kw_nl schreef op Tuesday 3 April 2018 @ 13:13:
Ik ben wel geïnteresseerd in Bunq. Maar mag ik vinden dat er op hun website bar weinig info te vinden is?
Wat ik me bijvoorbeeld afvraag, wat moet ik met 25 bankrekeningen? Waarvoor zou ik die kunnen gebruiken? En als mijn vrouw ook naar Bunq wil, moet ze dan een aparte Bunq account aanmaken? Of kan ze meeliften op één van die 25 bankrekeningen?
Maar ik mis ook gewoon info over hun bankpassen, ik begreep dat ze geen creditcards hebben? En bij ING heb ik een aparte rekening voor de kinderen. Soort spaarrekening, al is dat met deze rente vrijwel niks.
Mis ik iets?
Eh....de voordeeltjes van bunq op een rijtje :
• 25 bankrekeningen/spaarpotjes (allen met eigen IBAN)
• Vraag tot 3 pasjes aan (Maestro/PIN en Mastercard debit)
• Koppel elk van je 3 bankpassen aan elk van de (tot) 25 bankrekeningen vanuit de app
• Dual PIN (dus 2 pincodes per pasje, PIN1 voor bankrekening #1, PIN2 voor bankrekening #2)
• Instant aanmaken van EN/OF rekeningen (met 2 of meer personen!)
• Instant aanmaken van 'gewone gedeelde' rekeningen voor bijvoorbeeld groepsvakanties of je huisgenoten in een studentenhuis
• Volledige controle over de automatische afschrijvingen (je kunt ze whitelisten tot een bepaald bedrag, of elke maand handmatig de incasso goedkeuren, of ze redirecten naar een andere bunq rekening).
• Betaal online overal met je Mastercard Debit kaart (waar ideal bv. niet geaccepteerd wordt)
• Apple Pay (voor de lucky few)
• Budget toewijzen aan Connected rekeningen (bv. voor je kids)
Ik heb overigens 1 van mijn passen met m'n vrouw gedeeld en die is gekoppeld aan de 'boodschappen' rekening. Eventueel met dual-pin kun je die pas zelfs aan 2 rekeningen koppelen.
Daarnaast kun je (als je Premium wilt) ook een bunq pack joinen, dan betaal je geen 7,99 maar 5 euro per persoon voor Premium.
[
Voor 9% gewijzigd door
TheVMaster op 03-04-2018 13:54
]