Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
2Dutch schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:02:
[...]

Mocht je er nog niet gepost hebben: https://together.bunq.com/d/561-sharing-the-bunq-pack_1/115

Zelf heb ik een halfjaar ofzo terug via de bunq-chat (Telegram) een plek in een pack gevonden, werkt allemaal flawless, no worries :) Automatische overboeking naar de packleader invoeren, van bunq krijg je een 0-factuur omdat je in een pack zit.
En toch vertrouw ik t ergens niet...

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ronker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

Jij zag net 2 beren op de weg...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronker
Geert1976 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Jij zag net 2 beren op de weg...?
klopt. Zoek dan toch liever mensen die ik ken waar ik dat pack mee deel.

[ Voor 16% gewijzigd door Ronker op 03-10-2018 16:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ronker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

klopt. Zoek dan toch liever mensen die ik ken waar ik dat pack mee deel.
Ja....vrienden, collega's of familie leden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:00
Daarover gesproken, ik vind het persoonlijk minder dat premium zoveel geld kost en je eigenlijk soort van bijna 'verplicht' bent om een pack te starten. De kosten wegen niet helemaal op tegen het feit dat een bank als ING bijv ook rond de 6,- per maand kost maar je dan wel een hoop meer toeters en bellen krijgt. Hoe denkt de rest hier daarover?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:44
Ik heb zelf (nog) geen premium en vind dat voorlopig wel best. Maar dat neemt niet weg dat ik het wel degelijk een waardevol product met bestaansrecht vind.

De extra's die je bij premiumpakketten van andere banken vaak krijgt, zoals rood staan, credit cards, verzekeringsconstructies, etc. zijn dingen die ik eigenlijk nooit nodig heb en ook niet persé op zit te wachten. Zeker de kredietconstructies lijken vaak vooral gericht om je nog wat extra geld uit de zak te kloppen in plaats van echt een service te zijn.

De extra's van bunq zoals meerdere passen, meerdere betaalrekeningen, supermakkelijk rekeningen delen, evt met meerdere personen, split the bill, etc. gebruik ik veelal dagelijks of iig regelmatig. Sommige features zou ik voor mijn gevoel zelfs haast niet meer zonder kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:52
tcviper schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:05:
Daarover gesproken, ik vind het persoonlijk minder dat premium zoveel geld kost en je eigenlijk soort van bijna 'verplicht' bent om een pack te starten. De kosten wegen niet helemaal op tegen het feit dat een bank als ING bijv ook rond de 6,- per maand kost maar je dan wel een hoop meer toeters en bellen krijgt. Hoe denkt de rest hier daarover?
Die discussue is al hier al tientallen keren gevoerd, voornamelijk doordat de prijs in het begin laag was (lees: pay-per-use).

Ik denk wel dat je gelijk hebt als het gaat om de mainstream klant. Die zit meer op spaarrekeningen en charge cards te wachten - ik in ieder geval wel.

Nu focust bunq zich voornamelijk de tech-savvy klant, zoals de tweaker. Uiteindelijk denk ik dat bunq het niet gaat halen als ze de hierboven genoemde functies niet gaan toevoegen, omdat de doelgroep anders te klein is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
oohh schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:59:
[...]

Die discussue is al hier al tientallen keren gevoerd, voornamelijk doordat de prijs in het begin laag was (lees: pay-per-use).

Ik denk wel dat je gelijk hebt als het gaat om de mainstream klant. Die zit meer op spaarrekeningen en charge cards te wachten - ik in ieder geval wel.

Nu focust bunq zich voornamelijk de tech-savvy klant, zoals de tweaker. Uiteindelijk denk ik dat bunq het niet gaat halen als ze de hierboven genoemde functies niet gaan toevoegen, omdat de doelgroep anders te klein is.
Precies wat ik ook al dacht, thx voor de reply :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:24

TheVMaster

Moderator WOS
Geert1976 schreef op Wednesday 3 October 2018 @ 16:03:
[...]

Ah okay...ik heb gisteren mijn 1ste (Italiaanse) pas aangevraagd.
Dus beter ook gelijk maar een Nederlandse aanvragen?
Neuh....er is geen verschil tussen de passen, behalve dan 'het land van uitgifte'. Bij de Lidl (iig die vanmij) werkt Apple Pay (op watch en foon) gewoon....en ook contactloos met de Italiaanse pas.
Ronker schreef op Wednesday 3 October 2018 @ 16:19:
[...]

Ik deel ook een pack met 'random' mensen. Heb wel een van mijn 25 rekeningen (waar het pack van afgeschreven wordt) met ze gedeeld (read only)...zodat men ook kan zien dat iedereen 5 euro lapt….zodra er een niet betaald en dat hebben ze nog nooit gedaan (2 Nederlanders en een Duitser geloof ik)….dan gaan ze eruit.

Ze betalen overigens aan het begin van de maand. In het ergste geval kost het mij 5 euro extra (als er iemand uit stapt), maar er zijn mensen zat die een pack zoeken....behalve dan die gast op Together...dat is volgens mij iemand die mensen probeert te naaien ofzo...heel vaag :(
tcviper schreef op Wednesday 3 October 2018 @ 17:05:
Hmm....of je inderdaad nu 7,99 of 5,00 betaald....zo groot is het verschil ook weer niet. En als je bij een andere bank een 'premium' pakket zou nemen ben je het ook kwijt.

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
..

[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Toch maar eens overwegen dan. Wil apple pay gaan gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronker op 03-10-2018 21:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ronker schreef op Wednesday 3 October 2018 @ 21:25:
[...]

Toch maar eens overwegen dan. Wil apple pay gaan gebruiken. Toevallig ervaring met betalen in Thailand met Bunq creditcard?
Ik heb geen ervaring met het betalen met de bunq mastercard debitcard. Bij een creditcard heb je krediet en bij een debitcard wordt de transactie gelijk van je bankrekening geschreven...zoals het geval is bij de bunq maestro en mastercard.

Heb hem wel in de VS gebruikt en in Belgie, Engeland, Noorwegen, op Curacao. Op Curacao heb ik 2x gehad dat de kaart niet werkte (ivm een oude betaalautomaat). Maar zolang de betaalautomaat 'online' is...werkt het eigenlijk altijd wel...

Heb wel altijd een (echte) creditcard bij me in het buitenland, want je zult net maar een locatie treffen waar maestro (of je mastercard debitcard) niet worden geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
JackSparrow schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:42:
[...]

Ik heb geen ervaring met het betalen met de bunq mastercard debitcard. Bij een creditcard heb je krediet en bij een debitcard wordt de transactie gelijk van je bankrekening geschreven...zoals het geval is bij de bunq maestro en mastercard.

Heb hem wel in de VS gebruikt en in Belgie, Engeland, Noorwegen, op Curacao. Op Curacao heb ik 2x gehad dat de kaart niet werkte (ivm een oude betaalautomaat). Maar zolang de betaalautomaat 'online' is...werkt het eigenlijk altijd wel...

Heb wel altijd een (echte) creditcard bij me in het buitenland, want je zult net maar een locatie treffen waar maestro (of je mastercard debitcard) niet worden geaccepteerd.
Dan zal ik toch maar even moeten kijken of ik mijn Creditcard van de Rabo er langs houdt totdat ik in thailand ben geweest.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ronker schreef op Wednesday 3 October 2018 @ 21:44:
[...]

Dan zal ik toch maar even moeten kijken of ik mijn Creditcard van de Rabo er langs houdt totdat ik in thailand ben geweest.
Dat kun je doen inderdaad. Zelf heb ik de CC van m'n 'oude bank' opgezegd en heb er nu een via ICS (via de ANWB), is ook goed geprijsd...en we waren lid van de ANWB dus dan heb je wel een heel goedkope CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

oohh schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:59:

Vergeet niet dat de banken vaak veel bieden kunnen voor weinig, omdat ze je geld beleggen in allerlei zooi en je verzekeringen en andere extra diensten aansmeren. Creditcards = geld voorschieten en dat willen/kunnen ze niet. Maar dat boeit veel klanten niet: die willen x, y en z en weinig betalen. Dus die trek je dan ook niet aan. Merk zelf ook al dat de meeste bunq-gebruikers IT-ers of inderdaad technologisch onderlegde mensen zijn. Alhoewel je wel een instroom ziet aan mensen die dat niet zijn (bv op het forum goed te merken), en daarbij vraag ik me even af of die alleen de trial hebben of ook bewust gekozen voor bunq. Valt wel op zeg maar :P CC is onmisbaar in het buitenland, dan ben je eigenlijk altijd zeker dat je betalen kunt/ bij geld kunt.

Spaarrente is sowieso belachelijk, dat schiet nergens op maar rente vs geen rente 'voelt' anders :P. Wel denk ik dat je gelijk hebt over de klantenkring: die is vrij klein, vraag me af of ze het daarmee redden en hoe ze meer mensen willen aanspreken.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 04-10-2018 08:10 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

2Dutch schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:08:
[...]

Vergeet niet dat de banken vaak veel bieden kunnen voor weinig, omdat ze je geld beleggen in allerlei zooi en je verzekeringen en andere extra diensten aansmeren. Creditcards = geld voorschieten en dat willen/kunnen ze niet. Maar dat boeit veel klanten niet: die willen x, y en z en weinig betalen. Dus die trek je dan ook niet aan. Merk zelf ook al dat de meeste bunq-gebruikers IT-ers of inderdaad technologisch onderlegde mensen zijn. Alhoewel je wel een instroom ziet aan mensen die dat niet zijn (bv op het forum goed te merken), en daarbij vraag ik me even af of die alleen de trial hebben of ook bewust gekozen voor bunq. Valt wel op zeg maar :P CC is onmisbaar in het buitenland, dan ben je eigenlijk altijd zeker dat je betalen kunt/ bij geld kunt.

Spaarrente is sowieso belachelijk, dat schiet nergens op maar rente vs geen rente 'voelt' anders :P. Wel denk ik dat je gelijk hebt over de klantenkring: die is vrij klein, vraag me af of ze het daarmee redden en hoe ze meer mensen willen aanspreken.
Op zichzelf heb ik helemaal geen issue met beleggen, maar wel met onverantwoorde risico's en beleggingen die discutabel zijn. In die zin voldoet bunq aan de eisen, maar bijvoorbeeld Triodos bank eveneens. En die biedt eveneens een bankrekening aan voor 2,25 per maand. Dat scheelt bijna 6 euro per maand, waarbij ik aanneem dat je zelf een (gratis) credit card ergens scoort, bijvoorbeeld bij Revolut.

Ergens is het gewoon heel erg vervelend voor bunq dat deze markt zo prijsgedreven is. Het product is goed, maar die prijs is domweg een hobbel. Bovendien helpt de zwalkende strategie niet.

En een bunq pack is een beetje flauw. Geef dan geen korting en biedt het product voor 6 euro aan, dat voelt ook eerlijker.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
@Krisp ik ben het eigenlijk volledig met je eens, maar toch ben ik 2 jaar geleden overgestapt van Triodos naar bunq. Toegegeven toen was bunq nog megagoedkoop ook, maar de belangrijkste reden was toch wel dat ik al lange tijd op zoek was naar een bank met betere betaalfuncties, maar de keuze was op dat moment erg karig. Bunq kwam wat dat betreft als een geschenk uit de hemel. Zou nu voor geen geld meer terug willen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

mcDavid schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:34:
@Krisp ik ben het eigenlijk volledig met je eens, maar toch ben ik 2 jaar geleden overgestapt van Triodos naar bunq. Toegegeven toen was bunq nog megagoedkoop ook, maar de belangrijkste reden was toch wel dat ik al lange tijd op zoek was naar een bank met betere betaalfuncties, maar de keuze was op dat moment erg karig. Bunq kwam wat dat betreft als een geschenk uit de hemel. Zou nu voor geen geld meer terug willen in ieder geval.
Ik heb beide (Triodos en bunq) nog, en gebruik bunq het meest. ;) Inmiddels heeft Triodos wel een nieuwe app, maar qua functionaliteit lopen ze nog mijlenver achter. Naar verluidt is de product manager bij Triodos nogal fan van bunq (hearsay), dus ik heb hoge verwachtingen. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sja dat is natuurlijk wel een ding. Als je alléén een "premium" product aanbiedt, moet je dat wel premium weten te houden. Eén ding wat ik heel erg waardeer van bunq is dat ze de hele nederlandse bankwereld een schop onder de kont hebben gegeven om eens wat te gaan innoveren, en zo zie je dat steeds meer andere banken een beetje de bunq features overnemen.

Good for them natuurlijk, maar dan moet bunq wel weer met iets anders komen, anders gaat het "premium" er een beetje vanaf en wordt de meerwaarde ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Stel ik schaf bunq pack aan en ik voeg mijn kaart toe aan apple pay ( eerst bunq pas aanvragen op land italie) Kan ik dan nog steeds met 2 pincodes betalen? Bijvoorbeeld als ik in de supermarkt sta dat dan het bedrag van de boodschappen rekening af gaat en als ik in de kroeg sta dat t van de overige kosten rekening af gaat?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mocht iemand nog een plekje in zijn of haar Pack over hebben, spring ik er graag op in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:12

Trackerfire

BTC HODLER

JDFS schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:28:
Mocht iemand nog een plekje in zijn of haar Pack over hebben, spring ik er graag op in!
Idem!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:59
@JDFS @Trackerfire Jullie hebben DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
En allebei een Kona en allebei bij bunq, wat een toeval _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
Als ik Apple Pay actief heb op mijn Bunq premium en ik zet dat om naar een Pack, kunnen de mede packers er dan ook gebruik van maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chup5528
@zeef Het lijkt me dat ze zelf gewoon Apple Pay moeten activeren en dat het niet van jou afhankelijk is. @JDFS gaat het nu proberen vanuit mijn Pack (ik heb AP ook actief), dus die zal wellicht zijn ervaring willen delen straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:12:
[...]

Heb die procedure ook doorlopen met nieuwe card (mastercard), maar dan...

Hoe dan? Want ik kan em nergens activeren, code krijg je toch per post?
Als ik naar pay online now ga, staat apple pay er niet bij :(

Update: NVM, blijkbaar moet je dan even je telefoon op regio Italy gooien :P
Heb jij hem geactiveerd zonder je fysieke pas ontvangen te hebben? Of gewoon met die activatiecode en dan je regio op Italy?

Edit: ik kan bevestigen dat ik zojuist Apple Pay heb geactiveerd op mijn iPhone! De handleiding via bunq.love gevolgd, een pas besteld met mijn Italiaanse "adres" en daarna mijn telefoon ingesteld op regio Italië. Via de Wallet-app Apple Pay toegevoegd via het kaartnummer van mijn nieuwe bunq-rekening plus de CVC code. Apple Pay is daarna geactiveerd _/-\o_ !

Nu even stoeien om het op mijn Apple Watch werkend te krijgen.

Edit 2: kreeg het in eerste instantie niet werkend op de Apple Watch; vind je het gek als de CVC-code niet meer hetzelfde is!!! Kan mezelf wel voor m'n kop slaan, maar het is gelukt! Wat ideaal dit! Kan niet wachten om vanavond de verbaasde gezichten te zien in de winkel, of nog mooier morgen van mijn collega's!!!

[ Voor 41% gewijzigd door JDFS op 08-10-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@chup5528

Check je DM :)

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
JDFS schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:05:
[...]

Heb jij hem geactiveerd zonder je fysieke pas ontvangen te hebben? Of gewoon met die activatiecode en dan je regio op Italy?

Edit: ik kan bevestigen dat ik zojuist Apple Pay heb geactiveerd op mijn iPhone! De handleiding via bunq.love gevolgd, een pas besteld met mijn Italiaanse "adres" en daarna mijn telefoon ingesteld op regio Italië. Via de Wallet-app Apple Pay toegevoegd via het kaartnummer van mijn nieuwe bunq-rekening plus de CVC code. Apple Pay is daarna geactiveerd _/-\o_ !

Nu even stoeien om het op mijn Apple Watch werkend te krijgen.

Edit 2: kreeg het in eerste instantie niet werkend op de Apple Watch; vind je het gek als de CVC-code niet meer hetzelfde is!!! Kan mezelf wel voor m'n kop slaan, maar het is gelukt! Wat ideaal dit! Kan niet wachten om vanavond de verbaasde gezichten te zien in de winkel, of nog mooier morgen van mijn collega's!!!
Juist, nu alleen nog de vraag waar je dat precies kunt gebruiken in NL, buiten AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
https://together.bunq.com/d/4756-major-update-bunq-cards/93

Major update... veel features verdwenen om het eenvoudiger te maken. Whitelisten van merchants, magstripe uitschakelen, dipping limiet, contactless limiet, allemaal foetsie.,. Goed bezig bunq! |:( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Iemand nog een plek op in zijn/haar Pack?

Ik ga liever bij iemand van Tweakers (met een aardige historie) in een Pack, dan bij een compleet onbekende.

Graag DM! Tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:09

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Geert1976 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:57:
Iemand nog een plek op in zijn/haar Pack?

Ik ga liever bij iemand van Tweakers (met een aardige historie) in een Pack, dan bij een compleet onbekende.

Graag DM! Tnx
@JDFS ?

Je kan trouwens prima met een onbekende in een pack zitten. Grootste risico is dat je ineens te horen krijgt dat je uit de pack gegooid bent en ineens de daaropvolgende maand €7,99 moet betalen. Maar als je er op tijd bij bent heb je voor die tijd alweer een nieuw pack geregeld 😉

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ik zit inmiddels al in een pack, dankzij @chup5528 , wellicht heeft hij nog een plekje over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
Helaas, mij pack is vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik hoopte dat Bunq eindelijk één van mijn twee primaire bezwaren weggenomen had:
Offline pin
A few countries in the world still have some card terminals that are not connected to the internet. We therefore implemented software with our bunq cards to support these offline terminals! You can now have a truly global card experience, wherever your holidays may take you.
Alleen komt een paar posts later de aap uit de mouw:
Please be aware that this currently only works with Mastercard Debit cards as it's not supported on Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tsja als maestro het niet ondersteunt ga je dat bij ING of Rabobank ook niet krijgen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-06 21:07
cyberde schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:53:
https://together.bunq.com/d/4756-major-update-bunq-cards/93

Major update... veel features verdwenen om het eenvoudiger te maken. Whitelisten van merchants, magstripe uitschakelen, dipping limiet, contactless limiet, allemaal foetsie.,. Goed bezig bunq! |:( :/
Ik snap soms echt niet hoe ze nieuwe features uitbrengen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
DeNachtwacht schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:24:
Tsja als maestro het niet ondersteunt ga je dat bij ING of Rabobank ook niet krijgen.
De Maestro passen van ING en Rabobank werken in ieder geval wel altijd en overal, ook bij offline terminals. Dus het ligt wel bij bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Karizma schreef op Monday 8 October 2018 @ 22:55:
[...]

De Maestro passen van ING en Rabobank werken in ieder geval wel altijd en overal, ook bij offline terminals. Dus het ligt wel bij bunq.
Tja....mastercard heeft in ieder geval in de rest van de wereld een stuk betere dekking dan maestro vermoed ik. Misschien gaan ze het aan maestro nog toevoegen in de toekomst?
Ronker schreef op Thursday 4 October 2018 @ 14:01:
Stel ik schaf bunq pack aan en ik voeg mijn kaart toe aan apple pay ( eerst bunq pas aanvragen op land italie) Kan ik dan nog steeds met 2 pincodes betalen? Bijvoorbeeld als ik in de supermarkt sta dat dan het bedrag van de boodschappen rekening af gaat en als ik in de kroeg sta dat t van de overige kosten rekening af gaat?
Zolang je niet verwacht dat je met Apple Pay met 2 PIN codes zou kunnen betalen, want met Apple Pay heb je natuurlijk helemaal geen PIN nodig. De pas heeft gewoon 2 PINcodes hoor...dus dat zal met je fysiek pas gewoon blijven werken.

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
..

[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:23
Kan iemand mij een invite sturen met de gratis pas en 100 euro limiet? :) Volwaardig alternatief samen met N26 dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chup5528
@Deezers Geen probleem, stuur me je e-mailadres even via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Deezers schreef op Tuesday 9 October 2018 @ 13:31:
Kan iemand mij een invite sturen met de gratis pas en 100 euro limiet? :) Volwaardig alternatief samen met N26 dan.
Is die 100 euro per maand overigens, of krijg je gewoon 1 maand Premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:23
JackSparrow schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:11:
[...]

Is die 100 euro per maand overigens, of krijg je gewoon 1 maand Premium?
Wat ik begrepen heb is dit zolang ze de voorwaarden niet aanpassen, voorlopig gratis. Met een limiet van 100 euro.. wil je meer uitgeven/pinnen dan moet je alsnog upgraden. Soort n26 tegenhanger dus.

Ben stiekem wel benieuwd wat het verdienmodel van deze banken gaat worden op lange termijn als al die pakketten deels steeds meer 'gratis' worden... Onze data? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Deezers schreef op Tuesday 9 October 2018 @ 14:16:
[...]

Wat ik begrepen heb is dit zolang ze de voorwaarden niet aanpassen, voorlopig gratis. Met een limiet van 100 euro.. wil je meer uitgeven/pinnen dan moet je alsnog upgraden. Soort n26 tegenhanger dus.

Ben stiekem wel benieuwd wat het verdienmodel van deze banken gaat worden op lange termijn als al die pakketten deels steeds meer 'gratis' worden... Onze data? ;)
Hoezo worden onze banken steeds meer gratis? De overigen banken maken hun diensten (pasjes/rekeningen) juist steeds duurder....maar als ze gratis worden, tja...ze willen toch ieder jaar meer omzet maken en meer verdienen. Dan zullen ze andere verdienmodellen zoeken. Denk dat het verkopen van je data gewoon tot de mogelijkheden behoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Deezers schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Weer zo'n vreemd 'gratis' pakket. Je hebt dus dan een Premium account met alleen een limiet van 100 euro met de pasjes. Wil je meer? Dan betaal je 8 euro per maand.

Het lijkt erop dat het Premium model nog niet zo goed loopt zoals ze gehoopt hadden, met deze manier kunnen ze mensen het Premium pakket laten proeven, in de hoop dat deze klanten later die 8 euro lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zo te zien heeft bunq eindelijk in de smiezen dat een goed 'kennismakingspakket' wat niet gelijk 8 euro per maand kost, toch wel handig is. Vind het wel een slimme zet. Alleen zie ik niet helemaal in waarom het weer zo omslachtig moet. Als ze zo'n probeerabonnement met beperkte betaallimieten en evt wat andere beperkingen nou gewoon voor iedereen beschikbaar maken, zou een stuk handiger zijn. Kun je bunq ook weer met een gerust hart aan anderen aanbevelen zonder ze financieel te benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:47
chup5528 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:59:
@Deezers Geen probleem, stuur me je e-mailadres even via DM :)
Je hebt van mij ook een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook geinteresseerd om zo Bunq met Apple pay te proberen.

Heeft iemand wellicht nog een invite over voor de gratis pas voor een vriend die ze sinds gister verstrekken naar aanleiding van de update? Dank! :)

[ Voor 174% gewijzigd door Wetterhahn op 09-10-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-06 11:21
Werkt de 100 euro limiet met pas ook op al bestaande klanten? Ik ben al even lid als free met max 1 rekening, dan is die update wel erg handig.

Mocht dit het geval zijn, heeft iemand ook voor mij een uitnodiging? :)

Zo te zien werkt het niet voor bestaande "free" klanten.

[ Voor 13% gewijzigd door wPlayNL op 10-10-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
wPlayNL schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:24:
Werkt de 100 euro limiet met pas ook op al bestaande klanten? Ik ben al even lid als free met max 1 rekening, dan is die update wel erg handig.

Mocht dit het geval zijn, heeft iemand ook voor mij een uitnodiging? :)

Zo te zien werkt het niet voor bestaande "free" klanten.
Dit is inderdaad wel een sneer naar de free users. Maar daarentegen is het ook niet reëel om alle free users "gratis" premium te geven. Ze moeten natuurlijk wel een keer winst gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45
Tevens verdwenen met de update: een overzicht van terugkerende betalingen op je maestro, en terugkerende betalingen kunnen redirecten naar een andere rekening.

De 'unique selling points' van bunq verdwijnen snel.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Heeft iemand misschien nog een uitnodiging voor een '100 euro' abonnement voor mij? Bedankt!!

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
Of nog beter - heeft iemand nog een plaatsje in een Pack? :)

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Laatst online: 23:29
Mocht iemand mij willen uitnodigen voor die 100 euro per maand limiet, dan mag je mij een DM sturen! Ik zou Bunq zo wel willen proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou gewoon met een clubje hier een Pack vormen, kost je 5 eu per maand en dan kun je het meteen goed testen. Met een limiet van 100 eu per maand ben je al vrij snel klaar natuurlijk, 2x pinnen bij supermarkt en je zit er al doorheen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even een herhaling van het Together-topic waarin mensen een plek in pack zoeken: https://together.bunq.com/d/561-sharing-the-bunq-pack_1

@Whatson misschien idee voor in de topicstart? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Laatst online: 18:48
Iemand interesse bij mij in de pack te komen?

Heb zelf al premium maar scheelt natuurlijk weer 3 euro per maand (ben toch een hollander haha), mijn vriendin wilt ook graag zo'n rekening

[ Voor 13% gewijzigd door easy-cloud op 12-10-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:47
easy-cloud schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:27:

Heb zelf al premium maar scheelt natuurlijk weer 3 euro per maand (ben toch een hollander haha), mijn vriendin wilt ook graag zo'n rekening
Heb je een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
easy-cloud schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:27:

Check je DM! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:12

Trackerfire

BTC HODLER

2Dutch schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:53:
Even een herhaling van het Together-topic waarin mensen een plek in pack zoeken: https://together.bunq.com/d/561-sharing-the-bunq-pack_1

@Whatson misschien idee voor in de topicstart? :)
Goed idee echter ik zit liever met een Tweaker in een groepje dan willekeurig. Klinkt misschien vreemd, toch is het zo :)!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Trackerfire schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:05:
Goed idee echter ik zit liever met een Tweaker in een groepje dan willekeurig. Klinkt misschien vreemd, toch is het zo :)!
Snap ik wel hoor, ik moest ook even drempel over, maar ik zat toevallig toen in de telegram-chat en die personen reageerden heel vriendelijk en correct. Het ergste wat kan gebeuren is dat de packleader niet betaalt, en dan val je terug naar Premium (los). Maar het handigst is wel met vrienden/bekenden of waar jij je goed bij voelt :) Kan dus ook zeker geen kwaad het hier te posten in de hoop dat er een mede-Tweaker nog 1 of 2 slachtoffers voor z'n pack zoekt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:31
Ik zit met drie Duitsers die ik via de Duitse (onofficiële) bunq-Facebookgroep heb leren kennen in een Pack. Dat gaat prima. Wij hebben ook een read-only Connect op een betaalrekening, zodat we van elkaar zien dat er ook netjes betaald wordt. Maar het blijft allemaal een gokje natuurlijk met mensen die je niet kent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:12
Ik zit met 2 onbekenden in een pack en ben de packhouder.
Gaat vlekkeloos. Heb aangegeven dat de 1e van de maand betaaldag is, zoniet dan gooi ik ze uit het pack en is er een plaatsje bij voor een nieuwe persoon.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik zou graag in een pack willen! Stuur mij maar een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
danysuri schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:52:
Ik zou graag in een pack willen! Stuur mij maar een DM!
Meldt je even aan voor de bunq Telegram groep https://t.me/bunqnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:02
MichielFRL schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:04:
[...]

Meldt je even aan voor de bunq Telegram groep https://t.me/bunqnl
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-06 12:37
Ik weet niet of het aan bunq ligt of aan iDEAL, maar ik heb regelmatig dat betalen met bunq via iDEAL niet lukt. Bijvoorbeeld dat de pagina wit blijft of dat de status van bunq blijft hangen op verwerken.

Nu bijvoorbeeld ook weer, probeer tickets te kopen bij de KNVB, maar een witte pagina.

Nog meer mensen weleens last van?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:32
kw_nl schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:13:

Werkt bij mij vrijwel altijd vlekkeloos. Zou even contact opnemen met support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

kw_nl schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:13:
Ik weet niet of het aan bunq ligt of aan iDEAL, maar ik heb regelmatig dat betalen met bunq via iDEAL niet lukt. Bijvoorbeeld dat de pagina wit blijft of dat de status van bunq blijft hangen op verwerken.

Nu bijvoorbeeld ook weer, probeer tickets te kopen bij de KNVB, maar een witte pagina.

iDeal me suf bij bunq, maar tot nu toe geen last van. Klinkt als een overactieve adblocker/scriptblocker...andere browser eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik gebruik uBlock, wellicht dat die wat ijverig is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Aan de blocker zelf zal het niet liggen, eerder aan je filterlijsten. Misschien moet je die eens nalopen. Als je de logger opent in uBlock Origin, ku je precies zien welke regels wat blokkeren, en kun je evt. een mergerequest/issue indienen bij de betreffende filterlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ik heb een Italiaanse MasterCard (voor Apple Pay) en probeer deze te koppelen aan mijn Apple ID, helaas geeft Apple aan dat "de kaart niet in Nederland beschikbaar is". Hebben jullie hier een omweg voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Inmiddels contact gehad met bunq. In het geval met de knvb website zijn ze op de hoogte. Ze schijnen contact te hebben met de knvb over dit probleem. Ligt dus niet aan de blocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flip
  • Laatst online: 21-06 21:45

Flip

^^

Zelf ben ik ook packhouder en heb ik nog 1 plek vrij voor de liefhebber. Je kan een DM sturen hierover!

Plek = vergeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Flip op 15-10-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
DM gestuurd!

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
JDFS schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:25:
Ik heb een Italiaanse MasterCard (voor Apple Pay) en probeer deze te koppelen aan mijn Apple ID, helaas geeft Apple aan dat "de kaart niet in Nederland beschikbaar is". Hebben jullie hier een omweg voor?
Is je telefoon wel ingesteld op een regio waar Apple Pay officieel beschikbaar is, zoals Italië of de Verenigde Staten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Regio wel weer op pizza-land gezet voor je gaat activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
Dat kan niet. Het debitcardnummer van je pas is gekoppeld aan een land, en Apple accepteert alleen debit-/creditcards uit het land waar je Apple ID op is ingesteld. Dus als je een Nederlands Apple ID hebt, kun je alleen een Nederlandse pas koppelen. Jouw pas is 'uitgegeven' in Italië, daarom werkt Apple Pay bijvoorbeeld wel, maar daardoor kun je 'm niet koppelen aan je Nederlandse Apple ID.

[ Voor 11% gewijzigd door Sandro! op 15-10-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Sandro! schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Dat kan niet. Het debitcardnummer van je pas is gekoppeld aan een land, en Apple accepteert alleen debit-/creditcards uit het land waar je Apple ID op is ingesteld. Dus als je een Nederlands Apple ID hebt, kun je alleen een Nederlandse pas koppelen. Jouw pas is 'uitgegeven' in Italië, daarom werkt Apple Pay bijvoorbeeld wel, maar daardoor kun je 'm niet koppelen aan je Nederlandse Apple ID.
Dit klopt niet. Je hoeft alleen je pas in te stellen op een land waar Apple Pay beschikbaar is. Ik heb zelf ook mijn pas toegevoegd (KBC Ierland) door mijn iPhone op de VS in te stellen. En mijn Apple ID is gewoon ingesteld op Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Helaas niet gelukt om mijn regio te veranderen, omdat ik in een Gezin zit met een Apple Music studentenabonnement. Gelukkig heb ik nog mijn ING creditcard waar ik het maar mee moet doen. Bedankt voor de hulp Gents!

Overigens vandaag erachter gekomen dat ik Apple Pay kan activeren door twee keer op de Homeknop of twee keer op de Apple Watch knop te drukken. Nog steeds geweldig (ik gebruik het pas een week), alle reacties die ik krijg! Toekomst!

[ Voor 35% gewijzigd door JDFS op 15-10-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
oohh schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:15:
[...]

Dit klopt niet. Je hoeft alleen je pas in te stellen op een land waar Apple Pay beschikbaar is. Ik heb zelf ook mijn pas toegevoegd (KBC Ierland) door mijn iPhone op de VS in te stellen. En mijn Apple ID is gewoon ingesteld op Nederland :)
Dus jij hebt een Ierse betaalpas gekoppeld aan je Nederlandse Apple ID om betalingen mee te doen in iTunes/de App Store etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Sandro! schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:48:
[...]

Dus jij hebt een Ierse betaalpas gekoppeld aan je Nederlandse Apple ID om betalingen mee te doen in iTunes/de App Store etc?
Ja, dat werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 23:50
Hi everyone!

Today I’m very excited to introduce a world’s first.

As you all know, freedom of choice is very important to us. Starting today, you can choose what happens with your money!

Lately we’ve heard your call on Together to do something with your funds. There is no other bank in the world that lets you control where your money goes. That’s why I’m very excited to say that as of now that choice is up to you. All with the flip of a switch.

We started by building a list of preferences in the app. Currently this list is set by default to storing your money at the European Central Bank. As time progresses, we’ll add more options to the list based on your feedback.

Regardless of what options we will add, you'll always be covered by the €100.000 Deposit Guarantee Scheme.

We’d love to hear your suggestions!

Cheers,

Ali
https://together.bunq.com...t-happens-with-your-money

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Interessant!

Ik lees trouwens ook in de Apple Pay uitleg (niet op bunq website overigens) dat je na aanvraag van Apple Pay met een Italiaanse pas, het ook direct kunt gebruiken. Je hoeft dus niet meer te wachten op de levering van een fysieke pas. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23
JackSparrow schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Interessant!

Ik lees trouwens ook in de Apple Pay uitleg (niet op bunq website overigens) dat je na aanvraag van Apple Pay met een Italiaanse pas, het ook direct kunt gebruiken. Je hoeft dus niet meer te wachten op de levering van een fysieke pas. _/-\o_
Klopt, nadat je je pas hebt aangevraagd staan de details die je nodig hebt in de bunq app.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mozart schreef op Thursday 25 October 2018 @ 16:58:
[...]

Klopt, nadat je je pas hebt aangevraagd staan de details die je nodig hebt in de bunq app.
Nice...nu heb ik het zelf al werkend, maar wel mooi dat je niet meer een week ofzo hoeft te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
JackSparrow schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:00:
[...]

Nice...nu heb ik het zelf al werkend, maar wel mooi dat je niet meer een week ofzo hoeft te wachten.
Ik had de pas al na 3 werkdagen, vorige week mijn pas aangevraagd en gelijk over naar Apple pay

[ Voor 6% gewijzigd door Mozart op 25-10-2018 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Leuk dat ik hier de afgelopen twee maanden ineens behoorlijk wat meer animo voor Apple Pay begin te zien en er ook diverse packs zich beginnen te vormen via tweakers. Hopen dat de banken dit signaal snel gaan op pikken... of misschien wel juist niet en dat bunq er flink groter van wordt. Mij bevalt de bank prima, heb inmiddels mijn Rabobank echt de deur uit gedaan en creditcard opgezegd...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
Zijn er nog tweakers met een plekje in een bunq pack?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Vanaf vandaag heb ik nu ook officieel ING opgezegd. Overstapservice is al een paar weken actief. De app heb ik net gedelete. Na een heel leven bij ING is dat wel even wennen. Ik vond hun app en website niet eens heel slecht, maar moreel gezien wil ik deze bank niet langer meer sponsoren. Bunq is dan wel een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
redrohX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:58:
Vanaf vandaag heb ik nu ook officieel ING opgezegd. Overstapservice is al een paar weken actief. De app heb ik net gedelete. Na een heel leven bij ING is dat wel even wennen. Ik vond hun app en website niet eens heel slecht, maar moreel gezien wil ik deze bank niet langer meer sponsoren. Bunq is dan wel een mooi alternatief.
Nice! Je gaat een creditcard niet missen? Of doe je dit via een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Wat een merkwaardige feature is er bij gekomen. "My money". Kies waar je geld bewaard wordt. Er is 1 keuze, de ECB. Er zijn nog geen andere keuzes. Het lijkt er op dat de feature op dit moment slechts voor 1 ding is: discussie over de feature.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

TucanoItaly schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:37:
Wat een merkwaardige feature is er bij gekomen. "My money". Kies waar je geld bewaard wordt. Er is 1 keuze, de ECB. Er zijn nog geen andere keuzes. Het lijkt er op dat de feature op dit moment slechts voor 1 ding is: discussie over de feature.
Ik vind het ook zeer merkwaardig hoe het verkocht wordt. Het gaat er gewoon om wat bunq met het geld moet doen dat langer dan één dag bij bunq is. Op het moment wordt dat elke avond gewoon afgestort naar de ECB.

Nu geven ze klanten inspraak over wat er met dat geld moet gebeuren. Klanten hebben helemaal geen nadeel noch voordeel van deze feature, het is gewoon onderdeel van een bank zijn. Het geld blijft ten allen tijde gewoon uit het garantiestelsel tot € 100.000 gegarandeerd.

Het enige voordeel dat ik zou kunnen bedenken is dat bunq door succesvol beleggingsbeleid extra winst maakt, waardoor misschien het product tegen een andere prijs kan worden aangeboden.

Om daar nu zo'n gedoe om heen te breien, waarbij de minder ingelichte klant misschien de indruk heeft dat hij/zij persoonlijk nadeel of voordeel zou kunnen ondervinden van deze keuze en daarom gaat twijfelen over bunq, dat lijkt me niet heel erg handig.

Kortom: leg dit soort zaken beter uit, of ga gewoon je eigen gang. Dit is een non-feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:18
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:46:
[...]

Ik vind het ook zeer merkwaardig hoe het verkocht wordt. Het gaat er gewoon om wat bunq met het geld moet doen dat langer dan één dag bij bunq is. Op het moment wordt dat elke avond gewoon afgestort naar de ECB.

Nu geven ze klanten inspraak over wat er met dat geld moet gebeuren. Klanten hebben helemaal geen nadeel noch voordeel van deze feature, het is gewoon onderdeel van een bank zijn. Het geld blijft ten allen tijde gewoon uit het garantiestelsel tot € 100.000 gegarandeerd.

Het enige voordeel dat ik zou kunnen bedenken is dat bunq door succesvol beleggingsbeleid extra winst maakt, waardoor misschien het product tegen een andere prijs kan worden aangeboden.

Om daar nu zo'n gedoe om heen te breien, waarbij de minder ingelichte klant misschien de indruk heeft dat hij/zij persoonlijk nadeel of voordeel zou kunnen ondervinden van deze keuze en daarom gaat twijfelen over bunq, dat lijkt me niet heel erg handig.

Kortom: leg dit soort zaken beter uit, of ga gewoon je eigen gang. Dit is een non-feature.
Vergeet niet dat een hoop mensen Triodos kiezen vanwege duurzame beleggingen. Ik kan mij voorstellen dat als jijzelf duurzame beleggingen kunt kiezen ze een deel van die markt kunnen meepikken.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In de krant stond het ook vermeld alsof ze een spaarfunctie aan zouden gaan bieden en ze daarmee mensen willen trekken, maar dan moet de communicatie toch anders. Als het al lukt voor ca. 0%.

Tenzij dat over iets anders ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

finsdefis schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:30:
In de krant stond het ook vermeld alsof ze een spaarfunctie aan zouden gaan bieden en ze daarmee mensen willen trekken, maar dan moet de communicatie toch anders. Als het al lukt voor ca. 0%.

Functie heeft daar inderdaad mee te maken gok ik. Geld stallen bij ECB kost ze vanwege de lage rentes op het moment gewoon letterlijk geld. Ik kan mij dus voorstellen dat er binnenkort keuze bij komt om je geld bijvoorbeeld ergens anders te stallen en een lager maandtarief te krijgen, of bijvoorbeeld rente inderdaad.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

JDFS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:14:
[...]

Nice! Je gaat een creditcard niet missen? Of doe je dit via een andere manier?
De ING creditcard heb ik al meer dan een jaar geleden opgezegd en die mis ik niet. Als ik een auto ga huren in het buitenland dan moet ik misschien iets verzinnen, maar dat doe ik op zich niet al te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
finsdefis schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:30:

Lijkt me stug dat dat het gaat zijn. Wat gaan ze dan aanbieden met de huidige rentestanden? 0,1%? Joepie, 3 euro per jaar verdiend. Ik denk niet dat ook maar iemand daarop zit te wachten.

Het lijkt me dat het eerder een soort gebruikerspoll is. Zou me niets verbazen als er binnenkort idd een indexfonds of iets dergelijks als keuze wordt toegevoegd. Als x % van de gebruikers dan zegt, "prima, stop mijn geld daar maar in", dan kunnen ze dat deel van het geld toch tegen wat minder verlies wegzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 26-10-2018 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
redrohX schreef op Friday 26 October 2018 @ 08:15:
[...]

De ING creditcard heb ik al meer dan een jaar geleden opgezegd en die mis ik niet. Als ik een auto ga huren in het buitenland dan moet ik misschien iets verzinnen, maar dat doe ik op zich niet al te vaak.
Je kunt 'vrij eenvoudig' een ICS creditcard aanvragen (als je bijvoorbeeld lid bent van de ANWB). Heb zelf die van m'n 'oude bank' opgezegd en heb nu een Visa van de ANWB...werkt perfect in combinatie met bunq.
Pagina: 1 ... 25 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"