Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:27

TheVMaster

Moderator WOS
Sandermm schreef op Wednesday 21 March 2018 @ 14:39:
[...]

Ik denk niet dat het achterhouden is.. Apple wil er ook aan verdienen(0,15% geloof ik) dus ze moeten die afspraken eerst rond hebben voordat ze het vrijgeven.
Ze hebben afspraken met bunq gemaakt, dus ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:04
-

[ Voor 100% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Gekkenhuis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Zal mij niets verbazen als het één grote PR actie was voor Bunq. Héél tech-Nederland had het erover.
Natuurlijk. En niet alleen in Nederland. ;) Het heeft ze heel veel (tijdelijke) klanten opgeleverd, waarvan een deel ongetwijfeld blijft hangen.
MelvinW schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Klopt en als er geen grote bank wilt meewerken heeft het ook weinig zin om het te lanceren. Ze willen immers dat zoveel mogelijk mensen het gaan gebruiken.
ING heeft het ook werkend, en ik heb een aanwijzingen dat ABN het inmiddels (technisch) ook kan. Het is Apple die hier het releaseschema vertraagt. Waarom is mij totaal niet duidelijk, maar daarom is deze actie juist zo goed.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 14:30

NoTimeRemains

I know

Ik kom de app niet in, mijn hand wordt niet herkend. Heeft iemand een service nummer oid?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Krisp schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:43:
[...]

Natuurlijk. En niet alleen in Nederland. ;) Het heeft ze heel veel (tijdelijke) klanten opgeleverd, waarvan een deel ongetwijfeld blijft hangen.
Ik denk wel meer dan een deel. Iedereen die er gisterenavond en vandaag erbij zijn gekomen of overgestapt naar Premium hebben dit gedaan voor Apple Pay. Die gaan dit nu echt niet stopzetten. Zeker omdat het nog onbekend is wanneer het gelanceerd wordt in Nederland. Die hebben ze gewoon eerder binnen dus meer geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Gekkenhuis op 21-03-2018 14:49 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
-

[ Voor 99% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 10:23
Gekkenhuis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:47:
[...]

Ik denk wel meer dan een deel. Iedereen die er gisterenavond en vandaag erbij zijn gekomen of overgestapt naar Premium hebben dit gedaan voor Apple Pay. Die gaan dit nu echt niet stopzetten. Zeker omdat het nog onbekend is wanneer het gelanceerd wordt in Nederland. Die hebben ze gewoon eerder binnen dus meer geld.
Valt wel mee hoor. Waarschijnlijk meer door de media-aandacht die er uberhaupt weer even is.

Heb hier 3 collega's die vandaag een bunq-account gemaakt hebben of naar premium geswitcht zijn, waarvan maar één een iphone heeft. Geen hele grote steekproef natuurlijk maar de aandacht zal ze vast geen windeieren gelegd hebben.

Ik vind het trouwens wel grappig om te zien hoe de toon op allerlei nieuwscomments ineens veranderd is van "Wat? 8 euro voor een bank-account? Dat is echt véél te duur!" naar "Wat? 8 euro voor apple-pay? Dat is echt héél goedkoop!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

NoTimeRemains schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:43:
Ik kom de app niet in, mijn hand wordt niet herkend. Heeft iemand een service nummer oid?
Even mailen met je gegevens naar support@bunq.com oid? Of via Twitter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

MelvinW schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:52:
[...]

Volgens mij is het grootste probleem dat kaartnummers niet op Nederlandse passen staan. Dat nummer is nodig om een kaart aan Apple Pay toe te voegen. Er moet dus vanuit banken een oplossing komen, bijv. nieuwe bankpassen met daarop een Maestro-nummer of een virtuele kaart in de app.
Ik neem dat bunq virtuele kaarten hanteert in de app voor Apple Pay, en daarmee (dus) tegemoet komt aan deze eis. Ik heb geen premium, dus kan het niet bevestigen. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ook zonder premium staat het toch in je passenmenu? Of is dat alleen met Android? Ik heb in ieder geval een "virtuele" tap & pay kaart erbij staan die niet geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:23

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Balen hoor, maar was te verwachten dat Apple dit niet ok vindt.

Apple Pay werkte perfect om m'n lunch er mee af te rekenen. Nu maar even een pizzatje halen bij de AH, kijken of het nog werkt.

Maar er is nu bewezen dat het technisch gewoon prima werkt, alleen Apple houdt het gewoon tegen. Ik hoop stiekem dat ze het volgende week ineens lanceren in Nederland...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
mcDavid schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Valt wel mee hoor. Waarschijnlijk meer door de media-aandacht die er uberhaupt weer even is.

Heb hier 3 collega's die vandaag een bunq-account gemaakt hebben of naar premium geswitcht zijn, waarvan maar één een iphone heeft. Geen hele grote steekproef natuurlijk maar de aandacht zal ze vast geen windeieren gelegd hebben.

Ik vind het trouwens wel grappig om te zien hoe de toon op allerlei nieuwscomments ineens veranderd is van "Wat? 8 euro voor een bank-account? Dat is echt véél te duur!" naar "Wat? 8 euro voor apple-pay? Dat is echt héél goedkoop!"
8 euro is ook heel veel geld. Dat ben ik niet kwijt bij een Rabobank of een ING. En ik krijg daar nog veel meer waar voor mijn geld. Ik krijg daar een offline bank, ik krijg een vast contactpersoon.
Plus mijn bank, ligt eraan welke bank, biedt iets voor de samenleving, ze investeren in mensen en bedrijven.

Maar goed misschien moet ik die discussie niet hier gaan voeren :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SgtElPotato schreef op Wednesday 21 March 2018 @ 17:41:
[...]

8 euro is ook heel veel geld. Dat ben ik niet kwijt bij een Rabobank of een ING. En ik krijg daar nog veel meer waar voor mijn geld. Ik krijg daar een offline bank, ik krijg een vast contactpersoon.
Plus mijn bank, ligt eraan welke bank, biedt iets voor de samenleving, ze investeren in mensen en bedrijven.

Mwah...je krijgt een offline bank en een vast contactpersoon? Volgens mij krijg je dat alleen als je, of heel veel geld hebt, of een zakelijke klant bent.

De meeste banken investeren in 'schimmige' zaken en zijn daarover erg onduidelijk. Daarnaast krijgt de top vaak 'vorstelijk' betaald, oa. omdat ze anders naar de concurrent lopen. Tja, ik heb liever een bank die innovatie doet en daarnaast gewoon netjes op mijn geld past! Zonder het dus te beleggen in weet ik het wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petervdv
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-02 10:58
SgtElPotato schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:41:
[...]

Oké twee dingen,.. Waarom wil je een offline bank? :p

En weet je in hoeveel shit en ellende banken investeren? Wapens, kinderarbeid, om maar niet te spreken over de perverse prikkels bij banken waardoor ze de financiële crisissen veroorzaken,.. Banken maken zo veel meer kapot dan dat ze bijdragen aan de maatschappij. Enige uitzonderingen in NL zijn Triodos, ASN en bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gelukkig werkt Apple Pay nog wel als je het al had geactiveerd. Net nog gebruikt in de supermarkt :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
Petervdv schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:50:
[...]

Oké twee dingen,.. Waarom wil je een offline bank? :p

En weet je in hoeveel shit en ellende banken investeren? Wapens, kinderarbeid, om maar niet te spreken over de perverse prikkels bij banken waardoor ze de financiële crisissen veroorzaken,.. Banken maken zo veel meer kapot dan dat ze bijdragen aan de maatschappij. Enige uitzonderingen in NL zijn Triodos, ASN en bunq.
Om dezelfde reden als dat ik liever naar de stad ga om dingen te kopen dan dat ik dat online doe.
JackSparrow schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Mwah...je krijgt een offline bank en een vast contactpersoon? Volgens mij krijg je dat alleen als je, of heel veel geld hebt, of een zakelijke klant bent.

De meeste banken investeren in 'schimmige' zaken en zijn daarover erg onduidelijk. Daarnaast krijgt de top vaak 'vorstelijk' betaald, oa. omdat ze anders naar de concurrent lopen. Tja, ik heb liever een bank die innovatie doet en daarnaast gewoon netjes op mijn geld past! Zonder het dus te beleggen in weet ik het wat.
Jup, ik krijg gewoon een vast contactpersoon en heb echt geen buitensporige hoeveelheden geld. Als ik dat had had ik dat al lang offshore gezet.

Ik snap wat jullie bedoelen met schimmige zaken en daar hebben jullie zeker een punt, maar de Nederlandse banken investeren daarnaast ook een hoop in eigen land. En dat is ook belangrijk.
Hoeveel invloed ze hebben op een crisis of hoeveel de top betaald krijgt staat imo daar los van.
CEO's van mega bedrijven krijgen nu eenmaal buitensporig veel betaald, daar ze ook alle beslissingen nemen en dus flink veel invloed hebben.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De nieuwe website is niet mijn ding: te lage informatiedichtheid (doorklikken doorklikken :/) en ik weet dat together onder togher.bunq.com zit, maar behalve via via weggestopt 'need help? check out together' kom je daar niet via de main site. Je zou verwachten dat ze dat bovenin het menu stoppen, toch? Of kijk ik scheel, kannook :+

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 21-03-2018 22:07 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 10:44

BombaAriba

Ondertitel

Mandera schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Ben benieuwd wat De Nederlandse Bank daar van vindt eigenlijk.
DNB zal er weinig van vinden, die kijken voornamelijk naar financiën en kloppende data.

Dat is wel echt het voordeel van Bunq, geen legacy systemen. Werk zelf ook bij een bank en oude systemen houden helaas toch vaak zaken tegen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:29
Kan bevestigen dat Apple Pay ook in Duitsland werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomerweer
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-06 11:28
Mocht iemand het tof vinden, ik maak met een vriend van mij een podcast en was gister aanwezig bij de Bunq Update. Kort stukje over gehad https://overcast.fm/+L15UQ_ydw/04:31

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:52
Ik vind het een beetje een misleidende update, iedereen wordt lekker gemaakt met Apple Pay, ze profileren als een bank die als eerste Pay lanceren, terwijl dat niet in Nederland is. Slimme marketing om schapen te scoren!

Ik las dat er zelfs een officiele pagina van bunq was hoe je de restrictie kon omzeilen om toch Apple Pay in Nederland te kunnen gebruiken, even later was deze weer offline gehaald. Waarschijnlijk door Apple op de vingers getikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Karizma schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:39:
Ik vind het een beetje een misleidende update, iedereen wordt lekker gemaakt met Apple Pay, ze profileren als een bank die als eerste Pay lanceren, terwijl dat niet in Nederland is. Slimme marketing om schapen te scoren!

Ik las dat er zelfs een officiele pagina van bunq was hoe je de restrictie kon omzeilen om toch Apple Pay in Nederland te kunnen gebruiken, even later was deze weer offline gehaald. Waarschijnlijk door Apple op de vingers getikt :P
Misleidend wil ik het niet noemen, wellicht slimme marketing. Bunq is Nederlands, maar werken ook in Spanje en Italie. Daar is officieel Apple Pay en dat heeft Bunq nu uitgerold.

Bunq weet dat Nederland er op zit te wachten en heeft zijn moment gepakt. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben. Een bank met lef.

Dat ze het nu onder druk van Apple of weet ik wie hebben geblokkeerd voor nieuwe gebruikers, dat is niet anders. Voor Apple zul je altijd zwichten.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:44:
[...]

Misleidend wil ik het niet noemen, wellicht slimme marketing. Bunq is Nederlands, maar werken ook in Spanje en Italie. Daar is officieel Apple Pay en dat heeft Bunq nu uitgerold.

Bunq weet dat Nederland er op zit te wachten en heeft zijn moment gepakt. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben. Een bank met lef.

Dat ze het nu onder druk van Apple of weet ik wie hebben geblokkeerd voor nieuwe gebruikers, dat is niet anders. Voor Apple zul je altijd zwichten.
Jep en ik denk dat Apple dat doet omdat ze graag komende Dinsdag zelf met de eer willen strijken. Logisch ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 07:16
Niet alleen logisch, ik kan mij ook voorstellen een Nederlandse bank, die echt als eerste Apple Pay hier aan biedt, hier ook een mediacampagne aan koppeld. Als Bunq dan op deze manier Apple en de bank het gras voor de voeten weg maait, kan ik mij voorstellen dat ze not amused zijn.

Maar goed, dat er dinsdag wat wordt aangekondigd is vooralsnog speculatie, net als bovenstaande :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:00
Apple kennende wordt er dinsdag niets aangekondigd voor ons, net als de jaren hiervoor.
Gelukkig heb ik Apple Pay al kunnen activeren voor ze het weer blokkeerde.

[ Voor 30% gewijzigd door carpebios op 22-03-2018 10:39 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
THE_BASE schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:44:
[...]

- Nederlandse klanten mailen dat Apple Pay geintroduceerd is door bunq. (tevens bevat deze link een dikke knop Get Apple Pay)
- Op de website een officiele handleiding tonen met een omweg om Apple Pay werkend te krijgen.
- Nadat Apple boos werd direct alles intrekken omtrent Nederland.
- Tijdens de promotie van bunq #7 update hinten op Apple Pay, ook in Nederland.

Ik durf te wedden dat heel wat mensen zich ingeschreven/geupgrade hebben, waarna er een flinke teleurstelling te wachten stond. Daarnaast weet bunq inderdaad dat Nederland er met smart op zit te wachten, en dan flikken ze dit, raar toch? Inderdaad lef :+

Wat is hier slim aan? Misleidend laat ik aan de lezer over ;)

We zullen zien wat de toekomst brengt, ik blijf voorlopig bij bunq free (early + pasjes + 10 rekeningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Karizma schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:55:
[...]

- Nederlandse klanten mailen dat Apple Pay geintroduceerd is door bunq. (tevens bevat deze link een dikke knop Get Apple Pay)
- Op de website een officiele handleiding tonen met een omweg om Apple Pay werkend te krijgen.
- Nadat Apple boos werd direct alles intrekken omtrent Nederland.
- Tijdens de promotie van bunq #7 update hinten op Apple Pay, ook in Nederland.

Ik durf te wedden dat heel wat mensen zich ingeschreven/geupgrade hebben, waarna er een flinke teleurstelling te wachten stond. Daarnaast weet bunq inderdaad dat Nederland er met smart op zit te wachten, en dan flikken ze dit, raar toch? Inderdaad lef :+

Wat is hier slim aan? Misleidend laat ik aan de lezer over ;)

We zullen zien wat de toekomst brengt, ik blijf voorlopig bij bunq free (early + pasjes + 10 rekeningen).
Nog gekker zelfs, ze ontkennen nu overal opeens dat er ooit iets online heeft gestaan over Apple Pay voor Nederland. Support zei gisteren letterlijk tegen mij : "Ik weet niet waar je het over hebt"... dat vind ik wel een beetje kansloos overkomen xd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:23

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

DennusB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Nog gekker zelfs, ze ontkennen nu overal opeens dat er ooit iets online heeft gestaan over Apple Pay voor Nederland. Support zei gisteren letterlijk tegen mij : "Ik weet niet waar je het over hebt"... dat vind ik wel een beetje kansloos overkomen xd
Durf te wedden dat Apple wel gedreigd zal hebben om de app uit de appstore te verwijderen. Dat heeft zware gevolgen voor bunq.

Daarom ontkennen ze nu alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Durf te wedden dat Apple wel gedreigd zal hebben om de app uit de appstore te verwijderen. Dat heeft zware gevolgen voor bunq.

Daarom ontkennen ze nu alles.
Dan kunnen ze beter zeggen "Ja klopt dat stond online maar is nu tijdelijk teruggetrokken." in plaats van doen alsof het er nooit is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Laatst online: 17-06 07:16
Maar waar komt dat vandaan, dat Apple zelf iets aan wilt kondigen op dinsdag? Is er een event aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
OllieMongollie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:50:
Maar waar komt dat vandaan, dat Apple zelf iets aan wilt kondigen op dinsdag? Is er een event aangekondigd?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:54
Karizma schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:55:
[...]

[...]
Was dit echt? Of doel je op de video van de bunq update? Die video vond ik nog wel te verdedigen als: We hebben nieuwe features, die ga ik laten zien, één van de features werkt alleen in Spanje, puur voor de demonstratie moet ik dus even m'n telefoon op Spanje zetten.
Dat is toch wel wat anders als een "Dit is de officiële handleiding van de manier waarop wij in Nederland Apple Pay ondersteunen" wat mij betreft.

Of was er ook nog een "HOWTO: enable Apple Pay in the Netherlands" filmpje? Dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Was dit echt? Of doel je op de video van de bunq update? Die video vond ik nog wel te verdedigen als: We hebben nieuwe features, die ga ik laten zien, één van de features werkt alleen in Spanje, puur voor de demonstratie moet ik dus even m'n telefoon op Spanje zetten.
Dat is toch wel wat anders als een "Dit is de officiële handleiding van de manier waarop wij in Nederland Apple Pay ondersteunen" wat mij betreft.

Of was er ook nog een "HOWTO: enable Apple Pay in the Netherlands" filmpje? Dan heb ik niks gezegd.
Er waren meerdere pagina's in de lucht over hoe je de regio-blokkering kon omzeilen voor Nederlandse gebruikers ja. Die zijn nu weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Als je in de app naar het kaarten overzicht ging, stond gewoon een knop "Apple Pay: Try it now". Als je regio verkeerd stond, werd dat vermeld, met een linkje naar hun how-to over hoe je van regio kan wisselen. Kan me voorstellen dat dit Apple iets te ver ging inderdaad. Vind het echter wel jammer dat Bunq hier nu een beetje omheen draait met: "Ja het was sowieso enkel in Spanje en Italie gelaunched".

Ik bedoel, ik was zelf op tijd om het te kunnen activeren. Maar als je terug bent gefloten door Apple, geef dat dan gewoon eerlijk toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:54
Magnetic_Man schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:59:
Als je in de app naar het kaarten overzicht ging, stond gewoon een knop "Apple Pay: Try it now". Als je regio verkeerd stond, werd dat vermeld, met een linkje naar hun how-to over hoe je van regio kan wisselen. Kan me voorstellen dat dit Apple iets te ver ging inderdaad. Vind het echter wel jammer dat Bunq hier nu een beetje omheen draait met: "Ja het was sowieso enkel in Spanje en Italie gelaunched".

Ik bedoel, ik was zelf op tijd om het te kunnen activeren. Maar als je terug bent gefloten door Apple, geef dat dan gewoon eerlijk toe.
Haha, ok, fair enough. Heb zelf geen iphone, dus heb dit niet kunnen zien. Dat is inderdaad wel bewust Apple uitdagen ja. Dat het überhaupt zo door de App store heen is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 11:06
Voor degenen die wel te laat waren met het activeren van Apple Pay (zoals ik): weet iemand of er alsnog een onofficiële manier is om de regioblokkade te omzeilen? Apple Pay met maestro is voor mij genoeg reden om naar bunq premium te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Nickname27 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:46:
Voor degenen die wel te laat waren met het activeren van Apple Pay (zoals ik): weet iemand of er alsnog een onofficiële manier is om de regioblokkade te omzeilen? Apple Pay met maestro is voor mij genoeg reden om naar bunq premium te upgraden.
Misschien door je adres te wijzigen in de bunq app naar een Spaans hotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
-

[ Voor 99% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:06
MelvinW schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Een fysieke pas laten afleveren in Italië of Spanje en vervolgens kun je die pas toevoegen aan Apple Pay. De virtuele Maestro-pas die Bunq eerder aanbood is niet meer beschikbaar.
Ik heb mezelf zojuist in de bunq App verhuisd naar Italië en de locatie instellingen in de iPhone aangepast naar Italië, maar dat werkt helaas niet.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-12-2024

eM.

MichielFRL schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:48:
[...]

Ik heb mezelf zojuist in de bunq App verhuisd naar Italië en de locatie instellingen in de iPhone aangepast naar Italië, maar dat werkt helaas niet.
Nee, want wat MelvinW zegt klopt. Pas opsturen naar een Italiaans adres en dan deze activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bunq activeert Apple Pay toch helemaal niet op basis van een fysieke pas, alleen door middel van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Klopt. Het is een nieuwe digitale pas die los staat van je bestaande passen. Kreeg zelfs automatisch een factuur van €0.00 voor het afnemen van deze pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
-

[ Voor 100% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 12:23

gday

TENACIOUS D TIME!!!

In de instellingen in de bunq-app kun je zien dat je standaard een limiet hebt voor 2500 euro als je online betalingen doet via Apple Pay. Echter, als ik een testbetaling wil doen op https://stripe.com/docs/apple-pay/web/v2 staat er dat ik niet online kan betalen via bunq. Hebben jullie dat ook? Als je het niet online kunt gebruiken, waarom zit er dan een limiet op van 2500 euro? :P

[ Voor 13% gewijzigd door gday op 23-03-2018 01:18 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
-

[ Voor 128% gewijzigd door MelvinW op 06-07-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MelvinW schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Dat was voorheen inderdaad zo. Nu moet je eerst een fysieke pas in Italië/Spanje laten bezorgen en nadat je die geactiveerd hebt verschijnt de optie voor Apple Pay ook. Dit om te voorkomen dat mensen die buiten Italië/Spanje verblijven ook Apple Pay kunnen gebruiken.
Misschien werkt de N26 manier ook wel (ga het niet proberen want heb apple pay tijdig geactiveerd :P).
Dus jezelf verhuizen naar Italie met adres:
code:
1
2
3
4
  Jouw naam
  Jouw NL adres
  NL-Jouw postcode
  Jouw plaats - The Netherlands

Met een beetje geluk (iig bij N26) lag de pas 4 dagen later in mijn eigen brievenbus. Die gebruiken om Apple Pay te activeren :)

*fingers crossed* dat Apple Pay blijft werken en ik bovenstaande niet hoef te proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 23-03-2018 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ga nou niet fysieke passen bestellen in de hoop dat je Apple Pay kan activeren, want dat werkt niet op die manier bij bunq. Apple Pay van bunq kan je alleen activeren vanuit de app zelf, niet met een fysieke pas zoals bij N26.

Als je Apple Pay al geactiveerd hebt toen dat even mogelijk was, dan blijft het verder gewoon werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 23-03-2018 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:02:
Ga nou niet fysieke passen bestellen in de hoop dat je Apple Pay kan activeren, want dat werkt niet op die manier bij bunq. Apple Pay van bunq kan je alleen activeren vanuit de app zelf, niet met een fysieke pas zoals bij N26.

Als je Apple Pay al geactiveerd hebt toen dat even mogelijk was, dan blijft het verder gewoon werken.
MelvinW schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Dat was voorheen inderdaad zo. Nu moet je eerst een fysieke pas in Italië/Spanje laten bezorgen en nadat je die geactiveerd hebt verschijnt de optie voor Apple Pay ook. Dit om te voorkomen dat mensen die buiten Italië/Spanje verblijven ook Apple Pay kunnen gebruiken.
wie o wie heeft er gelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 12:23

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MelvinW schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 03:10:
[...]

Volgens mij werkt Maestro niet voor betalingen in Safari. Met een Visa-kaart van een andere bank kan ik namelijk wel online met Apple Pay betalen. Ik neem aan dat als je de MasterCard-kaart van Bunq toevoegt aan Apple Pay dat je dan wel online kunt betalen.
Als ik de MasterCard probeer toe te voegen krijg ik de melding dat 'de kaartverstrekker deze kaart niet ondersteunt'. De MasterCards van bunq kun je dus niet gebruiken voor Apple Pay blijkbaar.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 23:22
Ik kan in ieder geval bevestigen dat VPN naar Spanje + regio aanpassing niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
gday schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Als ik de MasterCard probeer toe te voegen krijg ik de melding dat 'de kaartverstrekker deze kaart niet ondersteunt'. De MasterCards van bunq kun je dus niet gebruiken voor Apple Pay blijkbaar.
Als het net zo is als bij N26 dan houdt men bij waar de kaart is uitgegeven, jouw bunq MC is uitgegeven in NL en is daarom niet ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-12-2024

eM.

Zoals ik het van support heb begrepen willen ze nu 100% zekerheid dat men in Italië woont. Dus fysieke pas wordt verstuurd en die moet je activeren. Die pas heeft inderdaad niets met Apple pay zelf te maken. Maar wel met de verificatie.

VPN en of adreswijziging heeft geen zin. Ik denk zelfs dat er momenteel handmatig geactiveerd wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door eM. op 23-03-2018 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zr40 schreef op Friday 23 March 2018 @ 09:02:

Eh...op dit moment is de enige manier om nog Apple Pay bij bunq te activeren de fysieke Spaanse/Italiaanse pas. Helaas kun je N26 truuk niet uitvoeren, want de bunq app checkt het adres/postcode bij opslaan.
eM. schreef op Friday 23 March 2018 @ 11:26:
Zoals ik het van support heb begrepen willen ze nu 100% zekerheid dat men in Italië woont. Dus fysieke pas wordt verstuurd en die moet je activeren. Die pas heeft inderdaad niets met Apple pay zelf te maken. Maar wel met de verificatie.

VPN en of adreswijziging heeft geen zin. Ik denk zelfs dat er momenteel handmatig geactiveerd wordt.
Dat lijkt mij wat overdreven. Als ik namelijk een vakantiehuisje in Spanje heb, dan kan ik als Nederlander keurig een Spaanse kaart krijgen. Misschien ga ik het binnenkort wel even proberen ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 23-03-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Of als je bij een internationaal bedrijf werkt en je kent goed je Italiaanse collega het op deze manier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:15
Apple pay, eindelijk niet meer je pincode hoeven in te voeren bij pinbetalingen van meer dan 25euro :)

Ik zag dat de BIN van het kaartnummer van de virtuele apple pay maestro kaart een Nederlandse BIN is, lijkt me aannemelijk dat Apple daar overheen is gevallen, omdat ze waarschijnlijk alleen Spaanse of Italiaanse kaarten hadden mogen aanmaken/genereren? (Volgens krijgen de mensen die de workaround via boon/N26 doen namelijk een kaart geissued in het land waar die zogenaamd naartoe gestuurd had moeten worden; dat je die dan in Nederland gebruikt zal ze niet zo boeien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Intercity schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:08:
Apple pay, eindelijk niet meer je pincode hoeven in te voeren bij pinbetalingen van meer dan 25euro :)
Eh, met een fysieke pas kun je ook tot 150 euro per dag contactloos pinnen hoor... of je dat verantwoord vind moet je zelf weten maar enfin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 08:49
mcDavid schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:37:
[...]

Eh, met een fysieke pas kun je ook tot 150 euro per dag contactloos pinnen hoor... of je dat verantwoord vind moet je zelf weten maar enfin.
Bij een fysieke pas zit je nog met een lagere limiet van 25 euro; bij elke transactie van 25 euro of meer zul je alsnog je pincode in moeten toetsen, en bij kleinere transacties zal dat na een X aantal transacties ook moeten gebeuren zodra ze cumulatief de grens van 25 euro bereiken. Bij contactloze Apple Pay-betalingen is die limiet er in zijn geheel niet. Daar staat tegenover dat elke transactie beveiligd is met je vingerafdruk.

Kortom: het is voor mij een stuk risicovoller als mijn portemonnee met contactloze bankpassen gejat wordt dan wanneer mijn telefoon gejat wordt, ook al zijn met mijn telefoon in theorie veel grotere betalingen mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door BartB. op 24-03-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 09:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
CurtPoindexter schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:31:
Wat een prutsers hebben ze alle API documentatie offline gehaald. En dan als reactie “ja gebruik de SDK maar”.

Wat een eikels :D
Ik hoop dat ze die documentatie en de hele API opnieuw opbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Karizma schreef op Tuesday 27 March 2018 @ 09:07:
[...]

Ik hoop dat ze die documentatie en de hele API opnieuw opbouwen...
Er loopt ook al een topic over op Together (https://together.bunq.com...here-is-the-documentation), Ali heeft zelf ook al gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
JackSparrow schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:12:
[...]

Er loopt ook al een topic over op Together (https://together.bunq.com...here-is-the-documentation), Ali heeft zelf ook al gereageerd.
En dan lees ik zoiets van die CEO:
"Most of them are known :). My problem is more on a fundamental level though. I just generally don't like documentation, and maintaining documentation. Even during my classes on Computer Science I always state the code should be self-explanatory.

So the question is: how can we turn that into a self-explanatory API, without having the burden of having to maintain documentation...
"

Voor sommige CEO's is het denk ik verstandig om zich achter de schermen bezig te houden ipv zulke statements te maken op een forum. 8)7

Documentatie hoort nou eenmaal bij een API, en als je geen documentatie wilt bijhouden had je nooit een API moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Karizma schreef op Tuesday 27 March 2018 @ 09:30:
[...]

En dan lees ik zoiets van die CEO:
"Most of them are known :). My problem is more on a fundamental level though. I just generally don't like documentation, and maintaining documentation. Even during my classes on Computer Science I always state the code should be self-explanatory.

So the question is: how can we turn that into a self-explanatory API, without having the burden of having to maintain documentation...
"

Voor sommige CEO's is het denk ik verstandig om zich achter de schermen bezig te houden ipv zulke statements te maken op een forum. 8)7

Documentatie hoort nou eenmaal bij een API, en als je geen documentatie wilt bijhouden had je nooit een API moeten maken.
Dat zegt hij niet he. Hij wil die API gewoon zo duidelijk maken, dat documentatie dus gewoon overbodig is. Op zich een nobel streven, maar voorlopig niet aan de orde lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 128% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 09:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CurtPoindexter schreef op Tuesday 27 March 2018 @ 09:43:
[...]

Ja dat is een nobel streven maar hij publiceert de API niet. Hij heeft een crappy SDK op Github staan en die moet de documentatie zijn.

En als je ziet hoe je toegang krijgt tot die API 8)7 dappere kerel die dat zonder documentatie uit kan vogelen.

[...]

Prima. Publiceer de code dan maar. Oh wacht 8)7
Geen idee, ik ben geen Developer. Trouwens, ik zie Ali ook deze reactie plaatsen
We're trying to find a useful way of displaying all that information. The old doc page was horrible. Information was not always up to date, and visually it didn't match our standards anymore...

If anyone has a good idea on what to build that keeps things nice & tidy, and works with our codesize, I'm all ears!
Dus hij is wel degelijk op zoek naar een goede oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 09:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CurtPoindexter schreef op Tuesday 27 March 2018 @ 09:59:
[...]

Trek het dan niet offline voor je een oplossing hebt.
Ja, daar heb je wel een punt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 09:10 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:07
Ik heb tijdens het slot dat Apple Pay geactiveerd kon worden dit geactiveerd en Bunq Premium voor 1 maand op proef genomen (1ste maand gratis) maar ik zie het niet zitten om 8-9euro per maand voor Bunq te gaan betalen omdat het niet mijn primaire bank is.

Kan ik Premium stopzetten en toch van Apple Pay gebruik blijven maken?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TerrorSource schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:15:
Ik heb tijdens het slot dat Apple Pay geactiveerd kon worden dit geactiveerd en Bunq Premium voor 1 maand op proef genomen (1ste maand gratis) maar ik zie het niet zitten om 8-9euro per maand voor Bunq te gaan betalen omdat het niet mijn primaire bank is.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TerrorSource schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:15:

Als je het toch wilt en iets minder betalen: zorg dat je een slot in een bunq pack krijgt, da's iets beter te behappen met 5 euro per maand. Anders zit er niks anders op dan terug naar free en dan via andere routes Apple Pay regelen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CurtPoindexter schreef op Tuesday 27 March 2018 @ 10:03:
[...]

Ik snap hem wel, en ik ben het wel met hem eens hoor. De documentatie was ook niet echt goed ofzo. Maar dit is ook raar.
Tadaaa... https://doc.bunq.com/
TerrorSource schreef op Tuesday 27 March 2018 @ 12:15:

Eh..waarom niet een bunq pack joinen en vervolgens lekker bij bunq gaan bankieren? Zelf heb ik 95% van mijn bankzaken naar bunq overgeheveld en heb in jaren niet zoveel plezier gehad in het gebruik van een bank app (en de rest van de diensten).

Check anders de Telegram kanalen voor mede-bunqers die nog mensen zoeken voor hun bunq pack. Dan betaal je maar 5 euro per maand voor Premium...

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesda
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-06 22:08
Eh..waarom niet een bunq pack joinen en vervolgens lekker bij bunq gaan bankieren? Zelf heb ik 95% van mijn bankzaken naar bunq overgeheveld en heb in jaren niet zoveel plezier gehad in het gebruik van een bank app (en de rest van de diensten).

Check anders de Telegram kanalen voor mede-bunqers die nog mensen zoeken voor hun bunq pack. Dan betaal je maar 5 euro per maand voor Premium...
Ben niet zo thuis in Telegram, waar kan ik zo'n kanaal vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
wesda schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:45:
[...]

Ben niet zo thuis in Telegram, waar kan ik zo'n kanaal vinden?
https://t.me/bunqnl of https://t.me/bunqen bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Zo bijzonder dat er Telegram groepen zijn.
Ik ken echt helemaal niemand die Telegram nog gebruikt (tijdelijke hype).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
MichielFRL schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:07:
[...]

Ik denk dat het nog van de periode is waarbij WhatsApp geen uitnodigingslinks had. Met Telegram kon je al van die links maken. (en de bericht edit functie vind ik wel handig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MichielFRL schreef op Tuesday 27 March 2018 @ 22:07:
[...]

Mwah...Telegram heeft 200 miljoen gebruikers tegenwoordig. Ik heb een redelijke waslijst aan vrienden, maar m'n vrouw heeft er maar 1 of 2. De doelgroep is wat anders dan van WhatsApp.

Overigens zitten in een aantal van die bunq Telegram groepen al zo'n 200 personen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb nu Apple Pay met Bunq Premium. Dit kon ik tijdelijk gratis proberen.

Nu krijg ik de melding of ik door wil gaan voor 7,99 euro of naar Bunq Free wil. Als ik dat laatste doe en wil toch weer Apple Pay, kan dat dan nog of ben ik de status kwijt en kan activeren niet meer?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik zou dat even aan de support vragen. Kans dat iemand het al geprobeerd heeft lijkt me namelijk klein. Maar al je (virtuele) passen worden gedeactiveerd als je naar free gaat, dus ik ben bang dat het daarna niet meer te activeren is als je teruggaat naar premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
THE_BASE schreef op Wednesday 28 March 2018 @ 17:29:
Ik heb nu Apple Pay met Bunq Premium. Dit kon ik tijdelijk gratis proberen.

Nu krijg ik de melding of ik door wil gaan voor 7,99 euro of naar Bunq Free wil. Als ik dat laatste doe en wil toch weer Apple Pay, kan dat dan nog of ben ik de status kwijt en kan activeren niet meer?
Je kunt ook een bunq pack joinen voor 5 euro per maand. Moet je even op Telegram vragen, daar lopen genoe mensen rond die nog wel iemand extra kunnen gebruiken. https://t.me/bunqnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 17-06 00:07
Ik heb al sinds het begin (oude voorwaarden) Bunq, gratis. Dus ook gratis meerdere rekeningen, zelfs 2 en/of rekeningen en een pas zonder maandelijkse kosten. Ik heb geen pasgebruik, heb Bunq echt alleen voor de vaste lasten + Ideal. Pas/CC gebruik, buitenland etc doe ik met N26.

Wat ik nu echt niet snap.. Ik vind het best bijzonder dat mensen bereidt zijn €8/maand te betalen voor een betaalrekening. Kan iemand mij dat uitleggen? In Duitsland zijn betaalrekeningen+pas gratis geweest, of nog steeds voor mensen met een Duits adres. In NL heb je voor €1,45/mnd een betaalrekening+pas en voor €2,05/mnd kan je betalen met je (Android) telefoon via NFC zonder speciale SIM. Als je ook nog een gezamenlijke rekening erbij wil, wordt het €3,05/mnd. Creditcard erbij en je zit op de €4,50 of Dit is dan een ING voorbeeld maar andere banken zullen vast niet veel afwijken. Daarnaast is de ING app erg goed. En een bank-onafhankelijke creditcard kost bij EuroClix eerste jaar niks, 2e jaar €15/jaar.

Waarom dan in hemelsnaam €8 dokken voor Bunq?

Niet dat N26 beter is hoor (slechter zelfs, heb al sinds 2015 de app en die staat sindsdien vrijwel stil in ontwikkeling) maar voor mij vullen de 2 banken elkaar aan en heb ik zo precies wat ik nodig heb voor €0/mnd. Maar als 1 van de 2 diensten wegvalt of mij geld gaat kosten, zie ik niet in waarom ik niet gewoon terug zou gaan naar bijvoorbeeld ING + EuroClix.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 29-03-2018 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jazco2nd schreef op Thursday 29 March 2018 @ 10:39:
Ik heb al sinds het begin (oude voorwaarden) Bunq, gratis. Dus ook gratis meerdere rekeningen, zelfs 2 en/of rekeningen en een pas zonder maandelijkse kosten. Ik heb geen pasgebruik, heb Bunq echt alleen voor de vaste lasten + Ideal. Pas/CC gebruik, buitenland etc doe ik met N26.

Wat ik nu echt niet snap.. Ik vind het best bijzonder dat mensen bereidt zijn €8/maand te betalen voor een betaalrekening. Kan iemand mij dat uitleggen? In Duitsland zijn betaalrekeningen+pas gratis geweest, of nog steeds voor mensen met een Duits adres. In NL heb je voor €1,45/mnd een betaalrekening+pas en voor €2,05/mnd kan je betalen met je (Android) telefoon via NFC zonder speciale SIM. Als je ook nog een gezamenlijke rekening erbij wil, wordt het €3,05/mnd. Creditcard erbij en je zit op de €4,50 of Dit is dan een ING voorbeeld maar andere banken zullen vast niet veel afwijken. Daarnaast is de ING app erg goed. En een bank-onafhankelijke creditcard kost bij EuroClix eerste jaar niks, 2e jaar €15/jaar.

Waarom dan in hemelsnaam €8 dokken voor Bunq?

Niet dat N26 beter is hoor (slechter zelfs, heb al sinds 2015 de app en die staat sindsdien vrijwel stil in ontwikkeling) maar voor mij vullen de 2 banken elkaar aan en heb ik zo precies wat ik nodig heb voor €0/mnd. Maar als 1 van de 2 diensten wegvalt of mij geld gaat kosten, zie ik niet in waarom ik niet gewoon terug zou gaan naar bijvoorbeeld ING + EuroClix.
Omdat je niet perse voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten en hierom :

• 25 bankrekeningen/spaarpotjes (allen met eigen IBAN)
• Vraag tot 3 pasjes aan (Maestro/PIN en Mastercard debit)
• Koppel elk van je 3 bankpassen aan elk van de (tot) 25 bankrekeningen vanuit de app
• Dual PIN (dus 2 pincodes per pasje, PIN1 voor bankrekening #1, PIN2 voor bankrekening #2)
• Instant aanmaken van EN/OF rekeningen (met 2 of meer personen!)
• Instant aanmaken van 'gewone gedeelde' rekeningen voor bijvoorbeeld groepsvakanties of je huisgenoten in een studentenhuis
• Volledige controle over de automatische afschrijvingen (je kunt ze whitelisten tot een bepaald bedrag, of elke maand handmatig de incasso goedkeuren).
• Betaal online overal met je Mastercard Debit kaart (waar ideal bv. niet geaccepteerd wordt)
• Apple Pay (voor de lucky view)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 17-06 00:07
JackSparrow schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Omdat je niet perse voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten en hierom :

• 25 bankrekeningen/spaarpotjes (allen met eigen IBAN)
• Vraag tot 3 pasjes aan (Maestro/PIN en Mastercard debit)
• Koppel elk van je 3 bankpassen aan elk van de (tot) 25 bankrekeningen vanuit de app
• Dual PIN (dus 2 pincodes per pasje, PIN1 voor bankrekening #1, PIN2 voor bankrekening #2)
• Instant aanmaken van EN/OF rekeningen (met 2 of meer personen!)
• Instant aanmaken van 'gewone gedeelde' rekeningen voor bijvoorbeeld groepsvakanties of je huisgenoten in een studentenhuis
• Volledige controle over de automatische afschrijvingen (je kunt ze whitelisten tot een bepaald bedrag, of elke maand handmatig de incasso goedkeuren).
• Betaal online overal met je Mastercard Debit kaart (waar ideal bv. niet geaccepteerd wordt)
Thanks, dat is een mooi lijstje. Ik ben bekend met de features. Maar is dat niet precies wat het zijn voor de meesten, "features"? Waar ik groot fan van ben, en de reden dat ik niet gauw zal overstappen is de controle over automatische afschrijvingen. In het begin was het irritant maar sinds je automatisch (met limieten) kan accepteren is het echt geweldig.
Maar de overige features zijn of niet uniek of niet essentieel... al moet ik zeggen dat ik inmiddels wel 5 rekeningen in gebruik heb.. je went er erg snel aan.

Toch vind ik voor mezelf €8 veels te hoog, vooral omdat ik de meeste features die je noemt nu gratis heb. Snap ook wel dat dit alles gefinancierd moet worden, maar dan kunnen ze beter met een "Light" abo komen.

Zie trouwens nu pas dat Bunq nog steeds invite only is. Dat wist ik niet.. nog geen massa product dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jazco2nd schreef op Thursday 29 March 2018 @ 11:40:
[...]

Thanks, dat is een mooi lijstje. Ik ben bekend met de features. Maar is dat niet precies wat het zijn voor de meesten, "features"? Waar ik groot fan van ben, en de reden dat ik niet gauw zal overstappen is de controle over automatische afschrijvingen. In het begin was het irritant maar sinds je automatisch (met limieten) kan accepteren is het echt geweldig.
Maar de overige features zijn of niet uniek of niet essentieel... al moet ik zeggen dat ik inmiddels wel 5 rekeningen in gebruik heb.. je went er erg snel aan.

Toch vind ik voor mezelf €8 veels te hoog, vooral omdat ik de meeste features die je noemt nu gratis heb. Snap ook wel dat dit alles gefinancierd moet worden, maar dan kunnen ze beter met een "Light" abo komen.

Zie trouwens nu pas dat Bunq nog steeds invite only is. Dat wist ik niet.. nog geen massa product dus.
Mwah....de meeste features zijn wel degelijk uniek. Als je de Dual pin hebt gebruikt, dan wil je niet anders meer hoor.

8 Euro is overigens de prijs die je natuurlijk niet moet betalen. Join een bunq pack en je bent voor 5 euro per maand klaar. Daarnaast is het geen invite only, je kunt gewoon de app downloaden en binnen 5 minuten ben je online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
JackSparrow schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Zou me niks verbazen als ze binnenkort gewoon samen met Apple als enige bank in Nederland Apple Pay lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
invite-only is het nooit geweest toch? Ik geloof wel dat na het afgelopen event even een "get invite" knop op de site stond... misschien om eventuele hoge toestroom in spanje/italie of n.a.v. apple-pay in goeie banen te leiden. Maar die knop heet nu gewoon weer "get it".

En sja 8 euro is duurder dan de rest maar je krijgt ook meer dan bij de gemiddelde bank. Ik vind dat de meeste mensen echt véél te overtrokken reageren daarop. Ik vind het wel jammer dat het niet meer mogelijk is te betalen voor wat je gebruikt (dat stond me veel meer aan), maar de prijs op zich is niet het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20
AfroAbel schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Zou me niks verbazen als ze binnenkort gewoon samen met Apple als enige bank in Nederland Apple Pay lanceren.
Eh... Hoe gaat Apple te werk met Apple Pay: Ze zoeken de 2/3 grootste banken in een land en sluiten contracten met hen af. Daarna volgt een release als die banken er klaar voor zijn. Daarna mag elke bank zich aansluiten.
Het is slechte marketing voor Apple om met alleen bunq te starten. Dan heb je publiciteit en dan horen mensen daarna dat hun bank het niet support.

Het enige wat ik echt handig vind aan bunq is dat je je pas aan verschillende rekeningen kan hangen en die Dual PIN. De controle over machtingen is ook leuk, maar voor mij niet perse nodig.

Meer rekeningen met eigen IBAN openen kan ook bij andere goedkopere banken. Ook met meerdere pasjes, en ook met creditcard voor online betalingen.

Het grootste nadeel voor mij is deze: Voor een en/of rekening moeten beide apart betalen. Dus dat is minimaal 10 euro per maand. Terwijl bij bv Knab je dan 5 euro totaal betaald.
Nog een nadeel vind ik het missen van een web variant.

Op dit moment vind ik exporteren van transacties bij bunq zeer ongebruiksvriendelijk, maar ja als je naar premium gaat heb je een API ter beschikking :9~
Maar dat is binnenkort ook niet meer zo uniek aangezien dat straks verplicht is voor banken.

Als ik toch nog vergelijk met knab; bij knab krijg je rente, bij bunq niet.
Het wisselen van pas en dual pin is mij geen 5 euro pm extra waard atm.
Als ze nog een keer verlagen in prijs zal ik er zeker wat beter over na moeten denken.

Alhoewel ik het wel zonde blijf vinden dat ze het geld gewoon op de DNB zetten en er niks mee doen. Behalve dan de verplichte staatsleningen (lening?)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Kodess schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:38:
[...]

Eh... Hoe gaat Apple te werk met Apple Pay: Ze zoeken de 2/3 grootste banken in een land en sluiten contracten met hen af. Daarna volgt een release als die banken er klaar voor zijn. Daarna mag elke bank zich aansluiten.
Het is slechte marketing voor Apple om met alleen bunq te starten. Dan heb je publiciteit en dan horen mensen daarna dat hun bank het niet support.

Het enige wat ik echt handig vind aan bunq is dat je je pas aan verschillende rekeningen kan hangen en die Dual PIN. De controle over machtingen is ook leuk, maar voor mij niet perse nodig.

Meer rekeningen met eigen IBAN openen kan ook bij andere goedkopere banken. Ook met meerdere pasjes, en ook met creditcard voor online betalingen.

Het grootste nadeel voor mij is deze: Voor een en/of rekening moeten beide apart betalen. Dus dat is minimaal 10 euro per maand. Terwijl bij bv Knab je dan 5 euro totaal betaald.

Op dit moment vind ik exporteren van transacties bij bunq zeer ongebruiksvriendelijk, maar ja als je naar premium gaat heb je een API ter beschikking :9~
Maar dat is binnenkort ook niet meer zo uniek aangezien dat straks verplicht is voor banken.

Als ik toch nog vergelijk met knab; bij knab krijg je rente, bij bunq niet.
Het wisselen van pas en dual pin is mij geen 5 euro pm extra waard atm.
Als ze nog een keer verlagen in prijs zal ik er zeker wat beter over na moeten denken.

Alhoewel ik het wel zonde blijf vinden dat ze het geld gewoon op de DNB zetten en er niks mee doen. Behalve dan de verplichte staatsleningen (lening?)
Mijn insteek was meer dat omdat ze het al in andere landen ondersteunen dat wanneer Apple Pay in nederland gelanceerd zal worden dat de kans heel klein is dat Bunq er niet bij zal zitten. Waarschijnlijk samen met oa. ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mcDavid schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:16:
En sja 8 euro is duurder dan de rest maar je krijgt ook meer dan bij de gemiddelde bank. Ik vind dat de meeste mensen echt véél te overtrokken reageren daarop. Ik vind het wel jammer dat het niet meer mogelijk is te betalen voor wat je gebruikt (dat stond me veel meer aan), maar de prijs op zich is niet het punt.
Ik zit nu in die beta van Moneyou Go, maar dat gaat maar heul traag vooruit. App is nog steeds karig, manier waarop features/bugs worden gelogd is wat apart en kwam pas op gang na veel duwen vanuit community (geef gewoon een overzicht, a la Trello?) Dat kost straks met pas 3,50 per maand en dat ga ik echt niet doen voor een app + 1 pas. Als ik dan een bunq-packplek weet te scoren voor 5 euro biedt dat veel meer bang for buck. En toch is het fijner als je betaalt voor wat je wilt, maar goed dat krijgen we Ali blijkbaar niet aan z'n verstand. Misschien pas als het aantal nieuwe gebruikers stagneert en hij het 'moet' ;)

Vond het eerst ook maar schreeuwend duur, maar ben er even voor gaan zitten: geen gekke investeringen of trucs met je geld, dus ze verdienen niet aan je via slinkse vage grootbanktrucs. Het moet ergens vandaan komen. Alhoewel ik me wel afvraag waar ze ooit winst vandaan moeten halen met hun miljoenen in de min per jaar. Dat lijkt me toch bijpompen als een malle? Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 29-03-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Kodess schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:38:
[...]
Heb toevallig zelf ook Knab (en sinds kort Bunq) dus ik kan hierin wel meepraten.
Wat je echter krijgt is verschillend. Bij knab betaal ik voor mijn eigen rekening €5. Maar voor de en/of rekening met m'n vriendin betaal ik ook €5. Dus dat is samen €10. Waar jij vanuit gaat is dat de en/of rekening je enigste is. Als mijn vrindin ook een eigen rekening wil bij Knab, is zij ook nog eens €5 kwijt. Dat is al €15.

In die zelfde situatie ben je nog steeds meer kwijt bij Bunq (2 individuele accounts), maar is het verschil al minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Magnetic_Man schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Heb toevallig zelf ook Knab (en sinds kort Bunq) dus ik kan hierin wel meepraten.
Wat je echter krijgt is verschillend. Bij knab betaal ik voor mijn eigen rekening €5. Maar voor de en/of rekening met m'n vriendin betaal ik ook €5. Dus dat is samen €10. Waar jij vanuit gaat is dat de en/of rekening je enigste is. Als mijn vrindin ook een eigen rekening wil bij Knab, is zij ook nog eens €5 kwijt. Dat is al €15.

In die zelfde situatie ben je nog steeds meer kwijt bij Bunq (2 individuele accounts), maar is het verschil al minder groot.
Klopt deels, als ik bij knab zit en nog een en/of erbij neem is het idd 10, maar dan mag mijn partner gratis een eigen rekening open van kanb. andersom werkt dat ook. hebben we beide al een knab, dan krijg je gratis een en/of, net als bunq dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kodess op 29-03-2018 14:06 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
2Dutch schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Vond het eerst ook maar schreeuwend duur, maar ben er even voor gaan zitten: geen gekke investeringen of trucs met je geld, dus ze verdienen niet aan je via slinkse vage grootbanktrucs. Het moet ergens vandaan komen. Alhoewel ik me wel afvraag waar ze ooit winst vandaan moeten halen met hun miljoenen in de min per jaar. Dat lijkt me toch bijpompen als een malle? Iemand een idee?
Sja dat telt idd ook mee. Persoonlijk betaal ik liever iets meer voor een eerlijk product, dan dat ik weet dat er via slinkse trucs geld bijgemaakt moet worden (ik breng een auto ook niet naar een APK-keuring voor een tientje, dan weet je van te voren al dat er altijd iets "mis" mee is).

Verder weet ik niet hoe de begroting van bunq eruit ziet, maar een ICT-product leveren voor €8/maand lijkt me toch een heel valide businessplan? Er zijn heel veel ICT-diensten die zoiets doen. Bunq hoeft niet tientallen kantoorpanden met dure designmeubelen en verkopers in bijpassende pakken te onderhouden, zoals de gemiddelde grootbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
mcDavid schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Sja dat telt idd ook mee. Persoonlijk betaal ik liever iets meer voor een eerlijk product, dan dat ik weet dat er via slinkse trucs geld bijgemaakt moet worden (ik breng een auto ook niet naar een APK-keuring voor een tientje, dan weet je van te voren al dat er altijd iets "mis" mee is).

Verder weet ik niet hoe de begroting van bunq eruit ziet, maar een ICT-product leveren voor €8/maand lijkt me toch een heel valide businessplan? Er zijn heel veel ICT-diensten die zoiets doen. Bunq hoeft niet tientallen kantoorpanden met dure designmeubelen en verkopers in bijpassende pakken te onderhouden, zoals de gemiddelde grootbank.
Tja, er zijn ook banken die het zonder de slinkse trucjes doen.
E 8 de maand is idd voor een digitaal product best te doen maar ik denk toch dat het voor bunq anders is dan een standaard Software as a Service.
Hoe groter bunq wordt, hoe meer ze aan hun security moeten doen. Als bank ben je een grote target waarbij een hack echt hele grote gevolgen zal hebben. Dat wordt een groot gat waar ze geld in kunnen laten verdwijnen.

Ook heeft bunq dan een probleem omdat zij een lineaire groei hebben. 1 klant = 8 euro and thats it.
Bij een andere bank die ook het geld investeert (zij het in slechte dingen als wapens of in goeie dingen als windparken) zullen steeds meer winst maken omdat ze via investeringen een percentage winst maken. En dan ga je dus achterlopen. Persoonlijk denk ik dus dat dit niet vol te houden, ze hebben nu nog een voorsprong maar zodra de grote banken hier lucht van krijgen gaan ze aan de slag. Ik denk dus dat bunq in de toekomst echt wel een keer het geld gaat investeren, of laten investeren.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Kodess schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:14:
[...]

Ook heeft bunq dan een probleem omdat zij een lineaire groei hebben. 1 klant = 8 euro and thats it.
Bij een andere bank die ook het geld investeert (zij het in slechte dingen als wapens of in goeie dingen als windparken) zullen steeds meer winst maken omdat ze via investeringen een percentage winst maken. En dan ga je dus achterlopen. Persoonlijk denk ik dus dat dit niet vol te houden, ze hebben nu nog een voorsprong maar zodra de grote banken hier lucht van krijgen gaan ze aan de slag. Ik denk dus dat bunq in de toekomst echt wel een keer het geld gaat investeren, of laten investeren.
Dat is niet waar. De winst uit investeringen kan niet oneindig groeien, die is afhankelijk van de economische situatie. Als je verdienmodel (en bijbehorende uitgavenpatroon) helemaal gebaseerd is op winst uit investeringen, kan het flink mis gaan. Zoals we hebben gezien bij ABN, ING, DSB, etc.. Die banken (althans, 2 van de 3) krabbelen er nu weer bovenop, maar dat komt puur doordat de economie weer aantrekt. Bij de eerstvolgende recessie zijn ze weer net zo hard de sigaar. Want die mannen in sjieke pakken met dure vertrekregelingen die dat investeren in goede banen moeten leiden, ben je niet zomaar kwijt als het ineens geen stuiver meer oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mcDavid schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:05:
Ben toch wel bang dat met DDoS en andere aanvalsmeuk het bankieren in de toekomst best prijzig gaat maken. En klopt ze hebben geen vele panden en overbodige bonusriedel en overpriced managers, maar toen ik in dat filmpje over Ali en hoe ie met bunq is gestart hoorde dat er het eerste jaar 25 miljoen in het rood werd geschreven schrok ik toch wel even. Ook toen hij zei dat hij er al vele miljoenen extra in heeft gegooid.Dit hou je niet jarenlang vol, maar je verwacht bij zo iemand als hem ook wel weer dat er een gedegen plan achter zit. Maar wat voor een..denk dat IT-kosten niet zullen afnemen maar alleen toenemen, en als je nog meer je prijzen gaat verhogen vrees ik dat dat weer klanten kost. We moeten het maar afwachten :)

[ Voor 0% gewijzigd door 2Dutch op 31-03-2018 17:07 . Reden: spelling :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
oh zo bedoel ik het niet hoor. Ben het er helemaal mee eens dat "klassieke" banken een belangrijke maatschappelijke functie (kunnen) hebben. Ik heb ook niet voor niets mijn spaargeld bij ASN staan ookal levert het nog nauwelijks wat op. Maar dat neemt niet weg dat ik het ook wel mooi vindt om te zien dat er een nieuwe speler is die het over een compleet andere boeg gooit.

Ik heb ook niet het idee dat Ali niet wil beleggen omdat hij zelf zo principieel is. Dat lijkt me gewoon een businessbeslissing. Het is gewoon een gigantisch bedrijfsrisico om dat te doen en dat moet je als startup nou net niet hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 29-03-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
2Dutch schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:02:maar toen ik in dat filmpje over Ali en hoe ie met bunq is gestart hoorde dat er het eerste jaar 25 miljoen in het rood werd geschreven schrok ik toch wel even. Ook toen hij zij dat hij er al vele miljoenen extra in heeft gegooid.
Als ik me niet vergis dan is er in N26 eerst 20 miljoen gestopt, daarna nog een keer 35 miljoen en recent 160 miljoen.
Bank spelen kost geld en blijkbaar zijn er investeerders genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Weet iemand wat de tarieven zijn voor een pintransacties in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:36
Sbakker1982 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:57:
Weet iemand wat de tarieven zijn voor een pintransacties in het buitenland?
Prijslijst Bunq:
Link: https://www.bunq.com/nl/a...r_business_pricing_NL.pdf
Pagina: 1 ... 21 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"