Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.021 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Tnx, dat ziet er niet eens zo heel slecht uit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
-tom-562 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:21:
Tnx, dat ziet er niet eens zo heel slecht uit
Er is denk ik echt heel weinig over te zeggen hoor.
Het weer 3 dagen vooruit voorspellen is al een helse klus en lukt in 70% niet eens ;) Laat staan over 3 maanden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GeeMoney schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:22:
[...]

Er is denk ik echt heel weinig over te zeggen hoor.
Het weer 3 dagen vooruit voorspellen is al een helse klus en lukt in 70% niet eens ;) Laat staan over 3 maanden :+ .
I know :P maar daarom heb ik het over 'gemiddeld' :P :+ Natuurlijk kan je er pas een paar dagen van te voren iets concreets over zeggen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tip voor mooie berg routes:

http://www.ride.co.uk/routes-1/ride-guide-to-the-alps

Ik zit eraan te denken dit weekend deze te doen (de vrouw en kids zijn er niet...)
https://www.google.co.uk/....1561689!2d52.6601786!3e0
Als iemand zin heeft om mee te gaan, hoor ik het graag..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:29:
tip voor mooie berg routes:

http://www.ride.co.uk/routes-1/ride-guide-to-the-alps

Ik zit eraan te denken dit weekend deze te doen (de vrouw en kids zijn er niet...)
https://www.google.co.uk/....1561689!2d52.6601786!3e0
Als iemand zin heeft om mee te gaan, hoor ik het graag..
Mooie route :) Wales is sowieso gaaf om te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 09:10

byn124

Thunderace

Over de discussie van de uitlaten een aantal dagen geleden.
Contact gehad met BOS. Uitlaat bleek te oud te zijn, is waarschijnlijk nog voor het "keur-je-uilaat-voordat-je-hem-verkoopt" tijdperk.

Hij maakt niet verschrikkelijk veel herrie, dus het zal hopelijk wel meevallen met de polizei....hoop ik.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

byn124 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:50:
Over de discussie van de uitlaten een aantal dagen geleden.
Contact gehad met BOS. Uitlaat bleek te oud te zijn, is waarschijnlijk nog voor het "keur-je-uilaat-voordat-je-hem-verkoopt" tijdperk.

Hij maakt niet verschrikkelijk veel herrie, dus het zal hopelijk wel meevallen met de polizei....hoop ik.
Ik heb hier net een Mivv besteld voor onder de RSV om Duitsland in te kunnen :)

Intussen maar eens kijken of iemand de geheel open pijp (Aprilia Evo titanium) over wil nemen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Nu de CBR de deur uit is ben ik aan het kijken voor een andere fiets. En nu heb ik afgelopen weekend proef gereden op de Duk 690 van KTM. En damn die fiets is fantastisch.... Dat ding rijd zo lekker. Echt een fiets met een enorm hoge speel factor. Iets waar ik heel veel plezier aan zou gaan beleven hier in NL. Je kunt toch amper hard rijden dus dan maar een lekker ragmotor. Hij staat iig nu hoog op het lijstje als de mogelijke opvolger van mijn 1000RR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof dat iemand hier er 1 heeft gehad,... en geloof dat die van hem wel regelmatig still stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Over de uitlaten: reed zaterdag lekker rustig over de Veluwe te touren, komt er ook een of andere supersport achter me rijden met een uitlaat dat je denkt man man man.. Hij ging ook met 80 door de bochtjes, terwijl 100 easy peasy kon :') En op 't rechte stuk kwam 'ie mij weer irriteren met z'n kabaal...

Nee, geef mij maar een poeslief snorrend fietsje i.p.v. zo'n asociale brullebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:24:
geloof dat iemand hier er 1 heeft gehad,... en geloof dat die van hem wel regelmatig still stond
Ghostrider toch?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:12
TiMMieJ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:13:
Nu de CBR de deur uit is ben ik aan het kijken voor een andere fiets. En nu heb ik afgelopen weekend proef gereden op de Duk 690 van KTM. En damn die fiets is fantastisch.... Dat ding rijd zo lekker. Echt een fiets met een enorm hoge speel factor. Iets waar ik heel veel plezier aan zou gaan beleven hier in NL. Je kunt toch amper hard rijden dus dan maar een lekker ragmotor. Hij staat iig nu hoog op het lijstje als de mogelijke opvolger van mijn 1000RR.
Test dan ook maar eens de hypermotard van ducati :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En de MV Agusta Rivale en de Husqvarna's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:09:
[...]

Dat schijnt qua betrouwbaarheid helemaal gezeik te zijn. Snowcat, een vlogger op YT heeft zo'n ding gehad. Met die motor was altijd wat aan de hand. Uiteindelijk heeft ie de motor terug kunnen brengen omdat Ducati geen zin meer had in alle negatieve video's op YT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

kazzzdafke schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:09:
[...]

Fantastische fiets om te zien! Maar italiaans en dat is iets wat ik nooit koop. Is nergens op gebaseerd maar gewoon puur mijn eigen gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
pagani schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:29:
En de MV Agusta Rivale en de Husqvarna's
Jaaaa, de Husqvarna Nuda 900 als je er 1 te pakken kan krijgen ;). Ben er zelf ook voor aan het sparen, ik denk dat het uit Duitsland geïmporteerd moet worden want hier worden ze nauwelijks meer aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Probeer dan ook eens een Honda CB 650 F. Niet in de laatste plaats omdat ik 'm zelf nu al weer 10 dagen heb. ;) Rijdt heerlijk! Een echte 'gooi-en-smijt' funmotor.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Napsju schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:56:
Probeer dan ook eens een Honda CB 650 F. Niet in de laatste plaats omdat ik 'm zelf nu al weer 10 dagen heb. ;) Rijdt heerlijk! Een echte 'gooi-en-smijt' funmotor.
Dat is niet echt dezelfde categorie als de Nuda en de Hypermotard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
We hadden het toch over een Duke 690?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PilatuS schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Dat schijnt qua betrouwbaarheid helemaal gezeik te zijn. Snowcat, een vlogger op YT heeft zo'n ding gehad. Met die motor was altijd wat aan de hand. Uiteindelijk heeft ie de motor terug kunnen brengen omdat Ducati geen zin meer had in alle negatieve video's op YT :P
Mijn kameraad heeft ZERO problemen :)
Ik koop ook niet direct een duc of KTM of MV, maar jah.. je moet altijd een beetje geluk hebben zeker? En bij het ene merk meer dan bij het andere ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Napsju schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:18:
Ik wel inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Wat Chakotay denk ik probeert te zeggen is dat de CB650F twee a drie cylinders teveel heeft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:19:
[...]

Mijn kameraad heeft ZERO problemen :)
Ik koop ook niet direct een duc of KTM of MV, maar jah.. je moet altijd een beetje geluk hebben zeker? En bij het ene merk meer dan bij het andere ):
Dat is ook zo inderdaad. Je kan pech hebben en mazzel hebben. Persoonlijk zou ik niet zo snel een Duc kopen. Ik heb de 1098 nog overwogen, maar ben toch maar voor de RC8 gegaan. Even los van de betrouwbaarheid scheelt het ook nogal wat geld in onderhoud. Iedere 10K of 20K kleppen stellen scheelt een hoop geld. Ik ben iemand ie redelijk veel rijd voor een mooi weer rijder, dus minder onderhoud scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Eem DUke 690 is een 690cc 1-cilinder met bruut koppel, die (overdreven gesproken :P) het gewicht van een brommer heeft :P Een hooligan-fietsje.
Een CBF650 is een totaal andere motor (en daar is niks mis mee, maar het is een hele andere klasse :P), dat is een vrij tamme 650cc 4-cilinder met zo'n 100pk schat ik, en redelijk wat extra kilo's. (ik vind de uitlaat wel heel tof gemaakt bij de Honda 8))

[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 25-07-2016 16:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

cyntax schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Wat Chakotay denk ik probeert te zeggen is dat de CB650F twee a drie cylinders teveel heeft :P.
Ik vind die lijn Honda's een beetje de Dacia onder de motoren :P Betaalbaar en degelijk, maar oersaai :P Dit geld nog sterker voor de NC-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dat klopt natuurlijk. Geen motor is het zelfde. Toch worden de Duke 690, ER-6N, MT-07 en CB 650 F vaak tegenover elkaar gezet.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Van dat lijstje zijn er dan ook drie "geschikte beginnersfietsen", niet dat iedereen zich daaraan houdt natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

-tom-562 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:34:
[...]

Eem DUke 690 is een 690cc 1-cilinder met bruut koppel, die (overdreven gesproken :P) het gewicht van een brommer heeft :P Een hooligan-fietsje.
Een CBF650 is een totaal andere motor (en daar is niks mis mee, maar het is een hele andere klasse :P), dat is een vrij tamme 650cc 4-cilinder met zo'n 100pk schat ik, en redelijk wat extra kilo's. (ik vind de uitlaat wel heel tof gemaakt bij de Honda 8))
Niet eens 100 pk. De Hornet heeft (had :| ) 102 pk, maar is daarmee ook de laan uit gestuurd door Honda. Een van de redenen was dat deze niet meer te begrenzen was tot A2 motor. Mogelijk dat de aanstaande Euro4 normen er ook nog iets mee van doen hebben gehad, maar dat weet ik niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
-tom-562 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:34:
(ik vind de uitlaat wel heel tof gemaakt bij de Honda 8))
Mijn Akra ziet er nog iets leuker uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UVbUgdkMS4UVznbzKvJQxSjn/full.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu valt me pas op dat de 'torpedo' bij de CB650F is verdwenen. De Hornet had er nog een joekel van een katalysator onder hangen. Verder lijkt het nog wel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13
Gisteren voor het eerst met zn 2en wezen touren... wonen allebei in Apeldoorn, mijn maat heeft zijn motor rijbewijs al 10 jaar ofzo, en dus veel meer ervaring. Staan naast elkaar bij het stoplicht, ik trek aardig hard op en denk "dat gaat lekker vlot"... zit een aardig eind in de 2, zie ik hem in mn spiegel gas geven... en hij vliegt me voorbij alsof ik stil sta :o Voor de duidelijkheid: Honda CBR 600 F en Yamaha R6.
Zegt ie achteraf ook dat ie me even voorsprong heeft gegeven om te zien hoever ik het gas los zou trekken ;)
Om daarna nog erbij te melden dat toen hij langs me heen kwam, ik 170 reed, op een 80 km weg. oeps :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
AcidBurn schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:57:
Om daarna nog erbij te melden dat toen hij langs me heen kwam, ik 170 reed, op een 80 km weg. oeps :o
Overkomt ons allemaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:17
Een jaar later dan gepland, door vervelende samenloop van omstandigheden nu dan eindelijk ook kijken voor een motor. Woensdag uit mijn werk ga ik bij goedhart langs. donderdag bij Ducati Zaltbommel aangezien ze daar ook een mooie motor hebben staan.

wat raden jullie aan, naked, tot 10000 euro mag occasion zijn.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 19:39
Ik rijd een Duke 690 en nu na 4000 km nog geen probleem gehad, ook deels geluk natuurlijk.

Hij lust wel wat olie na de eerste 1000km beurt en de schroef waarmee de akra slip on vast zit is al eens wat losser getrilt, schijnt dat er nog weleens wat andere delen los trillen maar wat wil je ook met die eenpitter ;)

Heb wel een puig windscherm besteld en powerparts Handguards, die moeten er van de week maar eens opgeschroefd worden. Zal wel eens een foto plaatsen als dat erop zit.

Blijft een heerlijke fiets, met z'n beperkingen. Maar ik moet zeggen dat ik iedere keer weer geniet en ook altijd veel positieve reacties krijg. Het blijft toch een markante verschijning onder de motorfietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
Dutchzilla schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:34:
Een jaar later dan gepland, door vervelende samenloop van omstandigheden nu dan eindelijk ook kijken voor een motor. Woensdag uit mijn werk ga ik bij goedhart langs. donderdag bij Ducati Zaltbommel aangezien ze daar ook een mooie motor hebben staan.

Zou ver weg blijven van Goedhart, tenzij je natuurlijk graag teveel betaald. Ben er een tijdje geleden wezen kijken met een budget van 10.000 euro. Duurde op een doorsnee dag lang voordat ik werd geholpen, dus heb zelf iemand aangesproken. Moest allemaal maar snel snel, naar m'n eventuele inruil werd niet eens gekeken, ja het kenteken en de km-stand, waarna er een beledigend laag bod kwam wat hij uit z'n zakboekje oplas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bolleh schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:37:
Hij lust wel wat olie na de eerste 1000km beurt
Mijn RC8 heeft tot 10.000km ook wel wat verbruikt. Schijnt normaal te zijn. Nu na de 10.000km verbruikt ie nauwelijks nog wat.
Aprilia Tuono V4 of KTM 1290 :)

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 25-07-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je voor dat geld niet beter naar een nieuwe fiets gaan kijken? Er staan genoeg modellen te koop in die prijsklasse.
  • Honda CB650F
  • Kawasaki Z800 (Sugomi Edition zit €300,- bóven je budget, maar....).
  • Suzuki GSR750Z
  • Triumph Street Triple 675R
  • Yamaha MT-09 / MT-07
De Suzuki GSR 750Z vind ik persoonlijk overigens érg slecht qua afwerking/componenten.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 25-07-2016 18:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
wimmel_1 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:04:
[...]

Kun je voor dat geld niet beter naar een nieuwe fiets gaan kijken? Er staan genoeg modellen te koop in die prijsklasse.
  • Honda CB650F
  • Suzuki GSR750Z
  • Yamaha MT-09 / MT-07
De Suzuki GSR 750Z vind ik persoonlijk overigens érg slecht qua afwerking/componenten.
Je hebt ook (ruim) een nieuwe Bandit met 1250cc voor dat geld, kan je ook voor de S-versie met topkuip of GSX1250FA met volledige kuip gaan, hou je elke keer nog geld over ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:55

Ktenolix

Pijlsnel

Ik ben eens gaan kijken of ik op mijn Suzuki Bandit 650A gemakkelijk een 12v of usb-aansluiting kan monteren (om mijn telefoon op te laden).
Onder het zadel heb ik nu twee stekkertjes gevonden die los liggen (zie foto hieronder).
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/okwkr4bij/3de95f3a_15fa_4ecb_ad41_c78a495462bc.jpg

Met een multimeter heb ik gekeken of er stroom op staat als ik de motor op contactstroom zet. Beide geven ±12V als de motor op contactstroom staat. Het witte (rechthoekige) stekkertje geeft echter ook ±12V als de motor niet op contactstroom (dus uit) staat.

Ik zag al wel ergens op internet dat optimate een 12v aansluiting of usb aansluiting heeft dat lijkt te passen op het witte stekkertje. Alleen staat hier dus constant spanning op. Kan ik hier nu wel een optimate 12v/usb aansluiting op drukken? Ik wil dat m'n aansluiting alleen spanning heeft als ie op contact staat (uiteraard).

Heeft iemand een idee? :P

* Ktenolix is een totale leek :+

[ Voor 23% gewijzigd door Ktenolix op 25-07-2016 19:49 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Zie ik daar een kroonsteen op de achtergrond? That's a no-no, vervang dat eerst maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Martin schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:37:
Zie ik daar een kroonsteen op de achtergrond? That's a no-no, vervang dat eerst maar :X
Die zit daar zodat ik, wanneer ik m'n topkopper (en beugel) er weer op doe, de topkoffer remverlichting weer kan aansluiten op de remverlichting van de motor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:04:
[...]

• Honda CB650F
  • Suzuki GSR750Z
  • Yamaha MT-09 / MT-07
No-brainer, MT09 :*)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das niet zo "no brainer" als je denkt.

de vering op de MT09 is gewoon matig tot slecht.

de Street R is een zeer goed doorontwikkelde machine.

in mijn ogen,. tenzij je nog wat geld extra er tegen aan gaat gooien voor betere vering... maar anders zou ik naar de Street R neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten we wel een beetje weten wat je zoekt
(anders eerste generatie Tuono V4 vind je wel onder de 10.000)

maar dat is mischien on beetje extreem in het begin (ik vind mijn Factory echt helemaal gefuckingweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ktenolix schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:40:
[...]
Die zit daar zodat ik, wanneer ik m'n topkopper (en beugel) er weer op doe, de topkoffer remverlichting weer kan aansluiten op de remverlichting van de motor. :P
Extra remverlichting altijd goeie zaak, maar zou je niet liever een waterdichte snelsluiting oid gebruiken? Gemakkelijker met aansluiten en afkoppelen, bovendien veel veiliger :) just sayin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

cyntax schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:57:
[...]
Ik heb een tweedehands zo goed als nieuwe GoPro Hero Session op de kop getikt voor 100 euro via Marktplaats. De reden waarom ik toch weer voor een GoPro heb gekozen is omdat zij de enige zijn die de helderheid, saturatie en tint realistisch weergeven. Andere actioncams hebben de neiging om alles wat helderder weer te geven zodat het heel high quality lijkt terwijl het niet zo is. Daarnaast vind ik het formaat van een session ideaal voor op de helm, motoragenten gebruiken ook vaak de session voor opnames ;).
Wat je ook vaak ziet is dat de goedkope actioncams digitale verscherping toepassen. Een van de redenen waarom ik naast bovenstaande punten voor echt goede beelden toch altijd voor de GoPro kies.
418O2 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:26:
[...]
Met de xiaomi Action van wel de beste keus op dit moment
Ja, die Xiaomi zijn echt prima dingen! Doen wat ze moeten doen, prima bouwkwaliteit, werkt samen met een mooie app en beeld is ook vergelijkbaar met vroegere GoPro's. :D
Xoxol schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:23:
Ik heb zelf een SJ4000 WifI en maakt goede beelden. Nu nog leren video bewerken.
'It's not the camera, but the one who's behind it' ...en dat zelfde geldt ook voor het totaalplaatje. Vaak hoor ik van mensen dat ze uren aan video hebben van een vakantie maar dat ze eigenlijk niet weten wat ze ermee aan moeten. Zonde maar ook begrijpelijk omdat het ook een ******* klus is om alles gesorteerd te krijgen en er een mooie edit van te maken. :+
Ruerd Jan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:05:
[...]
Vergeet de bioscoop ook niet. Laatst nog een keer geweest, IMAX 3D. Mijn hemel wat een lawaai.
Blij dat ik de motoroordoppen bij mij had en niet in de topkoffer had laten liggen.
Ja, het is zelfs zo erg dat bij de Pathé in Arnhem gesproken werd over het geluidsniveau van een motor. _/-\o_

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08

bakvis

Tweakers.Nerd

Ktenolix schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:25:
Ik ben eens gaan kijken of ik op mijn Suzuki Bandit 650A gemakkelijk een 12v of usb-aansluiting kan monteren (om mijn telefoon op te laden).
Onder het zadel heb ik nu twee stekkertjes gevonden die los liggen (zie foto hieronder).
[afbeelding]

Met een multimeter heb ik gekeken of er stroom op staat als ik de motor op contactstroom zet. Beide geven ±12V als de motor op contactstroom staat. Het witte (rechthoekige) stekkertje geeft echter ook ±12V als de motor niet op contactstroom (dus uit) staat.

Ik zag al wel ergens op internet dat optimate een 12v aansluiting of usb aansluiting heeft dat lijkt te passen op het witte stekkertje. Alleen staat hier dus constant spanning op. Kan ik hier nu wel een optimate 12v/usb aansluiting op drukken? Ik wil dat m'n aansluiting alleen spanning heeft als ie op contact staat (uiteraard).

Heeft iemand een idee? :P

* Ktenolix is een totale leek :+
Volgens mij heeft Suzuki daar een stekkertje voor, dat steek je daar op en daar zitten 2 kabeltjes aan waar je de accessoires op kunt aansluiten. Dan is alles meteen netjes gezekerd en geschakeld (best wel slim en lief van suzuki)...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

caesar1000 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:09:
[...]

Wat je ook vaak ziet is dat de goedkope actioncams digitale verscherping toepassen. Een van de redenen waarom ik naast bovenstaande punten voor echt goede beelden toch altijd voor de GoPro kies.

[...]

Ja, die Xiaomi zijn echt prima dingen! Doen wat ze moeten doen, prima bouwkwaliteit, werkt samen met een mooie app en beeld is ook vergelijkbaar met vroegere GoPro's. :D

[...]

'It's not the camera, but who's behind the camera' ...en dat zelfde geldt ook voor het totaalplaatje. Vaak hoor ik van mensen dat ze uren aan video hebben van een vakantie maar dat ze eigenlijk niet weten wat ze ermee aan moeten. Zonde maar ook begrijpelijk omdat het ook een ******* klus is om alles gesorteerd te krijgen en er een mooie edit van te maken. :+

[...]

Ja, het is zelfs zo erg dat bij de Pathé in Arnhem gesproken werd over het geluidsniveau van een motor. _/-\o_
Dat is dus exact de reden waarom ik mijn gopro verkocht hebben :+ ik was niet goed in het bewerken en had er ook het geduld niet voor haha

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

ShininNL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:43:
[...]

Zou ver weg blijven van Goedhart, tenzij je natuurlijk graag teveel betaald. Ben er een tijdje geleden wezen kijken met een budget van 10.000 euro. Duurde op een doorsnee dag lang voordat ik werd geholpen, dus heb zelf iemand aangesproken. Moest allemaal maar snel snel, naar m'n eventuele inruil werd niet eens gekeken, ja het kenteken en de km-stand, waarna er een beledigend laag bod kwam wat hij uit z'n zakboekje oplas :D
Tja, noem eens een grote centraal gelegen merkdealer waar dat anders is? Goedhart, Arie Molenaar, iedereen roept altijd "duur" en "wegblijven". Toch zijn het zo'n beetje de 2 grootste dealers in de omgeving van Utrecht. Voor Yamaha/KTM ken ik RB Motoren (kleine zaak), MVM voor Suzuki/Kawasaki (geen ervaring mee), maar verder?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:56:
[...]
de vering op de MT09 is gewoon matig tot slecht.
Dat kan ik helaas bevestigen; veel te zacht en de demper achter doet niet zo veel :P Maar na een Hyperpro streetbox is hij wel een heel stuk beter geworden. Maar goed; dan ben je wel weer gelijk 700 euro verder.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

S1000R!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

bakvis schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:22:
[...]

Volgens mij heeft Suzuki daar een stekkertje voor, dat steek je daar op en daar zitten 2 kabeltjes aan waar je de accessoires op kunt aansluiten. Dan is alles meteen netjes gezekerd en geschakeld (best wel slim en lief van suzuki)...
Ik heb hier in de meegeleverde handleiding weinig over gelezen. Welk stekkertje zou ik dan moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Of Speed triple. Of Super Duke.

Ik moet zeggen dat de super Duke 1 van de weinige motoren, zo niet de enige, waarvan ik denk "die wil ik" als ik hem zie. Er zijn een hoop motoren die ik tof vind, of waar ik op zou willen rijden, maar die ktm doet me op het oog toch wat meer.

Met de Speed triple heb ik dat ook een beetje, maar niet zo intens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08

bakvis

Tweakers.Nerd

Ktenolix schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:41:
[...]

Ik heb hier in de meegeleverde handleiding weinig over gelezen. Welk stekkertje zou ik dan moeten hebben?
Geen idee, ik heb ergens gelezen dat dit bij één van de Japanse merken. Ik kon op Google zo ook niets vinden... Misschien weet een dealer meer?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ethirty schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:35:
[...]

Tja, noem eens een grote centraal gelegen merkdealer waar dat anders is? Goedhart, Arie Molenaar, iedereen roept altijd "duur" en "wegblijven". Toch zijn het zo'n beetje de 2 grootste dealers in de omgeving van Utrecht. Voor Yamaha/KTM ken ik RB Motoren (kleine zaak), MVM voor Suzuki/Kawasaki (geen ervaring mee), maar verder?
Ja, dat, plus: wat is het alternatief. Particulier is niet altijd prettig als je wat in te ruilen hebt of geen verstand van motoren hebt. En bij kleinere zaken heb je natuurlijk minder keus. Moet er maar net iets bij staan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
ShininNL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:43:
[...]

Ik blijf voortaan ook weg bij Goedhart, maar niet om de redenen die jij zegt.
Ik heb m'n Tiger 800 '13 daar vorig jaar gekocht, was een erg goede prijs voor de km-stand en de accesoires die er al op zaten. Ook kreeg ik qua inruil wat ik verwachtte, dus dat was allemaal prima.
Daarnaast werd ik ook gelijk geholpen toen ik nog geen 2 minuten rondliep, maar er waren ook niet zoveel mensen in de zaak dus ze hadden niet zoveel te doen denk ik. Was op een donderdagmiddag buiten vakantieperiode.

Maar daarna hebben ze een paar keer behoorlijk geblunderd (voorwiel, wiel niet band, verkeerd om gemonteerd, kabel kapot getrokken bij het vervangen van een sensor) bij onderhoud/reparaties, dus nu de garantie periode voorbij is ga ik ergens anders heen. Daarnaast heb ik een Triumph dealer dichter bij huis zitten. Ik heb er overigens wel een goede compensatie voor gekregen, die blunders, maar voor mij is het al gedaan en kom ik niet terug :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 26-07-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Vanochtend weer een klassieke SMIDSY meegemaakt. Ik vind het nog steeds bizar dat zoveel mensen niet begrijpen hoe een snelle rotonde werkt. De ezel reed hier dus op de meest rechter baan waarop je voorsorteert om op de rotonde dus gewoon rechtdoor te gaan alleen wou hij de rotonde driekwart nemen. Ik reed daarentegen op de middelste baan die ook gebruikt wordt om rechtdoor over de rotonde te gaan. Rukt die gozer opeens zonder te knipperen zijn stuur naar links om zo gewoon op mijn baan uit te komen. Ik had geluk dat er links van mij niemand reed want binnen 1 seconden moest ik beslissen om toch flink af te schuinen en nog een baan op te schuiven om op de baan te komen die driekwart rond gaat en dit allemaal met een snelheid van rond de 50km/h. Maar het scheelde niet veel, die VRO's waren toch wel een goede investering :o . Achteraf zijn wij dus midden op de rotonde stil komen te staan waarna hij zijn ruit omlaag deed en de standaard zin zei: "Sorry, ik zag je niet". 8)7 .

Edit: On the side note, mijn K75S gaat in de verkoop. In september ga ik aanzienlijk minder rijden voor woon/werk dus als iemand nog interesse heeft in een nette gereviseerde BMW klik! :P

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 26-07-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tankiej schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:28:
[...]

Ik blijf voortaan ook weg bij Goedhart, maar niet om de redenen die jij zegt.
Ik heb m'n Tiger 800 '13 daar vorig jaar gekocht, was een erg goede prijs voor de km-stand en de accesoires die er al op zaten. Ook kreeg ik qua inruil wat ik verwachtte, dus dat was allemaal prima.
Daarnaast werd ik ook gelijk geholpen toen ik nog geen 2 minuten rondliep, maar er waren ook niet zoveel mensen in de zaak dus ze hadden niet zoveel te doen denk ik. Was op een donderdagmiddag buiten vakantieperiode.

Maar daarna hebben ze een paar keer behoorlijk geblunderd (voorwiel, wiel niet band, verkeerd om gemonteerd, kabel kapot getrokken bij het vervangen van een sensor) bij onderhoud/reparaties, dus nu de garantie periode voorbij is ga ik ergens anders heen. Daarnaast heb ik een Triumph dealer dichter bij huis zitten. Ik heb er overigens wel een goede compensatie voor gekregen, die blunders, maar voor mij is het al gedaan en kom ik niet terug :)
Maat van me had z'n r1 na een schade weggebracht. Had hem een dag voor een VRO terug. Komen we daar aan, bleek er een clipon los te zitten en het remlicht constant te branden doordat ze de sensor niet hadden afgesteld. Slordig.

Maar verder vind ik het wel een prettige tent. Fijner dan Hans Van Wijk in m'n woonplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:53
Ik heb ook niet echt geweldige ervaringen met MVM. Daarnaast zijn de motoren aardig aan de prijs.
Je zou nog even kunnen kijken bij Termaat in Nijmegen? Ook best een prima dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Tot de 10.000?

-BMW S1000R
-Triumph Speed Triple
-KTM 1290
-Ducati Streetfighter :9~

Lekker de hooligan uithangen als je één van deze fietsen koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
Ben zelf ook in die prijsklasse aan het rondkijken, alleen nog niet uit of het een naked of allroad dient te zijn. Heb het idee dat een naked beter stuurt dan een allroad, maar of dit zo is? Heb nu de gemakken van een allroad, uit de wind / koffers / niet iedere 150km bij de pomp.

De S1000R en KTM 1290 zitten meer rond de >14k prijsklasse. Viel me op dat de streetfighters geen ABS hebben. Tuono of Z1000 een optie? Hoor veel mensen over een MT09 en dat die qua power onderin met dit soort fietsen mee kan komen. Vind het design ook mooi als oud Yamaha rijder :-)
Vays schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:32:
Tot de 10.000?

-BMW S1000R
-Triumph Speed Triple
-KTM 1290
-Ducati Streetfighter :9~

Lekker de hooligan uithangen als je één van deze fietsen koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Fazer013 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:00:
Ben zelf ook in die prijsklasse aan het rondkijken, alleen nog niet uit of het een naked of allroad dient te zijn. Heb het idee dat een naked beter stuurt dan een allroad, maar of dit zo is? Heb nu de gemakken van een allroad, uit de wind / koffers / niet iedere 150km bij de pomp.

De S1000R en KTM 1290 zitten meer rond de >14k prijsklasse. Viel me op dat de streetfighters geen ABS hebben. Tuono of Z1000 een optie? Hoor veel mensen over een MT09 en dat die qua power onderin met dit soort fietsen mee kan komen. Vind het design ook mooi als oud Yamaha rijder :-)

[...]
MT-09 mee kan met S1000R, SD of Tuono?? Neen in geen jaren.
De M-10 heeft het zelfs moeilijk om ze bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:07
Heb zelf nu sinds een week een Kawasaki Versys 650 (2016 model). Valt onder allroad, maar is het niet echt. Rijd wel goed als een tourfiets maar je kan er ook lekker mee gooien. Dat voor nieuwprijs van 7999 (excl. rijklaarkosten) valt nog best mee. Wordt online vaak vergeleken met MT-07 / vstrom. Valt zeker aan te raden!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

cyntax schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:02:
Vanochtend weer een klassieke SMIDSY meegemaakt. Ik vind het nog steeds bizar dat zoveel mensen niet begrijpen hoe een snelle rotonde werkt. De ezel reed hier dus op de meest rechter baan waarop je voorsorteert om op de rotonde dus gewoon rechtdoor te gaan alleen wou hij de rotonde driekwart nemen. Ik reed daarentegen op de middelste baan die ook gebruikt wordt om rechtdoor over de rotonde te gaan. Rukt die gozer opeens zonder te knipperen zijn stuur naar links om zo gewoon op mijn baan uit te komen. Ik had geluk dat er links van mij niemand reed want binnen 1 seconden moest ik beslissen om toch flink af te schuinen en nog een baan op te schuiven om op de baan te komen die driekwart rond gaat en dit allemaal met een snelheid van rond de 50km/h. Maar het scheelde niet veel, die VRO's waren toch wel een goede investering :o . Achteraf zijn wij dus midden op de rotonde stil komen te staan waarna hij zijn ruit omlaag deed en de standaard zin zei: "Sorry, ik zag je niet". 8)7 .
Yup, ik gister ook een SMIDSY, maar dan uitrijden van een parkeervak. Deze lag in het verlengde van de rijweg. Zonder knipper, blijkbaar dus ook zonder te kijken.
Zelf reed ik niet hard, en zag hem op tijd, maar moest wel flink in de remmen. Zodra ik begon met remmen tikte ik de toeter aan, en hield deze in tot ik stilstond. Kwam uiteindelijk een paar meter achter hem tot stilstand.

Wat mij dan vooral verbaasd is dat mensen dan pas opmerken dat ze fout zijn, maar alsnog verder gaan. En niet hun actie herstellen door hun fout terug te draaien, in dit geval dus weer het parkeervak indraaien en opnieuw beginnen.
Maar nee, ze gooien hem ervoor, als je een goede treft gaat er misschien nog een handje omhoog, maar een stoplicht verder zijn ze alles weer vergeten. :|
Maverick! schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:29:
[...]

De Throttle Rocker nog gehaald?
Was hier ook naar aan het kijken.

Iemand anders ervaringen hiermee? Lijkt me wel fijn.
Nee, niet meer naar gekeken. Wellicht dat ik na mijn trip naar Zwitserland er anders over denk, :+

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 26-07-2016 11:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Fazer013 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:00:

[...]
Moest een andere zijn inderdaad. Ik doelde op de KTM 950 SM.
Dacht dat de S1000r wel meer gedaald zou zijn in prijs ondertussen. Aangezien de nieuwprijs rond de 14k was (kaal). De fietsen zijn echter amper te vinden als occasion :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vays schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:24:
[...]

Moest een andere zijn inderdaad. Ik doelde op de KTM 950 SM.
Dacht dat de S1000r wel meer gedaald zou zijn in prijs ondertussen. Aangezien de nieuwprijs rond de 14k was (kaal). De fietsen zijn echter amper te vinden als occasion :/
Als je nog 2,5 jaar kan wachten komt de mijne beschikbaar met nog een jaar garantie.. :)

ze zijn te goed, daarom doen de mensen hem niet weg :)

of je wacht nog een half jaartje ongeveer, tot het 2017 en EURO4 model op de markt komt. Dan zullen er wel 2de handse te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
kazzzdafke schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Als je nog 2,5 jaar kan wachten komt de mijne beschikbaar met nog een jaar garantie.. :)

ze zijn te goed, daarom doen de mensen hem niet weg :)

of je wacht nog een half jaartje ongeveer, tot het 2017 en EURO4 model op de markt komt. Dan zullen er wel 2de handse te vinden zijn.
Ow voor mij is die bij lange na nog niet betaalbaar als motorfiets ;)

Kan ik best begrijpen. Een goede vriend heeft afgelopen weekend zijn Duc Streetfighter ingeruild voor de BMW. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
M'n fiets in onderhoud gedaan bij Johan van 't VFR forum :) En dan krijg je dagelijks dus foto's van de progressie. Tot op de diepe technische details, maar deze 3 foto's vond ik wel gaaf om te zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i4uCWCj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bvqc939.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JdHWsbC.jpg

Grote beurt, inclusief olie verversen, oliefilter vervangen, koelvloeistof verversen, rem/koppeling vloeistof verversen, remmen reinigen, luchtfilter vernieuwen of reinigen, vorkolie verversen, controle/vervangen cardan olie, vering instellen, bandenspanning controle, schoonmaken + poetsen, algehele controle, technische inspectie. En alle remblokken vervangen, want die waren ook op.

Edit: en ook balhoofdlager vervangen en kleppen controleren/stellen.

En m'n zadel is gerepareerd :D

Morgen mag ik hem weer ophalen 8) Super blij mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Blue-eagle op 26-07-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazzzdafke schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:04:
[...]

Er zal ook niemand zijn die beweert dat de MT09 bij kan blijven als beide machines op volle potentie kunnen rijden (rijders van gelijk niveau met dezelfde stijl van rijden)

ik heb een kilometer of 5 gereden op de MT09 van een vriend, puur om te voelen of de vering zo slecht was als hij aangaf.
zonder veel moeite op de voorvering bottom out (geen idee hoe je dat zegt in nederlands)

MAAR, de MT09 kost ook wel even de helft van een S1000R of Tuono.

Zoals hierboven werd aangegeven, 700euro investeren voor nieuwe internals, of iets meer voor volledig nieuwe vering en dat ding is wel serieus snel.

Ikzelf heb een Tuono Factory van dit jaar. Ik rijd voornamelijk op wegen die extreem bochtig zijn,. denk dat ik nooit meer dan grof weg 130pk gebruik als ik begin gas te geven.

afhankelijk van de weg,.. kun je dus wel bij blijven (mits de weg maar niet toelaat om volledig potentieel te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53

Streetfighter 848 - €10.490

Speed Triple 1050 - €9.250

Buell X1 Lightning - € 5.999 (houd je nog wat geld over voor de reparaties ;) )

Opsomming van een aantal "standaard" *zwaardere hypernakeds die binnen je budget zijn:
Aprillia Tuono V4
KTM 990(r) Super Duke
Kawasaki Z1000
Ducati Monster 1100 (evo)

De buitenbeentjes:
Yamaha V-MAX
Yamaha MT01
BUELL XB9, XB12, 1125R, etc.
Husqvarna Nuda 900R

Ik ben er vast nog heel veel vergeten, maar dit zijn de dingen waar ik naar zou kijken.

*zie commentaar onder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newbreed schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Streetfighter 848 - €10.490

Speed Triple 1050 - €9.250

Buell X1 Lightning - € 5.999 (houd je nog wat geld over voor de reparaties ;) )

Opsomming van een aantal "standaard" hypernakeds die binnen je budget zijn:
Aprillia Tuono V4
KTM 990(r) Super Duke
Kawasaki Z1000
Ducati Monster 1100 (evo)

De buitenbeentjes:
Yamaha V-MAX
Yamaha MT01
BUELL XB9, XB12, 1125R, etc.
Husqvarna Nuda 900R

Ik ben er vast nog heel veel vergeten, maar dit zijn de dingen waar ik naar zou kijken.
de term hyper naked is gereserveerd voor machines die eigenlijk gewoon de sportmachine zijn met een stuur ivm clipons. dat zijn eigenlijk tot op heden alleen de MT10, Tuono en S1000R (en de KTM SD1290R is ook weer een soort van klasse appart daarin)
de andere zijn gewoon "nakeds"

de Nuda is overigens een opgeboorde F800, die zijn wellicht iets toegangkelijker (check de F800R)
Buell is niet langer een bedrijf (EBR is niet Buell) en mischien daarom niet de handigste keuze.

Maar ik zou wel de CB1000 toevoegen aan het lijstje "machine die je anders vergeet"
Hoewel het uiterlijk mij nooit heeft kunnen bekoren http://moto.zombdrive.com/images/honda-cb1000-3.jpg
dat is wel directe concurentie met de Z1000

En de FZ1, de laatste generatie vind je ook zeker wel voor onder de 10.000 (vervangen door de MT10)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
aidanl schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:07:
Heb zelf nu sinds een week een Kawasaki Versys 650 (2016 model). Valt onder allroad, maar is het niet echt. Rijd wel goed als een tourfiets maar je kan er ook lekker mee gooien. Dat voor nieuwprijs van 7999 (excl. rijklaarkosten) valt nog best mee. Wordt online vaak vergeleken met MT-07 / vstrom. Valt zeker aan te raden!
Rij al iets van 4 jaar Versys en bevalt nog steeds, alleen je wil eens wat anders...... Op kleine en bochtige wegen kun je andere motoren goed bijhouden, vooral als het wegdek minder wordt. Lange bochten en rechtdoor wordt ik door vrienden voorbij geblazen (Duc 1198 / FJR / Vstrom 1000). Voorlopig blijf ik de FJR wel voor, die heeft de nodige voorschade opgelopen opgelopen de laatste motortrip......

Heb proef gereden op de Tracer 900 en voelde als een Versys die op alle vlakken beter is. Dus een goede kanshebber ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:04:
[...]

In Bike magazine doen ze een vergelijkende test met MT-10 en S1000R en conclusie is dat ze enorm aan elkaar gewaagd zijn.. de Yam is goedkoper maar de BMW net iets beter afgewerkt.
Qua prestaties op de weg zullen ze amper van elkaar verschillen..
Fazer013 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:31:
[...]

Rij al iets van 4 jaar Versys en bevalt nog steeds, alleen je wil eens wat anders...... Op kleine en bochtige wegen kun je andere motoren goed bijhouden, vooral als het wegdek minder wordt. Lange bochten en rechtdoor wordt ik door vrienden voorbij geblazen (Duc 1198 / FJR / Vstrom 1000). Voorlopig blijf ik de FJR wel voor, die heeft de nodige voorschade opgelopen opgelopen de laatste motortrip......

Heb proef gereden op de Tracer 900 en voelde als een Versys die op alle vlakken beter is. Dus een goede kanshebber ......
Tracer 900 heb ik een paar keer meegehad als vervangend vervoer en moet zeggen dat dat een heel leuke fiets is..
Ik van ven Versys 650 naar een Fazer8ABS gegaan en dit zou een mooie volgende stap zijn.. (hoewel de MT-10 wel lokt)
Is een Versys 1000 niet wat voor je?

[ Voor 48% gewijzigd door ToolkiT op 26-07-2016 13:18 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ha.
'k Weet nog dat de mijne voor t eerst daar vandaan kwam.
Totaal ander apparaat leek 't, echt vakwerk.

13 Mei 2017 mag ie weer terecht bij Johan. Kan nu al niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Fazer8 is een mooie fiets. Voor de Versys een Fazer 600 gereden. Daarom voelt een mogelijke stap naar een Tracer 900 "standaard" aan en ben ik wat verder aan het rondkijken. Vrees dat als ik overstap naar een naked ik de kuip ga missen, maar een naked is wel mooier. Binden jullie een roltas achterop bij een naked?

De Versys 1000 heb ik bekeken, maar is flink forser en een 4 cilinder. De Vstom 1000 nog niet goed bekeken. De KTM 1050 is vrij prijzig in NL.

Prijsverschil naar een MT-10 is me te groot en daar haal je maar 150 km mee op een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Er zal ook niemand zijn die beweert dat de MT09 bij kan blijven als beide machines op volle potentie kunnen rijden (rijders van gelijk niveau met dezelfde stijl van rijden)

ik heb een kilometer of 5 gereden op de MT09 van een vriend, puur om te voelen of de vering zo slecht was als hij aangaf.
zonder veel moeite op de voorvering bottom out (geen idee hoe je dat zegt in nederlands)

MAAR, de MT09 kost ook wel even de helft van een S1000R of Tuono.

Zoals hierboven werd aangegeven, 700euro investeren voor nieuwe internals, of iets meer voor volledig nieuwe vering en dat ding is wel serieus snel.
Dat goede vering belangrijk is ben ik met mijn SV wel achtergekomen. Standaard was het gewoon echt slecht en met HyperPro veren was het matig te noemen. Met die motor durfde ik gewoon niet platter te gaan omdat het zo slecht aanvoelde.

Daarom heb ik bij de opvolger van de SV ook erg gaan letten op vering. Nu met de RC8 is dit een wereld van verschil. Helemaal met plat gaan in de bochten voelt de RC8 aan alsof er geen einde komt aan de grip, terwijl het met de SV gewoon eng was om platter te gaan.

HyperPro veren monteren helpt wel, maar helaas is dit alleen de veer en voor ook de olie. De rest van de demper word niets aan gedaan en dat maakt ook erg veel verschil. Met de RC8 de eerste keer plat gaan op een oprit was een verademing om te voelen hoe het kan zijn met goede vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:51:
[...]

HyperPro veren monteren helpt wel, maar helaas is dit alleen de veer en voor ook de olie. De rest van de demper word niets aan gedaan en dat maakt ook erg veel verschil.
Die keuze maak je zelf natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Die keuze maak je zelf natuurlijk ;)
Als je het bij de SV goed zou willen doen moet je achter de complete demper vervangen en voor de complete voorvork. Er zijn ook genoeg mensen die bij de SV een voorvork van een GSX-R pakken. Alleen qua kosten ga je dan makkelijk naar de 2000 euro toe. Dat op een fiets van 2e hands 4000 euro is nogal wat.

Bij mij was vooral achter erg slecht en daarom voelde de bochten slecht aan. Wanneer ik wat platter ging kreeg ik heel snel het gevoel dat de achterkant er vandoor zou gaan, dat rijd natuurlijk niet lekker. Heb eens gekeken naar een nieuwe demper, maar dan kom je makkelijk op 700 euro uit voor iets goeds en dan heb je alleen de achterkant nog maar gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 26-07-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoezo dat? Je kunt bij ook je voorvork laten reshimmen/optimaliseren.

Weet niet hoe slecht het bij die SV zit, maar heb het op mijn VFR in twee stappen gedaan (eerst veer/olie, daarna reshimmen en low friction seals), en dat kostte bij elkaar 350 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Fazer013 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:48:
Fazer8 is een mooie fiets. Voor de Versys een Fazer 600 gereden. Daarom voelt een mogelijke stap naar een Tracer 900 "standaard" aan en ben ik wat verder aan het rondkijken. Vrees dat als ik overstap naar een naked ik de kuip ga missen, maar een naked is wel mooier. Binden jullie een roltas achterop bij een naked?

De Versys 1000 heb ik bekeken, maar is flink forser en een 4 cilinder. De Vstom 1000 nog niet goed bekeken. De KTM 1050 is vrij prijzig in NL.

Prijsverschil naar een MT-10 is me te groot en daar haal je maar 150 km mee op een tank.
Hangt er zo vanaf wat je wil met de fiets.

Als je woonwerkverkeer doet is goede windbescherming gewoon heel prettig. Vooral als je veel op de snelweg zit.

Maar stiekem lijkt naked me ideaal voor de kleinere ritjes voor de leuk. Dat mis ik nu wel met mijn Varadero, het is altijd wel een beest van een ding, en soms is een licht fietsje ook wel erg prettig.

Eigenlijk moet je gewoon meerdere motorfietsen hebben, voor elk doel 1 :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hooglander1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:03:
[...]

Eigenlijk moet je gewoon meerdere motorfietsen hebben, voor elk doel 1 :+
Yep, dus....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:58:
Hoezo dat? Je kunt bij ook je voorvork laten reshimmen/optimaliseren.

Weet niet hoe slecht het bij die SV zit, maar heb het op mijn VFR in twee stappen gedaan (eerst veer/olie, daarna reshimmen en low friction seals), en dat kostte bij elkaar 350 euro oid.
De SV heeft geen USD vork, maar een oude standaard vork. Je kan het best verbeteren, maar echt goed word het nooit is mijn ervaring. Mijn huidige motor heeft WP vering voor en achter vanuit de fabriek die compleet instelbaar is. Heb alles netjes afgestelt en het verschil in vering en wegligging is extreem groot.

Als het vanuit de fabriek matig tot slecht is vind ik dat je het wat kan verbeteren, maar echt goed word het gewoon niet, dan moet je toch echt naar een compleet andere demper en voorvork toe.

Als je er mee rechtdoor rijd en niet heel hard remt en niet heel hard door de bochten gaat merk je er niet zoveel van. Wil je platter door de bochten en ga je harder remmen merk je pas echt hoe slecht sommige vering is. Met de SV ben ik ook nooit naar het circuit gegaan omdat ik het niet aandurfde om richting een kneedown te gaan met die motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Mag niet van de baas he :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:05:
[...]

Als je er meer rechtdoor rijd en niet heel hard remt en niet heel hard door de bochten gaat merk je er niet zoveel van. Wil je platter door de bochten en ga je harder remmen merk je pas echt hoe slecht sommige vering is. Met de SV ben ik ook nooit naar het circuit gegaan omdat ik het niet aandurfde om richting een kneedown te gaan met die motor.
Die kneedown zou me nog niet zo storen. De bike rechter houden en jezelf een beetje dieper leggen.
Het remmen en daarbij behorende onprettig gevoel, dat vind ik veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
kazzzdafke schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Die kneedown zou me nog niet zo storen. De bike rechter houden en jezelf een beetje dieper leggen.
Remmen is sowieso een drama op de Suzuki's |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Voor mij is motorrijder puur het pakken van bochten, dat is wat ik er leuk aan vind. Als je dan een sportmotor hebt en kneesliders wil je natuurlijk ook kneedowns gaan maken, dan moet je alleen wel een motor hebben die het ook kan :)
Vays schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:07:
[...]

Remmen is sowieso een drama op de Suzuki's |:(
Dat is nog een ander punt inderdaad. Nou ben ik niet iemand die vaak heel hard remt, maar ook hier in het verschil bij de SV en de RC8 met al het Brembo spul weer heel groot. Met de eerste proefrit schrok ik er van hoe sterk de remmen waren en hoe weinig druk je moet geven op de hendel.

Wat betreft de welke motor moet ik kopen discussie zou ik met een budget van 10K ook liever voor een 2e hands motor gaan met goede vering en remmen dan voor een nieuwe motor waarbij het veel minder goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 26-07-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik was mijn Shark RSI helm zo zat. Heb dat ding gekocht voor tijdens de rijlessen, maar nu ik zelf bij hogere snelheden (120-130) rijd klapt het visier vaak open wanneer ik opzij kijk om een baan op te schuiven. Om over de herrie nog maar te zwijgen. Zo irritant!

Nu heb ik gelijk maar een van de beste helmen gekocht. Een Schuberth C3 Pro. Zit beter, maakt veel minder herrie en het visier is nóg makkelijker te verwijderen.
Afbeeldingslocatie: https://www.modulemoto.co.uk/user/products/large/C3-Pro-Matt-Black-P4.jpg

Welke helm hebben jullie?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:10:
[...]

Voor mij is motorrijder puur het pakken van bochten, dat is wat ik er leuk aan vind. Als je dan een sportmotor hebt en kneesliders wil je natuurlijk ook kneedowns gaan maken, dan moet je alleen wel een motor hebben die het ook kan :)

[...]

Dat is nog een ander punt inderdaad. Nou ben ik niet iemand die vaak heel hard remt, maar ook hier in het verschil bij de SV en de RC8 met al het Brembo spul weer heel groot. Met de eerste proefrit schrok ik er van hoe sterk de remmen waren en hoe weinig druk je moet geven op de hendel.

Wat betreft de welke motor moet ik kopen discussie zou ik met een budget van 10K ook liever voor een 2e hands motor gaan met goede vering en remmen dan voor een nieuwe motor waarbij het veel minder goed is.
Haha, klinkt mij bekend in de oren. Keertje een proefrit op een KTM 950 SM gedaan nadat ik van mijn GSXR 600 uit '98 was gestapt. Wereld van verschil ook hoe dat remde met Brembo pomp+remklauwen erop.

Rij zelf op een oude soes op het circuit. En de eerstvolgende upgrade is dan ook een andere rempomp.

Zeker. Persoonlijk zou ik dan voor een Ducati Streetfighter of Triumph Speed Triple gaan denk ik. :7
Napsju schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:21:
Ik was mijn Shark RSI helm zo zat. Heb dat ding gekocht voor tijdens de rijlessen, maar nu ik zelf bij hogere snelheden (120-130) rijd klapt het visier vaak open wanneer ik opzij kijk om een baan op te schuiven. Om over de herrie nog maar te zwijgen. Zo irritant!

Nu heb ik gelijk maar een van de beste helmen gekocht. Een Schuberth C3 Pro. Zit beter, maakt veel minder herrie en het visier is nóg makkelijker te verwijderen.
[afbeelding]

Welke helm hebben jullie?
HJC FG-15 Kynee

Afbeeldingslocatie: https://www.njuskalo.hr/image-bigger/moto-kacige/hjc-kynee-fg-15-slika-65775169.jpg

Is echter wel tijd voor een andere.

[ Voor 28% gewijzigd door Panini op 26-07-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb een C3, maar dat ding lekt als de ziekte... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:28:
Garantie claimen lijkt me? Zeker voor een helm van dergelijke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:28:
Aan binnen kant vizier.. bij redelijke bui ? die "kinderziekte" hebben ze sinds dag 1.

en @welke helm heb je nu
Nu heb ik een Shoei Neotec die ik helemaal heb afgedragen zonder een centje pijn of ongemak.

maar morgen ga ik deze kopen
https://www.motocard.com/...marquez_digi_ant_tc5.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Garantie claimen lijkt me? Zeker voor een helm van dergelijke bedragen.
Ja, dat heb ik al twee keer gedaan. Nieuwe schijven erin and such, maar helpt geen zier.
Ik geef het op met dat ding, probleem is wel dat Schuberth het enige merk is wat ik lekker pas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb een Bayard SP-70S maar dit is ook het 2e en laatste jaar.
Ding begint te fluiten bij bepaalde wind. (de ventilatie sleuven boven op de helm, open of dicht maakt niet uit, veroorzaken de fluit) .
Ook is hij vrij luidruchtig maar goed, het was mijn eerste helm en die kocht ik voordat ik een motor kocht van: altijd handig mocht ik een keer gaan rijden :+
Van het geluid heb ik minder last door uitstekende oordoppen van Alpine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Heb zelf de Shoei Neotec Mat Deep Grey. Ben er zeer tevreden over en heb al in aardig wat plens buien gereden zonder dat het in me helm liep.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/101410/files/048421920/image.jpg

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41

Mijn K75 remt met Brembo spul voor geen meter hoor. Daardoor staat die ook alweer een tijdje stil, het is nu gevaarlijk hoe slecht die remt :-(

Er zitten al nieuwe seals op, remblokken, remleidingen en remvloeistof dus ik weet niet echt meer waar ik het in moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik denk ook dat het afstellen van de vering ook al erg helpt. Ik heb verschillende testritjes gemaakt op een GSX1400, waarbij ik dat ding met pijn en moeite door de bocht kreeg.
Mijn GSX in een ochtend opnieuw afgesteld, en echt een wereld van verschil!

Aan de voorkant moet nog wel een hyperpro vering in, maar dat komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier al een paar jaar een Shoei XR-1100. Bevalt heel erg goed. Enorm stil met doppen van Alpine.
Thoit schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Mijn K75 remt met Brembo spul voor geen meter hoor. Daardoor staat die ook alweer een tijdje stil, het is nu gevaarlijk hoe slecht die remt :-(

Er zitten al nieuwe seals op, remblokken, remleidingen en remvloeistof dus ik weet niet echt meer waar ik het in moet zoeken.
Een motor uit de jaren 80 of 90 is natuurlijk wel iets anders als een motor van 2000 of later. Waar het probleem zit zou ik niet durven zeggen.

Edit: Zuigers ook helemaal schoon gemaakt ? Die willen nog wel eens vast gaan zitten met remstof of roest.
Bioflap schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:38:
Ik denk ook dat het afstellen van de vering ook al erg helpt. Ik heb verschillende testritjes gemaakt op een GSX1400, waarbij ik dat ding met pijn en moeite door de bocht kreeg.
Mijn GSX in een ochtend opnieuw afgesteld, en echt een wereld van verschil!

Aan de voorkant moet nog wel een hyperpro vering in, maar dat komt later wel.
HyperPro heeft ook best vaak van die info dagen. Dan kan je met iedere motor met iedere vering langskomen voor gratis afstellen. Tuurlijk krijg je dan een praatje over HyperPro vering, maar gratis afstellen doen ze sowieso en dat kan inderdaad heel veel schelen. Met dingen als ingaande demping kan je al heel veel doen.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 26-07-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
PilatuS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:40:
Hier al een paar jaar een Shoei XR-1100. Bevalt heel erg goed. Enorm stil met doppen van Alpine.

[...]

Een motor uit de jaren 80 of 90 is natuurlijk wel iets anders als een motor van 2000 of later. Waar het probleem zit zou ik niet durven zegen.

[...]

HyperPro heeft ook best vaak van die info dagen. Dan kan je met iedere motor met iedere vering langskomen voor gratis afstellen. Tuurlijk krijg je dan een praatje over HyperPro vering, maar gratis afstellen doen ze sowieso en dat kan inderdaad heel veel schelen. Met dingen als ingaande demping kan je al heel veel doen.
Dat is inderdaad nooit verkeerd. Ik was eerlijk gezegd altijd een beetje bang om te draaien aan de vering, want stel als je het helemaal verneukt. Maar als je er een keer mee bezig bent, en logisch nadenkt is het goed te doen! Als je vervolgens onderweg bent weet je ook direct wat je nog moet finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
:+ wat stel je af aan vering dan, mijn soez heeft maar 3 standen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Qua helmen: Een X-Lite 802 en een X-Lite 702. Die 702 heeft een Nolan N-Com systeem geintergreerd zodat ik m'n navigatie kan horen áls dat wenselijk is (en kan telefoneren en meer van dat soort ongein).

Die 802 heb ik eigenlijk meestal op, ding is heerlijk licht.

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/15qf5na.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 99 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.