Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:05:
Bijna een week verder, en nog steeds is de website niet aangepast.

@John Do NL slordigheidje? of bewuste misleiding?

https://www.bunq.com/benefits/zerofx
bunq beleid

Volgens de website is bunq ontstaan uit de wens "om het leven makkelijk te maken". En ik maar denken dat dat het leven van de klant betreft. Gezien de 'slordigheidjes' lijkt het nu eerder te gaan om het leven van de eigenaar/medewerkers van bunq zelf makkelijk te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:52:
[...]

8)7 dus kan je op die pagina gewoon keurig liegen. 8)7 Ee wordt op het together forum wel gewoon naar gelinkt als het over zeroxf gaat.. Ik vind het echt stuitend dat het kan. Easybank is een nieuw product, dus kan het ook geen verouderde info.

Zou je ook zo reageren als tweakers dit zou doen met plus? :9
dat ik er van uit ga dat het geen bewuste misleiding? ja daar zou ik ook van uit gaan als tweakers zo zou doen met plus.

wilt niet zeggen dat het goed is, en om die reden heb ik ook een melding gemaakt op de bug sectie van together
https://together.bunq.com/d/44471-zerofx-for-easy-bank

want hey,als het echt onbewust een fout is dan is het even netjes melden productiever dan op een niet-gerelateerd forum er over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
ditto4076 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:43:
[...]

bunq beleid

Volgens de website is bunq ontstaan uit de wens "om het leven makkelijk te maken". En ik maar denken dat dat het leven van de klant betreft. Gezien de 'slordigheidjes' lijkt het nu eerder te gaan om het leven van de eigenaar/medewerkers van bunq zelf makkelijk te maken...
en de wens om het leven van de klanten makkelijker te maken wilt zeggen dat je geen slordige werknemers kan hebben? het een sluit het ander niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
Batavia schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:45:
[...]
en de wens om het leven van de klanten makkelijker te maken wilt zeggen dat je geen slordige werknemers kan hebben? het een sluit het ander niet uit.
Als een bedrijf haar verantwoordelijkheid voor de zorgvuldigheid afwentelt op haar "slordige werknemers" dan maakt het zichzelf wel erg makkelijk. Als je bovendien goed leest, schreef ik "eerder" en daarmee geef ik niet aan dat het een het ander uitsluit, maar dat het lijkt alsof bunq eerder het zichzelf dan de klant makkelijk lijkt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
ditto4076 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:22:
[...]
maar dat het lijkt alsof bunq eerder het zichzelf dan de klant makkelijk lijkt te maken.
Met die redenatie kan ik ook wel 1500 dingen bedenken die bunq beter niet had kunnen doen, dan hadden ze het zichzelf veel makkelijker gemaakt ;)…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
John Do NL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Met die redenatie kan ik ook wel 1500 dingen bedenken die bunq beter niet had kunnen doen, dan hadden ze het zichzelf veel makkelijker gemaakt ;)…
Dat weten we toch, John Do NL. Jij weet altijd wel wat te bedenken. Maar je hebt gelijk, het kan altijd erger. En is erg daarom eigenlijk zo erg weer niet?

[ Voor 18% gewijzigd door ditto4076 op 15-06-2021 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
ditto4076 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 01:01:
[...]

Dat weten we toch, John Do NL. Jij weet altijd wel wat te bedenken. Maar je hebt gelijk, het kan altijd erger. En is erg daarom eigenlijk zo erg weer niet?
Mijn punt is meer dat sommigen iedere keer standaard zo wantrouwend zijn t/m intense haat hebben. En ik denk dan ipv op elke slak zout te leggen, kies dan een bank waar je wel vlinders van in je buik krijgt… and move on.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Kritiek is goed en vaak terecht echter hoop ik dat we dit topic ook weer eens kunnen draaien naar positiviteit. Ik heb het recent geprobeerd (Eiríkr in "Discussie over & Ervaringen met bunq") en hoop dat er meer tevreden klanten op GoT actief zijn.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:36

mwa

Eiríkr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:37:
Kritiek is goed en vaak terecht echter hoop ik dat we dit topic ook weer eens kunnen draaien naar positiviteit. Ik heb het recent geprobeerd (Eiríkr in "Discussie over & Ervaringen met bunq") en hoop dat er meer tevreden klanten op GoT actief zijn.
Zo lang ik 25 IBANs, Apple Pay, virtuele CC's en geen klantenservice nodig heb ben ik happy customer bij Bunq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben ook een zeer tevreden klant. Drie betaalde accounts (in een pack) en vind het allemaal erg fijn werken. De app gebruik ik misschien twee keer per maand en verder werkt alles gewoon zoals ik zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Tja mensen met klachten hoor je nou eenmaal meer, dat is overal zo. Ze hebben de laatste nou ook niet echt coole nieuwe features of producten geïntroduceerd, dus daar kun je ook maar beperkt over praten. :P

Maar hier ook al bijna 2 jaar bunq en ik ben een tevreden klant. De potjes, digitale kaarten, controle over incasso's en het automatisch opdelen van mijn loon zijn erg handige features!

Een redesign van de app zou ik echter niet verkeerd vinden, V2 vond ik top (ben ook tijdens V2 klant geworden), wat meer focus op banking zou fijn zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Ter info: de prijslijst en https://www.bunq.com/nl/benefits/zerofx is aangepast.

Dank voor het melden.

[ Voor 13% gewijzigd door John Do NL op 15-06-2021 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditto4076
John Do NL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 03:58:
[...]
Mijn punt is meer dat sommigen iedere keer standaard zo wantrouwend zijn t/m intense haat hebben. En ik denk dan ipv op elke slak zout te leggen, kies dan een bank waar je wel vlinders van in je buik krijgt… and move on.
Om je eigen woorden te gebruiken: het een sluit het ander niet uit. Er bestaat zelfs een woord dat van toepassing zou kunnen zijn hierop; een haat-liefdeverhouding. Niet dat dat voor mij geldt wat betreft bunq. Ik vind het een slimme, handige app, maar ik krijg steeds vaker een allergische reactie op de keuzes van bunq. En dat herken ik in de meeste kritische bijdragen. We zijn niet boos, maar vooral teleurgesteld. Jouw voorstelling van zaken is weer zo zwart-wit.
Bovendien zijn je zalvende woorden als mosterd na de maaltijd. Denk je nou echt dat mensen die teleurgesteld zijn in bunq zelf niet weten hoe ze daar mee om kunnen gaan? Dat we op jouw advies hierover zitten te wachten. Laat me niet lachen!
Het klinkt zo langzamerhand wel een beetje als: "Als het je hier niet bevalt, dan ga je toch terug naar je eigen land!" wanneer iemand met een migratieachtergrond het lef heeft om kritiek te uiten. <knip> Op de man hoeft niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 15-06-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
ditto4076 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Dat we op jouw advies hierover zitten te wachten. Laat me niet lachen!
Het klinkt zo langzamerhand wel een beetje als: "Als het je hier niet bevalt, dan ga je toch terug naar je eigen land!"
a) we = jij ;)
b) ja, ik snap werkelijk niet het structurele geklaag maar dan toch klant blijven 🤷🏼‍♂️… of klagen maar geen klant zijn.

Overigens is er helemaal niets mis met constructieve kritische feedback, met de nadruk op constructief ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan lijkt bunq na twee weken toch eindelijk alles aangepast te hebben. Lekker gewerkt hoor! :') Als financiële instelling zorg je er natuurlijk voor dat alles direct bij het ingaan van de wijzigingen is aangepast. Bunq neemt er even flink de tijd voor. En wat ziet het er ook weer enorm knullig uit:
Bespaar 3% wanneer je in het buitenland bent

Traditionele banken brengen extra kosten in rekening wanneer je je pas voor andere valuta gebruikt. Wij niet. Zo simpel is het!
Nee, zo simpel is het niet! Bij Easy Bank worden er wél extra kosten in rekening gebracht (zoals in de tabel eronder nu eindelijk met vinkjes te zien is). Niet simpel dus, maar verwarrend! Je lekker afzetten tegen traditionele banken, terwijl je zelf nu juist weer zo'n ouderwetse wisselkoerstoeslag introduceert. Bunq is geen haar beter...
Welke wisselkoers wordt gebruikt voor betalingen in buitenlandse valuta?

We gebruiken de realtime Mastercard wisselkoers bij alle betalingen in vreemde valuta, zonder extra kosten toe te voegen. Deze koers kan variëren van 0,05% tot 0.3%, verschillend van de koersen bij de Europese Central Bank op welk moment dan ook.
Bij alle betalingen zonder extra kosten?! Wederom onjuist! Noem op deze pagina gewoon duidelijk in de eerste en tweede quote dat er voor Easy Bank een wisselkoerstoeslag van 1,5% geldt. Maar duidelijkheid, daar houdt bunq natuurlijk niet zo van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
[b]NY_Giant in "Discussie over & Ervaringen met bunq"NY_Giant schreef

Bij alle betalingen zonder extra kosten?! Wederom onjuist! Noem op deze pagina gewoon duidelijk in de eerste en tweede quote dat er voor Easy Bank een wisselkoerstoeslag van 1,5% geldt. Maar duidelijkheid, daar houdt bunq natuurlijk niet zo van...
Het is maar hoe je het bekijkt, deze pagina gaat over een feature die Easy Bank simpelweg niet heeft, staat ook in de tabel aangegeven.

Wellicht nog een zinnetje toevoegen die verwijst naar prijslijst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Maar met name die eerste quote is natuurlijk een enorme versimpeling van de werkelijkheid: "Traditionele banken brengen extra kosten in rekening wanneer je je pas voor andere valuta gebruikt. Wij niet. Zo simpel is het!" Dit kun je gewoonweg niet volhouden na de recente wijzigingen. Nog afgezien van die lulkoek over een besparing van 3%. Daar kan je hooguit een hypothetische besparing 'tot' 3% van maken, maar in veruit de meeste gevallen is de besparing vele malen kleiner.

Sowieso kan bunq zich nu niet langer profileren als 'bank zonder wisselkoerstoeslagen'. In alle communicatie-uitingen moet het nu rekening houden met het feit dat Easy Bank wél zo'n ouderwetse wisselkoerstoeslag kent. Daarom begrijp ik echt niet waarom ze deze stap terug in de tijd gezet hebben. Het creëert alleen maar verwarring en onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
TexMex schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:15:
Daar kan je hooguit een hypothetische besparing 'tot' 3% van maken, maar in veruit de meeste gevallen is de besparing vele malen kleiner.

De 3% kom ik niet snel tegen bij EU banken, maar rond 2% is redelijk gangbaar, zeker bij NL grootbanken.

Alle besparingen die bunq enthousiast noemt, zijn theoretische besparingen. En zijn bekeken vanuit een EU context, waardoor veel besparingen niet of minder relevant zijn er je het vanuit een NL optiek bekijkt. Dat is dan weer het nadeel van al een goedkoop betalingsverkeer hebben hier ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
En de grote boze grootbanken brengen voor een non-EUR Maestrobetaling 1,2% koersopslag in rekening. Dus het voorbeeld gaat niet echt meer op omdat je in heel veel non-Eurolanden daar prima mee kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Vinnienerd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:09:
En de grote boze grootbanken brengen voor een non-EUR Maestrobetaling 1,2% koersopslag in rekening. Dus het voorbeeld gaat niet echt meer op omdat je in heel veel non-Eurolanden daar prima mee kunt betalen.
Waar kijk je dan? Of kijk ik verkeerd?

ING: 2%
ABN: 2%
RABO: 2%

Overigens is bunq EU georiënteerd, dus alle claims zijn ook vanuit die context.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@John Do NL Maar bunq stelt (nota bene in het Nederlands): "Bespaar 3% wanneer je in het buitenland bent." En dat klopt gewoon niet. Als Nederlander zul je geen 3% besparen. Bovendien is ook in de rest van de EU een toeslag van 3% absoluut niet de norm. 3% besparing is er alleen voor de zeer uitzonderlijke persoon die nu een betaalpas met een toeslag van 3% heeft. Om op basis van die zeldzame persoon voor iedereen te stellen dat je met ZeroFX 3% bespaart, is dus complete onzin en eigenlijk gewoon leugenachtig. Het is dit soort valse communicatie die ervoor zorgt dat bunq alsmaar onbetrouwbaar blijft overkomen. Maak er gewoon overal 'tot 3%' van. Dat is eerlijker en transparanter.

[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 15-06-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Waar kijk je dan? Of kijk ik verkeerd?

ING: 2%
ABN: 2%
RABO: 2%

Overigens is bunq EU georiënteerd, dus alle claims zijn ook vanuit die context.
voor maestro 1.25, creditcard 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
TexMex schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:23:
@John Do NL Maar bunq stelt (nota bene in het Nederlands): "Bespaar 3% wanneer je in het buitenland bent." En dat klopt gewoon niet. Als Nederlander zul je geen 3% besparen. Bovendien is ook in de rest van de EU een toeslag van 3% absoluut niet de norm. 3% besparing is er alleen voor de zeer uitzonderlijke persoon die nu een betaalpas met een toeslag van 3% heeft. Om op basis van die zeldzame persoon voor iedereen te stellen dat je met ZeroFX 3% bespaart, is dus complete onzin en eigenlijk gewoon leugenachtig. Het is dit soort valse communicatie die ervoor zorgt dat bunq alsmaar onbetrouwbaar blijft overkomen. Maak er gewoon overal 'tot 3%' van. Dat is eerlijker en transparanter.
Maar dit is waar voor iedere reclame uiting. Als de MediaMarkt nu zegt 10% korting (bespaar nu 10% op de aanschaf van een nieuwe laptop) zegt dat ook alleen iets ten opzichte van hun interne prijs de dag voor de korting. Niks ten opzichte van concurrenten of de 'vaste' prijs een week later die gerust gelijk kan zijn of, hoger of lager dan de kortingsactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
TexMex schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:23:
@John Do NL Bovendien is ook in de rest van de EU een toeslag van 3% absoluut niet de norm.
Dat ben ik eens. Ik had snel gekeken naar enkele NL, DE en BE banken.. maar 2% lijkt de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

@John Do NL aangezien jij meer weet dan bunq support: als je zowel een personal als een business account hebt (in een pack), waarom kun je dan niet 3 kaarten per account hebben? Nu geeft support aan dat er geen extra (een 2de) kaart gratis aangevraagd kan worden, omdat er op de personal account al 3 kaarten actief zijn?

Edit: Dit bleek een visuele bug te zijn in de app, en met hulp van @John Do NL (nogmaals dank) en zijn contacten binnen de klantenservice, is dit opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door mwa op 16-06-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Batavia schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Maar dit is waar voor iedere reclame uiting. Als de MediaMarkt nu zegt 10% korting (bespaar nu 10% op de aanschaf van een nieuwe laptop) zegt dat ook alleen iets ten opzichte van hun interne prijs de dag voor de korting. Niks ten opzichte van concurrenten of de 'vaste' prijs een week later die gerust gelijk kan zijn of, hoger of lager dan de kortingsactie.
In die sector is dat inderdaad gebruikelijk, maar wat mij betreft net zo verwerpelijk. Al lijkt een vergelijking tussen MediaMarkt en bunq mij verder niet heel zinvol. Van een financiële instelling verwacht ik transparantie als het om de tarieven gaat.

Maar waar komt die 3% besparing van bunq dan vandaan? Als er vóór de introductie van ZeroFX een koersopslag was geweest van 3%, zou ik je enigszins kunnen volgen. Want dan zou je sinds de komst van ZeroFX 3% 'besparen'. Maar vóór ZeroFX was de koersopslag bij bunq 1,2%. De besparing van 3% is en blijft dus volkomen uit de lucht gegrepen, want ook in de rest van de EU is een opslag van 3% inderdaad absoluut niet de norm.

[ Voor 23% gewijzigd door TexMex op 15-06-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
mwa schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:03:
@John Do NL aangezien jij meer weet dan bunq support: als je zowel een personal als een business account hebt (in een pack), waarom kun je dan niet 3 kaarten per account hebben? Nu geeft support aan dat er geen extra (een 2de) kaart gratis aangevraagd kan worden, omdat er op de personal account al 3 kaarten actief zijn?
Hmm, op basis van wat jij zegt klinkt het als foutieve info vanuit support. Elke account binnen een Pack heeft recht op de 3 kaarten. Het is daarbij niet relevant of dat nou een persoonlijk of zakelijk account is, en ook niet of dat nou toebehoort aan dezelfde persoon.

Maar als je bv je Together profielnaam of e-mailadres privé stuurt.. kan ik het voor je laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWebDev
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 21:06
Uhm, ik probeer weg te gaan van bunq maar ze laten mijn account niet stopzetten.

Na contact met de support gaven ze aan omdat ik de overstap service aan heb staan.
Of ik die even wil opzeggen a 130 euro (per rekening en heb/had er 5).
Of 13 maanden doorbetalen voor letterlijk niks. Wat een bullshit is dit. Bij de Rabobank kon ik m zonder problemen opzeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. Dat zijn de spelregels (van bunq). Staat ook in de voorwaarde. Maar ga je gelijk weg na aansluiten? Klinkt niet als heel goed over nagedacht.
.Mogelijk zou je het nog op prijsverhoging kunnen gooien (ver boven indexering) en dat bunq daarom de mogelijkheid zou moeten geven weg te gaan.. Maar wordt een moeilijk verhaal. Dan beter een paar maanden uitziiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 00:09:
Tja.. Dat zijn de spelregels (van bunq). Staat ook in de voorwaarde. Maar ga je gelijk weg na aansluiten? Klinkt niet als heel goed over nagedacht.
.Mogelijk zou je het nog op prijsverhoging kunnen gooien (ver boven indexering) en dat bunq daarom de mogelijkheid zou moeten geven weg te gaan.. Maar wordt een moeilijk verhaal. Dan beter een paar maanden uitziiten
Ja, staat in de voorwaarden. En is gewoon goed gebruik in bankenland.

Het is ook heel logisch. De bank moet een fee betalen voor die overstapservice. Een bank pakt die kosten zelf en ziet dat als investering in jou als klant. Maar als je dan opeens vroegtijdig weggaat, is het logisch dat die kosten verhaald worden. Is vooraf ook helder. Ook de https://www.overstapservice.nl/ waarschuwt voor deze kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@iWebDev Je kunt mogelijk je pakket nog wel verlagen naar Easy Bank. Dat is op dit moment het goedkoopste pakket. Zo spaar je in ieder geval nog wat kosten uit voor de resterende maanden dat de overstapservice nog geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWebDev
TexMex schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 01:14:
@iWebDev Je kunt mogelijk je pakket nog wel verlagen naar Easy Bank. Dat is op dit moment het goedkoopste pakket. Zo spaar je in ieder geval nog wat kosten uit voor de resterende maanden dat de overstapservice nog geldt.
Hmm, toen ik dat probeerde gaf hij aan dat ik een aantal moest sluiten omdat er openstaande connects waren. Die heb ik weggehaald en opnieuw geprobeerd te sluiten en toen ging het wel. Maar ben dan wel een beetje bang dat er een rekening komt van een paar honderd euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iWebDev schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:43:
[...]

Hmm, toen ik dat probeerde gaf hij aan dat ik een aantal moest sluiten omdat er openstaande connects waren. Die heb ik weggehaald en opnieuw geprobeerd te sluiten en toen ging het wel. Maar ben dan wel een beetje bang dat er een rekening komt van een paar honderd euro..
Dat zal wel meevallen.. Zolang het rekeningnummer waar het (via overstapservice) maar in tact gebleven is. Je bent nog steeds gewoon klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWebDev
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:59:
[...]

Dat zal wel meevallen.. Zolang het rekeningnummer waar het (via overstapservice) maar in tact gebleven is. Je bent nog steeds gewoon klant.
Nou ja, dat is dus niet meer het geval. Het hele account kon opgeheven worden dus ook de 5 rekeningen met de overstap service. We gaan t wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWebDev
iWebDev schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:01:
[...]

Nou ja, dat is dus niet meer het geval. Het hele account kon opgeheven worden dus ook de 5 rekeningen met de overstap service. We gaan t wel zien
Nog even verder contact gehad met bunq support. Zo te zien is het nu goed geregeld. De connects moesten er vanaf en dan kon het opgezegd worden. Nu betaal ik geen maandelijkse kosten meer, maar werkt de overstap service wel gewoon. Dit hebben ze bevestigd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@iWebDev Ah, ik denk dat iedereen hier dacht dat je een overstapservice van elders naar bunq aan had staan. Als je dan eerder weg wil moet je inderdaad betalen (aan bunq).

Als je de overstapservice van bunq naar elders hebt dan hoef je de bunq bankrekeningen niet aan te houden. Je zit dan wel weer vast aan de andere bank. Bij de meeste banken moet je betalen als je weg wil voor de overstapservice is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
JeroenE schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:10:
@iWebDev Ah, ik denk dat iedereen hier dacht dat je een overstapservice van elders naar bunq aan had staan.
Uhhh, inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Is er een manier om een (grotere) hoeveelheid cash op te nemen? hoeft niet gratis maar wel meer dan 500 in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Batavia schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:15:
Is er een manier om een (grotere) hoeveelheid cash op te nemen? hoeft niet gratis maar wel meer dan 500 in 1 keer.
Niet dat ik weet, volgens mij is de enige mogelijkheid via bunq zelf door de 3 inbegrepen passen te gebruiken, dan heb je €1500.

[ Voor 3% gewijzigd door John Do NL op 16-06-2021 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:53
Huh wacht je kunt niet meer dan €500 opnemen met je pas? Kun je dan wel een extra cashopname naar het GWK ofzo laten sturen? Niet dat ik dit ooit doe maar bij ING kun je dan gewoon bellen.. Wist niet dat dit een limiet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs93
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:41
Sandermm schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:02:
Huh wacht je kunt niet meer dan €500 opnemen met je pas? Kun je dan wel een extra cashopname naar het GWK ofzo laten sturen? Niet dat ik dit ooit doe maar bij ING kun je dan gewoon bellen.. Wist niet dat dit een limiet had.
Al dat briefgeld kost veel te veel bomen joh, niks voor bunq >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa

mwa

Batavia schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:15:
Stuur mij €500 dan pin ik het voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASqvSpxn3YD5pidEvjdtlREawWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puFlPpVb4S8d9pGZ5x9ZHngm.jpg?f=fotoalbum_large

Toch fijn dat ze meedenken in een tijd van WiFi en unlimited mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Sandermm schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:31:
[Afbeelding]

Toch fijn dat ze meedenken in een tijd van WiFi en unlimited mobiel internet.
Niet in alle landen is dat zo goed geregeld als hier :)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Dan kun je toch zelf zo kort mogelijk opnemen? Zet er een datameter bij en klaar. Nu krijg je "mand" verhalen :) Als alternatief voor bellen werkt dit toch niet zo goed denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijs93
Nou @Sandermm per vandaag kan je nog maar 250 euro opnemen per dag bij bunq! Bunq:we maken het graag makkelijk en geven je alle vrijheid! Not!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
matthijs93 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:38:
Nou @Sandermm per vandaag kan je nog maar 250 euro opnemen per dag bij bunq! Bunq:we maken het graag makkelijk en geven je alle vrijheid! Not!!
Bij mij in de app staat nog steeds €500 per dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijs93
Sandermm schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Bij mij in de app staat nog steeds €500 per dag?
Dingen op de app en website aanpassen kan wel een paar weken duren bij bunq weten we >:) . Ik kreeg zojuist deze mail:

Lately, we've noticed that the need for cash has decreased as people embraced safe and contactless payments. As a result, we're lowering the daily limit for withdrawing cash from ATMs to €250/person per day. Of course, we still support common payment transfer methods in case you need to send a bigger payment.
This change will be in effect starting on the 17th of June 2021.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

matthijs93 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:47:
[...]
As a result, we're lowering the daily limit for withdrawing cash from ATMs to €250/person per day.
Hoe helpt dat ook maar iemand behalve bunq 8)7. Cash transacties zijn in Nederland natuurlijk redelijk laag. Maar ga eens naar Griekenland, Malta, Duitsland etc.

Communicatie blijft toch frustreren bij Bunq.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:11
Een verslechtering niet alleen aankondigen, maar ook onmiddellijk laten ingaan. Hoe kun je het als bedrijf verzinnen. Een maand van tevoren aankondigen was teveel moeite?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijs93
Ik vermoed dat ze nu vanwege de jaarcijfers 2020 die er bijna aankomen, op alle mogelijke manieren geld moeten besparen om het (wellicht toegenomen?) verlies te beperken. Zo komt deze onaangekondigde wijziging in ieder geval op mij over, tezamen met de in mijn ogen onverdedigbare verhoging van de prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Bunq ruim €1,6 mrd waard na eerste kapitaalronde

Gratis mirror: https://outline.com/mbH7tP

[ Voor 4% gewijzigd door Kevv1990 op 17-06-2021 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 15:56
'Private equity-deal Bunq maakt Ali Niknam miljardair'

Los van de waardering door die private equity-partij is het voornamelijk interessant dat Ali niet meer de enige aandeelhouder zal zijn. Ik ben benieuwd naar in hoeverre dit van invloed zal zijn op de koers van bunq. Ik denk dat het zowel positief als negatief kan uitpakken. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:26
"Ik verkoop liever een nier dan dat we een externe financier erbij halen", zei hij in 2015. "
Vanwaar de omslag? Zou het te verliesgevend zijn? Ook Ali in 2015:
"We gaan geen geld verdienen met geld".
En dan in 2020: Bunq zet eerste stappen op hypotheekmarkt
De naam van de nieuwe aandeelhouder blijft vooralsnog onbekend. Het zou gaan om een gespecialiseerd private-equityhuis uit de Londense City, een partij die ook veel bancaire kennis bezit. Bunq-oprichter en enig aandeelhouder Ali Niknam (39) wil niet ingaan op de investering.
Waarom zouden ze de naam niet willen bekendmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

msteggink schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:36:
Waarom zouden ze de naam niet willen bekendmaken?
Meestal zijn dit soort zaken onder NDA. Kan/mag hij niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
msteggink schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Vanwaar de omslag? Zou het te verliesgevend zijn? Ook Ali in 2015:
De link met verliesgevend zijn snap ik eigenlijk niet.

In de context van 2015 was het geen gekke opmerking. Maar afgelopen jaren hield Ali de deur voor externe investeerders al beetje open in interviews.. dus in die zin is dit geen enkele verrassing, en qua timing ook niet echt. Vind ook wel logisch eigenlijk in deze fase van bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

U123456 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:08:
Een verslechtering niet alleen aankondigen, maar ook onmiddellijk laten ingaan. Hoe kun je het als bedrijf verzinnen. Een maand van tevoren aankondigen was teveel moeite?
Standaard bij bunq. Dat is een "feature" die alle bunqers blijkbaar ook graag willen. Geen vooraankondinging, maar gewoon doorvoeren!

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
matthijs93 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:38:
Geen mail gekregen maar zie het nu wel in de app. Van €1500 naar €250 per persoon gegaan (eerst €500 per pas). Ik pin praktisch nooit maar dit is wel extreem.. Zeker als je bedenkt welke kosten je nu moet maken om een bepaald bedrag bij elkaar te pinnen. Kun je dat nog goedkoper doen met je AMEX ondertussen..

Edit: probeer dat maar goed te maken met ZeroFX 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Sandermm op 17-06-2021 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:14
Vreemd dat ze deze wijziging hebben doorgevoerd zonder iedereen te mailen. Ik heb volgens mij nog nooit cash opgenomen met bunq dus wellicht hebben ze ervoor gekozen om mensen te informeren die er ook daadwerkelijk gebruik van maken. Niet heel netjes maar ook niet heel gek.

Het maakt bunq wel steeds minder aantrekkelijk voor geldezels, dus dat is positief voor de bank zelf.

Mocht ik ooit nog cash nodig hebben kan ik gelukkig nog met (een gratis) N26 (account) 1000 euro per dag opnemen.

[ Voor 11% gewijzigd door jugger naut op 18-06-2021 00:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandermm
jugger naut schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:58:
Vreemd dat ze deze wijziging hebben doorgevoerd zonder iedereen te mailen. Ik heb volgens mij nog nooit cash opgenomen met bunq dus wellicht hebben ze ervoor gekozen om mensen te informeren die er ook daadwerkelijk gebruik van maken. Niet heel netjes maar ook niet heel gek.

Het maakt bunq wel steeds minder aantrekkelijk voor geldezels, dus dat is positief voor de bank zelf.

Mocht ik ooit nog cash nodig hebben kan ik gelukkig nog met (een gratis) N26 (account) 1000 euro per dag opnemen.
Om dit nu alleen voor Geldezels te doen.. Zorg dan dat mensen die meer dan een jaar klant zijn in ieder geval incidenteel nog extra kunnen opnemen. Ik ken wel mensen die liever met 250 cash gaan stappen dan met hun bankpas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:27
Waardering Bunq op 1,6 mrd euro
Jarenlang stond Bunq op eigen benen. Nu heeft er toch een eerste kapitaalronde plaatsgevonden. Een Brits private equitybedrijf neemt voor zo’n 160 mln euro een minderheidsbelang in de jonge Nederlandse bank. Daarmee wordt Bunq op 1,65 mrd euro gewaardeerd. Bunq is 1,5x zoveel waard als Van Lanschot Kempen. De Nederlandse Bank moet nog toestemming geven voor de deal. (FD, p.1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:34
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit: Overigens gaat het over "goed ingevoerde bronnen". Dus zolang er geen officieel persbericht is is niets zeker.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Freeaqingme schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:04:
***members only***

Edit: Overigens gaat het over "goed ingevoerde bronnen". Dus zolang er geen officieel persbericht is is niets zeker.
“ Bunq geldt als een van de voorlopers onder de onlinebanken. Veel van zijn innovaties duiken op bij de concurrentie” .. ❤️🌈🚀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
iWebDev schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Nog even verder contact gehad met bunq support. Zo te zien is het nu goed geregeld. De connects moesten er vanaf en dan kon het opgezegd worden. Nu betaal ik geen maandelijkse kosten meer, maar werkt de overstap service wel gewoon. Dit hebben ze bevestigd
Begrijp ik goed dat je nu je gehele Bunq account opgeheven terwijl de overstapservice van Bunq naar elders actief is?

Mijn overstapservice (naar elkders) is gisteren door Bunq ook goedgekeurd, maar vind het een beetje riskant om mijn Bunq account op te heffen voordat ik de automatische incasso's allemaal op mijn nieuwe bankrekening heb gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iWebDev
Kevv1990 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Begrijp ik goed dat je nu je gehele Bunq account opgeheven terwijl de overstapservice van Bunq naar elders actief is?

Mijn overstapservice (naar elkders) is gisteren door Bunq ook goedgekeurd, maar vind het een beetje riskant om mijn Bunq account op te heffen voordat ik de automatische incasso's allemaal op mijn nieuwe bankrekening heb gezien
Ja dat klopt. Ik had eerst al 't geld naar de andere rekening gezet en daarna opgeheven middels de knop "Account opheffen". Gelukkig had ik niet veel incasso's lopen en had ik die voortijdig al aangepast dus wist dat dat wel goed kwam.

Als je echt zeker wilt zijn dan inderdaad even wachten tot je een af/bijschrijving ziet middels de overstapservice en dan opzeggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
Kevv1990 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:26:
[...]

1 van de speerpunten van de overstapservice (banken breed) is dat je geen 2 rekeningen hoeft aan te houden en dus dubbele kosten te maken.

Je kan dus altijd nadat je overstapservice is bevestigd, direct je oude bankrekening opzeggen… zonder kosten en zonder dat dit de overstapservice beïnvloed. Achter de schermen blijft je rekening dan wel administratief actief, maar jij hebt er geen last of omkijken naar. Zie ook overstapservice.nl

Er zijn banken, zoals ABN AMRO, die soms beweren dat je dan je oude bankrekening niet gelijk kunt opzeggen, maar dat is onjuistttt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevv1990
Duidelijk, thanks both!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:04:
[...]

1 van de speerpunten van de overstapservice (banken breed) is dat je geen 2 rekeningen hoeft aan te houden en dus dubbele kosten te maken.

Je kan dus altijd nadat je overstapservice is bevestigd, direct je oude bankrekening opzeggen… zonder kosten en zonder dat dit de overstapservice beïnvloed. Achter de schermen blijft je rekening dan wel administratief actief, maar jij hebt er geen last of omkijken naar. Zie ook overstapservice.nl

Er zijn banken, zoals ABN AMRO, die soms beweren dat je dan je oude bankrekening niet gelijk kunt opzeggen, maar dat is onjuistttt
ehm.. dat beweerde Bunw support dus ook ;) Altijd maar dat vuile klassieke banken. Bunq ver;aagt zonder enige berichtgeving de maximale cash-machine van 500 euro naar 250.. Want cashgeld is zo veel minder veilig dus maken ze het gemakkelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 12:23
iWebDev schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Ja dat klopt. Ik had eerst al 't geld naar de andere rekening gezet en daarna opgeheven middels de knop "Account opheffen". Gelukkig had ik niet veel incasso's lopen en had ik die voortijdig al aangepast dus wist dat dat wel goed kwam.

Als je echt zeker wilt zijn dan inderdaad even wachten tot je een af/bijschrijving ziet middels de overstapservice en dan opzeggen :)
Had ik dat maar geweten, ik ben juist eerder dit jaar van Bunq terug naar de Rabobank gegaan en durfde de overstap service niet aan, met het idee nog 13 maanden aan Bunq te moeten betalen. Heb voor het opheffen bij Bunq zelf alle incasso's laten veranderen. Was even wat werk, maar dat kan dus ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa

mwa

Waarom überhaupt de overstap service gebruiken? Dat is juist een goed moment om al je incasso's eens na te lopen en overbodige zaken gelijk stop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

mwa schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:
Waarom überhaupt de overstap service gebruiken? Dat is juist een goed moment om al je incasso's eens na te lopen en overbodige zaken gelijk stop te zetten.
De maandelijkse incasso's zijn natuurlijk zo overgezet, maar incasso's die maar 1x per kwartaal/jaar komen oid zal je niet snel zien en dan vergeten over te zetten.

Ook vond ik het met de verhuizing richting bunq wel makkelijk dat je kon zien welke incasso's binnen komen met de overstapservice en dan meteen over kon zetten (wat bij sommige bedrijven makkelijker gaat dan bij andere).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:49:
[...]
De maandelijkse incasso's zijn natuurlijk zo overgezet, maar incasso's die maar 1x per kwartaal/jaar komen oid zal je niet snel zien en dan vergeten over te zetten.
Tja, dan sturen ze je een briefje en betaal je alsnog of geef je je nieuwe rekeningnummer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
mwa schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:
Gemakt dient de mens.. Er zijn ook mensen (hoewel waarschijnlijk de minderheid) die sowieso helder hebben welke incasso's er continu lopen. Dan is 1x een formulier invullen voor de overstapservice een stuk makkelijker dan voor elke incasso ergens in te loggen, te wijzigen.
Ik heb overigens wel een groot deel van de incasso's zelf handmatig overgezet al, maar er zijn er ook genoeg waar je dat niet gemakkelijk zelf kan. Die mag de overstapservice dan mooi voor me doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
Kevv1990 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Gemakt dient de mens.. Er zijn ook mensen (hoewel waarschijnlijk de minderheid) die sowieso helder hebben welke incasso's er continu lopen. Dan is 1x een formulier invullen voor de overstapservice een stuk makkelijker dan voor elke incasso ergens in te loggen, te wijzigen.
Ik heb overigens wel een groot deel van de incasso's zelf handmatig overgezet al, maar er zijn er ook genoeg waar je dat niet gemakkelijk zelf kan. Die mag de overstapservice dan mooi voor me doen :)
Het help ook wel dat je tegenwoordig bij bijna elk bedrijf met 3 keer klikken zelf je rekening kan wijzigen in een app of klantportaal. Kon ik het tenminste ook gewoon gelijk van het juiste bunq potje laten schrijven ipv alles van dezelfde rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
John Do NL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:09:
[...]

Het help ook wel dat je tegenwoordig bij bijna elk bedrijf met 3 keer klikken zelf je rekening kan wijzigen in een app of klantportaal. Kon ik het tenminste ook gewoon gelijk van het juiste bunq potje laten schrijven ipv alles van dezelfde rekening.
Maar - los van de overstap service- bijvoorbeeld de Belastingdienst en wegenbelasting moet echt ‘old-school’ met een wijzigings formulier die je ook eerst aan moet vragen, om toegestuurd te krijgen. Dus niet alles is ook overgezet na 13 maanden mocht je de overstap service willen gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 18-06-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Datisraar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Maar - los van de overstap service- bijvoorbeeld de Belastingdienst en wegenbelasting moet echt ‘old-school’ met een wijzigings formulier die je ook eerst aan moet vragen, om toegestuurd te krijgen. Dus niet alles is ook overgezet na 13 maanden mocht je de overstap service willen gebruiken.
Holy cow 🐄…. that is inderdaad old skool 😮…

Ik zag dat bij bepaalde dingen het gelukkig wel digitaal kan.

https://www.belastingdien...nummer-wijzigen-doorgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
Dus niet alles is ook overgezet na 13 maanden mocht je de overstap service willen gebruiken.
Dat is niet mijn ervaring toen ik van ING naar Bunq overstapte. Ook de belastingdienst wordt gewoon direct na de 1e automatische incasso op de hoogte gebracht van je nieuwe IBAN, en de 2e incasso komt dan automatisch op je nieuwe rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Kevv1990 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Dat is niet mijn ervaring toen ik van ING naar Bunq overstapte. Ook de belastingdienst wordt gewoon direct na de 1e automatische incasso op de hoogte gebracht van je nieuwe IBAN, en de 2e incasso komt dan automatisch op je nieuwe rekening.
Ja, door de overstap service. Maar wat John Do en ik hierboven aangeven, is dat 13 maanden lang. Maar je moet nog wel digitaal of schriftelijk je wegenbelasting betaling voor een andere IBAN aan ze doorgeven. Na 13 maanden heb je anders wel een probleem met de incasso van je wegenbelasting betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 15:15
bijvoorbeeld de Belastingdienst en wegenbelasting moet echt ‘old-school’ met een wijzigings formulier die je ook eerst aan moet vragen, om toegestuurd te krijgen.
Ik stap regelmatig over van bank. Tot 2015 moest ik nog af en toe een brief versturen, bijvoorbeeld naar de vakbond of het energiebedrijf, maar sindsdien gaat het allemaal digitaal.

Bij de belastingdienst kan je je rekeningnummer aanpassen via belastingdienst.nl en inloggen met je DigiD. Is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:21:
[...]

Ja, door de overstap service. Maar wat John Do en ik hierboven aangeven, is dat 13 maanden lang. Maar je moet nog wel digitaal of schriftelijk je wegenbelasting betaling voor een andere IBAN aan ze doorgeven. Na 13 maanden heb je anders wel een probleem met de incasso van je wegenbelasting betaling.
De motorrijtuigenbelasting loopt inderdaad via een ander, apart systeem. Voor automatische incasso is dat zelfs vrijwel geheel papier (tot zover de digitale overheid).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Delay schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:36:
[...]

Ik stap regelmatig over van bank. Tot 2015 moest ik nog af en toe een brief versturen, bijvoorbeeld naar de vakbond of het energiebedrijf, maar sindsdien gaat het allemaal digitaal.

Bij de belastingdienst kan je je rekeningnummer aanpassen via belastingdienst.nl en inloggen met je DigiD. Is zo gebeurd.
motorrijtuigbelasting niet, daarvoor moet je echt per post een machtigingsformulier aanvragen.

Heb toevallig onlangs een auto gekocht, dan krijg je dus voor de eerste termijn MRB een acceptgiro (wist niet dat die dingen nog bestonden?) met daarop vooringevuld een oud rekeningnummer dat al bijna 5 jaar niet meer bestaat... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:10
Nog maar 250 euro pinnen. Ok nu wordt het echt tijd om compleet op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bunq de derde bank waar in dit artikel naar verwezen werd? Een aanwijzing van DNB zou wel passen bij zo'n Nacht-und-Nebel-aktie om subiet het beleid rondom opnemen van contant geld aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:03:
Is bunq de derde bank waar in dit artikel naar verwezen werd? Een aanwijzing van DNB zou wel passen bij zo'n Nacht-und-Nebel-aktie om subiet het beleid rondom opnemen van contant geld aan te passen.
Bij bunq was het maximale per dag al aardig gelimiteerd tov andere NL banken. Bovendien gaat bv de Wwft in de regel over veel grotere bedragen, zoals bij het moeten melden van ongebruikelijke transacties.

Dus ik kan even niet bedenken welke wet- of regelgeving dan zou zorgen dat DNB een aanwijzing zo geven aan bunq waardoor het limiet naar beneden moet :) Dat bunq dat wellicht uit een eigen risioafweging doet, klinkt meer logisch.

Ik zou die derde vooral zoeken in de 5 grootste banken… ING, ABN en Rabo hebben al kennis gemaakt met DNB zullen we maar zeggen :)… ICS denk ik ook, want die ging opeens iedereen vragen zich opnieuw te identificeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijs93
John Do NL schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Bij bunq was het maximale per dag al aardig gelimiteerd tov andere NL banken. Bovendien gaat bv de Wwft in de regel over veel grotere bedragen, zoals bij het moeten melden van ongebruikelijke transacties.

Dus ik kan even niet bedenken welke wet- of regelgeving dan zou zorgen dat DNB een aanwijzing zo geven aan bunq waardoor het limiet naar beneden moet :) Dat bunq dat wellicht uit een eigen risioafweging doet, klinkt meer logisch.

Ik zou die derde vooral zoeken in de 5 grootste banken… ING, ABN en Rabo hebben al kennis gemaakt met DNB zullen we maar zeggen :)… ICS denk ik ook, want die ging opeens iedereen vragen zich opnieuw te identificeren.
Laten we vooral niet zo schijnheilig doen alsof bunq alles perfect doet en elke andere bank fouten maakt. Van bunq is namelijk algemeen bekend dat het veel gebruikt wordt icm identiteitsfraude. Het is namelijk erg makkelijk om een rekening op een ander zijn naam te openen en hiermee fraude te plegen (phishing etc.)

Ja mensen moeten tegenwoordig een controlebetaling doen vanaf een andere NL bankrekening om hun identiteit te verifieren. Maar dit kan echter ook via oplichting tot stand komen. Verder gebruikt bunq hiermee blindelings het identificatieproces van andere banken, wat betekent dat bunq het automatisch niet goed doet als de andere banken het ook niet goed doen.

Ook het eerder niet willen invoeren van naam-nummer controle speelde oplichting in de hand en illustreert de onwelwillendheid van bunq om veilig bankieren mogelijk te maken.

Dus ja, het zou mij net als @Verwijderd niet verbazen als bunq de derde bank is in dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

John Do NL schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Voor wwft wordt ook naar kleinere bedragen gekeken weet ik, dat bunq dus uit een risicoafweging het bedrag verlaagt zou mij niks verbazen. Ik denk ook niet dat zo'n advies vanuit de DNB komt.

ICS is al een tijd bezig met customer remediation (voor KYC), indirect zal dat misschien ook wel helpen voor wwft gerelateerde zaken natuurlijk.

Dat bunq een tik op de vingers zou krijgen wat betreft wwft zou me ook niks verbazen, ze hebben natuurlijk wat minder ervaring dan de grotere banken. Een tijdje terug leken ze nog te snel mensen te blokkeren (tijdje terug toen een aantal Tweakers hier meldden dat hun account opeens geblokkeerd was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
qwasd schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:05:
Nog maar 250 euro pinnen. Ok nu wordt het echt tijd om compleet op te zeggen.
Ik snap deze beslissing ook niet zo goed; de laatste tijd heeft Bunq er vooral Duitse klanten bijgekregen (met een DE iban nummer) maar op together bij Bunq komen er nu klachten van vooral de Duitsers binnen omtrent deze lagere opname. Vooral in Duitsland is overal nog veel al contant betalen zeer gebruikelijk en doen ze daar nog niet zoveel cashloos. Geen handige zet lijkt mij hoewel goed bedoelt, om wellicht pinfraude te beperken door als je pas en pincode is gestolen de schade wat meer beperkt wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook dit artikel:
Kort voor middernacht zijn de straten in Den Haag rustig. Maar voor één pinautomaat staat een rij. De mannen die, eind vorig jaar, beurtelings een paar duizend euro pinnen – hun daglimiet – zijn dik ingepakt: hun gezichten verstopt achter mutsen en sjaals. Even na middernacht nemen ze nog een deel op van de 30.000 euro die een paar dagen daarvoor op hun rekening is gestort.

Deze mannen zijn loopjongens, vermoedt het Openbaar Ministerie. In opdracht van een criminele bende vroegen zij vorig jaar coronasubsidie aan voor noodlijdende ondernemers, ook al hebben die daar geen recht op. Hun taak: het verkregen geld zo snel mogelijk veiligstellen vóór de overheid het misbruik ontdekt en de bankrekeningen laat bevriezen.
Als je dan ook nog een keer de Algemene Voorwaarden er bij pakt, dan zie je onder kopje 53:
Sommige situaties verlangen van ons dat wij deze algemene voorwaarden wijzigen. Bijvoorbeeld als we een nieuwe feature introduceren. Wijzigingen worden van kracht twee maanden nadat zij zijn gepubliceerd. Aanvullingen met betrekking tot nieuwe features, verduidelijkingen en wijzigingen om juridische/wettelijke redenen zijn direct van kracht.
Je kunt de inperking van wat je kunt opnemen bij een geldautomaat moeilijk een nieuwe feature noemen, verduidelijking lijkt mij ook niet. We stellen ook vast dat dit niet twee maanden vooraf is aangekondigd. Dan is het duidelijk wat overblijft, lijkt mij.

Geeft verder niets, maar gewoon een interessant gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Louw Post schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Voor wwft wordt ook naar kleinere bedragen gekeken weet ik, dat bunq dus uit een risicoafweging het bedrag verlaagt zou mij niks verbazen. Ik denk ook niet dat zo'n advies vanuit de DNB komt.

ICS is al een tijd bezig met customer remediation (voor KYC), indirect zal dat misschien ook wel helpen voor wwft gerelateerde zaken natuurlijk.

Dat bunq een tik op de vingers zou krijgen wat betreft wwft zou me ook niks verbazen, ze hebben natuurlijk wat minder ervaring dan de grotere banken. Een tijdje terug leken ze nog te snel mensen te blokkeren (tijdje terug toen een aantal Tweakers hier meldden dat hun account opeens geblokkeerd was).
Ik denk dat juist bunq meer doet dat anderen omdat bunq ook wel snapt dat men als nieuwe bank extra onder een vergrootglas liggen.

Online bank zijn is ook wel een uitdaging wat dat betreft… want ook criminelen houden bij uitstek van gemak. Wat ik zou voorbij zie komen in chat groepen is dat de crimineel vooral gebruik maakt van geldezels.. tegen mensen die je zich uitlenen door dit soort dingen, kun je ook lastig ontdekken aan de voordeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 01:25
Sorry maar de atm-limiet terugschroeven van 1500€ per dag (met 3 pasjes) naar €250 per dag, en sinds update 17 kregen we nog maar 4 atm-transacties per maand inbegrepen in het pakket, Zit Ali aan de snuif?

Ik haal in principe zelden cash, maar de enkele keren dat het nodig is, is de kans groot dat dat meer is dan €250.

Geloof ook niet dat Bunq nu in Duitsland nog meedoet. Daar is contant geld nog altijd heilig, en dit zal veel duitsertjes ofwel terug naar de sparkasse ofwel naar een andere fintech sturen, leuk al dat werk wat ze in duitse iban's gestoken hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door AlexFL op 19-06-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32

Nicap

Tsssk....

Ik denk dat de mensen die naar bunq gaan in Duitsland over het algemeen niet de cash trekkers zijn. Want die blijven wel bij de huidige bank.
Ja, er zullen veel klachten komen van wat Duitsers, maar het merendeel zal het denk ik niet veel uitmaken.
Feit is gewoon dat het opnemen bij geldautomaten gewoon steeds minder wordt. Grote bedragen kan nog steeds, als je het maar aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:14
matthijs93 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:43:
[...]
Van bunq is namelijk algemeen bekend dat het veel gebruikt wordt icm identiteitsfraude. Het is namelijk erg makkelijk om een rekening op een ander zijn naam te openen en hiermee fraude te plegen (phishing etc.)
Het zal je verbazen, maar geldezels openen gewoon een rekening met hun eigen identiteitsbewijs en foto’s. Dat maakt het probleem juist zo groot en lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa

mwa

Vandaag toch weer een irritatie momentje met bunq bij de Ikea. Begon er al mee dat ik in de app iets moest nakijken (een transactie ivm retourneren), en de app begon te zeuren over dat er een geweldige update klaarstond. Dit kun je dus niet wegklikken, je kan dan niks in de app. Maar ik heb app store updates uitstaan op 4G, dus daar ga je al. Nadat de app geupdate was (verbonden aan het wifi van de Ikea), werkte het retourpinnen niet. Zowel via Apple Pay als met een fysieke pas. "Transactie geweigerd" oid. Uiteindelijk maar mijn nood rekening (ABN, enkel hypotheek) via Apple Pay gebruikt, dat werkte wel in 1 keer. Toch jammer dat je niet 100% kan vertrouwen op Bunq, zelfs in NL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunq doet niet aan retourpinnen. Daar gelooft ali niet zo in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 01:32:
Ik zou toch zweren dat wel ik een keer heb kunnen retourpinnen met bunq..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:01
mwa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 07:21:
[...]

Ik zou toch zweren dat wel ik een keer heb kunnen retourpinnen met bunq..
Ik ook hoor. Ook bij de Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Van de week bij de Gamma had ik dit ook met retourpinnen. Via de pas drie keer zonder succes geprobeerd en via Google Pay gelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
mwa schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:44:
Vandaag toch weer een irritatie momentje met bunq bij de Ikea. Begon er al mee dat ik in de app iets moest nakijken (een transactie ivm retourneren), en de app begon te zeuren over dat er een geweldige update klaarstond. Dit kun je dus niet wegklikken, je kan dan niks in de app. Maar ik heb app store updates uitstaan op 4G, dus daar ga je al. Nadat de app geupdate was (verbonden aan het wifi van de Ikea), werkte het retourpinnen niet. Zowel via Apple Pay als met een fysieke pas. "Transactie geweigerd" oid. Uiteindelijk maar mijn nood rekening (ABN, enkel hypotheek) via Apple Pay gebruikt, dat werkte wel in 1 keer. Toch jammer dat je niet 100% kan vertrouwen op Bunq, zelfs in NL niet.
Beekforel schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:54:
Van de week bij de Gamma had ik dit ook met retourpinnen. Via de pas drie keer zonder succes geprobeerd en via Google Pay gelijk goed.
Wellicht verstandig even melding van te maken bij bunq.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 01:32:
Dat is gelukkig onzin, je kan prima retourpinnen met bunq, ondertussen al tientallen keren gedaan met de kaart en apple pay :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevv1990
mwa schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:44:
Vandaag toch weer een irritatie momentje met bunq bij de Ikea. Begon er al mee dat ik in de app iets moest nakijken (een transactie ivm retourneren), en de app begon te zeuren over dat er een geweldige update klaarstond. Dit kun je dus niet wegklikken, je kan dan niks in de app. Maar ik heb app store updates uitstaan op 4G, dus daar ga je al
Zit je op iOS? Met Android heb ik de updates altijd gewoon weg kunnen klikken. Blijft wel bijzonder (tenzij het natuurlijk een kritische update is ivm veiligheid oid)

[ Voor 22% gewijzigd door Kevv1990 op 20-06-2021 14:04 ]

Pagina: 1 ... 101 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"