Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:06
Nickname27 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Dank voor de link, eindelijk is me nu duidelijk waarom bunq dit premium pakket zo heeft vormgegeven, anders dan het standaard antwoord "we willen de beste app ontwikkelen en onafhankelijk blijven".

[...]

[...]

Echter: als deze betaalmarkten zo verschillend zijn, waarom dan per se één pakket introduceren voor alle markten? Ik begrijp dat één duidelijk betaalpakket veel overzichtelijker en makkelijker te schalen is. Maar welke Nederlander heeft in godsnaam twee mastercards én een pinpas nodig? Of 10 cashopnames per maand? De ambities zijn groot en dat vind ik erg mooi om te zien (beetje Nederlands trots), maar zo scheep je je core markt waar je net vertrouwen aan het opbouwen bent op met een pakket waar die consument niets aan heeft.

Bunq: als er in het buitenland kennelijk vraag is naar het premium pakket dat jullie zojuist hebben geïntroduceerd voor die prijs, fantastisch dat jullie daarop inspelen. Maar maak daarnaast dan een aantrekkelijk betaalpakket voor ons in Nederland, degenen die jullie hebben geholpen naar waar jullie nu zijn, alsjeblieft! :)
Zit inderdaad zeker genoeg logica achter. Ik snap vanuit hun gedachtegang ook wel dat 1 abonnement natuurlijk veel makkelijker is qua onderhoud en duidelijkheid, iets waar de nodige tijd en daardoor dus geld in gaat zitten. Geld wat ze op dit moment niet hebben. Het is allemaal te begrijpen, maar of dat op dit moment het beste is wat ze kunnen doen? Mwoahhh.. Een extra abonnement tussen Free en Premium is denk ik het beste wat ze kunnen doen. Dat semi-modulaire is leuk en zou een toffe extra zijn, maar alleen al een 'Extra' abonnement gaat waarschijnlijk veel voor ze doen. :)

Overigens: ze lijken daar wel daadwerkelijk mee bezig te zijn dus het is hopen dat dat ook snel komt voor ze. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 05-08-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:29:
Bunq heeft er echt een potje van gemaakt.

7.99 betalen per maane voor een account met een debit card die ook nog kaal is.
Geen verzekeringen nada.

Dan zouden N26 en Revolut de concurrentie ruimschoots winnen. Bunq heeft zichzelf in de vingers gesneden met dit product.

Nu zijn ze letterlijk de duurste bank van Nederland geworden. Het Knab premium kost 7.50 en is daarmee goedkoper dan Bunq.

En het "gemak" van Bunq, binnen een jaar of twee hebben ook andere banken dit ook dus met een beetje geduld kom je er.

Zelf gebruikte ik Bunq vanwege het gemak en het was een betaal voor gebruik constructie. Wat erg fijn is voor de jongere gebruikers onder ons.

Maar 7.99 maandeijks is wel erg veel.

Ben bang dat Bunq zo terrein gaat verliezen, misschien 2019 niet eens halen zal.

En ze draaien al verlies:
http://m.telegraaf.nl/dft...364%3B5-miljoen-voor-bunq
Ik zie ze ook niet lang bestaan met het huidige aanbod, zeker aangezien de aantallen gebruikers van de app heel laag is.

Ik heb nu 3 maanden gratis premium, mij hoor je nu nog niet klagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10 15:23
Nickname27 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:23:

Echter: als deze betaalmarkten zo verschillend zijn, waarom dan per se één pakket introduceren voor alle markten? Ik begrijp dat één duidelijk betaalpakket veel overzichtelijker en makkelijker te schalen is. Maar welke Nederlander heeft in godsnaam twee mastercards én een pinpas nodig? Of 10 cashopnames per maand? De ambities zijn groot en dat vind ik erg mooi om te zien (beetje Nederlands trots), maar zo scheep je je core markt waar je net vertrouwen aan het opbouwen bent op met een pakket waar die consument niets aan heeft.

Bunq: als er in het buitenland kennelijk vraag is naar het premium pakket dat jullie zojuist hebben geïntroduceerd voor die prijs, fantastisch dat jullie daarop inspelen. Maar maak daarnaast dan een aantrekkelijk betaalpakket voor ons in Nederland, degenen die jullie hebben geholpen naar waar jullie nu zijn, alsjeblieft! :)
Dit is inderdaad nog een beetje ambigu voor mijn gevoel. Op welke markt richten ze zich precies? Ze hebben eind vorig jaar/begin dit jaar nog een aparte bunq-betaalmethode geïntroduceerd bij ik geloof Pathé online, of via Sisow wordt het aangeboden (die ook nergens op slaat omdat het even duur is als iDEAL, dus als winkelier ga je je webshop echt niet bemoeilijken met een extra betaalproces als dat je geen voordeel oplevert, of je moet als webshopbouwer direct de API integreren) - maar daar heb ik verder ook nooit meer wat van gehoord, ik ben het in ieder geval nog niet tegengekomen. Maar daar zullen ze zelf wellicht ook nog wel zoekende in zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, dat geld wordt dan gewoon geblokkeerd. Dat is nog niet zo erg, maar zogenaamde 'holds' worden meestal ook niet bij vertrek direct weer vergegeven, en kunnen dus behoorlijk optellen als je een rondreis maakt. Zo had ik in de US deze zomer soms tot € 1.000 geblokkeerd op mijn credit card.

Er staan in veel Amerikaanse hotels ook bordjes dat ze aanraden om met een kredietkaart in te checken in plaats van met een debitcard.

Verder kun je met die kaarten die bunq uitgeeft absoluut geen auto huren in het buitenland (daarvoor heb je een 'echte' creditcard nodig), wees je daarvan goed bewust als je dit pakket kiest.

Idealisme allemaal leuk en aardig, maar praktisch is het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 01:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 17:43
Geen credit card is inderdaad een complete nogo hier.
Leuk dat ze dat een beetje proberen te verpakken op het forum als "zo zou iedere card moeten zijn" maar zo werkt de wereld simpelweg niet, zoals @Verwijderd hierboven duidelijk maakt. Ik ben persoonlijk wel van mening dat je aan het einde van de maand alles moet betalen. Ik wil geen credit mee slepen en opbouwen zoals al die Amerikanen doen.

Als het een full options credit card was geweest had ik het misschien nog overwogen, nu is het echt way te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Werkt Bunq nu goed inmiddels met Paypal koppeling of niet? Lees er op Together nog verschillende ervaringen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

alwaysleft schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:52:
Werkt Bunq nu goed inmiddels met Paypal koppeling of niet? Lees er op Together nog verschillende ervaringen over.
Ik heb kort geleden m'n PayPal aan m'n bunq gekoppeld, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Beekforel schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Goed om te weten :) Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

Nicap

Tsssk....

Beekforel schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Bij mij is het nog niet gelukt. Heb het nu twee keer geprobeerd, maar er worden geen kleine bedragen afgeschreven ter verificatie. Het aanmelden van de rekening zelf in paypal is wel gelukt.
Had al een vraag gesteld op together,maar dat was net voor de update#5. Het topic staat nu op archived.

Maar er zijn er veel die het wel is gelukt. Dus het moet kunnen. Ik zal paypal eens een berichtje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
Hier idd ook PayPal aan bunq gekoppeld. Heb er een aparte IBAN voor gemaakt, zodat mocht mijn PayPal account gecompromitteerd raken, mijn betaalrekening dat niet ook gelijk is.
Edit: even teruggebladerd in mijn PayPal rekening en heb idd die 2 verificatiebedragen ontvangen destijds.

@UltraSub het hele creditcard systeem is gewoon een verrot systeem. Uitgevers doen er alles aan om je te overtuigen hun cc zo veel mogelijk te gebruiken, want ze weten gewoon dat je vroeg of laat een fout maakt met afbetalen, en dan is het jackpot voor ze.
Ik begrijp best dat een idealistische partij als bunq daar geen deel van uit wil maken. Als je in landen komt die hun hele financiële systeem op kredieten draaien kan het idd misschien lastig zijn, maar voor de rest heeft het alleen maar voordelen dat er geen krediet aan zit.

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 06-08-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Moet wel zeggen dat ik door Bunq gaan rondkijken naar andere banken. Dat hebben ze dan wel weer voor mekaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
@alwaysleft Da's dan al een win, de bankensector zou imo een stuk beter werken als meer mensen kritisch zouden zijn op hun bank, ipv hun hele leven blijven hangen bij de bank waar hun ouders ooit een kinderrekening geopend hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nicap schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Bij mij is het nog niet gelukt. Heb het nu twee keer geprobeerd, maar er worden geen kleine bedragen afgeschreven ter verificatie. Het aanmelden van de rekening zelf in paypal is wel gelukt.
Had al een vraag gesteld op together,maar dat was net voor de update#5. Het topic staat nu op archived.

Maar er zijn er veel die het wel is gelukt. Dus het moet kunnen. Ik zal paypal eens een berichtje doen.
Er worden kleine bedragen bijgeschreven ter verificatie :)

Bij mij is het gelukt in mei (eerste poging). Een daadwerkelijke betaling is ook gelukt. Automatische incasso kwam netjes een paar dagen later binnen.

Zo ziet de gekoppelde rekening bij Paypal er bij mij uit: (met laatste 4 cijfers rekeningnummer gemaskeerd)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EwaRxve9Tq52o7WPq5g4MfB8/full.png

En bij bunq:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U089Vzk9fCWlF5ylKxf1cf16/full.jpg
mcDavid schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:49:
Hier idd ook PayPal aan bunq gekoppeld. Heb er een aparte IBAN voor gemaakt, zodat mocht mijn PayPal account gecompromitteerd raken, mijn betaalrekening dat niet ook gelijk is.
Edit: even teruggebladerd in mijn PayPal rekening en heb idd die 2 verificatiebedragen ontvangen destijds.
Voor PayPal is er geen verschil tussen een incasso op een lege rekening en een incasso die je zelf weigert. In beide gevallen blijft PayPal van mening dat je het geld toch echt moet betalen. In geval van een dispuut zal je toch echt met PayPal moeten gaan praten.

[ Voor 31% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@UltraSub het hele creditcard systeem is gewoon een verrot systeem. Uitgevers doen er alles aan om je te overtuigen hun cc zo veel mogelijk te gebruiken, want ze weten gewoon dat je vroeg of laat een fout maakt met afbetalen, en dan is het jackpot voor ze.
Ik begrijp best dat een idealistische partij als bunq daar geen deel van uit wil maken. Als je in landen komt die hun hele financiële systeem op kredieten draaien kan het idd misschien lastig zijn, maar voor de rest heeft het alleen maar voordelen dat er geen krediet aan zit.
Hoe wil je daar een fout in maken als er gewoon automatisch maandelijks afgeschreven wordt wat er die maand met de CC is betaald? :? Enige wat ik kan bedenken is dat de bank een fout maakt en niet automatisch afschrijft, en dat is nog nooit gebeurd in al mijn jaren met een CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij een andere bank is het wel eens voorgekomen dat automatische incasso's foutief niet werden uitgevoerd. De incassant kreeg te zien dat de incasso gestorneerd was. Dat is pas een feest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zr40 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Voor PayPal is er geen verschil tussen een incasso op een lege rekening en een incasso die je zelf weigert. In beide gevallen blijft PayPal van mening dat je het geld toch echt moet betalen. In geval van een dispuut zal je toch echt met PayPal moeten gaan praten.
Dat snap ik, maar als mijn PayPal account gecompromitteerd zou zijn, dan heb ik toch liever dat ik dat in alle rust kan oplossen, ipv dat ik daar achter kom als ik in de supermarkt mijn boodschappen niet meer kan betalen.

Op zich kan dat bij bunq natuurlijk sowieso nooit gebeuren,maar toch. Ik houd de zaakjes lekker gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-12-2024

fyd

Joost42 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:31:
Hier een interview met Ali waarin hij wat meer toelichting geeft over de prijzen en de gebeurtenissen

https://www.sprout.nl/art...evoel-we-meten-alles-door
Volgens mij kan hij zijn eigen woorden wat zorgvuldiger kiezen:
Ik was overigens verbaasd hoeveel gebruikers meer dan tien rekeningen gebruiken, zelf heb ik er maar een stuk of vier
Iets daarvoor:
alles gebeurt op basis van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
fyd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Volgens mij kan hij zijn eigen woorden wat zorgvuldiger kiezen:

[...]

Iets daarvoor:

[...]
Wat is daar onzorgvuldig aan dan? Blijkbaar heeft hij die 25 rekeningen gebaseerd op objectieve data ipv zijn eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

mcDavid schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Dat snap ik, maar als mijn PayPal account gecompromitteerd zou zijn, dan heb ik toch liever dat ik dat in alle rust kan oplossen, ipv dat ik daar achter kom als ik in de supermarkt mijn boodschappen niet meer kan betalen.

Op zich kan dat bij bunq natuurlijk sowieso nooit gebeuren,maar toch. Ik houd de zaakjes lekker gescheiden.
Dat gaat bij bunq niet gebeuren. De automatische incasso van PayPal moet je (net zoals alle andere incasso's) zelf goedkeuren of weigeren en totdat je het goedkeurt is het saldo gewoon beschikbaar voor betalingen.

Bij andere banken kan dit inderdaad wel een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

UltraSub schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Hoe wil je daar een fout in maken als er gewoon automatisch maandelijks afgeschreven wordt wat er die maand met de CC is betaald? :? Enige wat ik kan bedenken is dat de bank een fout maakt en niet automatisch afschrijft, en dat is nog nooit gebeurd in al mijn jaren met een CC.
Dat je iets koopt van 1000 euro, en dat er geen voldoende saldo op je rekening staat. Dan blijft er dus een bedrag open staan waar je dan een aardig percentage over betaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Dat je iets koopt van 1000 euro, en dat er geen voldoende saldo op je rekening staat. Dan blijft er dus een bedrag open staan waar je dan een aardig percentage over betaald.
Met alle respect, dat is een argument dat ik absoluut niet volgen kan. Ik gebruik nu al meer dan 10 jaar intensief kredietkaarten, uitgegeven in het binnen- en buitenland, en daarvan heeft geen enkele een kredietovereenkomst. Iedere maand wordt het geld afgeschreven van mijn bankrekening.

Dan hebben de kaarten van bunq nog een wisselkoersopslag van 1,5%, Revolut heeft dat alleen in het weekend, N26 alleen bij contant geld opnames. Voor bunq is dat € 15 per € 1.000 omzet in het laatje.

Uiteraard, ik moet voor mijn kredietkaarten per jaar ook wat betalen, maar dat is per kaart lager dan de jaarlijkse bijdrage voor bunq premium zou zijn.

In ruil daarvoor krijg ik punten voor hotels, voor vliegen en zit er ook nog een behoorlijk verzekeringspakket bij, vooral handig voor een huurauto. Ook kán ik er überhaupt auto's mee huren en hoef ik niet zelf reserveringen bij hotels voor te financieren. Verder heb ik bescherming als me een dienst niet geleverd wordt die ik wel betaald heb, bijvoorbeeld een luchtvaartmaatschappij of hotel dat failliet gaat.

Het scenario dat ik rente zou moeten betalen zou pas optreden als ik bijvoorbeeld in een maand voor € 5.000 heb uitgegeven en dat via rekening-courant krediet à 15% per jaar zou moeten financierien, bijvoorbeeld omdat ik acuut niets zou kunnen vrijmaken en ik geen loon zou ontvangen. Dat zou dan € 62,50 per maand kosten, uiteraard minder zodra ik daarvan iets kan aflossen.

Uiteraard, veel geld, maar de kans op zo'n scenario acht ik zó klein, dat ik het risico wel nemen wil. Wat mij vooral tegen de borst stuit, is dat zo'n pakket gebracht wordt als een super-duper premium pakket, terwijl het een groot aantal zaken waarvan de gemiddelde consument verwacht dat ze kunnen nu eenmaal niet kan én er betere alternatieven voor handen zijn.

Zo kun je het producten van bunq afpellen, en dan blijft er verdomd weinig over, ook al omdat de grootbanken nieuwe features vlot kunnen kopiëren. Helaas. Er zal best een markt voor zijn, maar of die markt groot genoeg is valt nog maar te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Verwijderd Amen!
@Nicap Als jouw voorbeeld waarheid wordt ben je gewoon een idioot geweest en heb je eigenlijk moedwillig geld geleend. :P Mijn regel is niks kopen met CC wat je niet ook per direct van je rekening zou kunnen boeken. Als je dat doet ben je een Amerikaanse CC gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

UltraSub schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:24:
@Verwijderd Amen!
@Nicap Als jouw voorbeeld waarheid wordt ben je gewoon een idioot geweest en heb je eigenlijk moedwillig geld geleend. :P Mijn regel is niks kopen met CC wat je niet ook per direct van je rekening zou kunnen boeken. Als je dat doet ben je een Amerikaanse CC gebruiker. :)
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Je bent ook niet verstandig bezig dan.
Ik gebruik mijn huidige cc enkel voor iTunes en cloudopslag. Hij gaat in nood mee voor op vakantie, maar verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
UltraSub schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:24:

Als je dat doet, wat is dan nog het voordeel van de kredietmogelijkheid? Ik weet dat je nu verzekeringen en andere voordeeltjes aan gaat halen, maar echt, die worden allemaal gefinancierd uit kredietrente. Hopelijk is dat kredietrente die een ander betaalt, maar globaal gezien is het gewoon een sigaar uit eigen doos.

Bunq premium is weliswaar prijzig, maar daar kies je voor en je weet waar je aan toe bent. Ik betaal liever voor een eerlijk product dan voor een product waarvan het verdienmodel bestaat uit mij te stimuleren vergissingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:36
mcDavid schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:23:
[...]Bunq premium is weliswaar prijzig, maar daar kies je voor en je weet waar je aan toe bent. Ik betaal liever voor een eerlijk product dan voor een product waarvan het verdienmodel bestaat uit mij te stimuleren vergissingen te maken.
bunq premium is heel prijzig.
De MasterCard is niks anders dan een normale pinpas op een ander betaalnetwerk. Erg handig voor online aankopen en als aanvulling op de betalingsmogelijkheid van de normale Maestro pinpas.

De bunq MasterCard lijkt niet op een "normale" MasterCard. Juist de kredietfunctie geeft je mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld probleemloos autohuren, tanken en noem nog maar wat zaken waarbij er een reservering wordt gemaakt. Met een debit MasterCard heb je in bijna dezelfde mogelijkheden, maar moet je wel saldo hebben voor al die reserveringen.

Op de Facebook pagina van de ANWB vind je ervaringen van mensen die getankt hebben bij onbemande tankstations in Frankrijk. Ik kan zo de reactie niet meer vinden, maar er stond een reactie van een motorrijder welke door de reis naar zuid Frankrijk €1.000 vakantie budget kwijt was omdat bij elke tankstop er €150 gereserveerd was. Met een debit kaart ben je dan aardig de Sjaak 8)7

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Als je dat doet, wat is dan nog het voordeel van de kredietmogelijkheid? Ik weet dat je nu verzekeringen en andere voordeeltjes aan gaat halen, maar echt, die worden allemaal gefinancierd uit kredietrente.
Wellicht jezelf wat beter informeren voor je iets beweert....

De eventuele extra's op cc's worden gewoon betaald uit de transactiekosten die de winkelier betaald.... buiten de VS en wellicht de UK zijn er maar weinig landen waar (veel) mensen überhaupt de echte kredietfaciliteit gebruiken, iedereen betaald gewoon maandelijks netjes zijn volledige transactiebedrag.

Een cc is één van de duurdere manieren (voor de ontvanger) in het betalingsverkeer maar voor de meeste mensen die betalen vaak een prima product. Internationaal nagenoeg overal geaccepteerd en voor sommige betaaltypen als autohuur en hotelreserveringen waarbij de kredietruimte mooi gebruikt kan worden voor borg zonder verder enige kosten of andere gevolgen voor de kaarthouder onmisbaar.

Koppel dat vaak ook nog aan iets als een loyalty programma, een cashback of andere extra's en zelfs de eventuele jaarlijkse kosten vallen enorm mee.

De enige reden om iets tegen cc's te hebben is dat ze het betalingsverkeer duurder maken door de relatief hoge kosten, die vooral door de ontvanger worden betaald. Maar indirect natuurlijk door iedereen. En dat is ook waarom dingen als Applepay ontmoedigd zouden moeten worden.... niet de techniek en het gebruiksgemak maar het monopoly ervan bij enkele partijen die op elke betaling nog wat extra marge gaan rekenen.

Zeker in NL waar we enorm goedkope betaalvormen en betaalrekeningen hebben, behalve nu bij Bunq >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Wellicht jezelf wat beter informeren voor je iets beweert....

De eventuele extra's op cc's worden gewoon betaald uit de transactiekosten die de winkelier betaald.... buiten de VS en wellicht de UK zijn er maar weinig landen waar (veel) mensen überhaupt de echte kredietfaciliteit gebruiken, iedereen betaald gewoon maandelijks netjes zijn volledige transactiebedrag.

Een cc is één van de duurdere manieren (voor de ontvanger) in het betalingsverkeer maar voor de meeste mensen die betalen vaak een prima product. Internationaal nagenoeg overal geaccepteerd en voor sommige betaaltypen als autohuur en hotelreserveringen waarbij de kredietruimte mooi gebruikt kan worden voor borg zonder verder enige kosten of andere gevolgen voor de kaarthouder onmisbaar.

Koppel dat vaak ook nog aan iets als een loyalty programma, een cashback of andere extra's en zelfs de eventuele jaarlijkse kosten vallen enorm mee.

De enige reden om iets tegen cc's te hebben is dat ze het betalingsverkeer duurder maken door de relatief hoge kosten, die vooral door de ontvanger worden betaald. Maar indirect natuurlijk door iedereen.
En dat is ook precies de reden om iets tegen dergelijke loyalty programma's te hebben :)

Het zijn kosten die ergens van betaald moeten worden. Maar die kosten zijn voor ons niet zichtbaar. Gevolg: iedereen kiest voor 'de beste deal' en dat zorgt voor hogere kosten in het algemeen. Klassiek voorbeeld van prisoner's dilemma.
En dat is ook waarom dingen als Applepay ontmoedigd zouden moeten worden.... niet de techniek en het gebruiksgemak maar het monopoly ervan bij enkele partijen die op elke betaling nog wat extra marge gaan rekenen.
Apple brengt met Apple Pay juist geen extra kosten in rekening voor de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
[...]

Als je dat doet, wat is dan nog het voordeel van de kredietmogelijkheid? Ik weet dat je nu verzekeringen en andere voordeeltjes aan gaat halen, maar echt, die worden allemaal gefinancierd uit kredietrente. Hopelijk is dat kredietrente die een ander betaalt, maar globaal gezien is het gewoon een sigaar uit eigen doos.

Bunq premium is weliswaar prijzig, maar daar kies je voor en je weet waar je aan toe bent. Ik betaal liever voor een eerlijk product dan voor een product waarvan het verdienmodel bestaat uit mij te stimuleren vergissingen te maken.
Voordeel is borg. Zie paar posts hogerop hier. Parkeergarages, hotels, auto huren, enz enz. Deze Bunq CC is in dat opzicht gewoon waardeloos dus.

Inderdaad. Je kiest voor het prijzige Bunq omdat je dan weet waar je aan toe was tot afgelopen dinsdagavond. Als je als bedrijf out of the blue 800% meer gaat vragen voor iets wat bij 80% van je (consumenten) klanten totaal niet aansluit en totaal niet wil luisteren naar alle valide punten die klanten aandragen maar alleen vanuit de ik vorm blijft komen met dat jij (Ali) vind dat anderen het verkeerd zien; sterf een stille dood. Uit alles blijkt dat dit best over een half jaar weer kan gebeuren

Zie het al voor me: "Jullie vroegen erom, allemaal, en wij bleven maar antwoorden dat het op de wishlist stond, maar hier is tie dan, een échte credit card! Alleen bij een ultra premium abo, met 4 pinpassen, 2 debit cards en 1 credit card. Oh, ultra premium is €12,50 per maand en ik (Ali) denk dat ik een geweldig product op de markt heb gezet!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:01:
Apple brengt met Apple Pay juist geen extra kosten in rekening voor de verkoper.
Nee, maar ze rekenen wel 0,15% op iedere transactie terwijl de kosten in de rest van de betaalketen hetzelfde blijft.... en aangezien de kaarthouder niets betaald is het ook hier de verkoper die uiteindelijk de extra kosten gaat betalen. En indirect wij allemaal dus ook weer.

En dat percentage is absurd hoog voor wat ervoor geleverd wordt, en is alleen zo hoog door een monopoly. Alleen deze extra marge is vaak al meer dan wat een PIN betaling van een beetje omvang bij een grotere merchant kost. En dat is voor alle functionaliteit in de betaling.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:11:
[...]

Nee, maar ze rekenen wel 0,15% op iedere transactie terwijl de kosten in de rest van de betaalketen hetzelfde blijft.... en aangezien de kaarthouder niets betaald is het ook hier de verkoper die uiteindelijk de extra kosten gaat betalen. En indirect wij allemaal dus ook weer.

En dat percentage is absurd hoog voor wat ervoor geleverd wordt, en is alleen zo hoog door een monopoly. Alleen deze extra marge is vaak al meer dan wat een PIN betaling van een beetje omvang bij een grotere merchant kost. En dat is voor alle functionaliteit in de betaling.
Dat vervangt de kosten die zouden gelden wanneer met de fysieke kaart betaald zouden worden. En Apple neemt het risico voor fraude over.

Die 0,15% geldt trouwens voor de VS. In Europa is het lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:11:
[...]

En dat percentage is absurd hoog voor wat ervoor geleverd wordt, en is alleen zo hoog door een monopoly op toegang tot de hardware componenten. Alleen deze extra marge is vaak al meer dan wat een PIN betaling van een beetje omvang bij een grotere merchant kost. En dat is voor alle functionaliteit in de betaling.
Die 0.15% komt via MasterCard uiteindelijk uit het deel dat de bank krijgt vandaan.
https://support.apple.com/en-us/HT204274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik snap wel dat bunq niet direct een volledig uitgevoerde creditcard kan aanbieden. Het aansluiten op het Mastercard netwerk is al een project op zich, en als dat klaar is al je zsm releasen. Ik verwacht dat een verzekering wel gaat volgen, net zoals overige services. De omschakeling naar credit card zie ik echter niet snel gebeuren.

Het niet hebben van een credit-functionaliteit is op zich niet zo'n probleem, maar wel wanneer reserveringen direct van je saldo afgaan en wanneer sommige aanbieders debit-kaarten domweg niet accepteren. Dat is in sommige gevallen nog steeds zo, hoewel ik wel merk dat dit verandert. Maar desalniettemin is het onhandig als er veel geld op je rekening staat, maar dat geblokkeerd wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Krisp op 06-08-2017 16:23 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatson schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:22:
[...]Die 0.15% komt via MasterCard uiteindelijk uit het deel dat de bank krijgt vandaan.
https://support.apple.com/en-us/HT204274
Betrouwbare bron, dat zou ik ook zeggen als ik Apple was... iedereen kan zelf natuurlijk ook bedenken dat extra kosten (het vervangt niets in de bestaande kostenstructuur van de cc maatschappij) dat het er gewoon bij gaat komen, in welke vorm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Krisp schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:23:
Ik snap wel dat bunq niet direct een volledig uitgevoerde creditcard kan aanbieden. Het aansluiten op het Mastercard netwerk is al een project op zich, en als dat klaar is al je zsm releasen. Ik verwacht dat een verzekering wel gaat volgen, net zoals overige services. De omschakeling naar credit card zie ik echter niet snel gebeuren.

[...]
Ik denk het niet. Verzekeringen zijn ook een soort van 'geld maken met geld'. En daarbij heeft bunq helemaal geen vergunning voor verzekeringen:
https://www.dnb.nl/toezic...e0358e311b55a005056b672cf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krisp schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:23:
Die extra services worden door de kaartmaatschappij geboden of ondersteunf en kosten buiten een beetje support amper implementatie... als de debit variant is geïmplementeerd is het verwaarloosbaar wat er voor een creditcard moet gebeuren.
Whatson schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Ik denk het niet. Verzekeringen zijn ook een soort van 'geld maken met geld'. En daarbij heeft bunq helemaal geen vergunning voor verzekeringen:
Verzekeringen van het transactiebedrag worden vaak ergens ander ondergebracht...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:24:
[...]

Betrouwbare bron, dat zou ik ook zeggen als ik Apple was... iedereen kan zelf natuurlijk ook bedenken dat extra kosten (het vervangt niets in de bestaande kostenstructuur van de cc maatschappij) dat het er gewoon bij gaat komen, in welke vorm dan ook.
Er is geen onderscheid tussen normale CC's en Apple Pay voor de terminal, sterker nog, als je contactloze CC's accepteert accepteer je automatisch Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatson schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:28:
[...]

Er is geen onderscheid tussen normale CC's en Apple Pay voor de terminal, sterker nog, als je contactloze CC's accepteert accepteer je automatisch Apple Pay.
Wat heeft de terminal ermee te maken? Er is wel degelijk verschil in de afhandeling en ook in de kosten....

Waar het op neerkomt is dat voor een heel klein beetje extra functionaliteit (het creëren van een token in de NFC chip ipv het normale cc-id in de chip op de kaart) er ineens 0,15% van de betaling extra betaald moet gaan worden.

Op zich best een aardige toevoeging aan de transactie, maar tegen een schandalig en monopolistisch tarief. En in NL hebben we met wetgeving maar vooral door maatschappelijke druk een erg efficiënt en goedkoop betalingsverkeer neergezet. Dan is het een beetje wrang als opnieuw een multinational de maatschappij met extra kosten opzadelt. Met al het verdere gedrag wat daarbij hoort zoals monopolies, belastingontwijking/duiking, enz.

Maar snel weer terig naar de kosten van Bunq, die zijn tenminste transparant.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Whatson schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Dit heeft ICS ook niet. ;) Bovendien sluit ik het niet uit dat bunq in de toekomst wel zoiets gaat doen, maar het dus nog tijd kost om het in te regelen.
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:27:
[...]

Die extra services worden door de kaartmaatschappij geboden of ondersteunf en kosten buiten een beetje support amper implementatie... als de debit variant is geïmplementeerd is het verwaarloosbaar wat er voor een creditcard moet gebeuren.
Vergeet niet dat bunq een kleine bank is en dat dit soort ontwikkelingen liever niet met concurrenten gedeeld worden. Ik kan me goed voorstellen dat ze na publicatie direct op zoek zijn gegaan naar een verzekeringsmaatschappij die hen wilde helpen.

[ Voor 30% gewijzigd door Krisp op 06-08-2017 16:33 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Krisp schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

Dit heeft ICS ook niet. ;) Bovendien sluit ik het niet uit dat bunq in de toekomst wel zoiets gaat doen, maar het dus nog tijd kost om het in te regelen.
[...]

Vergeet niet dat bunq een kleine bank is en dat dit soort ontwikkelingen liever niet met concurrenten gedeeld worden. Ik kan me goed voorstellen dat ze na publicatie direct op zoek zijn gegaan naar een verzekeringsmaatschappij die hen wilde helpen.
ICS is onderdeel van ABN AMRO:
https://www.dnb.nl/toezic...85748e311b55a005056b672cf

Verzekering wordt uitgevoerd door ABN AMRO Schadeverzekering NV:
https://www.icscards.nl/b...de-aankoopverzekering.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-10 12:40
Tsjah, het was beter geweest als Bunq de debitcards optioneel had gemaakt, zodat je voor 3 of 4 euro per maand premium zonder debitcards hebt. Dat zou naar mijn idee de enige verbetering kunnen zijn in het prijsmodel.

Hoe dan ook ben ik aan het overstappen naar Bunq, ook zakelijk. Ik geloof er wel in, ze zijn lekker bezig, de app werkt top, de API is geniaal (Mollie de deur uit gedaan, klanten kunnen nu gewoon met bunq ideal betalen vanaf de website), de service is goed. Verder het feit dat ze het geld niet uitlenen of gekke dingen meedoen spreekt me wel aan en dat zorgt er ook voor dat je inderdaad wat meer moet betalen: En dat is geen probleem... Zo'n enorm bedrag is het niet toch voor het gemak wat je ervoor krijgt?

Overigens: Iemand enig idee hoelang het duurt in de praktijk wanneer de passen er zijn? Ik ga de 15e op vakantie, maar volgens de app worden ze op de 15e bezorgd. Net onhandig dan, maar begreep dat het vaak wel sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Boyd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:47:
Tsjah, het was beter geweest als Bunq de debitcards optioneel had gemaakt, zodat je voor 3 of 4 euro per maand
Nou haal je net de voor bunq goedkoopste dingen eruit.
Betalingen met MasterCard leveren bunq als het goed is geld op. De MasrerCard transactie fee is het verdienmodel van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Boyd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:47:
Tsjah, het was beter geweest als Bunq de debitcards optioneel had gemaakt, zodat je voor 3 of 4 euro per maand premium zonder debitcards hebt. Dat zou naar mijn idee de enige verbetering kunnen zijn in het prijsmodel.

Hoe dan ook ben ik aan het overstappen naar Bunq, ook zakelijk. Ik geloof er wel in, ze zijn lekker bezig, de app werkt top, de API is geniaal (Mollie de deur uit gedaan, klanten kunnen nu gewoon met bunq ideal betalen vanaf de website), de service is goed. Verder het feit dat ze het geld niet uitlenen of gekke dingen meedoen spreekt me wel aan en dat zorgt er ook voor dat je inderdaad wat meer moet betalen: En dat is geen probleem... Zo'n enorm bedrag is het niet toch voor het gemak wat je ervoor krijgt?

Overigens: Iemand enig idee hoelang het duurt in de praktijk wanneer de passen er zijn? Ik ga de 15e op vakantie, maar volgens de app worden ze op de 15e bezorgd. Net onhandig dan, maar begreep dat het vaak wel sneller is?
Ik kreeg ze 4 dagen voor de aangegeven datum :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik moet zeggen, ben onder de indruk van Bunq tot nu toe met betrekking tot de service.

Je stuurt een berichtje via de app, en 9 van de 10 keren is er een reactie binnen een minuut. Qua service niks meer dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:29:
Je stuurt een berichtje via de app, en 9 van de 10 keren is er een reactie binnen een minuut. Qua service niks meer dan lof.
Als er natuurlijk veel gebruikers zijn die al meer dan 10x contact gehad hebben met de helpdesk, dan snap ik wel dat ze op de oude manier never nooit niet uit de kosten kwamen, want ze hebben geen enkele manier om dit soort kosten van service terug te verdienen.

Zo zie je maar weer: als je het te gemakkelijk maakt om met de klantenservice in contact te komen, kost dat gewoon geld. Je moet een product maken waarbij de klantendienst niet nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Als er natuurlijk veel gebruikers zijn die al meer dan 10x contact gehad hebben met de helpdesk, dan snap ik wel dat ze op de oude manier never nooit niet uit de kosten kwamen, want ze hebben geen enkele manier om dit soort kosten van service terug te verdienen.

Zo zie je maar weer: als je het te gemakkelijk maakt om met de klantenservice in contact te komen, kost dat gewoon geld. Je moet een product maken waarbij de klantendienst niet nodig is :)
Volgens mij is het vooral 1 dude, Koen, die heel de dag als een gek zit te typen. Niets dan lof hoor maar technische problemen oplossen is natuurlijk wat anders dan zeurende klanten gerust stellen. Bunq is vooral met het laatste bezig de laatste weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
teek2 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Volgens mij is het vooral 1 dude, Koen, die heel de dag als een gek zit te typen. Niets dan lof hoor maar technische problemen oplossen is natuurlijk wat anders dan zeurende klanten gerust stellen. Bunq is vooral met het laatste bezig de laatste weken :)
Nee hoor, kan er al 5 opnoemen bij support haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 26-10 17:46
Zojuist mijn zakelijke BUNQ opgezegd en overgegaan op KNAB. Naast dat de eerste duizend transacties gratis zijn, en ik gratis kan pinnen kan ik gewoon in het Nederlands communiceren met mijn bank. Het is ronduit belachelijk dat ik in het Engels mijn account moest opzeggen.

De iets minder fancy app neem ik dan maar voor lief, qua functionaliteit doet die niet veel onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb gisteren nog gewoon in het Nederlands gecommuniceerd met bunq.

Veel plezier bij Knab verder, ik hoop dat ze aan jouw eisen voldoen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-10 19:30
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/x5A3I/155eabaade.png

Net op tijd geweest dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
"een vergissing van de bank in uw voordeel" :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:47:
Zojuist mijn zakelijke BUNQ opgezegd en overgegaan op KNAB. Naast dat de eerste duizend transacties gratis zijn, en ik gratis kan pinnen kan ik gewoon in het Nederlands communiceren met mijn bank. Het is ronduit belachelijk dat ik in het Engels mijn account moest opzeggen.

De iets minder fancy app neem ik dan maar voor lief, qua functionaliteit doet die niet veel onder.
Als je aangeeft liever in het Nederlands met ze te willen chatten krijg je gewoon een Nederlandse support medewerker hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
DennusB schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Als je aangeeft liever in het Nederlands met ze te willen chatten krijg je gewoon een Nederlandse support medewerker hoor :)
Klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teek2
snaggyheadshot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:47:

Hmm, ik communiceer vaak in het NL met Bunq, soms is iets in het engels omdat in together ook andere nationaliteiten zit, dat is wel zo vriendelijk.

Sowieso is opzeggen in het Engels toch geen reden voor opzeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Dat was voor mij ook geen reden tot opzeggen. Maar het klopt gewoon niet. Ik wil in het Nederlands worden aangesproken, zonder dat ik eerst erom moet vragen. Zo vreemd is dat toch niet? Op deze manier krijg je nooit de massa mee, want leg de gemiddelde consument eens uit dat ze in eerste instantie Engels moeten praten.

Reden voor opzeggen is overigens simpel het nieuwe verdien model (10 euro p/m veel te duur), en het mist een web app wat voor de administratie wel zo makkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
bunq wordt teveel Groenlinks en dat is jammer. Niet iedereen is in de positie om Groenlinks te stemmen en voor bankieren geldt hetzelfde.
snaggyheadshot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:02:Ik wil in het Nederlands worden aangesproken, zonder dat ik eerst erom moet vragen.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-10 19:30
Ik heb nu pas door wat het eigenlijk betekent. Ik zit tussen 2 modellen in, Ik heb in feite een gratis premium kaart nu geloof ik. Ik heb hem besteld terwijl het bestellen nog gratis is, en heb de voorwaarden van bunq premium op de kaart. Dus €0 per maand voor een kaart...

Score!

• teek2
snaggyheadshot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:02:
Dat was voor mij ook geen reden tot opzeggen. Maar het klopt gewoon niet. Ik wil in het Nederlands worden aangesproken, zonder dat ik eerst erom moet vragen. Zo vreemd is dat toch niet? Op deze manier krijg je nooit de massa mee, want leg de gemiddelde consument eens uit dat ze in eerste instantie Engels moeten praten.

Reden voor opzeggen is overigens simpel het nieuwe verdien model (10 euro p/m veel te duur), en het mist een web app wat voor de administratie wel zo makkelijk is.
Ik weet niet wat je gebruikersnaam op Bunq together is maar misschien wordt in je in NL aangesproken als je je naam knoestighoofdschot maakt ;)

Hoe dan ook, het Together forum is heel internationaal, verwachten dat je het NL wordt aangesproken is een beetje kortzichtig vind ik. Als je een issue opent in het NL dat antwoorden ze ook echt wel in het NL. Ik weet ook niet hoe het is gegaan, ik snap uberhaupt niet echt hoe ze jou als eerste aanspreken op een forum van hen. Maar goed, als ze op jouw Nederlandse vraag/mail in het Engels hebben geantwoord is het wel vreemd maar dan denk ik eerder dat het een foutje was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_activ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 13:18
Ik heb weleens een vraag gestuurd in het Nederlands, en toen kreeg ik een reactie in het Engels dat de Nederlandse medewerkers bezig waren en of ik wilde wachten of dat Engels ook goed was.
Wat mij bereft TOP en we zijn vrolijk in het Engels verder gegaan.

Nederlands kan dus gewoon als je wilt en eerste in Engels starten hoeft ook niet. Ik snap persoonlijk niet waarom je perse NL zou willen, maar dat moet iedereen verder zelf weten.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53
Is de bankrekening uberhaupt te openen in het buitenland?

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 10-08-2017 12:05 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 17:03
Brent schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:05:
Is de bankrekening uberhaupt te openen in het buitenland?
ja: https://www.bunq.com/de/ (volgens nieuwsberichten zou Oostenrijk ook moeten kunnen). Wel grappig dat /at en /es simpele sites hebben en /fr geeft een 404 :)

[ Voor 24% gewijzigd door DutX op 10-08-2017 12:10 ]

• Whatson
  • Niet online
Def1ant schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

ja: https://www.bunq.com/de/ (volgens nieuwsberichten zou Oostenrijk ook moeten kunnen). Wel grappig dat /at en /es simpele sites hebben en /fr geeft een 404 :)
https://www.dnb.nl/en/sup...e311b55a005056b672cf#tab6

;)

• DutX
  • Laatst online: 17:03
Dus Italië en Spanje (+ Oostenrijk en Duitsland) ook.. wat nog niet wil zeggen dat ze daar al daadwerkelijk up and running zijn natuurlijk..

[ Voor 12% gewijzigd door DutX op 10-08-2017 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-10 22:34
Ik was vanaf het begin aardig enthousiast over bunq, een super goed werkende app, goede support en mooi kostenmodel. Totdat ze inderdaad ineens bunq Premium introduceerden, iets wat niet voor iedereen weggelegd is.

Afijn, ik ben best bereid te betalen voor een goed product, helaas heb ik wel een raar onderbuik gevoel over de manier hoe dit allemaal verlopen is vanuit de kant van bunq. Ook lees ik veel "cocky" opmerkingen van de eigenaar Ali op Together, waardoor mijn vertrouwen nog verder zakt.

Een aantal punten waar ik mee zit:
- bunq maakt veel reclame met: "wij investeren niet in shady business", hier kun je niet op uitmaken wat er nou precies bedoeld wordt. Iedereen kan dit roepen.
- bunq maakt nog steeds verlies.
- Ali heeft aantal keren weer moeten miljoenen moeten investeren in bunq.
- Veel communicatie is nu in het Engels, wat op zich niet erg is, maar wel jammer.
- Houding van eigenaar Ali, vrij arrogant.
- Geen excuses gekregen over de nogal rigoureuze veranderingen en de manier waarop.
- Typisch marketingtruuk: van cheap naar duur zodra de populariteit gestegen is.
- Features die ik niet nodig heb, 25 rekeningen? 3 passen totaal? maar wel voor moet betalen.
- De ervaring en kwaliteit van het management van bunq, hier heb ik vraagtekens bij. Een bank is totaal wat anders dan een hostingbedrijf.
- De pasjes vind ik niet zo mooi/zakelijk, doet me denken aan lgbt/pride colors. (niet dat ik daar problemen mee heb)

En dan het allerbelangrijkste:
- Wat als straks bunq ten onder gaat? En ik financieel compleet over ben op bunq?

Los van dit allemaal, ben ik nog steeds een soort van fan van bunq, ik stimuleer graag innovatie. (ik zal het alleen niet meer aanraden aan anderen)
Ik moest vandaag nog een iDeal betaling doen met Rabobank, ik moest spontaan huilen hoeveel handelingen etc.

Wat vinden jullie hiervan? Ik hoor graag jullie meningen :)

Thanks

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10 22:59
Karizma schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:49:
- Veel communicatie is nu in het Engels, wat op zich niet erg is, maar wel jammer.
- De ervaring en kwaliteit van het management van bunq, hier heb ik vraagtekens bij. Een bank is totaal wat anders dan een hostingbedrijf.

Thanks
Ik denk dat je dan niet goed zit als early-adopter bij Bunq als je met die punten een probleem hebt of niet kan volgen wat de achterliggende motivatie of reden is..

• MichielFRL
Ik vind vooral het Groenlinks gehalte te hoog worden. Daarmee bedoel ik dat niet iedereen zich "de luxe" kan veroorloven om in verhouding tot het gebodene veel geld uit te geven aan bancaire diensten.

Ik heb geen moeite met investeren om daar geld mee te verdienen, ook niet als het shady wordt.
Wat ik aan bunq juist fijn vind/vond is de goede app, betalen voor wat je gebruikt.
Karizma schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:49:De pasjes vind ik niet zo mooi/zakelijk, doet me denken aan lgbt/pride colors. (niet dat ik daar problemen mee heb)
Het design van de pasjes is juist top. Nog nooit zoveel complimenten over een bankpas ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
dieselb0y schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat je dan niet goed zit als early-adopter bij Bunq als je met die punten een probleem hebt of niet kan volgen wat de achterliggende motivatie of reden is..
Ik ben graag een early-adaptor. Alleen gaat het hier wel om een bank :9~ dat ligt net even anders vind ik. Als deze afgelopen events niet gebeurt zouden zijn, was er veel minder aan de hand. Maar veel punten kun je niet maken als start up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boyd
DennusB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Ik kreeg ze 4 dagen voor de aangegeven datum :)
Heb hem binnen, 5 dagen voor de aangegeven datum. Top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt een premium account.

Maar je voelt geen enkele premium feeling if dergelijke.

Als je kijkt naar ABN met preferred banking of meespierson. Krigen net wat anders

Ja het zijn wel vermogende particulieren, maar als jy als bank een klant 96eu per jaar charged voor een simpel basis productje dan voorspel ik geen goede toekomst.

Ik ken veel scholieren en studenten die Bunq gebruiken.

Ze zijn allemaal naar hun hoofdbank gegaan die nog gratis studentrekeningen heeft.

7.99 waar betaal je dit voor?
-25bankrekeninfen, kan mij niet voorstellen wie er zoveel nodig heeft. Ik vind 5 al te veel
- Twee Maestro passen, de rekening is op een naam in geval van geen gezamenlijke rekening. Waarom zou je twee bankpassen willen, zie daar t nut nietnover in.
- Een mastercard die geen krediet heeft zeker mooi! MAAR op een kale Mastercard zit ik niet te wachten. Neem ik liever de ICS prepaid als ik geen krediet wil. Kost 18eu

Het is innovatief en vooral de Mastercard is een nieuw iets in het Nederlandse bankrnwezen.

Maar Bunq gooit het nu wel over een hele andere boeg, en vooral de jongeren die nog naar school gaan en Bunq kozen voor t gemak zijn de eerste die je afschrikt hiermee

Ze vragen meer als KNAB 😂😂
Dacht dat Knab al dur was, echter maken zijn hun kosten wel waar. Dagelijks klantenservice gratis CC en onbeperkt aantal rekeninfen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:44:
Het is innovatief en vooral de Mastercard is een nieuw iets in het Nederlandse bankrnwezen.
Wat is er innovatief aan een kaart waarmee je kan betalen, het logootje wat erop staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boyd
Ik begin me wel een beetje te storen aan het gepiep over de prijzen nu. Als het je niet aan staat: pak je geld, ga lekker naar Knab...

Ik vind de hele beleving van bunq goed genoeg om klant te blijven. Communicatie is leuk, de app werkt echt voortreffelijk, together is goed bedacht, support is bloedsnel, etc. De API is voor mij de uitkomst van de eeuw zakelijk, dus ik zie echt geen enkele reden om voor een paar euro van bank te schuiven, maar als dat voor jullie echt een struikelblok is: stap over.

De laatste 10 pagina's gaan letterlijk alleen maar over de hogere kosten. En ik snap de frustratie, zeker hoor, ik was in het begin ook verbaasd voor de omslag, maar ik snap het wel en ik vind het het geld ook gewoon waard. Zou fijn zijn als we in dit topic weer meer richting de ervaring van bunq kunnen gaan in plaats van de prijs van bunq premium, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Boyd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:25:
Ik begin me wel een beetje te storen aan het gepiep over de prijzen nu. Als het je niet aan staat: pak je geld, ga lekker naar Knab...

Ik vind de hele beleving van bunq goed genoeg om klant te blijven. Communicatie is leuk, de app werkt echt voortreffelijk, together is goed bedacht, support is bloedsnel, etc. De API is voor mij de uitkomst van de eeuw zakelijk, dus ik zie echt geen enkele reden om voor een paar euro van bank te schuiven, maar als dat voor jullie echt een struikelblok is: stap over.

De laatste 10 pagina's gaan letterlijk alleen maar over de hogere kosten. En ik snap de frustratie, zeker hoor, ik was in het begin ook verbaasd voor de omslag, maar ik snap het wel en ik vind het het geld ook gewoon waard. Zou fijn zijn als we in dit topic weer meer richting de ervaring van bunq kunnen gaan in plaats van de prijs van bunq premium, toch?
Dit topic gaat inderdaad over de ervaring met bunq, en tevens discussie hierover. Er wordt niet alleen "gepiept" over de prijzen, maar ook drastische veranderingen, manier van klantenomgang en vertrouwen.

Als dat je niet bevalt reageer je toch niet? Zo simpel is het, zoals jij aangeeft: dan stap je toch over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

Wat is er innovatief aan een kaart waarmee je kan betalen, het logootje wat erop staat?
Het is de eerste bank die met een Mastercard betaalpas aankomt lopen ipv creditcard/prepaid CC.

Iets wat in UK normaal is ipv Maestro een Mastercard geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ervaring met Bunq, mij. ervaring is dat deze omslag waardeloos is. Misschien dat ze later een beter product neerzetten wie weet.

En ik zit al bij KNAB dus jouw suggestie gaat helaas niet op🙂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 09:52
Hmm eens goed in de gaten houden wat ING over de grenzen doet: http://www.reuters.com/ar...y-banks-ing-idUSKBN1AR0FA Internet-only zero-fee alternatief ING-DiBa: https://www.ing-diba.de/girokonto/

Toch interessant ivm bunq: gratis visa card, ook verificatie via de app en zeer lage kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
teek2 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Ik weet niet wat je gebruikersnaam op Bunq together is maar misschien wordt in je in NL aangesproken als je je naam knoestighoofdschot maakt ;)

Hoe dan ook, het Together forum is heel internationaal, verwachten dat je het NL wordt aangesproken is een beetje kortzichtig vind ik.
Vreemde opmerking. Ik heb het niet over het forum, maar over direct contact met de support afdeling van Bunq. Met dat forum hield ik me niet eens op. Ze hebben gewoon een fijne app en ik kon een rekening gigantisch snel openen. Dat was het enige wat ik nodig had.

[ Voor 12% gewijzigd door snaggyheadshot op 11-08-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben in het begin duidelijk aangegeven dat dit ' anders ' bankieren zou worden. En ' goedkoop ' en vertrouwelijk etc. Maar nu slaan ze een andere weg in door ineens de duurste te worden.

Dat mensen hier op reageren is toch dood normaal ?

Het gaat om een prijs verhoging van 9 euro per 4 jaar + 0,04 cent per transactie naar tich 7,99 euro per maand. Dat je er iets meer bij krijgt is een apparte zaak, daar heb ik niet voor gevraagd. Ze hebben ook in het begin aangegeven dat je alles ' aan en uit kunt zetten ' . 8)7

En volgend jaar doen ze lekker alles naar 15 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 01:04:
[...]

Ze hebben in het begin duidelijk aangegeven dat dit ' anders ' bankieren zou worden. En ' goedkoop ' en vertrouwelijk etc. Maar nu slaan ze een andere weg in door ineens de duurste te worden.
Waar hebben ze dat aangegeven? Volgens mij hebben ze nooit gepretendeerd een prijsvechter te zijn of te willen zijn, maar juist altijd aangegeven gewoon goede producten te willen maken, met de filosofie dat mensen er dan best voor willen betalen.

Het enige wat echt anders is, en wat mij ook stoort, is dat er voor een abonnentsvorm gekozen is. Waar volgens mij echt niemand op zat te wachten. De prijs is op zich niet heel verkeerd voor wat je krijgt, maar de vrijheid om zelf je product te kiezen is er wel een beetje van af. En daardoor is het voor een hoop mensen die bunq "voor erbij" hadden zoals in het begin zo aangeprezen werd, nu ineens heel onaantrekkelijk.

Ik heb echt het gevoel dat veel mensen alleen maar die dikke cijfers van de maandelijkse kosten zien, maar totaal niet doorhebben dat het echte verschil de abonnementsvorm is, ongeacht wat die kost.
Zie je op together ook. Iedereen zeurt dat het goedkoper moet. Sja, dan kun je zeuren tot je een ons weegt. Iedereen vindt altijd dat alles goedkoper moet, maar zo werkt het leven niet. Ik wil best betalen voor een goed en eerlijk product zoals altijd de filosofie was. Maar je klanten opdelen door middel van een "premium" label, voelt voor mij niet als een eerlijk product, ongeacht wat het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:02
Ik vind het gewoon jammer, dat je het nooit als volledige vervanger kan gebruiken. Ik ga geregeld (4x per jaar) naar Bonaire. Daar is alles offline, ik kan daar dus gewoon geen geld pinnen in vreemde valuta, maar kan daar ook niet pinnen met mijn pas. Ik heb er dus als ik weg ben totaal niets aan en zal altijd een andere bank nodig hebben om wel te kunnen betalen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09

TheVMaster

Moderator WOS
carpebios schreef op Saturday 12 August 2017 @ 23:40:
Ik vind het gewoon jammer, dat je het nooit als volledige vervanger kan gebruiken. Ik ga geregeld (4x per jaar) naar Bonaire. Daar is alles offline, ik kan daar dus gewoon geen geld pinnen in vreemde valuta, maar kan daar ook niet pinnen met mijn pas. Ik heb er dus als ik weg ben totaal niets aan en zal altijd een andere bank nodig hebben om wel te kunnen betalen.
Is Bonaire dan zo anders dan Curacao? Ben paar weken terug op Curacao geweest en er waren maar 2 winkels waar we niet met onze bunq pas konden betalen. In beide gevallen omdat het pin apparaat niet voldeedt aan de veiligheidseisen van bunq. Je moet sowieso (als je in het buitenland bent) zorgen dat je meerdere bankpassen/creditcards bij je hebt. Het kan altijd gebeuren dat de verbinding met een bank niet werkt (heb dat in de VS eens gehad dat de SNS onderhoud aan het plegen was en ik dus gewoon niet kon betalen, want de SNS vond dat als het in NL nacht was ze rustig onderhoud konden plegen en hun systemen offline konden halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:02
JackSparrow schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:45:
[...]

Is Bonaire dan zo anders dan Curacao? Ben paar weken terug op Curacao geweest en er waren maar 2 winkels waar we niet met onze bunq pas konden betalen. In beide gevallen omdat het pin apparaat niet voldeedt aan de veiligheidseisen van bunq. Je moet sowieso (als je in het buitenland bent) zorgen dat je meerdere bankpassen/creditcards bij je hebt. Het kan altijd gebeuren dat de verbinding met een bank niet werkt (heb dat in de VS eens gehad dat de SNS onderhoud aan het plegen was en ik dus gewoon niet kon betalen, want de SNS vond dat als het in NL nacht was ze rustig onderhoud konden plegen en hun systemen offline konden halen).
Ja, dat is het. Curacao is een deel van het Koninkrijk, en Bonaire is een bijzondere gemeente.
Sowieso is Curacao heel anders dan Bonaire, op zeer veel gebieden. En zoals je zelf al aangeeft, en wat ook mijn punt is, is het precies daarom niet mogelijk om BUNQ als je enige bank te hebben, maar zal je ernaast nog een andere bank moeten hebben, zoals een SNS bijvoorbeeld. Met de ABN moet ik namelijk helemaal geen andere passen bij mij hebben, dan puur mijn ABN pas. Werkt overal daar.

[ Voor 14% gewijzigd door carpebios op 13-08-2017 10:28 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-10 15:09
Karizma schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:49:
Ik was vanaf het begin aardig enthousiast over bunq, een super goed werkende app, goede support en mooi kostenmodel. Totdat ze inderdaad ineens bunq Premium introduceerden, iets wat niet voor iedereen weggelegd is.

Afijn, ik ben best bereid te betalen voor een goed product, helaas heb ik wel een raar onderbuik gevoel over de manier hoe dit allemaal verlopen is vanuit de kant van bunq. Ook lees ik veel "cocky" opmerkingen van de eigenaar Ali op Together, waardoor mijn vertrouwen nog verder zakt.

Een aantal punten waar ik mee zit:
- bunq maakt veel reclame met: "wij investeren niet in shady business", hier kun je niet op uitmaken wat er nou precies bedoeld wordt. Iedereen kan dit roepen.
- Houding van eigenaar Ali, vrij arrogant.
- Geen excuses gekregen over de nogal rigoureuze veranderingen en de manier waarop.
- Typisch marketingtruuk: van cheap naar duur zodra de populariteit gestegen is.
- Features die ik niet nodig heb, 25 rekeningen? 3 passen totaal? maar wel voor moet betalen.
- De pasjes vind ik niet zo mooi/zakelijk, doet me denken aan lgbt/pride colors. (niet dat ik daar problemen mee heb)

En dan het allerbelangrijkste:
- Wat als straks bunq ten onder gaat? En ik financieel compleet over ben op bunq?

Los van dit allemaal, ben ik nog steeds een soort van fan van bunq, ik stimuleer graag innovatie. (ik zal het alleen niet meer aanraden aan anderen)
Ik moest vandaag nog een iDeal betaling doen met Rabobank, ik moest spontaan huilen hoeveel handelingen etc.

Thanks
Ik deel je mening. Ik ben bereid een paar euro per maand te betalen, maar dan wel voor dingen die ik gebruik.

Als ik geld wil uitgeven aan dingen waar ik niet volledig gebruik van maak ga ik wel op een all-inclusive vakantie.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-10 23:12
@bardi-1, das inderdaad bijna vergelijkbaar qua kosten :P

De dingen die je niet gebruikt maken me niet zo uit, meer de dingen die je mist.
Een bunq zou eigenlijk een samenwerking met een ASN Bank moeten hebben voor spaarrekeningen die je vanuit de bunq app kan bedienen en met real-time overboekingen.
Verder op die spaarrekening een geblokkeerd saldo van 1000 als borg voor een creditcard en ik zou overgaan.

Ik heb een snelle overboeking van m'n spaarrekening niet vaak nodig, maar af en toe is dat toch handig.

En dan noem ik maar een ASN Bank, omdat die (denk ik) de meest maatschappij vriendelijke manier van geld beleggen hebben.

De prijs is te duur, maar zou ik geen probleem vinden als de diensten ook daadwerkelijk compleet waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
carpebios schreef op Sunday 13 August 2017 @ 10:26:
[...]

Ja, dat is het. Curacao is een deel van het Koninkrijk, en Bonaire is een bijzondere gemeente.
Sowieso is Curacao heel anders dan Bonaire, op zeer veel gebieden. En zoals je zelf al aangeeft, en wat ook mijn punt is, is het precies daarom niet mogelijk om BUNQ als je enige bank te hebben, maar zal je ernaast nog een andere bank moeten hebben, zoals een SNS bijvoorbeeld. Met de ABN moet ik namelijk helemaal geen andere passen bij mij hebben, dan puur mijn ABN pas. Werkt overal daar.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Met alleen een ABN pas kom je er dus niet in het buitenland. Als je dus in een situatie komt zoals ik die beschreef, dan heb je met alleen een ABN pas dus wel een probleem. Maar goed....het zou natuurlijk wel fijn zijn als alles gewoon online was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zeg prive en zakelijk allebei dan op bij Bunq denk ik al. Ik had altijd al veel moeite, met het feit dat echt alles via de applicatie moest. Of heeft het nog zin om 2 lege bank accounts open te laten staan en er niets mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
chronoz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 06:01:
Ik zeg prive en zakelijk allebei dan op bij Bunq denk ik al. Ik had altijd al veel moeite, met het feit dat echt alles via de applicatie moest. Of heeft het nog zin om 2 lege bank accounts open te laten staan en er niets mee te doen?
Let wel op, je kan als je opzegt ook bv de Free rekening erna geen klant meer worden bij Bunq. Bron: klantenservice Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
OK, dan zeg ik alleen mijn pinpas op, die gebruik ik toch niet, dan is hij toch alsnog gratis.

Die €1 per maand van Zakelijk laat ik nog even zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:13
JackSparrow schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:45:
[...](heb dat in de VS eens gehad dat de SNS onderhoud aan het plegen was en ik dus gewoon niet kon betalen, want de SNS vond dat als het in NL nacht was ze rustig onderhoud konden plegen en hun systemen offline konden halen).
Wanneer was dat dan? Want normaal gezien is er een stand-in functionaliteit actief bij onderhoud (geldt voor de andere NL banken ook, is niet SNS specifiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
celshof schreef op Monday 14 August 2017 @ 09:22:
[...]

Wanneer was dat dan? Want normaal gezien is er een stand-in functionaliteit actief bij onderhoud (geldt voor de andere NL banken ook, is niet SNS specifiek).
:+ We hebben het over ongeveer 9 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:13
JackSparrow schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:03:
[...]
:+ We hebben het over ongeveer 9 jaar geleden.
Hmmm, dan vermoed ik dat iemand bij SNS wel de stekker uit de autorisatiehost heeft getrokken, maar niet de vervolgstappen heeft gezet om autorisaties door te laten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet waar nu opeens die geitewollensokken houding van bunq vandaan komt. Het toont nog maar eens weer de kracht van marketing aan. Ze lullen werkelijk fantastisch.

Ten eerste vermoed ik dat bunq niet bankiert omdat ze helemaal niet bankieren kunnen. Ze hebben gewoon niet het personeel om leningen uit te zetten, beleggingen te doen noem maar op. Die expertise missen ze. Dat kost ze in principe klauwen met geld. Om dat nu als top-groene bank te verkopen...

Ten tweede die hele privacy-trip: volgens mij heeft de ING daar ooit een keer een proefballonetje over gekomen en zijn ze terug gefloten. Die regels gelden voor alle Nederlandse banken, da's dus geen USP voor bunq (maar zo wordt het wel gebracht). Verder komt natuurlijk PSD2 eraan, maar dat gaat eigenlijk over iets anders.

Misschien zie ik het verkeerd, maar als je op basis van deze twee punten een bank wilt gaan opbouwen, dan krijg je een bank met mensen die op basis van onderbuikgevoel hun beslissingen nemen.

Da's natuurlijk best, maar doe je niet heiliger voor als de Paus.

Overigens heb ik zelf ook een rekening bij bunq, en zorg ik ook voor omzet. Maar.... ik kom niet bij bunq voor het groene en privacy-gerichte bankieren, maar ik kom vanwege de top app en technische innovatie. De rest kan me niks schelen, zolang het maar binnen de wettelijke kaders blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Monday 14 August 2017 @ 11:13:
Ik snap echt niet waar nu opeens die geitewollensokken houding van bunq vandaan komt. Het toont nog maar eens weer de kracht van marketing aan. Ze lullen werkelijk fantastisch.

Ten eerste vermoed ik dat bunq niet bankiert omdat ze helemaal niet bankieren kunnen. Ze hebben gewoon niet het personeel om leningen uit te zetten, beleggingen te doen noem maar op. Die expertise missen ze. Dat kost ze in principe klauwen met geld. Om dat nu als top-groene bank te verkopen...

Ten tweede die hele privacy-trip: volgens mij heeft de ING daar ooit een keer een proefballonetje over gekomen en zijn ze terug gefloten. Die regels gelden voor alle Nederlandse banken, da's dus geen USP voor bunq (maar zo wordt het wel gebracht). Verder komt natuurlijk PSD2 eraan, maar dat gaat eigenlijk over iets anders.

Misschien zie ik het verkeerd, maar als je op basis van deze twee punten een bank wilt gaan opbouwen, dan krijg je een bank met mensen die op basis van onderbuikgevoel hun beslissingen nemen.

Overigens heb ik zelf ook een rekening bij bunq, en zorg ik ook voor omzet. Maar.... ik kom niet bij bunq voor het groene en privacy-gerichte bankieren, maar ik kom vanwege de top app en technische innovatie. De rest kan me niks schelen, zolang het maar binnen de wettelijke kaders blijft.
Kan me hier wel bij aansluiten. Zit overigens ook bij bunq om de geweldige app en de innovatie en daar heb ik best 7,99 per maand over over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:13:

Je slaat de spijker op zijn kop, precies dit. Helaas realiseren ze dit bij bunq zelf niet, enige USP wat ze in mijn optiek hebben is de goede app en eenvoudige communicatie.

Dat er nu in het Premium pakket een debitcard wordt geleverd is volgens hun wel geweldig, dat vind ik zelf ook. Maar helaas is dit geen volwaardige creditcard waar ik met volle vertrouwen mee op vakantie kan gaan.

Los van dit, kan ik niet altijd de houding van Ali (eigenaar) waarderen. Als ik soms de comments van hem zie op Together. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 15:08

Hey ik ben juist zakelijk aan het overwegen of ik nou Knab of Bunq moet doen. Waarom is Bunq beter volgens jou? De prijs maakt voor mij overigens wel uit, maar is niet per definitie de doorslag. Gebruiksgemak vind ik erg belangrijk, plus koppeling met externe software (zoals moneybird waar ik nu zit, maar wie weet stap ik over). Volgens mij kan Knab ook gekoppeld worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boyd
DarkShadow schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:59:
[...]

Hey ik ben juist zakelijk aan het overwegen of ik nou Knab of Bunq moet doen. Waarom is Bunq beter volgens jou? De prijs maakt voor mij overigens wel uit, maar is niet per definitie de doorslag. Gebruiksgemak vind ik erg belangrijk, plus koppeling met externe software (zoals moneybird waar ik nu zit, maar wie weet stap ik over). Volgens mij kan Knab ook gekoppeld worden...
Gebruiksgemak sowieso. Ik kom van de Rabobank en die Bunq app is echt 100 keer beter dan van de Rabobank, maar ik heb geen ervaring met de Knab app, dus dat durf ik niet te zeggen of Bunq beter is dan Knab hierin, maar ik ben blij.

Grootste reden om over te stappen zijn de administratieve handelingen en de kostenbesparing vanaf Rabobank. Ik heb heel veel kleine transacties en op die manier is mijn marge wat hoger, dat merk ik op jaarbasis wel echt.

De directe realtime koppeling met Exact is echt goud, maar bovendien dat ik geen gedoe meer heb met batches van Mollie (die sparen transacties op en betalen 1 keer per dag uit), waardoor je in de boekhouding vervolgens uren bezig bent met afletteren. iDeal betaling loopt nu via Bunq (moet je wel even proggen), waardoor een betaling DIRECT op je rekening staat en bovendien geen gedoe is met afletteren.. Zelfde met de creditcard. Geen random bedrag wat 1 keer per maand wordt afgeschreven waar je vervolgens in je boekhouding weer moet splitsen, de creditcard wordt gewoon direct afgeschreven.

Bij elkaar scheelt het me dus een hoop tijd met boekhouding, maar ook het geld wat mensen betalen is dus direct binnen in plaats van een dag (of een weekend) later, dus voorfinancieren is niet meer nodig.

-edit-
Ow en nog wat moois waar ik nu in het buitenland achter kwam: Bij Rabobank als ik mn auto volgooide en dat pinde, duurde het 2 a 3 dagen voordat het afgeschreven werd in de app. Gevolg was soms dat de app nog saldo liet zien, maar het ondertussen al wel op was, waardoor je niet kon pinnen. Heel onhandig. Bunq laat de afschrijving nog eerder zien dan dat het pinapparaat PIEPPIEP heeft gezegd... wauw.

[ Voor 10% gewijzigd door Boyd op 23-08-2017 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
Ik lees nu af en toe op Together dat ook de Maestro pinpas niet overal werkt.

Bunq medewerkers komen met een smoes: dat kan er mee te maken hebben dat de pin terminal niet veilig genoeg is.

De klant in kwestie merkt terecht op: moet ik nou een backup pas hebben bij een andere bank, die wel overal werkt?

Wat vinden jullie hiervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Karizma schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:18:
Ik lees nu af en toe op Together dat ook de Maestro pinpas niet overal werkt.

Bunq medewerkers komen met een smoes: dat kan er mee te maken hebben dat de pin terminal niet veilig genoeg is.

De klant in kwestie merkt terecht op: moet ik nou een backup pas hebben bij een andere bank, die wel overal werkt?

Wat vinden jullie hiervan? :)
Hopeloos. Stond paar weken geleden in een supermarkt in Polen, transactie geweigerd, niet door de veiligheidsfilter gekomen. Pin-terminal was eenzelfde type zoals ik al dagen tegenkwam in Polen en prima werkte, en het was een keten-supermarkt (dus geen obscuur winkeltje). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Rub147 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:42:
[...]

Hopeloos. Stond paar weken geleden in een supermarkt in Polen, transactie geweigerd, niet door de veiligheidsfilter gekomen. Pin-terminal was eenzelfde type zoals ik al dagen tegenkwam in Polen en prima werkte, en het was een keten-supermarkt (dus geen obscuur winkeltje). 8)7
Dit is echt absurd. Zou je er een melding op Together van kunnen maken?
Het is voor mij nu geen optie meer volledig naar bunq over te stappen. Zit nu in een dilemma, vind de app namelijk wel goed. Rabobank wil ik van af, maar goede alternatieven zijn er tot nu toe nog niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Rub147 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:42:
[...]

Dat had ik met mn rabo pas ook in Polen. Een andere pas lukt dan wel. Soms werkt het de volgende dag in dezelfde winkel wel gewoon met die eerste pas. Rabobank bleef me nieuwe passen sturen als ik erover klaagde. Lijkt me niet aan de pas of bank te liggen als ik jouw verhaal lees.

Overigens met de bunq mastercard nog geen problemen gehad in Polen nog, die lijkt beter geaccepteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Boyd op 28-08-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost42
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Tja, dat het soms niet werkt in landen waar dingen minder goed geregeld zijn qua techniek moet je voor lief nemen. Ik bedoel, als je je pincode en gekoppelde rekening in de app kunt wijzigen en bunq niet de optie bied om rood te staan, dan is het niet gek dat ze alleen pinterminals accepteren die online zijn. Daar heb ik begrip voor.

Maar als ik dan in Spanje ben en het 4 verschillende momenten op verschillende plekken gebeurt dat mijn pin-transactie geweigerd wordt, op plekken waar het eerder wel lukte en met de melding "pincode onjuist", nog voordat je ook maar een pincode ingevoerd hebt... Tja.. Dan moet je een back-up plan hebben, want de reden van weigeren is een raadsel.
Pagina: 1 ... 15 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"