Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bureno
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:48
matthijst schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:05:
Mhah, valt mee? Je houdt de telefoon vast met vinger op TouchId knop en legt hem op dat plaatje: betaald.
Op zich dezelfde actie als met een normale pinpas.
Werkt heel intuïtief en snel inderdaad! (y) Ik was benieuwd naar wat er gebeurd als je de iPhone bij de paslezer houdt zonder de homebutton of enige andere knop in te drukken terwijl het toestel gelocked is :)

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:16

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

knakker2 schreef op Monday 26 November 2018 @ 17:44:
[...]

Ik ben nog niet helemaal vertrouwd met Bunq, wil ook niet van mn ABN afstappen waar ik alles op heb lopen, inclusief credit cards. Dit ABN account al 30 jaar in bezit en zie dan ook geen noodzaak over te stappen en doe het eigenlijk alleen maar voor Apple Pay, meer niet.

Kans is altijd aanwezig dat ik van mening verander, maar vooralsnog is dat nog niet het geval, en in die tussentijd vind ik 5eur/maand voor ApplePay wel de moeite waard :P
Je kunt het natuurlijk ook 'afbouwen' he. Zo heb ik (al 30 jaar) SNS en die rekening heb ik er ook nog naast. Wel heb ik alle 'aanvullende zaken' bij SNS helemaal afgeschaald en enige wat daar nu nog gebeurd is de salaris storting en de hypotheekafschrijving. De rest gaat linea recta door naar bunq. M'n vrouw doet hetzelfde (nouja..die heeft geen hypotheekafschrijving natuurlijk), maar die heeft er Rabo naast...maar daar is het ook alleen salaris storting en daarna overschrijven naar bunq.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
bureno schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:53:
[...]

Werkt heel intuïtief en snel inderdaad! (y) Ik was benieuwd naar wat er gebeurd als je de iPhone bij de paslezer houdt zonder de homebutton of enige andere knop in te drukken terwijl het toestel gelocked is :)
Ik leer mijzelf aan echt alleen de kleine aankopen bij Albert Heijn e.d. er mee te gebruiken. Bedragen boven 10 euro gewoon met betaalpas van ING.

250 euro delen door zo'n 28 dagen (winkels open) is 8,92 euro per dag. Ik koop niet dagelijks, dus ik ga dat prima redden op deze manier.

Overstappen ga ik zeker niet, ik heb alles bij ING en dat is prima, innovatief en voordelig. Het grote geld heb ik bij Knab en Bunq voor Apple Pay en kleine uitgaven. :)

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• Unknown
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
knakker2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:33:
Ik zit al op de helft van die 250eur limiet (Black Friday promo)... en ook al blijf ik Bunq niet meer dan een kleine uitgave-rekening zien, puur en alleen maar om Apple Pay te kunnen gebruiken en ik nooit alles zal omgooien van ABN naar Bunq lijkt het mij wel beter ook over te gaan naar een pack...ik voel namelijk nu al aan dat ik ga balen als ik over een week aan die limiet zit :P

Dus als iemand nog een member nodig heeft, bij deze :Y)
check je PM

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:58

redrohX

errr....

Ik moet zeggen, ik ben nu een maand of twee overgestapt en heb er geen spijt van, alles is zonder problemen gegaan. De overstapservice (waar dus alle Nederlandse banken aan mee werken) maakt het echt heel makkelijk tegenwoordig. Ik moest twee weken wachten en toen was het actief. Het enige wat je dan zelf gedaan moet hebben is er voor zorgen dat je salaris op de nieuwe rekening staat.

Het enige wat ik mis van de ING is het overzichtje met de af en bijschrijvingen die eraan zitten te komen + berekening hoeveel je dan nog overhoud. Soms was dat wel handig om zichtbaar te hebben.

Verder heb ik nu ook maar de Mastercard aangevraagd, in vergelijking met Paypal scheelt het weer geld bij het omrekenen van andere valuta naar Euro's als ik iets online in het buitenland koop.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

redrohX schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:43:
Het enige wat ik mis van de ING is het overzichtje met de af en bijschrijvingen die eraan zitten te komen + berekening hoeveel je dan nog overhoud. Soms was dat wel handig om zichtbaar te hebben.

Verder heb ik nu ook maar de Mastercard aangevraagd, in vergelijking met Paypal scheelt het weer geld bij het omrekenen van andere valuta naar Euro's als ik iets online in het buitenland koop.
Gelukkig zijn er wel wat leuke apps om inzage te krijgen in je uitgaven, zo zit Eypo in de beta (budgetten aanmaken zit er sinds kort bij), en is er Budgently. Die laatste heeft wel wat last van opstartissues..zou even het topic op Together in de gaten houden.
JackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:40:
Zo heb ik (al 30 jaar) SNS en die rekening heb ik er ook nog naast. Wel heb ik alle 'aanvullende zaken' bij SNS helemaal afgeschaald en enige wat daar nu nog gebeurd is de salaris storting en de hypotheekafschrijving. De rest gaat linea recta door naar bunq.
Dat principe pas ik ook toe: als het salaris binnen is, maak ik x bedrag over naar bunq, dat wordt dan verdeeld (doe het handmatig afhankelijk van maand, maar is te automatiseren) over een paar ibans oftewel 'budgetten'. Werkt voor mij spending-beperkend, omdat je je budgetten snel ziet afnemen ;)

2Dutch wijzigde deze reactie 27-11-2018 12:21 (43%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:47
matthijst schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:20:
[...]

Je kan toch gewoon je vinger "op" de knop houden (zonder te klikken), edit, ah, zie dat je een X hebt ;)

Using Apple Pay. Hold your iPhone near the contactless card reader and an image of your card will appear on the screen. Then - unless you're using an iPhone X - just rest your finger on the Touch ID sensor (but don't press the Home button), wait for a second for it to confirm your fingerprint, and voil
Wait what, ik druk altijd eerst 2x op de homeknop zodat de wallet verschijnt, maar soms unlocked ie dan en gaat ie naar homescreen en sta ik bij de kassa te klooien. Gewoon er tegenaanhouder en vinger op TouchID lijkt me een stuk beter gaan inderdaad. :D

edit:

Net voor het eerst gebruikt, life-is-changed!

ZpAz wijzigde deze reactie 27-11-2018 19:15 (3%)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Apple Pay is in België nu gelanceerd via een bank ik ben benieuwd of Bunq nu ook gaat volgen voor zijn Belgische gebruikers.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Remco V
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 13:01
Iemand toevallig nog een plekje over in een Bunq pack? :)

• wPlayNL
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:38
Sinds een paar dagen nu BUNQ premium. Na een aantal maanden free +n26 +revolut gebruikt te hebben.
Werkt toch allemaal een stuk makkelijker.

Vandaag voor het eerst via tap & pay betaald. (Android) Wat werkt dat super :) hoef alleen NFC aan te hebben staan.

Tik met telefoon op de pin terminal.
BUNQ wordt geladen en vraagt om vingerafdruk.
Vinger op de reader achterop telefoon.
En betaald :)

hier kan ik wel aan wennen.

Nu ook m'n betaalpas al binnen.
Erg mooi design.
Gekleurd van voren, mooi zwart van achteren. :)

• Karizma
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08:43
wPlayNL schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:00:
Sinds een paar dagen nu BUNQ premium. Na een aantal maanden free +n26 +revolut gebruikt te hebben.
Werkt toch allemaal een stuk makkelijker.

Vandaag voor het eerst via tap & pay betaald. (Android) Wat werkt dat super :) hoef alleen NFC aan te hebben staan.

BUNQ wordt geladen en vraagt om vingerafdruk.
Vinger op de reader achterop telefoon.
En betaald :)

hier kan ik wel aan wennen.

Nu ook m'n betaalpas al binnen.
Erg mooi design.
Gekleurd van voren, mooi zwart van achteren. :)
Zijn die handelingen altijd zo? Dus twee keer tegen de terminal aan?

Bij Apple Pay werkt het eenvoudiger, double tap homeknop of zijknop (als je geen touchid hebt) en je houdt het tegen de terminal aan = betaald.

• redrohX

redrohX

errr....

2Dutch schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:10:
[...]

Gelukkig zijn er wel wat leuke apps om inzage te krijgen in je uitgaven, zo zit Eypo in de beta (budgetten aanmaken zit er sinds kort bij), en is er Budgently. Die laatste heeft wel wat last van opstartissues..zou even het topic op Together in de gaten houden.
Snel even Budgetly gecheckt, maar het is inderdaad nogal... uh... in de opstartfase. Ik kan er niet heel veel mee helaas. Het idee is wel goed, maar de uitwerking is nogal belabberd (die stockfoto's). Ik moet zeggen dat ik mijn bankgegevens ook liever niet aan een derde partij geef, ook al hebben ze geen intentie om deze te verhandelen. Snel mijn account maar weer gedelete. Maar thanks voor de tip. :)

Ik kijk ook nog even naar bunqDesktop, die alle data lokaal opslaat. Misschien ook wel interessant voor anderen hier.

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:06
Ik houd mij ook aanbevolen voor een plekje in een pack.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:56

Nicap

Tsssk....

Karizma schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:25:
[...]

Zijn die handelingen altijd zo? Dus twee keer tegen de terminal aan?

Bij Apple Pay werkt het eenvoudiger, double tap homeknop of zijknop (als je geen touchid hebt) en je houdt het tegen de terminal aan = betaald.
Ik heb de shortcut op het scherm. Die klik ik aan, doet de fingerscan en ik houd hem naast de terminal. Misschien dat ik er altijd perongeluk tegenaan tik, maar het werkt nagenoeg altijd. Dus dubbeltik is niet nodig.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• falconxp
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-01 19:20
Het huidige Bunq pack waar ik in zit stopt. Mocht iemand nog een plekje hebben? Ik ben bereikbaar via DM of e-mail

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:44
Ik zit eraan te denken om zelf een bunq pack te starten, waarin ik dan een gedeelde rekening aan ga maken zodat iedereen kan zien dat iedereen aan zijn verplichtingen voldoet. Er is dus plek voor 3, @dialmformark, @Remco V en @falconxp geïnteresseerd? Dit zou dan vanaf zaterdag zijn (1 dec., omdat dat dan gelijk loopt met de rest van mijn abonnementen :P ).

JDFS wijzigde deze reactie 29-11-2018 11:18 (4%)

• Remco V
JDFS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:08:
Ik zit eraan te denken om zelf een bunq pack te starten, waarin ik dan een gedeelde rekening aan ga maken zodat iedereen aan zijn verplichtingen voldoet. Er is dus plek voor 3, @dialmformark, @Remco V en @falconxp geïnteresseerd? Dit zou dan vanaf zaterdag zijn (1 dec., omdat dat dan gelijk loopt met de rest van mijn abonnementen :P ).
Count me in!

• One-eye864
  • Laatst online: 14:27
Ik zit eraan te denken om zelf een bunq pack te starten, waarin ik dan een gedeelde rekening aan ga maken zodat iedereen kan zien dat iedereen aan zijn verplichtingen voldoet. Er is dus plek voor 3, @dialmformark, @Remco V en @falconxp geïnteresseerd? Dit zou dan vanaf zaterdag zijn (1 dec., omdat dat dan gelijk loopt met de rest van mijn abonnementen :P ).
Mocht je nog een plekkie hebben (of iemand anders....)

• mwa
Ja, super! Dank

• falconxp
Prima, DM je gegevens maar en wat je van mij nodig hebt

falconxp wijzigde deze reactie 29-11-2018 12:14 (4%)

• Martin!
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:26
Hier heb ik nog 2 plaatsen geen plekken meer beschikbaar in een pack. PM voor mijn telefoonnummer. :)

Martin! wijzigde deze reactie 29-11-2018 23:23 (31%)
Reden: alles is vol

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:57
Klopt het nu dat betalingen in buitenlandse valuta nu ook sec de mastercard exchange rate is, en niets daarbovenop? A la N26?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• falconxp
Brent schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:39:
Klopt het nu dat betalingen in buitenlandse valuta nu ook sec de mastercard exchange rate is, en niets daarbovenop? A la N26?
Klopt, gebruik het een paar keer per week. Koers is een beetje vergelijkbaar met de XE app voor IOS en Google Play. Geen koersopslag boven op de exchange rate. De app laat ook de besparing zien

falconxp wijzigde deze reactie 29-11-2018 20:53 (5%)

• Amanush
  • Laatst online: 13-01 23:53

Amanush

Saai persoon.

Op zoek naar een plek in bunq pack. Eventueel kan ik er zelf 1 starten.

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

• papie66
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09-01 11:53
Amanush schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:36:
Op zoek naar een plek in bunq pack. Eventueel kan ik er zelf 1 starten.
Ik wil ook een pack, zijn er nog meer mensen die zich hiervoor aanbieden?

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

En nu een keer iets anders dan bunq pack invites: discussie/ervaring met bunq :)

Gisteravond heb ik een refund aangevraagd bij Amazon voor iets betaald met de bunq Mastercard. Om 19 uur bevestiging van Amazon per email, met standaard tekst dat het 2 tot 3 dagen kan duren. Refund bijgeschreven bij bunq om 01:47, ook met de juiste USD wisselkoers :)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 24-12-2018
Vraagje: ik hoef geen pasjes. Kan ik gewoon Bunq Free nemen en dan gebruik maken van Apple Pay?

• JDFS
@Odeklontje , niet mogelijk want Apple Pay is eigenlijk je fysieke pas maar dan op je iPhone.

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:56
Ik heb een BUNQ Pack gestart en heb nog 1 plekje te vergeven. Wie mee wilt doen maakt 1 cent over naar https://bunq.me/ao onder vermelding van je 06 nummer, dan voeg ik je toe....

vol

AlexFL wijzigde deze reactie 01-12-2018 17:27 (10%)

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11:54
Hmm loop tegen een klein nadeel van Bunq aan, bij het aanvragen van een telefoon en abonnement krijg ik na 6 dagen bericht dat het niet doorgaat:
Helaas moeten ik je bestelling annuleren.

Dit komt omdat, niet alleen T-Mobile en BEN maar, alle provider geen aanvragen accepteren die betaald worden met een BUNQ bankrekening.
Om die reden moet ik helaas de order nu annuleren.

What's in the case?

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:44
@Ron!n dit is m.i. geen nadeel van Bunq, maar een heel vreemde opstelling van de providers. Op welke wettelijke basis menen zij BUNQ rekeningen te kunnen weigeren en met welke motivatie is dat?
De kredietwaardigheid (indien relevant) hangt toch niet af van bij welke bank je bankiert. Dit is m.i. nog erger dan IBAN discriminatie, waarbij buitenlandse IBAN's geweigerd worden.

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:14
Ron!n schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:22:
Hmm loop tegen een klein nadeel van Bunq aan, bij het aanvragen van een telefoon en abonnement krijg ik na 6 dagen bericht dat het niet doorgaat:
[...]
Via welke winkel / reseller is dit? Op bunq forum staan genoeg bevestigen dat KPN, Tele2, etc gewoon bunq accepteren. Belsimpel lijkt moeilijk te doen en wellicht dus nog meer partijen. Zo niet mogen iig.

• Ron!n
Mediamarkt, abonnement van Vodafone. En @Wally2002 , op zich heb je natuurlijk gelijk dat dit achterlijk gedrag is van een provider, maar voor mij is het op dit moment een nadeel van bunq. Had ik het namelijk met ING aangevraagd, dan was het gewoon gelukt..

What's in the case?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Hier met T-Mobile geen problemen. Ze incasseren al sinds 2016 van mijn bunq rekening.

Dat de verkoper specifiek T-Mobile noemt klinkt in mijn oren als een broodje aap, of een smoes om zijn eigen fout te verbergen.

Zr40 wijzigde deze reactie 01-12-2018 11:53 (43%)

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[...]
Onzin, ze mogen het niet weigeren. Heb ook zonder morren Simyo overgezet van ING naar bunq. Als een provider bunq-ibans niet accepteert, zou ik dat melden bij de support van bunq: er zijn wel gevallen bekend van instanties die hun infra niet op orde hebben. De belastingdienst was ook zo'n trage hork daarmee.

https://together.bunq.com...roviders-wont-accept-bunq

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Ron!n
Tja ik vind het ook vreemd. Overigens heb ik per ongeluk deze zin uit mijn citaat van de afwijzing weggelaten:
De online bestelling kan wel verwerkt worden met een andere betaal pas. Of kom langs in één van onze winkels.
Ook handig dat je bij een online bestelling een kopie van je betaalpas moet opsturen, aangezien je bij Bunq ook zonder betaalpas kan bankieren.

What's in the case?

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13:42
[...]
Behalve dat dit (zoals de rest al zegt) klinkklare onzin is, is het ook illegaal. Daar mag je ze gerust op wijzen. Ook zou ik het melden bij bunq en bij meldpuntIBANdiscriminatie@dnb.nl

zcflevo.nl

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-01 15:17

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Ron!n schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:40:
(...)
"Ook handig dat je bij een online bestelling een kopie van je betaalpas moet opsturen, aangezien je bij Bunq ook zonder betaalpas kan bankieren."
...ook dit is volgens mij tegenwoordig in strijd met de wet & regelgeving, er mag niet meer om zo'n kopie gevraagd worden omdat dit een privacy schending is en fraude in de hand kan wekren en dit is tevens een niet noodzakelijke handeling.

helaas gebeurd dit dus nog wel... ik snap niet waar die bedrijven mee bezig zijn, de Europese betaal-wetgeving en richlijnen (oa. PSD2) zijn volgens mij duidelijk genoeg...

DaveFlash wijzigde deze reactie 01-12-2018 14:11 (11%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Ron!n schreef op Saturday 1 December 2018 @ 12:40:
Tja ik vind het ook vreemd. Overigens heb ik per ongeluk deze zin uit mijn citaat van de afwijzing weggelaten:
[...]

Ook handig dat je bij een online bestelling een kopie van je betaalpas moet opsturen, aangezien je bij Bunq ook zonder betaalpas kan bankieren.
Hoezo zou je een kopie van je betaalpas moeten opsturen? Het IBAN nummer van mijn betaalpas komt helemaal niet overeen met het IBAN nummer waarvan ze moeten incasesren..totale bullshit dus.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• mcDavid
JackSparrow schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:17:
[...]

Hoezo zou je een kopie van je betaalpas moeten opsturen? Het IBAN nummer van mijn betaalpas komt helemaal niet overeen met het IBAN nummer waarvan ze moeten incasesren..totale bullshit dus.
sja... complete bullshit it is. En toch wordt je er soms mee geconfronteerd. Toen ik mijn huidige huurwoning betrok, werd er ook gevraagd om kopieën van een bankpas, bankafschriften, etc. Kun je wel moelijk over gaan doen, maar ja dan zijn er tig andere potentiële huurders die ze minder gedoe vinden.

zcflevo.nl

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

mcDavid schreef op Saturday 1 December 2018 @ 14:28:
[...]

sja... complete bullshit it is. En toch wordt je er soms mee geconfronteerd. Toen ik mijn huidige huurwoning betrok, werd er ook gevraagd om kopieën van een bankpas, bankafschriften, etc. Kun je wel moelijk over gaan doen, maar ja dan zijn er tig andere potentiële huurders die ze minder gedoe vinden.
Bankafschriften snap ik bij een huurhuis, want dan kunnen ze natuurlijk zien of je recht hebt op een sociale huurwoning. Kopie bankpas mogen ze gewoon niet vragen volgens mij....daarbij is dat geen garantie dat ik de huur van die rekening af zou willen laten schrijven...

• mcDavid
sja ach, bankafschriften bestaan al lang niet meer, dus ik heb destijds een screenshot van de bunq-app gestuurd. Wat dat voor toegevoegde waarde heeft, is mij echt een raadsel. Als je de boel voor de gek wilt houden gaat die screenshot echt het obstakel niet zijn. Maar goed, voor die verhuurder is dit blijkbaar handiger dan een 30 jaar oude procedure aanpassen aan de tijd...

zcflevo.nl

• Scott10
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-01 09:09
Zojuist de debit maestro kaart thuis ontvangen in Nederland. Apple Pay werkte al. Hoe activeer ik nu deze pas? Regio van de iPhone op Italië zetten en dan de pas activeren?

Kan ik trouwens, nadat ik dit heb gedaan, de regio weer terug zetten op Nederland zonder problemen? Ik heb hem nu nog steeds op Italië staan.

• cyberde
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Scott10 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:28:
Zojuist de debit maestro kaart thuis ontvangen in Nederland. Apple Pay werkte al. Hoe activeer ik nu deze pas? Regio van de iPhone op Italië zetten en dan de pas activeren?

Kan ik trouwens, nadat ik dit heb gedaan, de regio weer terug zetten op Nederland zonder problemen? Ik heb hem nu nog steeds op Italië staan.
Ik zou zeggen, blader even door dit topic (of beter zoek ff op Apple Pay) of kijk op bunq.love over hoe de boel te activeren ;)

bluewalk.net

• Remco V

Als Apple Pay al werkt kun je de pas gewoon activeren via de app met de bijgeleverde activatiecode.

• mwa

Daar ben ik ook benieuwd naar. Heb Mn telefoon nog op regio Italië staan, in de handleiding op Bunq Love stond niks over het weer terug kunnen zetten naar NL.

• Remco V
dialmformark schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:33:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Heb Mn telefoon nog op regio Italië staan, in de handleiding op Bunq Love stond niks over het weer terug kunnen zetten naar NL.
Je kunt hem gewoon terugzetten op NL :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

dialmformark schreef op Saturday 1 December 2018 @ 20:33:
[...]

Je kunt hem rustig terugzetten naar Nederland, het werkt hier nog steeds.

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:00
mcDavid schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:47:
sja ach, bankafschriften bestaan al lang niet meer, dus ik heb destijds een screenshot van de bunq-app gestuurd.
Ik heb wel gewoon een “export statement” optie bij bunq dus je kan prima bankafschriften aanleveren mocht dat nodig zijn.

• edie
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Men vraagt om een bankafschrift omdat daar van oudsher je naam en bankrekeningnummer op staat. Dat is ook het enige dat ze interesseert. Je banksaldo en je bij- en afschrijvingen zijn niet interessant voor hen.

Ze moeten gewoon met de tijd meegaan. Bij sommige telefoonmaatschappijen kun je een abonnement aangaan waar je door middel van een iDeal betaling je identiteit aantoont. Bij de meeste banken kun je een nieuwe rekening openen met ter identificate een EUR 0.01 betaling vanaf een bestaande bankrekening op jouw naam.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• mcDavid
Ascension schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:00:
[...]

Ik heb wel gewoon een “export statement” optie bij bunq dus je kan prima bankafschriften aanleveren mocht dat nodig zijn.
Goed idee, zo'n pdf is nòg makkelijker handmatig aan te passen. Zal het onthouden voor de volgende keer :p
edie schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:02:
Men vraagt om een bankafschrift omdat daar van oudsher je naam en bankrekeningnummer op staat. Dat is ook het enige dat ze interesseert. Je banksaldo en je bij- en afschrijvingen zijn niet interessant voor hen.
Volgens mij is dat het punt niet. Dit soort regeltjes komen uit de tijd dat een bankafschrift een semi-officieel document waren, gedrukt op briefpapier van de bank, soms zelfs met eenvoudige echtheidskenmerken (watermerkje of zo). In die tijd was het redelijk aannemelijk dat het bedrag wat daarop stond, dus daadwerkelijk je salaris was.

Tegenwoordig nemen ze een printscreentje maar voor lief, want de meeste mensen hebben niet beter en sja, ze willen wel huizen blijven verhuren natuurlijk. Het is puur nog schijn ophouden.

mcDavid wijzigde deze reactie 03-12-2018 09:57 (53%)

zcflevo.nl

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
Feit is wel dat je met aanpassen van een pdf’je natuurlijk valsheid in geschrifte pleegt en de boetes zijn niet mals. Je denkt dus wel twee keer na voordat je zo iets door geeft aan de verhuurder lijkt me.

• Brent
mcDavid schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:14:
[...]

Goed idee, zo'n pdf is nòg makkelijker handmatig aan te passen. Zal het onthouden voor de volgende keer :p
Het is 2018. Digitale documenten zijn al zeker 10+ jaar precies zo rechtsgeldig als die op papier. En fraude ook precies zo strafbaar. Dus zo'n pdf volstaat prima.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
Zo'n bankafschrift gaat toch helemaal niet om je saldo of je salarisbijschrijving... 8)7

Het gaat er om dat je adresgegevens kloppen met je rekeningnummer. Ik heb bankafschriften altijd gecensureerd en nog nooit problemen mee gehad. Ook met pdfjes van bunq niet.

• mcDavid
DeNachtwacht schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:30:
Feit is wel dat je met aanpassen van een pdf’je natuurlijk valsheid in geschrifte pleegt en de boetes zijn niet mals. Je denkt dus wel twee keer na voordat je zo iets door geeft aan de verhuurder lijkt me.
Valsheid in geschrifte pleeg je ook als je een contract tekent waarin je aangeeft dat je salaris 4x de huur is terwijl dat niet het geval is. Als dat de barrière is, hebben ze die screenshots/pdf's/foto's/etc al helemáál niet nodig :P

zcflevo.nl

• GvdBerg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:35
JackSparrow schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:17:
[...]

Heb dus bij de t-mobile shop gestaan om mijn rekening over te zetten naar Bunq. Kreeg het niet uitgelegd dat rekeningnummer van bankpas niet overeen komt met de rekening waarvan ze moesten afschrijven. Uiteindelijk met het pinnen van €0,01 cent kunnen verifiëren dat het om een ander rekening nummer ging.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
GvdBerg schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:54:
[...]

Heb dus bij de t-mobile shop gestaan om mijn rekening over te zetten naar Bunq. Kreeg het niet uitgelegd dat rekeningnummer van bankpas niet overeen komt met de rekening waarvan ze moesten afschrijven. Uiteindelijk met het pinnen van €0,01 cent kunnen verifiëren dat het om een ander rekening nummer ging.
Ach, bij mij maakte Tele2 gerust een scan van de voorzijde van de bankpas (want dat "moest"), terwijl de bankgegevens op de achterzijde staan 8)7 . Nadenken blijft altijd lastig...

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:04
Ik betaal al een paar maanden voor premium. Maar ik wil nu een pack omdat het gewoon voordeliger is. Kan ik nu eerst omzetten naar gratis en daarna lid worden van een groep ?

2de vraag. Heeft er nog iemand plek in zijn groep ?

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
Ik zou gewoon even mensen zoeken in een pack en nooit terug stappen naar gratis. Je bent dan namelijk al je features kwijt zoals Apple Pay. Je kan prima van premium naar een pack overstappen.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

GvdBerg schreef op Monday 3 December 2018 @ 16:54:
[...]

Ja, het feit dat ze dat willen matchen slaat nergens op. Is ook typisch een NL dingetje volgens mij.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik betaal regelmatig bij de Albert Heijn met Apple Pay. Lekker zonder pincode bedragen boven € 25 betalen. Vandaag weer. Apple Watch tegen de betaalautomaat. Dit keer duurde het verwerken door de automaat opvallend lang, maar hij accepteerde de betaling wel. Nu kijk ik bij bunq en de betaling staat op 'Denied Apple Pay payment'. En volgens het bonnetje heb ik toch echt betaald...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Zr40 schreef op Monday 3 December 2018 @ 20:24:
Ik betaal regelmatig bij de Albert Heijn met Apple Pay. Lekker zonder pincode bedragen boven € 25 betalen. Vandaag weer. Apple Watch tegen de betaalautomaat. Dit keer duurde het verwerken door de automaat opvallend lang, maar hij accepteerde de betaling wel. Nu kijk ik bij bunq en de betaling staat op 'Denied Apple Pay payment'. En volgens het bonnetje heb ik toch echt betaald...
Oke, dat is wel raar. En het is ook wel afgeschreven?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nee, dat is ook het vreemde. Ik ben al in contact met bunq support :)

Volgens de csv export is het afgeschreven en gerefund.

Zr40 wijzigde deze reactie 03-12-2018 21:09 (29%)

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:09:
Nee, dat is ook het vreemde. Ik ben al in contact met bunq support :)

Volgens de csv export is het afgeschreven en gerefund.
En?

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Support vindt het erg vreemd, maar de refund is niet van bunq afkomstig. Aan hun kant is de transactie niet geweigerd. Ze vermoeden dat er bij de betaalautomaat iets verkeerd is gegaan bij de verwerking van de transactie.

Ik wacht het even af, wellicht gaat de betaalprovider van Albert Heijn de betaling binnenkort alsnog afschrijven.

• Karizma
  • Laatst online: 08:43
Zr40 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:26:
Support vindt het erg vreemd, maar de refund is niet van bunq afkomstig. Aan hun kant is de transactie niet geweigerd. Ze vermoeden dat er bij de betaalautomaat iets verkeerd is gegaan bij de verwerking van de transactie.

Ik wacht het even af, wellicht gaat de betaalprovider van Albert Heijn de betaling binnenkort alsnog afschrijven.
Gratis boodschappen :P

• freakstar
Nvm.

freakstar wijzigde deze reactie 04-12-2018 12:03 (97%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Bedoel je die "win 10.000" actie?
Beetje sneu om daarover te klagen?

• mwa
Laat ik nou net op 1 december de overstapservice geactiveerd hebben :9

• mcDavid
sja heb je altijd... de benzine is ook altijd 10 cent goedkoper net de dag nadat ik getankt heb...

zcflevo.nl

• dark0990
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-01 13:00
Aangezien er maar vier mensen winnen, is de kans sowieso klein volgens mij dat er aan het einde van de maand 10.000 euro op je bankrekening bijgeschreven is :9

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:58
Nog twee plekken vrij in het pack hier. Stuur een pm voor meer info.

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:38
Heb nu een iets meer dan een maand bunq. Heb nu echt het idee dat andere banken ouderwets zijn. Getriggerd door de mail met de overstapservice en oa daardoor de keuze gemaakt om alle incassozaken naar bunq over te zetten. Sommige bedrijven vragen inderdaad om een kopie bankpas, ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren.

• Martin!
Vanmiddag bij een Total tankstation kon ik niet met Apple Pay betalen. Moest van de kassiere de transactie afbreken (druk op stop). Met de bunq (maestro) pinpas contactloos geprobeerd en ging prima.

Meteen nadat ik betaald had kreeg ik ook een melding op mijn iPhone. *pliep pliep € x betaald bij total tankstation bla bla*

De vriendelijke kassiere vertelde als ze "betalen met de telefoon uitgeschakeld hadden". Vreemd verhaal, maar wel blij als ik gewoon wel kon pinnen.

Heb een printscreen van de geslaagd transactie naar bunq support gestuurd. Ze zouden ernaar kijken. Zal waarschijnlijk nooit een inhoudelijke reactie terug krijgen. Maar maakt ook niet.

Iemand hier dezelfde ervaring?

De bunq-pinpas thuis te laten kan dus nog niet. :)

apple pay. status onbeslist.

Andere ervaring met Apple Pay. Ga naar Instellingen -> Wallet en apple Pay -> druk op je bunq kaart. Scroll naar onderen, daar staan je laatste transacties. Hier staat bij iedere transactie status "onbeslist". Iemand dezelfde ervaring?

Het bedrag wordt gewoon afgeschreven en krijg een bonnetje. Maar waarom status onbeslist? :?

Martin! wijzigde deze reactie 04-12-2018 23:43 (26%)
Reden: onbeslist toegevoegd

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-01 22:45
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:07:
Heb nu een iets meer dan een maand bunq. Heb nu echt het idee dat andere banken ouderwets zijn. Getriggerd door de mail met de overstapservice en oa daardoor de keuze gemaakt om alle incassozaken naar bunq over te zetten. Sommige bedrijven vragen inderdaad om een kopie bankpas, ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren.
Ik sta op het randje van ook die overstapservice aan te slingeren, echter wil ik niet mn oude rekening vaarwel zeggen... daar vindt nog veel te veel activiteit plaats en ik heb die rekening al 30 jaar.
...zoals je zegt voelt de rest enorm ouderwets aan, is Bunq toch wel een hele lekkere frisse wind, maar toch.... ik denk dat in mijn geval het beter is poen wat vrij besteed kan worden over te maken en alle rekeningen/verplichtingen gewoon op mn oude bank laten gebeuren. Beetje dubbelop, maar beter dan dat weet ik niet te verzinnen

• knakker2
Martin! schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:37:
Vanmiddag bij een Total tankstation kon ik niet met Apple Pay betalen. Moest van de kassiere de transactie afbreken (druk op stop). Met de bunq (maestro) pinpas contactloos geprobeerd en ging prima.

Het bedrag wordt gewoon afgeschreven en krijg een bonnetje. Maar waarom status onbeslist? :?
Ik heb bij de laatste (2) zichbare transacties ook 'pending' staan.. is denk ik wel hetzelfde als wat jij hebt. Betalingen verder gewoon afgeschreven, en op de betaalterminal gelukt...

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:04
Zr40 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:26:

Ik heb dit ook een keer gehad, vervolgens is het later wel verwerkt. Support was wel op de hoogte en die keek mee maar uiteindelijk hebben ze aan de kant van bunq niets hoeven te doen.

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server

• GvNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11:06
Ik ben ook op zoek naar een Pack Heeft iemand nog een plaatsje vrij? en inmiddels voorzien. _/-\o_

GvNL wijzigde deze reactie 05-12-2018 20:01 (22%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Meteen nadat ik betaald had kreeg ik ook een melding op mijn iPhone. *pliep pliep € x betaald bij total tankstation bla bla*

De vriendelijke kassiere vertelde als ze "betalen met de telefoon uitgeschakeld hadden". Vreemd verhaal, maar wel blij als ik gewoon wel kon pinnen.
Vreemd verhaal inderdaad. Contactloos betalen accepteren is voldoende om Apple Pay te accepteren. Wat gaf de betaalautomaat aan voordat je op stop drukte? En is de mislukte betaling zichtbaar in de bunq app?
Andere ervaring met Apple Pay. Ga naar Instellingen -> Wallet en apple Pay -> druk op je bunq kaart. Scroll naar onderen, daar staan je laatste transacties. Hier staat bij iedere transactie status "onbeslist". Iemand dezelfde ervaring?

Hier ook, bijna alles op 'Pending' met een enkele op 'Approved' (een betaling vorige week bij Albert Heijn). Ik hecht geen waarde aan deze status.

• redrohX

redrohX

errr....

knakker2 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:46:
[...]

Ik sta op het randje van ook die overstapservice aan te slingeren, echter wil ik niet mn oude rekening vaarwel zeggen... daar vindt nog veel te veel activiteit plaats en ik heb die rekening al 30 jaar.
...zoals je zegt voelt de rest enorm ouderwets aan, is Bunq toch wel een hele lekkere frisse wind, maar toch.... ik denk dat in mijn geval het beter is poen wat vrij besteed kan worden over te maken en alle rekeningen/verplichtingen gewoon op mn oude bank laten gebeuren. Beetje dubbelop, maar beter dan dat weet ik niet te verzinnen
Die overstapservice maakt het echt makkelijker. Ik heb ook een 30+ jaar oude rekening gestopt. Het enige wat ik moest doen is salaris op het juiste moment op de Bunq rekening krijgen zodat door de overstapservice alle vaste lasten van de nieuwe rekening afgeboekt kon worden. Het is even spannend, maar het ging bij mij verassend soepel.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:38
Heb ergens een keer gelezen dat ze specifiek niet-kaartbetalingen kunnen weigeren. Weet niet of je het wel geprobeerd hebt, het kan wellicht gewoon werken. (Denk dat sommige winkeleigenaren 'bang' zijn dat het een creditcardbetaling is en meer kosten krijgen). Voortaan niet meer tanken daar :+.

Heb dit ook bij alle transacties. Lijkt alsof de watch of iphone die status niet door krijgt van bunq. Dat overzicht gebruik ik zelf niet, aangezien de watch en iphone betalingen niet in dezelfde weergave staan.

• mcDavid
knakker2 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:46:
[...]

Vind je het dan juist niet zonde dat je 30 jaar lang niet om je heen gekeken hebt?
Ben zelf juist blij dat ik rond mijn 25ste "al" het besef kreeg dat het belangrijk is om na te denken over wie je je geld laat beheren, en dat mijn toenmalige bank (ING) dat nou niet bepaald netjes deed.

zcflevo.nl

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:26
mcDavid schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:14:
[...]

Vind je het dan juist niet zonde dat je 30 jaar lang niet om je heen gekeken hebt?
Ben zelf juist blij dat ik rond mijn 25ste "al" het besef kreeg dat het belangrijk is om na te denken over wie je je geld laat beheren, en dat mijn toenmalige bank (ING) dat nou niet bepaald netjes deed.
En wat bedoel je daar concreet mee? Begrijp me goed: dit is geen flame maar oprechte interesse in wat je bedoeld. Ik heb namelijk gisteren nog even gekeken wat wij betalen voor onze bankzaken bij de rabobank (5,65, 2 betaalrekeningen + 1 mastercard, we hebben nog 2 spaarrekeningen en voor de 2 kinderen ieder een betaal- en spaarrekening (allen gratis)) en dan kan ik niet uit met Bunq. Die gebruik ik momenteel enkel als 'zakgeld' rekening waarmee ik kleine uitgaven met mijn telefoon kan betalen na de gratis-premium-voor-black-friday actie. Dus de echte business-case om over te stappen naar bunq... die mis ik nog.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• mcDavid
Hmmbob schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:18:
[...]

En wat bedoel je daar concreet mee? Begrijp me goed: dit is geen flame maar oprechte interesse in wat je bedoeld. Ik heb namelijk gisteren nog even gekeken wat wij betalen voor onze bankzaken bij de rabobank (5,65, 2 betaalrekeningen + 1 mastercard, we hebben nog 2 spaarrekeningen en voor de 2 kinderen ieder een betaal- en spaarrekening (allen gratis)) en dan kan ik niet uit met Bunq. Die gebruik ik momenteel enkel als 'zakgeld' rekening waarmee ik kleine uitgaven met mijn telefoon kan betalen na de gratis-premium-voor-black-friday actie. Dus de echte business-case om over te stappen naar bunq... die mis ik nog.
De keuze destijds voor Triodos, was omdat ik niet langer wou meebetalen aan grappen als oliepijpleidingen door alaska en andere ongein die datsoort oude banken flikken.
Daarna doorgestroomt naar bunq ivm de features en omdat ze de enigen zijn die een verdienmodel hebben dat niet is gebaseerd op het eeuwig-groeiende-kaartenhuis model.

zcflevo.nl

• bamoah
  • Laatst online: 12-12-2018
Helup ! :?

Ik heb van de week (maandag succesvol apple pay op mijn XS max geactiveerd en dit werk zoooo fijn, vandaag heb ik eindelijk mijn apple watch series 4 ontvangen en probeer de kaart dat op me iphone staat toe te voegen maar dit lukt niet, uiteraard heb ik alles op Italie gezet op beide apparaten maar heleaas lukt het niet om op de apple watch de kaart toe te voegen. Doe ik iets fout ? kan iemand me helpen ? Ik krijg als melding Ongeldige kaart Controleerd de gevens op je kaart en probeeer opnieuw

• Brent
Sinus_rhythm schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:26:
[...]

Heb ergens een keer gelezen dat ze specifiek niet-kaartbetalingen kunnen weigeren. Weet niet of je het wel geprobeerd hebt, het kan wellicht gewoon werken. (Denk dat sommige winkeleigenaren 'bang' zijn dat het een creditcardbetaling is en meer kosten krijgen). Voortaan niet meer tanken daar :+.
Je hebt bepaalde terminal suppliers die idd anno nu nog steeds rustig 3% over een CC betaling rekenen, terwijl het maar 0,3% over een Maestro betaling is bijv. Er zijn heel wat winkeliers die betaalsystemen maar al te graag uitbesteden en alles geloven wat hun supplier zegt. Heb er weleens op geattendeerd dat ze gewoon kunnen overstappen, maar dat maakte de middenstander alleen maar geïrriteerder :P

• JDFS
bamoah schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:36:

Ik heb van de week (maandag succesvol apple pay op mijn XS max geactiveerd en dit werk zoooo fijn, vandaag heb ik eindelijk mijn apple watch series 4 ontvangen en probeer de kaart dat op me iphone staat toe te voegen maar dit lukt niet, uiteraard heb ik alles op Italie gezet op beide apparaten maar heleaas lukt het niet om op de apple watch de kaart toe te voegen. Doe ik iets fout ? kan iemand me helpen ? Ik krijg als melding Ongeldige kaart Controleerd de gevens op je kaart en probeeer opnieuw
Goede CVC code ingevoerd?

• bamoah
  • Laatst online: 12-12-2018
Ja dank! Inmiddels gelukt, inderdaad cvc code 7(8)7

• JDFS
@bamoah, haha been there done that vandaar!

• Martin!
Zr40 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 06:23:
[...]

Vreemd verhaal inderdaad. Contactloos betalen accepteren is voldoende om Apple Pay te accepteren. Wat gaf de betaalautomaat aan voordat je op stop drukte? En is de mislukte betaling zichtbaar in de bunq app?

[...]
Toen ik met Apple Pay wou betalen stond er "decline" op het pin apparaat. Daarna trok ik mijn bunq pas en zei de vrouw, druk even op stop. Dus einde transactie is dat. Toen opnieuw begonnen.

Waar kan ik de mislukte betalingen vinden? Er staat niets bij Wallet/Apple Pay bij instellingen en ook nergens iets in de bunq app te vinden.

De kassiere was wel wat een oudere vrouw, misschien had ze gewoon gelijk als betalen met de telefoon geblokkeerd was. Er zit dus toch verschil in betalen met telefoon en contactloos betalen met pinpas. Kaart present of zoiets heb ik ergens ooit eens gelezen.

Martin! wijzigde deze reactie 05-12-2018 15:07 (16%)

• knakker2
mcDavid schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:14:
[...]

Al die jaren inderdaad nooit verder gekeken dan mijn huidige rekening. Die ging van Nuts spaarbank naar VSB naar ... geen idee meer, om uiteindeljk ABNAMRO te worden. Bunq begint steeds meer mijn ding te worden en ben er verder blij mee, echter dat oude vastgeroeste, het niet alles om willen gooien (ook al is er een handige switch service en betaal ik mijzelf m’n eigen salaris wat alles nóg makkelijker moet maken zoals Redroh aangeeft) en het niet kunnen storten van cash en dit gewoon nog vis ABN moeten blijven doen.

Kleine details maar alles tezamen verhinderen ze de overstap

• mwa
Cash niet kunnen storten is inderdaad zeer irritant. Ikzelf doe het nu dan via mijn partner.

• Hmmbob
Martin! schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:57:
[...]
Er zit dus toch verschil in betalen met telefoon en contactloos betalen met pinpas. Kaart present of zoiets heb ik ergens ooit eens gelezen.
Er zit zeker verschil in: toen ik dinsdag koffie op het station haalde kwam er op de terminal “volg instructies op telefoon voor betaling” te staan, want ik moest inderdaad even mijn vingerafdruk scannen. De terminal herkende dus dat het een betaling met telefoon was.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11:52

kazuka

Building Better Worlds

Misschien mis ik gewoon iets hoor, maar biedt die overstap service meer dan zelf handmatig je vaste lasten en inkomsten overzetten naar bunq?

Ik heb vorige week in een avondje alles zelf handmatig over gezet. Bij vrijwel alle partijen kon ik het rekening nummer online direct aanpassen en bij 2 partijen was een mailtje voldoende.

Zit ook al m'n hele leven bij de ABN maar ik laat hem nog een maandje of 2 actief voor het geval ik iets vergeten ben en dan zeg ik hem gewoon op.

PSN ID: Jetpaction

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

knakker2 schreef op Tuesday 4 December 2018 @ 23:46:
[...]

Ik heb mijn 'oude' rekening ook nog gewoon, maar alle 'automatische' zaken heb ik jaar terug al overgezet naar bunq. Salaris komt nog gewoon binnen bij de 'oude bank'. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet lang meer gaat duren en ook mijn salaris komt gewoon bij bunq binnen en dan kan ik de oude bank vaarwel zeggen.

Vooral het feit dat je een incasso kunt 'doorsturen' naar een ander potje/IBAN bij bunq is soms best handig als er even onvoldoende saldo is. En natuurlijk de twee pincodes per pas.....
Zr40 schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 06:23:
[...]

[...]

Hier ook, bijna alles op 'Pending' met een enkele op 'Approved' (een betaling vorige week bij Albert Heijn). Ik hecht geen waarde aan deze status.
Dat is niet helemaal waar. Betalen met Apple (of Google) Pay werkt 'anders' dan bv. contactloos betalen met je telefoon (en de bekende nl bank apps). Daarnaast is het bekend dat die tankstations dat hebben uitgeschakeld. Zijn op Together (en de bunq telegram groepen) al hele discussies over geweest.

Ik geloof dat er zelfs iemand heeft (of gaat) gebeld met het hoofdkantoor van de betreffende tankmaatschappij.
redrohX schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 07:43:
[...]

Die overstapservice maakt het echt makkelijker. Ik heb ook een 30+ jaar oude rekening gestopt. Het enige wat ik moest doen is salaris op het juiste moment op de Bunq rekening krijgen zodat door de overstapservice alle vaste lasten van de nieuwe rekening afgeboekt kon worden. Het is even spannend, maar het ging bij mij verassend soepel.
Het mooie van bunq is dat dat niet zoveel uitmaakt. Zodra er afschrijvingen zijn krijg je een notificatie (de eerste keer en elke volgende keer als er geen saldo is). Je hebt dan 5 dagen de tijd om die te accepteren. Vervolgens doe je vanuit de bunq app even een Ideal betaalverzoek naar jezelf (je oude bank), of je gebruikt de 'top up' functie en er staat instant geld op je bunq rekening om de rekeningen te betalen...zo makkelijk!
Hmmbob schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 09:18:
[...]

Jij maakt de business case puur op financieel vlak? Dus ik betaal bij bunq 5 euro per persoon (want bunq Pack) en bij de Rabo betaal ik 1x 5,65? Snap dat je bij 4x Premium 19,99 kwijt bent...maar de kids hadden ook afgekunt met een 'black friday' rekening natuurlijk.
bamoah schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 10:36:

De handleiding op bunq.love gevolgd? Je kunt in de bunq app het kaartnummer (en CVC...vernieuw die even een paar keer voor je hem toevoegd) opzoeken. Ga hem vervolgens 'handmatig' toevoegen aan je Watch en volgens mij moet het dan lukken. Check anders die handleiding even...

JackSparrow wijzigde deze reactie 05-12-2018 20:24 (68%)

• Hmmbob
JackSparrow schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:16:

[...]
Jij maakt de business case puur op financieel vlak? Dus ik betaal bij bunq 5 euro per persoon (want bunq Pack) en bij de Rabo betaal ik 1x 5,65? Snap dat je bij 4x Premium 19,99 kwijt bent...maar de kids hadden ook afgekunt met een 'black friday' rekening natuurlijk.
Nou, eerlijk gezegd had ik niet eens rekening gehouden met dat je dan per persoon moet betalen. We zijn die 5,65 per maand nu voor al onze bankzaken samen kwijt.

Maar los van het financiële vlak, wat zou dan de business case dan zijn? Want het enige echt nuttige pluspunt vind ik de Android Pay mogelijkheid tot nu toe. Ik snap misschien gewoon het bijzondere van het product niet, dat ligt aan mij. Ik probeer het alleen wel te zien / vinden, vandaar mijn vragen.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Hmmbob schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:54:
Maar los van het financiële vlak, wat zou dan de business case dan zijn? Want het enige echt nuttige pluspunt vind ik de Android Pay mogelijkheid tot nu toe. Ik snap misschien gewoon het bijzondere van het product niet, dat ligt aan mij. Ik probeer het alleen wel te zien / vinden, vandaar mijn vragen.
Zelfde. Snap de hosanna verhalen ook niet zo. Heb ING en kan daar eigenlijk ook alles mee.
Apple Pay is wel geinig en ''t is een gratis extra betaalmogelijkheid. Maar verder?

• Miki
  • Laatst online: 14:24
Hmmbob schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:54:
[...]

Nou, eerlijk gezegd had ik niet eens rekening gehouden met dat je dan per persoon moet betalen. We zijn die 5,65 per maand nu voor al onze bankzaken samen kwijt.

Disclaimer: ik doe nog geen zaken met Bunq maar bij de Rabobank. Daar ben ik nu in totaal met alle rekeningen 2x prive betaalrekening + 1x een gezamenlijke rekening) een kleine €14 per maand kwijt i.c.m. wat extra passen.

Als ik puur kijk naar de financiële kant ben ik nog steeds goedkoper uit bij de Rabobank maar er zijn een aantal zaken waar ik meer en meer moeite mee heb. Naast de applicaties van de Rabobank en de moeizame processen als je wat extra's/anders wilt begin ik me ook meer te ergeren aan hoe de oude banken tegenwoordig opereren en hun geld verdienen. Ik heb weinig zicht op wat ze met mijn geld doen, letterlijk waar investeren ze in :? Als ook de koppeling met de huizenmarkt waar de Rabobank diep in zit met haar hypotheken. Het geeft mezelf een prettiger gevoel dat het geld iedere avond wordt afgestort bij de ECB en dat er geen gekke dingen mee worden gedaan, dit is hoe Bunq het nu geregeld heeft.
De oude banken kunnen dus vrij goedkoop producten leveren omdat ze letterlijk met jouw geld, geld verdienen.

Waarom ben ik nog niet over zou je denken? Ik heb al mijn verzekeringen ook via de Rabobank (Interpolis) lopen en dat kost me wat meer tijd dan ik had gedacht om door te akkeren waar ik e.e.a. kan onderbrengen. Polisvoorwaarden en dekkingen doorlopen kost meer tijd dan me lief is en is ook niet leuk om te doen.

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 24-12-2018
Is er nog een Bunq-update over PSD2?

Het zijn trouwens overstapweken bij Bunq. 10.000 EUR winnen :+

https://together.bunq.com/d/6029-switch-service-promo-faq

Odeklontje wijzigde deze reactie 05-12-2018 23:10 (64%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Hmmbob schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 20:54:
[...]

Dus jij zit bij de Rabobank voor 5,65 per maand met je hele gezin? Hoe dan? Ik bedoel, ik heb ook een rekening bij ABN en bij SNS. Die kosten 3,50 en 4,95...en dan heb ik bij de ABN 1 rekening en 1 pas en bij de SNS 2 rekeningen en 1 pas. Dus als jij voor 5,65 bij de Rabo zit met alles erop en eraan, zou ik daar lekker blijven zitten.

De pluspunten zijn denk ik ook persoonlijk, al moet ik wel zeggen dat ik twee sceptische vrienden van mij (via die black friday) aan bunq heb geholpen en beide hebben na een paar weken toch zoiets 'ik word er toch wel steeds enthousiaster van'. Dus blijkbaar is er toch 'iets' wat het interessant maakt, maar dat is blijkbaar lastig uit te leggen....

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True