Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op Thursday 7 March 2019 @ 21:39:
[...]

Bij Apple Pay heb ik eerder kunnen betalen met AP dan dat ik mijn fysieke kaarten binnen had. Wellicht dat er iets technisch niet met Google Pay werkt, omdat het officieel niet in Nederland ondersteund wordt? Dan denk ik dat Google misschien echt kijkt naar waar de automaat fysiek staat, terwijl Apple Pay dat niet doet.

Ik kan alleen maar voor Apple Pay spreken. Google Pay heb ik niet.
Er zijn hier toch wel mensen die Google Pay ook werkend hebben en gebruiken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGM
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03 22:34

NGM

Ja, probleemloos toegevoegd aan Google Pay (Mastercard & Meastro) en ook probleemloos gebruikt (tot nu toe alleen Maestro). Zijn dezelfde Italiaanse passen als die ik ook voor Pay gebruik.

8oq411ea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

Nicap

Tsssk....

Hier ook Google Pay met een Italiaanse maestro. Geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
En welke regio hebben de passen van @Horatius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:01
Ik zal even uitleggen wat ik heb gedaan, misschien kunnen jullie de fout ontdekken.

Ik heb mijn google account naar Italië gezet, in de google app, ik heb mijn bunq account naar Italië gezet. Ik heb mijn pas bestelt, meteen daarna mijn adres terug verandert naar Nederland in de bunq app en op 'toevoegen aan Google pay' gedrukt. Nu probleem ik hem voor een betaal terminal te houden met NFC aan maar de google pay app zegt dat het niet werkt en bunq kan ook niks doen volgens hun.

Edit: het is een MasterCard

[ Voor 3% gewijzigd door Horatius op 07-03-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Horatius schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:00:
Ik zal even uitleggen wat ik heb gedaan, misschien kunnen jullie de fout ontdekken.

Ik heb mijn google account naar Italië gezet, in de google app, ik heb mijn bunq account naar Italië gezet. Ik heb mijn pas bestelt, meteen daarna mijn adres terug verandert naar Nederland in de bunq app en op 'toevoegen aan Google pay' gedrukt. Nu probleem ik hem voor een betaal terminal te houden met NFC aan maar de google pay app zegt dat het niet werkt en bunq kan ook niks doen volgens hun.

Edit: het is een MasterCard
Dat verklaart een hoop. MasterCard wordt op een select aantal plekken in Nederland ondersteund. Maestro is het preferente betaalmiddel voor pin.

Je dient dus een Maestro kaart aan te vragen. Die MasterCard kun je dan mooi internationaal gebruiken, want in sommige landen werkt Maestro weer niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 19:24

Matszs

><>

Ik heb een Maestro kaart gekoppeld aan Google Pay, ik heb denk ik wel 20 verschillende winkels geprobeerd in omgeving Amsterdam maar nergens werd het geaccepteerd, iemand die het wel gelukt is? Bunq zei dat ze het niet ondersteunen in Nederland en na doorvragen van mijn kant over dat ik dacht dat het zou moeten werken omdat het soort van een Maestro kaart is, gaf de support medewerker zelf ook aan dat hij het niet werkend kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:44
Matszs schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 00:29:
Ik heb een Maestro kaart gekoppeld aan Google Pay, ik heb denk ik wel 20 verschillende winkels geprobeerd in omgeving Amsterdam maar nergens werd het geaccepteerd, iemand die het wel gelukt is? Bunq zei dat ze het niet ondersteunen in Nederland en na doorvragen van mijn kant over dat ik dacht dat het zou moeten werken omdat het soort van een Maestro kaart is, gaf de support medewerker zelf ook aan dat hij het niet werkend kreeg.
Hier ook een maestro pas (bunq.love methode voor een Italiaanse maestro pas,dit is heel belangrijk) deze heel makkelijk toegevoegd aan Google pay. Nergens last van. Werkt zoveel beter dan de tap en pay van bunq zelf.

NFC staat wel gewoon aan op je telefoon?
Zou zo maar kunnen dat die toevallig uit staat.

Je zou ook nog kunnen kijken of de standaard applicatie voor NFC betalingen wel Google pay is. Op mijn LG G6 staat het onder:
Instellingen > algemeen > apps & notificaties > standaard apps > tik & betalen. Hier als hoofd betaal middel Google pay en het vinkje voor prioriteit voorgrond aangezet.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs

Matszs

><>

Ja, betalen met NFC met bank apps werkt wel. Wanneer ik wil betalen herkennen de betaalautomaten ook dat ik wil betalen maar verschijnt er deze fout:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NwhIrVJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:12

mwa

Een hele stomme misschien, maar heb je de pas al een keer fysiek kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:56
Matszs schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:50:
Ja, betalen met NFC met bank apps werkt wel. Wanneer ik wil betalen herkennen de betaalautomaten ook dat ik wil betalen maar verschijnt er deze fout:

[Afbeelding]
Ik heb deze melding hier alleen bij 1 benzinepomp. Bij alle andere pinapparaten kan ik wel mobiel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
Matszs schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:50:

[Afbeelding]
Staat de standaard nfc betalingen op je Android telefoon ook op google pay? Zie mijn bericht hierboven.

Na het uitzetten van bunq tap en pay in de bunq app en het aanzetten van Google pay.
Stond bunq tap en pay nog steeds als standaard middel voor NFC betalingen aangevinkt. Dit heb ik handmatig moeten veranderen.

Misschien dat je telefoon nu toch nog een andere NFC betaal middel probeert te gebruiken die jij in de bank app uit hebt gezet. En wordt hierdoor de betaling geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
Dubbel. Excuses.

[ Voor 96% gewijzigd door wPlayNL op 08-03-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs

Matszs

><>

wPlayNL schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:39:
[...]

Staat de standaard nfc betalingen op je Android telefoon ook op google pay? Zie mijn bericht hierboven.

Na het uitzetten van bunq tap en pay in de bunq app en het aanzetten van Google pay.
Stond bunq tap en pay nog steeds als standaard middel voor NFC betalingen aangevinkt. Dit heb ik handmatig moeten veranderen.

Misschien dat je telefoon nu toch nog een andere NFC betaal middel probeert te gebruiken die jij in de bank app uit hebt gezet. En wordt hierdoor de betaling geweigerd.
Ja die staat ingesteld
mwa schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:18:
Een hele stomme misschien, maar heb je de pas al een keer fysiek kunnen gebruiken?
Dit is een goed idee! Ik heb inderdaad de pas nog niet 'fysiek' gebruikt, zal dat eens proberen!

[ Voor 18% gewijzigd door Matszs op 08-03-2019 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Zojuist een telefoontje van bunq gehad hoe mijn ervaringen na een week bunq zijn. Hele vriendelijke mensen aan de telefoon, heb ze ook eerlijk verteld wat beter kan.

Ze waardeerden het zeer. Een pluspunt voor bunq. Ik ken geen enkele andere bank die zelf om feedback komt vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Kun je via de omweg ook meerdere
Maestro passen gebruiken voor Apple Pay? Is je pas dan ook echt Italiaans (en wordt bijv. de taal van de betaalautomaat automatisch op Italiaans ingesteld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb een Italiaanse maestro in Apple Pay, met een virtuele maestro van dag 1 toen de omweg nog niet nodig was. Betaalautomaten schakelen over naar Engels wanneer ik hier mee betaal. Italiaans heb ik er nog niet op gezien maar ik ben ook nog nooit in de buurt van betaalautomaten uit Italië geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Wat @Zr40 zegt. De automaat zegt: “Thanks for your payment” op de bon of “ACCEPTED”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58
Joshua schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:26:
Kun je via de omweg ook meerdere
Maestro passen gebruiken voor Apple Pay? Is je pas dan ook echt Italiaans (en wordt bijv. de taal van de betaalautomaat automatisch op Italiaans ingesteld)?
In Duitsland wordt ik bij geldautomaten steeds in het Italiaans aangesproken, de eerste keer duurde het even voordat ik me realiseerde dat het m'n eigen schuld is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
AlexFL schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:00:
[...]

In Duitsland wordt ik bij geldautomaten steeds in het Italiaans aangesproken, de eerste keer duurde het even voordat ik me realiseerde dat het m'n eigen schuld is 8)7
Goed om te weten, dan hou ik het voor nu bij 1 kaart in Apple Pay in de hoop dat ze snel officieel in Nederland ondersteuning bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Iemand nog een pack plek over voor mijn vrouw? Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:15
mwa schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:48:
Iemand nog een pack plek over voor mijn vrouw? Merci!
Als je al met z'n tweeën bent, is het natuurlijk ook het overwegen waard om samen een bunq Pack te starten en daar twee mensen aan toe te voegen. Ik denk dat je 'm zo vol hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 12:35
Sinds vorige week ook begonnen met bunq. Apple pay werkt heerlijk. Mocht iemand nog een plek over hebben in zijn pack stuur mij dan even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Haha dat is best geinig. Ik vraag me af wat er gebeurt als je een kaart bestelt in “België”.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 09:03
[...]
Lolz, enige plek waar ik de arrivederci krijg in Nederland is bij de kledingwinkel New Yorker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Vanavond is m'n wasmachine kapot gegaan, dus ik heb gelijk een nieuwe uitgezocht en een paar winkels gevonden die hem verkopen. Uiteindelijk heb ik voor Witgoedhuis.nl gekozen. Toen ik wilde betalen bleek alleen bunq niet in de Ideal lijst te staan. Dit is voor mij nu de eerste keer ooit dat bunq niet in een Ideal lijst staat.
Ik kon gelukkig ook via overboeking betalen, maar heb ze nu maar wel een mail gestuurd om ze er over te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@Kasparov Dit kun je ook even bij bunq zelf melden via Private Matters. Zij kunnen dan wat meer druk zetten. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kasparov schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:55:
Vanavond is m'n wasmachine kapot gegaan, dus ik heb gelijk een nieuwe uitgezocht en een paar winkels gevonden die hem verkopen. Uiteindelijk heb ik voor Witgoedhuis.nl gekozen. Toen ik wilde betalen bleek alleen bunq niet in de Ideal lijst te staan. Dit is voor mij nu de eerste keer ooit dat bunq niet in een Ideal lijst staat.
Ik kon gelukkig ook via overboeking betalen, maar heb ze nu maar wel een mail gestuurd om ze er over te informeren.
In dat soort gevallen inderdaad even via Private Matters of op Together posten.

Wat je kan doen in zo'n geval is in FF of Chrome de inspector opstarten op het ABNAmro/ING/whatever element en bv ABNANL2A/INGBNL2A vervangen door BUNQNL2A en vervolgens doorgaan. Dan kan je toch iDEALen met bunq ook al staat deze niet in de lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Laatst online: 14-09 11:09
@Dennisweb @cyberde ik heb het nu ook gemeld.

Top oplossing Cyberde, dat ga ik onthouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Zelf was ik heel erg in dubio of Bunq wel of niet "vernieuwend" genoeg was om over te stappen. Maar eigenlijk begreep ik van Ali Niknam dat het niet alleen daarom gaat, maar ook om de houding die de bank heeft met jou. Ik sprak hem in mijn podcast, waar ik nog nooit "reclame" voor heb gemaakt op GoT - maar omdat ik al een tijdje dit topic volg.. Probeer ik iets terug te doen in de discussie, misschien delen sommigen mijn (oude) houding.

Als dit niet mag... Bedoel het goed :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:54
Geen idee of dit mag of niet.....maar kende deze podcast nog niet....Meteen maar ge-abonneerd :)
Vanavond in de auto naar huis eens luisteren! (Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-09 23:49
Even een extra link naar de iCulture podcast over Bunq. De eerdere link werkt namelijk alleen met iTunes ....
https://anchor.fm/icultur...i-Niknam-van-bunq-e3du23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Over Apple Pay en Google Pay in Nederland helaas geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs

Matszs

><>

mwa schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:18:
Na dit gedaan te hebben werkte het die zelfde dag nog niet, net weer geprobeerd en nu werkt het! Dus het was nodig om eerst de bankpas te gebruiken en daarna (een dag?) te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:00

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Joshua schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:28:
Over Apple Pay en Google Pay in Nederland helaas geen nieuws.
Sja ach zo lang het bij bunq blijft werken vind ik het wel prima zo ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 20:14
N1ckk schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:01:
Zelf was ik heel erg in dubio of Bunq wel of niet "vernieuwend" genoeg was om over te stappen. Maar eigenlijk begreep ik van Ali Niknam dat het niet alleen daarom gaat, maar ook om de houding die de bank heeft met jou. Ik sprak hem in mijn podcast, waar ik nog nooit "reclame" voor heb gemaakt op GoT - maar omdat ik al een tijdje dit topic volg.. Probeer ik iets terug te doen in de discussie, misschien delen sommigen mijn (oude) houding.
Dat was een leuke podcast! Ik kende je podcast nog niet (sorry), maar dat was een leuke aflevering.

En op zich heeft het mijn houding ten opzichte van bunq wel iets gewijzigd. Zoals ik eerder in dit topic aangaf zag ik de toegevoegde waarde totaal niet, maar daar ben ik nu iets genuanceerder over. Ik begrijp nu wat bunq wil bereiken, en hoewel dat voor mij nog geen unique selling point is of genoeg reden om over te stappen snap ik wel dat dit voor veel anderen interessant kan zijn.

Nogmaals, leuke podcast!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@Hmmbob Ik had zelf precies dezelfde houding als jij! De nuance in het verhaal van Niknam vond ik erg sterk en daadwerkelijk goed over nagedacht.

In een "oude" wereld van USP-based marketing snap ik dat je als consument op zoek bent naar functie X, propositie Y of pricing Z - maar bunq lijkt meer gebaseerd op het opkomende "purpose economy". Je overweging zit veel meer in "do I trust them" dan heel specifiek ingezoomd concreet wat ze je meer zouden bieden dan een ING/Rabo/etc. Daarbij is de app (volgens Niknam het product*) ook nog eens veel beter voor veel digital-minded gebruikers.

Ook dank voor je compliment natuurlijk :)

* Je zou kunnen beargumenteren dat het vertrouwensgevoel jegens een grote partij zoals ING ook het product is hier. EDIT: wat net zo goed andersom opgaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
En als dat allemaal gecombineerd kan worden met het afnemen (/betalen) van 1 pakket voor onze en/of rekeningen met ieder een eigen pas en 1 creditcard, dan ben ik om. Maar voor 2 personen premium aftikken gaat me te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Voor wie echt zo bezwaard was: bunq maakt het mogelijk om aan te geven dat je geen rente wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmmbob schreef op Tuesday 12 March 2019 @ 09:20:
En als dat allemaal gecombineerd kan worden met het afnemen (/betalen) van 1 pakket voor onze en/of rekeningen met ieder een eigen pas en 1 creditcard, dan ben ik om. Maar voor 2 personen premium aftikken gaat me te ver.
Loopt daar al een topic over op Together trouwens..? Maar bunq doet helemaal geen creditcards he.... Mastercard staat (ook NL) niet gelijk aan credit card....

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Dennisweb schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:53:
Voor wie echt zo bezwaard was: bunq maakt het mogelijk om aan te geven dat je geen rente wilt.
Huh wat? Ik ging naar aanleiding van je post even kijken bij de "My Money" opties, en ze hebben alle opties weer weggehaald?

Gaat weer lekker dus :')

Misschien moet bunq toch nog eens nadenken of het zo'n goed idee is alle features als "verrassing" te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@mcDavid Alle opties zijn gewoon zichtbaar hier. Heb je de update van vandaag (10.2.0) al geinstalleerd? In het verleden zijn opties ook wel eens verdwenen uit oude versies van de app wanneer er iets is veranderd in de nieuwe versie.

[ Voor 60% gewijzigd door Zr40 op 14-03-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
@Zr40 Ah nu wel en nu zijn de opties er weer idd, plus een "I want interest" slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
JackSparrow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:00:
[...]

Loopt daar al een topic over op Together trouwens..? Maar bunq doet helemaal geen creditcards he.... Mastercard staat (ook NL) niet gelijk aan credit card....
Charge card, bedoel je dan? Ach, voorlopig kom ik overal weg met de combinatie (Rabo) MasterCard en American Express :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmmbob schreef op Thursday 14 March 2019 @ 19:23:
[...]

Charge card, bedoel je dan? Ach, voorlopig kom ik overal weg met de combinatie (Rabo) MasterCard en American Express :)
Eh.....een chargecard is weer wat anders volgens mij. Bij een chargecard wordt het bedrag niet direct na afschrijving van je rekening afgeschreven, die moet je volgens mij (zoals de naam al zegt) opladen. Bij de bunq mastercard debitcard wordt het bedrag (net zoals bij je maestro kaart van elke andere bank) direct afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Check. Dank je wel.

American Express is een chargecard: het totaal van alle uitgaven worden aan het eind van de periode in 1x van je bankrekening geschreven, je kan de niet "rood staan" op je card (en daarom is het geen CREDITcard). Op mijn reguliere MasterCard kan ik wel rood staan (ALS ik dat zou willen), mits je minimaal 50/maand afbetaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Oké wat te hell. Heb eindelijk Google pay werkend gekregen, moest een maestro hebben voor Nederland niet MasterCard en heb er 2 dagen happy mee betaald.
Vanmiddag nog in een restaurant betaald en dan 6 uur later probeer ik het weer in de kantine en krijg ik de melding 'you are no longer allowed to pay with Google pay on this device'.
Ik heb niks geüpdatet, mijn telefoon is wel geroot maar dan snap ik niet dat het vanmiddag wel werkte en nu niet. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

Nicap

Tsssk....

Heb vanavond nog bij de ah en lidl betaald. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Horatius schreef op Thursday 14 March 2019 @ 20:33:
Oké wat te hell. Heb eindelijk Google pay werkend gekregen, moest een maestro hebben voor Nederland niet MasterCard en heb er 2 dagen happy mee betaald.
Vanmiddag nog in een restaurant betaald en dan 6 uur later probeer ik het weer in de kantine en krijg ik de melding 'you are no longer allowed to pay with Google pay on this device'.
Ik heb niks geüpdatet, mijn telefoon is wel geroot maar dan snap ik niet dat het vanmiddag wel werkte en nu niet. Iemand ervaring?
Je moet geen Nederlandse kaarten gebruiken, die werken niet. Het werkt (zonder problemen!) met een IT/ES/DE/FR bunq maestro of mastercard. Als je nu al Apple Pay gebruikt, dan kun je met dezelfde passen ook gewoon Google Pay gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmmbob schreef op Thursday 14 March 2019 @ 19:59:
Check. Dank je wel.

American Express is een chargecard: het totaal van alle uitgaven worden aan het eind van de periode in 1x van je bankrekening geschreven, je kan de niet "rood staan" op je card (en daarom is het geen CREDITcard). Op mijn reguliere MasterCard kan ik wel rood staan (ALS ik dat zou willen), mits je minimaal 50/maand afbetaalt
Klopt inderdaad...ik heb ook zo'n American Express...en ook zo'n VISA btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb bij mijn aanvraag een Maestro en Mastercard aangevraagd (beiden meteen gekoppeld aan Apple pay)
Nu is mijn maestro card wel aangekomen maar mijn Mastercard nog niet. Bunq geeft aan dat ik een vervanging moet aaanvragen. Maar ik wilde ook nog een reserve maestro card hebben. Dus 2 maestro en een master card. Maar kom ik, als ik nu een vervanging aanvraag niet in de knoop met de 3e kaart? Want ik wil hem nog wel kunnen koppelen aan apple pay. Ik kom er niet helemaal uit met bunq klantenservice eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Janet_ schreef op Thursday 14 March 2019 @ 22:54:
Ik heb bij mijn aanvraag een Maestro en Mastercard aangevraagd (beiden meteen gekoppeld aan Apple pay)
Nu is mijn maestro card wel aangekomen maar mijn Mastercard nog niet. Bunq geeft aan dat ik een vervanging moet aaanvragen. Maar ik wilde ook nog een reserve maestro card hebben. Dus 2 maestro en een master card. Maar kom ik, als ik nu een vervanging aanvraag niet in de knoop met de 3e kaart? Want ik wil hem nog wel kunnen koppelen aan apple pay. Ik kom er niet helemaal uit met bunq klantenservice eigenlijk.
Dus je hebt het volgende :

1. Maestro kaart - met Apple Pay - fysieke pas in huis
2. Mastercard kaart - met Apple Pay - geen fysieke pas in huis

Je moet dus een vervangende pas voor 2 aanvragen...dat is dan gewoon pas 2. je hebt er dan nog 1 over, want je mag 3 fysieke passen. Overigens kun je ook nog 5 virtuele passen aanvragen. Als je dan zorgt dat je land+pc weer op IT staat voordat je besteld, dan kun je die virtuele passen ook gewoon gebruiken voor Apple Pay btw (of Google Pay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
JackSparrow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:36:
[...]

Je moet dus een vervangende pas voor 2 aanvragen...dat is dan gewoon pas 2. je hebt er dan nog 1 over, want je mag 3 fysieke passen. Overigens kun je ook nog 5 virtuele passen aanvragen. Als je dan zorgt dat je land+pc weer op IT staat voordat je besteld, dan kun je die virtuele passen ook gewoon gebruiken voor Apple Pay btw (of Google Pay).
@JackSparrow Betekent dat, dat als ik dezelfde methode als dat ik mijn fysieke passen heb aangevraagd voor Apple Pay gebruik voor een virtuele kaart, dit ook gaat werken? Want ik heb namelijk geen MasterCard maar alleen een Maestro kaart die geschikt is voor Apple Pay.

Met een virtuele kaart dan Apple Pay op MasterCard gebruiken zou dan een gouden uitkomst zijn, want ik heb maar 1 van de 5 virtuele passen in gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat had ik ook wel eerder willen weten. :X

* Beekforel heeft € 9,- betaald voor een vervangende pas...
Ik had namelijk al 3 passen en nog niet heel lang geleden 1 pas vervangen (je hebt recht op 1 vervangende pas per jaar).

Maar goed, nu wel Google Pay. Vandaag maar eens testen. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Beekforel op 15-03-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op Friday 15 March 2019 @ 00:54:
[...]
@JackSparrow Betekent dat, dat als ik dezelfde methode als dat ik mijn fysieke passen heb aangevraagd voor Apple Pay gebruik voor een virtuele kaart, dit ook gaat werken? Want ik heb namelijk geen MasterCard maar alleen een Maestro kaart die geschikt is voor Apple Pay.

Met een virtuele kaart dan Apple Pay op MasterCard gebruiken zou dan een gouden uitkomst zijn, want ik heb maar 1 van de 5 virtuele passen in gebruik. :)
Yes..ik heb zelf 1 IT, 1 BE en 1 NL virtuele pas, gewoon omdat het kan. De NL pas kun je dan bijvoorbeeld weer voor de iTunes Store gebruiken, want die slikt geen IT pas (als je de NL store gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
JackSparrow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:36:
[...]

Ok maar als ik nu de vervangende fysieke pas ga aanvragen, moet ik dan ook de regio eerst aanpassen via de desktop applicatie? Of kan ik hem zo vanuit de app aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Janet_ schreef op Friday 15 March 2019 @ 08:34:
[...]

Ok maar als ik nu de vervangende fysieke pas ga aanvragen, moet ik dan ook de regio eerst aanpassen via de desktop applicatie? Of kan ik hem zo vanuit de app aanvragen?
Als je Apple Pay of Google Pay wilt moet je NOOIT een vervangende pas aanvragen. Die pas heeft namelijk hetzelfde 'pasnummer' als je originele pas en zal dus een Nederlandse pas zijn. Daarom moet je voor Apple (of Google) Pay altijd een nieuwe pas aanvragen en daarvoor dan eerst de regio aanpassen. Dan krijg je namelijk een pas die geschikt is voor dat betreffende land.

Sorry, je hebt natuurlijk al een Apple Pay pas (ik ben nog niet helemaal wakker :X ). Je kunt gewoon een vervangende pas aanvragen zonder de regio te wijzigen als het goed is, want een vervangende pas wordt automatisch een pas uit hetzelfde land.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 15-03-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
JackSparrow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Je moet geen Nederlandse kaarten gebruiken, die werken niet. Het werkt (zonder problemen!) met een IT/ES/DE/FR bunq maestro of mastercard. Als je nu al Apple Pay gebruikt, dan kun je met dezelfde passen ook gewoon Google Pay gebruiken.
Ik gebruikte ook een IT pas maar opeens werkte hij niet meer, ik probeer het binnenkort nog wel een keer maar ik vond het zeer apart dat hij opeens niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Horatius schreef op Friday 15 March 2019 @ 13:40:
[...]

Ik gebruikte ook een IT pas maar opeens werkte hij niet meer, ik probeer het binnenkort nog wel een keer maar ik vond het zeer apart dat hij opeens niet meer werkte.
Wat bedoel je met 'opeens werkte hij niet meer'? Apple werkte ineens niet meer, of kon je er niet meer mee pinnen? Heb je hem ook geprobeerd opnieuw toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Bij mij werkt Apple Pay kaarten toevoegen via de bunq-app niet. Had net een maestro aangevraagd. De app controleert je lokatie en stelt dan dat je in een land zit waar je geen Apple Pay mag gebruiken.

Even naar de Wallet-app en de kaart met de hand toevoegen en alles werkt prima. Heb nu maestro en MasterCard, beide met Apple Pay. Handig voor als ik in de zomer weer op vakantie ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:48:
Bij mij werkt Apple Pay kaarten toevoegen via de bunq-app niet. Had net een maestro aangevraagd. De app controleert je lokatie en stelt dan dat je in een land zit waar je geen Apple Pay mag gebruiken.

Even naar de Wallet-app en de kaart met de hand toevoegen en alles werkt prima. Heb nu maestro en MasterCard, beide met Apple Pay. Handig voor als ik in de zomer weer op vakantie ben.
Ook dat laaste werkt niet altijd. Laatste een online MasterCard geregeld (via de Italie methode), deze via de wallet toegevoegd maar verificiatie hield het op. Via de app kon niet, want virtuele kaart en via SMS kreeg ik netjes de melding dat ik het moest activeren via support. Zo gezegd zo gedaan en als je geluk hebt doen ze het ook voor je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op Friday 15 March 2019 @ 16:48:

Via de Wallet App is inderdaad de handigste methode, aangezien je kaartnummers gewoon in de bunq app te vinden zijn (ook voor maestro) kun je ze het inderdaad handmatig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik vraag me iets af.

Wat is er beter aan bunq vergeleken met bijvoorbeeld ING?
Omdat ik bij bunq 7.99 per maand betaal en bij ING 1.50

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hmmbob
sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:44:
Ik vraag me iets af.

Lees het topic effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vraag me iets af.

Zie reactie hier boven. Of kort:
Apple Pay is niet gratis bij ING en zelfs niet mogelijk.
3 passen bij ING zijn niet gratis
25 rekeningnummers openen en gedeelde rekeningen zijn niet gratis bij ING.

Tot slot is de klantenservice wel gratis bij ING, maar wel een stuk bureaucratischer en vooral veel trager dan bij bunq.

En dan zijn er nog veel kleine dingetjes maar kortom het is dus niet voor jou bedoeld als je aan 1 pas genoeg hebt en zo goedkoop mogelijk wil zitten. Een losse extra pas, een extra creditcard en een tweede rekening erbij en bij ING zit je dan ook al op €7 per maand. Kortom zo duur is bunq niet, zeker niet omdat je in een pack €5 per maand betaalt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is er nou een creditcard te bestellen voor bunq die werkt in amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Credit cards worden niet aangeboden. Er is wel een debit Mastercard, en die werkt prima voor betalingen in Amerika. Alleen reserveringen kunnen lastig zijn als je onvoldoende saldo hebt.

Heb je wel daadwerkelijk een credit card nodig, dan kan je natuurlijk terecht bij partijen zoals ICS. Ik heb daar een credit card van gehad, en die sturen maandelijks netjes een incasso naar mijn bunq rekening voor mijn credit card betalingen van de voorgaande maand.

Die ICS kaart heb ik trouwens vorig jaar opgezegd, omdat voor mij de bunq debit Mastercard alles doet wat ik er van nodig heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Je waarschuwing is echter een terechte: veel bedrijven waar je in de US je creditcard wil gebruiken (hotel, autoverhuur, benzinestation) plaatsen een forse (!) reservering op je kaart. Bij hotels staat vaak ook de waarschuwing dat als dit een Debit card is, dat geld dus ook tijdelijk niet beschikbaar is voor andere betalingen.

Lang verhaal kort: beter neem je naar de VS een echte creditcard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:05:
Je waarschuwing is echter een terechte: veel bedrijven waar je in de US je creditcard wil gebruiken (hotel, autoverhuur, benzinestation) plaatsen een forse (!) reservering op je kaart. Bij hotels staat vaak ook de waarschuwing dat als dit een Debit card is, dat geld dus ook tijdelijk niet beschikbaar is voor andere betalingen.

Lang verhaal kort: beter neem je naar de VS een echte creditcard mee.
Behalve als je genoeg saldo hebt dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
True. Maar hou er bij bijvoorbeeld autohuur rekening mee dat de borg enkele honderden dollars kan zijn.

En skimming komt in de VS nog veel voor - ik zou daar geen debitcard willen gebruiken. Er zijn genoeg "eerste jaar gratis" creditcard aanbiedingen, ik zou dat doen. En dan gewoon na je vakantie weer opzeggen.

*knip referrral*

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Ik vraag me iets af.

ING verkoopt ook diverse andere financiële producten die geld opleveren. Bunq biedt alleen een betaalpakket waar ze geld mee moeten verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:21:
Credit cards worden niet aangeboden. Er is wel een debit Mastercard, en die werkt prima voor betalingen in Amerika. Alleen reserveringen kunnen lastig zijn als je onvoldoende saldo hebt.

Heb je wel daadwerkelijk een credit card nodig, dan kan je natuurlijk terecht bij partijen zoals ICS. Ik heb daar een credit card van gehad, en die sturen maandelijks netjes een incasso naar mijn bunq rekening voor mijn credit card betalingen van de voorgaande maand.

Die ICS kaart heb ik trouwens vorig jaar opgezegd, omdat voor mij de bunq debit Mastercard alles doet wat ik er van nodig heb :)
Ik heb een ICS Visa kaart met V-Pay
Dekt Bunq Free prima af!

Mocht ik volledig overgaan op Bunq ooit dan zit ik iig niet vast aan Premium voor een betaalpas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
JackSparrow schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:38:
[...]

Als je Apple Pay of Google Pay wilt moet je NOOIT een vervangende pas aanvragen. Die pas heeft namelijk hetzelfde 'pasnummer' als je originele pas en zal dus een Nederlandse pas zijn. Daarom moet je voor Apple (of Google) Pay altijd een nieuwe pas aanvragen en daarvoor dan eerst de regio aanpassen. Dan krijg je namelijk een pas die geschikt is voor dat betreffende land.

Sorry, je hebt natuurlijk al een Apple Pay pas (ik ben nog niet helemaal wakker :X ). Je kunt gewoon een vervangende pas aanvragen zonder de regio te wijzigen als het goed is, want een vervangende pas wordt automatisch een pas uit hetzelfde land.
Hopelijk is het gelukt. Ik kon de vervangende al wel toevoegen aan Apple Pay, maar de "verloren" kaart staat nog wel in mijn account. Kan deze niet verwijderd worden? Nu lijkt het alsof ik 4 passen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Janet_ schreef op Monday 18 March 2019 @ 21:11:
[...]

Hopelijk is het gelukt. Ik kon de vervangende al wel toevoegen aan Apple Pay, maar de "verloren" kaart staat nog wel in mijn account. Kan deze niet verwijderd worden? Nu lijkt het alsof ik 4 passen heb.
Eh...geen idee eigenlijk? Misschien even op Together vragen...of support even aanschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb bijna 2 maanden geleden mijn bunq rekening opgezegd maar nu kom ik achter dat ik mijn bankafschriften nodig heb. Helaas is het op de website niet mogelijk om contact op te nemen. Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je kan een mail sturen naar support@bunq.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardtmx
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-07-2020
Ik gebruik nu een half jaar de app + pas en ik moet zeggen dat alles wel lekker loopt, ook contact met support is snel.
Als ik geld overboek via bunq.me staat het geld er direct op, ook in het weekend wat echt super relaxt is.

Ook de optie "Keuzevrijheid" om aan te geven waar je geld in wordt geïnvesteerd is wel uniek te noemen en een goede reden om bij Bunq te blijven, 8 euro per maand is dan een juist bedrag en dan betaal ik liever iets meer dan dat mijn geld wordt geïnvesteerd in projecten waar ik niet achter sta zoals bij andere banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hoe langer ik bij bunq zit hoe tevredener ik ben. Het is aan het begin even wennen dat er geen mogelijkheid is online te bankieren via de site, maar eigenlijk gebruikte ik dat sowieso al nooit. Voor 5 euro per maand in een pack vind ik het de moeite waard, tikje aan de dure kant maar toch. Zeker als je alle 3 de passen gebruikt is dat een competatieve prijs (ik zelf heb er maar 2).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 21:33

TheFirepit

Vuurbal

Ik heb ook getwijfeld over de overstap naar Bunq, maar dat gaan we nog niet doen. Het grootste gemis vind ik het niet aanwezig zijn van een en/of account. Hierdoor zouden we bij een overstap 16 euro in de maand kwijt zijn (ten opzichte van bijvoorbeeld 5 euro in de maand bij Knab) en dat vind ik te veel.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
TheFirepit schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:04:
Ik heb ook getwijfeld over de overstap naar Bunq, maar dat gaan we nog niet doen. Het grootste gemis vind ik het niet aanwezig zijn van een en/of account. Hierdoor zouden we bij een overstap 16 euro in de maand kwijt zijn (ten opzichte van bijvoorbeeld 5 euro in de maand bij Knab) en dat vind ik te veel.
Bij bunq is er wel wat soortgelijks mogelijk. Je partner kan een gratis account openen en je kunt deze via een connect linken aan haar account. Dit is geen echte en/of account, maar het werkt wel vergelijkbaar. Of je een met een bunq premium en bunq free een en/of account kunt maken, weet ik niet.

Hoe doe je dat bij Knab? Ik dacht dat je daarvoor allebei 5 euro per maand moest betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

oohh schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:29:
Bij bunq is er wel wat soortgelijks mogelijk. Je partner kan een gratis account openen en je kunt deze via een connect linken aan haar account. Dit is geen echte en/of account, maar het werkt wel vergelijkbaar. Of je een met een bunq premium en bunq free een en/of account kunt maken, weet ik niet.

Hoe doe je dat bij Knab? Ik dacht dat je daarvoor allebei 5 euro per maand moest betalen?
Het is wel interessant om te weten of dat werkt en/of rekeningen tussen een premium en free account. Dat zou nog een oplossing voor het probleem zijn.

Bij Knab kan je bij het aanvragen van een account gelijk een en/of account maken. Die kost gewoon 5 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
oohh schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:29:
[...]
Of je een met een bunq premium en bunq free een en/of account kunt maken, weet ik niet.
Ja, dat kan gewoon.
TheFirepit schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Bij Knab kan je bij het aanvragen van een account gelijk een en/of account maken. Die kost gewoon 5 euro per maand.
Moet je dan een aparte account aanmaken voor je en-of rekening en een voor je eigen rekening? Da's ook wel weer een beetje zot (en onhandig).

[ Voor 45% gewijzigd door mcDavid op 23-03-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Einde verhaal tussen mij en bunq. Onder meer de Belastingdienst en een aantal andere instanties willen in mijn geval geen geld naar bunq uitkeren. Dan maar terug naar het volwassen ABN AMRO.

Blijkbaar is bunq nog steeds een projectje dat tot veel juridisch gedoe leidt en zeker geen bank die als volwassen wordt gezien door de instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier nog --één-- geen bunq-pack plekje vrij. Iemand heeft het geprobeerd, maar heeft opgezegd.

Voorwaarden;
  • iedere 1ste van de maand automatisch € 5,- betalen. Niet betalen is goodbye. Geen sorry, is gewoon zakelijk. Daarom ook automatisch iedere 1ste van de maand om 0.00 uur. O-)
  • Opzegging; graag zo vroeg mogelijk, kan ik ook nog een ander vinden. Geen geld terug. :Y)
Heb je interesse? Stuur even een PM met je telefoonnummer, stop ik je in mijn pack en kan je meteen beginnen. De betaling verwacht ik dan de eerstvolgende 1ste van de maand automatisch om 0.00 uur.
*O*

[ Voor 1% gewijzigd door Martine op 23-03-2019 13:33 . Reden: te laat sjaakie, plekje vergeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dennisweb schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:04:
Einde verhaal tussen mij en bunq. Onder meer de Belastingdienst en een aantal andere instanties willen in mijn geval geen geld naar bunq uitkeren. Dan maar terug naar het volwassen ABN AMRO.

Blijkbaar is bunq nog steeds een projectje dat tot veel juridisch gedoe leidt en zeker geen bank die als volwassen wordt gezien door de instanties.
Heb je dit verhaal ook verteld aan bunq? Want weggaan zonder deze reden te geven is natuurlijk erg jammer. Want dan kan bunq nooit beter worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Waarom niet eigenlijk? Hier keert de belastingdienst al jaren probleemloos uit naar mijn bunq rekening.

Bedoel je misschien de verificatie dat de rekening op jouw naam staat? Dat heb ik zelfs bij een klassieke bank gehad. Rekening te nieuw, systeem kent het niet. Bij bunq idem toen ik in 2016 overstapte. Heb support gevraagd om een verklaring, die verstuurd naar de belastingdienst en verder niets meer van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Zr40 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Waarom niet eigenlijk? Hier keert de belastingdienst al jaren probleemloos uit naar mijn bunq rekening.

Bedoel je misschien de verificatie dat de rekening op jouw naam staat? Dat heb ik zelfs bij een klassieke bank gehad. Rekening te nieuw, systeem kent het niet. Bij bunq idem; support gevraagd om een verklaring, die verstuurd naar de belastingdienst en verder niets meer van gehoord.
Dat is een goede vraag. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. Ook bij de uitvaartverzekeraar is dit moeilijk te regelen.

Had beter bij ABN kunnen blijven. bunq is er nog niet klaar voor. Of Nederland is niet klaar voor bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Dat is dan wel cool. Zal eens kijken of ik daarmee uit de voeten kan.
[...]

Moet je dan een aparte account aanmaken voor je en-of rekening en een voor je eigen rekening? Da's ook wel weer een beetje zot (en onhandig).
Als je echt een rekening wilt die 100% van jezelf is moet dat misschien wel inderdaad. Wij zijn al jaren gelukkig getrouwd, dus ik zie de meerwaarde niet in van het gescheiden houden van accounts en rekening, dat maakt alles alleen maar ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Dennisweb schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:28:
[...]

Dat is een goede vraag. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. Ook bij de uitvaartverzekeraar is dit moeilijk te regelen.

Had beter bij ABN kunnen blijven. bunq is er nog niet klaar voor. Of Nederland is niet klaar voor bunq.
Ik heb 4 maanden geleden alles overgezet naar bunq, incl belastingdienst. Daarbij moest ik een verificatie doen (afschrift), en daarna gewoon geregeld. Belastingzaken komen er gewoon en (helaas ook 😜) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisweb schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:28:
[...]

Ik ben nu nog "oriënterend" met Bunq (Free 7,99 is belachelijk veel) en verhuis steeds meer zaken naar ze. Knab rekening houd ik open voor problemen die eventueel bij Bunq kunnen voordoen. Tot nu toe weinig problemen ondervonden.

90% van mijn bankzaken is al over en tot op heden geen problemen ondervonden. Wel oppassen dat Bunq niet spontaan je rekening sluit of blokkeert :P

Sterker nog vandaag de dag gebruik ik Bunq meer dan Knab. En met N26 en ICS heb ik een pinpas die ik overal kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid

Ik begrijp echt niet hoe je dit voor elkaar gekregen hebt. Toen ik (inmiddels ruim 2 jaar geleden) overstapte op bunq ging dat al 100% vlekkeloos, ook met de belastingdienst. Ondertussen is bunq een gigantisch stuk volwassener geworden en de acceptatie (die toen al gewoon goed was) nog verder verbeterd.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk. Wel jammer dat je uitgerekent voor ABN kiest en niet voor een fatsoenlijke bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:04:
Wel oppassen dat Bunq niet spontaan je rekening sluit of blokkeert :P
Dat blokkeren heb ik zojuist meegemaakt. Ik probeerde een aantal incasso's om te zetten. Hiervoor moet je een controle iDeal betaling van een cent doen. Helaas vond Bunq het na de tweede betaling nodig om mijn account te blokkeren. :(

Nu maar hopen dat het heractiveren niet daadwerkelijk tot maandag of dinsdag gaat duren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TheFirepit schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Het is wel interessant om te weten of dat werkt en/of rekeningen tussen een premium en free account. Dat zou nog een oplossing voor het probleem zijn.

Naar mijn weten kan dat prima. Je kan een en/of rekening maken als de andere partij op Free zit. Het gaat er om dat jij Premium hebt. Maar, die op Free krijgt dan geen Maestro noch MasterCard pasjes, geen API-toegang, geen Online passen, geen Apple/Google Pay, et cetera.

Het is daarnaast ook nog eens tegen de voorwaarden om een van je eigen pasjes uit te lenen, al is het je vrouw aan wie je die geeft. Er is een soortement uitzondering dat je aan bunq toestemming kan vragen om een pasje uit te lenen, maar ik geloof dat je dan krijgt te horen dat je het in principe kan doen maar dat je meteen geen enkele garantie meer hebt (waarbij het vaag blijft of dat ook geldt in het geval van diefstal van de pas, waarschijnlijk kunnen ze dan op de juridische tour want "tja, je had het pasje uitgeleend") - wat niet direct een probleem is, maar anderzijds als er iets misgaat is dat ook niet helemaal een fijne gedachte.

Alles bekeken moet je dus inderdaad €16 per maand betalen als je een en/of account wilt waarbij beiden dezelfde mogelijkheden hebben. Boeit het pasje niet en is het prima als je partner enkel iDeal betalingen, overschrijvingen kan doen en automatische incasso's kan accepteren? Dan is het geen probleem en ben je voor €7,99 klaar met deze opzet. (Of €5 in een pack)

Voor partners is het verre van ideaal inderdaad qua prijsschema. Bunq wil natuurlijk dat jullie allebei op Premium gaan zitten "en van alle voordelen genieten", maar als het puur om de en/of gaat moet je flink in de buidel tasten elke maand voor spul dat verder helemaal niet gebruikt wordt. Het zou geen probleem zijn als er iets in de voorwaarden kwam te staan dat je één pasje mag uitlenen als het je man/vrouw is bijvoorbeeld. Of desnoods dat je een partneraccount kan aanmaken met één rekening (buiten de en/of om) en één pinpas voor €1 bijvoorbeeld of noem maar iets. Met een Pack op je hoofdaccount ben je dan €6 per maand kwijt. Helaas zijn zulke opties er niet.

Ik ben trouwens nog steeds best tevreden over bunq, maar blijf het als onvolwaardige vervanger voor een "echte" bank zien - wel als leuke gadget en natuurlijk is Apple Pay top! Voornamelijk heb ik problemen met dat alles leunt op de app, terwijl die nog best vaak bugs heeft. Geen enkele manier om te bankieren via je browser, zelfs essentiële zaken als je pas blokkeren kan uitsluitend via de app. (Ja of via e-mail, maar dat kan rustig 48 uur duren). Daarnaast zie je ook dat mensen best snel geblockt worden en dan blokkeert de app op dusdanige wijze dat je geeneens contact meer kan opnemen met support blijkbaar en het compliance team doet er, als ik Together en dit topic mag geloven, eeuwen over voordat ze antwoorden. :+ Ook niet handig en onprettig dat een instantie die je geld in handen heeft zo slecht bereikbaar is. De veiligheid en gebruiksvriendelijkheid is wat dat betreft imho nog altijd ontoereikend en te laag. Hopelijk gaan ze dat een keer oplossen, want hoe het verder werkt heeft wel potentie. :) Er moeten gewoon wat puntjes op de i worden gezet.

[ Voor 21% gewijzigd door WhatsappHack op 23-03-2019 17:31 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:04:
[...]

Ik ben nu nog "oriënterend" met Bunq (Free 7,99 is belachelijk veel) en verhuis steeds meer zaken naar ze. Knab rekening houd ik open voor problemen die eventueel bij Bunq kunnen voordoen. Tot nu toe weinig problemen ondervonden.

90% van mijn bankzaken is al over en tot op heden geen problemen ondervonden. Wel oppassen dat Bunq niet spontaan je rekening sluit of blokkeert :P

Sterker nog vandaag de dag gebruik ik Bunq meer dan Knab. En met N26 en ICS heb ik een pinpas die ik overal kan gebruiken.
@WhatsappHack @Timmy @Verwijderd Wat je hier noemt heb ik al meerdere keren gehad. De blokkades op de bankrekening. Ik snap dat ze goed werk doen tegen fraude, maar ik vind de manier waarop dat gaat nogal onbeschoft. Men zet gewoon je bankrekening op slot. Je krijgt er geen mail van, ze bellen je ook niet. Ze vertellen je ook niet hoe lang het gaat duren totdat de bankrekening weer wordt vrijgegeven. Dat moet beter kunnen, zou je zeggen.

Compliance neemt zo lang de tijd als ze willen. Daar kan ik best boos om worden. Het zijn wel je bankzaken! Het is wel je geld! Als je bankrekening dan opeens geblokkeerd is, vind ik dat best zorgelijk.

Wellicht ben ik een beetje een doemdenker, maar als er echt stront aan de knikker is, kan bunq dan onmiddellijk bankrekeningen blokkeren om te voorkomen dat mensen heel snel hun geld wegboeken? Ik weet dat ik vaak beren op de weg zie, maar met geldzaken ben ik bijzonder voorzichtig. Dat heb ik van huis uit al meegekregen.

@mcDavid: Bij ABN heb ik inderdaad soms wat problemen met de stabiliteit van de bank en medewerkers die lang elkaar heen werken. Zo had ik na het afstuderen meerdere malen een omzetting van een studentenrekening naar een privérekening te doen. Sindsdien elke maand netjes betaald, maar de rekening werd nooit omgezet. In juli 2018 mijn diploma opgehaald, om pas in maart 2019 een privérekening te krijgen. De medewerker aan de telefoon stuurde me naar kantoor twintig kilometer verder op, terwijl een andere medewerker aan de telefoon het binnen twee minuten gefikst had. Welke bank raad jij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ASN, SNS, Triodos... kortom de partijen die enigszins verantwoord proberen om te gaan met het geld van hun klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
mcDavid schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:51:
ASN, SNS, Triodos... kortom de partijen die enigszins verantwoord proberen om te gaan met het geld van hun klanten...
Ik ben sinds kort klant bij SNS, bevalt me allemaal prima. Prima app en werd netjes geinformeerd.
Dennisweb schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:44:
[...]

@WhatsappHack @Timmy @Verwijderd Wat je hier noemt heb ik al meerdere keren gehad. De blokkades op de bankrekening. Ik snap dat ze goed werk doen tegen fraude, maar ik vind de manier waarop dat gaat nogal onbeschoft. Men zet gewoon je bankrekening op slot. Je krijgt er geen mail van, ze bellen je ook niet. Ze vertellen je ook niet hoe lang het gaat duren totdat de bankrekening weer wordt vrijgegeven. Dat moet beter kunnen, zou je zeggen.

Compliance neemt zo lang de tijd als ze willen. Daar kan ik best boos om worden. Het zijn wel je bankzaken! Het is wel je geld! Als je bankrekening dan opeens geblokkeerd is, vind ik dat best zorgelijk.

Wellicht ben ik een beetje een doemdenker, maar als er echt stront aan de knikker is, kan bunq dan onmiddellijk bankrekeningen blokkeren om te voorkomen dat mensen heel snel hun geld wegboeken? Ik weet dat ik vaak beren op de weg zie, maar met geldzaken ben ik bijzonder voorzichtig. Dat heb ik van huis uit al meegekregen.

@mcDavid: Bij ABN heb ik inderdaad soms wat problemen met de stabiliteit van de bank en medewerkers die lang elkaar heen werken. Zo had ik na het afstuderen meerdere malen een omzetting van een studentenrekening naar een privérekening te doen. Sindsdien elke maand netjes betaald, maar de rekening werd nooit omgezet. In juli 2018 mijn diploma opgehaald, om pas in maart 2019 een privérekening te krijgen. De medewerker aan de telefoon stuurde me naar kantoor twintig kilometer verder op, terwijl een andere medewerker aan de telefoon het binnen twee minuten gefikst had. Welke bank raad jij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

NoUser

For Real ?

Is er animo voor twee bunq pack plekken ?

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke instanties zijn er op dit moment bekend die niets met Bunq te maken willen hebben, is er een lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
JackSparrow schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:38:
[...]

Ik heb de 15e mn vervangende mastercard aangevraagd en daarbij een extra maestro. En tot nu toe weer niks ontvangen. Precies dezelfde stappen van bunq love gebruikt die ik bij de eerste maestro en Mastercard ook had gebruikt. Is er misschien iets veranderd mbt aanvraag passen? Dat de pas meteen binnen een paar sec geregistreerd wordt aan het Italiaanse adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 20:08
NoUser schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:35:
Is er animo voor twee bunq pack plekken ?
Ik heb wel interesse.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1 ... 34 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"