Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat vinden jullie een groot bedrag? Ik heb recent zonder enkel probleem ~8300 euro kunnen pinnen op een plek waar ik nog nooit was geweest, limiet dezelfde ochtend verhoogd.

Ook met overschrijvingen merk ik niks, maar zijn alleen kleine < 1000 euro bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Hippe Lip schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:44:
[...]

@W1ck1e
Niet al te grote bedragen gaan meestal flitsend. Grotere bedragen kunnen aan extra (handmatige) controle onderworpen worden wegens de verplichting voor banken om de vinger aan de pols te houden i.v.m. witwassen.

En dan heb je tegenwoordig de 24-uurs-beveiliging, als je die niet (meer dan 24 uur geleden) hebt uitgezet.
Ik ben van plan de bunq rekening alleen maar met mijn asn rekening te gebruiken.
Voor stortingen en opnames, loop ik dan tegen de 24 uurs beveiliging aan ?
Mijn tegenrekening is dan immers bekend van de eerste storting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:43

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

W1ck1e schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:54:
[...]

Ik ben van plan de bunq rekening alleen maar met mijn asn rekening te gebruiken.
Voor stortingen en opnames, loop ik dan tegen de 24 uurs beveiliging aan ?
Mijn tegenrekening is dan immers bekend van de eerste storting.
@W1ck1e
Ja, het kan zijn dat je daar dan in eerste instantie tegenaan loopt. Bunq is die beveiliging nog aan het inslijpen, finetunen en daardoor kom je soms nog verrassende situaties tegen.

Je zou kunnen beginnen met eens per maand één euro naar die ASN-rekening te boeken (3x of zo?) om zo die kans te verkleinen.
Kun je ermee leven dat het mogelijk 24 uur duurt, als je dat tevoren weet?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Beekforel schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:48:
Wat vinden jullie een groot bedrag? Ik heb recent zonder enkel probleem ~8300 euro kunnen pinnen op een plek waar ik nog nooit was geweest, limiet dezelfde ochtend verhoogd.

Ook met overschrijvingen merk ik niks, maar zijn alleen kleine < 1000 euro bedragen.
Het gaat er niet om wat wij hier vinden, maar wat de bank vindt. Die wil niet zoals ING op de vingers getikt worden.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hippe Lip schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:00:
[...]

@W1ck1e
Ja, het kan zijn dat je daar dan in eerste instantie tegenaan loopt. Bunq is die beveiliging nog aan het inslijpen, finetunen en daardoor kom je soms nog verrassende situaties tegen.

Je zou kunnen beginnen met eens per maand één euro naar die ASN-rekening te boeken (3x of zo?) om zo die kans te verkleinen.
Kun je ermee leven dat het mogelijk 24 uur duurt, als je dat tevoren weet?
In principe houd ik geld op een andere bank als buffer aan, daar doe ik dan een opname indien ik spaargeld nodig heb. De test opname bij bunq is alleen om te weten of het werkt, net zoals de eerste paar stortingen. Voor de rest wil ik geen opnames doen (om er elke kalendermaand nog 2 beschikbaar te hebben)

Als het inderdaad instant (of binnen een paar uur) is dan is dat mooi. Ook @Mastergo zegt dit.
Doordat bunq kijkt naar het laagste saldo van een dag om te bepalen voor welk saldo je rente opbouwt, verlies ik alleen de rente bij een storting (omdat die pas een (werk?) dag later meetelt), en levert een opname meteen rente op aan de tegenrekening kant (omdat daar wordt gekeken naar het saldo aan het eind van de dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@W1ck1e Het gaat aan de kant van bunq om rente per dag. De berekening kun je op je payday zien.
Je zult dus hooguit één dag rente missen; dat lijkt me te overzien… :)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hippe Lip schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:54:
@W1ck1e Het gaat aan de kant van bunq om rente per dag. De berekening kun je op je payday zien.
Je zult dus hooguit één dag rente missen; dat lijkt me te overzien… :)
Dat begrijp ik. Ik wil alleen in mijn Excel sheet de berekening kunnen controleren. Dat lukt mij namelijk bij mijn andere bankrekeningen. Kan ik ook per dag zien wat de tot dan toe opgebouwde rente is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

W1ck1e schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:01:
[...]

Dat begrijp ik. Ik wil alleen in mijn Excel sheet de berekening kunnen controleren. Dat lukt mij namelijk bij mijn andere bankrekeningen. Kan ik ook per dag zien wat de tot dan toe opgebouwde rente is ?
Yep. Dat staat in de specificaties van de wekelijks uitbetaalde rente keurig weergegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpO_LC1PERQscA59MfDTFJSVI10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8uL5lKw1Y4jrhwRXnGmZvTC.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Hippe Lip gezien het rentepercentage bekend is van voor 24 juni, en die van daarna 2,16% is, zijn de bedragen ook met het roodgelakte gedeelte aan de rechterkant te herleiden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

Yucon

*broem*

Ik begrijp het niet goed. Ik zou durven zweren dat ik een deposito bij bunq had lopen of het anderszins had vastgezet, maar daar vind ik niets van in de app terug. Het rentepercentage is wel ineens aangepast naar die 2,16% en ik dacht dus dat deze verlaging de eerste driekwart jaar aan me voorbij zou gaan.

Kijk ik niet goed en zit het ergens verstopt? Of herinner ik het me verkeerd? Het staat nu onder Savings/Easy Bank

[ Voor 15% gewijzigd door Yucon op 22-07-2024 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Yucon bij mijn weten heeft bunq zoiets nooit aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Yucon schreef op maandag 22 juli 2024 @ 07:29:
Ik begrijp het niet goed. Ik zou durven zweren dat ik een deposito bij bunq had lopen of het anderszins had vastgezet, maar daar vind ik niets van in de app terug. Het rentepercentage is wel ineens aangepast naar die 2,16% en ik dacht dus dat deze verlaging de eerste driekwart jaar aan me voorbij zou gaan.

Kijk ik niet goed en zit het ergens verstopt? Of herinner ik het me verkeerd? Het staat nu onder Savings/Easy Bank
Volgens mij biedt bunq geen deposito's (vaste rente voor een bepaalde periode voor een vast saldo) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

Yucon

*broem*

Dan zal dat de reden zijn waarom ik het in m'n hoofd heb zitten. Wel van plan geweest, maar niet gedaan omdat het niet hoefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Mijn easy savings rekening is geopend, geld gestort en ook weer opgenomen als test. Deze tests waren instant en succesvol.
Maar waar & hoe op bunq kan ik zien waar de opname naar toe is gegaan ?
"finn" zegt dat ik moet kijken in de details van de overschrijving, maar daar zie ik dat niet. Ik kom er wel achter wanneer ik de opname nog-een-keer doe (maar dan niet doorzet)

bovenstaand is via de pc op de website als ik daar ben aangelogd ;)

in de app moet ik klikken op het icoon van de ontvangende bank (eekhoorn)

op de pc doet dat icoontje niks.

en ik zag in de app dat ik dat rekening nummer als contact kan opslaan, maar dan kan ik het weer niet gebruiken om te selecteren bij een opname, niet via de pc, niet in de app ?

Nu zal ik niet veel opnames doen, en alleen maar naar die ene rekening, maar handig is anders. Of ik zoek niet goed.

[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2024 17:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:56
NRC hoeft artikel over online bank bunq niet te rectificeren
https://www.nu.nl/media/6...niet-te-rectificeren.html

[ Voor 24% gewijzigd door Elandenmelk op 23-07-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:14
Iemand anders zijn bunq payday vandaag ook niet gehad? Ok, dinsdag is officieel nog niet voorbij maar meestal heb ik het wel tijdens werkuren?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2024:4479
NRC hoeft een artikel over Bunq niet te rectificeren. Dat heeft de voorzieningenrechter bepaald. NRC heeft een artikel geschreven over medewerkers van Bunq die voor privé-doeleinden in klantrekeningen hadden gekeken. Bunq had om rectificatie gevraagd, onder andere omdat zij vond dat NRC ten onrechte had geciteerd uit interne communicatie. De voorzieningenrechter heeft bepaald dat het gebruik van de interne communicatie in dit geval niet onrechtmatig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Same. Normaal rond 11u op de dinsdagochtend. Nu nog niks.
ramonlambal schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:18:
Iemand anders zijn bunq payday vandaag ook niet gehad? Ok, dinsdag is officieel nog niet voorbij maar meestal heb ik het wel tijdens werkuren?
Edit: Komt nu net binnen, 20:00 uur

[ Voor 5% gewijzigd door Morwen op 23-07-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:14
Morwen schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:43:
Same. Normaal rond 11u op de dinsdagochtend. Nu nog niks.

[...]

Edit: Komt nu net binnen, 20:00 uur
Ja bij mij nu ook net...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:19
Sinds een week ben ik overgestapt naar N26, met de name het nieuwe rentebeleid van bunq heeft me daartoe aangezet (2,8% bij N26) en ik krijg dezelfde service gratis t.o.v. de 4 euro die ik bij bunq betaalde.
Ik volg dan ook hier op het forum de discussie en ervaringen met N26 en wat me opvalt dat daar toch veel meer rust in de discussie zit. Zoiets als nu met de uitbetaling van de rente zul je daar niet aantreffen. Als je een tijdje bij bunq zit weet je dat die uitbetaling nog wel eens wilt verspringen van tijdstip waarom dan iedere keer die paniek?
Een beetje vertrouwen moet je wel hebben in je bank toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Hahn schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:36:
[...]

Nieuwe klanten valt wel mee, want het geldt ook voor huidige klanten.

Maar het is vooral een wassen neus, want je moet steeds meer erin stoppen om überhaupt die hogere rente te krijgen (over alleen het deel dat hoger is dan het vorige half jaar).

Zelf heb ik al m'n geld van bunq een paar weken geleden al naar Trade Republic (3,75% rente) en Trade 212 (4,2% rente) verplaatst, nadat het uitkwam dat de rekeningen van mensen bekeken werden zonder toestemming.
Let wel dat Trading 212 geen bank is en je geld op een geldmarktfonds staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
Schweino schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 00:56:
[...]

dit gaat niet over trading 212 maar over trade republic
en dat is wel een bank

[ Voor 13% gewijzigd door boyette op 24-07-2024 02:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-10 13:01
ratzz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:33:
Sinds een week ben ik overgestapt naar N26, met de name het nieuwe rentebeleid van bunq heeft me daartoe aangezet (2,8% bij N26) en ik krijg dezelfde service gratis t.o.v. de 4 euro die ik bij bunq betaalde.
Ik volg dan ook hier op het forum de discussie en ervaringen met N26 en wat me opvalt dat daar toch veel meer rust in de discussie zit. Zoiets als nu met de uitbetaling van de rente zul je daar niet aantreffen. Als je een tijdje bij bunq zit weet je dat die uitbetaling nog wel eens wilt verspringen van tijdstip waarom dan iedere keer die paniek?
Banken moeten saai zijn. Dat heeft Bunq nooit begrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Schweino schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 00:56:
[...]

Yes, weet ik. Trading 212 benoemt precies waar ze je geld bewaren.
boyette schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 02:02:
[...]

dit gaat niet over trading 212 maar over trade republic
en dat is wel een bank
Ik benoemde zowel TR als Trading 212.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:14:
...
Ik benoemde zowel TR als Trade 212.
Je bedoelde echter Trade Republic & Trading212 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 24-07-2024 10:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
W1ck1e schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:59:
[...]
Je bedoelde echter Trade Republic & Trading212 ;)
Yep, my bad. Doordat ik Trade Republic in dezelfde adem gebruik, wil ik die namen soms wel eens mergen :+

(En hierom haat ik die 48 uur edit-limiet... Want nu kan ik het niet in m'n eerdere post verbeteren :()

Het is overigens Trading 212, mét spatie ;) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 24-07-2024 10:35 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 22:22
Ali zal wel boos zijn 🤣 of he laat ik dat maar niet zeggen, dan word ik straks ook aangeklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:17
Ik ben inmiddels vanwege de acute renteverlaging ook al mijn geld van Bunq af aan het halen.

Wat ik ook irritant vind is dat Bunq tegenwoordig je betaling 24uur blokkeert en je daar geen rente over ontvangt. En die maximale twee overboekingen vond ik al langer waardeloos. Klaar met Bunq.

Ik zet in ieder geval alles binnen DGS bij N26 voor 4% (eerder 3.5 ofzo want je betaalt voor een abo) en het restant bij LPB (veilige app) want zelfs daar is de rente nu hoger dan Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik had zojuist iDIN nodig, schijnt dat niet beschikbaar te zijn op easy savings 😂. https://www.bunq.com/en-nl/features/idin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 13:29
Jay-v schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:24:
Ik had zojuist iDIN nodig, schijnt dat niet beschikbaar te zijn op easy savings 😂. https://www.bunq.com/en-nl/features/idin
Voor 4 euro heb je een maand Easy Bank met IDIN. Makkelijker wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Delay schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:41:
[...]

Voor 4 euro heb je een maand Easy Bank met IDIN. Makkelijker wordt het niet.
Ik heb natuurlijk ook wel een betaalrekening elders met iDIN. Maar vindt het een bijzondere feature om achter een abonnement te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBlond
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08:06
Ik was nog aan het kijken voor een hogere spaarrente. Dat Bunq de spaarrente verhoogd is voor mij gunstig (tot december). Aangezien ik nog maar een klein deel van mijn spaargeld had overgemaakt. Maar tegelijk verwacht je dit soort rare fratsen niet van een Bank.
Wat zouden jullie doen? Die 3.36% pakken. Of op zoek naar een andere bank. Of beide.
Ik zie wel N26 en trade republic voorbij komen, maar daar ben ik helemaal niet mee bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:03
Jay-v schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:46:
[...]

Ik heb natuurlijk ook wel een betaalrekening elders met iDIN. Maar vindt het een bijzondere feature om achter een abonnement te hangen.
Nee hoor, je moet niet vergeten dat Easy Savings niks meer is dan een spaarrekening. Vind het meer dan logisch dat Bunq dit alleen bied aan betalende gebruikers die een betaalrekening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-10 23:17
DrBlond schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:34:
Ik was nog aan het kijken voor een hogere spaarrente. Dat Bunq de spaarrente verhoogd is voor mij gunstig (tot december). Aangezien ik nog maar een klein deel van mijn spaargeld had overgemaakt. Maar tegelijk verwacht je dit soort rare fratsen niet van een Bank.
Wat zouden jullie doen? Die 3.36% pakken. Of op zoek naar een andere bank. Of beide.
Ik zie wel N26 en trade republic voorbij komen, maar daar ben ik helemaal niet mee bekend.
Voor mij valt de verhoging ook gunstig uit. Ik had nog niet veel op de Bunq rekening staan, maar kan volgende maand wel een groot bedrag sparen. Ik had Bunq eigenlijk al afgeschreven omdat ik de 2,46% te laag vond. Maar 3,36% is natuurlijk wel goed. Alleen moet je ervan uitgaan dat het maar tot het eind van het jaar is. Daarna zal het wel weer minder gunstig uitvallen en moet je je spaargeld verplaatsen.

N26 en TR gbruik ik ook. N26 Metal is natuurlijk interessant (4%) als je een groot bedrag kunt sparen (omdat er kosten aan zitten). TR vind ik ook wel handig omdat je daar op al je geld 3,75% krijgt. Je kunt dat ook gebruiken als betaalrekening en hoeft niet steeds geld van en naar je spaarrekening te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Youtl schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:43:
[...]

Nee hoor, je moet niet vergeten dat Easy Savings niks meer is dan een spaarrekening. Vind het meer dan logisch dat Bunq dit alleen bied aan betalende gebruikers die een betaalrekening hebben.
Jij denkt dat Bunq niets verdient aan mijn spaargeld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik zit er ook hard over na te denken om weg te gaan bij Bunq en alles te verhuizen naar N26, enige wat me nu nog tegen houd zijn zaken als het ontbreken van iDin e.d. waardoor je uiteindelijk toch nog ergens een NL betaalrekening aan wil houden.

Na alle nutteloze features zoals "wheel of fortunes, bomen, stompzinnige AI bots" en dan ook nog eens de matige support, stijgende kosten en dit soort fratsen met spaarrentes ben ik inmiddels wel een beetje Bunq moe.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
R2D2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:28:
[...]
Ik zit er ook hard over na te denken om weg te gaan bij Bunq en alles te verhuizen naar N26, enige wat me nu nog tegen houd zijn zaken als het ontbreken van iDin e.d. waardoor je uiteindelijk toch nog ergens een NL betaalrekening aan wil houden.
Ik heb N26 ook niet als primaire bank maar voor het sparen en de creditcard (kost overigens eenmalig 10 euro
als je hem ook fysiek wilt hebben). Je krijgt tevens een Duits iban nummer en dat wordt in sommige gevallen ook niet altijd geaccepteerd. Tikkies schijnt die ook niet mee om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:30
Nou de eerste keer dat ik contact moet opnemen met support is gekomen.. Kreeg de melding dat ik geen business activiteiten mag ontvangen op mijn bunq. Begrijpelijk, ik ontving ongeveer 10-15 factuurtjes van rond de 150-300 euro in het afgelopen jaar (eenmanszaak). Paar maanden geleden mee gestopt toen bunq het vroeg. Nu krijg ik weer een bericht:
IMPORTANT INFORMATION

Hey,

In the interest of your account's safety, we regularly monitor the activity and the transactions on bunq accounts.

After an additional review of your bunq account, we asked you to set up your business account with us. We see that you keep having business payments on your personal account.

Please set up your bunq Business account by 2024-08-08 or refrain from using your personal account for business purposes in order to prevent the full closure of your bunq account.

Best regards,
bunq 🌈

Frequently asked questions:
Fair use - expected Personal and Business account use https://together.bunq.com/d/59133
Who can open a business account? https://together.bunq.com/d/1014
Documents needed for business account: https://together.bunq.com/d/24017
Uiteraard gereageerd om te vragen welke transacties van de afgelopen tijd dan onder business zouden vallen. Weten jullie of tikkies die je stuurt naar mensen ook tellen onder business activiteite volgens bunq? Dit is sporadisch maar gaat wel om grotere bedragen. Moet dan maar weer terug naar abn amro of revolut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ratzz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Ik heb N26 ook niet als primaire bank maar voor het sparen en de creditcard (kost overigens eenmalig 10 euro
als je hem ook fysiek wilt hebben). Je krijgt tevens een Duits iban nummer en dat wordt in sommige gevallen ook niet altijd geaccepteerd. Tikkies schijnt die ook niet mee om te kunnen gaan.
Ja heb al een N26 rekening (gratis variant) + savings account (dus geen rente momenteel) maar zou dan over willen op Metal waar je momenteel nog een relatief hoog rente tarief krijgt voor je spaartegoeden. Tikkies vind ik niet boeiend overigens, dingen als iDin dan weer wel.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
R2D2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Ja heb al een rekening (gratis variant) + savings account (dus geen rente momenteel).
Op je N26 standaard (gratis) account krijgt je op je savings gewoon 2,8 % rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-10 10:51
ratzz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:04:
[...]

Op je N26 standaard (gratis) account krijgt je op je savings gewoon 2,8 2,26 % rente.
FTFY ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ratzz
https://n26.com/en-eu/savings-account ;)
Tenzij je in Spanje woont waar jij naar verwijst.

[ Voor 10% gewijzigd door ratzz op 25-07-2024 14:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-10 10:51
ratzz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:19:
[...]

https://n26.com/en-eu/savings-account ;)
Tenzij je in Spanje woont waar jij naar verwijst.
dixet kruipt terug in z'n schulp om z'n google skills te verbeteren. 1e zoekresultaat op rente N26 was de spaanse site :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:03
Jay-v schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Jij denkt dat Bunq niets verdient aan mijn spaargeld?
Het gaat niet zozeer om betalen, het gaat erom dat iDin word aangeboden bij betaalrekeningen. Spaarrekeningen hebben deze toegang niet, en dat is het terechte onderscheid wat Bunq hierin maakt.

Als je dus iDin zou willen bij Bunq moet je een bunq easy pakket nemen (of je andere NL bank gebruiken zoals je eerder meldde).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:54

mwa

Misschien goed om discussies omtrent N26, Trade Republic etc in de desbetreffende topics te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savendro
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-10 05:17
Mijn laatste ervaring met Bunq duurt wat langer als gehoopt.

Vanaf mijn easy savings het laatste bedrag afgelopen maandagochtend overgemaakt naar de tegenrekening waar alle stortingen en terugboekingen op zijn gedaan. Context: In de 3 maanden daarvoor enkel bijboekingen, daarvoor ook afboekingen met een enkele keer de rekening op een aantal cent na leeg. Overschrijving binnen de limiet.

Helaas geen instant payment maar betaling verzonden en arriveren binnen 1 a 2 werkdagen. Annuleren was niet mogelijk dus geen 24 uur veiligheid.
Status in bunq:
Maandag = 1 a 2 werkdagen
Dinsdag = 1 a 2 werkdagen
Woensdag = morgen
Donderdag = morgen
Vrijdag = morgen

Morgen gratis bier zeggen ze dan;)

Supportticket aangemaakt, binnen 8 dagen een reactie. Aanvullende mail wordt zo goed als instant bij het support ticket gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Savendro schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:51:
...
Supportticket aangemaakt, binnen 8 dagen een reactie. Aanvullende mail wordt zo goed als instant bij het support ticket gevoegd.
Ik heb afgelopen maandag een ticket aangemaakt met een vraag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLs-ghD8IM82aqwdaP5WQeO6uFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dq6zBRb6JvuKWk06twCjDcaL.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet staat het onder "gesloten tickets", maar ik heb nog geen contact gehad met een "guide". Kan ik dat wel nog verwachten, of betekent "gesloten ticket" dat bunq het als "afgehandeld en geen verdere aktie" beschouwt ?

Ik heb volgens mij niet zelf het ticket gesloten. Kan ik het beste een mailtje sturen met de inhoud van het ticket ? Of zal ik wachten tot komende dinsdag ?

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 26-07-2024 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Savendro
Mogelijk heb je zelf op beëindig chat gedrukt. Daarmee sluit de ticket. Een gesloten ticket wordt inderdaad als afgehandeld gezien.

Een open ticket herken je continue door een notificatie bij je profiel logo rechtsonderin de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Savendro schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:19:
Mogelijk heb je zelf op beëindig chat gedrukt. Daarmee sluit de ticket. Een gesloten ticket wordt inderdaad als afgehandeld gezien.

Een open ticket herken je continue door een notificatie bij je profiel logo rechtsonderin de app.
Dank voor je antwoord. Ik zal nu maar een mailtje versturen. Ik ben niet zo handig met chatten.

edit: Gedaan, nu zie ik ook weer een nieuw ticket. Dan maar even niet klikken op "vertel ons meer" of "beeindig chat".

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 26-07-2024 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz

Van die notificatie dot werd ik wel kregel want je gaat iedere keer kijken of je een reactie hebt.... die er natuurlijk niet is. Een keer heb ik de chat afgesloten omdat ik zelf de oplossing had gevonden en de tweede keer was een bugmelding die ik na een week ook maar zelf heb afgesloten omdat ik gestoord werd van die rode dot.

Aanvulling: "Werd" omdat ik ben overgestapt naar N26.

[ Voor 4% gewijzigd door ratzz op 26-07-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

Nice, dus bunq doet ook nog aan dark patterns.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchazz
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 18:39
Nou vandaag de eerste keer de nieuwe rente binnen, scheelt 4 euro per week, dat is toch een fiks bedrag en kunnen de 1000 die ik elke maand spaar echt niet goedmaken met 3.36%

Zoeken naar een nieuwe optie? Aandelen en cryptp gaat op het moment ook niet echt geweldig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Warchazz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:46:
Nou vandaag de eerste keer de nieuwe rente binnen, scheelt 4 euro per week, dat is toch een fiks bedrag en kunnen de 1000 die ik elke maand spaar echt niet goedmaken met 3.36%

Zoeken naar een nieuwe optie? Aandelen en cryptp gaat op het moment ook niet echt geweldig :(
Ik heb deze week zo'n 90% weggehaald bij Bunq en naar Santander overgeboekt tegen 3,35%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jerie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:56:
[...]

Nice, dus bunq doet ook nog aan dark patterns.
Welk voordeel heeft bunq bij een door de klant te vroeg gesloten ticket ?
Het lijkt mij alleen maar meer werk. Geen opzet volgens mij om dit te triggeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warchazz
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 18:39
stin00 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Ik heb deze week zo'n 90% weggehaald bij Bunq en naar Santander overgeboekt tegen 3,35%.
Ik ben nogal onzeker over het gedoe als er iets in het buitenland gebeurd met het geld.
Hebben ze daar wel een tegenrekening, dat mis ik echt bij Bunq

Net even op google rondgekeken.. https://nl.trustpilot.com/review/santanderbank.com

[ Voor 10% gewijzigd door Warchazz op 26-07-2024 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Warchazz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:03:
[...]

Ik ben nogal onzeker over het gedoe als er iets in het buitenland gebeurd met het geld.
Hebben ze daar wel een tegenrekening, dat mis ik echt bij Bunq

Net even op google rondgekeken.. https://nl.trustpilot.com/review/santanderbank.com
We gaan heel erg off-topic, maar bekijk dan wel de juiste trustpilot (die ook niet goed is :+): https://nl.trustpilot.com/review/santanderconsumerbank.nl . En ja ze hebben een tegenrekening.

En vergelijk deze direct even met andere grootbanken
https://nl.trustpilot.com/review/www.rabobank.nl
https://nl.trustpilot.com/review/www.ing.nl
https://nl.trustpilot.com/review/www.abnamro.nl

Bunq scoort bijvoorbeeld juist weer erg goed voor een bank: https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com
Als je sorteert op 'Nieuwste reviews' dan stromen er heel veel 1 ster beoordelingen binnen over de verlaagde rente. Hoewel begrijpelijk zie je dat trustpilot vooral wordt gebruikt om gal te spuwen. Bunq doet het nog zeer goed met een 3.8.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 26-07-2024 15:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Welk voordeel heeft bunq bij een door de klant te vroeg gesloten ticket ?
Het lijkt mij alleen maar meer werk. Geen opzet volgens mij om dit te triggeren.
Welk voordeel?

Nou dat is overduidelijk:

1) Ontmoedigingsbeleid. De klant moet weer opnieuw ticket inschieten. Dat kost moeite.

2) Statistiek. We handelen X tickets met succes af, in Y tijdsbestek.

Je kunt ook een inactieve ticket na laatste reactie van bank na X tijd automatisch sluiten. Veel klantvriendelijker en nog steeds prima maar de statistiek. Je rekent dan laatste reactie bank als zijnde afgehandeld.

En dit weet degene die deze feature erin heeft gezet allemaal dondersgoed. Als het per ongeluk erin was gezet en leidt tot extra werk was het met high prio opgelost. Dit doe je moedwillig, geen kwestie van incompetentie.

Nee, het werkt omdat statistisch deze klanten hun bek vervolgens houden. Het leidt dus statistisch tot minder tickets. De enkele ticket meer (vervolgticket) weegt niet op als extra werk. Vervolgens is de logica dat het prima werkt want percentage vervolgtickets is positief. Alle klanten die gegaslicht zijn door deze feature, die doen niet mee in zo'n statistiek.

En dat is prima, als je klanten zo wilt behandelen en wegpesten moet je dat vooral doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 22:22
ratzz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Je kunt ook voor Revolut gaan. NL iban, iDeal, Tikkie ondersteuning en tevens SurePay koppeling dus je IBAN wordt daadwerkelijk geaccepteerd. Verder ook wegwerp kaarten en meerdere gratis digitale kaarten zonder extra kosten. Ik heb beide maar vind dat Revolut sneller ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-10 10:05
Is het mogelijk een 3e transactie te doen bij een Easy savings account gezien er een max is van 2? Zoja zijn hier kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Mastergo ja, donderdag kun je weer twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:53

Nicap

Tsssk....

nielsiejjj92 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:45:
[...]

Je kunt ook voor Revolut gaan. NL iban, iDeal, Tikkie ondersteuning en tevens SurePay koppeling dus je IBAN wordt daadwerkelijk geaccepteerd. Verder ook wegwerp kaarten en meerdere gratis digitale kaarten zonder extra kosten. Ik heb beide maar vind dat Revolut sneller ontwikkelt.
N26 heeft ook ideal ondersteuning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

nielsiejjj92 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:45:
[...]

Als revolut niet nog minder rente dan bunq had gegeven was het idd wel een betere optie geweest.. N26 geeft nu eenmaal meer rente voor hun gratis account dan bunq, en biedt, ten opzichte van bunq easy savings (gratis) nogsteeds meer extra's.

En, ik als betalende ex-bunqer, gebruikte de verschillende ibans veel, en dat heeft betalende revolut dan ook weer niet.. en N26 wel.

N26 & Revolut zijn beide dus sterk in een deel van wat bunq allemaal biedt, jammer dat bunq gewoon niet goed kan focussen op die sterkte en beter naar de echte saaie klanten luistert. Wisseling van bestuur zou bunq geen kwaad doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
CT schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:36:
...
N26 geeft nu eenmaal meer rente voor hun gratis account dan bunq, en
...
Ik als nieuwe klant bij Bunq krijg bij easy savings 3,36% terwijl het gratis account bij N26 2,8% geeft. Is toch in het voordeel van Bunq

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:42:
[...]

Ik als nieuwe klant krijg bij easy savings 3,36% terwijl het gratis account bij N26 2,8% geeft. Is toch in het voordeel van Bunq
Als nieuwe klant ja, als bestaande klant wordt je wederom genaaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Bunq scoort bijvoorbeeld juist weer erg goed voor een bank: https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com
Als je sorteert op 'Nieuwste reviews' dan stromen er heel veel 1 ster beoordelingen binnen over de verlaagde rente. Hoewel begrijpelijk zie je dat trustpilot vooral wordt gebruikt om gal te spuwen. Bunq doet het nog zeer goed met een 3.8.
Bunq scoorde daar vroeger altijd net zo slecht, ook in de appstores na het fiasco met de 'nieuwe' app. Maar opeens gingen de scores op magische wijze hard omhoog. Dat zou ik dus niet al te serieus nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:18
TexMex schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:50:
[...]

Bunq scoorde daar vroeger altijd net zo slecht, ook in de appstores na het fiasco met de 'nieuwe' app. Maar opeens gingen de scores op magische wijze hard omhoog. Dat zou ik dus niet al te serieus nemen.
Bij de recensies met alle sterren op - voor de rest - treurpilot, lijkt het wel of het wiel is uitgevonden bij Bunq en alles zo geweldig en goed is. Een van de reacties daar is bijvoorbeeld dat men bij Bunq niet meer naar een bankkantoor hoeft te komen, alsof dat bij andere banken dan wel moet in Nederland (nb er zijn zelfs maar beperkte aantal kantoren bij grootbanken om te bezoeken). Het is bij Bunq in dat geval alleen maar top en geweldig; het lijkt bij de recensies met de 5 sterren wel op de ster wasreclame: ‘Bunq wast nog witter dan anderen’.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 27-07-2024 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
Datisraar schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:16:
Een van de reacties daar is bijvoorbeeld dat men bij Bunq niet meer naar een bankkantoor hoeft te komen, alsof dat bij andere banken dan wel moet in Nederland (nb er zijn zelfs maar beperkte aantal kantoren bij grootbanken om te bezoeken).
Toen bunq begon moest je inderdaad bij elke andere bank naar het kantoor komen. Geen andere bank had een betaal verzoek, een API of instant betalingen. De grootbank apps waren ingekocht bij een grote detacheerder en voelden haast onhygiënisch.

Bunq heeft een mooie rol gespeeld bij het vooruit helpen van andere Nederlandse banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-10 22:28
Warchazz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:46:

Als het 4 euro scheelt zit je al aan de max van 100k. Zou minimaal 2 andere banken zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:42:
[...]

Ik als nieuwe klant bij Bunq krijg bij easy savings 3,36% terwijl het gratis account bij N26 2,8% geeft. Is toch in het voordeel van Bunq
Het is een beetje zoals een jaar internet met zes maanden korting. Hoewel, je zit er bij bunq niet voor een jaar aan vast. Het is en blijft irritant om te switchen. En daar gokken deze constructies op.

Inmiddels heb ik N26 en Revolut. Beide apps werken prettig. Hierbij lijkt Revolut iets meer uitgebreid, terwijl N26 weer een betere focus lijkt te hebben. Bijvoorbeeld Revolut heeft crypto onzin maar dat kun je uitzetten. Terwijl je bij bunq die debiele wheel of de bomen niet uit kunt zetten. Nou hou ik van bomen en niet van gokken, dus ik heb geluk, maar YMMV. Geen van dit alles hoort m.i. in een bank app thuis. Feature creep noemen we dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jerie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:27:
[...]

Het is een beetje zoals een jaar internet met zes maanden korting. Hoewel, je zit er bij bunq niet voor een jaar aan vast. Het is en blijft irritant om te switchen. En daar gokken deze constructies op.
...
Gelukkig hoef je bij banken niet te switchen. Voldoende is om je saldo op te nemen. En te storten op een rekening bij een andere bank. Dat ben ik dan ook van plan eind december zodat ik dan van januari t/m juni 2025 een laag saldo heb en vervolgens weer gebruik kan maken van de bonus rente voor een weer verhoogd saldo. Ik heb niet de illusie dat Bunq de handelingen van 1 klant als ik voelt, maar zo speel ik het spel. Waar ik mijn saldo dan de eerste helft van 2025 weer laat zie ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Delay schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:55:
...
Bunq heeft een mooie rol gespeeld bij het vooruit helpen van andere Nederlandse banken.
Daarnaast de hogere rente voor nieuwe klanten of nieuw saldo zorgt er wellicht voor dat de concurrentie niet te veel gaat dalen.

[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 27-07-2024 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:40:
[...]

Gelukkig hoef je bij banken niet te switchen. Voldoende is om je saldo op te nemen. En te storten op een rekening bij een andere bank. Dat ben ik dan ook van plan eind december zodat ik dan van januari t/m juni 2025 een laag saldo heb en vervolgens weer gebruik kan maken van de bonus rente voor een weer verhoogd saldo. Ik heb niet de illusie dat Bunq de handelingen van 1 klant als ik voelt, maar zo speel ik het spel. Waar ik mijn saldo dan de eerste helft van 2025 weer laat zie ik dan wel weer.
Mee eens, met de kanttekening dat kosten behoud rekening niet altijd nul zijn. Ik betaal voorlopig nog 4 EUR per maand voor bunq. Ik denk dat ik sparen ga doen bij N26, en betalen bij Revolut. Omdat je bij die laatste Nederlands IBAN hebt. Dus als ik bunq opzeg is dat het IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
De rente van 3,36 % is overigens variabel, dus je weet niet wat je krijgt voordat mensen zich rijk rekenen.

"U krijgt een jaarlijks variabel bonuspercentage (momenteel 3,36%*) ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ratzz schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:52:
De rente van 3,36 % is overigens variabel, dus je weet niet wat je krijgt voordat mensen zich rijk rekenen.

"U krijgt een jaarlijks variabel bonuspercentage (momenteel 3,36%*) ".
Dat klopt de rente is variabel, maar niet met terugwerkende kracht. Dus mocht je het nieuws er dan over gemist hebben dan kan je het zien aan de rente uitkering van de laatste week. Maar het nieuws zal zeker worden besproken op tweakers. En dan verplaats je je saldo weer.

Ik probeer gedurende de maand geen opnames te doen zodat ik indien nodig 2 opnames kan doen, om mijn saldo weg te halen. Ik houd daarvoor een klein saldo aan bij een andere bank zonder deze beperking. Het rente verlies valt mee: met 3 cent per dag ben ik er wel.

@Jerie Ik heb "easy savings", dus niet die kosten.

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 27-07-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Beekforel schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 00:00:
@Mastergo ja, donderdag kun je weer twee keer.
Yep, donderdag / volgend weekend is mijn grote exfiltratie (en ik ga niet de enige zijn). Dan zet ik al mijn spaargeld over naar N26, met 2,8% rente. Inmiddels heb ik voor 10 EUR een fysieke pas bij ze gekocht, en de Savings account geactiveerd. De app werkt fijn. Benieuwd of bunq nog gaat zeuren over de hoogte van de transacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Dat klopt de rente is variabel, maar niet met terugwerkende kracht. Dus mocht je het nieuws er dan over gemist hebben dan kan je het zien aan de rente uitkering van de laatste week. Maar het nieuws zal zeker worden besproken op tweakers. En dan verplaats je je saldo weer.

Ik probeer gedurende de maand geen opnames te doen zodat ik indien nodig 2 opnames kan doen, om mijn saldo weg te halen. Ik houd daarvoor een klein saldo aan bij een andere bank zonder deze beperking. Het rente verlies valt mee: met 3 cent per dag ben ik er wel.

@Jerie Ik heb "easy savings", dus niet die kosten.
Het is weer extra werk om zoiets in de gaten te moeten houden, net zoals het extra werk zou zijn iedere 6 maanden te switchen. Ik wil graag een fijne bank die stabiel is, wil ik best voor betalen. Zo hebben wij ook Freedom Internet. Kost iets meer maar wel fijne features, eerlijke communicatie, en stabiel. Zo bouw je een merk op: met vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jerie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Het is weer extra werk om zoiets in de gaten te moeten houden, net zoals het extra werk zou zijn iedere 6 maanden te switchen. Ik wil graag een fijne bank die stabiel is, wil ik best voor betalen. Zo hebben wij ook Freedom Internet. Kost iets meer maar wel fijne features, eerlijke communicatie, en stabiel. Zo bouw je een merk op: met vertrouwen.
Dat het in de gaten houden mij tijd kost vind ik niet erg. Dat heb ik er graag voor over. Maar dat geldt bij mij niet voor het switchen van internet provider. Dat heeft meer impact, en ik ben zeer tevreden met mijn huidige.
In principe vertrouw ik de banken genoeg voor het saldo dat ik er stal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jerie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Yep, donderdag / volgend weekend is mijn grote exfiltratie (en ik ga niet de enige zijn). Dan zet ik al mijn spaargeld over naar N26, met 2,8% rente. Inmiddels heb ik voor 10 EUR een fysieke pas bij ze gekocht, en de Savings account geactiveerd. De app werkt fijn. Benieuwd of bunq nog gaat zeuren over de hoogte van de transacties.
Dank je/jullie wel, dan heeft Bunq meer reden om mij tevreden te stellen ;)
Waarom zet je geld niet op de garantibank ? Nu gegarandeerd 3% t/m november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Tja ik krijg bij Freedom Internet 2 maanden gratis omdat ik als Founding Member per jaar betaal. Als ik wegga, verlies ik die korting. Met glas via ODF moet ik eerste jaar bij Odido. Dus ik behoud ze allebei, om na een jaar ze te mergen. Na 6 jaar (7 vanaf dubbele lijn) speel ik dan quite. Het switchen is voor mij geen probleem. Alle modems (routers) gaan in bridge modus. Ik heb een dedicated WLAN en eigen router die in een VM draait met SR-IOV en SFP+ modules. Komt goed :Y) enige is dat sommige diensten aan statisch IPv4 zijn gelinkt en die gaat een jaar veranderen (om daarna weer te veranderen). Maar ik heb een prima password manager. Aan de andere kant is het voor de gemiddelde burger juist ingewikkelder. Alleen al nieuwe WLAN instellen op de devices.

Bunq wil helemaal niet dat ik (of welke klant dan ook) wegga of dat ik mijn spaargeld (tijdelijk) wegsluis. Daarom verwoorden ze het ook zo slinks in hun communicatie. Ze willen nieuw kapitaal (in de vorm van spaargeld) aantrekken. Deze constructie denken ze het meest eruit te kunnen halen (hetgeen suggereert dat ze verwachten dat het gros van de klanten niet anticipeert). Wat het doet met hun imago nemen ze voor lief (typisch kortzichtig kortetermijndenken). Die mensen die dan weggaan zijn dan niet trouw genoeg. Hiermee zorg je op de lange termijn niet voor een goede naamsbekendheid.

Mijn hunch is: ze hebben aardig wat klanten/spaargeld verloren door de recente nieuwsontwikkelingen. Maar dat is al eerder door anderen ook geopperd.

Garantibank ken ik niet, lijkt Turks te zijn en dus niet binnen EU. Ik ben voor N26 gegaan omdat de interface fijn werkt, en ze onder DGS vallen, en 0,5% meer rente dan bunq (waar ik momenteel nog voor betaal). Als DGS geen vereiste is, kan ik het ze goed zelf met laag risico investeren. Dan heb ik er zo 4 a 5% per jaar uit. Hoe dan ook wil ik zelf besluiten of ik bij mijn spaargeld mag of niet. Bij investeringen is dat wat lastiger.

edit:
Er is trouwens een woord uitgevonden om klanten trouw te houden, misschien dat ze bij bunq dat woord eens kunnen leren: klantenbinding. Succes jongens.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerie op 27-07-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jerie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:32:
...
Garantibank ken ik niet, lijkt Turks te zijn en dus niet binnen EU. Ik ben voor N26 gegaan omdat de interface fijn werkt, en ze onder DGS vallen, en 0,5% meer rente dan bunq (waar ik momenteel nog voor betaal). Als DGS geen vereiste is, kan ik het ze goed zelf met laag risico investeren. Dan heb ik er zo 4 a 5% per jaar uit. Hoe dan ook wil ik zelf besluiten of ik bij mijn spaargeld mag of niet. Bij investeringen is dat wat lastiger.
Ik zou toch even beter kijken naar Garantibank. Nederlands, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:37:
[...]
Ik zou toch even beter kijken naar Garantibank. Nederlands, enzovoorts.
Op hun website staat:
Alleen geldig voor nieuwe klanten in de periode november 2023 t/m mei 2024
Ook lees ik een papieren rompslomp. Gaan we niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jerie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:42:
[...]

Op hun website staat:

[...]

Ook lees ik een papieren rompslomp. Gaan we niet doen.
Als je nu al besloten hebt het niet te doen is dat jouw keuze, maar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pySMpLqNKmgH93I53PY1rwqSdrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fd4VHyJ0QHIJQiaip32HobQ5.png?f=fotoalbum_large

Dus voor nieuwe klanten, en voor bestaande, maar dan alleen voor de saldo toename sinds 30 juni.
BTW: deze constructie met bonus rente voor extra saldo heb ik liever dan een hoge rente alleen voor nieuwe klanten (hoewel credit europe bank daar ook wel netjes mee om is gegaan)

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 27-07-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Excuses, je hebt gelijk. Maar ik weet niet hoe deze link verder gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orHag4DmDBJSTuLZn4e36Zc0P9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aTi48ii3oD7G59e9OCeVESf8.png?f=fotoalbum_large

verdere berichten over garantibank maar in het algemene spaartopic. Hier bij Bunq past het niet ;)

[ Voor 35% gewijzigd door W1ck1e op 27-07-2024 15:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:03

knakworst

Get more sats!

https://fd.nl/financiele-...rned&utm_content=20240729

En terecht.
Maar Bunq kon bij de rechter laten zien dat het slachtoffer zelf akkoord had gegeven voor het toevoegen van een extra apparaat waarmee de fraudeurs toesloegen. De code plus de verificatie met een filmpje van het gezicht van de rekeninghouder waren voor de rechter sterk bewijs, net als de waarschuwingsmail die Bunq de klant stuurde toen een onbekend apparaat toegang kreeg tot de rekening.

De klant gaf desgevraagd aan zich daar niets van te herinneren, mogelijk door geheugenverlies als bijwerking van een medicijn dat hij slikt voor hartklachten, was zijn eigen analyse.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Savendro
Savendro schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:51:

........
Helaas geen instant payment maar betaling verzonden en arriveren binnen 1 a 2 werkdagen. Annuleren was niet mogelijk dus geen 24 uur veiligheid.
Status in bunq:
Maandag = 1 a 2 werkdagen
Dinsdag = 1 a 2 werkdagen
Woensdag = morgen
Donderdag = morgen
Vrijdag = morgen

Morgen gratis bier zeggen ze dan;)

Vanmiddag dan toch de overboeking ontvangen, maandag tot maandag voor een binnenlandse boeking tussen 2 banken. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Geen reactie van support gehad, zelf de ticket maar gesloten en straks de rekening opheffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Savendro schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:49:
[...]

Vanmiddag dan toch de overboeking ontvangen, maandag tot maandag voor een binnenlandse boeking tussen 2 banken. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Geen reactie van support gehad, zelf de ticket maar gesloten en straks de rekening opheffen.
En zo houdt Bunq de interne cijfers op “niveau” want de door de klant zelf gesloten tickets zullen wel buiten scope vallen.
Maar inderdaad, een week is wel bizar lang hoor. Pffff…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand dit al gelezen? https://www.ftm.nl/artikelen/bunq-bevriest-bankrekening
Kan het artikel nergens vinden zonder die bloedvervelende FTM paywall maar ben wel benieuwd wat er staat

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:06:
Kan het artikel nergens vinden zonder die bloedvervelende FTM paywall maar ben wel benieuwd wat er staat
als je googlet op "brenno de winter bunq" vind je dit : tada

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:06:
Reader Mode in je browser. Ben je klaar.

Ik heb het artikel enige dagen geleden gelezen, zonder moeite. Vond het niet specifiek over bunq gaan. Natuurlijk, het issue ging over een klant (BNer in de NL infosec community) van bunq. Maar het probleem geldt voor de volledige banksector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
anandus schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:11:
Zo. Ondanks dat ik helemaal niets te klagen heb over de functionaliteiten en rente van de Bunq spaarrekening net mijn rekening leeggetrokken (ik moest even wachten op een nieuwe maand, ivm opnamelimiet).

Al het slechte nieuws zat me al niet lekker en het laatste nieuws over het meegluren was voor mij de druppel.
Weet jij toevallig wat het maximale bedrag is dat je in een keer kunt overschrijven naar een andere rekening (van jezelf) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ik heb mijn rekeningen gesloten bij bunq. Eerst had ik een Easy Savings en daarna ben ik overgegaan op Easy Bank. Nu wil ik weer een Easy Savings openen maar omdat mijn gegevens nog bekend zijn bij bunq krijg ik alleen de optie "heropen rekening" dat zou dan waarschijnlijk de laatste zijn, de Easy Bank maar dat wil ik niet. Ik wil alleen de Easy Savings, iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Toen ik overigens mijn rekening wild opzeggen kreeg ik ergens de vraag of ik wilde overstappen naar een andere rekening type maar zag vervolgens nergens een hoe dus dat heb ik toen achterwege gelaten en gemakshalve maar alles gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01
Zijn er hier mensen die geld van de automatische-investeringsrekening hebben kunnen halen? Hier ingesteld dat hij alles afrond en dat daar op plaatst. Heb ondertussen over een langere periode al drie keer geprobeerd geld terug te storten naar een betaalrekening.

Het staat een dag op pending, en daarna faalt het. Er staat (ruim) meer geld op dan ik er af haal. Geen error melding of niets. Enkel "canceled". Heb ook al twee keer contact opgenomen met Bunq hierover. Maar verder dan "we kijken er naar" komt het niet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jippie, mijn eerste Payday. Nu nog een daadwerkelijke reactie op mijn issue/ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:52
Hoe lang kan een overschrijving naar een Duitse bank duren? Gisteren overboeking gedaan, inmiddels staat deze sinds vanochtend op 'gearriveerd' in de Bunq app. Gaat mogelijk wel om een bedrag boven de IP limiet.

Edit: nvm, is zojuist aangekomen

[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 01-08-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
ratzz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:13:
omdat mijn gegevens nog bekend zijn bij bunq krijg ik alleen de optie "heropen rekening" dat zou dan waarschijnlijk de laatste zijn, de Easy Bank maar dat wil ik niet. Ik wil alleen de Easy Savings, iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Heropenen lijkt mij de enige optie. Waarschijnlijk krijg je ergens de keus voor welk account type je gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Delay schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:47:
[...]

Heropenen lijkt mij de enige optie. Waarschijnlijk krijg je ergens de keus voor welk account type je gaat.
Dat heb ik nu gedaan, daarna wordt het wat schimmig. Ik heb een optie gevonden om de Easy Bank om te zetten naar Easy Saving en vervolgens blijft de pagina hangen in een loop en laat zich niks meer regelen. Ook in de app lijkt zich niks te bewegen. Verder geen melding of niks dat mijn account overgaat of is overgegaan.
Uiteindelijk alles afgesloten en zie ik bij mijn profiel>abonnement dat mijn Easy Bank over gaat naar Easy Saving op 1 september als mijn Easy bank abonnement afloopt.
Dus ben benieuwd of ik nog een rekening krijg voor de maand augustus voor Easy Bank. In ieder geval moet ik nog even geduld hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door ratzz op 01-08-2024 19:29 . Reden: Extra info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplebeer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-11-2024
ratzz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:13:
[...]

Dat heb ik nu gedaan, daarna wordt het wat schimmig. Ik heb een optie gevonden om de Easy Bank om te zetten naar Easy Saving en vervolgens blijft de pagina hangen in een loop en laat zich niks meer regelen. Ook in de app lijkt zich niks te bewegen.
Uiteindelijk alles afgesloten en zie ik bij mijn profiel>abonnement dat mijn Easy Bank over gaat naar Easy Saving op 1 september als mijn Easy bank abonnement afloopt.
Dus ben benieuwd of ik nog een rekening krijg voor de maand augustus voor Easy Bank. In ieder geval moet ik nog even geduld hebben.
Ik gebruik Easy Savings ook alleen voor de rente. Ik ben overgestapt van het gratis proefabonnement naar Easy Savings en heb dat zo gehouden. Ik denk dat je hiervoor contact kunt opnemen met bunq support en je zaak kunt uitleggen. Of je kunt ze schrijven via social media, twitter of iets dergelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
purplebeer schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:48:
[...]
Ik gebruik Easy Savings ook alleen voor de rente. Ik ben overgestapt van het gratis proefabonnement naar Easy Savings en heb dat zo gehouden. Ik denk dat je hiervoor contact kunt opnemen met bunq support en je zaak kunt uitleggen. Of je kunt ze schrijven via social media, twitter of iets dergelijks.
Ik laat het hier even bij voor nu. Ik had mijn geld overgezet naar N26 omdat daar de rente 2,8% was maar daar kwam vandaag de melding dat die per 1 september 1,7% wordt. Tegen die tijd kan het geld dan weer naar bunq. Overigens is dat dus wel een stuk netter geregeld dan bij bunq die even en dag vantevoren een mededeling doen dat de dag erna de rente gaat veranderen. Verder werkt de app bij N26 wel heel fijn, eigenlijk lijkt daar alles wel wat soepeler te verlopen dan bij bunq. Voor een groot gedeelte zal dat komen dat betaling en ontvangsten gewoon instant zijn, zelfs zo snel zodra je muisknop loslaat krijg je al de melding van wat heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:41
ZpAz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:27:
Zijn er hier mensen die geld van de automatische-investeringsrekening hebben kunnen halen? Hier ingesteld dat hij alles afrond en dat daar op plaatst. Heb ondertussen over een langere periode al drie keer geprobeerd geld terug te storten naar een betaalrekening.

Het staat een dag op pending, en daarna faalt het. Er staat (ruim) meer geld op dan ik er af haal. Geen error melding of niets. Enkel "canceled". Heb ook al twee keer contact opgenomen met Bunq hierover. Maar verder dan "we kijken er naar" komt het niet.
Al je stortingen e.d. moeten afgerond zijn. Dus uitzetten en even een paar dagen of een week wachten, dan moet het wel lukken.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Pagina: 1 ... 149 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"