Omdat je dan al je rekeningen in één overzicht hebt? (Als je alleen bij ING en bunq zit tenminste)
Dus je geen ING toegang tot je financiele gegevens bij bunq?Jeoh schreef op Monday 20 November 2017 @ 12:37:
Kreeg bij de ING een aanbieding om mijn Bunq-rekening te importeren in hun nieuwe portal. Moet je wel een API-key voor hebben (en dus Premium), maar ING betaalt je €55 voor 3 maanden testen, dus netto maak je er wel wat winst op.
Hij is (nog?) niet zichtbaar in de app op iOS, mogelijk dat dat later volgt. In ieder geval alvast een leuke gimmick.
Overzicht in de portal zelf:
[afbeelding]
Overzicht van de rekening
[afbeelding]
Ja zit op zich wel wat in. Ik vroeg me misschien vooral af waarom mensen überhaupt ING willen gebruiken, maar niet iedereen zal daar een geheel vrije keuze in hebben.duckson schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:35:
[...]
Omdat je dan al je rekeningen in één overzicht hebt? (Als je alleen bij ING en bunq zit tenminste)
Hoezo zou je daar geen vrije keuze in hebben dan?mcDavid schreef op Monday 20 November 2017 @ 18:15:
[...]
Ja zit op zich wel wat in. Ik vroeg me misschien vooral af waarom mensen überhaupt ING willen gebruiken, maar niet iedereen zal daar een geheel vrije keuze in hebben.
Verplicht een betaalrekening bij ING waar je salaris op komt ivm hypotheek bijvoorbeeld.JackSparrow schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:59:
[...]
Hoezo zou je daar geen vrije keuze in hebben dan?
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Ooohw...maar dat verplicht je toch nog niet om een rekening bij de ING te hebben? Of loopt je hypotheek ook via de ING?MichielFRL schreef op Tuesday 21 November 2017 @ 06:53:
[...]
Verplicht een betaalrekening bij ING waar je salaris op komt ivm hypotheek bijvoorbeeld.
Veelal krijg je rente korting als je een betaalrekening hebt bij dezelfde bank als waar de hypotheek loopt, of anders geformuleerd, een boete / rente opslag als je ergens anders bankiert.JackSparrow schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:01:
[...]
Ooohw...maar dat verplicht je toch nog niet om een rekening bij de ING te hebben? Of loopt je hypotheek ook via de ING?
Sowieso maakt het niet heel veel uit als je bij een andere hypotheekverstrekker die niet aan dat soort klantenbinding doet een lagere rente kan krijgen. Maar zelfs al was dat niet zo, het is toch eigenlijk wel prettig om niet dankzij je hypotheek gebonden te zijn aan een specifieke bank
[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 21-11-2017 17:59 ]
Dat soort koppelverkoop heb ik sowieso een broertje dood aan. Ik snap dat bedrijven het proberen, maar ik kies toch echt liever zelf mijn producten. Mijn telefoon is ook niet afhankelijk van mijn abonnement of andersom, en zo is mijn betalingsprovider (bunq) ook niet afhankelijk van de partijen waar mijn spaargeld staat (of andersom).Zr40 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:48:
Maar zelfs al was dat niet zo, het is toch eigenlijk wel prettig om niet dankzij je hypotheek gebonden te zijn aan een specifieke bank
Door de komst van PSD II wordt het sowieso mogelijk om rekeningen van andere Europese banken in de internet-/mobielbankieren-omgeving van je 'hoofdbank' te integreren. Banken moeten hier natuurlijk hun omgeving wel voor aanpassen, maar volgens mij zijn ABN en Rabo dit intern ook al aan het testen.
Dat ING dit nu al doet is leuk, maar de andere banken zullen ongetwijfeld volgen. Andersom zal het me ook niks verbazen als bunq het ook mogelijk maakt om rekeningen van de grootbanken toe te voegen.
Dat ING dit nu al doet is leuk, maar de andere banken zullen ongetwijfeld volgen. Andersom zal het me ook niks verbazen als bunq het ook mogelijk maakt om rekeningen van de grootbanken toe te voegen.
Rabobank gaat volgen de komende maanden:
" Daarmee krijgt u via Rabo Online Bankieren bij de Rabobank nog beter grip op uw financiële zaken. Als u een betaalrekening bij Bunq heeft, kunt u later dit jaar deze rekening in uw Rabo Bankieren App zetten. "
" Daarmee krijgt u via Rabo Online Bankieren bij de Rabobank nog beter grip op uw financiële zaken. Als u een betaalrekening bij Bunq heeft, kunt u later dit jaar deze rekening in uw Rabo Bankieren App zetten. "
Heb recent een gratis bunq-rekening geopend. Veel marktplaatsvolk (en helaas ook steeds meer tweakers) zijn nogal wat vaag volk
, dus vond een aparte rekening voor dat soort transacties wel handig. Vandaag eerste betaalverzoeken gemaakt/ontvangen en iDeal-transactie gedaan. Werkt allemaal heerlijk vlot en snel. So far erg tevreden
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik ben sinds een paar weken verkocht! Als je beetje gadget-freak bent of tech-geinteresseerd, zul je zien dat je hier aan het juiste adres ben! Aankomende woensdag een bunq update (waarschijnlijk nieuwe functies). Net een apple event!2Dutch schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:35:
Heb recent een gratis bunq-rekening geopend. Veel marktplaatsvolk (en helaas ook steeds meer tweakers) zijn nogal wat vaag volk, dus vond een aparte rekening voor dat soort transacties wel handig. Vandaag eerste betaalverzoeken gemaakt/ontvangen en iDeal-transactie gedaan. Werkt allemaal heerlijk vlot en snel. So far erg tevreden
zijn de nieuwe updates van vandaag al bekend?
Nope, vanavond vanaf 20.30 wordt er meer bekend.dicksterk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:26:
zijn de nieuwe updates van vandaag al bekend?
Zijn er meer Tweakers die vanavond bij het event aanwezig zijn?
Benieuwd wat ze te melden hebben!oohh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:37:
[...]
Nope, vanavond vanaf 20.30 wordt er meer bekend.
Wel uitgenodigd, maar is me te ver rijden. Morgen weer werken.oohh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:37:
Ben erg benieuwd waar ze mee komen!oohh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:37:
[...]
Nope, vanavond vanaf 20.30 wordt er meer bekend.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Net aangekomen. Wel gratis bier hier. Weer een reden om te gaan.
Verbaasde mij over de hoeveelheid aanmeldingen:
[ Voor 11% gewijzigd door oohh op 29-11-2017 23:27 ]
Het is nog niet begonnen. We zitten net in een zaaltje. Zal over maximaal een kwartier wel beginnen.
Ik zag volgens mij op Twitter voorbijkomen dat @JackSparrow er ook is. Ben benieuwd wat er aangekondigd gaat worden
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Dual Pin
Ze gaan die dual pin feature volgens Ali dus patenteren, of dat hebben ze al gedaan.
Wildcards
Je kan nu zelf kiezen welke kaarten je wilt hebben (en instantly switchen).
Joint accounts
Volledige en/of rekeningen
(kan ook met meer dan twee mensen...)
bunq pack
Delen van premium tussen 4 personen voor 19.99
bunq.me
Geld doneren via bunq
Ze gaan die dual pin feature volgens Ali dus patenteren, of dat hebben ze al gedaan.
Wildcards
Joint accounts
Volledige en/of rekeningen
bunq pack
bunq.me
Geld doneren via bunq
[ Voor 91% gewijzigd door oohh op 29-11-2017 20:59 ]
Waarvan 1 ook een bedrijf kan zijn.oohh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:42:
bunq pack
Weinig boeiends dus.oohh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:42:
Dual Pin
Wildcards
Joint accounts
Volledige en/of rekeningen(kan ook met meer dan twee mensen...)
bunq pack
De prijs van premium is gewoon te hoog. Zeker als je het met N26 vergelijkt.
Of je gaat creatief om met Pack zodat je premium hebt voor 5,00/maand ipv 7,99.alwaysleft schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:59:
[...]
Weinig boeiends dus.
De prijs van premium is gewoon te hoog. Zeker als je het met N26 vergelijkt.
Ken echt niet 3 personen in mijn omgeving die de overstap gaan maken naar een andere bank die pas bestaat. Hier gaan ze echt geen klanten mee trekken ben ik bang.Zr40 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:02:
[...]
Of je gaat creatief om met Pack zodat je premium hebt voor 5,00/maand ipv 7,99.
Hoogstens met je partner delen, ben je nog steeds duurder uit per persoon.
Maak dan Bunq premium 5 euro per maand.
Het hoeven ook niet alleen personen in je omgeving te zijn. Genoeg mensen in dit topic die ook bunq gebruiken 
Vanaf drie deelnemers (waaronder jezelf) is het al goedkoper, en al helemaal als je een zakelijke rekening hebt.
Vanaf drie deelnemers (waaronder jezelf) is het al goedkoper, en al helemaal als je een zakelijke rekening hebt.
Een T-mobile samengroep vormen voor korting met Tweakers is toch echt een flinke drempel minder dan samen bankrekeningen bundelen voor een kortingspack. Zie het in ieder geval niet gebeuren en premium is sowieso niet aantrekkelijk genoeg.
Al met al weinig boeiende dus en geen grote stap terug richting de gebruikers.
Al met al weinig boeiende dus en geen grote stap terug richting de gebruikers.
Niet geschikt om dus zomaar met wildvreemden te delen het Bunq pack https://together.bunq.com...-for-friends-and-family_1Zr40 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:11:
Het hoeven ook niet alleen personen in je omgeving te zijn. Genoeg mensen in dit topic die ook bunq gebruiken
Want maar één persoon krijgt de rekening? Dan spreek je af dat je dat maandelijks van ze krijgt met requests of ingeplande betalingen. Zijn die ook ergens nuttig voor 
Betalen ze niet dan schop je ze er weer uit
Het is inderdaad wel een beetje een gedoe. Maar het kan wel.
Betalen ze niet dan schop je ze er weer uit
Het is inderdaad wel een beetje een gedoe. Maar het kan wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 29-11-2017 21:27 ]
En al helemaal jammer dat als je een joined wil, je weer helemaal opnieuw mag beginnen met een nieuw account. Je schijnt dus niet een bestaand account om te kunnen zetten. Dus ook weer allemaal nieuwe rekeningen, etc.
Ik had gehoopt op een wat vriendelijker geprijsd family abonnement. Ik heb nu premium, en zit over de proefperiode heen. Ik twijfel ten zeerste om bunq gedag te zeggen en weer naar de Rabo te gaan.
Snap ook niet waarom ze voor deze relatief kleine updates zo'n hele poespas moeten maken.
Ik had gehoopt op een wat vriendelijker geprijsd family abonnement. Ik heb nu premium, en zit over de proefperiode heen. Ik twijfel ten zeerste om bunq gedag te zeggen en weer naar de Rabo te gaan.
Snap ook niet waarom ze voor deze relatief kleine updates zo'n hele poespas moeten maken.
Yep, dit. Ik hoop dat we uiteindelijk wel een bestaande rekening kunnen om zetten in een joined. Ik voel er weinig voor om weer overal een nieuw rekening nummer te moeten doorgeven.Nicap schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:33:
En al helemaal jammer dat als je een joined wil, je weer helemaal opnieuw mag beginnen met een nieuw account. Je schijnt dus niet een bestaand account om te kunnen zetten. Dus ook weer allemaal nieuwe rekeningen, etc.
Overigens ook apart dat het aanvragen van een patent wordt gezien als iets goeds. Ik snap dat ze ip willen beschermen en op zich is het geen onaardige feature, maar om nou op te scheppen over het aanvragen van een patent...
Joint accounts en korting voor grotere accounts is toch echt wel een veelgevraagde feature door stellen en gezinnen. Ik denk dat ze alleen de plank misslaan voor gezinnen van 5 personen of meer.
Voor de solo Tweaker had ik wel wat meer verwacht dan dit, inderdaad. Hier had geen keynote voor hoeven komen. Ben blij dat ik niet naar Amsterdam ben gekomen.. Desondanks: ik blijf bij Bunq
Voor de solo Tweaker had ik wel wat meer verwacht dan dit, inderdaad. Hier had geen keynote voor hoeven komen. Ben blij dat ik niet naar Amsterdam ben gekomen.. Desondanks: ik blijf bij Bunq
Via Twitter geven ze aan dat het niet kan ivm juridische en veiligheidsredenen. Beetje suf dat bijvoorbeeld de Rabobank een bestaande rekening wel om kan zetten. Als ik weer alle automatische incasso's ga aanpassen dan ga ik eerst goed nadenken of ik wel bij bunq blijf...Xeli schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:40:
[...]
Yep, dit. Ik hoop dat we uiteindelijk wel een bestaande rekening kunnen om zetten in een joined. Ik voel er weinig voor om weer overal een nieuw rekening nummer te moeten doorgeven.
Overigens ook apart dat het aanvragen van een patent wordt gezien als iets goeds. Ik snap dat ze ip willen beschermen en op zich is het geen onaardige feature, maar om nou op te scheppen over het aanvragen van een patent...
Family pack prima, maar niet voor 20 euro.
Hoe gaat men die doen voor joined accounts en family pack? Kun je met een joint account wel beide tap en pay gebruiken? Zo nee, dan is dat wel erg zuur natuurlijk en ook weinig doordacht.
Hoe gaat men die doen voor joined accounts en family pack? Kun je met een joint account wel beide tap en pay gebruiken? Zo nee, dan is dat wel erg zuur natuurlijk en ook weinig doordacht.
Waarschijnlijk doen ze dat ook zodat je gelijk Premium moet nemen bij het openen van een nieuwe rekening.Beekforel schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:46:
[...]
Via Twitter geven ze aan dat het niet kan ivm juridische en veiligheidsredenen. Beetje suf dat bijvoorbeeld de Rabobank een bestaande rekening wel om kan zetten. Als ik weer alle automatische incasso's ga aanpassen dan ga ik eerst goed nadenken of ik wel bij bunq blijf...
Met een paar vrienden nu overgestapt naar Pack, scheelt weer 3 euro per maand p.p.
Ik heb dat Joined account blijkbaar verkeerd begrepen. Ik dacht echt een Joined account, als in samen een premium account met alle rekeningen. Het is blijkbaar gewoon 1 rekeningnummer. Dus je premium account van 25 rekeningen,plus 1 en/of rekening. My bad.
Is het al bekend wat de kostprijs van een pas is als je een andere wilt hebben volgens het wildcards principe?
Aha,9 euro dus.
Is het al bekend wat de kostprijs van een pas is als je een andere wilt hebben volgens het wildcards principe?
Aha,9 euro dus.
Ook dat is het niet. Je kan meerdere joint accounts hebben en die tellen gewoon mee bij de 25 net als gewone rekeningen. Free gebruikers kunnen het ook maar hebben er dan maximaal 1 (naast de enkele privé rekening)Nicap schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:19:
Ik heb dat Joined account blijkbaar verkeerd begrepen. Ik dacht echt een Joined account, als in samen een premium account met alle rekeningen. Het is blijkbaar gewoon 1 rekeningnummer. Dus je premium account van 25 rekeningen,plus 1 en/of rekening. My bad.
9 euro alleen als je een pas vervangt. Wildcards is alleen een fancy naam voor dat je niet vast zit aan 2 MasterCards en 1 Maestro, maar dat je zelf het type kan kiezen voor de 3 inbegrepen passen. Dus ook 3x Maestro.Is het al bekend wat de kostprijs van een pas is als je een andere wilt hebben volgens het wildcards principe?
Aha,9 euro dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 29-11-2017 23:55 ]
Hoezo niet dan? Als je met 4 man in een gezin zit is die 19 euro echt niet zo gek hoor. Alle 4 heb je dan premium met dus 25 rekeningen en 3 pasjes (maestro/mastercard) en natuurlijk tap & pay.Nicap schreef op Wednesday 29 November 2017 @ 21:52:
Family pack prima, maar niet voor 20 euro.
Een joint account is iets heel anders. Je kunt dus ook 25 joint accounts maken binnen een premium abonnement.
Nope...je kunt elke nieuw aan te vragen rekening gelijk als Joint rekening inzetten.Nicap schreef op Wednesday 29 November 2017 @ 22:19:
Aha,9 euro dus.
[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 30-11-2017 00:03 ]
Ja, dat snap ik. Maar nog niet zo lang geleden hebben ze 2x Mastercard en 1x Meastro geïntroduceerd. Als je die hebt aangevraagd en nu toch liever 2x Meastro had gehad, mag je dus 9 euro betalen. Als ze nou eerst eens goed marktonderzoek gaan doen VOOR ze iets aanpassen... Dat lijkt me iets gebruiksvriendelijker.Zr40 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:51:
[...]
Ook dat is het niet. Je kan meerdere joint accounts hebben en die tellen gewoon mee bij de 25 net als gewone rekeningen. Free gebruikers kunnen het ook maar hebben er dan maximaal 1 (naast de enkele privé rekening)
[...]
9 euro alleen als je een pas vervangt. Wildcards is alleen een fancy naam voor dat je niet vast zit aan 2 MasterCards en 1 Maestro, maar dat je zelf het type kan kiezen voor de 3 inbegrepen passen. Dus ook 3x Maestro.
Nu family pack toch op niets uitloopt had 3x Meastro wel handig geweest. Maar heb nu al een mastercard en Meastro. Dus dat zou 9 euro kosten nu.
Tja...dan kost het 1x 9 euro. Snap niet waarom dat een probleem zou zijn. Het is eenmalig 9 euro he...wat is nu 9 euro op een mensenleven? Ik heb 1x Mastercard aangevraagd en 1x Maestro....omdat ik niet snapte wat ik met 2 Mastercards zou moeten. Nu kan ik dus een extra Maestro bestellen...yeah!Nicap schreef op Thursday 30 November 2017 @ 00:09:
[...]
Ja, dat snap ik. Maar nog niet zo lang geleden hebben ze 2x Mastercard en 1x Meastro geïntroduceerd. Als je die hebt aangevraagd en nu toch liever 2x Meastro had gehad, mag je dus 9 euro betalen. Als ze nou eerst eens goed marktonderzoek gaan doen VOOR ze iets aanpassen... Dat lijkt me iets gebruiksvriendelijker.
Nu family pack toch op niets uitloopt had 3x Meastro wel handig geweest. Maar heb nu al een mastercard en Meastro. Dus dat zou 9 euro kosten nu.
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 30-11-2017 00:26 ]
Het is natuurlijk dikke overkill dat je in een familie 100 rekeningen en 12 pasjes nodig bent. Je shared veel rekeningen, dus aan 10 per account en 2 pasjes per account is ruim voldoende. Ik kan me niet voorstellen dat de meeste mensen dat niet vinden. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik denk dat het technisch gewoon te lastig is om het zo voor elkaar te krijgen, helaas.JackSparrow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 00:02:
[...]
Hoezo niet dan? Als je met 4 man in een gezin zit is die 19 euro echt niet zo gek hoor. Alle 4 heb je dan premium met dus 25 rekeningen en 3 pasjes (maestro/mastercard) en natuurlijk tap & pay.
Een joint account is iets heel anders. Je kunt dus ook 25 joint accounts maken binnen een premium abonnement.
[...]
Nope...je kunt elke nieuw aan te vragen rekening gelijk als Joint rekening inzetten.
En het is misschien “maar” 9 euro. Maar zo,n pasje gaat echt niet je hele leven mee hoor.
Nee, je pasje is maar 4 of 5 jaar geldig. Ach...ik hoef ook geen 100 rekeningen. Kan me wel voorstellen dat een persoon meerdere spaarpotten wil aanmaken. Je hoeft ook je 25 rekeningen niet te gebruiken he, net zoals je geen 3 pasjes hoeft aan te vragen. Je kunt gewoon maximaal 25 rekeningen en 3 pasjes aanvragen....Nicap schreef op Thursday 30 November 2017 @ 00:37:
[...]
Het is natuurlijk dikke overkill dat je in een familie 100 rekeningen en 12 pasjes nodig bent. Je shared veel rekeningen, dus aan 10 per account en 2 pasjes per account is ruim voldoende. Ik kan me niet voorstellen dat de meeste mensen dat niet vinden. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik denk dat het technisch gewoon te lastig is om het zo voor elkaar te krijgen, helaas.
En het is misschien “maar” 9 euro. Maar zo,n pasje gaat echt niet je hele leven mee hoor.
Patenten gaan doorgaans ook niet over het idee, maar over de specifieke uitwerking. Ik kan trouwens het patent in kwestie zo snel even niet vinden; mogelijk is het pas zichtbaar wanneer het is toegekend.
[ Voor 55% gewijzigd door Zr40 op 30-11-2017 07:29 ]
Waarom klagen dat ze je heel veel bieden dat je waarschijnlijk niet gebruikt? Wees blij dat je de vrijheid hebt om bijna 'onbeperkt' gebruik te maken van Bunq. Je hoort mensen toch ook niet klagen dat ze zoveel betalen voor hun Mercedes, maar in Nederland er maar 130 mee mogen rijden, terwijl ie 250 kan?Nicap schreef op donderdag 30 november 2017 @ 00:37:
[...]
Het is natuurlijk dikke overkill dat je in een familie 100 rekeningen en 12 pasjes nodig bent. Je shared veel rekeningen, dus aan 10 per account en 2 pasjes per account is ruim voldoende. Ik kan me niet voorstellen dat de meeste mensen dat niet vinden. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik denk dat het technisch gewoon te lastig is om het zo voor elkaar te krijgen, helaas.
Voor de mensen die wel over een limiet van 10 heen zouden gaan, zou je weer boren 'wat duur en weinig voor bank die staat voor vrijheid'.
Gebruik of niet, ze zijn gewoon gul in het aanbod, ondanks de prijs voor één bank account relatief hoog is, los van wat je ervoor krijgt.
Goeie update wel! Hoop features waar erg veel om gevraagd is. En fijn om te zien dat bunq-free niet helemaal buiten de boot valt qua nieuwe functies. Heb gelijk mijn voornaam vastgelegd op bunq.me 
Wel jammer dat er niets gedaan is met de suggesties om de app wat gebruiksvriendelijker te maken. Had wel echt gehoopt dat ze die betaal/request knoppen een betere plek hadden gegeven.
En ja bunq pack is wel leuk. Ik zie mezelf dat nog wel regelen met 3 vrienden of zo. Al blijft het natuurlijk wel "once you go pack you never go back", wat ik nog steeds wel een flinke drempel vind.
Wel jammer dat er niets gedaan is met de suggesties om de app wat gebruiksvriendelijker te maken. Had wel echt gehoopt dat ze die betaal/request knoppen een betere plek hadden gegeven.
En ja bunq pack is wel leuk. Ik zie mezelf dat nog wel regelen met 3 vrienden of zo. Al blijft het natuurlijk wel "once you go pack you never go back", wat ik nog steeds wel een flinke drempel vind.
Beetje kromme vergelijking. Mercedes bied talloze modellen en types aan van relatief goedkoop tot heeeel erg premium. Die keuzes heb je bij bunq niet. Of moet iedereen de duurste mercedes kopen als de goedkoopste niet voldoet?Vilscon schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:58:
[...]
Waarom klagen dat ze je heel veel bieden dat je waarschijnlijk niet gebruikt? Wees blij dat je de vrijheid hebt om bijna 'onbeperkt' gebruik te maken van Bunq. Je hoort mensen toch ook niet klagen dat ze zoveel betalen voor hun Mercedes, maar in Nederland er maar 130 mee mogen rijden, terwijl ie 250 kan?
Voor de mensen die wel over een limiet van 10 heen zouden gaan, zou je weer boren 'wat duur en weinig voor bank die staat voor vrijheid'.
Gebruik of niet, ze zijn gewoon gul in het aanbod, ondanks de prijs voor één bank account relatief hoog is, los van wat je ervoor krijgt.
De vergelijking was beter als in je NL maar maximaal 10 rekeningnummers mag hebben, en bunq bied er 25 aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Nicap op 30-11-2017 11:01 ]
Het is erg jammer dat ind e update geen enkle gehoor is gegeven aan de kritiek dat mensen meer keuze willen hebben dan alleen alles of bijna niets. Een bankrekening zonder pasje kan je niet gebruiken als hoofdbank, maar als je wel een pasje wilt betaal je nogaltijd gelijk voor alle features die je(ik in elk geval) nooit zal gebruiken. Erg jammer dat bunq echt niets wil doen voor de grope gebruikers die in het midden zit, want ook een pack bljft nogaltijd belachelijk duur.
Wat had je dan verwacht? Dat ze gisteren gingen verkondigen dat Update #5 stiekem een grapje was en dat ze weer helemaal terug zouden gaan naar de oude tarieven? Lijkt me nogal naïef...dicksterk schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:59:
Het is erg jammer dat ind e update geen enkle gehoor is gegeven aan de kritiek dat mensen meer keuze willen hebben dan alleen alles of bijna niets. Een bankrekening zonder pasje kan je niet gebruiken als hoofdbank, maar als je wel een pasje wilt betaal je nogaltijd gelijk voor alle features die je(ik in elk geval) nooit zal gebruiken. Erg jammer dat bunq echt niets wil doen voor de grope gebruikers die in het midden zit, want ook een pack bljft nogaltijd belachelijk duur.
Ik ben het wel eens met je kritiek en denk (hoop) ook zeker dat er op termijn nog wel wat gaat veranderen in de keuzemogelijkheden, maar voorlopig zullen ze dit experiment toch eerst af willen maken, en de tijd nemen om met een goed alternatief op de proppen te komen wat voor zowel bunq als voor de gebruikers goed werkt.
Wellicht interessant voor mensen hier: moneyou betatest een betaalrekening (moneyou go). Lijkt wat op bunq: een gratis variant en een betaalde, voornamelijk via een app, en je kunt potjes aanmaken (lijken geen eigen IBAN te hebben). Iemand al ervaringen?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zit bij MY voor sparen maar hier nog niet eerder over gehoord (eigenlijk wel gek, mgoed). Lees wel goed de algemene voorwaarden door voordat je gaat betatesten: https://www.moneyou.nl/betalen#ikdoemeeBrent schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:48:
Wellicht interessant voor mensen hier: moneyou betatest een betaalrekening (moneyou go). Lijkt wat op bunq: een gratis variant en een betaalde, voornamelijk via een app, en je kunt potjes aanmaken (lijken geen eigen IBAN te hebben). Iemand al ervaringen?
De basic-variant is inderdaad gratis, en je krijgt rente op de rekeningAls beta-gebruiker krijg je de app, je pas en je betaalrekening 1 jaar lang helemaal gratis.
[ Voor 17% gewijzigd door 2Dutch op 30-11-2017 15:51 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Goeie:2Dutch schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:47:
[...]
Zit bij MY voor sparen maar hier nog niet eerder over gehoord (eigenlijk wel gek, mgoed). Lees wel goed de algemene voorwaarden door voordat je gaat betatesten: https://www.moneyou.nl/betalen#ikdoemee
[...]
De basic-variant is inderdaad gratis, en je krijgt rente op de rekeningGa eens koekeloeren of het wat is en zal mijn bevindingen tzt melden (1:1 vergelijken met bunq free wat ik nu heb).
Aaand I lost interest- is een 100%-dochter van ABN AMRO Bank N.V.;
overigens, als ik het goed lees kun je met die gratis variant helemaal niets behalve SEPA-overboekingen doen? Dan is bunq-free nog echt 100x functioneler.
Heb weer slechte ervaringen met SNS(-dochters) en zo hebben we allemaal zo onze voorkeurmcDavid schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:53:
Aaand I lost interest
overigens, als ik het goed lees kun je met die gratis variant helemaal niets behalve SEPA-overboekingen doen? Dan is bunq-free nog echt 100x functioneler.
Voor mij is het alleen betaalverzoeken aanmaken / iDeal / overboeken binnen NLD wat boeit. Heb een normale betaalrekening bij de ING en daar blijf ik ook gewoon. De functionaliteit van de app & support kan ik wel vergelijken, daar gaat het ook om. Zo zal bunq het voorlopig winnen omdat MoneYou Go nog nergens in de iDeal-lijst staat bijvoorbeeld. We gaan het zien, ben wel benieuwd naar de app. Hun spaar-app is mwoah
Community is er iig al wel: https://create.moneyou.nlGo Basic
€ 0,00 per maand
1 IBAN
Geld overmaken van/naar andere rekeningen
Rente op je rekening
Geen betaalpas
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 30-11-2017 16:00 ]
weer ddos aan de gang?
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Dat is inderdaad schrikbarend weinig, ben benieuwd op welk aantal ze break even kunnen draaienoohh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:06:
Net aangekomen. Wel gratis bier hier. Weer een reden om te gaan.
[afbeelding]
...break even draaien op sollicitantenTukkerTweaker schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:02:
[...]
Dat is inderdaad schrikbarend weinig, ben benieuwd op welk aantal ze break even kunnen draaien
In oktober de overstapservice aangevraagd van ING naar Bunq.
Uiteindelijk besloten dat het, in combinatie met onze en/of bij ING bij handiger en goedkoper was om toch bij ING te blijven. Zojuist via de chat gevraagd om de overstapservice te annuleren.
Of ik even een annulerings fee van € 128,- wil overmaken om het in orde te maken
Uiteindelijk besloten dat het, in combinatie met onze en/of bij ING bij handiger en goedkoper was om toch bij ING te blijven. Zojuist via de chat gevraagd om de overstapservice te annuleren.
Of ik even een annulerings fee van € 128,- wil overmaken om het in orde te maken
Waarom zou je niet overstappen naar bunq?
Enneh...aan wie moet je dan de annulerings fee overmaken?
Enneh...aan wie moet je dan de annulerings fee overmaken?
Sja, dat staat in de voorwaarden van de overstapservice, heb je bij elke bankValux7_ schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:11:
Staat toch behoorlijk duidelijk genoemd in de voorwaarden van de Overstapservice...?
https://www.bunq.com/file...unq_switch_service_NL.pdf
Er zullen zat banken zijn die dat in een veel onleesbaarder document zetten of met kleinere letters.
https://www.bunq.com/file...unq_switch_service_NL.pdf
Er zullen zat banken zijn die dat in een veel onleesbaarder document zetten of met kleinere letters.
Is er de optie om het door te laten lopen en 'als de overstap gereed is' de overstapservice de andere kant op aan te zetten?Valux7_ schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:11:
Ik dacht dat het om aanmeldingen voor een bunq account ging, my bad.mcDavid schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:26:
[...]
...break even draaien op sollicitantenHoe zie je dat voor je?
Ik moet even wat kwijt.
Ik vind Bunq echt een K*T bank omdat ze gewoon 1) leugens vertellen en 2) foutieve informatie verspreiden.
Dat laatste vind ik het ergste!
Nu weer Joint Accounts. In dit topic, lees de reacties van Bunq eens:
https://together.bunq.com/topic/joint-account-andor
Je kan een bestaand Bunq account niet omzetten naar een Joint account want dat mag niet ivm regelgeving en Jullie safety bullshit. Daar klopt dus helemaal niks van. Het is helemaal niet waar en bij andere banken kan het gewoon. Trouwens, Bunq Support (2 verschillende personen) hadden mij 8 maanden geleden verteld dat je Connect accounts binnen weken zou kunnen omzetten. Onzin dus.
De mentaliteit van Bunq is gewoon ongelooflijk schijnheilig.
Ik gebruik Bunq al langer dan een jaar voor alle vaste lasten/iDeal/salarisstorting, ben geen pasgebruiker daarvoor heb ik N26. Ik zal Bunq blijven gebruiken puur omdat het gratis is en ze niet in vage rotzooi investeren. Maar wat een slecht bedrijf als het om service, communicatie en product marketing gaat zeg. Rechtvaardigd de prijs. Zolang deze mentaliteit niet veranderd zal ik dan ook nooit een betaald product van hun overwegen.
Ik vind Bunq echt een K*T bank omdat ze gewoon 1) leugens vertellen en 2) foutieve informatie verspreiden.
Je kan een bestaand Bunq account niet omzetten naar een Joint account want dat mag niet ivm regelgeving en Jullie safety bullshit. Daar klopt dus helemaal niks van. Het is helemaal niet waar en bij andere banken kan het gewoon. Trouwens, Bunq Support (2 verschillende personen) hadden mij 8 maanden geleden verteld dat je Connect accounts binnen weken zou kunnen omzetten. Onzin dus.
Ik gebruik Bunq al langer dan een jaar voor alle vaste lasten/iDeal/salarisstorting, ben geen pasgebruiker daarvoor heb ik N26. Ik zal Bunq blijven gebruiken puur omdat het gratis is en ze niet in vage rotzooi investeren. Maar wat een slecht bedrijf als het om service, communicatie en product marketing gaat zeg. Rechtvaardigd de prijs. Zolang deze mentaliteit niet veranderd zal ik dan ook nooit een betaald product van hun overwegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 01-12-2017 19:59 ]
Dat van die veiligheid klopt wel. Alle rekeninghouders zijn aansprakelijk voor de schulden of beslaglegging op de rekening. Schulden zijn lastig (maar niet onmogelijk) bij bunq, beslaglegging daarentegen kan flink vervelend zijn. Als je als rekeninghouder aan een bestaande rekening toegevoegd kan worden in een situatie van dreigende beslaglegging dan kan je daar zelf ook in verzeild raken.Jazco2nd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:58:
Je kan een bestaand Bunq account niet omzetten naar een Joint account want dat mag niet ivm regelgeving en Jullie safety bullshit. Daar klopt dus helemaal niks van. Het is helemaal niet waar en bij andere banken kan het gewoon.
Ik neem aan dat je hier ook bronnen van hebt? Laatste keer dat ik bij een andere bank een en/of rekening wilde hebben heb ik gewoon een nieuwe rekening moeten nemen. Overigens om hem op te zeggen moesten ook beide rekeninghouders akkoord gaan. Dat is bij bunq niet het geval, mogelijk hoeft dat tegenwoordig niet meer...ik heb het over een aantal jaren terug.Jazco2nd schreef op Friday 1 December 2017 @ 19:58:
Ik moet even wat kwijt.
Het niet kunnen omzetten van een persoonlijke naar een en/of rekening klinkt mij ook logisch, puur om het feit dat je dan ook aansprakelijk bent voor alles wat er met die rekening (is) gebeurd. Zoals ook al eerder genoemd, beslaglegging, schulden..etc..
Voor wat betreft de eerste alinea:JackSparrow schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:42:
[...]
Ik neem aan dat je hier ook bronnen van hebt? Laatste keer dat ik bij een andere bank een en/of rekening wilde hebben heb ik gewoon een nieuwe rekening moeten nemen. Overigens om hem op te zeggen moesten ook beide rekeninghouders akkoord gaan. Dat is bij bunq niet het geval, mogelijk hoeft dat tegenwoordig niet meer...ik heb het over een aantal jaren terug.
Het niet kunnen omzetten van een persoonlijke naar een en/of rekening klinkt mij ook logisch, puur om het feit dat je dan ook aansprakelijk bent voor alles wat er met die rekening (is) gebeurd. Zoals ook al eerder genoemd, beslaglegging, schulden..etc..
je kunt bij Rabobank zo van je enkelvoudig tenaamgestelde rekening een e/o- of e/e-rekening maken, moet je alleen even allebei voor tekenen. Zou je makkelijk kunnen oplossen met een melding als "Sandro! wil je mederekeninghouder maken. Ga je daarmee akkoord?" Opzeggen van een e/o-rekening mag ook worden gedaan door één van de rekeninghouders, aangezien je in je eentje mag beschikken over de hele rekening en opzeggen een onderdeel van beschikken is.
Voor wat betreft de tweede alinea:
het lijkt me dat je niet eventjes een e/o-rekening opent met Jan en alleman, en dat alleen doet als je diegene ook kent en van zijn/haar financiële situatie op de hoogte bent. Beslagleggingen of schulden kunnen natuurlijk altijd plaatsvinden/ontstaan, maar da's niets anders dan wanneer dat gebeurt op een rekening bij een andere bank.
Grappig, nooit geweten dat dat dan kon. Maar ja..je moet naar een bankkantoor he en die bankmedewerker in z'n blauwe ogen kijken. Snap wel dat je dat bij een online-bank niet doet. Daarnaast kun je ook met iedereen een en/of rekening beginnen. Mogelijk ligt het dan iets anders?Sandro! schreef op Friday 1 December 2017 @ 23:53:
[...]
Voor wat betreft de eerste alinea:
je kunt bij Rabobank zo van je enkelvoudig tenaamgestelde rekening een e/o- of e/e-rekening maken, moet je alleen even allebei voor tekenen. Zou je makkelijk kunnen oplossen met een melding als "Sandro! wil je mederekeninghouder maken. Ga je daarmee akkoord?" Opzeggen van een e/o-rekening mag ook worden gedaan door één van de rekeninghouders, aangezien je in je eentje mag beschikken over de hele rekening en opzeggen een onderdeel van beschikken is.
Voor wat betreft de tweede alinea:
het lijkt me dat je niet eventjes een e/o-rekening opent met Jan en alleman, en dat alleen doet als je diegene ook kent en van zijn/haar financiële situatie op de hoogte bent. Beslagleggingen of schulden kunnen natuurlijk altijd plaatsvinden/ontstaan, maar da's niets anders dan wanneer dat gebeurt op een rekening bij een andere bank.
Dat opzeggen is dan misschien veranderd. Toen ik dat paar jaar terug bij de ABN wilde doen, wilden ze de rekening niet opdoeken. Ik had toch echt toestemming nodig van de andere rekeninghouder. Hier had ik al een geruime tijd geen contact meer mee. Heeft me toen veel moeite gekost (incl. het traceren van de andere rekeninghouder) om de boel opgezegd te krijgen.
Bij 'gewone' banken bestaat er een verschil tussen 'opzeggen' en 'opheffen'. Bij 'opzeggen' zeg je je eigen toegang tot die rekening op, maar de rekening blijft dan nog bestaan. Bij 'opheffen' sluit je de rekening daadwerkelijk en daar heb je medewerking van alle rekeninghouders bij nodig.
Bij bunq heb je dat verschil niet. Iedere rekeninghouder kan de rekening zelf sluiten zonder medewerking van de andere rekeninghouders (als ik de voorwaarden goed heb begrepen).
Wat betreft het niet kunnen converteren van een gewone rekening naar een joint rekening; je zou ook kunnen zeggen dat conversie helemaal niet noodzakelijk is als je bunq gebruikt. Je kan namelijk voor incasso's zelf een andere rekening kiezen zonder de incassant daarover te informeren, en je kan je passen koppelen aan andere rekeningen. Bij 'gewone' banken kan dat niet, en dan is zo'n conversie ineens wel handig.
Bij bunq heb je dat verschil niet. Iedere rekeninghouder kan de rekening zelf sluiten zonder medewerking van de andere rekeninghouders (als ik de voorwaarden goed heb begrepen).
Wat betreft het niet kunnen converteren van een gewone rekening naar een joint rekening; je zou ook kunnen zeggen dat conversie helemaal niet noodzakelijk is als je bunq gebruikt. Je kan namelijk voor incasso's zelf een andere rekening kiezen zonder de incassant daarover te informeren, en je kan je passen koppelen aan andere rekeningen. Bij 'gewone' banken kan dat niet, en dan is zo'n conversie ineens wel handig.
[ Voor 30% gewijzigd door Zr40 op 02-12-2017 10:24 ]
Support heeft contact met mij opgenomen en vertelde eerst weer het bullshit verhaal, nadat ik dat onderuit haalde zegt de medewerker een totaal ander iets: dit is pas de eerste intro van en/of en converteren komt nog. Daarmee bevestigde hij dus dat Bunq graag foutieve informatie gebruikt naar klanten toe, exact wat mijn punt was.
Vervolgens heb ik hem gevraagd of hij namens Bunq voor één keer een uitzondering wil maken en nu eens de waarheid wil achterhalen bij zijn collega's en vervolgens vertellen welke van de 2 verschillende verhalen nu waar zijn en welke van de 2 nergens op gebaseerd zijn. Want ook zijn laatste uitleg kan bullshit zijn.
Uiteindelijk is hij 20min gaan overleggen en kwam toen met een politiek correct antwoord dat Bunq zichzelf altijd wil verbeteren en dat geldt ook voor de communicatie.. echt wat een malloten.
Vervolgens heb ik hem gevraagd of hij namens Bunq voor één keer een uitzondering wil maken en nu eens de waarheid wil achterhalen bij zijn collega's en vervolgens vertellen welke van de 2 verschillende verhalen nu waar zijn en welke van de 2 nergens op gebaseerd zijn. Want ook zijn laatste uitleg kan bullshit zijn.
Uiteindelijk is hij 20min gaan overleggen en kwam toen met een politiek correct antwoord dat Bunq zichzelf altijd wil verbeteren en dat geldt ook voor de communicatie.. echt wat een malloten.
[ Voor 23% gewijzigd door Jazco2nd op 02-12-2017 17:55 ]
Goed hoor dat je het allemaal onderuit haalt?Jazco2nd schreef op Saturday 2 December 2017 @ 17:53:
Support heeft contact met mij opgenomen en vertelde eerst weer het bullshit verhaal, nadat ik dat onderuit haalde zegt de medewerker een totaal ander iets: dit is pas de eerste intro van en/of en converteren komt nog. Daarmee bevestigde hij dus dat Bunq graag foutieve informatie gebruikt naar klanten toe, exact wat mijn punt was.
Net geprobeerd alles over te zetten.. Foutmelding verschillende eigenaars.. Klopt van Connect op mijn naam naar en/of met mijn vriendin.. Vergeleken met N26 en Revolut kan en/of echt een onderscheidende functie worden maar het voelt nu een iOS11 haastklus-.-
Edit: Het lijkt mij dat juist dat opheffen door iedere rekeninghouder juridische problemen gaat opleveren, en/of maken van een IBAN kan iedere bank en is meer een technische moeilijkheid
Edit: Het lijkt mij dat juist dat opheffen door iedere rekeninghouder juridische problemen gaat opleveren, en/of maken van een IBAN kan iedere bank en is meer een technische moeilijkheid
[ Voor 26% gewijzigd door Sandermm op 03-12-2017 01:42 ]
Ik haal helemaal niet alles onderuit, puur hun manier van communiceren, het is niet de eerste keer dat foutieve informatie door Bunq wordt verspreid. Valt wat mij betreft onder fake news. Mensen gaan erin geloven en worden er niet wijzer van.JackSparrow schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:36:
[...]
Goed hoor dat je het allemaal onderuit haalt?Dan pak je toch lekker je boeltje op en ga je ergens anders bankieren?
En ik heb al heel duidelijk gemaakt waarom ik Bunq gebruik. Bovendien draait het bij Bunq duidelijk om feedback. Dus wat doe ik fout? Het is gewoon frustrerend en treurig dat een bank als Bunq zo verschrikkelijk slecht communiceert en ook nog eens graag van de corporate style oplossingen is.
Hoe dat bij andere banken zit, weet ik niet, maar bij Rabobank is het zo dat voor een tenaamstellingswijziging alle rekeninghouders moeten tekenen, om de rekening te sluiten volstaat één handtekening.Zr40 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:14:
Bij 'gewone' banken bestaat er een verschil tussen 'opzeggen' en 'opheffen'. Bij 'opzeggen' zeg je je eigen toegang tot die rekening op, maar de rekening blijft dan nog bestaan. Bij 'opheffen' sluit je de rekening daadwerkelijk en daar heb je medewerking van alle rekeninghouders bij nodig.
Als dat niet zo was, zou je als 'tweede' rekeninghouder het krediet volledig kunnen opnemen (dan sta je bijv. € 1.000,- rood) en zeg je daarna "haal nu mijn naam maar van de rekening", dan is de 'eerste' rekeninghouder als enige aansprakelijk voor de debetstand terwijl de tweede er met het geld vandoor is.
Krijg net een mail dat de Maestro cards op zijn. Nieuwe aanmelders krijgen een tijdelijke pas en later een pas met een nieuw design. Iets met een 🌈, maar niet heel anders.
Zie ook https://together.bunq.com/topic/new-maestro-card-design
[ Voor 22% gewijzigd door NRG-81 op 04-12-2017 13:21 ]
Mag ik daar voorzichtig uit opmaken dat eigenlijk veel mensen dus niet zaten te wachten op 2 Master en 1 Maestrocard?NRG-81 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:19:
Krijg net een mail dat de Maestro cards op zijn. Nieuwe aanmelders krijgen een tijdelijke pas en later een pas met een nieuw design. Iets met een 🌈, maar niet heel anders.
Wel goed dat ze er in elk geval naar geluisterd hebben.
Die maestro kaarten zijn vermoedelijk nog goedkoper voor bunq ook.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Toen bunq het levenslicht zag kwamen ze erg positief uit de startblokken, een interessante startup die wel even het bankenlandschap op zijn kop zou zetten.
Na een hoop positief nieuws dat je mag verwachten omtrent een startup merk je dat ze nu alleen nog maar in het nieuws komen met negatief nieuws
Wat ze vooral missen in mijn ogen is volwassenheid en betrouwbaarheid!
- Hoe ze in 1 dag van gratis naar de duurste bank van Nederland weten te gaan en je op je gratis account opeens allemaal restricties op gaan leggen, ook al draaien ze dit later onder veen gemor weer terug
- Hoe ze van een techbedrijf dat de bankensector op zijn kop gaat zetten naar een bank die niet investeerd in slechte bankproducten gaan als hun slogan
Dan heb je qua betrouwbaarheid voor mij toch al redelijk ingeboekt, want wat kunnen we nog meer van dit bedrijf verwachten?
En dan de volwassenheid.
- Geld overmaken via SEPA naar een bank ergens anders in de wereld is nog steeds niet mogelijk.
- Wil je een gedeelde rekening (iets waarvoor iedereen bij bunq gaat) omzetten naar een Joint rekening moet je opeens een nieuwe iban aanvragen...handig voor je huidige hypotheek en andere doorlopende transacties kun je alles weer doorgeven
- De kosten voor een gezin, 20 euro per maand minimaal, dat betalen we nog niet aan netflix laat staan dat we dit voor een gezin willen uitgeven!!
- Voor standaard dingen adviseren ze allemaal work-arounds, ipv het goed te regelen zoals bij een volwassen bank. Een van de grappige dingen die ik tegen kwam, als je voor een kind geen premium account wilt bestel je als ouder toch een extra bankpas voor je kind via je premium account en dan maak je een shared account aan. Dat de naam van de ouders er dan opstaat...tsja. Dat dit voor de belastingdienst ook niet helemaal werkt wordt ook maar even vergeten.
- in mijn ogen kun je momenteel nog niet zonder een bank account bij een traditionele bank, dus dat komt dan nog bij de kosten van je bunq premium account. Ben je zo even meer dan 10 euro per maand kwijt om te bankkieren!
Door deze en nog veel meer voorbeelden kan ik maar een ding zeggen, bunq moet volwassen worden en snel ipv allemaal van die rare sprongen te maken.
Ik ben heel benieuwd of het ze lukt om volwassen en betrouwbaar te worden of dat het zo'n nice bankje wordt en blijft dat weer snel het toneel zal verlaten of wordt opgekocht door een traditionele bank.
Na een hoop positief nieuws dat je mag verwachten omtrent een startup merk je dat ze nu alleen nog maar in het nieuws komen met negatief nieuws
Wat ze vooral missen in mijn ogen is volwassenheid en betrouwbaarheid!
- Hoe ze in 1 dag van gratis naar de duurste bank van Nederland weten te gaan en je op je gratis account opeens allemaal restricties op gaan leggen, ook al draaien ze dit later onder veen gemor weer terug
- Hoe ze van een techbedrijf dat de bankensector op zijn kop gaat zetten naar een bank die niet investeerd in slechte bankproducten gaan als hun slogan
Dan heb je qua betrouwbaarheid voor mij toch al redelijk ingeboekt, want wat kunnen we nog meer van dit bedrijf verwachten?
En dan de volwassenheid.
- Geld overmaken via SEPA naar een bank ergens anders in de wereld is nog steeds niet mogelijk.
- Wil je een gedeelde rekening (iets waarvoor iedereen bij bunq gaat) omzetten naar een Joint rekening moet je opeens een nieuwe iban aanvragen...handig voor je huidige hypotheek en andere doorlopende transacties kun je alles weer doorgeven
- De kosten voor een gezin, 20 euro per maand minimaal, dat betalen we nog niet aan netflix laat staan dat we dit voor een gezin willen uitgeven!!
- Voor standaard dingen adviseren ze allemaal work-arounds, ipv het goed te regelen zoals bij een volwassen bank. Een van de grappige dingen die ik tegen kwam, als je voor een kind geen premium account wilt bestel je als ouder toch een extra bankpas voor je kind via je premium account en dan maak je een shared account aan. Dat de naam van de ouders er dan opstaat...tsja. Dat dit voor de belastingdienst ook niet helemaal werkt wordt ook maar even vergeten.
- in mijn ogen kun je momenteel nog niet zonder een bank account bij een traditionele bank, dus dat komt dan nog bij de kosten van je bunq premium account. Ben je zo even meer dan 10 euro per maand kwijt om te bankkieren!
Door deze en nog veel meer voorbeelden kan ik maar een ding zeggen, bunq moet volwassen worden en snel ipv allemaal van die rare sprongen te maken.
Ik ben heel benieuwd of het ze lukt om volwassen en betrouwbaar te worden of dat het zo'n nice bankje wordt en blijft dat weer snel het toneel zal verlaten of wordt opgekocht door een traditionele bank.
Tja, bunq is uiteindelijk een startup en derhalve niet perfect. Ze werken een backlog af, en in de tussentijd zijn er workarounds voor situaties die minder vaak voorkomen. Dat kun je bunq niet per sé aanrekenen. Hooguit kun je jezelf afvragen of de kosten (7,50/20 euro) in verhouding staan tot de geleverde diensten. Dat is aan ieder persoonlijk.
Ik vind het zelf te duur, hoewel €7,50 voor twee maestro-kaarten en een Mastercard al een stuk schappelijker is dan het vorige aanbod.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
En hoe zo dat dan? Ik gebruik al een jaar ALLEEN Bunq (ING Opgezegd) en dat gaat meer dan prima!Redlion schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:35:
Hier ook inderdaad. In dat jaar heb ik één keer niet kunnen pinnen omdat de terminal niet online was. Niet iets waar ik echt van wakker kan liggen.DennusB schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:16:
[...]
En hoe zo dat dan? Ik gebruik al een jaar ALLEEN Bunq (ING Opgezegd) en dat gaat meer dan prima!
Maar als je veel in het buitenland komt kan ik best geloven dat dit veel zwaarder weegt. Als je dan ook nog een andere bank ernaast moet houden "voor het geval dat" ga je geen 8 euro voor premium betalen, dat begrijp ik best.
Ik zou er zelf wel wat voor voelen om met wat vrienden zo'n Pack af te sluiten, vooral omdat ik de mastercard interessant vind. Maar aan de andere kant kan ik ook voor ~2 euro per maand een échte creditcard van een 3rd party afnemen. Die wél gewoon overal werkt. Sja... dat maakt het wel moeilijk te verantwoorden natuurlijk.
Ik heb nu inderdaad gewoon een credticard via ICS, dat werkt ook prima.mcDavid schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:36:
[...]
Hier ook inderdaad. In dat jaar heb ik één keer niet kunnen pinnen omdat de terminal niet online was. Niet iets waar ik echt van wakker kan liggen.
Maar als je veel in het buitenland komt kan ik best geloven dat dit veel zwaarder weegt. Als je dan ook nog een andere bank ernaast moet houden "voor het geval dat" ga je geen 8 euro voor premium betalen, dat begrijp ik best.
Ik zou er zelf wel wat voor voelen om met wat vrienden zo'n Pack af te sluiten, vooral omdat ik de mastercard interessant vind. Maar aan de andere kant kan ik ook voor ~2 euro per maand een échte creditcard van een 3rd party afnemen. Die wél gewoon overal werkt. Sja... dat maakt het wel moeilijk te verantwoorden natuurlijk.
Hangt natuurlijk helemaal van je behoeftes af. Het ontbreken van e/o rekeningen zal voor velen een dealbreaker zijn geweest. Nu kan dat, maar op je statement staat de tenaamstelling nog niet goed (gaan ze fixen). voor velen is het gebrek aan een web omgeving ook eng, vooral als je je telefoon kwijtraakt (of voor reparatie opstuurt en geen ander device hebt).DennusB schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:16:
[...]
En hoe zo dat dan? Ik gebruik al een jaar ALLEEN Bunq (ING Opgezegd) en dat gaat meer dan prima!
Zo zijn er vast meer dingen geweest. In het geval van mijn parter: vingers scannen werkt voor geen meter (bij mij werkt het probleemloos, zelfde telefoon Pixel 1) en het alternatief is een "passphrase" van 5 woorden.. Daar heeft ze totaal geen zin in dus die blijft rustig bij ING.
Zelf doe ik al langer dan een jaar de combi Bunq+N26. Gaat niet altijd lekker maar daar is de prijs ook naar.
Tja, als je fingerprint sensor raar doet kan je dat moeilijk op Bunq afschuiven toch?Jazco2nd schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:50:
[...]
Hangt natuurlijk helemaal van je behoeftes af. Het ontbreken van e/o rekeningen zal voor velen een dealbreaker zijn geweest. Nu kan dat, maar op je statement staat de tenaamstelling nog niet goed (gaan ze fixen). voor velen is het gebrek aan een web omgeving ook eng, vooral als je je telefoon kwijtraakt (of voor reparatie opstuurt en geen ander device hebt).
Zo zijn er vast meer dingen geweest. In het geval van mijn parter: vingers scannen werkt voor geen meter (bij mij werkt het probleemloos, zelfde telefoon Pixel 1) en het alternatief is een "passphrase" van 5 woorden.. Daar heeft ze totaal geen zin in dus die blijft rustig bij ING.
Zelf doe ik al langer dan een jaar de combi Bunq+N26. Gaat niet altijd lekker maar daar is de prijs ook naar.
Fingerprint werkt probleemloos. Ik heb het over de vingers scanner, die de bovenste helft van je hand scant.DennusB schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:51:
[...]
Tja, als je fingerprint sensor raar doet kan je dat moeilijk op Bunq afschuiven toch?
Ah die. Heeft ze al eens contact gehad met support? Die zijn erg behulpzaam !Jazco2nd schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:54:
[...]
Fingerprint werkt probleemloos. Ik heb het over de vingers scanner, die de bovenste helft van je hand scant.
zeker weten, 2x. Maar in beide gevallen waren ze minder behulpzaam. Tips om opnieuw te scannen etc, wat we ook telkens hebben gedaan zonder verbetering.DennusB schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:54:
[...]
Ah die. Heeft ze al eens contact gehad met support? Die zijn erg behulpzaam !
Er was geen behoefte om dit geval verder te onderzoeken. Leek mij een kans om de database eens te verrijken. Het zou aan de oude telefoon liggen
Dus dan stap je ook niet zo gauw over.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 04-12-2017 15:58 ]
Het is jammer dat het een debetcard is en geen creditcard. Als je gaat roadtrippen in het buitenland wordt dit heel lastig omdat je er héél veel geld op moet hebben staan voor alle hotels en benzine stations en huurauto waarvoor marge wordt gereserveerd. Ander nadeel is dat er geen verzekering bij zit, handig als er weer een vliegtuig maatschappij omvaltmcDavid schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:36:
[...]
Waarom zou ik mn bunq transacties in die gare app van de Rabo willen zien... Andersom zou ik nog wel nuttig vinden maar heeft Rabo al een api?
Het is natuurlijk wel mooi meegenomen dat bunq met naam wordt genoemd in een app van de concurrent. Ze zullen er geen minder klanten door krijgen denk ik.
Verwijderd
@Ascension Omdat bunk een gare "bank" is die nog steeds niet eens naar alle banken in de wereld transacties kan sturen, bijvoorbeeld. Ook is hun inlogtechniek, die met de handen uitermate belabberd.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 16:29 ]
Eh, ja, want geld naar niet-SEPA landen sturen is iets wat je regelmatig nodig hebt...
Maar inderdaad, als je dat wél nodig hebt, dan heb je daar een andere bank of een betaaldienst voor nodig.
Ook is er niets 'uitermate belabberd' aan de handherkenning. Het werkt gewoon.
Verwijderd
Kortom, het is geen volledige bank.Zr40 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:04:
Eh, ja, want geld naar niet-SEPA landen sturen is iets wat je regelmatig nodig hebt...Maar inderdaad, als je dat wél nodig hebt, dan heb je daar een andere bank of een betaaldienst voor nodig.
En nee, die werkt niet "gewoon", zie eerdere discussie.
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"