Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-10 14:50
Hm, net een iPhone aangeschaft. Denk dat de Italië omweg niet meer werkt van https://bunq.love/nl/faq-nl/apple-pay/

Bunq desktop wilde de landswijziging niet doorvoeren, nu heb ik gewoon een volledig Italiaanse adres ingevoerd. Wijziging doorgevoerd.

Kan ik mijn derde pas niet volgens de manier van Bunq.love verwijderen (eerst deactiveren, dan pas blokkeren. Nu staat mijn pas op geblokkeerd en kan ik niet even een "nieuwe" pas aanvragen. Kan wel €9 betalen voor een pas maar heb geen zekerheid dat het zal werken.)

Iemand nog recentelijk gelukt? Of is het nu wel klaar met deze IT work-around en zal ik meer geduld moeten hebben tot Bunq (of N26 of een NL bank...) Apple pay zal ondersteunen.

Edit: net even een babbeltje gemaakt met de klantenservice. Werd mij verteld dat de Bunq.love handleiding de enige workaround dat bekend was, maar helaas werkt het niet meer. In ieder geval, kunnen zij niet met zekerheid vertellen. (Geen zin om €9 te verspillen aan een nieuwe pas voor hit or miss. De manier van pas deactiveren om een gratis derde pas te krijgen, werkt ook niet meer.)

karimmm wijzigde deze reactie 20-01-2019 12:08 (21%)

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:17

Orinoco

Unter den Linden

@karimmm Jammer dat het nu niet meer via bunq.love truc werkt!
Ben zelf een van de gelukkige die 20-03-2018 simpel Apple Pay kon activeren.

• Martin!
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-10 15:57
@karimmm heb je de regio op italie gezet? Instellingen -> Algemeen -> Taal & Regio?

Want ik had de App Store en andere zooi allemaal veranderd, werkte allemaal niet. Totdat ik de instelling van hierboven zag staan, die heb gewijzigd en tadaa werkte het ineens!

Martin! wijzigde deze reactie 20-01-2019 14:18 (51%)

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-10 09:35

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

karimmm schreef op Sunday 20 January 2019 @ 11:43:
Hm, net een iPhone aangeschaft. Denk dat de Italië omweg niet meer werkt van https://bunq.love/nl/faq-nl/apple-pay/

Bunq desktop wilde de landswijziging niet doorvoeren, nu heb ik gewoon een volledig Italiaanse adres ingevoerd. Wijziging doorgevoerd.

Kan ik mijn derde pas niet volgens de manier van Bunq.love verwijderen (eerst deactiveren, dan pas blokkeren. Nu staat mijn pas op geblokkeerd en kan ik niet even een "nieuwe" pas aanvragen. Kan wel €9 betalen voor een pas maar heb geen zekerheid dat het zal werken.)

Iemand nog recentelijk gelukt? Of is het nu wel klaar met deze IT work-around en zal ik meer geduld moeten hebben tot Bunq (of N26 of een NL bank...) Apple pay zal ondersteunen.

Edit: net even een babbeltje gemaakt met de klantenservice. Werd mij verteld dat de Bunq.love handleiding de enige workaround dat bekend was, maar helaas werkt het niet meer. In ieder geval, kunnen zij niet met zekerheid vertellen. (Geen zin om €9 te verspillen aan een nieuwe pas voor hit or miss. De manier van pas deactiveren om een gratis derde pas te krijgen, werkt ook niet meer.)
Het werkt nog wel. Er zit een ‘bug’ in de desktop app als het goed is. Wijzig je adres, sla het op...dan wijzigt hij je adres weer terug naar je NL adres. Check dan op je iPhone je adres, als het goed is zou het daar wel Italiaans moeten zijn. De Developer weet ervan...zal eens informeren wanneer het opgelost is. Is iets met het ‘refreshen’ van de API ofzo, hij krijgt dus je gewijzigde adres niet terug daarom geeft de app het niet direct weer. Als je trouwens terug gaat naar het ‘beginscherm’ in de desktop app en opnieuw je profiel opent werkt het ook gewoon nog.

Support geeft je eigenlijk NOOIT ondersteuning op Apple Pay als je niet uit een van de ondersteunde landen komt.

JackSparrow wijzigde deze reactie 20-01-2019 18:22 (11%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• GvNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-10 17:23
karimmm schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:43:

Download BlueStacks. Installeer de bunq-app voor Android in BlueStacks. Start vervolgens de bunq-app en wijzig je GPS-locatie in BlueStacks naar een willekeurige plek in Italië. Herstart de bunq-app: je kunt nu je adres wijzigen op de manier van bunq.love. Nadat je de pas in de BlueStacks-app hebt besteld met een Italiaans adres, kun je BlueStacks afsluiten en via de normale bunq-app je Nederlandse adres weer invoeren.

GvNL wijzigde deze reactie 21-01-2019 00:15 (5%)
Reden: Aanvulling

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-10 12:26
Zijn er "stelletjes" die gebruik maken van de combi Premium met Free? Ik heb Premium en mijn vriendin heeft Free. We zijn op zoek naar een en/of rekening en ik twijfel om dit bij bunq te doen, of gewoon een grote bank te nemen. Op dit moment heb ik haar een van de 3 pasjes gegeven, maar uiteraard staat dit pasje niet op haar naam. De rekening waar deze pas aan gekoppeld is, is wel een joint account.

Het is natuurlijk absurd om 2x premium te betalen om mijn partner ook een pas te geven.

Tips zijn welkom!

• Nickname27
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-10 19:33
Karizma schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:35:
Zijn er "stelletjes" die gebruik maken van de combi Premium met Free? Ik heb Premium en mijn vriendin heeft Free. We zijn op zoek naar een en/of rekening en ik twijfel om dit bij bunq te doen, of gewoon een grote bank te nemen. Op dit moment heb ik haar een van de 3 pasjes gegeven, maar uiteraard staat dit pasje niet op haar naam. De rekening waar deze pas aan gekoppeld is, is wel een joint account.

Het is natuurlijk absurd om 2x premium te betalen om mijn partner ook een pas te geven.

Tips zijn welkom!
Dit is exact wat mijn vriendin en ik doen. Zij heeft Bunq free, ik heb met mijn Premium account een en/of rekening aangemaakt en haar het pasje gegeven dat daaraan gekoppeld is.

Daarnaast heb ik hetzelfde pasje in mijn Apple Pay Wallet staan dus ik kan er ook mee pinnen zonder dat ik het fysieke pasje heb. Werkt voor ons top allemaal :)

• sluipschutter
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 29-08 21:23
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (100%)

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:09
Voor een gezamenlijke rekening met mijn vriendin heb ik inderdaad 2 premium accounts genomen in een Pack. Voor nu bevalt het wel maar €10 per maand is eigenlijk absurd. Enig voordeel is dat ik nu Apple Pay heb. Als er ooit Apple Pay in NL uitgerold word bij de reguliere banken ga ik denk ik wel weer afscheid nemen van Bunq.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
Nickname27 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:00:
[...]

Dit is exact wat mijn vriendin en ik doen. Zij heeft Bunq free, ik heb met mijn Premium account een en/of rekening aangemaakt en haar het pasje gegeven dat daaraan gekoppeld is.

Daarnaast heb ik hetzelfde pasje in mijn Apple Pay Wallet staan dus ik kan er ook mee pinnen zonder dat ik het fysieke pasje heb. Werkt voor ons top allemaal :)
Kun je dan wel een en/of rekening maken met iemand die geen bunq Premium heeft? Of gaat het gewoon om een connect?

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:51
Ik heb ook premium en mijn vriendin heeft free. We hebben meerdere gedeelde/connected rekeningen. Ze heeft echter gewoon haar eigen pasje, zoeen waarvoor je nog 4 cent per transactie betaalt. De kosten daarvan worden gefactureerd bij de eigenaar van de rekening waar de pas aan gekoppeld staat, bij mij dus. Over het algemeen gaat het dan om 50-80 cent per maand.

mcDavid wijzigde deze reactie 23-01-2019 13:06 (4%)

zcflevo.nl

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
mcDavid schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:06:
Ik heb ook premium en mijn vriendin heeft free. We hebben meerdere gedeelde/connected rekeningen. Ze heeft echter gewoon haar eigen pasje, zoeen waarvoor je nog 4 cent per transactie betaalt. De kosten daarvan worden gefactureerd bij de eigenaar van de rekening waar de pas aan gekoppeld staat, bij mij dus. Over het algemeen gaat het dan om 50-80 cent per maand.
Zo doe ik het ook, maar wij hebben beiden nog bunq free met een pas waarbij je vier cent per transactie betaalt. Totaal betalen we ongeveer 1.60 per maand.

Het enige voordeel voor ons zou dan zijn dat we gebruik zouden kunnen maken van Apple Pay en wellicht een en/of rekening zouden kunnen maken. Maar eigenlijk werkt een connect waarschijnljk net zo goed en is het mij de 3.50 per maand extra niet waard.

• mcDavid
Ja, heb zelf ook lang getwijfeld of ik wel over wou op Premium. Nu ik het heb, gebruik ik de "extra" features eigenlijk vrij weinig. Een mastercard is wel handig voor internetaankopen soms, en met een buitenlandvakantie is ZeroFX wel leuk meegenomen, maar over het algemeen had ik eigenlijk net zo goed het oude abonnement kunnen houden.

Vind het alleen wel tof wat bunq aan het doen is, en dan vind ik dat er ook wat tegenover mag staan. Uiteindelijk, 5 euro per maand waar gaat dat nou over... BOF, Wikipedia, Milieudefensie, etc ontvangen ook zo'n soort bedrag per maand van mij.

zcflevo.nl

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Karizma schreef op Tuesday 22 January 2019 @ 20:35:

Tips zijn welkom!
Yes..ik heb Premium en m'n vrouw heeft (nog) bunq More. Ze heeft 1 van mijn pasjes gekregen...en ze heeft zelf (toen het nog kon) twee pasjes via More. Haar pas (die ze van mij heeft) heeft ook gewoon Apple Pay ;-)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• mcDavid
Overigens is dit wel een ding wat bunq in mijn ogen moet oplossen. Voor nu is het met oude bunq-more accounts nog te doen maar uiteindelijk wil je toch een instapabonnement met alléén één pasje voor weinig geld, juist voor dit soort situaties.

Of misschien de definities van een pack wat flexibeler maken. Want voor een gezin van 3 of 5 personen is dat nu ook gewoon helemaal kut.

zcflevo.nl

• Tamerciaga
oohh schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Kun je dan wel een en/of rekening maken met iemand die geen bunq Premium heeft? Of gaat het gewoon om een connect?
Ik heb nu een en/of tussen een Premium en een Free account, dus het kan wel.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:29
mcDavid schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:21:
Ja, heb zelf ook lang getwijfeld of ik wel over wou op Premium. Nu ik het heb, gebruik ik de "extra" features eigenlijk vrij weinig. Een mastercard is wel handig voor internetaankopen soms, en met een buitenlandvakantie is ZeroFX wel leuk meegenomen, maar over het algemeen had ik eigenlijk net zo goed het oude abonnement kunnen houden.

Vind het alleen wel tof wat bunq aan het doen is, en dan vind ik dat er ook wat tegenover mag staan. Uiteindelijk, 5 euro per maand waar gaat dat nou over... BOF, Wikipedia, Milieudefensie, etc ontvangen ook zo'n soort bedrag per maand van mij.
14 dagen Costa Rica heeft mij dankzij ZeroFX denk ik wel een jaar gratis premium opgeleverd. :9

Wij hebben ook Premium en More gecombineerd, alles op en/of rekeningen. Werkt top.

Ik kwam ooit bij bunq omdat ik het gaaf vond wat ze deden maar ook omdat het goedkoper was dan m'n toenmalige bank. Maar vind het nog steeds het geld waard elke maand.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 00:34
Is de combinatie Bunq free en N26 een goede?(En kun je met Free een spaarrekening openen)

Overweeg namelijk om die twee te gaan gebruiken. (ipv SNS/Knab en N26)

Vind Knab namelijk erg sloom met innovaties en hoewel dat meermaals word aangekaart geven ze voorrang aan Zakelijke Producten.

Iemt wijzigde deze reactie 26-01-2019 13:14 (3%)

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

mcDavid schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:06:
De kosten daarvan worden gefactureerd bij de eigenaar van de rekening waar de pas aan gekoppeld staat, bij mij dus. Over het algemeen gaat het dan om 50-80 cent per maand.
Gewoon betaalverzoekje voor sturen, ja toch? :P

Renault Zoe Q90

• mcDavid
Iemt schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:16:
Is de combinatie Bunq free en N26 een goede?(En kun je met Free een spaarrekening openen)

Overweeg namelijk om die twee te gaan gebruiken. (ipv SNS/Knab en N26)

Vind Knab namelijk erg sloom met innovaties en hoewel dat meermaals word aangekaart geven ze voorrang aan Zakelijke Producten.
Bunq heeft sowieso geen onderscheid tussen betaal- en spaarrekeningen. Iedere rekening mag je gewoon mee betalen. Maar het hoeft natuurlijk niet, je mag er ook spaargeld op zetten als je wilt. Het lastige van bunq-free is dat je maar één eigen rekening kunt openen. Dat is dus alleen handig voor Ideal betalingen en natuurlijk voor connects/gedeelde rekeningen met andere bunqers.

Wel goed dat je overweegt te stoppen met Knab. Een betere wereld begint immers bij jezelf.
TucanoItaly schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Gewoon betaalverzoekje voor sturen, ja toch? :P
Eh, ja of niet :+

mcDavid wijzigde deze reactie 26-01-2019 14:47 (10%)

zcflevo.nl

• Iemt
mcDavid schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:46:
[...]

Bunq heeft sowieso geen onderscheid tussen betaal- en spaarrekeningen. Iedere rekening mag je gewoon mee betalen. Maar het hoeft natuurlijk niet, je mag er ook spaargeld op zetten als je wilt. Het lastige van bunq-free is dat je maar één eigen rekening kunt openen. Dat is dus alleen handig voor Ideal betalingen en natuurlijk voor connects/gedeelde rekeningen met andere bunqers.

Wel goed dat je overweegt te stoppen met Knab. Een betere wereld begint immers bij jezelf.
Klopt het dat Bunq nog steeds niks doet met je geld? Dus het als het ware alleen bewaart. In 2016 was dit namelijk nog wel het geval

• sluipschutter
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:51 (100%)

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:59
1 plekkie vrij in pack, pbtje en we regelen het.

AlexFL wijzigde deze reactie 28-01-2019 19:13 (6%)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:05
freakstar schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:21:
[...]

14 dagen Costa Rica heeft mij dankzij ZeroFX denk ik wel een jaar gratis premium opgeleverd. :9

Wij hebben ook Premium en More gecombineerd, alles op en/of rekeningen. Werkt top.

Ik kwam ooit bij bunq omdat ik het gaaf vond wat ze deden maar ook omdat het goedkoper was dan m'n toenmalige bank. Maar vind het nog steeds het geld waard elke maand.
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer bij een buitenlandse webshop (Tsjechië) iets besteld. Op de site stond dat ik EUR 203,40 kwijt zou zijn; via de ZeroFX van bunq heeft het me zowaar EUR 5,40 opgeleverd en hoefde ik nog maar EUR 198 af te rekenen! Mijn pakketkosten van volgende maand zijn er alweer uit _/-\o_ !

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:21
Pffffff...
Gewoon in lokale valuta betalen.

• robv73
  • Laatst online: 16:39
The Apple Pay procedure op bunq.love werkt nog wel... Gisteren nog gebruikt, Apple Pay werkt nu op mijn iphone en watch. Soms moet je in de Bunq Desktop app een keer op refresh klikken nadat je adres hebt gewijzigd.
karimmm schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:43:

• straydog_50
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-10 05:59
al opgelost :)

straydog_50 wijzigde deze reactie 02-02-2019 16:02 (90%)

• Iemt
Zijn er ook gebruikers die bunq volledig gebruiken als bank ?(voor alle vaste lasten en inkomsten)

Heb al een hele tijd een rekening gehad bij ze, maar meer als reserverekening of voor groepspot

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Iemt schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:18:
Zijn er ook gebruikers die bunq volledig gebruiken als bank ?(voor alle vaste lasten en inkomsten)

Heb al een hele tijd een rekening gehad bij ze, maar meer als reserverekening of voor groepspot
Ja, ben bezig met alles over te zetten van ING naar Bunq.
Heb een Bunq premium account vanaf aug 2017.
Mijn ING account houd ik wel aan.

• Iemt
Orinoco schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:23:
[...]

Ja, ben bezig met alles over te zetten van ING naar Bunq.
Heb een Bunq premium account vanaf aug 2017.
Mijn ING account houd ik wel aan.
Houd je dat aan als reserve, of gewoon voor de zekerheid?

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:29

Ben nu bijna een jaar over, samen met mijn wederhelft. Meerdere en/of rekeningen, ik premium en zij het oude betalen per gebruik. Nog nooit een enkel probleem gehad.

Ik heb nog een Euroclix creditcard (Mastercard) en een American Express als "reserve". De AmEx gaat weg want die gebruik ik nooit. De Euroclix denk ik ook want duurder dan bunq. :9

freakstar wijzigde deze reactie 05-02-2019 20:15 (16%)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Iemt schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:06:
[...]

Houd je dat aan als reserve, of gewoon voor de zekerheid?
ING houd ik aan om een extra NL bank te hebben naast Bunq, en over 1 a 2 jaar kijk ik wel of dit nog nodig is.

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Hier sinds begin 2016 bunq account en ergens in mei/juni 2016 van de Rabobank compleet overgestapt naar bunq, beste beslissing ooit. Visa van ICS erbij en echt nooit problemen. De vrouw heeft nog een Rabo rekening van 1.5 p/m maar gebruikt eigenlijk ook alleen haar bunq (oude prijs model 4ct/pin transactie voor zolang haar pas nog geldig is).

Overstappen was eenvoudig, zelfs de belastingdienst en rijtuigbelasting was zo geregeld (en dit was nog voor de overstapsservice, dus met het handje). :X

bluewalk.net

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:35

Jep, ik ben volledig over. Bevalt prima. Heb nog wel een basis Rabobank rekening, maar eigenlijk enkel om toegang te hebben tot mijn kids hun spaarrekeningen en absolute noodgevallen. Had laatst een keer dat ik niet kon tanken met een bunq pas, daarvoor de Rabo gebruikt. Verder prima.

• Iemt
mwa schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Jep, ik ben volledig over. Bevalt prima. Heb nog wel een basis Rabobank rekening, maar eigenlijk enkel om toegang te hebben tot mijn kids hun spaarrekeningen en absolute noodgevallen. Had laatst een keer dat ik niet kon tanken met een bunq pas, daarvoor de Rabo gebruikt. Verder prima.
Was dat een storingsprobleem bij bunq of een beperking in acceptatie?

• mwa
Iemt schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:48:
[...]

Was dat een storingsprobleem bij bunq of een beperking in acceptatie?
Acceptatie probleem bij een kleine onbemande tankstation. Heb het doorgegeven aan Bunq en zij zijn er mee aan de slag gegaan.

• robv73
Gebruik bunq sinds 2015 maar heb pas sinds kort een premium abo voor mezelf en vriendin. Ben nu bezig alles over te zetten van Rabo naar bunq. De bedoeling is om volgende maand Rabo op te zeggen.

Zet alles wel handmatig over omdat de overstapservice toch de nodige tekortkomingen heeft.

• mcDavid
Hier ook. Ben in 2016 al volledig overgestapt en heb nog geen seconde spijt gehad. Heb ook geen andere betaalrekeningen meer. Zie niet in waarom ik bij meerdere banken een betaalrekening zou moeten hebben, dat had ik voordat ik naar bunq overstapte ook nooit.

zcflevo.nl

• Webarcher
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18-10 12:11
Hier ook al een jaar volledig over naar bunq. Geen problemen ondervonden of zaken die niet of volledig werkte. Wat ik echt super vindt is de Debit MasterCard. Direct betalen vanaf gekoppelde rekening en niet 1x per maand achteraf. Wel jammer dat ze het rerouten van deze betalingen uit de laatste update hebben gehaald. Ik mis dat wel.

• mwa
Wel een dingetje: aangezien de Bunq Mastercard geen 'echte' Mastercard is (maar een debit), heb je dus ook geen aankoopverzekering zoals je dat bij een reguliere CC dat wel hebt. Iets om over na te denken.

• Iemt
mwa schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:40:
Wel een dingetje: aangezien de Bunq Mastercard geen 'echte' Mastercard is (maar een debit), heb je dus ook geen aankoopverzekering zoals je dat bij een reguliere CC dat wel hebt. Iets om over na te denken.
Ik overweeg over te stappen naar Bunq Free en N26 voor pintransacties.

Daarnaast ben ik van plan om een cc aan te houden voor dit soort beperkingen.

• robv73
Webarcher schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:23:
Hier ook al een jaar volledig over naar bunq. Geen problemen ondervonden of zaken die niet of volledig werkte. Wat ik echt super vindt is de Debit MasterCard. Direct betalen vanaf gekoppelde rekening en niet 1x per maand achteraf. Wel jammer dat ze het rerouten van deze betalingen uit de laatste update hebben gehaald. Ik mis dat wel.
Hoop toch echt dat ze die functie weer terugbrengen....

• AlexFL
Ik ben sinds een 2 maandjes volledig over, hou mijn ing oranje rekening aan om af en toe cash te storten.

• Tamerciaga
Ben ik de enige die het vreselijk vindt dat ik pushspam krijg van bunq?

Kreeg zojuist een pushmelding over de invite aanbieding, wat me totaal niet interesseert. Zo ver ik kan zien, kan dit ook niet uit?

Bunq is een bank, ze moeten ze gedragen als een bank en niet als Candy Crush waarbij je shit krijgt bij invites.

Prima dat ze die actie doen, maar laat die betalende klanten met rust...

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Karizma schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:06:

Kreeg zojuist een pushmelding over de invite aanbieding, wat me totaal niet interesseert. Zo ver ik kan zien, kan dit ook niet uit?

Bunq is een bank, ze moeten ze gedragen als een bank en niet als Candy Crush waarbij je shit krijgt bij invites.

Die krijg ik niet, je kunt dat in notificaties uitzetten!
Betreft hier iOS.

• Tamerciaga
Orinoco schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:38:
[...]

Die krijg ik niet, je kunt dat in notificaties uitzetten!
Betreft hier iOS.
Dan zet je zo te zien ook notificaties uit voor chat en belangrijke updates, dus nee :(

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Karizma schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:59:
[...]

Dan zet je zo te zien ook notificaties uit voor chat en belangrijke updates, dus nee :(
Een reactie op chat krijg ik wel binnen!

• bluewalk
  • Niet online
Karizma schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:06:

Ik vind dat ook belachelijk en mag niet eens volgens de Apple guidelines. Echter ontvang ik die rommel nooit, iOS hier en zowat van het begin een gebruiker. Blijkbaar zijn er toch lijsten waar je op kan opt-outen? :?

Desalniettemin vind ik dat ze dit soort dingen niet moeten doen, werkt averechts.

bluewalk wijzigde deze reactie 07-02-2019 15:01 (5%)

bluewalk.net

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

cyberde schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:01:
[...]

Ik vind dat ook belachelijk en mag niet eens volgens de Apple guidelines. Echter ontvang ik die rommel nooit, iOS hier en zowat van het begin een gebruiker. Blijkbaar zijn er toch lijsten waar je op kan opt-outen? :?

Desalniettemin vind ik dat ze dit soort dingen niet moeten doen, werkt averechts.
Krijg die ads hier ook niet te zien op mijn iPhone, maar vraag me af, of dat iets met settings te maken heeft op betreffende iOS/Android toestellen van de diverse klagers.
De meerderheid hoor je niet dus je weet niet of die er moeite mee hebben?

• bluewalk
  • Niet online
Orinoco schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:51:
[...]

Krijg die ads hier ook niet te zien op mijn iPhone, maar vraag me af, of dat iets met settings te maken heeft op betreffende iOS/Android toestellen van de diverse klagers.
De meerderheid hoor je niet dus je weet niet of die er moeite mee hebben?
Bij mij staat alles qua notificaties aan. Dus het lijkt mij iets dat via support geregeld kan worden.

bluewalk.net

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

cyberde schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:30:
[...]

Bij mij staat alles qua notificaties aan. Dus het lijkt mij iets dat via support geregeld kan worden.
Als je de diverse reacties op "together" bekijkt, dan zijn er toch mensen die niets aan support doorgegeven hebben.

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:51

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Volgens mij niet. Moet zeggen dat die notificaties enzo wel irritant zijn, maar goed...er zijn meer apps die dat doen. Als je er last van hebt, zet je het uit.

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:51

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Sowieso een beetje raar dat Bunq nu zo iemand gedag zegt. Dat zou een andere bank niet zo snel doen.
Maar wat betreft de klantervaring. Hoe normaal is het om beantwoord te worden in het engels als je een nederlandse vraag stelt?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

ocf81 schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:25:
Sowieso een beetje raar dat Bunq nu zo iemand gedag zegt. Dat zou een andere bank niet zo snel doen.
Maar wat betreft de klantervaring. Hoe normaal is het om beantwoord te worden in het engels als je een nederlandse vraag stelt?
Jij kent Mario van W. blijkbaar? :+ Het is inderdaad vreemd als men zomaar zonder aanleiding een klant afsluit, maar ik vermoed dat hier meer aan de hand is. Is natuurlijk makkelijk om in de 'slachtofferrol' te kruipen en de media op te zoeken. We horen hier natuurlijk maar één kant van het verhaal.

• Iemt
En ik hoef niet meer over te stappen :P , als de bank zo omgaat met klanten zijn ze onbetrouwbaar. (Negatieve feedback moet kunnen en daar moet een bank ook naar luisteren )

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-07 14:38
ocf81 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:25:
Hoe normaal is het om beantwoord te worden in het engels als je een nederlandse vraag stelt?
Zulke zaken kunnen toch gebeuren? Alsof organisaties geen fouten meer kunnen maken. Klantenservice is echt mensenwerk, dus fouten kunnen snel gebeuren.

Maar ik keek even naar de twitter van 'Mario Woensel' en hij lijkt me echt een irritante gozer. Hij roept namelijk iedereen op om een melding te maken bij Apple, omdat er niet naar hem geluisterd wordt...

Alleen wel dom van Bunq om dit zo aan te pakken. Dit brandje konden ze ook met een 'semi-grappige' bericht zo blussen.

• muusq
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-10 14:41
Iemt schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:30:
[...]

En ik hoef niet meer over te stappen :P , als de bank zo omgaat met klanten zijn ze onbetrouwbaar. (Negatieve feedback moet kunnen en daar moet een bank ook naar luisteren )
Op basis van dit magere artikel?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Iemt schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:30:
[...]

Op basis van dit artikel? Hmm..er zijn meer mensen die wel gewoon tevreden zijn met bunq hoor. Daarbij maken alle bedrijven fouten...en daar leren ze van.
mrstylo schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:33:
[...]

Zulke zaken kunnen toch gebeuren? Alsof organisaties geen fouten meer kunnen maken. Klantenservice is echt mensenwerk, dus fouten kunnen snel gebeuren.

Maar ik keek even naar de twitter van 'Mario Woensel' en hij lijkt me echt een irritante gozer. Hij roept namelijk iedereen op om een melding te maken bij Apple, omdat er niet naar hem geluisterd wordt...

Alleen voor Bunq om dit te doen is echt dom. Dit brandje konden ze ook met een 'semi-grappige' bericht zo blussen.
Dat hebben ze vast ook wel geprobeerd. Maar die lijkt mij echt FREAKING irrant.....stampend gozertje die als hij zijn zin niet krijgt alle registers opentrekt. |:( |:(

JackSparrow wijzigde deze reactie 08-02-2019 14:36 (22%)

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:05
Het punt wat hij maakte is dat die notificaties eigen gewoon spam zijn, en opt out zijn, en niet in lijn met de ToS van de appstore. Zeker als je betaalt voor een account.

https://twitter.com/MvWoensel/status/1093480947222282240

En ik moet hem daar gewoon gelijk in geven. Ook vind ik het heel apart dat een bank dit soort notificaties stuurt, en daarmee hun app in de appstore riskeerd. (Iets met risico analyse).

Biersteker wijzigde deze reactie 08-02-2019 14:41 (4%)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe. - Bitcoin Fee en Netwerk Stats

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Biersteker schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:40:
Het punt wat hij maakte is dat die notificaties eigen gewoon spam zijn, en opt out zijn, en niet in lijn met de ToS van de appstore. Zeker als je betaalt voor een account.

https://twitter.com/MvWoensel/status/1093480947222282240

En ik moet hem daar gewoon gelijk in geven. Ook vind ik het heel apart dat een bank dit soort notificaties stuurt, en daarmee hun app in de appstore riskeerd. (Iets met risico analyse).
Er zijn bakken met apps (incl die van andere fintechs) waar ik met regelmaat notificaties van krijg. Moet zeggen dat ik ook vind dat het niet kan. Je kunt het uit (laten) zetten en dan krijg je ze niet meer. Zou mooi zijn als ze daarvoor gewoon een knop in de app zouden maken (helemaal naar deze shit-storm).

• Iemt
muusq schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:34:
[...]

Op basis van dit magere artikel?
Begrijp me niet verkeerd, maar als je als klant risico loopt om een rekening kwijt te raken omdat je bijvoorbeeld klaagt over features die je mist of die je graag wil zien. Dan is dat toch een soort censuur van de bank, wat ze op hele andere manieren kunnen oplossen

In dit geval was het dat ie mensen opriep om bij Apple te klagen over de notificaties, maar dit hoor je (vind ik ) als bank zijnde nooit zo af te handelen!

Iemt wijzigde deze reactie 08-02-2019 14:48 (8%)

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Ik heb al tijden Bunq als secundaire bank, maar ik het wordt hoe langer een hautainer zooitje daar. Kunnen niet tegen kritiek, maar het eigen marketingmodel bestaat voornamelijk (soms terecht, soms onterecht) bekritiseren van andere banken. Ik denk dat het een goed idee is dat Ali eens de hand in eigen boezem steekt in plaats van altijd naar externe factoren te wijzen en antwoord geven op de gestelde vraag in plaats van met wedervragen de aanval te kiezen. Begint een beetje doorzichtig te worden. Bunq krijgt er een afstandelijk imago van, de bank voor the happy few in plaats van iedereen.

The Killer wijzigde deze reactie 08-02-2019 14:50 (8%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Iemt schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:47:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar als je als klant risico loopt om een rekening kwijt te raken omdat je bijvoorbeeld klaagt over features die je mist of die je graag wil zien. Dan is dat toch een soort censuur van de bank, wat ze op hele andere manieren kunnen oplossen

In dit geval was het dat ie mensen opriep om bij Apple te klagen over de notificaties, maar dit hoor je (vind ik ) als bank zijnde nooit zo af te handelen!
Laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat dat niet de enige reden was dat ze afscheid van hem hebben genomen.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Je moet je ook afvragen of iemand die je bedrijf continu afzeikt, loopt te zieken en vermoedelijk nog wel iets meer dan dat uitspookt nog als klant wilt. En als hij het allemaal zo vreselijk vindt, waarom stapt hij dan niet over? Blijkbaar lost bunq zijn issues niet (snel) genoeg op, dan zou ik zeggen: hou de eer aan jezelf en stap over. Je gaat toch ook niet bij een ISP die je verbinding verkloot of slechte service blijft bieden blijven hangen?

Het zou in ieder geval erg dom zijn als bunq dat opzeggen zonder goed overleg en alle pro's en cons heeft besloten, en ik ga er vooralsnog vanuit dat dit niet 'zomaar' bij een klant wordt gedaan die zich kritisch uit. Ik hoop dat bunq gewoon wat meer open kaart speelt publiekelijk, om te voorkomen dat ze te boek komen te staan als 'oh daar is die bank die mensen met kritiek meteen boot als klant'.

-edit-
gmta-momentje met @JackSparrow ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Iemt
JackSparrow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:50:
[...]

Laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat dat niet de enige reden was dat ze afscheid van hem hebben genomen.
Dat kan, maar stel een nieuwszender komt bij je aankloppen dan is dat het moment om uitvoerig uit te leggen waarom. Daarmee laat je zien hoe en waarom je dingen zo hebt aangepakt.

"Wij trekken de grens bij het respectloos behandelen van collega's of andere bunquers", laat een woordvoerder van Bunq aan RTLZ weten.

De vraag is wat is respectloos behandelen, en waarom heb je het als bedrijf zijnde zover weten te schoppen met zo een klant.

Als hij echt zo vervelend is dan kan hij inderdaad beter zelf weggaan daar ben ik het mee eens.
Maar vanuit commerciele redenen zou bunq beter de persoon de mond kunnen snoeren ipv weg te werken.
Dan was je wss niet op het nieuws gekomen dat is zeker

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Iemt schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:54:
[...]

Dat kan, maar stel een nieuwszender komt bij je aankloppen dan is dat het moment om uitvoerig uit te leggen waarom. Daarmee laat je zien hoe en waarom je dingen zo hebt aangepakt.

"Wij trekken de grens bij het respectloos behandelen van collega's of andere bunquers", laat een woordvoerder van Bunq aan RTLZ weten.

De vraag is wat is respectloos behandelen, en waarom heb je het als bedrijf zijnde zover weten te schoppen met zo een klant.

Als hij echt zo vervelend is dan kan hij inderdaad beter zelf weggaan daar ben ik het mee eens.
Maar vanuit commerciele redenen zou bunq beter de persoon de mond kunnen snoeren ipv weg te werken.
Dan was je wss niet op het nieuws gekomen dat is zeker
En hoe snoer je zo iemand de mond dan volgens jou? Hem een leven lang gratis Premium geven?

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:05
JackSparrow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:47:
[...]

Er zijn bakken met apps (incl die van andere fintechs) waar ik met regelmaat notificaties van krijg. Moet zeggen dat ik ook vind dat het niet kan. Je kunt het uit (laten) zetten en dan krijg je ze niet meer. Zou mooi zijn als ze daarvoor gewoon een knop in de app zouden maken (helemaal naar deze shit-storm).
De grap is dus, dat die knop er wel is, maar niet werkt voor dit type notificaties. En je het alleen door support uit kan laten zetten.

En qua risico inschatting denk ik eigenijk dat bunq hier wel de plank misslaat.

icm: "Abuse of these services may result in revocation of your privileges"

https://i.imgur.com/to6wxns.png

8)7 :? :X

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe. - Bitcoin Fee en Netwerk Stats

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

2Dutch schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:50:
[...]

Je moet je ook afvragen of iemand die je bedrijf continu afzeikt, loopt te zieken en vermoedelijk nog wel iets meer dan dat uitspookt nog als klant wilt. En als hij het allemaal zo vreselijk vindt, waarom stapt hij dan niet over? Blijkbaar lost bunq zijn issues niet (snel) genoeg op, dan zou ik zeggen: hou de eer aan jezelf en stap over. Je gaat toch ook niet bij een ISP die je verbinding verkloot of slechte service blijft bieden blijven hangen?

Het zou in ieder geval erg dom zijn als bunq dat opzeggen zonder goed overleg en alle pro's en cons heeft besloten, en ik ga er vooralsnog vanuit dat dit niet 'zomaar' bij een klant wordt gedaan die zich kritisch uit. Ik hoop dat bunq gewoon wat meer open kaart speelt publiekelijk, om te voorkomen dat ze te boek komen te staan als 'oh daar is die bank die mensen met kritiek meteen boot als klant'.

-edit-
gmta-momentje met @JackSparrow ;)
Heb je nu dit commentaar ook ergens anders geplaatst of zie ik nu spoken? :?
Biersteker schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:57:
[...]

De grap is dus, dat die knop er wel is, maar niet werkt voor dit type notificaties. En je het alleen door support uit kan laten zetten.

En qua risico inschatting denk ik eigenijk dat bunq hier wel de plank misslaat.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
icm: "Abuse of these services may result in revocation of your privileges"

[Afbeelding]

8)7 :? :X
Dat had ik begrepen inderdaad, maar ze zouden (in ieder geval voor Premium klanten) een knopje moeten maken (die default op OFF staat) waarmee je zelf kunt kiezen of je die promo notificaties wilt ontvangen.

JackSparrow wijzigde deze reactie 08-02-2019 14:58 (29%)

• The Killer
  • Niet online
JackSparrow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:56:
[...]

En hoe snoer je zo iemand de mond dan volgens jou? Hem een leven lang gratis Premium geven?
Een beetje senior klantprofessional kan afwijkend gedrag prima in de kiem smoren en dat kan op heel veel manieren. Luisteren en acteren op een klacht is er een van. En natuurlijk kan je niet elke klacht verhelpen maar normaliter is er niet meer nodig dan een serieus luisterend oor en serieus genomen worden als klant.

Buiten dat, Bunq is een premium product met een premium prijs, althans het pretendeert een premium product te zijn. Dan mag je ook premium service verwachten.

Stel je eens voor dat een grote bank ineens reclamenotificaties gaat sturen via de app. De wereld zou te klein zijn. En terecht.

The Killer wijzigde deze reactie 08-02-2019 15:05 (21%)

• The Killer
  • Niet online
Dubbel

The Killer wijzigde deze reactie 08-02-2019 15:04 (98%)

• Iemt
https://www.rtlz.nl/beurs...klant-na-negatieve-tweets

Hier wat uitgebreider dan NU.nl

"Op het forum van de bank blijkt dat Van Woensel niet de enige is met kritiek op het sturen van pushnotificaties om gebruikers aan te zetten nieuwe klanten te werven. Oprichter Ali Niknam ziet zich genoodzaakt om vanaf zijn vakantieadres in Buenos Aires te reageren.

Hij schrijft op het forum dat Bunq de kritiek serieus neemt, maar zich niet laat chanteren of luistert naar klanten die om het hardst roepen. Klanten die zich niet meer welkom voelen bij Bunq, raadt hij aan een 'traditionele' bank te zoeken. "

En ik denk dat Ali geen zin had in een 'hardst roepen', iets wat hij vaker heeft benadrukt geen gehoor aan te willen geven.

Feit is dat dit negatieve reclame is voor bunq

Iemt wijzigde deze reactie 08-02-2019 15:06 (73%)

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

JackSparrow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:57:
Heb je nu dit commentaar ook ergens anders geplaatst of zie ik nu spoken? :?
Telegramkanalen, niet op Together of andere fora ofzo :) Wel in ingekorte vorm ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Iemt
Klopt het dat het om dit topic gaat?

https://together.bunq.com...tifications-from-bunq-app

• mcDavid
ocf81 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:25:
Waar baseer je dat op? Die gast geeft zelf toe dat hij meerdere keren bunq-medewerkers heeft zitten schofferen. Ik denk dat geen enkele bank dat zou pikken, alleen omdat het bunq is, is het ineens nieuws of zo.

Bij het bedrijf waar ik werk, mogen klanten ook opzouten als ze gaan lopen schelden tegen de supporters hoor.

mcDavid wijzigde deze reactie 08-02-2019 15:12 (9%)

zcflevo.nl

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Iemt schreef op Friday 8 February 2019 @ 15:03:
https://www.rtlz.nl/beurs...klant-na-negatieve-tweets

Hier wat uitgebreider dan NU.nl

"Op het forum van de bank blijkt dat Van Woensel niet de enige is met kritiek op het sturen van pushnotificaties om gebruikers aan te zetten nieuwe klanten te werven. Oprichter Ali Niknam ziet zich genoodzaakt om vanaf zijn vakantieadres in Buenos Aires te reageren.

Hij schrijft op het forum dat Bunq de kritiek serieus neemt, maar zich niet laat chanteren of luistert naar klanten die om het hardst roepen. Klanten die zich niet meer welkom voelen bij Bunq, raadt hij aan een 'traditionele' bank te zoeken. "

En ik denk dat Ali geen zin had in een 'hardst roepen', iets wat hij vaker heeft benadrukt geen gehoor aan te willen geven.

Feit is dat dit negatieve reclame is voor bunq
Nu.nl heeft het artikel aangepast. https://www.nu.nl/economi...s-respectloos-gedrag.html

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

2Dutch schreef op Friday 8 February 2019 @ 15:05:
[...]

Telegramkanalen, niet op Together of andere fora ofzo :) Wel in ingekorte vorm ;)
Ohw, Telegram kanalen? Hmm...even lezen dan.

• Iemt
mcDavid schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Waar baseer je dat op? Die gast geeft zelf toe dat hij meerdere keren bunq-medewerkers heeft zitten schofferen. Ik denk dat geen enkele bank dat zou pikken, alleen omdat het bunq is, is het ineens nieuws of zo.

Bij het bedrijf waar ik werk, mogen klanten ook opzouten als ze gaan lopen schelden tegen de supporters hoor.
Ik denk dat deze klant wellicht zelf de pers is gaan opzoeken, maar veel van "scheldend" consument kun je vaak nog stil krijgen als je actief het gesprek mee aangaat. Nou wil bunq geen details geven over hoe ver ie is gegaan (Wat ze beter wel konden doen om te laten zien dat ze niks fouts deden). dus kun je moeilijk zeggen hoe of wat.

• The Killer
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Schofferen? Boos en schofferen zijn twee totaal verschillende zaken. Niet je eigen nieuws maken.

Bunq is net als CoolBlue en Apple: kritiek leveren levert direct default defenders op.

• mcDavid
Iemt schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat deze klant wellicht zelf de pers is gaan opzoeken, maar veel van "scheldend" consument kun je vaak nog stil krijgen als je actief het gesprek mee aangaat. Nou wil bunq geen details geven over hoe ver ie is gegaan (Wat ze beter wel konden doen om te laten zien dat ze niks fouts deden). dus kun je moeilijk zeggen hoe of wat.
Ja, een keertje wil je daar best energie in steken, maar op een gegeven moment is de maat wel vol.
The Killer schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:15:
[...]

Schofferen? Boos en schofferen zijn twee totaal verschillende zaken. Niet je eigen nieuws maken.

Bunq is net als CoolBlue en Apple: kritiek leveren levert direct default defenders op.
Van Woensel geeft toe dat hij af en toe wel flink boos kon worden, in chatgroepen met Bunq-medewerkers en -rekeninghouders. "Maar in het openbaar, bijvoorbeeld op Twitter, heb ik het altijd heel netjes gehouden, ook niet gescholden ofzo", aldus Van Woensel
Sorry hoor, maar als je moet benadrukken dat je in het openbaar nooit gescholden hebt... dan lijkt me toch dat er meer aan de hand is dan het geven van wat opbouwende kritiek.

zcflevo.nl

• The Killer
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:20:

Sorry hoor, maar als je moet benadrukken dat je in het openbaar nooit gescholden hebt... dan lijkt me toch dat er meer aan de hand is dan het geven van wat opbouwende kritiek.
Die benadrukking is je eigen conclusie, zo lees ik het in ieder geval niet.

• Intercity
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-10 12:17
Ze zijn helaas onbetrouwbaar, ook op andere vlakken :-( Ik heb eerlijk gezegd inmiddels behoorlijk spijt van het complete overstappen. Vorig jaar hebben ze in maart een automatisch incasso van ruim 800 euro niet uitgevoerd/afgeschreven. Ik heb toen contact met ze opgenomen om het uit te zoeken maar het bericht van de medewerker na controle was dat ze geen incasso van de tegenpartij hadden ontvangen. Volgens de andere partij was het betaald (dat had ik eerst gecheckt), dus niemand ging dit helaas verder onderzoeken.

Krijg ik begin januari een bericht dat hun boekhouders tijdens controle erachter zijn gekomen dat er een automatische incasso wel door hun is betaald maar nooit van mijn rekening is afgeschreven. Ik uiteraard vragen stellen, maar bleek die medewerker in maart dus alleen mijn eigen bankafschrift bekeken te hebben (dit blijkt totaal niet uit het gesprek van toen overigens); en alsof ik verdomme contact met support opneem omdat ik mijn eigen bankafschrift niet kan lezen :F

Ook zit er al ruim een jaar een bug in de zoekresultaten (of in mijn zoekindex) waarbij ik geen transacties kan vinden met een streepje erin (ik kan bijvoorbeeld de incasso's van t-mobile nooit terugvinden als ik daarop zoek) — gerapporteerd bij support maar er lijkt nooit iets mee gedaan te zijn.

Hun hele systeem lijkt vol vage bugs te zitten, en als je systeem zo prut is ontworpen dat je automatische incasso's niet betrouwbaar voor elkaar krijgt ben je mijns inziens bankonwaardig. Ik heb er in ieder geval totaal geen vertrouwen in dat de situatie nu beter is.

• Tamerciaga
Even los van dat verhaal van die Mario, daar kan van alles gebeurd zijn. Ergste vind ik dat er geen excuses worden aangeboden vanuit bunq zelf, en dat Ali weer met een sneer terug moet komen (wat hij overigens altijd doet bij kritiek...).

Je zou denken dat als je een succesvol bedrijf hebt opgebouwd zoals TransIP, dat je wel weet hoe je met bepaalde zaken moet omgaan. Maar ja, een bank is natuurlijk wel wat anders dan vpsjes schuiven.

Heel toevallig heb ik een SNS rekening geopend samen met mijn vrouw vanwege een hypotheek (bewust een serieuze bank gekozen), waardoor mijn Premium membership terug kan naar Free. Ik zal bunq niet opzeggen omdat ik wel benieuwd ben hoeveel fouten er gemaakt mogen worden :)

Ik weet dat ik kritisch ben, ik zie enorm veel potentie in bunq en het concept is zeer goed. Uitvoering en leiding ervan is een teleurstelling.

Update:
Ik heb op 06-02 een topic aangemaakt op Together over de spam, waar twee mensen op reageerden. Nu blijkt dat het topic gewoon verwijderd is voor iedereen behalve mijzelf! Ik kan het topic zien in de app, maar verder nergens (ook niet na inloggen). Lijkt me dat dit bewust wordt gedaan >:)

Tamerciaga wijzigde deze reactie 08-02-2019 15:45 (14%)

• Iemt
Karizma schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:39:
Even los van dat verhaal van die Mario, daar kan van alles gebeurd zijn. Ergste vind ik dat er geen excuses worden aangeboden vanuit bunq zelf, en dat Ali weer met een sneer terug moet komen (wat hij overigens altijd doet bij kritiek...).

Je zou denken dat als je een succesvol bedrijf hebt opgebouwd zoals TransIP, dat je wel weet hoe je met bepaalde zaken moet omgaan. Maar ja, een bank is natuurlijk wel wat anders dan vpsjes schuiven.

Heel toevallig heb ik een SNS rekening geopend samen met mijn vrouw vanwege een hypotheek (bewust een serieuze bank gekozen), waardoor mijn Premium membership terug kan naar Free. Ik zal bunq niet opzeggen omdat ik wel benieuwd ben hoeveel fouten er gemaakt mogen worden :)

Ik weet dat ik kritisch ben, ik zie enorm veel potentie in bunq en het concept is zeer goed. Uitvoering en leiding ervan is een teleurstelling.

Update:
Ik heb op 06-02 een topic aangemaakt op Together over de spam, waar twee mensen op reageerden. Nu blijkt dat het topic gewoon verwijderd is voor iedereen behalve mijzelf! Ik kan het topic zien in de app, maar verder nergens (ook niet na inloggen). Lijkt me dat dit bewust wordt gedaan >:)
Zo bestrijd je "fake news" 8)7

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Wij hadden pas ook wel iets raars gehad... we hadden een nieuwe gedeelde rekening gemaakt en mijn vriend haar daar het "automatisch storten" aangezet, dan trekken ze geld van een andere rekening en zetten het op je Bunq rekening. Klinkt leuk, en dat was het ook... maar hij gebruikte ook de Bunq overstapservice om in z'n geheel over te stappen, ook dat ging goed, maar toen zijn oude rekening was opgezegd door de overstapservice liepen die incasso's richting de Bunq rekening door. Dus er werd netjes elke keer 49 euro gestort, van een rekening die al maanden leeg was.

Contact gehad met support, die vonden niets, die gaven als advies de oude bank te bellen. Gedaan, oude bank zag geen enkele mutatie in de afgelopen maanden en vond het ook gek.
Weer contact gehad met Bunq, ze konden nog niets vinden en zouden ons op de hoogte houden. Dat deden ze niet en opeens kregen we een soort "Change log bericht" over dat er een bunq in hun backend was gevonden die incasso's deed maar het ALTIJD op de Bunq rekening stortte, ook als de tegenrekening leeg was. En 3x raden, we mochten al het geld terug betalen. Beetje jammer wel.

Lijkt verdomd veel op de bug die @Intercity ook tegenkwam!

Is het al bijna vrijdag?

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:07
The Killer schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:15:
Ik volg dit topic al een tijdje en ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. In het begin (enkele jaren geleden) was ik geïnteresseerd in bunq vanwege de 'novelty', maar na diverse berichtgeving te hebben gevolgd heb ik deze interesse totaal verloren.

Ik begrijp (persoonlijk) niet waarom je zou overstappen naar deze peperdure bank terwijl je er relatief weinig voor terugkrijgt. Wat is de meerwaarde t.o.v. een basispakket bij een Nederlandse grootbank i.c.m. een gratis account bij N26 of Revolut? Talloze IBAN's waar je over kunt beschikken? Dat is me de prijs echt niet waard.

bunq is nu al een tijdje actief en je zou verwachten dat als ze écht een goed product zouden aanbieden, hun klantenbestand inmiddels (veel) groter zou zijn dan nu het geval is. Een goed product verkoopt zichzelf immers. Anders kan er al snel sprake zijn van een soort hype.

Bepaalde reacties in dit topic komen op mij dan ook meer over als een soort cognitieve dissonantie dan feitelijk naar de ontwikkelingen kijken.

Oh well, ik blijf het volgen.

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01:38
kwon schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:15:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje en ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. In het begin (enkele jaren geleden) was ik geïnteresseerd in bunq vanwege de 'novelty', maar na diverse berichtgeving te hebben gevolgd heb ik deze interesse totaal verloren.

Ik begrijp (persoonlijk) niet waarom je zou overstappen naar deze peperdure bank terwijl je er relatief weinig voor terugkrijgt. Wat is de meerwaarde t.o.v. een basispakket bij een Nederlandse grootbank i.c.m. een gratis account bij N26 of Revolut? Talloze IBAN's waar je over kunt beschikken? Dat is me de prijs echt niet waard.

bunq is nu al een tijdje actief en je zou verwachten dat als ze écht een goed product zouden aanbieden, hun klantenbestand inmiddels (veel) groter zou zijn dan nu het geval is. Een goed product verkoopt zichzelf immers. Anders kan er al snel sprake zijn van een soort hype.

Bepaalde reacties in dit topic komen op mij dan ook meer over als een soort cognitieve dissonantie dan feitelijk naar de ontwikkelingen kijken.

Oh well, ik blijf het volgen.
BUNQ heeft wat mij betreft ook nauwelijks meerwaarde.. Ik gebruik 't alleen omdat SNS geld vraagt voor pinnen via mobiel (bunq via blackfriday gratisch gekregen). Ook mega irritant dat ze geen desktop app hebben..

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:29
Hoeveel klanten Bunq werkelijk heeft is een soort staatsgeheim:
Ik ben erg tevreden over de app en hoe alles werkt, maar ik zit wel ergens mee: de openheid van bunq.
Er werd laatst door iemand gevraagd hoeveel klanten bunq heeft, maar daar is niet op geantwoord met duidelijke cijfers, maar met een excuus dat “We de concurrentie geen informatie willen geven”.
Link: https://together.bunq.com/d/601-meer-openheid-bij-bunq

U123456 wijzigde deze reactie 08-02-2019 18:09 (27%)

• sluipschutter
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 10-02-2019 19:08 (99%)

• AlexFL
[...]
Uhh oa,

Apple Pay
Talloze IBAN's inderdaad best handig
Gedeelde rekeningen met vrienden zijn super easy
Instant Transfers
ZeroFX
Fijne app

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:07
U123456 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:07:
Hoeveel klanten Bunq werkelijk heeft is een soort staatsgeheim:
[...]
Link: https://together.bunq.com/d/601-meer-openheid-bij-bunq
Nu ik dit teruglees realiseer ik me dat mijn uitspraak best gek is omdat ik natuurlijk geen enkele bron heb waar ik het aantal klanten op kan baseren.

Maar... naast dat ik niemand in mijn persoonlijke omgeving ken die een bunq-rekening heeft, werk ik al langer dan 10 jaar voor een van de grootste (letselschade)verzekeraars van NL waarbij ik per dag ik gok gemiddeld minimaal 5 schadeuitkeringen aan particulieren verricht. Daarbij moet ik bij elke eerste betaling handmatig het IBAN opvoeren dus ik houd me er actief mee bezig. Ik kan jullie verklappen dat ik 90% zeker weet dat de bunq-rekeningen die ik sinds de invoering van IBAN ben tegengekomen op 1 hand te tellen zijn. En 100% zeker op 2 handen.

Iets zegt me dat er een kans is dat ik dit zelfs maar 1 keer ben tegengekomen. Ik kan me namelijk nog herinneren dat ik het fascinerend vond dat ik dat IBAN 'die ene keer' tegenkwam, omdat ik op dat moment al een interesse voor dit bedrijf had ontwikkeld. Maar zeker weten doe ik niet.

kwon wijzigde deze reactie 08-02-2019 18:53 (18%)

• The Killer
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:57:
Wij hadden pas ook wel iets raars gehad... we hadden een nieuwe gedeelde rekening gemaakt en mijn vriend haar daar het "automatisch storten" aangezet, dan trekken ze geld van een andere rekening en zetten het op je Bunq rekening. Klinkt leuk, en dat was het ook... maar hij gebruikte ook de Bunq overstapservice om in z'n geheel over te stappen, ook dat ging goed, maar toen zijn oude rekening was opgezegd door de overstapservice liepen die incasso's richting de Bunq rekening door. Dus er werd netjes elke keer 49 euro gestort, van een rekening die al maanden leeg was.

Contact gehad met support, die vonden niets, die gaven als advies de oude bank te bellen. Gedaan, oude bank zag geen enkele mutatie in de afgelopen maanden en vond het ook gek.
Weer contact gehad met Bunq, ze konden nog niets vinden en zouden ons op de hoogte houden. Dat deden ze niet en opeens kregen we een soort "Change log bericht" over dat er een bunq in hun backend was gevonden die incasso's deed maar het ALTIJD op de Bunq rekening stortte, ook als de tegenrekening leeg was. En 3x raden, we mochten al het geld terug betalen. Beetje jammer wel.

Lijkt verdomd veel op de bug die @Intercity ook tegenkwam!
Dit is wel heel bijzonder. Financiële controle en reconciliatieprocessen moeten dit op dag 1 constateren. Buiten dat, een eenzijdig uitgevoerde boeking zonder corresponderende tegenboeking moet ook een operationeel alert afgeven. Veilig is anders.

Als ik Ali was zou ik me hier acuut zorgen om maken, in plaats van een lastige klant. Als dit soort bugs bekend worden bij de DNB mag je de volgende dag een flinke delegatie van ze op de stoep verwachten.

The Killer wijzigde deze reactie 08-02-2019 19:02 (3%)

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

kwon schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:45:
[...]

Nu ik dit teruglees realiseer ik me dat mijn uitspraak best gek is omdat ik natuurlijk geen enkele bron heb waar ik het aantal klanten op kan baseren.
Je kan natuurlijk wel een grove schatting maken op basis van factuurnummers iedere maand.
Maar... naast dat ik niemand in mijn persoonlijke omgeving ken die een bunq-rekening heeft
Ik ken er maar liefst twee, van het soort "oh, heb jij ook bunq, wat leuk". En ooit een collega op het werk met een pasje in de telefoonhoes gespot.

Maar bij welke bank anderen zitten boeit mij niet echt, dat is hun probleem (of juist niet :))

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
@Zr40 Op basis daarvan zou het volgens mijn schatting ergens tussen de 70 en 75K klanten uitvallen. (Als ze alle landen onder dezelfde facturatiereeks laten vallen dan tenminste ;)) Dat is eerlijk gezegd verrassend weinig voor een bank die in meerdere landen beschikbaar is.

Zal denk ik vooral door de erg hoge prijs komen. Een instap pakketje met max 1 normale rekening max 1 gedeelde rekening, 1 spaardoel, één Maestro pas en API voor €2,50 bijvoorbeeld zou best wel eens meer mensen over de streep kunnen trekken. Wil je ook MasterCard Debit en Apple Pay plus een extra rekening? Dan bijv. €4/mnd totaal en €9 eenmalig voor de extra pas. Dan heb je een verschil tussen normale mensen en powerusers, kan je veel meer klanten bedienen en is de hurdle om over te stappen vele malen lager. Pack voordelen om de echte Premium te krijgen blijven bestaan, mede omdat dat dan geniaal is voor upselling naar de normale €5 premium. ;) Bunq lijkt heel hard vast te houden aan de huidige “one size fits all” pakketten, maar als de schatting klopt blijkt dat dat maar weinig mensen “fit”. :P
Ik denk alleen dat ze zoiets niet snel zullen doen, omdat juist "teveel" verkopen nu mooie marketing is. Maar ik denk dat veel doorsnee mensen zo reageren: "Je krijgt wel 3 passen!". Nou en, wat moet ik ermee? "Je krijgt wel 25 rekeningen!" Nou en, wat moet ik ermee? ;) Voor die mensen, en dat is een hele grote groep, is er maar weinig aantrekkelijks aan bunq tegen €7,99/mnd ben ik bang. Nog erger als je een gedeelde rekening met pasjes voor beide houders wilt. Dan kost het dus €16 per maand in totaal. :+ Dat is absurd en zal veel mensen heel hard afschrikken. Hoe kan je groeien met zulke prijzen...? Afijn.

Ik ben er ook nog klant. Twijfel wel nog altijd om door te zetten en blijf vooral omdat ik AP handig vind en gedeelde rekeningen wel handig zijn. Verder nogal duur voor wat je krijgt en om het nog redelijk te maken (€5/mnd) moet je je aan dat geklooi met Packs wagen. Je zit vast aan die app van ze, totaal geen web of desktop omgeving. Cash storten is nagenoeg onmogelijk tegen een redelijke prijs. Klantenservice is nogal slecht getraind, geven vaak foute of tegenstrijdige antwoorden. En ik word knettergek van het gebruik van die regenboog en eenhoorn emoji’s.

Het is een erg leuke, doch dure, gadget. Maar ik beschouw het nog steeds niet als volwaardige bank. Teveel limitaties en gedoe. Er lijkt meer aandacht besteed aan belachelijke features als badges dan nuttige extra’s.
Als gadget is het best geniaal overigens. Leuke API, Apple Pay, MasterCard Debit: top! Maar voor de standaard prijs had ik wel iets meer verwacht dan voornamelijk wat gimmicks en verder vooral aardig wat obstakels. :)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 09-02-2019 01:59 (22%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Iemt
WhatsappHack schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 01:32:
@Zr40 Op basis daarvan zou het volgens mijn schatting ergens tussen de 70 en 75K klanten uitvallen. (Als ze alle landen onder dezelfde facturatiereeks laten vallen dan tenminste ;)) Dat is eerlijk gezegd verrassend weinig voor een bank die in meerdere landen beschikbaar is.

Zal denk ik vooral door de erg hoge prijs komen. Een instap pakketje met max 1 normale rekening max 1 gedeelde rekening, 1 spaardoel, één Maestro pas en API voor €2,50 bijvoorbeeld zou best wel eens meer mensen over de streep kunnen trekken. Wil je ook MasterCard Debit en Apple Pay plus een extra rekening? Dan bijv. €4/mnd totaal en €9 eenmalig voor de extra pas. Dan heb je een verschil tussen normale mensen en powerusers, kan je veel meer klanten bedienen en is de hurdle om over te stappen vele malen lager. Pack voordelen om de echte Premium te krijgen blijven bestaan, mede omdat dat dan geniaal is voor upselling naar de normale €5 premium. ;) Bunq lijkt heel hard vast te houden aan de huidige “one size fits all” pakketten, maar als de schatting klopt blijkt dat dat maar weinig mensen “fit”. :P
Ik denk alleen dat ze zoiets niet snel zullen doen, omdat juist "teveel" verkopen nu mooie marketing is. Maar ik denk dat veel doorsnee mensen zo reageren: "Je krijgt wel 3 passen!". Nou en, wat moet ik ermee? "Je krijgt wel 25 rekeningen!" Nou en, wat moet ik ermee? ;) Voor die mensen, en dat is een hele grote groep, is er maar weinig aantrekkelijks aan bunq tegen €7,99/mnd ben ik bang. Nog erger als je een gedeelde rekening met pasjes voor beide houders wilt. Dan kost het dus €16 per maand in totaal. :+ Dat is absurd en zal veel mensen heel hard afschrikken. Hoe kan je groeien met zulke prijzen...? Afijn.

Ik ben er ook nog klant. Twijfel wel nog altijd om door te zetten en blijf vooral omdat ik AP handig vind en gedeelde rekeningen wel handig zijn. Verder nogal duur voor wat je krijgt en om het nog redelijk te maken (€5/mnd) moet je je aan dat geklooi met Packs wagen. Je zit vast aan die app van ze, totaal geen web of desktop omgeving. Cash storten is nagenoeg onmogelijk tegen een redelijke prijs. Klantenservice is nogal slecht getraind, geven vaak foute of tegenstrijdige antwoorden. En ik word knettergek van het gebruik van die regenboog en eenhoorn emoji’s.

Het is een erg leuke, doch dure, gadget. Maar ik beschouw het nog steeds niet als volwaardige bank. Teveel limitaties en gedoe. Er lijkt meer aandacht besteed aan belachelijke features als badges dan nuttige extra’s.
Als gadget is het best geniaal overigens. Leuke API, Apple Pay, MasterCard Debit: top! Maar voor de standaard prijs had ik wel iets meer verwacht dan voornamelijk wat gimmicks en verder vooral aardig wat obstakels. :)
Ik vind dat ze meer moeten doen met bunq free. Je kan maar 1 rekening openen (terwijl je tijdens je gratis proefmaand 25 kan openen en deze behouden) en dit zonder pas.
Als ze 1 rekening en 1 spaardoel/pot/rekening toevoegen aan Free en voor 2eu per maand (en 9EU aanschafkosten) een Maestro pas, bedien je zo veel meer klanten die bij de grootbanken ongeveer 1-2,5 per maand betalen.

Ooit was Knab de duurste bank, maar met de komst van bunq Premium zijn ze dat niet meer.
Zelfs Knab heeft er aan moeten geloven en is een goedkoper pakket gaan aanbieden voor 5eu per maand, waarbij je zoveel rekeningen kan openen al je wil en je kan de passen meermaals vervangen in een jaar(bunq laat je hier dan 9eu voor betalen na elke nieuwe vervanging).

Het is ook de verwachting denk ik dat bunq een tussenpakket zal introduceren op termijn, om meer klanten te gaan werven. Want er zal een moment komen dat de groei in klanten volledig afslankt, vooral als instant payments beschikbaar worden voor alle banken(betaalverzoekjes worden dan veel minder gebruikt)

Hoe mooi het product ook mag zijn(of niet), 7,99 voor een betaalpakket is voor veel klanten too much. En bunq Free is weer te weinig vanwege het missen van een betaalpas.

Wel vind ik het jammer dat bunq niet als volwaardig bank is te gebruiken, want het zou naast N26/Revout heel mooi te combineren zijn.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Ik ben weer op zoek naar een plekje in een pack, Pm me even als je nog plek hebt 👍

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:21
"Ik ben supertevreden, wat een topbank. Ik had jaren eerder moet overstappen."
"Wow, 25 rekeningen."

:+

Apple Pay is even leuk, maar in de praktijk werkt een contactloze pinpas net zo makkelijk.
Nu snap ik dat 90% van de gebruikers hier nooit van die loodzware pasjes bij zich heeft en ook geen rijbewijs of toegangspas voor kantoor bij zich hoeft te hebben dus dan is het misschien extreem makkelijk alleen een telefoon meenemen 8)7

matthijst wijzigde deze reactie 09-02-2019 15:27 (31%)

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

matthijst schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:22:
[...]
Apple Pay is even leuk, maar in de praktijk werkt een contactloze pinpas net zo makkelijk.
Nu snap ik dat 90% van de gebruikers hier nooit van die loodzware pasjes bij zich heeft en ook geen rijbewijs of toegangspas voor kantoor bij zich hoeft te hebben dus dan is het misschien extreem makkelijk alleen een telefoon meenemen 8)7
En dat is precies de reden waarom Apple Pay juist zo handig is. Elke pas minder in je portemonnee scheelt weer. Waarom zou je dagelijks 20 verschillende passen (betaalpassen, id-kaart of rijbewijs, ov-chipkaart of kentekenbewijs, tankpas of laadpas, bonuskaart, toegangspassen, noem maar op) meenemen als het met 5 even goed kan? Je telefoon of je smartwatch neem je immers toch altijd wel mee, en alles wat daar mee werkt scheelt weer ruimte in je portemonnee.

Wat RFID toegangspassen betreft heb ik er al drie in mijn portemonnee zitten...

Zr40 wijzigde deze reactie 09-02-2019 16:26 (4%)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• mwa
Hier een tevreden klant. En nee, ik zit niet op together (ik wist tot bovenstaande posts niet van het bestaan) en ook zeker geen groupie. En wat een “Ali” wel of niet doet, maakt mij geen drol uit.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Wat betreft Mario en zijn ruzie met Ali. Ik ken die laatste ook als iemand die geen blad voor de mond neemt. Maar klanten die personeel schofferen zijn bij andere banken ook onverwijld geen klant meer. Over Mario gaan ook allerlei geruchten over zijn gedrag in Telegramgroepen voor bunq'ers dus er zal wel wat meer spelen.

Dat bunq zich op de vlakte houdt is geen verrassing, dat is echt basisschool PR.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 09-02-2019 17:42 (27%)

Pagina: 1 ... 31 ... 48 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True