Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Precies, ze maakten te weinig omzet op de gratis klanten en bieden nu dus dat Premium pakket aan om de gemiste omzet te compenseren en te plussen qua omzet.

Ben wel al onder de indruk van de service van Bunq, had vannacht een support chat berichtje gestuurd om 4 uur in de nacht al om 5 uur in de nacht reactie terug. Dat doen niet veel banken ze na :9
Precies, ze maakten te weinig omzet op de gratis klanten en bieden nu dus dat Premium pakket aan om de gemiste omzet te compenseren en te plussen qua omzet.

hier mis je een stukje ze maken te weinig winst op de gratis klanten en ze "bieden" niks maar verplichten ze alle gratis klanten die alles al over hebben gezet ineens 8 euro te gaan betalen voor een zogenaamd premium account je kan niet kiezen of je het wel of niet doet als je alle functies wilt behouden van je gratis account zoals extra bankrekeningen aanmaken of een bankpas (extra) dan moet je gewoon 8 euro pm gaan betalen.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Voor het gemak noem ik alles op het 'CC-netwerk' (het heeft geen formele naam voor zover ik heb kunnen uitzoeken) een CC, omdat dat uiteindelijk bepaald hoe en waar je hem kan gebruiken. Een NLer neemt zo'n kaart tenslotte voor het buitenland/online. Maar, omdat bunq nu als eerste NL bank die kaarten uitlevert, is het misschien een teken dat NLse terminals ook (in toenemende mate) beide netwerken gaan supporten?

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 02-08-2017 13:44 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:20
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Overzicht in de app, mijn lidmaatschap en staat er rekening opheffen. Je kunt ook gewoon met ze chatten in de app om het op te zeggen lijkt me.
Als ik op Overzicht klik zie ik nu alleen nog mijn transacties, daarin kan ik eindeloos scrollen. Maar 'Mijn lidmaatschap' zie ik nergens. Ook de Chat functie met support zit volgens mij goed verborgen. Heb ik toevallig een nieuwste versie en jij nog niet? Alles is echt helemaal anders namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06

TheVMaster

Moderator WOS
Brent schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 13:43:
Voor het gemak noem ik alles op het 'CC-netwerk' (het heeft geen formele naam) een CC, omdat dat uiteindelijk bepaald hoe en waar je hem kan gebruiken. Een NLer neemt zo'n kaart tenslotte voor het buitenland/online. Maar, omdat bunq nu als eerste NL bank die kaarten uitlevert, is het misschien een teken dat NLse terminals ook (in toenemende mate) beide netwerken gaan supporten?
Laten we het hopen. Wat volgens mij het voor Android/Samsung/Apple Pay ook weer makkelijker maakt om naar Nederland uit te breiden _/-\o_ aangezien het 'aanpassen van hun systemen voor het NL betaalsysteem nogal complex schijnt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

hier mis je een stukje ze maken te weinig winst op de gratis klanten en ze "bieden" niks maar verplichten ze alle gratis klanten die alles al over hebben gezet ineens 8 euro te gaan betalen voor een zogenaamd premium account je kan niet kiezen of je het wel of niet doet als je alle functies wilt behouden van je gratis account zoals extra bankrekeningen aanmaken of een bankpas (extra) dan moet je gewoon 8 euro pm gaan betalen.
Dan is er een keus, of je accepteert het of niet. Zie echt het probleem niet. Er zijn 10 tallen alternatieven qua banken in NL :)
Typisch NL, op een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en als het dan negatief veranderd maar schreeuwen. Uiteindelijk moet er omzetgroei komen binnen een bedrijf, en dat proberen ze op deze manier. Als het tegenvalt zullen ze het wel weer aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
TheJoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Als ik op Overzicht klik zie ik nu alleen nog mijn transacties, daarin kan ik eindeloos scrollen. Maar 'Mijn lidmaatschap' zie ik nergens. Ook de Chat functie met support zit volgens mij goed verborgen. Heb ik toevallig een nieuwste versie en jij nog niet? Alles is echt helemaal anders namelijk.
Ik heb de nieuwste versie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJoe
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Dan is er een keus, of je accepteert het of niet. Zie echt het probleem niet. Er zijn 10 tallen alternatieven qua banken in NL :)
Typisch NL, op een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en als het dan negatief veranderd maar schreeuwen. Uiteindelijk moet er omzetgroei komen binnen een bedrijf, en dat proberen ze op deze manier. Als het tegenvalt zullen ze het wel weer aanpassen ;)
Je mist het punt, en je maakt onterecht de opmerking van een dubbeltje op de eerste rij. Bunq heeft mijn vertrouwen gewonnen met hun service, hun technologie en manier van communiceren. Nu blijkt dat ze uit het niets een complete vervelende draai geven aan hun dienst. Uit het niets, onaangekondigd, en daar staat mijn geld. Dat vertrouw ik niet. Daar wil ik mijn geld niet bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:04
JohnHeroHD schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:08:
Uit den oude doosch:

http://www.quotenet.nl/Ni...over-zijn-geheimen-179244

Een interessant interview, heb ik gelijk een beeld bij Ali.
Grappig, in dat interview gebruikt Ali WhatsApp als referentie en legt de parallel met Bunq omdat Bunq ook 'niks' kost voor particulieren. (Vanaf 0:25 in de video).

Dus dan ben je wel degelijk een prijsvechter, ook al roepen ze nu dat ze nooit hebben beweerd dat te zijn. In het artikel staat ook dat ze lagere zakelijke tarieven dan de concurrentie berekenen, wat hopelijk het aantal transacties zou verhogen. Is dus geflopt, en nu mogen de consumenten lappen. Leuk, maar beweer dan niet dat je nooit op kosten hebt geconcurreerd. Ze weten dondersgoed dat ze met een interessante prijs/kwaliteit verhouding de markt opgingen en daar veel klanten aan hebben overgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
TheJoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Je mist het punt, en je maakt onterecht de opmerking van een dubbeltje op de eerste rij. Bunq heeft mijn vertrouwen gewonnen met hun service, hun technologie en manier van communiceren. Nu blijkt dat ze uit het niets een complete vervelende draai geven aan hun dienst. Uit het niets, onaangekondigd, en daar staat mijn geld. Dat vertrouw ik niet. Daar wil ik mijn geld niet bij hebben.
Dan zeg je hem op :) Problem solved :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJoe
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Dan zeg je hem op :) Problem solved :)
Als je dit topic een beetje leest dan zie je dat ik daar op moment van schrijven ook inderdaad mee bezig ben. Doei Bunq :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Even wat anders, bunq blijft app-only? Geen website zoals we in de aanloop van gisteren dachten? Ik zie er geen spoor van terug terwijl ze toch er mensen voor hadden aangenomen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

ik heb je profiel bekeken maar kan er nou niet uithalen of je voor bunq werkt of niet ;)

maar het is jammer dat je de mensen die geheel zijn overgestapt naar deze bank met het idee dat een bankpas maar 1 euro pm kost nu weer hun hele hebben en houden over moeten zetten naar een andere bank of 8 euro moeten gaan betalen aan bunq geheel niet begrijpt
en dat we maar gewoon Hollanders zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten klopt ook niet nogmaals zou er een kleine prijs verhoging zijn was er niks aan de hand maar het gaat hier om het bevriezen van bijna alle functies die bunq uniek maakte en mocht je ze terug willen hebben moet je gewoon 8 x meer gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

Nicap

Tsssk....

DennusB schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Revolut is toch niet Nederlands? Met andere woorden : Geen iDeal?
Nee, vandaar dat dit wellicht kansen bied voor revolut. Klanten gaan nu weg bij bunq, en willen naartoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Wel duidelijk geworden dat als je nu een bankonderneming wilt beginnen, je Bunq moet kopiëren qua idee en dit pakket 4 euro per maand prijzen.

Denk dat je het dan behoorlijk goed gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nicap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Nee, vandaar dat dit wellicht kansen bied voor revolut. Klanten gaan nu weg bij bunq, en willen naartoe.
En kansen voor N26 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07 15:37
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

ik heb je profiel bekeken maar kan er nou niet uithalen of je voor bunq werkt of niet ;)

maar het is jammer dat je de mensen die geheel zijn overgestapt naar deze bank met het idee dat een bankpas maar 1 euro pm kost nu weer hun hele hebben en houden over moeten zetten naar een andere bank of 8 euro moeten gaan betalen aan bunq geheel niet begrijpt
en dat we maar gewoon Hollanders zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten klopt ook niet nogmaals zou er een kleine prijs verhoging zijn was er niks aan de hand maar het gaat hier om het bevriezen van bijna alle functies die bunq uniek maakte en mocht je ze terug willen hebben moet je gewoon 8 x meer gaan betalen.
Grappig, ik was dus niet de enige die de indruk kreeg dat Dhr. Alwaysleft een bunq-medewerker was.

Anyway; weten jullie waar ik het meest mee zit. Ik was eigenlijk wel toe aan een alternatieve ietwat innovatieve bank zonder lugubere investeringen. Bunq leek een mooie optie (mijn tech-savvy vriendengroep was ook al langzaam aan het overstappen).

Nu maakt dat bedrag van 7,99 mij niet eens zoveel uit. En laten we eerlijk zijn, de gemiddelde Tweaker kan dat ook wel incasseren. Echter geven ze een signaal af waarbij ik de indruk krijg dat ze immatuur zijn, ondoordacht.. instabiel.

Het meest belangrijke voor een bank is naar mijn gevoel vertrouwen (los van de 100.000 bankgarantie). Dat vertrouwen begon langzaam op te bouwen de afgelopen maanden, maar dat is nu weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:19
Welke concurrenten heeft Bunq nou echt als het neerkomt op meerdere rekeningen, ideal en gezamelijke rekeningen?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
aarzelaar schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

Grappig, ik was dus niet de enige die de indruk kreeg dat Dhr. Alwaysleft een bunq-medewerker was.

Anyway; weten jullie waar ik het meest mee zit. Ik was eigenlijk wel toe aan een alternatieve ietwat innovatieve bank zonder lugubere investeringen. Bunq leek een mooie optie (mijn tech-savvy vriendengroep was ook al langzaam aan het overstappen).

Nu maakt dat bedrag van 7,99 mij niet eens zoveel uit. En laten we eerlijk zijn, de gemiddelde Tweaker kan dat ook wel incasseren. Echter geven ze een signaal af waarbij ik de indruk krijg dat ze immatuur zijn, ondoordacht.. instabiel.

Het meest belangrijke voor een bank is naar mijn gevoel vertrouwen (los van de 100.000 bankgarantie). Dat vertrouwen begon langzaam op te bouwen de afgelopen maanden, maar dat is nu weg...
Ik een medewerker van Bunq? Nee, ik heb een ING rekeningnummer en ben nu 3 maanden premium aan het uitproberen en had tot aan gisteren nog nooit van Bunq gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
TimDJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:52:
Welke concurrenten heeft Bunq nou echt als het neerkomt op meerdere rekeningen, ideal en gezamelijke rekeningen?
Knab?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Knab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
[...]

precies ik had een geheel ander idee bij hoe bunq werd gerund ik had eigenlijk verwacht dat ze iedere gebruiker een mailtje/prive bericht hadden gestuurd met daarin de vraag of ze het erg zouden vinden om in de toekomst iets meer te gaan betalen? en dan eventueel een soort poll hoeveel ze eerlijk zouden vinden dat had mij meer een bunq manier geleken ?

de manier zoals het nu gaat en is gegaan door gewoon overnight ineens je prijs te ver 8 voudigen dat is meer de manier waarop de ING me op de hoogte houd van de rente op me spaarrekening met een mailtje Yippie we hebben super goed nieuws!!!!!! uw spaar rente gaat vanaf morgen van 0,15% naar 0,10% !!!!! ze brengen het alsof het een 8e wereld wonder is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Kun je bij knab ook een rekening delen met meerdere mensen? Zo ja, dan ben ik direct een nieuwe klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:19
Oh ja inderdaad. Zijn er ook nog (internationale) andere partijen? Ik ben persoonlijk ontevreden over de stabiliteit van de Knab app. Deze gebruik ik zakelijk. Prive Bunq waar ik erg tevreden mee ben/was maar de move om plotseling mijn account te limiteren tot ik premium neem ben ik niet van gecharmeerd

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Frustus Maximus schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

[...]

Kun je bij knab ook een rekening delen met meerdere mensen? Zo ja, dan ben ik direct een nieuwe klant
Volgens mij alleen met je partner, indien je een gedeelde rekening hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJoe
[...]
Precies. Hele grote fout van de afdeling marketing/communicatie. Dit had op zoveel manieren gebracht kunnen worden. Het zo naar buiten brengen en het vertrouwen verliezen, snappen ze dat ze een bank zijn en geen app?

[ Voor 24% gewijzigd door TheJoe op 02-08-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TimDJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Oh ja inderdaad. Zijn er ook nog (internationale) andere partijen? Ik ben persoonlijk ontevreden over de stabiliteit van de Knab app. Deze gebruik ik zakelijk. Prive Bunq waar ik erg tevreden mee ben/was maar de move om plotseling mijn account te limiteren tot ik premium neem ben ik niet van gecharmeerd
Moet zeggen dat Knab er inderdaad interessant uit ziet. Even kijken wat Bunq gaat doen na de stortvloed aan negatieve reacties, maar anders is Knab misschien een fijne opvolger!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 10:27
DennusB schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Moet zeggen dat Knab er inderdaad interessant uit ziet. Even kijken wat Bunq gaat doen na de stortvloed aan negatieve reacties, maar anders is Knab misschien een fijne opvolger!
Knab kost je ook minimaal 5 euro per maand, werkt met zo'n k*t kastje en de app is brak (ook die nieuwe). Kom er net vandaan, ben blij dat weg ben :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Laatst online: 10:28
Ik zit al sinds het 4 cent per transactie-model bij Bunq en ben (was) zeer groot fan van hoe het werkte. Afgelopen weekend weg met vrienden, even rekening openen, connecten en gaan met z'n allen. Heerlijk!

Ik ging elke maand over het bedrag van 1 euro, dus was aan het overwegen om mijn maestro card te laten overzetten naar het vaste bedrag per maand model.

Maar, toen het nieuws van vandaag...

Het gaat er niet zozeer om dat ik de 8 euro per maand niet kan betalen, maar ik heb het niet over voor het 'koppelpakket'. Ik heb zelf een AMEX waar ik zeer happy mee ben (KLM punten) en wil daar voorlopig toch niet vanaf. Ikzelf hoef dus geen mastercard (debit card), en al helemaal niet 2... Daarnaast heb ik het afgelopen jaar amper cash opnames gedaan, eigenlijk alleen in het buitenland.

Waarom stappen ze af van het 'je betaalt wat je gebruikt' model..

Blijkbaar is de 1 euro per maand niet haalbaar voor ze, gezien de jaarcijfers van 2016 (ongeveer 5 miljoen verlies). Dus er moeten inkomsten zijn, dit is Zeer logisch.

Wat is men dan wel bereid te betalen? Wat zijn jullie bereid te betalen?

Ik zelf denk iets van 3,50 - 4 euro per maand voor:
  • 1x Maestro kaart
  • 5 - 10 rekeningen
En dan betalen voor opties?
  • 9e eenmalig voor aanschaf pas
  • 0,50e per maand voor NFC
  • 3e per maand voor mastercard ?
  • 10 keer cash pinnen per maand voor 2e ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

jdejonge1991 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:12:
Ik zit al sinds het 4 cent per transactie-model bij Bunq en ben (was) zeer groot fan van hoe het werkte. Afgelopen weekend weg met vrienden, even rekening openen, connecten en gaan met z'n allen. Heerlijk!

Ik ging elke maand over het bedrag van 1 euro, dus was aan het overwegen om mijn maestro card te laten overzetten naar het vaste bedrag per maand model.

Maar, toen het nieuws van vandaag...

Het gaat er niet zozeer om dat ik de 8 euro per maand niet kan betalen, maar ik heb het niet over voor het 'koppelpakket'. Ik heb zelf een AMEX waar ik zeer happy mee ben (KLM punten) en wil daar voorlopig toch niet vanaf. Ikzelf hoef dus geen mastercard (debit card), en al helemaal niet 2... Daarnaast heb ik het afgelopen jaar amper cash opnames gedaan, eigenlijk alleen in het buitenland.

Waarom stappen ze af van het 'je betaalt wat je gebruikt' model..

Blijkbaar is de 1 euro per maand niet haalbaar voor ze, gezien de jaarcijfers van 2016 (ongeveer 5 miljoen verlies). Dus er moeten inkomsten zijn, dit is Zeer logisch.

Wat is men dan wel bereid te betalen? Wat zijn jullie bereid te betalen?

Ik zelf denk iets van 3,50 - 4 euro per maand voor:
  • 1x Maestro kaart
  • 5 - 10 rekeningen
En dan betalen voor opties?
  • 9e eenmalig voor aanschaf pas
  • 0,50e per maand voor NFC
  • 3e per maand voor mastercard ?
  • 10 keer cash pinnen per maand voor 2e ?
Ik zou prima 4 à 5 euro per maand over hebben je eerste lijstje, en de opties die je noemt ook prima qua pricing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
4-5€ per maand zou ik goed vinden, maar daar moeten dan ook een hoop gratis transacties bij worden geleverd, en een gratis pas. Die Debit/Creditcard zooi wil ik niet. Dat je daar extra voor betaald als je het gebruikt, oke, maar niet aan iedereen opdringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Laatst online: 10:28
Bedoel je dan gratis transacties voor zakelijk of persoonlijk?
Persoonlijk zijn transacties al gratis, muv cash uit de muur halen.

Zakelijk kosten transacties inderdaad al tijdje 10 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
Ah ik dacht ergens gelezen te hebben dat je nu ook moet gaan betalen voor transacties. Maar dit hoeft dus blijkbaar niet? Dat scheelt dan iets. Maar dan nog is €8,- gewoon veel te veel.

Voor die prijs moeten ze echt dingen gaan aanbieden die geen andere bank aanbiedt. Want requests versturen of rekeningen delen kan nu ook bij andere banken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je zou bijna zeggen dat dit klanten wegpesten is om de schade bij een faillissement alvast te beperken.

[ Voor 6% gewijzigd door robertpNL op 02-08-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
robertpNL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:34:
Je zou bijna zeggen dat dit klanten wegpesten is om de schade bij een faillissement te kunnen beperken.
Geloof het of niet, maar dit dacht ik zelf gisteren ook. Het staat natuurlijk iets chiquer als je op zo'n manier ten onder gaat dan simpelweg aangeven van "Yo, dit lukt niet". Alhoewel, zo chique is dit ook niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:36
Geen, want bunq heeft nog steeds geen gezamenlijke rekening (en/of). Daarmee geven ze feitelijk aan dat ze een bank voor erbij willen zijn, want niemand met een relatie zal zijn volledige bankzaken gaan regelen bij een bank zonder en/of rekeningen.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
https://www.abnamro.nl/nl...etaalgemak-max/index.html

5.80€ ;)

2x MasterCard Gold
2x Maestro
6 rekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
MichielFRL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:37:
[...]
Geen, want bunq heeft nog steeds geen gezamenlijke rekening (en/of). Daarmee geven ze feitelijk aan dat ze een bank voor erbij willen zijn, want niemand met een relatie zal zijn volledige bankzaken gaan regelen bij een bank zonder en/of rekeningen.
Ik ben getrouwd en onze gehele financiële huishouding wordt op de grote hoop gestort. Een en/of rekening heb ik bij de Rabobank (ivm hypotheek korting) maar vind dit echt geen must. Mijn vrouw heeft inmiddels ook een rekening bij bunq voor haar eigen uitgaven (dmv maandelijks "zakgeld"). Dus om nou te zeggen dat het een must is om een en/of rek. te hebben voor iedereen met een relatie :? Gaat mij iets te ver want vind persoonlijk een en/of rek. nou niet de heilige graal.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:25 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maar met een vreselijke app (van wat ik altijd hoor) en zo'n ouderwets kastje met codes om betalingen te doen... no thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Zelf ben ik Bunq user vanaf dag 1 en heb daarom ook twee passen met daarbij 5 verschillende rekeningen. Betalingen heb ik de laatste tijd (vooral in het buitenland) anders opgelost door mijn creditcard van ICS er aan te koppelen, dus als ik bijvoorbeeld ik het buitenland betaal of geld opneem gaat het via ICS. Vervolgens schrijft ICS dit maandelijk netjes van (van een aparte Bunq rekening). Doordat we op free slechts 1 rekening krijgen ben ik er ook niet meer over te spreken. Zeker nadat ik zelf alles handmatig heb overgezet en Bunq mijn enige bank is. Ik voel me door Bunq afgezet en had graag gezien dat er een betaalbare middenweg beschikbaar kwam. Ik wacht rustig af. :/

[ Voor 0% gewijzigd door Cablekevin op 02-08-2017 14:58 . Reden: Puntje vergeten... ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:50:
Maar met een vreselijke app (van wat ik altijd hoor) en zo'n ouderwets kastje met codes om betalingen te doen... no thanks.
Met die app is helemaal niets mis, al jaren geen enkel probleem mee gehad en doet alles wat ik nodig heb.
Daarnaast kan je al een lange tijd instellen dat je tot een bepaald bedrag per dag (kan je zelf kiezen) kan overmaken zonder e-dentifier, ook naar onbekende rekeningen (lees nooit eerder naar overgemaakt of van ontvangen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 11:03

Nicap

Tsssk....

Wellicht is dit gewoon een mega marketingtruc van bunq. Slechte reclame is ook reclame, vooral dit. Straks wordt 7,99 - 4,99 en stappen er heel veel mensen over.

Zou me niks verbazen eigenlijk. Voor 4,99 zou ik nog wel overstappen van Rabobank. Maar dan wel 2 maestro passen ipv 2 mastercards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:08
Overigens vraag ik me af hoe levensvatbaar Bunq is op deze manier. Een beetje zoektocht op internet blijkt dat Ali zelf vorig jaar meer dan 9 miljoen in Bunq heeft gestopt (zie: http://www.quotenet.nl/Ni...over-zijn-geheimen-179244 ) en dat er dit jaar weer een verlies van 5 miljoen is geleden.

Op zich niks mis mee maar Ali betaald Bunq met de winsten die hij van TransIP krijgt. Zijn totale waarde is "maar" iets van 30 miljoen. Tenzij je slim gaat investeren is het niet echt goed voor de lange termijn om zo je geld in een verlies gevend bedrijf te stoppen.

Om alleen al 5 miljoen aan omzet te krijgen heb je al 50.000 8 euro klanten nodig, en dan gaan de kosten er nog af.

Om Bunq rendabel te krijgen moet je volgens mij minstens 500.000 8 euro klanten hebben, gezien de hoeveelheid personeel (~80)

Op een of andere manier krijg ik toch een Dirk Scheringa gevoel

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 02-08-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin.vd.meer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-08-2017
Maar hoe gaat het dan over 4 jaar, als je pasje verloopt, ben je dan als nog verplicht over te stappen naar premium? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

kevin.vd.meer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:28:
Maar hoe gaat het dan over 4 jaar, als je pasje verloopt, ben je dan als nog verplicht over te stappen naar premium? |:(
Ja

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nicap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:05:
Wellicht is dit gewoon een mega marketingtruc van bunq. Slechte reclame is ook reclame, vooral dit. Straks wordt 7,99 - 4,99 en stappen er heel veel mensen over.

Zou me niks verbazen eigenlijk. Voor 4,99 zou ik nog wel overstappen van Rabobank. Maar dan wel 2 maestro passen ipv 2 mastercards.
Denk het helaas niet, die 8 euro zal wel blijven het komende jaar. Mits natuurlijk nu echt helemaal niemand dat pakket van 8 euro gaat nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kevin.vd.meer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:28:
Sterker nog, als je het pasje verliest of volgende maand stuk gaat krijg je ook geen nieuwe meer en mag je ook overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:35:
[...]

Sterker nog, als je het pasje verliest of volgende maand stuk gaat krijg je ook geen nieuwe meer en mag je ook overstappen.
Valt stuk niet onder garantie?, ik heb 9 euro betaald voor de pas in januari.

[ Voor 7% gewijzigd door mjjveldt op 02-08-2017 15:37 ]

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
mjjveldt schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:37:
[...]

Mijn pasje is onlangs 'stuk' gegaan (nfc werkte niet meer goed). Ik heb een nieuwe moeten aanvragen via de normale procedure, maar direct wel een refund gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mjjveldt schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 15:37:
[...]

Dat lijkt mij toch ook. Volgens mij kun je niet eisen dat je, als je bankpas defect is, over moet stappen naar een duurder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:14
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Denk het helaas niet, die 8 euro zal wel blijven het komende jaar. Mits natuurlijk nu echt helemaal niemand dat pakket van 8 euro gaat nemen ;)
Ik in ieder geval niet. Ik heb via support gevraagd om mijn account op te heffen. Ik was gelukkig nog niet zo verbonden aan bunq met allerlei automatische betalingen. Ik heb mijn saldo er af gehaald en het account laten opheffen.

Tijd om mijn eigen bank maar weer meer te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus ik lees dat er zojuist een nieuwe reactie is geplaatst door Ali waarin staat
Gejat of kwijt kan je gewoon vervangen. Verlopen is verlopen en dan kan je mee met een van de nieuwe abonnementen die gelden op het moment dat je overstapt. Niet heel veel anders dan andere abonnementen mijns inziens.
Dus enkel alleen bij verlopen ben je verplicht over te stappen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Interessant...het artikel op RTL-Z is aangepast. Het feit dat je rood kon staan en dat je dus een creditcard kreeg is aangepast : https://www.rtlnieuws.nl/...-jaar-voor-een-mastercard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EIvO2tuh.png
vertrouwen komt te voet en gaat te paard

En slecht nieuws verkoopt beter ;)

Overigens volledig terecht dat ze deze shit storm over zich heen krijgen. Dit had iedereen aan zien komen.

Eigenlijk denk/hoop ik dat ze op deze manier mensen naar een duurder midden product willen lokken:
1 Maestro kaart
1 MasterCard
10 Rekeningen
Android NFC

voor een euro of 3, 4, 5€
Natuurlijk nog een forse stap vanaf 1€ voor alleen MC en NFC

https://www.google.nl/url...-dure-nieuwe-abonnementen
De suggestie dat de verandering samenhangt met het verlies van €5 mln dat de bank in 2016 boekte wijst Niknam van de hand: 'Daar is geen relatie mee, want we maken niet meer marge met deze nieuwe abonnementen.'
:? Dus de MasterCard fees zijn zo hoog dat ze met de 7.99€ per maand evenveel marge hebben als met €1 per maand, of ze verwachten dat 7/8 van hun klanten wegloopt.

[ Voor 118% gewijzigd door Whatson op 02-08-2017 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zou zonder meer overstappen naar een pakket met 1 Maestro, 1 MasterCard en 0 geldopnamen voor € 3 per maand. Duurder dan wat ik nu voor al mijn bankzaken betaal maar het gemak van bunq heb ik graag een redelijke prijs voor over. € 4 zou ik nog kunnen overwegen.

Maar € 8 is echt teveel :) Ik blijf nu gewoon bij mijn € 1 per maand Maestro en € 15 per jaar ICS kaart. Als mijn Maestro kaart vervangen moet worden, dan downgrade ik naar het gratis pakket (voor iDeal en huidige incasso's) en ga ik mijn N26 Maestro weer gebruiken.
Whatson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:22:
:? Dus de MasterCard fees zijn zo hoog dat ze met de 7.99€ per maand evenveel marge hebben als met €1 per maand, of ze verwachten dat 7/8 van hun klanten wegloopt.
Of ze verwachten dat iedereen die kiest voor Premium ook gebruik zal maken van de inbegrepen 10 geldopnamen per maand. Die zijn altijd duur geweest.

Ik geloof niet dat de MasterCard kosten uitzonderlijk hoog zijn. Zie mijn ICS kaart, Revolut, N26, ...

[ Voor 32% gewijzigd door Zr40 op 02-08-2017 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk als ze als enige met Apple Pay zouden komen vanaf vandaag dan had ik ze nog een kleine kans gegeven. Maar wat ze nu bieden voor 7,99 € is echt helemaal niet van deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:48:
Kijk als ze als enige met Apple Pay zouden komen vanaf vandaag dan had ik ze nog een kleine kans gegeven. Maar wat ze nu bieden voor 7,99 € is echt helemaal niet van deze tijd.
Ik zat gisteren in de zaal en ik had mijn hoop echt gevestigd op Apple Pay, maar helaas. (overigens ligt dat geheel bij Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Nicap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:05:

Haha nee dit wil je als Bunq zijnde, die lang niet zo groot en populair is absoluut NIET hebben. Ze hebben het vertrouwen van het grotere publiek nog niet en juist met deze nieuwe toevoegingen willen ze het hart van het grotere publiek winnen.

Dus en ze hebben zichzelf bizar onaantrekkelijk gemaakt voor het grotere publiek (een echte USP is er niet meer), maar deze hele truc is ook nog eens slecht voor ze qua de bestaande gebruikersgroep.

Dat ze zometeen mogelijk een goedkoper abonnement gaan introduceren zal echt niet zijn omdat hun marketing truc geslaagd is, maar eerder een wanhoopspoging om de boel te redden. Of denk jij dat Ali voor de lol even 9,2 miljoen van zijn eigen geld heeft geïnvesteerd in Bunq na een verlies van 5 miljoen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

1 ding snap ik écht niet... bank of the free... maar mijn goed onderbouwde reactie staat al uren op "On moderation"..... why worden wij als klanten "On moderation" geplaatst bij een partij die zich Bank of the free noemt? Ze moeten zich echt eventjes gaan schamen! :/

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Trackerfire schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:12:
why worden wij als klanten "On moderation" geplaatst bij een partij die zich Bank of the free noemt? Ze
Nog 1 keer: mar. ke. ting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Trackerfire schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:12:
1 ding snap ik écht niet... bank of the free... maar mijn goed onderbouwde reactie staat al uren op "On moderation"..... why worden wij als klanten "On moderation" geplaatst bij een partij die zich Bank of the free noemt? Ze moeten zich echt eventjes gaan schamen! :/
Dat was altijd al. Om te voorkomen dat mensen (per ongeluk) gevoelige info op together zouden zetten ipv in de support chat.

Heb best wel eens kritische posts gemaakt, zijn nooit tegengehouden. Denk dat ze momenteel gewoon te druk zijn om alle reacties bij te benen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Joost42
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Wat ik zo typisch vind is dat bunq best probeert een community te bouwen. Dat hele Together gebeuren, het feit dat de meeste nieuwe functies aangedragen zijn door gebruikers, het persoonlijke en directe contact via de support, persoonlijke terugkoppelingen op eerdere bugs/meldingen, de poll vorige keer over de nieuwe pas-prijzen. Gebruikers voelen zich écht onderdeel van bunq, ze voelen dat ze bijdragen aan bunq, het 'succes' van bunq en promoten bunq onder vrienden en familie. Bijna alle gebruikers komen er via mond-tot-mond reclame. Zelf heb ik ook gezorgd voor zeker 7 extra bunq-gebruikers.

En dat bunq dan zo ineens de community die ze opgebouwd hebben en blijkbaar nog altijd willen hebben (anders ga je Together geen upgrade geven), volledig passeren met een onverwachte, onaangekondigde prijswijziging waar eigenlijk niemand achter staat. Volledig tegenstrijdig, volledig respectloos en levert extreem veel wantrouwen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 20:46
Weet iemand wie de financiers zijn van bunq? Is dat alleen Ali of zijn er ook investeerders betrokken? Investeerders hebben soms een veel kortere termijnvisie dan het management of de oprichters. Ze kunnen dan zenuwachtig worden van rode cijfers, terwijl dit soms nodig is om echt een goed product neer te zetten (zie Tesla). Wellicht dat er dus een push vanuit andere financiers van bunq is die sneller betere resultaten willen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was het een van de verkooppunten juist dat er geen externe investeerders waren die zeggenschap over de bedrijfvoering zouden krijgen. Ik meen ook gelezen te hebben dat Ali zijn eigen geld heeft geinvesteerd in de startup, geld wat hij o.a. heeft opgehaald met de verkoop van TransiP.

Hier een interview met Ali van een tijdje terug (is volgens mij stukje terug ook gepost)
http://www.quotenet.nl/Ni...over-zijn-geheimen-179244

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:36
Dit is toch wel de mooiste vergelijking die ik vandaag gelezen heb:
To feel the difference, imagine that you were buying a lunch for €3 euros every day. But on Wednesday you’re entering the cafe and the owner proudly tells you that the lunch would cost you €24 euros.
Would you eat almost the same lunch for 8 times higher price? That’s exactly the feeling I get with the new Bunq pricing plans.
Bron: https://medium.com/dirtyn...ives-to-bunq-e309549ba7f8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
U123456 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:53:
Dit is toch wel de mooiste vergelijking die ik vandaag gelezen heb:
[...]
Bron: https://medium.com/dirtyn...ives-to-bunq-e309549ba7f8
Terwijl je diezelfde lunch voor minder dan die 24€ bij de buren kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Laatst online: 06:26
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat zo'n nieuwe bank zomaar een vergunning heeft gekregen. De vergunning is gegeven aan iemand die geen opleiding in de economische sector heeft voltooid. Nu wil dat natuurlijk niet alles zeggen, aangezien ik het verhaal niet volledig ken, maar het lijkt me wel apart om als DNB te riskeren met geld van duizenden mensen. Straks gaat Bunq failliet en mag de overheid weer een beroep doen op het depositogarantiestelsel terwijl de huidige CEO 'alleen' zijn huidig ingebrachte geld kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 10:27
stane schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:31:
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat zo'n nieuwe bank zomaar een vergunning heeft gekregen. De vergunning is gegeven aan iemand die geen opleiding in de economische sector heeft voltooid. Nu wil dat natuurlijk niet alles zeggen, aangezien ik het verhaal niet volledig ken, maar het lijkt me wel apart om als DNB te riskeren met geld van duizenden mensen. Straks gaat Bunq failliet en mag de overheid weer een beroep doen op het depositogarantiestelsel terwijl de huidige CEO 'alleen' zijn huidig ingebrachte geld kwijt is.
Er is iemand uit het bankwezen verplicht betrokken bij bunq. Afkomstig van AEGON oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarzelaar
  • Laatst online: 27-07 15:37
RBS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Rub147 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:49:
Er is iemand uit het bankwezen verplicht betrokken bij bunq. Afkomstig van AEGON oid
Knab maakt gebruikt van de banklicentie en kapitaal van AEGON. Rene Frijters (CEO van Knab) komt daar ook vandaan.

Ali heeft alles zelf gedaan in samenwerking met wat experts van RBS. (maar Bunq is vziw 100% zijn eigendom)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.G
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 11:49

T.G

Sinds maart had ik een betaalpas bij Bunq, voor 1 euro pm, om het 'uit te proberen'. Nu wordt ik toch wel bijna gedwongen om te upgraden naar Premium.

Vooral als student zijnde, vind ik het nu veel aantrekkelijker om bij ABN AMRO te blijven. Studentenrekening bij ABN is gratis. Als ik een (echte) credit card zou willen, zou het me 14 euro per jaar kosten. Op Android met de 'Wallet' app van ABN kan ik gratis NFC gebruiken voor betalingen.

Jammer dat Bunq geen 'kleiner' abonnement aanbiedt, voor slechts één betaalpas met bijvoorbeeld maximaal drie bankrekeningen. Niet bepaald de bank of the free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

T.G schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:52:
Sinds maart had ik een betaalpas bij Bunq, voor 1 euro pm, om het 'uit te proberen'. Nu wordt ik toch wel bijna gedwongen om te upgraden naar Premium.

Vooral als student zijnde, vind ik het nu veel aantrekkelijker om bij ABN AMRO te blijven. Studentenrekening bij ABN is gratis. Als ik een (echte) credit card zou willen, zou het me 14 euro per jaar kosten. Op Android met de 'Wallet' app van ABN kan ik gratis NFC gebruiken voor betalingen.

Jammer dat Bunq geen 'kleiner' abonnement aanbiedt, voor slechts één betaalpas met bijvoorbeeld maximaal drie bankrekeningen. Niet bepaald de bank of the free.
Anderzijds heb je nog 2,5 jaar om een alternatief te zoeken. Je moet niet omschakelen.

Ik merk dat Ik het er gister/vanmorgen moeilijker mee had. Inmiddels wat bezonken. Ik ga even aankijken hoe dit gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:58
Beekforel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:59:
[...]

Anderzijds heb je nog 2,5 jaar om een alternatief te zoeken. Je moet niet omschakelen.

Ik merk dat Ik het er gister/vanmorgen moeilijker mee had. Inmiddels wat bezonken. Ik ga even aankijken hoe dit gaat verlopen.
Huh wat zeg jij nou?
Bunq heeft in 6 maanden tijd hun kostenplaatje 2x omgegooid. Hoezo heb je dan 2,5 jaar tijd om een alternatief te zoeken? Zeker na deze achterbaks ingevoerde wijziging kan ik me goed voorstellen dat er nog meer zullen volgen. En tot nu toe was het niet bepaald gunstig, de wijzigingen.

De boodschap van Bunq is duidelijk: oppassen voor ons! Dat is dan aan consumenten gericht, niet aan de "traditionele" banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.G
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 11:49

T.G

Jazco2nd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Huh wat zeg jij nou?
Bunq heeft in 6 maanden tijd hun kostenplaatje 2x omgegooid. Hoezo heb je dan 2,5 jaar tijd om een alternatief te zoeken? Zeker na deze achterbaks ingevoerde wijziging kan ik me goed voorstellen dat er nog meer zullen volgen. En tot nu toe was het niet bepaald gunstig, de wijzigingen.

De boodschap van Bunq is duidelijk: oppassen voor ons! Dat is dan aan consumenten gericht, niet aan de "traditionele" banken.
Ik denk dat @Beekforel doelt op het feit dat mijn Bunq betaalpas nog tenminste 2,5 jaar geldig is, tot die tijd 1 euro per maand (hoe het er nu naar uit ziet). Maar wat ik op Together Bunq lees: als ik mijn pinpas zelf 'kapot' maak of kwijtraak, dan moet ik upgraden.

Helaas kan ik nu ook geen gebruik maken van NFC bij Bunq, waar ik wel op zat te wachten eigenlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wat betreft dit stukje in de reactie van Ali:
bunq doet zijn best om de beste te zijn. Dat lukt vrij aardig - wat ook blijkt uit het feit dat alle grootbanken hun best doen om onze features te kopiëren. Tot hele afdelingen aan toe die onze app decompilen om maar te begrijpen / erachter te komen wat we aan het doen zijn.
Ik werk zelf bij een grote Nederlandse bank als (externe) software ontwikkelaar en dat is dus complete kul. Ten eerste zit er helemaal niks interessants in de mobile applicatie van Bunq. Coole animaties kunnen onze designers ook wel maken. Alle logica zit in de back-end. En daar kan je natuurlijk onmogelijk bij.

En dan nog; boeiend? Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden. Ik ben zelf back-end dev. Ik zou met plezier een kijkje in hun keuken nemen puur uit interesse maar ik ga daar geen eieren van columbus vinden hoor.

Nog kwalijker is dit:
bunq is bedoeld als alternatief voor ouderwets bankieren. Een bank-dienst die niet te koop loopt met je privé-informatie.
Hoe weet hij of en hoe banken dat doen? Heeft hij daar bewijs voor? Of is het gewoon spiegelen? Want Bunq is duidelijk op zoek naar een verdienmodel en 'data' is een erg interessant verdienmodel. Als een VC ze in de nek staat te hijgen moet je als Bunq klant maar net zien of ze 'nee' kunnen blijven zeggen. Aangezien hij over het eerste deel uit z'n nek lult zou het me niet verbazen als dat tweede deel ook gewoon iets is waar ze mee bezig zijn.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

T.G schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:18:
[...]

Ik denk dat @Beekforel doelt op het feit dat mijn Bunq betaalpas nog tenminste 2,5 jaar geldig is, tot die tijd 1 euro per maand (hoe het er nu naar uit ziet). Maar wat ik op Together Bunq lees: als ik mijn pinpas zelf 'kapot' maak of kwijtraak, dan moet ik upgraden.

Helaas kan ik nu ook geen gebruik maken van NFC bij Bunq, waar ik wel op zat te wachten eigenlijk.
Pas stuk of kwijt is vervanging, geen nieuw abonnement. Heb ik tenminste vandaag gelezen in een post van Ali.

Ik doel idd op het feit dat de verhoging niet geldt voor bestaande klanten, tenzij je het wel wilt. Het is dus gewoon een keuze die je kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:19:

[...]

Ik werk zelf bij een grote Nederlandse bank als (externe) software ontwikkelaar en dat is dus complete kul. Ten eerste zit er helemaal niks interessants in de mobile applicatie van Bunq. Coole animaties kunnen onze designers ook wel maken. Alle logica zit in de back-end. En daar kan je natuurlijk onmogelijk bij.

En dan nog; boeiend? Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden. Ik ben zelf back-end dev. Ik zou met plezier een kijkje in hun keuken nemen puur uit interesse maar ik ga daar geen eieren van columbus vinden hoor.
Noem eens een Nederlandse bank die push notifications met alle relevante details stuurt voor elke transactie op mijn rekening? Ik ken er geen.

Voor de rest, helemaal eens met je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:43:
[...]

Noem eens een Nederlandse bank die push notifications met alle relevante details stuurt voor elke transactie op mijn rekening? Ik ken er geen.

Is dat niet omdat bunq de enige bank is met een realtime verbinding voor transacties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:19:
[...]
Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden.
Was bunq niet de eerste waarbij je een betaalverzoek via iDeal kon doen? Dacht het toch wel.

En alleen al het feit dat je via de bunq app binnen 5 minuten een rekening kan openen was toch ook behoorlijk revolutionair.

[ Voor 14% gewijzigd door J0HAN op 02-08-2017 23:05 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Wat wil je hier precies mee zeggen? Ik maak het punt dat de technologie niks nieuws is. Dat zelfs al zouden we de back-end code van Bunq kunnen zien (wat natuurlijk niet kan) dan gaan we daar niks aantreffen waarvan we iets hebben als "wow". Het voornaamste voordeel dat Bunq heeft is dat ze als klein jong bedrijf sneller kunnen innoveren. Maar daar geldt de wet van de remmende voorsprong: coole features kopieren de banken gewoon.
J0HAN schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:04:
Was bunq niet de eerste waarbij je een betaalverzoek via iDeal kon doen? Dacht het toch wel.
Oh zeker. Ze liepen daar trouwens maar net voor op ABN en ING waarbij ABN de ING maar net een paar weken afgetroefd hebben (wel met een betere implementatie overigens). Ik heb de back-end voor ING betaalverzoek gemaakt toen ik nog bij ING mobiel zat en we waren best zuur toen ABN net een paar weken voor we klaar waren met Tikkie kwam.

[ Voor 68% gewijzigd door Hydra op 03-08-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Wat wil je hier precies mee zeggen?
Uhhh steek je nou je kop in het zand? Ik citeer jou: "Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Wat wil je hier precies mee zeggen?
Dat er weldegelijk iets interessants gedaan wordt door bunq wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder niet hadden. Of zelfs vandaag niet.

Voor mij is dit zelfs de reden geweest dat ik dag 1 bij bunq gegaan ben.

In tegenstelling tot al die hippe betaalverzoeken en NFC functies lijkt dit me juist iets triviaals om als grote bank te implementeren. Maar niemand doet het :)

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 02-08-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
groggy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:19:

Uhhh steek je nou je kop in het zand? Ik citeer jou: "Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden. "
Ik bedoel het in de context van zijn opmerking over het decompilen van sourcecode natuurlijk. Ik ontken zeker niet dat je in een kleine Fintech startup sneller kan innoveren. Daarom zit ik nu in zo'n kleine Fintech startup. Maar de back-end source code is niet bijster interessant voor andere banken, en de front-end code al helemaal niet.
Zr40 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:19:
In tegenstelling tot al die hippe betaalverzoeken en NFC functies lijkt dit me juist iets triviaals om als grote bank te implementeren. Maar niemand doet het :)
Het is ook niet moelijk. Er zijn alleen heel veel "niet moeilijke" dingen die meer impact hebben en waar meer mensen op zitten te wachten. Je moet je realiseren dat de meeste features die gebouwd worden vanuit user panels komen. Als zo'n user panel en-masse zegt dat ze push notificaties moeten hebben zit het er in no time in.

[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 02-08-2017 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Het is ook niet moelijk. Er zijn alleen heel veel "niet moeilijke" dingen die meer impact hebben en waar meer mensen op zitten te wachten. Je moet je realiseren dat de meeste features die gebouwd worden vanuit user panels komen. Als zo'n user panel en-masse zegt dat ze push notificaties moeten hebben zit het er in no time in.
Klopt helemaal. Maar dat is niet wat je eerst schreef: "En dan nog; boeiend? Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden." Dat is dus gewoon niet waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zr40 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:24:
Klopt helemaal. Maar dat is niet wat je eerst schreef: "En dan nog; boeiend? Bunq doet niks interessants. Bunq heeft niks gebouwd wat alle andere banken met een mobiele app al jaren eerder hadden." Dat is dus gewoon niet waar :)
Als je het puur letterlijk neemt en niet in de context van de rest van m'n post leest heb je 100% gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Spijtige evolutie met Bunq, gelukkig gebruik ik het enkel om een bankrekening te hebben als buitenlanders met ideal features. Heb nu ook N26 aangemaakt, wel geen ideal daar.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
[...]

Ik zit zakelijk bij KNAB en die doet dat real time in de vorm van een email.

Die email triggert bij mij ook een push notificatie / toast, met alle details (en meer; want een toast is beperkter dan een mail).

En KNAB heeft niet eens een app :) (voor W10M, die ik gebruik)...

Daarbij komt; Bunq heeft een openbare, goed gedocumenteerde API - als andere banken al 'afdelingen met manschappen' hadden om hun app te de-compilen om hun extreem geheime en onverklaarbaar extreem goede codes te kunnen uitlezen, dan kan je beter de (openbare) API reverse engineren;

Heb je geen afdelingen voor nodig, staat gewoon op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmpng
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-07-2022
bunq doet inderdaad niet echt iets bijzonders qua features. Het enige wat 'revolutionair' was, waren de betaalfuncties. Verder vind ik het allemaal niet zo bijzonder, en vind ik meer dat ze nog flink wat features missen (Inzicht in financiën, gesorteerd op categorieën, wat Rabobank bijvoorbeeld al jaren heeft en ABN met de Grip app). Ook wat matig dat ze nu pas met Android Pay komen, terwijl dat ook al 2 jaar actief is bij de concurrenten. Verder irriteer ik me in togheter momenteel ook mateloos aan het bagatelliseren van de support, die doen alsof er maar een klein clubje met kritiek is terwijl merendeel van de gebruikers kritiek heeft.

De komende 3 maanden maar met premium aankijken hoe het werkt en of er nog wat gaat gebeuren, helaas iets te snel op 'uitproberen' gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:41:
[...]

Ik zit zakelijk bij KNAB en die doet dat real time in de vorm van een email.

Die email triggert bij mij ook een push notificatie / toast, met alle details (en meer; want een toast is beperkter dan een mail).

En KNAB heeft niet eens een app :) (voor W10M, die ik gebruik)...
Knab heb ik zelf ook een paar jaar gebruikt. Er zijn wel een aantal notifications, maar die zijn redelijk beperkt. "Je saldo is boven/onder een vooraf ingesteld niveau" en "Dit lijkt op een dubbele betaling" en "Je hebt betaald in het buitenland" maar zonder exacte details (bedrag, naam tegenpartij) en zeker geen notification voor elke transactie zoals bij bunq. Of is dat nieuw sinds kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Ik bedoel het in de context van zijn opmerking over het decompilen van sourcecode natuurlijk. Ik ontken zeker niet dat je in een kleine Fintech startup sneller kan innoveren. Daarom zit ik nu in zo'n kleine Fintech startup. Maar de back-end source code is niet bijster interessant voor andere banken, en de front-end code al helemaal niet.

[...]

De enige reden om de app te decompilen is om achter nieuwe features te komen voor de release date, net zoals een aantal in dit topic hebben gedaan voor 1 augustus, maar dan gaat het niet om code maar om afbeeldingen en vertaalbestanden.
Zr40 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:45:
[...]

Knab heb ik zelf ook een paar jaar gebruikt. Er zijn wel een aantal notifications, maar die zijn redelijk beperkt. "Je saldo is boven/onder een vooraf ingesteld niveau" en "Dit lijkt op een dubbele betaling" en "Je hebt betaald in het buitenland" maar zonder exacte details (bedrag, naam tegenpartij) en zeker geen notification voor elke transactie zoals bij bunq. Of is dat nieuw sinds kort?
Wanneer je bij andere banken de ondergrens voor push notificaties op €0.00 zet dan heb je in feite hetzelfde als bij bunq, maar dit staat vaak niet automatisch aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Whatson op 03-08-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb Bunq ook wel eens overwogen (en hield het in de gaten) omdat ik baal van traditionele banken. Nog niet gedaan omdat de bankensector het je vrijwel onmogelijk maakt fatsoenlijk over te stappen (voeren ze IBAN in, zit nog steeds de naam van de bank erin verwerkt.. waarom niet zoals een gsm-nummer dat je kan meenemen? Oh wacht, dat willen ze niet.. die hele bankensector is door en door verrot). Nu wel blij, deze prijs slaat nergens op. Meer betalen en (nog!) minder kunnen dan normale banken.

[ Voor 8% gewijzigd door Tom op 03-08-2017 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:39
Er zijn inderdaad best nog wel wat dingen (die niet allemaal technisch ingewikkeld zullen zijn) die ik bij mijn grootbank ook wel zou willen hebben. En niet alleen de pushnotificaties. Sterker nog, ze zitten niet eens meer allemaal in bunq.
  • Adresboeksyncronisatie "Hee Lindy is nu ook een bunqer, we hebben haar toegevoegd in je bank-contacten-lijstje"
  • On the fly tot 10 rekeningen kunnen openen/sluiten/delen. (en je pinpas on the fly aan zo'n rekening koppelen)
  • Allebei je app openen en dan zien wie er "nearby" is, om zo verzoeken/overmakingen te kunnen doen met mensen waar je niet eens het emailadres van had. (Weet je nog, dat kon in het begin)
  • Rekening openen in 5 min. zonder naar een gebouw of brievenbus te hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb twee accounts bij bunq: één persoonlijk (samen met vrouw een rekening gedeeld via Connect) en één zakelijk.

Sinds een paar maanden ben ik bijna volledig over naar bunq, persoonlijk lopen nog wat belastingen (auto) via Rabo en zakelijk ben ik nog afhankelijk van Rabo omdat bunq geen B2B incasso's ondersteund.

Daarnaast heb ik persoonlijk en zakelijke creditcards die bunq niet ondersteund dus die werden ook nog van de Rabo geincasseerd.

Als ik nu de kosten op dit moment naast elkaar leg van de afgelopen 3 maanden:
Persoonlijk:
Rabo: €4,60 - €4,60 - €4,60
Bunq: €0,24 - €8,88 - €6,76

Zakelijk:
Rabo: €14,43 - €14,43 - €14,43
Bunq: €2,15 - €4,65 - €5,10

Dan wordt bunq wel iets duurder ja, maar daar staat tegenover dat ik de Rabo creditcards kan opzeggen.
Ik vind bunq nog steeds superfijn als bank, maar niet zozeer vanwege pushnotificaties of het kunnen wisselen van rekeningen ofzo (dat heb ik nooit gebruikt).
Ik hou erg van budgetteren via YNAB. Ze hebben helaas nog geen directe koppeling met bunq maar de csv import werkt prima. Door dit budgetteren heb ik geen behoefte aan 25 IBAN rekeningen (ik neem aan dat het gros de verschillende rekeningen gebruikt als "potjes").

Wat ik zo fijn vind aan bunq is de erg fijne app, het niet meer nodig hebben van een apparaatje voor online betalingen en de mogelijkheid tot integratie met andere apps. Zo gebruik ik met heel veel plezier MoneyBird i.c.m. bunq voor zakelijke dingen. Bij de Rabobank moest ik eerst wachten tot de dag voorbij was, dan inloggen via de website (met dus de rabo reader erbij) - export maken en die vervolgens weer inlezen in MoneyBird. Met de bunq koppeling gaat dat *allemaal* volautomatisch, heerlijk.

Maar ik ben er nog niet over uit of ik ga overstappen naar Premium. Het prijsverschil met nu valt an sich mee, maar ik heb niks aan 2 debitcards. Ik wacht nog wel even af of ze naar aanleiding van alle kritiek komen met een tussenpakket, die zou ik dan direct afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

RvdH schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:18:
Ik hou erg van budgetteren via YNAB. Ze hebben helaas nog geen directe koppeling met bunq maar de csv import werkt prima. Door dit budgetteren heb ik geen behoefte aan 25 IBAN rekeningen (ik neem aan dat het gros de verschillende rekeningen gebruikt als "potjes").
Hier ook! Ik heb zelf een simpel conversiescriptje geschreven om de CSV exports van bunq te converteren naar de CSV structuur die YNAB verwacht. Een directe koppeling is natuurlijk veel handiger maar dit werkt prima voor mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zr40 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Hier ook! Ik heb zelf een simpel conversiescriptje geschreven om de CSV exports van bunq te converteren naar de CSV structuur die YNAB verwacht. Een directe koppeling is natuurlijk veel handiger maar dit werkt prima voor mij :)
Oh ik heb wel interesse in dat scriptje.. want YNAB haalt nu nog wel eens de Payee en Memo door elkaar? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:43
Al een geruime tijd een lurker hier, maar vandaag toch maar eens besloten om een account aan te maken en te reageren...

Sinds april heb ik ook een bunq account en deze vooral aangemaakt uit nieuwsgierigheid en om het eens uit te proberen. Was vooral onder de indruk hoe eenvoudig het was om een bank account bij hun aan te maken en dat vrijwel alles via de app te regelen is.

Ik vind met name de functie erg handig dat je meerdere betaal rekeningen kunt aanmaken en dat je hier maar één pinpas voor nodig hebt, want je kunt je pas eenvoudig linken aan je andere rekeningen. Bij bijvoorbeeld ABN of ING heb je voor elke rekening een aparte pas nodig. Naar mijn mening is dit wel een van de unieke punten waar bunq zich onderscheid van andere banken.

Heb ook ABN en ING, en daarbij heeft vooral de ING ook een goede app die niet onder doet voor de app van bunq.

Ik zelf vind het nieuwe premium pakket te duur (voor wat je ervoor te terugkrijgt) en weinig onderscheidend van andere banken. Ik heb geen behoefte aan twee credit cards en 25 IBAN rekeningen. Bij ABN heb je voor €3,15 per maand 5 extra betaalrekeningen en een creditcard, en deze creditcard biedt ook nog extra voordelen zoals een aankoopverzekering etc. Plus dat de grotere banken ook diverse verzekeringen aanbieden waardoor je veelal pakketkortingen krijgt.

Ik zie bunq dan ook vooral als een bank voor erbij en niet zo zeer de bank waarbij ik alles wil regelen. Voor een beleggers-, spaarrekening, verzekeringen en hypotheek kom je toch alweer snel bij de grootbanken terecht en dan is €7,99 plus eventuele kosten bij een andere bank toch wel weer veel.

Wat een goede optie zou zijn is een basis fee met een "pay for what you use" model. Als basis max 3 IBAN rekeningen met een betaalpas. En dat meer IBAN rekeningen, creditcard, android NFC en eventueel apple pay in de toekomst optioneel zouden zijn tegen extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:08
De enige goede optie zou zijn gewoon transparant zijn naar je klanten ipv alles met een positief bericht te beantwoorden. En nee, andere banken gaan geen Apps decompilen om functionaliteit te "jatten"

Bij mij heeft Bunq het vertrouwen verloren (goh, net zoals de "traditionele" banken dus)

[ Voor 15% gewijzigd door GrooV op 03-08-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

RvdH schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Oh ik heb wel interesse in dat scriptje.. want YNAB haalt nu nog wel eens de Payee en Memo door elkaar? :)
Daar heb ik dan weer geen last van. Misschien staat je 'Swap payees with memos' checkbox verkeerd?

Ik gebruik trouwens YNAB 4 (de oude desktop versie), niet de nieuwe webbased YNAB.

Het scriptje deel ik vanavond even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Nou heb ik me toch even vergist in de pricing denk ik.. mijn vrouw en ik hebben nu beide een bunq account en delen de rekening via Connect. Als ik dat straks zou willen doen moeten we allebei Premium afnemen!

Fijn, hebben we vier MasterCards! Nuttig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

RvdH schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:25:
Nou heb ik me toch even vergist in de pricing denk ik.. mijn vrouw en ik hebben nu beide een bunq account en delen de rekening via Connect. Als ik dat straks zou willen doen moeten we allebei Premium afnemen!

Fijn, hebben we vier MasterCards! Nuttig..
Wat je kunt doen is een premium account en een free account nemen, tenminste dat is de oplossing die ik op Together lees?
Pagina: 1 ... 13 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"