Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.018 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Ja, dat heb ik al twee keer gedaan. Nieuwe schijven erin and such, maar helpt geen zier.
Ik geef het op met dat ding, probleem is wel dat Schuberth het enige merk is wat ik lekker pas :(
Ik pas maar merken " lekker" Shoei en Schubert.
Schubert vind ik gewoon kwa uitstraling niets en daardoor zit ik bij Shoei.
Beiden zijn AAA klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bioflap schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Dat is inderdaad nooit verkeerd. Ik was eerlijk gezegd altijd een beetje bang om te draaien aan de vering, want stel als je het helemaal verneukt. Maar als je er een keer mee bezig bent, en logisch nadenkt is het goed te doen! Als je vervolgens onderweg bent weet je ook direct wat je nog moet finetunen.
Vaak kan je ook testen vinden waarbij ze tijdens het reviewen van een motor de ideale vering instellingen online zetten.

Dit dus: http://www.sportrider.com...cycle-suspension-settings

Dat is een prima plek om te beginnen. Als je een gemiddeld gewicht hebt en niet heel zwaar of licht bent kan je dit zo overnemen. Ik heb zelfs de settings voor de RC8 overgenomen met wat kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:49:
[...]

Vaak kan je ook testen vinden waarbij ze tijdens het reviewen van een motor de ideale vering instellingen online zetten.

Dit dus: http://www.sportrider.com...cycle-suspension-settings

Dat is een prima plek om te beginnen. Als je een gemiddeld gewicht hebt en niet heel zwaar of licht bent kan je dit zo overnemen. Ik heb zelfs de settings voor de RC8 overgenomen met wat kleine aanpassingen.
Ik snap daar als leek geen ene moer van :+ .
Ik heb het idee dat mijn CBR600F4i vooral voor behoorlijk "hard" staat, het is wel een sport-tour motor maar ik heb geen idee wat normaal is. (is mijn eerste motor ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:52:
[...]

Ik snap daar als leek geen ene moer van :+ .
Ik heb het idee dat mijn CBR600F4i vooral voor behoorlijk "hard" staat, het is wel een sport-tour motor maar ik heb geen idee wat normaal is. (is mijn eerste motor ook)
Wat daar staat in combinatie met het onderhoudsboekje is voor mij genoeg om alles in te stellen. Je hoeft echt niet perse te weten wat alles precies doet. Vering die hard is, is ook niet perse gelijk goed. Waar het vooral ook om draait is de SAG. Dit geeft aan hoeveel de motor inzakt als je er op gaat zitten. Te veel inzakken is niet goed, dus te zacht, maar te weinig ook niet want dat is te hard.

Vering echt goed afstellen en precies weten wat iedere instelling doet is niet zo simpel. Maar deze instellingen er in zetten en op de SAG letten doet al heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:55:
[...]

Wat daar staat in combinatie met het onderhoudsboekje is voor mij genoeg om alles in te stellen. Je hoeft echt niet perse te weten wat alles precies doet. Vering die hard is, is ook niet perse gelijk goed. Waar het vooral ook om draait is de SAG. Dit geeft aan hoeveel de motor inzakt als je er op gaat zitten. Te veel inzakken is niet goed, dus te zacht, maar te weinig ook niet want dat is te hard.

Vering echt goed afstellen en precies weten wat iedere instelling doet is niet zo simpel. Maar deze instellingen er in zetten en op de SAG letten doet al heel veel.
Je woont toevallig niet in Noord-Holland? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Altijd wel leuk om een dagje met vering en demping te spelen, je leert er je motor vaak ook een stuk beter door kennen. Leuk filmpje wat de basis redelijk goed uit legt:

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:56:
[...]

Je woont toevallig niet in Noord-Holland? :o
Nope :P

Ik heb zelf van alles uitgezocht en filmpjes gekeken zoals die van Wimmel hierboven, dan kom je al een heel eind. Ik wist er zelf eerst ook helemaal niets van.

Als je het zelf niet wil doen probeer dan eens zo'n HyperPro dag te vinden, word het gratis voor je gedaan.

Met het afstellen van vering is er heel erg veel te halen zowel qua remmen als wegligging.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 26-07-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Nope :P

Ik heb zelf van alles uitgezocht en filmpjes gekeken zoals die van Wimmel hierboven, dan kom je al een heel eind. Ik wist er zelf eerst ook helemaal niets van.

Als je het zelf niet wil doen probeer dan eens zo'n HyperPro dag te vinden, word het gratis voor je gedaan.
Ik zal het eensi n de gaten houden en de nodige YT filmpjes even bekijken, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Zijn er nog bepaalde merken voor onderdelen/accessoires die je beter *niet* kunt kopen (als in, slechte kwaliteit)?

Ben van plan om een andere rem/koppelingshendel op me motor te zetten omdat ik die blank metalen hendels die er nu op zitten echt lelijk vind.

Had zoiets gezien: http://www.motea.com/nl/r...0-13-16-i4035-25700-0.htm

Is dat wat? Iemand hier ervaring mee?

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Een vriend had v-trec en daar hebben ze het altijd prima gedaan. Als ze daadwerkelijk een Duits typegoedkeuring hebben zoals vermeld staat op de site zit je prima.

Zou zelf wegblijven van chinees namaak. Begin dit jaar van dichtbij gezien hoe iemand zijn clipons afbraken op het einde van het rechte stuk. Liep voor hem goed af, voor zijn motor en de rest van de week minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Is dat niet gewoon een een China hendel met label?
Ik heb de mijne toen besteld bij the2wheels.com, volgens mij rijdt de halve wereld met China-hendels, heb nog nooit wat gelezen over afbrekende remhendels (alleen aanlopende remmen, door verkeerde montage).
Ik heb ze er bij mij overigens afgehaald, omdat ik ze niet lekker in de hand vond liggen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thoit schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Mijn K75 remt met Brembo spul voor geen meter hoor. Daardoor staat die ook alweer een tijdje stil, het is nu gevaarlijk hoe slecht die remt :-(

Er zitten al nieuwe seals op, remblokken, remleidingen en remvloeistof dus ik weet niet echt meer waar ik het in moet zoeken.
Je hebt brembo en brembo he ;). Op de productiefietsen met standaard brembo zit niet het beste van hun op (sorry Pilatus ook niet op die van jou). :+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:16:
[...]

Je hebt brembo en brembo he ;). Op de productiefietsen met standaard brembo zit niet het beste van hun op (sorry Pilatus ook niet op die van jou). :+
Niet iedere machine heeft de M50... maar niet iedere machine heeft die ook nodig he :)

hetzelfde met vering... hoewel ik wel vaak het gevoel heb dat vering juist hetgene is waar op bezuinigd word...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Over remmen gesproken, Aardschok jij al bericht gehad over de terugroepactie van Aprilia voor je remmen? Ik wacht nog op de brief. Beetje vreemd, afgelopen week een nieuwe motor gekocht bij dezelfde dealer waar ik de Tuono heb gekocht en hij heeft niks gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:40:
Hier al een paar jaar een Shoei XR-1100. Bevalt heel erg goed. Enorm stil met doppen van Alpine.

[...]

Een motor uit de jaren 80 of 90 is natuurlijk wel iets anders als een motor van 2000 of later. Waar het probleem zit zou ik niet durven zeggen.

Edit: Zuigers ook helemaal schoon gemaakt ? Die willen nog wel eens vast gaan zitten met remstof of roest.

[...]
Jep, zuigers heb ik schoon gemaakt. De K75 staat ook niet echt bekend als rem-monster, maar volgens mij zit het probleem bij de mijne in de lekkende voorvork. Zou namelijk niet weten wat ik nog kan vernieuwen bij de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:19:
[...]

Niet iedere machine heeft de M50... maar niet iedere machine heeft die ook nodig he :)

hetzelfde met vering... hoewel ik wel vaak het gevoel heb dat vering juist hetgene is waar op bezuinigd word...
De M50 zijn nog de goedkope klauwen ;)

Ik zou wel graag een setje GP4-RR willen op de R6 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 26-07-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:22:
Over remmen gesproken, Aardschok jij al bericht gehad over de terugroepactie van Aprilia voor je remmen? Ik wacht nog op de brief. Beetje vreemd, afgelopen week een nieuwe motor gekocht bij dezelfde dealer waar ik de Tuono heb gekocht en hij heeft niks gemeld.
goed dat je het zegt!

zal hem een berichtje sturen dank voor de headsup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

:X Which reminds me, ik moet nog steeds terug met mijn GSX-R voor de terugroepactie van 2 jaar geleden o.i.d. (nieuwe rempomp).
Vraag me af of ze de boel netjes installeren, heb een SBK-kit, en blijkbaar moeten de gaskabels ook vervangen worden. Gaskabels heb ik nu omgelegd, daarvoor moet de tank nu omhoog, en dat kan pas als de stuurstroppen op de kroonplaat gedemonteerd worden (incl. stuur dus), gaat ze redelijk wat extra tijd kosten :+
Ze mogen de nieuwe pomp ook meegeven, dan doe ik het zelf wel, maar dat schijnt weer niet te mogen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:12:
Een vriend had v-trec en daar hebben ze het altijd prima gedaan. Als ze daadwerkelijk een Duits typegoedkeuring hebben zoals vermeld staat op de site zit je prima.

Zou zelf wegblijven van chinees namaak. Begin dit jaar van dichtbij gezien hoe iemand zijn clipons afbraken op het einde van het rechte stuk. Liep voor hem goed af, voor zijn motor en de rest van de week minder.
Ik heb zelf 2 jaar rondgereden met een setje uit China voor 25 euro. Nooit problemen mee gehad. Ik denk dat het ook maar erg weinig voorkomt dat het niet goed gaat.
Tylen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:16:
[...]

Ik weet het. Volgens mij heb ik ook iets van M4 of M50 er op zitten. Toch is het verschil met de SV nogal extreem te noemen :P Wil je echt leuk spul kost een setje klauwen makkelijk het drie dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:53
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Ik heb zelf 2 jaar rondgereden met een setje uit China voor 25 euro. Nooit problemen mee gehad. Ik denk dat het ook maar erg weinig voorkomt dat het niet goed gaat.

[...]

Ik weet het. Volgens mij heb ik ook iets van M4 of M50 er op zitten. Toch is het verschil met de SV nogal extreem te noemen :P Wil je echt leuk spul kost een setje klauwen makkelijk het drie dubbele.
Het verschil tussen de R1 en GSX1400 is ook goed te merken.. Maar heeft ook te maken met de te zachte voorvering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:00
Een zwarte.... :P

Shark S900 met zwarte vizier. Vind het persoonlijk een super mooie helm al kan de windruis wat minder.
Shark S900 zwart
Foto gemaakt met aardappel.. :X

[ Voor 5% gewijzigd door MuddyMagical op 26-07-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:32:
[...]

Het verschil tussen de R1 en GSX1400 is ook goed te merken.. Maar heeft ook te maken met de te zachte voorvering.
Bij mijn motor was voor zelfs te hard. Leuk voor remmen, maar niet voor bochten. Toch maar even wat zachter gezet zodat de SAG ook wat beter was. Bij hard remmen is het wel fijn dat de voorvork zo hard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij straat rijden vind ik progressieve veren dus echt heel fijn.
dat had ik op mijn Hornet... (nog altijd spijt dat ik die verkocht heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:50:
Ik heb ook echt genoten van mijn 2003 Hornet 600. Die had bij aankoop ook al HyperPro vering er op zitten. Tot 80km/u rijd zo'n Hornet zo enorm veel beter dan wat ik nu heb. Het zag er alleen niet uit, iemand van 1.98 helemaal rechtop op zo'n redelijk kleine fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:50:
Heb dus ook best spijt dat ik mijn R1 verkocht heb.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Die keuze moet ieder voor zich maken. Ik denk ook dat het zo goed als altijd zonder problemen verloopt, maar de consequenties kunnen nogal vervelend zijn. Heb het nu eenmaal van dichtbij gezien waarbij een clipon letterlijk af brak. Overigens vraag ik mij af wat de verzekering doet als je stuur of remhendel afbreekt en je een ongeluk veroorzaakt. Als blijkt dat je ondeugdelijk spul gemonteerd hebt kan de verzekeraar nog wel eens moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:30:
[...]

Aan binnen kant vizier.. bij redelijke bui ? die "kinderziekte" hebben ze sinds dag 1.

en @welke helm heb je nu
Nu heb ik een Shoei Neotec die ik helemaal heb afgedragen zonder een centje pijn of ongemak.

maar morgen ga ik deze kopen
https://www.motocard.com/...marquez_digi_ant_tc5.aspx
Mijn C3 Pro heeft dat ook idd..

Is een algemeen bekend probleem, in de test van ride.co.uk magazine kreeg hij daar ook veel strafpunten voor..

Deze kwam als beste uit de test:
http://www.getgeared.co.u...o-window-pure-glass-white

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik had op m'n 2008R6 een volledige set van Öhlins zitten, TTX-36 aan de achterkant en voorin zwaardere cartridges + een volledig instelbare stuurdemper. Spul heb ik naderhand over gezet op m'n 2012R6 en toen ik die laatst ingeruild heb op m'n huidige MT-10 heb ik al dat spul er uiteraard weer allemaal onder vandaan gehaald en terug vervangen door het originele spul. De Öhlins spullen worden momenteel geserviced en komen straks op de 2013R6 welke ik nog heb staan (zónder kenteken).

Het áf fabriek gemonteerde materiaal van Yamaha op de R serie is absoluut niet slecht (Hell... 't is zelfs érg goed!!) maar zo'n setje van Öhlins maakt toch nog wel een wereld van verschil (mág ook wel voor dat geld).

Op m'n MT-10 zit af-fabriek gewoon het zelfde materiaal als wat er op de R1 gemonteerd zit (KYB) en ik moet eerlijk zeggen dat ik er tot nog toe érg goed over te spreken ben. Binnenkort maar eens een dagje mee gaan stoeien qua instellen.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/qsnqet.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-07-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Leuk zulke testen, maar het is maar weinig mensen gegund dat ze alle merken passen.

Ik ben ook gezegend met een Shoei hoofd. Leuk dat het wel goede kwaliteit is, maar een vervanging is meteen erg duur. Baal nu dat ik geen zonnevizier heb bijvoorbeeld, maar ja, alleen daarvoor vervang je hem niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:14:
[...]

Die keuze moet ieder voor zich maken. Ik denk ook dat het zo goed als altijd zonder problemen verloopt, maar de consequenties kunnen nogal vervelend zijn. Heb het nu eenmaal van dichtbij gezien waarbij een clipon letterlijk af brak. Overigens vraag ik mij af wat de verzekering doet als je stuur of remhendel afbreekt en je een ongeluk veroorzaakt. Als blijkt dat je ondeugdelijk spul gemonteerd hebt kan de verzekeraar nog wel eens moeilijk doen.
Een clipon die afbreekt is wel erg slecht inderdaad. Met die remhendels gaat het wel goed als het maar niet gaat aanlopen. Zelf koop ik ook niet veel meer uit China. Laatste wat ik gekocht heb is een vizier en daar ben ik dan ook niet erg bang voor. Dingen als remmen en vering wil ik niet uit China hebben, die clipon is blijkbaar ook een goed voorbeeld daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even terugkomend op die helmen discussie van daarstraks: Ik zie regelmatig een bepaald type motorrijder rondrijden met "Roof" helmen. Niet om te generaliseren maar ik vind het vrij apart dat 't vaak een bepaald slag "volk" is wat met dit merk en vaak type helm rond rijdt en waarbij de helm eigenlijk altijd en alleen in de opengeklapte stand gebruikt wordt.

Hier in het dorp zie ik eigenlijk maar één persoon met zo'n helm rond rijden en die persoon rijdt met een T-MAX waarbij dat "MAX" waarschijnlijk op het geluid slaat wat geproduceerd wordt bij een zo laag mogelijke snelheid (P.S. Persoonlijk vind ik 't apparaat geweldig klinken maar écht passen doet 't niet bij zo'n scooter.)

Zijn er hier mensen welke wel eens met zo'n "Roof" helm gereden hebben en me kunnen zeggen hoe die helmen zich verhouden tot bijvoorbeeld een Schubert/Shark/Nolan Systeem helm? Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een systeem helm en wil zoveel mogelijk typen vergelijken voordat ik er één aanschaf..... Echter die "Roof" helmen kunnen schijnbaar alleen on-line aangekocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die roof helmen liggen geregeld gewoon in de winkel. Moet alleen zeggen dat ik ze om vast te houden al gammel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Binnenkort dus maar weer even naar Aachen rijden en een rondje "shoppen" in plannen. Dat wat jij zegt was eigenlijk al een klein beetje mijn vermoeden....

Hèt spul ziet er al niet echt degelijk uit, ook niet op de website :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je voelde je gezien het publiek wel aangetrokken tot de helm? ;)

Er zijn meer merken met een wegdraaibaar kinstuk overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:06:
Even terugkomend op die helmen discussie van daarstraks: Ik zie regelmatig een bepaald type motorrijder rondrijden met "Roof" helmen. Niet om te generaliseren maar ik vind het vrij apart dat 't vaak een bepaald slag "volk" is wat met dit merk en vaak type helm rond rijdt en waarbij de helm eigenlijk altijd en alleen in de opengeklapte stand gebruikt wordt.

Hier in het dorp zie ik eigenlijk maar één persoon met zo'n helm rond rijden en die persoon rijdt met een T-MAX waarbij dat "MAX" waarschijnlijk op het geluid slaat wat geproduceerd wordt bij een zo laag mogelijke snelheid (P.S. Persoonlijk vind ik 't apparaat geweldig klinken maar écht passen doet 't niet bij zo'n scooter.)

Zijn er hier mensen welke wel eens met zo'n "Roof" helm gereden hebben en me kunnen zeggen hoe die helmen zich verhouden tot bijvoorbeeld een Schubert/Shark/Nolan Systeem helm? Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een systeem helm en wil zoveel mogelijk typen vergelijken voordat ik er één aanschaf..... Echter die "Roof" helmen kunnen schijnbaar alleen on-line aangekocht worden?
Zie ze regelmatig rijden idd, vaak de petjes onder de 'motor'rijders (veelal die T-MAX en MP3 dingen). Zullen vast goede helmen zijn, maar alleen om die reden zou ik hem al niet nemen. Tevens heeft een demonstratie op een VRO wel bewezen dat die helmen met omhoog klappende kinstukken ook niet alles zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door ShininNL op 26-07-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:38:
Je voelde je gezien het publiek wel aangetrokken tot de helm? ;)

Er zijn meer merken met een wegdraaibaar kinstuk overigens
>:)

Ik ben bang dat ik niet écht in dát specifieke wereldje pas (gelukkig). Rede van m'n vraagstelling was meer het feit dat ik meerdere merken wil kunnen vergelijken, vandaar dat ik ook al de systeemhelmen van bijv. Schubert / Nolan / Shark noemde. Die "Roof" helmen zie je alleen redelijk vaak.......
ShininNL schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:42:
[...]

Zie ze regelmatig rijden idd, vaak de petjes onder de 'motor'rijders (veelal die T-MAX en MP3 dingen). Zullen vast goede helmen zijn, maar alleen om die reden zou ik hem al niet nemen. Tevens heeft een demonstratie op een VRO wel bewezen dat die helmen met omhoog klappende kinstukken ook niet alles zijn...
Mwah..... Het lijkt me zo te zijn dat de KLPD / Marechaussee / Ambulance / RWS motorrijders niet zó maar op pad gestuurd worden met een type helm wat eigenlijk niet 100% gelijkwaardig aan, én veilig ten opzichte van, een normale intergraal helm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, als ik met open klep op m'n plaat ga hoef ik me in ieder geval voorlopig niet te scheren. In het gunstigste geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
Zolang die helm uit een bewegend onderdeel ter hoogte van je wangen bestaat zal een integraal helm altijd veiliger zijn, al is het allemaal maar omdat die uit één stuk is en geen scharnieren heeft. Uiteraard legt zo'n beetje elke helm het af als je met meer dan 50 km/h verkeerd afstapt van je motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:55:
Mjah, als ik met open klep op m'n plaat ga hoef ik me in ieder geval voorlopig niet te scheren. In het gunstigste geval :P
Aan de andere kant: Ik heb in het verleden nou 3 keer een goede schuiver gemaakt, waarbij er één plaatsvond doordat ik met ±200Km/h af meende te moeten stappen op de "sacramentsheuvel". Alle 3 die keren kon ik de helm weg donderen doordat de zijkant en achterkant van m'n oor tot aan het achterhoofd de klap opgevangen hadden. Het kinstuk heb ik dus nog nooit geraakt (en ben ik ook niet van plan te gaan raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ethirty schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:35:
[...]
MVM voor Suzuki/Kawasaki (geen ervaring mee), maar verder?
Ik weet dat ze kettingset er voor ruim 400 euro wel op willen leggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ethirty schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:35:
[...]
MVM voor Suzuki/Kawasaki (geen ervaring mee), maar verder?
Langs geweest om te kijken naar een nieuwe Ninja300. Kwam een mooi verkoopverhaal waarbij ze 800 euro duurder waren dan andere dealers en er kon enkel een kettingslot(a 50eur) vanaf. Die moesten ze nog inporteren ed bij Kawa zelf, maar konden ze in 4 dagen klaar hebben(incl kenteken aanvragen). Toen ik vorige motor daarheen bracht voor een grote beurt en carbs reviseren, duurde dat 9(!!) weken, waarna ik na 3 weken even belde en te horen kreeg dat ze "druk bezig waren"(was in december). Mocht ik vrolijk 550 euro voor aftikken...

Voor mij niet meer. Deze Ninja gehaald bij Motorplanet in Almere. Dik tevreden, goede prijzen en als je voor een klein garantie gevalletje komt meteen opgelost.

/me DragonSlayer666 heeft geen aandelen

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maegrim schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:20:
[...]

Ik weet dat ze kettingset er voor ruim 400 euro wel op willen leggen 8)7
Een kettingset wisselen kan ooit een behoorlijke klus zijn en afhankelijk van het type/merk set kun je eigenlijk niet zeggen dat €400,- een overdreven groot bedrag is.

Als je bij een dealer aan komt met een fiets van "tig" jaar oud welke de sinds de millennium wisseling eigenlijk al geen fatsoenlijk onderhoud meer gehad heeft dan kun je er redelijkerwijs vaak al vanuit gaan dat er complicaties op gaan treden tijdens het demonteren van de oude set. Er vanuit gaande dat een fatsoenlijke / originele ketting set (ketting + kettingwielen) al ergens rond de €250,- á €300,- kost dan heb je nog minder dan 1,5 uur aan arbeids tijd over?

Bovenstaande is uiteraard maar tér voorbeeld.... Maar zo gebeurd 't wel ooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 26-07-2016 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:06:

Om er een aan je lijst toe te voegen.
Shark Evo, die is ook meteen een stuk aerodynamischer als de kin naar achteren staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:34:
[...]

Een kettingset wisselen kan ooit een behoorlijke klus zijn en afhankelijk van het type/merk set kun je eigenlijk niet zeggen dat €400,- een overdreven groot bedrag is.

Als je bij een dealer aan komt met een fiets van "tig" jaar oud welke de sinds de millennium wisseling eigenlijk al geen fatsoenlijk onderhoud meer gehad heeft dan kun je er redelijkerwijs vaak al vanuit gaan dat er complicaties op gaan treden tijdens het demonteren van de oude set. Er vanuit gaande dat een fatsoenlijke / originele ketting set (ketting + kettingwielen) al ergens rond de €250,- á €300,- kost dan heb je nog minder dan 1,5 uur aan arbeids tijd over?

Bovenstaande is uiteraard maar tér voorbeeld.... Maar zo gebeurd 't wel ooit.
Klopt, en op m'n CB1300 gaat een dure dikke ketting, maar dan nog heb ik voor 280 euro een nieuwe ketting erop laten leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:36:
[...]

Om er een aan je lijst toe te voegen.
Shark Evo, die is ook meteen een stuk aerodynamischer als de kin naar achteren staat.
Mooi zo.... Shark noemde ik ook al in 't rijtje en ik heb hier een Shark RSF2 gehad. Pasvorm van Shark komt goed overeen met Nolan/X-Lite/Arai/HJC :Y

Met die Shark EVO gaan we binnenkort dus maar eens een proefrit ondernemen.

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:54:

Mwah..... Het lijkt me zo te zijn dat de KLPD / Marechaussee / Ambulance / RWS motorrijders niet zó maar op pad gestuurd worden met een type helm wat eigenlijk niet 100% gelijkwaardig aan, én veilig ten opzichte van, een normale intergraal helm is?
Natuurlijk wel... Het feit dat ze überhaupt op de motor zitten is al een afweging praktisch vs veiligheid. Dat is met zo'n helm ook.

Integraalhelmen beschermen het allerbeste, een scharnier inbouwen zal nooit ten goede gaan van de veiligheid... Of het heel erg veel uit maakt is een tweede, maar 100% gelijkwaardig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:48:
[...]

Mooi zo.... Shark noemde ik ook al in 't rijtje en ik heb hier een Shark RSF2 gehad. Pasvorm van Shark komt goed overeen met Nolan/X-Lite/Arai/HJC :Y

Thanks!!
https://www.motocard.com/...ne_series3_black_blk.aspx
Ook iets goedkoper dan die Roof boxers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
- Quotefout ;( -

[ Voor 95% gewijzigd door Maegrim op 26-07-2016 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
SvenBravo7 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:38:
Heb zelf de Shoei Neotec Mat Deep Grey. Ben er zeer tevreden over en heb al in aardig wat plens buien gereden zonder dat het in me helm liep.

[afbeelding]
Die heb ik ook, in dezelfde kleur :Y
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Je kan ook bij HyperPro langsgaan daarvoor, moet ik met de nieuwe VFR ook nog doen.

Morgen komt m'n nieuwe spanningsregelaar binnen, hopelijk is het dan weer goed. D'r zit al een nieuwe motobatt accu in :)

[ Voor 19% gewijzigd door Maegrim op 26-07-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Volgens mij heb jij die helm óók en dan ook in exact de zelfde kleur, toch, Meagrim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lol :D

Wie zegt dat niemand op zo'n bejaarde Beemer wil rijden? Kwam vandaag bij een meeting vandaan in Den Haag. Op m'n motor lag een brief van iemand die zelf ook R80 reed en een tweede wilde voor z'n vriendin. Of ik mogelijkerwijs geinteresseerd was om m'n motor te verkopen :P

Nou nee, maar wel vleiend :)

Minder: collega van me merkte al op dat het klonk alsof ik met open pijpen reed. Nee, stock dempers, nog vrij recent gereviseerd en roestvrij. Toch herrie, heb even goed geluisterd waar het vandaan kwam en jawel - roestig, bladerend gat in het 'broodtrommel', het h-stuk voor de uitlaatdempers :'(

Dat wordt nieuwe zoeken en vervangen. Volledig nieuwe RVS-exemplaar kost EUR 300, maar met beetje geluk kan dat 2e hands goedkoper...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je dat "broodtrommeltje" niet dicht (laten) lassen? Voordeel van het type fiets wat jij benoemd is dat 't allemaal vrij eenvoudige techniek en dus ook materialen betreft. Met een plaatje "ijzer" ben je vaak al een heel eind.....

Aangaande dat "Briefje": Érg leuk om zoiets te vinden.... De oude "R" serie van BMW heeft dus serieus een nog steeds groeiende club van liefhebbers schijnbaar. (Als 18 jarige vond ik de destijds gloednieuwe K1 een geweldig mooie fiets, en eigenlijk nog steeds.... :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:07:
[...]

de term hyper naked is gereserveerd voor machines die eigenlijk gewoon de sportmachine zijn met een stuur ivm clipons. dat zijn eigenlijk tot op heden alleen de MT10, Tuono en S1000R (en de KTM SD1290R is ook weer een soort van klasse appart daarin)
de andere zijn gewoon "nakeds"

[...]
Worden veelal ook 'supernakeds' genoemd. Waarschijnlijk omdat het ook sport en, nu bijna altijd, supersport is en dus naked en supernaked.
Tylen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:27:
[...]

De M50 zijn nog de goedkope klauwen ;)

Ik zou wel graag een setje GP4-RR willen op de R6 :)
Niet gelijk ook voor keramische schijven gaan dan? :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12558295_1129568503721932_799877236_n.jpg
Hooglander1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:30:
Leuk zulke testen, maar het is maar weinig mensen gegund dat ze alle merken passen.

Ik ben ook gezegend met een Shoei hoofd. Leuk dat het wel goede kwaliteit is, maar een vervanging is meteen erg duur. Baal nu dat ik geen zonnevizier heb bijvoorbeeld, maar ja, alleen daarvoor vervang je hem niet.
Tja, idd. Ik was wel blij dat, nadat ik erachter kwam dat AGV, Shoei en mijn Shark paste ik voor de €380 Shark kon gaan en niet voor de €520 kostende Shoei. Dat komt wel na mijn studententijd. :+

Vizieren zijn trouwens echt belachelijk duur. €80 voor een vizier en €120 met pinlock...
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:48:
[...]

Thanks!!
Ik heb dus iets van 3 weken geleden HJC en Shark/Shoei/AGV op gehad en moet zeggen dat de HJC wel duidelijk meer 'rond' was en de Shark meer in het rijtje ovaal zit. Dat bevestigde de Shoei en AGV daarna ook. Misschien is Shark meer richting de 'ovaal markt' bewogen? ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
Keramische schijven :Y :Y :Y, ik had gehoord dat die dingen nauwelijks slijten? Zo kan je jezelf wijs maken dat het een goede investering is :D .

Afbeeldingslocatie: https://i176.photobucket.com/albums/w186/TimOram/OPP%201098/DSC07387.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cyntax schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:59:
Keramische schijven :Y :Y :Y, ik had gehoord dat die dingen nauwelijks slijten? Zo kan je jezelf wijs maken dat het een goede investering is :D .

[afbeelding]
Even voor de goede orde: Dat zijn CARBON schijven 8)

Probleem bij die schijven is, net als bij keramische schijven, dat JIJ en IK ze never-nooit niet op werk temperatuur gaan krijgen op de openbare weg middels "normaal" remmen en dat ze dus amper hetzelfde stopvermogen zullen gaan krijgen als dat een paar normale blokken op een normale disk dat hebben.

Ik wens Ceasar1000 véél plezier met dat soort speelgoed als 'ie denkt daar mee te kunnen "stoppen".... Al gaat dat plezier waarschijnlijk van (zéér) korte duur zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:59:

[afbeelding]
Wat ziet dat er porno uit zeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:07:
[...]

Probleem bij die schijven is, net als bij keramische schijven, dat JIJ en IK ze never-nooit niet op werk temperatuur gaan krijgen op de openbare weg middels "normaal" remmen en dat ze dus amper hetzelfde stopvermogen zullen gaan krijgen als dat een paar normale blokken op een normale disk dat hebben.

Ik wens Ceasar1000 véél plezier met dat soort speelgoed als 'ie denkt daar mee te kunnen "stoppen".... Al gaat dat plezier waarschijnlijk van (zéér) korte duur zijn.
Nee ja klopt. Had 5 seconde ervoor nog over gelezen en daarin zei iemand ook dat het om carbon ging. Meeste mensen kennen het alleen als keramisch (terwijl het wel degelijk iets anders is) en was iets te snel met posten (Zal voortaan dus maar gelijk carbon zeggen 😂)

Carbon Ceramic wordt gebruikt bij de auto's en Carbon Carbon bij de motoren.

Doelde btw daarom ook op bij Tylen omdat hij natuurlijk er goed gebruik van kan maken op het circuit. Op de weg (of op het circuit in de regen) zal je idd net als 99% voor de motoren beter uit zijn met de metalen schijven.

Leuk detail uit Valentino Rossi The Game

(Als ik de foto geüpload krijg...)

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 26-07-2016 22:51 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:17
Goedhart wordt dus ook op tweeakters meen of meer bevestigd als een onpersoonlijke overpriced zaak.
ben er altijd wel vriendelijk geholpen in verleden. maar welke motorzaken bevallen jullie goed?
ik woon in woerden, wil dus max een uur rijden met de auto zeg maar.

de kawa Sugomi Edition is wel heel sexy. en die 300 extra maakt niet uit.
Honda heb ik persoonlijk niets mee, vind het saai uitziende motoren.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:34:
Kun je dat "broodtrommeltje" niet dicht (laten) lassen? Voordeel van het type fiets wat jij benoemd is dat 't allemaal vrij eenvoudige techniek en dus ook materialen betreft. Met een plaatje "ijzer" ben je vaak al een heel eind.....
Zou misschien kunnen, maar de rest eromheen is ook flink rot, eigenlijk is heel het onderdeel in behoorlijk slechte staat. Ik heb er geen vertrouwen in dat dat ook maar enige tijd goed gaat met een stukje erover gelast - zeker niet gezien ik ook in de winter doorrij.
Aangaande dat "Briefje": Érg leuk om zoiets te vinden.... De oude "R" serie van BMW heeft dus serieus een nog steeds groeiende club van liefhebbers schijnbaar. (Als 18 jarige vond ik de destijds gloednieuwe K1 een geweldig mooie fiets, en eigenlijk nog steeds.... :P ).
Zo'n oude R heeft enorme ladingen karakter. Brandstofkraantjes die je niet moet vergeten, tordering naar links of rechts bij optrekken/afremmen, carbs die een dag na afstellen alweer totaal uit sync zijn - en natuurlijk die enorme voetverwarmers die een halve meter uitsteken. Je moet er echt van houden, maar dat doen inderdaad genoeg mensen O+

K1 vond ik net verkeerde soort overkill. Ik had zoiets met de PC800 - maar na twee jaar zo'n ding gereden te hebben ben ik daarvan genezen. Esthetisch blijf ik die pleepot mooi vinden, maar m'n rug was niet blij met de te lage zit, en de tientallen kilo's tupperware maakte iedere vorm van onderhoud arbeidsintensief cq duur.

Ach, mocht ik deze ooit weg doen neig ik momenteel naar een Scarver. Kan niemand me nog van goede smaak betichten :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:07:
[...]

Ze hebben het bij Braketech waarvan de schijven zijn over Ceramic Matrix Composite dus ik weet niet of er daadwerkelijk ook carbon in zit verwerkt. Ze claimen ook dat het prima werkt op straat. Volgens mij zijn ze wat van 1500$ per stuk had ik ergens gelezen. 2200 euro dus voor een setje :P.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 26-07-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

charrel

Cortisol4life..

Dutchzilla schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:40:
Goedhart wordt dus ook op tweeakters meen of meer bevestigd als een onpersoonlijke overpriced zaak.
ben er altijd wel vriendelijk geholpen in verleden. maar welke motorzaken bevallen jullie goed?
Goedkoop zijn ze niet maar een vriend van me is daar zelfs een keer na sluitingstijd geholpen nadat ze band uit elkaar geploft was op de snelweg van zijn enduro fiets. Hebben ze bij goedhart alle mogelijke moeite gedaan om hem toch te kunnen laten rijden. Ging uiteindelijk 3u na sluitingstijd pas weg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

cyntax schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:51:
[...]

Ze hebben het bij Braketech waarvan de schijven zijn over Ceramic Matrix Composite dus ik weet niet of er daadwerkelijk ook carbon in zit verwerkt. Ze claimen ook dat het prima werkt op straat. Volgens mij zijn ze wat van 1500$ per stuk had ik ergens gelezen :p.
De schijven van Brembo die ook in de MotoGP gebruikt worden bevatten voor het grootste deel carbon. Kan natuurlijk altijd zijn dat er een deel ceramics in zit voor de hitte.

De carbon schijven kunnen trouwens (Wimmel voor jou :) ) 800-1000 km voordat ze 'op' zijn, hoor ik net van een kennis bij Brembo. Helpt wel als je als studie Industrieel Product Ontwerp doet, dan heb je zo je contacten.

Metalen schijven 'werken' sowieso goed bij temperaturen tot -50 onder nul. De carbon discs hebben een temperatuur van 200 graden nodig om goed hun werk te doen. Dit wordt meestal bereikt door in het warm up lap alvast de schijven op te warmen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dutchzilla schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:40:
ik woon in woerden, wil dus max een uur rijden met de auto zeg maar.

de kawa Sugomi Edition is wel heel sexy. en die 300 extra maakt niet uit.
Honda heb ik persoonlijk niets mee, vind het saai uitziende motoren.
Goedhart is waarschijnlijk niet veel anders (béter/slechter) dan dat alle andere dealers dat zijn. Beter één dealer in de buurt dan een hoop dealers op "tig" kilometer....Je koopt je fiets daar en hebt vervolgens alleen nog maar met de werkplaats te maken (wat vaak ook nog eens een aparte "BV" is bínnen zo'n zaak). Bevalt de manier van werken bij de werkplaats je niet....

Het is vaak zelfs zo dat de dealer je naar de werkplaats door verwijst voor de standaard accessoires, ook als je een gloednieuwe fiets bestelt (die accessoires moeten alsnog gemonteerd worden door.......).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:02:
[...]

De carbon schijven kunnen trouwens (Wimmel voor jou :) ) 800-1000 km voordat ze 'op' zijn, hoor ik net van een kennis bij Brembo. Helpt wel als je als studie Industrieel Product Ontwerp doet, dan heb je zo je contacten.
Dat wou ik dus net vragen, hoe lang zoiets mee gaat. Carbon-keramisch gaat vrij lang mee, maar alleen carbon ziet er nou niet uit alsof het lang gaat duren dat ze op zijn. 1000km is wel erg weinig. Het ziet er wel enorm vet uit :)

[ Voor 217% gewijzigd door PilatuS op 26-07-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik wil wel eens met een plat geslagen kever model van VW/VAG rijden waar dat soort disks op gemonteerd zijn tijdens een ritje over een baantje van een paar kilometer, en dat gedurende een beperkt aantal rondjes.....

Enige voordeel is dat je amper remstof op je velgen hebt hangen en dus wat minder te poetsen hebt :P

Voor de rest is 't alleen maar mooi voor op de beelden...... Vandaag is rood 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 26-07-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is dan ook toch maar een vreemd iets. De schijven slijten veel harder dan de blokken. Als die dingen met 1000km op zijn heeft het dan echt nut tegenover carbon-keramisch ? Het is voor het eerst dat ik volledig carbon schijven zie en weet er dus niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

cyntax schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:51:
[...]
Ze hebben het bij Braketech waarvan de schijven zijn over Ceramic Matrix Composite dus ik weet niet of er daadwerkelijk ook carbon in zit verwerkt. Ze claimen ook dat het prima werkt op straat. Volgens mij zijn ze wat van 1500$ per stuk had ik ergens gelezen. 2200 euro dus voor een setje :P.
Best leuke upgrade voor iemand met een Desmosedici of RC213V :P
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:40:
Het is dan ook toch maar een vreemd iets. De schijven slijten veel harder dan de blokken. Als die dingen met 1000km op zijn heeft het dan echt nut tegenover carbon-keramisch ? Het is voor het eerst dat ik volledig carbon schijven zie en weet er dus niets van.
Keramisch kunnen nog hogere hitte aan, maar maken de schijf ook gelijk best wel wat (voor een MotoGP motor) zwaarder. Als je met een wedstrijd bij voldoende hebt aan 1 schijf die volledig uit carbon bestaat is dat een betere keuze gezien het gewicht.

Weer wat leuke info:

- Carbon schijven zijn rond de 1 kg
- Carbon Ceramic of grotere Carbon schijven zitten tussen de 1-1.2 kg
- Metalen schijven zijn over het algemeen 1.4 kg

Daarnaast bieden C/C schijven ook nog betere remprestaties ten koste van de levensduur dus. Ceramics zijn harder en gaan ook langer mee, minder belangrijk bij een wedstrijd.

Met goede kwaliteits metalen schijven kun je trouwens vaak minimaal 50.000 km overbruggen voordat ze moeten worden vervangen.

Side Note:

Vind het nog steeds mooi om ByBre (By Brembo) brake calipers op mijn 125cc te zien. Zou je niet verwachten iig. :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/large_1x_/public/import/embedded/wp-content/uploads/2014/08/KTM-390-DUKE-DETAILS-FRONT-DISC-BRAKE-ABS-HALL-EFFECT-WHEEL-AND-SENSOR-590x393.jpg?itok=nofhGJZd

[ Voor 23% gewijzigd door caesar1000 op 27-07-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Dubbele post dus dan maar een korte ByBre beschrijving _O-
ByBre - an abbreviation of “By Brembo” – is a brand specifically dedicated to small-to-medium displacement motorcycles and scooters.

[ Voor 90% gewijzigd door caesar1000 op 27-07-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Voor de mensen die een Skully helm besteld hebben of er een willen. Het bedrijf is failliet.

https://news.slashdot.org...ly-has-crashed-and-burned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jammer, die Skully zag er (op de prijs na) best wel uit als vernieuwing in de helm branche.

M'n NC700x heeft na 3 jaar inmiddels de 50K gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.dofl.nl/f/76f4dd8b96/?raw=1

En omdat ik voorlopig nog niets nieuws ga aanschaffen toch maar een andere einddemper opgezet; LeoVince LV-One Evo. Wat een verschil! Het is ineens leuk om het gas open te draaien en hem te horen brommen. Het lijkt wat minder op een traktor nu :+. Had ik eigenlijk veel eerder moeten doen.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.dofl.nl/f/eaa59f44c2/?raw=1

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Staat hem goed :)

Die redline bij krap 6500 touren blijf ik apart vinden trouwens. Ik heb auto's gehad die meer touren maken :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Met een beetje verkeerd schakelen is 7K ook haalbaar ;)
Maar op de snelweg zit hij bij 130 op de 4K en bij het rijden in de bergen hou ik hem ook rond die koers. Het blok heeft wat dat betreft ook wel meer weg van een blok uit een chopper.

[ Voor 3% gewijzigd door Elect op 27-07-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Elect schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:52:
Met een beetje verkeerd schakelen is 7K ook haalbaar ;)
Maar op de snelweg zit hij bij 130 op de 4K en bij het rijden in de bergen hou ik hem ook rond die koers. Het blok heeft wat dat betreft ook wel meer weg van een blok uit een chopper.
Hoe was dat toen je hem net had? Continu tegen de begrenzer aanzitten, of stijgt hij ook relatief traag in toeren waardoor je er geen last van hebt?

(Mijn RSV was toen ik hem kocht redelijk extreem gegeard met 2 tanden minder voor en 3 meer achter, waardoor ik het ding ook steeds in de begrenzer harkte als ik niet oplette :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Chakotay schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:00:
[...]

Hoe was dat toen je hem net had? Continu tegen de begrenzer aanzitten, of stijgt hij ook relatief traag in toeren waardoor je er geen last van hebt?

(Mijn RSV was toen ik hem kocht redelijk extreem gegeard met 2 tanden minder voor en 3 meer achter, waardoor ik het ding ook steeds in de begrenzer harkte als ik niet oplette :+ )
Als je al veel koppel hebt vanaf lage toeren dan denk ik dat het allemaal wel meevalt. Ik ben begonnen op een chopper en dan schakel je gewoon vlot genoeg door. Mijn Varadero red-linet bij 9k, maar de keren dat ik echt boven de 6000 toeren kom zijn op 1 hand te tellen.

Je rijd ook niet als een hooligan op zo'n fiets, dan reed je wel een RSV of zo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Een motor is er altijd voor om je als een hooligan te gedragen,
Anders lekker 4 wielen pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:00:
[...]

Vanaf het begin af aan geen problemen mee gehad. Ik kwam van een chopper af en schakel in de auto ook vrij snel door (50 in z'n 5 zegmaar..). Tussen de 2K en 4K is hij pittig genoeg dankzij z'n berg koppel, je mist het ook niet.

En het is met de nieuwe einddemper ook wel tof om vol gas te geven in lage toeren. Ploft wel erg leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teigetjuh schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:09:
Voor de mensen die een Skully helm besteld hebben of er een willen. Het bedrijf is failliet.

https://news.slashdot.org...ly-has-crashed-and-burned
Jammer... had wel gehoopt dat dit meer mainstream zou worden..

Wel blij dat ik geen order had geplaatst..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe sloffen gemonteerd... Conti sport attack 3 ... 280 en wisselgeld inclusief... :)
(120/70 en 190/55)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:38:
nieuwe sloffen gemonteerd... Conti sport attack 3 ... 280 en wisselgeld inclusief... :)
(120/70 en 190/55)
Nette prijs! Ik wil steeds vragen waar als je zoiets roept, tot ik bedenk dat je in Barcelona zit ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:56:
[...]

Nette prijs! Ik wil steeds vragen waar als je zoiets roept, tot ik bedenk dat je in Barcelona zit ><
http://www.fastbikesbcn.es/

mischien een stukje om voor de mensen hier;)

maar als je ooit op de motor naar BCN komt en nieuw rubber moet hebben, ik raad ze echt aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hmm... Ik denk dat het ritje naar Barcelona de kostenbesparing een beetje ongedaan maakt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Bij de BWM dealer (let wel, alleen achter) :9

Hoewel de prijzen in NL wel iets hoger liggen dan in Spanje, heb ik het idee.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:38:
(120/70 en 190/55)
Rijdt wel fijn hè! ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:13:
[...]

Bij de BWM dealer (let wel, alleen achter) :9

Hoewel de prijzen in NL wel iets hoger liggen dan in Spanje, heb ik het idee.

[...]

Rijdt wel fijn hè! ;)
heb nu dus een 190 ipv de 200... stuurt behoorlijk wat sneller... wie weet zit dat wel gewoon tussen mijn oren. geloof dat je met een 200 iets meer grondspeling houd,.. maar daar heb ik geen gebrek aan.

Moet wel zeggen dat die Conti dus zonder parafine uit de mal komt in de fabriek.. dus niet het "doe rustig aan de eerste meters" (hoewel het altijd even wennen is aan nieuwe banden)

ga ze morgen eens flink uit proberen ;) (of vrijdag/zaterdag, hangt beetje van de planning af)

stond ook even te kijken bij een Street R met Pirelli Rosso´s, volledig 4kant en echt zonder overdrijven 2cm schaamrand... dan denk ik. Neem dan een goedkopere hardere band, is gewoon zonde anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 11:39
[...]

257,05 kom ik op uit, even gekeken waar ik mijn laatste banden vandaan heb.

Als je je dealer een beetje kent, of je weet een adresje, dan gooien ze zo voor 20 euro 2 nieuwe bandjes erop:)

Voila! Echt Hollands banden kopen :+

( banden-pneus)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
[...]

Als je een goede site voor banden zoekt: https://www.mopedreifen.de/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 11:39
AH dat is nog iets goedkoper:) oOo

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

caesar1000 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:02:
[...]

Metalen schijven 'werken' sowieso goed bij temperaturen tot -50 onder nul. De carbon discs hebben een temperatuur van 200 graden nodig om goed hun werk te doen. Dit wordt meestal bereikt door in het warm up lap alvast de schijven op te warmen. 8)
Is geen geheime informatie hoor ;) Dit staat gewoon op de Brembo site.

http://www.brembo.com/en/...d-sbk/motogp-infographics

Afbeeldingslocatie: http://www.brembo.com/en/PublishingImages/bike/motogp-and-sbk/motogp-infographics/Brembo_MotoGP%202014_Special_1021-04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

LuisjeNL schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:48:
[...]

257,05 kom ik op uit, even gekeken waar ik mijn laatste banden vandaan heb.

Als je je dealer een beetje kent, of je weet een adresje, dan gooien ze zo voor 20 euro 2 nieuwe bandjes erop:)

Voila! Echt Hollands banden kopen :+

( banden-pneus)
Haal je velgen eruit en ga met de velgen en nieuwe banden naar assen/zolder/spa/zanvoort als er een motor circuitdag is en je betaald een tientje ;).

Denk dat het bij een garage ook wel zo kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Misschien een gevalletje "domme vraag" maar hoe wissel je een voorlamp van een Honda VFR750F (in mijn geval model tussen '94 en '97)? Het boekje wat erbij zat, bevat plaatjes van ruwweg 20 jaar oud en blijkbaar waren mensen met een goede (teken)handen zeldzaam.

Mijn remlicht + achterlicht zijn beide stuk gegaan na een ritje (in het donker nota bene). Het lijkt mij sterk dat beide lampen tijdens dezelfde rit stuk zijn gegaan en denk eerder dat er iets met de bedrading aan de hand is. Maar ik dacht, laat ik mijn voorlampen eens achterin erin doen om te kijken of die wel werken.

De achterlampen eraf slopen lukt mij wel, alleen kom ik niet bij de voorkant. Het eerst stuk plastic is al weggehaald. Alleen zou er nu volgens mij een kap naar voren geschoven moeten worden ofzo. Geen idee, alles zit in ieder geval muurvast. Iemand tips?

offtopic:
Overigens handig dat Honda de richtingaanwijzers achter een andere lamp socket hebben meegegeven, die passen dus niet achter anders had ik het daar wel mee getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:55:
[...]

Is geen geheime informatie hoor ;) Dit staat gewoon op de Brembo site.

http://www.brembo.com/en/...d-sbk/motogp-infographics

[afbeelding]
Appen is nog steeds makkelijker dan dat opzoeken. Ziet er wel mooi uit die infographic! :*)

(Hij zal denk ik ook wel duidelijk te horen gekregen hebben wat hij wel en niet kan en mag zeggen)

Zei trouwens ook dat die €2000 nog een schijntje is van voor wat voor bedragen er op de MotoGP bikes zitten.

Best nog wel te betalen eigenlijk. €2000 voor 1 setje van redelijk exclusieve carbon schijven. Blijft natuurlijk hartstikke veel geld, maar er zijn maar weinig mensen die dat op hun motor hebben. :P

[ Voor 11% gewijzigd door caesar1000 op 28-07-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Robkazoe schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:11:
Misschien een gevalletje "domme vraag" maar hoe wissel je een voorlamp van een Honda VFR750F (in mijn geval model tussen '94 en '97)? Het boekje wat erbij zat, bevat plaatjes van ruwweg 20 jaar oud en blijkbaar waren mensen met een goede (teken)handen zeldzaam.

Mijn remlicht + achterlicht zijn beide stuk gegaan na een ritje (in het donker nota bene). Het lijkt mij sterk dat beide lampen tijdens dezelfde rit stuk zijn gegaan en denk eerder dat er iets met de bedrading aan de hand is. Maar ik dacht, laat ik mijn voorlampen eens achterin erin doen om te kijken of die wel werken.

De achterlampen eraf slopen lukt mij wel, alleen kom ik niet bij de voorkant. Het eerst stuk plastic is al weggehaald. Alleen zou er nu volgens mij een kap naar voren geschoven moeten worden ofzo. Geen idee, alles zit in ieder geval muurvast. Iemand tips?

offtopic:
Overigens handig dat Honda de richtingaanwijzers achter een andere lamp socket hebben meegegeven, die passen dus niet achter anders had ik het daar wel mee getest.
Moek morgen even langskomen om te helpen :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

caesar1000 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:34:
[...]

Appen is nog steeds makkelijker dan dat opzoeken. Ziet er wel mooi uit die infographic! :*)

(Hij zal denk ik ook wel duidelijk te horen gekregen hebben wat hij wel en niet kan en mag zeggen)

Zei trouwens ook dat die €2000 nog een schijntje is van voor wat voor bedragen er op de MotoGP bikes zitten.

Best nog wel te betalen eigenlijk. €2000 voor 1 setje van redelijk exclusieve carbon schijven. Blijft natuurlijk hartstikke veel geld, maar er zijn maar weinige mensen die dat op hun motor hebben. :P
Ja dat spul is erg kostbaar. En dan hebben we het nu over de remmerij voor een Öhlins achterveer waar hun mee rijden kan je ook wel een erg leuke straat motor kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
2k voor een setje schijven die je na drie sessies weg kan tyfen... damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MotoGP rijd niet met 2K schijven hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
Tylen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:22:
MotoGP rijd niet met 2K schijven hoor ;)
Nee dat snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:55:
[...]

Ja dat spul is erg kostbaar. En dan hebben we het nu over de remmerij voor een Öhlins achterveer waar hun mee rijden kan je ook wel een erg leuke straat motor kopen ;)
Nee ja klopt. Een Öhlins voorvork zit rond de $100.000 en het motorblok van een Honda RC213V zit rond de $220.000. Daar heb je 4 Superleggera's voor 😏

Aan de andere kant: voor nog geen €20K (R1) (of 25K in het geval van de R1M) heb je al een motor die veel functies en hoge kwaliteits onderdelen van uit bv de MotoGP heeft. Dat kunnen de meeste F1 fans niet zeggen. Zelfs niet degene met een €120.000 kostende Porsche.

Wat zijn we toch weer bevoorrecht :)

Ik vraag me altijd af of de beste MotoGP rijders elk wedstrijd weekend een nieuwe leren pak krijgen. Als je bv. in de top 3 komt en die pakken helemaal onder de champagne komen lijkt me dat niet erg prettig om daarna nog in te 'moeten' rijden.

Ook bv. het feit dat ze na elke crash hun nieuwe leren pak weer moeten laten vormen naar hun lichaam (wel natuurlijk op maat) lijkt me ook niet echt praktisch...

Iemand die hier wat uitleg over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

caesar1000 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:01:
[...]

Nee ja klopt. Een Öhlins voorvork zit rond de $100.000 en het motorblok van een Honda RC213V zit rond de $220.000. Daar heb je 4 Superleggera's voor 😏

Aan de andere kant: voor nog geen €20K (R1) (of 25K in het geval van de R1M) heb je al een motor die veel functies en hoge kwaliteits onderdelen van uit bv de MotoGP heeft. Dat kunnen de meeste F1 fans niet zeggen. Zelfs niet degene met een €120.000 kostende Porsche.

Wat zijn we toch weer bevoorrecht :)

Ik vraag me altijd af of de beste MotoGP rijders elk wedstrijd weekend een nieuwe leren pak krijgen. Als je bv. in de top 3 komt en die pakken helemaal onder de champagne komen lijkt me dat niet erg prettig om daarna nog in te 'moeten' rijden.

Ook bv. het feit dat ze na elke crash hun nieuwe leren pak weer moeten laten vormen naar hun lichaam (wel natuurlijk op maat) lijkt me ook niet echt praktisch...

Iemand die hier wat uitleg over kan geven?
Lol. Jij hebt dus ook dit gelezen ;) en vertaald naar het Nederlands ;) http://www.usatoday.com/s...-cost-2-million/31376337/

Over dat pak. Ja altijd een nieuwe. Heb daar eens een docu over gezien. Een kijken of ik dat nog terug kan vinden. Misschoen dat het tegenwoordig anders is met die airbagpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Volgens mij zijn de sponsor deals zo lucratief en belangrijk dat ze hoe dan ook elke keer een nieuw pak krijgen. Zeker na een ongeval natuurlijk.
Die airbags zullen (verwacht ik) verwisselbaar zijn dus die gaan dan mee naar het nieuwe pak? Ik kan me voorstellen dat die airbags namelijk nogal prijzig zullen zijn. (prijziger dan het complete pak) .

Allemaal gissen dus, maar de bedragen die er rond gaan zijn enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Robkazoe schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:11:

offtopic:
Ik heb het gelukkig nooit hoeven doen, maar ik heb wel gezien dat je er erg moeilijk bij kan komen. Ik dacht dat je de halve voorkuip er af moest halen en dan het tellergedeelte los zodat je er bij kan. Gelukkig iets me klok en klepel, dus ik kan het zomaar fout hebben.

Hier zijn een boel (werkplaats)handboeken voor de VFR. Misschien heb je daar nog wat aan? Misschien heb ik er ook nog wel één digitaal liggen...
Pagina: 1 ... 100 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.