Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39

Yucon

*broem*

Ik weet niet wat me meer zorgen baart. Dat iemand het een goed idee vond een banksaldo in een mailtje te zetten, of dat er niemand was die hem tegenhield.

Wat een kermis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:26:
… of dat er niemand was die hem tegenhield ...
Tja, net als met een cooldown tijd na het wijzigen van limieten vindt bunq waarschijnlijk dat het four-eyes principe overrated en nutteloos is. “We zagen dat medewerkers zich er liever niet aan hielden, dus hebben we het weer uit het beleid gehaald” ofzo. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:20
eddyh6 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:25:
[...]

Ik vroeg mij al af of ik de enige was die hier over valt. Het saldo (tot op de cent nauwkeurig) in een bulk marketing mail naar je klanten sturen voelt op zijn minst dubieus. Ik vraag mij af of dit door de avg als datalek kan worden gezien? Een getal is opzichzelfstaand is misschien geen persoonsgegeven, maar in de mail staat natuurlijk ook mijn voornaam en daarbij het ontvangende e-mailadres...

Ik weet in ieder geval zeker dat na deze renteverlaging verpakt als 'bonusrente promotie' ik weg ben bij bunq.
Jij hebt toch alleen maar informatie over jou gekregen, of ook over andere klanten ?
En andere klanten hebben geen informatie over jou gekregen ?
of mis ik iets ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:12
Maar ze sturen helemaal geen gedetailleerde saldo informatie in mails. Aldus het antwoord van Finn op mijn vraag hierover 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gm2XPTosna24my2MLzblXPJoLUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yS4Fqu9tclnxhyTJoNyFVvAX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:36

d0s

sssst

Voor mij is dit ook wel een beetje de druppel. Ik ga komende maand ook weg bij Bunq.

Bizar om zo een renteverlaging te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dixet schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:01:
Maar ze sturen helemaal geen gedetailleerde saldo informatie in mails. ...
Dat klopt. Ze communiceren het hoogste saldo over een bepaalde periode. Niet het huidige saldo. Dat hoogste saldo communiceren ze zodat de klant weet tot welk bedrag die vanaf nu de lage rente krijgt en daarboven de bonus rente. En dat doen ze dan in een mail, want dat kan je bewaren. Of over in gesprek gaan wanneer je op een ander bedrag uitkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddyh6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:45
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:59:
[...]

Jij hebt toch alleen maar informatie over jou gekregen, of ook over andere klanten ?
En andere klanten hebben geen informatie over jou gekregen ?
of mis ik iets ?
Ik persoonlijk heb inderdaad enkel mijn eigen saldo ontvangen. Maar email is an sich geen veilig medium. Je kunt er dus niet van uitgaan dat mails niet onderschept (kunnen) worden. Het gaat mijns inziens wel degelijk tegen security best practices in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:40
Hoe die renteverlaging wordt verkocht door bunq past prima in het rijtje van achterlijke verkooptrucs die ze al langere tijd toepassen.

Denk bijvoorbeeld aan de herintroductie van de koersopslag vrij kort nadat ze dit met veel bombarie hadden afgeschaft. Om (imago)schade te voorkomen bleven ze het 'ZeroFX' noemen met daarbovenop een 'netwerktoeslag'.

Jammer dat veel klanten hier toch in lijken te trappen en het allemaal voor zoete koek aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
eddyh6 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:22:
[...]

Ik persoonlijk heb inderdaad enkel mijn eigen saldo ontvangen. Maar email is an sich geen veilig medium. Je kunt er dus niet van uitgaan dat mails niet onderschept (kunnen) worden. Het gaat mijns inziens wel degelijk tegen security best practices in.
Wat is dan volgens jou wel een veilig medium ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:23
Volgens bunq zelf alleen hun eigen App toch? Email en telefoon waren niet veilig, hebben ze steeds op gehamerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eddyh6
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:25:
[...]
Wat is dan volgens jou wel een veilig medium ?
In mijn ervaring met banken sturen de meeste banken een mail zonder enige informatie ("Er staat een bericht klaar...") en kun je na inloggen dit bericht lezen. Dat zou mij een veiliger gevoel geven en voorkomt dit soort informatie via mails te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
eddyh6 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:27:
[...]

In mijn ervaring met banken sturen de meeste banken een mail zonder enige informatie ("Er staat een bericht klaar...") en kun je na inloggen dit bericht lezen. Dat zou mij een veiliger gevoel geven en voorkomt dit soort informatie via mails te delen.
Dat ben ik met je eens. Na aanloggen op de website is prima. In de app zou ik dan weer minder veilig vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39

Yucon

*broem*

Ik realiseerde me dat er nog een heel ander aspect speelt, nog los van het versturen.

Zo'n mailchimp achtig pakket hoort toch niet eens in de core systemen waar de saldi in staan te kunnen kijken? Ofwel er is een API key die 'alles' kan zien wat best wel twijfelachtig is. Of iemand heeft een complete excel dump geimporteerd wat ook uitermate dubieus is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:58
Wtf.. geb ook de mail gehad. Naast mijn banksaldo is de tekst ook een leugen. Ze doen of de rente verhogen, maar verlagen juist van 2.46 naar 2.16.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpACUDreTXcJvlJh6QcZq3mrUDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7z3mOmgHufPMzmSyoZvrPOAU.jpg?f=fotoalbum_large

//edit.. ik zie dat ik een 2e.email heb gehad met een andere tekst. Gaat dus ook gelijk in per vandaag. Lekker netjes.. per direct de rente verlagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK4znB1PHe9F75jguGISHjsV2wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olG79AH5TfIk3zwXBsA8mc66.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Scheurbuik op 19-07-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tjah, ik vind er ook wel wat van, maar tegelijkertijd: ik had nog (lang) niet al mijn spaargeld bij Bunq staan.

Omdat ik morgen op vakantie ga en dus sowieso niet voor die tijd ga overstappen, stort ik nog wel even bij vanaf een rekening waar ik minder dan 3,36% rente krijg.

Als je je saldo met ~35% verhoogt kom je nog steeds op de 2,46% uit over je hele saldo. En alles daarboven is natuurlijk beter dan het was, dus niet voor iedereen is dit slecht nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Ali Ali Ali... wat ben je nou allemaal weer aan het doen :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddyh6
Yucon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:56:
Ik realiseerde me dat er nog een heel ander aspect speelt, nog los van het versturen.

Zo'n mailchimp achtig pakket hoort toch niet eens in de core systemen waar de saldi in staan te kunnen kijken? Ofwel er is een API key die 'alles' kan zien wat best wel twijfelachtig is. Of iemand heeft een complete excel dump geimporteerd wat ook uitermate dubieus is.
Inderdaad, er is nu op zijn minst 1 mail server (de mail server van bunq) die beschikt over de saldo-informatie van de ontvangers van deze mailing (alle klanten??). Vandaar ook dat ik mij eerder afvroeg of hier sprake is van een datalek. Ik weet helaas niet genoeg van de AVG om dat uit te pluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maar als ik het zo lees heeft het toch ook geen nut om nu al je geld weg te halen en dan na 6 maanden weer te storten? Want ze pakken je hoogste saldo van heel 2024... bovendien kan de actie over 6 maanden wel weer weg zijn.

En waarom rekenen ze in het voorbeeld op de site met 2,16% rente over heel 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:04
Ik heb bij Bunq 2 aparte spaarrekeningen en een gezamenlijke met een easy savings account.

Even als voorbeeld: op een gezamenlijke staat 2k en de aparte spaarrekeningen ieder 1k. In de mail staat dat alles boven die 2k in aanmerking komt voor de hogere rente. Als ik nou alles op 1 hoop gooi, ben ik toch veel beter af dan ik voorheen was? Zou wel apart zijn, want dit betekend geen extra inleg, maar een simpele verplaatsing. Zie ik iets over het hoofd?

Overigens staat er in de voorwaarden dat Nederland nog 3 maanden 2.46 krijgt. Maar de hogere bonus rente direct ingaat.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:06
praseodymium schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:51:
[...]

Bunq support heeft me uiteindelijk snel geholpen en de overstapservice zonder kosten geannuleerd. Positieve ervaring dus.

Nu ben ik zover dat ik mijn Bunq-account wil sluiten, maar dat gaat minder goed. Aan het einde van de "Close Account" flow krijg ik telkens een foutmelding:

[Afbeelding]

Heeft iemand die dit eerder gehad heeft misschien een oplossing, of wordt het wachten op Bunq support?

Edit: Bunq support heeft het probleem inmiddels opgelost.
Wat ik heb gedaan, eerst de overstap service van Bunq naar een andere bank in laten gaan, dan alle Bunq iban(s) deactiveren en ook de pas of passen deactiveren. Dan vervolgens in de app bij wijzigen, kiezen voor opheffen.
Weet niet of zo voldoende is? en het nodig was maar Ik heb vervolgens nog een e-mail naar Bunq gestuurd ter bevestiging, maar krijg van Finn de robot bericht dat ik zelf in de app moet checken of alles ‘weg is’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:11

Eix

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:59:
Overigens staat er in de voorwaarden dat Nederland nog 3 maanden 2.46 krijgt. Maar er hogere bonus rente direct ingaat.
Zo lees ik dat niet, er staat ‘[…] If you’re a Dutch […] resident, you will continue to receive 2.46% for your first 3 months.’.

Waarbij ik het vanwege ‘your first 3 months’ interpreteer als:
- nieuwe klanten krijgen 3,36%
- bestaande klanten 2,16% of 3,36%, afhankelijk van de klasse waarbinnen het spaarsaldo valt.
- bestaande Nederlandse klanten die pas onlangs klant zijn geworden worden niet direct teruggezet naar 2,16%, maar behouden tijdens hun eerste drie maanden de rente van 2,46%

Maar als ik dit verkeerd begrijp en iedereen drie maanden lang nog 2,46%-rente behoudt dan is dat ook niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:35:
[...]

En waarom rekenen ze in het voorbeeld op de site met 2,16% rente over heel 2024?
Dat vind ik ook vreemd. Hun FAQ maakt het niet duidelijker:
If you signed up before July 1, 2024 you’ll receive:
2.16% on your highest Personal Savings Account balance until June 30, 2024
3.36% for every extra euro you add to your Personal Savings Account balance up to €100,000 until December 31, 2024
If you’re a 🇳🇱 Dutch, 🇮🇪 Irish or 🇪🇸 Spanish resident, you will continue to receive 2.46% for your first 3 months. Once your promotional period is over, your rates will change to the ones mentioned above.
Is het dan
  1. 2.46% voor de eerste 3 maanden vanaf het moment vóór 1 juli waarop je je rekening opende en 2,16% daarna?
  2. 2,46% voor de periode t/m 19-07 + 2,46% voor de komende 3 maanden en daarna pas 2,16%?
  3. 2,46% t/m 19-07 en, indien je nog geen 3 maanden geleden de rekening hebt geopend nog 2,46% tot het moment waarop je rekening 3 maand oud is en daarna 2,16%?
Het lijkt mij niet dat ze een renteverlaging met terugwerkende kracht doen, dus waarschijnlijk optie 2 of 3. Waarbij ik optie 2 prefereer natuurlijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ze gaan dat niet met terugwerkende kracht doen lijkt me. Ze betalen wekelijks uit. Lijkt me ingewikkeld. Ik verwacht dat ze nog 3 maanden een overgangsperiode inzetten. In de app zie ik nogsteeds de 2.46 staan

Edit: you will continue to receive 2.46% for your first 3 months.’.

Lijkt me een redelijke bevestiging.

[ Voor 22% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 19-07-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59

Cordon

Lievelings jankert

Zoiets is het toch?

31 juni was je saldo €9.000, maar in mei was je saldo €10.000, dan was je hoogste saldo €10.000. Over dit bedrag ga je de rest van dit jaar 2,16% rente ontvangen. In augustus overlijd je oma en je ontvangt €100.000 erfenis, dit gooi je bij Ali op schoot. Dan krijg je over dit bedrag, min die €10.000 dus €90.000, 3,36% rente (tot december).

Ben jij Truus en heb je het nieuws niet goed gevolgd en dacht je, hoge rente?! Ik ga naar Bunq en je bent net een maandje lid, dan krijg je nog 2 maanden 2,46% rente.

Onlogisch, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nazario
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-12-2024
If you signed up before July 1, 2024 you’ll receive:
2.16% on your highest Personal Savings Account balance until June 30, 2024
Dus als je er nu (al je) geld afhaalt krijg je nog steeds 2,16% over je highest balance van voor juli 2024? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:40

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik had in een april een keer €6000 en vorige week een veelvoud daarvan op mijn bunq spaarrekening staan. In de email vermelden ze de €6000, oftewel mijn daadwerkelijke maximale spaarsaldo tussen 1 januari 2024 en 1 juli 2024.

Ik ga er vanuit dat ik:
- vanaf vandaag 19 juli dus 2,16% over elk saldo tot €6.000 ontvang;
- vanaf vandaag 19 juli t/m 31 december dan 3,36% over het saldo tussen €6.000-€100.000 ontvang;
- dat de promoperiod van de volle 3 maanden 2,46% niet voor mij geldt, ik was immers al voor 1 april 2024 klant, die 3 maanden heb ik allang gehad.
- het rente saldo in de bunq app toont nog steeds 2,46% maar dit zal dan wel foutief zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Malarky schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:55:
Ik had in een april een keer €6000 en vorige week een veelvoud daarvan op mijn bunq spaarrekening staan. In de email vermelden ze de €6000, oftewel mijn daadwerkelijke maximale spaarsaldo tussen 1 januari 2024 en 1 juli 2024.

Ik ga er vanuit dat ik:
- vanaf vandaag 19 juli t/m 31 december dan 3,36% over het saldo tussen €6.000-€100.000 ontvang;
- dat de promoperiod van de volle 3 maanden 2,46% niet voor mij geldt, ik was immers al voor 1 april 2024 klant, die 3 maanden heb ik allang gehad.
- het rente saldo in de bunq app toont nog steeds 2,46% maar dit zal dan wel foutief zijn
Ik denk dat jij het helemaal begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Malarky schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:55:

Ik ga er vanuit dat ik:
Bijna goed denk. Je krijgt ook nog 2.46% 3 maanden tot 6k. Erna tot 6k 2.16% alles erboven 3.36% tot einde van het jaar. Dus denk dat je spekkoper bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Bijna goed denk ik. Je krijgt ook nog 2.46% 3 maanden tot 6k. Erna tot 6k 2.16% alles erboven 3.36% tot einde van het jaar. Dus denk Ik dat je spekkoper bent :)
Spekkopers zijn nieuwe klanten of zij die een laag hoogste saldo hadden de afgelopen 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:07:
[...]

Spekkopers zijn nieuwe klanten of zij die een laag hoogste saldo hadden de afgelopen 6 maanden.
Dat laatste is exact zijn situatie. Hij heeft pas vorige week een veelvoud van zijn spaarsaldo aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Dat laatste is exact zijn situatie. Hij heeft pas na July een veelvoud van zijn spaarsaldo aangevuld.
En ik overweeg nog steeds om "easy savings" klant te worden. Ik heb nog geen haast. Ik heb nu 3% bij garantibank voor het geld dat ik wil verplaatsen. Het pihole probleem is opgelost: 2 domeinen gewhitelist:
dev.visualwebsiteoptimizer.com
app.adjust.com
Ik kon anders niet naar "meld je aan" ;(

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 19-07-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:01
Ze hebben bij mij inmiddels het renteoverzicht aangepast in de app.

Hopelijk verifieert de bank waar ik gister heb ingeschreven mij vandaag zodat ik alles bij bunq weg kan halen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waalkachel
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-07-2024
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat jij het helemaal begrijpt.
Bedankt allemaal, ik begreep het in eerste instantie ook niet helemaal met die faq. Gelukkig was het maximaal bedrag bij mijn Bunq rekening extreem laag, dus als mijn CEB actie afloopt kan dat geld direct door naar bunq. Nog even afwachten wat ze na 31 december gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
[...]

Bijna goed denk. Je krijgt ook nog 2.46% 3 maanden tot 6k. Erna tot 6k 2.16% alles erboven 3.36% tot einde van het jaar. Dus denk dat je spekkoper bent :)
To be honest, ik krijg die 2.46% al niet meer, er staat bij mij ook gewoon basisrente 2.16% en daarna tussen bedrag x en y krijg je 3.36% bonusrente over dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 23:36
Zit hier nu ook op 2,16%. Die 3 maanden gelden alleen als je na 26 mei bent aangemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Daarom staat er nu ook (heel slim) rente tót 3,36% in je Bunq-app...
Ik heb de boel intussen ook maar weggetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Hier zojuist ook alles weggehaald bij Bunq ;w

Dan maar op zoek naar het spaarrente topic voor een nieuw onderkomen.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Tweakez schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:49:
[...]

To be honest, ik krijg die 2.46% al niet meer, er staat bij mij ook gewoon basisrente 2.16% en daarna tussen bedrag x en y krijg je 3.36% bonusrente over dat bedrag.
Hier hetzelfde, ik snap er blijkbaar ook weinig van. Wat bedoelen ze dan met
you will continue to receive 2.46% for your first 3 months.
Ben niet ontevreden over Bunq, maar kraakhelder omschrijven wat dit voor de Nederlandse markt betekend is niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Nee dat is alleen als je voor 19 april 2024 nog geen klant was, anders is die 3 maanden vandaag al afgelopen.

Zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XksMHRQZFaaUzoMyWQgvzo1_WfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPRTf38T6sYzWyzOUjglig9s.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn helpt het niet veel, ik hield altijd een klein bedrag op Bunq sparen aan (€5000) om snel geld beschikbaar te hebben. De rest stond op Trade Republic (3,75% APR / 3,82 APY tot €50.000) en Santander (3,35% APR / 3.40% APY).

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 19-07-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Malarky schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Nee dat is alleen als je voor 19 april 2024 nog geen klant was, anders is die 3 maanden vandaag al afgelopen.

Zie ook:

[Afbeelding]
Hoe kan je zo'n mooi rond hoogste saldo van 6000 euro hebben als er wekelijks rente wordt uitgekeerd ?
Of gaat dat niet naar de spaarrekening maar naar elders ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Hoe kan je zo'n mooi rond hoogste saldo van 6000 euro hebben als er wekelijks rente wordt uitgekeerd. Of gaat dat niet naar de spaarrekening maar naar elders ?
Rente wordt wekelijks op mijn betaalrekening uitgekeerd. Je kan dat zelf kiezen. Het is voor mij gewoon een snel beschikbaar bedrag, daarom hou ik het mooi rond.

[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 19-07-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Malarky schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Rente wordt wekelijks op je betaalrekening uitgekeerd. Je kan dat zelf kiezen. Het is voor mij gewoon een snel beschikbaar bedrag.
Ook bij "easy savings" waar, zoals ik begrepen heb, je een betaalrekening bij een andere bank hebt ?
edit: Of ik kan het op de spaarrekening laten landen, begrijp ik nu.

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 19-07-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Laatst online: 18:58
In Profile Settings > Notifcations > Payments kan je instellen dat je voor iedere betaling een email krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9y4tHRNvGYsMUaRdJGsg7BldCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4WytVAl6S7KJxu1DVAVehcY.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij werkt dit niet, ik kan het aanzetten maar krijg geen email.

Wat is jullie ervaring met notificaties via email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:10:
[...]
Het pihole probleem is opgelost: 2 domeinen gewhitelist:

[...]

Ik kon anders niet naar "meld je aan" ;(
Minuutje PiHole uitzetten is ook voldoende ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
WhatsappHack schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:23:
[...]

Minuutje PiHole uitzetten is ook voldoende ;)
Maar moet ik dat dan niet ook doen elke keer dat ik aanlog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:46
[...]

Ik vroeg mij al af of ik de enige was die hier over valt. Het saldo (tot op de cent nauwkeurig) in een bulk marketing mail naar je klanten sturen voelt op zijn minst dubieus. Ik vraag mij af of dit door de avg als datalek kan worden gezien? Een getal is opzichzelfstaand is misschien geen persoonsgegeven, maar in de mail staat natuurlijk ook mijn voornaam en daarbij het ontvangende e-mailadres...

Ik weet in ieder geval zeker dat na deze renteverlaging verpakt als 'bonusrente promotie' ik weg ben bij bunq.
Heb ik een andere email ontvangen dan? Bij mij staat "Op spaargeld tot €100.000 bieden we een bonusrente van 3,36%...". Lijkt me niet erg specifiek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eddyh6
Zinloos1 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:17:
[...]

Heb ik een andere email ontvangen dan? Bij mij staat "Op spaargeld tot €100.000 bieden we een bonusrente van 3,36%...". Lijkt me niet erg specifiek?
Ik vermoed van wel dan, want dit is de mail die ik gisteravond ontving:
Onderwerp: Verdien tot 3,36% rente!

Hey <NAAM>,

Je kan ervan uitgaan dat we je altijd de hoogst mogelijke rente op je spaargeld bieden. Hoewel de Europese Centrale Bank de rente onlangs heeft verlaagd, introduceren wij nu een bonusrente van 3,36% om extra sparen te belonen.

Zo werkt de bonusrente:
  • Je nieuwe basisrente is 2,16%
  • Elk half jaar krijg je bonusrente over spaartegoeden die boven je hoogste spaarsaldo van het voorgaande half jaar uitstijgen. Deze bonusrente is 3,36%
  • Stort je voor 31 december geld op je spaarrekening en is je saldo hiermee hoger dan €<SALDO>, dan verdien je maar liefst 3,36% rente op je extra spaargeld!
  • Ga voor een voorbeeld van hoe je wekelijkse rente nu wordt berekend naar Together
Deze wijzigingen gaan in op 19 juli, 2024. Voeg vandaag alvast wat geld toe aan je spaarrekening om vanaf je volgende wekelijkse Payday al te profiteren van 3,36% rente (op tegoeden tot €100.000).
Ik had overigens in eerste instantie niet eens door dat het ging om een renteverlaging. Ze verkopen het als een promotie om extra rente te verdienen, maar tegelijkertijd wordt dus de basisrente verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Waar in de app kan je de rente zien die van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Nicap

Tsssk....

En hoe zit dat met de UK/US spaarrekeningen? Daar krijg(kreeg?) je 3,71%. Wijzigt dat dan ook?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 08:16
Ik heb een persoonlijke rekening, mijn vrouw ook. We hebben allebei ongeveer dezelfde bedrag op onze spaarrekeningen. Als zij nou alles naar mij overmaakt, rendeert haar gedeelte dus voor het hoger tarief van 3,36%?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:02

dbzfan

Nee.

Waardeloos dit.. ik moet er volgende week een fors bedrag afhalen vanwege een grote betaling, zo kom ik dus nooit meer in het hogere percentage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-04 09:06
Uniciteit schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:56:
Waar in de app kan je de rente zien die van toepassing is?
Rekening selecteren -> Rekeninggegevens -> Rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

gloopie schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:01:
[...]

Rekening selecteren -> Rekeninggegevens -> Rente
Ja, die had ik al wel gevonden, maar was onder de indruk dat daar niet alle beperkende voorwaarden bij staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:06
Net deze week wat geld eraf gehaald voor de koop van een auto. Ik heb dus ook dikke pech. :D Ik zie het als geluk bij een ongeluk, omdat dit een goede reden is om nu toch echt met bunq te stoppen.

Zo'n stomme regeling, zo'n idiote mail. Dan daarvoor nog dat gedoe met die 24-uurs block die soms wel soms niet geldt. Werd er naar van toen ik de auto moest betalen. En het feit dat ze rustig cheatende mensen bij het rad in de highscores laten staan. Sowieso het idee van een (biased?) kansspel in een bankieren app. Ik sta open voor nieuwe ideeën hoor, maar dat komt toch echt niet meer geloofwaardig over. Laat dus maar zitten dat bunq, genoeg alternatieven.
dbzfan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:37:
Waardeloos dit.. ik moet er volgende week een fors bedrag afhalen vanwege een grote betaling, zo kom ik dus nooit meer in het hogere percentage..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Ik vind het misleidend omdat de titel de lading niet dekt. Maar de lul de behanger die deze onzin heeft bedacht zal ik niet missen als ik weg ben. Die verdient moreel gezien niets aan mij. Want weg ga ik nu. Ik ga m'n spaargeld wel beleggen zoals mijn vrouw ook doet. We moeten alleen even naar de notaris om e.e.a. te regelen bij een eventuele erfenis want anders krijgen onze kinderen alles, en dat is niet de bedoeling.
Inspired schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:51:
Nieuwe spaarders krijgen meteen over een ton de 3,36% bij Bunq? Of lees ik niet goed?
Ja, tuurlijk. Trouwe klanten moet je niet belonen, die lezen het onderwerp van de e-mail toch niet die denken 'oh mooi meer rente' en gaan dan verder met hun leven. Want trouwe klanten zijn stumperds.

Helaas zijn er wel wat klanten weggegaan. Plus de rente is omlaag gegaan. Hoe gaan we dit goed verkopen. Nou, we hengelen nieuwe klanten binnen met tijdelijk hogere rente, en dat betalen we dan door de rente van ons huidige clientele te verlagen. Al mogen die ook de hogere rente als ze weer hun spaargeld aanvullen tot boven het maximale dat ze afgelopen zes maanden hadden. En dat mag dan klaarblijkelijk wettelijk gezien

Ik weet het, het is trendy. Een clickbait titel. Nou bij deze dan, daar komt-ie het nieuwsitem met titel: bunq misleidt spaarders met e-mail.

Ben benieuwd hoe Katinka dit recht gaat lullen :D

Mazzel, Ali Niknam. En ik zal nooit meer klant worden bij een bedrijf van jou. @Morwen ik vind het een mooie bewoording in je eerste zin; een geluk bij een ongeluk. De schoonheid en het positieve inzien van een vervelende situatie. Welke het bedrijf toch echt aan zichzelf te danken heeft.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

[...]

Zelf werk ik in de sector en wordt helemaal kapot (verplicht)getraind op oa. deze specifieke cases.. en dit kan gewoon niet. Als dit zou gebeuren moet je direct melding maken bij de betreffende afdeling en wordt 't als datalek opgepakt. Tenslotte kan "iedereen" je saldo gewoon zien.

Kreeg bijna een hartaanval :o toen mn vriendin haar mail liet zien, ik kreeg een andere mail, zonder mijn bedrag erin.. dus het is denk ik wel al snel aangepast, maar er is wel gelekt (en inderdaad, zo wordt er blijkbaar met je gegevens omgegaan zonder audit of training etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
CT schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:45:
....
Kreeg bijna een hartaanval :o toen mn vriendin haar mail liet zien, ik kreeg een andere mail, zonder mijn bedrag erin.. dus het is denk ik wel al snel aangepast, maar er is wel gelekt (en inderdaad, zo wordt er blijkbaar met je gegevens omgegaan zonder audit of training etc.)
Heb je ergens gezien/gelezen/gehoord dat er iemand een saldo van een klant heeft gezien, anders dan het saldo van die persoon zelf ? En dan partners die de mail van elkaar zien. Het enkele feit dat in latere mails het saldo niet vermeld wordt is geen bewijs dat er gelekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
CT schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:45:
[...]

Zelf werk ik in de sector en wordt helemaal kapot (verplicht)getraind op oa. deze specifieke cases.. en dit kan gewoon niet. Als dit zou gebeuren moet je direct melding maken bij de betreffende afdeling en wordt 't als datalek opgepakt. Tenslotte kan "iedereen" je saldo gewoon zien.

Ik kende jaren geleden ook iemand die stage liep bij een bank en daar verbaast het hem ook al dat hij als simpele stagiair in ALLE bankrekeningen kon kijken (naam, saldo etc.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je mail is toch gewoon persoonlijk en is je enige communicatiekanaal met bunq, naast de app. Er vanuit gaande dat iedereen zijn eigen saldo heeft ontvangen lijkt mij dat er geen sprake is van een datalek of iets in die trant.

Dat het niet zo schön is a la, maar om op basis van zo'n mail nou te besluiten een andere bank te kiezen vind ik wel wat overtrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Beekforel schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:59:
Je mail is toch gewoon persoonlijk en is je enige communicatiekanaal met bunq, naast de app. Er vanuit gaande dat iedereen zijn eigen saldo heeft ontvangen lijkt mij dat er geen sprake is van een datalek of iets in die trant.

Dat het niet zo schön is a la, maar om op basis van zo'n mail nou te besluiten een andere bank te kiezen vind ik wel wat overtrokken.
Een pensioenfonds communiceert ook periodiek bepaalde informatie (opgebouwd pensioen, sofinummer, etc.) naar hun klanten, via mail of post. En je werkgever/uitkeringsinstantie doet iets soortgelijks. Allemaal datalekken. ;)
En daar werken ook nog mensen die vanuit hun functie of techniek dingen kunnen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 20-07-2024 09:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 17:50
W1ck1e schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:13:
Een pensioenfonds communiceert ook periodiek bepaalde informatie (opgebouwd pensioen, sofinummer, etc.) naar hun klanten, via mail of post. En je werkgever/uitkeringsinstantie doet iets soortgelijks. Allemaal datalekken. ;)
Ik ontvang van mijn pensioenfonds alleen emails met "Er staat een document voor u klaar: uniform pensioen overzicht. Log in op onze website om dit te lezen". Ik werk zelf ook bij een bedrijf waarbij gevoelige persoonsgegevens verwerkt worden, en zoiets als BSN per e-mail is echt not done. Of saldo informatie even gevoelig is weet ik niet, maar ik kan me niet herinneren ooit een bank het saldo in een email te hebben zien zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:22
W1ck1e schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:13:
Een pensioenfonds communiceert ook periodiek bepaalde informatie (opgebouwd pensioen, sofinummer, etc.) naar hun klanten, via mail of post. En je werkgever/uitkeringsinstantie doet iets soortgelijks.
Zeker niet, die gegevens krijg ik alleen maar te zien op mijn persoonlijke pagina van de betreffende instantie en om daar te komen moet ik eerst via DigID inloggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
edit: Inmiddels kun je de 24 uur veiligheidsmaatregel uitzetten.

[ Voor 94% gewijzigd door Mr. Jinx op 21-07-2024 10:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:56
Voor mij is de maat nu ook wel vol. Al die negativiteit van de laatste tijd en vervolgens de renteverlaging verkopen als iets positiefs.
Je kan zeggen wat je wil van de grootbanken, maar ze communiceren over het algemeen wel fatsoenlijk en tijdig.
Ik heb gisteren al mijn spaargeld weer teruggeboekt naar Rabo.
Alleen jammer dat mijn geld nu een dag lang ergens zweeft.

Rabo heeft een tijdslot spaarrekening waar je 2,4% op vangt. Enige nadeel is dat je 90 dagen van te voren moet aankondigen als je wat wil opnemen. Maargoed, alles wat ik op Bunq had staan was toch lange termijn geld.

Eigenlijk zou ik alles via Raisin moeten doen voor goede rente, maar met alle onzekerheid in de wereld ben ik toch licht sceptisch als ik gebruik moet maken van een buitenlandse bank, ook al is er sprake van een depositogarantiestelsel.

[ Voor 14% gewijzigd door yorroy op 20-07-2024 11:24 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 09:22
Ik heb besloten een melding te doen bij de autoriteit persoonsgegevens over de verstuurde mail op 18-7.
Dat zo vrij delen van saldo informatie op spaarrekeningen is echt not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Laatst online: 23:05
Ik ben bezig rekening op te zetten met ABN, maar ik kan niet inloggen door een fout in het systeem, en ik wilde vanmorgen bellen, maar zijn ze dicht.

Het gras is niet altijd groener. Ik vind het echt bizar dat een groot bank als de ABN-Amro gewoon dicht is. Echt gierig en ik heb een drukke baan, en nu moet ik bellen maandag en ze echt uitleggen dat ik niet mijn wachtwoord ben vergeten lol.

Ik wil ook weg bij Bunq, maar ik heb een holding en b.v., en dan is het wel lastig.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Ecological schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:11:
Ik ben bezig rekening op te zetten met ABN, maar ik kan niet inloggen door een fout in het systeem, en ik wilde vanmorgen bellen, maar zijn ze dicht.

Het gras is niet altijd groener. Ik vind het echt bizar dat een groot bank als de ABN-Amro gewoon dicht is. Echt gierig en ik heb een drukke baan, en nu moet ik bellen maandag en ze echt uitleggen dat ik niet mijn wachtwoord ben vergeten lol.

Ik wil ook weg bij Bunq, maar ik heb een holding en b.v., en dan is het wel lastig.
Weekend, niks mis mee. die medewerkers willen ook eens met de vrouw en kids wat doen en ik geef ze geen ongelijk.

prima bedrijf met zo'n policy zouden er meer moeten doen.

overigens als je genoeg geld hebt krijg je een nummer van de bank die je altijd kan bellen, paar jaar terug kreeg ik zelfs post van ze of ik mee wilde golfen met wat managers.. right. ik ben niet zo van het golfen :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:59

HaikoW

International man of mystery

Criminelis schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:15:
[...]
Maar voor alles geldt, zolang het goed gaat gaat alles goed. Maar wat als het niet goed gaat...
Even een update aangaande mijn eerdere post: gisteren meldde zich iemand van support, binnen 10-minuten was alles "opgelost".

Ik kon in totaal 12 dagen geen geld overmaken van mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Zwelgje schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Weekend, niks mis mee. die medewerkers willen ook eens met de vrouw en kids wat doen en ik geef ze geen ongelijk.

prima bedrijf met zo'n policy zouden er meer moeten doen.

overigens als je genoeg geld hebt krijg je een nummer van de bank die je altijd kan bellen, paar jaar terug kreeg ik zelfs post van ze of ik mee wilde golfen met wat managers.. right. ik ben niet zo van het golfen :+
Zijn genoeg mensen die in het weekend willen werken omdat ze het nodig hebben en niet alleen van oud-geld willen genieten ;)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:36:
[...]

Ik kende jaren geleden ook iemand die stage liep bij een bank en daar verbaast het hem ook al dat hij als simpele stagiair in ALLE bankrekeningen kon kijken (naam, saldo etc.).
Ook een stagair moet voldoen aan VOG/screening.

Er zit ook logging op dergelijke databases. Dat is verplicht. Een toko als Belastingdienst heeft dat al heel lang. Vroeger stond men nog oogluikend toe maar je kent vast verhalen in media waarbij medewerkers (zorg, politie) op de vingers zijn getikt.

Doe het gewoon niet, dat onnodig in andermans gegevens kijken. Je slaapt dan prettig. Want je weet nooit wanneer je er op aangesproken wordt (de logging is er).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:22
Jerie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:15:
Er zit ook logging op dergelijke databases. Dat is verplicht. Een toko als Belastingdienst heeft dat al heel lang. Vroeger stond men nog oogluikend toe maar je kent vast verhalen in media waarbij medewerkers (zorg, politie) op de vingers zijn getikt.
Ja, dat is het eerste wat je leert bij de Belastingdienst. Als je het waagt om je eigen BSN in te toetsen, dan kun je de volgende dag uitslapen. Ook als het alleen maar uit nieuwsgierigheid is, zonder kwade bedoelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Ecological schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Zijn genoeg mensen die in het weekend willen werken omdat ze het nodig hebben en niet alleen van oud-geld willen genieten ;)
vast, in de uitbuitingsindustrie wellicht maar niet bij een bank.

goed.. ik ga niet meer offtopic :>

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
[b]yorroy schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:22:[/b
Rabo heeft een tijdslot spaarrekening waar je 2,4% op vangt. Enige nadeel is dat je 90 dagen van te voren moet aankondigen als je wat wil opnemen. Maargoed, alles wat ik op Bunq had staan was toch lange termijn geld.
Rabo Tijdslot Sparen lijkt me een prima alternatief voor Bunq en 90 dagen vooraf aankondigen zou voor mij geen probleem zijn.

Zijn er nog meer vergelijkbare Nederlandse alternatieven voor Bunq?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:56
RaRo74 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:59:
[...]

Rabo Tijdslot Sparen lijkt me een prima alternatief voor Bunq en 90 dagen vooraf aankondigen zou voor mij geen probleem zijn.

Zijn er nog meer vergelijkbare Nederlandse alternatieven voor Bunq?
Er is een spaar topic:
Het spaartopic - Deel 4

Ik denk dat je daar het beste antwoord krijgt.

Overigens heb ik zelf al lange tijd een gratis N26 debit/credit card voor vakanties, maar ik zie dat ze ook een spaarrekening aanbieden met 2,8% rente. Wel een Duitse bank maar wel een hele grote. De app van N26 werkt overigens wel erg fijn.
Met de betaalde variant van 16 euro per maand krijg je zelfs 4%. Dus boven een bepaald bedrag aan spaargeld haal je dat er ook makkelijk uit.

[ Voor 9% gewijzigd door yorroy op 20-07-2024 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na alle ophef en nu de renteverlaging en e-mails met persoonlijke data heb ik deze oplossing gevonden:

Kies spaarrekening in de bunq app -> Maak alles over naar N26 (gratis account met 2,8% rente) -> Rekeningopties -> Hef rekening op.

Werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:18
Ecological schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:11:

Check Revolut voor business, heb ze voorlopig nog als backup achter Bunq maar je kunt ook gewoon “helemaal” over natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nopheros
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smbZmhN19YIm2SovbgdYsJD87Gs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5PKmEHOUTfutn5Das5noGPJK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Yorro schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Check Revolut voor business, heb ze voorlopig nog als backup achter Bunq maar je kunt ook gewoon “helemaal” over natuurlijk.
Heb ik al! Maar ik wil alles in 1 app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:24
Haha ja mijn rente verlagen en nieuwe klanten spekken met een aanzienlijk hogere rente? Dacht het niet bunq, maandag leegtrekken en overboeken naar N26 :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
ShininNL schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:30:
Haha ja mijn rente verlagen en nieuwe klanten spekken met een aanzienlijk hogere rente?
Nieuwe klanten valt wel mee, want het geldt ook voor huidige klanten.

Maar het is vooral een wassen neus, want je moet steeds meer erin stoppen om überhaupt die hogere rente te krijgen (over alleen het deel dat hoger is dan het vorige half jaar).

Zelf heb ik al m'n geld van bunq een paar weken geleden al naar Trade Republic (3,75% rente) en Trade 212 (4,2% rente) verplaatst, nadat het uitkwam dat de rekeningen van mensen bekeken werden zonder toestemming.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12

mwa

Voor iedereen die zo hoog van de toren blazen dat je al weer weg bent bij Bunq, wat stoppen jullie veel energie in dit topic :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:36:
[...]

Nieuwe klanten valt wel mee, want het geldt ook voor huidige klanten.

Maar het is vooral een wassen neus, want je moet steeds meer erin stoppen om überhaupt die hogere rente te krijgen (over alleen het deel dat hoger is dan het vorige half jaar).

Zelf heb ik al m'n geld van bunq een paar weken geleden al naar Trade Republic (3,75% rente) en Trade 212 (4,2% rente) verplaatst, nadat het uitkwam dat de rekeningen van mensen bekeken werden zonder toestemming.
Het geldt alleen maar voor al het geld dat je bovenop het hoogst van nu en 6 maanden geleden erop zet (heel toevallig net nadat we allen vakantiegeld hebben ontvangen). Voor een nieuwe klant is dat iedere EUR. Als ik mijn geld nu overmaak naar mijn vrouw, en zij opent een nieuw bunq account, dan krijgt zij wel de volle rente. Terwijl ik degene ben die trouwe klant van bunq is. Da's toch van de gekken 8)7
mwa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:39:
Voor iedereen die zo hoog van de toren blazen dat je al weer weg bent bij Bunq, wat stoppen jullie veel energie in dit topic :+
Maar dat is het. bunq doet steeds een feature creep, ze ontwikkelen onzinnige features en vervolgens worden de duimschroeven aangedraaid. Dit is een van de vele voorbeelden hiervan.

Wanneer jij als trouwe klant niet wordt gewaardeerd dan moet je daar m.i. op acteren. Doe je dat niet, dan doet een bedrijf dat de volgende keer gewoon weer. Het is daarbij inderdaad opportuun wanneer anderen deze gedachte delen.

Persoonlijk ben ik nog niet bij ze weg. Ik heb mijn Easy Bank Pro naar Easy Bank overgezet en ben nu de creditcards (lees: debitcards) bij online diensten van bunq over aan het zetten naar N26. Daar ben ik gisternacht mee begonnen, en nu verder mee. Vervolgens zet ik mijn spaargeld vrijwel volledig over naar N26. Als N26 me bevalt, zeg ik bunq op. Overigens wil ik best voor een bank betalen, ook voor bijvoorbeeld N26.

Jammere is wel dat ik YouTube Premium met een vreemde valuta betaal en dat werkt fijn met ZeroFX. Even kijken hoe ik dat op ga lossen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:54:
[...]

Jammere is wel dat ik YouTube Premium met een vreemde valuta betaal en dat werkt fijn met ZeroFX. Even kijken hoe ik dat op ga lossen.
Dat werkt bij N26 juist alleen nog maar beter. ZeroFX (lachwekkend dat ze die term nog steeds gebruiken) is een wassen neus bij Bunq. Met Easy Bank Pro krijg je alsnog een opslag van 0,5% en met Easy Bank zelfs 1,5% (hoger zelfs dan bij de grootbanken): https://www.bunq.com/documents/pricing.

Met N26 krijg je geen enkele opslag boven op de Mastercard-koers: https://support.n26.com/e...-exchange-rate-will-i-get. Dus je gaat er alleen maar op vooruit.

[ Voor 32% gewijzigd door TexMex op 20-07-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:14
Wat nou als je samen werkt met je partner?

In juni boek je X naar persoon 1. Persoon 2 heeft dan 0. Persoon 1 krijgt daar 3.36% over.

1 januari stuurt persoon 1 bedrag X terug naar persoon 2. Persoon 1 heeft dan 0. Bij persoon 2 was op 31 december de inleg 0, dus het volledige bedrag is 'nieuw' en dus opnieuw 3.36% waard... :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:13
Bye bunq. Ik ga ook over naar N26. Vanavond even een rekening openen. Wist het bestaan ervan niet. Maar de laatste tijd ook niet in verdiept in de banken met rentes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:14
TexMex schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:02:

Met N26 krijg je geen enkele opslag boven op de Mastercard-koers. Dus je gaat er alleen maar op vooruit.
Behalve dat je dan niet binnen het Nederlandse depositogarantiestelsel valt. Dat is de USP van bunq, als dat je niet uit maakt zijn er talloze alternatieven met hogere rente (ook hoger dan N26).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Richh schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:09:
[...]

Behalve dat je dan niet binnen het Nederlandse depositogarantiestelsel valt. Dat is de USP van bunq, als dat je niet uit maakt zijn er talloze alternatieven met hogere rente (ook hoger dan N26).
Daar zou ik me bij een betaling voor YouTube Premium echt geen enkele zorgen over maken. :p

Voor grotere bedragen aan spaargeld kan het uiteraard wel een overweging zijn, maar dan zou ik persoonlijk eerder mijn bedenkingen hebben over (bijvoorbeeld) het Litouwse depositogarantiestelsel dan over het Duitse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Richh schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:09:
[...]

N26 operates with a full German banking license, and your bank account with a German IBAN is protected up to €100,000, according to EU directives. And with fingerprint identification and advanced 3D Secure technology, you can rest assured you’re extra safe when making purchases in stores and online.
https://n26.com/en-eu

Bij Openbank moet je oppassen voor erfbelasting, die kan hoog zijn in Spanje.

Trade Republic is Duits.

Revolut Litouws.

Ik heb wel vertrouwen in de Duitse economie. De Nederlandse is er best aardig van afhankelijk. Wirecard was een one-off.

Die YouTube Premium is niet enige buitenlandse valuta die ik gebruik maar is wel de enige, ehh... exotische.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
Richh schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:07:

In juni boek je X naar persoon 1. Persoon 2 heeft dan 0. Persoon 1 krijgt daar 3.36% over.

1 januari stuurt persoon 1 bedrag X terug naar persoon 2. Persoon 1 heeft dan 0. Bij persoon 2 was op 31 december de inleg 0, dus het volledige bedrag is 'nieuw' en dus opnieuw 3.36% waard... :P
Grote kans dat bunq je dan gaat stalken met vragen over de herkomst van je funds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:28
Zwelgje schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Wel erg kortzichtig. Kwestie van goed plannen en roosters maken met team. Sommige mensen werken juist graag in weekend omdat partner dan thuis is en dan geen opvang nodig hebben. En dat betekent niet dat je dan ieder weekend moet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27

Het stopt in december 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:58
Ik heb nu al mijn geld eraf gehaald. Zie in januari wel wat dan de spectaculaire rente van bunq is. Bunq wijzigt de voorwaarde dagelijks, dus de kans dat.dit het houdt tot 2025 is niet zo groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-06 20:41

1 januari stuurt persoon 1 bedrag X terug naar persoon 2.
Er vanuit gaan dat bunq doorgaat met deze actie, misschien beter je saldo 31 december ergens stallen op een niet bunq rekening, voor het hoogste saldo van een half jaar telt 1 januari ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-06 20:41
natuurlijk kan BUNQ elk moment stoppen met die actie, maar bij mij in de mail staat:

Elk half jaar krijg je bonusrente over spaartegoeden die boven je hoogste spaarsaldo van het voorgaande half jaar uitstijgen. Deze bonusrente is 3,36%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 20:02
Een mail over een erg goede rente die me nieuwsgierig maakt, en me vervolgens teleurstelt over wanneer je die rente krijgt. En nog meer teleurstelt met een renteverlaging. Goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
waalkachel2 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Er vanuit gaan dat bunq doorgaat met deze actie, misschien beter je saldo 31 december ergens stallen op een niet bunq rekening, voor het hoogste saldo van een half jaar telt 1 januari ook mee.
Als nu heel veel klanten met een hoog saldo elk jaar (de ene helft grote klanten eind juni en de andere helft eind december) hun geld voor iets meer dan 6 maanden stallen bij een concurrerende bank, dan hoop ik maar dat het goed uitpakt voor bunq. Het zou dan beter per kwartaal (ipv 6 maanden) zijn. Dan waait steeds maar een kwart weg. Het is wel een manier om die andere bank(en) tot een hogere rente te verleiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hoe lang duren opnames van en stortingen naar een "easy savings" rekening meestal ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:13
W1ck1e schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:10:
Hoe lang duren opnames van en stortingen naar een "easy savings" rekening meestal ?
Meestal direct is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

W1ck1e schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:10:
@W1ck1e
Niet al te grote bedragen gaan meestal flitsend. Grotere bedragen kunnen aan extra (handmatige) controle onderworpen worden wegens de verplichting voor banken om de vinger aan de pols te houden i.v.m. witwassen.

En dan heb je tegenwoordig de 24-uurs-beveiliging, als je die niet (meer dan 24 uur geleden) hebt uitgezet.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 148 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"