Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Janet_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:34:
Ik heb de 15e mn vervangende mastercard aangevraagd en daarbij een extra maestro. En tot nu toe weer niks ontvangen
Vreemd dat het zo lang duurt. Ik heb vorige week een pas aangevraagd en had die binnen 3 werkdagen in huis, bijna twee weken eerder dan in de app stond aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Timmy schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Vreemd dat het zo lang duurt. Ik heb vorige week een pas aangevraagd en had die binnen 3 werkdagen in huis, bijna twee weken eerder dan in de app stond aangegeven.
Mijn eerste pas was er ook in 3 dagen. Maar bunq wil nu dat ik wacht tot na het weekend om dan weer een vervanger van de vervanger te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Janet_ schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:46:
Mijn eerste pas was er ook in 3 dagen. Maar bunq wil nu dat ik wacht tot na het weekend om dan weer een vervanger van de vervanger te bestellen.
Het verbaast mij dat ze de passen nog steeds niet aangetekend verzenden. De laatste tijd zie je zo veel berichten van passen die niet arriveren. Overigens kreeg ik laatste van ABN AMRO ook een nieuwe pas binnen, eveneens via de normale post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:48

NoUser

For Real ?

Waarom zouden ze extra kosten maken, als je de pas toch moet activeren in de app ?

Nog twee één geen bunq pack plaats à €5 over.
Graag per DM bij interesse.

We zitten vol

[ Voor 40% gewijzigd door NoUser op 28-03-2019 17:18 ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
TheFirepit schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:04:
Ik heb ook getwijfeld over de overstap naar Bunq, maar dat gaan we nog niet doen. Het grootste gemis vind ik het niet aanwezig zijn van een en/of account. Hierdoor zouden we bij een overstap 16 euro in de maand kwijt zijn (ten opzichte van bijvoorbeeld 5 euro in de maand bij Knab) en dat vind ik te veel.
Ik heb echte en/of rekeningen, 2 zelfs bij Bunq Free samen met partner die ook Bunq Free heeft. We hebben beide wel Bunq van het eerste uur. Misschien maakt dat het verschil. Het zijn beide echte CJ en/of rekeningen. Betaal er niks voor.
oohh schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Bij bunq is er wel wat soortgelijks mogelijk. Je partner kan een gratis account openen en je kunt deze via een connect linken aan haar account. Dit is geen echte en/of account, maar het werkt wel vergelijkbaar.
Ehh nee, een connected Bunq rekening werkt juist helemaal niet vergelijkbaar. Er is 1 eigenaar en 1 gast. Wat de gast erop zet is gewoon van de eigenaar en die kan ten allen tijde de gast blokkeren of de limiet veranderen. Ook kan de gast geen incasso's (automatisch) accepteren of de auto limiet daarvan wijzigen. De rekening staat helemaal niet op naam van de gast dus die kan er ook niets mee bij instanties. Vergis je niet, zeker als je samen met je partner dit als en/of wil gebruiken. Het is absoluut geen en/of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
NoUser schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:16:
Waarom zouden ze extra kosten maken, als je de pas toch moet activeren in de app ?
Dat passen zoek raken is vervelend maar wordt opgelost doordat een nieuwe pas wordt gestuurd. Maar helaas ken ik ook mensen waarbij pas nummer 2 en 3 ook niet gearriveerd zijn.

Banken zoals N26 en Revolut hebben de mogelijkheid om een kaart via een koerier te bestellen. Daar betaal je dan vaak een kleine bijdrage voor maar het is wel een mooie optie voor mensen die de pas snel willen ontvangen of zekerheid willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Sja bij bunq heb je gewoon altijd al 3 passen, het moet wel heel gek lopen wil je die alle 3 tegelijk kwijtraken he? Daar kan geen koerier tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 21:33

TheFirepit

Vuurbal

Jazco2nd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 04:19:
[...]

Ik heb echte en/of rekeningen, 2 zelfs bij Bunq Free samen met partner die ook Bunq Free heeft. We hebben beide wel Bunq van het eerste uur. Misschien maakt dat het verschil. Het zijn beide echte CJ en/of rekeningen. Betaal er niks voor.
Maar je hebt er dan geen pinpas bij toch? Die krijg je alleen vanaf de premium optie dacht ik. Zonder pinpas schiet het ook niet echt op... En kennelijk mag je een pas niet delen met iemand anders, dus één premium en één free account lost het dan ook niet op.

Daarnaast mis ik bij de grootbank alternatieven toch ook wel de mogelijkheid voor het openen van een kinderrekening.

[ Voor 8% gewijzigd door TheFirepit op 28-03-2019 10:30 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 21:10
Iemand nog plek voor mij in een pack?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
mcDavid schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:11:
Sja bij bunq heb je gewoon altijd al 3 passen, het moet wel heel gek lopen wil je die alle 3 tegelijk kwijtraken he? Daar kan geen koerier tegenop.
Zie mijn topic bij together. Ik had een master en maestro besteld. Alleen de maestro kwam aan. Toen na 14 dagen de vervangende MasterCard en een extra maestro besteld. Beiden zijn niet aangekomen. Nu moet ik tot na het weekend wachten (15 dagen) en maandag weer opnieuw bestellen.

Alleen de eerste maestro kon ik terugzien in de Postnl app , de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
TheFirepit schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:25:
[...]

Maar je hebt er dan geen pinpas bij toch? Die krijg je alleen vanaf de premium optie dacht ik. Zonder pinpas schiet het ook niet echt op... En kennelijk mag je een pas niet delen met iemand anders, dus één premium en één free account lost het dan ook niet op.

Daarnaast mis ik bij de grootbank alternatieven toch ook wel de mogelijkheid voor het openen van een kinderrekening.
Ik heb geen idee hoe Bunq Free werkt als je deze nu afsluit. We hebben allebei een pas, die kan je natuurlijk koppelen aan elke Bunq rekening dus ook de En/Of rekeningen.
Maar we doen beide niet aan pasgebruik bij Bunq. Dat kost namelijk €0.04 per transactie.
Voor pasgebruik heb ik Revolut en N26 (tot nu toe N26 vooral omdat Revolut voorheen geen Maestro bood, tegenwoordig wel). De Bunq passen liggen in een doosje in een la. Al heel lang.

Ik hevel maandelijks (ingepland) en soms ad hoc een bedrag over vanaf Bunq voor het pasgebruik.

Zo blijft Bunq Free echt Free voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:29

RnB

Ik lees her en der dat het nog steeds mogelijk is/zou moeten zijn om Apple Pay te activeren met een Bunq pas. Echter krijg ik het zelf niet aan de praat.

Wanneer ik het welbekende stappenplan volg, krijg ik foutmeldingen zodra ik mijn land en postcode wijzig:
Something went wrong
We failed to update your user information:

The request signature is invalid.
Probeer ik mijn (digitale) pas toe te voegen in mijn Wallet, krijg ik de melding dat de Issuer de betaalmethode (Apple Pay) nog niet accepteert.

Tips om Apple Pay alsnog werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

RnB schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:10:
Ik lees her en der dat het nog steeds mogelijk is/zou moeten zijn om Apple Pay te activeren met een Bunq pas. Echter krijg ik het zelf niet aan de praat.

Wanneer ik het welbekende stappenplan volg, krijg ik foutmeldingen zodra ik mijn land en postcode wijzig:

[...]

Probeer ik mijn (digitale) pas toe te voegen in mijn Wallet, krijg ik de melding dat de Issuer de betaalmethode (Apple Pay) nog niet accepteert.

Er staat een redelijk uitgebreide tut online.
https://bunq.love/nl/faq-nl/apple-pay/

Vandaag aangemeld en het werkt :)

Althans, op de iPhone, de AW accepteert de pas niet :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 14:09
Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Op de AW ook de regio nog apart aangepast?

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Mitssz schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Op de AW ook de regio nog apart aangepast?
Jip, pas is wel geaccepteerd nu maar kan niet verifiëren :+

Hij geeft de melding dat ik contact op moet nemen met support hiervoor.
Heb ze dus een berichtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Die had ik inderdaad gevonden, maar ik krijg het niet voor elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DUdwrt59Pu7AaYxZSt5FhMNS/thumb.jpg

Ik lees wel dat alleen de Mastercard van Bunq in Italië geactiveerd kan worden in Apple Pay.
Wat voor pas heb jij succesvol toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

RnB schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:37:
[...]

Die had ik inderdaad gevonden, maar ik krijg het niet voor elkaar:

[Afbeelding]

Ik lees wel dat alleen de Mastercard van Bunq in Italië geactiveerd kan worden in Apple Pay.
Wat voor pas heb jij succesvol toegevoegd?
Maestro kaart van Bunq :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ok, dan wacht ik even op mijn Maestro kaart.
Ik heb het geprobeerd met mijn digitale kaart, maar dat lijkt dan niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:10:

[...]

Als je dat hebt, gebruik dan een oudere versie van bunq desktop, daar werkt het wel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Held!

Met een oude versie heb ik het inderdaad voor elkaar gekregen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dinsdag met Bunq begonnen voor Apple Pay. Vandaag de passen in huis.

Had ik niet verwacht door al de berichten over lange leveringen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:06
Ik gebruik bunq enkel nog voor Apple Pay. Bunq mijn hoofdrekening maken lijkt me geen goed idee. Ik was gister ook nog even bij mijn belastingman. Die kende bunq ook en wist ook van de verliezen van bunq. “Je geld op een bank zetten die verlies maakt is zeker niet handig”, gaf hij mij mee.

Daarnaast zie ik sterke overeenkomsten tussen bunq en N26. Ik las dit verhaal over N26 en vraag me af in hoeverre bunq dergelijke beveiliging op orde heeft.

https://www.welt.de/wirts...-axel-seitz-phishing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dennisweb schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:13:
Ik gebruik bunq enkel nog voor Apple Pay. Bunq mijn hoofdrekening maken lijkt me geen goed idee. Ik was gister ook nog even bij mijn belastingman. Die kende bunq ook en wist ook van de verliezen van bunq. “Je geld op een bank zetten die verlies maakt is zeker niet handig”, gaf hij mij mee.

Daarnaast zie ik sterke overeenkomsten tussen bunq en N26. Ik las dit verhaal over N26 en vraag me af in hoeverre bunq dergelijke beveiliging op orde heeft.

Zolang je niet over de € 100k gaat is er niet zoveel aan de hand toch? De overheid staat daar garant voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Maar levert wel gedoe op voor je je geld hebt, dus dat is ook niet zaligmakend.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:31
Ja inderdaad, voordat je weer over je geld kunt beschikken ben je zo paar maanden verder. Mijn spaargeld zet ik daarom ook niet op bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
Ik heb in mijn pack een plekje vrij voor een Tweaker. Wie wil?Stuur DM bij interesse.

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 29-03-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Hmmbob @Ping83 ja ok, ik heb ook nog wel wat achter de hand, maar bunq al meer dan een jaar als enige primaire rekening en zeer tevreden.

Heb er ook wel redelijk vertrouwen in nog. Zal toch eens nadenken over een backupstrategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
Ik persoonlijk zou niet volledig over gaan naar bunq maar dat ieder zijn keuze natuurlijk. Het feit dat ze altijd al verlies draaien en nu opeens rente gaan geven op je geld zit mij niet zo lekker. Het rente gaan geven lijkt er bij mij op dat ze kapitaal willen vergaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Ping83 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:11:
Ik persoonlijk zou niet volledig over gaan naar bunq maar dat ieder zijn keuze natuurlijk. Het feit dat ze altijd al verlies draaien en nu opeens rente gaan geven op je geld zit mij niet zo lekker. Het rente gaan geven lijkt er bij mij op dat ze kapitaal willen vergaren.
Dat lijkt me stug. Als dat de insteek was, hadden ze niet zo'n laag maximum gesteld lijkt me. Als je het mij vraagt is eerder het omgekeerde waar: dat ze inmiddels dusdanig veel kapitaal beheren dat het niet meer uit kan om alles tegen negatieve rentes weg te blijven zetten. En ze dus een oplossing gezocht hebben waar zowel hun klanten als zijzelf beter van worden. Met nog steeds alle keuzevrijheid.

Bovendien, kapitaal vergaren is precies wat alle andere banken al 100 jaar doen, en bovendien hun volledige businessmodel op baseren. Dat is bij bunq (als enige) nog steeds niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
mcDavid schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:40:
[...]

Dat lijkt me stug. Als dat de insteek was, hadden ze niet zo'n laag maximum gesteld lijkt me. Als je het mij vraagt is eerder het omgekeerde waar: dat ze inmiddels dusdanig veel kapitaal beheren dat het niet meer uit kan om alles tegen negatieve rentes weg te blijven zetten. En ze dus een oplossing gezocht hebben waar zowel hun klanten als zijzelf beter van worden. Met nog steeds alle keuzevrijheid.

Bovendien, kapitaal vergaren is precies wat alle andere banken al 100 jaar doen, en bovendien hun volledige businessmodel op baseren. Dat is bij bunq (als enige) nog steeds niet het geval.
Ik denk dat de cijfers vies tegenvallen van bunq, dat is ook precies te reden dat ze er zo geheimzinnig over doen. Jammer, want ze hebben alles zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 21:10
zeef schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:50:
Ik heb in mijn pack een plekje vrij voor een Tweaker. Wie wil?Stuur DM bij interesse.
Je hebt een DM.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
Tnx. Nu nog twee plekken over. Uitverkocht 8)7
Dennisweb schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:13:

Zo gebruik ik bunq ook. Elke week 50 euro automatisch naar m'n bunq rekening voor AW betalingen.

[ Voor 70% gewijzigd door zeef op 29-03-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 19:42
Je hebt een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb je een bericht gedaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robv73
  • Nu online
Inmiddels is er ook een bunq app voor de iPad beschikbaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robv73
  • Nu online
bunq zal misschien nog geen groene cijfers schrijven.... Het kost tijd (en geld) om zoiets op te bouwen. Ik denk dat als bunq nog meer bekendheid krijgt...en er steeds meer functionaliteiten in komen, steeds meer mensen de overstap zullen wagen.
Heb zelf ook paar jaar de kat uit de boom gekeken en uiteindelijk in januari de volledige overstap van Rabo naar bunq gedaan... Nog geen moment spijt van gehad.
Tamerciaga schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat de cijfers vies tegenvallen van bunq, dat is ook precies te reden dat ze er zo geheimzinnig over doen. Jammer, want ze hebben alles zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

robv73 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:40:
Inmiddels is er ook een bunq app voor de iPad beschikbaar...
Fijn dat de bunq-app nu compatibel is met de iPad ja, ik ga soon weer een iPad halen en vond het bijzonder jammer dat ik naar een lelijk opgerekt beeld zat te turen, terwijl mobiel bankieren ook met je tablet is imho ;)
Voor de liefhebbers: https://together.bunq.com...ducing-bunq-for-your-ipad

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
robv73 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:46:
bunq zal misschien nog geen groene cijfers schrijven.... Het kost tijd (en geld) om zoiets op te bouwen. Ik denk dat als bunq nog meer bekendheid krijgt...en er steeds meer functionaliteiten in komen, steeds meer mensen de overstap zullen wagen.
Heb zelf ook paar jaar de kat uit de boom gekeken en uiteindelijk in januari de volledige overstap van Rabo naar bunq gedaan... Nog geen moment spijt van gehad.

[...]
Absoluut, hoor, Rob! Maar ik ben ook pas een nieuwe klant van bunq, dus het heeft uiteraard ook tijd nodig om het volledig te vertrouwen. Ik geloof er heilig in dat alle banken over twintig jaar net als bunq geen fysieke filialen meer hebben. Die kant gaan we toch op. Wellicht dat bunq (mag ik toch wel hopen) dan inmiddels ook groene cijfers schrijft. Bunq is zeker een pionier in wat nog komen gaat.

Ik ben zeker niet negatief betreft bunq. Maar ergens ben ik ook opgegroeid met de idee dat je even naar binnen kan lopen om wat te vragen. Bij bunq is de 24/7 support wel echt een voordeel. Maar naar een filiaal gaan heeft voor nu wel iets persoonlijks.

Er zitten ook nog een aantal dingen in mijn eigen mindset niet goed:

- Ik pin nog steeds geregeld geld bij een geldautomaat. Ik heb altijd een paar tientjes in de portemonnee voor de zaterdagmarkt. Slechts een enkeling heeft een pinautomaat daar. De rest raadt je aan naar de bijliggende supermarkt te gaan. Daar moet je dan 50 of 100 euro pinnen aan de kassa. Iets anders is niet mogelijk. Die controle wil ik zelf houden. Bij bunq mag je maar vijf keer pinnen en kun je geen geld storten zonder fors voor de transactiekosten te betalen.

- Ik heb het gevoel dat als ik cash geld uitgeef, ik bewuster van het geld ben dan als alles digitaal gaat. De push notificaties helpen wel al een beetje :)

- Kleinere banken vertrouw ik nog niet. Dat ligt aan mijzelf en zal in de toekomst vast veranderen. De verhalen rondom N26 zetten me extra op scherp.

Al met al besef ik ook wel dat het deels aan mijn eigen mindset ligt. Ik stap zelfs over van ABN naar ING omdat ABN het kantoor hier geschrapt heeft en het gepresteerd heeft de enige twee automaten in het dorp tegelijk buiten gebruik te stellen. De communicatie gaat per telefoon en social media ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Even een update voor de passen die niet aankomen. Morgen is het dag 14 van de tweede set. Bunq wil dat ik wacht tot woensdag en dan weer een nieuwe set bestellen omdat ze erin geloven dat se set komt. En dat ik geduld moet hebben. Elke keer weer. Please have patience blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Janet_ schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:04:
En dat ik geduld moet hebben. Elke keer weer. Please have patience blablabla.
Elke pas die ik besteld heb was binnen 3 werkdagen in huis. Ik kan mij daarom niet voorstellen dat het zo lang moet duren. Heb je eerder wel een Bunq pas ontvangen?

Hebben meer mensen soms problemen om support iets duidelijk te maken? Ik stuurde gisteren melding van een bug in het Nederlands en krijg vervolgens een reactie waarbij volgens mij Google Translate wordt gebruikt. Je merkt echter dat de melding niet volledig overkomt want er worden irrelevante vragen gesteld en het duurt erg lang voordat het kwartje valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Timmy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Elke pas die ik besteld heb was binnen 3 werkdagen in huis. Ik kan mij daarom niet voorstellen dat het zo lang moet duren. Heb je eerder wel een Bunq pas ontvangen?

Hebben meer mensen soms problemen om support iets duidelijk te maken? Ik stuurde gisteren melding van een bug in het Nederlands en krijg vervolgens een reactie waarbij volgens mij Google Translate wordt gebruikt. Je merkt echter dat de melding niet volledig overkomt want er worden irrelevante vragen gesteld en het duurt erg lang voordat het kwartje valt.
De eerste keer had ik meteen een Maestro en MasterCard besteld. Alleen de maestro kwam aan. Op advies 14 dagen gewacht, en toen de vervangende MasterCard en alvast voor de zekerheid een extra Maestro, mocht er wat gebeuren met de huidige. De 2 passen zijn niet aangekomen. Dus in totaal 4 passen en 1 is aangekomen. Ik kon die pas overigens wel zien in mijn post van Postnl. Maar volgens iemand op het together forum stelt dat niks voor omdat bij hem vaak stukken ontbraken.

Ik baal bij support dat ik bij elk contact het hele verhaal opnieuw moet vertellen. Verder geen vertalingsproblemrn.

[ Voor 5% gewijzigd door Janet_ op 30-03-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Wie heeft er voor deze ultra betrouwbare (zie V&A) tweaker nog een plekje vrij in zijn of haar Pack?
Ik heb het nu sinds december, en het bevalt wel!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15

mwa

Timmy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Ja, ik. Ik weiger dan ook in het Engels over te gaan bij een Nederlandse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Janet_ schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:05:
Ik kon die pas overigens wel zien in mijn post van Postnl. Maar volgens iemand op het together forum stelt dat niks voor omdat bij hem vaak stukken ontbraken.
Bij mij heb ik ze nooit in jouwpost terug kunnen zien, er zat dan ook geen 3S-code op de enveloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Timmy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:52:
[...]

Bij mij heb ik ze nooit in jouwpost terug kunnen zien, er zat dan ook geen 3S-code op de enveloppen.
Hoeft ook niet met een 3s code. Je kan je gewone post ook zien in de app. Moet je je wel even voor aanmelden via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Laatst online: 30-06-2024
Mijn Bunq pas zou de 27e geleverd worden.. ik geef het nog een paar dagen voor ik support benader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 09:03
Ondertussen is de eerste rente ontvangen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 18:16

YRH

Iemand die toevallig een plekje over heeft in een Bunq pack, zou graag joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:50
Hier ook 0,57 euro aan rente mogen ontvangen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Zijn hier nog mensen die een mooie app hebben voor het inzichtelijk maken van de financiën met de Oauth verbinding. Heb meerdere rekeningen en budgetteer ook, maar zie graag een overzichtje in een app. Ik weet dat ABN AMRO Grip heeft. Deze app wil echter direct een API verbinding hebben waar ik een beetje huiverig voor ben. Laat t weten als je iets weet :), wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mensen nu écht bunq als hoofdrekening gebruiken. Ik weet dat @JackSparrow dat doet. Wie doet dat nog meer? En waarom?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het grootste deel van de gebruikers bunq maar gedeeltelijk gebruikt vanwege Apple Pay.

Zelf val ik in die laatste categorie. Ben wel eens benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik ben er zo een :w

Waarom, vraag je? Ik ben de combinatie van gebruiksgemak, controle, en real-time notifications nog bij geen enkele bank tegengekomen. En dat vind ik persoonlijk de € 5 per maand meer dan waard.

Apple Pay is inderdaad leuk, maar ik gebruikte bunq al als hoofdrekening voordat dit beschikbaar was. Idem met rente, leuk, maar niet de reden waarom ik bij bunq zit.

Vroeger had ik naast bunq ook N26/Revolut voor niet-Euro betalingen, maar sinds ZeroFX beschikbaar is heb ik die ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:50
Ik ben zelf ook al een paar jaar volledig over naar Bunq. Sinds een paar maanden ook in een pack voor Apple pay. Hiervoor het euro abonnement gehad en daarvoor nog de 4 cent per pin transactie meegemaakt.

Het aan kunnen maken van verschillende rekeningen heb ik altijd handig gevonden. Net als de notificaties bij afschrijvingen etc.

De app vind ik ook super fijn. Zou echt geen andere bank meer hoeven naast bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@Zr40 Mag ik er eens met jou over DM’en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik gebruik t al zeker 1,5 jaar als hoofdrekening. Heb geen andere bank meer! Heerlijk

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
DennusB schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:17:
Ik gebruik t al zeker 1,5 jaar als hoofdrekening. Heb geen andere bank meer! Heerlijk
Een gekke vraag, maar buiten Apple Pay en de topman, wat is er anders aan bunq dan aan ING? Ik probeer het even te begrijpen.

Heb zelf ook bunq, maar heb nog steeds koudwatervrees :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Dennisweb schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:38:
[...]

Een gekke vraag, maar buiten Apple Pay en de topman, wat is er anders aan bunq dan aan ING? Ik probeer het even te begrijpen.

Heb zelf ook bunq, maar heb nog steeds koudwatervrees :'(
Die vraag wordt gelukkig maar iedere twee weken herhaald, ofzo.
Discussie over & Ervaringen met bunq=

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 01-04-2019 22:51 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Pack member gezocht! 1 plek vrij DM mij.
Dennisweb schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:39:
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mensen nu écht bunq als hoofdrekening gebruiken. Ik weet dat @JackSparrow dat doet. Wie doet dat nog meer? En waarom?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het grootste deel van de gebruikers bunq maar gedeeltelijk gebruikt vanwege Apple Pay.

Zelf val ik in die laatste categorie. Ben wel eens benieuwd :)
Ik sinds december 2018. Notificaties, ZeroFX (wat mij echt al tientallen euro’s heeft bespaard) maar vooral het gebruiksgemak. bunq maakt het voor mij leuk om met geldzaken bezig te zijn. Zoiets simpels als Virtuele Passen, waarom heeft een andere bank hier nog nooit over nagedacht (voor mijn gevoel)? Daarnaast; via Connect iemand slechts leesrechten kunnen geven tot een rekening is ook handig.

Ik vind het die hele 5 euro’s per maand meer dan waard. Heb ING ernaast voor een CC maar die gebruik ik amper.

[ Voor 2% gewijzigd door JDFS op 01-04-2019 23:17 . Reden: Pack member gezocht! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ah ja. Ik ben zo iemand die maar 2 privérekeningen heeft. Ik heb ook maar 2 privépassen. De meerwaarde van 25 rekeningen hebben zie ik niet zo. Het grootste nadeel van bunq vind ik toch wel het bevriezen van rekeningen zonder reden.

Wellicht ooit een keer. Voor nu houd ik het bij een paar tientjes.

[ Voor 96% gewijzigd door Dennisweb op 01-04-2019 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ja, dat had ik voorheen ook bij ING, maar nu bij bunq:
- Algemeen;
- Boodschappen;
- Salaris / inkomsten;
- Vaste lasten;
- Pack gedeelde rekening;
- Diverse spaardoelen.

Zo heerlijk dat al mijn vaste lasten vanaf 1 vaste rekening worden voldaan. Geeft mij zoveel meer inzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
JDFS schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:19:
Ja, dat had ik voorheen ook bij ING, maar nu bij bunq:
- Algemeen;
- Boodschappen;
- Salaris / inkomsten;
- Vaste lasten;
- Pack gedeelde rekening;
- Diverse spaardoelen.

Zo heerlijk dat al mijn vaste lasten vanaf 1 vaste rekening worden voldaan. Geeft mij zoveel meer inzicht!
@JDFS Trekt ING je creditcard niet in, aangezien je inkomen niet op je ING binnenkomt? Ik moet zelfs bij boekingen vanaf mijn bedrijf overal ‘Salaris’ bij gaan zetten, omdat ik anders geen creditcard krijg.

Voor de goede orde: ik ben net afgestudeerd sinds afgelopen juni. Sindsdien heb ik duizenden euro’s met mijn bedrijf verdiend, wat meer dan 650 euro per maand is. Maar zij kijken over 12 maanden, wat de verhouding scheef trekt. Een creditcard bij MasterCard o.i.d. gaat ook niet lukken met een bedrijf waar ik pas acht maanden fulltime aan werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:00

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Oplossing is simpel; weg met die witwasbank en een CC nemen bij een derde partij nemen zoals de ANWB.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:25:
[...]

@JDFS Trekt ING je creditcard niet in, aangezien je inkomen niet op je ING binnenkomt? Ik moet zelfs bij boekingen vanaf mijn bedrijf overal ‘Salaris’ bij gaan zetten, omdat ik anders geen creditcard krijg.

Voor de goede orde: ik ben net afgestudeerd sinds afgelopen juni. Sindsdien heb ik duizenden euro’s met mijn bedrijf verdiend, wat meer dan 650 euro per maand is. Maar zij kijken over 12 maanden, wat de verhouding scheef trekt. Een creditcard bij MasterCard o.i.d. gaat ook niet lukken met een bedrijf waar ik pas acht maanden fulltime aan werk.
Nope, speelt misschien ook mee dat ik een studenten CC heb en al een jaar of 15 bij ING zit. Mijn CC kost me 12,50 per jaar, kan er nog maximaal 3 jaar gebruik van maken en dan terug naar de normale CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dennisweb schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:39:
Ja, ik. En waarom niet?

Zoek maar even reacties van mij in dit topic, met de zoekbalk bovenin, want ik heb deze vraag afgelopen maand volgens mij al 3x beantwoord.
Edit: bijvoorbeeld hier: mcDavid in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

[ Voor 10% gewijzigd door mcDavid op 02-04-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:09

Nicap

Tsssk....

Ik ook. En waarom niet? Het is een bank!

Kom van de Rabo af en het bevalt me prima bij bunq. Zoals velen hierboven al noemen wat de reden is.

En het commentaar op het bevriezen van rekeningen vind ik ook een beetje overtrokken. Het is in in korte periode gebeurd dat enkele rekeningen kort zijn geblokkeerd. Wat waarschijnlijk te maken heeft met een te strak filter of verkeerd ingesteld filter op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op Monday 1 April 2019 @ 23:17:
Ah ja. Ik ben zo iemand die maar 2 privérekeningen heeft. Ik heb ook maar 2 privépassen. De meerwaarde van 25 rekeningen hebben zie ik niet zo. Het grootste nadeel van bunq vind ik toch wel het bevriezen van rekeningen zonder reden.

Wellicht ooit een keer. Voor nu houd ik het bij een paar tientjes.
Als je 'gewone' betalingen doet en niet een rekening opent om vervolgens in de bitcoins te gaan (en hem alleen daarvoor gebruikt) zou ik me geen zorgen maken. Volgens mij zijn er geen gevallen bekend van mensen met 'normaal' betaalgedrag waarbij de rekening wordt bevroren. Ik maak me er in ieder geval geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 23:00

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik gebruik het ook als voltijd rekening, bevalt prima. Ik zie niet in waarom het niet zou werken. Enige echte nadeel van bunq zou ik het gebrek aan een echte creditcard vinden (hoewel je met de MasterCard ook al een heel eind komt).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben ook volledig overgestapt maar heb nog wel een ICS creditcard. Ik weet niet zeker of the bunq Mastercard het in bijvoorbeeld Amerika goed doet als je een hotel oid moet boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

edit: dubbel

[ Voor 90% gewijzigd door kazuka op 02-04-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
JackSparrow schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:23:
[...]

Als je 'gewone' betalingen doet en niet een rekening opent om vervolgens in de bitcoins te gaan (en hem alleen daarvoor gebruikt) zou ik me geen zorgen maken. Volgens mij zijn er geen gevallen bekend van mensen met 'normaal' betaalgedrag waarbij de rekening wordt bevroren. Ik maak me er in ieder geval geen zorgen over.
Bij mij al meerdere keren geblokkeerd. Blijkbaar is dat dus niet normaal. Compliance geeft dan geen reden en deblokkeert de zooi weer. Dat kan niet iedere keer zo. Ze nemen ook geen contact met me op, moet je zelf maar achter komen.

Daarom ben ik nog even voorzichtig O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Dennisweb schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:46:
Bij mij al meerdere keren geblokkeerd. Blijkbaar is dat dus niet normaal. Compliance geeft dan geen reden en deblokkeert de zooi weer. Dat kan niet iedere keer zo. Ze nemen ook geen contact met me op, moet je zelf maar achter komen.
Je bent helaas niet de enige. Onlangs is mijn account voor de tweede maal geblokkeerd, dit maal voor slechts 4 uur maar erg vervelend. Ik was bezig met het overzetten van een paar incasso's en moest bij deze partijen via iDEAL een verificatiebetaling van 1 cent uitvoeren. Na de tweede was ik de pineut.

Dat een account automatisch geblokkeerd wordt vind ik vervelend maar wel begrijpelijk. Wat ik echter jammer vind is dat ik nooit een uitleg, noch een verontschuldiging heb ontvangen. De servicedesk blijft vaag over dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op Tuesday 2 April 2019 @ 14:46:
[...]

Daarom ben ik nog even voorzichtig O-)
Ik zou om eerlijk te zijn wel uitleg eisen als je niet vreemds doet. Er zwerft op het internet wel een e-mailadres van de compliance afdeling rond...dan kun je ze rechtstreeks benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Timmy schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:07:
[...]

Je bent helaas niet de enige. Onlangs is mijn account voor de tweede maal geblokkeerd, dit maal voor slechts 4 uur maar erg vervelend. Ik was bezig met het overzetten van een paar incasso's en moest bij deze partijen via iDEAL een verificatiebetaling van 1 cent uitvoeren. Na de tweede was ik de pineut.

Dat een account automatisch geblokkeerd wordt vind ik vervelend maar wel begrijpelijk. Wat ik echter jammer vind is dat ik nooit een uitleg, noch een verontschuldiging heb ontvangen. De servicedesk blijft vaag over dit alles.
Het ging bij mij ook fout met de 1 cent-betalingen. Blijkbaar zit daar dus een probleem, al snap ik niet helemaal waarom.

@JackSparrow: De Compliance-afdeling geeft je nooit een reden. Dat willen ze gewoon niet. Ze zeggen enkel of je klant bij bunq blijft of dat je eruit gegooid wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nogal wiedes dat compliance niet zegt op welke criteria hun filters triggeren, dat maakt het voor mogelijke frauders wel érg makkelijk om er omheen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
TommyboyNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:33:
Nogal wiedes dat compliance niet zegt op welke criteria hun filters triggeren, dat maakt het voor mogelijke frauders wel érg makkelijk om er omheen te werken.
Mij best. En aangezien het toch allemaal fraudeurs zijn hoef je ze ook niet even op de hoogte te stellen dat de bankrekening geblokkeerd is? Ik vind het niet erg dat ze zo voorzichtig zijn, maar dan vind ik het wel de bedoeling dat ze - net als elke andere bank - even een berichtje sturen dat het betaalgedrag in onderzoek is.

Verder valt me op dat het vooral bij verificatiebetalingen voorkomt. Alleen zie ik daar de logica nog niet achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
Wellicht is dit wat ze willen voorkomen?

https://opgelicht.avrotro...artikel/de-een-cent-truc/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Hnnn. Dat zou inderdaad kunnen. Ik weet dat er nep-Tikkies etc. zijn, maar wist niet dat de transactie dan ook echt slaagt.

Bunq is natuurlijk sowieso een bank die veel oplichters aantrekt. In dat licht snap ik het wel. :)

Edit: Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt. Ik ben ook over op bunq en houd de bestaande ABN als backup en creditcard. Bedankt dat jullie mijn gezeur hebben beantwoord. Jullie hebben mijn bedenkingen wel echt weggenomen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisweb op 03-04-2019 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik heb m'n account nu compleet geloof ik qua wat ik wil hebben aan functies. Virtuele Maestro (voor in Apple Pay) was een van de laatste dingen die ik moest hebben om iets meer zaken naar bunq over te zetten (al had ik er graag 2 gehad, maar helaas :P 1 is de max. Maar mag al blij zijn dat dat gelukt is!) Al blijft nog altijd het grootste probleem dat er geen redelijke manier is om je passen te blokkeren via iets anders dan de app. (Via een browser of geautomatiseerd telefoonsysteem). Sowieso dat er geen browser omgeving is staat me tegen. Zolang dat er niet is ga ik hoe dan ook niet volledig over naar bunq met de belangrijkste zaken.
JDFS schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:16:
ZeroFX (wat mij echt al tientallen euro’s heeft bespaard)
Die hoor ik vaker. Maar baseer je dat op de informatie die de bunq app geeft over wat je bespaard zou hebben, of heb je dat werkelijk een keer vergeleken? :) Ben ik wel benieuwd naar. Ik heb ook een aantal ZeroFX transacties gehad en dan verschijnt er wat ik bespaard zou hebben. Maar dat kan die app wel leuk zeggen, maar is het in de praktijk ook werkelijk zo? En hoe controleer je dat/vergeleken met wat?
TommyboyNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:33:
Aan de andere kant, als je steeds geblokkeerd wordt wil je wel weten waarom in godsnaam en mag je wel een uitleg verwachten. Is het nou één tikje, duurt het een paar minuten en klaar - je kunt verder: d'accord. Maar ik zou ook pissig worden en willen weten wat er aan de hand is als je rekening weer dagenlang ontoegankelijk is in afwachting van een reactie. :P
JackSparrow schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:23:
Als je 'gewone' betalingen doet en niet een rekening opent om vervolgens in de bitcoins te gaan (en hem alleen daarvoor gebruikt) zou ik me geen zorgen maken.
Funny you should mention that, want bunq is de hoofdpartner van bl3p. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

‘Hoofdpartner’ klinkt groots, maar volgens mij bedoelen ze daar bij bl3p alleen dat ze een zakelijke rekening hebben bij bunq en ze gebruik maken van de API om technische mogelijkheden te hebben die bij andere banken niet mogelijk zijn. Daarnaast geloof ik ook dat ze duidelijke afspraken hebben gemaakt (of hebben moeten maken) met Compliance, juist omdat ze handel in bitcoin faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
1 bunq Pack plek over! DM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nieuw vanuit bunq, het joint membership: https://together.bunq.com...t-our-newest-membership/2

[ Voor 21% gewijzigd door Rub147 op 04-04-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 16:28
Hier zat ik op te wachten! Ik kan alleen die optie niet vinden in mijn app...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Downloads schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:44:
Zijn hier nog mensen die een mooie app hebben voor het inzichtelijk maken van de financiën met de Oauth verbinding. Heb meerdere rekeningen en budgetteer ook, maar zie graag een overzichtje in een app. Ik weet dat ABN AMRO Grip heeft. Deze app wil echter direct een API verbinding hebben waar ik een beetje huiverig voor ben. Laat t weten als je iets weet :), wordt gewaardeerd!
Firefly III werkt iig met bunq, kan ook via importeren van files als je dat prettiger vindt :) Wordt door een Tweaker gemaakt, is ook een topic voor zelfs.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Huh, wat is daar het voordeel van dan? Voor €10 (2x €5) in een pack heb je allebei 25 rekeningen en 3 passen. Deze is €9,99, maar dan heb je gedeeld max 25 rekeningen en max 3 passen in totaal (wel elk 5 online passen) en wat andere vaagheden. Voor die ene cent extra kan je dan veel en veel beter in een Pack gaan zitten? :P

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 04-04-2019 11:37 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
WhatsappHack schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:36:
[...]

Huh, wat is daar het voordeel van dan? Voor €10 (2x €5) in een pack heb je allebei 25 rekeningen en 3 passen. Deze is €9,99, maar dan heb je gedeeld max 25 rekeningen en max 3 passen in totaal (wel elk 5 online passen) en wat andere vaagheden. Voor die ene cent extra kan je dan veel en veel beter in een Pack gaan zitten? :P
Moet je wel een pack kunnen vinden, of erin willen stappen. Dit is net een stapje eenvouwdiger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
WhatsappHack schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:36:
[...]

Als je geen zin hebt in een pack (met onbekenden) maar wel een partner hebt die een eigen pasje wil om boodschappen mee te doen, dan is dit anders een prima uitkomst! Volgens mij zaten heel veel mensen hier ontzettend hard op te wachten.
Ik heb de 'mazzel' dat mijn vriendin nog zo'n oud pasje van 4ct per transactie heeft, anders had ik misschien wel zo'n joint genomen en uit mijn pack gestapt. Maar voor nu is een pack handiger idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@mcDavid Blijft wel stervensduur dan. In een pack zitten, free aanmaken voor de ander en dan een pasje uitlenen (even support vragen) blijft goedkoper. Heck, zelfs zonder het hoofdaccount in de pack is dat nog €2 goedkoper. Voor 2 personen is het imho gewoon wederom een nogal half-assed oplossing, kiezen tussen twee kwaden. Maar goed, het zoú in sommige gevallen een oplossing kunnen bieden.

Maarrrrrr. Er is een ander dingetje dat het wél voordelig kan maken. Het is blijkbaar niet gelimiteerd tot twee personen, ik dacht eerst van wel. Al deel je de account met 10 man dan kan dat nog. Dán kan het inderdaad zeer interessant worden. :) Goed, er zijn maar 3 fysieke passen, maar met wat creativiteit kun je daar een heel eind mee komen dankzij Tap&Pay en Apple Pay. Vooral voor studenten zie ik er wel wat voordelen in. Met z’n 3en is het dan €3,33 per persoon, valt mee. (Al zal een slimme student wss alsnog gewoon één rekening ad €5 in Pack aanmaken en, stiekem of niet, de passen delen om zo maar €1,67 pp te betalen :P )

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 04-04-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ja maar met die eerste constructie heb je ten eerste het "probleem" dat het pasje niet op je eigen naam staat, en ten tweede dat je met een free account natuurlijk wel meer leuke features mist.

Met zo'n joint lost zich dat mooi op. Bovendien als je een gezinnetje hebt kun je ook je kinderen toevoegen, en als je meer gezinsleden hebt dan passen neem je er evt voor €2/maand een extra pasje bij. Heb je een top betaalpakket voor je hele gezin voor 10-14 euro of zo. Dat is echt wel een hele goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 16:28
Voor zover ik begreep kan je er geen extra passen bijnemen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 20:09
Ik snap 'm ook nog niet helemaal. Je betaalt per persoon dezelfde prijs als je zou betalen in een Pack, maar je hebt 3 passen en 25 rekeningen minder. Het enige 'voordeel' is dat je niet hoeft te kloten met een Pack, maar zoals dit topic en mijn eigen ervaring bewijst, is het niet héél veel werk om een plekje in een Pack te verwerven. Daarnaast op Together gelezen dat je geen extra passen kunt aanvragen. In Nederland komt het er dan op neer dat beide Joint-houders een Maestro nemen en één van de twee een MasterCard als extraatje heeft. Of je neemt met z'n drieën een Joint-membership en neemt alle drie een Maestro. Maar dan ben je buiten Europa weer het haasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sandro! schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:58:
Of je neemt met z'n drieën een Joint-membership en neemt alle drie een Maestro. Maar dan ben je buiten Europa weer het haasje.
Als je niet op vakantie gaat buiten Europa is het anders nog wel interessant. Met Maestro kom je binnen Europa prima uit de voeten, en voor online heb je de online cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zr40 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:12:
[...]

Als je niet op vakantie gaat buiten Europa is het anders nog wel interessant. Met Maestro kom je binnen Europa prima uit de voeten, en voor online heb je de online cards.
Ik vraag me echt af in hoeverre dat een issue is? Ik heb voordat ik bunq had, nooit een mastercard gehad en daar ook nooit uberhaupt maar over nagedacht. Toegegeven, ik kom niet echt buiten europa, maar dan nog.

Voor online-aankopen is het handig maar idd daar heb je nu die virtuele cards voor. Voor een wereldreis zou ik gewoon een ANWB-creditcard of zo meenemen. En mocht je toch een bunq-Mastercard willen, kun je die er altijd nog bijbestellen. Zet je 'm lekker disabled zodat je er alleen voor betaalt als je 'm echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@mcDavid ik bedoel dat je met z'n drieen in een Joint membership goedkoper uit bent (3,33 per persoon) dan momenteel met een Pack. En het voldoet gewoon als je geen fysieke Mastercard of tweede Maestro nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dan zitten we op 1 lijn, dat bedoel ik ook.

Vind alleen dat verhaal dat je geen extra cards zou kunnen bestellen vaag? Waar staat dat? edit: ah, found it: https://www.bunq.com/nl/a...s_business_pricing_NL.pdf

Da's wel zuur dan. Die begrijp ik niet helemaal.

[ Voor 37% gewijzigd door mcDavid op 04-04-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Zr40 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:22:
@mcDavid ik bedoel dat je met z'n drieen in een Joint membership goedkoper uit bent (3,33 per persoon) dan momenteel met een Pack. En het voldoet gewoon als je geen fysieke Mastercard of tweede Maestro nodig hebt.
Maar heb je nog wel toegang tot een prive rekening of zijn alle rekeningen toegankelijk voor iedereen. Volgens mij weten ze dat ook nog niet bij together.

Ps; iemand plek in een pack voor mij? Zag dat ik vandaag 7,99 heb betaald. Was vergeten dat de maand al voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Janet_ schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:48:
[...]

Maar heb je nog wel toegang tot een prive rekening of zijn alle rekeningen toegankelijk voor iedereen. Volgens mij weten ze dat ook nog niet bij together.

Ps; iemand plek in een pack voor mij? Zag dat ik vandaag 7,99 heb betaald. Was vergeten dat de maand al voorbij was.
Jawel, je kunt nog steeds privé rekeningen maken of connects/joints met anderen. Het enige is dat je de limieten op passen, rekeningen, geldopnames etc deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 09:03
Ondertussen is de update (iOS) te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Laatst online: 24-09 09:50
Ik heb net via de workaround Apple Pay aangevraagd, dus Italiaanse kaart aangevraagd. De kaart staat netjes in mijn wallet echter binnen de bunq app is de pas nog doorzichtig en niet geactiveerd. Er is ook geen mogelijkheid tot activeren. Werkt apple pay nu wel of moet ik wachten tot de fysieke kaart geleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb het laatst voor elkaar gekregen om mijn online card in Apple Pay te activeren middels de welbekende Nederlandse tutorial (geen idee of ik de link mag geven, maar Google geeft het antwoord).
Let er wel op dat je een oudere versie van BunqDesktop gebruikt (0.9.0 heeft voor mij gewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Laatst online: 24-09 09:50
Net Apple pay geprobeerd. Werkt gewoon zonder enig probleem. Dus wachten op de pas is niet nodig ;)
Pagina: 1 ... 35 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"