Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GvNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06-03 21:03
mcDavid schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:38:
Hehe, deze maand haal ik premium er wel uit! In Zwitserse Franken betalen is soms bijna 10% goedkoper dan het bedrag in euro's op de terminal.
Dat klinkt interessant. Hoe betaal je in andere valuta?

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:44
GvNL schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 01:49:
[...]
Dat klinkt interessant. Hoe betaal je in andere valuta?
Ongetwijfeld door naar een niet-Euro-land te gaan, en dan te vergelijken met een DCC-koers. Laat je *nooit* pakken en betaal altijd in de lokale valuta!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Siask schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 02:25:
[...]

Ongetwijfeld door naar een niet-Euro-land te gaan, en dan te vergelijken met een DCC-koers. Laat je *nooit* pakken en betaal altijd in de lokale valuta!
Ja maar hoe *betaal* je in die currency? Zoals ik het lees wordt er gesuggereerd dat je de valuta waarin je betaald kennelijk kan instellen bij Bunq. Hoe dan? :P

Goed, dan na een maandje Bunq mijn ervaring/mening tot dusver:
Ik vind het niet veel soeps... Erg duur voor wat het bied, maar er is echt heel weinig tot niets “Premium” aan. Sterker nog, het is best vaak slecht of onduidelijk. En voor het eco-gedoe kan je prima terecht bij een aantal andere banken, voor een stuk minder geld en veelal véél betere service. En alles kost maar extra. Ik zie meer belemmeringen en beperkingen dan zaken die Bunq makkelijker en “vrij” maken eigenlijk. :X

Dan ook nog de stompzinnigheid dat ze kennelijk echt met niets of niemand iets hebben geregeld om cash deposits te maken. Wil je dus bij Bunq bankieren dan moet je eigenlijk perse nog een extra bankrekening elders nemen om cash te kunnen storten wil je het niet in een oude sok stoppen. :/ Zit je alsnog vast aan die oh zo vieze superslechte “oude bank”. :+ Dat gaat nergens over. “Je kan gewoon storten bij het GWK hoor! *regenboog emoji*”, ja tegen een fee van 3%, minimaal €9,50 fee per storting. 8)7 Alsof je al niet genoeg betaald voor die rekening zelf haha... En dan geen cash kunnen storten, lekker verhaal. De SNS Bank heeft wel een deal met GWK waardoor je gratis kan storten en die zijn veeeeeeel goedkoper dan Bunq. Zoiets moet Bunq ook regelen, maar zijn kennelijk totaal geen plannen voor.

Eigenlijk erger ik me best wel aan de werkwijze van Bunq en een beetje lezend op die Together community irriteert me het haast sektarische gedoe ook nogal; kritische blikken worden ofwel gebagatelliseerd of het topic wordt snel op slot gegooid. Zo zat ik een topic te volgen over een hele simpele wens: een pasje krijgen voor een gedeelde rekening met beide namen erop; bijv. om te delen met je man/vrouw. Bunq biedt het niet aan en je pasje delen mag niet volgens de voorwaarden, dat maakt het lastig... Nee dan moet de gene met wie je een gedeelde rekening wilt opzetten ook maar €8/maand betalen en anders heb je gewoon pech. :+ Begrijp me niet verkeerd, het staat ze vrij dat soort exorbitante fees te vragen, maar erg redelijk is het niet. €8 extra voor een pasje bij een gedeelde rekening, kom op zeg... :X Dat is borderline scamming, maar uiteindelijk maak je zelf de keuze of je je wilt laten... Ehh... Naja. ;) Ook in dat topic worden de kritische comments van meedere klanten rechtgepraat waarom dat toch gerechtvaardigd is, wordt de negatieve feedback afgekeurd en werd uiteindelijk zelfs gezegd dat klagen ergens anders moet: in een topic dat gesloten is. :’)

Die 25 rekeningen zijn opzich echter wel een leuke gimmick, vooral handig voor privacy om je hoofdrekening waar werkelijk je geld staat te maskeren en je kan “wegwerprekeningen” maken. (Een ander doel kan ik er niet bij verzinnen.) Dat is wel prettig. Ook de feature voor een tweede pincode kan handig zijn al gebruik ik het zelf niet. En uiteraard is het, en dat is waarom ik werkelijk een Bunq accountje heb om mee te spelen, erg leuk dat Bunq maling heeft aan afspraken en gewoon de deur tot Apple Pay wagenwijd open laat staan en er kennelijk mee wegkomt. Apple Pay is echt heerlijk! Zodra andere banken dat ook gaan ondersteunen denk ik dat er toch aardig wat gadgetfreaks die daarom bij Bunq zijn gaan zitten direct bedanken en hun rekening opheffen omdat Bunq verder echt niets speciaals te bieden heeft voor de meeste usecases.

Ergo: Bunq’s business model en modus operandi (constante PR-machine) vind ik maar niets en trekt me alles behalve aan. Smaken kunnen natuurlijk verschillen he, ik geef dan ook geen waardeoordeel over mensen die het het wél waard vinden of er een speciale usecase voor hebben waardoor het dirty cheap is. Als er iets speciaals tegenover stond had ik het meer dan terecht gevonden, maar dat is het niet... Het is gewoon een bank zoals anderen, met winstmaximalisatie als doel, maar dan zo’n 4 tot 6x zo duur dan andere banken - inclusief andere “groene banken”. De service is niet al te best en alles wordt afgewimpeld op “Ja maar het is het allemaal waard want Bunq is oh zo schoon en f- die “oude banken””. Maar dat soort PR-geleuter zit je niet op te wachten als je gewoon simpele antwoorden op simpele vragen wilt. Al helemaal niet met dat “Friend” gedoe. Ik ben een klant, ik ben niet je vriend. Met alle respect hoor. Ik kan informele conversaties heel erg goed waarderen en ze hoeven me echt niet aan te spreken met “u” en “meneer”, sterker nog: dat vind ik onzin, ik geef de voorkeur aan open, informeel en enige mate van sociale gezelligheid (tot op zekere hoogte.) en je mag me best een keer “friend” noemen, prima... Maar als er een probleem is en een wildvreemde medewerker van een bedrijf waar ik klant ben noemt me de hele tijd “vriend” en gedraagt zich ook alsof ik vanavond met hem naar de kroeg ga...? Nee, nee zeker niet als er serieuze problemen zijn waar ik gewoon antwoorden op wil krijgen. Kan je “vrienden” wat je wil, gewoon stoppen met eromheen draaien en antwoorden met je donder... (Dat heb ik overigens niet gezegd hoor, het is puur wat door m’n gedachten ging. :P)

Elkeweg... Ik moet wel iets ophelderen. Het product “Bunq” (even los van het gedoe er omheen :)) is niet perse slecht ofzo! Veel zaken werken goed of op z’n minst redelijk. De app is redelijk goed al is het aardig beperkt en zit er wat BS in als die badges. Maar als ze zo’n fee vragen ala €96 per jaar (€192 als je een gedeelde rekening met pas wil, blijkbaar :P) terwijl het bij de concurrent +/- €18 per jaar is: dan mag daar ook wel echt iets tegenover staan ook ipv louter hallelujah gezang over hoe geweldig ze wel niet zijn en hoe ook jij je moreel verheven zou moeten voelen door Bunq te betalen voor een erg simpele bancaire dienst. Ik zie het puur als een transactie en heb geen enkele affiniteit met Bunq noch de PR verhaaltjes. Ik wil gewoon een bankrekening en daarmee basta. Als je dan €8 moet lappen terwijl er in de praktijk echt geen hol tegenover blijkt te staan en je juist op veel aspecten zwaar gelimiteerd bent: nee... Nee dat rijmt niet en dat kan ik niet rechtvaardigen. Ik betaal met alle liefde extra voor écht goede diensten (of doneer bijvoorbeeld aan opensource projecten die geniaal zijn), maar Bunq doet gewoon weinig speciaals en daarom is die prijs wat mij betreft belachelijk... (En het is niet zo dat ik het niet kan betalen, maar ik ben gewoon iemand die wel waar voor z’n geld wil... Vraag je 5x meer dan de rest? Helemaal prima, maar dan mag je wel iets speciaals leveren ook - en of dat nou om €5 extra gaat of €50.000 (overdreven voorbeeld) extra (eg: huis of auto): makes no difference to me: premium hoort echt premium te zijn, klein of hoog bedrag maakt geen verschil. Al is met een paar euro extra experimenteren wat veiliger dan 50K natuurlijk :P). Dat is een beetje hetzelfde als dokken voor een 1e klas abonnement bij de NS en dat je dan alsnog elke dag in de gang moet gaan staan. :P Dan voel je je ook opgelicht. :P)

En ja ik weet dat het met die Pack’s iets goedkoper kan. Maar dat is niet risicoloos en maar gedoe. Snap die hele opzet sowieso niet. Laat ze lekker die rekeningen standaard €5 maken en kap met dat Pack gedoe. Het is boeiender voor iemand met een zakelijke rekening om te delen dan privé; maar dan zit je weer met facturatie issues.

Hoe het ook zij, ik acht de kans best groot dat ik er redelijk snel (paar maandjes) weer weg ben. Ik kijk het nog even aan en probeer positief te blijven, ze verdienen een kans. Maar ik heb nog maar weinig gezien dat me overtuigd dat ze het waard zijn... De eerste indruk die ik van Bunq heb is dus gemiddeld gezien nog niet bepaald positief. Eigenlijk misschien ook m’n eigen schuld... Door die prijs had ik erg hoge verwachtingen van Bunq, immers verwacht je wel iets te krijgen daarvoor en er waren wat Tweakers zeer positief over ze: dus besloot ik het eens te proberen. Nu blijkt dat het gewoon een bank zoals alle anderen met als klap op de vuurpijl juist veel limitaties ipv vrijheden: dan is het wel ff van de koude kermis thuiskomen ja! Ik ben dan ook niet boos, wel erg teleurgesteld. ;)

Zo, dat wat mijn monoloog over Bunq. :P
Hopelijk ben ik over een paar maanden wel tevreden, maar ik zie het nu redelijk somber in.

TL;DR: Bunq presenteert zich als premium en vraagt een premiumprijs, maar eigenlijk staat er in de praktijk (in de meeste usecases) heel weinig tot niets tegenover dat die prijzen van ze rechtvaardigt. Iets duurder? No problemo, het werkt immers best okee en zo’n debit MC bijvoorbeeld is wel leuk - en dat mag best iets meer kosten dan enkel zo’n grafpasje van Maestro/VPAY. Maar €8 tot €16 per maand terwijl het eigenlijk niet veel anders/beter is (en op een aantal vlakken zelfs slechter is!) dan andere banken...? Lol, nee.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

WhatsappHack schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 04:41:
[...]

Ja maar hoe *betaal* je in die currency? Zoals ik het lees wordt er gesuggereerd dat je de valuta waarin je betaald kennelijk kan instellen bij Bunq. Hoe dan? :P
Gewoon door te betalen met de pas, daar hoef je niets speciaals voor te doen bij bunq. Als de betaalautomaat de keuze geeft om de lokale valuta om te rekenenen naar Euro, dan moet je kiezen voor de lokale valuta. De wisselkoers van de betaalautomaat is vaak ongunstiger.
TL;DR: Bunq presenteert zich als premium en vraagt een premiumprijs, maar eigenlijk staat er in de praktijk (in de meeste usecases) heel weinig tot niets tegenover dat die prijzen van ze rechtvaardigt. Iets duurder? No problemo, het werkt immers best okee en zo’n debit MC bijvoorbeeld is wel leuk - en dat mag best iets meer kosten dan enkel zo’n grafpasje van Maestro/VPAY. Maar €8 tot €16 per maand terwijl het eigenlijk niet veel anders/beter is (en op een aantal vlakken zelfs slechter is!) dan andere banken...? Lol, nee.
Grappig, ik gebruik bunq juist primair vanwege het gebruiksgemak, de controle, en de real-time notifications. Die combinatie ben ik nog bij geen andere bank tegengekomen en vind ik persoonlijk de € 5 per maand meer dan waard. Nu sinds de laatste update ZeroFX beschikbaar is zijn N26 en Revolut ook de deur uit.

Zr40 wijzigde deze reactie 28-12-2018 06:45 (43%)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-03 10:04
Zr40 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 06:24:
[...]

Gewoon door te betalen met de pas, daar hoef je niets speciaals voor te doen bij bunq. Als de betaalautomaat de keuze geeft om de lokale valuta om te rekenenen naar Euro, dan moet je kiezen voor de lokale valuta. De wisselkoers van de betaalautomaat is vaak ongunstiger.

[...]

Grappig, ik gebruik bunq juist primair vanwege het gebruiksgemak, de controle, en de real-time notifications. Die combinatie ben ik nog bij geen andere bank tegengekomen en vind ik persoonlijk de € 5 per maand meer dan waard. Nu sinds de laatste update ZeroFX beschikbaar is zijn N26 en Revolut ook de deur uit.
Als ik het verhaal zo lees van @WhatsappHack dan storen wij ons meer aan het complete plaatje, als bunq nou niet zo fancy probeert te doen en gewoon zegt: hey, we hebben die 8 euro nodig om het op te nemen tegen die grote banken = heel ander plaatje. Nu is het meer: join de hipsterbank met onze pridepasjes, spam Together vol met emoji's :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) , chat met je bunqmedewerker/friend en doe stoer met je Apple Pay.

Het probleem is dat ik voor 8 euro/maand rocketscience verwacht, en dat is ze niet gelukt. Voorlopig blijf ik bij bunq en ik houd ASN en Triodos in de gaten, zodra ik daar fatsoenlijk met de app kan betalen zie ik persoonlijk geen reden om te blijven.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:58
Zr40 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 06:24:
[...]

En dat werkt overigens voor iedere pas/bank/creditcard zo, dit is niet iets specifieks voor Bunq. En voor iedere van die andere banken geldt ook je advies om altijd te betalen in lokale valuta, dat is altijd goedkoper.
Grappig, want het gebruiksgemak haalt hij vrij uitgebreid aan (en ik eerder ook al): dat verschilt echt niet zoveel van een grootbank. Zie ook zijn voorbeeld van cash storten: dat is echt een belangrijk gebruiksgemak dingetje als je dat nodig hebt. Ook die notificaties: m'n Raboapp geeft die ook... ZeroFX kan zeker interessant zijn als je veel internationaal betaalt - maar als ik terug kijk heb ik dat dit jaar..... exact 0x gedaan.

Wat mij wel opvalt, ook nu:
[...]

Eigenlijk erger ik me best wel aan de werkwijze van Bunq en een beetje lezend op die Together community irriteert me het haast sektarische gedoe ook nogal; kritische blikken worden ofwel gebagatelliseerd of het topic wordt snel op slot gegooid.
;)

Begrijp me goed, ik volg dit topic omdat ik (zoals ik eerder al eens schreef) vooral blij ben met de gratis Android Tap2Pay functionaliteit. Iets dat de Rabo inderdaad ook kan, maar niet gratis :+
Misschien komt bunq nog met die ubergave functie die ik nog niet ergens anders kan krijgen, dus ik lees graag mee :)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Karizma schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:45:
[...]

Als ik het verhaal zo lees van @WhatsappHack dan storen wij ons meer aan het complete plaatje, als bunq nou niet zo fancy probeert te doen en gewoon zegt: hey, we hebben die 8 euro nodig om het op te nemen tegen die grote banken = heel ander plaatje. Nu is het meer: join de hipsterbank met onze pridepasjes, spam Together vol met emoji's :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) , chat met je bunqmedewerker/friend en doe stoer met je Apple Pay.

Het probleem is dat ik voor 8 euro/maand rocketscience verwacht, en dat is ze niet gelukt. Voorlopig blijf ik bij bunq en ik houd ASN en Triodos in de gaten, zodra ik daar fatsoenlijk met de app kan betalen zie ik persoonlijk geen reden om te blijven.
Ja, al dat emoji gebeuren hoeft van mij ook niet, maar eerlijk gezegd let ik er niet zo op (en Together bezoek ik ook best weinig). Apple Pay gebruik ik zelf vooral omdat het handig is. Dat het misschien ook stoer is boeit mij totaal niet :)

Ook de marketing mag van mij wat minder. Trams in bunq stijl, invites voor 10 euro bonus of gratis premium tot 250 euro of kans op 10.000 euro bij overstapservice of weet ik wat er nog gaat komen trekt mij helemaal niet. Maar dat doet niet af van de diensten die ik wel gebruik, en die blijf ik de prijs waard vinden.

En @WhatsappHack heeft ook helemaal gelijk wat betreft dingen die een traditionele bank wel heeft maar bunq niet. Misschien heb ik wel geluk dat ik die dingen zelf niet (meer) nodig heb.

• Intercity
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Mja. Ik vind het nogal meevallen. Bij ASN betaalde ik volgens mij rond de 50 euro per jaar (voor bankrekening+credit card). Als je bij bunq in een pack zit is dat 60 euro per jaar? Ik vind het die 100 euro per jaar die ik betaal ook nog wel waard; vooral voor het tegengeluid van geen louche investeringen, Apple Pay en het gebruiksgemak.

Het enige grote nadeel voor mij is dat ze alleen die app bieden, wat hartstikke begrijpelijk is, maar zolang ik bij bunq zit moet ik ook gebruikmaken van een smartphone. (Soms heb ik zo'n moment dat ik even een paar maanden zonder telefoon wil bestaan.) Plus de oneindige hoeveelheid redesigns van de app in de afgelopen jaren: ik wen er nog wel aan maar ik kan me voorstellen dat het voor de massa gewoon naar is weer aan iets anders te moeten wennen.

Aan alle varianten van marketingmachine waarmee ze nieuwe mensen willen binnenhalen merk je dat ze heel erg struggelen daarmee. De move van niet meer als bank voor erbij maar als hoofdbank snap ik; het proberen te bespelen van meerdere landen naast Nederland als je in Nederland nauwelijks slaagt vind ik nog steeds lastig te begrijpen. Al begrijp ik dat als het product maar aanslaat bij x procent en die heb je behaald in Nederland dat er dan weinig meer te behalen valt hier.

Mensen switchen simpelweg niet (gemakkelijk) van bank. Je bankrekeningnummer is toch een soort van emailadres: zodra alles is opgezet en werkt kost het écht veel tijd en gedoe om dingen te veranderen(!) Een overstapservice is misschien aangenaam, maar zelfs dan willen mensen dit soort zaken liever bij dezelfde (betrouwbare) partij houden.

(Ik verwacht dat als ze in 2019 geen grotere userbase krijgen dat de stekker er in 2020 uit gaat of ze zichzelf verkopen. Onder de noemer het was een geslaagd experiment want (NL) banken innoveren weer.)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Intercity schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:44:
Mja. Ik vind het nogal meevallen. Bij ASN betaalde ik volgens mij rond de 50 euro per jaar (voor bankrekening+credit card). Als je bij bunq in een pack zit is dat 60 euro per jaar? Ik vind het die 100 euro per jaar die ik betaal ook nog wel waard; vooral voor het tegengeluid van geen louche investeringen, Apple Pay en het gebruiksgemak.

Het enige grote nadeel voor mij is dat ze alleen die app bieden, wat hartstikke begrijpelijk is, maar zolang ik bij bunq zit moet ik ook gebruikmaken van een smartphone. (Soms heb ik zo'n moment dat ik even een paar maanden zonder telefoon wil bestaan.) Plus de oneindige hoeveelheid redesigns van de app in de afgelopen jaren: ik wen er nog wel aan maar ik kan me voorstellen dat het voor de massa gewoon naar is weer aan iets anders te moeten wennen.

Aan alle varianten van marketingmachine waarmee ze nieuwe mensen willen binnenhalen merk je dat ze heel erg struggelen daarmee. De move van niet meer als bank voor erbij maar als hoofdbank snap ik; het proberen te bespelen van meerdere landen naast Nederland als je in Nederland nauwelijks slaagt vind ik nog steeds lastig te begrijpen. Al begrijp ik dat als het product maar aanslaat bij x procent en die heb je behaald in Nederland dat er dan weinig meer te behalen valt hier.

Mensen switchen simpelweg niet (gemakkelijk) van bank. Je bankrekeningnummer is toch een soort van emailadres: zodra alles is opgezet en werkt kost het écht veel tijd en gedoe om dingen te veranderen(!) Een overstapservice is misschien aangenaam, maar zelfs dan willen mensen dit soort zaken liever bij dezelfde (betrouwbare) partij houden.

(Ik verwacht dat als ze in 2019 geen grotere userbase krijgen dat de stekker er in 2020 uit gaat of ze zichzelf verkopen. Onder de noemer het was een geslaagd experiment want (NL) banken innoveren weer.)
https://bunqdesk.top/ :)

Is het al bijna vrijdag?

• Tamerciaga
"The unofficial, free and open source desktop application for the bunq API"

Dit zijn bankzaken hoor :+

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Karizma schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:32:
[...]

"The unofficial, free and open source desktop application for the bunq API"

Dit zijn bankzaken hoor :+
Gelukkig is ie open-source en werkt het als een trein :)

Is het al bijna vrijdag?

• sluipschutter
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-03 15:40
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (99%)

• Siask
[...]
In veel niet-Euro-landen wordt optioneel de mogelijkheid geboden om in je eigen valuta (Euro dus) af te rekenen. Dat heet Dynamic Currency Conversion. Dat komt dan gewoon op de terminal te staan, en is onafhankelijk van je bank. Je kunt kiezen tussen afrekenen in lokale valuta of Euro. Het komt ook voor op geldautomaten.

Die koers is *altijd* slechter dan wat je via je huisbank afrekent, zelfs met de koersopslag van AMEX (al staat AMEX geen DCC toe).

De meeropbrengst (meestal iets van 6% of zo) wordt gedeeld door degene van wie het bedrijf is (pompstation, hotel, noem maar op) en het bedrijf dat de betaling zelf regelt, de acquirer.

Soms (in restaurants, maar ook wel in supermarkten) wordt er door het personeel al op de groene knop gedrukt om de betaling in Euro te accepteren (de rode -tegennatuurlijk- is meestal voor betaling in lokale valuta). Weiger dat altijd, en sta erop om in de lokale valuta te betalen. Ga desnoods cash halen of laat de hele boel liggen (allemaal al eens gedaan in Polen :) ).

• sakoenders
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21-02 13:53
Ik heb nog 1 plekje over in een bunq pack. Iemand interesse? PM :)

Plek vergeven

sakoenders wijzigde deze reactie 28-12-2018 19:10 (15%)

• EgoH
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 15:43
sakoenders schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:51:
Ik heb nog 1 plekje over in een bunq pack. Iemand interesse? PM :)
Je hebt een PM

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:37
Siask schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 02:25:
[...]

@GvNL dat inderdaad. Niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk, want die wisselkoers op de terminal is een woekerprijs die je bij andere banken ook niet zou betalen als je de lokale valuta kiest. Maar dan nog scheelt het aanzienlijk en heb ik premium er makkelijk uit deze maand.
Edit: en ja je kunt op de terminal kiezen, meestal met toets 1 en 2. Contactloze betalingen gingen allemaal automatisch in de lokale valuta.

mcDavid wijzigde deze reactie 29-12-2018 13:14 (10%)

zcflevo.nl

• GvNL
mcDavid schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:56:
[...]

@GvNL dat inderdaad. Niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk, want die wisselkoers op de terminal is een woekerprijs die je bij andere banken ook niet zou betalen als je de lokale valuta kiest. Maar dan nog scheelt het aanzienlijk en heb ik premium er makkelijk uit deze maand.
Edit: en ja je kunt op de terminal kiezen, meestal met toets 1 en 2. Contactloze betalingen gingen allemaal automatisch in de lokale valuta.
Duidelijk! DCC kende ik al, maar ik heb die optie tot nu toe alleen gezien bij pinautomaten van Euronet.

• Tamerciaga
[b]Intercity in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Ik heb zelf voorspeld dat ze overgenomen worden door een grotere bank, ik verwacht niet dat ze de komende tijd goede cijfers gaan laten zien. Let's see!

Tamerciaga wijzigde deze reactie 30-12-2018 12:59 (8%)

• Brent
  • Laatst online: 21:24
Is daar enig zicht op, hun winst en verliesrekening?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• mcDavid
Ali heeft in een interview al eens aangegeven al meerdere overnameboden gekregen te hebben van andere banken. Maar daar niet mee in zee is gegaan.

Ik zie dat zelf ook niet zo gauw gebeuren trouwens. Niet voordat'ie een andere hobby gevonden heeft om zijn tijd (en geld) aan te besteden iig. Geld heeft hij al zat, dus dat zal geen reden zijn om bunq te verpatsen.

zcflevo.nl

• sluipschutter
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (100%)

• Brent
Wanneer zijn de nieuwe tarieven ingegaan? Dat leek mij een stap om na groeiperiode naar een break even toe te werken.

• dieselb0y
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-03 16:54
Karizma schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:58:
[...]

Ik heb zelf voorspeld dat ze overgenomen worden door een grotere bank, ik verwacht niet dat ze de komende tijd goede cijfers gaan laten zien. Let's see!
Hangt er vanaf welke schaalvergroting ze behalen want ze zijn druk bezig in andere landen. Maar dat is vrijwel de enige manier om winst te gaan behalen. Het was 'n full-deposito bank wat sinds de QE enkel geld kost, vroeger bracht het mogelijk nog weleens wat op om geld te stallen bij de ECB en liep je enkel rendement mis (ja is ook verlies maar toch). Geloof dat ze inmiddels ook gaan beleggen met je geld maar dat je dan specifiek kan aangeven waar je wel of niet in wilt investeren toch?

Paar jaar geleden 'n case gedaan voor ING, de monden vielen open toen ik met 't idee van een full-deposito bank kwam enkel viel er weinig winst te behalen zeker niet vergelijking met ING of andere banken. Het kan wel enkel met genoeg schaal en een ECB die stopt met de QE.

De waarde van BUNQ zit 'm in de technologie en mensen wat dat betreft is het typical start-up strategy en is het logisch dat ze overgenomen gaan worden door 'n andere bank. Enkel denk ik niet dat Ali daar op zit te wachten en het wss wel kan en wil uitzingen tot er genoeg schaalvoordeel is behaald.

Overigens lezen ze ook gwn mee in dit topic.. Maar het zou ze sieren als ze de wat meer onderlegde mensen een inkijkje zouden geven in hun visie op dit soort onderwerpen. Je ziet in de reacties hierboven al dat mensen het marketing gebeuren zat raken, ik heb er zelf ook helemaal niets mee. Maar wat ik hier zojuist schets kan ik mij in vinden en heeft meer waarde dan dat hipster gebeuren waar ze op dit moment op inzetten. Maar ik denk dat je prima twee kanten van marketing kan hanteren. Het is best begrijpelijk dat je hogere vaste kosten hanteert als je geen rendement behaald met het geld van je klanten via investeringen of leningen zoals traditionele banken doen.

Ik weet enkel niet of dit verhaal ook intern wordt gecommuniceerd, ik kan wel begrijpen dat het niet voor iedereen is weggelegd en vraag me ook af of je het wel moet willen want je geeft wel precies je zwakke punt bloot. Maar de mensen in de sector weten dat ook wel.

In mijn case-study had ik als oplossing vraag en aanbod via een platform te combineren, zoals een soort p2p-lending maar dan met een betrouwbare tussenpersoon/platform (bank) die het je makkelijk maakt. Denk dat dit ook nog steeds goed zou passen bij BUNQ en je kan er mooie transparante rendementen mee behalen waardoor je de vaste kosten weer kan verlagen. Maar business wise en juridisch is het natuurlijk a hell of a job om zoiets te realiseren maar met de nieuwe blockchain technologieën (smart-contracts) biedt het inmiddels misschien 'n interessante richting.

Daarnaast zijn ze op sommige onderwerpen nogal stug en naïef, die rare regenboogkleuren pas mag dan wel hun marketing-icoon zijn maar roept meer dan eens blikken, vragen en associaties op. Die ben ik inmiddels wel goed zat :-( Vraag er dan iets extra's voor om er 'n ander kleurtje van te maken ofzo. iemand toevallig 'n oplossing voor dat? Misschien een plaksticker ofzo ergens vandaan? Aliexpress? Something!? Anything?

• Martin!
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-03 07:27
Waarom niet gewoon alle betaalde abonnementen € 5,- per maand?
Het hele bunq pack idee is wel leuk, maar iemand gaat op zoek naar een pack of start zelf eentje. Er is niemand dat je ermee over de streep trekt, althans dat denk ik.

Kosten laag en massa = kassa. Net als bij TransIP, veel domeinnamen. Het eerste jaar niets verdienen, de daaropvolgende jaren wel een beetje. Klant blijft om ultiem controlpanel en tadaa, winst.

Nou heb ik bunq aangeschaft voor de Apple Pay, niet meer, niet minder. Echter wil ik mijn persoonlijke lopende rabobank rekening nog niet opzeggen. Kost maar € 1,50 per maand + € 2,00 voor de Mastercard.

Volgend jaar ga ik weer op reis en wil geen risico lopen als ik niet ergens kan pinnen met bunq of de debitcard niet werkt.
Ergens in bunq super goed bezig, een toffe app en het werkt helemaal super! Maar om de wereld over te vliegen met alleen een bunq pasje vindt ik toch te link.

Hierboven;
Die regenboogkleuren vindt ik zelfs super gaaf, associaties, doe maar, graag zelfs! Ik ben zeer openminded en iedereen mag zeggen en denken wat hij wil. En ja, ik ben 35 jaar en geen 12. :+
Het is hip, fris, leuk en kleurrijk. Alles valt en staat met je verwachting, dus ook een mening van een ander. :)

Martin! wijzigde deze reactie 30-12-2018 15:36 (16%)
Reden: reactie op hierboven toevoegd + typo

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

dieselb0y schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:12:
[...]

Geloof dat ze inmiddels ook gaan beleggen met je geld maar dat je dan specifiek kan aangeven waar je wel of niet in wilt investeren toch?
Nog niet. Je hebt de keuze uit één optie (ECB) en dat is natuurlijk geen keuze :). Maar het keuzemenu is aanwezig dus wellicht komen er binnenkort opties bij.

• Tamerciaga
[b]Martin! in "Discussie over & Ervaringen met bunq"Maar om de wereld over te vliegen met alleen een bunq pasje vindt ik toch te link.
Precies dit, dit is het bewijs dat het geen 100% bankvervanger is. Mijn vriendin heeft gelukkig nog Rabobank, dat werkt wel overal, hoe erg mijn afkeer voor die bank ook is.

• sluipschutter
-

• mcDavid
Karizma schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:38:
[...]

Precies dit, dit is het bewijs dat het geen 100% bankvervanger is. Mijn vriendin heeft gelukkig nog Rabobank, dat werkt wel overal, hoe erg mijn afkeer voor die bank ook is.
Sorry maar als ik op wereldreis ging zou ik sowieso niet op één bankpasje vertrouwen (al was het maar omdat je die kwijt zou kunnen raken). In Europa is een bunq-pas denk ik de veiligste optie gezien de hoeveelheid landen waarin bunq actief is.

zcflevo.nl

• GvNL
Martin! schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:15:

[...]

Nou heb ik bunq aangeschaft voor de Apple Pay, niet meer, niet minder. Echter wil ik mijn persoonlijke lopende rabobank rekening nog niet opzeggen. Kost maar € 1,50 per maand + € 2,00 voor de Mastercard.

Volgend jaar ga ik weer op reis en wil geen risico lopen als ik niet ergens kan pinnen met bunq of de debitcard niet werkt.
Ergens in bunq super goed bezig, een toffe app en het werkt helemaal super! Maar om de wereld over te vliegen met alleen een bunq pasje vindt ik toch te link.

[...]
Wordt bunq zo slecht geaccepteerd in het buitenland? Ik heb zelf ook deze angst en houd daarom mijn (gratis) studentenrekening bij ING aan met goedkope creditcard. De maestropas heb ik meestal wel bij me en in het buitenland gaat de creditcard voor de zekerheid altijd mee.

Aankomend jaar ga ik het zien met bunq in Israël en Canada. Vooral de 0% koersopslag vind ik prettig. Mocht bunq niet werken, dan heb ik als reserve altijd mijn ING en twee gratis passen van N26, die geen koersopslag hebben bij pinbetalingen en 1,7% bij opnames met de MasterCard.

GvNL wijzigde deze reactie 30-12-2018 17:13 (8%)

• Martin!
Karizma schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:38:
[...]

Hoho, op dit moment heb ik nog geen slechte ervaring met bunq in het buitenland.
Misschien een idee om ergens in bunq Together een topic te openen bij welke pinautomaat (banknaam) in welk land het heeft gewerkt.

Want de rabo meastro pinpas werkt ook niet overal in Thailand en Vietnam. Soms moet je even zoeken welke werkt, dat is natuurlijk bij bunq net zo.

Nee, de wereld over met een single pinpas is mij ook te link. Er gaan sowieso twee pinpassen mee en een mastercard. Nu met de komst van bunq wordt het een rabo pinpas, rabo mastercard + bunq pinpas + debitcard.

Als bunq geen 100% bankvervangen is, niet mee eens. Al heb ik dat gevoel wel, dat komt mede door alle vreemde verhalen als passen niet werken etc. etc. bunq moet het vertrouwen nog winnen. :9

• sluipschutter
-

• mcDavid
GvNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:10:
[...]

Wordt bunq zo slecht geaccepteerd in het buitenland?
Nee, dat is onzin. Overal waar Maestro danwel Mastercard geaccepteerd wordt, zal een bunq pas ook gewoon werken.
Ik geloof dat ING tegenwoordig Vpay passen uitdeelt, waarvan de acceptatie een stuk slechter is.

In het begin kon je met een bunq-pas alleen bij terminals met live netwerkverbinding terecht, en dat bleek (voornamelijk in amerika geloof ik) nog niet altijd het geval te zijn. Maar dat probleem is al enige tijd geleden opgelost:
https://together.bunq.com/d/4822-offline-pin-payments-faq

Heb zelf overigens nog nooit meegemaakt dat de pas niet werkte. Behalve die ene keer dat Mastercard een storing had door een groot deel van europa, en enkele keren dat ik in een land was wat (nog) niet in de whitelist stond (eigen schuld dus, dan voel je je lekker dom :P). Maar ik moet aanmerken dat ik vrij weinig in het buitenland kom.

mcDavid wijzigde deze reactie 30-12-2018 17:50 (19%)

zcflevo.nl

• Brent
mcDavid schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:41:
Ik geloof dat ING tegenwoordig Vpay passen uitdeelt, waarvan de acceptatie een stuk slechter is.
Heb er onlangs, in Belgie nota bene, voor het eerst een incompatible terminal meegemaakt, maar verder werkt VPAY daar waar Maestro werkt.

• mcDavid
Ja "een stuk slechter" moet je uiteraard relatief zien. Als je 1 op de 1000 keer een terminal tegenkomt die niet werkt, is 2 op de 1000 een stuk slechter, maar in de praktijk is het allebei niet echt boeiend.

zcflevo.nl

• Siask
Brent schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:54:
[...]
Heb er onlangs, in Belgie nota bene, voor het eerst een incompatible terminal meegemaakt, maar verder werkt VPAY daar waar Maestro werkt.
Binnen Europa ja, want V Pay is echt een Europees ding. Buiten Europa kun je er niets mee (als ik het wel heb kun je bij Nederlandse banken kostenloos een V Pay pasje omwisselen voor een Maestro als je die liever hebt).

• GvNL
Vanuit internationaal perspectief zou het mooi zijn als veel banken voortaan MasterCard of Visa debit gaan uitgeven, net zoals vrijwel alle banken in het Verenigd Koninkrijk jaren geleden hebben gedaan. Buiten Europa is de acceptatie beter en online betalingen met een kaartnummer werken bij vrijwel alle (buitenlandse) webshops.

• mcDavid
Het zou mooier zijn als er gewoon een internationale standaard was voor betaalpassen die banken zelf uit zouden kunnen geven, en we niet van één of enkele commerciële partijen zouden zijn.

zcflevo.nl

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:49

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Martin! schreef op Sunday 30 December 2018 @ 17:29:
[...]

Hoho, op dit moment heb ik nog geen slechte ervaring met bunq in het buitenland.
Misschien een idee om ergens in bunq Together een topic te openen bij welke pinautomaat (banknaam) in welk land het heeft gewerkt.

Want de rabo meastro pinpas werkt ook niet overal in Thailand en Vietnam. Soms moet je even zoeken welke werkt, dat is natuurlijk bij bunq net zo.

Nee, de wereld over met een single pinpas is mij ook te link. Er gaan sowieso twee pinpassen mee en een mastercard. Nu met de komst van bunq wordt het een rabo pinpas, rabo mastercard + bunq pinpas + debitcard.

Als bunq geen 100% bankvervangen is, niet mee eens. Al heb ik dat gevoel wel, dat komt mede door alle vreemde verhalen als passen niet werken etc. etc. bunq moet het vertrouwen nog winnen. :9
Zolang de pinautomaat 'online' is zou het gewoon overal moeten werken. Heb 1 1/2 jaar terug in Geneve ook een pinautomaat gehad waar ik niet kon pinnen, maar eigenlijk is dat de enige keer dat het niet werkte. In de VS afgelopen zomer nergens issues gehad met bunq en ook in Belgie en Noorwegen werkt het altijd goed (zelfs met Apple Pay).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:16
Brent schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:54:
[...]

Aan de andere kant ben ik vorig jaar in Zweden een kaartautomaat van een veerpont tegengekomen die 'om technische redenen' tijdelijk alles accepteerde behalve Maestro.

• Brent
Siask schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:32:
[...]

Binnen Europa ja, want V Pay is echt een Europees ding. Buiten Europa kun je er niets mee (als ik het wel heb kun je bij Nederlandse banken kostenloos een V Pay pasje omwisselen voor een Maestro als je die liever hebt).
In India zag ik ook overal het VPay logo (en zo'n beetje alles, ook een hele lijst Chinese en Russische logos), en in AUS is VPAY de default. Ook Maestro is buiten Europa altijd afwachten, maar zoals ik al zei, VPAY en Maestro gaan bijna 1:1 gelijk op voor zover ik heb gereist. Uiteraard, behalve NL, werkt een CC nog veel beter ;)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Heeft Bunq een abuse / support email adres / telefoonnummer?
Kan het nergens vinden.. (ben geen klant)

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 01-01-2019 12:19 (8%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

support@bunq.com

• Martin!
Hulde voor bunq! Op 1 januari is de jaarrekening al gewoon beschikbaar! _/-\o_

Bij de Rabobank komt dat ding later nog eens binnen en moet je zoekwerk op de computer verrichten voordat je hem kunt vinden. :'(

• WhatsappHack
  • Niet online
GvNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:38:
Vanuit internationaal perspectief zou het mooi zijn als veel banken voortaan MasterCard of Visa debit gaan uitgeven, net zoals vrijwel alle banken in het Verenigd Koninkrijk jaren geleden hebben gedaan. Buiten Europa is de acceptatie beter en online betalingen met een kaartnummer werken bij vrijwel alle (buitenlandse) webshops.
Naar verluidt zou dat binnen 5 jaar gaan gebeuren.

• GvNL
WhatsappHack schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:28:
[...]

Naar verluidt zou dat binnen 5 jaar gaan gebeuren.
Dat zou een mooie ontwikkeling zijn. Heb je bronnen die dat bevestigen?

• Daros
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:00
Meer mensen last van dat iDeal eruit ligt?

• Hmmbob
Als je er dan [ embed] tags omheen gooit, scheelt het ons weer een klik ;)

Maar, is weer beschikbaar:

Hmmbob wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:10 (12%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21-03 14:29
Mitssz schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:48:
Iemand nog een plekje over in een pack? Ik zoek nog een plekje :)
Helaas nog geen pack kunnen vinden, als er iemand nog een plekje heeft :)

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L

• Martin!
Iemand ervaring met Apple Pay in London? :)

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:27
Martin! schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:09:
Iemand ervaring met Apple Pay in London? :)
Nee maar dat zou probleemloos moeten functioneren daar waar NFC betalingen geaccepteerd worden.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• WhatsappHack
  • Niet online
Ben ik de enige die het niet bepaald een veilig gevoel geeft dat ze Google Translate hebben ingebouwd in hun Private Matters-systeem? Dus als jij de medewerker niet snapt of de medewerker jou niet vanwege een taalbarriere, dan wordt dat met Google Translate opgelost. oO Juist voor die functie lijkt me dat nou niet erg veilig. Gelukkig spreek ik vloeiend Engels, maar toch... Een chat in het Nederlands beginnen kan je dan beter niet doen gezien ‘t risico bestaat dat je een English-only medewerker ‘aan de lijn’ krijgt die je vragen zomaar gaat zitten vertalen?

• Intercity
Het staat genoemd in hun Privacy Statement;
https://www.bunq.com/asse..._Privacy_Statement_EN.pdf
“To offer you smooth translations (on your request) and allow you to scan your invoices and pay them directly in the bunq app, we use the Cloud Translation and Cloud Vision API's from Google LLC (600 Amphitheatre Parkway, CA 94043, Mountain View, USA). Content will only be stored by Google temporarily (before being deleted) to provide the services, and Google does not claim any ownership of the content nor do they use it for any other purposes except for providing the requested services.”
Zolang ze het eerst vragen (on your request)...

Intercity wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:01 (3%)

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-03 12:23
Persoonlijk vind ik het gewoon irritant dat ik soms niet in het Nederlands kan communiceren. Nog irritanter, Nederlanders die in het Engels communiceren...

kw_nl wijzigde deze reactie 12-01-2019 13:51 (1%)
Reden: Blijft lastig die c en s :p

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl

• nyy
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-03 01:10
Ik ben op zoek naar een vrije plek in een Bunq Pack! Stuur me even een privébericht als je nog iemand zoekt.

• Hmmbob
kw_nl schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:53:
Persoonlijk vind ik het gewoon irritant dat ik soms niet in het Nederlands kan communiseren. Nog irritanter, Nederlanders die in het Engels communiseren...
Of Nederlanders die niet in correct Nederlands communiceren :+

• sluipschutter
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (99%)

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-03 16:00
Gisteravond bij een tankstation (een Amigo) kon ik met geen mogelijkheid pinnen met mijn Bunq kaart. Gelukkig nog wel een backup kaart van de Rabo, maar dit bewijst toch maar weer eens dat je niet 100% over kan (helaas!).

• kw_nl
Ik had het vorige week bij de Efteling parkeer automaat. Bleef de melding ongeldige kaart krijgen. ING pakte hij toen wel.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-03 16:57
mwa schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:49:
Gisteravond bij een tankstation (een Amigo) kon ik met geen mogelijkheid pinnen met mijn Bunq kaart. Gelukkig nog wel een backup kaart van de Rabo, maar dit bewijst toch maar weer eens dat je niet 100% over kan (helaas!).
Ik zou het even melden bij bunq, wellicht is het bij amigo met een software update vrij simpel te verhelpen. Zelfde voor de parkeerautomaten van Efteling.

• Tamerciaga
sluipschutter schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Blijft opmerkelijk van een bedrijf dat gevestigd is in Nederland. Zal vast wel te maken hebben met de werkomstandigheden. Nog nooit zulke slechte recensies van medewerkers gelezen, daardoor zal er ook wel een groot verloop zijn.

https://www.glassdoor.nl/Reviews/Bunq-Reviews-E1007259.htm
"Egomaniac micromanaging CEO who will publicly shame you for not knowing something"

Ik zie dit nu voor het eerst, en het komt over met mijn oordel over die CEO, toen ik bepaalde reacties las op Together merkte ik al dat het een lastig mannetje was.
Bewijst mijn punt wel weer, dat het geen 100% bankvervanger is. Bunq fanboys blijven dit maar ontkennen. Dit staat los van hoe mooi bunq werkt.

• SylRS
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12-03 11:27
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik probeer via het stappenplan van bunq.love (https://bunq.love/faq/apple-pay/) apple pay te verkrijgen, alleen na alles gedaan te hebben krijg ik als ik apple pay in mijn wallet probeer te activeren een pop-up met "Contact Support" (heb 'm in het Engels staan.) Zijn er anderen met dit probleem?

Edit: Zojuist kreeg ik een notificatie dat Apple Pay was geactiveerd nadat ik support een berichtje had gestuurd erover. *phew*

SylRS wijzigde deze reactie 13-01-2019 18:42 (16%)

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:58

Orinoco

Unter den Linden

Misschien onvoldoende saldo op je Bunq rekening?
Door Amigo word €125,00 of €150,00 (kan per Amigotankstation verschillen) afgeschreven ter reservering per tank beurt.
Dus die reservering + bedrag tank beurt moet je voor de zekerheid wel als saldo op rekening hebben staan.
Zie Amigo contact voor meer info https://www.amigotankstations.nl/contact/

• mwa
Orinoco schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:01:
[...]

Door Amigo word €125,00 of €150,00 (kan per Amigotankstation verschillen) afgeschreven ter reservering per tank beurt.
Dus die reservering + bedrag tank beurt moet je voor de zekerheid wel als saldo op rekening hebben staan.
Saldo zat wel goed hoor, tenzij er goud uit de tankslang zou komen 😜

Heb het doorgegeven aan Bunq (alhoewel moeizaam), ze gingen er mee aan de slag.

mwa wijzigde deze reactie 13-01-2019 19:18 (7%)

• Maxxi
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09-03 17:36
https://together.bunq.com/d/561-sharing-the-bunq-pack_1/ delen van je pack kan hier. Veel reacties.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Karizma schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:48:
Bewijst mijn punt wel weer, dat het geen 100% bankvervanger is. Bunq fanboys blijven dit maar ontkennen. Dit staat los van hoe mooi bunq werkt.
Gewone banken hebben ook wel eens problemen met pinbetalingen. Het punt dat je eigenlijk zou moeten maken is dat je een backup betaalmiddel moet hebben, ongeacht welke bank je hoofdzakelijk gebruikt. Maar dat past niet zo goed in je bunq rant :P

• kw_nl
Mwah, ben echt wel Bunq fan, maar bij ING heb ik eigenlijk nooit pin problemen gehad. Bij Bunq toch al een aantal keer sinds april.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06:25
kw_nl schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:20:
Mwah, ben echt wel Bunq fan, maar bij ING heb ik eigenlijk nooit pin problemen gehad. Bij Bunq toch al een aantal keer sinds april.
Precies mijn ervaringen! En ik ben ook groupie _/-\o_

• DarkFlow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-03 15:48

DarkFlow

Developer @ bunq

Het afgelopen jaar hebben we veel verbeteringen doorgevoerd om problemen met kaartbetalingen op te lossen. Zeker sinds de laatste paar aanpassingen zien we weinig problemen meer langskomen op Together of in de chat. Juist daarom zou ik jullie willen vragen om als je een keer last hebt van een mislukte betaling dit altijd door te geven via Together.

Dit is bij uitstek iets waar de community kan helpen om de overgebleven problemen te lokaliseren zodat wij ze gericht op kunnen lossen.

• Hmmbob
DarkFlow schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:55:
Het afgelopen jaar hebben we veel verbeteringen doorgevoerd om problemen met kaartbetalingen op te lossen. Zeker sinds de laatste paar aanpassingen zien we weinig problemen meer langskomen op Together of in de chat. Juist daarom zou ik jullie willen vragen om als je een keer last hebt van een mislukte betaling dit altijd door te geven via Together.

Dit is bij uitstek iets waar de community kan helpen om de overgebleven problemen te lokaliseren zodat wij ze gericht op kunnen lossen.
Cool dat je meeleest en zelfs input geeft. Uit interesse, waar zouden bovenstaande problemen vandaan kunnen komen (of: symptoom van zijn)? Is dat een stukje software, of een aansluiting/broker, of .... ?

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:29
Orinoco schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:01:
[...]

Hoe het binnen het Mastercard protocol is geregeld, is dat er een pre-autorisatieverzoek wordt uitgestuurd en dat de issuer dan het bedrag kan goedkeuren of een lager bedrag kan teruggeven. Zo kun je ook tanken als je minder dan dat bedrag hebt.

Als het een probleem is dat specifiek bij Bunq voorkomt, dan zal het liggen aan de koppeling en achterliggende software die Bunq heeft met MasterCard (Bunq zelf of de Issuing Processor die Bunq gebruikt). Of Bunq moet niet gecertificeerd zijn voor Automated Fuel Dispenser (AFD) transacties en daar een andere oplossing voor gebruiken, maar dat zou wel heel bizar zijn

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

celshof schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:26:
[...]
Hoe het binnen het Mastercard protocol is geregeld, is dat er een pre-autorisatieverzoek wordt uitgestuurd en dat de issuer dan het bedrag kan goedkeuren of een lager bedrag kan teruggeven. Zo kun je ook tanken als je minder dan dat bedrag hebt.

Als het een probleem is dat specifiek bij Bunq voorkomt, dan zal het liggen aan de koppeling en achterliggende software die Bunq heeft met MasterCard (Bunq zelf of de Issuing Processor die Bunq gebruikt). Of Bunq moet niet gecertificeerd zijn voor Automated Fuel Dispenser (AFD) transacties en daar een andere oplossing voor gebruiken, maar dat zou wel heel bizar zijn
Bedankt voor je uitleg!
Bunq werkt met een debet mastercard, ik weet niet of dat dan nog wat uitmaakt betreffende je uitleg?
Tevens is mijn niet duidelijk of @mwa met zijn master- of maestrocard heeft proberen te betalen bij Amigo.

• Brent
Dat betekent denk ik hooguit dat het preauth verzoek beperkt wordt tot je tegoed. Al heb ik nooit geprobeerd met een bijna lege account te tanken... Ben benieuwd of de tank gewoon afslaat tot het bedrag oid.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Brent schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:38:
Dat betekent denk ik hooguit dat het preauth verzoek beperkt wordt tot je tegoed. Al heb ik nooit geprobeerd met een bijna lege account te tanken... Ben benieuwd of de tank gewoon afslaat tot het bedrag oid.
Nee, dat gok ik ook niet!
Maar heb altijd €150,00 cash op zak om altijd te kunnen tanken zonder gezeik te hebben, naast mijn Apple Pay en naast mijn andere batterij kaarten :)

• DarkFlow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-03 15:48

DarkFlow

Developer @ bunq

Hmmbob schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Cool dat je meeleest en zelfs input geeft. Uit interesse, waar zouden bovenstaande problemen vandaan kunnen komen (of: symptoom van zijn)? Is dat een stukje software, of een aansluiting/broker, of .... ?
Kan veel oorzaken hebben, maar vaak heeft het te maken met de hoeveelheid legacy die binnen het Mastercard-netwerk bestaat. De specificaties bevatten veel uitzonderingen en dit alles is ook nog eens afhankelijk van de implementatie van andere partijen (bijv. fabrikanten van terminals). Onze software moet met al deze situaties overweg kunnen.
celshof schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:26:
[...]

Klopt, en dit ondersteunt bunq ook. Als je maar 30 euro op je rekening hebt staan, kan je maar voor 30 euro tanken. De pomp houdt vanzelf op bij dat bedrag. Het is niet nodig om 125 euro als saldo aan te houden.

• Brent
DarkFlow schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:54:
[...]

De pomp houdt vanzelf op bij dat bedrag. Het is niet nodig om 125 euro als saldo aan te houden.
Kijk, dit is nou echt superhandig om te weten :)

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:29
Orinoco schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:19:
[...]
Bedankt voor je uitleg!
Bunq werkt met een debet mastercard, ik weet niet of dat dan nog wat uitmaakt betreffende je uitleg?
Tevens is mijn niet duidelijk of @mwa met zijn master- of maestrocard heeft proberen te betalen bij Amigo.
Zou niet moeten uitmaken, maar ik weet niet hoe Bunq exact hun implementatie heeft gedaan.

Het zou eventueel ook nog met het exacte pasprofiel en de Amigo terminals te maken kunnen hebben.
Brent schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:38:
Ja, de pomp stopt gewoon bij dat bedrag, kan ik je uit ervaring vertellen ;)

• mwa
Orinoco schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:19:
[...]

Bedankt voor je uitleg!
Mij gelukkig wel: Mn Maestro kaart en er stond voldoende saldo op.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-03 15:54
Eindelijk ben ik helemaal over naar bunq, waar ik nog wel even over na ga denken:
- Contant geld storten, ik heb begrepen dat je tot 50 euro aan munt geld bij de ABN Amro mag storten.
- "Echte" Creditcard, ik heb al best vaak in het verleden problemen gehad in het buitenland met een CC betaling. Ik heb die van bunq nog niet gebruikt, als back-up heb ik nu een gratis pas van Revolut. Ik wil eigenlijk nog een echte maar ik heb slechte ervaring met ICS.

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

inc schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:17:
Eindelijk ben ik helemaal over naar bunq, waar ik nog wel even over na ga denken:
- Contant geld storten, ik heb begrepen dat je tot 50 euro aan munt geld bij de ABN Amro mag storten.
- "Echte" Creditcard, ik heb al best vaak in het verleden problemen gehad in het buitenland met een CC betaling. Ik heb die van bunq nog niet gebruikt, als back-up heb ik nu een gratis pas van Revolut. Ik wil eigenlijk nog een echte maar ik heb slechte ervaring met ICS.
Met Bunq Premium & Apple Pay ook zeer tevreden, maar ING blijft nog wel even mijn hoofd bank account.
Tevens hiernaast N26 Black & Revolut Metal, dit laat ik zeker nog een aantal jaar zo, op me gemak alles rustig bekijken.

• disguisedpotato
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-02 22:59
Is er nog iemand op zoek naar een persoon voor in een bunq pack? Ik ben geïnteresseerd :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

kw_nl schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:20:
Nouja, gisteren was ING aan de beurt. nieuws: ING heeft storing met internetbankieren en geldautomaten Ook de betaalpassen hebben er last van.

• mwa
Hebben meer mensen 'last' dat de tenaamstelling niet gecontroleerd kan worden als mensen van een andere bank naar je Bunq rekening overmaken? Ik krijg dat vaak te horen, en ook de belastingdienst begon erover te klagen toen ik mn rekeningnummer ging aanpassen naar die van Bunq (ik moest uiteindelijk kopie ID en een bankafschrift van Bunq toesturen).

• DeNachtwacht
mwa schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:05:
Hebben meer mensen 'last' dat de tenaamstelling niet gecontroleerd kan worden als mensen van een andere bank naar je Bunq rekening overmaken? Ik krijg dat vaak te horen, en ook de belastingdienst begon erover te klagen toen ik mn rekeningnummer ging aanpassen naar die van Bunq (ik moest uiteindelijk kopie ID en een bankafschrift van Bunq toesturen).
Yup. Ik vind het ook niet handig. Natuurlijk is het fijn dat je flexibel rekeningen kan openen en sluiten, maar ik snap niet zo goed waarom er geen "hoofdrekeningnummer" is dat je niet kan verwijderen en ook aan je naam gekoppeld is. Uiteindelijk gebruiken veruit de meesten voor normaal betaalverkeer altijd 1 rekening en voor veel instanties (telco, belastingdienst, kvk, energieleverancier) maar natuurlijk ook kennissen en vrienden is het handig dat je wel die naam/nummerkoppeling kan zien. Ik zie ook geen enkel nadeel van deze constructie, dus waarom ze dat niet doen?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het verificatieverzoek van de Belastingdienst kreeg ik destijds ook. Waarschijnlijk heeft het te maken met dat de rekening nog te nieuw is en de Belastingdienst nog geen bewijs heeft ontvangen dat deze op jouw naam staat. Ik vermoed dat dit gebeurt bij de jaarlijkse gegevensuitwisseling (op basis waarvan de aangifte vooringevuld wordt). Hiervoor ben ik ook al een paar keer overgestapt van bank, daar gebeurde precies hetzelfde met de Belastingdienst :)

Verder met andere instanties nooit problemen gehad, zowel als betaler als ontvanger (met uitzondering van de SWIFT betaling van laatst, maar dat was een fout van de betalende instantie en die hebben de kosten netjes vergoed). Alleen de sportschool doet moeilijk, maar die hebben hun eigen administratie niet eens op orde :')

Zr40 wijzigde deze reactie 16-01-2019 21:48 (9%)

• mcDavid
Zr40 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:41:
Het verificatieverzoek van de Belastingdienst kreeg ik destijds ook. Waarschijnlijk heeft het te maken met dat de rekening nog te nieuw is en de Belastingdienst nog geen bewijs heeft ontvangen dat deze op jouw naam staat. Ik vermoed dat dit gebeurt bij de jaarlijkse gegevensuitwisseling (op basis waarvan de aangifte vooringevuld wordt). Hiervoor ben ik ook al een paar keer overgestapt van bank, daar gebeurde precies hetzelfde met de Belastingdienst :)
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik dit ooit heb hoeven doen. Bij bunq iig zeker niet, en toen ik van ING naar Triodos ging volgens mij ook niet.

zcflevo.nl

• GvNL
inc schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:17:
Ik heb naast bunq een rekening van ING als hoofdrekening. Aan deze rekening is ook een creditcard (MasterCard) van ING gekoppeld. Deze is niet van ICS.

Andere mogelijkheden zijn de Holland Visa Card (Qander) of American Express.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nieuwe actie: dagelijks kans op 1000 euro bij gebruik van de pas t/m 15 februari. Volgens de voorwaarden is de dagelijkse winnaar de 20.000ste een willekeurige pintransactie van die dag.

Zr40 wijzigde deze reactie 17-01-2019 14:11 (4%)
Reden: Actievoorwaarden zijn aangepast

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:49

Nicap

Tsssk....

Beetje jammer dat ze niet een ondergrens in stellen voor het pinbedrag.wr zullen vast wel weer mensen zijn die nu veel extra betalingen gaan doen met kleine bedragen. Dus alles per stuk afrekenen ipv het totaal.

Ik wens ze veel succes.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Vanmiddag ook mijn bankrekening bij de Belastingdienst gewijzigd van ING naar Bunq.
Benieuwd hoe snel dat gaat!

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:31
DeNachtwacht schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:54:
[...]

Yup. Ik vind het ook niet handig. Natuurlijk is het fijn dat je flexibel rekeningen kan openen en sluiten, maar ik snap niet zo goed waarom er geen "hoofdrekeningnummer" is dat je niet kan verwijderen en ook aan je naam gekoppeld is. Uiteindelijk gebruiken veruit de meesten voor normaal betaalverkeer altijd 1 rekening en voor veel instanties (telco, belastingdienst, kvk, energieleverancier) maar natuurlijk ook kennissen en vrienden is het handig dat je wel die naam/nummerkoppeling kan zien. Ik zie ook geen enkel nadeel van deze constructie, dus waarom ze dat niet doen?
bunq zegt hiermee je privacy te respecteren, waar ook wel wat in zit. Ze delen dus je gegevens niet met andere banken, terwijl andere banken dat wel doen.

Ik heb dit opgelost door met bunq requests te werken, is voor degene die moet betalen ook makkelijker.

• Intercity
Man man man, wat een bagger promotie weer. Hebben ze hier zelf wel over nagedacht of is dit door een overwerkt marketingteam bedacht zonder na te lezen?

https://www.bunq.com/asse..._bunq_to_win_promo_EN.pdf

"By participating in the promotion you accept and agree to these game rules."
Maar iedereen doet automatisch mee...! Ik wist het niet, en nu doe ik klaarblijkelijk mee zonder dat ik hiermee akkoord ben gegaan. Jeej! Je mag dus zelf support contacten als ik hier niet mee akkoord ga.

Of: "In case we are not able to reach you (get a reply) within a reasonable time (one hour) after the draw, you will lose the right to your prize and we will draw a new winner."
Hoi Intercity, je hebt 1000 euro gewonnen! Maar Intercity is die dag in een meeting van 10:00-11:30. Dag 1000 euro. Ge-ni-aal dit.

Leuk wel dat ze daarna noemen: "We may ask you for additional identification in case you won a prize. If you do not comply with our request for additional identification within a reasonable time, you will lose the right to your prize and we will draw a new winner."
Zouden ze daar dezelfde reasonable time hanteren :9 ?

En punt 5.11 van de voorwaardes heeft niets met winnen te maken maar met deelname, en moet onder punt 2.8 vallen. (Ik dacht namelijk eerst dat het niet eens mogelijk was om jezelf uit te schrijven want ik had alles onder participation gelezen.)

• DeNachtwacht
Ga je nou klagen dat je zomaar zonder iets te doen elke dag €1000 kan winnen? Veel succes ermee dan, ik ben erg benieuwd naar de reactie van de klantenservice, laat het hier ff weten :F

• mcDavid
Nicap schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:20:
Beetje jammer dat ze niet een ondergrens in stellen voor het pinbedrag.wr zullen vast wel weer mensen zijn die nu veel extra betalingen gaan doen met kleine bedragen. Dus alles per stuk afrekenen ipv het totaal.

Ik wens ze veel succes.
Volgens de voorwaarden moet je minimaal 1 transactie doen om deel te nemen, er staat nergens dat je kans vergroot door meerdere transacties te doen. Dus lijkt me nogal kansloos om dat te doen.

zcflevo.nl

• cyberde
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:04:
[...]

Volgens de voorwaarden moet je minimaal 1 transactie doen om deel te nemen, er staat nergens dat je kans vergroot door meerdere transacties te doen. Dus lijkt me nogal kansloos om dat te doen.
Toch wel ;-)
How many times can I enter?
To be eligible for the promotion, you must successfully complete one store purchase with your bunq card. Additional purchases are considered as additional entries into the promotion. So the more you use your bunq card, the bigger your chances of winning. You can only win the promo once.
https://together.bunq.com/d/7402-bunq-to-win-faq

cyberde wijzigde deze reactie 17-01-2019 18:18 (30%)

bluewalk.net

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

mcDavid schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:04:
[...]

De trekking vindt plaats op basis van betalingen van deelnemers, niet op basis van deelname. Je maakt dus wel degelijk meer kans door meer transacties te doen.

Neemt niet weg dat je statistisch gezien iets meer kans maakt als je je betalingen doet op verschillende dagen dan allemaal op dezelfde dag.

• mcDavid
oh lekker wazig dan. Straks ff 100 potjes tomatenpuree kopen van 7 cent per stuk :7.

Als je je eigen pinterminal hebt, is het nog makkelijker!

zcflevo.nl

• Martin!
Daarna alles terug brengen. sorry ik heb teveel gekocht. :9

• BartB.
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 02-03 14:52
disguisedpotato schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:44:
Is er nog iemand op zoek naar een persoon voor in een bunq pack? Ik ben geïnteresseerd :)
Yes, daarvoor kwam ik hier. Ik ben ook zoekende naar 3 anderen dus voor in een pack. Jij ook nog steeds?

Ik betaal nu al bijna een jaar de volle mep voor Premium en vind het eigenlijk een beetje zonde als het ook goedkoper kan. ;)

• disguisedpotato
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-02 22:59
@BartB. ik heb inmiddels een pack gevonden via bunq together!
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True