Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:51:
Hoor deze grap: Bunq heeft geen ondersteuning om geld naar een buitenlandse rekening te sturen.
Dat gaat gewoon prima zolang het Euro betalingen zijn naar een rekening binnen het SEPA gebied. Niet-Euro of buiten SEPA wordt inderdaad niet ondersteund.

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 24-09-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Hoor deze grap: Bunq heeft geen ondersteuning om geld naar een buitenlandse rekening te sturen. Maar ze rekenen wel €7,99 per maand.
Dat het niet waar is maakt het nog geen grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:45:
[...]

Dat gaat gewoon prima zolang het Euro betalingen zijn naar een rekening binnen het SEPA gebied. Niet-Euro of buiten SEPA wordt inderdaad niet ondersteund.
Het is inderdaad alleen binnen het SEPA gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

En ook binnen SEPA naar een niet Euro land is het een beetje gaar, ze laten het aan de ontvangende partij over om de Euro's om te zetten naar de lokale munt, en je hebt dus geen idee wat het uiteindelijke bedrag is dat de ontvanger krijgt :
https://together.bunq.com...account-such-as-uk-%C2%A3

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 07:49
Hoor deze grap: Bunq heeft geen ondersteuning om geld naar een buitenlandse rekening te sturen. Maar ze rekenen wel €7,99 per maand.
Als je betalingen moet doen buiten de EU dan is denk ik Revolut een betere oplossing. bunq is dan voor jou geen vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauricejh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09-2020
Ik heb meerdere keren met mijn maestro pas lopen klieren in Frankrijk bij winkels,tolhokjes en tankstations. Heel irritant
Ik was echt een bunqfan, maar ben nu weg.
De gang van zaken (communicatie en de take it or leave it boodschap op het forum) rond dat premium zat me de laatste tijd niet lekker.
Dat mensen serieus 8 euro p/m willen betalen voor een paar rekeningen en niet altijd werkende maestro pas en een niet altijd werkende debitcard begrijp ik niet.
Over naar Knab en dat bevalt me zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Ook fijn dat ik de app niet meer kan gebruiken zonder dat ik hem update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

frietsje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:20:
Lastig idd, maar de reden was de communicatie met de backend begreep ik. Klinkt ook wel logisch.
Helaas, maar pech hebben. Ik vind zelf nog steeds de updates de laatste maand tegenvallen. Niet echt praktische dingen bijgekomen, waar om gevraagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vind het eigenlijk wel logisch dat gebruikers gedwongen worden de app te updaten, het gaat immers om bankzaken en daar wil je je gebruikers altijd up-to-date hebben.

Verder vorige week in Duitsland en Oostenrijk geweest en daar alles met de MasterCard betaald. Ging overal perfect, in sommige gevallen had ik de push notificatie zelfs al binnen voordat de machine z'n piepjes deed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
waarom zou je in hemelsnaam niet updaten :?
Nicap schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Ik vind zelf nog steeds de updates de laatste maand tegenvallen. Niet echt praktische dingen bijgekomen, waar om gevraagd werd.
Ik vind het vooral jammer dat er alleen nog maar voor premium ontwikkeld wordt. Precies waar ik bang voor was en precies waarom ik een hekel heb aan dat soort premium-constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:44
mcDavid schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

waarom zou je in hemelsnaam niet updaten :?

[...]

Ik vind het vooral jammer dat er alleen nog maar voor premium ontwikkeld wordt. Precies waar ik bang voor was en precies waarom ik een hekel heb aan dat soort premium-constructies.
Eens, goed voorbeeld is de "secundaire pincode voor secundaire rekening" feature, er is niks wat ze tegenhoudt om dit ook voor bunq-more gebruikers aan te zetten. Welliswaar is dat voor nieuwe bunq-free gebruikers niet meer interresant, want die hebben ook maar 1 rekening.

Zijn er andere nieuwe features die wel interresant zouden kunnen zijn voor bunq-free mensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
De enige functie die ik in bunq free wil zien is de mogelijkehid een pinpas te krijgen. Via het oude tarief bijvoorbeeld: 9 euro per pas, en betalen per transactie. Maar dat is volledig onbespreekbaar voor de mensen van bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:34
dicksterk schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:35:
De enige functie die ik in bunq free wil zien is de mogelijkehid een pinpas te krijgen. Via het oude tarief bijvoorbeeld: 9 euro per pas, en betalen per transactie. Maar dat is volledig onbespreekbaar voor de mensen van bunq.
Dat was het enige juiste wat ze aanboden, betalen voor wat je gebruikt.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
nieuws: Gerucht: Apple Pay komt snel naar Nederland

spannond! Althans, voor de iPhone gebruikers dan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Zie ook de hele discussie en blije gebruikers hier: https://together.bunq.com/topic/apple-pay :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Apple Pay zou voor mij stiekem toch een reden zijn om (weer) over te stappen op Premium, tenzij het gelijktijdig ook gelanceerd wordt bij de Rabo of ABN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Krijg je bij Bunq ook een notificatie als er een automatische incasso is afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
xabre16v schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:10:
Krijg je bij Bunq ook een notificatie als er een automatische incasso is afgeschreven?
Jazeker! Zie ook: How can I pay direct debits with bunq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Waarom maken ze geen webapp ?
Wat als je je telefoon kwijt bent, en toch bij je geld wil komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
LockeJohn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:01:
Dan moet je een echte traditionele bank hebben als backup, ook als je bijvoorbeeld wilt dat je bankpas overal in de wereld werkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
LockeJohn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:01:
Moet je eens opletten hoe lang het duurt voordat je een nieuwe identifier hebt bij de gemiddelde bank... Een reserve telefoon is altijd binnen een dag wel te regelen.

(Bovendien ben ik nog nooit mijn telefoon kwijtgeraakt, een identifier well)

[ Voor 9% gewijzigd door mcDavid op 24-10-2017 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
mcDavid schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:18:
[...]

Moet je eens opletten hoe lang het duurt voordat je een nieuwe identifier hebt bij de gemiddelde bank... Een reserve telefoon is altijd binnen een dag wel te regelen.

(Bovendien ben ik nog nooit mijn telefoon kwijtgeraakt, een identifier well)
bij de rabobank 2 dagen :) en bovendien houd je altijd nog toegang via je telefoon. (het is en-en).

Ik ben niet zo te spreken over de service. Bij Bunq durven ze gerust 2 weken te doen voordat je je pas binnenhebt... waar je vervolgens in het buitenland nog niet mee overweg kan. Fijn dat de klantenservice snel reageert (wat btw vies tegenvalt als je 's nachts niet kunnen pinnen (buitenland).. maar ik heb bij de rabobank nog nooit de klantenservice moeten contacteren omdat mijn pas niet werkt.

Ik ben weer lekker terug (was gelukkig nog niet weg :9) bij mijn oude dinosaurus.. bunq was een leuk idee, maar ik ga geen 8 euro betalen voor een leuk idee wat crap werkt. Ik zie het als een leermomentje dat me een paar tientjes heeft gekost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
mja heb zelf inmiddels ook een keer voor een offline-terminal gestaan waar mijn pas niet werkte, gewoon in Nederland. Ben het wel met je eens dat bunq eens hard moet nadenken of ze niet toch een fallback voor offline-teminals aan zouden zetten op de pasjes...

Bij Triodos waar ik vroeger zat, duurde het geloof ik een week om een nieuwe identifier aan te vragen, plus daarvoor moest ik allerlei formulieren printen en opsturen... Bunq kan ik zo installeren op 2 oude telefoons en een tablet die ik nog heb liggen als het moet.

[ Voor 34% gewijzigd door mcDavid op 24-10-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:18:
Moet je eens opletten hoe lang het duurt voordat je een nieuwe identifier hebt bij de gemiddelde bank...
Nou, bij de ABN AMRO liggen ze gewoon in het opbergvakje van de receptiedesk bij een filiaal (ik kom daar nog wel eens om cash te storten). Ik heb er nu al verschillende malen één meegekregen toen ik zei dat mijn oude het niet meer goed deed. Niks laten zien, niets genoteerd, gewoon meteen eentje van de stapel.

En dan lijkt de ABN mij een hele gemiddelde Nederlandse bank...

Ik wacht met spanning de volgende berichten van bunq af, de eerste 3 maanden gratis bunq Premium zal voor een hoop mensen binnenkort aflopen. Ik ben benieuwd wie nog blijft als-ie € 8 per maand moet betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:10:
[...]

Nou, bij de ABN AMRO liggen ze gewoon in het opbergvakje van de receptiedesk bij een filiaal (ik kom daar nog wel eens om cash te storten). Ik heb er nu al verschillende malen één meegekregen toen ik zei dat mijn oude het niet meer goed deed. Niks laten zien, niets genoteerd, gewoon meteen eentje van de stapel.
Bij de ABN is je pasje de something-you-have identificatie. Als je die kwijt bent kun je helemaal niets meer (ook niet meer pinnen) en moet je ook enkele dagen wachten tot je een nieuwe hebt.

Echt, het is allemaal lood om oud ijzer, maar de biometrische identificatie van bunq is toch wel een groot voordeel. Ja je kunt theoretisch zelfs je hand kwijtraken, maar die kans is toch wel aanzienlijk kleiner dan allerlei apparaatjes of pasjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
Druiper schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 20:00:
[...]

bij de rabobank 2 dagen :) en bovendien houd je altijd nog toegang via je telefoon. (het is en-en).

Ik ben niet zo te spreken over de service. Bij Bunq durven ze gerust 2 weken te doen voordat je je pas binnenhebt... waar je vervolgens in het buitenland nog niet mee overweg kan. Fijn dat de klantenservice snel reageert (wat btw vies tegenvalt als je 's nachts niet kunnen pinnen (buitenland).. maar ik heb bij de rabobank nog nooit de klantenservice moeten contacteren omdat mijn pas niet werkt.

Ik ben weer lekker terug (was gelukkig nog niet weg :9) bij mijn oude dinosaurus.. bunq was een leuk idee, maar ik ga geen 8 euro betalen voor een leuk idee wat crap werkt. Ik zie het als een leermomentje dat me een paar tientjes heeft gekost :9
Ach...je kunt tegenwoordig gewoon de App installeren op een tablet (of 2e telefoon), zodat je altijd toegang tot je account hebt. In het buitenland wordt de bunq pas gewoon geaccepteerd, althans heb ik met zowel met Maestro als Mastercard nog nooit issues gehad. Pinnen...als in contant geld pinnen doe ik al helemaal nooit. In het buitenland kun je gewoon overal betalen. Daarnaast is het altijd aan te raden om in het buitenland meerdere pasjes (van verschillende banken bij je te hebben).
Over de klantenservice gesproken: heb een aantal jaren geleden ook wel eens de klantenservice van SNS moeten bellen midden in de nacht (omdat mijn CC niet werkte), bleek dat ze onderhoud aan het uitvoeren waren (want..het was in NL namelijk 's nachts). Dat kan dus overal en bij elke bank gebeuren.

Tja...die paar euro die ik nu meer per maand betaal, betaal ik graag voor al die zaken die de dino banken niet hebben en niet willen implementeren....en crap werkt het zeer zeker niet bij bunq! Ik ga nooit en te never weer terug naar die oude banken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
JackSparrow schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

Tja...die paar euro die ik nu meer per maand betaal, betaal ik graag voor al die zaken die de dino banken niet hebben en niet willen implementeren....en crap werkt het zeer zeker niet bij bunq! Ik ga nooit en te never weer terug naar die oude banken!
Dan verschil ik sterk met mijn ervaring. Mijn vakantie in Griekenland werkte 50% van de gevallen mijn bunq (maestro) niet, terwijl mijn rabobank pasje het gewoon deed.
In de Vs werkte het voor 90% van de tijd wel, maar heb ook daar een paar keer mijn creditcard uit mijn portemonee moeten trekken. Ligt misschien niet aan Bunq, maar de debitcard is toch net geen ervanging van mijn creditcard. Wordt simpelweg niet overal geaccepteerd.

Ik ben nu terug (of nooit weg :)) van mijn basis Rabobank, en heb er een ics creditcard naast. 2 onafhankelijke banksystemen. Samen 3-4 euro per maand, dan vind ik 8 euro waarbij ik als back-up een creditcard aan moet houden gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
p
Druiper schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 23:29:
[...]

Dan verschil ik sterk met mijn ervaring. Mijn vakantie in Griekenland werkte 50% van de gevallen mijn bunq (maestro) niet, terwijl mijn rabobank pasje het gewoon deed.
In de Vs werkte het voor 90% van de tijd wel, maar heb ook daar een paar keer mijn creditcard uit mijn portemonee moeten trekken. Ligt misschien niet aan Bunq, maar de debitcard is toch net geen ervanging van mijn creditcard. Wordt simpelweg niet overal geaccepteerd.

Ik ben nu terug (of nooit weg :)) van mijn basis Rabobank, en heb er een ics creditcard naast. 2 onafhankelijke banksystemen. Samen 3-4 euro per maand, dan vind ik 8 euro waarbij ik als back-up een creditcard aan moet houden gewoon te duur.
Ach...een debitcard is nooit een vervanging van een creditcard. Wel raar trouwens dat de bunq (maestro) pas niet overal geaccepteerd werd. Kan ook liggen aan het feit dat de bunq passen ook niet werken bij 'oude' apparaten die dus niet voldoen aan de laatste veiligheidsstandaarden. Je bunq mastercard is ook geen cc, dus tja...ik zou daar ook altijd een cc naast houden. Ach...bunq is denk ik ook niet voor iedereen. Ik vind dat 'dat het soms niet werkt in het buitenland' niet erg en als het dan niet werkt, dan snap ik vaak wel waarom en ondersteun ik dat. De 'nieuwe' en handige snufjes die bunq dan wel heeft en bv. de Rabo niet...tja..DAAROM zit ik bij bunq en niet (meer) bij de Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:10:
[...]
Ik wacht met spanning de volgende berichten van bunq af, de eerste 3 maanden gratis bunq Premium zal voor een hoop mensen binnenkort aflopen. Ik ben benieuwd wie nog blijft als-ie € 8 per maand moet betalen.
Blijkbaar vergeet iedereen dat de gratis 3 maanden premium geen trial is. Ga je terug (naar basic!, dus niet bunq more) dan verlies je dus ook de pasjes.

Verder hier een tevreden bunq premium gebruiker, maestro en mastercard werken tot nu toe overal (NL, BE, DE, AT, CN). Betaal graag die 8 euro voor alle features en straks zelfs apple pay. 8)
Tijdelijk nog knab gehad, maar heb je weer zo'n vieze reader, trage overschrijvingen en missende API en request functionaliteit. Voor mij is bunq iig een blijvertje, en och 8 euro, nog steeds 5 euro goedkoper dan netflix en goedkoper dan mijn goedkoopste telefoon abbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
mcDavid schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:22:
[...]

Bij de ABN is je pasje de something-you-have identificatie. Als je die kwijt bent kun je helemaal niets meer (ook niet meer pinnen) en moet je ook enkele dagen wachten tot je een nieuwe hebt.

Echt, het is allemaal lood om oud ijzer, maar de biometrische identificatie van bunq is toch wel een groot voordeel. Ja je kunt theoretisch zelfs je hand kwijtraken, maar die kans is toch wel aanzienlijk kleiner dan allerlei apparaatjes of pasjes.
Het probleem bet biometrisch is natuurlijk wel dat áls je je hand kwijt-raakt (of laten we zeggen, een gedetailleerde 3d scan van je hand waarmee de slechteriken jouw bunq-account in kunnen), Je dan misschien wel je hand kan laten de-authoriseren, maar je gaat nooit een nieuwe aan kunnen vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

cyberde schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:24:
[...]

Blijkbaar vergeet iedereen dat de gratis 3 maanden premium geen trial is. Ga je terug (naar basic!, dus niet bunq more) dan verlies je dus ook de pasjes.
Neuh... dat ben ik niet vergeten. In de praktijk zal dat voor veel klanten exit bunq betekenen, op het laatst nadat ze twee maanden € 8 betaald hebben.

Daarom ben ik ook benieuwd. Kan een bank bestaan met een paar duizend (meer zullen het toch echt niet zijn) actieve rekeninghouders die € 8 per maand dokken en een paar tienduizenden die een omzet (voor de bank) van gemiddeld misschien € 1 genereren, of is het hele business model niet houdbaar?

Mede gezien de hele beperkte mogelijkheden die bunq zichzelf opgelegd heeft om neveninkomsten te generen en concurrentie van N26, Revolut, Curve (internationaal) en de gevestigde banken (binnen NL) vind ik dat een hele interessante.

Vanwege de compleet uitgedoofde discussie over bunq op heel veel platforms vermoed ik dat de grote bulk early-adopters weer vertrekt (op zoek naar het volgende voordeeltje) en dat de klantengroep die bunq voor ogen heeft (naar mijn idee Randstedelijk Groen Links) de boel overeind moet houden.

Dat wordt een hele interessante, maar mocht het lukken, dan is het duidelijk dat dergelijke kleine banken een bestaansrecht hebben. bunq zou dan ook hun platform kunnen gebruiken om andere (klein)banken te faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
@mcDavid @Druiper @Verwijderd
Ik vermoed nu ook dat deze extra factor devices langzamerhand uitgefaseerd worden. Zo krijg je al een tijdje bij ING deze codes via een SMS.

Stel dat je je reader/device kwijt bent, hebben deze banken bijna allemaal nog een fysiek filiaal waar je binnen kunt stappen en daar als nog met een device je bankzaken kunt regelen, via een webapp.

Ben pas geleden overgestapt van Rabobank (waardeloze app), naar ING. Waar de app zeer goed voor mij werkt (potjes maken etc). bunq free (1st gen) houd ik erbij om te kijken wat ze van plan zijn nadat mensen stoppen met die 3maanden "trial".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even een korte eerste ervaring met Bunq: wilde er een gratis extra rekening bij, bijvoorbeeld om wat Marktplaats-verkopen op binnen te laten komen ofzo. Was letterlijk in 5 minuten klaar via de app: er stond nog wel dat de verificatie tot 24 uur kon duren maar het was na 1 minuut al goedgekeurd :)

Wel anders dan bij N26 waar de dame van de ID-controletoko doodleuk aangaf dat mijn ID-bewijs niet gebruikt kon worden (wel dus). Heb nog geen zin gehad om daar nog eens contact mee te zoeken :+ Ineens de webchat ook verdwenen van de site daar..weird.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Karizma schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:21:
Ik vermoed nu ook dat deze extra factor devices langzamerhand uitgefaseerd worden. Zo krijg je al een tijdje bij ING deze codes via een SMS.

Stel dat je je reader/device kwijt bent, hebben deze banken bijna allemaal nog een fysiek filiaal waar je binnen kunt stappen en daar als nog met een device je bankzaken kunt regelen, via een webapp.

Ben pas geleden overgestapt van Rabobank (waardeloze app), naar ING. Waar de app zeer goed voor mij werkt (potjes maken etc). bunq free (1st gen) houd ik erbij om te kijken wat ze van plan zijn nadat mensen stoppen met die 3maanden "trial".
Ik heb ook nog steeds ING voor de "echte" dingen, bunq 1st gen, N26, en revolut om mee te spelen en te kijken welke kant de fintech op beweegt.
ING heeft trouwens altijd al sms-jes (of een papiere lijst) als 2nd factor gehad zover ik weet, nooit hardware (in ieder geval voor particulieren). In België trouwens wel zag ik net in mijn google query.
Ze zijn nu juist aan het wegfaseren naar authorisatie in de app. Dat werd zeker tijd als je het mij vraagt, want sms is nou ook niet echt het meest veilige protocol dat er bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik gebruik Bunq al bijna een jaar als primaire bank, heb er geen enkele andere bank meer naast (behalve om te sparen). Erg blij mee, support is altijd turbo snel (vorige week zelfs nog om 23:35 toen ik op een festival een probleempje had), en de app doet altijd goed z'n werk! Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:30
Karizma schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:21:

Ik vind het interessant dat ING nog steeds SMS gebruikt als 2FA methode.
Het is al een paar jaar bekend dat dit totaal niet volstaat en iemand met gemak je SMS kan onderscheppen.
Inderdaad de Rabo app is slecht, maar tegen de kastjes heb ik niets. Ze zorgen ervoor dat alleen iemand fysiek bij mij in de buurt moet zijn om te stelen (pas jatten, kopieeren, pincode mee lezen etc).

Terwijl bij de ING ik nu feitelijk vanuit een ander land je rekening leeg kan slurpen.
De bunq methode met de hand foto is in ieder geval beter dan de ING methode.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Kodess schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Ik vind het interessant dat ING nog steeds SMS gebruikt als 2FA methode.
Het is al een paar jaar bekend dat dit totaal niet volstaat en iemand met gemak je SMS kan onderscheppen.
Inderdaad de Rabo app is slecht, maar tegen de kastjes heb ik niets. Ze zorgen ervoor dat alleen iemand fysiek bij mij in de buurt moet zijn om te stelen (pas jatten, kopieeren, pincode mee lezen etc).

Terwijl bij de ING ik nu feitelijk vanuit een ander land je rekening leeg kan slurpen.
De bunq methode met de hand foto is in ieder geval beter dan de ING methode.
Hoe kunnen ze uit een ander land je rekening leeg slurpen? Volgens mij moet je eerst nog het toestel registreren? Of inloggen op de webapp?

2FA is een extra laag op de basis, zonder basis heb je er ook niets aan. Denk ook dat de kans zo klein is dat ING daar genoegen mee neemt, mensen uit security land roepen zoveel dingen. :P

Maargoed, ik zie liever ook iets zoals bunq dat doet met je fingers, alhoewel daar snel genoeg ook wel een flaw naar boven zal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Neuh... dat ben ik niet vergeten. In de praktijk zal dat voor veel klanten exit bunq betekenen, op het laatst nadat ze twee maanden € 8 betaald hebben.

Daarom ben ik ook benieuwd. Kan een bank bestaan met een paar duizend (meer zullen het toch echt niet zijn) actieve rekeninghouders die € 8 per maand dokken en een paar tienduizenden die een omzet (voor de bank) van gemiddeld misschien € 1 genereren, of is het hele business model niet houdbaar?

Mede gezien de hele beperkte mogelijkheden die bunq zichzelf opgelegd heeft om neveninkomsten te generen en concurrentie van N26, Revolut, Curve (internationaal) en de gevestigde banken (binnen NL) vind ik dat een hele interessante.

Vanwege de compleet uitgedoofde discussie over bunq op heel veel platforms vermoed ik dat de grote bulk early-adopters weer vertrekt (op zoek naar het volgende voordeeltje) en dat de klantengroep die bunq voor ogen heeft (naar mijn idee Randstedelijk Groen Links) de boel overeind moet houden.

Dat wordt een hele interessante, maar mocht het lukken, dan is het duidelijk dat dergelijke kleine banken een bestaansrecht hebben. bunq zou dan ook hun platform kunnen gebruiken om andere (klein)banken te faciliteren.
Ze proberen nu in ieder geval landelijk aan de weg te timmeren met TV-reclames.
Die commercials zelf zijn overigens vrij onbegrijpelijk, geheel in het Engels en gaan echt geen massa's nieuwe klanten trekken. En die slogan 'bank of the free' begint nu toch wel lachwekkend te worden.

Ik zie die campagne eigenlijk als een laatste grote investering om een echte basis te krijgen, maar als dat mislukt zal Bunq wel in de verkoop gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Een interview bij BNR met Ali Niknam over Bunq: https://www.bnr.nl/player/audio/10069880/10332016

Wat mij betreft heeft hij de fout die hij met de introductie van Premium maakte (of beter nog: met het afschaffen van het oude model) nog steeds niet helemaal duidelijk op het netvlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
[...]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
bunq is goed begonnen, maar begint nu een veel te hoog Groen Links gehalte te krijgen, met andere woorden, compleet de realiteit uit het oog verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Het is alles of niets bij Bunq. 1 kale rekening zonder pas of 25 rekeningen en 3 passen.... de meeste mensen hebben voldoende aan 1 of 2 rekeningen en 1 of 2 passen. Dat is wat mij een beetje stoort.. waarom geen tussenvorm?

Twee IBAN's en 1 pas zou voor mij prima zijn en betalen naar gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
xabre16v schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:00:

Twee IBAN's en 1 pas zou voor mij prima zijn en betalen naar gebruik.
Dat is precies het oude model (zoals ik gelukkig nog heb). Ik ben dus ook tevreden, maar zodra mijn pas kapot, kwijt of verlopen is, is het voor mij ook afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
[...]
Maar waarom zou Randstedelijk GroenLinks naar Bunq gaan? Die zie ik veel eerder bij bijv. ASN zitten.
Mijn vermoeden is dat Bunq 1 business model wil hebben voor alle landen waar ze actief willen zijn en dat de doelgroep daardoor buiten Nederland zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dan krijgen ze het in Duitsland nog moeilijk. Betaalrekeningen zijn daar over het algemeen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
sambalbaj schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Ze proberen nu in ieder geval landelijk aan de weg te timmeren met TV-reclames.
Die commercials zelf zijn overigens vrij onbegrijpelijk, geheel in het Engels en gaan echt geen massa's nieuwe klanten trekken. En die slogan 'bank of the free' begint nu toch wel lachwekkend te worden.

Ik zie die campagne eigenlijk als een laatste grote investering om een echte basis te krijgen, maar als dat mislukt zal Bunq wel in de verkoop gaan.
Qua strategie ben ik ook zeker verbaasd. Ik snap het niet en zoals later al aangehaald heeft het misschien met het buitenland te maken. De interface en het netwerk zit zeer goed in elkaar en dat is zo positief. Maar voor de rest maken ze hele gekke sprongen. En idd als ik een reclame voorbij zie komen van Bunq dan is het toch met een beetje weemoed. Totaal losgekoppeld van wat ze oorspronkelijk waren. "Bunq, bank of the Free" dat was het echt toen je betaalde voor wat je gebruikte.

Nogmaals ik betaal dus 60 cent per maand gemiddeld en gebruik het als mijn primaire bank en mijn vriendin 40 cent. We blijven nog even op het oude model zitten omdat we proberen onze vaste maandelijkse lasten zo laag mogelijk te houden. Maar worden nu dus geforceerd goed op te letten met wat we accepteren, voordat we vast zitten aan iets wat we te duur vinden. Misschien moeten ze nog even afwachten voordat ze aankondigen het weer helemaal anders te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
Bunq richt zich denk ik inderdaad meer op het buitenland. 2 (debit) mastercards is daarvan een voorbeeld. (of vooral omdat ze zelf geld verdienen aan mastercard tov van maestro). Blijft een feit dat een Nederlands IBAN simpelweg niet altijd toereikend. Veel bedrijven accepteren (ondanks dat dit misschien wettelijk wel zou moeten) geen buitenlandse IBAN. Dat geeft Bunq ook toe als probleem.. daarom zullen mensen een 2e (lokale) bank erbij moeten houden... vraag me sterk af of er met die beperking zoveel buitenlanders te winnen zijn.

Voorlopig verbrandt het alleen geld op dat verdient wordt door TransIP, ik zie niet gauw dit huidige businessmodel rendabel worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
N26 doet het goed in o.a. Duitsland en Frankrijk omdat ze gratis zijn en dat landen zijn met een erg ouderwets en duur banksysteem. N26 heeft dan zoveel voordelen dat de DE-IBAN bijzaak is.
Hoe Bunq denkt €8 te kunnen vragen voor een vergelijkbare dienst (app is beter) is mij een raadsel.
Alleen mensen die idealistisch zijn en koste wat het kost niet bij een traditionele bank willen bankieren zullen €8 over hebben voor Bunq.

Persoonlijk was ik groot fan van Bunq. In de basis gratis, betalen voor wat je gebruikt en prima en inovatieve app. Verder haat ik stropdassen en die lopen bij Bunq niet rond. Investeren met mijn geld vind ik prima, ik stimuleer het want daardoor kunnen er gratis producten en diensten aangeboden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik snap (persoonlijk als een student) dat gehannes om acht euro echt niet, het gaat hier om (voor mij) om een half uurtje werk per maand om die acht euro te bekostigen. Hiervoor krijg je een uitstekende app, goede service en regelmatig updates. Ik heb er graag acht euro voor over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:52
Downloads schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:26:
Ik snap (persoonlijk als een student) dat gehannes om acht euro echt niet, het gaat hier om (voor mij) om een half uurtje werk per maand om die acht euro te bekostigen. Hiervoor krijg je een uitstekende app, goede service en regelmatig updates. Ik heb er graag acht euro voor over!
Het gaat er ook niet echt om dat bunq acht euro vraagt. Wat belangrijker is, is dat de concurrentie veel minder of zelfs niks (!) vraagt. Ondanks dat de bunq app erg goed is en veel meer functionaliteiten heeft (API, meerdere pincodes op één pas, etc) hebben mensen het er geen acht euro voor over om hun geld daar te stallen als de andere banken een iets mindere app hebben maar wel veel goedkoper zijn.

Ik denk toch dat bunq zich teveel focust op een nichemarkt die eigenlijk niet of nauwelijks bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Downloads schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:26:
Ik snap dat gehannes (persoonlijk als een net niet meer student) juist erg goed, ook al is het maar een half uurtje. Het zijn weer vaste lasten die per maand bij elkaar optellen. Als je met deze instelling alle vaste kosten relativeert dan gaat het erg snel met je maandelijkse lasten en dit is ook 1 van de grote valkuilen hoe vele mensen langzaam in de schulden komen.

Ik ben juist van mening dat we voor die 8 euro per maand veel meer zouden moeten krijgen, financieel advies, hypotheek, bedrijfsleningen via een crowdfunding manier mogelijk gemaakt en gecontroleerd (echt goed gecontroleerd!) door een bank (Bunq). Het probleem met Bunq nu is dat ze voornamelijk een app zijn, en ondanks dat ze een goede gebruikers ervaring bieden valt het voor de rest erg tegen. Beetje kort door de bocht maar stel dat cryptocurrencies gigantisch toenemen en algemeen geaccepteerd worden dan is een andere app bouwer de grootste concurrent en is het absurd om 8 euro per maand te betalen. Maar stel dat Bunq mij gaat helpen bij het verbeteren van mijn financieel overzicht en het beheren van mijn vermogen of het aantrekken van nieuw vermogen, en dit allemaal op een nieuwe manier waarbij je niet voor de stropdas betaald maar voor de techniek dan zie ik de meerwaarde en valt die 8 euro goed te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sahi_NL schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:11:
Een interview bij BNR met Ali Niknam over Bunq: https://www.bnr.nl/player/audio/10069880/10332016

Wat mij betreft heeft hij de fout die hij met de introductie van Premium maakte (of beter nog: met het afschaffen van het oude model) nog steeds niet helemaal duidelijk op het netvlies.
Meteen weer ruzie, want ze zien het verkeerd bij BNR... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

walletje-w schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Ik snap dat gehannes (persoonlijk als een net niet meer student) juist erg goed, ook al is het maar een half uurtje. Het zijn weer vaste lasten die per maand bij elkaar optellen. Als je met deze instelling alle vaste kosten relativeert dan gaat het erg snel met je maandelijkse lasten en dit is ook 1 van de grote valkuilen hoe vele mensen langzaam in de schulden komen.

Ik ben juist van mening dat we voor die 8 euro per maand veel meer zouden moeten krijgen, financieel advies, hypotheek, bedrijfsleningen via een crowdfunding manier mogelijk gemaakt en gecontroleerd (echt goed gecontroleerd!) door een bank (Bunq). Het probleem met Bunq nu is dat ze voornamelijk een app zijn, en ondanks dat ze een goede gebruikers ervaring bieden valt het voor de rest erg tegen. Beetje kort door de bocht maar stel dat cryptocurrencies gigantisch toenemen en algemeen geaccepteerd worden dan is een andere app bouwer de grootste concurrent en is het absurd om 8 euro per maand te betalen. Maar stel dat Bunq mij gaat helpen bij het verbeteren van mijn financieel overzicht en het beheren van mijn vermogen of het aantrekken van nieuw vermogen, en dit allemaal op een nieuwe manier waarbij je niet voor de stropdas betaald maar voor de techniek dan zie ik de meerwaarde en valt die 8 euro goed te verantwoorden.
Puur hierom ben ik ook direct vertrokken bij Bunq.
Ze zijn nu dus de duurste bank van Nederland daar waar Knab "slechts" 7,5 is per maand.

Overigens is het probleem dat je 8 eu betaalt puur omdat er nu een Mastercard bij is toegevoegd, waarbij deze kaart geen verzekeringen kent niks. Betaal liever dit bedrag per maand voor iets waar ik wel wat aan heb

96eu per jaar vo een bankrekening met een simpele CC gaat namelijk nergens over.

Zelfs American Express is voordeliger als je de Green Card neemt en dan een bankrekening elders laat lopen voor 1,5-2 per maand.

De weg die Bunq nu inslaat is een grote beperking voor veel gebruikers en dat zal Bunq op termijn echt wel voelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Sunday 29 October 2017 @ 14:17:
[...]

Puur hierom ben ik ook direct vertrokken bij Bunq.
Ze zijn nu dus de duurste bank van Nederland daar waar Knab "slechts" 7,5 is per maand.

Overigens is het probleem dat je 8 eu betaalt puur omdat er nu een Mastercard bij is toegevoegd, waarbij deze kaart geen verzekeringen kent niks. Betaal liever dit bedrag per maand voor iets waar ik wel wat aan heb

96eu per jaar vo een bankrekening met een simpele CC gaat namelijk nergens over.

Zelfs American Express is voordeliger als je de Green Card neemt en dan een bankrekening elders laat lopen voor 1,5-2 per maand.

De weg die Bunq nu inslaat is een grote beperking voor veel gebruikers en dat zal Bunq op termijn echt wel voelen
Waarom snappen mensen niet dat Mastercard niet gelijk is aan Creditcard. De Mastercard van bunq in een debit kaart precies hetzelfde als je pinpas (ook wel Maestro kaart...ook van Mastercard overigens).
Daarnaast is het juist super fijn dat je gewoon met je debitcard online kunt betalen en dat het gelijk van je bankrekening is afgeschreven in plaats van dat het dus pas na een x aantal weken wordt afgeschreven via je credit kaart incasso.

En nee het is ook niet een prepaid credit card, want die zou je dus moeten opladen, iets wat bij de bunq kaart dus niet hoeft. Je hoeft alleen te zorgen voor voldoende saldo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JackSparrow schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Waarom snappen mensen niet dat Mastercard niet gelijk is aan Creditcard.
Ik vermoed omdat debit MasterCards relatief ongebruikelijk zijn in Nederland (en lang niet overal geaccepteerd worden waar Maestro dat wel is). De debit card van de meeste Nederlandse banken is Maestro (en in een enkel geval V-Pay) en 'credit card' associeert men met MasterCard en Visa. Alleen kleinere spelers zoals bunq, of vanuit het buitenland N26 en Revolut, hebben een debit MasterCard.
En nee het is ook niet een prepaid credit card, want die zou je dus moeten opladen, iets wat bij de bunq kaart dus niet hoeft. Je hoeft alleen te zorgen voor voldoende saldo :+
Strikt genomen moet je bij een prepaid kaart ook zorgen voor voldoende saldo. Alleen de manier waarop is omslachtig (het 'opladen'), vervolgens heb je geen toegang tot de bankrekening waar je saldo staat, en die bankrekening staat meestal ook niet op jouw naam.

Nee, prepaid kaarten zijn niet van deze tijd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 29-10-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Waarom snappen mensen niet dat Mastercard niet gelijk is aan Creditcard. De Mastercard van bunq in een debit kaart precies hetzelfde als je pinpas (ook wel Maestro kaart...ook van Mastercard overigens).
Daarnaast is het juist super fijn dat je gewoon met je debitcard online kunt betalen en dat het gelijk van je bankrekening is afgeschreven in plaats van dat het dus pas na een x aantal weken wordt afgeschreven via je credit kaart incasso.

Ik ken het verschil, maar de enige toevoeging is dus een debit card terwijl een CC bij amex goedkoper is en daar heeel wat op zit.

Ik vind de debit card nou niet echt een toevoeging die 8eu waard is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zr40 schreef op Sunday 29 October 2017 @ 17:30:
[...]

Ik vermoed omdat debit MasterCards relatief ongebruikelijk zijn in Nederland (en lang niet overal geaccepteerd worden waar Maestro dat wel is). De debit card van de meeste Nederlandse banken is Maestro (en in een enkel geval V-Pay) en 'credit card' associeert men met MasterCard en Visa. Alleen kleinere spelers zoals bunq, of vanuit het buitenland N26 en Revolut, hebben een debit MasterCard.
Klopt, van de Nederlandse banken is bunq de eerste die ze doorvoert. Ze worden op alle plaatsen geaccepteerd waar je met het ‘creditcard netwerk’ (oftewel met MasterCard en Visa creditcards) kunt betalen. In Nederland kan dat dus op veel plaatsen niet, zoals de Albert Heijn...dat gaat vanzelf veranderen. Snap niet waarom we Maestro niet gewoon langzaam gaan uitfaseren en overgaan op het MasterCard en Visa systeem (nouja de debitcards dan)...
[...]

Strikt genomen moet je bij een prepaid kaart ook zorgen voor voldoende saldo. Alleen de manier waarop is omslachtig (het 'opladen'), vervolgens heb je geen toegang tot de bankrekening waar je saldo staat, en die bankrekening staat meestal ook niet op jouw naam.

Nee, prepaid kaarten zijn niet van deze tijd :)
Nee, helemaal eens....soms roepen mensen nog wel eens dat de bunq debit card ook een soort van prepaid cc is....prepaid en opladen is toch wat anders dan de debit card waarbij het gelijk van je rekening wordt geschreven. Dat is toch meer vergelijkbaar met een PIN/ Maestro transactie.
Verwijderd schreef op Sunday 29 October 2017 @ 19:35:
[...]

Ik ken het verschil, maar de enige toevoeging is dus een debit card terwijl een CC bij amex goedkoper is en daar heeel wat op zit.

Ik vind de debit card nou niet echt een toevoeging die 8eu waard is....
Tja...dat is ten eerste niet waar (alleen toevoeging debit card) en daarnaast is een AMEX een kaart die zowat NERGENS (ik heb er een van mijn werk) geaccepteerd wordt en dat is ook nog eens een creditcard.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 29-10-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
JackSparrow schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:08:
[...]

Klopt, van de Nederlandse banken is bunq de eerste die ze doorvoert. Ze worden op alle plaatsen geaccepteerd waar je met het ‘creditcard netwerk’ (oftewel met MasterCard en Visa creditcards) kunt betalen. In Nederland kan dat dus op veel plaatsen niet, zoals de Albert Heijn...dat gaat vanzelf veranderen. Snap niet waarom we Maestro niet gewoon langzaam gaan uitfaseren en overgaan op het MasterCard en Visa systeem (nouja de debitcards dan)...
Omdat Maestro veel lagere fee hanteert, de transactiekosten voor MasterCard en visa zijn veel hoger. Nu de overheid met de visa lobby is meegegaan (winkels mogen geen creditcardopslag meer vragen vanaf 2018) zou de marktpenetratie zelfs nog wel eens kunnen gaan dalen.

Het zal een afweging per winkel worden, ik kan me voorstellen dat de ah in het centrum van Amsterdam wel extra omzet zal genereren, maar voor 99% van Nederland zou het alleen maar meer transactiekosten genereren.
Nee, helemaal eens....soms roepen mensen nog wel eens dat de bunq debit card ook een soort van prepaid cc is....prepaid en opladen is toch wat anders dan de debit card waarbij het gelijk van je rekening wordt geschreven. Dat is toch meer vergelijkbaar met een PIN/ Maestro transactie.
Dat komt omdat Bunq hard roept dat ze een MasterCard hebben, pas nadat je goed kijkt is het een debitcard IPV creditcard. Bunq doet of je daar hetzelfde mee kunt, maar daar denken verhuurbedrijven en hotels vaak toch echt anders over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Druiper schreef op Monday 30 October 2017 @ 06:05:
[...]

Omdat Maestro veel lagere fee hanteert, de transactiekosten voor MasterCard en visa zijn veel hoger. Nu de overheid met de visa lobby is meegegaan (winkels mogen geen creditcardopslag meer vragen vanaf 2018) zou de marktpenetratie zelfs nog wel eens kunnen gaan dalen.

Het zal een afweging per winkel worden, ik kan me voorstellen dat de ah in het centrum van Amsterdam wel extra omzet zal genereren, maar voor 99% van Nederland zou het alleen maar meer transactiekosten genereren.

[...]

Dat komt omdat Bunq hard roept dat ze een MasterCard hebben, pas nadat je goed kijkt is het een debitcard IPV creditcard. Bunq doet of je daar hetzelfde mee kunt, maar daar denken verhuurbedrijven en hotels vaak toch echt anders over
Misschien met MasterCard dan ook de fee voor hun MasterCard kaarten ook naar beneden brengen, naar het niveau van hun Maestro kaarten.

Eh...bunq roept dat ze een MasterCard Debitcard hebben. Dat heel Nederland vervolgens alleen maar MasterCard leest en dat gelijkstelt (incl de media overigens) aan een credit card kun je bunq niet aanleveren. Verhuurbedrijven en hotels werken met borgstelling, dat is het probleem. Overigens werken onbemande tankstations ook zo, maar als er voldoende saldo is werkt die laatste wel gewoon (zeg ik uit eigen ervaring).

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 30-10-2017 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
JackSparrow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:30:
[...]

Misschien met MasterCard dan ook de fee voor hun MasterCard kaarten ook naar beneden brengen, naar het niveau van hun Maestro kaarten.

Eh...bunq roept dat ze een MasterCard Debitcard hebben. Dat heel Nederland vervolgens alleen maar MasterCard leest en dat gelijkstelt (incl de media overigens) aan een credit card kun je bunq niet aanleveren. Verhuurbedrijven en hotels werken met borgstelling, dat is het probleem. Overigens werken onbemande tankstations ook zo, maar als er voldoende saldo is werkt die laatste wel gewoon (zeg ik uit eigen ervaring).
Dat komt allemaal door bunq zelf, vooral op Together wordt er door Ali en zijn crew negatief gepraat over creditcards, en hemelen ze de bunq mastercard daarintegen op. Het zelfde geldt over andere banken. Begint een beetje een wij-van-wc-eend verhaal te worden. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Karizma schreef op Monday 30 October 2017 @ 11:08:
[...]

Dat komt allemaal door bunq zelf, vooral op Together wordt er door Ali en zijn crew negatief gepraat over creditcards, en hemelen ze de bunq mastercard daarintegen op. Het zelfde geldt over andere banken. Begint een beetje een wij-van-wc-eend verhaal te worden. 8)7
Tja....credit cards zijn ook 'eng' vinden de meeste Nederlanders, dus dat kan ik nog wel snappen. De bunq mastercard is natuurlijk een debit card....dus wel de voordelen van een credit card en niet de nadelen. Is niets aan gelogen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Tja....credit cards zijn ook 'eng' vinden de meeste Nederlanders, dus dat kan ik nog wel snappen. De bunq mastercard is natuurlijk een debit card....dus wel de voordelen van een credit card en niet de nadelen. Is niets aan gelogen lijkt me?
Het zal speculeren zijn hoe groot de groep is die de voordelen zal ervaren (online debit-betalingen / soms meer acceptatie in het buitenland) vs. de groep die de nadelen ervaart (beperkte acceptatie in Nederland / lastiger met huren auto's / soms juist slechte acceptatie in buitenland e.d.).

De door veel mensen ervaren nadelen van creditcards - die er zonder gespreid betalen nauwelijks zijn - worden dus vervangen door andere nadelen. En dat je bij sommige Nederlandse terminals niet met je Mastercard kan betalen geldt dus voor zowel de debit- als creditvariant.

Voor mij in elk geval geen reden om te switchen van pakket.

[ Voor 12% gewijzigd door finsdefis op 30-10-2017 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Druiper
JackSparrow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Nouja.. geen nadelen? Alle dingen waarom ik een creditcard heb eigenlijk:
1.) Huren auto etc.. (borgstelling)
2.) Gebruiken als mijn Maestro niet werkt (offline terminals) zoals vliegtuig/ tolwegen
3.) Online aankoop verzekering.. ik begrijp dat dit geld kost ( transactiefee), maar bij Bunq betaal je wel de lasten, maar krijg je niet de lusten

Voordeel: geen rekening op krediet.. maar dat is een kwestie van discipline/ beetje met geld om kunnen gaan.

Als je bij Bunq hiervan een opmerking maakt wordt je als te kritisch bestempeld. Er zijn daar een paar fans die alles als een religie wegrelativeren. Kritiek is ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Druiper schreef op Monday 30 October 2017 @ 12:52:
[...]

Nouja.. geen nadelen? Alle dingen waarom ik een creditcard heb eigenlijk:
1.) Huren auto etc.. (borgstelling)
2.) Gebruiken als mijn Maestro niet werkt (offline terminals) zoals vliegtuig/ tolwegen
3.) Online aankoop verzekering.. ik begrijp dat dit geld kost ( transactiefee), maar bij Bunq betaal je wel de lasten, maar krijg je niet de lusten

Voordeel: geen rekening op krediet.. maar dat is een kwestie van discipline/ beetje met geld om kunnen gaan.

Als je bij Bunq hiervan een opmerking maakt wordt je als te kritisch bestempeld. Er zijn daar een paar fans die alles als een religie wegrelativeren. Kritiek is ongewenst.
Tuurlijk....dat zijn overigens de redenen om een creditcard te hebben. Ik zal ook niet snel zonder creditcard kunnen (precies om de redenen die jij aangeeft).
finsdefis schreef op Monday 30 October 2017 @ 12:30:
[...]

Het zal speculeren zijn hoe groot de groep is die de voordelen zal ervaren (online debit-betalingen / soms meer acceptatie in het buitenland) vs. de groep die de nadelen ervaart (beperkte acceptatie in Nederland / lastiger met huren auto's / soms juist slechte acceptatie in buitenland e.d.).

De door veel mensen ervaren nadelen van creditcards - die er zonder gespreid betalen nauwelijks zijn - worden dus vervangen door andere nadelen. En dat je bij sommige Nederlandse terminals niet met je Mastercard kan betalen geldt dus voor zowel de debit- als creditvariant.

Voor mij in elk geval geen reden om te switchen van pakket.
Ach...gelukkig krijg je bij een Premium pakket ook gewoon een Maestro kaart :+ Dus ik snap niet zo waar alle issues vandaar komen. Tuurlijk als je nu al het 'oude' pakket hebt met Maestro kaart, dan heb je geen enkele reden om te switchen. Tenzij je contactloosbetalen wil gaan gebruiken natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:17:

Ach...gelukkig krijg je bij een Premium pakket ook gewoon een Maestro kaart :+ Dus ik snap niet zo waar alle issues vandaar komen. Tuurlijk als je nu al het 'oude' pakket hebt met Maestro kaart, dan heb je geen enkele reden om te switchen. Tenzij je contactloosbetalen wil gaan gebruiken natuurlijk...
Ja, ik heb nu dus de Maestro-pas voor 1 euro per maand (goede deal). Overigens met contactloos betalen. Maar voor mij kan Bunq gewoon nooit mijn hoofdbank worden gezien de huidige stand van zaken en dan vind ik 8 euro p/m voor een extra bank te veel.

[ Voor 12% gewijzigd door finsdefis op 30-10-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
finsdefis schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:08:
[...]

Ja, ik heb nu dus de Maestro-pas voor 1 euro per maand (goede deal). Overigens met contactloos betalen. Maar voor mij kan Bunq gewoon nooit mijn hoofdbank worden gezien de huidige stand van zaken en dan vind ik 8 euro p/m voor een extra bank te veel.
Maar niet met NFC (telefoon). Ik ben de stommeling die overgestapt was naar premium. Je hebt dan dus 3 passen waar je eigenlijk hetzelfde mee kunt (maar moet er een creditcard naast houden). Dan is 8 euro gewoon te duur. BTW blijft Bunq ook erg vaag over uitlenen van je kaart.. wordt zelfs door Ali als pro gegeven (je krijgt niet voor niets 2 kaarten), maar mag volgens de av. niet. En Bunq reageert niet als specifiek die opmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauricejh
Ik lees op together dat klanten veel problemen in het buitenland hebben met de "Premium passen", https://together.bunq.com...-maestro-card-in-thailand
heb zelf ook een paar keer in Frankrijk lopen klieren met een Bunq maestro kaart.
Bunq heeft een goede gebruikers ervaring maar prijs kwaliteit staat nu niet meer in verhouding met de concurrentie (KNAB bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Veel problemen daar zijn gerelateerd aan offline terminals. Wat logisch is want het blijft een debit MasterCard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:46
Hebben ze de support-afdeling uitgekleed — kennistechnisch dan? Ik snap dat bunq minimaal quitte moet gaan draaien binnen nu en snel, maar ik ben echt weg als ik nog een keer mijn supportvraag naar het Engels moet vertalen en hij daarna ook nog eens verkeerd begrepen wordt...

Wellicht hadden ze toch eerst iets meer nationale tractie moeten hebben alvorens uit te breiden naar wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Je kunt je vragen gewoon in het Nederlands stellen?

Ik geloof dat ze gewoon een hoop buitenlanders in dienst hebben die ook support doen, maar als je Nederlands antwoord wilt dan krijg je dat gewoon hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
mcDavid schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:51:
Je kunt je vragen gewoon in het Nederlands stellen?

Ik geloof dat ze gewoon een hoop buitenlanders in dienst hebben die ook support doen, maar als je Nederlands antwoord wilt dan krijg je dat gewoon hoor.
Je stelt je vraag in het Nederlands, en krijgt in het Engels antwoord. Hopeloos, want geen idee hoe ze het doen, maar het antwoord is meestal niet een antwoord op de vraag (vast Google Translate) 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/260dchh.png
In dit geval liep het in het Engels wel goed af.

[ Voor 8% gewijzigd door Rub147 op 02-11-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Bunq Hand Recognition werkt niet bij mijn vriendin.
We hebben allebei de Google Pixel 1 (op zelfde moment gekocht).
We staan letterlijk naast elkaar, zelfde belichting en achtergrond, bij mij (grote handen) werkt het probleemloos in 1x, zij is minutenlang bezig totdat het echt irritant wordt.
En we hebben echt verschillende dagen wel 15x geprobeerd. Bij mij werkt het zelfs in het pikkedonker in 1x!

Bunq Support is vrij nutteloos: it works for our users. Ja dan kan je net zo goed je hele Support afdeling opheffen en in de app 1 regel plaatsen: it works. Heb je geen klantenservice meer nodig.

Het alternatief is de passphrase: 5 woorden! Dat is belachelijk om telkens te doen voor elke betaling.

Dus we willen graag dat Bunq hun Hand Recognition beter calibreert. I had verwacht dat ze zouden vragen om een foto van de vingers zodat ze zelf konden testen. Maar hun Support is zo suf die doet niks, die mensen zijn echt maar een haar beter dan een bot.

Wat zijn de ervaringen hier met kleine handen? Kleine handen, fijne lijntjes.
Iemand suggesties hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Je kunt sowieso je hand opnieuw inleren als het vaak mis gaat, maar dat had je vast al geprobeerd. Verder houden je opties waarschijnlijk snel op. Die handscan is een component wat ze ingekocht hebben. Als dat niet werkt voor je is dat natuurlijk kut, maar de support zal daar weinig aan kunnen doen, hoe graag ze ook zouden willen.

Op zich vind ik het nog redelijk "soepel" van ze dat ze ook een passphrase toestaan, want dat is een behoorlijke inbreuk op de multi-factor authenticatie. Ik kan me voorstellen dat biometrie helemaal waardeloos is als de gebruikte test niet lekker werkt met jouw biometrie. Maar voor 99% van de gebruikers is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauricejh
Ik liep ook vaak te klooien met de hand herkenning, na de geweldige netflix update naar een andere bank (knab)gegaan met vingerafdruk herkenning, werkt altijd behalve in de stromende regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
De vrouw heeft hier ook kleine handen maar de handscanner werkt altijd, hetzelfde geldt voor mijn eigen handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mauricejh schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:22:
Ik liep ook vaak te klooien met de hand herkenning, na de geweldige netflix update naar een andere bank (knab)gegaan met vingerafdruk herkenning, werkt altijd behalve in de stromende regen.
Sja veiligheid en gemak gaan niet altijd hand in hand. Gebruikt Knab nog een random reader oid of zijn ze gewoon compleet oblivious op dat eerste punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Krijg net gewoon een invite om de nieuwe bunq update release bij te wonen in Amsterdam.
bunq update #6 is coming up and we'd love to have you as a guest! As one of our close friends you'll be among the first to see the latest bunq updates in action.
En ik mag zelfs een +1 meenemen :+ Dat gaat gezellig worden.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 15-11-2017 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Wanneer is de update?

Ben benieuwd wat ze deze keer hebben bedacht. Hopelijk iets goedkopers dan Premium en waar je niet standaard twee Mastercards bij krijgt maar wel meerdere rekeningen kan openen en delen (en dat hoeven er echt geen 30 te zijn).
Dat moet toch wel na alle feedback die ze hebben ontvangen na de vorige update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:52
mcDavid schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:36:
[...]

Sja veiligheid en gemak gaan niet altijd hand in hand. Gebruikt Knab nog een random reader oid of zijn ze gewoon compleet oblivious op dat eerste punt?
Knab gebruikt sinds een kleine twee weken geen reader meer. Je kunt alles accorderen via de app. Alleen in incidentele gevallen (ik weet niet welke) heb je de reader nog nodig.
JackSparrow schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:33:
Krijg net gewoon een invite om de nieuwe bunq update release bij te wonen in Amsterdam.

[...]

En ik mag zelfs een +1 meenemen :+ Dat gaat gezellig worden.
Ik ben ook benieuwd wanneer dit plaats zal vinden. Wellicht ook maar eens kijken of ik daar bij aanwezig kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
redrohX schreef op Wednesday 15 November 2017 @ 15:38:
Wanneer is de update?

Ben benieuwd wat ze deze keer hebben bedacht. Hopelijk iets goedkopers dan Premium en waar je niet standaard twee Mastercards bij krijgt maar wel meerdere rekeningen kan openen en delen (en dat hoeven er echt geen 30 te zijn).
Dat moet toch wel na alle feedback die ze hebben ontvangen na de vorige update?
Dunno....er stond niet veel in de invite, alleen dat ze mij graag wilden uitnodigen. >:) Nou, ik ben er bij :+
oohh schreef op Wednesday 15 November 2017 @ 15:44:
[...]

Knab gebruikt sinds een kleine twee weken geen reader meer. Je kunt alles accorderen via de app. Alleen in incidentele gevallen (ik weet niet welke) heb je de reader nog nodig.

[...]

Ik ben ook benieuwd wanneer dit plaats zal vinden. Wellicht ook maar eens kijken of ik daar bij aanwezig kan zijn :)
De datum is al wel bekend...is binnen redelijke termijn. Heb de datum nog nergens publiek gezien, dus ik ga hem ook niet delen. :P Blijkbaar is het net op Together gezet: 'T-14 days until we get together and share the awesome projects we’ve been working so hard on.

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 15-11-2017 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Apple Pay? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mwah....dat zal wel niet denk ik. Apple heeft het zelf nog niet eens aangekondigd, dat ze naar Nederland komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik ben benieuwd. Voor mijn gevoel is deze wel een stuk sneller na de vorige update dan vorige keren. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze de prijzen wéér compleet aan gaan passen, verwacht eerder een design-overhaul van de nieuwe app (er staan nogal wat suggesties open op together) en misschien weer wat nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De 29e dus.
Die trein is overigens niet erg best voor mensen met epilepsie.

Ik zie het een beetje als een laatste kans voor Bunq. Zijn wat mij betreft helemaal de verkeerde kant uit gegaan en ik overweeg ondanks een gratis pas tot in 2020 toch nog dit jaar een Bunxit.

[ Voor 56% gewijzigd door sambalbaj op 15-11-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

Ik verwacht ook wel wat toevoegingen zoals geopperd in together. Er is eigenlijk weinig tot niets toegevoegd na de update begin augustus. Simpele dingen zoals saldo optellen bij rekeningen. Dat is toch wel erg basic.

En als er geen family pack komtvoor een acceptabel bedrag ben ik premium af. Dan ga ik weer helemaal. Terug naar de Rabo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
sambalbaj schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:41:
De 29e dus.
Die trein is overigens niet erg best voor mensen met epilepsie.

Ik zie het een beetje als een laatste kans voor Bunq. Zijn wat mij betreft helemaal de verkeerde kant uit gegaan en ik overweeg ondanks een gratis pas tot in 2020 toch nog dit jaar een Bunxit.
Maar ik denk dat dat wel meevalt. Bunq is nog steeds een heel jong bedrijf en lekker aan het experimenteren nu dat nog kan. En als je dat doet kun je niet verwachten dat ieder experiment aanslaat. We zullen zien hoe/of ze zich herpakken.

Het voornaamste wat ik hoop is dat ze weer wat meer de tech-drivven "wij zijn een it-bedrijf" kant op gaan, ipv die hipster movement die ze nu lijken te worden.
Ik vind die idealen óók belangrijk, maar ik kom voor een goed product, niet voor mooie praatjes.

• dicksterk
Ik denk dat iedereen die dat wil nog even snel een bunq-free account moet aanmaken. Het zou me niets verbazen als dit product"wat nu er geen betaalpas mee aan gekoppeld is totaal niet rendabel meer is" ook zo'n plotselinge dood sterft als andere goedkope bunq opties, zou me nies verbazen als bunq free vnaf 29 november niet emer te bestellen is.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
dicksterk schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:44:
Ik denk dat iedereen die dat wil nog even snel een bunq-free account moet aanmaken. Het zou me niets verbazen als dit product"wat nu er geen betaalpas mee aan gekoppeld is totaal niet rendabel meer is" ook zo'n plotselinge dood sterft als andere goedkope bunq opties, zou me nies verbazen als bunq free vnaf 29 november niet emer te bestellen is.
Denk het ook.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik denk dat iedereen die ook maar enige interesse heeft in de diensten van bunq al lang een gratis (of betaald) account heeft. Maar ik ben het met de stelling oneens - de beperkte features van bunq free zijn vrijwel zonder kosten aan te bieden en zijn een opstapje naar Premium (of eventuele andere toekomstige accountvormen). Ik zie geen reden voor bunq om daar mee te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Lijkt me ook héél stug inderdaad. Als ze wat gaan doen met bunq-free denk ik eerder dat ze het juist aantrekkelijker gaan maken, om de instroom van nieuwe gebruikers op gang te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mcdavid: ik denk juist dat bunq heeft laten zien met de vorige wijzigingen dat de mening van gebruikers hen niet zoveel doet. Ze willen juist zoveel mogelijk premium-gebruikers, free aantrekkelijker maken zou mensen kunnen tegenhouden om premium te nemen. Ik voorize dus juist dat bunq zich volledig op premium zal storten en zich puur op die groep zal gaan richten die ervoor betaald. "ze willen namelijk geen prijsvechter zijn" en bunq-free is het laatste restje wat daaraan herinnert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Ik denk ook niet dat "free" aantrekkelijker gemaakt gaat worden, het zou inderdaad mensen tegen houden om voor het premium model te gaan.

Ben wel benieuwd wat voor nieuwe features er gaan komen nu en of er iets gewijzigd gaat worden aan het premium model. Kan me namelijk niet voorstellen dat er een grote groep (in ieder geval genoeg om winstgevend te zijn/worden) straks 8 euro per maand gaan betalen nadat hun trial afgelopen is. Hun app is fantastisch maar vind hun dienst niet onderscheidend genoeg, en veel unieke app features worden ook overgenomen door andere banken. Vraag me dan ook af het genoeg toegevoegde waarde heeft om die 8 euro te rechtvaardigen.

Hoop zelf dat ze met iets als een light premium optie komen: een beperkt aantal IBAN's, met één maestro en één mastercard en eventueel bepaalde features alleen beschikbaar voor de premium gebruikers. Ik denk dat ze zich anders op de lange termijn uit de markt gaan prijzen want andere banken zitten ook niet stil en bieden meer voor minder dan 8 euro.

Zou het ook wel interessant vinden als ze iets gebekend maken over het aantal betalende premium gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Als we toch even speculeren, hoe ik het zelf (op basis van mijn onderbuikgevoel) ongeveer zou aanpakken:

Bunq premium een professionaliseringsslag geven. Eén van de meestgehoorde klachten is momenteel dat de (online-only) pasjes toch niet overal werken (zoals bij automaten of buitenlandse terminals). Ik verwacht dat ze daar toch wel een keer wat aan zullen gaan doen, want dat is geen 'premium' experience.

Vervolgens zou de online-only pas een (betaalde) add-on kunnen worden voor bunq-free. Zodat bunq-free een legitiem product wordt voor de 'casual' gebruiker die gewoon een simpele bankrekening wil. Uiteindelijk is dat waarschijnlijk toch de grootste markt en die klanten gaan echt geen premium nemen. Eventueel andere features ook als add-on beschikbaar maken zou ik zelf heel welkom vinden, maar is vanuit bedrijfstechnisch oogpunt misschien te veel concurrentie voor premium.

Verder zou ik bunq-free uitbreiden met een 2e gratis iban, want dat kost geen zak en dan kun je ineens veel meer proeven van de echte "bunq experience" met connected rekeningen etc, wat al snel naar meer smaakt.

Maar ik blijf erbij dat ik voor de komende update vooral een flinke update van de app verwacht. Nu alweer met allerlei nieuwe strategieën komen lijkt me véél te snel, dat zou veel te paniekerig overkomen (en waarschijnlijk ook zijn). Dat zou ik eerder in de loop van 2018 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Bunq had weer last van DDoS-aanvallen. Vraag me af of deze aanvaller weer een taakstraf gaat krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:41

HaikoW

International man of mystery

Wat is de core business van een bank: Vertrouwen. Het vertrouwen dat het geld dat wordt toevertrouwd veilig is.

Het lijkt erop dat Bunq vertrouwd op een feilloze applicatie, een goed streven want de app is een core activiteit van Bunq. Echter met al die third party software welke tegenwoordig in apps terecht komt is Security in depth een must.

DDoS aanvallen zijn vaak een rookscherm voor andere aanvallen, hoe weet ik dat Bunq met Security in het algemeen wel goed omgaat? Op LinkedIn zie ik 96 mensen werkzaam bij Bunq, echter geeneen met “Security” in de titel.

Ik snap dat een start-up niet alle kennis in huis heeft om geavanceerde DDoS aanvallen af te slaan.
Wat ik dan weer niet snap is dat Bunq niet een externe Security provider in dienst neemt die de beschikbaarheid van de Bunq applicatie garandeert.
In zo’n korte periode twee hele zichtbare aanvallen op de bank is gewoon niet goed. Weet dat Ali een gerespecteerd hosting bedrijf heeft maar mijn inziens is een hosting provider beschermen tegen DDoS aanvallen een heel andere tak van sport dan een bank applicatie hiertegen te beschermen.

Draag Bunq een warm hart toe maar als mijn bank (ja, ben volledig overgestapt) voor de tweede keer in korte tijd en plein publique op de knieën wordt gebracht vraag ik mezelf wel af of ze mijn vertrouwen verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
HaikoW schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:23:

In zo’n korte periode twee hele zichtbare aanvallen op de bank is gewoon niet goed.
lolwat?

Wel eens vergeleken hoe vaak andere banken kleine storingen van dit formaat hebben?

http://allestoringen.nl/storing/ing/overzicht
http://allestoringen.nl/storing/abn-amro/overzicht
http://allestoringen.nl/storing/bunq/overzicht

om maar even wat te noemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Kreeg bij de ING een aanbieding om mijn Bunq-rekening te importeren in hun nieuwe portal. Moet je wel een API-key voor hebben (en dus Premium), maar ING betaalt je €55 voor 3 maanden testen, dus netto maak je er wel wat winst op.

Hij is (nog?) niet zichtbaar in de app op iOS, mogelijk dat dat later volgt. In ieder geval alvast een leuke gimmick.

Overzicht in de portal zelf:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Xr2kJs.png

Overzicht van de rekening
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TS2w1RJ.png

[ Voor 20% gewijzigd door Jeoh op 20-11-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Jeoh schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:37:
Kreeg bij de ING een aanbieding om mijn Bunq-rekening te importeren in hun nieuwe portal. Moet je wel een API-key voor hebben (en dus Premium), maar ING betaalt je €55 voor 3 maanden testen, dus netto maak je er wel wat winst op.

Hij is (nog?) niet zichtbaar in de app op iOS, mogelijk dat dat later volgt. In ieder geval alvast een leuke gimmick.

Overzicht in de portal zelf:
[afbeelding]

Overzicht van de rekening
[afbeelding]
Waarom zou je dit willen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:08 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Waarom niet?
Pagina: 1 ... 17 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"