Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41

mwa

Kevv1990 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Zit je op iOS? Met Android heb ik de updates altijd gewoon weg kunnen klikken. Blijft wel bijzonder (tenzij het natuurlijk een kritische update is ivm veiligheid oid)
iOS. Ik had er even een screenshot van moeten maken. Het was gewoon een full screen melding die je niet kon wegklikken. Ook het “weg swiped” van de app en weer opnieuw opstarten bood geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:48
mwa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:58:
Het was gewoon een full screen melding die je niet kon wegklikken.
Zo'n "modal dialog" die aandacht en tijd eist? Dat ervaar ik als bijzonder storend. Je wilt betalen en de andere persoon niet ophouden. Waarom is zo'n update niet optioneel of uit te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Delay schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:26:
[...]

Zo'n "modal dialog" die aandacht en tijd eist? Dat ervaar ik als bijzonder storend. Je wilt betalen en de andere persoon niet ophouden. Waarom is zo'n update niet optioneel of uit te stellen?
Daarom was het ook zo irritant, omdat er lange rijen achter mij stonden en ik zat te kutten met mijn bank app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik overweeg om van ABN naar bunq over te stappen. We zijn een gezin: man/vrouw en twee kinderen. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Wat we willen:
  • Vrouw en ik beide een lopende en prive spaarrekening
  • Kinderen beide ook een lopende (waar ze via de app bij moeten kunnen), maar ook een spaarrekening (wat eigenlijk een gedeelde rekening van mijn vrouw en ik is)
Nu zie ik ff door de bomen het bos niet meer. Is hiervoor nu bunq PACK vereist?
Of kan ik de kinderen gewoon een gratis account hiervoor aan laten maken?

En wat ik niet zo goed snap; wat is nu precies het verschil tussen easy money en easy bank? Stel mijn vrouw en ik nemen beide een easy bank abonnement.... kunnen we dan ook een "gezamenlijke rekening" openen?

[ Voor 15% gewijzigd door smeerbartje op 21-06-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
(jarig!)
smeerbartje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:03:
Ik overweeg om van ABN naar bunq over te stappen. We zijn een gezin: man/vrouw en twee kinderen. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Wat we willen:
  • Vrouw en ik beide een lopende en prive spaarrekening
  • Kinderen beide ook een lopende (waar ze via de app bij moeten kunnen), maar ook een spaarrekening (wat eigenlijk een gedeelde rekening van mijn vrouw en ik is)
Nu zie ik ff door de bomen het bos niet meer. Is hiervoor nu bunq PACK vereist?
Of kan ik de kinderen gewoon een gratis account hiervoor aan laten maken?

En wat ik niet zo goed snap; wat is nu precies het verschil tussen easy money en easy bank? Stel mijn vrouw en ik nemen beide een easy bank abonnement.... kunnen we dan ook een "gezamenlijke rekening" openen?
Vereist is er in iedergeval niks

Als je voor iedereen meerdere (> 1) rekeningen wilt hebben dan is een pack wel het voordeligste qua kosten. Iedereen krijgt dan (tot) 25 bankrekeningen en dan kan je kiezen of je 1 (of 20) van deze rekeningen gezamelijk wilt maken. als de 24 euro/maand (kosten van een pack) niet direct een belemmering is dan is dat helemaal zo'n gekke optie nog niet.

Het alternatief is dat je 2x easy money en 2x easy bank zou nemen (je kinderen kunnen dan maar 1 rekening openen). Dit voor het zelfde geld

Of je gaat voor 2x easy money (in een pack van iemand anders) en 2x easy bank en dan spaar je een paar euro per maand uit.

easy bank moet je zien als de goedkope versie waarbij je maar 1 rekening en 1 pas krijgt (max)
https://www.bunq.com/nl/a...s_business_pricing_NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:15
Ik dacht dat de Google Pay app kort nadat bunq GPay introduceerde ook beschikbaar werd? Ik heb hem in ieder geval een tijdje probleemloos kunnen gebruiken.

Nu verdwijnt hij weer kort na activatie. Je kan uiteraard in bunq wel de belangrijkste zaken zien, maar het beheer van passen vindt ik toch fijner vanuit de Gpay app (ik zit bij meerdere banken die GPay ondersteunen).

Via de play store zoeken naar Google Pay levert niets op, maar google naar diezelfde term stuurt me netjes naar de Play Store. Daar krijg ik de keuze "activeren" waarna hij weer voor korte tijd in de app drawer staat.

Best irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:00
dixet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:52:
Ik dacht dat de Google Pay app kort nadat bunq GPay introduceerde ook beschikbaar werd? Ik heb hem in ieder geval een tijdje probleemloos kunnen gebruiken.

Nu verdwijnt hij weer kort na activatie. Je kan uiteraard in bunq wel de belangrijkste zaken zien, maar het beheer van passen vindt ik toch fijner vanuit de Gpay app (ik zit bij meerdere banken die GPay ondersteunen).

Via de play store zoeken naar Google Pay levert niets op, maar google naar diezelfde term stuurt me netjes naar de Play Store. Daar krijg ik de keuze "activeren" waarna hij weer voor korte tijd in de app drawer staat.

Instellingen -> Google -> Instellingen voor Google-apps -> Google Pay :)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
vuurtjih schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Instellingen -> Google -> Instellingen voor Google-apps -> Google Pay :)
Dat is de uitgeklede variant van de app. Ik dacht dat de volledige Google Pay app tegenwoordig ook bruikbaar was.
Ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBw6pjaZwaofGH-oqprU3x0VIOQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wFQJVjWVBnVjEUltnjKhqvZX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

dixet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Dat is de uitgeklede variant van de app. Ik dacht dat de volledige Google Pay app tegenwoordig ook bruikbaar was.
Ter vergelijking:
[Afbeelding]
Meer heeft Google niet vrijgegeven in Nederland. Zal wel iets met regelgeving zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dixet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:52:

Er zijn gelukkig wel wat mogelijkheden om in Nederland alsnog de volledige Google Pay app op je telefoon te krijgen: TexMex in "Google Pay in Nederland". Maar hopelijk gaat Google dit zelf ook nog eens ondersteunen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:25
Ben net geweigerd bij de ABN AMRO om een offerte te krijgen voor een persoonlijke lening. Dit enkel en alleen omdat ik bij bunq zit. Heeft niets te maken met de krediet aanvraag maar puur omdat ze het geld niet willen overmaken naar een bunq rekening.
Net uitvoerig gesproken met AMRO en ze hebben het verder toegelicht. Volgens hun heeft bunq zich niet aangesloten bij het convenant van de Nederlandse banken dat is opgesteld door de Nederlandse bank. Daarmee plaats bunq zich dus buitenspel. Banken zijn nu heel huiverig om op deze manier zaken te doen met bunq klanten.

Contact met de support desk van bunq levert totaal geen antwoord behalve dat bunq zich inspant om fraude op te sporen en wenst mij met vele vlaggetjes en emoticons mij nog een fijne dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Webarcher op 23-06-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Webarcher schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:15:
Ben net geweigerd bij de ABN AMRO om een offerte te krijgen voor een persoonlijke lening. Dit enkel en alleen omdat ik bij bunq zit. Heeft niets te maken met de krediet aanvraag maar puur omdat ze het geld niet willen overmaken naar een bunq rekening.
Net uitvoerig gesproken met AMRO en ze hebben het verder toegelicht. Volgens hun heeft bunq zich niet aangesloten bij het convenant van de Nederlandse banken dat is opgesteld door de Nederlandse bank. Daarmee plaats bunq zich dus buitenspel. Banken zijn nu heel huiverig om op deze manier zaken te doen met bunq klanten.

Contact met de support desk van bunq levert totaal geen antwoord behalve dat bunq zich inspant om fraude op te sporen en wenst mij met vele vlaggetjes en emoticons mij nog een fijne dag.
Wat vreemd, ik heb een hyptoheek en twee auto's in de lease via bunq. Geen enkel probleem mee. Weet niet of de emoticons en de vlaggetjes het probleem zijn om dat je een bullshit verhaal hebt gekregen van ABN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:28
Welk convenant? Daar zijn er zoveel van. Over mensenrechten, milieu, etc. Banken spreken van alles met elkaar af. Klinkt inderdaad een beetje als lariekoek van ABN.

[ Voor 13% gewijzigd door Triggy op 23-06-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik ben ook wel benieuwd welk "convenant" dan bedoeld wordt. Ik vermoed dat ze gewoon Currence bedoelen, maar dat is een commerciële organisatie in eigendom van een select aantal Nederlandse banken. Niet bepaald een open vereniging waar je zomaar ff lid van kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:43
Los van dat die opmerking van ABN AMRO best maf is, denk ik dat je voor zelfregulering c.q. het sluiten van convenanten bij de Nederlandse Vereniging van Banken moet zijn: link. Bunq is daar in ieder geval geen lid van.

[ Voor 8% gewijzigd door kwon op 23-06-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:54:
Ik ben ook wel benieuwd welk "convenant" dan bedoeld wordt. Ik vermoed dat ze gewoon Currence bedoelen, maar dat is een commerciële organisatie in eigendom van een select aantal Nederlandse banken. Niet bepaald een open vereniging waar je zomaar ff lid van kunt worden.
Ik vermoed dat het gaat over het Incidentenwaarschuwingssysteem Financiële Instellingen (IFI) van de Nederlandse Vereniging van Banken, bedoeld om fraude tegen te gaan.

Aangezien bunq geen lid is van de NVB, zullen ze waarschijnlijk ook niet meedoen aan het IFI.

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-06-2021 15:13 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Wel bizar eigenlijk dat we de DNB hebben en de AFM maar dat er dus blijkbaar een kliekje is dat je dwingt mee te doen met hun groepje en anders krijgen je klanten geen lening. Hoezo Nederlandse verening van banken? Ik dacht dat we met Europa juist probeerde grenzen juist op te hevelen....

Wat een topbank zeg ABN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 23:29
Limbeckx schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:15:
Wel bizar eigenlijk dat we de DNB hebben en de AFM maar dat er dus blijkbaar een kliekje is dat je dwingt mee te doen met hun groepje en anders krijgen je klanten geen lening. Hoezo Nederlandse verening van banken? Ik dacht dat we met Europa juist probeerde grenzen juist op te hevelen....

Wat een topbank zeg ABN.
Je kunt je ook afvragen waarom alleen bunq hier geen lid van is. Scheelt denk ik ook in je toezicht en dan kunnen je klanten misschien wel meer dan €250,- per dag opnemen :)

Dat er een Nederlandse vereniging is is niet zo gek, we hebben ook nog een Nederlandse Bank he, ik denk dat dat hun gesprekspartner is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm.. zou het dan niet aan Bunq zijn om een lening aan haar klant te verstrekken? Nu doe je net of ABN fout bezig is omdat ze geen lening aan een niet-klant willen verstrekken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:28:
Ehm.. zou het dan niet aan Bunq zijn om een lening aan haar klant te verstrekken? Nu doe je net of ABN fout bezig is omdat ze geen lening aan een niet-klant willen verstrekken ;)
Dat is geen probleem, ABNAMRO biedt ook leningen aan aan mensen die geen RC-relatie bij de ABN hebben.

Het eigenlijke probleem is waarschijnlijk dat er zoveel (pogingen tot) fraude geweest zijn bij klanten van bunq en dat er door het niet deelnemen aan dat convenant er niet (goed) aan de zorgplicht kan worden voldaan.
Dan kiest ABNAMRO voor eigen zekerheid, en dat is ook wel te begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Dat is geen probleem, ABNAMRO biedt ook leningen aan aan mensen die geen RC-relatie bij de ABN hebben.

Het eigenlijke probleem is waarschijnlijk dat er zoveel (pogingen tot) fraude geweest zijn bij klanten van bunq en dat er door het niet deelnemen aan dat convenant er niet (goed) aan de zorgplicht kan worden voldaan.
Dan kiest ABNAMRO voor eigen zekerheid, en dat is ook wel te begrijpen.
Hier refereerde de klantenservice van de ABNAMRO ook aan. Met 1 klik had iemand zomaar 25 rekeningen en konden ze van alles mee doen. Risico voor de AMRO was hiermee te groot begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
Allemaal leuk en aardig, maar ABN mag je onder geen beding weigeren omdat je bij bepaalde bank zit. Dat is vanuit Europese SEPA wet niet toegestaan. Ik ken NL bedrijven die door DNB daar weleens op aan zijn gesproken na een melding vanuit een klant. DNB heeft daar een meldpunt voor en reageert adequaat zo lijkt in de praktijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:12:
Allemaal leuk en aardig, maar ABN mag je onder geen beding weigeren omdat je bij bepaalde bank zit. Dat is vanuit Europese SEPA wet niet toegestaan. Ik ken NL bedrijven die door DNB daar weleens op aan zijn gesproken na een melding vanuit een klant. DNB heeft daar een meldpunt voor en reageert adequaat zo lijkt in de praktijk.
Je moet natuurlijk geen appels en peren met elkaar vergelijken. In het normale betalingsverkeer is dat inderdaad niet toegestaan.

Ten aanzien van de zorgplicht mag een bank zijn eigen afwegingen maken. Tenslotte kan ook bunq vrij arbitrair een einde aan een klantrelatie maken, en daar maken ze ook veelvuldig gebruik van. Nu is het eens andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@John Do NL Voor we lukraak met wetten gaan gooien. Om welke wet en welk artikel gaat dit precies? Heb je een verwijzing naar de passage waarin staat dat het voorgevallene inderdaad niet is toegestaan? Want dat lijkt me dan wel een nuttige toevoeging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@John Do NL IBAN-discriminatie is verboden, maar die regel geldt niet voor betalingsdienstaanbieders zelf. Zie artikel 1, lid 2 bij a. Een bank mag dit dus wel.

Dat is dus iets heel anders (bijvoorbeeld) een telecomaanbieder die niet wil incasseren van een bunq betaalrekening.

EDIT: natuurlijk kan @Webarcher doen alsof de neus bloedt en dit toch melden bij de DNB. Misschien helpt het toch wel.

[ Voor 23% gewijzigd door JeroenE op 23-06-2021 16:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-09 11:21
John Do is er altijd als de kippen bij als er kritiek op de grootbanken gegeven kan worden, met name meestal de ABN AMRO maar hij heeft op together als moderator hier ook op deze kwestie gereageerd; en ook op together geeft hij aan dat het om IBAN discriminatie gaat in bovengenoemde ABN aangelegenheid, wat helemaal niet zo is. Het is een beslissing des Abn als ze de lening willen overmaken, dus heeft niets met discriminatie te maken, ze weigeren de klant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
JeroenE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:33:
@John Do NL IBAN-discriminatie is verboden, maar die regel geldt niet voor betalingsdienstaanbieders zelf. Zie artikel 1, lid 2 bij a. Een bank mag dit dus wel.

Dat is dus iets heel anders (bijvoorbeeld) een telecomaanbieder die niet wil incasseren van een bunq betaalrekening.

EDIT: natuurlijk kan @Webarcher doen alsof de neus bloedt en dit toch melden bij de DNB. Misschien helpt het toch wel.
Fair enough, had even niet gerealiseerd dat gaat over financiële instelling. Toch zou ik het stoïcijns melden.

Overigens zie ik nou niet zo snel waar het risico voor ABN echt zit. In tegenstelling tot gemiddeld bedrijf moet je bij lening inkomsten en opgaven aantonen over x periode en wordt je identiteit ook vastgesteld. Risico is dan ook beperkt dat je als bank met katvanger te maken hebt en je geld niet meer ziet. Zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Datisraar schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:21:
John Do is er altijd als de kippen bij als er kritiek op de grootbanken gegeven kan worden, met name meestal de ABN AMRO maar hij heeft op together als moderator hier ook op deze kwestie gereageerd; en ook op together geeft hij aan dat het om IBAN discriminatie gaat in bovengenoemde ABN aangelegenheid, wat helemaal niet zo is. Het is een beslissing des Abn als ze de lening willen overmaken, dus heeft niets met discriminatie te maken, ze weigeren de klant niet.
Klopt ;)… zelfs ik kan weleens wat over het hoofd zien. Ik weet het, kans is klein maar toch :)

Vind nog steeds dat heeft wel met discriminatie, maar vooruit wellicht niet in kader van SEPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
John Do NL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:24:
[...]

Fair enough, had even niet gerealiseerd dat gaat over financiële instelling. Toch zou ik het stoïcijns melden.

Overigens zie ik nou niet zo snel waar het risico voor ABN echt zit. In tegenstelling tot gemiddeld bedrijf moet je bij lening inkomsten en opgaven aantonen over x periode en wordt je identiteit ook vastgesteld. Risico is dan ook beperkt dat je als bank met katvanger te maken hebt en je geld niet meer ziet. Zou ik denken.
“payment transactions carried out between and within PSPs, including their agents or branches, for their own account”

hmm.. vraag ik mij dan toch tikje af het abn voorbeeld nu hier nu onder valt eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 10:46
John Do NL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:18:
[...]

“payment transactions carried out between and within PSPs, including their agents or branches, for their own account”

hmm.. vraag ik mij dan toch tikje af het abn voorbeeld nu hier nu onder valt eigenlijk.
Niet alleen ABN, meerdere kredietverstrekkers worden huiverig als je met een bunq rekening op de proppen komt. Meestal wordt er gevraagd heb je een rek bij een andere bank?

Hun besluit om jou wel/geen consumptief krediet te verstrekken is uiteindelijk volledig aan hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
AlexFL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Hun besluit om jou wel/geen consumptief krediet te verstrekken is uiteindelijk volledig aan hun.
Uiteraard, obv te hoog risico van betreffend persoon. Er moet immers wel kans zijn dat geld ooit terugkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Sandermm schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:21:
[...]
Je kunt je ook afvragen waarom alleen bunq hier geen lid van is.
Ik wilde reageren met de opmerking dat bunq zich als Europese bank positioneert. Deelnemen aan een Nederlandse vereniging is dan een beetje raar.

Maar als ik de lijst met leden bekijk vraag ik me toch af waarom bunq niet mee doet. Deutsche bank, Bank of China, BNP Paribas. Allemaal vooral buitenlandse banken die toch meedoen met de NVB. Waarom bunq dan eigenwijs toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
John Do NL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:24:
Bunq gebruikt deze regel zelf trouwens ook (net als alle andere banken). Probeer maar eens de kosten die je aan bunq moet betalen van een andere bankrekening af te laten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

dixet schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:02:
[...]

Ik wilde reageren met de opmerking dat bunq zich als Europese bank positioneert. Deelnemen aan een Nederlandse vereniging is dan een beetje raar.

Maar als ik de lijst met leden bekijk vraag ik me toch af waarom bunq niet mee doet. Deutsche bank, Bank of China, BNP Paribas. Allemaal vooral buitenlandse banken die toch meedoen met de NVB. Waarom bunq dan eigenwijs toch niet?
Het valt mij wel op dat andere fintech banken hier ook geen lid van zijn. Ik zie ook geen Knab, Revolut, Moneyou of N26 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
kazuka schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 06:35:
[...]

Het valt mij wel op dat andere fintech banken hier ook geen lid van zijn. Ik zie ook geen Knab, Revolut, Moneyou of N26 bijvoorbeeld.
Knab staat er wel tussen. MoneyYou handelt onder de banklicentie van ABN, dus die mag niet zelfstandig lid worden van de NVB. Revolut heeft geen licentie van DNB dus mag ook geen lid worden.

Alleen N26 heeft wel een licentie van DNB en is geen lid van de NVB.

Blijkbaar vinden bunq en n26 dat ze hun eigen belangen in Nederland zelf beter kunnen behartigen dan dat ze dat samen met de andere banken zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
dixet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:43:
[...]

Blijkbaar vinden bunq en n26 dat ze hun eigen belangen in Nederland zelf beter kunnen behartigen dan dat ze dat samen met de andere banken zouden kunnen.
Of: dit is een vereniging van grootbanken die die hippe fintechs er helemaal niet bij willen hebben. Geen idee of dat het geval is, maar de gevestigde orde heeft zich natuurlijk wel leuk gevestigd in het financiele systeem met bijvoorbeeld Currence (iDeal), Geldmaat & Equens (instant payments die de grootbanken in .nl vooral doen).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Freeaqingme schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Of: dit is een vereniging van grootbanken die die hippe fintechs er helemaal niet bij willen hebben. Geen idee of dat het geval is, maar de gevestigde orde heeft zich natuurlijk wel leuk gevestigd in het financiele systeem met bijvoorbeeld Currence (iDeal), Geldmaat & Equens (instant payments die de grootbanken in .nl vooral doen).
bunq neemt gewoon deel aan iDeal, en heeft sinds 2017 instant payments via TIPS (een systeem van de ECB), waar de 3 grootbanken ook op zitten (naast vele buitenlandse banken). En daarnaast zit bunq op EBA Clearing, waar de 3 grootbanken dan weer niet op zitten, maar veel buitenlandse banken die in NL actief zijn wel.. Hier het overzicht (uit 2019) van welke Nederlandse banken via welk systeem instant payments aanbieden (IP werkt alleen tussen banken die zijn aangesloten op hetzelfde systeem): https://www.betaalverenig...ents/participating-banks/
Geldmaat is ontstaan als een kostenbesparingsmaatregel van de 3 grootbanken, die voor minder automaten willen betalen (de overige banken hadden al niet of nauwelijks automaten). Je kunt met je bunq pas gewoon geld uit een Geldmaat automaat halen.

Heeft dus allemaal niks te maken met het wel of niet lid zijn van de NVB.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-06-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Heeft dus allemaal niks te maken met het wel of niet lid zijn van de NVB.
Ik weet dat bunq die producten aanbiedt en ik wilde ook niet impliceren of specifiek datgene bepaalt of ze wel/niet lid zijn van de NVB. Maar; de grootbanken zijn er wel bij gebaat gewoon hun eigen bubbel in stand te houden. Zo zouden ze in theorie bizarre bedragen voor allerlei dingen kunnen vragen. Dat raakt de banken zelf niet direct omdat ze dat gewoon weer aan de andere kant als dividenden ontvangen. Een bank als bunq profiteert daar dan niet van mee maar betaalt wel die hoofdprijs.

Op diezelfde manier houd ik het ook wel voor mogelijk dat ze bunq helemaal niet bij de NVB willen hebben. Is toch een oldboys-netwerk wat ze in stand willen houden zonder al die hippe tech mensen er bij.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Freeaqingme schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:58:
Op diezelfde manier houd ik het ook wel voor mogelijk dat ze bunq helemaal niet bij de NVB willen hebben. Is toch een oldboys-netwerk wat ze in stand willen houden zonder al die hippe tech mensen er bij.
Als de NVB nou 5 of 6 leden zou hebben, dan klinkt dit aannemelijk. Maar de NVB heeft 60! leden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:10
Iemand enig idee of bunq e-mailadressen gelekt zijn of ook spam ontvangen op hun bunq-emailadres?

Ik ben nu al jaren geen klant meer, maar kreeg eergisteren opeens een mooie spam-email binnen met een phishing link naar https://s.id/bunq-verificatie :/
(De phishers hebben zich in ieder geval goed uitgesloofd voor de huisstijl.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKq44t-oMTJAGbAsuhfrpyw_hI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xig2CPeMw8K1ZFAo5QmB6aUw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEbSiTT2jcfitBltvh7pNp2fGM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BN55d3EJGf1vGjwaPglJHCBK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Intercity schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:27:
Ik ben nu al jaren geen klant meer, maar kreeg eergisteren opeens een mooie spam-email binnen met een phishing link naar https://s.id/bunq-verificatie :/
(De phishers hebben zich in ieder geval goed uitgesloofd voor de huisstijl.)
Die heb ik vorig weekeinde gehad en ben ook al even geen klant meer. Eerlijk gezegd had ik er verder geen aandacht aan besteed maar naar aanleiding van jouw post toch nog even verder gekeken. Mijn bunq specifieke adres blijkt te worden gebruikt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Intercity @Timmy Wellicht een e-mail (support "at" bunq.com) naar bunq en vragen of er inderdaad een lek is geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
(jarig!)
Ik krijg van alle banken zo af en toe dit soort mails. Hoeft zeker geen lek aan de bunq kant te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb geen phishing mailtje gekregen. Waar kan ik klagen? ;)

@Batavia Ligt er natuurlijk aan, als je een email adres hebt die enkel bunq weet dan is de kans wel groot. Als je een eigen domein hebt is voor iedere winkel (of bank) een eigen emailadres gebruiken heel simpel.

Maar mijn ervaring is dat als je dan zo'n winkel laat weten dat er spam binnenkomt via een adres wat ik alleen voor hun heb gebruikt er verder weinig mee gedaan wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
Deze specifieke phishing is bij bunq al bekend.
https://together.bunq.com...g-scams-httpssidbunq-info

Maar dat jouw bunq specifieke e-mailadres wordt gebruikt is wel zorgwekkend, dat impliceert toch een lek

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:58
Ik heb het al een paar keer gezegd dat ik het zou gaan doen, maar nu toch echt. De laatste prijsverhoging (met lollige email) en beperking op cash opnemen (voor mijn eigen veiligheid!) zijn de druppel.

De rekening bij ABN Amro is aangevraagd. Destijds bij Bunq gekomen voor Apple Pay en ZeroFX, dat gaan we nu doen met ABN + N26.

Ik vind het erg jammer dat Bunq de focus op het bankieren verloren lijkt te zijn. De gigantische verliezen die ze draaien zorgen ervoor dat ik Bunq als hoofdrekening ook niet meer vertrouw. Zelfs een bank als Knab draait winst.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Referix
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 14:04
dixet schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:23:
Deze specifieke phishing is bij bunq al bekend.
https://together.bunq.com...g-scams-httpssidbunq-info

Maar dat jouw bunq specifieke e-mailadres wordt gebruikt is wel zorgwekkend, dat impliceert toch een lek
Wat ook zorgwekkend is, is dat de support afdeling schijnbaar niet op de hoogte is van deze phishing mail.
Ik vertrouwde de mail niet, omdat ik al bijna een jaar geen klant meer ben. Na navraag gedaan te hebben kreeg ik doodleuk te horen dat de mail gewoon afkomstig is van bunq zelf, en het geen phishing mail betreft. Echter suggereert bovenstaand bunq together artikel toch wat anders...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjdwsTFHbhXoHOnafKxMdMJWy8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KXcUa1yqXIhK8QJ3cXkPBZia.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ag9KDT0wuTYBJEY3X3tKwD_51SQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfSyJOPHsbK9k7k4gzbKnfK6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heeft bunq die Caroline gevonden;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Referix schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Wat ook zorgwekkend is, is dat de support afdeling schijnbaar niet op de hoogte is van deze phishing mail.
Ik vertrouwde de mail niet, omdat ik al bijna een jaar geen klant meer ben. Na navraag gedaan te hebben kreeg ik doodleuk te horen dat de mail gewoon afkomstig is van bunq zelf, en het geen phishing mail betreft. Echter suggereert bovenstaand bunq together artikel toch wat anders...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat de bunq support desk waardeloos is, is al lang bekend. Beter dat @John Do NL deze info doorspeelt aan zijn contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Om te zien of het vanuit hun netwerk is verstuurd, zouden ze de headers van de phishing mail moeten bekijken. Deze zaten echter niet bij het doorgestuurde bericht, dus ze kunnen er niets zinnigs over zeggen.

Krijg een beetje Sjef van Oekel flashbacks trouwens van dat "reeds". :7

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:10
Als er geen alarmbellen gaan rinkelen bij de medewerker dat ze dit bericht klaarblijkelijk naar een verwijderd account sturen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de medewerker enige andere kundige kennis van zaken heeft, laat staan over e-mailheaders.

code:
1
2
3
4
5
6
Received: from WINHLLE00SIDJ2hicoriacloud (unknown [89.203.251.94])
    by [...] (Postfix) with ESMTP id 68B3B2E01F3
    for <[...]>; Fri, 25 Jun 2021 18:07:28 +0000 (UTC)

Authentication-Results: [...] domain of transitioning noreply@bunq.com does not 
    designate 89.203.251.94 as permitted sender) smtp.mailfrom=noreply@bunq.com

Het bericht was dus in mijn spam-folder afgeleverd. Als mijn e-mailprovider nog netter was geweest hadden ze 'm geweigerd vanwege de - in bunq's SPF-record — aan de andere kant doen de meeste gratis e-mailproviders hetzelfde, if only alle grote partijen wat netter waren geweest in het weigeren van verkeerd gestuurde e-mails...

Dus ja, in dat opzicht kunnen ze er technisch niets aan doen dat ik die mail ontvang, behalve: hoe komen ze aan mijn e-mailadres? Ik verwacht dat dat voor altijd een mysterie zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
(jarig!)
Intercity schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:51:

Dus ja, in dat opzicht kunnen ze er technisch niets aan doen dat ik die mail ontvang, behalve: hoe komen ze aan mijn e-mailadres? Ik verwacht dat dat voor altijd een mysterie zal blijven.
Van een willekeurige webshop die je ooit gebruikt hebt? Of een willekeurig forum dat gehackt is en ze gokken gewoon je bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intercity schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:51:
Als er geen alarmbellen gaan rinkelen bij de medewerker dat ze dit bericht klaarblijkelijk naar een verwijderd account sturen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de medewerker enige andere kundige kennis van zaken heeft, laat staan over e-mailheaders.

code:
1
2
3
4
5
6
Received: from WINHLLE00SIDJ2hicoriacloud (unknown [89.203.251.94])
    by [...] (Postfix) with ESMTP id 68B3B2E01F3
    for <[...]>; Fri, 25 Jun 2021 18:07:28 +0000 (UTC)

Authentication-Results: [...] domain of transitioning noreply@bunq.com does not 
    designate 89.203.251.94 as permitted sender) smtp.mailfrom=noreply@bunq.com

Het bericht was dus in mijn spam-folder afgeleverd. Als mijn e-mailprovider nog netter was geweest hadden ze 'm geweigerd vanwege de - in bunq's SPF-record — aan de andere kant doen de meeste gratis e-mailproviders hetzelfde, if only alle grote partijen wat netter waren geweest in het weigeren van verkeerd gestuurde e-mails...

Of de laatste zin in het antwoord van de bunq medewerker klopte wel.
En heeft ze daarmee misschien wel haar mond voorbij gepraat.
Maar ze zal wel van niets weten hoop ik dan maar, anders moet ik toch echt weg bij bunq.
Heb voor bunq een specifiek e-mail adres die alleen bij een lek aan bunq (of bij bedrijven die bunq mijn e-mail adres heeft verstrekt) zijde bij derde bekend kan worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Batavia schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:37:
Van een willekeurige webshop die je ooit gebruikt hebt? Of een willekeurig forum dat gehackt is en ze gokken gewoon je bank
Ik heb voor bunq een specifiek adres gebruikt, datzelfde adres is tijdens het versturen van deze mail ook gebruikt. Net als bij Intercity trok deze mail de aandacht van mijn spamfilter en periodiek bekijk ik de inhoud van het filter om de false-positives er uit te halen.

Aangezien een mail naar bunq's support team een weinig verhelderend antwoord opleverde heb ik vanochtend melding gemaakt bij de Authoriteit Persoonsgegevens. De doorlooptijd zou vele maanden zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:43
In negen jaar is nog nooit winst gemaakt, wat niet ongebruikelijk is in de techbranche. Zo draaide Bunq in 2019 13,9 miljoen euro verlies. Volgens de bank is vorige maand voor het eerst een winstgevende maand afgesloten en wordt verwacht dit jaar quitte te spelen.
De omslag lijkt er nu te zijn? In ieder geval goed nieuws voor bunq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
kwon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:29:
[...]

De omslag lijkt er nu te zijn? In ieder geval goed nieuws voor bunq!
Leuk om te horen, maar hoe zou dat komen? Door groei in Europa? Hier in Nederland blijft Bunq toch een niche bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat bunq vooral zwarte cijfers schrijft omdat ze behoorlijk succesvol zijn om alle klanten die meer kosten dan ze opleveren kwijt te raken. Schijnbaar werkt dat goed, en het wijkt niet sterk af van wat bijvoorbeeld ABNAMRO nastreeft.

Ze hebben trouwens bakzeil gehaald met de inperking van opname van cash geld, dat is nu weer verhoogd naar € 500 per dag (per personal account)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:56:
Ik denk dat bunq vooral zwarte cijfers schrijft omdat ze behoorlijk succesvol zijn om alle klanten die meer kosten dan ze opleveren kwijt te raken. Schijnbaar werkt dat goed, en het wijkt niet sterk af van wat bijvoorbeeld ABNAMRO nastreeft.

Ze hebben trouwens bakzeil gehaald met de inperking tsers van opname van cash geld, dat is nu weer verhoogd naar € 500 per dag (per personal account)
Op together kwamen ook veel negatieve reacties van met name Duitsers, dat zijn de nieuwe klanten voor Bunq. Duitse klanten doen nog veel cash gebruiken en is 500€ een gebaar naar hen toe (maar wellicht nog te weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datisraar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:11:
[...]
Op together kwamen ook veel negatieve reacties van met name Duitsers, dat zijn de nieuwe klanten voor Bunq. Duitse klanten doen nog veel cash gebruiken en is 500€ een gebaar naar hen toe (maar wellicht nog te weinig).
En je denkt dat dit rapport en aansluitend debat er helemaal los van staat? Mij zou dat eerlijk gezegd verbazen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:14:
[...]

En je denkt dat dit debat er helemaal los van staat? Mij zou dat eerlijk gezegd verbazen.
Mij niet, als je een wist hoeveel Duitse klanten bezwaar hadden gemaakt op together. Daar werd je niet vrolijk van. Dat kan er dus mede mee te maken hebben. Bunq zal hier in Nederland niet meer zo hard groeien, maar des te meer in andere Europese landen zoals Duitsland.

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 08-07-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Ach... cijfers. Zo manipuleerbaar dat je bijna elk gewenst resultaat als (commerciële) rapportage kan tonen.

En wat een toeval, net nu ze een investeerder aantrekken is er dan eindelijk die langverwachte doorbraak. Tuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Yowzawood schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:17:
Ach... cijfers. Zo manipuleerbaar dat je bijna elk gewenst resultaat als (commerciële) rapportage kan tonen.

En wat een toeval, net nu ze een investeerder aantrekken is er dan eindelijk die langverwachte doorbraak. Tuurlijk....
Wat is er toevallig aan? Ik zie die link niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Datisraar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Mij niet, als je een wist hoeveel Duitse klanten bezwaar hadden gemaakt op together. Daar werd je niet vrolijk van. Dat kan er dus mede mee te maken hebben. Bunq zal hier in Nederland niet meer zo hard groeien, maar des te meer in andere Europese landen zoals Duitsland.
Kijk eens aan :) Weer mooi voorbeeld van kritiek ter harte nemen 👍🌈

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
John Do NL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:21:
[...]Wat is er toevallig aan? Ik zie die link niet.
Natuurlijk zie JIJ die niet...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
John Do NL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Kijk eens aan :) Weer mooi voorbeeld van kritiek ter harte nemen 👍🌈
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. In 'het belang van de klant' halveer je eerst de geldopnameliet, om dat vervolgens na veel klachten weer terug te draaien. En daarna kunnen we bunq een paar veren in de reet steken, want ze nemen de kritiek zo goed ter harte. :')

Als klanten gemiddeld minder geld opnemen betekent dat nog níet dat iedereen voorstander is van een halvering van de limiet. De aanpassing was natuurlijk helemáál niet in het belang van de klant, maar in het belang van bunq. Ze dachten er simpelweg mee weg te komen, maar dat liep net even anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
(jarig!)
TexMex schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:37:
[...]
Ze dachten er simpelweg mee weg te komen, maar dat liep net even anders...
ik hoor van alle banken dat ze geld opnamen aan het limiteren zijn. Bijvoorbeeld mijne eerste google hit bij ABN
https://www.consumentenbo...-betalen-voor-geldopnames

Ik hoor nog niet dat andere banken nu meteen hun plannen meteen wijzigen. Dus zelfs als bunq iets verder gaat zijn ze niet meteen de grote slechterik. Dat ze contanten ontmoedigen is al jaren bekent met dat je niet zomaar geld kan storen bij bunq. Voor mij ligt dit erg in de lijn van consistent beleid vanuit bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
(jarig!)
Yowzawood schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Natuurlijk zie JIJ die niet...
De link (of gebrek daaraan) is dat andere banken 'toevallig' ook bezig waren contant geld opnemen te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:48
TexMex schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:37:
De aanpassing was natuurlijk helemáál niet in het belang van de klant, maar in het belang van bunq.
Als ik dit goed lees zie jij bunq en klanten van bunq als vijanden. Wat goed is voor bunq is slecht voor de klant. De vraag is hoe zinnig zo'n model is.

Zelf denk ik dat bunq graag blije klanten heeft. En klanten hebben graag een winstgevend bunq. Een wijziging moet het ecosysteem als geheel vooruit brengen. Dus als het erg goed is voor bunq mag het best een kleine stap achteruit zijn voor de klanten, en andersom. Alle wijzigingen opgeteld moeten alle betrokkenen erop vooruit gaan. Anders houdt het bedrijf op met bestaan.

Op deze manier slalomt bunq naar een product dat goed bij een bepaalde groep klanten past. Uit het feit dat ze bijna quitte spelen lees ik af de groep klanten groot genoeg is om van te bestaan. Dat is best knap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 23:50
Datisraar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Leuk om te horen, maar hoe zou dat komen? Door groei in Europa? Hier in Nederland blijft Bunq toch een niche bank.
Een groot artikel in het Financieele Dagblad vanochtend. Ali heeft 10% van de aandelen verkocht aan private equity partij Pollen Capital. Met dat geld heeft hij een Ierste kredieverlener overgenomen: Capitalflow Group. Wie is de huidige eigenaar? Pollen Capital. "De nieuwe kapitaalconstructie heeft daarmee kenmerken van een vestzak-broekzakconstructie", aldus het FD.

Linkje (paywall): https://fd.nl/ondernemen/...inebank-bunq-jhg1cakAbEdP

[ Voor 19% gewijzigd door g0blin op 08-07-2021 13:44 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Batavia schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:32:
[...]

ik hoor van alle banken dat ze geld opnamen aan het limiteren zijn. Bijvoorbeeld mijne eerste google hit bij ABN
https://www.consumentenbo...-betalen-voor-geldopnames

Ik hoor nog niet dat andere banken nu meteen hun plannen meteen wijzigen. Dus zelfs als bunq iets verder gaat zijn ze niet meteen de grote slechterik. Dat ze contanten ontmoedigen is al jaren bekent met dat je niet zomaar geld kan storen bij bunq. Voor mij ligt dit erg in de lijn van consistent beleid vanuit bunq.
Kosten in rekening brengen voor geldopnames is iets totaal anders dan de geldopnamelimiet (die bij bunq toch al bijzonder laag ligt) halveren. De traditionele banken ontmoedigen geldopnames steeds meer; bunq wilde het simpelweg onmogelijk maken om meer dan 250 euro op te nemen. Dan zijn dus compleet verschillende zaken. Maar zoals gewoonlijk vieren de 'whataboutisms' weer hoogtij in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 23:50
g0blin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Een groot artikel in het Financieele Dagblad vanochtend. Ali heeft 10% van de aandelen verkocht aan private equity partij Pollen Capital. Met dat geld heeft hij een Ierste kredieverlener overgenomen: Capitalflow Group. Wie is de huidige eigenaar? Pollen Capital. "De nieuwe kapitaalconstructie heeft daarmee kenmerken van een vestzak-broekzakconstructie", aldus het FD.

Linkje (paywall): https://fd.nl/ondernemen/...inebank-bunq-jhg1cakAbEdP
Saillant detail trouwens: een kredietverlener overnemen is natuurlijk wel een beetje geld verdienen aan geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
(jarig!)
TexMex schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Kosten in rekening brengen voor geldopnames is iets totaal anders dan de geldopnamelimiet (die bij bunq toch al bijzonder laag ligt) halveren. De traditionele banken ontmoedigen geldopnames steeds meer; bunq wilde het simpelweg onmogelijk maken om meer dan 250 euro op te nemen. Dan zijn dus compleet verschillende zaken. Maar zoals gewoonlijk vieren de 'whataboutisms' weer hoogtij in dit topic.
je hebt gelijk kosten en een limiet is totaal wat anders.

Het DNB rapport zegt echter
Uit de voorgaande analyse volgt dat er een maatschappelijke behoefte
is aan contant geld. Het gebruik van contant geld aan de kassa daalt,
waardoor de chartale infrastructuur krimpt en de bereikbaarheid en
acceptatie onder druk komen te staan
Nu kan je de conclusie trekken dat dit puur is op basis van dat bunq een limit op opnames invoert. Of, en ik weet het raar idee, je kan concluderen dat er meerdere banken zijn die het gebruik van contant geld moeilijker maken/ontmoedigen

En mijn stelling hier is: we zien al jaren het aantal geldopname automaten dalen. Als de kosten stijgen zal het gebruik van deze automaten verder dalen wat weer tot gevolg h eeft dat er weer automaten verdwijnen omdat ze niet meer lonen.

Mijn tweede stelling is dat de DNB reageert op deze algemene trent en niet op een specifieke actie van bunq.

Een derde stelling is dat bunq al jaar een digitaal (niet contant) only beleid voert en daarmee niet verrassend is dat ze dingen veranderen ndie niet fijn zijn voor mensen die graag veel contant gebruiken

En mijn conclusie is daarmee dat de timing van het DNB rapport puur toeval is.
En mijn conclusie is ook dat de acties van Bunq passen binnen een algemeen patroon.

[ Voor 7% gewijzigd door Batavia op 08-07-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Batavia schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Mijn tweede stelling is dat de DNB reageert op deze algemene trent en niet op een specifieke actie van bunq.

Een derde stelling is dat bunq al jaar een digitaal (niet contant) only beleid voert en daarmee niet verrassend is dat ze dingen veranderen ndie niet fijn zijn voor mensen die graag veel contant gebruiken

En mijn conclusie is daarmee dat de timing van het DNB rapport puur toeval is.
En mijn conclusie is ook dat de acties van Bunq passen binnen een algemeen patroon.
Met "Ze dachten er simpelweg mee weg te komen, maar dat liep net even anders" wilde ik ook zeker níet de indruk wekken dat bunq op de vingers is getikt door DNB. Ik vermoed inderdaad dat daar geen sprake van is. Ik doelde erop dat een opnamelimiet van 250 euro voor veel klanten (denk bijvoorbeeld aan Duitsland) blijkbaar niet acceptabel is, waarna bunq zijn besluit alsnog heeft teruggedraaid.

Dat er een algemene tendens is in de richting van het ontmoedigen van geldopnames is evident. Maar om klanten vervolgens op te zadelen met een maximale opnamelimiet van een karige 250 euro is dan wel weer het andere uiterste.

Je richten op 'digital-only' (waarin bunq bepaald geen uitzondering is in fintech-land) betekent niet gelijk dat je geldopnames boven 250 euro onmogelijk moet maken. Gelukkig heeft bunq dat ook op tijd ingezien. Geef klanten gewoon de optie, desnoods tegen extra kosten (al lijkt het me normaal om het met de maandprijzen van bunq gewoon bij het pakket inbegrepen te houden).

[ Voor 31% gewijzigd door TexMex op 08-07-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Gezien de voorwaarde dat je langer dan 3 maanden klant moet zijn om de limiet te verhogen, is mijn interpretatie dat het meer een anti-fraudemaatregel is, dan een kostenbesparing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
https://www.nrc.nl/nieuws...igen-benen-staan-a4050262

Ali heeft goed geboerd, als nieuwe miljardair op zijn 39e, knap hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Datisraar op 08-07-2021 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
Datisraar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:23:

Ali heeft goed geboerd, als nieuwe miljardair op zijn 39e, knap hoor.
Zeker netjes. Ook dat de boel dus sinds april winstgevend is, da's ook wel positief. Ondanks dat we soms wat 'opmerkingen' op de vele boompjes hebben is het kennelijk toch wel rendabel...

Overigens heeft 'ie die miljard niet op z'n bankrekening staan. Het is enkel de waardering op dit moment van z'n aandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
“We zien nu dat we voor een groep gebruikers zoveel waarde hebben dat ze ons echt elke dag gebruiken.”

Er waren eerst geen mensen die voor hun dagelijkse zaken bij Bunq bankierden…?

Naja. Ik ben benieuwd of ze door invloed van deze partij nóg slechter worden qua privacybeleid. Die is nu al behoorlijk slecht, hopelijk gaat dat niet nog verder de verkeerde kant op :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zojuist een mail gehad van bunq in navolging van het bericht in NRC:

Geweldig nieuws

We zijn trots dat bunq een nieuwe partner - Pollen Capital - mag verwelkomen. Samen zullen we verder bouwen aan de bank of The Free.
Dank - veel dank - dat je ervoor gekozen hebt om bunq gebruiker te zijn, en voor het ons toevertrouwen van het veilig beheren van je geld. Dankzij jouw vertrouwen en support hebben we het zo ver kunnen brengen.
Want vanaf vandaag is bunq officieel een unicorn. Maar wat veel belangrijker is: we zijn klaar voor de toekomst, en verwachten voor het einde van dit jaar een gezond en winstgevend bedrijf te zijn!
Veel dank dus! Op je gezondheid, en op nog vele vele vele jaren samen! 🥂

[ Voor 8% gewijzigd door triet op 08-07-2021 19:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik krijg deze avond een mail dat dus 'mijn bank' een partner heeft met Pollen Capital en dat Bunq nu een unicorn is. :?

Ik ben niks wijzer geworden en moet in dit topic dus lezen dat Ali miljardair is geworden. Leuk voor hem maar ik vraag me echt af waar ik mee ben begonnen. Ik heb het specifiek over de mail die ik heb gekregen. De bedoeling is waarschijnlijk als ik als Bunq evangelist de Champagne kurken moet opentrekken nu. Ik zit in mijn hoofd waarom ik met een niet zo lekkere gevoel in mijn maag zit in plaats van blij te zijn hiermee.

Het was met mijn posts in dit topic echt niet de bedoeling om mee te doen met Bunq bashen wat de rode draad in dit topic is. Maar Bunq helpt echt niet om het te verminderen. Hoe moet ik dat zien, dat mijn bank nu een Unicorn is? :? Ik ben een millennial en zou helemaal in de doelgroep en dus ook aangetrokken met dit soort gepraat voelen. Maar alleen My Little Pony fanboys en girls en verwanten zeggen dit. Ik ben meer gecharmeerd van een uitgelekte Dr Dre die miljardair is geworden door Beats te verkopen aan Apple (wat een succes verhaal is dat achteraf terugkijkend) dan dit.

Persoonlijke, uit Rotterdamse perspectief, rant: Wat is dat toch met dat hele Amsterdamse gedoe dat ze denken dat ze de wereld begrijpen en dat hún eigen wereld denken dat dé wereld dat ook is. Heb succes en faal verhalen ala startups als Bunq mogen meemaken van dichtbij en ik zeg ook gewoon tegen ze "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" maar dan willen ze mij eruit bonjouren het liefst. Want, om terug te komen op Bunq, gaat het om de Bunq evangelisten. En klanten die in dit topic zitten, waaronder ik, moeten het maar slikken. Waar is de tijd gebleven dat je iedereen tevreden stelde? Niet je zin zo doordrammen dat je als een soort Steve Jobs (lees z'n biografie en nog interessanter, de gevolgen in de zakenmarkt sinds dat boek) dat het een schoolvoorbeeld is terwijl, mijn opinie, dát het juist níet is? :? :'( Om de woorden van Alexander Klöpping te herhalen "JE BENT EEN BANK!". :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
polopolo150 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:57:
Ik krijg deze avond een mail dat dus 'mijn bank' een partner heeft met Pollen Capital en dat Bunq nu een unicorn is. :?

Ik ben niks wijzer geworden en moet in dit topic dus lezen dat Ali miljardair is geworden. Leuk voor hem maar ik vraag me echt af waar ik mee ben begonnen. Ik heb het specifiek over de mail die ik heb gekregen. De bedoeling is waarschijnlijk als ik als Bunq evangelist de Champagne kurken moet opentrekken nu. Ik zit in mijn hoofd waarom ik met een niet zo lekkere gevoel in mijn maag zit in plaats van blij te zijn hiermee.
Helemaal eens. Ik ben ook maar hier gaan zoeken om te begrijpen wat er nu weer gebeurd is. Wat een baggercommunicatie zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• John Do NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
WhatsappHack schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:06:
“We zien nu dat we voor een groep gebruikers zoveel waarde hebben dat ze ons echt elke dag gebruiken.”

Naja. Ik ben benieuwd of ze door invloed van deze partij nóg slechter worden qua privacybeleid. Die is nu al behoorlijk slecht, hopelijk gaat dat niet nog verder de verkeerde kant op :)
Durf bijna niet te vragen wat “behoorlijk slecht” is dan 🤷🏼‍♂️… en waarom zou een kleine investeerder opeens iets betekenen op operationeel niveau?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

WhatsappHack schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:06:

Dit moet je ook anders lezen. Dit is meer iets als "nu alle zeurklanten de deur gewezen zijn hebben we enkel nog tevreden klanten over die wel willen betalen voor al onze onzin (boompjes e.d.).".

Doel van zoveel mensen wegjagen was dus om positieve cijfers te kunnen behalen op korte termijn om zo een investeerder binnen te halen. Zoals eerder al aangegeven is in dit forum door mijzelf en anderen.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

John Do NL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Durf bijna niet te vragen wat “behoorlijk slecht” is dan 🤷🏼‍♂️… en waarom zou een kleine investeerder opeens iets betekenen op operationeel niveau?
Velen volgen dit topic nu lang genoeg om te weten hoe de meeste mensen, die door bunq als oud vuil worden / werden behandeld, denken over de koers van bunq met bijbehorende kwaliteit.

Maar ja, jaag al de kritische mensen, die er mede voor gezorgd hebben dat je bent waar je nu bent, weg en de kwaliteit lijkt vanzelf te verbeteren. Dit is ook wel bekend als je kop in het zand steken of struisvogelpolitiek.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
magician2000 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:13:
[...]

Velen volgen dit topic nu lang genoeg om te weten hoe de meeste mensen, die door bunq als oud vuil worden / werden behandeld, denken over de koers van bunq met bijbehorende kwaliteit.

Maar ja, jaag al de kritische mensen, die er mede voor gezorgd hebben dat je bent waar je nu bent, weg en de kwaliteit lijkt vanzelf te verbeteren. Dit is ook wel bekend als je kop in het zand steken of struisvogelpolitiek.
Ik weet hoe een groepje hier denk over bunq ;) … maar hebben toch nog net genoeg liefde voor bunq om dit topic actief bij te houden en te reageren ;)

Maar “behoorlijk slecht” ging over de privacy en of de nieuwe partner dat nog slechter zou gaan maken 🤷🏼‍♂️… maar geen flauw idee waarom de privacy “behoorlijk slecht” zou zijn. Dus was benieuwd naar wat feitjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
John Do NL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Ik weet hoe een groepje hier denk over bunq ;) … maar hebben toch nog net genoeg liefde voor bunq om dit topic actief bij te houden en te reageren ;)
Ik denk dat dit hetzelfde is als wat mensen hier met de frontpage van Tweakers zelf hebben of, om over GoT te hebben, moderatie van GoT. Een silent majority is zoals jouw emoji 🤷‍♀️omdat het lurkers zijn. Dan heb je mensen die dat hele bomen gedoe of het verhaal van Ali toen hij ermee begon helemaal geweldig vinden. Die mensen zijn er en ik geloof dat het Bunq daar graag mee scharrelt.

Maar in mijn geval gebruik ik Bunq om te budgetteren en om het fenomeen Fintech mee te maken. Bunq bedankt me vandaag voor het vertrouwen die ik met mijn geld op hun rekening heb staan. Maar na vandaag heb ik dat gewoon eigenlijk juist minder. En mocht je dit topic hebben gevolgd was mijn start met Bunq totaal niet vlekkeloos gegaan. Dat is niet Bunq hun schuld maar een PayPal lock hebben gehad en me op mindere zware manier dan dat ook moeten bewijzen dat ik daadwerkelijk naar Bunq ben overgegaan en ik nog steeds in een banken switch zit met mijn telefoon provider en het voor sommigen partijen niet eens zin heeft om de 15 bankrekeningen voor mij eruit te halen omdat in contact met meerdere instanties Bunq achter de schermen een achterlijke bank is om mee samen te werken op meerdere vlakken vraag ik me, zoals ik eerder vandaag zei, echt af waar ik mee ben begonnen.

Aan de andere kant wil ik gerust de redenen benoemen wat jij liefde voor Bunq noemt. Ik vind het zéér fijn om veel rekeningen te hebben, passen en dat soort dingen. De zeer gerichte feature sets die Bunq aanbieden vind ik ook fijn zoals dat ik betaalverzoeken met meer dan iDeal kan aanbieden wat me aantrekklijker voor V&A maakt en dat ik mijn creditcard kan leegplunderen vind ik ook fijn. Dat budgetteren maakt mij veel lekkerder slapen en veel minder stress en daar heb ik echt al veel moeite mee op dit moment. Dus daar zit mijn liefde voor Bunq en via deze weg wil ik Bunq ook ervoor bedanken.

Maar niet lang na ik Bunq heb geopend is er een nóg goedkopere pakket aangeboden. Ik voel me totaal niet vertrouwd om mijn hoofdbank ING op te zeggen alleen al omdat ik geld uit de muur kan halen zoals ik al gewend ben. En dan moet ik ook, terwijl dat helemaal niet eens mag vind ik, aanpassen aan een bepaald budgetteren omdat Bunq achter de schermen als bank zijnde totaal niet fijn is om mee samen te werken waardoor ik toch creditcards moet gebruiken om abonementen te beheren ipv die 15 bankrekeningen die ik juist lekker wou gebruiken. Het werkt wel door met creditcards die abonementen toch aan te voldoen maar dan had ik dat liever eerder geweten voordat ik me zo vast heb laten zetten bij Bunq.

Je komt heel makkelijk erin. Maar met mijn manier hoe ik het heb gedaan kom je er niet makkelijk uit. In de tussentijd is de prijs van mijn pakket duurder geworden en zijn de voordelen die Bunq lijken te hebben eigenlijk in mijn usecase niet zo groot als dat het leek, zelfs na dit topic af en toe gevolgd te hebben.

En veel wat ik net heb verteld is niet eens Bunq hun schuld. Maar je eigen krantartikel zegt dat Ali de basisbeloftes van de start van Bunq over de balk heeft gegooid. En die route was al vrij lang ingezet. Vind jij het normaal dan dat ING, de goedkoopste bank van Nederland, een veel betere app heeft dan één van de duurste banken van Nederland? In PR land noemt ING een fintech zelfs hierdoor, Bunq geeft hen gewoon vrijbaan hiervoor. Als ING in plaats van 10 spaarrekeningen hier IBANs van maakt dan kan jij lekker 🤷‍♀️ doen op mijn post maar ik ben dan gewoon ✌ en 👋.

Die mail had Bunq gewoon nooit moeten versturen. Hou dat lekker in de krant. Ik ga later deze nacht lekker dromen hoe punterig die Unicorn is als Bunq op me afvliegt met waar ze in de toekomst mee gaan komen. Of kan jij me lekkerder laten slapen waar Bunq beter in is geworden in plaats van óf te veranderen óf te verslechteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
polopolo150 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:12:
[...]

Vind jij het normaal dan dat ING, de goedkoopste bank van Nederland, een veel betere app heeft dan één van de duurste banken van Nederland?
Ik ken de ING app goed, maar voor mij echt te basaal, te traditioneel. Maar vast een markt voor natuurlijk. Het is geen slechte app, veel in verbetert laatste 2 jaar (maar ontwikkeling gaan echt langzaam).

Mijn oma zei altijd, goedkoop is duurkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
polopolo150 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:12:
[...]

Maar je eigen krantartikel zegt dat Ali de basisbeloftes van de start van Bunq over de balk heeft gegooid.
bunq is meegegroeid met de markt en behoefte van haar doelgroep. En in essentie is de filosofie van bunq nog steeds hetzelfde als in het begin. Zal eens kijken, was vorig jaar nog een mooi diepte interview over wanneer Ali dat keurig en uitgebreid toelicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:46
Okay, na al die bomen is m'n bank nu dus officieel een unicorn.
Als mensen in mijn omgeving aangeven een unicorn te zijn, zijn ze of dronken of rijp voor een GGZ instelling. Ik weet niet wat m'n reactie zou moeten zijn als mijn bank zegt een unicorn te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
Maar ik kan met ING wel internationale betalingen doen ipv rants als klant te krijgen wtf Bunq doet als ik ermee betaal. Idem met privacy organisaties waarbij eentje als eenmanszaakje met man en macht bezig is geweest omdat Bunq zo dolgraag heilig met PSD2 maar totaal niet met de Zwitserse privacy wetten wilt zijn dat het tegen de principes van die man inging.

Mijn intentie was om ING op te zeggen. Ik heb echt medelijden met de persoon in mijn laatste zin dat ik niet heb gezegd dat ik gewoon ING heb besloten te behouden.

[ Voor 18% gewijzigd door polopolo150 op 09-07-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
noodgang schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 00:01:
Okay, na al die bomen is m'n bank nu dus officieel een unicorn.
Als mensen in mijn omgeving aangeven een unicorn te zijn, zijn ze of dronken of rijp voor een GGZ instelling. Ik weet niet wat m'n reactie zou moeten zijn als mijn bank zegt een unicorn te zijn.
Ik vond de mail niet super helder, komt vaak door de iets te rigide automatische vertaling heb ik het idee. En is de term unicorn 🦄 geen ingeburgerd iets bij 95%.

Maar wel weer lief dat wij trouwe gebruikers worden bedankt! ♥️🌈… die maken immers het verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
John Do NL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 00:10:
[...]

En is de term unicorn 🦄 geen ingeburgerd iets bij 95%.

Maar wel weer lief dat wij trouwe gebruikers worden bedankt! ♥️🌈… die maken immers het verschil ;)
Mega edit: Wist niet dat unicorn betekent dat het een financieel term is. Ik dacht dat Bunq iets doordramde.

[ Voor 79% gewijzigd door polopolo150 op 09-07-2021 01:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 00:44:
[...]
En tóch wil ik niet dat mijn bank een Unicorn is.
Je (en anderen) maakt er een heel circus van, maar unicorn betekent gewoon dat het een start-up is met een waarde van meer dan 1 miljard (dollar). Er zit geen enkel aspect van politieke of levensbeschouweljke oriëntatie aan.

Leven en laten leven zeg ik altijd maar. Ook al hebben de wegen van bunq en mijzelf zich gescheiden, het is toch mooi als ze met hun ding lekker geld verdienen? De Zwarte Cross is ook niet mijn ding, en toch gun ik de bezoekers daarvan hun pleziertje (en Jovink de revenuen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Ik wist dat met alle respect niet. Ik heb het verwijderd wat ik heb gepost.

Laat ik dan nogmaals benadrukken dat Bunq die mail niet moest versturen. En eigenlijk dankzij jou @Verwijderd dat ik nú wel begrijp waarom Bunq nu een Unicorn is. En @John Do NL om een onaardige sneer te geven. Dit had je mogen aangeven als je dit ook wist.

Edit: Met terugwerkende kracht lezend had je dit op mijn eerste post kunnen vertellen na de mail. Maar goed. Ik kan dit nu eindelijk laten rusten.

[ Voor 35% gewijzigd door polopolo150 op 09-07-2021 01:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
En dit is dus wat je krijgt als je als bank je communicatie totaal niet op orde hebt: enorme verwarring. Er zijn genoeg mensen die niet bekend zijn met deze betekenis van unicorn. Gooi er wat kinderachtige emoticons bij en de interpretatie van @polopolo150 is nog niet eens zo vreemd.

Het predicaat 'unicorn' is hartstikke leuk om als bedrijf intern even te vieren, maar val er je klanten niet mee lastig in een vage, onduidelijke e-mail. Of stuur op zijn minst een verhelderende uitleg mee. Ik weet wel zeker dat er nog veel meer klanten zijn geweest die geen idee hadden waar dit over ging.

Dit nog buiten het feit dat het natuurlijk grote lulkoek is dat bunq nu 'officieel' unicorn is, zoals ze zelf stellen. Het is namelijk helemaal geen officiëel erkende term. Bovendien komt die ook nog eens tot stand door een vrij subjectieve waardebepaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Misschien ben ik ook gewoon niet de doelgroep van deze bank zoals eerder is verteld in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
En opzich is die mail niet eens zo verkeerd maar zet dan een Wikipedia pagina neer van de betekenis unicorn.

Zo iets simpels. Maar ik was echt van slag door dat is nagelaten. Excuses voor mijn gedrag van de afgelopen uren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ach, er waren meerdere meldingen in dit topic waaruit bleek dat de mail wat verwarrend overkwam. Als dat op Tweakers al zo is, is de verwarring buiten dit forum waarschijnlijk alleen nog maar groter. En als zelfs John Do NL in "Discussie over & Ervaringen met bunq" niet volledig positief is, kun je met zekerheid stellen dat het gewoon niet zo'n handige mail was. Waarschijnlijk een stagiair die aan de knoppen heeft gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Ik heb bij Bunq ook een berichtje via de app verstuurd over deze verwarring. Zijn twee dingen die opvallen:

1. Het is bunq gelukt om de app nog onoverzichtelijker te maken door nergens duidelijk aan te geven om de klantenservice te bereiken. Volgens mij was daar eerst een knop voor ergens maar nu moet ik een random bank actie uitvoeren om bij de klantenservice te komen.
2. Wetende dat bunq een 24/7 klantenservice heeft sta ik in een wachtrij met 100+ wachtende en een verwachte antwoord tijd van 6 uur.

Dat ik die tweede nu weet vind ik interessant en fijn. Maar dat eerste... Ja sorry. Het is laat en ik moet bunq ook gewoon laten voor wat het is. Ik mag hopen dat wat ik net heb getypt voorzich spreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Ja okay als ik naar profiel ga en dan het tandwiel aanklik en helemaal onderaan scroll staat dat ik ondersteuning daar kan aanvragen. Maar daar lees je zo makkelijk overheen.

De ING app heeft een knop prominent in beeld genaamd "service". Af en toe gebruik van gemaakt maar daar kan ik, afhankelijk van wat ik nodig heb:

1. Direct in de app een bepaalde bank actie doen zoals app instellingen of iets aanpassen
2. Ik word zonder gedoe doorgestuurd naar de webpagina van Mijn ING.
3. Bellen naar de juiste nummer en in 1x zonder lastige keuzemenus naar de juiste afdeling verbonden worden.

Het kan zijn dat ik fout zit maar mocht het waar zijn dat bunq hun klantenservice knop in een update echt hebben verborgen word ik echt ziek van. En verder: ik moet dit echt laten rusten. Dit gedoe is het gewoon niet waard.
Pagina: 1 ... 102 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"