Cringy en enorme try hard dit, waarom doen ze niet gewoon normaal? Dat Apple zo bijzonder doet oke, die presenteren innovatie. Maar hier worden nu features gepresenteerd alsof ze naar de maan zijn geweest
Aan de ene kant leuke marketing, ze doen het anders dan de rest. Maar ik vind het wel wat overdreven om wat features op deze manier uit te rollen.Tamerciaga schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:47:
[...]
Cringy en enorme try hard dit, waarom doen ze niet gewoon normaal? Dat Apple zo bijzonder doet oke, die presenteren innovatie. Maar hier worden nu features gepresenteerd alsof ze naar de maan zijn geweest
Dit grapje kost ook weer een vermogen op deze manier.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Google Pay support. Dat is wel dik. Alleen weet ik niet of het ook gelijk in Nederland beschikbaar komt!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
- je kunt eenvoudig iemand toegang geven tot je bankrekening (medewerkers bijvoorbeeld), inclusief approval flow zodat diegene je kan helpen met je bankzaken. Zakelijk gezien wel handig, maar voor mij niet heel boeiend...
- je kunt twee pincodes instellen waarbij de 1 voor privé is en de ander voor zakelijk (ik dacht dat dit al kon, ik gebruik het iig voor lopende rekening/spaarrekening en dat gaat prima)
- spaardoelen kunnen ook met connected/joint accounts (dat hadden ze toch direct wel kunnen bedenken dat dat logisch is)
- nieuwe "pas" voor online gebruik, virtuele creditcard per rekening. Op zich wel geinig
- Google Pay support !!
Houd er rekening mee dat Google Pay alleen beschikbaar is voor bunq gebruikers die woonachtig zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Ierland en België.
- bunq MassInterest, je kunt kiezen waar je geld in wordt geïnvesteerd om er vervolgens rente op te krijgen
Maar hoeveel, 9x zoveel als andere banken maar andere banken bieden toch geen rente dus 9 x niks is nog steeds niks?
9x higher than traditional banks, you will receive 0.27% interest rate no matter which investment option you choose!
Hoop gedoe voor een paar nieuwe features in de app.
Maar hey ik blijf fan!
- je kunt twee pincodes instellen waarbij de 1 voor privé is en de ander voor zakelijk (ik dacht dat dit al kon, ik gebruik het iig voor lopende rekening/spaarrekening en dat gaat prima)
- spaardoelen kunnen ook met connected/joint accounts (dat hadden ze toch direct wel kunnen bedenken dat dat logisch is)
- nieuwe "pas" voor online gebruik, virtuele creditcard per rekening. Op zich wel geinig
- Google Pay support !!
- bunq MassInterest, je kunt kiezen waar je geld in wordt geïnvesteerd om er vervolgens rente op te krijgen

Hoop gedoe voor een paar nieuwe features in de app.
[ Voor 13% gewijzigd door Beekforel op 26-02-2019 21:24 ]
Verwijderd
Dus bij 25 iban rekeningen krijg je 25 virtuele creditcards??Beekforel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:05:
- je kunt eenvoudig iemand toegang geven tot je bankrekening (medewerkers bijvoorbeeld), inclusief approval flow zodat diegene je kan helpen met je bankzaken. Zakelijk gezien wel handig, maar voor mij niet heel boeiend...
- Google Pay support !!
- bunq MassInterest, je kunt kiezen waar je geld in wordt geïnvesteerd om er vervolgens rente op te krijgenMaar hoeveel, 9x zoveel als andere banken maar andere banken bieden toch geen rente dus 9 x niks is nog steeds niks?
Hoop gedoe voor een paar nieuwe features in de app.Maar hey ik blijf fan!
Gratis bij premium?
Die rente optie waar je zelf in kan kiezen waarin het geld belegd wordt is wel een enorme update.
Dit is denk ik iets waar al sinds het begin veel om gevraagd wordt.
Dit is denk ik iets waar al sinds het begin veel om gevraagd wordt.
Daar lijkt het wel op inderdaad. https://together.bunq.com...and-how-do-i-create-one/2Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:09:
[...]
Dus bij 25 iban rekeningen krijg je 25 virtuele creditcards??
Gratis bij premium?
Ik heb zojuist een Online Card ingesteld en opgeslagen in Safari.
Dat is wel erg handig. Geen iDeal meer of app van b.v. ING pakken om te verifiëren.
Dat is wel erg handig. Geen iDeal meer of app van b.v. ING pakken om te verifiëren.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Helaas geen Google Pay in Nederland
De grote vraag is: als ik alle keuzevrijheid-opties uitzet bij Mijn Geld (op ECB en Staatsobligaties na want die kunnen niet uit), krijg ik dan geen rente meer?
Of als je iets selecteert wat meer/minder oplevert, hoe gaat het dan?Intercity schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:14:
De grote vraag is: als ik alle keuzevrijheid-opties uitzet bij Mijn Geld (op ECB en Staatsobligaties na want die kunnen niet uit), krijg ik dan geen rente meer?
@Intercity maakt niets uit lijkt het: 9x higher than traditional banks, you will receive 0.27% interest rate no matter which investment option you choose!
[ Voor 18% gewijzigd door Beekforel op 26-02-2019 21:25 ]
Verwijderd
Persoonlijk verwachtte ik een tussenweg van Free en Premium, iets wat op Together vaak langsgekomen is.
Ipv in t zetten op zaken die Bunq volwaardig bank kunnen maken (iDin support, mogelijkhei om SWIFT transfers te ontvangen), zijn ze bezig met randzaken.
Die Massinterest is wel interessant omdat je aardig de gedachte hebt baas over je eigen geld te zijn.
Echter “desinformeert” Ali de boel met te beweren de eerste bank te zijn die rente geeft over alle rekeningen, want Knab bied dit al aan en Moneyou ook.
Ik blijf iig de hoofdzaken via Knab doen en bunq als extra rekening houden. Mede omdat ik voor 1 pinpas geen 7,99 wil betalen
Ipv in t zetten op zaken die Bunq volwaardig bank kunnen maken (iDin support, mogelijkhei om SWIFT transfers te ontvangen), zijn ze bezig met randzaken.
Die Massinterest is wel interessant omdat je aardig de gedachte hebt baas over je eigen geld te zijn.
Echter “desinformeert” Ali de boel met te beweren de eerste bank te zijn die rente geeft over alle rekeningen, want Knab bied dit al aan en Moneyou ook.
Ik blijf iig de hoofdzaken via Knab doen en bunq als extra rekening houden. Mede omdat ik voor 1 pinpas geen 7,99 wil betalen
Verwijderd
Dit is natuurlijk wel fraude gevoelig. In principe heb je zo bv 25 maanden netflix achtige diensten zo. Niet echt over nagedacht.THE_BASE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:12:
Ik heb zojuist een Online Card ingesteld en opgeslagen in Safari.
Die virtuele MasterCards zijn wel een uitkomst zeg! Vond het al gekloot om dat (fysieke) ding steeds te wisselen.
Ik blijf lekker bij ING, voor mij een prettige bank voor de dagelijkse betaalzaken en afschrijvingen van ons huishouden.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:17:
Persoonlijk verwachtte ik een tussenweg van Free en Premium, iets wat op Together vaak langsgekomen is.
Bij Knab het spaargeld gedumpt, die geven nog altijd aardig wat rente.
Bij Bunq had ik nu verwacht een trigger te hebben over te stappen, helaas alleen bij Bunq voor Apple Pay. Dat blijft dus ook wel voorlopig.
Wat zie je daar als fraude in? Het is een creditcard zonder krediet, je betaling wordt direct afgeschreven.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:18:
[...]
Dit is natuurlijk wel fraude gevoelig. In principe heb je zo bv 25 maanden netflix achtige diensten zo. Niet echt over nagedacht.
Hoe bedoel je dit? Ik heb mijn bankzaken behoorlijk goed op orde, dus er floept niet zomaar een betaling doorheen. Als ik die Online Card al gebruik is dat slechts voor eenmalige online aankopen en niet voor abonnementen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:18:
[...]
Dit is natuurlijk wel fraude gevoelig. In principe heb je zo bv 25 maanden netflix achtige diensten zo. Niet echt over nagedacht.
Verwijderd
Proef abonnementen op streamings achtige diensten. Om maar eens een voorbeeld te geven.Beekforel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:19:
[...]
Wat zie je daar als fraude in? Het is een creditcard zonder krediet, je betaling wordt direct afgeschreven.
Dat kan ik geen fraude noemen, gewoon een slechte manier van hun om te verifiëren.. Ik heb ook zonder virtuele cards meerdere CC's en bankrekeningen en e-mailadressen die ik kan gebruiken voor gratis weekjes videoland of netflix als ik dat zou willen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:25:
[...]
Proef abonnementen op streamings achtige diensten. Om maar eens een voorbeeld te geven.
Maar dat kan niet het geval zijn? Ofwel investeren ze mijn dus geld dus alsnog, of ik ontvang rente doordat ze het geld van anderen wél investerenBeekforel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:16:
[...]
@Intercity maakt niets uit lijkt het: 9x higher than traditional banks, you will receive 0.27% interest rate no matter which investment option you choose!
Ik begrijp ook niet hoe dat limited access werkt bij het connecten. Dit zat volgens mij al eerder in de app en is eruit gegooid.
Nu vervolgens is het zogenaamd weer toegevoegd maar ik zie toch bij connecten alleen maar full access....
Edit : blijkbaar is het alleen voor business accounts nu https://together.bunq.com/d/8491-bunq-update-10
Nu vervolgens is het zogenaamd weer toegevoegd maar ik zie toch bij connecten alleen maar full access....
Edit : blijkbaar is het alleen voor business accounts nu https://together.bunq.com/d/8491-bunq-update-10
[ Voor 18% gewijzigd door Negaiido op 26-02-2019 22:26 ]
Verwijderd
Het blijft een vaag iets die rente want je weet niet hoe en met welke keuzes je nou hoeveel rente krijgt. En ik heb een gevoel dat alleen als je alles kiest je 0,27% aan tikt (wat 0,02% hoger is dan Moneyou)Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:42:
Waar zie je je rente straks in de app? Iemand idee?
Met dezelfde stappen als voor Apple Pay (https://bunq.love/faq/apple-pay/) is het mij gelukt om Google Pay te activeren, binnenkort maar eens testen
Dus je land in de Bunq app aanpassen naar Duitsland dan een kaart bestellen en dan weer terug veranderen?Matszs schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:28:
Met dezelfde stappen als voor Apple Pay (https://bunq.love/faq/apple-pay/) is het mij gelukt om Google Pay te activeren, binnenkort maar eens testen
Dus eindelijk ook betalen met een Android watch!? Dat zou ideaal zijn!
Iemand de rente al gevonden in de app?
Zo ongeveer, ik kon hem meteen koppelen aan Google Pay:Horatius schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:44:
[...]
Dus je land in de Bunq app aanpassen naar Duitsland dan een kaart bestellen en dan weer terug veranderen?

Wat bedoel je met ongeveer? Wat moet er nog meer/minder?Matszs schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:47:
[...]
Zo ongeveer, ik kon hem meteen koppelen aan Google Pay:
Belangrijk is dat je gewoon de stappen volgt op die pagina zodat je niet perongeluk toch de kaart verstuurd naar het buitenland, of dat je niet in de juiste regio zit etc.Horatius schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:48:
[...]
Wat bedoel je met ongeveer? Wat moet er nog meer/minder?
Jawel, ook dan krijg je rente. Veel gezeik over nu omdat zowel vele moslims alsmede mensen die bunq hadden omdat ze nergens in investeren verplicht worden mee te doen en geld te ontvangen door winsten gegenereerd met investeringen.Intercity schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:14:
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hier ook gelukt met Google Pay :-) exact dezelfde stappen gevolgd.
Nu op zoek naar een goede android watch!
[ Voor 71% gewijzigd door d0s op 27-02-2019 06:42 ]
Die rente is nog wel te voorkomen door te downgraden naar Free, maar dan verlies je ook alle nuttige features. Hopelijk maakt bunq rente voor die groepen niet verplicht. Eerste rente zou in april betaald worden, er zou nog genoeg tijd moeten zijn om hiervoor een keuze te implementeren.
Verwijderd
Even duidelijkheid. Zijn geen 25 virtuele online creditcards wat je kan aanmaken, maar “slechts” 5 als je 25 ibans zou hebben.
Ai https://twitter.com/bunq/status/1100509443568160769?s=21
Ai https://twitter.com/bunq/status/1100509443568160769?s=21
Het heeft niets met hoeveelheid rekeningen te maken. Je kan ze allemaal aan dezelfde rekening koppelen als je dat wil, net zoals bij de fysieke passen.
De eerste 5 online cards zijn inbegrepen bij Premium, voor meer betaal je extra, en je kan er maximaal 20 per jaar aanmaken.
De eerste 5 online cards zijn inbegrepen bij Premium, voor meer betaal je extra, en je kan er maximaal 20 per jaar aanmaken.
Verwijderd
Was fijn geweest als je voor iedere iban, 1 virtuele kaart had. Denk ik danZr40 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:15:
Het heeft niets met hoeveelheid rekeningen te maken. Je kan ze allemaal aan dezelfde rekening koppelen als je dat wil, net zoals bij de fysieke passen.
Nog twee dingen over rente die ik nu op Together lees:
- rente krijg je alleen over de eerste 10.000 euro (alle rekeningen bij elkaar opgeteld)
- rente wordt per maand uitbetaald.
M'n Leaseplan spaarrekening hou ik dus nog aan.
- rente krijg je alleen over de eerste 10.000 euro (alle rekeningen bij elkaar opgeteld)
- rente wordt per maand uitbetaald.
M'n Leaseplan spaarrekening hou ik dus nog aan.
En ook belangrijk: in een Pack wordt de limiet gedeeld door het aantal leden van het Pack. Dus bij een vol Pack alleen over de eerste 2500 euro.
Ondanks dat zou het nog steeds gunstiger moeten zijn om wel in een Pack te zitten.
Voor mijzelf maak ik mij hier niet druk om. Rentes zijn toch laag tegenwoordig en voor een paar cent meer of minder lig ik niet wakker.
Ondanks dat zou het nog steeds gunstiger moeten zijn om wel in een Pack te zitten.
Voor mijzelf maak ik mij hier niet druk om. Rentes zijn toch laag tegenwoordig en voor een paar cent meer of minder lig ik niet wakker.
€10K = €27 ofzoZr40 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:24:
En ook belangrijk: in een Pack wordt de limiet gedeeld door het aantal leden van het Pack. Dus bij een vol Pack alleen over de eerste 2500 euro.
€2.5 = €6,57
Je loopt dan €20.43 rente mis ALS je (meer dan) €10K hebt staan.
Pack bespaart: €35,88 per jaar.
Dus ja, de Pack blijft goedkoper met tenminste €15,45 per jaar besparing.
Heb je max €2500 staan of minder dan bespaar je gewoon nog steeds de volle €35,88 per jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 26-02-2019 23:45 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het werkte op dezelfde manier als Apple Pay, dus met een 'IT/DE/FR/ES' pas is het gewoon te activeren.DennusB schreef op Tuesday 26 February 2019 @ 21:02:
Google Pay support. Dat is wel dik. Alleen weet ik niet of het ook gelijk in Nederland beschikbaar komt!
Matszs schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:28:
d0s schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:45:
Dus eindelijk ook betalen met een Android watch!? Dat zou ideaal zijn!
Ik begrijp het enthousiasme over Google Pay niet.d0s schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:01:
Hier ook gelukt met Google Pay :-) exact dezelfde stappen gevolgd.
Betalen via NFC was al mogelijk met Bunq (en andere banken). In Google's Android heet dat Tap&Pay.
Werkt Tap&Pay niet icm een smartwatch? Is dat dan de enige reden om naast Bunq ook Google volledige inzage in je financiële bestedingspatroon te geven?
Jep, Tap & Pay werkt niet met Wear OS helaas!Jazco2nd schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:56:
[...]
[...]
[...]
Ik begrijp het enthousiasme over Google Pay niet.
Betalen via NFC was al mogelijk met Bunq (en andere banken). In Google's Android heet dat Tap&Pay.
Werkt Tap&Pay niet icm een smartwatch? Is dat dan de enige reden om naast Bunq ook Google volledige inzage in je financiële bestedingspatroon te geven?
Binnenkort maar Googlepay proberen dan
Downloaden jullie dan gewoon de apk voor google pay, zoja wat is dan een beetje een betrouwbare website omdat te doen?
Dat Tap&Pay geeft bij mij de laatste tijd alleen maar problemen. Als ik hem tegen de terminal hou, loopt de applicatie vast.
Dat Tap&Pay geeft bij mij de laatste tijd alleen maar problemen. Als ik hem tegen de terminal hou, loopt de applicatie vast.
Verwijderd
Kun je niet gewoon alles uitvinken in de mijn geld sectie? Dan krijg je geen rente lijkt me.WhatsappHack schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:00:
[...]
Jawel, ook dan krijg je rente. Veel gezeik over nu omdat zowel vele moslims alsmede mensen die bunq hadden omdat ze nergens in investeren verplicht worden mee te doen en geld te ontvangen door winsten gegenereerd met investeringen.
Maar ik snap het gezeik wel voor een deel, want Bunq beweerde altijd niks te zullen dien met je geld. Dat je nu opeens je geld kan stoppen in zaken en rente kan krijgen is van toegevoegde waarde voor hoop klanten. Maar deze groep die daar niks van wil horen zal idd zeiken.
Ik snap die rente niet zo. Mensen die bunq premium hebben zijn volgens mij niet de mensen die echt wakker zullen liggen van €27,- op jaarbasis meer of minder.
En het zullen inderdaad eerder de mensen zijn die het juist heel fijn vinden dat er niks met hun geld wordt gedaan.
En het zullen inderdaad eerder de mensen zijn die het juist heel fijn vinden dat er niks met hun geld wordt gedaan.
Voor mij persoonlijk is het inderdaad het eerste. Natuurlijk leuk om een beetje rente te krijgen, maar premium is zonder rente tot nu toe ook altijd prima geweest voor mij. En voor echt rendement beleg ik zelf op de beurs, dus die max 2.5k rentegevend saldo bij een pack heb ik ook geen last van.MaffeMaarten schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:59:
Ik snap die rente niet zo. Mensen die bunq premium hebben zijn volgens mij niet de mensen die echt wakker zullen liggen van €27,- op jaarbasis meer of minder.
Hoe ik de situatie nu begrijp is dat je om twee verschillende redenen tegen de rente kan zijn.
1. Het wel of niet investeren van jouw geld door de bank in bepaalde zaken. Die keuze is er nog steeds, al is het nu wel opt-out geworden. ECB en staatsobligaties zijn wettelijk verplicht (dat was het eerst ook), de rest kan je uitschakelen. Maar dit gebeurt bij iedere bank, ook bij een renteloze betaalrekening; niets weerhoudt bijvoorbeeld een ING of Rabobank om gebruik te maken van je saldo op je betaalrekening zonder rente te vergoeden. Het verschil met bunq is dat bunq dit duidelijker aangeeft en je een keuze geeft.
2. Het wel of niet ontvangen van rente. Sommige culturen en geloven hebben hier principieel bezwaar tegen, en op dit moment kan je niet aangeven om geen rente te willen ontvangen. Voor sommigen is wellicht doneren van de ontvangen rente aan een goed doel acceptabel, maar anderen willen of mogen het niet eens ontvangen. Voor hen zal het mogelijk moeten worden om de rente uit te schakelen zonder te moeten downgraden naar bunq Free of het account op te zeggen.
Zelf vind ik de rente ook een "vreemde" zet. Voor die max 27euro hoef je het niet te doen in ieder geval. Ik vond het zelf wel een fijn idee dat er "niets" met mijn geld werd gedaan. Ik heb nu alles uitgevinkt behalve de groene bedrijven + de 2 die je niet uit kan vinken uiteraard.
Zelf heb ik vooral het idee dat Bunq alles probeert aan te grijpen om geld in het laatje te brengen. Hoe vaak je wordt bestookt met mailtjes om mensen uit te nodigen etc. Nu toch het geld willen investeren. Soms vind ik dat er echt vreemde keuzes worden gemaakt.
Zelf heb ik vooral het idee dat Bunq alles probeert aan te grijpen om geld in het laatje te brengen. Hoe vaak je wordt bestookt met mailtjes om mensen uit te nodigen etc. Nu toch het geld willen investeren. Soms vind ik dat er echt vreemde keuzes worden gemaakt.
Ik vind die investerings categorieën trouwens behoorlijk vaag. Heb nu alleen "groene bedrijven" aangevinkt, aangezien dat de enige categorie is waarvan duidelijk omschreven is wat het inhoudt. "Personal Lending" of "Personal Mortages" klinkt natuurlijk lief, maar zolang er niet expliciet afstand genomen wordt van woekerpolisen e.d. hoeft daar wat mij betreft niet in geïnvesteerd te worden. Zelfde voor overige bedrijven en banken. Die worden totaal niet gekwalificeerd. De betreffende banken zijn *misschien* wel best-of-class volgens die Vigeo-Eiris lijst, maar dat is verre van een belofte.
Kortom zolang er geen 100% transparantie is van wat die portfolio's precies inhouden, is het redelijk waardeloos.
Kortom zolang er geen 100% transparantie is van wat die portfolio's precies inhouden, is het redelijk waardeloos.
Vraagje: tot 10.000 euro is er 0,27% rente. En vanaf 10.001 euro? Geen rente of een ander tarief?
@Verwijderd Nope, ook dan krijg je rente.
@mr.JamesBond Alles tot €10K krijg je 0.27% rente over. Alles erboven krijg je 0% rente over.
@mr.JamesBond Alles tot €10K krijg je 0.27% rente over. Alles erboven krijg je 0% rente over.
Verwijderd
Kortom nog een reden om Free aan te houden want ik hoef geen rente. Heb liever dat de bank alleen geld gebruikt voor datgene wat moet om een bankvergunning aan te houdenWhatsappHack schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:33:
@Verwijderd Nope, ook dan krijg je rente.
Wat ik vooral een prettig idee vond aan Bunq is dat ze geen last zouden kunnen hebben van een bankrun, immers al het geld staat bij de ECB. Echter, zelfs als je de vinkjes uitzet zou dit probleem (lijkt me) kunnen ontstaan.
Ik heb de regio in mijn iPhone aangepast (naar DE), maar de knop 'add G Pay' verschijnt bij mij nog steeds niet. Doe ik iets verkeerd?
Matszs schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:47:
[...]
Zo ongeveer, ik kon hem meteen koppelen aan Google Pay:
[Afbeelding]
Om te beginnen: G Pay werkt niet op een iPhone, aangezien G Pay van Google isArieDeB schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:02:
Ik heb de regio in mijn iPhone aangepast (naar DE), maar de knop 'add G Pay' verschijnt bij mij nog steeds niet. Doe ik iets verkeerd?
[...]
Wil je Apple Pay kunnen gebruiken, moet je je adres bij bunq aanpassen naar een Duits/Frans/Italiaans/Spaans adres en vervolgens een nieuwe pas aanvragen. Direct na de aanvraag kun je je adresgegevens weer terugzetten. Je krijgt dan een Duitse/Franse/Italiaanse/Spaanse pas. Die kun je dan aan Apple Pay koppelen. Met alleen je regio omzetten kom je er niet.
Wel suf hoor, dat ze rente gaan geven. Was veel slimmer geweest volgens mij als ze het bunq pack voor 3,99 en het bunq premium voor 6,99 hadden aangeboden, dat was waarschijnlijk goedkoper geweest dan rente geven en iets gunstigere tarieven trekt een hoop meer mensen aan gok ik zo. De tijden van geld verdienen aan rente zijn namelijk voorlopig voorbij en dat weet ook iedereen.
youtube.com/@hisrep
Ah tnx! Ik probeerde het op mijn iPhone te wijzigen, omdat je daar je 'Regio' kunt wijzigen, of kan dit op een Android toestel (Samsung) ook? Het lukt mij in ieder geval bij beide OS'en niet om G Pay aan te vragen, ook niet na het aanpassen van mijn adres in de bunq-app 
Sandro! schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:13:
[...]
Om te beginnen: G Pay werkt niet op een iPhone, aangezien G Pay van Google is
Wil je Apple Pay kunnen gebruiken, moet je je adres bij bunq aanpassen naar een Duits/Frans/Italiaans/Spaans adres en vervolgens een nieuwe pas aanvragen. Direct na de aanvraag kun je je adresgegevens weer terugzetten. Je krijgt dan een Duitse/Franse/Italiaanse/Spaanse pas. Die kun je dan aan Apple Pay koppelen. Met alleen je regio omzetten kom je er niet.
Voor iedereen die hier loopt te huilen over het ontvangen van rente, maak het naar een goed doel over (of nog beter, naar mij).
Eh, zo werkt dat natuurlijk niet. Op het moment dat ze van de gebruikers mandaat krijgen om geld te investeren in [wat dan ook], betekent dat minder geld hoeven steken in verlieslijdende staatsobligaties of tegen negatieve rente bij de ECB zetten. Voor bunq zelf snijdt het mes dus aan twee kanten. Als klant is rente op dit moment (bij geen enkele bank trouwens) inderdaad totaal niet boeiend.DeNachtwacht schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:05:
Wel suf hoor, dat ze rente gaan geven. Was veel slimmer geweest volgens mij als ze het bunq pack voor 3,99 en het bunq premium voor 6,99 hadden aangeboden, dat was waarschijnlijk goedkoper geweest dan rente geven en iets gunstigere tarieven trekt een hoop meer mensen aan gok ik zo. De tijden van geld verdienen aan rente zijn namelijk voorlopig voorbij en dat weet ook iedereen.
Ik zou de tutorial lezen - staat veel info inArieDeB schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:19:
Ah tnx! Ik probeerde het op mijn iPhone te wijzigen, omdat je daar je 'Regio' kunt wijzigen, of kan dit op een Android toestel (Samsung) ook? Het lukt mij in ieder geval bij beide OS'en niet om G Pay aan te vragen, ook niet na het aanpassen van mijn adres in de bunq-app
[...]
En laat dat nu het enige zijn dat ik zei, dus snap ik totaal niet waarom je begint met dat wat ik zeg niet zo werktmcDavid schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:30:
[...]
Eh, zo werkt dat natuurlijk niet. Op het moment dat ze van de gebruikers mandaat krijgen om geld te investeren in [wat dan ook], betekent dat minder geld hoeven steken in verlieslijdende staatsobligaties of tegen negatieve rente bij de ECB zetten. Voor bunq zelf snijdt het mes dus aan twee kanten. Als klant is rente op dit moment (bij geen enkele bank trouwens) inderdaad totaal niet boeiend.
youtube.com/@hisrep
Wow wat een negativiteit op dat forum zeg na de laatste update, is geen pretje meer om daar iets te leze .. Ik ben ondertussen volledig over naar bunq omdat vooral de ‘tech extra’s’ een voordeel voor mij hebben (apple pay, goedkeuren incasso, 2e pin, automatisch sparen ect).
Mja het klagen is helaas tegenwoordig het probleem als je community minded bent..
Mja het klagen is helaas tegenwoordig het probleem als je community minded bent..
@DeNachtwacht Het idee lijkt me nou juist dat het wat geld gaat opleveren... dan heeft het weinig zin als je dat geld op een andere manier gelijk weer kwijt raakt. Dus nee, zie niet helemaal in hoe dat "beter" zou zijn voor bunq. Voor ons als gebruiker is goedkoper natuurlijk altijd beter, maar ja... voor niets gaat de zon op.
@Sinus_rhythm Klagen is niet het probleem, maar de toxiteit is wel erg hoog idd. Zeiken alsof de wereld vergaat door het kleinste wissewasje. Heb mezelf er waarschijnlijk ook wel eens schuldig aan gemaakt, maar uiteindelijk bereik je met opbouwendheid toch het meest. Ik vind vooral die virtuele mastercards super nice, de rest van de updates, sja niet zo boeiend.
@Sinus_rhythm Klagen is niet het probleem, maar de toxiteit is wel erg hoog idd. Zeiken alsof de wereld vergaat door het kleinste wissewasje. Heb mezelf er waarschijnlijk ook wel eens schuldig aan gemaakt, maar uiteindelijk bereik je met opbouwendheid toch het meest. Ik vind vooral die virtuele mastercards super nice, de rest van de updates, sja niet zo boeiend.
Hoe werkt dat met Google Pay als ik al 3 actieve passen heb? Moet ik dan een pas deactiveren en een nieuwe aanvragen?
Zou ik wel doen, anders betaal je 2 euro per maand voor die extra pas ;-)
"You get what you deserve" geldt ook hier. Keer op keer worden dezelfde fouten gemaakt, dan krijg je dit als resultaat. Zeurende klanten heb je altijd natuurlijk, maar als je leert van je fouten kun je dit inperken.Sinus_rhythm schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:17:
Wow wat een negativiteit op dat forum zeg na de laatste update, is geen pretje meer om daar iets te leze .. Ik ben ondertussen volledig over naar bunq omdat vooral de ‘tech extra’s’ een voordeel voor mij hebben (apple pay, goedkeuren incasso, 2e pin, automatisch sparen ect).
Mag ik even zeggen dat die virtuele kaarten echt een geweldige uitkomst zijn? Ik heb een aparte rekening met vaste lasten (waar geen CC aan was gekoppeld), heb nu mooi mijn Apple en Google accounts daaraan gekoppeld; toch weer handig voor het overzicht i.p.v. dat alles via mijn algemene rekening loopt!
Ik vind het niet zo gek eigenlijk. Het zal mij aan m’n derrière oxideren dat ze investeren en dat wisselgeld aan rente is evenmin boeiend. Maar als je voor bunq had gekozen uit idealistische (niet investeren in dubieuze zaken) of religieuze (geen rente) overwegingen en het gaat opeens echt compleet de andere kant op in lijn met andere banken (op wat toggles na die opt-out zijn ipv opt-in): dan snap ik dat mensen vragen gaan stellen, verbaasd zijn en zich mogelijk misleid voelen.Sinus_rhythm schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:17:
En dan komt hét werkelijke probleem om de hoek kijken: de communicatie, voorlichting/informatievoorziening en klantinteractie van bunq... Die vind ik heel erg slecht. Er wordt totaal niet gereageerd op de vragen en klachten van klanten op dit onderwerp. (Ja één nutteloze PR-post die niets toevoegde.) En ettert het door. Dan krijgen mensen ook het gevoel van arrogantie vanuit bunq, wat vervolgens aangewakkerd wordt door fanatiekelingen die “Als het je niet bevalt dan rot je toch op naar een andere bank” roepen. :’) En als klap op de vuurpijl krijgen ze ook nog een stompzinnig mailtje met “Ervaar de beste rente ter wereld!”.
Ik vind het niet gek dat de sfeer dan steeds giftiger wordt in die topics over investeringen en rente.
Anyway. Die virtuele kaarten zijn wel leuk. Alleen erg jammer dat er geen virtuele Maestro-kaarten zijn. Zou geen nee zeggen tegen een virtuele Maestro in Apple Pay.
Ik heb er zo eenWhatsappHack schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:12:
[...]
Anyway. Die virtuele kaarten zijn wel leuk. Alleen erg jammer dat er geen virtuele Maestro-kaarten zijn. Zou geen nee zeggen tegen een virtuele Maestro in Apple Pay.
Dit dus:

@Zr40 ideaal! Jammer dat dat niet meer mogelijk is hehe. Hopelijk komt t ooit terug als Apple Pay hier officieel lanceert.
Portemonnee verloren... heb het gewaagd. Meteen Apple Pay bijkarimmm schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:43:
Hm, net een iPhone aangeschaft. Denk dat de Italië omweg niet meer werkt van https://bunq.love/nl/faq-nl/apple-pay/
Bunq desktop wilde de landswijziging niet doorvoeren, nu heb ik gewoon een volledig Italiaanse adres ingevoerd. Wijziging doorgevoerd.
Kan ik mijn derde pas niet volgens de manier van Bunq.love verwijderen (eerst deactiveren, dan pas blokkeren. Nu staat mijn pas op geblokkeerd en kan ik niet even een "nieuwe" pas aanvragen. Kan wel €9 betalen voor een pas maar heb geen zekerheid dat het zal werken.)
Iemand nog recentelijk gelukt? Of is het nu wel klaar met deze IT work-around en zal ik meer geduld moeten hebben tot Bunq (of N26 of een NL bank...) Apple pay zal ondersteunen.
Edit: net even een babbeltje gemaakt met de klantenservice. Werd mij verteld dat de Bunq.love handleiding de enige workaround dat bekend was, maar helaas werkt het niet meer. In ieder geval, kunnen zij niet met zekerheid vertellen. (Geen zin om €9 te verspillen aan een nieuwe pas voor hit or miss. De manier van pas deactiveren om een gratis derde pas te krijgen, werkt ook niet meer.)
Eergisteren werkte dit https://www.iculture.nl/gids/bunq-apple-pay-stappenplan/ gewoon.WhatsappHack schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:21:
@Zr40 ideaal! Jammer dat dat niet meer mogelijk is hehe. Hopelijk komt t ooit terug als Apple Pay hier officieel lanceert.
MasterCard en Maestro staan in mijn wallet en heb er ook al in winkels mee betaald.
Oh ja Apple Pay werkt hier ook prima, maar ik bedoelde dat het fijn zou zijn als we weer virtuele Maestro-kaarten zouden krijgen puur voor Apple Pay zoals Zr40 liet zien.wrcveen schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:48:
[...]
Eergisteren werkte dit https://www.iculture.nl/gids/bunq-apple-pay-stappenplan/ gewoon.
MasterCard en Maestro staan in mijn wallet en heb er ook al in winkels mee betaald.
Heeft iemand hier toevallig nog een plekje vrij in zijn Pack? Ik ben zelf al voorzien, maar ben op zoek voor een maat van mij.
Inmiddels zelf een Pack gestart. Er is nog een plek vrij.
Inmiddels zelf een Pack gestart. Er is nog een plek vrij.
[ Voor 21% gewijzigd door GvNL op 04-03-2019 02:30 ]
Hmm...staan trouwens wel veel onjuistheden in dat stappenplan (vooral onderaan in de 'uitleg teksten'). Volgens mij hebben ze hem ook niet zelf 'verzonnen', aangezien ze dit bovenin het artikel hebben staan 'Deze omweg is ook uitvoerig gedocumenteerd op bunq.love, een fansite over bunq. Ze hebben hem daar vast van 'gekopieerd'.wrcveen schreef op Sunday 3 March 2019 @ 14:48:
[...]
Eergisteren werkte dit https://www.iculture.nl/gids/bunq-apple-pay-stappenplan/ gewoon.
Bij mij werkte het stappenplan nog. Alleen stap 10 "Tik op Begin nu met het gebruik ervan!" was bij mij niet nodig (de tekst was ook niet zichtbaar).
Ik kon deze overslaan en meteen mijn kaart registreren in de Wallet.
edit: eerste indruk positief
Zaterdag tegen 21:30 geregistreerd, iets na 22:00 de bevestiging binnen.
Apple Pay kon ik zondag instellen. Maandag voor het eerst succesvol gebruikt.
Vandaag (5 maart) had ik mijn eerste 2 passen (Maestro, Nederland en Italië) binnen. (in de app stond de 13e als geschatte datum)
Vandaag (5 maart) had ik mijn eerste 2 passen (Maestro, Nederland en Italië) binnen. (in de app stond de 13e als geschatte datum)
[ Voor 41% gewijzigd door turambar op 06-03-2019 00:35 ]
Gewoon die op bunq.love gebruiken, die wordt vaker bijgewerkt.turambar schreef op Sunday 3 March 2019 @ 22:38:
Bij mij werkte het stappenplan nog. Alleen stap 10 "Tik op Begin nu met het gebruik ervan!" was bij mij niet nodig (de tekst was ook niet zichtbaar).
Zelfde bij mij. Het werkt allemaal als een zonnetje. Ook sta ik geregistreerd op mijn iPhone en Pocophone en ook dat levert geen problemen op. Alleennog wachten op de passen.turambar schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:38:
Misschien een stomme vraag, maar klopt het dat ik voor een kinderrekening ook een premium account moet afsluiten? Of kan ik gewoon een nieuwe rekening aanmaken op mijn account met een eigen pinpas? Ik wil de rekening voor mijn zoon gebruiken als zakgeld rekening zodat hij op school nog wat lekkers voor zichzelf kan kopen. (hij is 12)
[ Voor 4% gewijzigd door Janet_ op 06-03-2019 04:10 ]
Volgens de voorwaarden van bunq zijn passen persoonsgebonden en mag je deze niet uitlenen of weggeven. Bunq kan ‘moeilijk’ gaan doen als iets met transacties misgaat en je support nodig hebtJanet_ schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 04:09:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar klopt het dat ik voor een kinderrekening ook een premium account moet afsluiten? Of kan ik gewoon een nieuwe rekening aanmaken op mijn account met een eigen pinpas? Ik wil de rekening voor mijn zoon gebruiken als zakgeld rekening zodat hij op school nog wat lekkers voor zichzelf kan kopen. (hij is 12)
Bovendien kun je toch prima een bunq free aanmaken daarvoor?
youtube.com/@hisrep
Met een bunq free krijg je toch geen pasje?DeNachtwacht schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:15:
Bovendien kun je toch prima een bunq free aanmaken daarvoor?
Ik kijk voor hem wel dan bij een andere bank. 7,99 is te duur
Je kunt bunq Free voor hem aanmaken, vervolgens een connect maken voor hem met een van je eigen rekeningen en hem 1 van jou pasjes geven. Ik weet dat vrienden van mij het ook zo doen, werkt perfect (ook al zou het officieel niet mogen), maar ja...Apple Pay en Google Pay kan/mag officieel ook nietJanet_ schreef op Wednesday 6 March 2019 @ 10:59:
[...]
Met een bunq free krijg je toch geen pasje?
Ik kijk voor hem wel dan bij een andere bank. 7,99 is te duur
Ik zie dat hier posities voor een pack verhandeld worden. Kan iemand mij zeggen wat/hoe? Ik heb namelijk wel interesse denk ik
Ik heb 2 plekken vrij! Jij geïnteresseerd @jannes_beterams en nog iemand?jannes_beterams schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:27:
Ik zie dat hier posities voor een pack verhandeld worden. Kan iemand mij zeggen wat/hoe? Ik heb namelijk wel interesse denk ik
Ja, mits het kan met een bestaand Bunq account?JDFS schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:37:
[...]
Ik heb 2 plekken vrij! Jij geïnteresseerd @jannes_beterams en nog iemand?
Tuurlijk kan dat ;-) Je kunt het het beste vergelijken met Spotify Premium...die kun je ook toevoegen aan een Spotify Family groep...en als je die persoon er weer uitgooit, heeft hij/zij weer gewoon Spotify Premium.jannes_beterams schreef op Wednesday 6 March 2019 @ 13:13:
[...]
Ja, mits het kan met een bestaand Bunq account?
[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 06-03-2019 13:21 ]
Kun je na het activeren van Apple pay de locatie van je iPhone weer terugzetten naar NL? kan dit nergens vinden volgens mij...
Jazeker. Alleen tijdens de activatie is de andere regio benodigd.
https://together.bunq.com...n-an-account-for-my-childJackSparrow schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:05:
[...]
Je kunt bunq Free voor hem aanmaken, vervolgens een connect maken voor hem met een van je eigen rekeningen en hem 1 van jou pasjes geven. Ik weet dat vrienden van mij het ook zo doen, werkt perfect (ook al zou het officieel niet mogen), maar ja...Apple Pay en Google Pay kan/mag officieel ook niet
Volgens deze guide zou het eigenlijk wel moeten kunnen. Ik ga even nandenken wat ik ga doen. Ik vind het wel makkelijk als we beiden bij bunq zouden zitten. Hij gebruikt nu ook altijd mijn pinpas van de rabo.
Ik heb het ook zo ingericht voor mijn zoon. Hij heeft dus gewoon een bunq free en van mijn premium een gedeelde rekening gemaakt. en een pas van mij gekoppeld aan deze rekening, zodat hij er zelfstandig mee kan betalen.Janet_ schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:11:
[...]
https://together.bunq.com...n-an-account-for-my-child
Volgens deze guide zou het eigenlijk wel moeten kunnen. Ik ga even nandenken wat ik ga doen. Ik vind het wel makkelijk als we beiden bij bunq zouden zitten. Hij gebruikt nu ook altijd mijn pinpas van de rabo.
Als je nog plek vrij hebt, wil ik ook wel! DM me maar even wat je nodig hebt.JDFS schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:37:
[...]
Ik heb 2 plekken vrij! Jij geïnteresseerd @jannes_beterams en nog iemand?
Voor het eerst écht blij met Bunq. Ik gebruikte het gratis Promo Pack (met limiet van 250 euro per maand) eigenlijk alleen voor Apple Pay in Nederland.
Nu een paar dagen in Sweden. Hier kun je vrijwel nergens met contant betalen en zie je veel mensen betalen met iPhone, smartphone of smartwatches. Heerlijk om dan mee te kunnen doen met Apple Pay op m’n Watch en iPhone.
Daarnaast ook géén koersopslag met ZeroFX. Wat dat betreft wel een topoplossing. Via de app ook gelijk een Request indienen voor gedeelde kosten.
Tot zover even een leuke ervaring.
Nu een paar dagen in Sweden. Hier kun je vrijwel nergens met contant betalen en zie je veel mensen betalen met iPhone, smartphone of smartwatches. Heerlijk om dan mee te kunnen doen met Apple Pay op m’n Watch en iPhone.
Daarnaast ook géén koersopslag met ZeroFX. Wat dat betreft wel een topoplossing. Via de app ook gelijk een Request indienen voor gedeelde kosten.
Tot zover even een leuke ervaring.
@JackSparrow Jij hebt je hele bankrekening toch bij bunq? Vind je dan niet eng? bunq heeft immers maar één investeerder en dat is Ali zelf. Vorig jaar had bunq negen miljoen euro verlies en heeft Ali 34 miljoen euro erbij ingestoken.
Hij gaat door totdat ie financieel niet meer kan. Ben je dan niet bang dat bunq om kan vallen wanneer Ali besluit niet meer te investeren? Het is immers nogal een one man show....
Hij gaat door totdat ie financieel niet meer kan. Ben je dan niet bang dat bunq om kan vallen wanneer Ali besluit niet meer te investeren? Het is immers nogal een one man show....
Wij doen eigenlijk alles met bunq inderdaad. Natuurlijk heb ik nog wel een spaarrekening ergens anders....en een creditcard (die ik natuurlijk in geval van nood kan gebruiken, mocht er ineens wat gebeuren).Dennisweb schreef op Thursday 7 March 2019 @ 17:16:
@JackSparrow Jij hebt je hele bankrekening toch bij bunq? Vind je dan niet eng? bunq heeft immers maar één investeerder en dat is Ali zelf. Vorig jaar had bunq negen miljoen euro verlies en heeft Ali 34 miljoen euro erbij ingestoken.
Maar goed, bunq had een verlies van 9 miljoen, maar wel 100+ miljoen van klanten gestald staan. Dat geld is niet weg ofzo he. Het geld wat Ali bijstort (en dat was vorig jaar geen 34 miljoen....in totaal zal het mogelijk 34 miljoen kunnen zijn) is puur om de servers en zijn personeel te kunnen betalen.
Ali blijft voorlopig nog wel investeren hoor...zolang TransIP goed gaat (en dat gaat het) komt het met bunq ook wel goed. Overigens verwacht ik wel, dat als Ali niet meer kan investeren, er wel een investeerder is die die rol overneemt. Het concept is veel te goed....en de zaken die ze bieden zijn in mijn ogen ook veel beter dan die van andre banken.
Ik ben niet JackSparrow, maar ik heb ook alléén betaalrekeningen bij bunq, en ben even zo vrij ook te reageren.Dennisweb schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:16:
En nee, ik ben daar niet bang voor. Ik ben eerder bang dat er weer een van de klassieke banken om zou vallen. Bunq is namelijk de enige met een fundamenteel ander (beter) businessplan, dat niet gebaseerd is op speculeren met aandelen, zoals de andere banken. Ten tijde van economische voorspoed levert dat speculeren meer geld op, maar ten tijde van recessie levert het minder geld op of kost het zelfs geld. Dat het momenteel (weer) goed gaat met de klassieke banken is niet hun eigen verdienste, maar een mazzeltje dat de economie ontzettend aangetrokken is. Bij de volgende recessie zullen er gegarandeerd weer een aantal van die banken in moeilijkheden komen.
Bunq is daarin anders. Het businessplan is het verkopen van een goed product. Zolang klanten dat product willen hebben, heeft bunq bestaansrecht. Ongeacht wat de economie doet. Momenteel wordt er véél geld in bunq geïnvesteerd door Ali, wat een duidelijk teken is dat hij "for the long run" gaat, en zeker niet van plan is op korte termijn de stekker eruit te trekken. Dan zou dat immers allemaal voor niets zijn.
Een groot deel van dat geld gaat waarschijnlijk op aan marketing. Daar kan hij ieder moment mee stoppen als hij vind dat het te veel kost. De inkomsten gaan dan gewoon door, enkel de groei zou wat stagneren. Wat dat betreft is het risico dus laag.
Voor de rest is het enkel speculeren hoeveel gebruikers bunq nou heeft, en dus wat de natuurlijke inkomsten zijn. Maar een ICT-product (want dat is het) draaiend houden voor 5-10 euro per gebruiker per maand, dat moet te doen zijn.
Tot zover het stukje vertrouwen. Maar mocht er toch een worst-case scenario ontstaan, ben ik nog steeds niet erg bang. Het lijkt me stug dat van de één op de andere dag de stekker eruit zou gaan. De kans lijkt me veel groter dat één van de grootbanken bunq en haar klanten dan overneemt. Het product is immers gewoon kneitergoed en gewild, in tegenstelling tot de betaalproducten van de meeste andere banken.
En mocht ook dat niet gebeuren, dan kun je altijd in een mum van tijd een rekening bij een andere bank openen, da's slechts een klein ongemak. Je geld krijg je iig altijd gegarandeerd terug, dankzij het depositogarantiestelsel.
Dat zijn inderdaad valide punten. Ik ben pas net klant van bunq, dus wil het even rustig aandoen totdat ik een keuze maak om er een hoofdrekening van te maken.
Het gemak van bankieren bij bunq trekt me heel erg aan. Dat er een investeerder is, staat me gedeeltelijk tegen maar jullie argumenten zijn zeer valide.
Je gaat natuurlijk niet miljoenen investeren als je er zelf niet in gelooft. En ik denk inderdaad dat een andere bank het dan over zou nemen.
Ik wil zeker niet speculeren over omvallen van welke bank dan ook, maar was wel benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.
Het gemak van bankieren bij bunq trekt me heel erg aan. Dat er een investeerder is, staat me gedeeltelijk tegen maar jullie argumenten zijn zeer valide.
Je gaat natuurlijk niet miljoenen investeren als je er zelf niet in gelooft. En ik denk inderdaad dat een andere bank het dan over zou nemen.
Ik wil zeker niet speculeren over omvallen van welke bank dan ook, maar was wel benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.
Ik zou graag in je pack willen! DM als er nog plek is graag.JDFS schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:58:
Nog 1 plek over in Mn pack!
En dan mijn vraag:
Ik krijg google play niet werkend, hijs is netjes toegevoegd aan de GPay app via de bunq app maar als ik probeer te betalen bij een winkel is hij geweigerd en krijg ik een oops werkt niet melding. Ik heb de kaart geactiveerd in de app maar nooit mee betaald, is dat een probleem?
Mvg,
Bij Apple Pay heb ik eerder kunnen betalen met AP dan dat ik mijn fysieke kaarten binnen had. Wellicht dat er iets technisch niet met Google Pay werkt, omdat het officieel niet in Nederland ondersteund wordt? Dan denk ik dat Google misschien echt kijkt naar waar de automaat fysiek staat, terwijl Apple Pay dat niet doet.Horatius schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:24:
[...]
Ik zou graag in je pack willen! DM als er nog plek is graag.
En dan mijn vraag:
Ik krijg google play niet werkend, hijs is netjes toegevoegd aan de GPay app via de bunq app maar als ik probeer te betalen bij een winkel is hij geweigerd en krijg ik een oops werkt niet melding. Ik heb de kaart geactiveerd in de app maar nooit mee betaald, is dat een probleem?
Mvg,
Ik kan alleen maar voor Apple Pay spreken. Google Pay heb ik niet.
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"