Black Friday “aanbieding”: bunq premium gratis tot 250 euro/maand (zie website)
Voor den luien mensch: Together heeft al een FAQ over de dealRub147 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:05:
Black Friday “aanbieding”: bunq premium gratis tot 250 euro/maand (zie website)
Zure reacties eronder lekker negeren, 250 is voor een beetje main bankgebruik echt te weinig, wel dikke prima als test of mensen die het rustig erbij willen gebruiken, met passen.
[ Voor 30% gewijzigd door 2Dutch op 23-11-2018 09:08 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Black Friday actie : gratis Bunq premium, met €250 pr dag limiet voor nieuwe gebruikers:
https://together.bunq.com/d/5692-black-friday-special-faq
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Zo dat waren mij 2 uurtjes met bunq. Ik heb in oktober de app eens geïnstalleerd en een deel van de inschrijving ingevuld (geen ID of andere officiële documenten aangeleverd), maar heb mij toen bedacht.
Ik zag dit topic voorbij komen en las dat premium nu gratis met de Black Friday special, dus ik netjes alles afmaken, ID ingescant en een selfie en alles gemaakt.
Log ik in in de app, maak geld over naar bunq en controleer mijn abonnement. Blijkt dat ik die deal dus niet kan krijgen omdat ik in oktober mijn signup gestart had. Ge-chat met een medewerker, "ja helaas ik kan niks voor je doen, my hands are tied".
Jammer, ik had graag gebruik gemaakt van de deal en bunq, gewoon om eens te proberen.
Ik zag dit topic voorbij komen en las dat premium nu gratis met de Black Friday special, dus ik netjes alles afmaken, ID ingescant en een selfie en alles gemaakt.
Log ik in in de app, maak geld over naar bunq en controleer mijn abonnement. Blijkt dat ik die deal dus niet kan krijgen omdat ik in oktober mijn signup gestart had. Ge-chat met een medewerker, "ja helaas ik kan niks voor je doen, my hands are tied".

Jammer, ik had graag gebruik gemaakt van de deal en bunq, gewoon om eens te proberen.

Hier precies eenzelfde ervaring.Ping83 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:01:
Zo dat waren mij 2 uurtjes met bunq. Ik heb in oktober de app eens geïnstalleerd en een deel van de inschrijving ingevuld (geen ID of andere officiële documenten aangeleverd), maar heb mij toen bedacht.
Log ik in in de app, maak geld over naar bunq en controleer mijn abonnement. Blijkt dat ik die deal dus niet kan krijgen omdat ik in oktober mijn signup gestart had. Ge-chat met een medewerker, "ja helaas ik kan niks voor je doen, my hands are tied".![]()
Ze hanteren dus een registratie-datum in plaats van de activatie-datum.
Heb mijn account laten sluiten. Het forum staat vol met mensen die zich ergeren aan de actie, vervolgens staan ze ook niet open voor potentiële klanten die nog nooit zijn rekening daadwerkelijk hebben geactiveerd en bekeken naar functionaliteit. Gemiste kans.
Zojuist Bunq aangevraagd, maar had het al een half jaar geleden en destijds opgezegd. Ben benieuwd, zou wel mooi zijn.
Gelukt! Ik was al eens klant van Bunq Free. Toen opgezegd. Nu dus alsnog Premium. In de app staat Promo, dat is de Black Friday aanbieding.
Gelukt! Ik was al eens klant van Bunq Free. Toen opgezegd. Nu dus alsnog Premium. In de app staat Promo, dat is de Black Friday aanbieding.
[ Voor 39% gewijzigd door THE_BASE op 23-11-2018 19:37 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Premium account is maar 30 dagen gratis. Wel prima om te proberen natuurlijk. Daarna bijna EUR 8,- per maand?
Same here, het werkt. Maar eens kijken of Knab naar Bunq kan.diedbase schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:38:
Via een vriend ook gebruik gemaakt van de 250E limiet per maand promo. Pas aanvragen overgeslagen en via deze instructies https://bunq.love/nl/faq-nl/apple-pay/ mijn adres naar italie aangepast, pas aangevraagd, iPhone op Italie en Apple Pay geactiveerd. Heb het nog niet kunnen testen maar lijkt me dat dit werkt. Al met al een behoorlijk goede deal. Nu eens kijken of er een rekening dicht kan bij ING/ASN/N26..
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Voor mij is die €250 limiet prima. Ik ben tevreden gebruiker van ING (app) waar ik niet weg wil maar ik wilde altijd al Apple Pay en bunq proberen. Nu dus gratis bunq en Apple Pay. Leuk voor kleine snelle aankopen met Maestro. Wordt die Apple Watch om mijn pols zowaar eens nuttiger.
Ik snap overigens de teleurstelling van bestaande gebruikers niet zo. Ja lullig als je als bestaande klant genoeg hebt aan €250 per maand maar deze actie is duidelijk bedoeld om vertrouwd te raken met bunq in de hoop dat je uiteindelijk je grote geld gaat stallen om vervolgens wel te betalen voor je rekening.
Het komt toch in meerdere branches voor dat bestaande klanten niet van kortingsacties kunnen profiteren
?
Ik snap overigens de teleurstelling van bestaande gebruikers niet zo. Ja lullig als je als bestaande klant genoeg hebt aan €250 per maand maar deze actie is duidelijk bedoeld om vertrouwd te raken met bunq in de hoop dat je uiteindelijk je grote geld gaat stallen om vervolgens wel te betalen voor je rekening.
Het komt toch in meerdere branches voor dat bestaande klanten niet van kortingsacties kunnen profiteren
Weet iemand of het verstandiger is om Mastercard of Maestro Card te bestellen voor gebruik met Apple Pay? Ik heb zojuist Mastercard besteld, maar volgens mij is voor binnen Nederland juist Maestro beter. Echter krijg ik daar geen optie met 'Gebruik je pas nu online!'.
Ik vraag het naar aanleiding van deze regel in de FAQ:
Tap nu op Bestel Maestro of op Bestel MasterCard. (tap eventueel eerst op Wat is het verschil? om te lezen wat de voor- en nadelen van beide kaarten zijn). In het kort:
Maestro: Hiermee kun je op zowat alle plekken met Apple Pay betalen waar je nu ook al contactloos kunt betalen.
MasterCard: Hiermee kun je op plekken betalen waar je ook met een creditcard kunt betalen (in NL), of zowat overal (in het buitenland) waar je contactloos kunt betalen.
Tap nu op Bestel Maestro of op Bestel MasterCard. (tap eventueel eerst op Wat is het verschil? om te lezen wat de voor- en nadelen van beide kaarten zijn). In het kort:
Maestro: Hiermee kun je op zowat alle plekken met Apple Pay betalen waar je nu ook al contactloos kunt betalen.
MasterCard: Hiermee kun je op plekken betalen waar je ook met een creditcard kunt betalen (in NL), of zowat overal (in het buitenland) waar je contactloos kunt betalen.
[ Voor 49% gewijzigd door THE_BASE op 23-11-2018 21:35 ]
Bunq is echt de bank voor de toekomst voor mij. Ik heb de hele transitie naar het nieuwe model niet meegemaakt dus ik heb geen last van sentiment over de prijsverhoging. Hoe snel, intuïtief en makkelijk alles gaat. Echt steengoed. Kan mijn pas aan een willekeurige rekening koppelen. Meerdere pincodes op 1 pas. Icm met een pack is het voor mij echt een prachtdeal. Zowel zakelijk als privé. Als toetje ook nog eens ApplePay 😎
Zo vanuit het niets op een link gestuit wat mij bracht naar Bunq Premium en die Friday deal.
Normaliter zou ik daar weinig interesse hebben, maar.. ik heb nu dus een Apple Watch!
...Apple Watch + gratis premium = effe kijken hoe of wat
Ik moet nog even een hele hoop teruglezen aangezien ik dus helemaal nergens van af weet, waar Bunq voor staat en wat de voor/nadelen zijn.Vooralsnog een voordeel dat ik met de Watch kan betalen en het is mij zoeven gelukt die functie erop te krijgen (mbv veranderen land naar Italie)
Enfin,
250eur / maand. Daarmee wordt transactie/handelingen bedoeld? 250 eur ontvangen/betalen? of wat ik er maximaal op kan storten?
Ik heb een ABN Amro particulier en zou dit nooit opgeven.. daarnaast nog 2 zakelijke accounts bij ING en ABN, dus wil eigenlijk met Bunq alleen maar 'petty cash - handelingen', boodschapje hier en daar, gaan verrichten. Zo wordt het zeker door de meeste mensen hier gebruikt(?)
Normaliter zou ik daar weinig interesse hebben, maar.. ik heb nu dus een Apple Watch!
...Apple Watch + gratis premium = effe kijken hoe of wat
Ik moet nog even een hele hoop teruglezen aangezien ik dus helemaal nergens van af weet, waar Bunq voor staat en wat de voor/nadelen zijn.Vooralsnog een voordeel dat ik met de Watch kan betalen en het is mij zoeven gelukt die functie erop te krijgen (mbv veranderen land naar Italie)
Enfin,
250eur / maand. Daarmee wordt transactie/handelingen bedoeld? 250 eur ontvangen/betalen? of wat ik er maximaal op kan storten?
na een maand kan ik maandelijks een rekening van 8eur verwachten zeg je?Cougar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:47:
Premium account is maar 30 dagen gratis. Wel prima om te proberen natuurlijk. Daarna bijna EUR 8,- per maand?
Ik heb een ABN Amro particulier en zou dit nooit opgeven.. daarnaast nog 2 zakelijke accounts bij ING en ABN, dus wil eigenlijk met Bunq alleen maar 'petty cash - handelingen', boodschapje hier en daar, gaan verrichten. Zo wordt het zeker door de meeste mensen hier gebruikt(?)
[ Voor 9% gewijzigd door knakker2 op 23-11-2018 21:46 ]
Duidelijk verhaal dat je Maestro moet hebben toch? Tenminste ga je voor nationaal of internationaal gemak?THE_BASE schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:32:
Weet iemand of het verstandiger is om Mastercard of Maestro Card te bestellen voor gebruik met Apple Pay? Ik heb zojuist Mastercard besteld, maar volgens mij is voor binnen Nederland juist Maestro beter. Echter krijg ik daar geen optie met 'Gebruik je pas nu online!'.
Goeie vraag wat betreft hoe ze die €250 berekenen. Punt 2: In de FAQ van de Black Friday deal staat in ieder geval dat je zo lang als dat je wilt van dit lidmaatschap (gekenmerkt als PROMO) kunt genieten en dat het niet verloopt. Het lijkt mij dat als je overstapt naar Premium je nooit meer terug kunt. Dus verander je niks dan zou je ‘levenslang’ hier gebruik van kunnen maken.knakker2 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:36:
Enfin,
[...]
na een maand kan ik maandelijks een rekening van 8eur verwachten zeg je?
Dat lees ik er ook uit, maar ik begreep dat het een half jaar geleden niet mogelijk was.swv schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:53:
[...]
Duidelijk verhaal dat je Maestro moet hebben toch? Tenminste ga je voor nationaal of internationaal gemak?
Wat ik nu kan doen is dan: het tijdelijk met Mastercard doen, als deze binnen is de pas deactiveren en een nieuwe Maestro aanvragen en deze dan weer koppelen aan Wallet en Watch?
Als ik bij Mijn Passen kijk zie ik bij Mastercard de button 'Gebruik je pas nu online!'. Bij de Maestro zie ik dat niet. Dus ik had het idee dat ik wel Mastercard moet kiezen voor Apple Pay?
[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 23-11-2018 22:01 ]
In de app zie ik een balk bovenin wat aftelt van 250,- euro naar 0,-.swv schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:53:
[...]
Goeie vraag wat betreft hoe ze die €250 berekenen.
Wat als je nou Maestro en Mastercard - cards heb? Vooralsnog de Mastercard toegevoegd aan Apple Watch, maar je zou evengoed ook de Maestro kunnen toevoegen, toch?swv schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:53:
[...]
Duidelijk verhaal dat je Maestro moet hebben toch? Tenminste ga je voor nationaal of internationaal gemak?
[...]
Goeie vraag wat betreft hoe ze die €250 berekenen. Punt 2: In de FAQ van de Black Friday deal staat in ieder geval dat je zo lang als dat je wilt van dit lidmaatschap (gekenmerkt als PROMO) kunt genieten en dat het niet verloopt. Het lijkt mij dat als je overstapt naar Premium je nooit meer terug kunt. Dus verander je niks dan zou je ‘levenslang’ hier gebruik van kunnen maken.
Het antwoord overigens gevonden na wat zoeken
Zoals je al zei; dit en de 250eur limiet blijft gewoon gratis...
en wat die 250 betreft, spending limit.. dus je kan betalen tot aan 250.Is there a limit on this membership?
You can use this membership for as long as you'd like- it won’t expire.
What is the difference between this special and bunq Premium?
With the special you can access all bunq Premium features, but you will have a spending limit of up to €250/month. If you wish to increase the limit, you can upgrade to Premium at any time.
What happens if I reach the €250/month limit?
You won’t be able to make any more payments for the month. This applies to all payment types (card, online, iDeal, SEPA, etc.). If you wish to spend over the €250 limit, you can upgrade to Premium at any time.
Dus als ik 300 stort en na 2 weken al die 250 aangetikt heb moet ik 2 weken wachten tot ik bij die resterende 50 eur kan. (denk ik zo...)
Die tekst ‘Gebruik je pas nu online’ staat alleen bij Mastercard. Na het aanvragen van Maestro verscheen er bij mij de vraag of ik wilde koppelen met Apple Pay. Wat je moet doen als je al gekoppeld hebt via Mastercard weet ik niet. Voor mij is dit ook allemaal nieuwTHE_BASE schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:59:
[...]
Dat lees ik er ook uit, maar ik begreep dat het een half jaar geleden niet mogelijk was.
Wat ik nu kan doen is dan: het tijdelijk met Mastercard doen, als deze binnen is de pas deactiveren en een nieuwe Maestro aanvragen en deze dan weer koppelen aan Wallet en Watch?
Als ik bij Mijn Passen kijk zie ik bij Mastercard de button 'Gebruik je pas nu online!'. Bij de Maestro zie ik dat niet. Dus ik had het idee dat ik wel Mastercard moet kiezen voor Apple Pay?
owja duhh die teller heb ik ook had ik nog niet gezien. Vandaag amper de tijd genomen om te ontdekken.THE_BASE schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:00:
[...]
In de app zie ik een balk bovenin wat aftelt van 250,- euro naar 0,-.
Uiteindelijk zal je denk ik gewoon moeten kunnen switchen.. alle kaarten vallen onder 1 rekening en je zou ze erop/eraf moeten kunnen zetten/halen.swv schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:10:
[...]
Die tekst ‘Gebruik je pas nu online’ staat alleen bij Mastercard. Na het aanvragen van Maestro verscheen er bij mij de vraag of ik wilde koppelen met Apple Pay. Wat je moet doen als je al gekoppeld hebt via Mastercard weet ik niet. Voor mij is dit ook allemaal nieuw
[...]
owja duhh die teller heb ik ook had ik nog niet gezien. Vandaag amper de tijd genomen om te ontdekken.
Hmm, jammer. Weer niet goed gelezen.
Najah, Mastercard is redelijk geaccepteerd en hoop dat er nog gewisseld kan worden als ik de passen binnen heb.
Ik zie nu geen optie om de kaartgegevens van Maestro in te zien namelijk, dat vind ik er zo vreemd aan. Bij Mastercard zie ik een kaartnummer en vervaldatum.
Ik zie nu geen optie om de kaartgegevens van Maestro in te zien namelijk, dat vind ik er zo vreemd aan. Bij Mastercard zie ik een kaartnummer en vervaldatum.
Ik heb een 3e kaart aangevraagd. Hierdoor heb ik nu dus toegang tot de maestro card (de 2e) die ik een paar uur geleden heb aangevraagd. De mastercard (1e) had ik al bij het aanmelden en deze inmiddels toegevoegd aan de Appple Watch
Ik zie dus nu bij 2 cards (de maestro en mastercard) "start using it now" en kan bij de details (card nummer/CVC etc),.. bij die 3e "my card has arrived" waar ik verder niets bij kan zien en alleen maar een verificatie code kan invoeren...
Morgen maar even die maestro toevoegen en die mastercard verwijderen (nadat ik een pogingetje heb gewaagd bij de AH, of bakker
)
Ik zie dus nu bij 2 cards (de maestro en mastercard) "start using it now" en kan bij de details (card nummer/CVC etc),.. bij die 3e "my card has arrived" waar ik verder niets bij kan zien en alleen maar een verificatie code kan invoeren...
Morgen maar even die maestro toevoegen en die mastercard verwijderen (nadat ik een pogingetje heb gewaagd bij de AH, of bakker
[ Voor 24% gewijzigd door knakker2 op 23-11-2018 22:30 ]
Hier ging ik met de tweede aanvraag de mist in omdat regio niet op Italië stond. Nu maar even geduldig wachten tot de pasjes binnen zijn en daarna deactiveren en opnieuw proberen na het aanpassen van regio.
Bunq gesproken, je hebt drie kaarten in Premium. Als je er één blokkeert als het binnen is kan ik een nieuwe bestellen.
Bunq gesproken, je hebt drie kaarten in Premium. Als je er één blokkeert als het binnen is kan ik een nieuwe bestellen.
[ Voor 87% gewijzigd door THE_BASE op 23-11-2018 22:53 ]
tis 250 per maand. niet per dag.jvhaarst schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:24:
Black Friday actie : gratis Bunq premium, met €250 pr dag limiet voor nieuwe gebruikers:
Mbt die discussie hierboven; kan je nou wel of niet maestro én mastercard toevoegen aan Apple Pay?
Hier in NL wil ik gewoon maestro ivm gezeik met fees (ik haat maestro met een passie, alleen in NL zo omslachtig.), maar in sommige andere landen is de MasterCard superieur.
De Maestro is nu in Apple Pay gezet. Als ik die binnen heb (duurt ff oO) en ik vraag een MasterCard aan, dan kan ik die toch ook gewoon in Apple Pay zetten naast die Maestro, of kan je maar één (type)pas koppelen...?
De Maestro is nu in Apple Pay gezet. Als ik die binnen heb (duurt ff oO) en ik vraag een MasterCard aan, dan kan ik die toch ook gewoon in Apple Pay zetten naast die Maestro, of kan je maar één (type)pas koppelen...?
[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 24-11-2018 00:57 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
ik wil het omgekeerde doen, en als je het ontdekt hebt mag je dat hier delen.. ik ben wel benieuwd.WhatsappHack schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:57:
Mbt die discussie hierboven; kan je nou wel of niet maestro én mastercard toevoegen aan Apple Pay?Hier in NL wil ik gewoon maestro ivm gezeik met fees (ik haat maestro met een passie, alleen in NL zo omslachtig.), maar in sommige andere landen is de MasterCard superieur.
tijdens het zoeken naar info kwam ik overigens screenshots tegen van een watch of iphone met meerdere cards actief.. dus het lijkt mij wel mogelijk,... echter hoe dat tijdens betalingen gaat, geen idee
Ik zie net in de Apple Pay settings dat je sowieso je "standaard kaart" kan selecteren.knakker2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 01:20:
[...]
ik wil het omgekeerde doen, en als je het ontdekt hebt mag je dat hier delen.. ik ben wel benieuwd.
tijdens het zoeken naar info kwam ik overigens screenshots tegen van een watch of iphone met meerdere cards actief.. dus het lijkt mij wel mogelijk,... echter hoe dat tijdens betalingen gaat, geen idee
Neem aan dat als er meer kaarten in staan dat je dan dus ook daadwerkelijk een optie hebt om het te wijzigen. Dus naar het buitenland is MC als default instellen en weer terug in NL terug naar Maestro.
... In theorie dan. Hoop dat er Tweakers zijn die meerdere kaarten hebben toegevoegd
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
ben ook benieuwd naar ervaringen van tweakers die dit al geruime tijd gebruiken en hun antwoorden op vragen die wij nu stellen...WhatsappHack schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 01:23:
[...]
Ik zie net in de Apple Pay settings dat je sowieso je "standaard kaart" kan selecteren.
Neem aan dat als er meer kaarten in staan dat je dan dus ook daadwerkelijk een optie hebt om het te wijzigen. Dus naar het buitenland is MC als default instellen en weer terug in NL terug naar Maestro.
... In theorie dan. Hoop dat er Tweakers zijn die meerdere kaarten hebben toegevoegd
Als ik kijk naar Wallet & Apple Pay zie je genoeg aanwijzingen dat je meerdere cards kan toevoegen.. Default card, add card, etc.. hoe dit dan in de praktijk werkt is iets wat verteld moet worden..
Maar, als mastercard gewoonweg in alle usual winkels \zoals de bakker, slager AH, de lidl, de schoenenwinkel om de hoek,Ikea, Jumbo, etc gebruikt kan worden zie ik niet echt noodzaak om datgene wat ik nu gedaan heb te veranderen..
Klopt inderdaad. Ik heb een Maestro en Mastercard gekoppeld aan Apple Pay en je kunt tijdens het initiëren van een betaling handmatig switchen tussen kaarten.WhatsappHack schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 01:23:
[...]
Ik zie net in de Apple Pay settings dat je sowieso je "standaard kaart" kan selecteren.

heb dit ook voor elkaar gekregen, echter niet handig als je snelheid wilt behouden (op de watch dubbel-drukken op de knop naast de crown, om vervolgens dan op het scherm je kaart te moeten selecteren)Remco V schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:15:
[...]
Klopt inderdaad. Ik heb een Maestro en Mastercard gekoppeld aan Apple Pay en je kunt tijdens het initiëren van een betaling handmatig switchen tussen kaarten.
[Afbeelding]
Nu maestro (zolang ik in NL rondhobbel) er in staat zal ik mastercard (in het menu van Apple Pay in de Apple Watch app waar ie vrolijk en rustig staat om weer ge-add te worden) verwijderen. Super simpel deze dan mocht ik de grens overgaan weer toe te voegen
[ Voor 3% gewijzigd door knakker2 op 24-11-2018 02:36 ]
@Remco V Thanks! 
@knakker2 Maar als je een standaard kaart selecteert in Apple Pay, dan gebruikt je watch die toch automatisch lijkt me en hoef je deze enkel handmatig te veranderen als je die niet wilt gebruiken?
Of moet je dan opeens bij elke betaling kiezen welke kaart je wilt gebruiken? (Wat is dan het nut van die default?)
@knakker2 Maar als je een standaard kaart selecteert in Apple Pay, dan gebruikt je watch die toch automatisch lijkt me en hoef je deze enkel handmatig te veranderen als je die niet wilt gebruiken?
Of moet je dan opeens bij elke betaling kiezen welke kaart je wilt gebruiken? (Wat is dan het nut van die default?)
Das een goede vraag.. Ik ben eigenlijk niet echt goed gekeken naar of de 'default / standaard' kaart als eerste prominent naar voren kwam.. ik ben denk ik iets te overmoedig geweest in de zin van ; 'ik zie 2 kaarten, ik wil alleen maar Maestro, dus haal ik Mastercard weg' ..... kan zijn dat dat niet eens nodig is geweest, inderdaadWhatsappHack schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:59:
@Remco V Thanks!

Maar ik heb dus wel gezien dat het kinderlijk eenvoudig is (na verzetten van Regio in Instellingen) de Mastercard terug te plaatsen. In mijn geval is het prima alleen Maestro erop te hebben, ik ga amper de grens over, en ik moet uberhaupt nog zien of dat hele Bunq - gebeuren iets voor mij is. Het is alleen maar vanwege mn nieuwe Apple Watch 4 en toevallig die Black Friday deal tegenkomen, anders had ik dit nooooit geinstalleerd. Ik wil eerst maar eens het gemak van Apple Pay ondervinden,..
morgen een eerste transactie doen in een winkel en dan maar even zien of dat voordeel meer gewicht heeft dan het nadeel constant je account te moeten controleren op voldoende poen en 'top up' te moeten gebruiken want dat is toch iets waarbij ik dan denk: 'ik pak gewoon mn ABNAMRO bankpas, hoef nergens naar om te kijken, niets te controleren en klaar!'
.....als het nou eens direct van mn ABNAMRO zou worden afgeschreven had ik direct een betalende gebruiker geworden ivp 250eur limiet/blackfriday promo account, maar dan ga ik meer denken in de richting van 'waarom heeft ABNAMRO gvd nog geen Apple Pay?!?!"
[ Voor 7% gewijzigd door knakker2 op 24-11-2018 03:32 ]
Denk dat het helaas nog wel even gaat duren voordat Nederlandse banken het ook mogelijk maken om met Apple Pay te betalen. Alhoewel het wel hoop geeft dat de landen hieromheen langzaam wel overstag gaan.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Gisteren is er een nieuwe versie van de Grip app van ABN AMRO uitgekomen. In deze app kan ik ook een bunq rekening toevoegen!
Uitgaven categoriseren, etc. Je hebt de API key nodig om de rekening toe te voegen.
Ik heb geen idee of het ook werkt zonder ABN rekening
Uitgaven categoriseren, etc. Je hebt de API key nodig om de rekening toe te voegen.
[ Voor 26% gewijzigd door President op 24-11-2018 07:37 ]
Weet iemand dit, Bunq reageerde niet meer: heb nu drie pasjes aangevraagd en heb nu dus een Maestro nodig die ik moet aanvragen met mijn settings in Italiaans. Daar lag m’n fout.
Als ik nu wacht tot er een pasje is en deze blokkeer, kan ik een nieuwe aanvragen, zoveel is duidelijk. Maar betaal ik daar dan 9 euro voor of is dit kosteloos? Een extra kaart is 9 euro. Als het zo is, is het zo. Eigen fout, maar wil het gewoon even zeker weten.
Antwoord: ja, na de derde betaal je altijd 9 euro per kaart.
Als ik nu wacht tot er een pasje is en deze blokkeer, kan ik een nieuwe aanvragen, zoveel is duidelijk. Maar betaal ik daar dan 9 euro voor of is dit kosteloos? Een extra kaart is 9 euro. Als het zo is, is het zo. Eigen fout, maar wil het gewoon even zeker weten.
Antwoord: ja, na de derde betaal je altijd 9 euro per kaart.
[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 24-11-2018 09:24 ]
Ik gebruik het nu bijna 2 maanden. Het werkt ideaal; ik heb 2 Maestro en 1 MasterCard. 1 Maestro en de MasterCard zijn gekoppeld aan mijn Algemene uitgaven rekening en de ander aan mijn boodschappen rekening. Voorts heb ik hier nog secundaire pincodes die weer andere rekeningen gebruiken, maar heb serieus nog geen 1x mijn bunq passen gebruikt!knakker2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 01:35:
[...]
ben ook benieuwd naar ervaringen van tweakers die dit al geruime tijd gebruiken en hun antwoorden op vragen die wij nu stellen...
Als ik kijk naar Wallet & Apple Pay zie je genoeg aanwijzingen dat je meerdere cards kan toevoegen.. Default card, add card, etc.. hoe dit dan in de praktijk werkt is iets wat verteld moet worden..
Maar, als mastercard gewoonweg in alle usual winkels \zoals de bakker, slager AH, de lidl, de schoenenwinkel om de hoek,Ikea, Jumbo, etc gebruikt kan worden zie ik niet echt noodzaak om datgene wat ik nu gedaan heb te veranderen..
Dit werkt dus perfect in de appie; twee keer drukken op de knop naast de kroon op Apple Watch S3 of 2x de home button indrukken op m’n iPhone 6S. Geweldig, de reacties :-).
Ik heb ING naast bunq als hoofdrekening waar salaris binnenkomt en vaste lasten vanaf gaan. Omdat ik nog in deeltijd studeer, is ING voor mij gratis (behalve de creditcard waarvoor ik 12,50 per jaar betaal, zit er wel aan te denken om die op te zeggen omdat de debitcard bij bunq ook prima werkt voor mijn doeleinden). Daarnaast zit ik in een bunq pack voor EUR 5 per maand.
Oh ja en als laatste; de app van bunq is echt geweldig. Ongelooflijk hoe intuïtief die is! Tevens al 20 Euro gespaard bij een spaardoel door automatisch elke transactie naar boven af te ronden naar hele euro’s waarbij het verschil dat spaarpotje ingaat. Ook goed voor m’n OCD dat ik steeds ronde bedragen zie op m’n rekeningen.
NeePresident schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 07:36:
Gisteren is er een nieuwe versie van de Grip app van ABN AMRO uitgekomen. In deze app kan ik ook een bunq rekening toevoegen!
Who it is for
The app is available to personal customers aged 16 or over, with one or more ABN AMRO current accounts.
Ik heb nu dus een Mastercard en Maestro in Wallet. Is er dus geen optie om een voorkeur in te stellen? Want dan kan ik dus beter nu Mastercard verwijderen, want ik zal standaard Maestro gebruiken.
Je kan een voorkeur instellen via Instellingen, Apple Pay & Wallet.
Je kan een voorkeur instellen via Instellingen, Apple Pay & Wallet.
[ Voor 15% gewijzigd door THE_BASE op 24-11-2018 09:37 ]
Ik ben een BUNQ Pack gestart en heb nog drie plaatsen te vergeven. Wie mee wilt doen maakt 1 cent over naar https://bunq.me/RJN onder vermelding van je 06 nummer, dan kan ik je toevoegen....
Vol = vol. Ik laat het hier weten wanneer alles vergeven is.
Pack is vol.
Vol = vol. Ik laat het hier weten wanneer alles vergeven is.
Pack is vol.
[ Voor 4% gewijzigd door -RenE- op 24-11-2018 13:24 ]
Hoe langer ik naar iets kijk, hoe duidelijker het voor mij wordt. Ik heb een halve dag later na aanmelding al voldoende kunnen zien of het iets voor mij is. Ja en neeJDFS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:09:
[...]
Ik gebruik het nu bijna 2 maanden. Het werkt ideaal; ik heb 2 Maestro en 1 MasterCard. 1 Maestro en de MasterCard zijn gekoppeld aan mijn Algemene uitgaven rekening en de ander aan mijn boodschappen rekening. Voorts heb ik hier nog secundaire pincodes die weer andere rekeningen gebruiken, maar heb serieus nog geen 1x mijn bunq passen gebruikt!
Dit werkt dus perfect in de appie; twee keer drukken op de knop naast de kroon op Apple Watch S3 of 2x de home button indrukken op m’n iPhone 6S. Geweldig, de reacties :-).
Ik heb ING naast bunq als hoofdrekening waar salaris binnenkomt en vaste lasten vanaf gaan. Omdat ik nog in deeltijd studeer, is ING voor mij gratis (behalve de creditcard waarvoor ik 12,50 per jaar betaal, zit er wel aan te denken om die op te zeggen omdat de debitcard bij bunq ook prima werkt voor mijn doeleinden). Daarnaast zit ik in een bunq pack voor EUR 5 per maand.
Oh ja en als laatste; de app van bunq is echt geweldig. Ongelooflijk hoe intuïtief die is! Tevens al 20 Euro gespaard bij een spaardoel door automatisch elke transactie naar boven af te ronden naar hele euro’s waarbij het verschil dat spaarpotje ingaat. Ook goed voor m’n OCD dat ik steeds ronde bedragen zie op m’n rekeningen.
Ik heb er poen op gezet en ga vandaag lollig met m’n AW4 betalingen verrichten, heb ook dat spaardoel-gebeuren gevonden en aangezet, ook een leuke feature. De app is duidelijk, het overzicht is goed , dus alleen maar lof.
Het hebben van algemeen / boodschappen rekeninh op verschillende passen etc, das niets waar ik iets aan ga hebben. Ik zal dit vooralsnog alleen maar gebruiken als “gemakkelijk betalen met Mn Apple watch”. Dat gemak wordt wel de kop ingedrukt doordat ik elke keer moet “top-uppen”. Ik zou liever alle betalingen gewoon via bunq van Mn ABNAMRO bank willen laten lopen, alleen is dat niet mogelijk... en dit zal de enige reden voor mij kunnen zijn met Bunq te stoppen. Ik denk dat uiteindelijk gewoon je bankpas naast zo’n reader terminal houden dan toch makkelijker is... dat verlost mij van dat top-up gedoe!
Gisteren met de BF deal een soort 'semi'premium account bij Bunq gestart. Wat is de combinatie van Bunq met een Apple Watch toch een genot. Ben blij verrast met de BF-deal van Bunq! Ik kan wel begrijpen dat het een domper kan zijn voor al bestaande klanten, aangezien de deal alleen voor nieuwe klanten beschikbaar was...
Het is ook wel iets anders dan Bunq Premium, het is Bunq Promo. Vrijwel hetzelfde als Bunq Premium, met een maximum aan betalingen van 250 euro. Voor de lol dus en niet voor het grote werk.Saninl schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:32:
Gisteren met de BF deal een soort 'semi'premium account bij Bunq gestart. Wat is de combinatie van Bunq met een Apple Watch toch een genot. Ben blij verrast met de BF-deal van Bunq! Ik kan wel begrijpen dat het een domper kan zijn voor al bestaande klanten, aangezien de deal alleen voor nieuwe klanten beschikbaar was...
Zojuist bij AH met Apple Pay, heerlijk!
Je hebt toch gewoon automatische top-ups?knakker2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:39:
[...]
Hoe langer ik naar iets kijk, hoe duidelijker het voor mij wordt. Ik heb een halve dag later na aanmelding al voldoende kunnen zien of het iets voor mij is. Ja en nee
Ik heb er poen op gezet en ga vandaag lollig met m’n AW4 betalingen verrichten, heb ook dat spaardoel-gebeuren gevonden en aangezet, ook een leuke feature. De app is duidelijk, het overzicht is goed , dus alleen maar lof.
Het hebben van algemeen / boodschappen rekeninh op verschillende passen etc, das niets waar ik iets aan ga hebben. Ik zal dit vooralsnog alleen maar gebruiken als “gemakkelijk betalen met Mn Apple watch”. Dat gemak wordt wel de kop ingedrukt doordat ik elke keer moet “top-uppen”. Ik zou liever alle betalingen gewoon via bunq van Mn ABNAMRO bank willen laten lopen, alleen is dat niet mogelijk... en dit zal de enige reden voor mij kunnen zijn met Bunq te stoppen. Ik denk dat uiteindelijk gewoon je bankpas naast zo’n reader terminal houden dan toch makkelijker is... dat verlost mij van dat top-up gedoe!
Ik kom net ook van de supermarkt, en het is inderdaad ontzettend makkelijk. Hier kan ik wel aan wennen!
Volgende keer enkel rijbewijs mee in de auto en gaan!
Volgende keer enkel rijbewijs mee in de auto en gaan!
Bij mij werkt het, passen inmiddels aangekomen (op NL adres) en Apple Pay werktTHE_BASE schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:03:
[...]
Same here, het werkt. Maar eens kijken of Knab naar Bunq kan.
Automatisch? Dat nog niet gezien. Op welke wijze?FrameWork. schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:02:
[...]
Je hebt toch gewoon automatische top-ups?
Ik was zo dom om direct een kaart aan te vragen terwijl adres nog op NL stond. Dus heb 9 euro betaald voor een nieuwe pas. Maar ach, eenmalig 9 euro of maandelijks 8 euro...diedbase schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:34:
[...]
Bij mij werkt het, passen inmiddels aangekomen (op NL adres) en Apple Pay werkt
Selecteer je account > settings > refill notifications. Of bekijk deze pagina. Disclaimer: Ik gebruik het zelf (nog) nietknakker2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:50:
[...]
Automatisch? Dat nog niet gezien. Op welke wijze?
Heb het bekeken. Is wel een mooie functieFrameWork. schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:14:
[...]
Selecteer je account > settings > refill notifications. Of bekijk deze pagina. Disclaimer: Ik gebruik het zelf (nog) niet
(Edit: ook al gebruikt... gewoon simpele notificatie om te topuppen adhv wat je instelt en een link naar m’n bank ..)
Zolang Bunq geen primaire bank is (en dat zal het voorlopig ook niet worden) waar ook mijn salaris / rekeningen / etc op binnenkomen/uitgaan is Bunq niets meer dan een snelle boodschap, zak patat, biertje in cafe - betaalmiddel.
Een volle tank a €95 ermee betalen zou de nodige toeters en bellen al laten afgaan en mag ik -voor zover zo een grote betaling überhaupt lukt- erna direct top-uppen. Ik zie het nut (nog) niet in om mn halve salaris over te maken van ABN naar Bunq; kan dan beter Mn ABN pas trekken
Gewoon kleine bedragen doen, daar ga ik denk ik mn plezier mee behalen. Zodra er automatisch afgeschreven kan gaan worden van ABN ga ik direct over naar de betaalde premium situatie
[ Voor 5% gewijzigd door knakker2 op 24-11-2018 16:05 ]
Je kan automatisch af laten schrijven via de bunq app... overstappen naar premium maar 😉knakker2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:55:
Zodra er automatisch afgeschreven kan gaan worden van ABN ga ik direct over naar de betaalde premium situatie
youtube.com/@hisrep
Waar zie je die optie? Want dat zou echt perfect zijn inderdaad!DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:08:
[...]
Je kan automatisch af laten schrijven via de bunq app... overstappen naar premium maar 😉
Daar ben ik ook wel benieuwd naarCougar schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:38:
[...]
Waar zie je die optie? Want dat zou echt perfect zijn inderdaad!
Juist! Vertel!Cougar schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:38:
[...]
(Alle transacties direct via Bunq van Mn ABNAMRO!).
Ik heb het zelf gevonden. Heb zojuist een tweede storting gedaan vanaf mijn ABN Amro naar Bunq. Toen kreeg ik de optie “voortaan automatisch storten”.
4 stortingen gedaan, weliswaar kleine bedragen en in totaal 40 euro, maar die optie nog niet voorbij zien komenCougar schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:12:
Ik heb het zelf gevonden. Heb zojuist een tweede storting gedaan vanaf mijn ABN Amro naar Bunq. Toen kreeg ik de optie “voortaan automatisch storten”.
Waar mag dat staan?
Edit
Gevonden
We are happy to introduce Automatic Top Ups!
The Automatic Top Up feature allows you to schedule a recurring Top Up to your bunq account from another account. This way you can easily enjoy all of the benefits from your bunq account, without forgetting to top it up 😎. Keep in mind that this is only for personal accounts (not for business accounts) 👍
So what do you need to do to enjoy this awesome feature? 🤓
1. Tap on your bunq account
2. Tap on Top Up
3. Select the amount you wish to top up.
4. Keep in mind, this can only be applied for a top up between 20€ to 50€ on a weekly/monthly basis. If you try to set a top-up for an amount above 50€, the top up will save, but only 50€ will be withdrawn during the weekly/monthly basis.
5. Tap on Top Up with iDEAL OR SOFORT and select your bank and other IBAN.
6. Enable "Automatically top me up" -> Done!
[ Voor 52% gewijzigd door knakker2 op 24-11-2018 17:27 ]
Ik heb geld overgemaakt vanuit de bunqapp naar internetbankieren ABN AMRO. Dus op de link geklikt naar de ABN app. Heb in totaal EUR 130,- overgemaakt nu. Na het overmaken heb ik na “afronden overboeking” op direct naar bunq app geklikt. Daar kreeg ik de melding of ik voortaan automatische overboekingen wilde doen.
Het lijkt me dus niet zo dat er automatische afschrijvingen mogelijk zijn wanneer je een betaling hebt gedaan, maar enkel automatische overboekingen om je bunqrekening aan te vullen.
Het lijkt me dus niet zo dat er automatische afschrijvingen mogelijk zijn wanneer je een betaling hebt gedaan, maar enkel automatische overboekingen om je bunqrekening aan te vullen.
bij instellingen van een rekeningnummer moet je aanvulberichten aan zetten, en dan bijv zodra je onder de €10 zit met €50 aanvullen via iDeal INGCougar schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:38:
[...]
youtube.com/@hisrep
@knakker2
Okee je kan dus op de iPhone’s met FaceID gewoon twee keer tikken en dan voor je hem bij de scanner houdt naar een andere kaart swipen. Bij een met touchid bij de scanner houden, kaart swipen en dan pas vinger op touchid en met Watch twee keer tikken, swipen en dan naast de scanner houden.
Okee je kan dus op de iPhone’s met FaceID gewoon twee keer tikken en dan voor je hem bij de scanner houdt naar een andere kaart swipen. Bij een met touchid bij de scanner houden, kaart swipen en dan pas vinger op touchid en met Watch twee keer tikken, swipen en dan naast de scanner houden.
Alright,.. das voor volgend jaar als ik door Europa heen trekWhatsappHack schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:16:
@knakker2
Net in de AH eerst met AW + stocard bonuskaart scannen wat bij de kassadame al haar wenkbrauw deed bewegen, om vervolgens met diezelfde arm naar de terminal te gaan na het zinnetje; 'pinnen graag'
"nee joh... daar kan je mee betalen?!"
toch wel erg makkelijk zo
Erg makkelijk inderdaad! Vandaag twee keer gebruikt, maar de reacties die je krijgt zijn nog veel leuker! Hahaknakker2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:21:
[...]
Alright,.. das voor volgend jaar als ik door Europa heen trek
Net in de AH eerst met AW + stocard bonuskaart scannen wat bij de kassadame al haar wenkbrouw deed bewegen, om vervolgens met diezelfde arm naar de terminal te gaan na het zinnetje; 'pinnen graag'
"nee joh... daar kan je mee betalen?!"
![]()
toch wel erg makkelijk zo
Ja hier keek men ook raar op bij het betalen met de Watch. Bij het tanken werd zelfs dubbel gecontroleerd of er wel echt betaald was.
"automatic top-up created"
heb een iets groter bedrag naar Bunq verzonden en kreeg zoals Cougar het ook liet weten de keuze het toppen automatisch te doen.
Vooralsnog weekelijks 50eur, om te proberen.
heb een iets groter bedrag naar Bunq verzonden en kreeg zoals Cougar het ook liet weten de keuze het toppen automatisch te doen.
Dit heb ik daarnaast ook zo aangezet, maar volgens mij gaat dit niet automatisch op de wijze zoals ik het zou willen zien en moet ik altijd nog een overboeking-handeling uitvoeren.. nietwaar? Ik heb immers niet Bunq geauthoriseert geld te trekken van mn ABNAMRO rekening....DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:08:
[...]
bij instellingen van een rekeningnummer moet je aanvulberichten aan zetten, en dan bijv zodra je onder de €10 zit met €50 aanvullen via iDeal ING
Misschien dat deze actie weer actief wordt op Cyber Monday?jvhaarst schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:24:
Je krijgt gewoon een betaalverzoek voor die top-up. Die kun je betalen vanaf iedere bankrekening die je maar wilt met iDeal (of sofort).knakker2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:31:
[...]
Dit heb ik daarnaast ook zo aangezet, maar volgens mij gaat dit niet automatisch op de wijze zoals ik het zou willen zien en moet ik altijd nog een overboeking-handeling uitvoeren.. nietwaar? Ik heb immers niet Bunq geauthoriseert geld te trekken van mn ABNAMRO rekening....
Wat jij denk ik bedoelt is dat je een automatische incasso zou willen kunnen instellen. Daar zitten alleen nogal wat haken en ogen aan, vandaar dat (bijna?) geen enkele bank dat toestaat voor consumenten. https://together.bunq.com...its-from-business-account hier wat discussie daarover.
Een ander alternatief is misschien dat je bij je oude bank een ingeplande betaling maakt, maar dan heb je weer dat het iedere week het zelfde bedrag is, in plaats van een echte top-up naar een bepaald bedrag.
Ben benieuwd hoe dat werkt inderdaad.knakker2 schreef op Saturday 24 November 2018 @ 22:31:
[...]
Dit heb ik daarnaast ook zo aangezet, maar volgens mij gaat dit niet automatisch op de wijze zoals ik het zou willen zien en moet ik altijd nog een overboeking-handeling uitvoeren.. nietwaar? Ik heb immers niet Bunq geauthoriseert geld te trekken van mn ABNAMRO rekening....
Hmm...Je moet dus wel een handmatige actie doen nog? ;-) Een automatische incasso kan je als consument niet instellen lijkt mij. Ik plan altijd een maandelijkse overboeking in, zodat ik alle bankzaken bij bunq kan doen (behalve de hypotheek, die loopt nog bij een andere bank).mcDavid schreef op Sunday 25 November 2018 @ 17:56:
[...]
Je krijgt gewoon een betaalverzoek voor die top-up. Die kun je betalen vanaf iedere bankrekening die je maar wilt met iDeal (of sofort).
Wat jij denk ik bedoelt is dat je een automatische incasso zou willen kunnen instellen. Daar zitten alleen nogal wat haken en ogen aan, vandaar dat (bijna?) geen enkele bank dat toestaat voor consumenten. https://together.bunq.com...its-from-business-account hier wat discussie daarover.
Een ander alternatief is misschien dat je bij je oude bank een ingeplande betaling maakt, maar dan heb je weer dat het iedere week het zelfde bedrag is, in plaats van een echte top-up naar een bepaald bedrag.
[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 25-11-2018 18:07 ]
Oh.. ik gebruik al maanden de automatische topup.JackSparrow schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:06:
[...]
Ben benieuwd hoe dat werkt inderdaad.
[...]
Hmm...Je moet dus wel een handmatige actie doen nog? ;-) Een automatische incasso kan je als consument niet instellen lijkt mij. Ik plan altijd een maandelijkse overboeking in, zodat ik alle bankzaken bij bunq kan doen (behalve de hypotheek, die loopt nog bij een andere bank).
En dat is dus inderdaad gewoon een incasso.
Je doet hem de eerste keer handmatig, en daarna is het dus een automatische incasso van jezelf aan jezelf
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Apple Watch niet heel handig met Bunq/Apple Pay, of ligt dat aan mij? Draag 'm aan mijn linkerarm en die contactloze terminals hebben doorgaans de pad aan de linkerkant. Moet je je arm wel vrij ver draaien. Telefoon handiger dan.
Haters everywhere but I don’t really care
Ja, je moet hem wel even draaien idd. Ik draag hem ook links. Dat is even wennen, maar bevalt verder goed.
Dat is het enige wat ervoor kan zorgen dat ik zonder moeite, zonder beperkingen als 'top-uppen' Bunq kan gebruiken..thechip schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:02:
Of gewoon overstappen naar Bunq...
Het is mij duidelijk geworden dat Bunq (helaas) niets meer is voor mij dan een leuke petty-cash betaalmiddel. Ik heb inmiddels in korte tijd al meerdere betalingen kunnen doen met alleen maar mn horloge om de pols,geen kaart of cash op zak. Het werkt geweldig!
Echter, zoals eerder aangegeven is het ronduit klote dat ik toch wel constant mn Bunq-rekening in de gaten moet houden, zorgen dat ik niets betaal wat datgene wat ik er op heb staan overschrijdt... ...en het instellen van allerlei notificaties, triggers die mij dan navigeren naar IDEAL om vanuit mijn ABNAMRO geld naar Bunq te storten, dat draagt niet bij aan het gemak wat ik graag zou willen ervaren; als ik 300eur op Bunq zou hebben en 301eur ermee zou willen betalen moet ik alsnog IDEAL aanslingeren en geld overmaken, das klote.. Eigenlijk niet zo vreemd aangezien ik eigenlijk Bunq wil bypassen om ApplePay te kunnen gebruiken. Das niet echt iets wat het verdienmodel van Bunq ten goede komt...
Dus.. voor kleine zaken als een patatje oorlog, een wok-2-go noedeltje, een marsreep, of pakkie peuken, daar is het prima voor. Wil je meer moet je Bunq je primaire bank maken, iets waar ik gewoonweg geen zin in heb ook al ben ik verzot op dat Apple Pay...
Wachten tot ABN AMRO eindelijk ook eens Apple Pay er in brengt, en tot die tijd Bunq als kleine uitgaven-rekening berschouwen...meer zit er voor nu niet in
Met de iPhone in de hand. Parkeren met YellowBrick, zelfscannen bij de AH en afrekenen met Apple Pay. Super snel winkelen op deze manier!
Nu wil ik het volgende met jullie delen. Met telefoon is een iPhone SE (met Touch ID).
Wanneer ik bij de Appie betaal wil betalen kan ik gewoon mijn duim OP de Touch ID leggen en dan zoekt de telefoon vervolgens 60 seconden om een betaalterminal, dit is in ge-unlockte-toestand.
De telefoon zegt dan niets, maar op de achtergrond zoekt hij wel om een betaalterminal.
Als je de telefoon vergrendeld hebt klik je dubbel op de Touch ID. MAAR als de telefoon ont-grendeld is, ik heb immers de Appie app nog op het scherm is mijn duim op de Touch ID leggen voldoende. Niet drukken! Het heet niet voor niets Touch ID.
bunq is echt supergaaf!
Ander verhaal, pre-load noem ik het maar.
Je kan het ook pre-loaden. Bij de chinees sta ik al met de telefoon klaar, dubbel geklikt, de duim erop houden en hij zegt al "houdt bij de lezer". Chinees typt 8,- euro in houdt telefoon op balie en beng, betaald.
HOE DOE JE DAT?!?! Chinees bekijkt bonnetjes, he dat is mooi. Is betaald. Welke bank is dat? Dat wil ik ook!

Nu wil ik het volgende met jullie delen. Met telefoon is een iPhone SE (met Touch ID).
Wanneer ik bij de Appie betaal wil betalen kan ik gewoon mijn duim OP de Touch ID leggen en dan zoekt de telefoon vervolgens 60 seconden om een betaalterminal, dit is in ge-unlockte-toestand.
De telefoon zegt dan niets, maar op de achtergrond zoekt hij wel om een betaalterminal.
Als je de telefoon vergrendeld hebt klik je dubbel op de Touch ID. MAAR als de telefoon ont-grendeld is, ik heb immers de Appie app nog op het scherm is mijn duim op de Touch ID leggen voldoende. Niet drukken! Het heet niet voor niets Touch ID.
bunq is echt supergaaf!

Ander verhaal, pre-load noem ik het maar.
Je kan het ook pre-loaden. Bij de chinees sta ik al met de telefoon klaar, dubbel geklikt, de duim erop houden en hij zegt al "houdt bij de lezer". Chinees typt 8,- euro in houdt telefoon op balie en beng, betaald.
HOE DOE JE DAT?!?! Chinees bekijkt bonnetjes, he dat is mooi. Is betaald. Welke bank is dat? Dat wil ik ook!

Ik heb ook Apple pay geactiveerd op mijn apple watch en iPhone, maar bij mij wil het nog niet lukken. Elke keer als met mijn iPhone wil betalen krijg ik de melding kaart geweigerd... Weten jullie hoe dit kan? Ik heb de kaart nog niet binnen, maar de app zei al wel dat ik hem kon gebruiken voor Apple Pay en online betalingen.
MasterCard ipv Maestro genomen?dark0990 schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:55:
Ik heb ook Apple pay geactiveerd op mijn apple watch en iPhone, maar bij mij wil het nog niet lukken. Elke keer als met mijn iPhone wil betalen krijg ik de melding kaart geweigerd... Weten jullie hoe dit kan? Ik heb de kaart nog niet binnen, maar de app zei al wel dat ik hem kon gebruiken voor Apple Pay en online betalingen.
ik dacht inderdaad Meastro, maar het was inderdaad Mastercard

Thx!
iemand nog bezig met een bunq pack toevallig? Op Sharing the bunq pack is het op dit moment stilletjes.
Soms heb ik het gevoel dat mensen met iPhones echt totaal in desillusie leven...
Contactloos met je mobiel betalen, zoals Martin! omschrijft, kan al meerdere jaren bij bijna alle banken met Android telefoons.
En dan hoef je niet touch id te gebruiken of iets in die richting. Gewoon telefoon ertegen aan, scherm aan en het is betaald.
/endrant
Ik heb zelf tegenwoordig ook helaas een iphone
Dus voor mij is contactloos betalen niet meer mogelijk. Zeker omdat ik nog in de oude bunq free zit en ik er geen extra geld voor over heb, zeker niet elke maand.
Contactloos met je mobiel betalen, zoals Martin! omschrijft, kan al meerdere jaren bij bijna alle banken met Android telefoons.
En dan hoef je niet touch id te gebruiken of iets in die richting. Gewoon telefoon ertegen aan, scherm aan en het is betaald.
/endrant
Ik heb zelf tegenwoordig ook helaas een iphone
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Wat knakker2 zegt; wel geinig en handig voor kleine dingetjes, maar vooral omdat het nu gratis is.
8 euro per maand voor Apple Pay is het mij niet waard en op zich werkt een contactloze pinpas natuurlijk ook prima.
Wel vermakelijk, dat type reacties als "mooi, nu hoef ik mijn pinpas niet meer mee te nemen", "ik stap de deur uit met alleen een rijbewijs", "ik hoef op mijn werk geen pinpas meer bij me te hebben"....
Alsof je pinpas zo zwaar was, en je op je werk geen toegangspassen gebruikt (dus je toch al iets van een portemonnee/passenhoude bij je hebt)? Ik vind het ook geinig hoor, die Apple Pay icm met Bunq, maar je kan ook overdrijven
8 euro per maand voor Apple Pay is het mij niet waard en op zich werkt een contactloze pinpas natuurlijk ook prima.
Wel vermakelijk, dat type reacties als "mooi, nu hoef ik mijn pinpas niet meer mee te nemen", "ik stap de deur uit met alleen een rijbewijs", "ik hoef op mijn werk geen pinpas meer bij me te hebben"....
Alsof je pinpas zo zwaar was, en je op je werk geen toegangspassen gebruikt (dus je toch al iets van een portemonnee/passenhoude bij je hebt)? Ik vind het ook geinig hoor, die Apple Pay icm met Bunq, maar je kan ook overdrijven
Had het er gisteren nog over, dat is het onhandige. Dan hadden ze beter NFC in het bandje kunnen proppen. Maar ach, dat is weer kostbaar.matthijst schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:31:
Apple Watch niet heel handig met Bunq/Apple Pay, of ligt dat aan mij? Draag 'm aan mijn linkerarm en die contactloze terminals hebben doorgaans de pad aan de linkerkant. Moet je je arm wel vrij ver draaien. Telefoon handiger dan.
En met rechterpols naar leesgedeelte links is helemaal een yoga-handeling.
Het zal wennen zijn. Terminals met een liggend scherm waar de pas op moet zijn nog lastiger.
[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 26-11-2018 11:04 ]
Het gros van de mensen draagt de watch toch links? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de meeste keren geen last van heb. Qua betalingen doe ik toch zo'n 95% contactloos met mijn Watch.matthijst schreef op Sunday 25 November 2018 @ 20:31:
Je kunt ook de 'default' kaart aanpassen in de Wallet configuratie op je iPhone (of de Watch app op je foon). Dan kun je de maestro als default zetten, dan hoef je niet te switchen.dark0990 schreef op Monday 26 November 2018 @ 08:57:
[...]
ik dacht inderdaad Meastro, maar het was inderdaad Mastercard![]()
dan zal dat het probleem zijn geweest.. Vanavond poging twee
![]()
Thx!
Je betaald natuurlijk geen 8 euro voor alleen maar Apple Pay. Gewoon alles naar bunq doen, heb ik twee jaar geleden ook gedaan (samen met de vrouw). Nog geen seconde spijt van gehad...en tja..nu betaal ik 5 euro per maand (m'n vrouw zit nog op de 1 eu/mnd variant) en heb meer waarde voor die 5 euro die ik voor een vergelijkbaar pakket bij Rabo of SNS had (wat vergelijkbaar geprijsd is).matthijst schreef op Monday 26 November 2018 @ 10:55:
Wat knakker2 zegt; wel geinig en handig voor kleine dingetjes, maar vooral omdat het nu gratis is.
Het gaat ook niet om het 'de pinpas is zwaar' etc. Want ik heb nog steeds mijn SecrID bij me, want je hebt natuurlijk niet alleen je bankpas bij je. Maar het gemak (en ik hou nu eenmaal van moderne snufjes) is ook wat waard.
En voor de reacties hierboven over 'ja maar Android kan dat al jaren'. Ja, Android kan dat al een tijdje..maar niet via de NL bank apps. Daar is het namelijk gewoon een NFC betaling met een limiet van 25 euro...en moet je de PIN weer gebruiken als de uitgave hoger is. Dat is bij zowel Google Pay als Apple Pay niet het geval.....daar heb je een 'gewoon' paslimiet van (iig bij Apple Pay bij bunq van maximaal 50.000 euro).Kodess schreef op Monday 26 November 2018 @ 09:59:
Soms heb ik het gevoel dat mensen met iPhones echt totaal in desillusie leven...
/endrant
Ik heb zelf tegenwoordig ook helaas een iphoneDus voor mij is contactloos betalen niet meer mogelijk. Zeker omdat ik nog in de oude bunq free zit en ik er geen extra geld voor over heb, zeker niet elke maand.
Hoezo heb je 'helaas' een iPhone? Als je zo blij was met Android, dan blijf je daar toch gewoon bij?
[ Voor 90% gewijzigd door TheVMaster op 26-11-2018 11:16 ]
Dat heb ik nu ook gedaan, al had ik nog helemaal geen Maestro kaart, dus die moest ik nog even aanvragen;)JackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:03:
Je kunt ook de 'default' kaart aanpassen in de Wallet configuratie op je iPhone (of de Watch app op je foon). Dan kun je de maestro als default zetten, dan hoef je niet te switchen.
Hoe dicht moet je je Apple Watch scherm bij de lezer houden? Ik heb nu 1x betaald met de iPhone en 1x met de Watch en ging direct prima (Black Friday actieTHE_BASE schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:03:
[...]
Had het er gisteren nog over, dat is het onhandige. Dan hadden ze beter NFC in het bandje kunnen proppen. Maar ach, dat is weer kostbaar.
En met rechterpols naar leesgedeelte links is helemaal een yoga-handeling.
Het zal wennen zijn. Terminals met een liggend scherm waar de pas op moet zijn nog lastiger.
Is die NFC chip niet gewoon altijd actief en krijg je niet vanzelf een popup met je bunq card als je de iPhone bij een betaalterminal houdt? (nog weinig ervaring met Apple PayMartine schreef op maandag 26 november 2018 @ 03:23:

Een paar cm er vanaf is voldoende....moet zeggen dat ik alleen de Watch gebruik, de iPhone is nog een stuk 'omslachtiger' wat mij betreft.bureno schreef op Monday 26 November 2018 @ 11:28:
[...]
Hoe dicht moet je je Apple Watch scherm bij de lezer houden? Ik heb nu 1x betaald met de iPhone en 1x met de Watch en ging direct prima (Black Friday actie) maar ik had het idee dat een paar cm er vandaan houden al voldoende was..? Dit ook ivm krassen, heb het idee dat de AW4 wel een stuk sneller krast dan de oude helaas...
Nope.....ik moet op de Watch 2x een knopje indrukken en dan is hij actief (voor 10-20 sec).bureno schreef op Monday 26 November 2018 @ 11:32:
[...]
Is die NFC chip niet gewoon altijd actief en krijg je niet vanzelf een popup met je bunq card als je de iPhone bij een betaalterminal houdt? (nog weinig ervaring met Apple Pay)
Tja, dat is implementatie keuze. Maar wat ik niet wist is dat je bij Apple Pay dus altijd moet verifieren... bij elke betaling maakt niet uit hoe groot.JackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:03:
[...]
En voor de reacties hierboven over 'ja maar Android kan dat al jaren'. Ja, Android kan dat al een tijdje..maar niet via de NL bank apps. Daar is het namelijk gewoon een NFC betaling met een limiet van 25 euro...en moet je de PIN weer gebruiken als de uitgave hoger is. Dat is bij zowel Google Pay als Apple Pay niet het geval.....daar heb je een 'gewoon' paslimiet van (iig bij Apple Pay bij bunq van maximaal 50.000 euro).
Hoezo heb je 'helaas' een iPhone? Als je zo blij was met Android, dan blijf je daar toch gewoon bij?
Terwijl bij die android nfc implementatie je het scherm aan doet en je bent klaar.
Ook moet ik zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit grote betalingen doe IRL. Alle echt grote aankopen gaan altijd via het internet
Kortom: De NFC betalingen op android lijken mij gebruiksvriendelijker (behalve als we gaan vergelijken met de Apple Watch). Je doet namelijk vaker kleine betalingen dan hele grote.
Helaas iphone omdat mijn android kapot is gegaan, en ik pas in 2019 een nieuwe telefoon wil kopen. Dus ik ga nu een half jaartje op mijn werk iPhone alles doen.
offtopic:
Doe ik nu al een paar weken en ik moet zeggen, iphone valt me echt heel erg tegen.
Toetsenbord / auto correct / hoeveel je moet klikken om bij bepaalde leestekens te komen
Ook hoeveel kliks er nodig zijn om bij de emojis te komen
De traagheid van de animaties
De belachelijke manier van notificaties tonen. (4 berichten achterelkaar van je vriendin? Heel je scherm vol)
De touch targets die echt heel klein zijn. Op android klik je ergens op en dan is het raak omdat ze daar de touch targets ruim hebben. Op iphone heb ik denk ik elke dag wel een keer dat ik ergens op klik en nog een keer moet klikken omdat ik blijkbaar niet precies erop had geklikt. Ik merk dat dat bij mijn 'iphonevrienden' die al jaren iphone gebruiken ook is. En het irritanste is dan dus dat ik misklik, nog een keer klik, en dan blijkt dat ik niet had misgeklikt maar dat de animatie gewoon traag is waardoor ik weer ergens anders op heb geklikt -_-
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Enige wat je bij Apple (op je iPhone moet doen) is twee keer op een knopje drukken. Op de iPhone doe je dan FaceID, of TouchID en dan ben je klaar. Op de Watch hoef je verder niets tedoen. En je kunt zonder problemen pasjes van meer dan 1 bank gebruiken....kan bij de huidige setup van de NL banken in Android ook niet.Kodess schreef op Monday 26 November 2018 @ 11:43:
[...]
Tja, dat is implementatie keuze. Maar wat ik niet wist is dat je bij Apple Pay dus altijd moet verifieren... bij elke betaling maakt niet uit hoe groot.
Terwijl bij die android nfc implementatie je het scherm aan doet en je bent klaar.
Ook moet ik zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit grote betalingen doe IRL. Alle echt grote aankopen gaan altijd via het internet![]()
Kortom: De NFC betalingen op android lijken mij gebruiksvriendelijker (behalve als we gaan vergelijken met de Apple Watch). Je doet namelijk vaker kleine betalingen dan hele grote.
Maar goed, mij maakt het niet uit of je Android of iOS gebruikt, daar is dit topic ook niet voor. Het gaat hier over bunq
Waarschijnlijk heb je een oude iPhone? Ik heb de iPhone X en die is in alles sneller dan mijn Nokia 5 ;-)Helaas iphone omdat mijn android kapot is gegaan, en ik pas in 2019 een nieuwe telefoon wil kopen. Dus ik ga nu een half jaartje op mijn werk iPhone alles doen.
offtopic:
Doe ik nu al een paar weken en ik moet zeggen, iphone valt me echt heel erg tegen.
Toetsenbord / auto correct / hoeveel je moet klikken om bij bepaalde leestekens te komen
Ook hoeveel kliks er nodig zijn om bij de emojis te komen
De traagheid van de animaties
De belachelijke manier van notificaties tonen. (4 berichten achterelkaar van je vriendin? Heel je scherm vol)
De touch targets die echt heel klein zijn. Op android klik je ergens op en dan is het raak omdat ze daar de touch targets ruim hebben. Op iphone heb ik denk ik elke dag wel een keer dat ik ergens op klik en nog een keer moet klikken omdat ik blijkbaar niet precies erop had geklikt. Ik merk dat dat bij mijn 'iphonevrienden' die al jaren iphone gebruiken ook is. En het irritanste is dan dus dat ik misklik, nog een keer klik, en dan blijkt dat ik niet had misgeklikt maar dat de animatie gewoon traag is waardoor ik weer ergens anders op heb geklikt -_-
Ik zie vaak deze, waar je er zo voor staat:JackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:03:
Het gros van de mensen draagt de watch toch links? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de meeste keren geen last van heb. Qua betalingen doe ik toch zo'n 95% contactloos met mijn Watch.

Dan vind ik het vrij lastig om daar je arm voor te krijgen (je staat vaak vrij dicht op zo'n kassa).
Eens, als je helemaal overstapt dan valt het mee. Maar ik heb nu ING en die zijn verder prima, voor wat ik ermee doe.Je betaald natuurlijk geen 8 euro voor alleen maar Apple Pay. Gewoon alles naar bunq doen, heb ik twee jaar geleden ook gedaan (samen met de vrouw). Nog geen seconde spijt van gehad...en tja..nu betaal ik 5 euro per maand (m'n vrouw zit nog op de 1 eu/mnd variant) en heb meer waarde voor die 5 euro die ik voor een vergelijkbaar pakket bij Rabo of SNS had (wat vergelijkbaar geprijsd is).
[quote]JackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:35:
[...]
Een paar cm er vanaf is voldoende....moet zeggen dat ik alleen de Watch gebruik, de iPhone is nog een stuk 'omslachtiger' wat mij betreft.
[...]
Luxe probleem soms, de NFC lezer van het pin automaat zit soms naast de kassa (in mijn favo supermarkt). Waardoor ik mijn pols niet tegen de lezer kan houden. Sowieso is het een wat onnatuurlijke beweging (je pols een kwartslag draaien en tegen een NFS lezer houden.
Maar het is wel weer cool
[...]
Een paar cm er vanaf is voldoende....moet zeggen dat ik alleen de Watch gebruik, de iPhone is nog een stuk 'omslachtiger' wat mij betreft.
[...]
Luxe probleem soms, de NFC lezer van het pin automaat zit soms naast de kassa (in mijn favo supermarkt). Waardoor ik mijn pols niet tegen de lezer kan houden. Sowieso is het een wat onnatuurlijke beweging (je pols een kwartslag draaien en tegen een NFS lezer houden.
Maar het is wel weer cool
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Net Mastercardvariant getest; werkt hier op de frisdrankautomaat met Apple Pay.dark0990 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:57:
[...]
ik dacht inderdaad Meastro, maar het was inderdaad Mastercard![]()
dan zal dat het probleem zijn geweest.. Vanavond poging twee
![]()
Thx!
Dus Maestro lijkt niet per sé nodig? Of is dat bij andere betaalpunten anders?
Mastercard werkt ook voor online betalingen zag ik (Suicakaart opladen via Apple pay), wat Maestro niet kan.
Je kan toch gewoon je vinger "op" de knop houden (zonder te klikken), edit, ah, zie dat je een X hebtJackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:47:
Enige wat je bij Apple (op je iPhone moet doen) is twee keer op een knopje drukken. Op de iPhone doe je dan FaceID, of TouchID en dan ben je klaar.
Using Apple Pay. Hold your iPhone near the contactless card reader and an image of your card will appear on the screen. Then - unless you're using an iPhone X - just rest your finger on the Touch ID sensor (but don't press the Home button), wait for a second for it to confirm your fingerprint, and voil
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 26-11-2018 13:21 ]
Klopt, maar moet zeggen dat ik de arm vaak maar een klein beetje hoef te draaien. Wel zit hij vaak zo dicht op een kassa / rek met artikelen dat je de arm er soms niet goed langs kunt krijgen, maar de Watch doet het vaak ook al als je hem er van de bovenkant naartoe beweegt.matthijst schreef op Monday 26 November 2018 @ 13:15:
[...]
Ik zie vaak deze, waar je er zo voor staat:
[Afbeelding]
Dan vind ik het vrij lastig om daar je arm voor te krijgen (je staat vaak vrij dicht op zo'n kassa).
[...]
Eens, als je helemaal overstapt dan valt het mee. Maar ik heb nu ING en die zijn verder prima, voor wat ik ermee doe.
Dat ligt aan de drank automaat. Sommige accepteren ook mastercard, maar de lokale supermarkt (Albert Heijn bv) accepteert alleen op de Stations (waar het HMS Host is) mastercard. De normale supermarkten doen alleen maestro.matthijst schreef op Monday 26 November 2018 @ 13:17:
[...]
Net Mastercardvariant getest; werkt hier op de frisdrankautomaat met Apple Pay.
Dus Maestro lijkt niet per sé nodig? Of is dat bij andere betaalpunten anders?
Mastercard werkt ook voor online betalingen zag ik (Suicakaart opladen via Apple pay), wat Maestro niet kan.
Oke..ik gebruik Apple Pay eigenlijk altijd op de Watch, maar dat maakt het nog makkelijker.. ;-) Ohw..en ik heb de X.matthijst schreef op Monday 26 November 2018 @ 13:20:
[...]
Je kan toch gewoon je vinger "op" de knop houden (zonder te klikken), edit, ah, zie dat je een X hebt![]()
Using Apple Pay. Hold your iPhone near the contactless card reader and an image of your card will appear on the screen. Then - unless you're using an iPhone X - just rest your finger on the Touch ID sensor (but don't press the Home button), wait for a second for it to confirm your fingerprint, and voil
[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 26-11-2018 13:24 ]
Ik heb de laatste twee keer dat ik wil betalen met Watch en ik dubbel druk. Dan komt er een melding 'Geen kaarten toegevoegd'.
Ik open dan iPhone door twee keer op zijkant te drukken en daar zijn gewoon de kaarten. Daarna weer Watch en voíla: de kaarten.
Meer mensen last van of ervaring mee?
Ik open dan iPhone door twee keer op zijkant te drukken en daar zijn gewoon de kaarten. Daarna weer Watch en voíla: de kaarten.
Meer mensen last van of ervaring mee?
Dat heb ik ook wel eens. Oorzaak niet duidelijk, maar na even wachten verschijnt de kaart weer. Het zou overigens niets met de iPhone te maken moeten hebben, Apple Pay op de Watch werkt ook zonder de iPhone in de buurt (en zelfs in airplane mode).
Klopt voor de Watch, maar refereerde naar de iPhone; komt daar de card niet vanzelf in beeld als je die bij een lezer houdt? Bij de volgende betaling zal ik het eens proberen; Je moet daarna dan alsnog authenticeren via FaceID of TouchID, dus veel nut heeft dit dan niet vrees ik.JackSparrow schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:35:
Nope.....ik moet op de Watch 2x een knopje indrukken en dan is hij actief (voor 10-20 sec).
Mhah, valt mee? Je houdt de telefoon vast met vinger op TouchId knop en legt hem op dat plaatje: betaald.
Op zich dezelfde actie als met een normale pinpas.
Op zich dezelfde actie als met een normale pinpas.
Zojuist een bunq-pack afgesloten. Iemand nog zoekende? Heb nog 1 plekje over.
( 5 euro per maand op de 1e van de maand )
Voorzien. Bedankt
Voorzien. Bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door wPlayNL op 26-11-2018 19:21 ]
Yes. Kan je een pm sturen?wPlayNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:08:
Zojuist een bunq-pack afgesloten. Iemand nog zoekende? Heb nog 1 plekje over.
Misschien een gekke vraag, maar wanneer wordt het bedrag van een premieum of pack afgeschreven? Iedere eerste van de maand OF op de dag van aankoop en dat iedere maand?
Dan wacht ik even met afsluiten van een pack en doe ik dat op de eerste van de maand
Dan wacht ik even met afsluiten van een pack en doe ik dat op de eerste van de maand
Weet niet precies hoe het zit. Maar als ik bij de facturatie kijk. Krijg ik de eerste factuur op 15 december. ( Pack paar minuten geleden aangemaakt. )Martine schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:13:
Misschien een gekke vraag, maar wanneer wordt het bedrag van een premieum of pack afgeschreven? Iedere eerste van de maand OF op de dag van aankoop en dat iedere maand?
Ik zit al op de helft van die 250eur limiet (Black Friday promo)... en ook al blijf ik Bunq niet meer dan een kleine uitgave-rekening zien, puur en alleen maar om Apple Pay te kunnen gebruiken en ik nooit alles zal omgooien van ABN naar Bunq lijkt het mij wel beter ook over te gaan naar een pack...ik voel namelijk nu al aan dat ik ga balen als ik over een week aan die limiet zit 
Dus als iemand nog een member nodig heeft, bij deze
Dus als iemand nog een member nodig heeft, bij deze
[ Voor 6% gewijzigd door knakker2 op 26-11-2018 17:34 ]
Hoezo niet? Waar heb je in hemelsnaam ABN nog voor nodig als je bunq premium hebt? Alleen maar zonde van je geld lijkt me.knakker2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:33: en ook al blijf ik Bunq niet meer dan een kleine uitgave-rekening zien, puur en alleen maar om Apple Pay te kunnen gebruiken en ik nooit alles zal omgooien van ABN naar Bunq
Ik ben nog niet helemaal vertrouwd met Bunq, wil ook niet van mn ABN afstappen waar ik alles op heb lopen, inclusief credit cards. Dit ABN account al 30 jaar in bezit en zie dan ook geen noodzaak over te stappen en doe het eigenlijk alleen maar voor Apple Pay, meer niet.mcDavid schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:39:
[...]
Hoezo niet? Waar heb je in hemelsnaam ABN nog voor nodig als je bunq premium hebt? Alleen maar zonde van je geld lijkt me.
Kans is altijd aanwezig dat ik van mening verander, maar vooralsnog is dat nog niet het geval, en in die tussentijd vind ik 5eur/maand voor ApplePay wel de moeite waard
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"