Tja ik krijg bij Freedom Internet 2 maanden gratis omdat ik als Founding Member per jaar betaal. Als ik wegga, verlies ik die korting. Met glas via ODF moet ik eerste jaar bij Odido. Dus ik behoud ze allebei, om na een jaar ze te mergen. Na 6 jaar (7 vanaf dubbele lijn) speel ik dan quite. Het switchen is voor mij geen probleem. Alle modems (routers) gaan in bridge modus. Ik heb een dedicated WLAN en eigen router die in een VM draait met SR-IOV en SFP+ modules. Komt goed

enige is dat sommige diensten aan statisch IPv4 zijn gelinkt en die gaat een jaar veranderen (om daarna weer te veranderen). Maar ik heb een prima password manager. Aan de andere kant is het voor de gemiddelde burger juist ingewikkelder. Alleen al nieuwe WLAN instellen op de devices.
Bunq wil helemaal niet dat ik (of welke klant dan ook) wegga of dat ik mijn spaargeld (tijdelijk) wegsluis. Daarom verwoorden ze het ook zo slinks in hun communicatie. Ze willen nieuw kapitaal (in de vorm van spaargeld) aantrekken. Deze constructie denken ze het meest eruit te kunnen halen (hetgeen suggereert dat ze verwachten dat het gros van de klanten niet anticipeert). Wat het doet met hun imago nemen ze voor lief (typisch kortzichtig kortetermijndenken). Die mensen die dan weggaan zijn dan niet trouw genoeg. Hiermee zorg je op de lange termijn niet voor een goede naamsbekendheid.
Mijn hunch is: ze hebben aardig wat klanten/spaargeld verloren door de recente nieuwsontwikkelingen. Maar dat is al eerder door anderen ook geopperd.
Garantibank ken ik niet, lijkt Turks te zijn en dus niet binnen EU. Ik ben voor N26 gegaan omdat de interface fijn werkt, en ze onder DGS vallen, en 0,5% meer rente dan bunq (waar ik momenteel nog voor betaal). Als DGS geen vereiste is, kan ik het ze goed zelf met laag risico investeren. Dan heb ik er zo 4 a 5% per jaar uit. Hoe dan ook wil ik zelf besluiten of ik bij mijn spaargeld mag of niet. Bij investeringen is dat wat lastiger.
edit:
Er is trouwens een woord uitgevonden om klanten trouw te houden, misschien dat ze bij bunq dat woord eens kunnen leren: klantenbinding. Succes jongens.
[
Voor 4% gewijzigd door
Jerie op 27-07-2024 14:38
]