaan hebt :D

Maar voor nu lekker Apple Payen en hopen niet opnieuw te hoeven toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:13:

@2Dutch Je hebt een goed punt. Juist bij een bank als Bunq denk ik dat het niet handig is om ze als enige te hebben i.v.m. toekomstige ontwikkelingen en storingen.

Maar... dan komen we toch wel op het punt van kosten. Ik snap dat Bunq anders geld verdient en dat het ook het geld waard kan zijn als je daar gebruik van maakt, maar juist door (voor mij) veel ontbrekende features vind ik het lastig te verantwoorden om € 7,99 - 19,99 per maand uit te geven als ik daar maar een selectief deel van mijn bankzaken mee kan doen en daarnaast nóg een andere bank nodig heb.
Deze snap ik niet zo goed. Volgens mij heeft bunq zo'n beetje de laagste hoeveelheid storingen van alle nederlandse banken?

Als je een credit card wilt kun je die op legio plaatsen (ANWB, bijenkorf, ICS, en verschillende banken) gewoon los afnemen en heb je daarmee ook gelijk een backup. Verder, sja de kosten blijven de kosten. Ik kan je enkel aanraden een pack te zoeken en voor 5 euro klaar te zijn. Dan is het best wel een goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dat wordt dan 10 euro natuurlijk, als hij en z'n vrouw elk een eigen account hebben en dus een plek in de pack, of de joint account :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 05-04-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ja och, dan is het misschien 2 euro duurder dan een andere bank. Als je kijkt hoeveel beter het werkt, heb ik daar geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

Nicap

Tsssk....

Er zit toch geen verschil in een joint rekening vanuit een normaal premium pakket tussen een joint rekening van een joint pakket, zoals recent aangeboden wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Klopt. Een joint rekening kun je altijd maken. Ook met iedere andere account.

Dat het dezelfde naam heeft maakt het wel een beetje verwarrend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:21
Dennisweb schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:39:
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mensen nu écht bunq als hoofdrekening gebruiken. Ik weet dat @JackSparrow dat doet. Wie doet dat nog meer? En waarom?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het grootste deel van de gebruikers bunq maar gedeeltelijk gebruikt vanwege Apple Pay.

Zelf val ik in die laatste categorie. Ben wel eens benieuwd :)
Aanvankelijk begon ik bunq echt te gebruiken voor dagelijkse betalingen (in winkels) vanwege Apple Pay. Ik ben de app wel gaan waarderen en heb recentelijk een van mijn bunqrekeningen doorgegeven voor al mijn vaste inkomsten en uitgaven. Ik houd mijn rekening bij ING voor de creditcard en om eventueel geld te storten. De Overstapservice heb ik niet geactiveerd. Mocht ik, om welke reden ook, op een gegeven moment besluiten om weg te gaan bij bunq, dan kan ik makkelijk terug naar ING.

De app van bunq is verreweg de beste app van alle banken. Het overzicht is gewoon erg goed en door middel van de verschillende rekeningen kan ik mijn geld ook indelen. Het is net alsof ik allemaal spaarpotjes maak.

[ Voor 10% gewijzigd door GvNL op 05-04-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik weet niet sinds wanneer maar op de be Apple Pay pagina staan nu ook een paar binnenkort beschikbaar partijen bij :

https://www.apple.com/benl/apple-pay/

bunq / n26 / buy way / revolut

Ik hoop snel op bunq of n26 met een kleine voorkeur voor die laatste want daar heb ik al een kaart zonder kosten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Tomsworld schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:24:
Ik weet niet sinds wanneer maar op de be Apple Pay pagina staan nu ook een paar binnenkort beschikbaar partijen bij :

Ik hoop snel op bunq of n26 met een kleine voorkeur voor die laatste want daar heb ik al een kaart zonder kosten.
URL: “Benl” be-nl. België dus ben ik bang. Ook omdat BNP vermeld staat. Maar wie weet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

WhatsappHack schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:39:
[...]

URL: “Benl” be-nl. België dus ben ik bang. Ook omdat BNP vermeld staat. Maar wie weet. :P
Ik ben belg :P

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Och, gecondoleerd!
Nee, grapje :P Ik was ff vergeten dat Belgen ook nog niet bij bunq terecht kunnen met AP (zonder omwegen). Stom, want had het er eerder vandaag nog over in een ander topic. :P

Well, dan wens ik je er alvast veel plezier mee :D
Misschien vraag ik dan een mc online en maestro met BE regio aan, handiger bij terminals dan een Italiaanse pas. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
Jesus wat maakt Bunq weer een gekke fout. De naam Bunq Joint is zoo dom gekozen. Een en/of CJ account noemen ze ook Joint account.

Dit soort dingen geeft me echt een beeld van een onprofessioneel bedrijf (vooral het management) dat graag te junior stakkers aanneemt en verantwoordelijk maakt voor in dit geval de product marketing. Het excuus dat het een startup is gaat echt niet op. Ik werk al 12 jaar voor startups.

Los daarvan vind ik het een goede actie: €4/mnd is al iets realistischer om te betalen voor bankzaken dan €8. Maar nog steeds: Premium heeft allerlei dingen die ik juist niet nodig heb...
Ik heb Bunq Free van het eerste uur dus heb nog steeds 10 rekeningen waarvan 5 in gebruik, 2 daarvan zijn En/Of rekeningen. Ik doe niet aan pasgebruik via Bunq en gebruik geen Apple producten (Apple Pay kost Bunq ook geld). Betalen via NFC (zonder tussenkomst van derden zoals Google of Apple) wil ik graag (ooit bij ING gebruikt) maar is echt geen vereiste.

Ik best best bereid om te betalen voor wat ik nu afneem, maar vind €4 nog steeds te hoog omdat ik de meeste extra features die ik dan erbij krijg (tov wat ik al heb) toch niet gebruik.

Als Bunq mij €1-€1.50 per maand gaat vragen voor hetgeen ik nu heb zonder al teveel extra's, betaal ik dat graag en ben ik trots op Bunq, dat ze van mij een betalende en gelukkige klant hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Jazco2nd Hoe kom je aan die €4?

Ik vind de naamkeuze ook stom, in het engels ook lastig uit te leggen. Maar het grootste probleem was weer de communicatie. Er wordt iets gelanceerd en er zijn meteen tienduizend vragen omdat het weer erg onduidelijk is. :P Intussen redelijk opgelost, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Tomsworld schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:24:

Bunq kun je via een omweg nog steeds activeren. N26 is daar heel strikt in. Als je een Duits adres hebt, zou je Apple Pay ook voor N26 kunnen activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Dat is daarom slim bedacht, kudos _/-\o_ Dan eindig je op met zo'n zelfde kaart die je heel kort in het begin kon aanvragen door alleen de regio aan te passen.

Werkt overigens nog perfect, jammer dat sommige terminals ondertussen teksten gaan tonen in het Italiaans. Wie weet kunnen we binnenkort de boel omgooien naar België en is het weer netjes in het Nederlands. Alleen geen idee of je dan een nieuwe virtuele Maestro kan aanvragen als je er al eentje hebt (misschien via support ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
WhatsappHack schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:24:
@Jazco2nd Hoe kom je aan die €4?

Ik vind de naamkeuze ook stom, in het engels ook lastig uit te leggen. Maar het grootste probleem was weer de communicatie. Er wordt iets gelanceerd en er zijn meteen tienduizend vragen omdat het weer erg onduidelijk is. :P Intussen redelijk opgelost, maar toch.
Mijn fout, ik dacht dat als je Premium had en voor Joint ging, het bedrag (7.99) zelfde bleef. Maar het is €9.99 zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jazco2nd schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 02:39:
Los daarvan vind ik het een goede actie: €4/mnd is al iets realistischer om te betalen voor bankzaken dan €8. Maar nog steeds: Premium heeft allerlei dingen die ik juist niet nodig heb...
Ik heb Bunq Free van het eerste uur dus heb nog steeds 10 rekeningen waarvan 5 in gebruik, 2 daarvan zijn En/Of rekeningen. Ik doe niet aan pasgebruik via Bunq en gebruik geen Apple producten (Apple Pay kost Bunq ook geld). Betalen via NFC (zonder tussenkomst van derden zoals Google of Apple) wil ik graag (ooit bij ING gebruikt) maar is echt geen vereiste.

Ik best best bereid om te betalen voor wat ik nu afneem, maar vind €4 nog steeds te hoog omdat ik de meeste extra features die ik dan erbij krijg (tov wat ik al heb) toch niet gebruik.

Als Bunq mij €1-€1.50 per maand gaat vragen voor hetgeen ik nu heb zonder al teveel extra's, betaal ik dat graag en ben ik trots op Bunq, dat ze van mij een betalende en gelukkige klant hebben gemaakt.
Je hebt geluk dat je "zoveel" hebt voor noppes. Daar raak je wel wat verwend door, want 1 - 1,50 is gewoonweg niet realistisch voor een bank die niet op een andere manier aan je kan verdienen. Het is niet kostendekkend, nu al niet maar ook die 1,50 maximaal niet. Ken jij een bank die je voor 1,50 biedt wat jij nu hebt? Volgens mij zijn de meeste gratis rekeningen beperkter :) Niks mis met bunq free als je daarmee uit de voeten kunt, jij hebt nog het geluk van de meerdere rekeningen ook. Het is nu eenmaal zo dat je helemaal custom aan je eigen wensen een bankdienst samenstellen helaas nog helemaal nergens mogelijk is. En al zou dat zo zijn, dan zal de prijs niemand aanstaan ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
3 keer is scheepsrecht. Mijn passen zijn eindelijk binnen. Dit keer 4 dagen na het bestellen.

Heeft iemand een plek vrij in een pack? Ik heb al wel net betaald voor de hele maand, dus ik weet niet precies hoe het dan in zn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

Nicap

Tsssk....

En dan is er nog niet zo heel lang geleden de update geweest van bunq in amsterdam. Hadden ze de joint account beter toen kunnen introduceren. Of wachten tot de volgende. Bij de laatste update was er weinig nieuws te vermelden. Sowieso mogen ze van mij die “updates” wel overslaan, want ze voegen op niets toe als er grotere dingen tussendoor worden geintroduceert.

Ik snap die joint ook niet. Maak dan een vrije pack van 2+ voor iedereen op hetzelfde adres of familie. Een joint rekening kun je ook zonder dat je een joint account hebt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
2Dutch schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:34:
[...]

Je hebt geluk dat je "zoveel" hebt voor noppes. Daar raak je wel wat verwend door, want 1 - 1,50 is gewoonweg niet realistisch voor een bank die niet op een andere manier aan je kan verdienen. Het is niet kostendekkend, nu al niet maar ook die 1,50 maximaal niet. Ken jij een bank die je voor 1,50 biedt wat jij nu hebt? Volgens mij zijn de meeste gratis rekeningen beperkter :) Niks mis met bunq free als je daarmee uit de voeten kunt, jij hebt nog het geluk van de meerdere rekeningen ook. Het is nu eenmaal zo dat je helemaal custom aan je eigen wensen een bankdienst samenstellen helaas nog helemaal nergens mogelijk is. En al zou dat zo zijn, dan zal de prijs niemand aanstaan ;)
Je hebt gelijk, maar €5/mnd vind ik nog steeds te hoog en nu verdient Bunq helemaal niets aan mij. Ik ben best bereid te betalen. Halveer het aantal rekeningen naar 5, maak pasgebruik optioneel mogelijk voor een vast bedrag/mnd (nu €0.04 per transactie maar ik gebruik de pas niet) en je komt volgens mij al aardig uit. Bij ING had ik ooit 2 rekeningen, met Maestro pas en NFC betalingen ook voor minder dan 2 tientjes per jaar.

Maar de vergelijking gaat niet op want de ING en ABN AMRO verdienen ook geld aan het genereren van oorlogsvluchtelingen (oa wapenhandel). Dat is natuurlijk veel lucratiever dan die tientjes die ik ze betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21
Jazco2nd schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:45:
[...]
..want de ING en ABN AMRO verdienen ook geld aan het genereren van oorlogsvluchtelingen (oa wapenhandel). Dat is natuurlijk veel lucratiever dan die tientjes die ik ze betaalde.
Wtf. Deze flauwe opmerking is van hetzelfde kaliber als andere fanboys van Bunq: https://www.thebestsocial...r-zich-heen-na-hulpvraag/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
BiLLY_daKid schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:18:
[...]

Wtf. Deze flauwe opmerking is van hetzelfde kaliber als andere fanboys van Bunq: https://www.thebestsocial...r-zich-heen-na-hulpvraag/
Hoezo? Er wordt niemand persoonlijk aangevallen. Er wordt alleen een harde waarheid over onze grootbanken gedeeld.

Overigens vind ik het redelijk schandalig wat er af en toe uit die circlejerk telegram groepen komt. Kan me ook niet voorstellen dat bunq daar blij mee is. Maar er wat aan doen is denk ik lastig.

[ Voor 19% gewijzigd door mcDavid op 06-04-2019 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
BiLLY_daKid schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:18:
[...]

Ha wel leuk om te lezen. Maar ik begrijp je "wtf" niet. Wat ik schrijf is gewoon publiek bekend gemaakt door beide banken en kan je ook gewoon raadplegen bij de banken. Het is geen mening. Daarnaast zijn er ook onafhankelijke organisaties die hetzelfde bevestigen.

Voor mij een reden geweest om lang geleden op Triodos over te stappen. Helaas beviel dat zo slecht dat ik uiteindelijk terug ging naar ING maar wel als de kippen bij was toen N26, Revolut en Bunq uitkwamen. Maar ik ben geen fanboy van deze drie, integendeel ben juist heel kritisch naar ze.

En dan die gekke Lot: natuurlijk heeft ze een gelijk dat ze haar bankzaken liever met de bank bespreekt. Maar zij stelt haar probleem zelf voor aan de hele publieke wereld via Twitter, niet privé aan Bunq. Ik had echt niets anders verwacht via Twitter. Internet staat bol van dit soort Social gesprekken die uit de hand lopen.

Iedereen leest mee en kan reageren. Dat er ook rare mensen op Twitter zitten, duh, die trekken juist de meeste aandacht. Ik zie Twitter vooral als het medium voor de aandachttrekkers. Trump en BN'ers enzo. Dat is natuurlijk wel een mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 06-04-2019 18:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 22:21
Ik ben erg te spreken over hoe Bunq functioneert. 3 dagen geleden aangemeld voor het trial account, omdat ik een tweede bank erbij wou voor o.a. kleine uitgaven en meerdere passen.

's avonds rond 10 uur aangemeld, rond half 12 approved, en rond 12 uur had ik twee maestro en 1 Mastercard kaarten besteld en Apple Pay actief.

Vandaag alle passen netjes binnen gekregen, voor de zekerheid opnieuw geactiveerd, pincodes ingesteld, en in gebruik genomen, bij elke transactie een push melding, en de eerste bank die ik tegen kom waar je niet een halve hash krijgt van waar je de transactie hebt gedaan, maar een logo van de winkel en adres enz.

Als je nagaat dat een pincode wijzigen bij een reguliere bank 5 werkdagen kan kosten voor je je pincode binnen hebt. Zit erg goed in elkaar, en instant.

ING rolt momenteel heel minimaal push notificaties uit, maar al met al loopt Bunq qua usability, flexibiliteit en looks echt heel ver voor op andere banken. Wellicht te simpel, omdat oude banken op een hele oude infrastructuur opereren, en Bunq slechts online op moderne apparatuur, maar daarom is Bunq een bank voor de nieuwe generatie.

De kosten, tsja, die 8 euro heb ik er zo uit als ik een video streaming dienst stop waar ik we op uitgekeken ben. Als ik bij mijn huidge bank een extra pas wil kost 't ook geld, en een extra rekening ook. Hier kan ik 25 rekeningen met eigen IBAN's aanmaken, en zelfs 1 pinpas 2 pincodes geven die verwijzen naar twee verschillende rekeningen, zodat je met 1 pas bijvoorbeeld boodschappen kan doen van 1 rekening, en bepaalde andere uitgaven van een andere rekening.

Al met al, na 3 dagen zeer tevreden, en nog geen enkele keer de klantenservice nodig gehad, het werkt gewoon.

Ik ben om, en bij deze the new Bunqer in town.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb net trouwens, in het restaurant van de IKEA, tussen het uitzoeken van laminaat en gordijnen door, twee gedeelde rekeningen aangemaakt voor mijn vriendin en mij aangezien we binnenkort gaan samenwonen.

Gelijk de passen eraan gekoppeld. We hebben nog even niets aangeschaft maar het had gelijk gekund!

Probeer dat maar eens bij een andere bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
mcDavid schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:08:
Ik heb net trouwens, in het restaurant van de IKEA, tussen het uitzoeken van laminaat en gordijnen door, twee gedeelde rekeningen aangemaakt voor mijn vriendin en mij aangezien we binnenkort gaan samenwonen.

Gelijk de passen eraan gekoppeld. We hebben nog even niets aangeschaft maar het had gelijk gekund!

Dat lukt je niet bij een andere bank. Andere banken zijn niet zo flexibel met die passen. Extra rekeningen kan, maar kost extra geld en zoveel werkdagen en papierwerk om klaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@cyberde Mja ik denk niet dat ze dat gratis gaan aanbieden :P Maar als er NL passen komen met AP zou ik het niet erg vinden eenmalig te dokken om ze te vervangen. :P
Al zou ik een Italiaanse kaart houden (online) voor een rainy day waar ik last heb van GeoBlocking - al zou een kaart uit de VS dan helemaal goud zijn. (Heb ik er al een van, maar die is zakelijk dus misbruik ik niet voor privé :P)
mcDavid schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:08:

Mja, aan de andere kant: ik denk niet dat ik het zou missen als ik niet ala minute tijdens een bezoekje aan die Zweedse (gehakt)ballentent rekeningen kon openen. :’) Fijne afleiding voor de hel waarin je je bevindt, daar niet van, maar verder...? :P

Het is een super leuke gimmick hoor, en leuk om te doen enzo - bunq is echt prima voor ons gadgetfreaks, maar echt een dringende noodzaak om dat te kunnen is er nou ook weer niet imho. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 06-04-2019 21:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:04
xoniq schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:41:
De kosten, tsja, die 8 euro heb ik er zo uit als ik een video streaming dienst stop waar ik we op uitgekeken ben.
Natuurlijk is dat zo, maar dit vaker gebruikte argument blijft voor mijn gevoel een rare.
Bunq concurreert namelijk niet met Netflix of Videoland, maar met ING, ASN, enz. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
U123456 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:54:
[...]
Natuurlijk is dat zo, maar dit vaker gebruikte argument blijft voor mijn gevoel een rare.
Bunq concurreert namelijk niet met Netflix of Videoland, maar met ING, ASN, enz. :)
Nee, maar als tegenwoordig zijn alle diensten ruwweg een tientje per maand. Gooi er 1 weg, om de 't je een nieuwe dienst wil (een bank in dit geval) en onderaan de streep veranderd er niks. Daarom maak ik die vergelijking. Ondertussen betaal ik al maanden voor een steaming dienst die ik al 2 maanden niet gebruik, laat ik deze kosten dan omwisselen voor iets wat ik wel nuttig acht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 08:15
xoniq schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:41:
ING rolt momenteel heel minimaal push notificaties uit, maar al met al loopt Bunq qua usability, flexibiliteit en looks echt heel ver voor op andere banken. Wellicht te simpel, omdat oude banken op een hele oude infrastructuur opereren, en Bunq slechts online op moderne apparatuur, maar daarom is Bunq een bank voor de nieuwe generatie.
Waarom vind je de Push Notificatie uitrol heel minimaal van ING?

Als ik de twee apps vergelijk, je kan bij ING:
  • voor al je betaalrekeningen, inclusief en/of account, maar ook alle rekeningen waar je op gemachtigd bent notificaties zetten (dus van je kinderen, andere gemachtigde etc.).
  • een threshold instellen voor deze notificaties zodat je zelf bepaalt wanneer je notificaties krijgt.
  • onderscheid maken tussen inkomende en uitgaande transacties en ook nog per rekening.
  • een balance notificatie instellen per rekening
  • betaalverzoek was er al
Dan biedt ING toch meer dan Bunq op dit moment? Laat ik het anders tellen: Wat mis je nog op het notificatie vlak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
WhatsappHack schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:01:

Mja, aan de andere kant: ik denk niet dat ik het zou missen als ik niet ala minute tijdens een bezoekje aan die Zweedse (gehakt)ballentent rekeningen kon openen. :’) Fijne afleiding voor de hel waarin je je bevindt, daar niet van, maar verder...? :P

Het is een super leuke gimmick hoor, en leuk om te doen enzo - bunq is echt prima voor ons gadgetfreaks, maar echt een dringende noodzaak om dat te kunnen is er nou ook weer niet imho. :P
Nou ja, je vraagt je vooral af waarom het op andere plekken zo moeilijk moet zijn.

Ik heb onlangs nog geprobeerd een rekening te openen bij een andere bank, maar na meerdere keren gegevens opsturen met de post, contact zoeken met support, weken op antwoord wachten etc, de handdoek maar in de ring gegooid en besloten dat ik die rekening ook weer niet zo hard nodig had. Dat is nogal een schril contrast natuurlijk.

@oscardt het is wel doodzonde dat bunq die instellingen voor (oa) notificaties zo ontzettend versoberd heeft ja. Ik sluit niet uit dat andere apps dàt nu beter voor elkaar hebben. Maar het hele idee dat je überhaupt push notificaties kunt sturen voor mutaties, is natuurlijk wel van bunq afkomstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@mcDavid Oh zeker, en het werkt ook best makkelijk bij bunq. :) In het begin zeker. Maar wat je meegemaakt hebt is natuurlijk niet de standaard he, zo slecht zijn die banken nu ook weer niet hehe :P Het enige "probleem" dat ik bijvoorbeeld had met de ING was dat je een rekening kon aanvragen en dan de eerste pas moest ophalen op kantoor waar je je ID moest laten zien. Niet bepaald een ramp trouwens, kom immers wel vaker in de stad :+, en het was behoorlijk snel geregeld. Sterker nog, ik had m'n pas sneller in huis dan bij bunq. Maar als nadeel kon ik de rekening nog niet gebruiken terwijl ik wachtte op de pas. Dat is dus kiezen tussen twee nadelen: of je rekening meteen gebruiken en wachten op de pas (wat bij bunq soms ff kan duren; al vond ik 10 dagen die het hier duurde prima acceptabel (noot: al is dat nu ik er over denk waarschijnlijk enkel omdat ze toch al in Apple Pay stonden :+)), of de rekening niet kunnen gebruiken tot je de pas hebt. Whatever rocks your boat. :P

Vroegâh was het wel veel omslachtiger. Dan moest je eerst langskomen op kantoor, en ohwee als je dat deed zonder afspraak, allerlei formulieren invullen en dan weer terugkomen als je pasje er lag en weer allerlei shit invullen. :+ Wat dat betreft is er een hoop verbeterd en kan het grootste deel tegenwoordig online. De banken lijken er alleen nog niet zo happig op om aanmeldingen te accepteren via 100% uitsluitend mobiele verificatie. Daar valt iets voor te zeggen natuurlijk, dat systeem is wel veiliger... En dat is eigenlijk het eeuwenoude probleem dat we overal zien: meer veiligheid gaat vaak ten koste van gebruiksvriendelijkheid. :P

bunq is zeker wel gebruiksvriendelijk. Qua app hebben ze de beste van alle banken (met ING als close second, want hun app blijft ook prima in elkaar zitten), al vind ik het soms ook doodeng omdat de app af en toe slordige bugs vertoont. Dan hoop ik altijd maar dat dat niet gebeurt bij cruciale features die om je geld gaan. Dat er geen fallback is, dus gewoon een volwaardige internetbankieren omgeving, zit me nog steeds erg dwars en voelt niet prettig aan.

Het heeft dus zo z'n voor- en nadelen. :P Gebruiksvriendelijkheid is prima, app is prima, maar het mist een aantal cruciale (beveiliging)functies en is niet redundant. Alles valt of staat met die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 21:17
Iemand nog een plekje over in een pack? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
cyberde schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:56:
[...]

Dat is daarom slim bedacht, kudos _/-\o_ Dan eindig je op met zo'n zelfde kaart die je heel kort in het begin kon aanvragen door alleen de regio aan te passen.

Werkt overigens nog perfect, jammer dat sommige terminals ondertussen teksten gaan tonen in het Italiaans. Wie weet kunnen we binnenkort de boel omgooien naar België en is het weer netjes in het Nederlands. Alleen geen idee of je dan een nieuwe virtuele Maestro kan aanvragen als je er al eentje hebt (misschien via support ofzo).
Via de API en Node.js kun je meer virtuele Maestro's aanvragen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik heb de truc wel voorbij zien komen.

Gisteren had ik de eerste betaling waarbij de terminal Italiaans werd. Op alle andere plekken heb ik meestal Engelse tekst.

[ Voor 7% gewijzigd door GvNL op 07-04-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
GvNL schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:54:
[...]

Via de API en Node.js kun je meer virtuele Maestro's aanvragen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik heb de truc wel voorbij zien komen.

Gisteren had ik de eerste betaling waarbij de terminal Italiaans werd. Op alle andere plekken heb ik meestal Engelse tekst.
Via de API zou natuurlijk helemaal top zijn, scheelt een hoop gedoe met de app. Wie weet heeft iemand hier ervaring met die manier?

De kans dat AP naar NL komt is volgens mij nog minimaal, maar naar BE redelijk groot. Tegen die tijd maar eens de virtuele maestro proberen in te wisselen.
Gok dat je niet meerdere virtuele maestro passen kan hebben met de manier van @WhatsappHack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@GvNL Heb je daar meer info over? Wil ik best naar kijken, een tweede zou wel fijn zijn eigenlijk. Een is al erg fijn, maar toch. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 20:09
MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:29:
[...]
In mijn beeld zie ik het dan voor me dat de eerste pas die ik aanvraag gelijk de Apple Pay pas is, maar kan ik dan nog wel een 2e rekening eraan koppelen, de gezamenlijke rekening?
Ik merk (geloof ik, maar mocht het niet zo zijn dan excuseer ik mijzelf op voorhand :)) wat verwarring in je idee hoe de passen van bunq werken, en heb in dit topic nog niet gelezen dat dit is rechtgezet.

Een bunq-pas (Apple Pay-enabled of niet) kun je áltijd aan ál je rekeningen koppelen, en/of- of enkelvoudig tenaamgesteld, in real-time, via de app.

Bij het aanvragen van de Maestro-pas moet je één rekening selecteren waarvan het IBAN op de pas komt te staan (dat willen ze nog wel eens controleren bij het aangaan van een nieuw telefoonabonnement bijvoorbeeld, dus denk hier wel goed over na), maar je kunt de pas waar IBAN NL12 BUNQ 34567890 op staat via de app ook altijd direct koppelen aan IBAN NL09 BUNQ 87654321, en het geld wordt dan automatisch van die rekening afgeschreven. Je kunt ook Dual Pin gebruiken, waardoor je met één pas door middel van de pincode die je invoert kiest of je van rekening X of rekening Y betaalt, maar dat werkt überhaupt niet met Apple Pay, omdat je bij Apple Pay geen pincode invoert (ook niet boven € 25,-); Apple Pay is beveiligd door Touch ID/Face ID/6-cijferige code. Dan wordt rekening Y dus alleen een backup voor als er niet genoeg geld op rekening X staat. Of je moet als je van rekening Y wilt betalen alsnog de fysieke pas gebruiken en de pincode voor rekening Y invoeren.

Ik zou sowieso zeggen: start de bunq Premium trial, vraag minstens 1 van beide passen (Maestro en MasterCard) aan en maak jezelf een beetje wegwijs in de app, hoe de passen en rekeningen werken, en welke pas je het beste waar kunt gebruiken. Dan kun je van daaruit altijd nog overschakelen naar bunq Free, Joint of een Pack.

[ Voor 3% gewijzigd door Sandro! op 07-04-2019 21:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:23:
@GvNL Heb je daar meer info over? Wil ik best naar kijken, een tweede zou wel fijn zijn eigenlijk. Een is al erg fijn, maar toch. :)
Ik heb hier zelf ook even ingedoken, hun API is nog niet geupdate voor virtuele debit cards. Enkel voor het aanvragen van een fysieke. Dus even wachten tot hun API documentatie is geupated denk ik. Waarschijnlijk kan je dan via de API aangeven of het een MasterCard of Maestro card moet zijn, maar even wachten dus.

Of iemand moet een omweg weten naar de documentatie, dan houdt ik me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

WhatsappHack schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:59:
[...]

Och, gecondoleerd!
Nee, grapje :P Ik was ff vergeten dat Belgen ook nog niet bij bunq terecht kunnen met AP (zonder omwegen). Stom, want had het er eerder vandaag nog over in een ander topic. :P

Well, dan wens ik je er alvast veel plezier mee :D
Misschien vraag ik dan een mc online en maestro met BE regio aan, handiger bij terminals dan een Italiaanse pas. :+
Blijkbaar zijn die banken bevestigd door apple : https://www.onemorething....-nieuwe-banken-in-belgie/

Beter leren google alleen wat is binnenkort ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Zijn er ook mensen die BUNQ als een volwaardige betaalrekening gebruiken? Dus salaris erop laten storten en alleen BUNQ als bank hebben? Hoe zijn de ervaringen en loop je ergens tegenaan?

Zijn er bv ook partijen die automatische incasso niet via BUNQ willen laten verlopen? Ik meen gelezen te hebben dat sommige organisaties hier nog moeiliijk over doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Thunder00x schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:47:
Zijn er ook mensen die BUNQ als een volwaardige betaalrekening gebruiken? Dus salaris erop laten storten en alleen BUNQ als bank hebben? Hoe zijn de ervaringen en loop je ergens tegenaan?

Zijn er bv ook partijen die automatische incasso niet via BUNQ willen laten verlopen? Ik meen gelezen te hebben dat sommige organisaties hier nog moeiliijk over doen.
Ja. Goed. Nee.

Lees verder het topic even terug, deze vraag wordt iedere pagina ongeveer gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
mcDavid schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:52:
[...]

Ja. Goed. Nee.

Lees verder het topic even terug, deze vraag wordt iedere pagina ongeveer gesteld.
Ik split je antwoorden even uit zodat anderen dit direct zien:
Zijn er ook mensen die BUNQ als een volwaardige betaalrekening gebruiken?
JA
Hoe zijn de ervaringen en loop je ergens tegenaan?
GOED
Zijn er bv ook partijen die automatische incasso niet via BUNQ willen laten verlopen?
NEE (mogen ze ook niet weigeren, Bunq heeft gewoon een officiele bank licentie, en die krijg je niet zomaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:52:
[...]

Ja. Goed. Nee.

8 pagina's teruggelezen en niets over kunnen vinden, ik ga er niet 141 teruglezen als je het niet erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
xoniq schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:56:
[...]

Ik split je antwoorden even uit zodat anderen dit direct zien:

[...]

JA

[...]

GOED

[...]

NEE (mogen ze ook niet weigeren, Bunq heeft gewoon een officiele bank licentie, en die krijg je niet zomaar.)
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Thunder00x schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:00:
[...]

8 pagina's teruggelezen en niets over kunnen vinden, ik ga er niet 141 teruglezen als je het niet erg vindt.
Dennisweb in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Dennisweb in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Verwijderd in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Hier heb je er een paar op een presenteerblaadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dan telt deze zeker ook niet meer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010

Ik had bunq als volwaardige betaalrekening, maar heb toch besloten mijn traditionele bank als betaalrekening te gebruiken. Ik snap dat bunq een start-up is, maar vind het een eng idee dat het - wanneer de investeerder stopt - het opeens gedaan kan zijn met de bank. Je krijgt het geld wel terug onder het DGS, maar dat kan ook zomaar een paar weken duren. Dat is niet goed voor mijn gemoedsrust.

Daarom wacht ik liever eerst de jaarcijfers rond augustus/september even af. Ik verwacht geen groene cijfers, maar wel al minder verlies. Toch zijn er veel problemen bekend bij concurrent N26, waardoor ik nog niet meteen een groot voorstander van fintech banken ben. Misschien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:41
Gebruik bunq al sinds 2015 maar ben pas sinds januari dit jaar helemaal overgestapt van Rabo naar bunq. Nog geen enkel probleem ondervonden....
Heb geen gebruik gemaakt van de overstap service... Is redelijk nutteloos wat mij betreft. Heb mezelf maar twee avondjes kwaad gemaakt om automatische incasso's e.d. aan te passen. Ging prima!
De enige die een klein beetje lastig deed was de "blauwe enveloppen clan" omdat ze mijn naam niet konden matchen met het rekening nr. Moest een kopie ID en afschrift van bunq opsturen en toen was het ok.

Happy bunq user hierzo!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
robv73 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:26:
Gebruik bunq al sinds 2015 maar ben pas sinds januari dit jaar helemaal overgestapt van Rabo naar bunq. Nog geen enkel probleem ondervonden....
Heb geen gebruik gemaakt van de overstap service... Is redelijk nutteloos wat mij betreft. Heb mezelf maar twee avondjes kwaad gemaakt om automatische incasso's e.d. aan te passen. Ging prima!
De enige die een klein beetje lastig deed was de "blauwe enveloppen clan" omdat ze mijn naam niet konden matchen met het rekening nr. Moest een kopie ID en afschrift van bunq opsturen en toen was het ok.

Happy bunq user hierzo!! :)

[...]
Had wel wat meer verhalen gelezen over de BD die moeilijk deed vandaar ook de vraag. Dank voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Tomsworld schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:35:
[...]

Blijkbaar zijn die banken bevestigd door apple : https://www.onemorething....-nieuwe-banken-in-belgie/

Beter leren google alleen wat is binnenkort ...
Heb voor de gein alvast een Online card (Mastercard) aangevraagd voor het land België, valt nog niet te activeren in de wallet.
Zodra dat kan eens kijk en of we de truck met de virtuele maestro kunnen proberen (als je er uberhaupt meer dan een mag hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Klopt. Ik ben een beetje verscheurd tussen verschillende meningen. ;)

Ben zzp’er dus kan gemakkelijk kiezen op welke bank ik mijn salaris stort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:01:
[...]

Klopt. Ik ben een beetje verscheurd tussen verschillende meningen. ;)

Ben zzp’er dus kan gemakkelijk kiezen op welke bank ik mijn salaris stort.
Hier sinds begin 2016 bezig met bunq (4ct per pin transactie prijs) en half 2016 volledig over op bunq, nergens problemen met IBAN discriminatie. In het begin af en toe problemen met de maestro pas bij tankstations maar dat is al een hele tijd niet meer voorgekomen. Sinds een jaartje Apple Pay en wil niet anders meer.
Lekker rommelen met de API, het gebruiksgemak, de prettige support, wil niet anders meer _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
cyberde schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:17:
[...]

Hier sinds begin 2016 bezig met bunq (4ct per pin transactie prijs) en half 2016 volledig over op bunq, nergens problemen met IBAN discriminatie. In het begin af en toe problemen met de maestro pas bij tankstations maar dat is al een hele tijd niet meer voorgekomen. Sinds een jaartje Apple Pay en wil niet anders meer.
Lekker rommelen met de API, het gebruiksgemak, de prettige support, wil niet anders meer _/-\o_
Noem mij maar ouderwets, maar als bunq winst gemaakt had, was ik al lang over geweest. Ik ben gewoon heel erg bang dat bunq op deze manier niet heel lang zal blijven bestaan. De verliezen lopen steeds verder op. De eigenaar is nu 60 miljoen in totaal kwijt.

Hoe lang is het nog leuk om te investeren in een droom die je enkel geld kost? Ik snap dat het een start-up is. Maar bij mij is mijn beslissing toch een systeembank gebaseerd op angst. Ik ben er bang voor uiteindelijk een paar weken zonder geld te moeten zitten.

Natuurlijk kun je ook gewoon vertrouwen hebben, maar de cijfers zijn voor mij feiten en die laten een ander beeld zien. Je neemt toch een bepaald risico, terwijl dat risico bij een systeembank veel kleiner is. Als ING of ABN weer dreigt om te vallen, springt de overheid wel bij. Als bunq ermee stopt... dan denk ik dat je gewoon de klos bent.

Daarentegen heeft bunq wel vele voordelen die ik bij de systeembanken ook wel graag had willen zien. Daardoor ben ik al een paar keer heen en terug geswitcht. Misschien dat ik na de jaarcijfers een betere beslissing kan maken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor mij persoonlijk is het geen drama als bunq bij wijze van spreken morgen zou stoppen. Ik loop gewoon het dichtstbijzijnde bankfiliaal binnen en open een rekening. Vervolgens stort ik mijn contant geld (dat ik voor noodgevallen heb, zoals het "landelijke pinstoring" scenario) en boek ik iets van duizend euro over vanaf mijn beleggingsrekening. Dan kan ik in ieder geval tot mijn volgende salaris alles blijven betalen.

Een alternatief zou bijvoorbeeld zijn het aanhouden van een gratis rekening bij Knab met wat geld erop, die ik dan zou kunnen upgraden indien nodig om de pas te gebruiken. Of N26 wellicht.

Maar de kans dat bunq morgen stopt acht ik zeer klein. Dit wordt echt al jaren geroepen :P Vergeet ook niet dat het betalende klantenbestand blijft groeien. Dat het nog niet winstgevend is, sure, maar in de tussentijd draag ik daar graag aan bij als een van die betalende klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Zr40 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:52:
Voor mij persoonlijk is het geen drama als bunq bij wijze van spreken morgen zou stoppen. Ik loop gewoon het dichtstbijzijnde bankfiliaal binnen en open een rekening. Vervolgens stort ik mijn contant geld (dat ik voor noodgevallen heb, zoals het "landelijke pinstoring" scenario) en boek ik iets van duizend euro over vanaf mijn beleggingsrekening. Dan kan ik in ieder geval tot mijn volgende salaris alles blijven betalen.

Een alternatief zou bijvoorbeeld zijn het aanhouden van een gratis rekening bij Knab met wat geld erop, die ik dan zou kunnen upgraden indien nodig om de pas te gebruiken. Of N26 wellicht.

Maar de kans dat bunq morgen stopt acht ik zeer klein. Dit wordt echt al jaren geroepen :P Vergeet ook niet dat het betalende klantenbestand blijft groeien. Dat het nog niet winstgevend is, sure, maar in de tussentijd draag ik daar graag aan bij als een van die betalende klanten :)
Dat is inderdaad een goed alternatief. Zelf houd ik ook niet van alle eieren in één mand. Zo heb ik een betaalrekening bij ING, een extra rekening bij ABN Amro waar ik geld op oppot voor de duurdere aankopen en een ZZP-rekening bij SNS. En uiteraard bunq, voornamelijk voor Apple Pay en ZeroFX (scheelt toch wel fors als je twee servers in Amerikaanse dollar moet afrekenen).

Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt te heroverwegen als de jaarcijfers uit zijn. Ik zou het niet erg vinden als ze nog steeds verlies draaien, maar als het verlies toe zou nemen tot 15-20 miljoen zou ik me toch wel zorgen gaan maken.

Je hebt gelijk over hoe snel je weer terug kan schakelen. En die functies die bunq heeft vind ik wel zwaar geweldig. We zien wel even. Ik blijf dit topic uiteraard met veel plezier volgen. Want ik blijf bunqer, ook al is het niet mijn mainrekening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Dennisweb schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:34:
[...]
Hoe lang is het nog leuk om te investeren in een droom die je enkel geld kost?
Blijkbaar erg leuk. Kijk maar naar Twitter en Zalando. Laatstgenoemde maakt nu na jarenlang eindelijk winst trouwens :)

Zelf echt super tevreden Bunq premium user nu voor een maandje of 1.5. Ga scheiden met de Rabobank, blijf matige ervaringen met ze hebben. Mat name op servicegebied, wat ik door de nog altijd matig functionerende app te vaak nodig heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:29
Dennisweb schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:34:
[...]
Noem mij maar ouderwets, maar als bunq winst gemaakt had, was ik al lang over geweest. Ik ben gewoon heel erg bang dat bunq op deze manier niet heel lang zal blijven bestaan. De verliezen lopen steeds verder op. De eigenaar is nu 60 miljoen in totaal kwijt.

Hoe lang is het nog leuk om te investeren in een droom die je enkel geld kost? Ik snap dat het een start-up is. Maar bij mij is mijn beslissing toch een systeembank gebaseerd op angst. Ik ben er bang voor uiteindelijk een paar weken zonder geld te moeten zitten.

Natuurlijk kun je ook gewoon vertrouwen hebben, maar de cijfers zijn voor mij feiten en die laten een ander beeld zien. Je neemt toch een bepaald risico, terwijl dat risico bij een systeembank veel kleiner is. Als ING of ABN weer dreigt om te vallen, springt de overheid wel bij. Als bunq ermee stopt... dan denk ik dat je gewoon de klos bent.

Daarentegen heeft bunq wel vele voordelen die ik bij de systeembanken ook wel graag had willen zien. Daardoor ben ik al een paar keer heen en terug geswitcht. Misschien dat ik na de jaarcijfers een betere beslissing kan maken. :)
Je bent sowieso gedekt door het depositogarantiestelsel en de kans dat bunq failliet gaat acht ik zeer klein. Het platform dat ze gebouwd hebben is enorm waardevol, mocht Ali het niet meer kunnen financieren dan verwacht ik dat externe investeerders staan te trappelen. Het platform van bunq schaalt enorm, ze kunnen zonder al teveel problemen uitrollen in de hele EU/eurozone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

TheVMaster

Moderator WOS
Ascension schreef op Thursday 11 April 2019 @ 10:55:
[...]

Je bent sowieso gedekt door het depositogarantiestelsel en de kans dat bunq failliet gaat acht ik zeer klein. Het platform dat ze gebouwd hebben is enorm waardevol, mocht Ali het niet meer kunnen financieren dan verwacht ik dat externe investeerders staan te trappelen. Het platform van bunq schaalt enorm, ze kunnen zonder al teveel problemen uitrollen in de hele EU/eurozone.
Inderdaad. Mocht er ooit zo'n situatie ontstaan, dan verwacht ik niet dat Ali daar mee wacht tot het water hem aan de lippen staat. Het is en blijft toch zijn kindje, hij zal dus voordat zoiets gebeurd echt wel actie nemen...of gewoon ja zeggen tegen de investeerders die (voor zover ik het heb begrepen tijdens Updat 9 of 10) in de rij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bunq fysieke pas die ik heb aangevraagd voor Apple Pay (Italie) deed het afgelopen week niet in een parkeer garage in Utrecht (parkeergarage kop van lombok). Gelukkig had ik een pas mee van revolut, anders stond ik daar.

Hebben jullie hier ervaring mee ? Het is de eerste keer voor mij dat hij het niet doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat bedoel je precies met 'deed het niet'? Kreeg je een melding op de betaalterminal of in de bunq app (welke melding precies)? Probeerde je te betalen met Apple Pay, of met NFC van de fysieke kaart, of met de chip?

En is dit een Maestro of een Mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 09:03
Ik heb sinds dat ik bij bunq zit een maestro apple pay card, wilde graag ook een apple pay master card hebben. De handleiding die staat op bunq.love klopt niet meer, het is lastiger geworden om apple pay op je iphone te krijgen (het lukt dus nog wel :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Grrrr ik dacht even de lidmaatschappen te vergelijken maar als je op passen klikt activeer je direct een abonnement. Heb onmiddellijk terug gedowngraded naar free ( wel een aantal lege rekeningen moeten sluiten). Maar er blijft staan premium tot 1/5/2019 en bij mijn lidmaatschap staat premium maandelijkse kosten 7,99 tot nu toe. Dus voor die 5 minuten foute klik gaat me dat 7,99 euro kosten, of is de 1e maand gratis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aangezien je Premium eerst nog moet bevestigen, lijkt me dit een sterk verhaal. Denk dat je er gewoon aan vast zit.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Tomsworld schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:27:
Grrrr ik dacht even de lidmaatschappen te vergelijken maar als je op passen klikt activeer je direct een abonnement. Heb onmiddellijk terug gedowngraded naar free ( wel een aantal lege rekeningen moeten sluiten). Maar er blijft staan premium tot 1/5/2019 en bij mijn lidmaatschap staat premium maandelijkse kosten 7,99 tot nu toe. Dus voor die 5 minuten foute klik gaat me dat 7,99 euro kosten, of is de 1e maand gratis ?
Eerste maand is sowieso gratis.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:57
Tomsworld schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:27:
Dus voor die 5 minuten foute klik gaat me dat 7,99 euro kosten, of is de 1e maand gratis ?
Even met support contact opnemen? Zij kunnen je vast wel helpen...

Overigens hoor je tijdens de maand gratis een bedrag van 7,99 te zien maar ook direct een creditering.

[ Voor 19% gewijzigd door Timmy op 12-04-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Timmy schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:46:
[...]

Even met support contact opnemen? Zij kunnen je vast wel helpen...

Overigens hoor je tijdens de maand gratis een bedrag van 7,99 te zien maar ook direct een creditering.
Betalen en eens de betaling gebeurd is kan ik via support een creditering aanvragen. Ingewikkeld maar ik zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Sinus_rhythm schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:55:
Ik heb sinds dat ik bij bunq zit een maestro apple pay card, wilde graag ook een apple pay master card hebben. De handleiding die staat op bunq.love klopt niet meer, het is lastiger geworden om apple pay op je iphone te krijgen (het lukt dus nog wel :)).
Even kijkend naar de handleiding die daar staat: die route is gewoon nog prima open en werkzaam. Zowel voor fysieke als online mastercard. Kreeg je toevallig een melding dat je moest verifiëren via support? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sinus_rhythm schreef op Friday 12 April 2019 @ 12:55:
Wat klopt er niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 09:03
@JackSparrow @WhatsappHack
De knop ‘Begin nu met het gebruik ervan!‘ is er niet meer. Wat ik heb gedaan is na het bestellen, mijn adres (niet het postadres) en regio van telefoon op Italië ingesteld. Dan kun je de pas automatisch aan de wallet koppelen zonder extra stappen. Als laatst de regio en adres weer hersteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Sinus_rhythm schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:00:
De knop ‘Begin nu met het gebruik ervan!‘ is er niet meer. Wat ik heb gedaan is na het bestellen, mijn adres (niet het postadres) en regio van telefoon op Italië ingesteld. Dan kun je de pas automatisch aan de wallet koppelen zonder extra stappen. Als laatst de regio en adres weer hersteld.
Volgens mij had je dit voor het bestellen en niet erna moeten doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Sinus_rhythm Dat staat toch ook in de handleiding...? Eerste stap van het activatie proces is de regio van je apparaat wijzigen. Zonder de regio aan te passen accepteert Wallet je pas niet eens, hehe.

Moet wel zeggen dat ik die bunqlove tutorial her en der wat onhandig en omslachtig geschreven vind. Kan een stukje makkelijker en helderder om verwarring te voorkomen. Maar it does get the job done, zolang je hem maar goed doorleest en opvolgt. :)

[ Voor 39% gewijzigd door WhatsappHack op 13-04-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sinus_rhythm schreef op Saturday 13 April 2019 @ 08:00:
Je moet de regio van je telefoon naar IT zetten en in de bunq app je adres naar IT wijzigen (dat kan dan weer niet via de app, maar moet via de bunqdesktop applicatie, ivm gps check.

Die adreswijziging is om te zorgen dat je ook echt een Italiaanse pas besteld (en daarna wijzig je het weer naar NL om hem ook in NL te laten afleveren). De regio van je telefoon zet je naar Italia, zodat je telefoon denkt dat hij Italiaans is en je dus in de Wallet de mogelijkheid hebt om een bankpas toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readefries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-08 10:17
Ik heb nog ruimte in mijn bunq pack, DM als je toegevoegd wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009

mwa

Ik begreep net via wat google werk dat Bunq niet meedoet met het 'Instant Payment' protocol. Tenminste, de NL versie hiervan die gebruikt wordt door de grote banken. Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:00:
Ik begreep net via wat google werk dat Bunq niet meedoet met het 'Instant Payment' protocol. Tenminste, de NL versie hiervan die gebruikt wordt door de grote banken. Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Zitten op de EU variant dacht ik. Betaling van transferwise direct ontvangen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:03:
[...]

Zitten op de EU variant dacht ik. Betaling van transferwise direct ontvangen vandaag.
Ja de EU variant, maar daar heb je dus niet zoveel aan als je geld naar bv de Rabobank overmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:32
Ik maak wel eens over naar ABN Rekeningen, en dat zijn Instant Payments. Staat er dan ook bij. En is ook meteen op de rekening te zien.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Kodess schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:42:
Ik maak wel eens over naar ABN Rekeningen, en dat zijn Instant Payments. Staat er dan ook bij. En is ook meteen op de rekening te zien.
ABN is de enige bank waar ze al sinds 2017 instant payments mee doen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:14:
Wat bedoel je precies met 'deed het niet'? Kreeg je een melding op de betaalterminal of in de bunq app (welke melding precies)? Probeerde je te betalen met Apple Pay, of met NFC van de fysieke kaart, of met de chip?

En is dit een Maestro of een Mastercard?
- Maestro
- Fysieke kaart met chip/magneetstrip, geen idee wat parkeer automaat slikt. Pas moet recht van voren ingevoerd worden.

Op het scherm stond er voer pas in. Daarna iets als "steek pas verder naar binnen". Daarna eruit gehaald en weer helemaal erin gedaan zelfde melding.

Vervolgens mijn Revolut visa creditcard erin gedaan, die deed het meteen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Monday 15 April 2019 @ 14:56:
[...]

- Maestro
- Fysieke kaart met chip/magneetstrip, geen idee wat parkeer automaat slikt. Pas moet recht van voren ingevoerd worden.

Op het scherm stond er voer pas in. Daarna iets als "steek pas verder naar binnen". Daarna eruit gehaald en weer helemaal erin gedaan zelfde melding.

Vervolgens mijn Revolut visa creditcard erin gedaan, die deed het meteen.
Eh..Revolut visa debitcard bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:10:
[...]

Eh..Revolut visa debitcard bedoel je?
Eerder prepaid..
Pagina: 1 ... 36 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"