Jep, 1x rabo Totaalpakket a 4,70 (betaalrekening met 2 passen, 1 MasterCard, spaarrekening) en een extra betaalrekening (zonder pas) a 0,95. De kinderrekeningen zijn gratis, evenals de extra spaarrekening.JackSparrow schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:44:
[...]
Dus jij zit bij de Rabobank voor 5,65 per maand met je hele gezin? Hoe dan? Ik bedoel, ik heb ook een rekening bij ABN en bij SNS. Die kosten 3,50 en 4,95...en dan heb ik bij de ABN 1 rekening en 1 pas en bij de SNS 2 rekeningen en 1 pas. Dus als jij voor 5,65 bij de Rabo zit met alles erop en eraan, zou ik daar lekker blijven zitten.
De pluspunten zijn denk ik ook persoonlijk, al moet ik wel zeggen dat ik twee sceptische vrienden van mij (via die black friday) aan bunq heb geholpen en beide hebben na een paar weken toch zoiets 'ik word er toch wel steeds enthousiaster van'. Dus blijkbaar is er toch 'iets' wat het interessant maakt, maar dat is blijkbaar lastig uit te leggen....
Begrijp me goed: ik heb een meer dan gemiddelde interesse in innovatieve nieuwe dingen, maar behalve de Android tap-to-pay optie zie ik die nog niet. Het is meer een "gewone bankrekening", maar dan anders (want enkel via een app). En dan zou je weer verwachten dat het fors goedkoper zou zijn, want geen kantoren en betaalautomaten enzo. En dat je 25 IBANs aan kan maken.... Leuk, maar ook niet per se nuttig. Maak je er dan 1 aan voor je energiebedrijf, 1 voor de KPN, 1 voor waterschap? Dat budgetteren wij gewoon op die extra betaalrekening....
Lang verhaal kort: echt heel vernieuwend of disruptive vind ik het niet, en goedkoper zeker niet. Blijf ik het voorlopig gewoon gebruiken voor hetgeen ik het wel interessant vind: als zakgeld rekening met tap-to-pay op mijn telefoon
Sometimes you need to plan for coincidence