Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:44
RvdH schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:25:
Nou heb ik me toch even vergist in de pricing denk ik.. mijn vrouw en ik hebben nu beide een bunq account en delen de rekening via Connect. Als ik dat straks zou willen doen moeten we allebei Premium afnemen!

Fijn, hebben we vier MasterCards! Nuttig..
Volgens mij heb je maar 1 premium account nodig en kan je voor 1 euro per maand een extra pas linken aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

symen89 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Volgens mij heb je maar 1 premium account nodig en kan je voor 1 euro per maand een extra pas linken aan je account.
Connect is inderdaad onbeperkt beschikbaar bij free, maar extra Maestro passen (naast de pas die inbegrepen is bij premium) kosten 2 euro per maand (plus eenmalig 9 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zr40 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

Connect is inderdaad onbeperkt beschikbaar bij free, maar extra Maestro passen (naast de pas die inbegrepen is bij premium) kosten 2 euro per maand (plus eenmalig 9 euro).
Dan moet mijn vrouw dus mijn pas gaan gebruiken, en kan ze die pas niet gebruiken om mee te pinnen van haar eigen rekening in haar "free" account. Het is in feite hetzelfde als wanneer ik de pas van m'n schoonmoeder mee heb om boodschappen te halen - het mag eigenlijk niet.

Waar wij nu 2€ betalen voor 2 bankpassen op eigen accounts, moeten we daar straks €16 voor betalen. Koekoek.

[ Voor 8% gewijzigd door RvdH op 03-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Kan je niet een pas koppelen aan een geconnecte rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zr40 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:35:
Kan je niet een pas koppelen aan een geconnecte rekening?
Die pas zal staan in mijn bunq account. Dus dan moet ik de pas, als het al kan, koppelen aan haar rekening in mijn bunq app, als zij in de winkel iets daarmee wil gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is weliswaar jouw pas, maar haar rekening waarmee ze betaalt (en daar gaat het uiteindelijk om). Het is natuurlijk verre van optimaal, maar wel mogelijk. Ik had het graag anders gezien (zie ook mijn eerdere posts van deze week in dit topic).

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 03-08-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zr40 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:43:
Het is weliswaar jouw pas, maar haar rekening waarmee ze betaalt (en daar gaat het uiteindelijk om). Het is natuurlijk verre van optimaal, maar wel mogelijk. Ik had het graag anders gezien (zie ook mijn eerdere posts in dit topic).
Ja, het is ook beter dan 4 mastercards krijgen en 2 x premium moeten betalen, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Idd, je vrouw heeft dus een pasje met jouw naam er op. Succes met het afsluiten van een telefoonabonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

RvdH schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Oh ik heb wel interesse in dat scriptje..
Bij deze het scriptje :) Het is geschreven in Ruby maar het lijkt me niet al te moeilijk om hetzelfde te doen in een andere programmeertaal.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
#!/usr/bin/env ruby

require 'csv'

ARGF.readline

# bunq
# 0: Date
# 1: Amount
# 2: Account
# 3: Counterparty
# 4: Name
# 5: Description

# YNAB
# 0: date
# 1: payee
# 2: category
# 3: memo
# 4: outflow
# 5: inflow

output = CSV.generate do |csv|
    csv << ['Date', 'Payee', 'Category', 'Memo', 'Outflow', 'Inflow']
    CSV.parse ARGF.read, :col_sep => ';' do |bunq|
        if bunq[1][-1] == '-'
            outflow = bunq[1][0..-2]
            inflow = 0
        else
            outflow = 0
            inflow = bunq[1]
        end

date = bunq[0]
        date = "#{date[8..9]}-#{date[5..6]}-#{date[0..3]}"

csv << [date, bunq[4], '', bunq[5], outflow, inflow]
    end
end

File.open('output.csv', 'w') {|file| file.write output}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
Inmiddels heeft bunq een mail gestuurd naar alle klanten met een reactie op de klachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:43
Beste mede-bunqers,
De afgelopen maanden hebben we bijzonder hard gewerkt naar bunq update #5. We lanceerden heel veel moois: Android NFC, de bunq worldwide MasterCard, Shared Requests, SDK's en een compleet nieuwe app: bunq Premium.

Ons oude prijsmodel had zijn voordelen. Maar kreeg ook veel kritiek: veel mensen vonden het te ingewikkeld. Als we in dat model al dit nieuws hadden toegevoegd was het helemaal een onbegrijpelijke brij geworden. En daarom kwamen we met een simpel abonnement waar alles in zit: bunq Premium.

Over bunq Premium is de laatste dagen verwarring en discussie ontstaan. Graag wil ik daar met deze email wat woorden aan wijden :).

Allereerst de verwarring: door een inaccuraat nieuwsbericht, dat vervolgens werd overgenomen door andere nieuwsberichten, is er een verkeerd beeld ontstaan. Graag wil ik benadrukken dat de huidige gebruikers gewoon gebruik kunnen blijven maken van hun diensten, tegen de voorwaarden die al golden. Van een prijsverhoging is geen sprake.

Daarnaast is er een discussie gaande in de bunq-gemeenschap. Deze lijkt zich in 3 groepen te splitsen:

Groep 1
Dit is een kleine groep van tientallen mensen die heel actief is op social media en op Together. Zij vinden vooral dat bunq een prijsvechter moet zijn. Helaas moet ik deze groep teleurstellen: bunq is nooit een prijsvechter geweest, en zal het ook nooit worden. Daar zijn er immers al genoeg van, en daar ligt onze kracht niet.

Groep 2
Dit is een groep van ongeveer 400 mensen die houdt van bunq. Onze waarden nadraagt. Het fijn vindt dat we niet investeren in nare bedrijven. Dat we niet te koop lopen met hun privé-informatie. Dat we geweldige apps bouwen. Deze groep vindt vooral de communicatie en plotselinge introductie van de nieuwe abonnementen vervelend.

Aan deze groep wil ik mijn oprechte excuses aanbieden. We worden allemaal gedreven door dezelfde liefde voor bunq. Door mijn tomeloze inzet waarmee ik me gestort heb op alle nieuwe dingen die we eergisteren gelanceerd hebben (Android NFC, SDK’s, bunq worldwide MasterCard, Shared Requests, etc.) heb ik te weinig nagedacht over de manier van introductie. Ik wil jullie dan ook bedanken voor jullie feedback en mij verontschuldigen voor mijn fout. In de haast is het aanmaken van nieuwe bankrekeningen (tot 10 stuks) uitgezet. Dat zetten we bij deze recht. Daarnaast kan er nog een maand lang de oude Maestro-pas besteld worden voor de oude geldende voorwaarden (tot 4 september 23.59). Omdat we dit moeten aanpassen in de code kan dit vanaf morgenochtend 10.00.

Nogmaals mijn excuses, zoals ook nu weer blijkt: ook ik maak fouten.

Groep 3
Dit is een grote groep mensen die ook houdt van bunq én van de nieuwe abonnementen. Zij hebben en masse hun steun betuigt via Support chat. Niet publiekelijk omdat zij geen zin hebben in een publieke discussie. Zij vinden de nieuwe abonnementen - inclusief alle nieuwe innovaties - geweldig. Zoals de random CVC security code, de eerste MasterCard debitcard in Nederland, etc. Om een idee te geven: ondanks de nachtelijke uren zijn er de eerste 12 uur al meer dan 1000 premium leden bijgekomen.

Tot slot wil ik nogmaals iedereen bedanken voor zijn/haar constructieve feedback. Daar luisteren we graag naar. Gun ons wel de tijd om er ook iets mee te kunnen doen.

Al het hartelijks,

Ali

bunq
bank of the free
Ik val onder groep 1 helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Hier de mail:
Beste mede-bunqers,
De afgelopen maanden hebben we bijzonder hard gewerkt naar bunq update #5. We lanceerden heel veel moois: Android NFC, de bunq worldwide MasterCard, Shared Requests, SDK's en een compleet nieuwe app: bunq Premium.

Ons oude prijsmodel had zijn voordelen. Maar kreeg ook veel kritiek: veel mensen vonden het te ingewikkeld. Als we in dat model al dit nieuws hadden toegevoegd was het helemaal een onbegrijpelijke brij geworden. En daarom kwamen we met een simpel abonnement waar alles in zit: bunq Premium.

Over bunq Premium is de laatste dagen verwarring en discussie ontstaan. Graag wil ik daar met deze email wat woorden aan wijden :).

Allereerst de verwarring: door een inaccuraat nieuwsbericht, dat vervolgens werd overgenomen door andere nieuwsberichten, is er een verkeerd beeld ontstaan. Graag wil ik benadrukken dat de huidige gebruikers gewoon gebruik kunnen blijven maken van hun diensten, tegen de voorwaarden die al golden. Van een prijsverhoging is geen sprake.

Daarnaast is er een discussie gaande in de bunq-gemeenschap. Deze lijkt zich in 3 groepen te splitsen:

Groep 1
Dit is een kleine groep van tientallen mensen die heel actief is op social media en op Together. Zij vinden vooral dat bunq een prijsvechter moet zijn. Helaas moet ik deze groep teleurstellen: bunq is nooit een prijsvechter geweest, en zal het ook nooit worden. Daar zijn er immers al genoeg van, en daar ligt onze kracht niet.

Groep 2
Dit is een groep van ongeveer 400 mensen die houdt van bunq. Onze waarden nadraagt. Het fijn vindt dat we niet investeren in nare bedrijven. Dat we niet te koop lopen met hun privé-informatie. Dat we geweldige apps bouwen. Deze groep vindt vooral de communicatie en plotselinge introductie van de nieuwe abonnementen vervelend.

Aan deze groep wil ik mijn oprechte excuses aanbieden. We worden allemaal gedreven door dezelfde liefde voor bunq. Door mijn tomeloze inzet waarmee ik me gestort heb op alle nieuwe dingen die we eergisteren gelanceerd hebben (Android NFC, SDK’s, bunq worldwide MasterCard, Shared Requests, etc.) heb ik te weinig nagedacht over de manier van introductie. Ik wil jullie dan ook bedanken voor jullie feedback en mij verontschuldigen voor mijn fout. In de haast is het aanmaken van nieuwe bankrekeningen (tot 10 stuks) uitgezet. Dat zetten we bij deze recht. Daarnaast kan er nog een maand lang de oude Maestro-pas besteld worden voor de oude geldende voorwaarden (tot 4 september 23.59). Omdat we dit moeten aanpassen in de code kan dit vanaf morgenochtend 10.00.

Groep 3
Dit is een grote groep mensen die ook houdt van bunq én van de nieuwe abonnementen. Zij hebben en masse hun steun betuigt via Support chat. Niet publiekelijk omdat zij geen zin hebben in een publieke discussie. Zij vinden de nieuwe abonnementen - inclusief alle nieuwe innovaties - geweldig. Zoals de random CVC security code, de eerste MasterCard debitcard in Nederland, etc. Om een idee te geven: ondanks de nachtelijke uren zijn er de eerste 12 uur al meer dan 1000 premium leden bijgekomen.

Tot slot wil ik nogmaals iedereen bedanken voor zijn/haar constructieve feedback. Daar luisteren we graag naar. Gun ons wel de tijd om er ook iets mee te kunnen doen.

Al het hartelijks,

Ali

bunq
bank of the free
Echt belachelijk dat Ali zegt dat er tientallen kritische bunq'ers zijn. Ik ken er buiten dit topic al een paar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
Denkt Ali dat mensen dom ofzo zijn? dan moet wel gezien deze zin van hem :
Zij hebben en masse hun steun betuigt via Support chat. Niet publiekelijk omdat zij geen zin hebben in een publieke discussie.

8)7

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Mijn god, wat heeft Ali een bord voor zijn kop. Tientallen mensen die het niet begrijpen. 8)7 Ali, maak daar eens heel snel honderden dan niet duizenden van...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik hou er niet zo van om in hokjes gedeeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:20
Groep 2 hier, ondanks dat we een maand lang weer passen kunnen bestellen.. (zelf geen behoefte aan, reeds voorzien) blijkt wel dat ze van deze groep af willen.. als de passen verlopen in 2020 zit er niets anders op dan premium..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GrooV
ÜberWicked schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:02:
Groep 2 hier, ondanks dat we een maand lang weer passen kunnen bestellen.. (zelf geen behoefte aan, reeds voorzien) blijkt wel dat ze van deze groep af willen.. als de passen verlopen in 2020 zit er niets anders op dan premium..
Wees niet bang, over een half jaar is premium niet meer en is er een Ultra premium 4k abo van 50 euro per maand met 30 mastercards en 300 rekeningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik val onder groep 4. Ik ben op zich zeer tevreden met bunq en vind de nieuwe features op zich geweldig, maar de prijs vind ik verschrikkelijk en daarom kies ik niet voor premium. Erg jammer dat Ali daar niets over schrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:21
Zr40 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:04:
Ik val onder groep 4. Ik ben op zich zeer tevreden met bunq en vind de nieuwe features op zich geweldig, maar de prijs vind ik verschrikkelijk en daarom kies ik niet voor premium. Erg jammer dat Ali daar niets over schrijft.
Hij noemt je groep 1...

Ik vind de toon van z'n mail nogal kinderlijk ook. Ik vond de oude pricing helemaal niet ingewikkeld. Nu wordt het pas ingewikkeld, met cards en rekeningen die men niet nodig heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door CarpeVentum op 03-08-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, bunq hoeft van mij helemaal geen prijsvechter te zijn. Er zit een groot gebied tussen de allergoedkoopste en de huidige pricing.

[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 03-08-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Maar ook echt, dit kan je toch niet geloven..
"In de haast is het aanmaken van nieuwe bankrekeningen (tot 10 stuks) uitgezet. Dat zetten we bij deze recht."
Ik weet niet eens meer of ik mijn huidige rekeningen nog wel wil hebben als ze zo'n bord voor hun kop hebben daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost42
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Goed dat er eindelijk communicatie vanuit bunq is. Top!

Geloof oprecht dat Ali te druk was met coderen dat hij de prijswijziging en communicatie beter had kunnen doordenken. Geen paarse broeken, maar IT-ers.

Toch is het wel weer mooi geframed en prik je er snel doorheen:
- Groep 1 is veel groter
- Groep 2 communiceert ook online.
- Ik geloof graag dat er 1000 premium leden bij zijn gekomen, er zullen ongetwijfeld mensen zijn waarvoor 2 MasterCards ideaal is, mensen die voor de 3 maanden gratis zijn gegaan en mensen die toch geld zat hebben en het prachtig vinden om het te proberen. Ik denk wel dat de reden dat zij niet communiceren online eerder is dat het minder 'warme klanten' zijn.

Ik mis een vierde groep: mensen die een tussenweg zoeken, geen twee MasterCards willen, maar wel bereid zijn meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zr40 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Bij deze het scriptje :) Het is geschreven in Ruby maar het lijkt me niet al te moeilijk om hetzelfde te doen in een andere programmeertaal.
Top, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• symen89
  • Laatst online: 13:44
Ik ben er van overtuigd dat er naast premium nog een 2e abbo bij gaat komen die ongeveer 4 euro gaat kosten zonder de tweede creditcard en de 10 pinopnames per maand. vooral voor studenten (waar bunq er denk ik veel van heeft) is premium veel te duur. Weet iemand wat het voordeel is van 2 mastercards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Het wordt nu wel complexer nu de groep van '400 mensen' dus eigenlijk het oude 'Bunq More' mag blijven gebruiken. Vond dat ze destijds met de introductie van de €1 per maand voor een pas goed werk hadden gedaan, maar nu falen ze compleet.

En de groep van 1000 mensen is de zogenaamde silent majority... Vind het lastig te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.G
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:08

T.G

Helaas moet ik deze groep teleurstellen: bunq is nooit een prijsvechter geweest, en zal het ook nooit worden. Daar zijn er immers al genoeg van, en daar ligt onze kracht niet.
Ik vond het juist wél de kracht van Bunq: niet als prijsvechter, maar dat gebruikers alleen betaalden voor wat ze daadwerkelijk gebruikten. Nu zou je betalen voor drie passen, waarvan je er twee (waarschijnlijk) niet gaat gebruiken. Voorheen betaalde je per bankpas, per geldopname etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32
T.G schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:11:
Ik vond het juist wél de kracht van Bunq: niet als prijsvechter, maar dat gebruikers alleen betaalden voor wat ze daadwerkelijk gebruikten.
Dat ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
T.G schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Ik vond het juist wél de kracht van Bunq: niet als prijsvechter, maar dat gebruikers alleen betaalden voor wat ze daadwerkelijk gebruikten. Nu zou je betalen voor drie passen, waarvan je er twee (waarschijnlijk) niet gaat gebruiken. Voorheen betaalde je per bankpas, per geldopname etc.
Sterker nog, met mijn gebruik was Bunq niet eens goedkoper. Maar goed, ze hebben een groot bord voor hun kop en doen toch wat ze zelf willen. Zelfs bij de Rabobank of ABN Amro ben ik niet zo schandalig behandeld

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 03-08-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ok, om dus een totale bankrun te voorkomen heeft bunq een email gestuurd. Strekking: sorry we hadden het niet zo bedoeld, heus, geloof ons.
Dear fellow bunqers,

Over the past few months we worked very hard towards bunq update #5. We launched a lot of great things, such as Android NFC, the bunq worldwide MasterCard, Shared Requests, SDKs and a completely new app: bunq Premium.

Our old pricing model had its advantages but it also led to a lot of criticism: many people thought it was too complicated. If we had to incorporate all our new features in that old model it would have been one big confusing mess. That's why we came up with a clear and inclusive membership: bunq Premium.

There has been some confusion and discussion regarding bunq Premium over the last couple of days. With this email I hope to clear a few things up :).

Let's start with the confusion. An inaccurate news article, which was copied over by other media, painted an inaccurate picture. I would like to make very clear that current users can continue to use our services based on the terms that applied when they got them. There is no price increase.

Now about the discussion that has been going on within the bunq community. I believe that we can split this up in three groups:

Group 1
This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will. There already are plenty of others who do that, and it’s not where our strength lies.

Group 2
This group exists out of approximately 400 people who love bunq very dearly and carry our core values. A group that's glad that we don't invest in shady businesses. A group that likes that we treat their private information with care, not selling it to others. A group that loves our great apps. This group was mostly frustrated by our lack of clear communication and the sudden introduction of the new membership.

To this group I want to offer my sincere apologies. We are all driven by the same love for bunq. Due to the huge effort I had put in while building this bunq update, I lost sight on how we should have introduced it properly. I want to thank you all for your honest feedback and say that I'm very sorry for my mistake. In our rush we disabled the option to create up to 10 bank accounts for everyone who had not upgraded to Premium. We are going to fix this. Additionally we will offer the option to order the old Maestro-cards again. Under the previous terms and for another month, until September 4th, 23.59. We're currently updating our code-base to accommodate this. Expect availability as of tomorrow 10.00.

My sincere apologies. I too make mistakes.

Group 3
This is a large group of people that loves bunq and our new memberships. They have been sharing their support through our in-app chat. They chose this channel because they don't want to be dragged into the public debate. They think that our new subscriptions and all of the innovations that came with it, like the rotating CVC security code on the first Dutch MasterCard Debit card, are really great. During the first twelve hours - despite most of them being during the night - we have welcomed over 1000 new bunq Premium members.

Finally I want to thank you for all your constructive feedback. We hear you, as we always have. All we need is some time to be able to act upon it.

Cheers,

Ali
Niet echt een success als je maar 1000 man hebt die zich heeft opgegeven voor een 3 maanden trial... ;w

[ Voor 52% gewijzigd door Whatson op 03-08-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59
Ik ontving zojuist de volgende nieuwsbrief van Bunq als reactie op de commotie van afgelopen dagen:

Edit: oeps, is al geplaatst zie ik net. Naja, die van mij is in het Nederlands ;)
Beste mede-bunqers,

Groep 1

Groep 2

Groep 3

Al het hartelijks,

Ali

bunq
bank of the free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32
Cinner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:20:
Ik ontving zojuist de volgende nieuwsbrief van Bunq als reactie op de commotie van afgelopen dagen:

Edit: oeps, is al geplaatst zie ik net. Naja, die van mij is in het Nederlands ;)
Is een half uur geleden hier 50 reacties boven al geplaatst...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
Zo juist al mijn geld weggehaald bij Bunq na deze belachelijke mail, adios!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
1000 mensen voor Premium en dat een succes noemen? Dat vind ik wel lachwekkend in een land met 16 miljoen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07 15:37
Ha, mail van bunq! Eindelijk een officiële reactie!!

Zouden ze geluisterd hebben?

(leest mail...) Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Groep 1
Dit is een kleine groep van tientallen mensen die heel actief is op social media en op Together......
tientallen mensen +1 < IK. (volgens is groep 1 niet zo klein 8)7 ).

WTF moet ik met 1 rekening 2 MasterCards????

#stomme prijs verhoging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik vraag me toch oprecht af waar dit schip gaat stranden met deze houding naar alle Bunqers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Whatson op 04-08-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Naar mijn idee zijn mensen echt overdreven boos op bunq. Ik snap heus wel dat het rot is, maar overdrijven is ook een vak.

Probleem van bunq is, dat zij een community bank zijn geworden(/wilden worden). Nadeel hiervan is dat je bij iedere verandering niet iedereen blij kan maken. Net als nu dus.

Dit zegt ali op Together
Dank je Willem! Ik/we nemen het mee voor toekomstige uitbreidingen & veranderingen. Om de analogie met de fiets te maken: de manier waarop wij het zien is dat we een Premium global payment oplossing bieden; daar heb je echt alles voor nodig wat in het pakket zit. Inclusief een nood MasterCard voor als je iets kwijtraakt, of voor een reisgenoot/partner/etc. Dus het is alsof je een fiets neemt zonder bagage drager. Vergeet niet dat bunq er ook is, en zich steeds meer richt, op de internationale markt. Daar zijn andere wensen/eisen, waar we ook aan willen voldoen.
Ben er zelf eigenlijk niet mee eens, omdat wij in Nederland andere eisen/wensen hebben.

Ik vind zelf de prijs meevallen, maar voor mijn gevoel is hun timing nog net ietjes te vroeg. Prijs/kwaliteit valt het nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
mrstylo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:56:
Naar mijn idee zijn mensen echt overdreven boos op bunq. Ik snap heus wel dat het rot is, maar overdrijven is ook een vak.

Probleem van bunq is, dat zij een community bank zijn geworden(/wilden worden). Nadeel hiervan is dat je bij iedere verandering niet iedereen blij kan maken. Net als nu dus.

Dit zegt ali op Together

[...]

Ben er zelf eigenlijk niet mee eens, omdat wij in Nederland andere eisen/wensen hebben.

Ik vind zelf de prijs meevallen, maar voor mijn gevoel is hun timing nog net ietjes te vroeg. Prijs/kwaliteit valt het nog tegen.
Vooral omdat je transacties niet verzekerd zijn. Ze hebben duidelijk alleen gekeken naar de prijs van de concurrent niet naar wat daar tegenover stond. Waarschijnlijk gewoon letterlijk: oh Revolut vraagt 7.99€/maand en komt er mee weg, dus dan kunnen wij dat ook, zonder te kijken wat er wordt geboden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Voor mij gaat dit in de eerste plaats om vertrouwen. Pas in de tweede plaats om het geld.

Het plaatje dat Ali destijds bij DWDD schetste sprak mij heel erg aan en op basis daarvan heb ik een bunq rekening geopend en een pas aangeschaft. Ik was erg te spreken over de manier waarop bunq zich profileerde en heb hierom toch nog best een aantal mensen overgehaald om een bunq rekening te openen. Ook een vereniging heeft zijn financien door mij ondergebracht bij bunq.

De manier waarop bunq deze wijziging nu doorvoert, schiet mij heel erg in het verkeerde keelgat en slaat een groot deel van het vertrouwen weg. De mail van Ali van net maakt het er niet beter op, integendeel.

Ik ben best bereid om te betalen voor dienstverlening van een bank, maar het moet wel in proportie blijven. Als ik kijk naar alternatieven die in dit topic ook al vaker genoemd zijn, maar ook naar de traditionele bank, waar ik klant ben, is dit niet het geval en ik denk ook dat deze propositie niet heel lang stand kan houden. Het zou mij niet verbazen als er op dit moment ook al een bankrun plaats vindt...

Ondanks alle erg mooie dingen die bunq doet, technisch maar zeker ook klantenservice, vind ik persoonlijk dit bedrag niet waard en ga ik bunq voorlopig als slapende rekening zonder al te veel tegoed aanhouden. Ik hoop oprecht dat ze dit als leermoment gebruiken en toch nog eens goed nadenken of dit de goede weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
mrstylo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:56:

Dit zegt ali op Together

Dank je Willem! Ik/we nemen het mee voor toekomstige uitbreidingen & veranderingen. Om de analogie met de fiets te maken: de manier waarop wij het zien is dat we een Premium global payment oplossing bieden; daar heb je echt alles voor nodig wat in het pakket zit. Inclusief een nood MasterCard voor als je iets kwijtraakt, of voor een reisgenoot/partner/etc. Dus het is alsof je een fiets neemt zonder bagage drager. Vergeet niet dat bunq er ook is, en zich steeds meer richt, op de internationale markt. Daar zijn andere wensen/eisen, waar we ook aan willen voldoen.]
... als ik een fiets koop dan wil ik gewoon een rijwiel met 2 wielen, trapper en een stuur.
en niet premium fiets met verzekering, 2 reserve band, kinder-zit en iets met internationale markt.

Bunq probeert wat krom is, recht te praten (ze moet de politiek in).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Nou jongens, ik ben oprecht benieuwd hoe snel het abonnement er tussenin gaat komen. Kan niet anders dat dit gaan komen, want anders gaan ze ten onder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sOvr7wsdD0Rg8sfe8adPJk07/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door Luca op 03-08-2017 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zojuist ook die mail van Bunq gekregen, maar wat een leugenaar is dat zeg. Sowieso erg onprofessioneel ogend (alles vanuit de ik-vorm geschreven). En dan deze zin:
Groep 3
Dit is een grote groep mensen die ook houdt van bunq én van de nieuwe abonnementen. Zij hebben en masse hun steun betuigt via Support chat. Niet publiekelijk omdat zij geen zin hebben in een publieke discussie. Zij vinden de nieuwe abonnementen - inclusief alle nieuwe innovaties - geweldig.
Dit geloven ze toch zeker zelf niet? In het eerste deel van de mail staat:
Groep 1
Dit is een kleine groep van tientallen mensen die heel actief is op social media en op Together.
Ze zeggen dus eigenlijk dat alle ophef op alle websites, nieuwsberichten en fora door tientallen mensen wordt uitgevoerd (complottheorie!!11!1!), maar dat ze duizenden positieve reacties binnen krijgen, van mensen die liever niet publiekelijk enthousiast zijn over de dienst. Ik denk dat ik nog nooit zo'n onprofessionele manier van communicatie meegemaakt heb zeg. Ik blijf bij Bunq free, maar zal nooit overstappen op een andere dienst van hun. Ik zou nog liever het dubbele betalen bij een andere bank dan bij deze gasten blijven (alhoewel ik me afvraag of er een duurdere bank bestaat).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
miicker schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:14:

Ze zeggen dus eigenlijk dat alle ophef op alle websites, nieuwsberichten en fora door tientallen mensen wordt uitgevoerd (complottheorie!!11!1!), maar dat ze duizenden positieve reacties binnen krijgen, van mensen die liever niet publiekelijk enthousiast zijn over de dienst.
Eh, dat is heel gebruikelijk hoor. Ik was ook niet positief, maar je ziet over het algemeen dat iedereen die wat te zeiken heeft over elkaar heen valt om dat via zoveel mogelijk verschillende kanalen te laten weten. Mensen die neutraal zijn hoor je nooit en mensen die positief zijn zelden. Helaas werkt zo het internet.

Ik vind het mooi dat ze iig de Free-account bruikbaar houden. Beetje jammer dat de pasjes wel verdwijnen maar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:25 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:35
Ik vind de prijsstijging ook niet zo erg. Uiteindelijk gaat het wel om mijn geld wat daar staat. Zij hebben mijn totale beleving van ‘betalen’ veranderd en het ontzettend leuk gemaakt. Daarnaast betaal ik ook 12 euro aan Netflix en bijvoorbeeld 8 euro aan PS Plus. Voor een bedrijf dat mijn geld op een manier beheert die bij mij past én het zelfs leuk maakt betaal ik graag iets meer.

Ik ben het er wel mee eens dat een tussenprijs een goed idee is. De helft van de functies voor de helft van de prijs. Ik denk dat ze daar de fout hebben gemaakt voor een grote groep. Als je een grote groep op bijvoorbeeld 4 euro per maand had gekregen had je ze in de komende jaren bij tevredenheid misschien ook wel naar 8 gekregen. Op deze manier is het iets te dwingend. Jammer, maar ik zal niet ze niet snel verlaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sja toen ik de push notificatie kreeg dat mijn maandelijkse donatie aan Wikipedia weer uitgevoerd was, had ik wel even een momentje van relativering. Wtf boeit mij die paar euro's nou, als iemand daar iets tofs voor levert.

Ik kan me echter wel voorstellen dat dat voor studenten anders is. En da's toch een grote doelgroep van bunq. En snap ook nog steeds niet waarom ik niet zelf mag kiezen wat ik wil gebruiken.

Edit: het voornaamste wat ik echt niet begrijp is dat ze de ervaring van het delen zo ontzettend uithollen. Een connect rekening met je huisgenoten of voetbalteam, waar bunq juist zo bekend om was, wordt een hele dure grap als iedereen ineens 8 euro per maand moet betalen voor alleen maar een betaalpas. Dat gaat de marktpenetratie niet ten goede komen.

[ Voor 29% gewijzigd door mcDavid op 03-08-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:35:
Sja toen ik de push notificatie kreeg dat mijn maandelijkse donatie aan Wikipedia weer uitgevoerd was, had ik wel even een momentje van relativering. Wtf boeit mij die paar euro's nou, als iemand daar iets tofs voor levert.
Helemaal mee eens. Wrange voor bunq is wel dat dit soort functies langzaamaan overgenomen worden door andere (groot-)banken tegen lagere tarieven. Ik kwam er zojuist achter dat de Rabo inmiddels ook gewoon een fijne ingebakken betaalverzoekfunctie heeft die net zo goed werkt.
Ik kan me echter wel voorstellen dat dat voor studenten anders is. En da's toch een grote doelgroep van bunq. En snap ook nog steeds niet waarom ik niet zelf mag kiezen wat ik wil gebruiken.
Tja, niet alleen studenten. Mij persoonlijk (!) gaat het vooral om gemak voor een goede prijs, en niet zozeer morele of economische principes. Dat zal een reden worden om na het verlopen van de geldigheidsdatum van mijn pas mijn bunq-account op te zeggen als alles zo zou blijven.

Maar gezien de reactie hierboven vermoed ik dat er straks een aanbieding gaat komen voor 4-5 euro p/m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

finsdefis schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:41:

Maar gezien de reactie hierboven vermoed ik dat er straks een aanbieding gaat komen voor 4-5 euro p/m.
Maar ja, dan nog.

Het zal niet zo lang duren voordat de eerste berichten binnen komen van bunq-klanten die in de VS aan de balie van autoverhuurbedrijf en er achter komen dat ze met die Mickey-Mouse-Kaart van bunq geen auto kunnen huren, en dat ieder hotel toch echt eerst de borg van de rekening afboekt. Dat komt later wel weer terug, maar met een echte kredietkaart heb je dat probleem niet. Dan nog: de koersopslag veel te hoog, dat kunnen Revolut en N26 veel beter (heb je natuurlijk ook geen echte kredietkaart).

De speciale features zouden voor mij wel een euro per maand waard zijn (betaal nu nog per pinstransactie), maar aangezien dat soort functies toch snel door de grootbanken worden overgenomen, is het natuurlijk een kwestie van tijd. Het is namelijk wel luxe dat je iemand een iDEAL-link kunt sturen voor iets dat je op internet verkoopt.

Buiten mijn 'handeltje' op internet laat ik mijn peer-to-peer leningen erop uitbetalen, daarvoor is die rekening ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Ik snap er niets meer van. Ik weet wel dat Ali een kul verhaal aan elkaar is aan het knopen. Wat een shit email was dat zeg! Hoe naif denkt hij dat mensen zijn?

Hij heeft gewoon een knetter grote fout gemaakt, en nu gaan ze vol in damage control.

Kan een nieuw account nu wel of geen 10 gratis rekeningen openen? Want in eerste instantie niet, maar nu zeggen ze in de tweede mail dat het wel weer mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca

Edit: het voornaamste wat ik echt niet begrijp is dat ze de ervaring van het delen zo ontzettend uithollen. Een connect rekening met je huisgenoten of voetbalteam, waar bunq juist zo bekend om was, wordt een hele dure grap als iedereen ineens 8 euro per maand moet betalen voor alleen maar een betaalpas. Dat gaat de marktpenetratie niet ten goede komen.
Ze hebben dit ook een beetje zelf gedaan. Ze hebben zich in het begin nogal geprofileerd als bank voor 'erbij'. Dat betekent dat je doelgroep lang niet altijd actief gebruikt maakt van de rekeningen, maar wel ff zo nu en dan. Dat ze dan nu besluiten het abonnement 8x zo duur te maken en vol te stampen met features die voor de meesten toch ongewenst zijn en er geen andere keus is behalve premium of gratis, is waar de problemen ontstaan.

Wat extra betalen nu is logisch, maar ze zijn wellicht wat doorgeslagen in hoeveel en de andere opties zijn ze vergeten. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 03-08-2017 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Frustus Maximus schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:21:
Ik snap er niets meer van. Ik weet wel dat Ali een kul verhaal aan elkaar is aan het knopen. Wat een shit email was dat zeg! Hoe naif denkt hij dat mensen zijn?

Hij heeft gewoon een knetter grote fout gemaakt, en nu gaan ze vol in damage control.
Wat vind je dat'ie dan had moeten doen? De fout is gemaakt, dan kun je toch maar het beste je excuses aanbieden en wat doen met de kritiek?
Danny.G schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:44:
[...]

Ze hebben dit ook een beetje zelf gedaan. Ze hebben zich in het begin nogal geprofileerd als bank voor 'erbij'. Dat betekent dat je doelgroep lang niet altijd actief gebruikt maakt van de rekeningen, maar wel ff zo nu en dan. Dat ze dan nu besluiten het abonnement 8x zo duur te maken en vol te stampen met features die voor de meesten toch ongewenst zijn en er geen andere keus is behalve premium of gratis, is waar de problemen ontstaan.

Wat extra betalen nu is logisch, maar ze zijn wellicht wat doorgeslagen in hoeveel en de andere opties zijn ze vergeten. :P
Het punt is wel dat bunq vooral goed werkt als veel mensen in je omgeving het ook (passief) gebruiken. En dat lukt alleen als je een knettergoed basisproduct hebt voor weinig geld of gratis. Ik hoop dus zeker dat dat blijft.

Verder zijn die nieuwe features ook geen verrassing, daar is héél veel om gevraagd. De enige verrassing is dat abonnement. Daar heeft niemand om gevraagd. Eenvoudigere prijzen ja, maar niet op deze manier.

[ Voor 52% gewijzigd door mcDavid op 03-08-2017 20:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nickname27
  • Laatst online: 11:34
Must-read. Spijker op zijn kop.

https://markvletter.com/blog/debunqed/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
net even in de support chat gezeten en wat opheldering gekregen:

De mogelijkheid 10 rekeningen te openen komt alléén terug voor oude "bunq-more" gebruikers. Nieuwe gebruikers krijgen nog steeds "bunq-free" en dat blijft een kreupel product. Ook is het niet mogelijk van "bunq-premium" terug te gaan naar "bunq-more". Het blijft dus alles of niets.

Best jammer. Want ik dacht juist dat dit nou eindelijk de mogelijkheid zou bieden om premium te proberen zonder gelijk all-in te moeten gaan. Zo valt het toch nog tegen. En voor nieuwe gebruikers is er zo ook niets meer aan, dus bunq aanraden aan vrienden houdt ook een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
Ik ben nog geen officieel bunqer, maar is wel al een lange tijd in mijn vizier geweest. Vaak het idee dat ze voorop liepen qua mogelijkheden. Aangezien ik waarschijnlijk weg wil bij mijn huidige bank werd Bunq een optie. Zelf kom ik uit op €10 voor twee Maestro passen en premium. Geen wereldbedrag, dus vooruit.

Echter door de gehele commotie, wat eigenlijk toch enkel om een gigantische prijs stijging gaat (de kosten van een ijsje per maand duurder dan andere banken zoals de ING), ben ik toch huiverig om volledig over te stappen.

De ING zou het alternatief zijn, maar de wens is om 'iets anders' te doen dan de gevestigde opties (de banken die al meer dan 10 jaar bestaan). Echter zijn bankrekeningen niet iets waar je te gemakkelijk mee om moet gaan.

Dus.. Twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
@Vilscon waar bankier je nu dan? Ik ben zelf van mening dat mensen juist véél makkelijker van bank moeten wisselen. De meeste mensen zitten hun hele leven zonder na te denken bij dezelfde bank omdat hun ouders daar toevallig ook zaten. Dat is echt zonde. Geld is de grote drijvende motor achter onze samenleving dus je moet juist dondersgoed nadenken waar je jouw geld neerzet, en hier zoveel mogelijk vrije keuze in hebben.

Wat dat betreft is het ook jammer dat de nederlandse banken het (opzettelijk?) lastig gemaakt hebben om van bank te wisselen doordat je je rekeningnummers niet mee kan verhuizen. Dat is nou net één van de dingen waar bunq zich sterk tegen afzet.

En ja ik ben het ook niet eens met de stemmingmakerij om de kostprijs. Die 8 euro is het punt niet. Morgen ga ik 80 km rijden met de auto, dat kost ook 8 euro aan benzine. Toen mijn telefoonprovider nog 5 euro per maand vroeg voor 4G-internet tikte ik dat ook zonder morren af, en bijv. wikipedia maak ik geheel vrijwillig een soortgelijke maandelijkse donatie aan over.

Mijn probleem met de update was tweeledig:
- Ten eerste voel je je genaaid als je account zomaar gedowngrade wordt. Maar dat is nu gelukkig opgelost
- Ten tweede neemt het een stuk vrijheid weg. Het mooie van bunq was juist dat je je abonnement kon schalen naar je eigen gebruik. Ik wil bijv. ook geen "onbeperkt bellen" bundel, ik wil een maandelijks instelbare belbundel.

Als je die 8 euro geen punt vind zou ik het gewoon een kans geven. Ik ben alleen bang dat een hele grote doelgroep (de studenten die gratis rekeningen gewend zijn) hier wat minder makkelijk over denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adejoode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 18:57
*knip* het gaat hier over bunq, niet over andere banken.

[ Voor 79% gewijzigd door Krisp op 04-08-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
mcDavid schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:37:
@Vilscon waar bankier je nu dan? Ik ben zelf van mening dat mensen juist véél makkelijker van bank moeten wisselen. De meeste mensen zitten hun hele leven zonder na te denken bij dezelfde bank omdat hun ouders daar toevallig ook zaten. Dat is echt zonde. Geld is de grote drijvende motor achter onze samenleving dus je moet juist dondersgoed nadenken waar je jouw geld neerzet, en hier zoveel mogelijk vrije keuze in hebben.

Wat dat betreft is het ook jammer dat de nederlandse banken het (opzettelijk?) lastig gemaakt hebben om van bank te wisselen doordat je je rekeningnummers niet mee kan verhuizen. Dat is nou net één van de dingen waar bunq zich sterk tegen afzet.

En ja ik ben het ook niet eens met de stemmingmakerij om de kostprijs. Die 8 euro is het punt niet. Morgen ga ik 80 km rijden met de auto, dat kost ook 8 euro aan benzine. Toen mijn telefoonprovider nog 5 euro per maand vroeg voor 4G-internet tikte ik dat ook zonder morren af, en bijv. wikipedia maak ik geheel vrijwillig een soortgelijke maandelijkse donatie aan over.

Mijn probleem met de update was tweeledig:
- Ten eerste voel je je genaaid als je account zomaar gedowngrade wordt. Maar dat is nu gelukkig opgelost
- Ten tweede neemt het een stuk vrijheid weg. Het mooie van bunq was juist dat je je abonnement kon schalen naar je eigen gebruik. Ik wil bijv. ook geen "onbeperkt bellen" bundel, ik wil een maandelijks instelbare belbundel.

Als je die 8 euro geen punt vind zou ik het gewoon een kans geven. Ik ben alleen bang dat een hele grote doelgroep (de studenten die gratis rekeningen gewend zijn) hier wat minder makkelijk over denkt.
8 Euro aan benzine brengt je best een eindje. 8 euro/mnd aan Ali van Bunq schenken brengt je nergens waar 1,45/mnd aan ING je niet kan brengen.

Ik vind het ook niet erg om te betalen hoor, maar €96/jaar (bijna anderhalve volle tank!) is echt veels teveel voor wat je ervoor krijgt plus 90% van de mensen heeft totaal geen behoefte om dat uit te geven aan een betaalpakket. Het is ook erg Hollands. In veel andere landen zijn betaalpakketten altijd gratis geweest, bij traditionele banken incl ING Direct.

Nu weer ontopic: alle nieuwkomers die nu interesse in N26 hebben, besef goed dat N26 ook belangrijke nadelen heeft, eerder genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29
*knip* het gaat hier over bunq, niet over andere banken.

[ Voor 88% gewijzigd door Krisp op 04-08-2017 08:38 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Wikipedia is gratis maar ik steun ze ook zo nu en dan, dat komt omdat ik daar vrijwel alles op kan vinden wat ik zou willen weten. De vergelijking tussen Bunq en Wikipedia voor die paar euro kan ik me daarom ook niet in vinden, 8 euro per maand voor een simpele payment provider slaat voor mij geheel de plank mis. Erg spijtig vind ik het wel aangezien ik al mee loop vanaf de closed-beta. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik kan inmiddels (als voormalig Bunq More gebruiker) weer rekeningen aanmaken in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Eerlijk gezegd ben ik inmiddels ook over naar Premium. De reden hiervoor is dat andere banken gewoon niet in de buurt komen qua filosofie en gebruiksgemak. De prijs was voor mij eerst het breekpunt, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat de prijs van andere banken eigenlijk veel te laag is. Op zich is het prima dat er prijsvechters bestaan, maar in de vorm van ING, Rabobank en ABN AMRO zit bijna iedereen bij een prijsvechter...

Contant geld gebruik ik niet. Als het compleet afgeschaft zou worden zou ik niet verdrietig zijn. Ik vind het dan ook jammer dat er 10 geldopnamen inbegrepen zijn bij Premium. Maar ik maak mij er niet druk om. Elke geldopname die ik niet doe vertaalt zich uiteindelijk naar ontwikkelbudget.

En twee debit MasterCards inbegrepen... ik ben er van overtuigd dat die tweede kaart geen lopende kosten heeft voor bunq als ik hem niet gebruik.

Ik geef niets om betaalverzoeken. Vind ik het goed dat het mogelijk is? Zeker. Maar kijkend naar de grote banken zou dat de enige USP zijn van bunq en dat moet vooral nagemaakt worden!

Wat mij echt heeft geholpen is de reactie van Hydra. Heel mooi om als applicatieontwikkelaar van een van de grote banken te zeggen dat dé feature die je real-time inzicht geeft, de gedetailleerde push notifications, 'niets interessants' is. Incasso's vóór uitvoering expliciet accepteren of weigeren? Alleen Knab komt op dat gebied enigszins in de buurt.

bunq gaat voor mij om het hebben van volledige controle over mijn geldzaken. Dat is de belangrijkste reden geweest dat ik op dag 1 ben overgestapt, en dat is de reden dat ik nu ook blijf. Dat ze op dag 1 toevallig ook de goedkoopste waren, dat is voor mij bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grappig @Zr40. Ik heb een beetje t zelfde, vind het nog steeds vrij duur, maar ik kan geen andere bank vinden die me hetzelfde kan bieden... dus op termijn zal ik waarschijnlijk ook wel over gaan naar Premium... toch slim van Bunq. Lol

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:54
CarpeVentum schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:18:
Ik kan inmiddels (als voormalig Bunq More gebruiker) weer rekeningen aanmaken in de app.
Ik ook maar ik zie ook dat ik gratis een mastercard kan aanvragen. Dat klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
dieselb0y schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Ik ook maar ik zie ook dat ik gratis een mastercard kan aanvragen. Dat klopt toch niet?
Ik zie het ook inderdaad maar lijkt me niet. Volgens mij kan ik ook nog een Maestro bestellen nu. 'Kosten inbegrepen bij lidmaatschap' staat er. Wellicht gevalletje Leen Bakker hoogslaper dit...
Edit: Maestro klopt wel, is tegen oude voorwaarden; gewoon €9 voor extra pas.

[ Voor 8% gewijzigd door CarpeVentum op 04-08-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dieselb0y schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Zou support ff een berichtje sturen, dan weet je het binnen een paar minuten zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
DennusB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Zou support ff een berichtje sturen, dan weet je het binnen een paar minuten zeker!
Ik heb het even gevraagd, en het is inderdaad niet gratis. Ik vermoed dat ze oude klanten op een soort light versie van Premium hebben gezet, waarbij je minder rekeningen kunt hebben en je dus (per ongeluk) gratis kaarten kunt aanvragen.

Ik ga de gok niet wagen, zal achteraf wel weer verrekend worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:32:

...
Ik geef niets om betaalverzoeken. Vind ik het goed dat het mogelijk is? Zeker. Maar kijkend naar de grote banken zou dat de enige USP zijn van bunq en dat moet vooral nagemaakt worden!
...
Wat hebben ze anders dan alle andere banken qua betaalverzoeken? Je hebt het over USP, welk gedeelte bedoel je dan ( Rabo, ING, ABN etc hebben dit ook allemaal)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
oohh schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Ik heb het even gevraagd, en het is inderdaad niet gratis. Ik vermoed dat ze oude klanten op een soort light versie van Premium hebben gezet, waarbij je minder rekeningen kunt hebben en je (per ongeluk) gratis kaarten kunt aanvragen.

Ik ga de gok niet wagen, zal achteraf wel weer verrekend worden. :)
Net geprobeerd. Bij het laatste bevestigingsscherm worden wel kosten getoond en bij de Mastercard verschijnt een scherm dat je premium moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Wat hebben ze anders dan alle andere banken qua betaalverzoeken? Je hebt het over USP, welk gedeelte bedoel je dan ( Rabo, ING, ABN etc hebben dit ook allemaal)?
Rabo, ING, ABN etc hebben dit pas geïmplementeerd nadat bunq dat gedaan heeft. Bunq introduceerde iets nieuws, de grote banken zagen dit als USP en gingen hetzelfde doen. Dat bedoelde ik met een USP die vooral door de grote banken nagemaakt moest worden.

De USP die voor mij belangrijk is (volledige controle over al mijn geldzaken) is vooralsnog daadwerkelijk uniek bij bunq. Waarom andere banken dat niet namaken is mij een raadsel... :+

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 04-08-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Rabo, ING, ABN etc hebben dit pas geïmplementeerd nadat bunq dat gedaan heeft. Bunq introduceerde iets nieuws, de grote banken zagen dit als USP en gingen hetzelfde doen. Dat bedoelde ik met een USP die vooral door de grote banken nagemaakt moest worden.

De USP die voor mij belangrijk is (volledige controle over al mijn geldzaken) is vooralsnog daadwerkelijk uniek bij bunq.
Zou je dat wat verder kunnen uitleggen? Welke controle heb je meer bij Bunq dan bij andere banken? Ik zie niks speciaals dat betrekking heeft over controle als ik het zo vergelijk. Bedoel je dan specifieke mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Zou je dat wat verder kunnen uitleggen? Welke controle heb je meer bij Bunq dan bij andere banken? Ik zie niks speciaals dat betrekking heeft over controle als ik het zo vergelijk. Bedoel je dan specifieke mogelijkheden?
Incasso's. Volledige controle over wie afschrijft en ook hoeveel (voor automatisch accepteren). Ik moet nog een bank tegenkomen die dat ook zo aanpakt. Ik ben benieuwd hoe de storneringspercentages liggen van bunq vergeleken met andere banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Incasso! Voordat een bedrijf IETS kan afschrijven bij je krijg je netjes een push notificatie van Bunq en moet je hem expliciet accepteren voor ze het kunnen afschrijven. Erg fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

[...]

Real-time push notifications voor alle transacties. Ik hoef niet periodiek (achteraf) te checken wat er gebeurd is met mijn rekening. Als er iets gebeurt zie ik het onmiddellijk.

Incasso's voor uitvoering moeten accepteren of weigeren. Als er een verkeerde of vreemde incasso ingediend wordt door een bedrijf dan kan ik direct contact opnemen met dat bedrijf.

En zodra de MasterCard binnen is - bovenstaande punten ook voor MasterCard betalingen. Ik gebruik tot nu toe een ICS kaart, maar daar heb je géén realtime notifications, en heb je géén controle over afschrijvingen behalve via een papieren betwistingsformulier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:45
basmq schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Net geprobeerd. Bij het laatste bevestigingsscherm worden wel kosten getoond en bij de Mastercard verschijnt een scherm dat je premium moet nemen.
Idem hier. overiges staat bij Tap&Pay (evenals bij de Maestro ) ook de prijs van €1 in de maand, maar zodra ik die aanklik crasht de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zag laatst dat je bij Rabobank ook gewoon kunt zien dat er incasso's aankomen en ze eventueel vooraf al kunt weigeren.

Qua notificaties kom je bij Rabo ook wel een heel eind, als je het maar goed configureert. Eerder in het topic ook al genoemd.

Ik ben wel benieuwd hoe die Mastercard gaat werken als debitcard/chargecard als ik er een hotel mee reserveer en ze dus een "blokkade" leggen op het bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Beekforel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:33:
Ik zag laatst dat je bij Rabobank ook gewoon kunt zien dat er incasso's aankomen en ze eventueel vooraf al kunt weigeren.
Ja, bij elke bank kan je het tegenwoordig zien. Dat is wettelijk verplicht. Het verschil is dat je er geen toestemming voor moet geven, en je krijgt er verder geen melding van als je niet regelmatig naar het scherm met ingeplande incasso's gaat.

Bij bunq ben ik gewend dat ik van alles meteen een melding krijg. Ik wil niet handmatig om de paar dagen hoeven controleren wat er gaat gebeuren of wat er is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bartvw schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Idem hier. overiges staat bij Tap&Pay (evenals bij de Maestro ) ook de prijs van €1 in de maand, maar zodra ik die aanklik crasht de app.
Als je dat meld bij support krijg je voor je hulp meestal een leuk kaartje + chocolade reep thuis :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost42
DennusB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Als je dat meld bij support krijg je voor je hulp meestal een leuk kaartje + chocolade reep thuis :D
Ik kreeg ook een kaartje toen ik verhuisd was. Er zat een bug in de app bij het wijzigen van adresgegevens die ik melde, maar toch. Vind dat soort dingen wel leuk en attent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Joost42 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Ik kreeg ook een kaartje toen ik verhuisd was. Er zat een bug in de app bij het wijzigen van adresgegevens die ik melde, maar toch. Vind dat soort dingen wel leuk en attent.
Ja ik kreeg een keer een Bunq (Tony's met andere wrap) choco reep thuis met handgeschreven kaartje omdat ik zo positief was over hun API :) Heel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Ja, bij elke bank kan je het tegenwoordig zien. Dat is wettelijk verplicht. Het verschil is dat je er geen toestemming voor moet geven, en je krijgt er verder geen melding van als je niet regelmatig naar het scherm met ingeplande incasso's gaat.

Bij bunq ben ik gewend dat ik van alles meteen een melding krijg. Ik wil niet handmatig om de paar dagen hoeven controleren wat er gaat gebeuren of wat er is gebeurd.
Ik waardeer deze innovatiementaliteit van Bunq, maar dit zijn (voor mij) super kleine dingetjes in het geheel (die waarschijnlijk binnenkort ook in andere apps zitten) en weegt (voor mij) totaal niet op tegen de dreiging dat ze morgen weer iets totaal omgooien (zeker niet nu ze ook nog duurder zijn dan de alternatieven).
Ik snap wel dat mensen fan zijn van Bunq want ze proberen zich in ieder geval op meerdere manier anders te profileren (soms wel op zéér twijfelachtige manieren) dan de "oude banken".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

Ik waardeer deze innovatiementaliteit van Bunq, maar dit zijn (voor mij) super kleine dingetjes in het geheel (die waarschijnlijk binnenkort ook in andere apps zitten) en weegt (voor mij) totaal niet op tegen de dreiging dat ze morgen weer iets totaal omgooien (zeker niet nu ze ook nog duurder zijn dan de alternatieven).
Dit is startups eigen, 95% bestaat na een jaar of twee niet meer. Het risico is altijd groter dat de dienst ophoud dan een bank van een eeuw oud. Dat kun je zelf verzinnen ;)
Ik snap wel dat mensen fan zijn van Bunq want ze proberen zich in ieder geval op meerdere manier anders te profileren (soms wel op zéér twijfelachtige manieren) dan de "oude banken".
Het creeren van 'fans' is natuurlijk een oude PR truuk. De goedkoopste manier van PR is 'fans' rekruteren die via mond-op-mond gratis je werk doen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online

Qua notificaties kom je bij Rabo ook wel een heel eind, als je het maar goed configureert. Eerder in het topic ook al genoemd.
Klopt. Na deze tegenvaller bij bunq ben ik eens in de Rabo-app gaan rondsnuffelen, die ik niet zo vaak gebruikte. Met een kleine instelling kan je vrijwel dezelfde functionaliteit toevoegen en de betaalverzoeken werken identiek. Ik ben eigenlijk blij verrast, want ik hield de Rabo eigenlijk alleen aan vanwege de gekoppelde hypotheek en had het qua gemak afgeschreven t.o.v. bunq.

Zoals ik al zei is dat 'lullig' voor bunq, want ze introduceren mooie nieuwe concepten die nu dus overgenomen zijn door grootbanken. Nog minder drang om de 'loyale' Nederlander te laten overstappen dus. Aan de andere kant voor de gemiddelde consument goed, want zonder die 'disruptors' zouden ze die innovatiedrang misschien niet gehad hebben.

Als ik deze ontwikkelingen zo zie ben ik bang voor de toekomst van bunq als zelfstandige onderneming, maar dat is grotendeels op mijn onderbuik gebaseerd ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:02
De betaalverzoeken bij de Rabobank zijn waardeloos, omdat je niet kan zien wie je betaald heeft als je gemeenschappelijk verzoek hebt gedaan. Soort van 0.1 versie ivm Bunq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
Ja technisch is bunq gewoon op alles de nummer één. Nee al die foefjes zijn niet noodzakelijk, maar wel chill. Het werkt gewoon erg soepel en snel. Ik krijg altijd weer jeuk als ik mensen zie zoeken naar hun random Reader of identifier bijvoorbeeld. Nergens doe je zo snel en makkelijk een Ideal betaling als bij bunq.
Dus ja ik gebruik het dagelijks en met veel plezier, en dan mag het best wat kosten. Ik vind die 8euro ook het probleem niet, maar het onderscheid wat gecreëerd wordt tussen"premium" gebruikers en het gewone volk staat me niet aan. En ook het feit dat ik als oud bunq-more gebruiker nu privileges heb die een nieuwe gebruiker niet kan krijgen, voelt gewoon wrang.
Voorlopig blijf ik het dus wel gebruiken om het gemak, maar wel met een wrang bijsmaakje. Zou het fijn vinden als ze iedereen weer over één kam gaan scheren en laten betalen voor wat je zelf kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
TweakerMarco schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:27:
De betaalverzoeken bij de Rabobank zijn waardeloos, omdat je niet kan zien wie je betaald heeft als je gemeenschappelijk verzoek hebt gedaan. Soort van 0.1 versie ivm Bunq.
Apart, ik krijg gewoon de namen te zien van degenen die betaald hebben. Misschien heb je een oude versie van de app?

Voor mij is het verschil in elk geval te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:57
finsdefis schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Klopt. Na deze tegenvaller bij bunq ben ik eens in de Rabo-app gaan rondsnuffelen, die ik niet zo vaak gebruikte. Met een kleine instelling kan je vrijwel dezelfde functionaliteit toevoegen en de betaalverzoeken werken identiek. Ik ben eigenlijk blij verrast, want ik hield de Rabo eigenlijk alleen aan vanwege de gekoppelde hypotheek en had het qua gemak afgeschreven t.o.v. bunq.

Zoals ik al zei is dat 'lullig' voor bunq, want ze introduceren mooie nieuwe concepten die nu dus overgenomen zijn door grootbanken. Nog minder drang om de 'loyale' Nederlander te laten overstappen dus. Aan de andere kant voor de gemiddelde consument goed, want zonder die 'disruptors' zouden ze die innovatiedrang misschien niet gehad hebben.

Als ik deze ontwikkelingen zo zie ben ik bang voor de toekomst van bunq als zelfstandige onderneming, maar dat is grotendeels op mijn onderbuik gebaseerd ;)
Dit is één van de punten inderdaad waarom het zo lastig is om de wereld nog te verbeteren. Je hebt een grote groep mensen nodig die gelooft in het doel wat je stelt als start up zijnde als het product wat je bied: duurder is, minder functionaliteit bevat, minder gebruiksvriendelijk is, minder geaccepteerd is, minder ondersteund word.

Bunq heeft al deze eigenschappen wel op een bepaalde manier. Geen hypotheken, geen fysiek kantoor, geen verzekeringen, redelijk prijzig (recentelijk), liep tegen opstartproblemen aan dat niet iedere ideal betaling uitgevoerd kon worden omdat de bank er nog niet tussen stond. Het enige wat er echt substantieel beter is, is de applicatie. Maar de oude banken beseffen dit en stoppen dus ook enorm veel geld in de app ontwikkeling om inderdaad dit unique selling point te verminderen. Hierdoor word er een grote motivator voor mensen die niet begaan zijn met de visie van de bank verwijderd en stappen mensen nog minder snel over.

Ik was eerst ook even verbaasd over de grote prijs stijging bij Bunq, en vraag me nog steeds af of dit voor de long term een strategische keuze is maar ik ben wel gaan beseffen dat ik moet gaan betalen voor eerlijke diensten, waarbij de huidige machtsstructuren aangetast worden. Ik behoor dan ook tot de groep van mensen die geloven in deze visie van Bunq, alhoewel ik daar eigenlijk nog wel meer van zou willen zien. Ik zou dus ook een onderbouwing willen zien waarom ze voor dit abonnement kiezen in plaats van pay for what you use. Dat is het meest logische en een abonnement maakt heel snel bepaalde geldstromen onzichtbaar. Dat is vooral waar ik van baal. Abonnementen zijn goed voor een bedrijf omdat het ze in staat stelt de prijs te verhogen over een jaar zonder dat er aanwijsbaar nieuwe functies voor terug komen. Dan kan er wel een praatje komen van "Kijk naar deze functionaliteit die we ontwikkeld hebben!" Ja maar wat als ik dat niet wil gebruiken? Daarom ben ik toch juist weg gegaan bij de oude banken? Om niet te hoeven betalen voor de functie van goedbetaalde managers? Oude infrastructuur?

Als Bunq nu een grote groep volgers gaat verliezen dan ben ik erg bang dat Bunq het niet lang meer gaat volhouden. De redenen voor mensen die niet zoveel geven om die visie gaan nu nog veel minder snel overstappen. Vooral als de groep mensen die anderen proberen te overtuigen drastisch verkleind is of het met minder enthousiasme gedaan word.

Kortom van mij mag Bunq het nog radicaler gaan doen, gooi heel de infrastructuur over op het nieuwe type gedecentraliseerd internet wat ontwikkeld word met behulp van blockchain/group consensus en laat het netwerk bepaalde prijzen bepalen. Je blijft altijd de koppeling houden met de oude infrastructuur en dat is waarom we Bunq nodig hebben maar naar mijn mening maken ze ontwikkelingen door qua strategie in de verkeerde richting en dat baart mij zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost42
Hier een interview met Ali waarin hij wat meer toelichting geeft over de prijzen en de gebeurtenissen

https://www.sprout.nl/art...evoel-we-meten-alles-door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

walletje-w schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:10:
[...]

Dit is één van de punten inderdaad waarom het zo lastig is om de wereld nog te verbeteren. Je hebt een grote groep mensen nodig die gelooft in het doel wat je stelt als start up zijnde als het product wat je bied: duurder is, minder functionaliteit bevat, minder gebruiksvriendelijk is, minder geaccepteerd is, minder ondersteund word.

Bunq heeft al deze eigenschappen wel op een bepaalde manier. Geen hypotheken, ...
Even tussendoor - gelukkig ben ik met mijn hypotheek niet gebonden aan een specifieke bank! Het zou wat zijn als je niet van bankrekening kan overstappen omdat je hypotheekrente afhankelijk is van het gebruik van een bankrekening bij die bank... Nee bedankt :)
[..]

Kortom van mij mag Bunq het nog radicaler gaan doen, gooi heel de infrastructuur over op het nieuwe type gedecentraliseerd internet wat ontwikkeld word met behulp van blockchain/group consensus en laat het netwerk bepaalde prijzen bepalen.
Een beetje off-topic, maar stiekem hoop ik dat als dat gebeurt, dat niet met een blockchain gedaan gaat worden. Voor een grootschalig gedecentraliseerd systeem werkt dat niet vanwege de grote overhead (technisch, niet financieel) voor elke device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Damn, echt de avond voor de prijsverhoging ingelezen in Bunq en bijna een account aangemaakt. Had ik het maar gedaan, had ik nog wat kunnen testen met multiple rekeningen en api's. Nu is het me echt te duur. :(
Als ik alles zo lees lijkt het me niet dat ze de boel gaan terug draaien of aanpassen. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijntb
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-08 10:19
Het together forum ineens geen negatieve topics meer laat zien. Ik weet niet of dit al besproken is maar dit lijkt me een enge ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ze zijn er wel, maar de laatste reactie in die topics is ouder dan de laatste reactie van andere topics en daarom staan ze niet meer bovenaan.

De volgorde is op basis van datum meest recente reactie, niet op basis van populariteit. Als je naar pagina 2 of 3 van together gaat kom je ze weer tegen, en als iemand er nu zou reageren dan staat het weer bovenaan :)

Om dezelfde reden staan ook een aantal positieve topics niet meer bovenaan.

[ Voor 84% gewijzigd door Zr40 op 05-08-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
UltraSub schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:56:
Damn, echt de avond voor de prijsverhoging ingelezen in Bunq en bijna een account aangemaakt. Had ik het maar gedaan, had ik nog wat kunnen testen met multiple rekeningen en api's. Nu is het me echt te duur. :(
Als ik alles zo lees lijkt het me niet dat ze de boel gaan terug draaien of aanpassen. :|
Ja hier baal ik als oude gebruiker ook van. Een nieuwkomer met bunq-free is nu gelijk een buitenstaander. Kan ik zelf wel enthousiast zijn over bunq, maar dat enthousiasme overdragen wordt zo haast onmogelijk. En da's vervelend, want het is altijd leuk om je enthousiasme te delen.

Ik denk ook niet dat ze zomaar de boel gaan terugdraaien, maar hoop toch wel dat ze het model nog eens gaan herzien en met alternatieven komen. Vergeet niet dat bunq nog heel jong is, pas anderhalf jaar of zo. Dit is de 2e keer in die tijd dat ze iets met de tarieven doen. Er zullen vast nog wel meer revisies komen voordat Ali met pensioen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunq heeft er echt een potje van gemaakt.

7.99 betalen per maane voor een account met een debit card die ook nog kaal is.
Geen verzekeringen nada.

Dan zouden N26 en Revolut de concurrentie ruimschoots winnen. Bunq heeft zichzelf in de vingers gesneden met dit product.

Nu zijn ze letterlijk de duurste bank van Nederland geworden. Het Knab premium kost 7.50 en is daarmee goedkoper dan Bunq.

En het "gemak" van Bunq, binnen een jaar of twee hebben ook andere banken dit ook dus met een beetje geduld kom je er.

Zelf gebruikte ik Bunq vanwege het gemak en het was een betaal voor gebruik constructie. Wat erg fijn is voor de jongere gebruikers onder ons.

Maar 7.99 maandeijks is wel erg veel.

Ben bang dat Bunq zo terrein gaat verliezen, misschien 2019 niet eens halen zal.

En ze draaien al verlies:
http://m.telegraaf.nl/dft...364%3B5-miljoen-voor-bunq

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:02
UltraSub schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:56:
Je kan nog een maand een pas bestellen voor een euro die je dan 4 jaar kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

[...]

Ik ben wel benieuwd hoe die Mastercard gaat werken als debitcard/chargecard als ik er een hotel mee reserveer en ze dus een "blokkade" leggen op het bedrag.
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

TheVMaster

Moderator WOS
Tja..dan is dat bedrag denk ik gewoon geblokkeerd op je bankrekening. Gebeurt nu ook al als je met Maestro in het buitenland betaald, dan is dat bedrag gewoon geblokkeerd totdat het daadwerkelijk wordt afgeschreven (bij bunq is dat direct, maar bij sns/rabo/abn/ing duurt dat een paar dagen vreemd genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Nee, ze draaien *nog* verlies. Dat is geen uitzondering voor startups van dit kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:57
Zr40 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Een beetje off-topic, maar stiekem hoop ik dat als dat gebeurt, dat niet met een blockchain gedaan gaat worden. Voor een grootschalig gedecentraliseerd systeem werkt dat niet vanwege de grote overhead (technisch, niet financieel) voor elke device.
Dat ben ik met je eens vandaar dat ik er ook group consensus achter heb gezet. Dat is een alternatief op blockchain en mits goed uitgevoerd de voordelen van blockchain pakt maar niet de nadelen. Meer informatie is te vinden bij Maidsafe mocht je daar interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Laatst online: 11:34
Joost42 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:31:
Hier een interview met Ali waarin hij wat meer toelichting geeft over de prijzen en de gebeurtenissen

https://www.sprout.nl/art...evoel-we-meten-alles-door
Dank voor de link, eindelijk is me nu duidelijk waarom bunq dit premium pakket zo heeft vormgegeven, anders dan het standaard antwoord "we willen de beste app ontwikkelen en onafhankelijk blijven".
“Nederland is vrij uitzonderlijk als het neerkomt op pintransacties. Kijk naar Duitsland, daar betaalt men nog veel met cash, dan is een euro per geldopname niet realistisch. Amerika betaalt weer veel met creditcards, dus daar is onze nieuwe koppeling met MasterCard een mooie oplossing voor.”
Het standaardpakket was immers ‘te Nederlands’.
Echter: als deze betaalmarkten zo verschillend zijn, waarom dan per se één pakket introduceren voor alle markten? Ik begrijp dat één duidelijk betaalpakket veel overzichtelijker en makkelijker te schalen is. Maar welke Nederlander heeft in godsnaam twee mastercards én een pinpas nodig? Of 10 cashopnames per maand? De ambities zijn groot en dat vind ik erg mooi om te zien (beetje Nederlands trots), maar zo scheep je je core markt waar je net vertrouwen aan het opbouwen bent op met een pakket waar die consument niets aan heeft.

Bunq: als er in het buitenland kennelijk vraag is naar het premium pakket dat jullie zojuist hebben geïntroduceerd voor die prijs, fantastisch dat jullie daarop inspelen. Maar maak daarnaast dan een aantrekkelijk betaalpakket voor ons in Nederland, degenen die jullie hebben geholpen naar waar jullie nu zijn, alsjeblieft! :)
Pagina: 1 ... 14 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"