Zebby schreef op Wednesday 7 November 2018 @ 08:01:
Ik ben vooralsnog geen fan van Bunq door hun acties van een tijd geleden i.c.m. het gebrek van een aantal functies die ik zelf graag wil, maar ze brengen wel broodnodige vernieuwingen die de grote banken nog niet willen doorvoeren. Geld overmaken zonder additionele transactiekosten is echt een groot ding, banken (en MasterCard/Visa/..) verdienen absurd veel geld met al die mini-fees die echt op ieder stukje van de transactie worden berekend. Dus - goed bezig Bunq!
Over welke actie heb je het nu...? Toch niet de actie van vorig jaar augustus toen ze Premium introduceerden? Dacht dat iedereen daar nu wel overheen was....het aanbieden van dit soort diensten kost gewoon geld, dus zullen ze een goed verdienmodel moeten hebben. Voor mijn gevoel hebben ze dat nu al meer dan een jaar geleden gevonden door de introductie van Premium (en iets later door het toevoegen van bunq Packs).
Zr40 schreef op Wednesday 7 November 2018 @ 08:27:
[...]
Voor mij zijn de motiverende redenen om bunq als primaire bank te gebruiken: gebruiksgemak, controle, en real-time notificaties. Ja, het kost geld, 5 euro per maand in een Pack. Maar dat betaalde ik destijds ook al bij Knab voordat bunq beschikbaar was, en ik vind het helemaal niet erg om een redelijk bedrag te betalen voor een dienst die voor mij naar tevredenheid werkt. N26 en Revolut zijn weliswaar gratis, maar ik vind deze persoonlijk niet prettig in gebruik. Zo betaal ik bijvoorbeeld ook voor een aantal niet-financiele diensten waar gratis alternatieven voor bestaan.
Een tijd geleden heb ik de ICS credit card al opgezegd, want deze bood mij niets extra ten opzichte van de bunq debit Mastercard. Het welbekende auto huren met een credit card doe ik nooit, maar dat schijnt tegenwoordig ook prima te werken met bunq.
Ik had nog een account bij N26 en Revolut vanwege de valutaconversie zonder koersopslag (voor online betalingen met de Mastercard) maar dat heb ik nu met ZeroFX ook niet meer nodig. En minder accounts maakt het financieel voor mij eenvoudiger. Ik hoef niet meer te zorgen voor voldoende saldo bij N26 of Revolut wanneer ik iets in USD (of een andere niet-EUR valuta) betaal.
Savings goals boeien mij persoonlijk niet, dat doe ik al met YNAB. Maar voor anderen kan het zeker handig zijn.
Andere financiele diensten die ik gebruik die bunq niet heeft zijn een hypotheek, een lening (die binnenkort eindigt) en een beleggingsrekening.
Wat betreft geld storten - het ligt natuurlijk aan hoe iemand met geld om gaat, maar ik gebruik zelf zelden contant geld. Wanneer ik het onverhoopt toch krijg, dan gebruik ik het briefgeld in een supermarkt en stort ik het muntgeld via ABN AMRO op mijn bunq rekening. Dat is gratis tot 50 euro per keer.
Auto huren met de bunq pas (en ook hotels boeken) werkt perfect, hou er alleen rekening mee dat autoverhuurders (en ook hotels) vaak 'reserveringen' doen op je kaart. Bij een debitkaart betekend dit gewoon dat er wat wordt 'afgeschreven' en dat er dus zomaar 100-en euro's (tijdelijk) niet beschikbaar zijn. Als dat geen probleem is, dan werkt het perfect.
Afgelopen zomer zijn we naar de VS geweest en elke paar nachten sliepen we in een ander hotel en na 3 hotels zijn we toch overgestapt op een creditcard, want ieder hotel doet een reservering (soms al op het moment dat je de boeking doet via Booking.com bv) en die reservering wordt er in veel gevallen pas 3-5 (werk)dagen
na het verblijf weer afgehaald. Dat wordt dus een behoorlijke puinhoop...dat ligt overigens niet aan bunq, maar aan het feit dat je een debitkaart gebruikt volgens mij.
Los van die 'strubbelingen' werkte het allemaal gewoon....
iRob87 schreef op Wednesday 7 November 2018 @ 10:48:
Dat ziet er veelbelovend uit!
Op dit moment hebben mij vrouw en ik één gezamenlijk en/of pakket bij KNAB.
We betalen nu €5 euro per maand. Als we overstappen naar bunq hebben we twee premium
accounts nodig om vervolgens rekeningen te delen, heb ik dat juist?
Met andere woorden kunnen we met één account ook af?
Je hebt nog de bunq 'free' accounts. Je vrouw kan dan wel een eigen account hebben (en jij kunt dan als Premium member gewoon de rekeningen delen), maar de pasjes hangen dat aan jouw account. Dus als ze een pasje aan een andere rekening wil koppelen, dan heeft ze dus jouw app nodig.
Als ze een eigen account heeft kun je ook gewoon en/en (of en/of) rekeningen maken. Je bent dan juridisch gezien beide eigenaar van de rekeningen. Dat kan volgens mij ook met 1 premium en 1 free user...
Aan de andere kant....2 x premium...en beide dus die premium features kunnen gebruiken kost je dan 2x 5 euro....ik wist het wel
[
Voor 28% gewijzigd door
TheVMaster op 07-11-2018 11:20
]