Ik werk voor een vrijwilligersclub waar wij een laptop hebben draaien met een smoelenboek wie er op het moment aanwezig is en aangesproken kan worden voor vragen.
Dit laten tonen via een website die voor de overige vrijwilligers ook benaderbaar is.
Op de laptop zelf draait er dus geen website en alles staat bij de hoster.
Het enige wat de laptop doet is het tonen van de website op het lcd-scherm.
Het "probleem" waar ik mee zit is dat er een laptop gebruikt wordt die voor andere zaken niet meer gebruikt wordt dan alleen maar het tonen van de website met het smoelenboek.
Nu heb ik bedacht om hiervoor een raspberry in te richten welke dan tijdens het booten chromium-browser opstart en de website opent in full-screen.
Overigens zal het booten eenmalig zijn en zal de website open blijven staan.
Het enige wat we doen is het scherm uitzetten.
Nu zit ik echter met enkele vragen en hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.
Als ik het goed heb gelezen heeft de raspberry 3 standaard geen bluetooth in huis en als je een draadloze toetsenbord en muis wil gebruiken dan moet je hiervoor een bluetooth-dongle hebben ?
Daarnaast hebben wij een 2de tabblad openstaat om de laptop welke online-radio afspeelt.
Ik neem aan dat je dit in chromium-browser ook via een apart tabblad kunt regelen ?
Ik verwacht dat het niet mogelijk is, maar in hoeverre zou het mogelijk zijn om de usb-poort te gebruiken van het monitor om de raspberry te voeden, ik verwacht eerder dat een losse voeding beter is, maar wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft.
Wellicht dat dit overigens helemaal niet mogelijk is omdat het scherm uitgezet wordt, maar dat moet ik nog even uitzoeken
Hopelijk kan ik met jullie antwoorden weer een stukje verder om een voorstel te maken
[
Voor 8% gewijzigd door
MdO82 op 08-03-2018 19:37
]