Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mij komt de 24 uur vertraging dus ook op transfers naar andere rekeningen op exact dezelfde naam (mijzelf) en waar ik ook eerder naartoe heb overgeboekt. Dat is dus wel irritant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Qoine schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:02:
[...]
Bunq stelt expres een onzinnige maatregel in, zodat mensen erover klagen, en vervolgens zogenaamd geïnformeerd de optie zelf uitzetten. Klassiek voorbeeld van dark patterns/deceptive design en heeft niets te maken met de zorgplicht van banken netjes implementeren maar alles met weigeren verantwoordelijkheid te nemen.
Eens. Dit voelt bewust zo ontworpen (mede vanwege de onvoorspelbaarheid) dat mensen het gaan uitschakelen en dan gaat bunq roepen “zie je wel, mensen vinden beveiliging alleen maar vervelend en zetten het uit!” en hebben ook meteen een reden om niet aan de zorgplicht en coulanceregeling te voldoen. Dit terwijl andere banken hebben bewezen dat het heel simpel veilig én klantvriendelijk kan. Er zijn meerdere ideeën geopperd hoe bunq het makkelijk en veilig kan implementeren met net iets meer gebruiksvriendelijkheid (eg: masterlimit), maar daar luisteren ze niet naar. Best frustrerend en ik snap niet waarom ze perse dwars willen zijn op veiligheid en privacygebied en wat de motivatie daarachter is, ik neem aan dat criminelen het zo makkelijk mogelijk maken geen corebusiness is. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Eens. Dit voelt bewust zo ontworpen (mede vanwege de onvoorspelbaarheid) dat mensen het gaan uitschakelen en dan gaat bunq roepen “zie je wel, mensen vinden beveiliging alleen maar vervelend en zetten het uit!” en hebben ook meteen een reden om niet aan de zorgplicht en coulanceregeling te voldoen. Dit terwijl andere banken hebben bewezen dat het heel simpel veilig én klantvriendelijk kan. Er zijn meerdere ideeën geopperd hoe bunq het makkelijk en veilig kan implementeren met net iets meer gebruiksvriendelijkheid (eg: masterlimit), maar daar luisteren ze niet naar. Best frustrerend en ik snap niet waarom ze perse dwars willen zijn op veiligheid en privacygebied en wat de motivatie daarachter is, ik neem aan dat criminelen het zo makkelijk mogelijk maken geen corebusiness is. :+
Bunq probeert het wiel opnieuw uit te vinden, maar dan slechter. Het blijft lachwekkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:45
Trackerfire schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:36:
Best goed ook dat je bij het uitschakelen van uitgestelde betalingen nogmaals gewezen wordt op de risico’s.

[Afbeelding]
Ik krijg maar 2 vd 3 opties te zien, waardoor ik het niet kan testen of het werkt. Kan het niet uitzetten dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:19
WhatsappHack schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:45:
Dit terwijl andere banken hebben bewezen dat het heel simpel veilig én klantvriendelijk kan.
Zelf ben ik klant geweest bij alle grootbanken. Hoe iemand een grootbank als klantvriendelijker dan bunq kan ervaren is mij een raadsel. Ik heb bij een grootbank weleens fraude op mijn credit card gehad waarbij mijn kaartnummer was gelekt door een webshop. Het kost weken om iemand aan de lijn te krijgen die fraude mag vergoeden, en dan volgt een schriftelijke afwijzing in een soort Indiaas gebroken Nederlands.

Dat dat nog steeds zo gaat kan je in de uitspraken van het kifid lezen. Uitspraak na uitspraak gaat over de grootbanken:
De vordering van de consument wordt afgewezen.
En intussen leiden ze de mensen af met angstverhalen over bunq *O*

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Delay schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Ik heb bij een grootbank weleens fraude op mijn credit card gehad waarbij mijn kaartnummer was gelekt door een webshop. Het kost weken om iemand aan de lijn te krijgen die fraude mag vergoeden, en dan volgt een schriftelijke afwijzing in een soort Indiaas gebroken Nederlands.

Dat dat nog steeds zo gaat kan je in de uitspraken van het kifid lezen. Uitspraak na uitspraak gaat over de grootbanken:

[...]

Mooie n=1 dit.

Bij mijn grootbank word ik juist binnen de kortste keren gebeld als er ook maar iets enigszins afwijkends met mijn creditcard gebeurt qua locatie of groot bedrag.

Dus wat nu? Losstaande situaties zeggen me niet zoveel, algemene trends wel. En dan komt Bunq er op dit moment gewoon niet zo lekker uit.

Als je de situatie bij Bunq nog steeds afdoet als niets anders dan 'angstverhalen' ben je wel een extreme naïeveling. :X

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 07-07-2024 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
[...]

Zelf ben ik klant geweest bij alle grootbanken. Hoe iemand een grootbank als klantvriendelijker dan bunq kan ervaren is mij een raadsel. Ik heb bij een grootbank weleens fraude op mijn credit card gehad waarbij mijn kaartnummer was gelekt door een webshop. Het kost weken om iemand aan de lijn te krijgen die fraude mag vergoeden, en dan volgt een schriftelijke afwijzing in een soort Indiaas gebroken Nederlands.

Dat dat nog steeds zo gaat kan je in de uitspraken van het kifid lezen. Uitspraak na uitspraak gaat over de grootbanken.
Dat we meer uitspraken over de grootbanken gaan is logisch. Een grootbank heeft meer klanten en dus ook meer mensen die ergens over kunnen klagen. Als ik op de site die je aanhaalt zoek naar bunq en bijvoorbeeld de Rabobank, dan zijn van de 32 bunq uitspraken er 6 gedeeltelijke of volledig in het voordeel van de klant, en bij Rabobank 3 van de eerste 40. Dat is een kleine steekproef natuurlijk en ik heb alleen snel de samenvattingen gescand dus ik zal er misschien ergens een gemist hebben, maar een hoger percentage toegewezen claims is niet iets om trots op te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:17
Hoi,

Ik heb een virtuele bunq credit mastercard, kan deze gebruikt worden voor huur van een auto in Griekenland via sunnycars?

Ik heb de voorwaardes niet goed doorgenomen en ging er vanuit dat het allemaal met de pinpas kon, niet echt slim, desnoods huur ik terplaatse lokaal wel een auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Robke15 op 07-07-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:47
[...]

Mkay. Dus jij suggereert een bewuste actie om Bunq zwart te maken met "angstverhalen?"
En wie zijn "ze" in jouw beleving dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
[...]

Je kreeg tenminste iemand aan de lijn - dat lukt je bij bunq überhaupt niet. Det terzijde: lol. Het is niet voor niets dat wanneer je een chargeback indient bij bunq dat je een datum te zien krijgt waarbinnen ze reageren die maanden later ligt. Het kost je bij bunq letterlijk maanden aan wachttijd (gemiddeld een maand of 2) om iemand op de chat te krijgen die überhaupt je chargeback request bekijkt; en dan gaan ze eerst nog allemaal gegevens vragen over de claim en waarom je die wil doen etc. etc.. (En om het eerlijk te houden: zij doen er maanden over en op een volslagen willekeurig moment krijg je een berichtje: jij krijgt vervolgens 48 uur om daarop te reageren.) De info die ze vragen is ook nogal discutabel. En dan ben je er dus nog niet.

Dus als een paar weken om een definitief antwoord te krijgen een probleem voor je was en dat jouw maatstaaf is om te bepalen of een bank wel of niet klantvriendelijk is, dan heb ik heel erg slecht nieuws voor je wat betreft bunq. :+
Wie ie "ze"? Is er nu ook al een conspiracy van grootbanken tegen bunq? :P Allemaal lariekolder van de MSM en zeker allemaal acteurs bij de tal van TV-shows waar slachtoffers langs zijn gekomen? Koekkoek. 8)7

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Robke15 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:11:
Hoi,

Ik heb een virtuele bunq credit mastercard, kan deze gebruikt worden voor huur van een auto in Griekenland via sunnycars?

Ik heb de voorwaardes niet goed doorgenomen en ging er vanuit dat het allemaal met de pinpas kon, niet echt slim, desnoods huur ik terplaatse lokaal wel een auto.
Autohuur is 9 vd 10 keer gewone CC. Kan me ook voorstellen dat je ter plekke de pas nog eens moet laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
Mijn overstap van Easy Bank Pro naar Easy Bank is gisteren uitgevoerd. Als ik een extra rekening of kaart aanmaak krijg ik de melding dat ik moet overstappen naar Easy Bank Pro. Mijn angst voor verborgen kosten lijkt ongegrond. Hele nette ervaring tot nu toe.

De kosten zijn van 10 euro naar 4 euro per maand plus 1 euro voor pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:17
Boerenlater schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:00:
[...]

Autohuur is 9 vd 10 keer gewone CC. Kan me ook voorstellen dat je ter plekke de pas nog eens moet laten zien.
Yes idd, we hebben de reservering gecanceld en via de kaart van mijn vriendin wel een auto kunnen boeken gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:19
Normaal moet ik een betaling met de creditcard bevestigen in de app, ik krijg dan een pop-up of ik die betaling wil doen. Ik maak niet veel gebruik van de kaart dus ik vind het wel een prettig idee.
Echter vandaag deed ik een betaling die instant gedaan werd nadat ik op de website de betaling afronde zonder de vraag vanuit de app of dit in orde is. Zover ik weet heb ik niks aan mijn instellingen veranderd.

Heeft iemand enig wat hiervan de oorzaak is dat de ene betaling met de creditcard wel en de ander niet eerst bevestigd moet worden vanuit de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:40

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Een creditcardbetaling waarvoor je in de app toestemming moet geven?
Kan het zijn dat dit is als je online ermee betaalt?
En dat het nu een keer instant gedaan werd omdat je met de fysieke kaart bij een betaalterminal betaald hebt?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Hippe Lip schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:24:
Een creditcardbetaling waarvoor je in de app toestemming moet geven?
Kan het zijn dat dit is als je online ermee betaalt?
En dat het nu een keer instant gedaan werd omdat je met de fysieke kaart bij een betaalterminal betaald hebt?
Nee, ik heb alleen betalingen online gedaan, nooit fysiek dus daar zit het verschil niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
ratzz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Nee, ik heb alleen betalingen online gedaan, nooit fysiek dus daar zit het verschil niet in.
Als ik bij Amazon bestel hoef ik ook niet te bevestigen via de TR app, bij andere sites vaak wel.

edit:
Excuus, ik dacht dat ik in het Trade Republic-topic zat, niet in het bunq-topic :D

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 09-07-2024 15:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ratzz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:13:
Normaal moet ik een betaling met de creditcard bevestigen in de app, ik krijg dan een pop-up of ik die betaling wil doen. Ik maak niet veel gebruik van de kaart dus ik vind het wel een prettig idee.
Echter vandaag deed ik een betaling die instant gedaan werd nadat ik op de website de betaling afronde zonder de vraag vanuit de app of dit in orde is. Zover ik weet heb ik niks aan mijn instellingen veranderd.

Heeft iemand enig wat hiervan de oorzaak is dat de ene betaling met de creditcard wel en de ander niet eerst bevestigd moet worden vanuit de app?
Heb bij sommige winkels ook dat mijn virtuele plutus-kaart (debit, geen cc maar wel vergelijkbaar) er zonder enige vraag doorheen fietst, terwijl de volgende shop wel een sms-code en 2FA-vraag triggert (wat imho wel hoort ivm veiligheid). Amazon fietst er meestal zonder extra vragen doorheen lijkt het. Voor bunq kan ik alleen maar praten over de virtuele CC's en daarbij heb ik nooit wat hoeven bevestigen dat ik me herinner. Eigenlijk ook niet helemaal jofel nu ik erover nadenk, geef me net als Curve een pop-up met ja/nee..

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 09-07-2024 15:04 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
2Dutch schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:03:
[...]

Heb bij sommige winkels ook dat mijn virtuele plutus-kaart (debit, geen cc maar wel vergelijkbaar) er zonder enige vraag doorheen fietst, terwijl de volgende shop wel een sms-code en 2FA-vraag triggert (wat imho wel hoort ivm veiligheid). Amazon fietst er meestal zonder extra vragen doorheen lijkt het. Voor bunq kan ik alleen maar praten over de virtuele CC's en daarbij heb ik nooit wat hoeven bevestigen dat ik me herinner. Eigenlijk ook niet helemaal jofel nu ik erover nadenk, geef me net als Curve een pop-up met ja/nee..
Dit was een betaling bij Temu. Bij Amazon is me dat ook al eens opgevallen bij mijn eerdere creditcard dat de betalingen instant gingen en dat was net nadat mijn CC maatschappij aankondigde dat ze voor de veiligheid 2FA introduceerde. Kreeg ik als antwoord van de maatschappij dat het eigenlijk meer diende voor de verkopende partij, dat die veilig hun geld kregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ratzz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Dit was een betaling bij Temu. Bij Amazon is me dat ook al eens opgevallen bij mijn eerdere creditcard dat de betalingen instant gingen en dat was net nadat mijn CC maatschappij aankondigde dat ze voor de veiligheid 2FA introduceerde. Kreeg ik als antwoord van de maatschappij dat het eigenlijk meer diende voor de verkopende partij, dat die veilig hun geld kregen 8)7
Ja dat slaat nergens op, zit je dan met je goede veilige bedoelingen..zeg een ander "nah" 8)7

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 22:18
De tweede factor bij credit card betalingen wordt ook wel 3D Secure/Secure code genoemd en wordt gebruikt afhankelijk van de verkoper en het bedrag en mogelijke andere risico-factoren. Het is dus niet hetzelfde als wat er bij iDeal gebeurt. Meer info ook
Wikipedia: 3-D Secure
Zie ook de sectie over versie 2.0:
“…it is designed to be less intrusive than the first version of the specification, allowing more contextual data to be sent to the customer's card issuer (including mailing addresses and transaction history) to verify and assess the risk of the transaction.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cybermich
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-04 19:43
Zoveel vragen bij dit artikel!
- Zelf kan zien ze niet bij haar geld komen, maar een internetcrimineel wel. En ze kan wel zien dat er geld wordt afgeschreven door de criminelen en creditcards worden aangemaakt. Hoe dan?
- Waarom zou Bunq haar 'zoveel' mails gestuurd hebben om gegevens te verifiëren? Waren dat ook niet gewoon phishing mails?
- Er werd geld overgemaakt naar schimmige websites. Hoe dan?

Het lijkt wel of elke Truus die zo dom is geweest om op een fout linkje te klikken en haar codes af te geven kan rekenen op sensatiebeluste media. Zonder enige kritische vraag of check wordt hun verhaal gepubliceerd. En in dit geval zelfs nog eens met gratis promotie voor een crowd funding.
Theatermaker Elfie verliest 17.000 euro door internetcriminelen: 'We hebben optredens moeten afblazen'

De Rotterdamse stadsdichter en theatermaker Elfie Tromp zit met de handen in het haar. Bij de bank Bunq opende ze een rekening voor een kleine theaterstichting, om haar tournees van te betalen. Binnen de kortste keren belandde ze in een nachtmerrie: haar gegevens kwamen in handen van internetcriminelen terecht. Het gevolg? Meer dan 17.000 euro kwijt, een hoop afgelaste optredens en onzekerheid.

Al sinds de opening van haar rekening bij Bunq liep ze tegen problemen aan, vertelt Elfie. Ze kon maar niet bij haar geld komen. Dat had ze wel nodig om muzikanten en een technicus van te betalen voor haar grote passie: theateroptredens doen. "Twee maanden lang heb ik tot gekmakend aan toe gemaild en met chatbots gechat, maar ik kwam er maar niet bij", vertelt ze geërgerd.

Eén verkeerde klik zorgde ervoor dat Elfie duizenden euro's verloor. Ze ontving de zoveelste mail van de bank om haar gegevens te verifiëren. "Bij dat mailtje dat er heel overtuigend uitzag, lukte het internetcriminelen wat mij dus al twee maanden niet lukte: inloggen", vertelt ze. En toen ging het snel, heel snel. Binnen een halfuur trokken internetcriminelen haar hele bankrekening leeg. "Er werden gelijk heel veel creditcards aangemaakt om zo snel mogelijk al het geld eraf te halen."

Onbegrip
Toen Elfie de eerste bedragen van haar rekening zag verdwijnen, kwam ze meteen in actie. "Na 25 minuten hebben we gebeld met het SOS-noodnummer van Bunq, waar je geholpen wordt door - je raadt het al - een chatbot. Die beloofde er meteen werk van te maken, maar daarna kon er nog doodleuk 5 duizend euro van de bank worden gehaald." In een mum van tijd was het complete bedrag van 17 duizend euro verdwenen van haar rekening.

Elfie begrijpt er niets van. Ondanks dat zij zelf een verkeerde link aanklikte, doet Bunq weinig om internetcriminaliteit tegen te gaan, stelt ze. "Je kunt bij Bunq moeiteloos talloze creditcards aanmaken, geen haan die ernaar kraait", vertelt ze. "Je kunt geld overmaken naar heel schimmige websites die bij iedere bank aangemerkt staan als: dit is niet te vertrouwen."

Ze is dan ook niet te spreken over het beleid van de bank. "Het enige beleid dat Bunq voert, is er niet inhoudelijk op ingaan, uitstellen, beterschap beloven via chatbots en eindigen met 'have a great day', een regenboog-emoji en raket-emoji."

'Lekker makkelijk'
Van de keuze om een rekening te openen bij de bank heeft Elfie spijt. Toch kwam ze niet zonder reden terecht bij Bunq. "De fraudewetgeving in Nederland is zo aangescherpt dat de meeste banken geen stichtingrekeningen meer doen. Dat is een heel technisch verhaal, maar het komt erop neer dat het banken te weinig oplevert."

Er zijn nog maar drie banken waar je wel een stichtingrekening kunt beginnen. "Bij de meeste banken is er een maandenlange wachttijd, maar bij Bunq kun je het binnen een halfuur openen", legt ze uit. "Dus dat werd me aangeraden door een theater waar ik werk, die zeiden: 'Bunq, dat is lekker makkelijk, moet je doen.' En ja, het is lekker makkelijk, maar ook lekker makkelijk voor de internetcriminelen."

Van levensbelang
Omdat ze zo lang niet bij haar geld kon komen, betaalde zij haar tournee gedeeltelijk van haar eigen spaargeld. "Ik dacht: mijn geld staat daar veilig, dus dat komt wel." Alle muzikanten heeft ze toen geld voorgeschoten. "Dus eigenlijk ben ik het dubbele kwijt."

"Voor Bunq is die 17 duizend euro een fooi, maar voor mij is het bedrag euro van levensbelang." Net nu ze weer optreedt na haar zwangerschapsverlof, staat ze te popelen om weer met haar band op tournee te gaan. "Maar ik kan ze nu niet betalen. De zomertournee hebben we al drastisch aangepast en we hebben zelfs optredens moeten cancelen. En voor de najaarstournee is het maar de vraag of we kunnen spelen. Het is een nachtmerrie."

Fundraising
Elfie probeert van alles om op z'n minst nog iets van haar geld terug te krijgen. "Maar dat gaat allemaal wel heel lang duren." Ze besloot tijdelijk een fundraising te starten. "Omdat we met de helft ervan, zo'n 7 duizend euro, met passen en meten net op tournee kunnen", licht ze toe. "Dus daar zoek ik mensen met een warm hart voor die ons kunnen helpen. En met de belofte dat als Bunq over twee of drie jaar wel over de brug komt, dat ze hun geld terugkrijgen." Via haar website en sociale media kunnen mensen doneren.

https://www.rijnmond.nl/n...optredens-moeten-afblazen
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
Ik wil mijn belasting betalen maar BUNQ geeft geen mogelijkheid om een betalingskenmerk in te vullen, alleen een omschrijving. ABN geeft bijv wel de mogelijkheid tot een betalingskenmerk.
Geeft dit problemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delay
Rogier.V schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:33:
Ik wil mijn belasting betalen maar BUNQ geeft geen mogelijkheid om een betalingskenmerk in te vullen, alleen een omschrijving. ABN geeft bijv wel de mogelijkheid tot een betalingskenmerk.
Geeft dit problemen?
Je kan het betalingskenmerk opgeven in de omschrijving. Zie de vele discussies op Together.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Kan iemand mij vertellen hoe de creditcard van bunq in hemelsnaam werkt? Ik wilde vanavond een groter bedrag betalen met mijn CC, zei de pinautomaat dat ik onvoldoende saldo had.

Dat klopt, daarom wil ik ook betalen met een creditcard. Zodat ik dat _later_ kan afbetalen. Wat is het nut van een CC hebben als ik dat saldo meteen op mijn rekening moet hebben staan? Dan kan ik net zo goed m’n pinpas gebruiken. Elke creditcard die ik heb (ING, ASN/ICS) schrijven gewoon het saldo aan het eind van de maand van de gekoppelde rekening af.

Het gaat hier overigens om een normale creditcard via Apple Pay, niet de ‘gratis’ CC.

[ Voor 10% gewijzigd door kaanmijo op 13-07-2024 00:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
kaanmijo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:28:
Kan iemand mij vertellen hoe de creditcard van bunq in hemelsnaam werkt? Ik wilde vanavond een groter bedrag betalen met mijn CC, zei de pinautomaat dat ik onvoldoende saldo had.

Dat klopt, daarom wil ik ook betalen met een creditcard. Zodat ik dat _later_ kan afbetalen. Wat is het nut van een CC hebben als ik dat saldo meteen op mijn rekening moet hebben staan? Dan kan ik net zo goed m’n pinpas gebruiken. Elke creditcard die ik heb (ING, ASN/ICS) schrijven gewoon het saldo aan het eind van de maand van de gekoppelde rekening af.

Het gaat hier overigens om een normale creditcard via Apple Pay, niet de ‘gratis’ CC.
https://together.bunq.com...loan-with-my-bunq-account

https://together.bunq.com...d-come-with-a-credit-line

Het werkt als een creditcard, maar je moet het geld wel op je rekening hebben staan, anders werkt het niet. Dus ja, het is eigenlijk gewoon een debitcard (aka pinpas).

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 13-07-2024 00:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:07
Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:36:
[...]
Het werkt als een creditcard, maar je moet het geld wel op je rekening hebben staan, anders werkt het niet. Dus ja, het is eigenlijk gewoon een debitcard (aka pinpas).
Maar omdat de kaart bij de scheme is opgegeven als een credit card, is de interchange fee 1,5x zo hoog (0,3% tov 0,2% voor consumentenkaarten). Dat is dus het bedrag dat de (bank van) de winkelier aan bunq moet betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
kaanmijo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:28:

Dat zijn chargecards die je beschrijft, die hebben in principe een leningcomponent. Bunq levert geen kaarten met een lening. In feite is je credit card bij bunq gewoon een debit card met een identiteitscrisis. Deze beperkingen staan overigens wel helder uitgelegd. Wat het nut verder is van een CC? Bij bunq vrij weinig, zeker binnen Nederland gezien de acceptatie van CC's dramatisch slecht is in dit land waardoor het meer gedoe oplevert dan een voordeel biedt. Daarnaast is het extreem moeilijk om een chargeback te doen op CC-transacties die plaatsvinden bij bunq, waardoor het veiligheidscomponent dat een CC normaal biedt volledig door bunq ondermijnd wordt. Je hebt in Nederland zodoende veel meer aan een MasterCard Debit dan een Credit als we het hebben over de bunq varianten, want die worden tenminste overal geaccepteerd. (Daarom is het ook eeuwig zonde en heel erg jammer dat bunq is gestopt met de uitgifte van virtuele/digitale debitkaarten.)

Overigens vind ik persoonlijk het nut van dat later pas afschrijven van de rekening juist minimaal en eerder tergend irritant. Als je het geld hebt staan: waarom zou je het dan in vredesnaam niet meteen van de rekening laten afschrijven...? Die vertraging is volstrekt nutteloos en irritant. De enige reden dat ook ik een wél volwaardige CC heb (niet bij bunq dus), ondanks dit vervelende trekje, is puur vanwege de interessante aankoopverzekering die er op zit en voor het geval in het buitenland iemand moeilijk doet over de niet-echt-een-CC van bunq. (Ondanks dat dát tegen de MasterCard-regels is.)

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 13-07-2024 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
WhatsappHack schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 01:24:
[...]

Overigens vind ik persoonlijk het nut van dat later pas afschrijven van de rekening juist minimaal en eerder tergend irritant. Als je het geld hebt staan: waarom zou je het dan in vredesnaam niet meteen van de rekening laten afschrijven...? Die vertraging is volstrekt nutteloos en irritant.
Dat is dus heel het idee van een creditcard: dat je het geld op dat moment niet hebt, maar aan het eind van de maand (als je salaris gestort is) wel...

Op die manier kan je dagen/weken overbruggen dat je geld tekort komt om iets te kopen, terwijl je zeker weet dat je het aan het einde van de maand wel hebt.

Als je het geld al wel hebt, dan is een creditcard inderdaad van weinig toegevoegde waarde, maar dat is dus niet van toepassing voor veel mensen en niet waar een creditcard voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:37:
[...]
Als je het geld al wel hebt, dan is een creditcard inderdaad van weinig toegevoegde waarde, maar dat is dus niet van toepassing voor veel mensen en niet waar een creditcard voor is.
Andere Cc traits zijn voor borg, aankoop bescherming en buitenlandse webshops :)
Maar een prepaid cc is idd onhandig voor borg etc :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:47
YakuzA schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Andere Cc traits zijn voor borg, aankoop bescherming en buitenlandse webshops :)
Maar een prepaid cc is idd onhandig voor borg etc :p
Ja precies. Een debit creditcard gebruik ik wel eens om juist die voordelen mee te pakken. Zeker in het buitenland betaal ik er graag mee of als ik de webshop niet 100% vertrouw.

Je krijgt ook een BKR-registratie als je een ‘normale’ creditcard (een lening) aanvraagt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:18:
[...]
Ja precies. Een debit creditcard gebruik ik wel eens om juist die voordelen mee te pakken. Zeker in het buitenland betaal ik er graag mee of als ik de webshop niet 100% vertrouw.

Je krijgt ook een BKR-registratie als je een ‘normale’ creditcard (een lening) aanvraagt.
Maandelijks volledig afbetalende CC is geen BKR.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:47
YakuzA schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Ah, scherp! Ik dacht dat dit sowieso voor iedere creditcard geldt met een bestedingslimiet. Dank voor info. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:07
YakuzA schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Hebben ze dat aangepast? Mijn ING CC stond namelijk gewoon bij het BKR, ondanks dat het een maandelijks afbetalende was. Is wel 10+ jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

celshof schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:57:
[...]
Hebben ze dat aangepast? Mijn ING CC stond namelijk gewoon bij het BKR, ondanks dat het een maandelijks afbetalende was. Is wel 10+ jaar geleden.
Het zal dan ergens de laatste 10 jaar veranderd zijn :)
Heb jij een creditcard waarbij je het bedrag dat je hebt uitgegeven binnen 30 dagen moet terugbetalen? Dan wordt je creditcard niet geregistreerd bij het BKR. Je maximale hypotheek wordt dan ook niet lager.
https://www.hypotheek24.n...%20500%20euro%20of%20meer.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 13-07-2024 23:06 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
YakuzA schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Het zal dan ergens de laatste 10 jaar veranderd zijn :)
Ik kon onlangs geen CC aanvragen i.v.m. dat ik geen "lening" kreeg omdat ik geen vast inkomen had doordat ik in de ziektewet terecht ben gekomen. Daar was ik goed pissed over omdat ik net een andere had opgezegd. Zo ben ik dan ook bij bunq terecht gekomen omdat die gewoon een card met CC functie hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door ratzz op 14-07-2024 12:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 22:18
Voor een (reguliere) CC aanvragen zal wel altijd een toetsing bij BKR gedaan worden. Maar het lijkt er idd op dat als je altijd netjes je (reguliere) CC maandelijks afbetaalt, dat je limiet dan niet bij BKR bekend is als krediet. Anyway, de bunq “CC” is inderdaad een ander ding, hoewel die zich op dezelfde manier zou moeten gedragen kwa acceptatie als een reguliere MasterCard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praseodymium
  • Laatst online: 12-05 22:38
Datisraar schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:35:
[...]

Voor jou is het lastiger als je een overstap service naar Bunq hebt. Je moet dan eerst vragen of ze daar mee willen stoppen, maar er kunnen als de 13 maanden nog niet voorbij zijn, kosten in rekening gebracht worden.
Bunq support heeft me uiteindelijk snel geholpen en de overstapservice zonder kosten geannuleerd. Positieve ervaring dus.

Nu ben ik zover dat ik mijn Bunq-account wil sluiten, maar dat gaat minder goed. Aan het einde van de "Close Account" flow krijg ik telkens een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekDX2W57QMnw2tWuA9M6Fd_cpAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suBZMkythfr3XsLMvPB51n1C.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand die dit eerder gehad heeft misschien een oplossing, of wordt het wachten op Bunq support?

Edit: Bunq support heeft het probleem inmiddels opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door praseodymium op 15-07-2024 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
ratzz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:43:
Ik kon onlangs geen CC aanvragen i.v.m. dat ik geen "lening" kreeg omdat ik geen vast inkomen had doordat ik in de ziektewet terecht ben gekomen. Daar was ik goed pissed over omdat ik net een andere had opgezegd. Zo ben ik dan ook bij bunq terecht gekomen omdat die gewoon een card met CC functie hebben.
Het is natuurlijk een risico voor de CC maatschappij dat jij aan het eind van de maand de rekening niet kan betalen, dus hoewel het niet bij het BKR geregistreerd wordt als langdurige lening, vind ik het niet gek dat ze eisen stellen aan inkomen, schulden en uitgaven (ze vragen vaak naar vaste lasten om een schatting van besteedbaar inkomen te krijgen).

Bij een prepaid credit-card (Bunq) of debit Visa/Mastercard (de meeste andere fintechs en tzt ook de andere Nederlandse banken) hebben ze dat risico niet, dus hoeven ze minder te checken (en dan eerder in het kader van Wwft dan krediet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
alson schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:46:
[...]

Het is natuurlijk een risico voor de CC maatschappij dat jij aan het eind van de maand de rekening niet kan betalen, dus hoewel het niet bij het BKR geregistreerd wordt als langdurige lening, vind ik het niet gek dat ze eisen stellen aan inkomen, schulden en uitgaven (ze vragen vaak naar vaste lasten om een schatting van besteedbaar inkomen te krijgen).
Mij inkomen was meer dan ruim voldoende. Had ik een IVA uitkering gekregen was het geen probleem volgens de medewerker, dan heb je heb je inderdaad meer vast inkomen dan als je een baan hebt, die kun je nog verliezen. Daarnaast heb ik nog nooit een BKR registratie gehad dus vertrouwen in in de mens is er niet echt en natuurlijk moeten er regeltjes zijn. Totaal off topic maar ik wil het maar even gezegd hebben nu je erover begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-05 23:00

HaikoW

International man of mystery

Wilde 10 dagen geleden een groter bedrag van mijn bunq rekening naar een rekening in mijn naam bij een andere bank doen. Kreeg toen deze melding: "Foutmelding: Je kunt deze transactie niet voltooien omdat het bedrag je transactielimiet of die van de ontvanger overschrijdt".
De limiet stond goed en ook bij de Rabobank hebben ze geen limiet voor het ontvangen van geld.
Hierna geprobeerd of kleinere bedragen wel lukte. Dat lukte totdat het na 8 kleinere overschrijvingen (EUR 1- 250) het niet meer lukte. We hebben het hier over betalingen tussen rekeningen die beide op mijn naam staan en waar geld heen-en-weer is gegaan.

Daarna een ticket geopend en de AI kwam met dit bericht "...our dedicated team is currently examining your account to ensure a secure banking environment. They have temporarily restricted your account for outgoing payments", "the review process is designed to be thorough yet swift, and it typically takes up to five business days". Dit is nu 10-dagen geleden en ik heb nog steeds niets van bunq gehoord.

Heeft iemand tips hoe met bunq support in contact te komen of hoe ik de foutmelding "Je kunt deze transactie niet voltooien omdat het bedrag je transactielimiet of die van de ontvanger overschrijdt" kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 16:41
HaikoW schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:40:
Wilde 10 dagen geleden een groter bedrag van mijn bunq rekening naar een rekening in mijn naam bij een andere bank doen. Kreeg toen deze melding: "Foutmelding: Je kunt deze transactie niet voltooien omdat het bedrag je transactielimiet of die van de ontvanger overschrijdt".
De limiet stond goed en ook bij de Rabobank hebben ze geen limiet voor het ontvangen van geld.
Hierna geprobeerd of kleinere bedragen wel lukte. Dat lukte totdat het na 8 kleinere overschrijvingen (EUR 1- 250) het niet meer lukte. We hebben het hier over betalingen tussen rekeningen die beide op mijn naam staan en waar geld heen-en-weer is gegaan.

Daarna een ticket geopend en de AI kwam met dit bericht "...our dedicated team is currently examining your account to ensure a secure banking environment. They have temporarily restricted your account for outgoing payments", "the review process is designed to be thorough yet swift, and it typically takes up to five business days". Dit is nu 10-dagen geleden en ik heb nog steeds niets van bunq gehoord.

Heeft iemand tips hoe met bunq support in contact te komen of hoe ik de foutmelding "Je kunt deze transactie niet voltooien omdat het bedrag je transactielimiet of die van de ontvanger overschrijdt" kan voorkomen.
Moest je niet je daglimiet verhogen? Nu heb je het systeem waarschijnlijk getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HaikoW schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:40:
Transactie limiet aan ontvangende kant heb ik idd nog niet eerder van gehoord.

Het klinkt waarschijnlijk dat je een limiet bij Bunq getriggerd, waarna je via smurfing probeerde hetzelfde te doen, wat (de AI? of reguliere algoritmes voor smurfing) opmerkten en je toen blokkeerde.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
@HaikoW Ik zou in eerste instantie ook aan een dag limiet denken, die je per account in kan stellen (kan al heeeeeel lang). Met die 8 kleine overschrijvingen bleef je er in totaal net onder. De 9e ging er overheen.
Hoe staat dat ingesteld bij je? Op het account klikken, dan tandwieltje en dagelijks limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

@ChrisM @mikeyfire643 @YakuzA De dagelijkse limiet stond de eerste keer al goed, deze was hoger dan het bedrag dat ik wilde overmaken. Net weer gecontroleerd en de instellingen staan goed.
Ik kreeg bij de eerste keer al meteen de foutmelding: "Je kunt deze transactie niet voltooien omdat het bedrag je transactielimiet of die van de ontvanger overschrijdt."
Behalve de dagelijkse limiet zou ik niet weten wat ik nog meer kan aanpassen om de foutmelding op te lossen.
Wat het extra vreemd maakt is dat automatische incasso's wel afgeschreven worden.

@YakuzA Heb jij een idee hoe kan je smurfing kan triggeren tussen twee rekeningen die dezelfde tenaamstelling hebben en waar transactiegeschiedenis is?

Blijft het huidige 2e probleem dat bunq al 10 dagen niets van zich laat horen. Via de support chat wordt niet gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HaikoW schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:19:
@YakuzA Heb jij een idee hoe kan je smurfing kan triggeren tussen twee rekeningen die dezelfde tenaamstelling hebben en waar transactiegeschiedenis is?
Smurfing is het ophakken van een grote transactie in vele kleine transacties om daar limieten of registraties mee te voorkomen.
Dat heeft geen relatie tot verzender/ontvanger of transactiegeschiedenis.

Smurfing is een van de vele red flags die banken hebben.
(tot voor kort had Bunq dat blijkbaar nog helemaal niet gezien hun 55 kaarten met 1000eu limiet die gemolken konden worden)

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2024 10:25 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

YakuzA schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:21:
[...]
Smurfing is het ophakken van een grote transactie in vele kleine transacties om daar limieten of registraties mee te voorkomen.
Dat heeft geen relatie tot verzender/ontvanger of transactiegeschiedenis.
Ok bedankt, ik was altijd in de veranderstelling dat de smurfen bij smurfing de katvangers waren.
Daar is bij mij geen sprake van omdat beide rekeningen in mijn naam staan en er dus geen smurfen zijn.
Wist niet dat een bank je als potentiele witwasser kan gaan zien als je meerdere malen geld in willekeurige hoeveelheden (totaal minder dan 500 Euro) naar een van je eigen bankrekeningen overmaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Criminelis
  • Laatst online: 09:10
HaikoW schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:19:
@ChrisM @mikeyfire643 @YakuzA De dagelijkse limiet stond de eerste keer al goed, deze was hoger dan
Blijft het huidige 2e probleem dat bunq al 10 dagen niets van zich laat horen. Via de support chat wordt niet gereageerd.
Ik wilde een gratis rekening voor mijn zoon aanmaken en heb dat 30 juni gedaan. 1 juli kreeg ik in de app een bericht dat ik nog een document moest uploaden. Na dag bericht heb ik 16 dagen (!!) lang niets meer gehoord. Tussentijds heb ik nog verschillende keren een bericht gestuurd als reminder maar dat heeft niets geholpen. Het is nu wel geregeld, maar het duurt wel schrikbarend lang. Dat versterkt wel de zorgen die ik al een tijdje heb naar aanleiding van alle ontwikkelingen en de reacties hier op Tweakers.

Ik overweeg wel te switchen, maar terug naar een traditionele bank zie ik niet echt zitten. Het beste alternatief vind ik Revolut, maar qua features sluit Bunq toch wel het best aan op mijn wensen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
Ook nog maar even een ander geluid:
Ik gebruik al jaren bunq als main bank, m’n vrouw ook, haar bedrijf ook. Nog nooit problemen gehad dat ik niet bij m’n geld kon. Wel eens dat de rente niet goed werd berekend, hebben ze zelf opgelost (heb ik niks aan gedaan).
Vind het rad niks. Vind de bomen niks. Maar vind veel van de functies echt top.
Ik ben nog nooit zo blij met een bank geweest.
In die jaren (4? 5?) 2x support nodig gehad, en dat ging ook snel. Maar meeste loste zichzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Laatst online: 09:10
ChrisM schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:48:
Ook nog maar even een ander geluid:
Ik gebruik al jaren bunq als main bank, m’n vrouw ook, haar bedrijf ook. Nog nooit problemen gehad dat ik niet bij m’n geld kon. Wel eens dat de rente niet goed werd berekend, hebben ze zelf opgelost (heb ik niks aan gedaan).
Vind het rad niks. Vind de bomen niks. Maar vind veel van de functies echt top.
Ik ben nog nooit zo blij met een bank geweest.
In die jaren (4? 5?) 2x support nodig gehad, en dat ging ook snel. Maar meeste loste zichzelf op.
Zelfde ervaringen hier hoor. Heb al 6 jaar prive en zakelijk meerdere rekeningen en nooit problemen gehad. Daarom ben ik ondanks alle negatieve berichten nog niet overgestapt. Maar voor alles geldt, zolang het goed gaat gaat alles goed. Maar wat als het niet goed gaat... Daar maak ik mij wel een beetje zorgen over en brengt mij soms toch aan het twijfelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

@ChrisM @Criminelis Ik ben redelijk sinds het begin klant bij bunq. Geen bunq bashing vanuit mijn kant maar twee duidelijke vragen voor de medetweakers.

Ik heb meerdere malen support nodig gehad en op twee keer na ging dat soepel.
De 1e keer was toen ik mijn auto wilde pinnen (toen was die geweldige bomenplant actie net gestart dus wilde perse pinnen, niet overschrijven) en die zat boven de limiet. Moest dus twee keer pinnen. (ja, geld stond op de rekening en limieten stonden goed).
Bunq wilde me geen grote bedragen laten pinnen. Uiteindelijk later mijn auto opgehaald want de support was erg langzaam
De tweede keer was dus vorige week. Computer zegt nee en niemand bij bunq die er tijdig wat mee kan doen.

De core business van een bank is mijn inziens vertrouwen.

Ik vind de features van de fintech's cool en gaaf maar het belangrijkste voor mij is toch wel dat ik bij mijn geld kan op het moment dat ik dat wil en niet 1 of twee weken moet wachten op een onduidelijk proces. Hierom voor mij nog steeds een grootbank waar het salaris op gestort wordt en een fintech ernaast voor de leuke en coole features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:32
Net een mail gehad dat Bunq de rente verlaagd naar 2,11% op het spaargeld. Als je meer geld stort dan je afgelopen half jaar op de rekening hebt gehad krijg je een rente van 3,36% op dat wat er extra staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 20:51
Grappig: Raisin in Spanje geeft je een bonus als je een 2 jaars deposito opent. Vanaf 50k krijg je 100 euro, tot 1,000 euro als je 3 ton (of meer) stort ;-). Geen mega rendement, maar alle beetjes helpen. Ben benieuwd of ze dit ook in NL lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

De constructie vond ik niks. Santander bied gewoon 3,35%. Kunnen ze ook gewoon doen.
Of 4% net als N26 en dan beperken tot €50.000 als het ze te veel gaat kosten.

Je kan zien dat ze dit doen om customer commitment te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mP7GmqzRJm_xU2Dfd07bWpL5HmY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AKtFrDqhxoBfnM4245mu97BZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Ves op 18-07-2024 18:10 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:08

mwa

Dus als je al een ton hebt staan, gaat de rente enkel wat omlaag en kun je niet aan de 3,6% komen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:13
Ik lees de mail gewoon als wat het is. Ze verlagen mijn rente.

No way dat ik voor eenmalig 6 maanden een stukje correctie op de verlaging mijn exposure naar deze club ga verhogen….

[ Voor 50% gewijzigd door Johan Bogle op 18-07-2024 18:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Goed, lekkere actie om te zorgen dat je meer geld in ze gaat pompen. Ik denk dat het tijd wordt om Bunq te verlaten.

Die bomen en dat rad, ik geef er niets om. Ik wil gewoon een goed werkende rekening met normale security/vertrouwen en een degelijke rent (security eerst, dan rente).

Sowieso je mag 3x draaien en moest vandaag 10001 punten halen.

Dat betekent dat je 5000-5000-X moest draaien, of 5000-2x-X moest draaien waarbij X ook nog eens positief is. Het is helemaal bedoeld om je nog langer in die app te houden. En dan win je 1x per 4 maanden een virtuele boom. (lees het document met de kansverdeling er maar eens op na).

[ Voor 80% gewijzigd door Boudewijn op 18-07-2024 19:43 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XxdutchXx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 20:03
Dan zou je dus 2x per jaar je geld daar weg moeten halen en dan weer terug storten? Wat een gedoe, daar zit niemand op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
XxdutchXx schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:35:
Dan zou je dus 2x per jaar je geld daar weg moeten halen en dan weer terug storten? Wat een gedoe, daar zit niemand op te wachten.
Helaas, ze kijken naar het hoogste bedrag in die tijdspanne, dus je zou een half jaar je geld weg moeten halen om weer de volle 3.36 te vangen. Maar tegen die tijd hebben ze toch wel weer iets anders idioots verzonnen. 8)7

https://together.bunq.com...o-336-interest-on-savings

[ Voor 16% gewijzigd door bluewalk op 18-07-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

XxdutchXx schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:35:
Yup en je krijgt de hogere rente alleen over het deel van het bedrag, boven je vorige-6-maandelijkse-piek.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
bluewalk schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Helaas, ze kijken naar het hoogste bedrag in die tijdspanne, dus je zou een half jaar je geld weg moeten halen om weer de volle 3.36 te vangen. Maar tegen die tijd hebben ze toch wel weer iets anders idioots verzonnen. 8)7

https://together.bunq.com...o-336-interest-on-savings
Jij hebt helemaal gelijk. Dan moet je dus elk half jaar schuiven (en dan een half jaar niet bij Bunq sparen).

[ Voor 5% gewijzigd door XxdutchXx op 18-07-2024 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als ik deze aktie van bunq (geen klant op dit moment) goed begrijp is hij volgens mij te vergelijken met akties van internet providers die nieuwe klanten leuke kortingen gunnen, terwijl bestaande klanten achter het net vissen. Er zijn vast wel een aantal tweakers die voor de korting periodiek wisselen.

De garantbank gunt ook een hogere rente voor de saldo toename, waarbij je dus voordeel hebt wanneer je saldo op de peildatum nihil is. Dat vind ik niet idioot.

Terug naar de internet providers: volgens mij is er vaak een korting te regelen op een upgrade van het product als je weer een jaarcontract aangaat.

Met deze aktie ben ik toch bunq aan het overwegen. Maar ik moet wel nog een en ander uitzoeken of de bank bij mij past. Ik ga dan wel voor de gratis optie. Maar dan moet ik rekening houden met max 2 opnames per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Wanhoopspoging van iemand die de feeling met klanten volledig kwijt is. Maar goed, zoveel banken hebben nu dit soort actie onzin. Ik zit er niet op te wachten om elke 6 maanden mijn geld te verplaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door Johan Bogle op 18-07-2024 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-05 23:01
Tot nu toe weinig slechts van mij over bunq. Ik vond het juist fijn dat ik ook spaargeld had waar ik bij kon komen zonder een vaste tegenrekening.

Maar deze mail en de message is me echt te gek. 2,16% is amper meer dan bij de grootbanken.
Saldo is dus nu de komende tijd 1 € en de rest gaat lekker naar TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Laatst online: 19:58
Balen.. zit nog maar net een maand of 9 bij Bunq en had gehoopt er jaren te kunnen blijven maar met 2,16% verliezen ze mij als klant.

Nu nog uitzoeken wat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:15
Inderdaad, nu maar wat anders zoeken.. gebruik al erg lang bunq maar ik ga nu eens verder kijken, die 2,16 is mij echt te laag. Jammer…

Marstek 5.12Kw | 4400Wp zuidoost | 650Wp noordwesten

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ja erg leuk dit… Een renteverlaging met daarbij als cadeautje in plain-text zomaar even ongevraagd de piek van je spaarsaldo bij bunq over het afgelopen half jaar op de mail. Echt… Top dit. Hoe kan een bank zo bizar incompetent zijn op het vlak van beveiliging en privacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axensir
Ah, dan klopt mijn vermoeden dus toch, ik vond het al vreemd dat dat bedrag wat genoemd wordt zo dicht bij mijn huidige saldo ligt.

Edit: zojuist de aanmelding afgerond bij een andere bank met hogere rente, nu wachten op de verificatie.

[ Voor 29% gewijzigd door axensir op 18-07-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 13:29
Dus gewoon een renteverlaging. Wat een gedoe zeg, ik zit niet te wachten op zaken als bonus rente.

Ik ga ook eens om me heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:55

Chielos

Inno Mini Cooper

Had vorige week mn eitjes gespreid naar deels n26. Kan het nu wel terug pompen, maar voelt toch niet goed.

Het voelt echt als een lokkertje. Misschien hadden meer mensen het verplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XxdutchXx
Ik vond het ook al zo vreemd dat er zo'n raar bedrag in de mail stond. Was dus mijn hoogste saldo in de voorbije maanden. Ik dacht eerst dat het een minimumbedrag was om in aanmerking te komen voor die hogere rente. Lekker dan, ze sturen het gewoon per mail. Maar in de app kun je het niet terugvinden.

Alternatieven die vallen onder Nederlands Deposito Garantiestelsel;

Credit Europe Bank, eerste 6 maanden 3,50% daarna 1,77%
Opmerking: zelf ervaring mee, prima bank. Vaste tegenrekening, bij sluiten rekening betalen ze rente meteen uit in plaats van eenmaal per jaar.

DHB Bank, eerste 6 maanden 2,85% daarna 2,30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ben wel benieuwd wat de peildatum van dat saldo was? Het klopt bij mij bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
Bij mij is effectief de rente naar 2.16 gegaan omdat ik kort durend een erg hoog saldo heb gehad begin dit jaar. Al mijn geld naar Raisin gezet, wat een vreemde actie weer van Bunq. Kijk wel of ik vanaf volgend jaar weer wat terug zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:55
Pff mijn saldo lekker via e-mail naar mij toesturen, wat een vreemde actie. En een rente verlaging presenteren als een verhoging.

Voorlopig bankier ik gewoon door bij bunq maar mijn spaargeld (en die van mijn partner) is naar een andere spaarbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Volgens de FAQ krijg je nog een ‘promotie’ gedurende de eerste 3 maanden met het huidige tarief en daarna pas het nieuwe systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:01
Nieuwe spaarders krijgen meteen over een ton de 3,36% bij Bunq? Of lees ik niet goed?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:37
Bij mij lijkt het bedrag in de mail de som te zijn van mijn eigen spaarrekening en de helft van de gezamenlijke. Als dat inderdaad zo is loont het dus om ieder half jaar wat geld heen en weer te schuiven tussen mij en m'n vriendin O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:08

filthy rich

löp wa los

Inspired schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:51:
Nieuwe spaarders krijgen meteen over een ton de 3,36% bij Bunq? Of lees ik niet goed?
Zo lees ik het ook. En de huidige spaarders gaan omlaag van 2.46 naar 2.16?

Dag Bunq :w

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

dixet schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:52:
Bij mij lijkt het bedrag in de mail de som te zijn van mijn eigen spaarrekening en de helft van de gezamenlijke. Als dat inderdaad zo is loont het dus om ieder half jaar wat geld heen en weer te schuiven tussen mij en m'n vriendin O-)
Ooo, het is natuurlijk een persoonlijke mail en we hebben gezamenlijke rekeningen. Dan moet het dus x 2 en klopt het wat beter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Inspired schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:51:
voor zes maandjes ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Is het normaal dat de hoogte van je spaargeld zo op de mail wordt gezet? :P

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
MysticX schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:21:
Is het normaal dat de hoogte van je spaargeld zo op de mail wordt gezet? :P
Voor Bunq wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik overweeg een "easy savings" account bij bunq. want gratis en 3,36%
ik heb even gezocht in dit topic, maar kan het niet vinden. en de website van bunq werkt niet helemaal goed met mijn pihole aktief ;(
is "easy savings" inclusief een betaal rekening bij bunq ?
of moet ik een tegenrekening bij een andere bank hebben om geld te kunnen storten of opnemen (max 2 keer per maand) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:01
Dat zie ik nergens staan maar zal idd zo zijn lijkt me.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Inspired schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Dat zie ik nergens staan maar zal idd zo zijn lijkt me.
Na zes maanden krijg je dit enkel over het saldo boven het hoogste saldo van de eerste zes maanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:32
Hou er maar rekening mee dat er vast een clausule is waarop staat dat de rente gebaseerd is op de meerwaarde van het bedrag, maar dat dit bedrag ook verrekend wordt met het aantal dagen dat het saldo op de rekening heeft gestaan. Uiteindelijk is dit gewoon een reclame spot om de verlaging van de rente te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 13:29
W1ck1e schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:21:
Ik overweeg een "easy savings" account bij bunq. want gratis en 3,36%
ik heb even gezocht in dit topic, maar kan het niet vinden. en de website van bunq werkt niet helemaal goed met mijn pihole aktief ;(
is "easy savings" inclusief een betaal rekening bij bunq ?
of moet ik een tegenrekening bij een andere bank hebben om geld te kunnen storten of opnemen (max 2 keer per maand) ?
Easy savings is zonder betaalrekening bij Bunq.

Een vaste tegenrekening heeft de spaarrekening niet en je kan inderdaad max 2 keer opnemen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hou-m-nat schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:44:
Easy savings is zonder betaalrekening bij Bunq.

Een vaste tegenrekening heeft de spaarrekening niet en je kan inderdaad max 2 keer opnemen per maand.
Dank je wel voor je antwoord.
Die max 2, daar kan ik wel omheen plannen want ik wil in principe geen geld opnemen. Dan maar een buffer voor uitgaven aanhouden bij een andere bank met iets minder rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
Ik ga alles weg boeken bij bunq. Rente naar beneden. Het saldo waarover je meer rente krijgt is voor mij over een oud hoog saldo. Dus boek het voorlopig uit en als de teller weer op 0 staat boek wel weer geld in tegen het hoge tarief.

Lijkt wel of ze deels een mogelijke leegloop willen compenseren!???

Bij openbank zijn altijd acties met een verhoging van je saldo gebaseerd op saldo van een paar dagen voor de actie begon en niet van half jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
mikeyfire643 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:09:
Ik ga alles weg boeken bij bunq. ...
Lijkt wel of ze deels een mogelijke leegloop willen compenseren!???
...
Mission accomplished ;)

edit: het gaat hem waarschijnlijk niet worden: de rente is maar tot eind 2024

linkje
3.36% for every extra euro you add to your Personal Savings Account balance up to €100,000 until December 31, 2024

[ Voor 40% gewijzigd door W1ck1e op 18-07-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
W1ck1e schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:11:
[...]

Mission accomplished ;)

edit: het gaat hem waarschijnlijk niet worden: de rente is maar tot eind 2024

linkje

[...]
Ik doel op de leegloop door al het 'gedoe" bij Bunq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
mikeyfire643 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:21:
[...]

Ik doel op de leegloop door al het 'gedoe" bij Bunq
Uiteraard, dat had ik wel zo begrepen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mikeyfire643
Meteen ook feedback ingeschoten bij de klantenservice. We komen er binnen 9 dagen op terug. Er is nu echt iets geknakt bij mij. Heb bunq lange tijd voordeel van de twijfel gegeven....

En ook gewoon saldo vermelden in een mail 8)7 ;w

[ Voor 13% gewijzigd door mikeyfire643 op 18-07-2024 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axensir
Beekforel schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:21:
Ben wel benieuwd wat de peildatum van dat saldo was? Het klopt bij mij bij lange na niet.
Dit was bij mij het saldo van 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
axensir schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:56:
[...]

Dit was bij mij het saldo van 1 juli.
Ik geen flauw idee lijkt meer een gemiddelde bij mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Bij mij stond gewoon het actuele saldo vermeld in de mail. Wat een lachwekkende organisatie. Melding overigens gedaan bij de ACM i.v.m. beveiliging en privacy. Hoe de fugg haalt het marketingteam het in zijn of haar hoofd om saldos te gaan vermelden?

Sowieso wat een bagger "aanbod" :') ik heb maar een rekening geopend bij TR nog ff wachten op die 24 uurs lock van Bunq en alles wegboeken. Lang voordeel van de twijfel gegeven, maar Bunq is af, finito, voorbij..

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakez op 19-07-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axensir
mikeyfire643 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:59:
[...]

Ik geen flauw idee lijkt meer een gemiddelde bij mij.
Als je op de uitbetaalde rente klikt en daarna op ‘rente op eur spaargeld’ kun je het laagste saldo per dag zien waarover de rente berekend is.

[ Voor 38% gewijzigd door axensir op 19-07-2024 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:26
Beekforel schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:21:
Volgens mij was dit het maximale saldo van de afgelopen 6 maanden. Dat is ook de voorwaarde, pas daarboven krijg je de hogere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axensir
ernie2 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:07:
[...]

Volgens mij was dit het maximale saldo van de afgelopen 6 maanden. Dat is ook de voorwaarde, pas daarboven krijg je de hogere rente.
Dit was bij mij dan toevallig het hoogste saldo tot en met 1 juli, daarna is het omhoog gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door axensir op 19-07-2024 00:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eddyh6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:41
ejtnaj schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:33:
Pff mijn saldo lekker via e-mail naar mij toesturen, wat een vreemde actie. En een rente verlaging presenteren als een verhoging.

Voorlopig bankier ik gewoon door bij bunq maar mijn spaargeld (en die van mijn partner) is naar een andere spaarbank.
Ik vroeg mij al af of ik de enige was die hier over valt. Het saldo (tot op de cent nauwkeurig) in een bulk marketing mail naar je klanten sturen voelt op zijn minst dubieus. Ik vraag mij af of dit door de avg als datalek kan worden gezien? Een getal is opzichzelfstaand is misschien geen persoonsgegeven, maar in de mail staat natuurlijk ook mijn voornaam en daarbij het ontvangende e-mailadres...

Ik weet in ieder geval zeker dat na deze renteverlaging verpakt als 'bonusrente promotie' ik weg ben bij bunq.
Pagina: 1 ... 147 ... 158 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"