Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik snap niet helemaal waarom mensen zich zo druk maken om 8 euro per maand. En al helemaal niet dat gedoe om aan te sluiten bij bunq packs van onbekenden om maar liefst 3(!) euro per maand te besparen. Toe maar!

Ik krijg dan een beetje hetzelfde gevoel als ik had toen m’n nichtje me vroeg of ik mijn Netflix-account wilde delen met haar en dan de kosten splitten. NEE!

(Ik moet nu vast snel wegduiken. :P)

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 31-03-2018 16:11 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:32
gday schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:07:
Ik snap niet helemaal waarom mensen zich zo druk maken om 8 euro per maand. En al helemaal niet dat gedoe om aan te sluiten bij bunq packs van onbekenden om maar liefst 3(!) euro per maand te besparen. Toe maar!

Ik krijg dan een beetje hetzelfde gevoel als ik had toen m’n nichtje me vroeg of ik mijn Netflix-account wilde delen met haar en dan de kosten splitten. NEE!

Eens. De hele ervaring is gewoon top, de app werkt super, klantenservice is super en de API is briljant. Vind 8 euro prima. Al krijg ik bij de Rabo geld toe voor het houden van een rekening, ik ga niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

gday schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:07:

Wel de ervaring, minder kosten..Hollandser kan haast niet idd :P Ik ben bij vrienden met bunq aan het polsen. En die hoor ik dat meteen ook even uit: eentje is zelfs aan het kijken om uit een pack te stappen en toch zelf premium te nemen. Heb zelf geen haast ofzo, maar zou het wel leuk vinden om met vrienden in een pack te belanden :) bunq-posse :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Doet het nog hier, althans kan Apple pay oproepen en de kaart staat nog in de bunq app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:22:
Zijn er nog anderen waar hun Apple Pay weg is?

Vanmorgen was die er nog, probeerde vanmiddag af te rekenen in de bouwmarkt.. Weg..

Kan hem nu ook niet meer activeren in de app :(

Maar eens even support contacten.
Hier nog aanwezig, vanmiddag bij appie betaald.
Dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:22:
Zijn er nog anderen waar hun Apple Pay weg is?

Vanmorgen was die er nog, probeerde vanmiddag af te rekenen in de bouwmarkt.. Weg..

Kan hem nu ook niet meer activeren in de app :(

Maar eens even support contacten.
Wat is weg? Uit de Wallet verdwenen of de virtuele kaart uit de bunq app verdwenen? Hier beide nog aanwezig en vanmiddag nog mee betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 116% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Mar.tin schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:34:
[...]

Hij is weg uit mijn wallet, en ik kan hem niet meer heractiveren via de Bunq app, daar krijg ik nu "permanent" de foute regio melding.

Het is me wél nu net met wat gekloot gelukt om hem via de Wallet app weer te activeren door handmatig een kaart toe te voegen :D

#werktweer!

Korte handleiding, mocht iemand hetzelfde tegenkomen, kaart weg uit de Wallet-App, nog wel aanwezig in de Bunq app:

Stel regio in op een Apple-Pay land
Open de Wallet-App
Druk op het plusje, en voer de gevraagde gegevens in
Easy peasy! Go! :D
Weet je al wat er precies fout was gegaan?
of was het gewoon omdat je je land terug had geswitcht naar nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Mar.tin schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:34:
[...]

Hij is weg uit mijn wallet, en ik kan hem niet meer heractiveren via de Bunq app, daar krijg ik nu "permanent" de foute regio melding.

Het is me wél nu net met wat gekloot gelukt om hem via de Wallet app weer te activeren door handmatig een kaart toe te voegen :D

#werktweer!

Korte handleiding, mocht iemand hetzelfde tegenkomen, kaart weg uit de Wallet-App, nog wel aanwezig in de Bunq app:

Stel regio in op een Apple-Pay land
Open de Wallet-App
Druk op het plusje, en voer de gevraagde gegevens in
Easy peasy! Go! :D
Ik was m’n Apple Pay-kaart ook kwijt, al meteen de middag nadat ze het bij bunq weer dicht hadden gegooid. Kwam omdat ik moest uitloggen bij iCloud om iets te fixen, en dan wordt je Apple Pay-informatie ook verwijderd. Support wilde me niet helpen, ondanks dat ik Apple Pay zelf al had geactiveerd. Via een tip op bunq Together heb ik toen de kaart inderdaad op deze manier alsnog weer toe kunnen voegen.

Verificatie moet je dan trouwens via SMS doen als ik het me goed herinner.

[ Voor 5% gewijzigd door gday op 03-04-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 19:07
Ik ben wel geïnteresseerd in Bunq. Maar mag ik vinden dat er op hun website bar weinig info te vinden is?

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag, wat moet ik met 25 bankrekeningen? Waarvoor zou ik die kunnen gebruiken? En als mijn vrouw ook naar Bunq wil, moet ze dan een aparte Bunq account aanmaken? Of kan ze meeliften op één van die 25 bankrekeningen?

Maar ik mis ook gewoon info over hun bankpassen, ik begreep dat ze geen creditcards hebben? En bij ING heb ik een aparte rekening voor de kinderen. Soort spaarrekening, al is dat met deze rente vrijwel niks.

Mis ik iets?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Wat jij met 25 rekeningen moet, dat moet je vooral zelf bedenken. Je kunt er ook gewoon maar 2 of 3 aanmaken.

Als je vrouw ook een account wil, moet ze inderdaad ook een Bunq account aanmaken, ze kan niet meeliften. Hierna kun je wel een gezamenlijken en/of rekening maken.

Wat betreft de passen: Je krijgt tegenwoordig 1 Maestro bankpas (pin) en 2 Mastercard Debit Cards. Daar zou je hetzelfde mee moeten kunnen als met Creditcards, alleen betaal je gelijk ipv einde vd maand.

De spaarrekening van de kinderen zou je gewoon een van je 25 rekeningen kunnen maken. Zolang zij er zelf niet bij hoeven te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
kw_nl schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:13:
Ik ben wel geïnteresseerd in Bunq. Maar mag ik vinden dat er op hun website bar weinig info te vinden is?

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag, wat moet ik met 25 bankrekeningen?
Je geeft zelf al 2 voorbeelden. Connects maken met je vrouw en kinderen ;).

Volgens mij is de filosofie dat de app gewoon voor zichzelf spreekt. Als je die installeert kun je binnen 5 minuten gratis een rekening openen. Dus ik zou zeggen, ga het lekker proberen, dan kom je er snel genoeg achter hoe awesome het is! Ik geloof dat je na een paar weken moet kiezen of je met Premium verder wilt of met Free. Waarbij die laatste als grootste nadeel heeft dat je geen betaalpassen kunt gebruiken (maar wel ideal, requests, connects met anderen accepteren, etc).
Sahi_NL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:20:
Als je vrouw ook een account wil, moet ze inderdaad ook een Bunq account aanmaken, ze kan niet meeliften. Hierna kun je wel een gezamenlijken en/of rekening maken.

Wat betreft de passen: Je krijgt tegenwoordig 1 Maestro bankpas (pin) en 2 Mastercard Debit Cards. Daar zou je hetzelfde mee moeten kunnen als met Creditcards, alleen betaal je gelijk ipv einde vd maand.
Je kunt zelf kiezen watvoor passen je neemt. Mogen ook 3 Maestro passen zijn. En als je er meer wilt kan dat (geloof ik) ook maar dan betaal je wat extra. Je zou prima enkele van die passen aan een ander gezinslid (vrouw, kind, w/e) kunnen geven die een Free account heeft, en aan een connected rekening kunnen koppelen. Enige is dan wel dat die passen op jouw naam staan en jij dus de limieten, landen, etc. moet beheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
kw_nl schreef op Tuesday 3 April 2018 @ 13:13:

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag, wat moet ik met 25 bankrekeningen? Waarvoor zou ik die kunnen gebruiken? En als mijn vrouw ook naar Bunq wil, moet ze dan een aparte Bunq account aanmaken? Of kan ze meeliften op één van die 25 bankrekeningen?

Maar ik mis ook gewoon info over hun bankpassen, ik begreep dat ze geen creditcards hebben? En bij ING heb ik een aparte rekening voor de kinderen. Soort spaarrekening, al is dat met deze rente vrijwel niks.

Mis ik iets?
Eh....de voordeeltjes van bunq op een rijtje :

• 25 bankrekeningen/spaarpotjes (allen met eigen IBAN)
• Vraag tot 3 pasjes aan (Maestro/PIN en Mastercard debit)
• Koppel elk van je 3 bankpassen aan elk van de (tot) 25 bankrekeningen vanuit de app
• Dual PIN (dus 2 pincodes per pasje, PIN1 voor bankrekening #1, PIN2 voor bankrekening #2)
• Instant aanmaken van EN/OF rekeningen (met 2 of meer personen!)
• Instant aanmaken van 'gewone gedeelde' rekeningen voor bijvoorbeeld groepsvakanties of je huisgenoten in een studentenhuis
• Volledige controle over de automatische afschrijvingen (je kunt ze whitelisten tot een bepaald bedrag, of elke maand handmatig de incasso goedkeuren, of ze redirecten naar een andere bunq rekening).
• Betaal online overal met je Mastercard Debit kaart (waar ideal bv. niet geaccepteerd wordt)
• Apple Pay (voor de lucky few)
• Budget toewijzen aan Connected rekeningen (bv. voor je kids)

Ik heb overigens 1 van mijn passen met m'n vrouw gedeeld en die is gekoppeld aan de 'boodschappen' rekening. Eventueel met dual-pin kun je die pas zelfs aan 2 rekeningen koppelen.

Daarnaast kun je (als je Premium wilt) ook een bunq pack joinen, dan betaal je geen 7,99 maar 5 euro per persoon voor Premium.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 03-04-2018 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Ah top :)

Ik ga gewoon een free account aanvragen en ermee stoeien.

Btw, ik krijg als "cadeautje" een gratis betaalpas :)

[ Voor 29% gewijzigd door kw_nl op 03-04-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
kw_nl schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:09:

Btw, ik krijg als "cadeautje" een gratis betaalpas :)
Klopt, had een collega van me laatst ook :) Ik geloof dat je gewoon een paar weken Premium op proef krijgt en daar horen dus ook betaalpassen bij. Maar na de proefperiode zul je wel moeten betalen, anders worden ze gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag plek in pack bemachtigd, kaart aangevraagd. Expected delivery date: 12th of april. Huh? Da's lang :X Zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt :P Heb meteen ook maar kaart 2 aangevraagd, altijd een spare. Mastercard zie ik het nu niet zo van in (kom sowieso nauwelijks over de grens, if so meestal EU en missus heeft CC voor als er gezeik is). Maar wel fijn dat je 3 kaarten kunt aanvragen zonder meerkosten. Soon eens een strategie bedenken over hoe ik het een en ander in ga regelen om wat meer met budgetten te gaan werken :) Vind tot nu toe de community erg relaxed, leuke mensen en behulpzaam++ :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neejij
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-08 19:04
2Dutch schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:31:
Vandaag plek in pack bemachtigd, kaart aangevraagd. Expected delivery date: 12th of april. Huh? Da's lang :X Zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt :P Heb meteen ook maar kaart 2 aangevraagd, altijd een spare. Mastercard zie ik het nu niet zo van in (kom sowieso nauwelijks over de grens, if so meestal EU en missus heeft CC voor als er gezeik is). Maar wel fijn dat je 3 kaarten kunt aanvragen zonder meerkosten. Soon eens een strategie bedenken over hoe ik het een en ander in ga regelen om wat meer met budgetten te gaan werken :) Vind tot nu toe de community erg relaxed, leuke mensen en behulpzaam++ :)
Mijn kaarten kwamen na ongeveer 3 werkdagen binnen, ruim voor de expected delivery date. Ik denk dat de expected delivery date bij bunq meer een soort uiterste datum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

neejij schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:25:
Mijn kaarten kwamen na ongeveer 3 werkdagen binnen, ruim voor de expected delivery date. Ik denk dat de expected delivery date bij bunq meer een soort uiterste datum is.
Ah op die fiets. Wacht het rustig af, heb geen haast maar zo'n datum in de 'verre' toekomst deed even mijn wenkbrauwen fronsen ;) Kunnen ze de term beter aanpassen om rare blikken te voorkomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
2Dutch schreef op Wednesday 4 April 2018 @ 09:48:
[...]

Ah op die fiets. Wacht het rustig af, heb geen haast maar zo'n datum in de 'verre' toekomst deed even mijn wenkbrauwen fronsen ;) Kunnen ze de term beter aanpassen om rare blikken te voorkomen :P
Kan ook te maken hebben met het feit dat er na de introductie van Apple Pay en hele rits nieuwe klanten zijn bijgekomen en er bij de kaarten-fabriek een wachtrij is ontstaan :+

Zelf wacht ik namelijk nog op een Italiaanse Mastercard, zodat ik Apple Pay weer kan activeren... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bludjini
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-04-2021
Kan je met de bunq creditcard ook gebruik maken van Cloud services zoals Azure of AWS? Normaal gesproken accepteren deze geen debit creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabiejaxx
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 10:31
Bludjini schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:41:
Kan je met de bunq creditcard ook gebruik maken van Cloud services zoals Azure of AWS? Normaal gesproken accepteren deze geen debit creditcards.
Mijn n26 mastercard debitcard werd door AWS wel geaccepteerd dus ik denk dat dat voor jou ook geen probleem zal zijn. Er verschijnt dan wel eerst een betaling van 1 dollar maar die verdwijnt na een aantal dagen weer. Amazon controleert blijkbaar of de kaart wel valid is.

[ Voor 16% gewijzigd door faabiejaxx op 04-04-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

JackSparrow schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:51:
Kan ook te maken hebben met het feit dat er na de introductie van Apple Pay en hele rits nieuwe klanten zijn bijgekomen en er bij de kaarten-fabriek een wachtrij is ontstaan :+

Zelf wacht ik namelijk nog op een Italiaanse Mastercard, zodat ik Apple Pay weer kan activeren... :9~
Dan hebben ze een flinke nieuwe aanwas, which is nice natuurlijk :) Maar vermoed dat er ook genoeg zijn die ook snel weer downgraden naar free nu het deel Apple Pay 'niet meer werkt zonder gedoe'. Heb zelf nooit echt stilgestaan bij die betaal-optie, alhoewel ik wel de aanschaf van een Apple Watch overweeg, maar dan voor fitness-doeleinden. Tzt als Apple Pay wel normaal werkt in Nederland kijk ik er nog wel een keertje naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
2Dutch schreef op Wednesday 4 April 2018 @ 16:08:
[...]

Dan hebben ze een flinke nieuwe aanwas, which is nice natuurlijk :) Maar vermoed dat er ook genoeg zijn die ook snel weer downgraden naar free nu het deel Apple Pay 'niet meer werkt zonder gedoe'. Heb zelf nooit echt stilgestaan bij die betaal-optie, alhoewel ik wel de aanschaf van een Apple Watch overweeg, maar dan voor fitness-doeleinden. Tzt als Apple Pay wel normaal werkt in Nederland kijk ik er nog wel een keertje naar ;)
Zoveel 'gedoe' is het niet hoor.... ;-) nog geen 1 minuut werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Uit jouw vorige post begreep ik dat je een Italiaanse Mastercard nodig hebt. Dat is toch wel wat gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

JackSparrow schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:51:
[...]

Wéér activeren? Als je het al geactiveerd hebt hoef je geen Italiaanse pas te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
gday schreef op Wednesday 4 April 2018 @ 20:11:
[...]

Wéér activeren? Als je het al geactiveerd hebt hoef je geen Italiaanse pas te hebben.
Ik zal het voor die mastercard toch echt weer moeten activeren. Het werkt nu voor de maestro, maar niet automatisch voor mijn mastercard. Daar heb je toch echt een Italiaans exemplaar voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

JackSparrow schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:08:
[...]

Ik zal het voor die mastercard toch echt weer moeten activeren. Het werkt nu voor de maestro, maar niet automatisch voor mijn mastercard. Daar heb je toch echt een Italiaans exemplaar voor nodig.
Oh sorry, had er overheen gelezen dat het om je MasterCard ging. Ik zou het wel handig vinden om ook m’n andere bunq-passen in Apple Pay te hebben. Had ik dat kunnen bereiken als ik op tijd was geweest?

[ Voor 22% gewijzigd door gday op 05-04-2018 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
gday schreef op Thursday 5 April 2018 @ 01:11:
[...]

Oh sorry, had er overheen gelezen dat het om je MasterCard ging. Ik zou het wel handig vinden om ook m’n andere bunq-passen in Apple Pay te hebben. Had ik dat kunnen bereiken als ik op tijd was geweest?
Dat kun je nog steeds bereiken, mijn Italiaanse pas wordt namelijk morgen afgeleverd in NL 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

JackSparrow schreef op donderdag 5 april 2018 @ 01:12:
[...]

Dat kun je nog steeds bereiken, mijn Italiaanse pas wordt namelijk morgen afgeleverd in NL 8)
Hoe kun je een Italiaanse MasterCard bestellen? Heb je een tweede bunq-account waarmee je een connect gaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
gday schreef op Thursday 5 April 2018 @ 01:14:
[...]

Hoe kun je een Italiaanse MasterCard bestellen? Heb je een tweede bunq-account waarmee je een connect gaat maken?
Neuh....gewoon met mijn NL account. In het kort heb ik de 'N26-truuk' gedaan, eigenlijk kwam iemand hier mee op de bunq telegram kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

JackSparrow schreef op donderdag 5 april 2018 @ 01:15:
[...]

Neuh....gewoon met mijn NL account. In het kort heb ik de 'N26-truuk' gedaan, eigenlijk kwam iemand hier mee op de bunq telegram kanalen.
Huh maar een tijdje terug zei je dat die truc niet werkte bij bunq? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
gday schreef op Thursday 5 April 2018 @ 01:19:
[...]

Huh maar een tijdje terug zei je dat die truc niet werkte bij bunq? :)
Dat dachten we toen, maar (blijkbaar) deden we wat verkeerd. Er zijn al een aantal mensen die nu zowel de mastercard als de maestro pas werkend hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:06
JackSparrow schreef op donderdag 5 april 2018 @ 01:20:
[...]

Dat dachten we toen, maar (blijkbaar) deden we wat verkeerd. Er zijn al een aantal mensen die nu zowel de mastercard als de maestro pas werkend hebben :+
Hoe moet het wel dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Er schijnt later deze week een uitgebreide how-to online te komen....heb ik zomaar ergens gehoord ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

JackSparrow schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:52:
[...]

Er schijnt later deze week een uitgebreide how-to online te komen....heb ik zomaar ergens gehoord ;-)
houd http://www.bunq.love in de gaten daarvoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cool...thanks! Is die site van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nee is van een aantal andere enthousiaste bunqers, net als http://www.bunqlove.nl en daar gaan we wat anders leuks mee doen omtrent promotie van bunq o.i.d

[ Voor 63% gewijzigd door DaveFlash op 07-04-2018 12:13 . Reden: anonimising names ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zie dat de uitleg online staat : https://twitter.com/bunq_love/status/981956819718418433

[ Voor 81% gewijzigd door TheVMaster op 05-04-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Google Pay, werkt dat in Nederland nu wel of niet? Ik kan het wel aanzetten in de app. Maar in de winkels waar ik was, werkte het niet.

Wat ik vind via google, gaat met name over 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kw_nl schreef op Friday 6 April 2018 @ 16:27:
Google Pay, werkt dat in Nederland nu wel of niet? Ik kan het wel aanzetten in de app. Maar in de winkels waar ik was, werkte het niet.

Wat ik vind via google, gaat met name over 2017.
Volgens mij kun je dat via een truuk wel aanzetten, maar ik heb het (in de tijd dat ik een Android toestal had) nooit werkend kunnen krijgen. Dan is Apple Pay een stuk eenvoudiger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 18:54
JackSparrow schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:14:
[...]

Cool...thanks! Is die site van jou?
Tutorial staat er op ;)

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 22:50
Ik raad iedereen aan om gewoon even geduldig te zijn met Apple Pay, die omwegen die ik zie lijken zich in een grijs gebied te bevinden (factuur met nep adres).

Het gaat hier om financiën, ik denk niet dat je daar mee moet gaan lopen kloten :P
Het zal niet lang duren voordat Apple Pay officieel naar Nederland komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Devaqto op 08-04-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 13:28
Karizma schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:38:
Ik raad iedereen aan om gewoon even geduldig te zijn met Apple Pay, die omwegen die ik zie lijken zich in een grijs gebied te bevinden (factuur met nep adres).
Het enige "grijze" aan de huidige omweg is dat de pas zogenaamd uitgegeven is in Italië toch? Vervolgens zet je je adres gewoon weer op NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Karizma schreef op Sunday 8 April 2018 @ 11:38:

Het gaat hier om financiën, ik denk niet dat je daar mee moet gaan lopen kloten :P
Er is niets nep aan dat adres ;-)
Nickname27 schreef op Sunday 8 April 2018 @ 13:29:
[...]

Het enige "grijze" aan de huidige omweg is dat de pas zogenaamd uitgegeven is in Italië toch? Vervolgens zet je je adres gewoon weer op NL.
Inderdaad. Enige wat 'raar' is dat er tijdenst het bestelproces IT onder je adres staat, that's all. Je pas wordt op je 'normale' NL adres afgeleverd. Is puur om ervoor te zorgen dat de pas op de lijst komt voor 'Italiaanse productie'....

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 08-04-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Kun je ook 2 maestro passen koppelen aan Apple Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Maar hoe zit dat als je betalingen online gaat doen met die kaart? Ze controleren toch je gegevens die je opgeeft en waar je kaart op geregistreerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Valt wel mee, zodra je je pas besteld hebt verander je alles weer netjes terug naar Nederland. (alleen even op italie zetten wanneer je gaat activeren ;) )
Er zal alleen een 'gek' adres op het factuur van de pas zelf staan.
[b][message=54838589,noline]
Dat zeiden we 2 jaar geleden ook... still waiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
kw_nl schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:53:
Maar hoe zit dat als je betalingen online gaat doen met die kaart? Ze controleren toch je gegevens die je opgeeft en waar je kaart op geregistreerd staat?
Dan gebruik je daar gewoon een andere pas voor?

Hoewel ik er zelf denk ik ook niet aan zou beginnen hoor. Kan naar mijn idee toch net ff teveel mis gaan of zo.

Ben trouwens net terug van een weekendtripje Ierland. En heb weer ernstig veel gemak gehad van bunq. Gedeelde rekening, pasjes erop, aan de bar even laten tappen en verder alleen maar na hoeven denken hoe je je pint op tijd opkrijgt om niet achterop te raken bij de pubcrawl :+

En ook 2x complimenten gehad over de "colourfull card".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bron? ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Joshua schreef op Sunday 8 April 2018 @ 19:22:
Kun je ook 2 maestro passen koppelen aan Apple Pay?
Zeker wel...
kw_nl schreef op Sunday 8 April 2018 @ 19:53:
Eh...dat doe je met je Mastercard, met maestro kun je niet online betalen. En zoals hierboven staat, je wijzigt na de bestelling je adres weer naar je NL adres...dus niets aan het handje.
Die is er niet... O-)

[ Voor 67% gewijzigd door TheVMaster op 09-04-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Ik heb verschillende mensen horen spreken over betalen met dezelfde pas maar via de pincode onderscheid maken tussen de rekening. Heb ik dit nou goed begrepen of gaat het om iets anders? Ik zou graag een dergelijke functie willen gebruiken maar ik kan de functie niet zien in de applicatie. Ik zit nog wel steeds naar volle tevredenheid op het pay for what you use model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
walletje-w schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:28:
Ik heb verschillende mensen horen spreken over betalen met dezelfde pas maar via de pincode onderscheid maken tussen de rekening. Heb ik dit nou goed begrepen of gaat het om iets anders? Ik zou graag een dergelijke functie willen gebruiken maar ik kan de functie niet zien in de applicatie. Ik zit nog wel steeds naar volle tevredenheid op het pay for what you use model.
Haha, dan heb je helaas ook recht op niks. Ik verwacht ook niet dat er nog features beschikbaar komen voor de knierten die niet op Premium zitten.

Ik weiger zelf ook om naar Premium te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
walletje-w schreef op Monday 9 April 2018 @ 23:28:
Dat is de deal-pin mogelijkheid. Die is voor de Premium kenners only, net zoals eigenlijk alle features....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
oohh schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:44:
[...]

Haha, dan heb je helaas ook recht op niks. Ik verwacht ook niet dat er nog features beschikbaar komen voor de knierten die niet op Premium zitten.

Ik weiger zelf ook om naar Premium te gaan.
Was ik ook bang voor ja. Was daarom blij verrast vorige update dat bunq.me voor iedereen geïntroduceerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Dat is jammer. Is een leuke functie maar mij nog steeds geen bunq premium waard, ik probeer de vaste lasten zo laag mogelijk te houden.

Wel jammer natuurlijk omdat ook ik nog steeds duidelijk betaal voor het gebruik maken van Bunq. Afhankelijk van de hoeveelheid pintransacties en of ik in het buitenland ben tussen de 1 en 4 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
Voor diegenen die ook onder 'het oude bunq' vallen (waarbij je 9 euro heb betaald voor een pas en elke keer 4 cent betaalt per pintransactie). Net deze mail gehad, je kan dus nog een week lang een maestro pas bestellen, daarna moet je overstappen op Premium. Mijn pas loopt over 2 jaar af dus met een nieuwe pas kan ik bunq nog gebruiken tot 2022.
Vorig jaar hebben we ons abonnementsmodel veranderd en kreeg je de mogelijkheid om onder je huidige lidmaatschap nog extra passen te bestellen. Deze periode duurde tot 4 september 2017.

Door een fout aan onze kant was het bestellen van passen echter nog steeds mogelijk. Dit hebben we nu alsnog gecorrigeerd. Vanaf 17 april zijn additionele passen alleen nog te bestellen met een Premium lidmaatschap.
@walletje-w Mij lijkt Premium wel wat, maar als student heb ik al een gratis ING-rekening. Enige wat ik mis bij bunq is een creditcard voor grote aankopen/aankoopverzekering en integratie met AFAS personal. Op dit moment gebruik ik AFAS voor budgetteren en met bunq is dit nog niet mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door VirinR op 10-04-2018 10:32 . Reden: reactie op @Walletje-W ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
@VirinR Lol, ik heb 'm ook idd. Komt wel een beetje onbenullig over zo.

Mijn nieuwste pasje is nog tot 2021 geldig, dus ik vind het prima zo. Zou me niet verbazen als ik ruim voor die tijd al naar premium switch, afhankelijk van waar ze nog mee komen de komende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
VirinR schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:28:
@walletje-w Mij lijkt Premium wel wat, maar als student heb ik al een gratis ING-rekening. Enige wat ik mis bij bunq is een creditcard voor grote aankopen/aankoopverzekering en integratie met AFAS personal. Op dit moment gebruik ik AFAS voor budgetteren en met bunq is dit nog niet mogelijk.
Je kan wel zelf die transactie files inladen in AFAS toch?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Laatst online: 18-09 10:49
DennusB schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:48:
[...]

Je kan wel zelf die transactie files inladen in AFAS toch?
Helaas niet, bunq staat niet in de lijst met ondersteunende banken van AFAS. Ondanks dat dit niet bij bunq ligt is het voor mij wel een reden om bij de ING te blijven voor mijn primaire bankzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaal verzoek verlopen.

Even een vraag onder de mede tweakers , daar ikzelf bunq niet ken. Ik heb na het overmaken van geld naar de tegenpartij, (constructie ING -》 IDEAL-》 bunq betaal verzoek).

Echter hoewel het wel is afgeschreven van mijn ING rekening geeft de tegenpartij aan dat het Bunq betaal verzoek verlopen was. Ik zou over 3 dagen mijn geld terug gestort krijgen.

Echter hierbij gaan bij mij toch alarm bellen rinkelen vooral omdat de tegen party nu om een tweede betaling vraagt. Deze heb ik niet ingewilligd en heb aan gegeven te wachten op het originele bedrag dat over 3 dagen terug gestort zou moeten worden.

Mijn vraag is klopt het verhaal van de tegen partij, Betaal verzoeken van de ING waar ikzelf wel ervaring mee heb hebben namelijk een instelbaar verloop datum.

Ik vermoed dat de tegenpartij mij een snelle heeft aangejaagd. En dat ik kan fluiten naar me bedrag. Kennen jullie dit? Heb ik gelijk in mijn conclusie of spreekt de tegenpartij de waarheid.

Hoor graag jullie ervaringen .

Praise the Omnissiah.
Techpriest01010 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:39:
Betaal verzoek verlopen.

Even een vraag onder de mede tweakers , daar ikzelf bunq niet ken. Ik heb na het overmaken van geld naar de tegenpartij, (constructie ING -》 IDEAL-》 bunq betaal verzoek).

Echter hoewel het wel is afgeschreven van mijn ING rekening geeft de tegenpartij aan dat het Bunq betaal verzoek verlopen was. Ik zou over 3 dagen mijn geld terug gestort krijgen.

Echter hierbij gaan bij mij toch alarm bellen rinkelen vooral omdat de tegen party nu om een tweede betaling vraagt. Deze heb ik niet ingewilligd en heb aan gegeven te wachten op het originele bedrag dat over 3 dagen terug gestort zou moeten worden.

Mijn vraag is klopt het verhaal van de tegen partij, Betaal verzoeken van de ING waar ikzelf wel ervaring mee heb hebben namelijk een instelbaar verloop datum.

Ik vermoed dat de tegenpartij mij een snelle heeft aangejaagd. En dat ik kan fluiten naar me bedrag. Kennen jullie dit? Heb ik gelijk in mijn conclusie of spreekt de tegenpartij de waarheid.

Praise the Omnissiah.
Techpriest01010 uit.
Ze kunnen wel verlopen, maar zolang hij niet is geaccepteerd is t geld nog niet van je rekening. Je kan bij de transactie in Bunq ook zien wat de status is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dan hoop ik dat het idd verlopen is.
En dat het gewoon 3 dagen duur voordat het geweigerd word en terug gestuurd word.

Ik gebruik zelf namelijk geen bunq. En ik denk dat er tussen ideal en bunq een vertraging zit.
Aan de andere kant als ik je goed begrijp dan zou , aangezien het geld er bij mij af is van ING naar IDEAL. Dan zou het alsnog bij bunq binnen moeten komen. En als er dan de nieuw betaal verzoek is gemaakt dan word de oude geweigerd?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:11:
Ik gebruik zelf namelijk geen bunq. En ik denk dat er tussen ideal en bunq een vertraging zit.
Er zit tussen overmaken per iDEAL en het ontvangen op een bunq rekening ongeveer 2 seconden vertraging, niet veel meer dan dat (ik gebruik het regelmatig voor het ontvangen van geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Ik heb geen bunq maar vraag me sterk af of je überhaupt kunt betalen met iDeal als je een verlopen link aanklikt, tenzij de link toevallig verliep terwijl je bezig was met je betaling (kan natuurlijk, maar niet waarschijnlijk). Ik krijg van de situatie een beetje het gevoel dat de tegenpartij je voor de gek houdt.

[ Voor 7% gewijzigd door AlbertJP op 12-04-2018 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:39:
Betaal verzoek verlopen.

Praise the Omnissiah.
Techpriest01010 uit.
Volgens mij werken verlopen verzoeken inderdaad niet meer. Misschien even bunq support contacten via twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt heren ik denk hieruit dat ik idd opgelicht ben. Echter het is een betaal verzoek in princiepe dus terug vorderen / blokkeren kan niet. Voor mij de les geleerd in voortaan pas ik op met bunq en non standaart betaalverzoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2018 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:06:
Bedankt heren ik denk hieruit dat ik idd opgelicht ben. Echter het is een betaal verzoek in princiepe dus terug vorderen / blokkeren kan niet. Voor mij de les geleerd in voortaan pas ik op met bunq en non standaart betaalverzoeken.
Huh? Bunq betaalverzoek is niets speciaals hoor? Is gewoon iDeal... Dus snap niet dat je het ziet als een fout van Bunq, jij maakt geld over naar de verkeerde partij he 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:42
Voor mij de les geleerd in voortaan pas ik op met bunq en non standaart betaalverzoeken.
Ook met een Tikkie/ING-/Rabo-/andere partij-betaalverzoek kun je worden opgelicht. Of je het geld nou overmaakt via reguliere overboeking, iDEAL, door het in een envelop te stoppen en met de briefpost te verzenden - zodra je de betalingsopdracht hebt ondertekend, is het geld onderweg. De enige betaling die je kunt terugboeken is een automagisch incasso.

Het enige dat je echt kunt doen als je echt blijkt te zijn opgelicht, is een week nadat de verkoper had beloofd jou het product toe te sturen aangifte te doen van internetoplichting via de website van de politie. Daarnaast zou je bunq support kunnen contacten via Twitter of Facebook(?) om aan te geven dat je dat hebt gedaan. Ze zullen je niet direct je geld terug kunnen geven, maar wellicht wel een intern onderzoek starten naar de rekeninghouder. Als diegene vaker mensen oplicht, kunnen zij dan iig zijn betaalrekening(en) bij bunq opzeggen en eventueel ook zelf naar de politie stappen.

edit: En wat @DennusB zegt natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sandro! schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:18:
[...]

Ook met een Tikkie/ING-/Rabo-/andere partij-betaalverzoek kun je worden opgelicht. Of je het geld nou overmaakt via reguliere overboeking, iDEAL, door het in een envelop te stoppen en met de briefpost te verzenden - zodra je de betalingsopdracht hebt ondertekend, is het geld onderweg. De enige betaling die je kunt terugboeken is een automagisch incasso.

Het enige dat je echt kunt doen als je echt blijkt te zijn opgelicht, is een week nadat de verkoper had beloofd jou het product toe te sturen aangifte te doen van internetoplichting via de website van de politie. Daarnaast zou je bunq support kunnen contacten via Twitter of Facebook(?) om aan te geven dat je dat hebt gedaan. Ze zullen je niet direct je geld terug kunnen geven, maar wellicht wel een intern onderzoek starten naar de rekeninghouder. Als diegene vaker mensen oplicht, kunnen zij dan iig zijn betaalrekening(en) bij bunq opzeggen en eventueel ook zelf naar de politie stappen.

edit: En wat @DennusB zegt natuurlijk :D
Om hier nog even op in te haken, op de betaalpagina van Bunq bij een betaalverzoek xie je volgens mij naar WIE je het overmaakt. Dus als die naam niet klopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Lolwat? :D
Hoe defineer je precies wat "non standaart" is dan? Tot noch toe is het originele betaalverzoek toch echt een idee van bunq, de rest zijn copycats.

Je hebt je geld gewoon betaald. Dat is duidelijk. En zoals anderen al opmerkten heb je op de bunq pagina gewoon de naam van de ontvanger kunnen zien. Die kun je dus gebruiken om aangifte te doen. Of het de naam van de oplichter zelf is of van een katvanger/driehoekscam-slachtoffer is voor hun om uit te zoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door mcDavid op 12-04-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam klopt, dus het is een spelletje hij zegt zij zegt. Wat ik bedoel met non standaart is voor mij eigenlijk alles buiten paypal en ing betaal verzoek om.

Bij ING kan ik ook laten kijken of de ander het ontvangen heeft. En paypal zit aan een credit card dus die kun je altijd terug vorderen.

Daar ikzelf geen bunq heb kan ik daar verder ook geen controle op doen. Ik zal eens kijken of ik bunq support kan bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:04:
De naam klopt, dus het is een spelletje hij zegt zij zegt. Wat ik bedoel met non standaart is voor mij eigenlijk alles buiten paypal en ing betaal verzoek om.

Bij ING kan ik ook laten kijken of de ander het ontvangen heeft. En paypal zit aan een credit card dus die kun je altijd terug vorderen.

Daar ikzelf geen bunq heb kan ik daar verder ook geen controle op doen. Ik zal eens kijken of ik bunq support kan bereiken.
Bij ING is het ook gewoon iDeal... :+
Daar kun je net zo snel bij opgelicht worden als bij bunq of ALLE andere banken die iDeal betaalverzoeken ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:04:

Waar ik aan denk nu ik dat zo lees over die verlopen betaalverzoeken. Als je een betaalverzoek stuurt via een shared link, kan bunq niet checken of het aan 1 of meerdere peepz is gestuurd. Na zoveel tijd 'verloopt' deze dus, omdat bunq niet weet dat 1 persoon hem heeft gehad, die ene persoon heeft betaald en dus het eigenlijk helemaal afgehandeld is. Ik had zelf ook die verwarring omdat de melding over het verlopen bovenaan in de events komt te staan. Heb even het together-topic erbij gepakt, daar sta ik ook een stukje in te blaten :+ Bij jou afgeschreven = betaald dus moet die bunq-er even een stukje naar beneden scrollen en z'n bijgeschreven geld eens bekijken :P

https://together.bunq.com/topic/shared-request#comment-27809

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 12-04-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top 2Dutch, dan is het voor mij duidelijk en ben ik waarschijnlijk opgelicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:03:
Top 2Dutch, dan is het voor mij duidelijk en ben ik waarschijnlijk opgelicht.
Fijn dat je wat met de info kon. Kan alsnog onwetendheid van de bunq-gebruiker zijn, maar als hij/zij niet even de moeite neemt om goed te kijken naar z'n saldo en om geld blijft vragen is aangifte doen zeker de juiste optie. Meestal helpt dreigen daarmee al wel een heel eind. Hoop dat het goed afloopt voor je en je je geld nog terugziet. Laat je niet afschrikken, niet alle bunq-ers zijn zo vervelend :+

Mocht je over het een en ander nog vragen hebben, kun je altijd bunq's support benaderen via Twitter (facebook vermoedelijk ook) of support@bunq.com: dan heb je weer een stok om mee te slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 13:28
Hier is GoT niet voor bedoeld.

[ Voor 75% gewijzigd door Krisp op 14-04-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
JackSparrow schreef op donderdag 5 april 2018 @ 01:12:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd, misschien dat ik het ook ga proberen. Maar het werkt bij jou prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Laatst online: 21:18
kw_nl schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:23:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd, misschien dat ik het ook ga proberen. Maar het werkt bij jou prima?
Mijn Italiaanse passen doen het prima met Apple Pay 8)

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kw_nl schreef op Saturday 14 April 2018 @ 14:23:
[...]

Ja hoor...de fysieke Italiaanse pas doet het perfect met Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Nice, ook maar besteld. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34
Wat heeft bunq nou weer, badges? Kreeg net de melding: gefeliciteerd met je eerste pasbetaling... Gebruik bunq pas al meer 2 jaar bijna dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NRG-81 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:01:
Wat heeft bunq nou weer, badges? Kreeg net de melding: gefeliciteerd met je eerste pasbetaling... Gebruik bunq pas al meer 2 jaar bijna dagelijks.
Ja hier ook, vond het ook een beetje vaag. Een soort achievements... maar waar is de aankondiging + uitleg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zag het ook, wat een onzin... Een bank app moet functioneel zijn en geen verslavende gamemechanismes inbouwen. Ludiek hoor maar totaal onzinnig. Het is nu wachten tot ze lootcrates gaan toevoegen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-04-2018 20:35 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
DeNachtwacht schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:33:
Ik zag het ook, wat een onzin... Een bank app moet functioneel zijn en geen verslavende gamemechanismes inbouwen. Ludiek hoor maar totaal onzinnig. Het is nu wachten tot ze lootcrates gaan toevoegen ;)
Pfft inderdaad... Volgens mij stonden er nog zat daadwerkelijk nuttige ideeën op together.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
JackSparrow schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:53:
[...]

Ja hoor...de fysieke Italiaanse pas doet het perfect met Apple Pay.
Moet je een nieuwe kaart bestellen of is het vervangen van bestaande kaart op nieuw “Italiaans” adres voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
cyberde schreef op Monday 16 April 2018 @ 22:05:
[...]

Moet je een nieuwe kaart bestellen of is het vervangen van bestaande kaart op nieuw “Italiaans” adres voldoende?
Ik denk dat dat niet werkt, want dan heb je hetzelfde kaartnummer en daar zit nu juist het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Een leuke discussie op Together, over bunq en trackers zoals Facebook Pixel (die ze gebruiken).

Die Ali blijft me maar verbazen met z'n vreemde opmwerkingen soms, zie zijn reacties hier:
https://together.bunq.com/topic/facebook-tracking-pixels

Los van dit zijn die milestone badgets ook ongewenst, ik kan de bank zo niet serieus nemen en houd mijn meeste geld bij ING voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mcDavid schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:49:
Pfft inderdaad... Volgens mij stonden er nog zat daadwerkelijk nuttige ideeën op together.
Nogal ja. Ik zat met verbazing naar een stuk of vier van die badges te loeren toen ik gister een bunq.me betaling had gebruikt. Moet zeggen dat dat bunq.me/username/bedrag veel fijner werkt dan zo'n betaalverzoek aanmaken (want als diegene niet in je lijst staat...) wat neerkomt op sharen en dan na een maand een 'verlopen' message. Nee gewoon lekker simpel een bunq.me met het bedrag in de url: heerlijk fijn.

Voor nieuwe gebruikers snap ik die badges nog wel hoor, maar laat ons ze wel uitzetten svp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Godver. Zojuist de app verwijderd. Maar hoe kom ik nu bij mijn geld?

Dacht eerst, ik ga wel zo'n 3rd party desktop client gebruiken of zo maar dan moet je nog steeds inloggen met de app natuurlijk :')
Hopelijk zetten ze die badges snel weer uit anders ga ik echt naar een andere bank. Echt kut, ben inmiddels zo gewend aan bunq-functionaliteit, maar mijn (self-diagnosed) OCD kan dit echt niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 17-04-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:46
mcDavid schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:46:

Dacht eerst, ik ga wel zo'n 3rd party desktop client gebruiken of zo maar dan moet je nog steeds inloggen met de app natuurlijk :')
Hopelijk zetten ze die badges snel weer uit anders ga ik echt naar een andere bank. Echt kut, ben inmiddels zo gewend aan bunq-functionaliteit, maar mijn (self-diagnosed) OCD kan dit echt niet aan.
Niet een piepklein beetje overdreven om voor zoiets meteen de app te verwijderen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mcDavid schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:46:

Dat is wel een punt om rekening (no pun intended :P) mee te houden. Je kunt wel, mits premium/pasjes, geld opnemen bij andere banken. Maar daar zit een limiet op, voor het geval je alles leeg zou willen trekken..
Mocht je telefoon in de soep lopen heb je ook een probleem met je bunq free bijvoorbeeld: geen toegang tot je geld. Heb eigenlijk geen idee hoe dat dan verder in z'n werk gaat, mailen met support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hemmik schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:05:
[...]

Niet een piepklein beetje overdreven om voor zoiets meteen de app te verwijderen? ;)
Jawel. Ik haat ook vooral mezelf hierom, maar ik was gewoon zó ontzettend getriggerd iedere keer... Zo'n domme kutfeature kan me echt van fanboy naar hater maken in 1 dag (blijkbaar) :n
2Dutch schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:40:
[...]

Dat is wel een punt om rekening (no pun intended :P) mee te houden. Je kunt wel, mits premium/pasjes, geld opnemen bij andere banken. Maar daar zit een limiet op, voor het geval je alles leeg zou willen trekken..
Mocht je telefoon in de soep lopen heb je ook een probleem met je bunq free bijvoorbeeld: geen toegang tot je geld. Heb eigenlijk geen idee hoe dat dan verder in z'n werk gaat, mailen met support?
ja das het punt niet. Kan ieder moment die app weer installeren als het moet, en kapotte telefoons heb ik me nooit zorgen om gemaakt (heb altijd nog wel een oud toestel liggen). Maar heb er gewoon geen zin meer in. Voorlopig hoop ik maar dat mijn woede bekoeld is voordat mijn betaalrekening leeg is, dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:09:
[...]

Ik denk dat dat niet werkt, want dan heb je hetzelfde kaartnummer en daar zit nu juist het verschil.
Das een beetje jammer, heb namelijk al drie pasjes. Zal dan de huidige pas moeten blokkeren en een nieuwe aanvragen (mastercard), beetje jammer want die wordt nu op meerdere sites gebruikt.
Met de maestro Apple Pay kan je niet online betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
cyberde schreef op Tuesday 17 April 2018 @ 17:24:
[...]

Das een beetje jammer, heb namelijk al drie pasjes. Zal dan de huidige pas moeten blokkeren en een nieuwe aanvragen (mastercard), beetje jammer want die wordt nu op meerdere sites gebruikt.
Met de maestro Apple Pay kan je niet online betalen.
Neuh...je kunt een bestaande pas ook Deactiveren, zolang je ten allen tijde maar maximaal 3 actieve passen hebt. Je betaald namelijk alleen voor geactiveerde passen (bij meer dan 3 dus).

Dus pas deactiveren, dan een nieuwe mastercard aanvragen. Ik had hetzelfde issue, gebruikte hem ook voor online betalingen...die stel ik wel weer opnieuw in (zoveel waren het er ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:00:
[...]

Neuh...je kunt een bestaande pas ook Deactiveren, zolang je ten allen tijde maar maximaal 3 actieve passen hebt. Je betaald namelijk alleen voor geactiveerde passen (bij meer dan 3 dus).

Dus pas deactiveren, dan een nieuwe mastercard aanvragen. Ik had hetzelfde issue, gebruikte hem ook voor online betalingen...die stel ik wel weer opnieuw in (zoveel waren het er ook niet).
Is ook een optie, die maar proberen. Verder geen problemen met die MC omdat ie in "IT" is uitgegeven, bv bij Apple?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
cyberde schreef op Tuesday 17 April 2018 @ 18:15:
[...]

Is ook een optie, die maar proberen. Verder geen problemen met die MC omdat ie in "IT" is uitgegeven, bv bij Apple?
Als je aankopen in de Apple Store bedoelt, dan ja...de Store accepteert in de NL store alleen een NL pas. Ik reken apps af via mijn KPN Telefoonrekening, maar je kunt ook de Store switchen naar Italië...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Laatst online: 21:18
cyberde schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:15:
[...]

Ik gebruik voor Apple Pay een Italiaanse MasterCard en voor online shoppen een Nederlandse, dan heb je dat probleem niet.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
MichielFRL schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:19:
[...]

Ik gebruik voor Apple Pay een Italiaanse MasterCard en voor online shoppen een Nederlandse, dan heb je dat probleem niet.
Goeie idd, heb nu twee Maestro's, maar eigenlijk niet meer nodig want Apple Pay. Eens een Italiaanse MC bestellen, die werkt wel met Apple Pay en de huidige NL MC voor de online aankopen. Thnx voor de tip!

[edit]
En besteld, ben benieuwd 8)

[ Voor 4% gewijzigd door bluewalk op 17-04-2018 21:25 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"