Sluuz schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:48:
[...]
Korte reactie hierop: bij een joint-account kan je geen extra kaarten aanvragen.
Verder: de Mastercard bij Bunq is een Mastercard-debitcard. Geen creditcard. Alle voordelen van een CC heb je dus niet. Alle nadelen overigens ook niet

Geen extra kaarten aanvragen? Meen je dat? Wie gebruiken een Joint-account? Juist... stelletjes/partners/koppels. Dus op z'n minst kom je dan op 3 rekeningen, waarvan 1 CJ-rekening en daar zou je dus niet allebei een kaart van kunnen hebben als je daarnaast al een kaart van je privérekening hebt? Echt oliedom als je het mij vraagt. Ik zie ook echt niet in waarom dat niet mogelijk gemaakt wordt. Ja, een Joint account is € 9,99 i.p.v. € 7,99 voor een Premium account, maar daar krijg je dan ook exact hetzelfde aantal pasjes voor. Dus feitelijk betaal je € 2 meer voor... niks. Want niemand kan slechts met 3 pasjes uit de voeten met z'n 2-en. En bij Premium kan je tenminste voor € 2 of 3 per maand een extra pasje kopen.
En welke nadelen zitten er in jouw ogen aan een creditcard? Ik zie slechts één nadeel: als ik aan het eind van de maand niet genoeg geld op de rekening zou hebben staan en rente moet gaan betalen. Dat is in de pakweg 20 jaar dat ik op deze manier mijn creditcard gebruik nog nooit gebeurd. Kwestie van zelf grip houden op je financiën en niet blind geld uitgeven.
mcDavid schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:50:
@
MooDyBLueS
De bunq mastercard is géén creditcard. Het is een debit card en werkt dus net zo als een gewone pinpas. Het enige verschil is dat 'ie ook bruikbaar is bij terminals die geen Maestro accepteren, maar andersom weer niet bruikbaar is bij terminals die geen Mastercard accepteren.
In de praktijk heeft het in Europa dus vrij weinig meerwaarde, aangezien Maestro hier over het algemeen beter geaccepteerd wordt. Buiten Europa is dat vaak andersom dus daar is het wel handig. Voor online-betalingen is het handig maar daar heb je nu virtuele cards voor.
Wil je een creditcard met verzekeringen, achteraf betalen, etc. dan zul je die bij een andere partij moeten afnemen.
Verder lijkt het er (helaas) op dat je met een Bunq Joint account niet de mogelijkheid hebt om tegen een meerprijs extra passen af te nemen, daar moet je dus ook ff rekening mee houden.
Als ik het zo hoor kunnen jullie gewoon beter een pack maken, ben je ook voor 5 euro PP klaar. Moet je er alleen 2 anderen bijvinden maar dat is zo gepiept hier in dit topic. Of je doet het voorlopig even met 1 premium en een free account. Connecten en joint rekeningen maken kun je net zo goed dan.
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Kan je met een free account dan wel een gezamenlijke rekening mét pasje hebben? Volgens mij is daar nog wel een Premium/Joint/Pack voor nodig toch?
Ik zat net ook op Together even te lezen en lees daar toch best veel beperkingen:
- MasterCard is een debetcard (op zich niet erg), maar dus geen verzekering erop
- geen "aan het einde van de maand" betalen op de MasterCard
- MasterCard wordt regelmatig niet geaccepteerd in het buitenland, waar een ING/ABN/Rabo MasterCard/VISA wel geaccepteerd wordt
- reserveringen zijn niet mogelijk op de MasterCard en dus werken vrijwel alle hotel, auto en vergelijkbare boekingen niet
- IBAN naam check faalt bij andere banken, dus mensen denken dat je iets verkeerd hebt doorgegeven
- iDIN wordt niet ondersteund (vereist door veel hypotheekaanbieders en verzekeraars)
- contant geld storten kan niet (via een omweg én beperkt tot €50 wel bij ABN)
Meeste komt trouwens uit
dit draadje op Together.
Persoonlijk vind ik dit wel veel beperkingen hebben. Het hebben van max. 25 IBAN rekeningen en daarmee budgetteren en/of delen van een rekening spreekt mij aan, dat is iets wat MoneYou als ABN dochteronderneming 10-12 jaar geleden al voor de spaarrekeningen aanbood, standaard kon je 5 gratis IBAN's krijgen en daar heb ik dan ook direct gebruik van gemaakt.
Misschien zie ik het te zwart/wit, maar buiten Apple Pay: kan iemand mij een goede use case delen waarin de meerwaarde van Bunq naar voren komt als je nog een andere bank aan moet houden?
Anders gezegd: Bunq is voor mij alleen een optie als ik volledig over kan, ik zie het nut niet van 2/3/4 banken aanhouden en overal dubbel voor betalen. Ik houd van technologie en vooruitstrevendheid en geloof dat Bunq daar goed mee bezig is en als je daarmee volledig over zou kunnen, is dat € 7,99 of zelfs € 19,99 voor het gezin wel waard, maar vanwege al deze beperkingen mis ik even wat nou ook alweer de échte meerwaarde is?
[
Voor 53% gewijzigd door
MooDyBLueS op 05-04-2019 10:18
]