Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
GrooV schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 10:52:
[...]

In NL valt alles onder de noemer creditcard terwijl bijna iedereen die via zijn bank een CC heeft een Chargecard heeft (wat ook niet meetelt voor je hypotheek).

Verder betaal je online natuurlijk altijd met een CC, of het nu een debit, charge of credit card is.
Eh....hoezo valt dat onder de noemer creditcard? Een creditcard is iets heel anders dan een debitkaart. Alle bankkaarten zijn debitcards. Mastercard biedt beiden aan (alleen volgens hun site niet in Nederland). De kaart die Mastercard aanbiedt is geen chargecard. Transacties worden direct afgeschreven van je bankrekening en je kunt alleen uitgeven wat op je bankrekening aan saldo staat.

BIj een creditcard, zowel de charge versie als de 'krediet' versie is dat niet het geval. Overigens telt die chargecard inderdaad niet mee voor je hypotheek, aangezien je geen echt krediet hebt en alles in 1x betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

In NL valt alles onder de noemer creditcard terwijl bijna iedereen die via zijn bank een CC heeft een Chargecard heeft (wat ook niet meetelt voor je hypotheek).

Verder betaal je online natuurlijk altijd met een CC, of het nu een debit, charge of credit card is.
"Chargecard" is ook gewoon een credit card. Je betaalt op krediet, zij het voor een korte periode omdat automatisch geïncasseerd wordt.

Cruciale verschil debit/credit is dat bij 'debit' bij doen van transactie saldo op de gekoppelde rekening moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Nss schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 10:56:
[...]

"Chargecard" is ook gewoon een credit card. Je betaalt op krediet, zij het voor een korte periode omdat automatisch geïncasseerd wordt.

Cruciale verschil debit/credit is dat bij 'debit' bij doen van transactie saldo op de gekoppelde rekening moet staan.
Inderdaad, toch lees ik hier en daar dat debitcards van Mastercard ook als creditcard worden gezien. Dit slaat natuurlijk nergens op, want ze werken op dezelfde manier als Maestro (de standaard bankpassen) kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, wacht even ik ben net wakker. Ik moet alles lezen. 7,99€ per maand. Maar dan zou ik de rekening nummer van mijn vrouw moeten overhalen naar mijn account. Dat verwacht ik wel als service. En dan kan ze met mijn 'account' ook op haar telefoon inloggen.

En wat als ze volgend jaar 15€ per maand willen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
JackSparrow schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Eh....hoezo valt dat onder de noemer creditcard? Een creditcard is iets heel anders dan een debitkaart. Alle bankkaarten zijn debitcards. Mastercard biedt beiden aan (alleen volgens hun site niet in Nederland). De kaart die Mastercard aanbiedt is geen chargecard. Transacties worden direct afgeschreven van je bankrekening en je kunt alleen uitgeven wat op je bankrekening aan saldo staat.

BIj een creditcard, zowel de charge versie als de 'krediet' versie is dat niet het geval. Overigens telt die chargecard inderdaad niet mee voor je hypotheek, aangezien je geen echt krediet hebt en alles in 1x betaald.
Als ik op internet iets koop dan moet ik een creditcard nummer invullen. Ik kan daar ook gewoon mijn debitcard nummer invullen, werkt precies het zelfde. Zo bedoel ik dat alles gewoon onder een CC valt.

Dat er op de achtergrond een check wordt gedaan is bij alle kaarten, dat heet een limiet. Zelfs bij een CC! Bij een debitcard is die limiet je bankrekening

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 02-08-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 11:00:
Jongens, wacht even ik ben net wakker. Ik moet alles lezen. 7,99€ per maand. Maar dan zou ik de rekening nummer van mijn vrouw moeten overhalen naar mijn account. Dat verwacht ik wel als service. En dan kan ze met mijn 'account' ook op haar telefoon inloggen.

Dat zou ik dus ook verwachten inderdaad...dat je dus eenvoudig een pas voor je vrouw/partner aan kan vragen binnen die 7.99 (want je kunt naast de 1x mastercard debit en 1x maestro nog een extra mastercard debit aanvragen). Helaas kunnen alle passen alleen op je eigen naam gezet worden.... :(
GrooV schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 11:00:
[...]

Als ik op internet iets koop dan moet ik een creditcard nummer invullen. Ik kan daar ook gewoon mijn debitcard nummer invullen, werkt precies het zelfde. Zo bedoel ik dat alles gewoon onder een CC valt.
Eh...dat klopt omdat ze een 'standaard nummer' hanteren. Dat is overigens ook de reden waarom bijvoorbeeld Apple Pay en Android Pay overal ter wereld geintroduceerd kunnen worden en dat de Nederlandse markt ingewikkeld is met onze afwijkende Maestro kaarten (die blijkbaar een 'anders formaat pasnummer' hebben en ze daarom helemaal nieuwe systemen moeten ontwikkelen).

Persoonlijk ben ik dus wel blij met deze Debitcards....die kun je dus zoals je zelf al zegt overal gebruiken waar je ook je Mastercard Creditcard kunt gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
JackSparrow schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Dat zou ik dus ook verwachten inderdaad...dat je dus eenvoudig een pas voor je vrouw/partner aan kan vragen binnen die 7.99 (want je kunt naast de 1x mastercard debit en 1x maestro nog een extra mastercard debit aanvragen). Helaas kunnen alle passen alleen op je eigen naam gezet worden.... :(

[...]

Eh...dat klopt omdat ze een 'standaard nummer' hanteren. Dat is overigens ook de reden waarom bijvoorbeeld Apple Pay en Android Pay overal ter wereld geintroduceerd kunnen worden en dat de Nederlandse markt ingewikkeld is met onze afwijkende Maestro kaarten (die blijkbaar een 'anders formaat pasnummer' hebben en ze daarom helemaal nieuwe systemen moeten ontwikkelen).

Persoonlijk ben ik dus wel blij met deze Debitcards....die kun je dus zoals je zelf al zegt overal gebruiken waar je ook je Mastercard Creditcard kunt gebruiken.
Maestro != mastercard kaarten!

Mastercard debit of credit zit echt geen verschil in, allemaal hebben ze een limiet. Verder weet ik niet wat Android en apple pay hier mee te maken hebben maar als je bedoeld op NFC pinnen dan werkt dit gewoon via een europese standaard.

Volgens mij haal je Maestro pin kaarten (standaard NL bankpas) en Mastercard debit kaarten (prepaid cc) door elkaar

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 02-08-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:02
Een totaal kale bankrekening is nog wel verkrijgbaar voor 0 euro: https://www.bunq.com/nl/abonnementen/vrij
Zonder betaalpas kom je meestal niet ver, maar als extra rekening voor sommigen wel handig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:52
In de mainstreammedia is de verontwaardiging inmiddels ook opgepakt. Ben benieuwd!

https://www.rtlz.nl/tech/...verhoging-van-800-procent

[ Voor 38% gewijzigd door dieselb0y op 02-08-2017 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GrooV schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 11:05:
[...]

Maestro != mastercard kaarten!

Mastercard debit of credit zit echt geen verschil in, allemaal hebben ze een limiet. Verder weet ik niet wat Android en apple pay hier mee te maken hebben maar als je bedoeld op NFC pinnen dan werkt dit gewoon via een europese standaard

Volgens mij haal je Maestro pin kaarten (standaard NL bankpas) en Mastercard debit kaarten (prepaid cc) door elkaar
Eh....met dat verschil dat die Mastercard debitcard gewoon aan je bankrekening zit gekoppeld en een transactie gelijk wordt afgeschreven net zoals bij een Maestro kaart. Eh..Maestro is ook een kaart van het bedrijf Mastercard, zoals vPay een techniek/kaart is van het VISA concern.

Apple/Android pay hebben er in die zin wat mee te maken, dat je daar dus een pas aan moet koppelen (wat dus wel kan met Mastercard Debit, maar niet met Maestro) zodat je via de standaard die de telefoon biedt kunt betalen (ook met je smartwatch bv.). Wat jij bedoelt is dat de app van de bank direct de NFC chip aanspreekt. Iets wat met Android dus kan, maar niet direct met Apple.

Maar eh..misschien dit Wikipedia artikel even lezen : Wikipedia: Debit MasterCard en nee ik haal Maestro en Mastercard Debit niet door elkaar. Zoals je op die wikipedia pagina kunt zien worden Mastercard Debit kaarten nog niet in NL aangeboden. Blijkbaar is bunq dus de eerste...

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 19:21
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:00:

Gezien de actie van gisteren zou dat zomaar kunnen. Of ze gooien het nog een keer met 799% omhoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Dat er op de achtergrond een check wordt gedaan is bij alle kaarten, dat heet een limiet. Zelfs bij een CC! Bij een debitcard is die limiet je bankrekening
Dat klopt inderdaad. Mijn N26 debit card kan ik gewoon als Mastercard gebruiken voor online aankopen. Alleen bij sommige fysieke punten, bijvoorbeeld tolwegen in Frankrijk schijnt een Mastercard Debit soms geweigerd te worden omdat die merchant geen online verbinding heeft.

Overigens werkte mijn N26 Mastercard debit card wel op een vlucht van Easyjet, terwijl daar geen internetverbinding is. Achteraf werd het netjes afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 15:26
GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Nee maar ze hebben ook nooit beweerd dat ze heilig zijn. Uiteindelijk hebben banken 1 doel, en dat is geld verdienen, zelfs de meeste maatschappelijke banken van NL hebben dat als doel.

Misschien kom je pas net kijken bij Bunq maar Bunq heeft juist altijd beweerd dat ze goedkoper konden zijn omdat ze geen leningen aanboden, geld 1:1 weg zetten, geen spaarrente aanboden en iedereen lieten betalen voor wat ze gebruikte. Dit noemde ze eerlijk. Vandaag de dag is dus helemaal niks meer over van deze filosofie.

Daarnaast mogen banken wat mij betreft best in wapens investeren, onze politie en leger hebben toch ook die wapens nodig? En zo lang we als NL goedkoop op de eerste rij willen zitten wat betreft het milieu zal er ook geinvesteerd moeten worden in onze kolencentrales.

Uiteraard ben ik tegen clustermunitie als je daar op doelt
Nee ik ben al langer klant van Bunq, vanwege de lage kosten en hun belofte niet te investeren in verwerpelijke zaken. Wellicht hebben ze ooit beweerd dat ze goedkoper konden zijn dan de traditionele banken, het is nu nu niet meer terug te vinden op hun website, enkel dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9vKxQpj.png
Ik heb inderdaad een andere mening over wapenhandel en het milieu, maar daar hoeven we het niet verder over te hebben. Ik ben in ieder geval van mening dat winst maken niet betekent dat je ethiek over boord mag gooien.

Laat ik echter nogmaals herhalen dat ik ook erg teleurgesteld ben in Bunq.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Nss schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Dat klopt inderdaad. Mijn N26 debit card kan ik gewoon als Mastercard gebruiken voor online aankopen. Alleen bij sommige fysieke punten, bijvoorbeeld tolwegen in Frankrijk schijnt een Mastercard Debit soms geweigerd te worden omdat die merchant geen online verbinding heeft.

Overigens werkte mijn N26 Mastercard debit card wel op een vlucht van Easyjet, terwijl daar geen internetverbinding is. Achteraf werd het netjes afgeschreven.
Vaak hebben die terminals wel internet via de satelliet (weet niet of dat bij Easyjet ook is)
JackSparrow schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Eh....met dat verschil dat die Mastercard debitcard gewoon aan je bankrekening zit gekoppeld en een transactie gelijk wordt afgeschreven net zoals bij een Maestro kaart. Eh..Maestro is ook een kaart van het bedrijf Mastercard, zoals vPay een techniek/kaart is van het VISA concern.

Apple/Android pay hebben er in die zin wat mee te maken, dat je daar dus een pas aan moet koppelen (wat dus wel kan met Mastercard Debit, maar niet met Maestro) zodat je via de standaard die de telefoon biedt kunt betalen (ook met je smartwatch bv.). Wat jij bedoelt is dat de app van de bank direct de NFC chip aanspreekt. Iets wat met Android dus kan, maar niet direct met Apple.

Maar eh..misschien dit Wikipedia artikel even lezen : Wikipedia: Debit MasterCard
Nee zo werkt dat niet (en je wiki link helpt ook niet)

Bij een creditcard/charge card werkt het heel simpel zo:

POS -> Card issuer -> limiet check -> OK/NOK

Bij een debitcard (eentje met een CVC code, dus geen Maestro card)

POS -> Card issuer -> bankrekening check -> OK/NOK

Pas als het definitief is wordt het afgeschreven. Dat je bank het weergeeft als een directe transactie is iets anders

Bij een debitcard kan namelijk ook gewoon een pre-auth gedaan worden, je geld is dan NIET afgeschreven maar niet meer beschikbaar (tot 8 dagen). Bij een direct afschrijving zou een pre-auth nooit mogelijk zijn namelijk. (Waar gaat dat geld heen?)

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 02-08-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GrooV schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 11:18:
[...]

Vaak hebben die terminals wel internet via de satelliet (weet niet of dat bij Easyjet ook is)

[...]

Nee zo werkt dat niet (en je wiki link helpt ook niet)

Bij een creditcard/charge card werkt het heel simpel zo:

POS -> Card issuer -> limiet check -> OK/NOK

Bij een debitcard (eentje met een CVC code, dus geen Maestro card)

POS -> Card issuer -> bankrekening check -> OK/NOK

Pas als het definitief is wordt het afgeschreven. Dat je bank het weergeeft als een directe transactie is iets anders

Bij een debitcard kan namelijk ook gewoon een pre-auth gedaan worden, je geld is dan NIET afgeschreven maar niet meer beschikbaar (tot 8 dagen)
Eh...ja zo werkt het inderdaad, maar dan is een debit card dus geen creditcard? Maestro werkt volgens mij op dezelfde manier met dat kleine verschil dat een transactie bij Maestro dan echt realtime wordt afgeschreven en dat het bij de mastercard debit alleen lijkt alsof het instant is, right? Jij werkt in die wereld....of doe je alsof? :P

Het lijkt er dus op dat de Mastercard Debitcard een betere debitcard is dan de Maestro. Want voor sommige zaken (bv. borg bij huurauto) wil je alleen een bedrag 'blokkeren' en niet ook echt afschrijven en na einde huur weer terugstorten.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
JackSparrow schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Eh...ja zo werkt het inderdaad, maar dan is een debit card dus geen creditcard? Maestro werkt volgens mij op dezelfde manier met dat kleine verschil dat een transactie bij Maestro dan echt realtime wordt afgeschreven en dat het bij de mastercard debit alleen lijkt alsof het instant is, right? Jij werkt in die wereld....of doe je alsof? :P
Technische gezien niet nee, want je hebt geen credit (ook al kan je bij sommige debitcards rood staan). Maar je kan er wel gewoon als een creditcard mee betalen.

OT: Laten we het weer over bunq hebben

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 02-08-2017 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GrooV schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 11:23:
[...]

Technische gezien niet nee, want je hebt geen credit (ook al kan je bij sommige debitcards rood staan). Maar je kan er wel gewoon als een creditcard mee betalen.

OT: Laten we het weer over bunq hebben
Laten we het over bunq hebben inderdaad. Zij leveren in ieder geval 2 Mastercard Debitcards, dat is op zich een goed iets. Alleen jammer dat ze voor 2 die Mastercards en de NFC mogelijkheid 7,99 rekenen. Vind dat persoonlijk aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Ik zie het meer als een paniek actie om van de niet/weinig betalende klanten af te komen, anders hadden ze het wel beter aangepakt.

Zelfde als bij de vorige prijsverhoging, mensen vragen om een feature (onbeperkt pinnen/Mastercards) die worden dan meteen alles of niets gelanceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:30:
Ik zie het meer als een paniek actie om van de niet/weinig betalende klanten af te komen, anders hadden ze het wel beter aangepakt.

Zelfde als bij de vorige prijsverhoging, mensen vragen om een feature (onbeperkt pinnen/Mastercards) die worden dan meteen alles of niets gelanceerd.
Ik denk dat ze weinig betalende klanten hadden, die nauwelijks pinnen en dus nauwelijks omzet generen. Dan snap ik de keuze van dit premium pakket van 8 euro per maand wel.

Alleen ja, kijk naar de concurrentie.

https://www.rabobank.nl/p...kketten/rabo-totaalpakket

4,60 de Rabobank, extra creditcard plus buiten Europa geen extra kosten geldopname buiten Europa. Dat is dan veel meer bang for bucks vind ik. En dat voor 40 euro per jaar minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tFWjMXFl.png

Zelfs ABN Amro doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rabobank ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Extra rekening kost 0.95 bij Rabo, extra CC 0.50 dat komt dan bovenop die 4.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Whatson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Extra rekening kost 0.95 bij Rabo, extra CC 0.50 dat komt dan bovenop die 4.60
Extra spaarrekening is dan wel weer gratis bij de rabo (voor als je een potje wil maken)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:02
De reactie van Ali op het bunq forum was ook niet echt geruststellend. Ik denk dat hij het niet helemaal begrijpt. Hij heeft het over veel positieve reacties en dat bunq premium niet voor iedereen is. Veel mensen schijnen er echter blij mee te zijn... Hij noemt bunq een alternatief voor 'ouderwets bankieren'. Sorry hoor, maar ik bankier bij andere banken niet echt ouderwets (kom nooit in een kantoor, stort zelden, neem nooit geld op, etc). Hij noemt het 'aan de update getallen te zien' al een succes. (Aantal app updates of premium subscribers?). Ook vergelijkt hij de prijsstelling met Netflix en Spotify, een vergelijking die volledig door de mand valt en twee van de weinige diensten die daadwerkelijk hun maandelijkse geld waard zijn.

Ik vind het zorgwekkend dat hij hiermee laat zien niet te snappen waarom bunq zo aantrekkelijk was. Betalen voor dingen die je echt gebruikt (en dus goedkoop), veel vrijheid en flexibiliteit. Dat is er eigenlijk allemaal niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door CarpeVentum op 02-08-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CarpeVentum schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:44:
De reactie van Ali op het bunq forum was ook niet echt geruststellend. Ik denk niet dat hij het helemaal begrijpt. Hij heeft het over veel positieve reacties en dat bunq premium niet voor iedereen is. Veel mensen schijnen er echter blij mee te zijn. Hij noemt bunq een alternatief voor 'ouderwets bankieren'. Sorry hoor, maar ik bankier bij andere banken niet echt ouderwets (kom nooit in een kantoor, stort zelden, neem nooit geld op, etc). Hij noemt het 'aan de update getallen te zien' al een succes. (Aantal app updates of premium subscribers?).

Ik vind het zorgwekkend dat hij hiermee laat zien niet te snappen waarom bunq zo aantrekkelijk was. Betalen voor dingen die je echt gebruikt (en dus goedkoop), veel vrijheid en flexibiliteit. Dat is er eigenlijk allemaal niet meer.
Het zal gewoon niet genoeg hebben opgeleverd, en ze zullen rekening houden met een hoop oude klanten die dus Bunq gaan verlaten. Waarschijnlijk houden ze netto dus meer inkomsten over, met nieuwe klanten die toch gaan overstappen naar het premium pakket ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:44
Het premium pakket vind ik te specifiek ingericht voor een bepaalde klant.
Ik heb bv niet twee mastercards nodig.... Alleen als mijn vrouw er ook 1 nodig heeft. Maar ja die wil dan ook NFC betaling dus die krijgt er dan ook 2.

Ik vind dat vooral het irritantste. ik wil ze best wat meer betalen dan ik nu doe, maar ik hoef geen 2 debit mastercards. En alleen maar voor NFC en meerdere accounts is 7,99 veel te veel.
Daarnaast is het plotseling wegnemen van functionaliteit voor bestaande klanten natuurlijk not done.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
CarpeVentum schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:44:

bunq is voor de goede verstaander altijd al een marketing toko eerst geweest, een 'bank' op tweede plaats (of eigenlijk derde, want het oorspronkelijke idee was dat hun bron van inkomsten via data mining van gebruik zou komen). Dat laatste lijkt niet te zijn gelukt, en ook wegens competitie vanuit het buitenland lijkt dat plan niet te slagen. Er is natuurlijk ook wel een reden voor het 'ouderwets' (let op: marketing ;)) zijn van bestaande banken: die weten ook wel iets over geld verdienen met geld.

In elk geval, bunq is er natuurlijk om geld ter verdienen voor haar investeerders, het is tenslotte een startup en als zodanig gefinancieerd. Dat ging kennelijk niet snel genoeg, vandaar de prijsverhoging. In het verhaaltje eromheen hoef je niet te trappen (beetje startups eigen natuurlijk ;)). Het premium product is heel duidelijk gericht op een ander soort klant, eentje die niet 20 euro per jaar wil besparen ;) Natuurlijk valt daar meer aan te verdienen!

[ Voor 6% gewijzigd door Brent op 02-08-2017 11:51 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen die debiele filmpjes al...... de harde realiteit is natuurlijk gewoon dat er met alleen betaalrekeningen geen geld te verdienen is als er niet flink betaald wordt of je een enorme schaalgrootte hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krysa
Reactie Ali op Together
Beste Allen,

Dank voor alle responses. Ook - en met name eerlijk gezegd - de positieve (die krijgen we in de Support chat en via mail).

bunq is bedoeld als alternatief voor ouderwets bankieren. Een bank-dienst die niet te koop loopt met je privé-informatie. Een bank-dienst die niet investeert in nare bedrijven. En een bank-dienst die naar alle maatstaven het steeds weer voor elkaar weet te krijgen om voor te lopen met enorm innovatieve features die het gebruiksgemak aanzienlijk verhogen.

bunq doet zijn best om de beste te zijn. Dat lukt vrij aardig - wat ook blijkt uit het feit dat alle grootbanken hun best doen om onze features te kopiëren. Tot hele afdelingen aan toe die onze app decompilen om maar te begrijpen / erachter te komen wat we aan het doen zijn.

Wij geloven, en ik geloof, dat het hebben van een alternatief voor ouderwets bankieren best wat waard is. Het kost ook nogal wat om zoiets draaiend te houden op dit niveau. Een biologische kip kost immers ook meer dan een plofkip.

Het omarmen van verandering zit bunq in het bloed. Wij veranderen zeer vaak mee met gebruikerswensen en nieuwe ontwikkelingen/trends. Dat betekent per definitie dat met elke verandering een groep mensen heel blij, en anderen weer wat minder blij zijn. Deze nieuwe abonnementen zijn daar geen uitzondering op.

Ondanks de sporadische heftigheid van de reacties zijn we toch blij met alle betrokkenheid. Dankzij jullie input - zowel positief als negatief - weten we steeds weer de app te verbeteren. Wel wil ik graag iedereen vragen om met een open blik naar de tarieven te kijken. Spotify kost 10e/maand. Netflix ook. Waarom zou 8e/maand dan te veel zijn voor iets waar je je hele leven voor werkt en dagelijks mee in de omgang bent?

Deze abonnementen zijn inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Maar aan de update getallen te zien is het wat mij betreft nu al een groot succes.

Al werkend met zo'n beetje de gehele bunq-crew wens ik iedereen een fijne nacht,

Morgenochtend staat de bunq update video erop :)!

Cheers,

Ali
Sorry hoor, maar wat een arrogantie. Alleen al hoe hij de reactie opent :(
Gewoon langs het negatieve geluid heen praten en zich totaal niet inleven in de klant.
Ik snap best dat er veranderingen plaatsvinden en dat je - ook met kleine veranderingen in kosten -
Nederlanders snel op de kast jaagt. Maar als Ali morgen besluit dat het premium pakket 18 euro gaat kosten vind ik dat je gewoon je klanten opzij zet. Door deze turbulente veranderingen samengaand met deze arrogantie probeert het bedrijf iets te zijn waar het zich tegen verweerd. Althans, dat beweren ze!

[ Voor 8% gewijzigd door Krysa op 02-08-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Krysa schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Gewoon langs het negatieve geluid heen praten en zich totaal niet inleven in de klant.
Ik snap best dat er veranderingen plaatsvinden en dat je - ook met kleine veranderingen in kosten -
Nederlanders snel op de kast jaagt. Maar als Ali morgen besluit dat het premium pakket 18 euro gaat kosten vind ik dat je gewoon je klanten opzij zet. Door deze turbulente veranderingen samengaand met deze arrogantie probeert het bedrijf iets te zijn waar het zich tegen verweerd. Althans, dat beweren ze!
Dat hebben hij en de support afdeling altijd al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiuz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01 11:25
Ik vind veel reacties heel wel erg naief. Het komt over voor me alsof heel veel gebruikers hier dit zagen als een super goedkope bankrekening die ook nog eens erg goede support levert. Dan moet je je toch eens achter het oor krabben hoe dat werkt.

Er is een punt dat Bunq moet besluiten om echt geld te gaan verdienen. Met deze grote stap is het in een keer een bank die je niet alleen als erbij hebt, maar voor al je gebruiks gemak. En het moet iets kosten, want anders zal de bank het niet overleven, en persoonlijk vind ik dat ook niet erg.

Misschien had deze migratie wat langzamer moeten gaan, en had je je gebruikers eerst een aantal jaar moeten door kunnen laten gaan op een gratis account. Alleen denk ik wel dat je op die manier je klanten alleen maar voor de gek houd. Als je weet dat je bank er toch over 2 jaar mee op houd voor jou (omdat ze in plaats van nu, je goedkope bankplan, pas later stopzetten), dan ga je er toch nu ook niet meer mee verder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:38
Krysa schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Dat heet grenzeloos geloof in je eigen product hebben... Het komt ook compleet overwerkt over. Ik denk dat ze iets te lang verbitterd zijn geweest over het feit dat andere banken hun onderscheidende features hebben gecopypaste en klanten daardoor bij hun vertrouwde bank zijn gebleven. Ik denk dat ze het met dit geïntroduceerde model niet zullen redden, en over een jaar helaas ondergebracht zullen gaan worden bij een ABN of een ING.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kodess
Bassiuz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:06:

Misschien had deze migratie wat langzamer moeten gaan, en had je je gebruikers eerst een aantal jaar moeten door kunnen laten gaan op een gratis account. Alleen denk ik wel dat je op die manier je klanten alleen maar voor de gek houd. Als je weet dat je bank er toch over 2 jaar mee op houd voor jou (omdat ze in plaats van nu, je goedkope bankplan, pas later stopzetten), dan ga je er toch nu ook niet meer mee verder?
Stel je neemt een telefoon abbo met 20gb.
De provider zegt: er komt een grote update aan jongens, HYPE dit word VET
De update: je abbo heeft geen internet meer, dan moet je even upgraden naar een abbo dat 8x zoveel kost.
Vet he jongens? Zijn jullie niet blij?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Niet normaal dit alle perks van het normale abo zijn volledig verdwenen en dan durven ze nog te zeggen ook dat alles zoals het was behouden blijft voor bestaande klanten?

maar als je een nieuwe pas wilt aanvragen omdat je oude defect is of kwijt dat MOET je upgraden naar premium en ook als je een extra bank account waarvan je er eerst 10 gratis kreeg wilt toevoegen MOET je upgraden naar premium ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan om gewoon voor de huidige klanten alles gelijk te houden en alleen nieuwe klanten dit premium gebeure voor te zetten ik ga dan ook zeker weer terug naar ING

zoals verwacht iedere bank hoe heilig ze zichzelf ook vinden is net als ieder andere bank en die willen geld over jou en mij rug verdienen of dat nou uit jou portomonee komt of uit wapenhandel dat maakt ze niks uit geld is geld en dat is wat ze allemaal willen dit maakt voor mij BUNQ geen haar beter dan ING, rabo of sns!

p.s. het support forum in de app ligt geheel plat aan mijn kant kan niks meer laden en krijg alleen maar errors dat het allemaal vast loopt ik ben bang dat er meer mensen zijn die hun beklag willen doen en wel grappig dat bunq zelf het een groot succes vind! (om zo hun klanten weg te jagen ??)

[ Voor 13% gewijzigd door copywizard op 02-08-2017 12:16 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:09:
Niet normaal dit alle perks van het normale abo zijn volledig verdwenen en dan durven ze nog te zeggen ook dat alles zoals het was behouden blijft voor bestaande klanten?

maar als je een nieuwe pas wilt aanvragen omdat je oude defect is of kwijt dat MOET je upgraden naar premium en ook als je een extra bank account waarvan je er eerst 10 gratis kreeg wilt toevoegen MOET je upgraden naar premium ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan om gewoon voor de huidige klanten alles gelijk te houden en alleen nieuwe klanten dit premium gebeure voor te zetten ik ga dan ook zeker weer terug naar ING

zoals verwacht iedere bank hoe heilig ze zichzelf ook vinden is net als ieder andere bank en die willen geld over jou en mij rug verdienen of dat nou uit jou portomonee komt of uit wapenhandel dat maakt ze niks uit geld is geld en dat is wat ze allemaal willen dit maakt voor mij BUNQ geen haar beter dan ING, rabo of sns!
Belangrijke toevoeging, je MOET niks :> :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Wel als je je pas wil behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiuz
Kodess schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Stel je neemt een telefoon abbo met 20gb.
De provider zegt: er komt een grote update aan jongens, HYPE dit word VET
De update: je abbo heeft geen internet meer, dan moet je even upgraden naar een abbo dat 8x zoveel kost.
Vet he jongens? Zijn jullie niet blij?
Denk je dat het een betere manier van communcieren om te zeggen "Nou jongens, het is tijd om te gaan betalen, de kosten worden voor jullie duurder, maar je krijgt wel extra spul" ?

Ik denk dat een positieve manier van communiceren beter werkt voor zowel marketing als gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De bankencrisis is bij Bunq blijkbaar nu pas losgebroken.

Dit geeft weinig vertrouwen in de overige diensten van TransIP en met name voor Stack lijkt dit ook het vooruitzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassiuz
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:09:

De bank is nooit een prijsvechter geweest. Ze hebben de features ingeschat op een waarde die het toen waard was. Nu er een hoop meer mogelijk is met de bank, vragen ze ook de prijs die de service waard is.

Een bank voor ontwikkelaars en/of mensen die willen dat hun geld niet in vieze zaakjes wordt gestoken. Een bank met een goede online support met een app waar je U tegen zegt. Dat is wat Bunq is. Geen "1 euro per maand goedkope rekening" bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:13:
[...]

Nee, dan ook niet. Alleen wanneer je een nieuwe/vervangende pas nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

nee inderdaad je moet niks als je pas kapot is en je wilt een nieuwe dan hoef je geen nieuwe aan te vragen natuurlijk maar als je er een nodig hebt of wilt hebben dan MOET je wel upgraden ik weet niet of je al heb geprobeerd een extra bank rekening erbij te doen ??? maar dat gaat niet lukken zonder dat je MOET upgraden?
Bassiuz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

De bank is nooit een prijsvechter geweest. Ze hebben de features ingeschat op een waarde die het toen waard was. Nu er een hoop meer mogelijk is met de bank, vragen ze ook de prijs die de service waard is.

Een bank voor ontwikkelaars en/of mensen die willen dat hun geld niet in vieze zaakjes wordt gestoken. Een bank met een goede online support met een app waar je U tegen zegt. Dat is wat Bunq is. Geen "1 euro per maand goedkope rekening" bank.
dat is mij nooit verteld toen ik de rekening bij hun aanging dat ze gingen kijken wat hun producten waard waren en dat ik dan gewoon even 8 keer zoveel per maand zou moeten gaan betalen als ik dezelfde functies wil behouden? en voor mij was het nou eenmaal een 1 euro per mand goedkope rekening bank daarvoor gebruikte ik het zodat ik potjes kon maken en deze kon delen met mijn naasten

[ Voor 49% gewijzigd door copywizard op 02-08-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 18:47
Lijkt erop dat ze de negatieve reacties proberen in te perken op Together, mijn reactie staat al 3 uur lang 'ter moderatie':
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar volgens mij was het wel de intentie van Bunq om goedkoper te zijn dan de alternatieven in de markt.

In de FAQ stond ook de vraag op welke wijze BUNQ geld denkt te verdienen, en daarbij werd uitgelegd dat het de bedoeling was dat de zakelijke klanten voor de inkomsten gingen zorgen.

Dit lijkt nu niet te lukken en wordt dit nu geforceerd bij de particuliere klanten wat imho geen kans heeft.

Dat zakelijke klanten uitblijven lijkt mij evident met alleen toegang via een app, dat zou voor mijn bedrijf onmogelijk zijn om goed mee te kunnen werken.

Op dit moment ben ik blij dat ik (prive) nog niet volledig over ben gestapt.. zolang ik nog gebruik kan maken van de orginele prijsstructuur blijf ik fan van Bunq, hierna zal ik wel zien maar premium heeft voor mij totaal geen toegevoegde waarde.. (iPhone dus NFC kan niet, creditcards reeds goedkoper voorzien incl krediet en verzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Bassiuz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Denk je dat het een betere manier van communcieren om te zeggen "Nou jongens, het is tijd om te gaan betalen, de kosten worden voor jullie duurder, maar je krijgt wel extra spul" ?

Ik denk dat een positieve manier van communiceren beter werkt voor zowel marketing als gevoel.
Ik had het fijn gevonden als ze er eerlijk over deden richting bestaande klanten.
In de richting van; we komen er achter dat we zo niet rendabel zijn dus we moeten dingen wat duurder gaan maken.
En dan in gesprek met de klanten eruit komen hoe dat dan in elkaar moet steken.

Nu heb ik namelijk een dilemma: ik vind bunq cool, maar ze hebben geen product wat bij mij past.
Ik wil best 5 euro pm betalen voor wat eerst 1 euro pm was en dan 0.50 extra voor android nfc bv.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiuz
Kodess schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Ik had het fijn gevonden als ze er eerlijk over deden richting bestaande klanten.
In de richting van; we komen er achter dat we zo niet rendabel zijn dus we moeten dingen wat duurder gaan maken.
En dan in gesprek met de klanten eruit komen hoe dat dan in elkaar moet steken.

Nu heb ik namelijk een dilemma: ik vind bunq cool, maar ze hebben geen product wat bij mij past.
Ik wil best 5 euro pm betalen voor wat eerst 1 euro pm was en dan 0.50 extra voor android nfc bv.
Maar een gesprek met de klanten bepaald niet hoe veel geld het kost om een bank te zijn en om iets te ontwikkelen. De klant zal altijd aangeven dat ze het liefst zo goedkoop mogelijk lid kunnen zijn.

Vind je het niet transparant hoe ze het hebben veranderd? Ze geven je een hoop nieuwe mogelijkheden, en vertellen daarbij dat dát een prijskaartje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
GrooV schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:13:
[...]
Waar lees je dat dan:? Zowel ik als mijn vrouw zijn in april dit jaar naar Bunq overgestapt vanwege de optie max. 10 rekeningen met 1 pas a 1 EUR/m. Zoals ik t nu begrijp blijft dit gewoon bestaan voor bestaande klanten. Echter als je een rekening extra wilt openen MOET je migreren naar Premium.

Of mis ik iets?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiuz
Ibidem schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:20:
[...]

Waar lees je dat dan:? Zowel ik als mijn vrouw zijn in april dit jaar naar Bunq overgestapt vanwege de optie max. 10 rekeningen met 1 pas a 1 EUR/m. Zoals ik t nu begrijp blijft dit gewoon bestaan voor bestaande klanten. Echter als je een rekening extra wilt openen MOET je migreren naar Premium.

Of mis ik iets?
Ook het aanvragen van een nieuw pas zal niet meer kunnen todat je over gaat naar Premium. Dus verloopt je pas, dan verloopt ook je mogelijkheid om een pas te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 07:17

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

brbr4thepc schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:55:
Bij de ABN betaal ik 3,25 per maand voor een betaalrekening, dit kan ik nergens goedkoper vinden.
Bij RABO is dat 1.30 per rmaand.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Bassiuz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:22:
[...]
Ook het aanvragen van een nieuw pas zal niet meer kunnen todat je over gaat naar Premium. Dus verloopt je pas, dan verloopt ook je mogelijkheid om een pas te krijgen.
Dan heb ik nu 3.5 jaar te gaan tenzij de pas eerder defect is |:( Is het niet zo dat Bunq verplicht is de huidige structuur te behouden voor hun klanten? Of is dat niet zo? Zou graag willen weten wat b.v. een Consumentenbond van deze gang van zaken vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiuz
Ibidem schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Dan heb ik nu 3.5 jaar te gaan tenzij de pas eerder defect is |:( Is het niet zo dat Bunq verplicht is de huidige structuur te behouden voor hun klanten? Of is dat niet zo? Zou graag willen weten wat b.v. een Consumentenbond van deze gang van zaken vind.
Voor zolang als jij je lidmaatschap heb betaald onder de oude "regels" geld dat ook. Tot en met Juli kon je doen en laten wat je wil. In Augustus veranderd dit. Je kan dus nu nog wel doen wat je voorheen ook deed, maar dan met beperkingen. Ben je het daar niet mee eens dan ben je vrij om je rekening op te zeggen. Het is niet alsof je ergens aan vast zit, of iets waarvoor je al betaald hebt (zoals een telefoonrekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Bassiuz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:30:
[...]
Voor zolang als jij je lidmaatschap heb betaald onder de oude "regels" geld dat ook. Tot en met Juli kon je doen en laten wat je wil. In Augustus veranderd dit. Je kan dus nu nog wel doen wat je voorheen ook deed, maar dan met beperkingen. Ben je het daar niet mee eens dan ben je vrij om je rekening op te zeggen. Het is niet alsof je ergens aan vast zit, of iets waarvoor je al betaald hebt (zoals een telefoonrekening).
Beperkingen zoals geen extra rekeningen kunnen openen, prima. Heb er nu 7 zelf in gebruik en mijn vrouw 4. Voldoende voor wat wij ermee doen. Heb zojuist zelfs een oude gearchiveerde rekening kunnen heractiveren. Dat gaat blijkbaar wel want die was onder de oude voorwaarden geopend.

Wat ik wel vervelend vind is het feit dat een vervangende pas dan Premium wordt en je dus vanaf dat moment meer moet betalen. Benieuwd hoeveel klanten die bung mogelijk gaat kosten, wie weet draaien ze e.a. terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Ibidem schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:20:
[...]

Of mis ik iets?
staat in de NIEUWE voorwaarden als je je pas verliest of hij gaat stuk en je wilt een nieuwe aanvragen MOET je over op premium

pagina 5 van de nieuwe voorwaarden

Upgrade
In case you want to add extra bunq bank accounts or bunq cards to your account we will ask you to
upgrade to bunq premium. In case you want to replace a (stolen/lost/broken) bunq card, we will also ask
you to upgrade

[ Voor 19% gewijzigd door copywizard op 02-08-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27
Bunq-baas reageert: 'Heel veel klanten zijn blij met nieuwe prijzen'

Maar een 'klein deel' van de klanten van Bunq is niet tevreden met het nieuwe prijsmodel, zegt oprichter Ali Niknam tegen RTL Z. "Heel veel klanten zijn juist blij met de nieuwe prijzen."
https://www.rtlz.nl/tech/...n-blij-met-nieuwe-prijzen
ehhhh juist. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik vraag me toch af wat de AFM vind van een verplichte upgrade/downgrade bij een betaalpas vervanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

[...]

Nou als je al je rekening hebt overgezet naar Bunq, dan zit je er dus wel nog even aan vast. Moet je weer overstappen, weer gedoe etc. En hij heeft er wel voor betaald, hij heeft tenslotte een aantal passen. Mijn plan was om naar Bunq over te stappen, niet vanwege de features, maar vanwege de kosten. Voor 1 euro p/m was het de goedkoopste bank, nog wel beperkter in vergelijking met de Rabobank die voor 1,30 per maand al meer kan aanbieden dan de oude propositie.

Verder kom je vooral met je argumentatie dat het bank is dat niet in slechte dingen investeert etc. Maar hoe weet jij dat? Ze zijn niet bepaald transparant over de kosten en wijzigingen zomaar dingen, hoe weet jij dan dat ze wel goed met je geld omgaan? Als een bank zo met zijn klanten omgaat, hoe kan je er dan vertrouwen in hebben?

Als ze de kosten nou redelijk hadden gehouden, basic(1 pas 2 euro p/m) en de premium met 1 CC voor 5 euro p/m dan zouden veel Tweakers een stuk anders gereageerd hebben, maar dit is gewoon belachelijk.

offtopic:
Wel opvallend dat je voor dit nieuws nog nooit een bericht hebt geplaatst op GoT. Werk je misschien bij Bunq?

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 02-08-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Nou als je al je rekening hebt overgezet naar Bunq, dan zit je er dus wel nog even aan vast. Moet je weer overstappen, weer gedoe etc. En hij heeft er wel voor betaald, hij heeft tenslotte een aantal passen. Mijn plan was om naar Bunq over te stappen, niet vanwege de features, maar vanwege de kosten. Voor 1 euro p/m was het de goedkoopste bank, nog wel beperkter in vergelijking met de Rabobank die voor 1,20 euro per maand al meer kan aanbieden dan de oude propositie.

Verder kom je vooral met je argumentatie dat het bank is dat niet in slechte dingen investeert etc. Maar hoe weet jij dat? Ze zijn niet bepaald transparant over de kosten en wijzigingen zomaar dingen, hoe weet jij dan dat ze wel goed met je geld omgaan? Als een bank zo met zijn klanten omgaat, hoe kan je er dan vertrouwen in hebben?

Als ze de kosten nou redelijk hadden gehouden, basic(1 pas 2 euro p/m) en de premium met 1 CC voor 5 euro p/m dan zouden veel Tweakers een stuk anders gereageerd hebben, maar dit is gewoon belachelijk.

offtopic:
Werk jij bij Bunq? Want sinds het nieuws heb je nog nooit eerder een bericht geplaatst op GoT
Precies!

ik kom net van een chat met iemand van de support en die blijft al hun acties goed praten en me proberen over te halen met die credit cards dat dat precies is wat ik nodig heb ?? lekker support weer en ik wil best 2 a 3 misschien zelfs 4 euro voor een pinpas per mand gaan betalen maar dit is van de zotten dat ze je verplichten 8 euro te gaan betalen als je enigszins dezelfde functies wilt behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassiuz
[...]
Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar dat weet ik ook niet zeker met diervriendelijke producten. Toch koop ik ze, aangezien dat het enige is wat ik echt kan doen om de wereld ook echt een beetje te veranderen. Als iedereen plofkippen blijft kopen, zullen die ook blijven bestaan.
offtopic:
Werk jij bij Bunq? Want sinds het nieuws heb je nog nooit eerder een bericht geplaatst op GoT
Haha, nee ik werk niet voor bunq. Normaal ben ik ook een lurker, maar toevallig weet ik hier wat meer over te zeggen en ben ik wel een fan van hoe bunq het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Persoonlijk maakt het mij helemaal niks uit waar een bank in investeert, zolang mijn geld maar veilig is en ik kan betalen hoe ik wil. Als de bank beter overeind kan blijven door te investeren in minder frisse bedrijven, dan moet dat dan maar. De wereld waar wij in leven gaat toch niet over rozen, dat gaat zo'n bank niet veranderen.

Aan de ander kant heb ik wel begrip voor mensen die een andere mening daarover hebben, maar dan zou ik geen Bunq kiezen, maar https://www.triodos.nl/nl...betaalrekening/overzicht/ want die investeren wel, maar dan op een goede manier. Helemaal niet investeren is gewoon geen goed model voor een bank. Triodos is vast niet zo fancy als Bunq, maar wel beter qua doelstellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 02-08-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
pssst..... marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:58
Bassiuz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Daarvoor kan je ook bij ASN of Triodos terecht. Daar heb ik ook mijn spaarrekening (ASN).
Sowieso als het je alleen om betaalrekeningen gaat (want we hebben het over Bunq) kan je je afvragen of je uberhaupt bijdraagt aan de schimmige investeringen van een bank.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Ik gebruik bunq sinds het begin. Ik heb tientallen mensen overgehaald om ook over te stappen op bunq. En nu schaam ik me dood dat ik dit heb gedaan. Ineens worden ze allemaal geconfronteerd met een prijsverhoging die bunq ineens de duurste bank van het land maakt.

Bunq is nu niet meer te vertrouwen. Ze verhogen ineens de prijzen met bizarre percentages. Ze houden reacties tegen op together.bunq.com. Ze zijn niet open over hun financiële toestand. Ali verkoopt allemaal leugens (zoals dat andere banken je informatie verkopen).

Er moet echt snel iets veranderen, want ik sta nu echt op het punt om mijn Stack account op te zeggen, om al mijn TransIP websites te verhuizen en om alle rekeningen (privé/zakelijk/verenigingen) op te zeggen.

Dit gedrag is totaal niet te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

[...]

Nou ja, niet ergens aan vast? Ik zit wél ergens aan vast. Ik heb zowel privé als zakelijk bunq. Ik was direct vanaf het begin enthousiast (heb dat boek van Ali ook in een paar dagen verslonden).

Ik heb zakelijk alles omgezet (incasso's, communicatie, huisstijl...) en afscheid genomen van ING want een tientje per maand daar was mij te duur. Vooralsnog blijft het zakelijk wel zoals het is, maar als ik ook maar iets aanpas ben ik de lul en ga ik ineens 10 euro per maand betalen.

Privé heb ik net van de week de laatste incasso aan laten passen en was het de bedoeling volgende maand m'n salaris ook naar bunq te laten storten. Ook m'n vriendin heb ik overtuigd om hetzelfde te doen zodat we heerlijk samen O+ eenvoudig kunnen bankieren. Dat kan nog steeds eenvoudig, maar als we een beetje mee willen moeten we wel ineens ~€ 14,- meer gaan betalen per maand.

Ik ben erg teleurgesteld n.a.v. deze wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Frustus Maximus schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:00:
Ik gebruik bunq sinds het begin. Ik heb tientallen mensen overgehaald om ook over te stappen op bunq. En nu schaam ik me dood dat ik dit heb gedaan. Ineens worden ze allemaal geconfronteerd met een prijsverhoging die bunq ineens de duurste bank van het land maakt.

Bunq is nu niet meer te vertrouwen. Ze verhogen ineens de prijzen met bizarre percentages. Ze houden reacties tegen op together.bunq.com. Ze zijn niet open over hun financiële toestand. Ali verkoopt allemaal leugens (zoals dat andere banken je informatie verkopen).

Er moet echt snel iets veranderen, want ik sta nu echt op het punt om mijn Stack account op te zeggen, om al mijn TransIP websites te verhuizen en om alle rekeningen (privé/zakelijk/verenigingen) op te zeggen.

"Ze verhogen ineens de prijzen met bizarre percentages."

Nee hoor dit klopt niet volgens de support van bunq is dit de wens van onze klanten !

en wat heeft stack/transip hier eigenlijk mee te maken? is dat ook van die ali dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Frustus Maximus schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:00:

Overdrijven is ook een vak. :) Ik noem het gewoon opkomen voor je eigen bedrijf en die goed proberen te verkopen in de media. Ook negatieve reclame is reclame. Ik had voor gisteren nog niet van Bunq gehoord, en heb nu 3 maanden gratis het premium pakket :9 En ga na 3 maanden gewoon naar het Free pakket :)

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 02-08-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:02:
[...]

Nee hoor dit klopt niet volgens de support van bunq is dit de wens van onze klanten !

en wat heeft stack/transip hier eigenlijk mee te maken? is dat ook van die ali dan?
Dat was van Ali, maar natuurlijk compleet offtopic hier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Toen ik een jaartje geleden hier probeerde uit te leggen dat er wel wat haken en ogen aan de precieze aard en financiering van bunq zaten, waren er mensen die vonden dat je dat niet zo kon zeggen, maar dit was voor mensen die in de marketingval trappen niet heel onverwacht. bunq was altijd precies zover te vertrouwen als hun investeringsprospectus. Dat consumenten de glossy consumentenbrochure 1:1 geloven is ook een beetje hun eigen fout om vooral geen echt onderzoek te doen.

Transip staat als bedrijf hier vrij los van volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 02-08-2017 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:01:
[...]Nou ja, niet ergens aan vast? Ik zit wél ergens aan vast. Ik heb zowel privé als zakelijk bunq. Ik was direct vanaf het begin enthousiast (heb dat boek van Ali ook in een paar dagen verslonden).
Dat krijg je ervan als je keuzes maakt op basis van emotie ipv ratio.....

Dus nu weer gewoon kiezen op basis van kosten vs de functies die je gebruikt en verder alle pr-praat en boekjes vergeten.
Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:05:
[...]bunq was altijd precies zover te vertrouwen als hun investeringsprospectus.
Er is 1 aandeelhouder..... er is helemaal geen investeringsprospectus.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
copywizard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:02:
[...]

Bunq wordt gefinancierd uit de inkomsten van TransIP, stack is een product wat ze daar aanbieden.

Het zou verstandig zijn als ze bij Bunq nu zouden opsplitsen in 2 teams, een budget team en een innovatief team. Ik zie het niet gebeuren dat Bunq het met deze propositie gaat overleven, je krijgt er geen nieuwe klant meer bij en ondertussen rennen de early adopters de deur uit en ben je ook hun mond tot mond reclame etc kwijt.

Probleem is dat Ali langzaam zichzelf een beetje onbetrouwbaar maakt dus zou niet verkeerd zijn als er nu een nr2 aangesteld zou worden die een andere koers kan varen bij Bunq en Ali zichzelf even op de achtergrond houdt en focust op echte vernieuwing. Beide groepen blij want je moet gewoon beide groepen kunnen bedienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
dieselb0y schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:06:
[...]

Bunq wordt gefinancierd uit de inkomsten van TransIP, stack is een product wat ze daar aanbieden.
Heb je hier meer info over? Ik heb bunq andere investeerder zien (pogen) aan te trekken. Moest Transip bijspirngen wegens tegenvallende eigen investering of was het altijd al zo? Is er een formeel belang tussen de twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 07:12
Uit den oude doosch:

http://www.quotenet.nl/Ni...over-zijn-geheimen-179244

Een interessant interview, heb ik gelijk een beeld bij Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Heb je hier meer info over? Ik heb bunq andere investeerder zien (pogen) aan te trekken. Moest Transip bijspirngen wegens tegenvallende eigen investering of was het altijd al zo? Is er een formeel belang tussen de twee?
TransIP was van Ali, is verkocht en van een deel van dat geld heeft hij bunq opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Krysa schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

TransIP was van Ali, is verkocht en van een deel van dat geld heeft hij bunq opgezet?
Ja, OK, dat klinkt al een stuk logischer, en impliceert verder geen link tussen de twee behalve de herkomst van bunqs startkapitaal.

In elk geval is deze zet een teken dat het niet wilde vlotten om investeerders aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:09:
[...]

Ja, OK, dat klinkt al een stuk logischer, en impliceert verder geen link tussen de twee behalve de herkomst van bunqs startkapitaal.

In elk geval is deze zet een teken dat het niet wilde vlotten om investeerders aan te trekken.
Interessant, ik heb tot nu toe alleen nog gelezen dat ze geen externe investeerders willen.
Vanaf de eerste paar artikelen over bunq heeft Ali het er al over dat ze geen investeerders willen omdat die zich dan gaan bemoeien, daarom doet hij het allemaal uit eigen zak.

(vb https://www.bunq.com/files/media/press/Juist-Bunq.pdf pagina "75" midden in de linker kolom)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:25 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:07:
[...] Ik heb bunq andere investeerder zien (pogen) aan te trekken.
Totale onzin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Misschien is investeerder het verkeerde woord. Het inkomstenmodel was aanvankelijk de analytics van de gebruikers, daar hebben zich kennelijk onvoldoende kopers voor gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet misschien.... het is gewoon niet waar net als je verhaal over een investeringsprospectus.

Van Bunq: het aanbieden van zakelijke rekeningen, is dat daar het verdienmodel op gebaseerd is. bunq wil niet zoals andere banken geld verdienen met geld, maar op een eerlijkere manier. Simpel gezegd verdienen wij geld met het leveren van een dienst gebaseerd op transacties.

Het echte verdienmodel voor de eigenaar/aandeelhouder is natuurlijk, net zoals bijna voor al dit soort start-ups, een overname of IPO. De rest van het verhaal is niets meer dan PR, snelle groei op basis van niet vol te houden strategieën hoort daar ook gewoon bij....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Ik zag dat ook, en dat viel me ook op.

Bunq bestaat net twee jaar geloof ik. Vijf medewerkers en een bankvergunning onder DNB. En jullie verhuizen je hele hebben en houden naar een hippe startup met een mooie app. Om een paar centen te besparen. En gelijk ook alles he? Prive, zakelijk, alles. :F

Sorry dat ik cru klink, maar kom alsjeblieft niet jammeren hier dat je gokt en verliest.

Als je stabiliteit wilt en geen veranderingen aankan, ga dan niet bij een startup bankieren of zaken doen. Daarom zit ik bij een grootbank. Want die kunnen de tarieven wel verhogen en in wapens investeren maar ik hoef niet bang te zijn dat ze morgen een radicaal ander verdienmodel kiezen.

En ja het is kut, en ja ze naaien oud-klanten, maar dit had je echt gewoon aan kunnen zien komen. En dat zeg ik niet met de wijsheid van achteraf: elke startup is risicovol.
Amen _/-\o_ :) Het is het al bekende principe, klanten goedkoop binnenharken en dan je prijs fors verhogen.

Doen zoveel bedrijven, Bunq dus nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Amen _/-\o_ :) Het is het al bekende principe, klanten goedkoop binnenharken en dan je prijs fors verhogen.

Doen zoveel bedrijven, Bunq dus nu ook.
Het probleem is dat ze klanten binnenhaalde door te zeggen: je betaalt alleen voor wat je gebruikt.
En als dat de reden is dat je klant wordt, dan ga je ook weer weg als ze dan opeens juist het andere uiterste kiezen (je moet beetje premium betalen voor al onze innovatie (welke innovatie eigenlijk?))

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Zit op de telefoon dus kan niet zoveel typen. Maar geen flauw idee of transip is verkocht? Wel dat het geld vanuit de winst of opbrengst daarvan komt.

Ben daar overigens op kantoor geweest (Bunq) en er werken eerder 50/100 mensen dan 5. That said, ook een 'echte bank' kan hun hele prijsmodel omgooien, dat heeft niets te maken met Bunq.

Als ik ze een beetje kan inschatten is dit ook niet gedaan voor de winst maar om het voortbestaan te verzekeren. Hoge kosten en lage opbrengsten, reken maar eens na hoeveel je als Bunq kan verdienen op een 'gewone' klant. Dat is bijna niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08
Intercity schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:02:

En als volwaardige bank moet je ook de lokale betaalmethodes kunnen aanbieden, zoals wij iDEAL hebben. In voornamelijk Duitsland en Oostenrijk (en Spanje en een beetje België) heb je SOFORT om online mee te betalen. Dat biedt bunq niet aan (en dat kunnen ze volgens mij ook niet aanbieden).
Ze bieden wel sofort aan, als ik betaalverzoeken naar Duitse vrienden verstuur.
https://together.bunq.com/topic/what-is-sofort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
dieselb0y schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:20:
Zit op de telefoon dus kan niet zoveel typen. Maar geen flauw idee of transip is verkocht? Wel dat het geld vanuit de winst of opbrengst daarvan komt.

Ben daar overigens op kantoor geweest (Bunq) en er werken eerder 50/100 mensen dan 5. That said, ook een 'echte bank' kan hun hele prijsmodel omgooien, dat heeft niets te maken met Bunq.

Als ik ze een beetje kan inschatten is dit ook niet gedaan voor de winst maar om het voortbestaan te verzekeren. Hoge kosten en lage opbrengsten, reken maar eens na hoeveel je als Bunq kan verdienen op een 'gewone' klant. Dat is bijna niets..
Precies, ze maakten te weinig omzet op de gratis klanten en bieden nu dus dat Premium pakket aan om de gemiste omzet te compenseren en te plussen qua omzet.

Ben wel al onder de indruk van de service van Bunq, had vannacht een support chat berichtje gestuurd om 4 uur in de nacht al om 5 uur in de nacht reactie terug. Dat doen niet veel banken ze na :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:38
mar-10 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Ze bieden wel sofort aan, als ik betaalverzoeken naar Duitse vrienden verstuur.
https://together.bunq.com/topic/what-is-sofort
Dat is wat anders. Ik bedoelde dat als je als Duitser bunq hebt als enige bankrekening, je dan in een online winkel geen gebruik kan maken van SOFORT via bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:16:
Niet misschien.... het is gewoon niet waar net als je verhaal over een investeringsprospectus.

Van Bunq: het aanbieden van zakelijke rekeningen, is dat daar het verdienmodel op gebaseerd is. bunq wil niet zoals andere banken geld verdienen met geld, maar op een eerlijkere manier. Simpel gezegd verdienen wij geld met het leveren van een dienst gebaseerd op transacties.
Laat ik het zo stellen, de meeste startups hebben twee brochures, een voor de klant, en een voor investeerders/afnemers. Je neemt geen analytics mensen aan als je die claim niet wil waarmaken lijkt me, maarja, sommigen negeren dat liever en denken dat het gerecht er net zo lekker uitziet als op het plaatje ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Brent op 02-08-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:37
Jammer, had net een paar weken een rekening lopen om er aan te snuffelen. Na deze move ben ik weer uitgesnuffeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Ben wel benieuwd kwa inhoud; weet iemand waarom het nuttig is om twee mastercards te hebben die aan je account gekoppeld zijn?

Ik heb met mijn vrouw wat gedeelde rekeningen, maar zij zou dan ook twee krijgen. Dus het is niet omdat je dan 1 aan je partner kan geven....

[ Voor 36% gewijzigd door Kodess op 02-08-2017 13:30 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Kodess schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:29:
Ben wel benieuwd kwa inhoud; weet iemand waarom het nuttig is om twee mastercards te hebben die aan je account gekoppeld zijn?

Ik heb met mijn vrouw wat gedeelde rekeningen, maar zij zou dan ook twee krijgen. Dus het is niet omdat je dan 1 aan je partner kan geven....
Een in je portemonnee en een naast je computer voor online aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Jij en je partner?

Ik ben benieuwd of de acceptatie van CCs nu ook wat breder gaat worden in NL. Eigenlijk het enige land dat ik ken waar het zo problematisch is om met enkel een CC te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:25:
[...]Laat ik het zo stellen, de meeste startups hebben twee brochures, een voor de klant, en een voor investeerders/afnemers. Je neemt geen analytics mensen aan als je die claim niet wil waarmaken lijkt me, maarja, sommigen negeren dat liever en denken dat het gerecht er net zo lekker uitziet als op het plaatje ;)
Je blijft gewoon bezig... Bunq had helemaal geen andere investeerders en die wil Ali op dit moment ook niet. Er is helemaal geen investeringsprospectus die je kan hebben gelezen. Net zoals er helemaal geen aanbod is of is geweest om klantdata te kopen/gebruiken door anderen.

Oftewel.... je verkoopt totale onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit is wel een belangrijke opmerking. Ja, het is marketing. Maar hier gaat iets essentieels mis bij bunq: marketing is het goed vertellen van de waarheid. De beloftes die je maakt, moet je wel waarmaken wil je op de langere termijn kunnen overleven. Dat is waarom klantgerichte organisaties overleven.

Bunq doet hier iets anders: de klantbelofte die in de begintijd gemaakt is, verandert nu. Disruptie werd eerst actief gekoppeld aan goedkoper, en de propositie 'betalen voor wat je gebruikt' vervalt nu ook. Bovendien wordt de nieuwe klantbelofte ('volwaardige bank' en 'volledige vrijheid') niet eens bewaarheid. Immers: je hebt nog steeds een creditcard nodig in het buitenland voor bijvoorbeeld reserveringen, tolwegen en autohuur. Dat kan dan niet in het verlengde van je visie liggen, maar zo werkt de praktijk wel. Ik lees echter vooral: we hebben geen zin of zie geen mogelijkheid om (goedkoop/automatisch) kredietchecks te doen bij het BKR en hiermee omzeilen we dat. Kan ook, maar zeg dat dan.

Ik vind het niet eens zo problematisch dat ze 8 euro per maand vragen. Voor een volwaardige bank met hele goede service is dat een hoog, maar redelijk bedrag. Echter: bunq is nog geen volwaardige bank en de manieren waarop ze dat proberen te compenseren overtuigen me niet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:31:
Jij en je partner?

Ik ben benieuwd of de acceptatie van CCs nu ook wat breder gaat worden in NL. Eigenlijk het enige land dat ik ken waar het zo problematisch is om met enkel een CC te leven.
Klopt, is zeker jammer. Anders zou bedrijven zoals N26 veel meer gebruikers hebben in NL. Je kunt met die N26 Mastercard pas nog niet veel in NL, bv boodschappen doen enz. Wel handig voor online aankopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Rub147 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Een in je portemonnee en een naast je computer voor online aankopen?
Ik neem aan dat in de app ook gewoon je CC nummer staat, dus eentje voor naast de PC lijkt me overbodig.
Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:31:
Jij en je partner?

Dat dacht ik dus eerst ook, maar als we allebei betalende klant van bunq worden is dat het niet. Dus ze willen niet dat we beiden gaan betalen ofzo 8)7

Ik heb liever 2 verschillende CC's voor als er een niet wordt geaccepteerd...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Brent schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 13:31:
Jij en je partner?

Het is geen cc.

Zie ook deze Tweet van bunq : https://twitter.com/bunq/status/892693793404854273

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Jij negeert mijn correctie daarop. Lees even terug.
Oftewel.... je verkoopt totale onzin.
Sterke bijdrage!
Krisp schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Ik vind het niet eens zo problematisch dat ze 8 euro per maand vragen. Voor een volwaardige bank met hele goede service is dat een hoog, maar redelijk bedrag. Echter: bunq is nog geen volwaardige bank en de manieren waarop ze dat proberen te compenseren overtuigen me niet.
8 euro is niet bizar hoog, al is het iets totaal anders dan wat ze eerst altijd riepen (vandaar dat ik denk dat de runway op is en het anaylics plan niet lukt). Maar welke functies missen ze precies tov een andere bank? Volgens mij is het pakket vrij compleet verder?
Nee, maar wel het CC netwerk (als in compatible met CC terminals, itt Maestro/V-Pay). In NL zijn de meeste terminals Maestro/VPay only, terwijl in de meeste Europese landen daar VISA/Mastercard (debit of credit) bij komen (en de VS dan weer uitsluitend die laatsten).

[ Voor 20% gewijzigd door Brent op 02-08-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:20
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Bunq kan opzeggen? De App is opeens compleet anders en ik kan niks meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
TheJoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:37:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Bunq kan opzeggen? De App is opeens compleet anders en ik kan niks meer terugvinden.
Contact opnemen met support, kun je meteen zeggen waarom ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rub147 op 02-08-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
TheJoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:37:
Overzicht in de app, mijn lidmaatschap en staat er rekening opheffen. Je kunt ook gewoon met ze chatten in de app om het op te zeggen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Brent schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 13:35:
[...]
Jij negeert mijn correctie daarop. Lees even terug.

[...]

Sterke bijdrage!

[...]

8 euro is niet bizar hoog, al is het iets totaal anders dan wat ze eerst altijd riepen (vandaar dat ik denk dat de runway op is en het anaylics plan niet lukt). Maar welke functies missen ze precies tov een andere bank? Volgens mij is het pakket vrij compleet verder?

[...]

Nee, maar wel het CC netwerk (als in compatible met CC terminals, itt Maestro/V-Pay)
Eh...maar dat maakt het nog geen creditcard? Het is en blijft een Debitcard waarbij je dus gewoon voldoende saldo moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
JackSparrow schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Eh...maar dat maakt het nog geen creditcard? Het is en blijft een Debitcard waarbij je dus gewoon voldoende saldo moet hebben.
De compatibliteit van het netwerk is waar het mij (en ik denk de meesten) om gaat. Een Mastercard Debit kunt je op elke (network connected) CC terminal gebruiken (dus overal in t buitenland), maar helaas weer nauwelijks in NL. Maestro (een andere debitcard van Mastercard) is iets heel anders, wegens dat netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Brent op 02-08-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Brent schreef op Wednesday 2 August 2017 @ 13:40:
[...]

De compatibliteit van het netwerk is waar het mij (en ik denk de meesten) om gaat. Een Mastercard Debit kunt je op elke (network connected) CC terminal gebruiken (dus overal in t buitenland), maar helaas weer nauwelijks in NL.
:+ Dat vind ik ook een groot voordeel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zie ook overal in de media de term creditcard staan. Dat klopt natuurlijk gewoon niet, want bij een creditcard krijg je kredit en bij een debit kaart niet. Of dat nu pre-paid is of een met een leenovereenkomst (dus gespreid betalen), dat maakt weinig verschil (nouja...een BKR registratie of niet).

Wordt overigens wel tijd dat we in Nederland overal met cc kunnen betalen, maar goed het uitgeven van Mastercard Debit kaarten kan daar misschien aan bijdragen. Wat dat betreft zijn we als Nederland ook wel vreemd. In de rest van de wereld kun je betalen met je cc (of mastercard dc) en alleen in Nederland is dat zo'n probleem en daar hebben we dus Maestro voor..

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2017 13:43 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"