Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:58
JackSparrow schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:44:
[...]

Dus jij zit bij de Rabobank voor 5,65 per maand met je hele gezin? Hoe dan? Ik bedoel, ik heb ook een rekening bij ABN en bij SNS. Die kosten 3,50 en 4,95...en dan heb ik bij de ABN 1 rekening en 1 pas en bij de SNS 2 rekeningen en 1 pas. Dus als jij voor 5,65 bij de Rabo zit met alles erop en eraan, zou ik daar lekker blijven zitten.

De pluspunten zijn denk ik ook persoonlijk, al moet ik wel zeggen dat ik twee sceptische vrienden van mij (via die black friday) aan bunq heb geholpen en beide hebben na een paar weken toch zoiets 'ik word er toch wel steeds enthousiaster van'. Dus blijkbaar is er toch 'iets' wat het interessant maakt, maar dat is blijkbaar lastig uit te leggen....
Jep, 1x rabo Totaalpakket a 4,70 (betaalrekening met 2 passen, 1 MasterCard, spaarrekening) en een extra betaalrekening (zonder pas) a 0,95. De kinderrekeningen zijn gratis, evenals de extra spaarrekening.

Begrijp me goed: ik heb een meer dan gemiddelde interesse in innovatieve nieuwe dingen, maar behalve de Android tap-to-pay optie zie ik die nog niet. Het is meer een "gewone bankrekening", maar dan anders (want enkel via een app). En dan zou je weer verwachten dat het fors goedkoper zou zijn, want geen kantoren en betaalautomaten enzo. En dat je 25 IBANs aan kan maken.... Leuk, maar ook niet per se nuttig. Maak je er dan 1 aan voor je energiebedrijf, 1 voor de KPN, 1 voor waterschap? Dat budgetteren wij gewoon op die extra betaalrekening....

Lang verhaal kort: echt heel vernieuwend of disruptive vind ik het niet, en goedkoper zeker niet. Blijf ik het voorlopig gewoon gebruiken voor hetgeen ik het wel interessant vind: als zakgeld rekening met tap-to-pay op mijn telefoon d:)b

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Hmmbob schreef op Thursday 6 December 2018 @ 08:52:
[...]

Jep, 1x rabo Totaalpakket a 4,70 (betaalrekening met 2 passen, 1 MasterCard, spaarrekening) en een extra betaalrekening (zonder pas) a 0,95. De kinderrekeningen zijn gratis, evenals de extra spaarrekening.

Begrijp me goed: ik heb een meer dan gemiddelde interesse in innovatieve nieuwe dingen, maar behalve de Android tap-to-pay optie zie ik die nog niet. Het is meer een "gewone bankrekening", maar dan anders (want enkel via een app). En dan zou je weer verwachten dat het fors goedkoper zou zijn, want geen kantoren en betaalautomaten enzo. En dat je 25 IBANs aan kan maken.... Leuk, maar ook niet per se nuttig. Maak je er dan 1 aan voor je energiebedrijf, 1 voor de KPN, 1 voor waterschap? Dat budgetteren wij gewoon op die extra betaalrekening....

Lang verhaal kort: echt heel vernieuwend of disruptive vind ik het niet, en goedkoper zeker niet. Blijf ik het voorlopig gewoon gebruiken voor hetgeen ik het wel interessant vind: als zakgeld rekening met tap-to-pay op mijn telefoon d:)b
Snap ik, maar de 'handigheidjes' met bijvoorbeeld je incasso (incasso's eenmaling van een andere rekening kunnen laten afschrijven of automatisch laten goedkeuren tot een bepaald bedrag), het kunnen toevoegen van een 2e PIN op een pas (dus pinnen van 2 rekeningen met 1 pas...waarbij je rekening twee ook automatisch kunt laten gebruiken als er niet voldoende saldo staat op rekening 1, dan gebruik je gewoon 2x dezelfde PIN), het kunnen switchen tussen rekeningen (dus je pas aan andere rekeningen koppelen) en de automatische spaardoelen zijn toch de zaken die die vrienden van mij positief verbaasd hebben.

Je moet de IBANs ook niet direct zien als 'betaalrekeningen', maar als 'spaarpotten' (vooral in combinatie met die automatische spaardoelen is het erg handig). Zo hebben wij bijvoorbeeld een 'vaste lasten', 'auto kosten', 'woonhuislasten', 'vakantie spaarpot', 'gadgets', 'boodschappen' potje. Tja, het zijn allemaal IBANs, maar eigenlijk wordt er elke maand gewoon budget over verdeeld. Mocht ik iets voor het huis moeten kopen, dan gaat het via ideal vanaf (of switch ik de bankpas naar) die betreffende rekening. Sommige mensen vinden dat overdreven, maar anderen vinden het weer heel erg handig. Vooral als je wat meer financieel 'inzicht' wilt hebben kan dat helpen in plaats van alles in één spaarpot te hebben en alle 'kosten' van 1 rekening af te laten gaan.

Maar nogmaals, als jij blij en happy bent met hoe je het nu hebt geregeld, helemaal goed....'k denk ook dat het voor iedereen anders is (al zaten wij eerder ook bij de Rabo met 2 gezamelijke rekeningen en wij zijn overgestapt omdat die 'spaarpotjes' niet door ons beiden te zien waren...die waren individueel, maar misschien is dat tegenwoordig wel anders'.

JackSparrow wijzigde deze reactie 06-12-2018 09:18 (12%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:18
Martin! schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:57:
[...]

Waar kan ik de mislukte betalingen vinden? Er staat niets bij Wallet/Apple Pay bij instellingen en ook nergens iets in de bunq app te vinden.

De kassiere was wel wat een oudere vrouw, misschien had ze gewoon gelijk als betalen met de telefoon geblokkeerd was. Er zit dus toch verschil in betalen met telefoon en contactloos betalen met pinpas. Kaart present of zoiets heb ik ergens ooit eens gelezen.
Waarschijnlijk is er geen betaling opgezet, maar al afgekeurd voordat je echt kon beginnen met betalen. Dus niet mislukt, maar helemaal niet uitgevoerd.

En inderdaad, de terminal weet normaal gezien wat er voor soort contactloze betaling wordt opgezet. Is wat ouder, maar zoek maar eens op 9F6E (for factor) in dit document: https://www.emvco.com/wp-...2.6_20160512101635327.pdf
Brent schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:50:
[...]

Je hebt bepaalde terminal suppliers die idd anno nu nog steeds rustig 3% over een CC betaling rekenen, terwijl het maar 0,3% over een Maestro betaling is bijv.
Terminal suppliers doen hier niets mee. Die verkopen alleen maar terminals. Je bedoelt de acquirer waarschijnlijk, dus degene waarmee de winkelier een contract heeft voor financiele afhandeling.
En dat credit veel duurder is dan debit voor zo'n winkelier is niet heel gek, want het risico bij credit is veel hoger.
Hmmbob schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:39:
[...]

Er zit zeker verschil in: toen ik dinsdag koffie op het station haalde kwam er op de terminal “volg instructies op telefoon voor betaling” te staan, want ik moest inderdaad even mijn vingerafdruk scannen. De terminal herkende dus dat het een betaling met telefoon was.
En dat niet alleen, je telefoon heeft ook gemeld aan de betaalterminal dat "on-device CVM" mogelijk is. Oftewel, als er een code nodig is, kan deze via de telefoon worden ingegeven.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:37
Hmmbob schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:52:
[...]

Bunq heeft veel meer vernieuwingen gebracht. De grootste zijn denk ik betaalverzoeken en iDeal betalingen met een qr-code. Inmiddels door (bijna) alle andere banken overgenomen, maar 3 jaar geleden bestond dat gewoon nog niet en zonder bunq had het vandaag nog steeds niet bestaan. Dat mag je dus zeker wel disruptive noemen.

Wat nog steeds uniek aan bunq is, is het gemak waarmee je met verschillende groepen mensen geld kunt managen. Even een gedeelde rekening aanmaken voor een vakantie, pasje van rekening wisselen en iedereen is good to go. Gezamelijke inkoopactie gedaan? Even een qr-code printen, bunq.me linkje delen en je hebt het geld zo terug.
Ik heb echt geen weemoed naar de tijd dat iedereen briefgeld in een potje deed en er een penningmeester aangewezen werd die lijstjes moest bijhouden wie wat betaald had voor een kampeerweekendje.

zcflevo.nl

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 11:45

redrohX

errr....

matthijst schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:49:
[...]

Zelfde. Snap de hosanna verhalen ook niet zo. Heb ING en kan daar eigenlijk ook alles mee.
Apple Pay is wel geinig en ''t is een gratis extra betaalmogelijkheid. Maar verder?
Ik snap dat het sommigen geen moer uitmaakt of sceptisch zijn hierover, maar voor mij was het niet alleen de fintech hype die me deed overstappen naar Bunq. Dan heb ik uiteraard 'geluk' dat ik geen hypotheek bij de ING heb en weinig schulden. Dus dan is overstappen niet al te lastig. Maar het was eerder het feit dat ING criminelen helpt met het witwassen van geld, blijft investeren in fossiele brandstoffen en ondanks alles nog steeds torenhoge bonussen uitkeert, maar geen malus toepast. Dat soort zaken. Daar wil ik geen klant van zijn en mijn geld door laten misbruiken. Bunq is dan een mooi alternatief. Triodos kon ook (die investeert zelfs in duurzaamheid), maar die lopen 100 jaar achter op het gebied van apps en technische innovaties.

• wPlayNL
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-03 09:08
Vanmorgen 3 betalingen ( bij 3 verschillende winkels ) geprobeerd te doen met tap & pay.

Maar elke keer vraagt hij bij de 1 tap optie toch nog een 2e keer voor een vingerafdruk en dan krijg ik een wit scherm en gebeurd er niks.

Iemand anders ook toevallig last van?

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:41
kazuka schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:47:
Misschien mis ik gewoon iets hoor, maar biedt die overstap service meer dan zelf handmatig je vaste lasten en inkomsten overzetten naar bunq?

Ik heb vorige week in een avondje alles zelf handmatig over gezet. Bij vrijwel alle partijen kon ik het rekening nummer online direct aanpassen en bij 2 partijen was een mailtje voldoende.

Zit ook al m'n hele leven bij de ABN maar ik laat hem nog een maandje of 2 actief voor het geval ik iets vergeten ben en dan zeg ik hem gewoon op.
Zo heb ik dat ook gedaan! Een apart bankrekeningnummer aangemaakt voor mijn vaste lasten en laat mijn salaris nu ook op een bepaalde rekening overmaken _/-\o_ !

Vanuit de rekening waar mijn salaris binnenkomt, wordt een automatische overschrijving gedaan naar m’n verschillende rekeningen.

• Martin!
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-03 07:27
mcDavid schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:06:
[...]
Even een gedeelde rekening aanmaken voor een vakantie, pasje van rekening wisselen en iedereen is good to go.
[...]
Nog nooit aan gedacht, voor mijn vakantietrip kan ik natuurlijk een aparte rekening aanmaken. Kan ik daar gewoon vanaf pinnen weet ik precies wat mijn vakantie heeft gekost! :9

Voor de debitcard heb ik al een aparte rekening gemaakt, als ik online wat wil kopen gaat dat van die rekening af. Iedere keer stort ik er weer wat geld op. Alles is mooi overzichtelijk! :)

Verder heb ik bunq voor Apple Pay, maar het werkt allemaal lekker smooth. Anders al bij de Rabobank, daarom gaat die er binnenkort ook uit. ;)

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Martin! schreef op Thursday 6 December 2018 @ 13:06:
[...]

Nog nooit aan gedacht, voor mijn vakantietrip kan ik natuurlijk een aparte rekening aanmaken. Kan ik daar gewoon vanaf pinnen weet ik precies wat mijn vakantie heeft gekost! :9

Voor de debitcard heb ik al een aparte rekening gemaakt, als ik online wat wil kopen gaat dat van die rekening af. Iedere keer stort ik er weer wat geld op. Alles is mooi overzichtelijk! :)

Verder heb ik bunq voor Apple Pay, maar het werkt allemaal lekker smooth. Anders al bij de Rabobank, daarom gaat die er binnenkort ook uit. ;)
Zo doen wij het dus met vakantie, 'dingen voor het huis', 'kosten voor de katten (eten, spulletjes, dierenarts)', etc..

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:33
JackSparrow schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:23:
[...]

Zo doen wij het dus met vakantie, 'dingen voor het huis', 'kosten voor de katten (eten, spulletjes, dierenarts)', etc..
Grappig, ik deed dit eerst ook. Ook met bunq(free) en ben nu over aan het stappen naar alles op 1 rekening.
Dit omdat ik elke maand een export maak en dan mijn budgetten invul in YNAB waar je veel meer overzicht in hebt. Je kan historisch heel makkelijk zien wat je uitgaf. Het voordeel van de meerdere rekeningen is voor mij dus langzaam aan het vervagen :9

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

O
Kodess schreef op Thursday 6 December 2018 @ 13:31:
[...]

Grappig, ik deed dit eerst ook. Ook met bunq(free) en ben nu over aan het stappen naar alles op 1 rekening.
Dit omdat ik elke maand een export maak en dan mijn budgetten invul in YNAB waar je veel meer overzicht in hebt. Je kan historisch heel makkelijk zien wat je uitgaf. Het voordeel van de meerdere rekeningen is voor mij dus langzaam aan het vervagen :9
Oke...ook wel interessant natuurlijk. Maar dan moet je wel weer handmatig (kan dit niet via de API van bunq bv...of een Connect) dingen gaan doen. Daar wil ik niet teveel tijd aan kwijt zijn. Maar goed, dat soort zaken (API) heeft bunq natuurlijk ook en dat is ook wel erg fijn.

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:33
JackSparrow schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:39:
O
[...]

Oke...ook wel interessant natuurlijk. Maar dan moet je wel weer handmatig (kan dit niet via de API van bunq bv...of een Connect) dingen gaan doen. Daar wil ik niet teveel tijd aan kwijt zijn. Maar goed, dat soort zaken (API) heeft bunq natuurlijk ook en dat is ook wel erg fijn.
Dat kan zeker via de API van bunq, dus dat is een erg groot voordeel.
Tja het geeft veel overzicht en dat is die tijd wel waard. Zeker omdat ik niet alleen een bunqrekening heb maar ook nog spaar en beleggingsrekeningen. ;)

Ieder zijn eigen manier om met geld om te gaan uiteraard.

• NanoSector
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11-03 22:44
Is er toevallig nog iemand die een plekje zoekt in een Pack? Wij hebben nog één iemand nodig. :)

Edit: voorzien, ons pack is packed! :)

NanoSector wijzigde deze reactie 07-12-2018 08:58 (17%)

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Kodess schreef op Thursday 6 December 2018 @ 15:05:
[...]

Dat kan zeker via de API van bunq, dus dat is een erg groot voordeel.
Tja het geeft veel overzicht en dat is die tijd wel waard. Zeker omdat ik niet alleen een bunqrekening heb maar ook nog spaar en beleggingsrekeningen. ;)

Ieder zijn eigen manier om met geld om te gaan uiteraard.
Helemaal eens hoor, als je actief bankiert bij meerdere banken dan is het wel fijn om gewoon een centraal overzicht te hebben ;-)

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-03 15:54
Vanuit een premium account kan je ook een uitnodigen accepteren voor een bunq pack. Dat heb ik zojuist gedaan.

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:03
Mocht iemand nog een plekje in een pack zoeken, ik heb er 1 beschikbaar! :)

Is al pleite :>

chupkes wijzigde deze reactie 10-12-2018 14:55 (15%)

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-03 10:40
Even iets anders. Ik heb onlangs een slechte ervaring gehad met een marktplaatsverkoper. Deze had een bunq account, en dat was wel een soort red flag voor mij - en daar had ik nog gelijk in ook. Na een half uurtje zoeken bleek het te gaan om een oplichter - en dat heeft hij ook wel impliciet bevestigd.

Mijn vraag is even deze: Hoe verifiëert Bunq een rekeningnummer? Ze hebben immers geen kantoren, en je kunt - naar mijn beste inzicht - na het invullen van een paar formuliertjes, gewoon een rekening openen.

Wat doen zij om te voorkomen dat er frauduleuze gegevens zijn gebruik - en daarmee te voldoen aan WFT? Kan de rekening worden gebruikt voordat de gegevens zijn geverifieerd?

Graag jullie input. Misschien moet ik bunq-gebruikers wel volledig uitsluiten van enige online transacties....

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:32
Als ik opgelicht wordt door iemand die ING gebruikt geef ik ook ING de schuld. :?
Helixes schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:44:
Mijn vraag is even deze: Hoe verifiëert Bunq een rekeningnummer? Ze hebben immers geen kantoren, en je kunt - naar mijn beste inzicht - na het invullen van een paar formuliertjes, gewoon een rekening openen.
Wat doen zij om te voorkomen dat er frauduleuze gegevens zijn gebruik - en daarmee te voldoen aan WFT?
Je moet je identiteit bevestigen door middel van het opgeven en insturen van je legitimatiebewijs. Daarnaast moet je ook een video van jezelf maken (om te controleren dat jij het echt bent.)
Ze hebben een Europese/Nederlandse banklicentie dus ze moeten aan de wet voldoen.

Rekeningen openen zonder langs te komen bij een kantoor is bij meerdere banken mogelijk.
Kan de rekening worden gebruikt voordat de gegevens zijn geverifieerd?
Nope

Sinus_rhythm wijzigde deze reactie 07-12-2018 12:26 (11%)

• Helixes
Allereerst: Thanks voor je input!
Sinus_rhythm schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:22:
Als ik opgelicht wordt door iemand die ING gebruikt geef ik ook ING de schuld. :?
Nee. Maar iedere transactie heeft een risicoafweging. Als het bij bunq makkelijker is een rekening te openen op basis van frauduleuze gegevens, dan dan is dat onderdeel van die afweging. Immers, zulke rekeningen zullen dan gretig aftrek vinden bij oplichters.

Het is grappig dat je ING noemt - in het verleden was ING die bank. Niet dat het daar makkelijker was om een rekening te openen, maar men was minder bereid een rekening te sluiten als er sprake was van oplichting. Dat gebeurde dan meestal wel met tussenkomst van een katvanger - maar goed. ING was onderdeel van mijn risicoafweging, en er waren bepaalde checks die ik kon uitvoeren om dat risico te beperken.

A propos, ik weet nog niet hoe ik dat risico kan beperken in het geval van een Bunq gebruiker, dus wellicht zal ik ze allen zal moeten uitsluiten - of kiezen voor andere transactiemethodes.
Je moet je identiteit bevestigen door middel van het opgeven en insturen van je legitimatiebewijs. Daarnaast moet je ook een video van jezelf maken (om te controleren dat jij het echt bent.)
Ze hebben een Europese/Nederlandse banklicentie dus ze moeten aan de wet voldoen.
Nee, dat ben ik met je eens. Maar de gouden standaard is nog steeds persoonlijke identificatie. Er zijn natuurlijk methoden om dat zonder kantorennetwerk alsnog af te dwingen, maar deze oplossing is wel interessant.

Ik neem aan dat je een kopie bedoeld? Wat houdt een gebruiker tegen om een andere foto in de kopie te shoppen, en met zn eigen hoofd een video te maken?
Nope
Dat is goed om te weten :Y)

Laat ik zeggen dat ik niet ontevreden ben over Bunq. Ik heb me bij hun support afdeling gemeld, en binnen 24 uur kreeg ik bericht dat de rekening was geblokeerd - en dat is goed!. Maar ja. Daar heb je waarschijnlijk weinig aan wanneer je al een overboeking hebt gedaan. Dus ja. Ik probeer mijn risico algoritme toch weer bij te stellen :)

Helixes wijzigde deze reactie 07-12-2018 12:41 (4%)

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Graag jullie input. Misschien moet ik bunq-gebruikers wel volledig uitsluiten van enige online transacties....
Het maakt bij oplichten niet uit bij welke bank ze zitten. Ze maken zo veel mogelijk rekeningen aan om weer even kort onder de radar te blijven totdat ze weer opduiken op sites die oplichting melden. Dus ik snap in dat opzicht wel dat bunq voor hen handig is, binnen een paar minuten heb je het voor elkaar een rekening in te zetten voor je foute gewin.

Als je het niet vertrouwt, gewoon niet doen. Dat is altijd het beste advies. Bij marktplaats-volk heb ik nog wel eens "huh ik ken die bank niet"-verhalen. Tsja, kom langs en betaal cash, ik kan ook Tikkie aan mijn bunq hangen, zelfde probleem toch? Daar is direct oversteken voor via marktplaats. 100% waterdicht maken is toch onmogelijk.

Wat wel fijn is, als banken snel reageren (en dus blokkeren) en dan zou het fijn zijn als ze zorgen dat die dodo's een jaar of 5 geen rekeningen meer kunnen aanmaken bij die bank. Opzouten met dat volk :/ Maar dat zal wel niet mogen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Helixes
2Dutch schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:32:
[...]

Het maakt bij oplichten niet uit bij welke bank ze zitten. Ze maken zo veel mogelijk rekeningen aan om weer even kort onder de radar te blijven totdat ze weer opduiken op sites die oplichting melden. Dus ik snap in dat opzicht wel dat bunq voor hen handig is, binnen een paar minuten heb je het voor elkaar een rekening in te zetten voor je foute gewin.
En dus maakt het oplichters wel uit bij welke bank ze zitten :Y)

A propos, vaak gebeuren dit soort blokkades op cliëntniveau, niet zozeer op rekeningniveau. Veel rekeningen openen heeft dus niet zoveel zin, tenzij je dat steeds op een andere naam kan doen. Als dat zo is voor Bunq, wil ik dat wel graag weten, ja....
Als je het niet vertrouwt, gewoon niet doen. Dat is altijd het beste advies. Bij marktplaats-volk heb ik nog wel eens "huh ik ken die bank niet"-verhalen. Tsja, kom langs en betaal cash, ik kan ook Tikkie aan mijn bunq hangen, zelfde probleem toch? Daar is direct oversteken voor via marktplaats. 100% waterdicht maken is toch onmogelijk.
Het problem is dat oplichters vaak heel goed zijn in het winnen van vertrouwen. Dat is ongeveer hun beroep. Dus zal ik af moeten blijven gaan op hardere data - en ja, dan is het wel fijn te weten welke bank het makkelijker maakt voor oplichters.
Wat wel fijn is, als banken snel reageren (en dus blokkeren) en dan zou het fijn zijn als ze zorgen dat die dodo's een jaar of 5 geen rekeningen meer kunnen aanmaken bij die bank. Opzouten met dat volk :/ Maar dat zal wel niet mogen :P
Er is een zwarte lijst voor banken, en internetfraudeurs komen hier volgens mij ook voor in aanmerking. Het lullige is echter dat de bank die de client op de zwarte lijst zet, verplicht is (onder voorwaarden) diezelfde client een rekening te verschaffen. Het hebben van een rekening is namelijk een basisrecht.

Waar je echter wel van op aan kan is dat de zwarte lijst is gevuld met een hele lange rij katvangers....

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Helixes schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:52:
Al die mensen die de oude banken zat zijn met hun geschuif met bonussen en die bij bunq zijn gaan zitten vanwege dat ideaal..oplichters zijn het ;) :P

Helaas zijn het altijd een paar vervelende lui die het voor de rest verknallen. En katvangers..Instagram staat vol met die ronsel-accounts om even snel geld te verdienen..moet je wel bij bank x zitten, uiteraard.Tikkie wordt ook al populair onder de oplichters, want gemak en snel.

Pff, ik word zo moe van die regeltjes soms. Hoezo is een bankrekening een basisrecht? Doen we het eens zo: maak maar eens een echte overheidsbank, voor mensen die bij de rest zijn weggestuurd vanwege wanpraktijken/oplichting. Werkt bij frauderende figuren die verzekeraars oplichten ook goed. Komen niet meer bij verzekeraars tussen de deur..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Helixes
@2Dutch : Elk nadeel heeft zn voordeel :p

Nee, ik ben met je eens dat het spijtig is dat er zo'n overlap bestaat tussen fintech'ers en de belangen van oplichters. In die zin wens ik Bunq het beste. Maar de user base is relatief laag (anders dan bij ING) en als die bank dus wel veel oplichters aantrekt, dan gaat daar dus wel een lichte voorspellende waarde vanuit. Uiteindelijk is een bankrekening ook maar een tool...

En tja. Probeer je leven maar eens in te richten zonder bankrekening. Geen salaris. Geen uitkering. Geen toeslagen. Belasting betalen zou nog nèt kunnen afrekenen bij GWK (cash accept-giro). Maar je gaat het zó moeilijk krijgen. Kortgezegd gaat de overheid een maatschapij er dus vanuit dat je wel een rekening hebt. En, dus, heeft de overheid dit afgedwongen. Zo'n rekening gebeurt wel onder begeleiding van een hulpverlener. Maar toch.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:24
Da's een ander punt ja, die defacto verplichting. Defacto is nooit goed. Helaas is de Nederlandse staat hier niet al te vooruitstrevend in, neem haar eigen DigiD dat een mobiel nr verplicht, en tegenwoordig zelfs apps voor twee heel specifieke platforms (Android, iOS) probeert te pushen. Van zaken als iDIN gruwel ik dan ook: nog meer macht bij (de grote) banken.

Neem de IRL identificatieplicht: verplicht in de EU. Wat doen de meeste Europese staten? Die stellen je dus ook in staat je te legitimeren door gratis of tegen productiekosten (en dan niet die Nederlandse 'productietarieven') id-kaarten af te geven. Ik weet dat in Frankrijk banken altijd een gratis rekening moeten aanbieden zodat burgers inderdaad niet defacto maar de jure in staat zijn zaken als belasting te regelen. Maar in Nederland ziet de staat haar rol dus anders...

Dat even tussendoor :P Bronnetje van ergernis ;)

Ik denk dat als bunq idd een geliefde toko is voor on-demand bankrekening voor misdadigers, dat dat dan in eerste plaats komt door de snelheid: je hebt er zo 1 open. Even al je broertjes en neefjes en nichtjes voor de telefoon zetten en je hebt zo x rekeningen gefarmed. Als je naar een Rabo kantoor stapt gaat dat toch wat minder makkelijk.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Trackerfire schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:48:
Nog twee plekken vrij in het pack hier. Stuur een pm voor meer info.
Nog 1 plek over ;) Update 10-12: Vol!

Trackerfire wijzigde deze reactie 10-12-2018 15:53 (4%)

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• sluipschutter
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-03 15:40
[-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (99%)

• mcDavid
sluipschutter schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:33:
[...]

klopt.. maar bij Bunq heb ik toch nooit een video hoeven te maken. Foto van mijn paspoort en binnen een half uur had ik een accountje. Ben nu wel terug naar free (feitelijk weg bij Bunq).. Premium vind ik echt te duur voor wat je krijgt, voor mij kan Bunq onmogelijk als volwaardige bank fungeren. (alleen mobiel, geen volwaardige creditcard ed)
Dan heb je ook een verificatie-betaling met Ideal moeten doen vanaf een andere (Nederlandse) bankrekening waar je identiteit al bekend was.

zcflevo.nl

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Helixes schreef op Friday 7 December 2018 @ 13:52:
[...]

A propos, vaak gebeuren dit soort blokkades op cliëntniveau, niet zozeer op rekeningniveau. Veel rekeningen openen heeft dus niet zoveel zin, tenzij je dat steeds op een andere naam kan doen. Als dat zo is voor Bunq, wil ik dat wel graag weten, ja....

[...]

Het problem is dat oplichters vaak heel goed zijn in het winnen van vertrouwen. Dat is ongeveer hun beroep. Dus zal ik af moeten blijven gaan op hardere data - en ja, dan is het wel fijn te weten welke bank het makkelijker maakt voor oplichters.

[..]
Ik weet natuurlijk niet hoeveel paspoorten en/of ID kaarten jij hebt, maar je zult je toch echt moeten legitimeren als je een bankrekening aanmaakt en als je rekening geblokkeerd wordt (en dat gebeurt bij bunq ook gewoon), dan zul je daar met datzelfde ID niet zomaar weer een bankrekening kunnen aanmaken.
sluipschutter schreef op Friday 7 December 2018 @ 19:33:
[...]

klopt.. maar bij Bunq heb ik toch nooit een video hoeven te maken. Foto van mijn paspoort en binnen een half uur had ik een accountje. Ben nu wel terug naar free (feitelijk weg bij Bunq).. Premium vind ik echt te duur voor wat je krijgt, voor mij kan Bunq onmogelijk als volwaardige bank fungeren. (alleen mobiel, geen volwaardige creditcard ed)
Geen volwaardige bank, omdat ze geen stenen kantoren hebben of geen creditcard aanbieden? :? Zodra ze een volledige bankvergunning hebben en je er een betaalrekening kunt openen (met pasje) zijn ze gewoon een volwaardige bank. Tuurlijk stel jji blijkbaar andere eisen aan een bank, maar goed...die van een het niet hebben van een stenen kantoor snap ik dus niet.

JackSparrow wijzigde deze reactie 07-12-2018 22:17 (29%)

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Vandaag weer eens iets onverwachts meegemaakt: een SWIFT betaling aan mij vanaf een Nederlandse bankrekening. En bijbehorende factuur van bunq van 5 euro voor het verwerken van de SWIFT betaling.

Nou vind ik de factuur van bunq niet zo heel erg (de fout ligt bij de verzender, niet bij bunq), maar waarom zou een Nederlands bedrijf een geldoverboeking naar een Nederlandse bankrekening van een Nederlandse klant uitvoeren met SWIFT ipv SEPA? Het vervelende is dat dit bedrijf voorheen wél SEPA overboekingen deed...

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• sluipschutter
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (99%)

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 07:07
sluipschutter schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:38:
[...]

Stenen kantoor boeit me niet eens.. maar voor 8 euro per maand verwacht ik wel de normale dingen te kunnen doen. Naast dat ik "uitsluitend mobiel" toch iets te vond, mis(te) ik gewoon teveel dingen. Creditcard betaling werden significant vaker geweigerd dan mijn Rabobank creditcard. Geld overmaken (en ontvangen) van niet Eurolanden ging niet 8)7. Kom op je bent een bank.. Mijn Britse collega had direct haar bunq-kaart opgezegd nadat zij erachter kwam niet eens ponden over te kunnen maken. En dan nog zoiets als geld-storten.. basale bankdingen.
Het is dan ook een debitcard en geen ‘echte’ creditcard.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:57
Sinds watchOS 5.1.2 zie ik de mogelijkheid om Apple Pay Cash te activeren in Wallet. Helaas werkt dit nog niet aangezien ik in het adres invoerscherm niet door kan klikken... knop “verder” blijft grijs. Iemand anders die dit al werkend heeft?

• mcDavid
sluipschutter schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:38:
[...]

Stenen kantoor boeit me niet eens.. maar voor 8 euro per maand verwacht ik wel de normale dingen te kunnen doen. Naast dat ik "uitsluitend mobiel" toch iets te vond, mis(te) ik gewoon teveel dingen. Creditcard betaling werden significant vaker geweigerd dan mijn Rabobank creditcard. Geld overmaken (en ontvangen) van niet Eurolanden ging niet 8)7. Kom op je bent een bank.. Mijn Britse collega had direct haar bunq-kaart opgezegd nadat zij erachter kwam niet eens ponden over te kunnen maken. En dan nog zoiets als geld-storten.. basale bankdingen.
Moet zeggen dat ze dat nu wel goed geregeld hebben met ZeroFX! Vroeger deed ik alles met PayPal, nu gewoon met de bunq MasterCard en dat scheelt iedere keer toch aardig. Niet dat ik nou heel veel betalingen in buitenlandse valuta doe (hooguit vaak wat kleinere bedragen op AliExpress etc) maar toch is het wel netjes geregeld.

zcflevo.nl

• Helixes
JackSparrow schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:15:Ik weet natuurlijk niet hoeveel paspoorten en/of ID kaarten jij hebt, maar je zult je toch echt moeten legitimeren als je een bankrekening aanmaakt en als je rekening geblokkeerd wordt (en dat gebeurt bij bunq ook gewoon), dan zul je daar met datzelfde ID niet zomaar weer een bankrekening kunnen aanmaken.
Laat ik dit omdraaien. Hoeveel kopiën van je ID zijn er in omloop? Blijkbaar is dat namelijk voldoende om een rekening te openen bij Bunq. Plak er een ander fotootje op, en je bent de man!

Dit is hoe identiteitsfraude ontstaat. Ik snap wel dat er een videootje nodig is - dan is er in ieder geval een verdediging mogelijk mocht blijken dat er een vervalst ID kopie is gebruikt. De schade is dan trouwens waarschijnlijk voor Bunq, wat toch wel een lelijk financieel risico oplevert voor ze. Het kan natuurlijk zo zijn dat er biometrische gegevens uit de video worden geëxtraheerd, maar daar moet dan melding van worden gemaakt in algemene voorwaarden, of privacy statement. En die heb ik totdusverre niet gevonden.

Deze week stond ik bij een PostNL afhaalpunt. Ik zag daar achter de balie een instructie hoe een klant te identificeren voor ASN Bank. Niet om een of ander, maar dat is natuurlijk ook een mogelijkheid - je hebt dus geen kantoor nodig om wel een in-person identificatie te doen. Ik weet dat banken in het verleden PostNL medewerkers langs de deur zijn geweest voor identificatie. Bunq ziet blijkbaar af van die mogelijkheid.

Trouwens ook in het buitenland mogelijk - notarieel gewaarmerkt kopie ID is ook gewoon een ding.

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

sluipschutter schreef op Friday 7 December 2018 @ 22:38:
[...]

Ze hebben geen creditcard, maar je bedoelt debitcard denk ik. Heb je dat recent geprobeerd overigens? Want een maand of wat terug zijn hier wijzigingen op doorgevoerd waardoor ook de 'onbetrouwbare' kaart transacties weer worden geaccepteerd. Eigenlijk heb ik sinds die tijd geen enkele 'weigering' meer.

Geld overmaken van niet-Eurolanden naar bunq is er nog niet (maar dat komt er volgens mij wel aan). Wel kun je sinds november gelijk in USD/GBP overmaken aan anderen. Overigens zijn betalingen met je kaart in niet-euro valuta een stuk goedkoper dan bij andere banken (Zero-FX heet dat geloof ik).

Geld storten, tja....als je nog veel cash hebt is dat vast lastig, maar persoonlijk gebruik ik nooit cash en vindt dat niet zo'n probleem.
swv schreef op Friday 7 December 2018 @ 22:43:
[...]

Het is dan ook een debitcard en geen ‘echte’ creditcard.
Eh....waarom zet je 'echte' tussen quotes? Het is een debitcard, net zoals je maestro (pinpas) een debitcard is....dat is geen nep/prepaid creditcard. Het is gewoon een debitcard.
DeNachtwacht schreef op Friday 7 December 2018 @ 23:52:
Sinds watchOS 5.1.2 zie ik de mogelijkheid om Apple Pay Cash te activeren in Wallet. Helaas werkt dit nog niet aangezien ik in het adres invoerscherm niet door kan klikken... knop “verder” blijft grijs. Iemand anders die dit al werkend heeft?
Apple Pay Cash werkt alleen in de VS.

JackSparrow wijzigde deze reactie 08-12-2018 16:13 (21%)

• sluipschutter
[-t doordacht.

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (97%)

• mcDavid
Helixes schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:06:
[...]

Laat ik dit omdraaien. Hoeveel kopiën van je ID zijn er in omloop? Blijkbaar is dat namelijk voldoende om een rekening te openen bij Bunq. Plak er een ander fotootje op, en je bent de man!
Nee, dat ben je niet. Dan moet je alsnog een verificatie betaling doen vanaf een rekening die al op jouw naam staat. Of dus dat videogesprek.
Verder zie ik niet hoe een identificatie bij een postbalie in de supermarkt nou veel betrouwbaarder zou zijn dan een videochat.

zcflevo.nl

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-03 10:04
JackSparrow schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:10:
[...]

Ze hebben geen creditcard, maar je bedoelt debitcard denk ik. Heb je dat recent geprobeerd overigens? Want een maand of wat terug zijn hier wijzigingen op doorgevoerd waardoor ook de 'onbetrouwbare' kaart transacties weer worden geaccepteerd. Eigenlijk heb ik sinds die tijd geen enkele 'weigering' meer.

Geld overmaken van niet-Eurolanden naar bunq is er nog niet (maar dat komt er volgens mij wel aan). Wel kun je sinds november gelijk in USD/GBP overmaken aan anderen. Overigens zijn betalingen met je kaart in niet-euro valuta een stuk goedkoper dan bij andere banken (Zero-FX heet dat geloof ik).

Geld storten, tja....als je nog veel cash hebt is dat vast lastig, maar persoonlijk gebruik ik nooit cash en vindt dat niet zo'n probleem.

[...]

Eh....waarom zet je 'echte' tussen quotes? Het is een debitcard, net zoals je maestro (pinpas) een debitcard is....dat is geen nep/prepaid creditcard. Het is gewoon een debitcard.

[...]

Apple Pay Cash werkt alleen in de VS.
Hij bedoelt gewoon dat het een "creditcard" is zonder enige voordelen van een creditcard, dus debitcard waar je alleen maar creditcard betalingen mee kunt doen, meer niet. :*)

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Karizma schreef op Saturday 8 December 2018 @ 23:58:
[...]

Hij bedoelt gewoon dat het een "creditcard" is zonder enige voordelen van een creditcard, dus debitcard waar je alleen maar creditcard betalingen mee kunt doen, meer niet. :*)
Eh..dat noemen wij in Nederland gewoon een debitcard. :+

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 09:07
sluipschutter schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:09:
[...]

Nee, zoals gezegd ben ik terug naar free en blijf ik lekker bij de Rabobank. Bunq gaat voorlopig in de mottenballen, als ze ooit wel een volwassen goedwerkende bank worden denk ik misschien weer over na. Voorlopig is het mij allemaal te slecht doordacht.
Ik heb besloten ook bij mn ABNAMRO te blijven, niet geheel over te gaan. Breekpunt is toch echt niet direct geld kunnen storten op de rekening op de wijze zoals ik dat al weet ik veel hoe lang doe. De app zelf is super, de service voor zover ik die heb gebruikt ook wel prima, maar op bepaalde punten voelt het toch niet helemaal volwassen aan.

Ik zal nog wat maandjes blijven hangen op Premium, alleen maar vanwege Apple Pay, maar verder laat ik het zo

• stane
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:45
knakker2 schreef op zondag 9 december 2018 @ 01:32:
[...]

Ik heb besloten ook bij mn ABNAMRO te blijven, niet geheel over te gaan. Breekpunt is toch echt niet direct geld kunnen storten op de rekening op de wijze zoals ik dat al weet ik veel hoe lang doe. De app zelf is super, de service voor zover ik die heb gebruikt ook wel prima, maar op bepaalde punten voelt het toch niet helemaal volwassen aan.

Ik zal nog wat maandjes blijven hangen op Premium, alleen maar vanwege Apple Pay, maar verder laat ik het zo
Ik denk dat hier ook hun manier van communiceren meespeelt, met de overbodige emoji hier en daar. Dat maakt het een stuk kinderachtiger naar mijn mening. Dat je als bedrijf dichtbij de klant staat is goed, maar dat kan ook prima zonder die emoji.

• falconxp
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:05
Ik gebruik Bunq (via een pack) zelf voor de volgende zaken

- Apple Pay
- US/UK online betalingen vanwege geen transactiekosten op de wisselkoers
- Binnenlandse pinbetalingen

Overige zaken zitten bij andere banken

falconxp wijzigde deze reactie 09-12-2018 16:44 (3%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Zr40 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:37:
Vandaag weer eens iets onverwachts meegemaakt: een SWIFT betaling aan mij vanaf een Nederlandse bankrekening.
Kleine update. Het bedrijf dat mij heeft betaald zegt: "De Bunq bank heeft geen SEPA aansluiting en daarom heeft er een PSD betaling plaatsgevonden." Dat slaat natuurlijk nergens op en bunq support begrijpt ook niet waarom dit bedrijf niet gewoon een SEPA credit transfer heeft gebruikt.

In ieder geval is het mij nu wel duidelijk dat het probleem niet aan de kant van bunq ligt. To be continued... :)

• mcDavid
Zr40 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:52:
[...]

Kleine update. Het bedrijf dat mij heeft betaald zegt: "De Bunq bank heeft geen SEPA aansluiting en daarom heeft er een PSD betaling plaatsgevonden." Dat slaat natuurlijk nergens op en bunq support begrijpt ook niet waarom dit bedrijf niet gewoon een SEPA credit transfer heeft gebruikt.

In ieder geval is het mij nu wel duidelijk dat het probleem niet aan de kant van bunq ligt. To be continued... :)
Lolwat? En dat terwijl ze eerder wel SEPA overboekingen gedaan hebben?

Sommige mensen/bedrijven... :')

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

mcDavid schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:44:
[...]

Lolwat? En dat terwijl ze eerder wel SEPA overboekingen gedaan hebben?

Sommige mensen/bedrijven... :')
Inderdaad, eerder ging het wel goed. Nou zijn ze wel recent overgestapt naar een andere bank, mogelijk gebruiken ze de verkeerde knop :')

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Zr40 schreef op Monday 10 December 2018 @ 16:45:
[...]

Inderdaad, eerder ging het wel goed. Nou zijn ze wel recent overgestapt naar een andere bank, mogelijk gebruiken ze de verkeerde knop :')
Misschien vonden ze dat ze 'speciaal' waren en daarom geen SEPA meer wilden gebruiken? O-)

• acbs2
  • Laatst online: 21-01 17:54
Hier op zoek naar een pack. Alvast bedankt!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Update over het SWIFT verhaal: het bedrijf heeft de kosten vergoed! Hopelijk blijft het bij een eenmalige fout :)

• Sturmer93
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Goedemiddag Tweakerts,

Ook hier op zoek naar een plaatsje in een groepje. Mocht iemand een plekje vrij hebben dan hoor ik dat graag :)

• Tamerciaga
Zijn hier nog meer mensen die helemaal retarded worden van die spam mailtjes over de overstapservice en de 10.000 prijs? Lijkt wel de loterij, jammer dat een bank dit doet. Mailtjes vol met emoticons en shit.

• cyberde
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Hier een keer een mail gehad, verder geen spam niets nie... vreemd dat sommige dit wel krijgen.

bluewalk.net

• sluipschutter
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (100%)

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:49

Nicap

Tsssk....

Dat, en jammer dat en/of rekeningen niet meedoen. Dan valt al een groot deel af.

Zal eens kijken of ik me uit kan schrijven van de bunq mail. Heb al premium dus wil die mail helemaal niet.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• mcDavid
Karizma schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:47:
Zijn hier nog meer mensen die helemaal retarded worden van die spam mailtjes over de overstapservice en de 10.000 prijs? Lijkt wel de loterij, jammer dat een bank dit doet. Mailtjes vol met emoticons en shit.
Ze kunnen sowieso wel wat beter nadenken over hun target groups.

Ik heb al jaren al mijn maandelijkse incasso's bij bunq lopen (stuk of 10 denk ik?) en laat er bovendien mijn salaris storten... Je gaat mij niet wijs maken dat ze niet even een filtertje konden maken dat bepaalt dat zo'n profiel misschien niet zo hard op een overstappromo zit te wachten...

zcflevo.nl

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:14
mcDavid schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:36:
[...]

Ze kunnen sowieso wel wat beter nadenken over hun target groups.

Ik heb al jaren al mijn maandelijkse incasso's bij bunq lopen (stuk of 10 denk ik?) en laat er bovendien mijn salaris storten... Je gaat mij niet wijs maken dat ze niet even een filtertje konden maken dat bepaalt dat zo'n profiel misschien niet zo hard op een overstappromo zit te wachten...
Zelfs met een zakelijke rekening krijg je die troep, net als die Trophies 8)7

• Tamerciaga
Nicap schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:21:
Dat, en jammer dat en/of rekeningen niet meedoen. Dan valt al een groot deel af.

Zal eens kijken of ik me uit kan schrijven van de bunq mail. Heb al premium dus wil die mail helemaal niet.
Uitschrijven is ook geen optie, want dan ben je niet meer op de hoogte van ontwikkelingen. Wil natuurlijk wel graag weten wanneer ze weer functionaliteit slopen :P

Neem voor de gein eens een kijkje op Together, een grote clusterfuck met verschillende talen en vlaggetjes. Ik ben een early bunq user, maar ik kan al hun zogenaamde "features" afbranden omdat de helft niet goed doordacht is. Een bank dient zich als een bank te gedragen, het is nu meer een kinderclubje geworden vol met emoticons. ;(

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Nicap schreef op Saturday 15 December 2018 @ 16:21:

Raar...ik ben ook premium en volgens mij krijg ik die mail niet....heb me vast ergens uitgeschreven dan...
Karizma schreef op Saturday 15 December 2018 @ 22:02:
[...]

Uitschrijven is ook geen optie, want dan ben je niet meer op de hoogte van ontwikkelingen. Wil natuurlijk wel graag weten wanneer ze weer functionaliteit slopen :P

Neem voor de gein eens een kijkje op Together, een grote clusterfuck met verschillende talen en vlaggetjes. Ik ben een early bunq user, maar ik kan al hun zogenaamde "features" afbranden omdat de helft niet goed doordacht is. Een bank dient zich als een bank te gedragen, het is nu meer een kinderclubje geworden vol met emoticons. ;(
Maar hoe gedraagt bunq zich als een bank dan? Ik bedoel...doen ze het (helemaal) anders, is het weer niet goed. :? Ben het overigens wel met je eens hoor, ze mogen bepaalde zaken best anders doen. Meer nadenken over de keuzes die ze maken (features slopen enzo).

JackSparrow wijzigde deze reactie 16-12-2018 00:37 (52%)

• Tamerciaga
JackSparrow schreef op zondag 16 december 2018 @ 00:35:
[...]

Raar...ik ben ook premium en volgens mij krijg ik die mail niet....heb me vast ergens uitgeschreven dan...

[...]

Maar hoe gedraagt bunq zich als een bank dan? Ik bedoel...doen ze het (helemaal) anders, is het weer niet goed. :? Ben het overigens wel met je eens hoor, ze mogen bepaalde zaken best anders doen. Meer nadenken over de keuzes die ze maken (features slopen enzo).
Als je je afmeld krijg je helemaal geen updates meer over de gang van zaken. Ik heb nu 3 mailtjes ontvangen prive, en 3 mailtjes zakelijk over die overstapspam.

Bankzaken zijn serieuze zaken, ze mogen van mij best dingen anders aanpakken, maar ergens moeten ze zich wel professioneel gedragen. Het zijn wel mijn financiëen die ik bij ze gestald heb. Het moet geen Fortnite worden met o.a. die badges :X

Voor de rest werkt het wel prima, maar geen 8 euro per maand waard. Ik kijk het voorlopig aan en houd andere duurzame banken nauwlettend in de gaten (ASN en Triodos).

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Karizma schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:58:
Bankzaken zijn serieuze zaken, ze mogen van mij best dingen anders aanpakken, maar ergens moeten ze zich wel professioneel gedragen. Het zijn wel mijn financiëen die ik bij ze gestald heb. Het moet geen Fortnite worden met o.a. die badges :X

Voor de rest werkt het wel prima, maar geen 8 euro per maand waard. Ik kijk het voorlopig aan en houd andere duurzame banken nauwlettend in de gaten (ASN en Triodos).
Die vele smileys en emoticons komen mij ook aardig de neus uit. Je mag best joviaal doen, maar ik ben geen 14 en kan nog woorden voluit schrijven. De andere banken zijn sloom qua innovatie. Denk dat moneyou dan nog het meest in de buurt komt met hun 'leentjebuur' spelen met potjes koppelen aan je pas via dat moneyou go. Is 5 euro overigens wel de moeite waard vind je, zitten hier genoeg folks die nog wel een pack-plek zoeken :)

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-03 11:39
JackSparrow schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:10:
[...]

Geld overmaken van niet-Eurolanden naar bunq is er nog niet (maar dat komt er volgens mij wel aan).
Wait, als ik iemand mijn IBAN nummer geef kan ie er niet gewoon geld (in mijn geval vanuit de US) heen sturen zoals bij elke andere bank?

edit: Ah, via TransferWise werkt het wel, en via die club werd ik sowieso al betaald. Geen probleem dus.

ZpAz wijzigde deze reactie 16-12-2018 13:08 (12%)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:17
2Dutch schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:56:
[...]

Die vele smileys en emoticons komen mij ook aardig de neus uit. Je mag best joviaal doen, maar ik ben geen 14 en kan nog woorden voluit schrijven. De andere banken zijn sloom qua innovatie. Denk dat moneyou dan nog het meest in de buurt komt met hun 'leentjebuur' spelen met potjes koppelen aan je pas via dat moneyou go. Is 5 euro overigens wel de moeite waard vind je, zitten hier genoeg folks die nog wel een pack-plek zoeken :)
Inmiddels een Pack gevonden, bedankt! :*)

daupie wijzigde deze reactie 16-12-2018 18:49 (3%)

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Karizma schreef op Sunday 16 December 2018 @ 08:58:
[...]

Als je je afmeld krijg je helemaal geen updates meer over de gang van zaken. Ik heb nu 3 mailtjes ontvangen prive, en 3 mailtjes zakelijk over die overstapspam.

Je bent natuurlijk ook een dief van je eigen portemonnee als je niet gewoon een pack joined, dan is het 5 euro...en komt het al aardig dicht in de buurt van de 'normale' banken. Ben het overigens met je eens dat het zeker geen Fortnite moet worden.

Volgens mij hebben ze geluisterd, want je kunt je nu afmelden voor die marketing mailings ;-)
2Dutch schreef op Sunday 16 December 2018 @ 12:56:
[...]

Zo is het...en daarbij bevalt mij Apple Pay toch ook wel weer enorm hoor. Snap niet hoe ik ooit met een pasje heb kunnen betalen :+

JackSparrow wijzigde deze reactie 16-12-2018 14:43 (23%)

• Tamerciaga
@JackSparrow @2Dutch ik zit ook zeker in een pack. Maar het product kost gewoon 8 euro, daarop baseer ik dan ook mijn mening :)

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 11:45

redrohX

errr....

[sarcasme]Het blijft toch wel een dilemma: een paar smileys extra in een spam mailtje of een bank die investeert in wapens, olie en tabak... [/sarcasme]

Voor zo ver ik weet zijn ze al met de animated GIFs gestopt. Dat was pas irritant ;)

• mcDavid
redrohX schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:16:
Voor zo ver ik weet zijn ze al met de animated GIFs gestopt. Dat was pas irritant ;)
Ja dat is af-en-toe leuk maar die blogposts van ze met meer gifjes dan tekst, ben wel blij dat we daar vanaf zijn idd :)

Je ziet wel dat ze langzaam volwassener worden. In het begin was er ieder half jaar een compleet nieuwe app. Nu gaat'ie alweer anderhalf jaar of zo mee? Dat er af en toe features verdwijnen zal er ook wel mee te maken hebben... als je erachter komt dat het nauwelijks gebruikt wordt of gewoon niet schaalt... moet je toch een keer knopen doorhakken.

Juist de dingen die er écht toe doen (zoals altijd en overal je betaalpas kunnen gebruiken, internationale betalingen, etc) zijn steeds beter geregeld. Toegegeven, niet de dingen waar je dagelijks het meest mee te maken hebt, maar wel wat nodig is om het verschil te maken tussen een "leuke gimmick" en een serieuze bank.

zcflevo.nl

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:48
Heeft iemand nog een pack-plekje vrij?

Ik ben voorzien!

Ping83 wijzigde deze reactie 20-12-2018 13:53 (26%)

• mcelias5
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09-03 20:20
Ik ben ook op zoek naar een plekje in een pack :3

• Sturmer93
  • Nu online
Voelt iemand zich geroepen om een packje te starten? Ik denk dat we wel 4 man hebben inmiddels

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:02

d0s

sssst

Ik ben er ook wel voor in :) dus dan zeker 4.

d0s wijzigde deze reactie 17-12-2018 20:01 (23%)

• Martin!
Tip voor de pack starter, maak een extra iban aan en laat daar de centen (5,- euro vaak) op storten inclusief je zelf. dan heb je overzichtelijk wie betaald heeft. Bij voorkeur de eerste van de maand EN automatisch laten betalen. Iedereen blij :)

• Cougar
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-02 18:13
Ik heb sinds vandaag een nieuwe Apple watch, waardoor ik Apple pay opnieuw moest instellen. Alleen ik krijg mijn locatie niet naar Italië gewijzigd om dit in te kunnen stellen. Zowel op mijn telefoon gedaan, op de Apple watch, maar de bunq app wijzigen van adres naar Italië lukt niet.

Heeft iemand een idee wat ik wellicht fout doe?

Edit: gelukt.

Cougar wijzigde deze reactie 18-12-2018 15:08 (26%)

• Dynamic83
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:41
Als iemand nog plek heeft in een pack houd ik me aanbevolen. Wil er evt. ook wel een starten indien er genoege serieuze animo voor is

• Sturmer93
  • Nu online
Dynamic83 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:53:
Als iemand nog plek heeft in een pack houd ik me aanbevolen. Wil er evt. ook wel een starten indien er genoege serieuze animo voor is
Laten we een groep starten 😁

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Martin! schreef op Monday 17 December 2018 @ 20:28:
Tip voor de pack starter, maak een extra iban aan en laat daar de centen (5,- euro vaak) op storten inclusief je zelf. dan heb je overzichtelijk wie betaald heeft. Bij voorkeur de eerste van de maand EN automatisch laten betalen. Iedereen blij :)
Heb ik ook gedaan. Via de bunqdesktop app kiun je trouwens je mede-packleden alleen 'leesrechten' geven op die rekening, zodat ze niet 'perongeluk' er geld vanaf kunnen halen.

• mcDavid
JackSparrow schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:36:
[...]

Heb ik ook gedaan. Via de bunqdesktop app kiun je trouwens je mede-packleden alleen 'leesrechten' geven op die rekening, zodat ze niet 'perongeluk' er geld vanaf kunnen halen.
Dat kan ook gewoon in de app hoor.

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Niet in de iOS app.

• mcelias5
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09-03 20:20
ik heb nog 1 slot in mijn pack, als je nog interesse hebt doe maar even een prive berichtje :)

Plekje bezet, ik heb wel gezien dat er veel interesse is, dus het is wel de moeite waard als nog iemand een pack aan maakt en dan weer mensen aanneemt *O*

mcelias5 wijzigde deze reactie 19-12-2018 14:36 (103%)

• Martin!
JackSparrow schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:36:
[...]

Dat zou ik ook doen maar in de iOS app kan dat niet zoals hierboven wordt bescheven. Want eerst had ik een 'connect' gedaan, maar dan hebben ze volledige rechten.

Daarna bedacht ik, waarom lees of schijfrechten? Ze betalen mij toch, onderling hebben ze niets met elkaar te maken. Dus nu klaar, ze betalen aan mij op de eerste van de maand om 0.00 uur. allemaal inclusief ikzelf vanaf mijn andere rekening, is het overzichtelijk en klaar. :)

• JackSparrow
  • Nu online

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

mcDavid schreef op Wednesday 19 December 2018 @ 08:59:
[...]

Dat kan ook gewoon in de app hoor.
Helaas kan dat niet meer in de iOS app, volgens mij nog wel in de Android app....blijkbaar?

• Dynamic83
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:41
Iemand nog interesse in een plek in een pack ? Heb nog een plek over, stuur maar een pm :)

Plek vergeven.

Dynamic83 wijzigde deze reactie 20-12-2018 07:32 (12%)

• Sandro!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:34
Cougar schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:53:
de bunq app wijzigen van adres naar Italië lukt niet.
For future reference: je hoeft je adres in de bunq-app niet te wijzigen als je het toevoegen van Apple Pay op je nieuwe apparaat bevestigt via een sms-code i.p.v. via de bunq-app.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 11:58
Sandro! schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:49:
[...]

For future reference: je hoeft je adres in de bunq-app niet te wijzigen als je het toevoegen van Apple Pay op je nieuwe apparaat bevestigt via een sms-code i.p.v. via de bunq-app.
Maar dat werkt niet bij de Maestro pas, omdat het PAN-nummer nergens zichtbaar is. Klopt dat?

• cyberde
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:39:
[...]

Maar dat werkt niet bij de Maestro pas, omdat het PAN-nummer nergens zichtbaar is. Klopt dat?
In de app is wel het kaartnummer zichtbaar, met dat nummer kan je de maestro pas activeren in je Wallet-app.

bluewalk.net

• Sandro!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:34
oohh schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:39:
[...]

In de app kun je onder Cards -> betreffende pas het Card Number vinden. Zal in het Nederlands onder Kaarten -> Kaartnummer staan. ;)

• GvNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06-03 21:03
Karizma schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:58:
[...]

Mee eens, af en toe komt bunq inderdaad amateuristisch en te informeel over. Desondanks houdt bunq wel een bijzonder laagdrempelige sfeer en geven medewerkers het idee dat ze wensen en van gebruikers daadwerkelijk meenemen en vaak ook terugkoppelen daarop. Dat vind ik uniek aan bunq, wat mij ook binnenboord houdt. Zeker in het licht van de ‘jeugdigheid’ van het bedrijf, vind ik dat het al een heel degelijke dienst heeft neergezet.

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:29
Iemand nog een plekje over in een pack? Ik zoek nog een plekje :)

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee waarom ik met twee rekeningen met Bunq Promo (Black Friday) 3 euro per maand betaal voor transactiekosten met Apple Pay?

Is me niets van bekend. Dan is de lol er wederom snel vanaf. :(

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• dark0990
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-03 12:05
THE_BASE schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:52:
Iemand een idee waarom ik met twee rekeningen met Bunq Promo (Black Friday) 3 euro per maand betaal voor transactiekosten met Apple Pay?

Hoe veel geactiveerd passen heb je? Als je meer dan 3 geactiveerde kaarten hebt krijg je met een maandelijkse vergoeding te maken. volgens mij is dat 2 euro per maand voor meastro en 3 euro per maand voor een mastercard

• THE_BASE
  • Niet online
dark0990 schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:13:
[...]

Hoe veel geactiveerd passen heb je? Als je meer dan 3 geactiveerde kaarten hebt krijg je met een maandelijkse vergoeding te maken. volgens mij is dat 2 euro per maand voor meastro en 3 euro per maand voor een mastercard
Het gaat niet om de pas, er zijn er slechts 2: Maestro en Mastercard. Heb net gechat met Bunq.

Ik mag maximaal 10 keer per maand bij een ATM aan de slag.

Maar dit is absoluut niet gebeurd en zeker niet met drie rekeningen. Snap dit niet zo goed dus.

Ze geven dus aan dat ik maximaal 10 keer bij een ATM mag pinnen. Maar is een ATM geen flappentap aan de muur? Ik betaal alleen bij AH met Bunq en niet meer dan tien keer geweest overigens afgelopen maand.

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• dark0990
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-03 12:05
THE_BASE schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:15:
[...]

Het gaat niet om de pas, er zijn er slechts 2: Maestro en Mastercard. Heb net gechat met Bunq.

Ik mag maximaal 10 keer per maand bij een ATM aan de slag.

Maar dit is absoluut niet gebeurd en zeker niet met drie rekeningen. Snap dit niet zo goed dus.

Ze geven dus aan dat ik maximaal 10 keer bij een ATM mag pinnen. Maar is een ATM geen flappentap aan de muur? Ik betaal alleen bij AH met Bunq en niet meer dan tien keer geweest overigens afgelopen maand.
klopt een ATM is een geld automaat waar je contant geld uit kan pinnen. je transacties met apple pay zouden hier niet onder horen te vallen. ik zou als ik jou was even goed je overzicht doorspitten en kijken wat er allemaal in staat en dat aangeven bij de support

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:58
THE_BASE schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:52:

Ik heb ook de black Friday promo. Maak regelmatig gebruik van Apple Pay en heb een aantal iDEAL betalingen gedaan. Heb 2 fysieke passen (Meastro en MasterCard) deze heb ik nog nooit gebruikt.
Ik heb tot nu toe geen extra kosten. Staat er bij die 3 euro nog een bepaalde omschrijving?

• THE_BASE
  • Niet online
sijbren schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:28:
[...]

Ik heb ook de black Friday promo. Maak regelmatig gebruik van Apple Pay en heb een aantal iDEAL betalingen gedaan. Heb 2 fysieke passen (Meastro en MasterCard) deze heb ik nog nooit gebruikt.
Ik heb tot nu toe geen extra kosten. Staat er bij die 3 euro nog een bepaalde omschrijving?
Er staat:

Wildcard
Apple Pay Master (2018-12-24 2019-01-13)
Maandelijkse vaste transactiekosten (1x) 2,00
Maandelijkse vaste transactiekosten (1x) 3,00
Bunq card monthly subscription (refund) (1x) -2,00

Ze gaan het nu uitzoeken.

• sijbren
THE_BASE schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:50:
[...]

Er staat:

Wildcard
Apple Pay Master (2018-12-24 2019-01-13)
Maandelijkse vaste transactiekosten (1x) 2,00
Maandelijkse vaste transactiekosten (1x) 3,00
Bunq card monthly subscription (refund) (1x) -2,00

Ze gaan het nu uitzoeken.
Bij mijn kaarten staat ook wildcard, maar daarachter een bedrag van 0,00.
Ga er van uit dat het een foutje is bij jou. Ben benieuwd.

• THE_BASE
  • Niet online
sijbren schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:20:
[...]

Bij mijn kaarten staat ook wildcard, maar daarachter een bedrag van 0,00.
Ga er van uit dat het een foutje is bij jou. Ben benieuwd.
Reactie van bunq, snap er niets van:

I can see from the invoice that the card fee was reimbursed so that is not. The fees in question were related to transaction fees on your account, if you have any further questions you can email support@bunq.com and we can forward them to higher levels within the company, for now I wish you a good day.

• sluipschutter
-n -

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:58 (97%)

• sijbren
THE_BASE schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:36:
[...]

I can see from the invoice that the card fee was reimbursed so that is not. The fees in question were related to transaction fees on your account, if you have any further questions you can email support@bunq.com and we can forward them to higher levels within the company, for now I wish you a good day.
Lekker vaag antwoord... :?

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb aangegeven er niet mee eens te zijn, kreeg ene Marc. Die begreep het wél en verontschuldigde zich voor zijn collega Richard.

Uiteindelijk zijn de kosten inderdaad onterecht en worden ze gecrediteerd. Keurig opgelost, jammer dat het niet in één keer kon.

• Tamerciaga
THE_BASE schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:36:
[...]

Als we dit soort reacties gaan krijgen valt er een heel groot pluspunt van bunq weg, dit punt begon al te wankelen op het moment dat ze in het Engels gingen communiceren. Niet dat dat voor mij een probleem is, maar ik heb gewoon liever een Nederlandse conversatie met deze Nederlandse bank.

Together heb ik opgegeven, hier zie ik door de bomen het bos niet meer met alle verschillende talen en vlaggetjes. Jammer!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik had contact met Marc, die spreekt Engels en Spaans. Heeft het keurig voor me opgelost en excuseerde zich voor zijn collega Richard.

Mijn partner zat met hetzelfde, dus ik vroeg of Marc dit kon oplossen. Dit lukt niet en moet vanuit de eigen app van m'n partner. Krijg je daar dus een ander, ene Fabian. Spreekt Nederlands, dus dat is een voordeel.

Toen heb ik gevraagd van mijn app aan Marc of hij het probleem kon doorspelen naar Fabian die ik in de andere app had en dat was geen punt. Dat is dan wel weer erg makkelijk en netjes opgelost.

Ik snap jullie reacties dat het juist de kracht van Bunq is om alles snel en makkelijk via de app op te lossen in onze eigen taal, maar helaas dat zit er steeds minder in lijkt het.

• mcDavid
Hehe, deze maand haal ik premium er wel uit! In Zwitserse Franken betalen is soms bijna 10% goedkoper dan het bedrag in euro's op de terminal.

zcflevo.nl

Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True